• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Folkifoon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:20:
Heel vreemd maar Glimp scherm is bij mij verdwenen terwijl deze gewoon op altijd aan staat..
Herstart je telefoon eens.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:10:
Heeft iemand hier al kodi draaien op zijn Luma 950?
Heeft er iemand al ervaring hiermee.
groet Netpad.
Waarom zou je Kodi willen draaien op je Lumia? Omdat het kan?

Je hebt wel Plex en VLC om video's af te spelen...

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Had ik al paar x gedaan geen succes
Zit er geen viezigheid op je lichtmeter? Als je die bedekt, gaat Glance ook uit.

Via AIDA64 kun je ook controleren of die nog werkt.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:26:
[...]

Waarom zou je Kodi willen draaien op je Lumia? Omdat het kan?

Je hebt wel Plex en VLC om video's af te spelen...
Nu Horizon go werkt niet via de edge browser op de 950, kodi zou een alternatief zijn voor mij om straks F1 te kunnen kijken.
De twijfel om over te gaan naar een windows phone is vooral de beperktheid van dit soort mogelijkheden.
Ik hoef niet veel apps te hebben maar juist dit soort mogelijkheden zijn wel voor mij doorslaggevend.

• Folkifoon
RobinHood schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:33:
Zit er geen viezigheid op je lichtmeter? Als je die bedekt, gaat Glance ook uit.

Via AIDA64 kun je ook controleren of die nog werkt.
Die geeft 2,8lux dus lijkt te werken

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:42:
[...]

Nu Horizon go werkt niet via de edge browser op de 950, kodi zou een alternatief zijn voor mij om straks F1 te kunnen kijken.
De twijfel om over te gaan naar een windows phone is vooral de beperktheid van dit soort mogelijkheden.
Ik hoef niet veel apps te hebben maar juist dit soort mogelijkheden zijn wel voor mij doorslaggevend.
eh....Horizon Go...dat is van Ziggo toch? Volgens mij gaat Ziggo Sport toch ook gewoon F1 uitzenden? Dan kijk je het toch op je TV? :p

Maar goed...er zijn toch wel andere manieren op F1 te kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 14-01-2016 21:04 ]

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een lumia 950 en tot nu toe erg blij mee.
Een aantal store updates gehad en systeem updates en nu werkt ook mijn bluetooth headset.

Ik kwam vandaag iets raars tegen.

ik was aan het bellen naar mijn voicemail en haalde het toetsenblok tevoorschijn voor het keuzemenu.
alleen toen ik een getal wilde selecteren verdween het toetsenblok meteen.

kon dus niets selecteren.. workaround was door handsfree aan te zetten. dan bleef het toetsenblok staan.

iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

TheVMaster schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:02:
[...]

eh....Horizon Go...dat is van Ziggo toch? Volgens mij gaat Ziggo Sport toch ook gewoon F1 uitzenden? Dan kijk je het toch op je TV? :p
Zij zenden al lang F1 uit, gewoon met Olaf Mol. :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
D0gtag schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:05:
[...]

Zij zenden al lang F1 uit, gewoon met Olaf Mol. :)
Ja inderdaad....waarom dan moeilijk doen met Kodi op je mobiel en vage streams...etc :)

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:02:
[...]

Ja lol ik leef in 2016, Ik wil kunnen kijken waar en wanneer ik wil. :) Maar reactie is duidelijk dit gaat niet werken dus op een windows phone jammer.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

TheVMaster schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:06:
[...]

Ja inderdaad....waarom dan moeilijk doen met Kodi op je mobiel en vage streams...etc :)
Misschien zegt ie F1 maar bedoelt hij xhamster. _/-\o_
Ik kan nog steeds geen yt bekijken op me toestel via edge.

[ Voor 9% gewijzigd door D0gtag op 14-01-2016 21:11 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Folkifoon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:51:
[...]

Die geeft 2,8lux dus lijkt te werken
Wel wat weinig, tenzij er echt nauwelijks ligt op valt.

Als ik hem op mijn bureau leg, en dan valt er niet echt direct licht op, zit ie zo op de 15.

Verwijderd

D0gtag schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:11:
[...]

Misschien zegt ie F1 maar bedoelt hij xhamster. _/-\o_
Ik kan nog steeds geen yt bekijken op me toestel via edge.
Volgens mij werkt dat nu weer wel op de Edge browser :) Dogtag.
En ja sorry heren maar ik gebruik mijn mobieltje niet alleen voor bellen maar ook voor andere dingen zoals tv kijken. Niet normaal dat microsoft dat ik 2016 nog niet voor elkaar kan krijgen.
Heeft weinig met MS te maken, maar met de totale onwil van bedrijven als Ziggo om support te geven.

Je ziet die arrogantie bijv. ook van de NS.

Verwijderd

Is niet helemaal waar natuurlijk. MS heeft ook geen alternatief voor goede andere browsers. Firefox bijvoorbeeld. hiermee kan je dus wel weer ziggo kijken.

Maar duidelijk geen Lumia 950 voor mij.
Bedankt voor de info scheelt weer een hoop centjes >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 21:25 ]

Waarom moet MS zorgen voor andere browsers?

Maxthon werkt er ook gewoon op, als het een kleine Chinees lukt, dan moet het Mozilla toch ook wel lukken om een browser op WM te krijgen?

Verwijderd

RobinHood schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:31:
Waarom moet MS zorgen voor andere browsers?

Maxthon werkt er ook gewoon op, als het een kleine Chinees lukt, dan moet het Mozilla toch ook wel lukken om een browser op WM te krijgen?
Als microsoft de zelfde instelling heeft is mij wel duidelijk waarom ze een app gap hebben 8)7
Welke instelling moet MS dan hebben? "Wij maken, betalen, ondersteunen, promoten en repareren jouw app wel?"

Zoals ik al zei, als een dwerg als Maxthon een browser voor WP/WM kan maken, moet Mozilla dat toch in no-time lukken? Userbase van Firefox is ook enorm veel groter dan die van Maxthon, dus ze zullen ook veel meer gebruikers krijgen.

Maar, waarom heb je persé Vuurvos nodig? Misschien kan Maxthon het ook, of doet Vuurvos iets heel speciaals?

• Folkifoon
[message=45594353,noline]RobinHood schreef op donderdag 14 januari 2016 @ RobinHood schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:12:
[...]

Wel wat weinig, tenzij er echt nauwelijks ligt op valt.

Als ik hem op mijn bureau leg, en dan valt er niet echt direct licht op, zit ie zo op de 15.
In het licht 100+ .. Maar glance werkt ook in t donker lijkt mij niets met licht sensor te maken te hebben..

[ Voor 21% gewijzigd door Folkifoon op 14-01-2016 21:56 ]

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:24:
Is niet helemaal waar natuurlijk. MS heeft ook geen alternatief voor goede andere browsers. Firefox bijvoorbeeld. hiermee kan je dus wel weer ziggo kijken.

Maar duidelijk geen Lumia 950 voor mij.
Bedankt voor de info scheelt weer een hoop centjes >:)
Waarom kun je met Firefox (op je iPhone) wel Ziggo kijken dan en met Edge niet?
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:38:
[...]

Als microsoft de zelfde instelling heeft is mij wel duidelijk waarom ze een app gap hebben 8)7
Tja.....het heeft erg weinig met Microsoft te maken, aangezien zij echt geen apps gaan maken. Daarnaast komt dat met Windows 10 wel goed....er zijn nu al meer 'bekende' namen die apps gaan maken voor Windows 10 dan voor 8.0 en 8.1 bij elkaar :+

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 14-01-2016 21:58 ]

Folkifoon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:55:
[...]

