• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:51
Lethalis schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:29:
Mond tot mond reclame werkt nog altijd het beste en daar scoort Microsoft helaas niet zo goed.

Om de simpele reden dat er altijd wel een Android of iPhone gebruiker is die een leuke app of gaaf spelletje laat zien dat er niet is voor Windows Mobile.

Zo heb ik Kore (official Kodi Remote) op Android geconfigureerd en kan ik nu eenvoudig YouTube filmpjes sturen naar Kodi en speelt deze ze meteen af.

Tsja. Dan pak ik mijn Lumia 550 erbij en dan is er wel wat voor Kodi, maar het kan bij lange na niet wat het gratis Kore kan, laat staan dat het met YouTube werkt.

Daar kan Microsoft niks aan doen, maar het blijft jammer.

Ook kijk ik naar baby foons met app ondersteuning. Dat is allemaal Android of iOS. Dan kan ik wel fan zijn van Windows 10, maar ik voel me net zoals ik me voelde toen ik nog Linux op mijn PC draaide. Je mist altijd iets.

Het valt te hopen dat de app situatie met Universal apps verandert, want anders gaat het nooit wat worden op de consumenten markt.

Zakelijk misschien nog wel, want zolang je ermee kan bellen, mailen, agenda bijhouden, beetje kan browsen en er dus productief mee kan zijn.. Is dat wellicht genoeg. Zeker als het secure is.

Beetje het no nonsense idee, voor minder geld dan een iPhone.
Mij valt het alleszins mee wat er allemaal aan apps beschikbaar is, of gewoon prima met de mobiele site te doen is. Ik ben geen app junkie, hoewel ik veel meer apps zelf heb geïnstalleerd op de 950 XL dan op de HTC One M8. Op die laatste staan wel meer apps, maar dat is o.a. HTC en Google crapware die ik niet zelf mag verwijderen.

Voor connected devices heb je een punt. Zo is mijn Pebble Time niet erg functioneel (geen officiële app). Ik overweeg daarom een Fitbit aan te schaffen die wel W10M ondersteunt.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:03

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:22:
Als ik het icoontje voor foto's aanklik, opent hij wel, maar zodra hij geopend is sluit hij weer? Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Betreft een L950
Je kunt proberen om de app af te sluiten door de back-toets lang aan te raken en dan de app naar beneden weg te swipen. Dit helpt vaak als mijn WhatsApp vergelijkbaar gedrag vertoont.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:30
Udrene schreef op zondag 10 januari 2016 @ 07:13:
[...]

Zeker dat dit een goede vorm van reclame is. Sowieso zie je dan de concurrent niet in beeld, Samsung of Apple, maar wel het Windows logo. Er blijft altijd wat van hangen bij de mensen. Zo doet Apple dit al jaren.
Maar als ik bv een winkel van de Belcompany binnen loop en er is geen enkel Windows toestel te vinden, dan schiet het niet op. Kreeg zelfs een hele verbaasde blik toen ik vroeg of ik de Lumia 950 even mocht zien. 'Nee, daar is geen vraag naar', was het antwoord. Heb nog iets gezegd over kip en ei en het daar maar bij gelaten. Overigens mist Microsoft al een hele markt aan jongeren doordat er geen app voor Snapchat is. En daarvoor was het Candy Crush. Zolang de populaire apps niet geregeld zijn, zal het een beetje een niche markt blijven. Die product placing is leuk, maar het product (met name dus de apps) is nog onvoldoende voor het grote publiek en ook de marketing ben ik niet van onder de indruk. Ondertussen breiden Nederlanders het aantal apps dat ze hebben gekocht bij Apple of Google verder uit en zal overstappen steeds minder aantrekkelijk worden. Helaas.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:26
Ja de app gap blijft een probleem. Ik ondervind deze niet echt. Na jarenlang Android gebruikt te hebben heb ik sinds 1 week de lumia 950. Ben blij verrast. Zeker na de laatste update is de telefoon super snel. Even afwachten hoe het zich ontwikkeld

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• coenox
Erik1805 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:39:
Ja de app gap blijft een probleem. Ik ondervind deze niet echt. Na jarenlang Android gebruikt te hebben heb ik sinds 1 week de lumia 950. Ben blij verrast. Zeker na de laatste update is de telefoon super snel. Even afwachten hoe het zich ontwikkeld
Last heb ik er ook niet veel van. Het is niet voor niets dat 3 van de 4 gezinsleden een Windows Phone hebben en daar erg tevreden over zijn. De vierde gebruik Snapchat....

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Erik1805 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:39:
Zit nu op de .63 en heb al zo veel random reboots gehad... niet normaal.
Het begon al met de .29 versie en dacht dat het beter zou zijn met een recente update maar helaas niet voor mij.

De app gap is en blijft een probleem... MS moet bedrijven stimuleren om ontwikkelaars aan te nemen of een deel van de resources beschikbaar te stellen voor het ontwikkelen van MS apps... Als ze denken dat het vanzelf komt hebben wij mooi een kat in de zak gekocht... Wie trekt er eventjes 50~100k per jaar uit voor een windows app waar niets aan wordt verdiend.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Aan de andere kant, als ik een bedrijf had die goed kan rondkomen op droid/ios en MS was er aan gelegen dat ik als bedrijf een windowsapplicatie uit zal " moeten " brengen.
Dan zou ik toch wel iets in harde valuta willen zien.
Zeker als ik aangespoord zou worden om daarvoor een dergelijke ontwikkelaar in dienst zou moeten nemen.

Helaas zijn diverse bedrijven ook nog steeds zo eigengereid dat als een liefhebber/ hobbyist een dergelijke app uit enthousiasme ( of noodzaak) bouwt dat deze gelijk ondergesneeuwd wordt door dat bedrijf ten aanzien van merkenrecht/ patent / logo en weet ik veel wat nog meer.
Meende voor een aantal jaar terug dat whatsapp ook op die manier ontwikkelaars dwarsboomde.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• KraveN
  • Registratie: November 2001
Nu inmiddels met de .63 update. Het batterij verbruik vannacht was 5% op ongeveer 8 uur. Prima resultaat naar mijn idee, alleen toen heb ik 3 appjes verstuurd, 5 fotos gemaakt en even via de browser tweakers gechecked 5min en ik was meteen weer 10% kwijt.

Verder had ik met .29 ook regelmatig dat mijn start scherm niet meer weergegeven kan worden. Dan blijft hij hangen hervatten.... Of laden .... Iets in die geest. Meestal zet ik de telefoon dan maar uit en aan.

Telefoon lijkt op bepaalde punten wel vlotter, maar in sommige gevallen dan ook weer niet. Dat merk ik eigenlijk met van alles, edge, start scherm, store, instellingen, etc. Ene moment vlieg je er doorheen en het andere moment is het traag of ben je echt aan het wachten.

Vandaag even het bos in geweest, verschillende fotos gemaakt. Over het resultaat niks te klagen maar wel twee keer de telefoon opnieuw gestart omdat mijn camera app weigerde om nog iets te doen.

Echt jammer, ik geloof zeker dat er toekomst zit w10 maar op dit moment is het het voor mij net niet. Continuum werkt super en laat mensen echt met verbazing achter. Was dat op een telefoon?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:41
on99 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:11:
[...]
Wie trekt er eventjes 50~100k per jaar uit voor een windows app waar niets aan wordt verdiend.
Een app hoeft geen 50 tot 100k per jaar te kosten, als je het laat bouwen door een profiessionele app ontwikkelaar is dat de bouwkosten, en de overhead voor officiele designs, etc. etc.
Echter er zijn genoeg 1 persoons ontwikkelaars die apps uitbrengen, en die het ook goed doen.

