• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23
Schiet me net te binnen: Kan je met de 950XL ook panorama foto's maken? Ik kan die optie niet vinden :o

• Jorrith
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-12 07:53
Ik volg dit topic al enige tijd met interesse!
Ben sinds half december trotse bezitter van een L950!
Hij wordt met opladen lekker warm (voor de koude handen :P ), tot nu twee keer een reboot gehad, maar sinds de .36 versie nog geen enkele !!

Ik heb echter een vraag waarvan ik het antwoord niet, ook niet behulp van google, kan vinden.
Ik belde net met iemand voor een gesprek, en ik kreeg de optie om het gesprek op te nemen. Heb deze functie 'record' aangeklikt, maar kan het gesprek nergens terug vinden 8)7 8)7

Heeft iemand een idee waar dit gesprek terug te vinden is? :*)

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 18:10
jorrithoekstra schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:37:
Hij wordt met opladen lekker warm (voor de koude handen :P ), tot nu twee keer een reboot gehad, maar sinds de .36 versie nog geen enkele !!

Ik heb echter een vraag waarvan ik het antwoord niet, ook niet behulp van google, kan vinden.
Ik belde net met iemand voor een gesprek, en ik kreeg de optie om het gesprek op te nemen. Heb deze functie 'record' aangeklikt, maar kan het gesprek nergens terug vinden 8)7 8)7

Start de "verkenner" app van je mobiel ( als je nederlands hebt ingesteld) ga dan naar Phone Dit apparaat > Recorded calls

Ik moest ook even zoeken maar hij slaat het niet op op je sd kaart
Raymond schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:18:
Schiet me net te binnen: Kan je met de 950XL ook panorama foto's maken? Ik kan die optie niet vinden :o
Er is wel een app voor, maar het zit niet standaard in de camera-app.

People as things, that’s where it starts.

• coenraad7
RobinHood schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:42:
[...]

Er is wel een app voor, maar het zit niet standaard in de camera-app.
Heb je een link naar de app ? Ik ben wel benieuwd
coenraad7 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:42:
[...]

Heb je een link naar de app ? Ik ben wel benieuwd
https://www.microsoft.com/en-us/store/search/apps?q=panorama

Was volgens mij ook eentje van Lumia zelf, maar die kan ik zo snel niet vinden.

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:00
RobinHood schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:48:
[...]

https://www.microsoft.com/en-us/store/search/apps?q=panorama

Was volgens mij ook eentje van Lumia zelf, maar die kan ik zo snel niet vinden.
Lumia Panorama is alleen voor WP8.1, niet voor W10M

• Jorrith
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-12 07:53
coenraad7 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:38:
[...]

Start de "verkenner" app van je mobiel ( als je nederlands hebt ingesteld) ga dan naar Phone Dit apparaat > Recorded calls

Ik moest ook even zoeken maar hij slaat het niet op op je sd kaart
aaaah super! Hier was ik zelf niet opgekomen _/-\o_

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-12 10:35
jorrithoekstra schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:37:

Volgens mij werkt dit via, app "voice recorder" van Microsoft. Volgens mij kan je het opgenomen gesprek daarom ook in de app terug vinden.

Edit. File>this device>record calls.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:51
kadaverke schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:11:
[...]

Edge is niet verschrikkelijk om te gebruiken, maar komende van android en vergeleken met chrome voor android mist het in mijn ogen toch echt nog een hoop. Het zijn vooral kleinen dingen, maar juist die kleine zaken maken een app gebruiksvriendelijk.

Zo moet je in edge voor alles ergens op klikken, waar je in chrome eigenlijk alles te voorschijn kunt halen door te swypen. Zoals alle tabbladen, in chrome kun je de browserbalk (welke overigens verdwijnt wanneer je scrolled) omlaag swypen en je krijgt een overzicht van je tabbladen. Als je een tabblad wilt sluiten swype je deze simpelweg weg. In edge vergt dit elke keer weer een klik op een te klein kruisje. Ook het continue laden van tabbladen wanneer je switched van tabblad stoort mij nogal in edge. Tevens moet ik soms meerdere malen klikken op een link, bijvoorbeeld van iemand op het forum, voordat edge de link opent. Ik heb het idee dat je echt goed de link moet aanraken voordat ie opent, het komt nogal precies. In chrome krijg je wanneer je ergens in de buurt van de link klinkt een vergrootglas zodat het aanklikken van de juiste link een stuk makkelijker is. Ik vergeet vast nog wel wat nu, maar het zijn allemaal van die kleine dingen die ik makkelijk vond om te hebben en nu mis. Maar een dealbreaker is het zeker niet.

Ik vergelijk edge hier overigens met chrome omdat ik van android af kom en chrome de enige andere mobile browser is die ik in de afgelopen jaren gebruikt heb. Natuurlijk hoeft edge chrome niet te gaan kopiëren, maar het is meer ter illustratie van de gebruiksvriendelijkheid die ik persoonlijk mis in edge.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik ben echt een fan geworden van wm en mijn lumia en wil ook niet meer terug naar android :*) Maar sommige zaken mogen nog wel wat meer aandacht hebben, vooral de kleine details van verschillende apps.
Ik ben het helemaal eens over het gebruiksgemak van Edge. Wat mij vooraal stoort is de slechte bereikbaarheid van favorieten. Waarom staat die lijst er niet meteen bij het openen van een nieuw tabblad, maar moet je eerst nog twee keer klikken op lastig te bereiken plaatsen?

Ik gebruik zelf al jaren Opera op Android. Er is ook Opera Mini op Windows. Misschien werkt die prettiger...

Verwijderd

CAP-Team schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:21:
Gloeiende. Ik heb mijn Lumia 950 nu precies één week. En nu al 2 barsten in het scherm, ik vermoed dat mijn hond met zijn grote poten bovenop het toestel is gaan liggen...

Ik heb het toestel nog niet eens fatsoenlijk kunnen gebruiken want nog geen nano sim. :(

Zou ik dit bij de verzekering kunnen claimen, ik neem aan dat ik van Tele2 geen garantie hoef te verwachten bij (val) schade.
Inboedelverzekering?