Alleen tv stond aan met licht erboven 100+.
[...]

In het licht 100+ .. Maar glance werkt ook in t donker lijkt mij niets met licht sensor te maken te hebben..
Ja, dat bedacht ik mij ook later, zal wel proximity sensor wezen dan :+
TheVMaster schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:56:
[...]

Wat ik gevonden heb, was ook wel benieuwd, is dat blijkbaar Silverlight wordt gebruikt, en omdat MS dat niet meer ontwikkeld sinds 2012 en er slechts patches voor uitbrengt, is er geen WP/WM IE plugin gekomen.

Het is een dood iets, het wordt ook niet meer ondersteunt in Chrome en ook in desktop Edge werkt het niet omdat ActiveX daar niet meer werkt. Ook Android en iOS hebben het niet meer.

Alleen wat browsers ondersteunen het nog, blijkbaar dus ook de mobile versies van Firefox.

Ziggo moet gewoon doen wat bijv. Netflix ook gedaan heeft: Op naar HTML5. Silverlight is gewoon dood.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Paar pagina's terug ging het over batterijverbruik. Zal mijn ervaring even posten met de Lumia 950XL:
Vanochtend van de lader. Half uurtje internetten dan 8 uur werk waarbij het ding van alles loopt te synchroniseren: e-mail. twitter, Facebook,Skype, whatsapp. screen on time tijdens werk is misschien 40min. (moet veel wachten :)). Dan thuiskomst. 1 uur internetten, 45min gamen.
Resultaat: 38% batterij.
Eergisteren totaal andere ervaring. Zelfde gebruik per dag. resultaat na twee dagen (gisteren): 30%.
Soms dus ineens twee keer zo snel leeg, maar ik klaag niet. ik haal nog steeds met gemak de hele dag, van s'ochtends half 8 tot 12 a 1 uur. Al met al niet slecht, vind ik.

(verder geen last van bugs, random reboots of whatever)

Verwijderd

Klopt helemaal RobinHood de ondersteuning van Silverlight is over. Ziggo werkt ook hard aan een upgrade van hun systeem. Zo lang dit er niet is met je dus behelpen met browsers zoals firefox.

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:56:
[...]

[...]

Tja.....het heeft erg weinig met Microsoft te maken, aangezien zij echt geen apps gaan maken. Daarnaast komt dat met Windows 10 wel goed....er zijn nu al meer 'bekende' namen die apps gaan maken voor Windows 10 dan voor 8.0 en 8.1 bij elkaar :+
Tegen de tijd dat surface phone uit komt maak ik opnieuw de overweging. voor nu heeft wm geen meerwaarde voor mij.

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:45:
[...]

Tegen de tijd dat surface phone uit komt maak ik opnieuw de overweging. voor nu heeft wm geen meerwaarde voor mij.
Ja...inderdaad, dan gooi ik mijn Lumia 950 XL ook weer op Marktplaats... :+

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ben toch wel benieuwd hoe de 950 en display dock me gaan bevallen.
Hopelijk met een week zal ik een complete set mogen ontvangen (950(xl), dock en wifi adapter) uit Redmond.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:20
Het lukt me om de een of andere reden niet om de Office365 versie van mijn werk op de 950XL aan de praat te krijgen. Ik heb mijn zakelijke MS account ook aan de telefoon gekoppeld, maar de Excel blijft weigeren om relatief eenvoudige spreadsheets te openen: "This version of Microsoft Excel can't open workbooks with text queries".
En, o ja, deze spreadsheet kon ik WEL openen met de Office versie van de 12520 die ik hiervoor had.
Iemand een idee?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

RoJan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:54:
Het lukt me om de een of andere reden niet om de Office365 versie van mijn werk op de 950XL aan de praat te krijgen. Ik heb mijn zakelijke MS account ook aan de telefoon gekoppeld, maar de Excel blijft weigeren om relatief eenvoudige spreadsheets te openen: "This version of Microsoft Excel can't open workbooks with text queries".
En, o ja, deze spreadsheet kon ik WEL openen met de Office versie van de 12520 die ik hiervoor had.
Iemand een idee?
Ik heb zakelijk ook een Office365 abo. Deze heb ik op mijn prive 950XL gekoppeld aan het Office Mobile pakket. Daarmee unlock je extra features. Ben wel beniewd of ik die foutmelding dan ook krijg. Wil het wel voor je testen, maar dan moet je me wel dat excel bestand geven. PM maar als je eea wilt controleren.

Als ik Excel Mobile op de 950xl open, dan klik ik rechtsboven op mijn naam en dan krijg ik een venster met alle gekoppelde accounts. Daar staan bij mij dan 2 accounts, namelijk mijn prive MS account en het zakelijke account waaraan Office365 E3 abo gekoppeld is.

Overigens gisteren weer wat vreemds met de 950xl. Kom na mijn werk thuis, had ik nog ruim 50% accu over. Ik bel een bedrijf op om een afspraak te maken en vul de afspraak in de Outlook agend app. Na 15 minuten kijk ik weer op mijn telefoon. Is hij behoorlijk warm. Blijk ik nog maar 38% accu over te hebben. Nadat ik de accu app open (Insider Pro app) zie ik dat de grafiek van het accu verbruik ineens een harde bijna verticale val naar beneden maakt.

Heb het even aangekeken, maar de 950xl bleef warm en de accu liep heel snel leeg. Een reboot heeft eea weer opgelost, maar er zitten dus nog wel flinke bugs in de .63 release. De vorige keer dat ik dit probleem had stond een of andere Lockscreen app van Microsoft zelf (de ingebouwde) op 80% scherm tijd.

EDIT: Wat staat er bij de info van je Excel ? Bij mij staat netjes Office365 licentie

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YwV2SC1r46C6MEwbZ627E95d/full.png

Overigens kreeg ik nog een melding in Excel Mobile of ik wil helpen met Dogfood..... Ik heb geen hond, maar een kat ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VkeouAXOwflx5IGKgZxa0kOO/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 15-01-2016 10:03 ]

XBL: MRE Inc

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
MRE-Inc schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:48:
[...]

Overigens gisteren weer wat vreemds met de 950xl. Kom na mijn werk thuis, had ik nog ruim 50% accu over. Ik bel een bedrijf op om een afspraak te maken en vul de afspraak in de Outlook agend app. Na 15 minuten kijk ik weer op mijn telefoon. Is hij behoorlijk warm. Blijk ik nog maar 38% accu over te hebben. Nadat ik de accu app open (Insider Pro app) zie ik dat de grafiek van het accu verbruik ineens een harde bijna verticale val naar beneden maakt.
Kijk eens naar het gebruik van die Outlook Agenda app. Het zou kunnen dat die lekker blijft draaien op volle toeren en dus je batterij leeg trekt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• RoJan
[...]

Ik heb zakelijk ook een Office365 abo. Deze heb ik op mijn prive 950XL gekoppeld aan het Office Mobile pakket. Daarmee unlock je extra features. Ben wel beniewd of ik die foutmelding dan ook krijg. Wil het wel voor je testen, maar dan moet je me wel dat excel bestand geven. PM maar als je eea wilt controleren.