Echter de kracht die MS nu aan het creeeren is, is met de universele apps, dus voor PC, Tablet, Xbox en Smartfoon, in een geintegreerde app store. En die markt is veel groter, met nu al meer dan 200 miljoen Windows 10 installaties. Daar is geld te verdienen.
swhnld schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:30:
[...]
Een app hoeft geen 50 tot 100k per jaar te kosten, als je het laat bouwen door een profiessionele app ontwikkelaar is dat de bouwkosten, en de overhead voor officiele designs, etc. etc.
Echter er zijn genoeg 1 persoons ontwikkelaars die apps uitbrengen, en die het ook goed doen.

Echter de kracht die MS nu aan het creeeren is, is met de universele apps, dus voor PC, Tablet, Xbox en Smartfoon, in een geintegreerde app store. En die markt is veel groter, met nu al meer dan 200 miljoen Windows 10 installaties. Daar is geld te verdienen.
Rest enkel de vraag of er werkelijk behoefte is aan al die apps binnen een niet mobiele omgeving? Want als die interesse minder groot is dan verwacht dan zal er weinig veranderen voor (door) W10 ben ik bang.

Testing, one, two ...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
Daarom doet MS ook z'n best met goede SDK's, die ook Android en iOS code kunnen importeren, de drempel wordt laag gelegd.
De kunst is nu dat de Windws phone gebruikers de aps die er zijn kopen en gebruiken, dan wordt er geld verdiend ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:22:
Als ik het icoontje voor foto's aanklik, opent hij wel, maar zodra hij geopend is sluit hij zich weer? Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Betreft een L950
Esumontere schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:01:
Je kunt proberen om de app af te sluiten door de back-toets lang aan te raken en dan de app naar beneden weg te swipen. Dit helpt vaak als mijn WhatsApp vergelijkbaar gedrag vertoont.
Gedaan wat je zei.....

Na het opstarten opent hij, druk ik gelijk op de back space, dan blijf hij verkleint wel in het scherm staan.
Naar beneden swipen gaat wel, maar opent nog steeds hetzelfde. Open en gelijk weer dicht :?

• coenox
Heb je al geprobeerd om het toestel helemaal opnieuw op te starten?

Verwijderd

Mijn ervaring met de versie 10586.

met 29 wel reboots
Met 36 geen reboots
met 63 wel reboots

Hoe is jullie ervaring ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2016 14:29 ]

• on99
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:23:

met 29 wel reboots
Met 36 geen reboots
met 63 wel reboots

Hoe is jullie ervaring ?
29 reboots
36 (geen ervaring ivm release 63)
63 veel reboots

Verwijderd

Als je dus geen reboots wilt hebben moet je de insder er afgooiten, herstellen naar fabriekinstellingen want dan krijg je .36 en backup terug zetten.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:33:
[...]
Rest enkel de vraag of er werkelijk behoefte is aan al die apps binnen een niet mobiele omgeving? Want als die interesse minder groot is dan verwacht dan zal er weinig veranderen voor (door) W10 ben ik bang.
Volledige integratie in het os met notificaties is wel fijn. Bovendien kunnen apps vaak veel sneller en prettiger werken dan een website. Bankieren doe ik persoonlijk al liever op mijn telefoon.

Vraag me alleen af of bedrijven er wel op zitten te wachten, want ze lopen dan toch reclame inkomsten mis als je nauwelijks nog op hun websites komt.

Die moeten ze dan toch in de apps gaan verwerken.

Overigens is ook bijna alles mobiel aan het worden. Ik heb alleen voor het thuiswerken nog een desktop. De rest doe ik alles met telefoon, tablet en laptop.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 21:18

SED

Voor al diegenen met een 950 (en andere WP modellen) en spontane reboots. Vervang de SDcard . In tenminste drie telefoons kan ik met bijv. een kingston card en een merkloze card probleemloos de reboots oproepen terwijl de Samsung EVO 64GB die er nu in zit bij allen probleemloos werkte.
Dus probeer eerst eens even zonder SDcard te werken om te zien of dan de reboots opgelost zijn.
edit: type toegevoegd op verzoek: Samsung EVO MB-MP64D

[ Voor 9% gewijzigd door SED op 10-01-2016 14:56 ]

Copyright and left by SED...

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-12 21:45
on99 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:44:
[...]

29 reboots
63 veel reboots
29 geen reboots
36 overgeslagen
63 geen reboots

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Ik heb geen problemen met de laatste insider versie en de laatste firmware op mijn L950xl.
Ik heb dan overigens geen SD kaart. Windows phone was ook al vrij vervelend met SD. De ene werkte goed en de andere niet. Je moet echt een goed snelle nemen wil je dat het goed gaat.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:10
Ik heb hoogstens 1 of 2x een reboot gehad van mijn L950. Ben insider, en gebruik geen sdcard. De laatste keer was in december.

https://wren.co/join/Devian

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 17:48
SED schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:54:
Voor al diegenen met een 950 (en andere WP modellen) en spontane reboots. Vervang de SDcard . In tenminste drie telefoons kan ik met bijv. een kingston card en een merkloze card probleemloos de reboots oproepen terwijl de Samsung EVO 64GB die er nu in zit bij allen probleemloos werkte.
Dus probeer eerst eens even zonder SDcard te werken om te zien of dan de reboots opgelost zijn.
edit: type toegevoegd op verzoek: Samsung EVO MB-MP64D
Hier een 64gb kingston Samsung 64gb pro vanaf dag 1 zonder problemen in de Lumia 950XL.
Alleen in het begin weleens een enkele reboot gezien, maar met .29 en later niet meer

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• SED

SED

Rhodan schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:23:
[...]

Hier een 64gb kingston vanaf dag 1 zonder problemen in de Lumia 950XL.
Alleen in het begin weleens een enkele reboot gezien, maar met .29 en later niet meer
Misschien zinvol om dan ook even het type te vermelden, zodat anderen daar ook van kunnen profiteren.
Mogelijk een listje bouwen van wel goed werkende kaarten.

• Rhodan
SED schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Misschien zinvol om dan ook even het type te vermelden, zodat anderen daar ook van kunnen profiteren.
Mogelijk een listje bouwen van wel goed werkende kaarten.
Geen probleem, dus even uitgezet en de achterkant eraf gehaald.
:? 8)7 :F kom ik een Samsung 64gb pro tegen, 8)7
Vergeten dat de Kingston naar moeders was verhuisd.

[ Voor 6% gewijzigd door Rhodan op 10-01-2016 16:09 ]

• BAMMER
  • Laatst online: 02-12 19:10
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:23:

met 29 wel reboots
Met 36 geen reboots
met 63 wel reboots

Hoe is jullie ervaring ?
Met .36 afgelopen week een paar keer een spontane reboot terwijl hij op tafel lag te niksen. Tot op heden na 1,5 / 2 dagen geen enkele reboot op .63

Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds niet het "premium" gevoel heb bij mijn L950.. Vraag me af of mijn Samsung Ativ-S niet gewoon vlotter liep en sneller was dan dit toestel..

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

on99 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:44:
[...]

29 reboots
63 veel reboots
29 geen reboots
36 geen reboots
63 geen reboots

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
Swerfer schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:54:
[...]

29 geen reboots
36 geen reboots
63 geen reboots
Hier ook niet. Geen idee wat er fout gaat bij mensen die daar wel last van hebben. Maar een factory-reset zonder restore kan uitkomst bieden (zo te merken maakt het qua firmware/build niet uit namelijk)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Downloads
  • Laatst online: 15-05-2023
Gisteren de Lumia 950 binnen gekregen geüpdated naar .36, maar heb tot nu toe nergens last van gehad. De batterij moet alleen nog een beetje tot rust komen, maar verder is het echt een verademing om weer terug te zijn bij Windows (na een tussenjaar Android).

