• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:29:
[...]

Dat is al snel. Maar je doet sowieso al niet lang met een mobiel begreep ik.
Succes met je (alweer) nieuwe mobiel.

Sorry dat je niet verder met ons mee op reis kan :)
:) Zeker...het was goed vertoeven hier...leuk topic, aardige peeps, en als tweaker zeker interessant om eens een nieuw OS aan de tand te voelen. Wellicht in de toekomst als W10M volwassen(er) is geworden sluit ik mij weer aan.

Ps Ik heb nog zo'n 14 dagen om op mijn besluit terug te komen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 02-02-2016 21:52 ]

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
dafmay schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:32:
[...]

:) Zeker...het was goed vertoeven hier...leuk topic, aardige peeps, en als tweaker zeker interessant om eens een nieuw OS aan de tand te voelen. Wellicht in de toekomst als W10M volwassen(er) is geworden sluit ik mij weer aan.
Ze hadden in mijn ogen gewoon win 8.1 erop moeten gooien met voor de fanatiekelingen de optie om w10m uit te proberen.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
on99 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:57:
[...]

Ze hadden in mijn ogen gewoon win 8.1 erop moeten gooien met voor de fanatiekelingen de optie om w10m uit te proberen.
Dan had ik hem echt nooit gekocht :+ Ik ben nog steeds wel tevreden over het toestel zelf (hardware). En ik heb mezelf tot juni gegeven om echt te kunnen beoordelen of ik terug ga (naar Android of iOS). Dat zijn namelijk óók goede telefoons, en op live tiles na biedt de Lumia niet echt voordelen voor mijn gebruik..

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Djerro123 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:00:
[...]

Dan had ik hem echt nooit gekocht :+ Ik ben nog steeds wel tevreden over het toestel zelf (hardware). En ik heb mezelf tot juni gegeven om echt te kunnen beoordelen of ik terug ga (naar Android of iOS). Dat zijn namelijk óók goede telefoons, en op live tiles na biedt de Lumia niet echt voordelen voor mijn gebruik..
Ik ben eigenlijk afgegaan op de camera maar deze is eigenlijk gewoontjes en alleen bij minder licht erg fijn in vergelijking met de rest.

De live titles vind ik zelf ook fijn(er) dan icons en dat komt mooi naar voren op het grote scherm.
(Jammer dat sommige icons dan ook heel simpel in een rechthoekje worden geplaatst maar dat is een andere discussie...)

Maar zoals jij ook aangeeft... ik geeft mijn 950xl ook nog even om te kijken of ik eraan kan wennen.

Om even terug te komen om de discussie hierboven, het missen van bepaalde apps doet voor mij HEEL veel af aan de user expierence van mijn 950xl.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 21:18

SED

nu een dag met .71 en merk eigenlijk weinig verschil. Wel dat browsen beter werkt maar inderdaad zoals hierboven iemand meldde veel energie slurpt. Mijn Band 2 communicatieissues zijn nog steeds niet opgelost ondanks aanpassingen in .63 en .71. Jammer..( geen thrid party meldingen, geen cortana en geen muziek keuzes, alleen starten)
Verder steeds meer tevreden met toestel.

Copyright and left by SED...

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
SED schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:04:
nu een dag met .71 en merk eigenlijk weinig verschil. Wel dat browsen beter werkt maar inderdaad zoals hierboven iemand meldde veel energie slurpt. Mijn Band 2 communicatieissues zijn nog steeds niet opgelost ondanks aanpassingen in .63 en .71. Jammer..( geen thrid party meldingen, geen cortana en geen muziek keuzes, alleen starten)
Verder steeds meer tevreden met toestel.
Ook sinds gisteren de .71, merk nog weinig aan veranderingen.
Wel zeker 3 x vandaag een spontane reboot gehad, maar die had ik onder andere versies ook al.
Wel de nodige updates binnengehaald vandaag, uit mijn hoofd: Whatsapp, outlook mail en calender, here maps.
Dat wat ik gelezen heb over de foto's nemen, (post-processing wat lang duurt) had ik bij vorige builds ook al als ik meerdere foto's achter elkaar neem.

• SED

SED

maemo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:11:
[...]

