• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 17:48
ErwinJ schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:27:
[...]

Ik weet niet hoe lang je wilt gaan doen met je batterij tussen het laden, maar alles uitzetten om maar de batterij duur omlaag te krijgen. Tja het is maar wat je wilt maar de "beleving" en gemak van een smartphone gaat hier dan wel mee omlaag.

Nu dat we de accu kunnen verwisselen boeit het mij niet meer zo veel wat het verbruik is, ook ik kan mijn telefoon overal tussentijds opladen als het moet. Tot nu toe niet nodig geweest en ik gebruik hem voor iedere "onbenullig" iets, en s'avonds om 23.00 zitten we op 15%.
Voorheen was ik hier ook zuinig mee, maar nu merk ik toch wel het verschil in gebruik dan iedere keer op de batterij letten. ;)
Iedereen gebruikt zijn device anders.
Ik heb er alles op staan wat ik wil en/of kan vinden en op zich kom ik wel uit qua batterij tijd, maar we zitten hier niet voor niets op Tweakers.net.
Heb het idee dat de batterij tijd beter kan, vandaar.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
Rhodan schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:04:
[...]

Iedereen gebruikt zijn device anders.
Ik heb er alles op staan wat ik wil en/of kan vinden en op zich kom ik wel uit qua batterij tijd, maar we zitten hier niet voor niets op Tweakers.net.
Heb het idee dat de batterij tijd beter kan, vandaar.
Het is zo verschillend... ErwinJ zit blijkbaar op 15% na een dag, ik zit op 70% na een dag. Gedurende de dag gebruik ik hem met name als MP3 speler (zet hem eigenlijk niet uit, haal alleen de dopjes uit mijn oren als ik even niet kan luisteren :p), 's avonds gebruik ik hem niet. Dus als ik hem eens vergeet op de lader te leggen, is er nog niets aan de hand, kan hij de volgende avond wel weer op de lader gelegd worden ...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:11:
[...]

Het is zo verschillend... ErwinJ zit blijkbaar op 15% na een dag, ik zit op 70% na een dag. Gedurende de dag gebruik ik hem met name als MP3 speler (zet hem eigenlijk niet uit, haal alleen de dopjes uit mijn oren als ik even niet kan luisteren :p), 's avonds gebruik ik hem niet. Dus als ik hem eens vergeet op de lader te leggen, is er nog niets aan de hand, kan hij de volgende avond wel weer op de lader gelegd worden ...
Klopt, iedereen gebruikt hem anders. Ik heb hem bijvoorbeeld 's nachts gewoon 'ouderwets' uit staan. Overdag tijdens werk is ie verbonden met het wifi netwerk en 's avonds een uurtje bluetooth (auto). Bij mij is ie op het einde van de werkdag ongeveer 30% gezakt. Ik heb zelf het idee dat bij mij de volgende onderdelen echt veel energie zuigen:
- Edge (heel veel)
- Wifi (meer dan ik verwacht)
- bluetooth...uiteraard zou ik haast zeggen.

's Avonds gaat het een stuk harder als ik nog ff youtube en nieuws e.d. check, waarbij veel Edge gebruikt wordt.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En vergeet ook het netwerk niet, we zijn tenslotte niet allemaal op dezelfde plek en hebben verschillende providers. Dit speelde al lang voordat er smartphones waren en we dus alleen maar belden en sms'ten met onze telefoons, die zelfs bij regelmatig gebruik minimaal tien tot veertien dagen met een batterijlading deden. Mijn tante had destijds een prepaid toestel van Telfort, toen pas nieuw in Nederland en nog met (brak) eigen netwerk. Wanneer ze hem 's morgens aanzette, en niet teveel belde, redde hij het nét tot de avond...

• Wailing_Banshee
andrik1 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:22:
[...]

Klopt, iedereen gebruikt hem anders. Ik heb hem bijvoorbeeld 's nachts gewoon 'ouderwets' uit staan. Overdag tijdens werk is ie verbonden met het wifi netwerk en 's avonds een uurtje bluetooth (auto). Bij mij is ie op het einde van de werkdag ongeveer 30% gezakt. Ik heb zelf het idee dat bij mij de volgende onderdelen echt veel energie zuigen:
- Edge (heel veel)
- Wifi (meer dan ik verwacht)
- bluetooth...uiteraard zou ik haast zeggen.

's Avonds gaat het een stuk harder als ik nog ff youtube en nieuws e.d. check, waarbij veel Edge gebruikt wordt.
De browser gebruik ik niet zoveel, ik gebruik liever mijn tablet op de bank. Dus over Edge kan ik niets zeggen. Maar Wifi en bluetooth staan bij mij standaard aan (24 uur per dag). Tijdens mijn vakantie had ik bluetooth uitgezet, en ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen verschil merkte...
Marly schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:28:
En vergeet ook het netwerk niet, we zijn tenslotte niet allemaal op dezelfde plek en hebben verschillende providers. Dit speelde al lang voordat er smartphones waren en we dus alleen maar belden en sms'ten met onze telefoons, die zelfs bij regelmatig gebruik minimaal tien tot veertien dagen met een batterijlading deden. Mijn tante had destijds een prepaid toestel van Telfort, toen pas nieuw in Nederland en nog met (brak) eigen netwerk. Wanneer ze hem 's morgens aanzette, en niet teveel belde, redde hij het nét tot de avond...
Het enige wat bij mij standaard uit staat is mijn data verbinding... Ik heb een 200Mb abonnement en zit eigenlijk 95% van mijn dag op wifi. Het heeft dus niet zoveel zin om die standaard aan te laten (die overige 5% zit ik in de auto...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb ik iets gemist omtrent deze Lumia's of is het wisselgesprek niet meer mogelijk op W10M?

Vroeger op mijn HTC 8X met WindowsPhone 8.1, hoorde ik een extra geluidje als iemand me probeerde te bellen en kon ik hierop reageren. Nu hoor ik helemaal geen geluid anders dan een inkomende SMS van KPN dat ik een gemiste oproep heb.

Vind het wel erg lastig want mijn 950 gebruik ik nogal veel voor bellen (ouderwets) maar wil allicht wel even horen als iemand me belt terwijl ik in gesprek ben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12
@MAX3400
Ga naar:
Settings -> Extra's -> Network services en druk onder Call settings/SIM op je mobiele provider naam.
Nu zie je een kopje 'Call waiting', zet slider aan.

• Swerfer
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

Hehe eindelijk een goede manier om de firmware update te krijgen:

http://www.windowscentral...w-grab-new-phone-firmware

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar het duurt normaal toch even voordat je weer in de insider (of dan juist uit) bent?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-12 16:47
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:11:
[...]