• Erik1805
Zelf een 64gb kaartje van Sandisk. Nooit reboots gehad. Zit op .63

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 13:54:
Na het opstarten opent hij, druk ik gelijk op de back space, dan blijf hij verkleint wel in het scherm staan.
Naar beneden swipen gaat wel, maar opent nog steeds hetzelfde. Open en gelijk weer dicht :?
coenox schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:10:
Heb je al geprobeerd om het toestel helemaal opnieuw op te starten?
:F Jeetje niet aan gedacht, het functioneert weer normaal :)

Thx _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2016 18:49 ]

• SinergyX
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

5de reboot vandaag sinds de 63, geen idee wat daar aan de hand is :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• coenox
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:47:
[...]

[...]

:F Jeetje niet aan gedacht, het functioneert weer normaal :)

Thx _/-\o_
Fijn dat het gelukt is!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-12 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

BAMMER schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:53:
[...]

Met .36 afgelopen week een paar keer een spontane reboot terwijl hij op tafel lag te niksen. Tot op heden na 1,5 / 2 dagen geen enkele reboot op .63

Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds niet het "premium" gevoel heb bij mijn L950.. Vraag me af of mijn Samsung Ativ-S niet gewoon vlotter liep en sneller was dan dit toestel..
Ik volg dit topic op de voet, ben nog steeds erg blij met m'n Ativ-S en ben dan ook zeer huiverig om over te gaan stappen, helemaal bij dit soort reacties, enige wat m'n Ativ-S nu heeft is dat het glaasje wat voor de camera zit een beetje geschuurd is na 4 jaar gebruik.

Ik had echt verwacht dat Microsoft een echte flagship op de markt zou zetten (welke met gemak ook 4 jaar mee zou kunnen gaan), maar heb nu al genoeg gelezen dat dit dus echt niet zo is als je de kwaliteit van de Ativ-S daar tegenover zet.

• SED

SED

Die hardware flagship zit er wel degleijk. Als ik echter terug kon naar 8.1 deed ik het meteen. Liep ook op mijn Ative-s prima maar soms wel traag. Met deze hardware zou 8.1 een snelheidsmonster geweest zijn. Jammer dat een beta op een apparaat uitgeleverd is al ben ik inmiddels best tevreden over het apparaat. Ik zit in de slow ring dus 63 wacht nog even. Wel jammmer want ik zag daar band 2 verbeteringen die ik nu ookmis.

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 13:31
Gisteren slow ring aangezet en naar .36 gegaan. Dusver zeer tevreden. Echter heb ik nog wel gehad dat de camera vanaf het lockscreen wel eens roet in het eten wil gooien. Batterij na een dag heavy duty nog op 55% en alles voelt wat sneller(misschien ook wel psychisch)

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Aaaaah iemand anders die het zelfde denkt: Zie hier.
Ik zit nog steeds op .29 en de laatste dagen heb ik ook weer spontane reboots.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Mochten mensen toch nog een ander coverkleurtje willen:

http://www.windowscentral...ery-covers-blue-or-orange Tadaa!

Mooi oranje of MS blauw, helaas waarschijnlijk zonder NFC en draadloosladen, maar, voor een uniekere telefoon moet je wat overhebben :P

Ga ik er eentje halen?

Misschien, liefst zou ik namelijk wel draadloos laden hebben.

People as things, that’s where it starts.

• on99
In hoeverre is het van belang wat voor een SD kaart je hebt?
Het is toch te zot voor woorden als dat ervoor zorgt dat je telefoon reboot?
Al mijn telefoons hadden een SD kaart zonder problemen. Nu heb ik een snelle gehaald om 4k video op te kunnen slaan en dan krijg ik daardoor alsnog reboots? Ik kan de link even niet leggen....

• on99
RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:16:
Mochten mensen toch nog een ander coverkleurtje willen:

http://www.windowscentral...ery-covers-blue-or-orange Tadaa!

Mooi oranje of MS blauw, helaas waarschijnlijk zonder NFC en draadloosladen, maar, voor een uniekere telefoon moet je wat overhebben :P

Ga ik er eentje halen?

Misschien, liefst zou ik namelijk wel draadloos laden hebben.
Hmm... ik vind het juist lelijk en maakt de telefoon naar mijn idee nog goedkoper overkomen....

• SED

SED

on99 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:23:
Al mijn telefoons hadden een SD kaart zonder problemen. Nu heb ik een snelle gehaald om 4k video op te kunnen slaan en dan krijg ik daardoor alsnog reboots? Ik kan de link even niet leggen....
Ik kan niet aangeven dat het de oorzaak is. Ik speculeer en stel vast dat bepaalde kaarten dit effect lijken te hebben. Doel is het probleem te pinpointen en dan te komen tot een werkbare situatie. Klagen over het toestel of wat allemaal wel of niet had moeten zijn is verder niet zo opbouwend en dat laa tik liever aan fanboys van andere systemen over.
Door de kaart te verwijderen is het vrij simple vast te stellen of dan de reboots verdwijnen.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

on99 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:23:
Sd kaart is niet de reden van de reboots, dat is gewoon het OS in combi. met updates van bepaalde programma's. Ik heb 3 verschillende SD's 2 samsungs en 1 sandisk 16x2 en 64GB het maakt niet uit.
De error zal eerder liggen aan de manier van wegschrijven dan aan de disks, zonder SD heb ik ook spontane reboots. Lange tijd niet gehad sinds een paar dagen weer elke dag een paar, ik merk het elke keer als ik me pin voor sim kaart moet gebruiken :|

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

on99 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:27:
[...]

Hmm... ik vind het juist lelijk en maakt de telefoon naar mijn idee nog goedkoper overkomen....
Ieder zijn ding, ik vind het juist weer behoorlijk Nokia.

Zijn er dan andere felgekleurde telefoons die je in het wild ziet? Telkens als ik een kanariegele telefoon zie, weet ik zeker dat het een Lumia is.

En dan loop je ernaartoe, fluister je "Hail Lumia" en zegt de andere "No Lumia, no life" en weet je dat ze in het broederschap zitten.

Da's veel moeilijker met al die saaie zwarte telefoons :P

People as things, that’s where it starts.

• Caelorum
De 950XL ziet er inderdaad redelijk generiek uit. Van de week op een feest: "Is dit jouw telefoon?" (tegen iemand anders). Gast pakt de telefoon op. Probeert het te unlocken. Even later "nee, dat is zo'n Windows phone...". ....

Verwijderd

Tuurlijk. De meeste zien het verschil pas als het het er met neon letters op staat.
En de hoesjes niet te vergeten.
Kijk naar de achterkant van de 950XL en zeg dan nog eens dat ie er generiek uitziet.
Soms net vrouwen.....zien pas dat je een nieuwe auto hebt, als ie een andere kleur heeft :z :)

• on99
SED schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:41:
[...]

Ik kan niet aangeven dat het de oorzaak is. Ik speculeer en stel vast dat bepaalde kaarten dit effect lijken te hebben. Doel is het probleem te pinpointen en dan te komen tot een werkbare situatie. Klagen over het toestel of wat allemaal wel of niet had moeten zijn is verder niet zo opbouwend en dat laa tik liever aan fanboys van andere systemen over.
Door de kaart te verwijderen is het vrij simple vast te stellen of dan de reboots verdwijnen.
Ik ben er niet om de problemen op te lossen van een conglomeraat als MS. Ik constateer dat er gewoon problemen zijn met mijn toestel waar relatief veel voor is betaald. Dat wil ik laten blijken zodat andere mensen kunnen inzien dat een upgrade naar de .63 versie niet bijster veel zal helpen als zij van .29 komen.

Daar kunnen mensen iets aan hebben voordat zij besluiten een software update te doen via Insiders.

Klagen? schei toch uit. Dat doet de buurvrouw wanneer het wasrek te ver uitsteekt. Dit is Nederland, iedereen klaagt hier over allerlei onbenullige dingen. Daarom heeft de PVV ook zo'n abnormale aanhang.