Wel zeker 3 x vandaag een spontane reboot gehad, maar die had ik onder andere versies ook al.
Welk merk SD kaart heb je erin zitten?
verwijder die anders eens een dag en kijk of je reboots verdwijnen.

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
SED schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:13:
[...]

Welk merk SD kaart heb je erin zitten?
verwijder die anders eens een dag en kijk of je reboots verdwijnen.
Zal ik eens proberen, ik heb geen apps of foto's op de sd-kaart staan juist omdat ik wel van die problemen af weet.
Er staat slechts muziek op.
Merk weet ik eventjes niet zo snel.

• Djerro123
tomverhoeff schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 01:26:
[...]

Wat hij zegt, doe even een DM dan voeg ik je toe. Komt op korte termijn een grote update van de beta overigens :)
Ben erg benieuwd naar de update! Is er een indicatie van wanneer die verschijnt? De beta werkt erg stabiel op mijn 950:)

Verwijderd

Djerro123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 00:15:
[...]

Ben erg benieuwd naar de update! Is er een indicatie van wanneer die verschijnt? De beta werkt erg stabiel op mijn 950:)
Onder versie .71 start en sluit hij direct af de Nu.nl Beta van Tom, wellicht nog ergens iets aanpassen.

• Djerro123
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:08:
[...]

Onder versie .71 start en sluit hij direct af de Nu.nl Beta van Tom, wellicht nog ergens iets aanpassen.
Heb nu hetzelfde:s vreemd, want na de installatie had ik dat niet, dit begon die pas te doen gisteravond..

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 17:48
Hier ook sinds gisteren .71, Nog niet veel tijd voor gehad om echt te kijken, maar zat nu wel eens een keer onder de 1% per uur standby afgelopen nacht.
En dit zonder batterij saver oid te gebruiken.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• dafmay
Gisteravond nog even een hard reset uitgevoerd op de .71 versie en ik moet zeggen daarna loopt alles toch wel een stukje soepeler. Batterijverbruik in standby is nog steeds slecht...1% per uur!

• Machete360
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-12 23:16
De .71 build draait hier tot nu toe prima. Ik heb de 950 nu een week en ik ben er zeer tevreden mee, op software gebied valt er inderdaad nog genoeg te verbeteren, aardig wat schoonheidsfoutjes in het OS ('Volgende' knop in sommige schermen links gepositioneerd bijvoorbeeld). Maar goed, W10M is eigenlijk ook nog een beta versie en ik heb er wel vertrouwen in dat het allemaal nog stukken beter gaat worden.

Vergeleken bij mijn oude HTC One M7 vind ik de 950 een veel fijner toestel (oke, niet echt een eerlijke vergelijking maar goed). W10M is echt niet 'buggier' dan Android 5.1 op mijn M7 was.

Heb gisteren even Continuum uitgeprobeerd, zonder dock, maar naar mijn tv gecast. Erg tof dat ik via Edge Netflix kon kijken en ondertussen de telefoon ook gewoon kon gebruiken!

• dafmay
Hoe zit het nu precies met de uitrol-momenten van nieuwe W10M updates en builds. Zit hier een schema achter, zoals bijvoorbeeld MS update/patch tuesday? Geldt dit zowel voor de regulierer builds als voor preview builds?

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
dafmay schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:59:
Hoe zit het nu precies met de uitrol-momenten van nieuwe W10M updates en builds. Zit hier een schema achter, zoals bijvoorbeeld MS update/patch tuesday? Geldt dit zowel voor de regulierer builds als voor preview builds?
Nope, gaat willekeurig.
Zit geen vast patroon in.

Het wordt eerst getest binnen MS zelf dan pas volgen Fast / Slow ring.
Daarop volgt weer een terugkoppeling van de gebruikers richting MS waar onze vrienden van MS hard gillend te keer mee gaan en als dat gebeurt is dan gaat het weer opnieuw richting de MS testers en vervolgens weer richting de Fast / Slow.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• dafmay
Amadeus1966 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:57:
[...]

Nope, gaat willekeurig.
Zit geen vast patroon in.