Moet ik er wel nog bijzeggen dat ik iedere dag ook Plex/Netflix draai erbij, dus hij word intensief gebruikt :P.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

SinergyX schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:30:
[...]

Maar het duurt normaal toch even voordat je weer in de insider (of dan juist uit) bent?
Ik kreeg direct de firmware en daarna meteen weer als Insider aangemeld (Fast ring). Duurt hooguit een dag (in ieder geval in het verleden) tot je weer Insider updates kunt downloaden. Ik denk dat er voor morgen vast geen nieuwe build komt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Swerfer schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:58:
[...]

Ik kreeg direct de firmware en daarna meteen weer als Insider aangemeld (Fast ring). Duurt hooguit een dag (in ieder geval in het verleden) tot je weer Insider updates kunt downloaden. Ik denk dat er voor morgen vast geen nieuwe build komt...
Hier net gedaan, geen firmware updates helaas.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MAX3400
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dr_dreey schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:12:
@MAX3400
Ga naar:
Settings -> Extra's -> Network services en druk onder Call settings/SIM op je mobiele provider naam.
Nu zie je een kopje 'Call waiting', zet slider aan.
Je zat in de buurt maar net niet. Omdat mijn SIM automatisch op 4G+ verbindt, blijken er standaard een paar zaken niet te werken (blijkbaar).

Omweg: GSM-code invoegen *43# via dial-pad en daarna kan je inderdaad wel jouw instructie verder uitvoeren.

Bedankt voor de hulp om me de goede kant op te sturen! d:)b

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-12 21:26
SinergyX schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:58:
[...]

Hier net gedaan, geen firmware updates helaas.
Ik helaas ook nog niet :(

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:25
Hier werkt het wel.

• Ayreonic
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-11 16:22
Ik pak zojuist mijn 950 XL op en laat hem meteen weer van schrik los.
Zonder gekheid, ik brande nog net niet mijn hand eraan!

Toestel was inmiddels uit en kon ook niet meer aan. Al die tijd leek het toestel (voornamelijk onder het scherm) op te branden. De accu zelf was niet al te warm wat ik wel verwacht had.

Zojuist maar weer in elkaar gezet en aan de lader gehangen. Kijken wat het nu doet...
Al met al voel ik mij (door diverse andere redenen) nog geen happy camper met dit toestel en zit ik er zwaar aan te denken om dit toestel terug te sturen.

Iemand ook deze hitte problemen gehad? Ik draai de laatste insider build .63.

• 1sectionone1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 15:20
Je moet de Windows Insider app verwijderen van je telefoon, en dan vanuit de store weer opnieuw installeren. Je krijgt dan wel de laatste versie waarbij het wel lukt. Dan kun je je uitschrijven voor de Fast track, je ziet nu dan ook een bevestiging dat je productie draait

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
1sectionone1 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:02:
[...]

Je moet de Windows Insider app verwijderen van je telefoon, en dan vanuit de store weer opnieuw installeren. Je krijgt dan wel de laatste versie waarbij het wel lukt. Dan kun je je uitschrijven voor de Fast track, je ziet nu dan ook een bevestiging dat je productie draait
Welke firmware-versie draai jij nu dan?
Ik heb vandaag de update van de insider app gekregen en nu kan je je inderdaad uitschrijven.
Ik draai 01078.00027.15506.02031
build .63 dus volgens mij ben ik up to date.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Ik kreeg in de huidige versie (althans kon geen update vinden), wel de melding bij 2de poging dat ik niet in de preview zit, toch even opnieuw geinstalleerd, dat was een slechte keuze. Zelfs na reboot blijft de app na inloggen gewoon op een zwart scherm hangen. Vervolgens start de app ook niet meer op, enkel bij reboot.

Ja, dat werk erg goed weer :/

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 12-01-2016 21:08 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:32

Esumontere

Floep, banaan.

Ayreonic schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:50:
Ik pak zojuist mijn 950 XL op en laat hem meteen weer van schrik los.
Zonder gekheid, ik brande nog net niet mijn hand eraan!

Toestel was inmiddels uit en kon ook niet meer aan. Al die tijd leek het toestel (voornamelijk onder het scherm) op te branden. De accu zelf was niet al te warm wat ik wel verwacht had.

Zojuist maar weer in elkaar gezet en aan de lader gehangen. Kijken wat het nu doet...
Al met al voel ik mij (door diverse andere redenen) nog geen happy camper met dit toestel en zit ik er zwaar aan te denken om dit toestel terug te sturen.

Ik heb wel gemerkt dat als ik mijn 950 (non-XL) erg warm wordt, met name het scherm, als ik hem lang gebruik. Maar niet warm genoeg om me er echt aan te branden.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Ayreonic schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:50:
[...]
Hij is 1 keer wat warm geweest. Rond de 45gr gok ik. Verder geen enkel probleem gemerkt met hitte.

• Downloads
  • Laatst online: 15-05-2023
Caelorum schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:58:
[...]

Hij is 1 keer wat warm geweest. Rond de 45gr gok ik. Verder geen enkel probleem gemerkt met hitte.
Hier ook geen warmte problemen. Alleen als de telefoon via het stroomnet wordt opgeladen mocht ze nog wel eens warm worden.

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Bij mij is het ook gelukt.
Draai op de meest recente firmware en os.
:)

• Ayreonic
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-11 16:22
Caelorum schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:58:
[...]

Ja dat klinkt inderdaad als een redelijk normale temperatuur.

Ik kon gisteren echt een ei bakken op het scherm. Ik ben er ook een beetje bang voor dat dit wat nadelige effecten gaat geven op de levensduur van mijn scherm. Zeker als dit vaker gaat gebeuren. :'(

We gaan maar eens contact opnemen met Microsoft -O-

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:26
Ik heb zelf nog geen update van de firmware ontvangen. Geduld dus. Zit nu op 02024 versie

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Verwijderd

Heb gezocht maar kan het zo snel niet vinden. Maar bij whatsapp kan je de grootte van de chats instellen met een slider tot 200%. Maar dat werkt niet. Elke waarde tussen 100 t/m 190% is superklein en hetzelfde, alleen wanneer ik hem op 200% zet, maar dan wordt het in 1 keer JUMBO. Andere hier ook last van?
Daarnaast, van eerdere Windows versies kan ik mij herrinneren dat de badge op de livetile altijd het aantal ongelezen berichten weergeeft, maar nu verdwijnt de badge als ik WA heb geopend, ook als ik nog ongelezen berichten heb. Doe ik iets fout?