Ik heb iets gekocht, een product, wat in de markt wordt gezet als het topmodel van MS. Dan verwacht ik ook iets van dat niveau. Ik zoek niet naar drogredenen om mijn telefoon de grond in te boren. Ik zie net zo graag als iedereen hier dat ik veel meer uit mijn telefoon kan halen. Echter zolang fanboys alles maar blijven goedpraten en bagatelliseren komen we nooit van de grond. They just better fix it.

• BAMMER
D0gtag schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:12:
Ga in elk geval dan minimaal naar de .36 versie (of 63), want op de .29 heb ik de meeste problemen ook gehad.. Ook na een vers begin.

Los daarvan, de mensen die VEEL problemen hebben ervaren met zijn toestel, doe na de update in dat geval eens een fabrieksherstel. 9 van de 10 problemen zijn daarna echt wel weg. Een paar bugs daargelaten.

Ik heb overigens met de laatste update ook het speakerprobleem met tikken en suizen nog niet teruggezien!
(knock on wood) Hoe zit dat met de anderen?

• on99
BAMMER schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:49:
[...]

Ga in elk geval dan minimaal naar de .36 versie (of 63), want op de .29 heb ik de meeste problemen ook gehad.. Ook na een vers begin.

Los daarvan, de mensen die VEEL problemen hebben ervaren met zijn toestel, doe na de update in dat geval eens een fabrieksherstel. 9 van de 10 problemen zijn daarna echt wel weg. Een paar bugs daargelaten.

Ik heb overigens met de laatste update ook het speakerprobleem met tikken en suizen nog niet teruggezien!
Bij .29 ook fabrieksherstel gedaan.
Daarna nog steeds random reboots maar wel minder vastlopers.

Verwijderd

Thanks. Voor die prijs (inclusief gratis verzenden) heb er gelijk 3 besteld (2 accounts aangemaakt)

Inderdaad zonder draadloos laden en NFC deel.
Nu een klein maandje wachten..

Een van die 3 zal ik eens slachtoffer maken van een sprayfeest. Geel, metal, chroom? De keuze is reuze.
En net zo belangrijk: geen dikker makend nep case/hoesje over de phone te hoeven doen. En toch een personal tintje in de grijze massa.
Kan ik net een vrouw zijn...verschillende kleuren (..) voor verschillende gelegenheden :)
.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 00:05 ]

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

BAMMER schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:49:
[...]

Bij mij was het ook even weg met de fw update maar daarna was hij gewoon weer terug ;(
Ik ga het toestel niet weer hard resetten. Het toestel geeft aan dat ik 10586.29 heb.
WD recovery geeft aan dat ik 10586.13065 heb en dat 10586.13058 op de server staat, mijn toestel is gewoon te ver in de toekomst om goed te functioneren. 8)

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
D0gtag schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:12:
Het vreemde is dat ik de meeste problemen die hij heeft totaal niet herken op mijn 950. Sterker nog, mijn 950 is harstikke stabiel! Ik baal er een beetje van dat andere zoveel problemen ondervinden, het begint een beetje af te doen aan mijn prille windows mobile plezier :p

Dat gezegd hebbende, loop ik er wel echt tegen aan dat MS achterloopt qua Cortana tov iOS en Android. Ik merk aan de andere kant wel dat ik het 'windows virus' heb; ik denk altijd "ach de update komt er aan" ;)

• BAMMER
on99 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:53:
[...]

Bij .29 ook fabrieksherstel gedaan.
Daarna nog steeds random reboots maar wel minder vastlopers.
.29 was voor mij(!), zelfs na een reset, de slechtst lopende versie.
Je gaf eerder aan "they better fix it" Dat doen ze ook, de versies boven .29 zijn wel een forse verbetering in mijn ogen qua performance, bug fixen EN batterijduur. Maar daarmee ben ik overigens zeker geen goedprater, want ik heb al eerder aangegeven hoe ik denk dat mijn oude Ativ-s zich verhoudt tot de Lumia 950/of XL. Ik heb zelfs mijn XL variant omgewisseld voor de gewone 950 omdat ik dat de slechtste bouwkwaliteit vond die ik de afgelopen jaren in mijn handen heb gehad. Krakend slap plastiek ding was dat. MS zou zichzelf een grote dienst bewijzen om eerst maar eens een echte solide telefoon uit te laten brengen door een van de andere fabrikanten. En daarmee bedoel ik dus het uitwendige ding. Dan heb je met deze inhoud alleen nog maar je software te winnen. (wat al erg genoeg is)

Ik hoop maar dat er de komende weken fors veel updates volgen, want ze bewijzen mijn inzien wél dat ze er aan trekken dit recht te willen zetten. Er zijn fabrikanten met concurrerende platforms die er niet bepaald een fris update beleid op na houden (lees weinig of geen) en waar de grote reus van het OS geen enkele onafhankelijke updates door kan pushen. het is allemaal wat, maar ik denk dat MS op het juiste pad is gegaan.

• Erik1805
Ik ben na de laatste update (.63) super tevreden. Zeer vloeiend en batterij lijkt ook verbeterd te zijn. Het enige waar ik tegenaan loop is dat als ik een foto maak deze niet automatisch upload naar Onedrive. Terwijl het wel ingesteld is. Iemand een idee?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
Erik1805 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:38:
Ik ben na de laatste update (.63) super tevreden. Zeer vloeiend en batterij lijkt ook verbeterd te zijn. Het enige waar ik tegenaan loop is dat als ik een foto maak deze niet automatisch upload naar Onedrive. Terwijl het wel ingesteld is. Iemand een idee?
Nog beter?? Ik draai nog .29 en mag al niet klagen... Ik bedacht zondag dat ik mijn telefoon nog steeds niet op mijn lader had gelegd (eraf gehaald op vrijdag morgen 6 uur). Nu zat hij nog in mijn tas (dus ook geen glimp die standaard aan staat), maar wel bluetooth en wifi aan. Hij was terug gevallen naar 56%...

Over die OneDrive, soms doet hij er erg lang over, je kunt dit even controleren via de OneDrive app zelf, of er geen fouten opgetreden zijn.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Erik1805
Wailing_Banshee schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:44:
[...]

Nog beter?? Ik draai nog .29 en mag al niet klagen... Ik bedacht zondag dat ik mijn telefoon nog steeds niet op mijn lader had gelegd (eraf gehaald op vrijdag morgen 6 uur). Nu zat hij nog in mijn tas (dus ook geen glimp die standaard aan staat), maar wel bluetooth en wifi aan. Hij was terug gevallen naar 56%...

Over die OneDrive, soms doet hij er erg lang over, je kunt dit even controleren via de OneDrive app zelf, of er geen fouten opgetreden zijn.
Tov de .36 vind ik hem zeker beter. Ik heb in de Onedrive app gekeken en daar staat wel dat er een fout is en dat ik over enkele minuten weer moet proberen. Dit foutmelding heb ik al eerder gehad alleen je hebt er niks aan wat er wordt niet aangegeven wat er fout is.

• Wailing_Banshee
Erik1805 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:48:
[...]

Tov de .36 vind ik hem zeker beter. Ik heb in de Onedrive app gekeken en daar staat wel dat er een fout is en dat ik over enkele minuten weer moet proberen. Dit foutmelding heb ik al eerder gehad alleen je hebt er niks aan wat er wordt niet aangegeven wat er fout is.
Dat klopt, maar dan weet je in ieder geval dat hij geprobeerd heeft het te uploaden :D

Het valt mij op dat dit het vaakst gebeurt als je veel foto's maakt zonder internet verbinding. OneDrive is niet de snelste en de foto's van de Lumia zijn niet de kleinste...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
The_Scarabial schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:34:
[...]
Ik volg dit topic op de voet, ben nog steeds erg blij met m'n Ativ-S en ben dan ook zeer huiverig om over te gaan stappen, helemaal bij dit soort reacties, enige wat m'n Ativ-S nu heeft is dat het glaasje wat voor de camera zit een beetje geschuurd is na 4 jaar gebruik.