Het wordt eerst getest binnen MS zelf dan pas volgen Fast / Slow ring.
Daarop volgt weer een terugkoppeling van de gebruikers richting MS waar onze vrienden van MS hard gillend te keer mee gaan en als dat gebeurt is dan gaat het weer opnieuw richting de MS testers en vervolgens weer richting de Fast / Slow.
Dank je..duidelijk verhaal. Goed om te weten hoe dit werkt binnen MS.

Feedback van gebruikers...zoals jij en ik dus? Hoe werkt dat...ik kan mij niet herinneren ergens iets van mogelijkheid tot geven van feedback te hebben gezien...

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:47
dafmay schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:09:
[...]

Dank je..duidelijk verhaal. Goed om te weten hoe dit werkt binnen MS.

Feedback van gebruikers...zoals jij en ik dus? Hoe werkt dat...ik kan mij niet herinneren ergens iets van mogelijkheid tot geven van feedback te hebben gezien...
Vaak bij instellingen van apps, maar ook in instellingen van W10M. Bovendien vraagt W10M ook wat jij van het toestel vind. Te vinden onder noemer: Feedback.

Je kan ook feedback van anderen lezen en omhoog zetten wanneer jij dat ook (onder)vind.

[ Voor 8% gewijzigd door ardvark99 op 03-02-2016 13:12 ]

• dafmay
ardvark99 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:11:
[...]

Vaak bij instellingen van apps, maar ook in instellingen van W10M. Bovendien vraagt W10M ook wat jij van het toestel vind. Te vinden onder noemer: Feedback.

Je kan ook feedback van anderen lezen en omhoog zetten wanneer jij dat ook (onder)vind.
Oh perfect...ik zie het inderdaad. Dank weer voor de info 8)

• ardvark99
dafmay schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Oh perfect...ik zie het inderdaad. Dank weer voor de info 8)
Graag gedaan :P En maak er gebruik van zou ik zeggen.

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-12 22:43
Hebben jullie ook dat bij de .71 update het Tochpad op de telefoon niet werkt tijdens het gebruik van Continuum? Verder loopt de telefoon als een tierelier na de .71 update. Heb helemaal geen reboots meer, ook niet bij het benaderen van de sd-kaart. Schrijf hier heel veel data op weg, meerdere Gb per dag.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Was de review van Hardware Info al langsgekomen?
Zijn erg positief over het toestel, krijgt zelfs een "Excellent Choice".

http://nl.hardware.info/r...osoft-lumia-950-xl-review

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 10:26
Ik heb nu sinds een dag de .71 draaien op mijn 950, maar ineens de eerste vastloper-met-reboot te pakken (en dan bedoel ik de eerste sinds ik het toestel heb, nu een week in bezit): Na het openen van de agenda kreeg ik eerst de vraag of ik mijn locatie wilde delen ("oke") en daarna probeerde ik een afspraak te plannen, maar dat vond hij niet zo fijn. Toch jammer, dat is nou net zo'n openbaar momentje waarbij je niet wilt dat hij vastloopt :(. Daar maak je geen reclame mee...

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:53

Esumontere

Floep, banaan.

Je installeert een beta-build op je telefoon en verwacht dat hij geen bugs heeft? 8)7

offtopic:
Niet dat .29, de 'stable release', nou geen vastlopers heeft, maar toch

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 10:26
Esumontere schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:16:
[...]

Je installeert een beta-build op je telefoon en verwacht dat hij geen bugs heeft? 8)7

offtopic:
Niet dat .29, de 'stable release', nou geen vastlopers heeft, maar toch
Exact dat. Met die .29 geen probleem gehad terwijl dat in wezen ook gewoon een betabuild is.

Ter info: Met mijn 1020 zat ik al heel lang op de fast ring (tot aan het moment dat mijn telefoon stuk viel op de grond :( ), en elke build is tot nog toe alleen maar beter geworden: met elke versie minder bugs.
Nee, ik verwachtte niet "geen bugs", maar deze zag ik niet aankomen. En vooral op een lullig moment, als je net wilt laten zien hoe ongelooflijk mooi die telefoon is |:(

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Udrene schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:21:
Hebben jullie ook dat bij de .71 update het Tochpad op de telefoon niet werkt tijdens het gebruik van Continuum? ......
Heb mijn 950 nog maar maar net (via het continuum insider programma) met dock en alle toebehorern
Maar tijdens de eerste testen geen problemen daarmee ondervonden.
Microsoft All-in-One Media toetsenbord er aan en ook dan de touchpad op de 950 erbij werkt prima
Kan de zowel de touchpad op het keyboard en de touchpad op de 950 gelijktijdig gebruiken zonder problemen :+

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Djerro123
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:08:
[...]