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Je gaat off topic. Dit is een OS/Apps vraag. Geen Lumia 950/XL vraag.
En nee, ik weet je antwoord niet. Ik gebruik geen WhatsApp.

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-12 12:50
Microsoft heeft de Preview versie van Remote Desktop met Continuum support uitgebracht! Kan hem helaas nog niet downloaden, mijn 950XL geeft aan dat toestel niet geschikt is...
http://blogs.msdn.com/b/rds/archive/2016/01/12/remote-desktop-preview-now-available-on-windows-10-mobile-and-continuum.aspx
Edit: Blijkt dat de update nog niet live is, in de Store staat versie 834, in de Blog staat dat de nieuwe versie 844 moet zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Pimmeke1989 op 13-01-2016 09:50 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thanks! Werkt als een trein :)
Pimmeke1989 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:35:
Microsoft heeft de Preview versie van Remote Desktop met Continuum support uitgebracht! Kan hem helaas nog niet downloaden, mijn 950XL geeft aan dat toestel niet geschikt is...
http://blogs.msdn.com/b/rds/archive/2016/01/12/remote-desktop-preview-now-available-on-windows-10-mobile-and-continuum.aspx
Edit: Blijkt dat de update nog niet live is, in de Store staat versie 834, in de Blog staat dat de nieuwe versie 844 moet zijn.
Wow, dat is écht een handige app voor continuum. Vond het al een groot gemis dat het niet in de huidige versie zat.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44

TheVMaster

Moderator WOS
Hij zal al wel live staan, maar voor dat hij dan overal beschikbaar ben je een paar uur (of een dag) verder. Zie dat wel vaker met nieuwe Apps/updates...

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-12 12:30

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Als men de Haptic feedback wilt uitzetten kan je dat door het volgende te doen:

Settings -> Extras -> Touch.

Al weer bijna een jaar geleden dat ik dit had gedaan op mijn Lumia 1520 met WP8.1

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Erik1805
Ik gebruik eigenlijk net pas Windows Hello. Wie van jullie gebruikt dit ook en merk je dat je meer batterij verbruikt?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu al een dag uit de insider app, nog steeds geen firmware update. Geen idee of die firmware update iets doet aan de random reboots, wifi geen data en niet meer gebeld kunnen worden, maar als er ergens een optie is 8.1 op je 950 te krijgen.. ben ik de eerste. Voelt inmiddels zo irritant traag, Xbox app heeft 10-15seconde groen scherm, email-inhoud downloaden lijkt helemaal niets te doen, foto's op onedrive krijgen is absolute magie en m'n batterij is sinds de .63 update van ~70% na een dag naar ~45% gegaan.

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2016 14:45 ]

• Erik1805
SinergyX schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:43:
Nu al een dag uit de insider app, nog steeds geen firmware update. Geen idee of die firmware update iets doet aan de random reboots, wifi geen data en niet meer gebeld kunnen worden, maar als er ergens een optie is 8.1 op je 950 te krijgen.. ben ik de eerste.
Welke versie heb je dan? Ik herken totaal die problemen niet die jij opnoemt. Geen reboots oid

Ik gebruik firmware 15506.02024 en OS build .63 en met Sansdisk MicroSD kaartje erin met wat data

Ik krijg verder ook geen firmware binnen, ook niet na het uitschrijven Insider

Wellicht een hardware issue?

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 13-01-2016 14:53 ]

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Nu al een dag uit de insider app, nog steeds geen firmware update. Geen idee of die firmware update iets doet aan de random reboots, wifi geen data en niet meer gebeld kunnen worden, maar als er ergens een optie is 8.1 op je 950 te krijgen.. ben ik de eerste. Voelt inmiddels zo irritant traag, Xbox app heeft 10-15seconde groen scherm, email-inhoud downloaden lijkt helemaal niets te doen, foto's op onedrive krijgen is absolute magie en m'n batterij is sinds de .63 update van ~70% na een dag naar ~45% gegaan.
Geen wifi of niet kunnen bellen heb ik nog niet meegemaakt.

Wel random reboots. Sinds ik de .63 versie heb geinstalleerd, een aantal keren.
Ik heb geen factory reset gedaan na het installeren van de .63 versie aangezien ik dit een week eerder al had gedaan en mijn telefoon niet aangeeft dat het nodig is

Ik heb wel een SD kaart erin (SD HC) maar hier wordt momenteel niets op bewaard.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Erik1805 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:45:
Welke versie heb je dan? Ik herken totaal die problemen niet die jij opnoemt. Geen reboots oid

Ik gebruik firmware 15506.02024 en OS build .63 en met Sansdisk MicroSD kaartje erin met wat data

Ik krijg verder ook geen firmware binnen, ook niet na het uitschrijven Insider

Wellicht een hardware issue?
Ik heb 15452.59029 als firmware, 10586.63 als OS.

Ik had eerst een SD kaart, maar kreeg er regelmatig foutmelding dat de kaart corrupt was, dus nu heb geen SD kaart meer (en dus ook geen harde backup van m'n foto's, daar ik nu nog steeds niet al mijn kerstfoto's in onedrive hebt staan).

Ik heb hier aantal locaties waar ik gewoon geen 4G/wifi heb (lift, buiten wifi), moment dat ik in het 'net wel/net niet' gebied kom, lijkt alles te stoppen zelfs als ik weer 'in range' ben. Wifi uit/aan lost dat wel op (anders alle websites 'kan pagina niet weergeven'), maar voor het bellen heb ik nog geen duidelijk scenario gevonden, enkel sms'jes van voicemails.

Grootste irritatie blijft wel xbox app, ik stuur veel berichten daar, maar even 'snel' openen kost je rustig 20-25 seconden. Al die apps staan nu gewoon op toestel zelf, niet meer op SD kaart.

Wel vaag, als ik bij opslag kijk wanneer mijn SD kaart er in zit, zegt hij 1GB op mijn SD aan apps te hebben Tik ik door, krijg ik weer een 'geen apps gevonden'. :/

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2016 15:06 ]

• Erik1805
SinergyX schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Ik heb 15452.59029 als firmware, 10586.63 als OS.

Ik had eerst een SD kaart, maar kreeg er regelmatig foutmelding dat de kaart corrupt was, dus nu heb geen SD kaart meer (en dus ook geen harde backup van m'n foto's, daar ik nu nog steeds niet al mijn kerstfoto's in onedrive hebt staan).