• bilgy_no1
KraveN schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:21:

Met edge helaas ook al een lelijke whatapp popup gehad, dat mijn licentie verlopen was. Helaas ligt dit niet aan edge maar waarschijnlijk aan de site en ik verdenk wpcentral.
Ja. Ik heb gemerkt dat die zooi vaak bij wpcentral opkomt. Ik bezoek die site niet meer en sindsdien ook geen probleem meer.

Die 'meldingen' krijg ik ook op een Android als ik wpcentral bezoek, dus het lijkt geen Edge probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door bilgy_no1 op 07-01-2016 22:52 ]

Verwijderd

Ja, bij mijn verzekering is het vallen e.d. van telefoons, tablet, etc. ook gedekt, zelfs buitenshuis.
Het zou wel een optie kunnen zijn.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:49

TheVMaster

Moderator WOS
bilgy_no1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:50:
[...]

Ja. Ik heb gemerkt dat die zooi vaak bij wpcentral opkomt. Ik bezoek die site niet meer en sindsdien ook geen probleem meer.

Die 'meldingen' krijg ik ook op een Android als ik wpcentral bezoek, dus het lijkt geen Edge probleem.
offtopic:
Nou...WindowsCentral kan er ook wat van...wat hebben die een ranzige reclame op de site, in de app heb je er geen last van..maar man man man...in de browser suckt die website.

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
TheVMaster schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:07:
[...]

offtopic:
Nou...WindowsCentral kan er ook wat van...wat hebben die een ranzige reclame op de site, in de app heb je er geen last van..maar man man man...in de browser suckt die website.
Inderdaad, echt bagger die site (iVerge heeft dat ook soms..) ik open die artikelen vaak in de Coffee mode van Inoreader of in Opera met Ghostery op de PC/Laptop.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Ik vind XDA anders ook geen fijne site en zo zijn er inderdaad nog wel meer.
Maar juist de sites die dit onderwerp vaak belichten zijn vergeven met dit soort reclame.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
TheVMaster schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:07:
[...]

offtopic:
Hmm, heb er de laatste tijd geen last van, maar ze hebben een tijd problemen gehad dat je geen linkjes met middlemouse kon klikken ja. Maar laatste tijd staat de adblocker weer uit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
bilgy_no1 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:06:
[...]

Ik gebruik zelf al jaren Opera op Android. Er is ook Opera Mini op Windows. Misschien werkt die prettiger...
Opera mini zuigt onder wp10. Ik gebruikte het vroeger vaak..je had toen volgens mij ook nog een volwaardige versie van opera...weet niet of dat onder wp7 was of nog onder windows mobile 6.5.3, maar het lijkt er alleen maar op achteruitgegaan.. Het is traag, hapert en helemaal niet intuïtief meer. Spijtig..

• bilgy_no1
andrik1 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:57:
[...]

Opera mini zuigt onder wp10. Ik gebruikte het vroeger vaak..je had toen volgens mij ook nog een volwaardige versie van opera...weet niet of dat onder wp7 was of nog onder windows mobile 6.5.3, maar het lijkt er alleen maar op achteruitgegaan.. Het is traag, hapert en helemaal niet intuïtief meer. Spijtig..
Hmm ik heb hem inderdaad gisterenavond nog even geprobeerd. Ik hoop dat Opera of Firefox snel met een Universal Windows App komt... Ik gebruik toch ook wel graag een plugin als Ghostery of Privacy Badger.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:42
Vanmorgen mijn eerste spontane reboot gehad op mijn L950XL op .36 sinds 23-12.

Bluetooth connectie met een Nokia headset (BH-110), maar niet aan het bellen. Ik was bezig om in te loggen op een site met Edge, toetsenbord reageerde ineens niet meer, en weg was ie.
Ik vermoed dat het meer ligt aan Edge (hopelijk komt Chrome snel naar W10 :O :D 8) ) al lees ik ook problemen bij anderen met Bluetooth.

Met de headset ervaar ik wel dat ruim 90% van de gesprekken goed gaan, maar soms kan een beller mij niet verstaan, ik versta de beller dan wel prima. Snel schakelen naar de telefoon ipv headset, en kan ik het gesprek wel fatsoenlijk voortzetten.

Deze week veel gebeld met de telefoon, ik mis eigenlijk de mogelijkheid om snel te switchen tussen contacten en de telefoon app. Ik kom van Andriod, en daar was alles geïntegreerd in één app. Maar dat is natuurlijk ook wennen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CAP-Team schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:21:
Gloeiende. Ik heb mijn Lumia 950 nu precies één week. En nu al 2 barsten in het scherm, ik vermoed dat mijn hond met zijn grote poten bovenop het toestel is gaan liggen...

Ik heb het toestel nog niet eens fatsoenlijk kunnen gebruiken want nog geen nano sim. :(

Zou ik dit bij de verzekering kunnen claimen, ik neem aan dat ik van Tele2 geen garantie hoef te verwachten bij (val) schade.
Join the club, ik heb alleen stuk of 50 barsten in het scherm :P

Loopt nu via de inboedelverzekering, wachtend op contact vanuit de reparateur.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb het gemeld bij Tele2. Ben benieuwd of die wat kunnen betekenen. Is in ieder geval geen garantie dat snap ik ook wel.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
ardvark99 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:00:
Deze week veel gebeld met de telefoon....geïntegreerd in één app. Maar dat is natuurlijk ook wennen.
Kijk eens in de telefoon app naar het mannetjes symbool van onderen...

[ Voor 18% gewijzigd door Tweaker1234 op 08-01-2016 11:55 ]

• ardvark99
Tweaker1234 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:54:
[...]
Kijk eens in de telefoon app naar het mannetjes symbool van onderen...
Ik bedoelde van contacten naar telefoon app, andersom gaat wel goed. Wanneer ik een contact niet kan vinden of vanuit een contact naar een nummer wil bellen moet ik weer weer back toets naar de telefoon app gaan. Het zou zo wie zo handiger zijn om alles in een app te hebben, maar ook in contacten een scheiding kunnen maken uit welk account de contacten komen. Ik kan natuurlijk groepen aanmaken, maar het zou handiger zijn om in een keer van de juiste account te kunnen kiezen.