Hij doet het weer bij mij :*)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23
GiLeX schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:02:
[...]

Heb mijn 950 nog maar maar net (via het continuum insider programma) met dock en alle toebehorern
Maar tijdens de eerste testen geen problemen daarmee ondervonden.
Microsoft All-in-One Media toetsenbord er aan en ook dan de touchpad op de 950 erbij werkt prima
Kan de zowel de touchpad op het keyboard en de touchpad op de 950 gelijktijdig gebruiken zonder problemen :+
Knap dat jij je dock al hebt, die van mij staat sinds 15 december in backorder bij de microsoft store.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@ Raymond

Heb de dock niet gekocht. Heb deze in bruikleen van Microsoft voor het testen via het insider programma.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik zat op insider .63... vandaag opeens een paar spontane reboots achter elkaar. Ik was toen wel uit het insiderprogramma gestapt.
Nu maar terug er in en .71 installeren

Verwijderd

BadWampa schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:44:
Was de review van Hardware Info al langsgekomen?
Zijn erg positief over het toestel, krijgt zelfs een "Excellent Choice".

http://nl.hardware.info/r...osoft-lumia-950-xl-review
Goede review inderdaad. Scheelt ook dat Hardware.info later getest heeft.
8.5 bij Tweakers.net en Excellent bij Hardware.info. Het moet niet gekker worden :)

Vandaag op het werk weer Continuum gebruikt. Goede use case.
Met een 1680x1050 scherm. Werkt goed. Daarnaast eerder al op een 1920x1080 en 1920x1200 scherm gebruikt.
.71 op mijn Lumia 950 staan en touch werkt ook (nog altijd)

Gelijk ook een demo gegeven. Continuum 'kreeg de handen op elkaar' Nice.

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-12 10:35
Weer een firmware update, iemand hem al binnen? Benieuwd naar de eventuele verbeteringen 😀

http://wmpoweruser.com/lu...ts-a-new-firmware-update/
Nieuwe update uitgekomen buiten de slow/fast ring? Is net op mijn toestel geïnstalleerd.

Edit: wat hierboven nu ook al staat dus ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/950%20xl%20fw%20update.png

[ Voor 54% gewijzigd door hardware-lover op 03-02-2016 22:33 ]

Testing, one, two ...

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 09:25

Magure

Bla....

Chrisitan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:53:
Weer een firmware update, iemand hem al binnen? Benieuwd naar de eventuele verbeteringen 😀

http://wmpoweruser.com/lu...ts-a-new-firmware-update/
Las het ook net... Ben benieuwd, .71 draait lekker stabiel, hopen dat dat zo blijft... Maar is nog niet in Nederland uit, volgens het bericht, dus maar elk half uur toch ff checken of er een update is O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Magure op 03-02-2016 20:57 ]

Magure schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:55:
[...]
Las het ook net... Ben benieuwd, .71 draait lekker stabiel, hopen dat dat zo blijft... Maar is nog niet in Nederland uit, volgens het bericht, dus maar elk half uur toch ff checken of er een update is O-)
Ik ben Nederlander, zit op dit moment ook in Nederland, maar toestel zelf is uit Italië afkomstig. Zou ik hem daarom al hebben ontvangen?

Testing, one, two ...

• Magure

Magure

Bla....

hardware-lover schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:03:
[...]

Ik ben Nederlander, zit op dit moment ook in Nederland, maar toestel zelf is uit Italië afkomstig. Zou ik hem daarom al hebben ontvangen?
In de app van Windows Central hebben ze het over FW xxxxx.16025.xxxxx hij wordt nu uit gerold in Duitsland en paar andere landen, blijkbaar ook Italië dus... Maar er is nog geen changelog bekend.