Ik heb hier aantal locaties waar ik gewoon geen 4G/wifi heb (lift, buiten wifi), moment dat ik in het 'net wel/net niet' gebied kom, lijkt alles te stoppen zelfs als ik weer 'in range' ben. Wifi uit/aan lost dat wel op (anders alle websites 'kan pagina niet weergeven'), maar voor het bellen heb ik nog geen duidelijk scenario gevonden, enkel sms'jes van voicemails.

Grootste irritatie blijft wel xbox app, ik stuur veel berichten daar, maar even 'snel' openen kost je rustig 20-25 seconden. Al die apps staan nu gewoon op toestel zelf, niet meer op SD kaart.

Wel vaag, als ik bij opslag kijk wanneer mijn SD kaart er in zit, zegt hij 1GB op mijn SD aan apps te hebben Tik ik door, krijg ik weer een 'geen apps gevonden'. :/
Apart. Ik heb juist, waar ik met mijn Android toestel bijna geen 3G/4G had met de Lumia een beter bereik.

Zou toch eens teruggaan naar waar je hebt gekocht en kijken of je deze kan omruilen of zo

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-12 12:50
Ja, hij is nu te vinden in de Store.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Erik1805 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:12:
Apart. Ik heb juist, waar ik met mijn Android toestel bijna geen 3G/4G had met de Lumia een beter bereik.

Zou toch eens teruggaan naar waar je hebt gekocht en kijken of je deze kan omruilen of zo
Qua bereik is er geen probleem, elke telefoon heeft dat op dezelfde locaties (lift is midden van het pand, wifi bereik stopt net buiten het kantoor). Probleem zit in de software, mijn 830 met nu dezelfde versie heeft qua wifi precies hetzelfde probleem (maar mijn surface bv weer niet), moet ik toegeven dat ik wifi in principe nooit gebruik alleen maar als dat ding er om gaat zeuren of ik ben bezig op plekken waar haast geen verbinding is (garage). En ik denk dat juist door wegvallen van 1 van die 2 mijn onedrive uploads ook stoppen, maar ik heb geen enkele mogelijkheid ze opnieuw te starten.

Ik werk nu ook tijdelijk weer met mijn 920 (WP8), omdat mijn scherm nog steeds gemaakt moet worden, maar die heeft die problemen dus nooit. Buiten dat bepaalde apps traag opstarten, blijft 4G en wifi ook bij wegvallen gewoon weer werken.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2016 15:20 ]

• Erik1805
Ik denk, gezien de problemen die je hebt het verstandig is terug te gaan naar waar je de lumia gekocht hebt en vragen deze om te ruilen.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12 21:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en compleet harde reset,geen backup terug zetten en helemaal vers beginnen?

ook ik herken het meeste niet,al is die xbox app wel traag ja,gelukkig nooit nodig :) heb nu 2x gehad dat wifi niet meer wilde,waarna het de ene keer na een uur ofzo opeens weer werkte en de laatste keer heb ik de telefoon meer een herstart gegeven.

Accu gebruik durf ik erg weinig over te zeggen,heb op meerdere plekken zoals werk draadloze opladers liggen waar ik de telefoon opgooi,in de nacht zonder oplader (expres) gaat er meestal 5-10% vanaf ofzo,maar ik heb wel echt alles bijna aanstaan wat je aan kan zetten :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Complete reset doe ik wanneer telefoon ter reparatie gaat, zou binnen 10 dagen contact opnemen, ik ga ook niet echt pushen voordat ze opeens moeilijk gaan doen met de verzekering :P
Erik1805 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:23:
Ik denk, gezien de problemen die je hebt het verstandig is terug te gaan naar waar je de lumia gekocht hebt en vragen deze om te ruilen.
Ik ben al 3 dagen bezig geweest, maar hoe leg je uit wat er kapot aan is, als er niets aanwijsbaar kapot is? Onedrive stopt met uploaden, is dat een hardware fout? Kan niet gebeld worden compleet random, hoe wijs je dat aan? En zoals ik zei, mijn 830 heeft hetzelfde probleem gehad met Wifi. Enige optie is een nieuwe 4G simkaart, mocht daar wat vaags in zitten. En dan pak ik m'n 920 met Win8.1, mis wat features (en ik heb nog steeds die dock niet binnen), die doet het wel normaal.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yeah...weer een Continuum compatible app : Remote Desktop Preview! :)

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TheVMaster schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:31:
Yeah...weer een Continuum compatible app : Remote Desktop Preview! :)
En hij werkt zoals het zou moeten. Enige is dat je niet gebruik kan maken van het toetsenbord op je telefoon. Je moet dus echt een extern toetsenbord aansluiten...

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Swerfer schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:46:
[...]

En hij werkt zoals het zou moeten. Enige is dat je niet gebruik kan maken van het toetsenbord op je telefoon. Je moet dus echt een extern toetsenbord aansluiten...
Dat is wel jammer...maar goed, zo blijft er ruimte voor verbeteringen :+

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

10586.63 blijft maar failen te installen..
Ook een reboot werkt niet. De update naar .36 ging zonder problemen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• daaaan82
[...]

Reeds vanochtend uitgevoerd, maar geen update...
Vervolgens nogmaals opnieuw aangemeld als Insider Fast Ring, weer afgemeld, maar helaas geen update :?
*geduld grrr*

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:37
Ik zal er vast overheen lezen....maar is de .63 build nou wel of niet beschikbaar voor mensen die NIET in de Fast of Slow ring zitten?

Ikzelf zit hier dus niet in en krijg hem niet aangeboden. Uit voorgaande posts maak ik echter op dat de build gewoon beschikbaar zou moeten zijn.

Wie kan mij wat helderheid verschaffen aub?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Downloads
Panzer_V schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:21:
Ik zal er vast overheen lezen....maar is de .63 build nou wel of niet beschikbaar voor mensen die NIET in de Fast of Slow ring zitten?

Ikzelf zit hier dus niet in en krijg hem niet aangeboden. Uit voorgaande posts maak ik echter op dat de build gewoon beschikbaar zou moeten zijn.

Wie kan mij wat helderheid verschaffen aub?
De .63 is de laatste build voor de fastring
De .36 is de laatste buils voor de slowring

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:37
Downloads schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:30:
[...]

De .63 is de laatste build voor de fastring
De .36 is de laatste buils voor de slowring
Thanks voor de duidelijkheid! Dan is .29 dus de laatste build voor de niet insiders.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Downloads
Panzer_V schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:31:
[...]