Van uit de telefoon app naar contacten, en dan met kruis weer terug naar telefoon app werk wel handig.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-12 16:53

Louw Post

Cerenas

ardvark99 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:08:
[...]

Ik bedoelde van contacten naar telefoon app, andersom gaat wel goed. Wanneer ik een contact niet kan vinden of vanuit een contact naar een nummer wil bellen moet ik weer weer back toets naar de telefoon app gaan. Het zou zo wie zo handiger zijn om alles in een app te hebben, maar ook in contacten een scheiding kunnen maken uit welk account de contacten komen. Ik kan natuurlijk groepen aanmaken, maar het zou handiger zijn om in een keer van de juiste account te kunnen kiezen.

Van uit de telefoon app naar contacten, en dan met kruis weer terug naar telefoon app werk wel handig.
Uh? Als je een contact aanklikt en er is een nummer gekoppeld staat daar gewoon "Mobiel bellen" of waaraan het nummer dan ook gekoppeld is.

• ardvark99
Louw Post schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:20:
[...]

Uh? Als je een contact aanklikt en er is een nummer gekoppeld staat daar gewoon "Mobiel bellen" of waaraan het nummer dan ook gekoppeld is.
Dat bedoel ik niet. Wanneer ik gebeld heb met iemand uit mijn contacten lijst, idd via een van de nummers die daarbij staan, en ik hang op, maar wil iemand bellen die niet in mijn contacten staat, dan moet ik switchen van de contacten naar de telefoon app om het nummer in te toetsen.

Verwijderd

Je kan vanuit de tel.app naar je contacten en weer terug. Dan heb je precies wat jij wil. Je moet alleen beginnen in de tell. app. en niet vanuit de contacten app.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 12:33 ]

• ardvark99
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:32:
Je kan vanuit de tel.app naar je contacten en weer terug. Dan heb je precies wat jij wil. Je moet alleen beginnen in de tell. app. en niet vanuit de contacten app.
Nee. Als ik eerst de telefoon app start, kan ik naar contacten en weer terug. Maar als ik de contacten app los start, kan ik niet naar de telefoon app.

Je had ondertussen jouw bericht aangepast zien ik ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ardvark99 op 08-01-2016 12:37 ]

Verwijderd

ardvark99 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:36:
[...]

Nee. Als ik eerst de telefoon app start, kan ik naar contacten en weer terug. Maar als ik de contacten app los start, kan ik niet naar de telefoon app.

Je had ondertussen jouw bericht aangepast zien ik ;)
Dat snap ik maar wat is het probleem om vanuit de telefoon app te starten dan?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Pfff, wordt een beetje moe van die accu in de 950xl. Gisteren ging dat ding als een tierelier leeg en vandaag na 6 uur van de lader nog maar 16% eraf, dus 84% over. Gister zat ik op 70% op datzelfde tijdstip.... Gebruik is gewoon hetzelfde, paar mailtjes, paar whatsappjes en een telefoontje....

XBL: MRE Inc

• ardvark99
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:40:
[...]

Het is geen probleem maar meer gebruikersgemak. Zoals ik al eerder zei, kom ik van Android, en was dit één app. Wanneer ik het scherm met tiles heb, en ik moet een contact bellen, dan ben ik eerder geneigd om op Contacten te klikken, zodat ik het contact gelijk kan selecteren. En niet eerst op de telefoon app klikken, om vandaar uit weer naar mijn contacten te moeten gaan. Het zou handiger zijn wanneer beide app's in elkaar geïntegreerd zijn als één app, maar met dezelfde functionaliteiten.

Nu bellen de meesten hier waarschijnlijk niet zo veel op hun telefoon, maar voor mijn werk moet ik wel eens helpdesk werkzaamheden doen, en bel je dus veel, en gebruik ik mijn contacten en telefoon app veel, en via de mail krijg ik dus ook vaak opdrachten binnen, maar dit is een aparte mail box, en dus niet mijn eigen mail box. Vandaar dat ik dus vaak moet switchen tussen de app's.

Verwijderd

Tja, je zal er niet aan ontkomen dat dingen op een ander platform nu eenmaal anders gaan. Je kan trouwens gewoon via de feedback app suggesties doen wat dit soort zaken betreft. De ervaring leert dat ze daar echt wel naar kijken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah nu snap ik wat je bedoeld. Jij zou liever onder de telefoonapp buiten geschiedenis/snelkeuze/toetsenblok ook ene 'people' willen hebben.

Maar is het dan niet makkelijker om altijd vanuit telefoon app te starten? Onder toetsenbord kan je gewoon de T9 naam intypen van de persoon (dus bv 4365 voor henk), dan laat hij netjes de contacten zien die of 4365 (of de letters ervan) hebben. Buiten telefoon kan je ook direct Skype ermee doen.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 08-01-2016 13:00 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:00:
Ah nu snap ik wat je bedoeld. Jij zou liever onder de telefoonapp buiten geschiedenis/snelkeuze/toetsenblok ook ene 'people' willen hebben.

Maar is het dan niet makkelijker om altijd vanuit telefoon app te starten? Onder toetsenbord kan je gewoon de T9 naam intypen van de persoon (dus bv 4365 voor henk), dan laat hij netjes de contacten zien die of 4365 (of de letters ervan) hebben. Buiten telefoon kan je ook direct Skype ermee doen.
Uhm,
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:40:
[...]

:P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar ik wist niet of hij wist dat contacten app niet direct nodig hebt.

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:23:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:32:

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ok zo'n manier :P Ach, zo moet het toch wel duidelijk zijn?

Ben er zelf ook niet erg tevreden mee, maar er zijn wel meer zaken waar ik me meer aan irriteer binnen WM.