Ik had echt verwacht dat Microsoft een echte flagship op de markt zou zetten (welke met gemak ook 4 jaar mee zou kunnen gaan), maar heb nu al genoeg gelezen dat dit dus echt niet zo is als je de kwaliteit van de Ativ-S daar tegenover zet.
Ach je kan de twee niet echt vergelijken hé? Mijn vriendin heeft al jaren de Ativ-S en ik moet zeggen, wat mij betreft toen die uitkwam absoluut het beste windows Phone toestel. Ik had zelf de 920 en wat een waardeloos toestel was dat...Ik heb nu de 950XL en mijn vriendin is werkelijk verbaasd over wat dat toestel kan..met name de camera vind ze erg mooi, en geluid is goed. Super scherp scherm.
De ativ-s heeft een kleiner scherm met een veel lagere resolutie..ja dat kan best soepeler lopen dan de 950XL, ik weet het niet ik zit niet met een stopwatch te klokken. Maar goed ik heb de 950XL nu sinds begin december en werkelijk GEEN enkel probleem wat op dit forum wordt besproken gehad. (ja alleen één keer het luidspreker dingetje). Ik vind het daarom dan ook een zeer waardige opvolger. Als de ativ van mijn vriendin de geest geeft (af en toe heeft ie kuren) neemt ze de 950.
Ik heb een mooie zwarte leren Mozo cover met metaalkleurige rand en het ziet er gewoon erg netjes uit.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Sinds eergister wil mijn accu niet meer boven de 79 á 80% komen bij opladen. Hebben meer mensen hier last van? Is met een Ikea QI lader. Echter ook tijdje aan de meegeleverde lader gehangen en daar wil het ook niet mee. Zal zo nog even wat langer testen voor de zekerheid.

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-12 21:45
Djerro123 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 00:12:
[...]

Het vreemde is dat ik de meeste problemen die hij heeft totaal niet herken op mijn 950. Sterker nog, mijn 950 is harstikke stabiel! Ik baal er een beetje van dat andere zoveel problemen ondervinden, het begint een beetje af te doen aan mijn prille windows mobile plezier
+1
Hier ook geen problemen met de 950.
Krijg ook de indruk dat de XL de meeste problemen geeft?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Shinji schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:23:
Sinds eergister wil mijn accu niet meer boven de 79 á 80% komen bij opladen. Hebben meer mensen hier last van? Is met een Ikea QI lader. Echter ook tijdje aan de meegeleverde lader gehangen en daar wil het ook niet mee. Zal zo nog even wat langer testen voor de zekerheid.
Telefoon al geprobeerd te herstarten? Ik heb ook wel een keer gehad dat hij op ~90% bleef hangen, maar toen ik de telefoon herstartte stond 'ie toch op 99%

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Esumontere schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:47:
[...]

Telefoon al geprobeerd te herstarten? Ik heb ook wel een keer gehad dat hij op ~90% bleef hangen, maar toen ik de telefoon herstartte stond 'ie toch op 99%
Ja vanochtend herstart en daarna stond die nog steeds op zelfde percentage. Gister had ik hem relatief kort aan de quick charger gehangen (+- 20 minuten) terwijl die al op 80% stond. Nu lijkt die met de quick charger wel door te gaan, staat nu op 83%. Even aankijken hoever die komt en wat die morgen doet met de QI lader.

• Wailing_Banshee
Berpie74 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:45:
[...]

+1
Ik heb ook geen enkel probleem met mijn XL... Het zal wel afhankelijk zijn van hoe je het apparaat gebruikt...

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Wailing_Banshee schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:57:
[...]

Ik heb ook geen enkel probleem met mijn XL... Het zal wel afhankelijk zijn van hoe je het apparaat gebruikt...
Ook geen enkel probleem met mijn 950 XL. Wellicht doordat ik nog op de oude firmware zit. ;)

Alleen het wachten op de display dock duurt ontzettend lang, kan het toestel niets aan doen.
Geblunder van Microsoft Nederland |:(

• Caelorum
Berpie74 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:45:
[...]
+1
Niks mis met de XL. Alles werkt en nog geen bugs tegengekomen.
Maar misschien heb ik wel geluk, want met mijn L920 was eigenlijk ook niets mis op WP8.1, maar andrik1 schijnt daar heel anders tegenaan te kijken.

• Wailing_Banshee
Caelorum schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Maar misschien heb ik wel geluk, want met mijn L920 was eigenlijk ook niets mis op WP8.1, maar andrik1 schijnt daar heel anders tegenaan te kijken.
Ik had zo weinig problemen met mijn 920 dat ik heel lang het gevoel heb gehad dat ik hem niet hoefde te updaten :p

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Dat was al in de eerste dagen van de x00 series, bij de 1 ging alles probleemloos, de ander had gewoon crash na crash. Zeker met de eerste stap van 8.1 en later dus 10, de werking is bijna persoon afhankelijk.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• andrik1
[...]

Haha! mijn probleem met de 920 was gewoon dat het niet aan mijn verwachtingen van een vlaggeschip voldeet....geen optie voor extra sd kaartje, accu capaciteit niet top, accu niet vervangbaar en toestel was lomp en zwaar. Ik heb hem ingeruild voor de Ativ-S (in 2012 en mijn vriendin heeft die overgenomen) en hoewel de ativ veel minder media aandacht kreeg was dat in mijn ogen toch echt het betere toestel. De ativ-s was een genot om te gebruiken...

• Wailing_Banshee
andrik1 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:35:
[...]

Haha! mijn probleem met de 920 was gewoon dat het niet aan mijn verwachtingen van een vlaggeschip voldeet....geen optie voor extra sd kaartje, accu capaciteit niet top, accu niet vervangbaar en toestel was lomp en zwaar. Ik heb hem ingeruild voor de Ativ-S (in 2012 en mijn vriendin heeft die overgenomen) en hoewel de ativ veel minder media aandacht kreeg was dat in mijn ogen toch echt het betere toestel. De ativ-s was een genot om te gebruiken...
Dan zijn er niet zo heel veel vlaggeschepen in jouw ogen dan... De 920 had in ieder geval nog wel 32Gb aan boord (de reden dat ik toen een 920 kocht ipv de 925 die net uit was).

En lomp en zwaar, ik vond hem juist heel prettig omdat hij niet zo dun en licht was...

• andrik1
Wailing_Banshee schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:29:
[...]

Dan zijn er niet zo heel veel vlaggeschepen in jouw ogen dan... De 920 had in ieder geval nog wel 32Gb aan boord (de reden dat ik toen een 920 kocht ipv de 925 die net uit was).

En lomp en zwaar, ik vond hem juist heel prettig omdat hij niet zo dun en licht was...
Klopt. een vlaggeschip is in mijn ogen een toestel waarmee je een tijdje voorruit kan...dus kan uitbreiden en een falende accu zelf kan vervangen...dus toestellen zoals de 950 en 950xl en de ativ-s.

de trend dat niks meer vervangbaar/uitbreidbaar is vind ik persoonlijk slecht. Gelukkig lijken MS en ook samsung daar dus nu van terug te komen.

Maar goed, ieder zijn voorkeuren.. Ik vind het persoonlijk fijn om mijn muziekcollectie op mijn telefoon te hebben, dan kom ik er niet met 32 gb intern geheugen, waarvan je effectief 25 ofzo vrij hebt. Noem me oud maar ik geloof niet in streamen, aangezien die momenten dat je muziek wilt luisteren er nét ff geen goeie wifi verbinding is, of dat die wifi verbinding niet gratis is (vakantie...hotels)....