Thanks voor de duidelijkheid! Dan is .29 dus de laatste build voor de niet insiders.
Klopt helemaal!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
Ook even een cross-post hier omdat het toch wel de #1 app is.

Facebook W10M app is bijgewerkt met Continuum support :)
http://www.windowscentral...-design-continuum-support

Gebruik zelf de beta en als ik de versie nummers mag geloven is die nu zelfs ouder...

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 21:18

SED

CAP-Team schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:07:
10586.63 blijft maar failen te installen..
Ook een reboot werkt niet. De update naar .36 ging zonder problemen.
Zit jij wel op de laatste firmware versie?

Copyright and left by SED...

• .oisyn
  • Laatst online: 11:09

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die firmware update heb ik sowieso nooit gehad. Zit op .63 nu. Reboot meerdere malen per dag bij mij, dus ik zeg laat 'm lekker liggen :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BAMMER
  • Laatst online: 02-12 19:10
Ik heb de laatste keer een firmware update gehad door hem aan de Windows Device Recovery Tool te hangen, daardoor kwam ik op firmware revisie nr: 01078.00027.15506.02024
Ik draai daarna nu op build nr: 10.0.10586.63 via de fastring.

En ik moet zeggen accuduur is beter, loopt algemeen iets vlotter en nog geen enkele reboot gehad.

De minpunten, gevoelsmatig, de Wifi lijkt wat brakker en Edge is niet echt snel te noemen. Tevens heb ik het idee dat het toetsenbord wat halsstarrig is geworden door teveel automatisch (verkeerd) te corrigeren en hij kan het typen soms niet bijhouden of registreerd echt verkeerde letters.

Overall genomen draait het allemaal okee alsnog.

• BAMMER
  • Laatst online: 02-12 19:10
Nog even wat anders, en niet zozeer om te bashen want ik ben echt wel een fan, maar ik zat toevallig bij de Coolblue 2e kansjes op marktplaats te kijken. Daar hebben ze iets van 360 telefoons tegen mooie kortingen staan. Filterde ik er er even uit op lumia 950... Schrok me rot, 1/3 van dat aantal is dus een geretourneerde 950 of 950XL

Bevalt het dan zo slecht bij een hoop mensen of zijn er zoveel defecten?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BAMMER schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:51:
Ik heb de laatste keer een firmware update gehad door hem aan de Windows Device Recovery Tool te hangen
Doet dat niet een hard reset, of kun je daar ook gewoon de firmware mee updaten zonder alles te verliezen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

BAMMER schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:01:
Nog even wat anders, en niet zozeer om te bashen want ik ben echt wel een fan, maar ik zat toevallig bij de Coolblue 2e kansjes op marktplaats te kijken. Daar hebben ze iets van 360 telefoons tegen mooie kortingen staan. Filterde ik er er even uit op lumia 950... Schrok me rot, 1/3 van dat aantal is dus een geretourneerde 950 of 950XL

Denk dat veel mensen toch schrokken van de foutjes in het OS, en mensen die uit uitprobeerden en erachter kwamen dat WM10 toch niks voor ze is.

Of mensen die geen zin in gezeur hebben, aangezien de hoeveelheid bugs wisselt van telefoon tot telefoon. Heb je een buggy 950? Stuur 'm terug, bestel een nieuwe en misschien is die wel bugvrij.

People as things, that’s where it starts.

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:12
Toch jammer dat dat zo loopt voor MS, ik heb zelf een Lumia 950, maar vooralsnog geen enkel probleem. In de eerste week wel veel warmteontwikkeling, maar de eerste grote update heeft ervoor gezorgd dat dat alles uitbleef! :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:17

Het zijn er om precies te zijn 145. Dat is best wel veel in vergelijking met andere modellen (meestal maar 2 of 3 van een bepaald model). Wel te begrijpen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door D-TECH op 14-01-2016 00:50 ]

Verwijderd

Nog even wat anders, en niet zozeer om te bashen want ik ben....
Nee, dat zijn van alle zonder ingedeeld te zijn onder een merknaam. Totaal is 700 toestellen.
Daar zit een Samsung/Appleof HTC niet tussen. Alleen Samsung ~100 stuks.

Dus eerder ~15% ipv ~30%. Nog altijd heel veel, maar bij de S5 hebben daar al eens >100 gestaan net nadat die uit was.

Ik kan me wel voorstellen dat pre firmware er een berg teruggegaan zijn gezien sommige reacties. Ik heb mijn 950 gekocht nadat de uitrol van de firmware update begonnen was. En kreeg de firmware update gelijk.
Nooit een spontane reboot gehad. En laat mijn 950 nou een Coolblue 2de kans zijn :)

Verwijderd

D-TECH schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:47:
[...]
meestal maar 2 of 3 van een bepaald model.
Nou nee. Ik zie van de iPhone 6S 20 stuks. Samsung S6 37 stuks.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Een van de redenen waarom ik denk dat ze nog wel gigantisch in prijs worden verlaagd.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Verwijderd

Ik niet. Dan was dat al gebeurd. Bij de 1520 is dat ook niet gebeurd. Ik denk dat de hoge specs de prijs hoog houden.
En er stonden al veel langer >30x Lumia 950/XL daar. Was al zo vlak na de release. In die periode is de prijs in de Tweakers.net pricewatch nota bene omhoog gegaan. I know. Mijn Lumia 950 is een Coolblue 2de kans. Inmiddels ~3 weken geleden voor 509 euro gekocht. Door dezelfde garantie en gratis retourneren als bij een gloednieuwe, is het een veilige keuze.

'k zou zeggen: doe er je voordeel mee.
.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 01:55 ]

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 01:48:
[...]

'k zou zeggen: doe er je voordeel mee.
.
Lief aangeboden, maar ik pas.
De 950(xl) heeft voor mij niet echt de wow factor om een dergelijke investering te doen.
Ik wacht nog even op wat de volgende generatie gaat brengen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Wailing_Banshee

Ik denk dat er een heleboel mensen van Android/Ios af kwamen, Windows 10 telefoon kopen en volledig verkeerde verwachtingen hebben. Hun favoriete apps zijn er niet, het OS is onbekend (als ik een nadeel van de 950 zou mogen noemen is het voor mij Windows 10 :p, er zijn een aantal dingen die ik mis van 8.1). En natuurlijk zitten er hier en daar nog wat bugs in Windows 10 (een heel valide punt). En zoals je in het begin van het topic kunt lezen, die "krakende" achterkant waar sommige mensen last van hebben/hadden (ik heb het nooit gehoord, dus zou niet kunnen zeggen hoe het klinkt :p)

En ook in Nederland beginnen Amerikaanse praktijken te komen: bestel meerdere (soortgelijke) dingen, en stuur terug wat je niet wilt houden...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Gisteravond een test gedaan.