• ardvark99
SinergyX schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:00:

Ik zal het eens proberen op die manier, en ik kan idd eens feedback geven, heb ik gisteren ook al gedaan over mijn niet functioneerde wekker, en vanmorgen ging mijn wekker wel af ;-) Zal wel niets te maken hebben met mijn feedback, nog geen updates gehad, maar toch toevallig. Was voor het eerst deze week op tijd wakker :z

Over de contacten app gesproken, Wat is nieuw is leuk, maar zou voor mij niet prominent op het scherm aanwezig te hoeven.
quote:
ciris schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:19:
[...]

Uhm,

[...]

:P

Btw, dit forum item heet toch "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL", vandaar dat ik mijn ervaring over deze 2 app's ter discussie heb gesteld ;-)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nou scherm vervangen bij Microsoft kost 175 euro -O- .. heb het maar eens aangemeld bij de inboedelverzekering.. zal mij benieuwen..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• bilgy_no1
MRE-Inc schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:49:
Pfff, wordt een beetje moe van die accu in de 950xl. Gisteren ging dat ding als een tierelier leeg en vandaag na 6 uur van de lader nog maar 16% eraf, dus 84% over. Gister zat ik op 70% op datzelfde tijdstip.... Gebruik is gewoon hetzelfde, paar mailtjes, paar whatsappjes en een telefoontje....
Voor mijn gevoel heeft het mogelijk te maken met het updaten van apps in Store. Dat gebeurt automatisch op de achtergrond bij Wi-Fi verbinding.

Mijn batterij gaat nu redelijk makkelijk een volle dag mee, maar dat komt ook doordat ik op werk niet de hele dag met mijn telefoon speel. De eerste weken thuis wel...

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:25
CAP-Team schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:26:
Nou scherm vervangen bij Microsoft kost 175 euro -O- .. heb het maar eens aangemeld bij de inboedelverzekering.. zal mij benieuwen..
Valt nog mee, ik heb navraag gedaan bij wat losse telefoon-reparatie winkels en daar was 249 eigenlijk het minimum dat ik te horen kreeg.

• mrShady
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10 15:45
Zucht
Het is zo'n fijn toestel, maar de software bugs zijn behoorlijk hinderlijk voor de ervaring.
Edge is drama, de ene keer snel dan weer traag, website suggestie 'scherm' dat blijft hangen waardoor ik de app soms eerst moet afsluiten.
Een niet goed werkende wekker en bluetooth dat ontzettend vaak geen juiste verbinding maakt met mijn auto radio.
Favoriete foto's tonen lukt ook al voor geen meter.....pffff

En dit zijn allemaal dingen die wel op mijn cheap ass (tijdelijke) lumia 435 werkten.

Het is dus echt geen hardware issue en dat voor een software gigant... :F

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:03

Esumontere

Floep, banaan.

Wat ik vrij hinderlijk vind is dat Hello niet werkt als je een melding krijgt terwijl je telefoon gelockt is. Die melding moet je dan eerst wegvegen voordat de irisscanner start.

• ardvark99
Esumontere schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:10:
Wat ik vrij hinderlijk vind is dat Hello niet werkt als je een melding krijgt terwijl je telefoon gelockt is. Die melding moet je dan eerst wegvegen voordat de irisscanner start.
Ik gebruik Hello allang niet meer. Is een leuke optie, maar mijn bril spiegelt te veel, en dan duurt het mij te lang voordat ie unlocked. Zonder bril doet ie het prima, maar om nou telkens mijn bril af te zetten ;-)

Misschien werkt het beter wanneer ik mijn bril een keer vervang.

Wat men ook vergeet dat Hello beta is...

• coenraad7
ardvark99 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:28:
[...]

Ik gebruik Hello allang niet meer. Is een leuke optie, maar mijn bril spiegelt te veel, en dan duurt het mij te lang voordat ie unlocked. Zonder bril doet ie het prima, maar om nou telkens mijn bril af te zetten ;-)

Heel W10M is nog beta, als je het mij vraagt XD

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:26
Ik gebruik op mijn 950 de hello functie ook niet. Ben brildrager en vind dat het ook wat lang duurt. Daarnaast, ik kom van Android af vind ik edge browser echt een drama. Wou dat er een Chrome versie voor Windows kwam maar dat betwijfel ik.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• coenraad7
Is er al bericht gekomen van Microsoft over het probleem met die speaker, dat die telkens aan gaat en een "tik" geluid maakt

• ardvark99
Erik1805 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:35:
Ik gebruik op mijn 950 de hello functie ook niet. Ben brildrager en vind dat het ook wat lang duurt. Daarnaast, ik kom van Android af vind ik edge browser echt een drama. Wou dat er een Chrome versie voor Windows kwam maar dat betwijfel ik.
Google en Microsoft, gaat 'm voorlopig niet worden...hoop is gevestigd op Firefox...

• ardvark99
coenraad7 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:30:
[...]

Heel W10M is nog beta, als je het mij vraagt XD
Ben het met jouw eens, ze hebben het iets te vroeg uitgebracht, maar die is wel een goede test case, volgens mij werken ze wel hard om problemen op te lossen...

Alleen mag Microsoft wel veel beter naar buiten communiceren dat er problemen zijn, en dat er hard gewerkt wordt, dit kost ze alleen maar gebruikers die snel afhaken. De meesten wisten waar ze aan begonnen, maar voor de nieuwkomers is het een domper...
Chrome kun je inderdaad vergeten, Firefox zou leuk zijn, maar ergens zie ik dat ook niet snel gebeuren, onder het mom van "te weinig users".

Maxthon is er wel, echter is die al iets van een jaar niet geupdate en heeft die ook de nodige bugs en problemen.

Edge werkt overigens zonder problemen bij mij en is snel genoeg, maar dat komt ook omdat IE op de 820 nog trager was voor mijn gevoel.

• coenraad7
ardvark99 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:45:
[...]

Ben het met jouw eens, ze hebben het iets te vroeg uitgebracht, maar die is wel een goede test case, volgens mij werken ze wel hard om problemen op te lossen...

Alleen mag Microsoft wel veel beter naar buiten communiceren dat er problemen zijn, en dat er hard gewerkt wordt, dit kost ze alleen maar gebruikers die snel afhaken. De meesten wisten waar ze aan begonnen, maar voor de nieuwkomers is het een domper...
Klopt, En hoe het gaat met Universal Apps wat ze ons vorig jaar hadden beloofd ;)
Ook is het lastig om die Lumia's te verkopen in de winkel aan klanten die er helemaal niks vanaf weten.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ardvark99 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:45:
[...]