• Wailing_Banshee
andrik1 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Klopt. een vlaggeschip is in mijn ogen een toestel waarmee je een tijdje voorruit kan...dus kan uitbreiden en een falende accu zelf kan vervangen...dus toestellen zoals de 950 en 950xl en de ativ-s.

de trend dat niks meer vervangbaar/uitbreidbaar is vind ik persoonlijk slecht. Gelukkig lijken MS en ook samsung daar dus nu van terug te komen.

Maar goed, ieder zijn voorkeuren.. Ik vind het persoonlijk fijn om mijn muziekcollectie op mijn telefoon te hebben, dan kom ik er niet met 32 gb intern geheugen, waarvan je effectief 25 ofzo vrij hebt. Noem me oud maar ik geloof niet in streamen, aangezien die momenten dat je muziek wilt luisteren er nét ff geen goeie wifi verbinding is, of dat die wifi verbinding niet gratis is (vakantie...hotels)....
Ik heb al de kaarten van de landen waar ik op vakantie ga en iets van 30 uur muziek (Spotify, offline) op mijn telefoon (geen SD kaartje) en heb nog 16Gb vrij. Op mijn XL heb ik nu 13 Gb in gebruik van de 29. Op mijn 920 had ik nog iets van 16Gb vrij.

Het was voor mij dus niet echt een noodzaak, maar ik ben wel blij dat de mogelijkheid er nu in zit.

• Caelorum
andrik1 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:35:
[...]
Klopt. een vlaggeschip is in mijn ogen een toestel waarmee je een tijdje voorruit kan...dus kan uitbreiden en een falende accu zelf kan vervangen...dus toestellen zoals de 950 en 950xl en de ativ-s.[...]
Geheugen kan ik mij nog wel iets bij voorstellen, al heb ik die 32GB nooit vol gekregen en streamen doe ik ook echt niet. Maar een falende accu, zover dat al een probleem was bij de 950, kon je echt wel eenvoudig vervangen. Twee shroefjes en de complete electronica wip je er zo uit. Vervolgens kan je de batterij meteen vervangen. Die hooguit 1 keer dat je dat hoeft te doen na 4 jaar kost het je 10min. Niet zo'n ramp dus. Daar staat tegenover dat de behuizing door het 'gemis' van makkelijk open een heel stuk steviger kon worden gemaakt. Mijn L920 is echt honderden keren gevallen zelfs van 3 meter hoog op een kei (een goede stevige). Schade? 1 deukje van 1mm in de hoek van het toestel. Ding heeft het nog twee jaar prima gedaan en eigenlijk de switch naar L950XL alleen gemaakt omdat ik vond dat het toestel wat traag apps opstartte en ik problemen had met Windows 10 en geen zin had terug te gaan naar WP8.1.
Nu wat betreft de L950XL, wat volgens jouw definitie wel een vlaggeschip is. Ik zou mijn toestel niet durven laten vallen. Ik ga zelfs voor het eerst in 15jaar een hoesje kopen die permanent aan het toestel vastzit. Tuurlijk de hardware is dan super, maar de behuizing is absoluut niet vlaggeschip-waardig ;) Die MicroSD en die 'eenvoudig' vervangbare batterij hadden ze van mij weg mogen laten als ze daarmee de behuizing 1 mm dikker hadden gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 11-01-2016 12:04 ]

• andrik1
Caelorum schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:03:
[...]
Nu wat betreft de L950XL, wat volgens jouw definitie wel een vlaggeschip is. Ik zou mijn toestel niet durven laten vallen. Ik ga zelfs voor het eerst in 15jaar een hoesje kopen die permanent aan het toestel vastzit. Tuurlijk de hardware is dan super, maar de behuizing is absoluut niet vlaggeschip-waardig ;) Die MicroSD en die 'eenvoudig' vervangbare batterij hadden ze van mij weg mogen laten als ze daarmee de behuizing 1 mm dikker hadden gemaakt.
Zoals gezegd ieder zijn voorkeur...jouw criterium is dat hij stevig moet zijn...dus een iphone is dan ook geen vlaggeschip en al die samsungs en xperia's met glazen exterieurs ook niet...allemaal zullen ze deuken of barsten hebben als je ze laat vallen.

Ik heb zelf een hekel aan hoesjes. Ik heb een pouch voor de 950XL, maar die gebruik ik alleen als het toestel in mijn tas zit...tegen stof eigenlijk. Voor de rest zit ie nooit in een hoesje...zonde.

• SED

SED

on99 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:49:
[...]

Ik ben er niet om de problemen op te lossen van een conglomeraat als MS.
Ik evenmin, ik probeer andere gebruikers verder te helpen met mijn ervaringen.
Klagen? schei toch uit. Dat doet de buurvrouw wanneer het wasrek te ver uitsteekt.
Dat lijkt inderdaad op jouw gedrag hier..
Ik heb iets gekocht, een product, wat in de markt wordt gezet als het topmodel van MS. Dan verwacht ik ook iets van dat niveau.
Terecht en daar werkt men duidelijk ook hard aan gezien de opeenvolgende updates. Dat het te vroeg in de markt is gezet wisten we al.. next..

I
Echter zolang fanboys alles maar blijven goedpraten en bagatelliseren komen we nooit van de grond. They just better fix it.
Ik kom hier opvallend weinig fanboys tegen. Wel mensen die het probleem dat anderen hebben niet herkennen wat wijst op verschillen die de moeite waard zijn te onderzoeken. Een daarvan is de SD kaart ;)

• Djerro123
Shinji schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:50:
[...]

Ja vanochtend herstart en daarna stond die nog steeds op zelfde percentage. Gister had ik hem relatief kort aan de quick charger gehangen (+- 20 minuten) terwijl die al op 80% stond. Nu lijkt die met de quick charger wel door te gaan, staat nu op 83%. Even aankijken hoever die komt en wat die morgen doet met de QI lader.
Heb drie keer gehad dat die van mij niet verder ging dan 83% na een nacht opladen. Wat hielp bij mij is helemaal laten leeglopen (tot die uitvalt) en dan in een keer opladen terug naar 100:)

• Wailing_Banshee
andrik1 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:35:
[...]

Ik heb zelf een hekel aan hoesjes. Ik heb een pouch voor de 950XL, maar die gebruik ik alleen als het toestel in mijn tas zit...tegen stof eigenlijk. Voor de rest zit ie nooit in een hoesje...zonde.
Ik vind mijn rode bumpercase wel mooi... Nu zijn mijn favoriete kleuren zwart en rood, en vooral in combinatie, dus ik ben hier heel tevreden mee :D (en laten vallen, daar ben ik veel te zuinig voor). Pouches vind ik dan weer heel vervelend.
Djerro123 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:58:
[...]

Heb drie keer gehad dat die van mij niet verder ging dan 83% na een nacht opladen. Wat hielp bij mij is helemaal laten leeglopen (tot die uitvalt) en dan in een keer opladen terug naar 100:)
Laad je hem dan op met een snellader, draadloos of met een standaard USB lader?

• Caelorum
andrik1 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:35:
[...]
Zoals gezegd ieder zijn voorkeur...jouw criterium is dat hij stevig moet zijn...dus een iphone is dan ook geen vlaggeschip en al die samsungs en xperia's met glazen exterieurs ook niet...allemaal zullen ze deuken of barsten hebben als je ze laat vallen. [...]
Dat is mijn criterium helemaal niet. Ik kijk naar het product overall om te bepalen of het wat voor me is. Of het dan een flagship model is of niet boeit me niet. Een van de wensen is inderdaad een stevig toestel, maar als dat mijn enigste eis was, dan had ik geen 950XL gekocht. De 950XL af doen alsof het geen flagship telefoon is, is gewoon raar. Alsof de hardware niet on-par is met de concurrentie.

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Caelorum schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:03:
[...]