Om 23:19 uur op 100% accu van de lader gehaald.
Vanochtend toen de wekker ging stond de accu op 94%. Wekker ging om 6:00 uur.

In de battery app die ik gebruik zie ik dat de telefoon van 23:19 tot 1:39 op 100% heeft gestaan.

Wifi en BT aan. Wifi op 5Ghz band. Begin dit jaar een paar maanden een iPhone 5S gehad met destijds de laatste officiele iOS versie. Die iPhone kon gerust nadat deze van de lader gehaald was, 5uur op 100% staan qua accu. Daarna ging de accu alsnog veel langzamer leeg.

Ik merk echt dat wanneer je een minuut of 5 je 950xl gebruikt met scherm aan, dat de % eraf vliegen van je accu status. En dan kijk ik naar de accu status van Microsoft zelf, die dus bovenaan in je icon bar staat.

Ik snap ook niet hoe sommigen in de trein bv gerust een uur kunnen browsen, muziek luisteren, whatsappen, bellen en een spelletje doen en dan aan het eind van de dag nog 50% over hebben. Dat haal ik echt niet. Accu duur is prima zolang het scherm uit staat. Gaat het scherm aan, dan gaat het erg hard, ook met automatische display brightness.

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Ik ervaar precies het zelfde.
MRE-Inc schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:46:

In de battery app die ik gebruik zie ik dat de telefoon van 23:19 tot 1:39 op 100% heeft gestaan.

Wifi en BT aan. Wifi op 5Ghz band. Begin dit jaar een paar maanden een iPhone 5S gehad met destijds de laatste officiele iOS versie. Die iPhone kon gerust nadat deze van de lader gehaald was, 5uur op 100% staan qua accu. Daarna ging de accu alsnog veel langzamer leeg.

Ik merk echt dat wanneer je een minuut of 5 je 950xl gebruikt met scherm aan, dat de % eraf vliegen van je accu status. En dan kijk ik naar de accu status van Microsoft zelf, die dus bovenaan in je icon bar staat.

Ik snap ook niet hoe sommigen in de trein bv gerust een uur kunnen browsen, muziek luisteren, whatsappen, bellen en een spelletje doen en dan aan het eind van de dag nog 50% over hebben. Dat haal ik echt niet. Accu duur is prima zolang het scherm uit staat. Gaat het scherm aan, dan gaat het erg hard, ook met automatische display brightness.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
MRE-Inc schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:46:

Same here, scherm verbruikt enorm veel zelfs als hij continu op 25% staat. De gemiddelde accuduur is eigenlijk maar slecht gezien de grote van de accu. Iphone 6S gaat aanzienlijk langer mee en die accu is bijna de helft dan van de Lumia 950. Tot nu toe in al die jaren dat ik WP7/8/8.1/10 gebruik is batterij duur toch wel het grootste probleem.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Ik heb de 950XL en ben bezig enkele honderden foto’s op de sd kaart te zetten, het zijn hoofdzakelijk product foto’s van planten die ik altijd voor mijn werk bij mij wil hebben.
De foto’s zijn allemaal met de juiste naam van de plant benoemd als bestandnaam, van Agapanthus t/m Zantedeschia.

De 950XL laat de foto’s echter niet op alfabet zien maar alles staat kriskras door elkaar, ik zie geen instelling hoe ik dit kan veranderen.
De vraag is nu of dit een fout is in de software/firmware van de 950 of niet?Iemand een oplossing voor dit probleem?

• andrik1
Cyrus The Virus schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:55:
[...]

Same here, scherm verbruikt enorm veel zelfs als hij continu op 25% staat. De gemiddelde accuduur is eigenlijk maar slecht gezien de grote van de accu. Iphone 6S gaat aanzienlijk langer mee en die accu is bijna de helft dan van de Lumia 950. Tot nu toe in al die jaren dat ik WP7/8/8.1/10 gebruik is batterij duur toch wel het grootste probleem.
Als je even kijkt naar de iphone 6s vs de 950 zie je dat er qua scherm nogal wat verschillen zijn. Zo is het aantal pixels per inch op de 950 bijna 2x zo hoog (tussen de 1,5 en 2x) als op de iphone 6s. Daarnaast gebruikt de lumia Amoled tegen ips van iphone. Wat betekent dit? Een veel scherper en levendiger beeld op de 950 (xl) tegen een zuiniger energie verbruik op de Iphone. Volkomen verklaarbaar dus.

Wat enigszins kan helpen is om het dark thema te kiezen op de lumia, zodat alle achtergronden zwart zijn ipv wit.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:02:
Ik heb de 950XL en ben bezig enkele honderden foto’s op de sd kaart te zetten, het zijn hoofdzakelijk product foto’s van planten die ik altijd voor mijn werk bij mij wil hebben.
De foto’s zijn allemaal met de juiste naam van de plant benoemd als bestandnaam, van Agapanthus t/m Zantedeschia.

De 950XL laat de foto’s echter niet op alfabet zien maar alles staat kriskras door elkaar, ik zie geen instelling hoe ik dit kan veranderen.
De vraag is nu of dit een fout is in de software/firmware van de 950 of niet?Iemand een oplossing voor dit probleem?
Als ik iets voor mijn werk nodig zou hebben zoals jij met 100den foto's dan zou ik al die foto's naar een OneNote noteboek printen. Je hebt dan een soort van Kladblok met op elke pagina een foto met naam. Grote voordeel is dat de zoekfunctie van Onenote dermate goed is dat je alles heel makkelijk kan vinden. Bijkomend voordeel is dat wanneer je je notebook op OneDrive zet, je op de PC alles kunt doen en je je notebook op je 950XL ook kan openen en kan zoeken. Dus verdiep je eens in Onenote, maak een apart notebook aan binnen OneNote voor je Planten en maak een pagina aan voor elke plant en zet daar de foto in. Indexeren en klaar. Staat ook nog eens professioneler dan een mapje met foto's openen, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.

Onenote is echt één van de meest ondergewaardeerde Office applicaties. Is trouwens gratis !!!

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 14-01-2016 09:37 ]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
andrik1 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:25:
[...]