Te vroeg of te laat, denk niet dat dat veel had uitgemaakt, het is eerder dat ze in zo'n korte tijd dingen compleet op de schop hebben gegooid, dat ik soms zelf het idee heb dat ze niet eens meer weten waar ze moeten beginnen. Bijna elke core-functie van WM (out of the box) is wel ergens kapot of niet helemaal fijn werkend. Maar dan kijk je naar het OS van PC en XBO, ze kunnen het blijkbaar wel. En dat je dan de concurrenten of vorige OS versie ziet waarbij die features (danwel via extra app) gewoon beter werkt, vraag je je echt af waar ze af en toe mee bezig zijn.

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:09

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

SinergyX schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:52:
[...]

Te vroeg of te laat, denk niet dat dat veel had uitgemaakt, het is eerder dat ze in zo'n korte tijd dingen compleet op de schop hebben gegooid, dat ik soms zelf het idee heb dat ze niet eens meer weten waar ze moeten beginnen. Bijna elke core-functie van WM (out of the box) is wel ergens kapot of niet helemaal fijn werkend. Maar dan kijk je naar het OS van PC en XBO, ze kunnen het blijkbaar wel. En dat je dan de concurrenten of vorige OS versie ziet waarbij die features (danwel via extra app) gewoon beter werkt, vraag je je echt af waar ze af en toe mee bezig zijn.
Nou de bij de XBO hebben ze ook een hele tijd nodig gehad om features die al in de 360 zaten goed werkend op de XBO te krijgen. Dat had ook te maken met het feit dat ze de software van de grond af aan met de core van W8.1 en nu dan W10 op moesten bouwen. Dezelfde uitdaging heeft Microsoft nu ook met W10M dat van scratch begint. Ze hebben gewoon tijd nodig en ik ben er 100% van overtuigd dat ze net als bij de XBO de core functies helemaal top krijgen en daar vanuit verder gaan bouwen.

Maar goed dat was allemaal zwaar offtopic :*)

En nu ontopic:

Wie heeft er nog meer na de laatste Messaging update problemen met notifications van sms berichten? Ik krijg geen toast en geluidsnotificaties meer.

[ Voor 8% gewijzigd door MaakmeGek op 08-01-2016 17:15 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
SinergyX schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:52:
[...]

Mja is ook wel natuurlijk, maar alsnog is de uiteindelijke oplossing ook maar half. In plaats van dat ze dan gewoon bij app 1 beginnen, die goed afmaken en verder gaan, doen ze bij elke app wel wat en worden sommige problemen opgelost en anderen niet, waarna ze alweer verder gaan. Om het nog maar niet eens te hebben over inconsistenties bij apps. Kijk, dat er veel werk is, is natuurlijk logisch, maar de manier waarop ze alle apps vervolgens aanpakken is gewoon bullshit. Prima dat je de phone-app kunt updaten, maar als ik na launch vervolgens zie dat ze bijna alleen bugfixes hebben uitgebracht, dan is dat gewoon erg fout. Core-apps moeten gewoon prima werken, daar moet je niet 20 updates voor nodig hebben na launch. Dan had ik liever gehad dat ze bv de MSN-apps even hadden laten zitten en zich vooral richten op de kerntaken. En dat terwijl die MSN-apps (weer, nieuws en sport) de eersten waren die fatsoenlijk werkten, stabiel waren en qua design uitgewerkt zijn. Ware het niet dat ze weer totaal inconsistent zijn met de overige apps maar dat terzijde. En ik snap dat het niet cool is als je de phone-app aan het bijwerken bent, maar die moeten gewoon af zijn. Net als dat het raar was dat het startscherm pas in september/oktober een beetje fatsoenlijk werkte zonder loading, verdwijnen van tiles en andere vaagheden. Maak die shit eens af voordat je verder gaat...

Ik denk ook dat een grote reden is dat ze juist nu met de insiders werken, wat vertraging heeft opgeleverd. Dat maken van die builds e.d. heeft ze gewoon teveel tijd gekost en ook het apart zetten van alle apps van de core. Ik had het geen probleem gevonden als enkele apps gewoon in het OS met elke build werden geupdate. Als ze toch vaker builds releasen is dat geen probleem. Maar dat icm de problemen die insiders hadden, zorgde voor enorme vertragingen.

Kortom: er is fout op fout op fout gestapeld en daardoor zitten we nu met een OS wat niet af is, welke op de hardware minder features biedt (geen doubletap bv of ophangen door om te draaien). Kortom: grote schande en het is te hopen dat MS snel verbetering biedt, anders is W10M gedoemd te mislukken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

winnie

de poes...

coenraad7 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:41:
Is er al bericht gekomen van Microsoft over het probleem met die speaker, dat die telkens aan gaat en een "tik" geluid maakt
Zoals ik al eerder opmerkte: telegram er af gooien zorgde er bij mij voor dat het tikken en ruizen niet meer terugkwam.

• ardvark99
coenraad7 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:48:
[...]
Klopt, En hoe het gaat met Universal Apps wat ze ons vorig jaar hadden beloofd ;)
Ook is het lastig om die Lumia's te verkopen in de winkel aan klanten die er helemaal niks vanaf weten.
Volgens mij hebben ze in GTST de smartphones van Samsung vervangen door Lumia's?? Da's in ieder geval een beetje reclame, al vraag ik mij af of die doelgroep het in de gaten heeft?

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Hmm, verschillende personen ontvangen geen afbeeldingen meer van mij in Whatsapp, eigenlijk het enige waar ik tegenaan loop met mijn 950 XL, al weet ik niet of dat aan de laatste software update ligt. Is wel rond die tijd begonnen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• bilgy_no1
ardvark99 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:28:
[...]

Ik vind het zo opvallend dat de ervaringen met Hello zo wisselend zijn. Bij mij werkt het echt prima. Kan iets sneller, maar verder werkt het in >90% van de gevallen (denk zelfs meer). Bril/lenzen/zonnebril, licht/donker, maakt niet uit.