Als ik Excel Mobile op de 950xl open, dan klik ik rechtsboven op mijn naam en dan krijg ik een venster met alle gekoppelde accounts. Daar staan bij mij dan 2 accounts, namelijk mijn prive MS account en het zakelijke account waaraan Office365 E3 abo gekoppeld is.
EDIT: Wat staat er bij de info van je Excel ? Bij mij staat netjes Office365 licentie

[afbeelding]

Overigens kreeg ik nog een melding in Excel Mobile of ik wil helpen met Dogfood..... Ik heb geen hond, maar een kat ;)

[afbeelding]
Bedankt voor je info, erg handig :)
Ik heb dus precies dezelfde versie en info als jij. Maar laden ho maar.
Ik heb echter de betreffende spreadsheets nu eerst geladen in Office2016 op de desktop en opnieuw opgeslagen zonder iets te wijzigen. Als ik ze nu open vanaf de telefoon werkt het wel! 8)
Blijkbaar is de compatibiliteit met oudere versies toch niet helemaal goed geregeld. Als ik op mijn werk iets wijzig in een OneNote bestand dat wordt gedeeld met anderen die nog met Office 2010 werken, dan levert dat voor hen corrupties op.
Afijn, het lag dus niet aan de installatie van Office365 op de 950XL, mijn dank voor het ophelderen en elimineren van dit misverstand! _/-\o_

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-12 22:43
[...]

[afbeelding]
Die Dogfood melding kreeg ik ook een paar keer, geen flauw idee wat het is. Heb de melding verwijderd en hij blijft weg. Alles werkt nog steeds naar behoren. Gebruik Excel intensief op mijn 950 XL.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:17
Udrene schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:17:
[...]

Die Dogfood melding kreeg ik ook een paar keer, geen flauw idee wat het is. Heb de melding verwijderd en hij blijft weg. Alles werkt nog steeds naar behoren. Gebruik Excel intensief op mijn 950 XL.
Dogfood staat als het ware voor het testen van je eigen producten, dus in dit geval dat Microsoft medewerkers zelf Excel gebruiken op de telefoon.

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 11:39

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Zijn er toevallig mensen die ook 'last' hebben van Groove Music? Bij mij onthoudt hij niet hoever ik een nummer geluisterd heb als ik bijvoorbeeld even YouTube heb gekeken en dan mijn muziek verder wil luisteren. Ook duurt het soms wat langer voordat hij begint met het afspelen van de muziek.

Voorstel voor een goeie vervangende app is natuurlijk ook welkom! :)

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12 21:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

MisterChaoSs schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:50:
Zijn er toevallig mensen die ook 'last' hebben van Groove Music? Bij mij onthoudt hij niet hoever ik een nummer geluisterd heb als ik bijvoorbeeld even YouTube heb gekeken en dan mijn muziek verder wil luisteren. Ook duurt het soms wat langer voordat hij begint met het afspelen van de muziek.

Voorstel voor een goeie vervangende app is natuurlijk ook welkom! :)
Ik had hier ook last van toen ik de telefoon net had,maar na alle (normale) updates van firmware,os en groove heb ik hier geen last meer van,alleen na een herstart van de telefoon geloof ik. Ik trek wel meestal mijn headset eruit ipv de muziek stoppen,dit was het verschil in het begin maar tegenwoordig maakt het bij mij niet meer uit.

Let er wel op dat (ik zal dit nog wel eens verder testen) je wacht tot groove alles zelf opstart,je moet even wachten (na insteken van de headset) tot groove start en daarna ook onderin het muziek nummer aangeeft in de blauwe balk,als ik op dat moment op play druk gaat het gewoon verder waar ik was.

[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 15-01-2016 16:07 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• RoJan
Ik lees hier heel veel over updates en versies, maar als je nou geen insider app hebt, zou je dan toch niet een nieuwere versie moeten hebben dan 10.0.10586.29? Een harde reset verandert ook niets, behalve dat ik alles weer in orde moet maken.

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-11 23:57
RoJan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:01:
Ik lees hier heel veel over updates en versies, maar als je nou geen insider app hebt, zou je dan toch niet een nieuwere versie moeten hebben dan 10.0.10586.29? Een harde reset verandert ook niets, behalve dat ik alles weer in orde moet maken.
Verder terug heb ik gelezen dat de laatste upgrade voor de 'reguliere' gebruiker die .29 is. De 'insiders' zitten op .63.

[ Voor 3% gewijzigd door kraonkel op 15-01-2016 18:27 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-12 10:35
RoJan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:01:
Klopt niet insiders zitten op .29

Insiders slow op .36
insiders fast op .63

Daarbij is ook nog een firmware update die volgens mij eindigt op .02031

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:26
Chrisitan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:31:
[...]

Insiders slow op .36
insiders fast op .63

Bij de firmware gaat om de update MICROSOFTMDG en zijn niet de laatste cijfers van belang, maar de middelste, laatste firmware is dus xxxxx.15506.xxxxx.

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Nu, na een week of 7 de 950xl in gebruik te hebben heb ik toch wel een overheersend gevoel van een stabiele telefoon in het bezit te hebben.
Ook ik heb het probleem gehad van een gloeiend hete telefoon en maak nog regelmatig mee dat ik mijn pincode in moet geven door een spontane reboot maar dat komt sporadisch voor.
Ik heb nog niet echt het idee dat ik een flagship in handen heb maar denk wel dat het beetje bij beetje beter wordt.
Ook heb ik wel het idee dat je het w10 besturingssysteem moet leren kennen.
Aan de ene kant heel intuatief, aan de andere kant instellingen waar je ze niet verwacht maar al met al ben ik niet ontevreden, een heel mooi scherm, een geweldige camera maar wel een telefoon waar je mee moet leren omgaan(althans het besturingssysteem).
Maar goed, ik kom van de n900, later de Jolla en daar was altijd wel wat aan te verbeteren.
Aan deze generatie lumia's is ook nog genoeg te verbeteren maar ik heb daar wel vertrouwen in.

• Folkifoon
Glance screen werkt weer...ging insider app installeren daarna moest de telefoon opnieuw opgestart worden en uit het niets was hij er weer. Daarna pas d le slow ring update gedaan. Heel vaag maar in ieder geval dus iets softwarematige en gelukkig niet de hardware.

• ardvark99
maemo schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:37:
Nu, na een week of 7 de 950xl in gebruik te hebben heb ik toch wel een overheersend gevoel van een stabiele telefoon in het bezit te hebben.
......
Aan de ene kant heel intuatief, aan de andere kant instellingen waar je ze niet verwacht maar al met al ben ik niet ontevreden, een heel mooi scherm, een geweldige camera maar wel een telefoon waar je mee moet leren omgaan(althans het besturingssysteem).
....
Aan deze generatie lumia's is ook nog genoeg te verbeteren maar ik heb daar wel vertrouwen in.
Ik heb 950Xl nu ook tijdje, draai op .63 met firmware update, heb maar 2x een reboot gehad, beide keren was ik bezig met Edge, voor de rest geen problemen. En idd vaak instellingen zoeken, of mis bepaalde instellingen. Ik kom zelf vanaf Android.
Ik ben nu b.v. aan het zoeken naar het instellen van de geluiden van diverse apps. Ik kan het geluid uitschakelen of een ander geluid instellen, maar het volume. Tenminste, het volume de berichten is gelijk aan het volume van media, dus wanneer met media het volume harder zet, komen de berichten ook weer harder binnen. Ben nu maar het geluid maar aan het uitschakelen bij sommige apps.

Maar heb er wel vertrouwen in dat Microsoft snel de grootste hobbels weghaalt, al zou dat nog wel een paar maanden kunnen duren voordat W10M perfect wordt ☺.