Als je even kijkt naar de iphone 6s vs de 950 zie je dat er qua scherm nogal wat verschillen zijn. Zo is het aantal pixels per inch op de 950 bijna 2x zo hoog (tussen de 1,5 en 2x) als op de iphone 6s. Daarnaast gebruikt de lumia Amoled tegen ips van iphone. Wat betekent dit? Een veel scherper en levendiger beeld op de 950 (xl) tegen een zuiniger energie verbruik op de Iphone. Volkomen verklaarbaar dus.

Wat enigszins kan helpen is om het dark thema te kiezen op de lumia, zodat alle achtergronden zwart zijn ipv wit.
Volgens mij is dit niet helemaal correct, de iphone 6s heeft 40% minder pixels maar dat zie je volgens mij niet terug in het stroom verbruik. En amoled zou juist zuiniger moeten zijn als IPS (wiki)

En heb al een donker thema wat het verbruik ten goede zou moeten komen bij een amoled.

Begrijp me niet verkeerd ik ben een WM/WP fan van het eerste uur, maar op batterij verbruik kan het aanzienlijk beter.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• andrik1
Cyrus The Virus schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:17:
[...]

Volgens mij is dit niet helemaal correct, de iphone 6s heeft 40% minder pixels maar dat zie je volgens mij niet terug in het stroom verbruik. En amoled zou juist zuiniger moeten zijn als IPS (wiki)

En heb al een donker thema wat het verbruik ten goede zou moeten komen bij een amoled.

Begrijp me niet verkeerd ik ben een WM/WP fan van het eerste uur, maar op batterij verbruik kan het aanzienlijk beter.
Tuurlijk zie je het stroomverbruik in het aantal pixels..alle pixels worden afzonderlijk aangestuurd door de GPU, die dus meer werk moet verzetten. Meer pixels, is meer stroom. Dat is gewoon een feit.
Amoled is NIET zuiniger als je bijvoorbeeld een witte internetpagina bekijkt...vandaar dus mijn suggestie om zoveel mogelijk zwart te gebruiken, wat je ook doet.

• KraveN
  • Laatst online: 14:30
Ik heb de knoop doorgehakt en mijn lumia 950 gaat terug. De voornaamste redenen zijn de wisselende ervaringen van het OS. Ene moment 25% batterij verlies in de nacht en de andere nacht slechts 1%. Ik heb wel gemerkt dat Wifi en Edge de voornaamste verbruikers zijn. Na de laatste insider update was dit stabieler en eigenlijk wel tevreden, maar dan had ik weer een hapering met bijvoorbeeld bluetooth. Opnieuw starten van de telefoon was dan de oplossing. En zo zijn er verschillende zaken die dan net niet helemaal werken en waar ik mijzelf dan iedere keer aan ga storen. De camera en de tiles zijn ideaal maar ik wacht even rustig af wat de markt gaat brengen en stap wellicht in een later stadium toch weer over. Ik zien nog steeds heel veel potentie in W10M maar vind het op dit moment nog niet voldoende om te gebruiken als daily driver en dat zal per persoon verschillen.

Continuum werkte naar mijn idee prima, vooral nu ze de RDP snel gaan uitbrengen.
Dus als mensen nog interesse hebben in een dock :)

• MRE-Inc

MRE-Inc

KraveN schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:24:
Ik heb de knoop doorgehakt en mijn lumia 950 gaat terug. De voornaamste redenen zijn de wisselende ervaringen van het OS. Ene moment 25% batterij verlies in de nacht en de andere nacht slechts 1%. Ik heb wel gemerkt dat Wifi en Edge de voornaamste verbruikers zijn. Na de laatste insider update was dit stabieler en eigenlijk wel tevreden, maar dan had ik weer een hapering met bijvoorbeeld bluetooth. Opnieuw starten van de telefoon was dan de oplossing. En zo zijn er verschillende zaken die dan net niet helemaal werken en waar ik mijzelf dan iedere keer aan ga storen. De camera en de tiles zijn ideaal maar ik wacht even rustig af wat de markt gaat brengen en stap wellicht in een later stadium toch weer over. Ik zien nog steeds heel veel potentie in W10M maar vind het op dit moment nog niet voldoende om te gebruiken als daily driver en dat zal per persoon verschillen.

Continuum werkte naar mijn idee prima, vooral nu ze de RDP snel gaan uitbrengen.
Die dock zou ik houden als ik jou was. Helemaal omdat je schrijft dat je wellicht in de toekomst toch weer terug wil naar W10M. Dan moet je hem los kopen voor 99 euro. Maar als je hem gratis weggeeft, dan wil ik hem wel hoor :)

• Tweaker1234

Zeker, maar dat ligt natuurlijk ook aan de prijs.

__

Send from Lumia 950 using Continuum over Microsoft Wireless Display

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:31
Snel gaan uitbrengen? Hij is er al! Version 844:
Added support for Windows 10 Mobile
Added support for Continuüm for Phone
Added the ability to send keyboard commands (lijkt alleen nog naar volledig gepatchte Windows 10).

Zal het zo direct even testen. Dit was echt waar ik op zat te wachten in ieder geval.

https://www.microsoft.com...ktop-preview/9nblggh30h88

[ Voor 7% gewijzigd door Shinji op 14-01-2016 13:11 ]

• Tweaker1234
Shinji schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:08:
[...]

Snel gaan uitbrengen? Hij is er al! Version 844:
Added support for Windows 10 Mobile
Added support for Continuüm for Phone
Added the ability to send keyboard commands (lijkt alleen nog naar volledig gepatchte Windows 10).

Zal het zo direct even testen. Dit was echt waar ik op zat te wachten in ieder geval.
RDP werkt. Vandaag uitgebreid aan het spelen.
Ik heb het gevoel dat ik vanmorgen de toekomst binnen gestapt ben :)

__

Send from Lumia 950 using Continuum over Microsoft Wireless Display
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb mij ook maar een witte XL cadeau gedaan. De prijs op Amazon.it is redelijk aantrekkelijk nu en €560,- inclusief het dock, lijkt mij een aardig aanbod. Mocht het toch tegenvallen dan gaat ie alsnog retour Amazon. Ik hoop dat het apparaat door de (toekomstige) updates uiteindelijk aan zijn maximale kunnen wordt gebracht.

Testing, one, two ...

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb een probleem met mijn 950. Ik heb vandaag voor de grap eens Cortana aangezet (regio/land settings op UK). Deze wil echter dat ik constant mijn lokatie aan heb staan. Dit wil ik niet, vooral ivm batterijverbruik en dergelijke. Echter, zodra ik mijn GPS probeer uit te zetten crasht de telefoon, reageert hij nergens meer op (touchscreen of knop) en is de enige optie de batterij eruit halen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? :(

(Lumia 950 op .36)

• Tweaker1234
Kijk eens naar de voorwaarden voor Cortana. Ergo: je moet eerst Cortana uitzetten voordat je GPS uit kan zetten. En wat accu betreft valt het wel mee. Het is niet dat GPS constant aan staat.
Ook met Cortana aan haal ik 2 dagen op een accu.