Maar ik heb wel meerdere keren een trainingssessie (van 5-10x oefenen in verschillende omstandigheden) gedaan.

• ardvark99
bilgy_no1 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:34:
[...]

Ik vind het zo opvallend dat de ervaringen met Hello zo wisselend zijn. Bij mij werkt het echt prima. Kan iets sneller, maar verder werkt het in >90% van de gevallen (denk zelfs meer). Bril/lenzen/zonnebril, licht/donker, maakt niet uit.

Maar ik heb wel meerdere keren een trainingssessie (van 5-10x oefenen in verschillende omstandigheden) gedaan.
Ik heb ook diverse malen getraint met bril op, maar zie dan dat ie nog spiegelt, en duurt het lang voordat ie het ok vindt. En natuurlijk onder verschillende omstandigheden. Wat ik al zei, misschien een keer een andere bril, en dan nog eens proberen. Met code inloggen gaat nu in ieder geval sneller. Nu nog zien uit te vogelen dat in de auto niet hoeft in te loggen met BT connectie. Dat moet toch mogelijk zijn. Heb alleen dit jaar nog niet veel gereden om daar ervaring mee op te doen...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:49

TheVMaster

Moderator WOS
ardvark99 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:16:
[...]

Volgens mij hebben ze in GTST de smartphones van Samsung vervangen door Lumia's?? Da's in ieder geval een beetje reclame, al vraag ik mij af of die doelgroep het in de gaten heeft?
Ook bij Flikken Maastricht en (sinds vanavond) Flikken Rotterdam is het allemaal Lumia, Surface en Windows 10 :)

Verwijderd

Dat heb ik ook al een dag of 10.
Lekker Ventje schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:21:
Hmm, verschillende personen ontvangen geen afbeeldingen meer van mij in Whatsapp, eigenlijk het enige waar ik tegenaan loop met mijn 950 XL, al weet ik niet of dat aan de laatste software update ligt. Is wel rond die tijd begonnen.

• Erik1805
Helaas, Firefox gaat er niet komen. Even gevraagd via twitter:

Currently there are no plans of releasing Firefox for Windows phones. We're sorry. #fxhelp

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12 18:18
Bij mij doet Hello het ook feilloos, donker, licht met bril, zonder bril, dichtbij of iets verder weg. Vandaag weer een vracht updates voor allerhande apps gekregen. Het mooiste vind ik dat een collega die apple gebruiker vanaf de eerste iphone is, na het zien mijn 950xl, overweegt om ook over te stappen naar een 950(xl) :) . Hij was ernstig positief verrast.

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12 13:07
Is het al iemand gelukt om de nieuwe build 10586.63 binnen te halen?
http://www.windowscentral...ilable-some-fon-fast-ring

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Chills schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:33:
Is het al iemand gelukt om de nieuwe build 1058663 binnen te halen?
http://www.windowscentral...ilable-some-fon-fast-ring
Hier nog niks binnen.

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-12 22:43

FutureCow

(C) FutureCow

Ze hadden de update even op pauze gezet, rolt nu weer verder uit. Krijg hem nu net binnen.

Voor de mensen die hello wat beter willen laten werken. Zoals iedereen al weet kun je hem via instellingen verbeteren. Als je dit doet, is het slim om elke keer naar andere plekken van je scherm te kijken. Hierdoor wordt er een beter plaatje van je iris gemaakt, en hoef je ook niet naar het rode lampje te kijken!
En echt in verschillende soorten licht doen. Van pikdonker naar volle zon en vanalles ertussen.

Ik was eerst ook wat teleurgesteld, maar door iets van 10x te verbeteren in allerlei situaties werkt hij echt beter. Nu boeit het ook niet als er een paar haren voor mijn ogen zitten, terwijl hij eerst dan direct dienst weigerde.

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben ook momenteel de .63 update aan het downloaden. Volgens Gabe zijn het voornamelijk kleine fixes per model. https://twitter.com/GabeAul/status/685582686912528384

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-12 19:10
winnie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:11:
[...]

Zoals ik al eerder opmerkte: telegram er af gooien zorgde er bij mij voor dat het tikken en ruizen niet meer terugkwam.
Dan had JIJ geluk, want naar mijn idee heeft helemaal niets met Telegram te maken, het is een random ding. Ik heb nog nooit telegram gebruikt, maar ervaar exact hetzelfde probleem... Een herstart laat het voor een korte periode verdwijnen, maar het komt toch telkens weer terug. En ik ben helemaal bij met de .36 versie en laatste firmware. MS heeft gewoon issue met een hoop zaken. o.a. dit klikken suizen van de speaker. Lijkt bijna alsof je afgeluisterd word..

• coenraad7
BAMMER schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:02:
[...]

Dan had JIJ geluk, want naar mijn idee heeft helemaal niets met Telegram te maken, het is een random ding. Ik heb nog nooit telegram gebruikt, maar ervaar exact hetzelfde probleem... Een herstart laat het voor een korte periode verdwijnen, maar het komt toch telkens weer terug. En ik ben helemaal bij met de .36 versie en laatste firmware. MS heeft gewoon issue met een hoop zaken. o.a. dit klikken suizen van de speaker. Lijkt bijna alsof je afgeluisterd word..
De nieuwe .63 is uit. voor de fast ring, ik ben hem al aant downloaden.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-12 16:53

Louw Post

Cerenas

De .63 ondertussen ook geïnstalleerd en uit nieuwsgierigheid van waar die firmware update nou blijft voor Insiders kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hsVAJrs.jpg
Dus hopelijk binnenkort ook die binnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Louw Post op 09-01-2016 01:09 ]

• BAMMER
  • Laatst online: 02-12 19:10
coenraad7 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:03:
[...]

De nieuwe .63 is uit. voor de fast ring, ik ben hem al aant downloaden.
Ik las het net.. mijn opmerking over up to date met .36 was op het randje ;) Morgen maar eens zien wat het brengt. Voor nu prefereer ik mijn bed eerst!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
BAMMER schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:09:
[...]