Nu nog Cortana in het Nederlands. En ik kan niet wachten tot mijn display dock eindelijk binnen komt. De kijk op mobiel werken van Microsoft spreekt mij wel aan.

En wanneer ik dan berichten lees dat ze W10M 64 bits gaan maken, ios apps makkelijk omzetten naar W10M apps voor ontwikkelaars, wordt het alleen maar beter.

• maemo
ardvark99 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:54:
[...]

Ik heb 950Xl nu ook tijdje, draai op .63 met firmware update, heb maar 2x een reboot gehad, beide keren was ik bezig met Edge, voor de rest geen problemen. En idd vaak instellingen zoeken, of mis bepaalde instellingen. Ik kom zelf vanaf Android.
Ik ben nu b.v. aan het zoeken naar het instellen van de geluiden van diverse apps. Ik kan het geluid uitschakelen of een ander geluid instellen, maar het volume. Tenminste, het volume de berichten is gelijk aan het volume van media, dus wanneer met media het volume harder zet, komen de berichten ook weer harder binnen. Ben nu maar het geluid maar aan het uitschakelen bij sommige apps.

Maar heb er wel vertrouwen in dat Microsoft snel de grootste hobbels weghaalt, al zou dat nog wel een paar maanden kunnen duren voordat W10M perfect wordt ☺.

Nu nog Cortana in het Nederlands. En ik kan niet wachten tot mijn display dock eindelijk binnen komt. De kijk op mobiel werken van Microsoft spreekt mij wel aan.

En wanneer ik dan berichten lees dat ze W10M 64 bits gaan maken, ios apps makkelijk omzetten naar W10M apps voor ontwikkelaars, wordt het alleen maar beter.
Mobiel werken is voor mij niet echt aan de orde, snap de meerwaarde er wel van voor bepaalde gebruikers.
Heb de dock slechts 1 x gebruikt puur om te kijken of het werkt maar ik doe er verders weinig mee.
Dat omzetten van die ios apps moet ik nog maar zien, zou mooi zijn als dat nog wat wordt.
Het instellen van geluiden is inderdaad nog wel een dingetje ja, dat zouden ze beter moeten regelen.
Nu is het wat mij betreft slechts een kwestie van wel een melding of geen melding.

• RoJan
kraonkel schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:26:
[...]
Verder terug heb ik gelezen dat de laatste upgrade voor de 'reguliere' gebruiker die .29 is. De 'insiders' zitten op .63.
Chrisitan schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:31:
[...]

Insiders slow op .36
insiders fast op .63

Ah, mooi dan ben ik wat dat betreft bij.
Inmiddels vind ik de 950XL toch wel een prettige telefoon. Het was even wennen nade stabiele 1520, maar het werkt best goed. Een enkele reboot gfehad en hij wordt vrij warm. En de accu loopt vrij snel leeg, maar dat heb ik hierboven allemaal al gelezen, dus geen verrassing.
Wat ik wel een beetje onhandig vind is dat Edge elke pagina die je opent vasthoudt. Ik had vanuit mijn Twitterclient een tijdje pagina's geopend en uiteindelijk bleken er zo'n 30 of meer open te staan! Dat was dus op de 1520 met IE niet zo. Nu gooi ik die pagina's af en toe handmatig weg, maar het blijft wat onhandig.

Verwijderd

Misschien is dit hier al vaker benoemd, maar mijn 950 is snel leeg. 8u haal ik hem van de lader, om 17u steevast leeg. Ik haal er dus geen volle werkdag mee.
Ik zit op .29.
Bij mij loopt ie leeg op scherm en mail volgens de accu app.
Hebben insiders hier ervaring mee? Hebben jullie een significant betere accuduur met .36 of .63 ten opzichte van .29?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 11:37 ]

• ardvark99
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:36:
Misschien is dit hier al vaker benoemd, maar mijn 950 is snel leeg. 8u haal ik hem van de lader, om 17u steevast leeg. Ik haal er dus geen volle werkdag mee.
Ik zit op .29.
Bij mij loopt ie leeg op scherm en mail volgens de accu app.
Hebben insiders hier ervaring mee? Hebben jullie een significant betere accuduur met .36 of .63 ten opzichte van .29?
Ik heb .63 met de laatste firmware en haal eind van de dag ruim, gebruik de telefoon veel. Ik heb 2 exchange accounts, sluit Edge niet. En die enkele keer dat ie de avond niet dreigt te halen is ie zo weer opgeladen.
Afgelopen weken nog niet veel met de auto weggeweest, maar gebruik daar een goede lader in, Flitsmeister aan, en toch laadt ie goed op.

Ik heb in ieder geval het idee dat sinds .36 en .63 de accu duur sterk verbeterd is. Soms zou ik zelfs wel langer kunnen halen, 1,5 dag of meer, maar ik leg altijd de telefoon 's nachts op de lader. Ben dus dik tevreden, telefoon wordt alleen warm op de oplader, of wanneer ik een spelletje speel met veel grafisch geweld.

• J.G. an Breemen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2023
Ben wat onervaren, maar dit is voor Rojan.
Je kunt de bookmarks in 1x verwijderen toch.
Edge/klik pagina links onder/dan menu rechtsonderin/tabbladen verwijderen..even geduld,klaar

• Caelorum
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:36:
[...] Hebben insiders hier ervaring mee? Hebben jullie een significant betere accuduur met .36 of .63 ten opzichte van .29?
Kan niet zeggen hoe het was ten opzichte van eerdere releases, maar ik haal met gemak ~25 uur en als ik rustig aan doe red ik de ~35 uur ook nog wel. Nog geen halve dag (9 uur?) halen lijkt me echt niet ok.
Ligt natuurlijk wel aan je verbruik. Ik heb behoorlijk wat dingen erop staan die in de achtergrond data lopen te synchroniseren, maar ik gebruik het toestel alleen echt intensief in de ochtend en in de avond (en afhankelijk van hoeveel ik moet wachten op compilen, overdag ook nog wel af en toe). Maar 'screen on'-time zou misschien 4 uur en een beetje per dag zijn.
(En dit hele verhaal gaat over de 950XL)

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 21:18

SED

Even een mogelijk nog onbekende tip voor mensen met telefoons ( alle merken) die snel leeglopen met wifi aan.
Wanneer een SSID van het wifi onzichtbaar is gemaakt blijft een telefoon pollen. Dat vreet stroom. Dus met smartphones nooit met hidden SSID werken. Heeft vwb security trouwens toch geen zin maar dat moet ieder voor zichzelf weten.

Copyright and left by SED...

Verwijderd

SED schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:42:
Even een mogelijk nog onbekende tip voor mensen met telefoons ( alle merken) die snel leeglopen met wifi aan.
Wanneer een SSID van het wifi onzichtbaar is gemaakt blijft een telefoon pollen. Dat vreet stroom. Dus met smartphones nooit met hidden SSID werken. Heeft vwb security trouwens toch geen zin maar dat moet ieder voor zichzelf weten.
En concreet. Welke handeling moet ik daarvoor doen op m'n 950 om dat pollen te voorkomen/stoppen?

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:24:
[...]