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 18:10
Tweaker1234 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:01:
[...]

Kijk eens naar de voorwaarden voor Cortana. Ergo: je moet eerst Cortana uitzetten voordat je GPS uit kan zetten. En wat accu betreft valt het wel mee. Het is niet dat GPS constant aan staat.
Ook met Cortana aan haal ik 2 dagen op een accu.
Het kan ook te maken hebben met Windows Hello, of die speaker bug dat hij telkens aan en uit gaat.

• daaaan82
daaaan82 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:14:
[...]

Reeds vanochtend uitgevoerd, maar geen update...
Vervolgens nogmaals opnieuw aangemeld als Insider Fast Ring, weer afgemeld, maar helaas geen update :?
*geduld grrr*
[fail] Had ik al de nieuwe firmware, alvorens ik deze truuk ging uitvoeren...[/fail]
|:( |:(

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

coenraad7 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:10:
[...]

Het kan ook te maken hebben met Windows Hello, of die speaker bug dat hij telkens aan en uit gaat.
Lijkt me sterk. Ik gebruik Windows Hello al vanaf het begin (toen Cortana nog uit stond) en toen was er geen probleem. Speakerbug heb ik niet gehad.

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-11 23:57
Vanmorgen om 6.00 uur afgemeld voor fastring, kreeg gelijk de firmware update. Winversie.63 firmware .2031. Om 6.30 uur weer klaar. Lijkt stuk sneller, over stabiliteit heb ik nooit te klagen gehad. Lumia 950xl 2 maanden in bezit, 4x spontane reboot gehad. Wat Android vroeger beloofde krijg ik nu bij Windows. Programma's verwijderen, ook voorgeinstalleerde programma's . Ook kiezen om apps op sd kaart zetten. Nee Windows is m.i. goed bezig.

[ Voor 20% gewijzigd door kraonkel op 14-01-2016 15:29 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kraonkel schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:19:
Vanmorgen om 6.00 uur afgemeld voor fastring, kreeg gelijk de firmware update. Om 6.30 uur weer klaar. Lijkt stuk sneller over stabiliteit nooit te klagen gehad. Wat Android vroeger beloofde krijg ik nu bij Windows. Programma's verwijderen, op sd kaart zetten. Nee Windows is m.i. goed bezig.
Voor jou mogelijk, ik ben al dagen uit de fastring, gisteren zelfs factory reset gedaan, nog steeds geen enkele update binnen. Store heeft nog steeds geen 'eigendom' of 'recent geinstalleerd' optie, dus zoek me helemaal rot wat ik precies op m'n telefoon had staan.

Daarbij, in de backup-opties kan je apps ook aan en uitzetten, maar welke app ik ook in de backup meeneem, na een reset een restore doen, de app begint gewoon weer helemaal blanco. SloPro (lokale opslag) of Storm of wars (savegame) beginnen gewoon weer helemaal blanco.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vanmorgen om 6.00 uur afgemeld voor fastring
Ging je naar de slow ring of überhaupt weg van Windows Insider builds?

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-11 23:57
Ging helemaal weg. Ik heb wel beloofd weer terug te komen.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Werkt bij mij ook ja :D
MICROSOFTMDG Update for Windows Phone.

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 14-01-2016 15:35 ]

• Tweaker1234
Mooi dat er steeds meer de firmware krijgen. Als ik alles zo gelezen heb, doet die firmware veel goeds.

• Erik1805
Ik heb me ook afgemeld van de insider, maar helaas nog geen firmware update. Nog maar geduld

• Wailing_Banshee
Vanmorgen om 6.00 uur afgemeld voor fastring, kreeg gelijk de firmware update. Winversie.63 firmware .2031. Om 6.30 uur weer klaar. Lijkt stuk sneller, over stabiliteit heb ik nooit te klagen gehad. Lumia 950xl 2 maanden in bezit, 4x spontane reboot gehad. Wat Android vroeger beloofde krijg ik nu bij Windows. Programma's verwijderen, ook voorgeinstalleerde programma's . Ook kiezen om apps op sd kaart zetten. Nee Windows is m.i. goed bezig.
Lees ik dit nu goed, zijn ze van .02031 naar .2031 gegaan qua firmware? (ik zit op geen enkele ring, heb er alleen een om mijn vinger en zit op .02031 en .29)

• Erik1805
Ik zit zelf nog op 02024

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 14-01-2016 16:14 ]

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:31
Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:05:
[...]

Lees ik dit nu goed, zijn ze van .02031 naar .2031 gegaan qua firmware? (ik zit op geen enkele ring, heb er alleen een om mijn vinger en zit op .02031 en .29)
Volgens mij niet hoor, wat ik lees doet de firmware update het bij insiders niet altijd goed. Ik zit ook op .02031 en .29, dat zijn volgens mij de laatst uitgebrachte versies voor non-insiders. Slowring vervolgens .36 en fastring .63.

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:27:
[...]

Voor jou mogelijk, ik ben al dagen uit de fastring, gisteren zelfs factory reset gedaan, nog steeds geen enkele update binnen. Store heeft nog steeds geen 'eigendom' of 'recent geinstalleerd' optie, dus zoek me helemaal rot wat ik precies op m'n telefoon had staan.
Ben je uit de fasering of geen insider meer?

In de Store linksboven op het hamburgermenu tikken en dan kiezen voor "Mijn bibliotheek"

Verwijderd

Voor de firmware gaat het om het cijfer voor de punt.
Dus xxxxx.15506.xxxxx. Dat is laatste firmware.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:50:
[...]

Ben je uit de fasering of geen insider meer?

In de Store linksboven op het hamburgermenu tikken en dan kiezen voor "Mijn bibliotheek"
Ik heb die nieuwe insider app gebruikt, met die optie bij die 3 puntjes.

Mijn bibliotheek is btw helemaal leeg, alleen opties Apps/Games/Muziek/Film en tv met elk 'open de app <naam>'.

Verwijderd

Heeft iemand hier al kodi draaien op zijn Luma 950?
Heeft er iemand al ervaring hiermee.
groet Netpad.

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Heel vreemd maar Glimp scherm is bij mij verdwenen terwijl deze gewoon op altijd aan staat..
Pagina: 1 ... 63 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.