Ik las het net.. mijn opmerking over up to date met .36 was op het randje ;) Morgen maar eens zien wat het brengt. Voor nu prefereer ik mijn bed eerst!
Als nieuwe WM gebruiker kon ik niet wachten en heb ik hem al wel geïnstalleerd zodra ik thuis kwam :P ga morgen eens testen of ik een verschil merk:)

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 08:27
mijn problemen zijn voornamelijk
-spontaan uitvallen van de 950
-inderdaad ontvangen diversen mensen mijn afbeeldingen niet meer van whattsapp
-gesproken berichten in whattsapp worden vertraagd, waardoor er een lagere stem te horen is

ik heb contact gehad met whattsapp, blijkbaar een bekend iets want men is bezig met een update voor windows 10 mobile

zie onder

Bedankt voor je terugkoppeling over de werking van WhatsApp op Windows 10 Mobile.

Onze ontwikkelaars werken hard aan een versie die werkt met jouw besturingssysteem.

Helaas kunnen wij geen mededelingen doen over toekomstige tijdslijnen. Bedankt voor je geduld en je support voor WhatsApp.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:47
Louw Post schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:08:
De .63 ondertussen ook geïnstalleerd en uit nieuwsgierigheid van waar die firmware update nou blijft voor Insiders kwam ik dit tegen:
[afbeelding]
Dus hopelijk binnenkort ook die binnen :)
Nou we blijven wachten... Had gehoopt dat hij bij de update in zou zitten. Weet niet of dat technisch mogelijk zou zijn?

In ieder geval heeft .63 nog geen merkbare verschillen opgeleverd..

• ardvark99
Ik afgelopen nacht de update .63 geïnstalleerd, qua gevoel lijkt ie sneller en soepeler. Alleen het swipen nog niet soepel. Dit ik gevonden over de update:

General reliability improvements
◾battery and performance improvements
◾Typing on Polish keyboard in Outlook Mail
◾Turn by turn directions over Bluetooth in car
◾Battery usage with Iris Recognition
◾Reliability of quick actions settings page
◾MS Band use with Cortana

• KraveN
  • Laatst online: 14:30
Eigenlijk was ik tot gisteren redelijk content met mijn 950, ik had geen last van crashes/bugs maar op de één of andere manier nu opeens wel. Batterij was ik eerst heel tevreden over, nu twee nachten op rij 25% kwijt terwijl er niks is aangepast tov eerst en ik alles had gesloten, goed bereik, al het onnodige uit. etc.

Soms hoor je inderdaad de speaker een tikje maken, dat is op zich nog niet heel erg, maar dat hij blijft openstaan is wel irritant. Helaas nog niet kunnen reproduceren. Edge werkt de ene keer heel soepel en dan vervolgens heb je wat vertraging op dezelfde site en verbinding, merk het voornamelijk met scrollen.

Ik heb mijzelf nu maar aangemeld voor insider en ben de 36 aan het binnenhalen in de hoop dat de batterij stabieler wordt. Ik kan best leven met wat bugs en missende apps, maar ik wil wel gewoon bereikbaar zijn en niet mijn acties moeten bepalen rondom een stopcontact :)

Het grote nadeel is ook dat er weinig alternatieven zijn :(

Verwijderd

KraveN schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 08:56:
Eigenlijk was ik tot gisteren redelijk
Je hebt wel de firmware update? Anders even resetten. Ter vergelijking. Voor mijn Lumia 950 is 3 dagen (kantoordagen) zelfs haalbaar. Denk dat wellicht sommige apps moeilijk bij je doen?!

• KraveN
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:20:
[...]

Je hebt wel de firmware update? Anders even resetten. Ter vergelijking. Voor mijn Lumia 950 is 3 dagen (kantoordagen) zelfs haalbaar. Denk dat wellicht sommige apps moeilijk bij je doen?!
Het zouden apps kunnen zijn, maar ik gebruik eigenlijk op dit moment eigenlijk alleen whatsapp en voor de rest de standaard microsoft msn apps. Nieuws, sport, etc.
Outlook mail synced wel automatisch, gmail staat op handmatig, bluetooth, wifi uit, alles is iig afgesloten en alle tabs in edge ook. Heb nu ook maar uitgezet dat edge op de achtergrond actief mag blijven.

Verder gisteren wel met wat webcam apps zitten spelen, maar helaas geen kunnen vinden die op basis van geluid een notificatie kan geven.

Heb vanmorgen 36 geïnstalleerd en hij zegt nu bezig te zijn met 65.

Ben benieuwd.

Verwijderd

KraveN schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:00:
[...]
Heb vanmorgen 36 geïnstalleerd en hij zegt nu bezig te zijn met 65.

Ben benieuwd.
Je had wel al firmware update?

Het verschil wat ik zo kan zien met mij in apps, is dan dat ik geen gmail sync of whatsapp gebruik.

• KraveN
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:22:
[...]

Je had wel al firmware update?

Het verschil wat ik zo kan zien met mij in apps, is dan dat ik geen gmail sync of whatsapp gebruik.
Ik draaide nog op 29 dus geen insider, maar na de slechte ervaringen die voorheen wel goed waren heb ik mijzelf maar aangemeld voor de insider build.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 17:48
Hier ondertussen ook net de .63 geinstalleerd, (fast ring).
Kijken wat we gaan tegenkomen vandaag :)

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Erik1805
Zelf de laatste 63 insider. Merkbaar sneller op mijn 950. Echt een groot verschil.even verder testen.

• coenraad7
Ik zag ook een paar posts op reddit dat de URL suggesties bij Edge als je een site wou intikken, ook waren opgelost

Reddit post : https://redd.it/405xe7

[ Voor 41% gewijzigd door coenraad7 op 09-01-2016 14:34 ]

• bilgy_no1
offtopic, dus weg

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 09-01-2016 20:38 ]

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Heb sinds gisteravond wel de .63 update, maar nog de oude firmware...