Kan niet zeggen hoe het was ten opzichte van eerdere releases, maar ik haal met gemak ~25 uur en als ik rustig aan doe red ik de ~35 uur ook nog wel. Nog geen halve dag (9 uur?) halen lijkt me echt niet ok.
Ligt natuurlijk wel aan je verbruik. Ik heb behoorlijk wat dingen erop staan die in de achtergrond data lopen te synchroniseren, maar ik gebruik het toestel alleen echt intensief in de ochtend en in de avond (en afhankelijk van hoeveel ik moet wachten op compilen, overdag ook nog wel af en toe). Maar 'screen on'-time zou misschien 4 uur en een beetje per dag zijn.
(En dit hele verhaal gaat over de 950XL)
Ik gebruik m'n 950 intensief. Mijn iPhone 6 haalt met zelfde gebruik makkelijk een dag. Rond 22u nog 20% over.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 21:18

SED

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:17:
[...]

En concreet. Welke handeling moet ik daarvoor doen op m'n 950 om dat pollen te voorkomen/stoppen?
Connecties met een hidden SSID zijn te verwijderen op je toestel. Dan stopt ook het zoeken naar die hidden SSID.
Oplossiing is verder die SSID weer zichtbaar maken op je router zodat de Smartphone niet meer blijft zoeken.

Wat batterij gebruik betreft ( 950) ik haal moieteloos twee dagen dus pakweg 40 uur.
De twee iphones in mijn omgeving halen trouwens ook een dag maar dan van ochtend ca 8 uur tot avond ca 24.00/00.00 uur. Dat is niet best eigenlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door SED op 16-01-2016 18:02 ]

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:18:
[...]

Ik gebruik m'n 950 intensief.
Over de email die een hoog gebruik aangeeft. De sync staat hetzelfde als op je vorige mobiel?
Andere settings daarin kunnen een flink verschil maken.
Heb ook al eens gelezen dat een emailaccount de emailserver niet goed stond en daardoor excessief liep te pollen.

Ter referentie: mijn ervaring (950 .63) met 4 mail accounts (2x Exchange, 2x Outlook.com) waar 3 op sync ieder uur staan: makkelijk 2 kantoordagen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Over de email die een hoog gebruik aangeeft. De sync staat hetzelfde als op je vorige mobiel?
Andere settings daarin kunnen een flink verschil maken.
Heb ook al eens gelezen dat een emailaccount de emailserver niet goed stond en daardoor excessief liep te pollen.

Ter referentie: mijn ervaring (950 .63) met 4 mail accounts (2x Exchange, 2x Outlook.com) waar 3 op sync ieder uur staan: makkelijk 2 kantoordagen.
Op vorige telefoon stond ie op push. Op m'n 950 ophalen iedere 30 min.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:58:
[...]
Op vorige telefoon stond ie op push. Op m'n 950 ophalen iedere 30 min.
Hoeveel procent voor mail? Bij mij 5.1 %.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:54:
[...]

Hoeveel procent voor mail? Bij mij 5.1 %.
Kan je zo niet vergelijken. Die 5,1% is van de laatste 24 uur. Stel dat je in 24 uur 30% batterij hebt gebruikt op de telefoon. Dan is 5,1% van die 30% gebruikt door de mail. Iemand anders kan 2,5% hebben bij mail, maar in 24 uur heeft de telefoon 60% opgebruikt. Dan heeft mail dus evenveel gebruikt in die 24 uur. Dus 5,1% bij jou kan gelijk zijn aan 2,5% bij een ander.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Swerfer schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:31:
[...]

Kan je zo niet vergelijken. Die 5,1% is van de laatste 24 uur. Stel dat je in 24 uur 30% batterij hebt gebruikt op de telefoon. Dan is 5,1% van die 30% gebruikt door de mail. Iemand anders kan 2,5% hebben bij mail, maar in 24 uur heeft de telefoon 60% opgebruikt. Dan heeft mail dus evenveel gebruikt in die 24 uur. Dus 5,1% bij jou kan gelijk zijn aan 2,5% bij een ander.
Ah OK. Thanks.

Aanvullend:
Ik verbaas me wel tussen de verschillen die mensen noemen. Natuurlijk gebruikt de een hem veel meer dan een ander, maar ik zie mijn gebruik redelijk als gemiddeld. Ik zit ieder half uur wel op mijn Lumia en af en toe een uur achter elkaar. Heb alles aanstaan en ik zit dan op 2 a 3 dagen. Dan moet voor iedereen 24 uur toch makkelijk haalbaar zijn. Zou ik denken.
Het enige wat ik me kan voorstellen is het scherm, bij veel gebruik met wit beeld minstens 6 uur op een dag, aan hebben staan. Dat doe ik veel minder. Eerder ~anderhalf uur in totaal per dag.

Verwijderd

Ik heb nu:
In gebruik 60%
Achtergrond 40%

Mail en agenda: 38%
Whatsapp: 29%

Dat zijn de grootste slurpers. De rest zit onder de 5%.

Ik vind achtergrond vrij heftig. Whatsapp ook, maar dat gebruik ik regelmatig.

Op m'n iPhone is mail maar 6% terwijl ik alles daar op push heb staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 21:04 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:03:
Ik heb nu:
In gebruik 60%
Achtergrond 40%

Mail en agenda: 38%
Whatsapp: 29%

Dat zijn de grootste slurpers. De rest zit onder de 5%.

Ik vind achtergrond vrij heftig. Whatsapp ook, maar dat gebruik ik regelmatig.

Op m'n iPhone is mail maar 6% terwijl ik alles daar op push heb staan.
Kijk 2 posts terug. Die percentages zeggen alleen iets over het gebruik in 24 uur ten opzichte van het gebruik van de gehele telefoon in 24 uur.

Stel je hebt maar 40% van je accu verbruikt in 24 uur, dan is 40% voor de achtergrond niet veel.

Duidelijker:

Ik haal mijn telefoon van de lader af op 100%. Ik kijk na 12 uur naar de mail en reply er een paar en bekijk WhatsApp. Daarna gebruik ik de telefoon weer 12 uur niet. Na dus 24 uur kan de accu nog 60% vol zijn. De 38% van de mail en de 29% van WhatsApp zijn dan de 'grootverbruikers', samen 67%. Dat betekend dat op de achtergrond zo'n 33% is gebruikt. Dat zijn dus relatieve percentages omdat je nog 60% accuduur over hebt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Swerfer schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Kijk 2 posts terug. Die percentages zeggen alleen iets over het gebruik in 24 uur ten opzichte van het gebruik van de gehele telefoon in 24 uur.

Stel je hebt maar 40% van je accu verbruikt in 24 uur, dan is 40% voor de achtergrond niet veel.

Duidelijker:

Ik haal mijn telefoon van de lader af op 100%. Ik kijk na 12 uur naar de mail en reply er een paar en bekijk WhatsApp. Daarna gebruik ik de telefoon weer 12 uur niet. Na dus 24 uur kan de accu nog 60% vol zijn. De 38% van de mail en de 29% van WhatsApp zijn dan de 'grootverbruikers', samen 67%. Dat betekend dat op de achtergrond zo'n 33% is gebruikt. Dat zijn dus relatieve percentages omdat je nog 60% accuduur over hebt...
24u haal ik niet.
Vanochtend om 10u van de lader en nu om 22u leeg. Ik haal dus maar 12u.