Edit : Zag net dat je foto toegevoegd :) , daar staat nummer ook al. Zie alleen dat je (denk ik) geen insiders preview hebt, misschien dat hier nog verschil in zit....

[ Voor 15% gewijzigd door Magure op 03-02-2016 21:18 ]

Magure schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:15:
[...]
[knip]

Edit : Zag net dat je foto toegevoegd :) , daar staat nummer ook al. Zie alleen dat je (denk ik) geen insiders preview hebt, misschien dat hier nog verschil in zit....
Dat bedoelde ik te zeggen met de eerste regel tekst, "update buiten slow/fast ring" ;)

Testing, one, two ...

Verwijderd

Magure schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:55:
[...]
Je moet blijkbaar even in de Insider app naar produktie gaan. En daarna nog eens op updates checken.
Op WC staat wel al een Nederlander met EU/NL ROM die de MDG/Firmware update kreeg.
Daarna kan je weer naar Insider (Slow of Fast)

Ik ben meer benieuwd naar de changelog. De update komt vanzelf.
,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 21:37 ]

• Magure

Magure

Bla....

hardware-lover schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:32:
[...]

Dat bedoelde ik te zeggen met de eerste regel tekst, "update buiten slow/fast ring" ;)
Tis al laat he :+

• Magure

Magure

Bla....

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:36:
[...]

Je moet blijkbaar even in de Insider app naar produktie gaan. En daarna nog eens op updates checken.
Op WC staat wel al een Nederlander met EU/NL ROM die de MDG/Firmware update kreeg.
Daarna kan je weer naar Insider (Slow of Fast)

Ik ben meer benieuwd naar de changelog. De update komt vanzelf.
,
Net gedaan, nog geen update. Dus maar ff elk half uur checken *O*

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-12 10:35
Heb nog niks binnen behalve een kort lijstje qua veranderingen:

•Stability fixes.
•Improvements for GPS reliability.
•Improvements for call audio quality.

Voor iedereen in het insider programma, zo zou je firmware updates moeten binnen krijgen.

http://answers.microsoft....82-47ec-904d-cc60037461a7

Bij mij werkt het vooralsnog niet :P

[ Voor 44% gewijzigd door Chrisitan op 03-02-2016 22:11 ]

• Djerro123
hardware-lover schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:53:
Nieuwe update uitgekomen buiten de slow/fast ring? Is net op mijn toestel geïnstalleerd.

Edit: wat hierboven nu ook al staat dus ;)

*KNIP*
Ik lees hier dat het alleen voor Dual Sim is, heb jij die ook?

Overigens, ik heb hardware revisie 2.1.1.2, jij hebt 4.0 nogwat! What is up with that :+

EDIT: ben terug naar Production gegaan, geen update nog... (950, NL bought)

[ Voor 6% gewijzigd door Djerro123 op 03-02-2016 22:20 ]

• Machete360
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-12 23:16
Hmm telkens als ik in de insider app de boel op Production zet, gaat ie automatisch weer op Preview versies staan, hebben jullie dat ook ? Of hoort dit zo ?
Djerro123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:03:
[...]
Ik lees hier dat het alleen voor Dual Sim is, heb jij die ook?

Overigens, ik heb hardware revisie 2.1.1.2, jij hebt 4.0 nogwat! What is up with that :+

EDIT: ben terug naar Production gegaan, geen update nog... (950, NL bought)
Nope, geen dual SIM. Verschil hardware revisie a.g.v. 950 en 950 XL misschien?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 03-02-2016 22:28 ]

Testing, one, two ...

• Djerro123
hardware-lover schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:27:
[...]

Nope, geen dual SIM. Verschil hardware revisie a.g.v. 950 en 950 XL misschien?
*facepalm*

Dat moet het inderdaad zijn ja, thanks!

• ardvark99
Ik heb net de Windows insiders op Production gezet, gereboot, en daarna kon ik de FW update downloaden en installeren. Zit op .71 met een L950XL.

• Djerro123
ardvark99 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:52:
Ik heb net de Windows insiders op Production gezet, gereboot, en daarna kon ik de FW update downloaden en installeren. Zit op .71 met een L950XL.
Hm heb ook gereboot, zelfs soft reset gedaan erbij, maar nog steeds nada... Moet zeggen; dit vind ik het leuke aspect van mijn Lumia 950 - elke update wordt ik weer vrolijk

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:35
Ik zit er aan te denken om ook insider te worden op mijn telefoon.
Maar heb een paar vragen.