• KraveN
Hij zit inmiddels op 11% maar krijg de hele tijd de meldingen dat mijn geheugen bijna vol is. Heb 7gb in gebruik rest is vrij :s

Verwijderd

KraveN schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:46:
Hij zit inmiddels op 11% maar krijg de hele tijd de meldingen dat mijn geheugen bijna vol is. Heb 7gb in gebruik rest is vrij :s
Er zijn de .29 ,36 en .63 OS updates. Maar ook een losse firmware MDG update. Die heb je wel al?
Die is belangrijker voor een goede werking dan de OS updates.

Verwijderd

KraveN schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:46:
Dat was een euvel bij 1 van de updates. Als het goed is gaat de installatie gewoon verder en kan je die melding negeren.

• KraveN
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:30:
[...]

Er zijn de .29 ,36 en .63 OS updates. Maar ook een losse firmware MDG update. Die heb je wel al?
Ik had het inderdaad verkeerd begrepen. Geen idee wat de laatste firmware is, maar ik heb nu 01078.00027.15506.02024.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:30:
[...]

Hoe moet je die firmwares dan krijgen? Ik kreeg wel de .63 binnen, maar sinds ik de telefoon heb, nog geen enkele firmware.

Verwijderd

KraveN schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:54:
[...]
Ik had het inderdaad verkeerd begrepen. Geen idee wat de laatste firmware is, maar ik heb nu 01078.00027.15506.02024.
15506 is de laatste firmware. Je bent dus up to date.

Verwijderd

SinergyX schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:15:
[...]
Hoe moet je die firmwares dan krijgen? Ik kreeg wel de .63 binnen, maar sinds ik de telefoon heb, nog geen enkele firmware.
Krijg je standaard. Zolang je geen insider versie draait. Is dat wel zo, dan is de WDRT de oplossing.
De firmware staat namelijk niet op de Insiders update servers. Nog niet.

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-12 14:04
Ook gek... net kreeg ik de .63-update voorgeschoteld. Ik had de telefoon vanmiddag op het werk aan de lader: toestel werd erg warm en laden ging heel traag, dus ik vroeg me al af wat er was. Blijkbaar heeft mijn 950 XL de update dus stilletjes opgehaald...

Wat is er dan zo gek? Ik had me uitgeschreven uit het Insider-programma nadat ik .36 had binnengekregen. De .63-update had ik dan toch helemaal niet moeten krijgen? Als ik nu weer 'Leave the program' aanklik zegt de Insider-app dat ik niet kan worden uitgeschreven, omdat ik helemaal niet ben ingeschreven.

Hoe dan ook. Mijn eerste indruk is wel dat .63 net weer wat soepeler draait, dus ik ben wel blij dat ik hem nu op mijn toestel heb... :D

Verwijderd

Ik vermoed dat het voor de L950 gewoon EEN update is en niet specifiek voor insiders is. Ik ben met een L930 ook insider want anders kreeg ik die update niet binnen.

Tis maar een vermoeden.

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
ardvark99 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:16:
[...]

Ongeveer alle NL series die ik kijk zie ik lumias en andere WP...Flikken Rotterdam, Overspel etc. Wat dat betreft proberen ze wel in de picture te komen maar het zal vooral de WP fans opvallen.
Valt mij ook op dat het veel 1020's zijn...misschien omdat de grote lens het meest opvalt.

• on99
  • Laatst online: 26-07-2021
Folkifoon schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:36:
[...]

Ongeveer alle NL series die ik kijk zie ik lumias en andere WP...Flikken Rotterdam, Overspel etc. Wat dat betreft proberen ze wel in de picture te komen maar het zal vooral de WP fans opvallen.
Valt mij ook op dat het veel 1020's zijn...misschien omdat de grote lens het meest opvalt.
Wie kijkt dat uberhaupt nog....
Alsof die alleenstaande loeders, huisvrouwen en brave huismannen door hebben dat het geen iPhone is maar en WP....

edit: het is geen rant op jou post, maar naar mijn mening slaat MS de plank mis...

[ Voor 7% gewijzigd door on99 op 10-01-2016 00:48 ]

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-12 22:43
on99 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:43:
[...]

Wie kijkt dat uberhaupt nog....
Alsof die alleenstaande loeders, huisvrouwen en brave huismannen door hebben dat het geen iPhone is maar en WP....

edit: het is geen rant op jou post, maar naar mijn mening slaat MS de plank mis...
Zeker dat dit een goede vorm van reclame is. Sowieso zie je dan de concurrent niet in beeld, Samsung of Apple, maar wel het Windows logo. Er blijft altijd wat van hangen bij de mensen. Zo doet Apple dit al jaren.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mond tot mond reclame werkt nog altijd het beste en daar scoort Microsoft helaas niet zo goed.

Om de simpele reden dat er altijd wel een Android of iPhone gebruiker is die een leuke app of gaaf spelletje laat zien dat er niet is voor Windows Mobile.

Zo heb ik Kore (official Kodi Remote) op Android geconfigureerd en kan ik nu eenvoudig YouTube filmpjes sturen naar Kodi en speelt deze ze meteen af.

Tsja. Dan pak ik mijn Lumia 550 erbij en dan is er wel wat voor Kodi, maar het kan bij lange na niet wat het gratis Kore kan, laat staan dat het met YouTube werkt.

Daar kan Microsoft niks aan doen, maar het blijft jammer.

Ook kijk ik naar baby foons met app ondersteuning. Dat is allemaal Android of iOS. Dan kan ik wel fan zijn van Windows 10, maar ik voel me net zoals ik me voelde toen ik nog Linux op mijn PC draaide. Je mist altijd iets.

Het valt te hopen dat de app situatie met Universal apps verandert, want anders gaat het nooit wat worden op de consumenten markt.

Zakelijk misschien nog wel, want zolang je ermee kan bellen, mailen, agenda bijhouden, beetje kan browsen en er dus productief mee kan zijn.. Is dat wellicht genoeg. Zeker als het secure is.

Beetje het no nonsense idee, voor minder geld dan een iPhone.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Als ik het icoontje voor foto's aanklik, opent hij wel, maar zodra hij geopend is sluit hij weer? Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Betreft een L950

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2016 11:25 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.