Verwijderd

Toch vandaag een lumia 950 xl met dock gekocht via marktplaats voor een mooie prijs van 375 euro.
komende dagen eens goed mee spelen en kijken of wm iets voor mij is.
insider app vanmiddag direct erop gezet en update uitgevoerd naar .63

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-12 05:15
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:48:
Toch vandaag een lumia 950 xl met dock gekocht via marktplaats voor een mooie prijs van 375 euro.
komende dagen eens goed mee spelen en kijken of wm iets voor mij is.
insider app vanmiddag direct erop gezet en update uitgevoerd naar .63
375 euro voor een 950xl met dock? Wat mankeert er aan? :p

[ Voor 75% gewijzigd door Garwinski op 16-01-2016 23:13 ]

Verwijderd

Ja niks denk dat die geld probleem had :)

Verwijderd

Dan klopt er volgens mij echt iets niet. Gooi eens alle mail accounts weg (behalve je outlook.com account) en maak ze eens opnieuw aan. Het lijkt er op dat er iets wil syncen maar dat niet afkrijgt.
Heb je wel de laatste firmware? En op welke build zit je? .63?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 00:30 ]

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:37

JSchut

.....

Ik ben toch weer gaan twijfelen. Gister bij de KPN winkel geweest en de dummies van beide toestellen vastgehouden. Bij de 950 krijg ik het gevoel dat hij wat kleiner is dan gedacht. Bij de 950xl dat hij groter is dan verwacht. :D En het verschil is best klein. Nu zijn ze beide behoorlijk groter dan ik nu heb. (Iphone 5c)

Verder heb ik verschillende reviews en vergelijkingen gekeken en qua performance lijkt het niks te schelen. Behalve dan bij intensieve games. (Die ik nooit zal doen)

Zijn er nog andere redenen om voor de XL te gaan? (Buiten het scherm en de dock)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:06:
[...]

24u haal ik niet.
Vanochtend om 10u van de lader en nu om 22u leeg. Ik haal dus maar 12u.
Dat kan gemakkelijk.
Het is heel leuk dat de telefoon lang mee kan, helemaal als je helemaal NIETS doet met je telefoon, maar daar heb je dus niets aan. Zodra je Edge, whatsapp, telegram camera filmpjes maakt, belt, dan haal je net de dag ermee. Dat is prima, want ik gooi de lader 's nachts erop, maar de verhalen hier over dat sommigen makkelijk 2 dagen ermee doen is behoorlijk misleidend. Het kan, ik heb het makkelijk meegemaakt, maar alleen als je bijna niets ermee doet. En dan bedoel ik ermee te zeggen dat je net zo goed een oude Nokia 3310 had kunnen kopen om hetzelfde te kunnen doen.

Verwijderd

Speel nu een dag met de 950 XL. Wat mij op valt is hoe vaak een app gewoon niet opstart.
Je krijgt even in beeld laden…… maar naar 10 seconden springt hij dan terug naar beginscherm.
Ook in het instelling menu krijg ik vaak laden… te zien en dan verspringt hij weer naar beginscherm.
Zou zo eens opnieuw een fabriek reset geven om te kijken of dit nog iets uit maakt.
Eerste indruk tot nu toe is dat WM10 nog ver te gaan heeft.
En echt WhatsApp lijkt wel op windows 3.1 te draaien wat een lay-out.
En ja accu duur is echt drama, in half uur van 100 naar 90% enige wat ik gedaan heb is 5 foto`s maken van de sneeuw en ondertussen de hond uit laten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 10:44 ]

• maemo
Er staat nu ook een review op de telegraaf over de 950xl.
Niet echt positief.

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

maemo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:13:
Niet echt positief.
Gelukkig is de telegraaf de meest betrouwbare 'krant' van Nederland. 8)7

Even een andere vraag:

Ik heb een Samsung Smart TV (UE32EH5300), welke het AllShare protocol van Samsung heeft ingebouwd. Dit werkt, voor zover ik kan vinden, via MiraCast. Ik probeerde net met mijn 950 Continuum te starten op die TV. Hij wordt wel herkend als ik aangeef dat ik een wireless verbinding wil maken, maar ik krijg geen connectie met de TV. Iemand enig idee of dit kan werken, en zo ja, hoe?

[ Voor 44% gewijzigd door Esumontere op 17-01-2016 11:46 ]

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Moet je dan niet even tegen de TV tikken met je 950? Dit om via NFC verbinding te maken?

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

janchtw schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:54:
Moet je dan niet even tegen de TV tikken met je 950? Dit om via NFC verbinding te maken?
Miracast is geen NFC.

Verwijderd

Samsung tv`s hebben vaak in hun menu een optie om een QR code te scannen om op deze manier sneller een verbinding te krijgen.
Ben je die al tegen gekomen?

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:00:
Samsung tv`s hebben vaak in hun menu een optie om een QR code te scannen om op deze manier sneller een verbinding te krijgen.
Ben je die al tegen gekomen?
Heb ik naar gezocht inderdaad, maar nergens te vinden. Mijn telefoon herkent de TV wel, maar de TV de telefoon niet (zo lijkt het tenminste)

[ Voor 11% gewijzigd door Esumontere op 17-01-2016 12:03 ]

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Nee, dat weet ik ook wel maar NFC kan worden gebruikt om de verbinding te maken waarna Miracast het overneemt. Zie bv: http://www.fwdmagazine.nl/fwd/151946/achtergrond-miracast/

[ Voor 13% gewijzigd door janchtw op 17-01-2016 12:47 ]

Verwijderd

Heb nu voor de tweede keer fabriek reset gegeven en nu loopt de Lumia 950 XL een stuk beter.
Dit is direct merkbaar omdat hij niet meer warm word en echt alle apps direct starten.
Ik zit op firm: 01078.000027.15506.0231
Build: 10.0.10586.63
Gebruik van de accu is nu ook netjes, een wereld van verschil dus na twee keer fabriek reset.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 13:03 ]

Verwijderd

on99 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:36:
[...]
Dat kan gemakkelijk.
Het is heel leuk dat de telefoon lang mee kan, helemaal als je helemaal NIETS doet met je telefoon,
Ik gebruik hem niet constant maar wel zeer regelmatig. Alleen geen whatsapp. En wat achtergrond processen maakt het niet uit hoeveel je het scherm aan hebt staan. Lumia 950. En haal dus makkelijk 2 dagen. Met kantoordagen, dan gebruik ik 'm voor minder intensieve taken, 3 dagen (3dagen, 2 nachten) Dus ja, met 12 uur is er gewoon wat aan de hand of het scherm staat heel veel aan.

Verwijderd

maemo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:13:
Niet echt positief.
Valt wel mee toch. Voor de Telegraaf is hij juist wel positief. Tenminste headline en conclusie. Alleen weer het gezaag over apps. Zelfs positiever over de Iris scanner dan over fingerprint scanning.
Vingerafdruktechnologie weigert echter vaker dienst, vooral als je vingers een beetje nat zijn.
Hardware kun je niet veranderen, software wel.

• Caelorum
JSchut schreef op zondag 17 januari 2016 @ 07:51:
[...] Zijn er nog andere redenen om voor de XL te gaan? (Buiten het scherm en de dock)
Tja, niet echt. De XL heeft een iets snellere CPU per core en 2 cores meer, maar in de praktijk ga je daar niet veel van merken. Ook is die grafisch sneller en heeft die een grotere accu. Dat laatste wordt alleen door de snellere CPU en het grotere scherm wel weer teniet gedaan. Verder schijnt de 950 een iets oudere variant van gorilla glas te hebben, maar of dat nou zoveel uitmaakt ^^
Nadeel van de XL is dat die ook 10% zwaarder is (~15gr) en dat de camera aan de achterkant nog iets meer uitsteekt dan bij de 950, dacht ik.