Mijn L920 is echt honderden keren gevallen zelfs van 3 meter hoog op een kei (een goede stevige). '
.......
.......
Tuurlijk de hardware is dan super, maar de behuizing is absoluut niet vlaggeschip-waardig ;) Die MicroSD en die 'eenvoudig' vervangbare batterij hadden ze van mij weg mogen laten als ze daarmee de behuizing 1 mm dikker hadden gemaakt.
Ik begrijp jouw wens voor een wat steviger behuizing volkomen! Maar ik denk dat jij een uitzondering bent. De meeste mensen zullen hun toestel niet honderden keren vanaf 3 meter hoogte op een kei laten vallen en zullen dus best tevreden zijn met de huidige behuizing van de 950.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

janchtw schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:16:
[...]

Ik begrijp jouw wens voor een wat steviger behuizing volkomen! Maar ik denk dat jij een uitzondering bent. De meeste mensen zullen hun toestel niet honderden keren vanaf 3 meter hoogte op een kei laten vallen en zullen dus best tevreden zijn met de huidige behuizing van de 950.
Mijne was toch een halve meter en eerste telefoon ooit waar het scherm van gebarsten is :P

En vlaggenschip? De 950 is soort van Ferrari, maar dan in de ochtend file van Rotterdam.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 11-01-2016 13:25 ]

• Caelorum
janchtw schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:16:
[...]
Het is ook geen eigen keuze :( Zo werd van de week dus mijn 950XL per ongeluk uit de handen geslagen op een verjaardagsfeest.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Caelorum schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:44:
[...]

Het is ook geen eigen keuze :( Zo werd van de week dus mijn 950XL per ongeluk uit de handen geslagen op een verjaardagsfeest.
offtopic, dus weg

Het scherm is inderdaad vrij kwetsbaar, maar 't is ook een beetje geluk. Ik heb mijn vorige telefoon (Moto G) wel 20 keer laten vallen, ook op de hoeken, en hij is nooit stuk gegaan. Mijn broertje heeft dezelfde telefoon en diens scherm brak bij de eerste keer vallen in 1000 stukjes.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 12-01-2016 07:26 ]

• Wailing_Banshee
Via een leftswipe naar de trashcan geveegd vanwege offtopic

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 12-01-2016 07:26 ]

• KraveN
Ik begin een beetje een haat liefde verhouding te krijgen met mijn lumia 950. Batterij was afgelopen weekend een drama. Afgelopen nacht aan de lader gehangen, super warm. Vanmorgen van de lader afgehaald, auto in, twee uur spotify gestreamed, enkele websites bekeken en gebeld. Na 11 uur nog 70%, dat is naar mijn idee prima. Dus nu kan ik daarover niet klagen.

Hoewel ik gisteren eigenlijk de knoop had doorgehakt om mijn lumia terug te sturen. Er zit naar mijn idee veel potentie in wm10, maar op dit is het er voor mij nog niet. Ik ben mijzelf bewust dat dit heel erg afhankelijk is van het gebruik per persoon.

Keuzes...

[ Voor 0% gewijzigd door KraveN op 11-01-2016 16:59 . Reden: typo ]

• Djerro123
Wailing_Banshee schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:04:

Laad je hem dan op met een snellader, draadloos of met een standaard USB lader?
Snellader

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-12 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

andrik1 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:13:
[...]

Ach je kan de twee niet echt vergelijken hé? Mijn vriendin heeft al jaren de Ativ-S en ik moet zeggen, wat mij betreft toen die uitkwam absoluut het beste windows Phone toestel. Ik had zelf de 920 en wat een waardeloos toestel was dat...Ik heb nu de 950XL en mijn vriendin is werkelijk verbaasd over wat dat toestel kan..met name de camera vind ze erg mooi, en geluid is goed. Super scherp scherm.
De ativ-s heeft een kleiner scherm met een veel lagere resolutie..ja dat kan best soepeler lopen dan de 950XL, ik weet het niet ik zit niet met een stopwatch te klokken. Maar goed ik heb de 950XL nu sinds begin december en werkelijk GEEN enkel probleem wat op dit forum wordt besproken gehad. (ja alleen één keer het luidspreker dingetje). Ik vind het daarom dan ook een zeer waardige opvolger. Als de ativ van mijn vriendin de geest geeft (af en toe heeft ie kuren) neemt ze de 950.
Ik heb een mooie zwarte leren Mozo cover met metaalkleurige rand en het ziet er gewoon erg netjes uit.
Tnx voor de positieve kant van de medaille :), je hoort hier natuurlijk wel het meest de mensen die problemen hebben natuurlijk.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

Ik heb regelmatig (bijna altijd) problemen met YouTube filmpjes in Edge. Deze willen eigenlijk vrijwel nooit draaien en al helemaal niet full-screen.

Vreemde is dat ik er vandaag achter kwam dat het met continuum wel perfect werkt. Aangesloten met de dock lopen de filmpjes als een tierelier met 4G...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25
Inmiddels is m'n 950XL bezig met de volgende update: 568.63

Ben benieuwd.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
Ik krijg morgen mijn 950 (non XL) als het goed is *O*. Hoe kan ik het beste mijn 950 in gebruik nemen? :X Alles instellen, updaten en een harde reset doen? Via Recovery Program direct updaten?

Meedoen met de insider slow/fast ring doe ik voorlopig niet.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

BigEagle schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:58:
Ik krijg morgen mijn 950 (non XL) als het goed is *O*. Hoe kan ik het beste mijn 950 in gebruik nemen? :X Alles instellen, updaten en een harde reset doen? Via Recovery Program direct updaten?

Meedoen met de insider slow/fast ring doe ik voorlopig niet.
De hard reset is in principe niet nodig hoor.

• Erik1805
Ik ben zeer tevreden over de lumia 950. Geen enkele reboot gehad, prima batterij tijd. Nu 2 weken in gebruik. En de camera is echt heel goed. En na de laatste update (.63) een hele verbetering qua snelheid. Ik ben na jaren Android gebruik erg tevreden.

• Caelorum
BigEagle schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:58:
Ik krijg morgen mijn 950 (non XL) als het goed is *O*. Hoe kan ik het beste mijn 950 in gebruik nemen? :X Alles instellen, updaten en een harde reset doen? Via Recovery Program direct updaten? [...]
Instellen, firmware laten updaten en dan lekker verder gaan met wat je wilt doen. Als je mee wilt doen aan het Windows Insider programma zou ik overigens echt wachten totdat je uptodate bent met de firmware.

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Erik1805 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:38:
Had ik ook, kwam er toen achter dat het aan m'n laptop lag waar ik Onedrive niet standaard opstartte. Heb je gekeken of ze wel meteen op de website van Onedrive komen? Het probleem hoef niet per se de telefoon te zijn.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
Caelorum schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:17:
[...]

Instellen, firmware laten updaten en dan lekker verder gaan met wat je wilt doen. Als je mee wilt doen aan het Windows Insider programma zou ik overigens echt wachten totdat je uptodate bent met de firmware.
Bedankt, dat scheelt weer...

Omdat mijn 1520 kapot is, heb ik nu tijdelijk een 620. Wat een klein scherm... :P

Kom maar op met die 950! B)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• on99
Ik heb geen zin om een hele lange zeurende reactie te schrijven, maar ik neem aan dat je begrijpt waar mijn ongenoegen uit voortkomt.

Mijn ervaringen, positief of negatief kan wellicht andere helpen bij het maken van een keuze. Mocht je bijvoorbeeld veel waarde hechten aan een SD-kaart in je telefoon, dan kan het wellicht (zeker op dit moment) beter zijn om voor een ander toestel te kiezen.

Daarnaast is het aan de updates te zien dat MS wel bezig is, maar het blijkt dat het er niet altijd beter op wordt. Veel updates zegt eigenlijk meer over wat er ... niet zo goed is.

