Mij valt het alleszins mee wat er allemaal aan apps beschikbaar is, of gewoon prima met de mobiele site te doen is. Ik ben geen app junkie, hoewel ik veel meer apps zelf heb geïnstalleerd op de 950 XL dan op de HTC One M8. Op die laatste staan wel meer apps, maar dat is o.a. HTC en Google crapware die ik niet zelf mag verwijderen.Lethalis schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:29:
Mond tot mond reclame werkt nog altijd het beste en daar scoort Microsoft helaas niet zo goed.
Om de simpele reden dat er altijd wel een Android of iPhone gebruiker is die een leuke app of gaaf spelletje laat zien dat er niet is voor Windows Mobile.
Zo heb ik Kore (official Kodi Remote) op Android geconfigureerd en kan ik nu eenvoudig YouTube filmpjes sturen naar Kodi en speelt deze ze meteen af.
Tsja. Dan pak ik mijn Lumia 550 erbij en dan is er wel wat voor Kodi, maar het kan bij lange na niet wat het gratis Kore kan, laat staan dat het met YouTube werkt.
Daar kan Microsoft niks aan doen, maar het blijft jammer.
Ook kijk ik naar baby foons met app ondersteuning. Dat is allemaal Android of iOS. Dan kan ik wel fan zijn van Windows 10, maar ik voel me net zoals ik me voelde toen ik nog Linux op mijn PC draaide. Je mist altijd iets.
Het valt te hopen dat de app situatie met Universal apps verandert, want anders gaat het nooit wat worden op de consumenten markt.
Zakelijk misschien nog wel, want zolang je ermee kan bellen, mailen, agenda bijhouden, beetje kan browsen en er dus productief mee kan zijn.. Is dat wellicht genoeg. Zeker als het secure is.
Beetje het no nonsense idee, voor minder geld dan een iPhone.
Voor connected devices heb je een punt. Zo is mijn Pebble Time niet erg functioneel (geen officiële app). Ik overweeg daarom een Fitbit aan te schaffen die wel W10M ondersteunt.