Ohja en sommige apps zien er net iets anders uit op mijn L950XL dan op mijn 920. Geen idee of het gelijk is aan de L950 non-XL, maar ik vermoed dat door het net iets grotere scherm de layout wat anders wordt in bijv. messaging en outlook.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 17-01-2016 14:00 ]

• on99
JSchut schreef op zondag 17 januari 2016 @ 07:51:
Ik ben toch weer gaan twijfelen. Gister bij de KPN winkel geweest en de dummies van beide toestellen vastgehouden. Bij de 950 krijg ik het gevoel dat hij wat kleiner is dan gedacht. Bij de 950xl dat hij groter is dan verwacht. :D En het verschil is best klein. Nu zijn ze beide behoorlijk groter dan ik nu heb. (Iphone 5c)

Verder heb ik verschillende reviews en vergelijkingen gekeken en qua performance lijkt het niks te schelen. Behalve dan bij intensieve games. (Die ik nooit zal doen)

Zijn er nog andere redenen om voor de XL te gaan? (Buiten het scherm en de dock)
Ik heb de 950xl gekozen boven de 950 omdat de CPU iets beter is, het scherm GG4 heeft en de accu iets groter is. Ik kom van een Sony z1 compact, welke nog steeds goed werkt, maar na een kleine week was ik al helemaal verkocht aan het scherm.

Ik zal verder niet ingaan op het OS....

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

on99 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Ik heb de 950xl gekozen boven de 950 omdat de CPU iets beter is, het scherm GG4 heeft en de accu iets groter is. Ik kom van een Sony z1 compact, welke nog steeds goed werkt, maar na een kleine week was ik al helemaal verkocht aan het scherm.

Het verschil tussen GG3 en GG4 is dat GG4 iets beter tegen buigen kan.

• maemo
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:19:
[...]

Valt wel mee toch. Voor de Telegraaf is hij juist wel positief. Tenminste headline en conclusie. Alleen weer het gezaag over apps. Zelfs positiever over de Iris scanner dan over fingerprint scanning.
Vingerafdruktechnologie weigert echter vaker dienst, vooral als je vingers een beetje nat zijn.
Hardware kun je niet veranderen, software wel.
Ik kon mezelf niet vinden in de accuduur, 1 dag red ik makkelijk.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Nee ik kan me ook niet vinden in accuduur. 1 dag red ik makkelijk met de 950.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• on99
maemo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:44:
[...]

Ik kon mezelf niet vinden in de accuduur, 1 dag red ik makkelijk.
Ik weet niet wat de Telegraaf aan telefoon testfaciliteiten heeft en eerlijk gezegd wil ik niet eens op die website komen maar op het eerste gezicht lijkt het mij dat je op andere websites stuk betere reviews kan vinden.

Qua batterij, kan ik gemakkelijk zeggen dat wanneer je veel bezig bent met wifi in combinatie met de browser, dat de batterij net als ieder ander toestel snel leeg raakt. Met veel webbrowser red je zeker geen hele dag!

Echter, gebruik je je telefoon niet al te veel, zoals Sake in zijn reactie ook aangeeft, dan haal je gemakkelijk een dag of twee.

Het is belangrijk het verbruik van de batterij te nuanceren. Mensen die niet de ganze dag bezig zijn met whatsapp, youtube, browsen e.d. zullen zeker tevreden zijn met de accu.

Maar wanneer je een dagje intensief bezig bent met allerlei apps, webbrowsen, wifi of iets anders waardoor je scherm ook lang aanstaat, dan is het niet meer dan logisch dat je daarna je telefoon moet opladen.

Ik ben vrij kritisch op MS en helemaal in zijn algemeenheid op het bagatelliseren van problemen door communities (zowel iOS-, Android- en dus ook MS-fanboys) maar het batterijverbruik van de 950xl is gewoon netjes.

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Ik kan geen foto's meer verzenden via Whatsapp. Mijn vriendin krijgt wel een notificatie dat ze een afbeelding van mij ontvangt, en krijgt die ook als 'onscherp' binnen, maar kan hem vervolgens niet downloaden. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• Caelorum
Vandaag twee 'spontane' reboots gehad. Waarom spontaan? Beide keren in mijn broekzak gebeurt. Heb het net getest en je kan het toestel gewoon aan en uitzetten ala deze is afgedekt. Niet echt de bedoeling IMO maar oplossing is dus gewoon zorgen dat de powerknop niet meer per ongeluk kan worden ingedrukt. Kwestie van hoesje kopen dus.

• maemo
Caelorum schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:42:
Vandaag twee 'spontane' reboots gehad. Waarom spontaan? Beide keren in mijn broekzak gebeurt. Heb het net getest en je kan het toestel gewoon aan en uitzetten ala deze is afgedekt. Niet echt de bedoeling IMO maar oplossing is dus gewoon zorgen dat de powerknop niet meer per ongeluk kan worden ingedrukt. Kwestie van hoesje kopen dus.
Ik merk ook wel vaker dat ik de pincode in moet geven omdat de telefoon opnieuw opgestart is.
De mijne zit in een wallet en het komt mij volgens mij niet omdat er per ongeluk op de aan/uit knop wordt gedrukt!
Dit zie ik gewoon als een bug.

• Caelorum
maemo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:49:
[...]

Ik merk ook wel vaker dat ik de pincode in moet geven omdat de telefoon opnieuw opgestart is.
De mijne zit in een wallet en het komt mij volgens mij niet omdat er per ongeluk op de aan/uit knop wordt gedrukt!
Dit zie ik gewoon als een bug.
Zou kunnen, maar de knop is zo een seconde of twee drie ingedrukt en door de wrijving van bet hoesje kan het toestel best uitgaan. Heb het met mijn lumia 920 ook gehad. Later is daar een firmware update voor gekomen, waarmee het was opgelost.
Vind het ook niet echt netjes, maar melde het alleen maar. Het toestel zou gewoon niet uit moeten kunnen gaan als het detecteert in een broekzak te zitten.Met al die sensoren zou dat niet moeilijk moeten zijn.

• maemo
Caelorum schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:19:
[...]

Zou kunnen, maar de knop is zo een seconde of twee drie ingedrukt en door de wrijving van bet hoesje kan het toestel best uitgaan. Heb het met mijn lumia 920 ook gehad. Later is daar een firmware update voor gekomen, waarmee het was opgelost.
Vind het ook niet echt netjes, maar melde het alleen maar. Het toestel zou gewoon niet uit moeten kunnen gaan als het detecteert in een broekzak te zitten.Met al die sensoren zou dat niet moeilijk moeten zijn.
Ik denk toch niet dat dat het is.
Om de telefoon opnieuw op te starten moet je die knop zo'n 10 seconden ingedrukt houden.
Ik hou het op een spontane reboot en dat gebeurd mij best wel regelmatig, oorzaak onbekend!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 09:25

Magure

Bla....

Esumontere schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:30:
Ik kan geen foto's meer verzenden via Whatsapp. Mijn vriendin krijgt wel een notificatie dat ze een afbeelding van mij ontvangt, en krijgt die ook als 'onscherp' binnen, maar kan hem vervolgens niet downloaden. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Had het probleem hier ook, en dan met name van WP naar Android toe. Zelfs gek genoeg van een L930 en L950, heb whatsapp opnieuw geïnstalleerd en dat lijkt tot nu toe de oplossing...

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 12:59
Mijn batterij is ook niet optimaal.. Gister heb ik nauwelijks gebruik gemaakt van mijn telefoon, 's avonds rond 9 uur was hij al leeg! Enkel wat WhatsApp gebruikt en misschien een enkele keer mijn e-mail geopend. Ik zal vanavond eens een factory reset doen, kijken of het helpt. Ik zit wel op de insider preview, 10586.36.