Als ik insider ben en ik moet mijn telefoon resetten ben ik dan ook mijn WhatsApp berichten kwijt? Volgens mij wel als ik het goed gelezen heb.
Daarom ben ik van plan om een sd kaart te komen maar welke kan ik het beste kopen dat ik in de toekomst ook goed zit?

Ben je verder nog gegevens kwijt als je telefoon reset? Zoals wifi gegevens, instellingen, hoe het start scherm er uit ziet of worden die allemaal meegenomen in de Windows backup?

Dit is mijn eerste Windows telefoon.
Ik de Lumia 950 XL.

• SED

SED

Ik heb zeer positieve ervaringen met de Samsung EVO MB-MP64D

pricewatch: Samsung 64GB

In ieder geval met de sdcard erin heb ik ook bij een totale reset alles berichten terug kunnen halen. Uiteraard ook een volledige backup aangezet vooraf.

[ Voor 33% gewijzigd door SED op 03-02-2016 23:25 ]

• ardvark99
Djerro123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:18:
[...]

Hm heb ook gereboot, zelfs soft reset gedaan erbij, maar nog steeds nada... Moet zeggen; dit vind ik het leuke aspect van mijn Lumia 950 - elke update wordt ik weer vrolijk
Ik moet er wel bij zeggen, mijn telefoon komt oorspronkelijk uit Italië, Misschien scheelt dat. Maar ik neem aan dat de update voor de rest er ook snel aankomt.

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:35
SED schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:24:
Ik heb zeer positieve ervaringen met de Samsung EVO MB-MP64D

pricewatch: Samsung 64GB

In ieder geval met de sdcard erin heb ik ook bij een totale reset alles berichten terug kunnen halen. Uiteraard ook een volledige backup aangezet vooraf.
Wat bedoel je met volledige backup? En hoe zit het met de sms berichten?

• SED

SED

Settings, update & security, Backup ( maakt een backup op onedrive van je volledige instellingen)
bij backup options kun je kiezen welke apps je allemaal wilt backuppen.

Na de FW update gisteren-avond wordt er alweer een nieuwe update aangeboden? Installing as we speak ;)

Edit: succesvol afgerond, maar ik zie geen verschil met hetgeen hier al te zien is; hardware-lover in "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL"

[ Voor 48% gewijzigd door hardware-lover op 04-02-2016 00:34 ]

Testing, one, two ...

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-12 16:47
hardware-lover schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:22:
Na de FW update gisteren-avond wordt er alweer een nieuwe update aangeboden? Installing as we speak ;)

Edit: succesvol afgerond, maar ik zie geen verschil met hetgeen hier al te zien is; hardware-lover in "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL"
Nieuwe Firmware ?
Welke versie ?
Nvm.... 8)7

Ik krijg voorlopig nog niks binnen op mijn 950.

[ Voor 6% gewijzigd door ErwinJ op 04-02-2016 07:13 ]

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 21:09
Nu ook bezig met de update op de 950. Betreft een Italiaanse versie :).

[ Voor 6% gewijzigd door Diversity op 04-02-2016 09:11 ]

• BadWampa
Die "16025' update krijg ik nog niet aangeboden op mijn XL, net nog even gecheckt maar hij blijft op "15506" staan.

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:31

Radeon

Today is a good day to die

Volgens mij is de nieuwe firmware alleen bedoeld voor de L950 dual sim en de L950XL. Dus niet voor de normale L950.

It's never easy.....

• Raymond
Ik heb een 950XL en ik krijg geen nieuwe FW aangeboden. Over welke FW versie hebben we het hier?

• BadWampa
Raymond schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:57:
Ik heb een 950XL en ik krijg geen nieuwe FW aangeboden. Over welke FW versie hebben we het hier?
Dit zou de nieuwe moeten zijn:
http://www.mywindows.nl/2...we-firmware-lumia-950-xl/

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb mijn toestel ter reparatie aangeboden bij Microsoft. Nu 5 weken later komen ze er achter dat het niet onder garantie valt. Dit wist ik al toen ik het toestel aanmelden, heb toen gelijk volle tarief betaald. Nu gaan ze pas repareren. (5 weken later). dus over 12 dagen kan ik minimaal mijn toestel pas terug verwachten.