Om even terug te komen op de discussie.
Met de .63 versie vandaag geen problemen of random reboots meegemaakt. Hopen dat het zo blijft!

• Downloads
  • Laatst online: 15-05-2023
BigEagle schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:58:
[...]

Bedankt, dat scheelt weer...

Omdat mijn 1520 kapot is, heb ik nu tijdelijk een 620. Wat een klein scherm... :P

Kom maar op met die 950! B)
Heb ook tijdelijk een kleine Lumia 535 gehad (kwam van een Oneplus One), wat een pieterpeuterig scherm was dat! Nu ook een Lumia 950 op .36, draait als een zonnetje!

• Rhodan
Als nieuwkomer in het windows mobile kamp, komend van android, ben ik redelijk tevreden op mijn Lumia 950XL.
Alleen had ik wel een betere batterij tijd verwacht, zeker in standby.
Nu verlies ik 1.5 tot 2% per uur in standby, wanneer ik Skype eraf gooi, rond 1%.
FB, twitter of andere social media, heb ik er niet op.
Dat apps op de achtergrond wel of niet mogen draaien, heb ik ook al doorlopen.
Nog steeds vind ik dit teveel, op mijn oude Note 3 verlies ik nog niet 1% op een hele nacht, nu is deze wel geroot etc etc etc.
Als iemand nog batterij tweak tips heeft, zonder elke keer handmatig wat settings aan of uit te zetten zoals batterij saver, 2g/3g etc etc, graag.
Me ook al voor genomen om na de volgende update eens een reset te doen, heb ik na .36 en .63 niet gedaan.
Oja, als iemand toevallig een idee heeft om WD2go weer aan de praat te krijgen of een andere methode weet om op mijn WD ext2 nas/cloud te komen via internet, graag.
Dat valt me toch nog wel tegen, dat grote jongens laks zijn om apps voor windows mobile op orde te hebben.

• SED

SED

on99 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 01:27:
[...]

Ik heb geen zin om een hele lange zeurende reactie te schrijven, maar ik neem aan dat je begrijpt waar mijn ongenoegen uit voortkomt.
Absoluut en die is ook niet onterecht. Maar herhaling wordt wel degleijk zueren. We kennen in dit topic nu de nadelen en tekortkomingen wel.
Mijn ervaringen, positief of negatief kan wellicht andere helpen bij het maken van een keuze. Mocht je bijvoorbeeld veel waarde hechten aan een SD-kaart in je telefoon, dan kan het wellicht (zeker op dit moment) beter zijn om voor een ander toestel te kiezen.
Of beter, een SD kaart die geen problemen oplevert. Dat is mijn insteek. Je kunt dus optimaal gebruik maken mits je compatibel hardware gebruikt.
Daarnaast is het aan de updates te zien dat MS wel bezig is, maar het blijkt dat het er niet altijd beter op wordt. Veel updates zegt eigenlijk meer over wat er ... niet zo goed is.
Elke update van elk systeem lost zaken op en creeert soms nieuwe. De razendsnel opeenvolgende iOS updates geven dat bijv duidelijk aan. Soort publieke beta. Jammer inderdaad dat MS daar ook last van krijgt.
Je opmerkingen over .63 spreken jezelf hier ook tegen trouwens, maar dat terzijde ;)

• SED

SED

Rhodan schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:38:

Oja, als iemand toevallig een idee heeft om WD2go weer aan de praat te krijgen of een andere methode weet om op mijn WD ext2 nas/cloud te komen via internet, graag.
Dat valt me toch nog wel tegen, dat grote jongens laks zijn om apps voor windows mobile op orde te hebben.
Als ik dit lees zit de oorzaak bij een firmware update aan WD zijde.
https://community2.wdc.co...fter-firmware-upgrade/110

Maar een van de antwoorden daar is misschien wat je zoekt.
The features of WD2GO are no longer available.
WD2GO has been replaced by files.mycloud.com,
Even wat je batterij betreft. Optimaliseren van je settings kun je op diverse manieren. ( ik gebruik engelse versie)
instellingen>system> battery saver ( instellen dat bij bijv. 20% de telefoon in spaarmodus komt. ( geen wifi etc wel bellen ) Daar heb je ook de optie "battery use" je ziet daar je veelgebruikers en kunt daar achtergrondtaken etc in en uitschakelen.(change background app settings)
Je kunt ook bepaalde fatures uitzettren, bij instellingen extra de motion data bijv.
Kortom, er is nog e.e.a te finetunen.

[ Voor 26% gewijzigd door SED op 12-01-2016 10:19 ]

• Rhodan
SED schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:52:
[...]

Als ik dit lees zit de oorzaak bij een firmware update aan WD zijde.
https://community2.wdc.co...fter-firmware-upgrade/110

Maar een van de antwoorden daar is misschien wat je zoekt.

[...]
Helaas, ziet er naar uit dat we moeten wachten tot WD iets doet.
Misschien me toch maar eens gaan verdiepen in die andere netwerk protocols.
Edit: staat hier ook op engels :)
Maar motion staat leeg.
Ben wel iemand die wat ik niet gebruik, nek ik zo goed mogelijk.

Algemeen vraagje, wat is jullie gemiddelde batterij verlies per uur in standby?

[ Voor 17% gewijzigd door Rhodan op 12-01-2016 10:26 ]

• Erik1805
Rhodan schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:19:
[...]

Helaas, ziet er naar uit dat we moeten wachten tot WD iets doet.
Misschien me toch maar eens gaan verdiepen in die andere netwerk protocols.
Edit: staat hier ook op engels :)
Maar motion staat leeg.
Ben wel iemand die wat ik niet gebruik, nek ik zo goed mogelijk.

Algemeen vraagje, wat is jullie gemiddelde batterij verlies per uur in standby?
Ik heb een verlies als de telefoon nachts in standby staat van 7%. Heb Wifi en Data altijd aan. Net als push mail (Lumia 950)

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:23
Rhodan schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:38:
Als nieuwkomer in het windows mobile kamp, komend van android, ben ik redelijk tevreden op mijn Lumia 950XL.
Alleen had ik wel een betere batterij tijd verwacht, zeker in standby.
Nu verlies ik 1.5 tot 2% per uur in standby, wanneer ik Skype eraf gooi, rond 1%.
FB, twitter of andere social media, heb ik er niet op.
Dat apps op de achtergrond wel of niet mogen draaien, heb ik ook al doorlopen.
Nog steeds vind ik dit teveel, op mijn oude Note 3 verlies ik nog niet 1% op een hele nacht, nu is deze wel geroot etc etc etc.
Als iemand nog batterij tweak tips heeft, zonder elke keer handmatig wat settings aan of uit te zetten zoals batterij saver, 2g/3g etc etc, graag.
Me ook al voor genomen om na de volgende update eens een reset te doen, heb ik na .36 en .63 niet gedaan.
Ik weet niet hoe lang je wilt gaan doen met je batterij tussen het laden, maar alles uitzetten om maar de batterij duur omlaag te krijgen. Tja het is maar wat je wilt maar de "beleving" en gemak van een smartphone gaat hier dan wel mee omlaag.

Nu dat we de accu kunnen verwisselen boeit het mij niet meer zo veel wat het verbruik is, ook ik kan mijn telefoon overal tussentijds opladen als het moet. Tot nu toe niet nodig geweest en ik gebruik hem voor iedere "onbenullig" iets, en s'avonds om 23.00 zitten we op 15%.
Voorheen was ik hier ook zuinig mee, maar nu merk ik toch wel het verschil in gebruik dan iedere keer op de batterij letten. ;)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
Eens, liever gemak en minder prielen dan iets langer met de batterij te doen. Sowieso snap ik niet waarom je hem in de nacht niet aan een oplader kunt hangen, maar goed.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 62 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.