[ Voor 108% gewijzigd door xStoryTeller op 18-01-2016 12:53 ]

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:37

JSchut

.....

Caelorum schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:34:
[...]

Tja, niet echt. De XL heeft een iets snellere CPU per core en 2 cores meer, maar in de praktijk ga je daar niet veel van merken. Ook is die grafisch sneller en heeft die een grotere accu. Dat laatste wordt alleen door de snellere CPU en het grotere scherm wel weer teniet gedaan. Verder schijnt de 950 een iets oudere variant van gorilla glas te hebben, maar of dat nou zoveel uitmaakt ^^
Nadeel van de XL is dat die ook 10% zwaarder is (~15gr) en dat de camera aan de achterkant nog iets meer uitsteekt dan bij de 950, dacht ik.

Ohja en sommige apps zien er net iets anders uit op mijn L950XL dan op mijn 920. Geen idee of het gelijk is aan de L950 non-XL, maar ik vermoed dat door het net iets grotere scherm de layout wat anders wordt in bijv. messaging en outlook.
Het uitsteken van de camera klopt. Dit was mij inderdaad opgevallen. Voor mij in ieder geval niet iets wat mijn keuze gaat bepalen.

Mijn huidige phone is 132 gram (iphone 5c) dus het wordt of 18 gram zwaarder (950) of 31 gram meer (950xl). Ik weet niet hoe erg je het zal merken. Voor het grootte verschil met mijn huidige telefoon vind ik het verschil in gewicht heel erg meevallen.

De grotere batterij wordt inderdaad teniet gedaan door het grotere scherm en de CPU. Maar wat ik mij dan afvraag is of de 950 bij wat zwaarder gebruik dan langer mee zal gaan dan de XL. Zal de 950 doordat deze minder power gebruikt langer meegaan dan de XL?
on99 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Of de 950 GG3 of GG4 is weet ik nog steeds niet. Maar volgens mij is GG4 iets buigzamer maar minder krasbestendig. Maar dit kan ik fout hebben. Voor mij maakt het niet uit welke van de 2 op de phone zitten.

De Sony z1 compact is zo goed als even groot als de iphone 5c volgens mij. Net iets groter en zwaarder. Heb je lang moeten wennen aan de grootte van de XL?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Wailing_Banshee
JSchut schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:27:
[...]
De Sony z1 compact is zo goed als even groot als de iphone 5c volgens mij. Net iets groter en zwaarder. Heb je lang moeten wennen aan de grootte van de XL?
Ik kom van een Lumia 920 (is blijkbaar iets groter dan de 5c: http://www.phonearena.com...umia-920/phones/7983,7471).
Het wennen aan de grootte van de XL was binnen een dag. Ik moest op een gegeven moment mijn 920 weer even hebben (had mijn authenticator nog niet overgezet). En wat was dat ding klein!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Caelorum
maemo schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:58:
[...]

Ik denk toch niet dat dat het is.
Om de telefoon opnieuw op te starten moet je die knop zo'n 10 seconden ingedrukt houden.
Ik hou het op een spontane reboot en dat gebeurd mij best wel regelmatig, oorzaak onbekend!
2 sec en een beetje schuiven in het hoesje is ook voldoende hoor ;)

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Sinds vrijdag naar insiders fast program gegaan en update naar .63 gedaan. Moet zeggen dat de accu merkbaar langer meegaat, heerlijk! Daarnaast geen spontane reboots meer gehad, terwijl ik die op .36 een paar keer had (voornamelijk bij YouTube in Edge combo)

Ik was al positief over mijn ervaring, op problemen met Groove Music en wat random reboots na, maar het wordt alleen maar beter :)

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 12:59
Oké, loopt nu echt de spuigaten uit. Heb vanochtend rond half 8 mn telefoon van de lader gehaald en ben naar mn werk gegaan, hij begon te klagen over ruimte-gebrek dus heb ik er een 64gb kaartje in gedaan.
Toen ik hem opstarte kreeg ik een melding dat er een nieuw SD kaartje in zat en of ik bij instellingen wou instellen wat waar opgeslagen moest worden, blijkt dat ik nog 12GB vrij had op mn interne opslag 8)7
Anwyay, heb hem weer weggelegd en ben weer gaan werken. Nu pak ik net mijn telefoon, 22% batterij over... Dat is dus 5 uur voor 78%, volgens te telefoon heb ik nog 1 uur aan batterij over. Nu valt me op dat hij blijft hangen op het downloaden van de laatste update ( 10586.63 ), hij blijft op 0% hangen en hij word vrij warm. Er gaat hier iets goed mis ;(

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

xStoryTeller schreef op maandag 18 januari 2016 @ 12:54:
Nu valt me op dat hij blijft hangen op het downloaden van de laatste update ( 10586.63 ), hij blijft op 0% hangen en hij word vrij warm. Er gaat hier iets goed mis ;(
Het hangen op 0% gebeurde bij mij ook en werd inderdaad warm, maar dat heb ik tot nu toe volgens mij met vrijwel elke update gehad. Heb hem gewoon aan de lader gehouden en niet meer naar gekeken. Toen ik anderhalf uur later weer keek kon de update geïnstalleerd worden.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

En anders een keer een soft reset, waarna de update waarschijnlijk wel verder gaat.

De 0% kan soms wel een half uur tot uur blijven staan. Verder komt de melding van te weinig geheugen tijdens de installatie van een build ook vaker voor. Alles kan te maken hebben met dat de installatie blijft hangen, extra geheugen blijft vragen en de cpu blijft belasten waardoor de telefoon warm wordt en de accu snel leeg trekt...

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03
Er duiken her en der berichten op dat de Lumia 950 en 950XL niet te gebruiken zijn met handschoenen aan. Bij voorgaande high-end-lumia's kon dat wel, dankzij het scherm met 'Super Sensitive Touch'. Microsoft nam dit aanvankelijk ook op in de specificaties van de 950's en op de Nederlandse website staat ook 'Supergevoelig aanraakscherm'.

Onze testexemplaren hebben we helaas niet meer bij de hand. Wat zijn jullie ervaringen?

• Wailing_Banshee
Ik had mijn handen niet nodig toen ik vorige week foto's maakte met die ijzel... iris scan om het scherm te unlocken en daarna de knop aan de zijkant om de camera app te openen en foto's te maken :p

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:10
Xtuv schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:05:
Er duiken her en der berichten op dat de Lumia 950 en 950XL niet te gebruiken zijn met handschoenen aan. Bij voorgaande high-end-lumia's kon dat wel, dankzij het scherm met 'Super Sensitive Touch'. Microsoft nam dit aanvankelijk ook op in de specificaties van de 950's en op de Nederlandse website staat ook 'Supergevoelig aanraakscherm'.

Onze testexemplaren hebben we helaas niet meer bij de hand. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb de Lumia 950 XL getest met speciale smartphone handschoenen van Xiaomi. De duim, wijsvinger en middelvinger hebben een special topje en daar reageert de 950 XL prima op. Gebruik ik de ringvinger waar geen topje op zit dan reageert het display niet. Staat ook beschreven onder het kopje bediening.

Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/0x0s/f2-albu-g3-M00-7F-05-rBVaHVYolzGAEQtqAAKwLQGwClU724.jpg/41-wool-51-acrylic-100-original-xiaomi-brand.jpg
Pagina: 1 ... 64 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.