Dit duurt toch veel ste lang? Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? wil hier niet gewoon laten gebeuren.. ondanks het al groot gedeelte is gebeurd.

Als ik contact opneem met de ms kunnen ze alleen maar vertellen dat ze de zaak gaan escaleren. omdat hun niet meer mogen. Vraag ik met wie ik dan daar over kan spreken is er niemand want hun zijn de enige..

boos/gefrustreerd en nog veel meer.. Mis mijn 950 xl

• Raymond
Wat wil je dan doen? Die 5 weken zijn al voorbij en kan je niet meer terugdraaien.

• dafmay
Raymond schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:03:
Wat wil je dan doen? Die 5 weken zijn al voorbij en kan je niet meer terugdraaien.
Dat is nogal een open deur intrappen heh. Het gaat er om dat MS niet juist omgaat met een garantiegeval en dat de eigenaar van het toestel nu 5 weken langer moet wachten. Dat is natuurlijk niet fijn. 1 weekje langer, of zelfs 2 weken is te behappen...maar 5 weken is vervelend. Ik kan mij de frustratie wel voorstellen.

• mrprancer
  • Laatst online: 28-09-2024
hurthonkey365 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:46:
Ik heb mijn toestel ter reparatie aangeboden bij Microsoft.

boos/gefrustreerd en nog veel meer.. Mis mijn 950 xl
Na escalatie krijg je een hele vriendelijke persoon aan de andere lijn die je waarschijnlijk een code geeft voor korting in de ms store.
Heb het zelfde gehad met een office 365 bug waardoor ik office 5 dagen niet kon gebruiken. Code voor 20 euro gekregen.

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Raymond schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:57:
In mijn geval: xxxxx.xxxxx.16025.39030

Testing, one, two ...

• Raymond
dafmay schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:06:
[...]

Dat is nogal een open deur intrappen heh. Het gaat er om dat MS niet juist omgaat met een garantiegeval en dat de eigenaar van het toestel nu 5 weken langer moet wachten. Dat is natuurlijk niet fijn. 1 weekje langer, of zelfs 2 weken is te behappen...maar 5 weken is vervelend. Ik kan mij de frustratie wel voorstellen.
Zijn vraag is "wat kan ik hier tegen doen?"

Het korte antwoord is: "Niks", want het is al gebeurd. Dus mijn vraag is dan: Wat wil je? Misschien dat we dan mee kunnen denken.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb de nieuwe firmware nog niet, maar heb met de "oude" firmware en 10586.71 (maar ook met 10586.36) regelmatig dat mijn GPS vergeet waar hij is, hij blijft dan op hetzelfde punt staan. Zowel in Navigon als in bijv. Flitsnav. Meer mensen hier last van, en beter nog, is het gefixt met de nieuwe firmware update?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CAP-Team schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:55:
Ik heb de nieuwe firmware nog niet, maar heb met de "oude" firmware en 10586.71 (maar ook met 10586.36) regelmatig dat mijn GPS vergeet waar hij is, hij blijft dan op hetzelfde punt staan. Zowel in Navigon als in bijv. Flitsnav. Meer mensen hier last van, en beter nog, is het gefixt met de nieuwe firmware update?
Stability fixes.

• Zapper30
  • Laatst online: 09-05-2024
CAP-Team schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:55:
Dat heb ik dus ook, vooral Here drive+ heeft er veel last van. Waze doet het beter, maar moet toch ook regelmatig opzoek naar GPS signaal. Nieuwe FW staat er nog niet op, hopelijk gaat die het fixen..

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Teruggezet naar Productie, maar nog geen nieuwe firmware.
Wacht wel een paar dagen af..
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:09:
[...]
Stability fixes.
V.w.b. eerste, geen GPS uitval gehad bij gebruik van Sygic navigatie.
Ik merk heel voorzichtig op dat batterij-verbruik wat beter voor elkaar lijkt te zijn.
Ik benadruk dat ik geen doorsnee gebruiker ben (lees niet zwaar), maar wel met aardige regelmaat een beroep doe op het toestel zo door de dag heen. Nu 15% verbruik over zo'n 8 uur dat ie van de lader is.

Testing, one, two ...

• dafmay
Glance screen is toch ook wel een zeer mooie feature! En altijd aan zou geen tot weinig extra van de batterij vergen. Tijd voor een test dan maar... :)

ps amoled en burn-in...is dat geen gevaar met deze optie?

• BigEagle
  • Laatst online: 08:15
Radeon schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:32:
Volgens mij is de nieuwe firmware alleen bedoeld voor de L950 dual sim en de L950XL. Dus niet voor de normale L950.
Mijn L950 (non XL en non dual) ging gisteravond naar firmware xxxxx.xxxxx.16025.39028. ;)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

dafmay schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:53:
Glance screen is toch ook wel een zeer mooie feature! En altijd aan zou geen tot weinig extra van de batterij vergen. Tijd voor een test dan maar... :)

Voor burn-in moet het uren en uren achter elkaar hetzelfde beeld weergeven. Gezien de klok iedere minuut verspringt lijkt me dat niet echt het geval.

• Djerro123
BigEagle schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:00:
[...]

Mijn L950 (non XL en non dual) ging gisteravond naar firmware xxxxx.xxxxx.16025.39028. ;)
We weten dat Italiaanse versies deze wel krijgen, heb jij een Nederlandse versie?

• ardvark99
Djerro123 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:06:
[...]

We weten dat Italiaanse versies deze wel krijgen, heb jij een Nederlandse versie?
Ik heb een Italiaanse XL, en gisteren de FW binnen gekregen.

Btw, ik lees net dat .71 ook naar de slow ring gaat.

http://wmpoweruser.com/wi...nsiders-in-the-slow-ring/

[ Voor 13% gewijzigd door ardvark99 op 04-02-2016 23:22 ]

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:26
Esumontere schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:05:
[...]

Voor burn-in moet het uren en uren achter elkaar hetzelfde beeld weergeven. Gezien de klok iedere minuut verspringt lijkt me dat niet echt het geval.
De dagnaam en datum staat natuurlijk wel 24 uur op dezelfde plek....

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:36
dafmay schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:53:

Als ik mijn telefoon een tijdje niet gebruik (bijvoorbeeld omdat ik niet in de buurt ben), leg ik hem altijd op z'n kop. Hij gaat namelijk uit als de sensor geen licht ontvangt.
autje schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 06:34:
[...]

Als je je toestel helemaal niet zou oppakken, en gewoon 24 uur op dezelfde plek zou laten liggen, in het licht, met het scherm omhoog, heb je gelijk. Zodra je hem in een broekzak/tas/ander donkere plek stopt, gaat glance namelijk al uit.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
[...]

Volgens mij verspringt de gehele locatie om de minuut. Van zowel datum en tijd.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Wailing_Banshee
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 07:41:
[...]

Volgens mij verspringt de gehele locatie om de minuut. Van zowel datum en tijd.
Nee, dat deed hij in 8.1 wel, maar in 10 niet.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 09:45
Bij mij gaat het Glance scherm na een kwartier uit, ook met het scherm omhoog. Als je dan je hand even op de telefoon gaat het glance scherm weer aan.

• BigEagle
  • Laatst online: 08:15
Djerro123 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:06:
[...]

Ik heb inderdaad een Italiaanse versie.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Gister mijn nieuwe 950XL ontvangen. Tot zo ver ben ik erg tevreden over het toestel. Wat wel vreemd is dat bepaalde pre-installed apps schijnbaar niet compatibel zijn met deze device?? Ook geprobeerd Here drive te installeren, ook daar krijg ik de melding dat hij niet compatibel is. Is dit een bekend probleem?

• Djerro123
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:42:
Gister mijn nieuwe 950XL ontvangen. Tot zo ver ben ik erg tevreden over het toestel. Wat wel vreemd is dat bepaalde pre-installed apps schijnbaar niet compatibel zijn met deze device?? Ook geprobeerd Here drive te installeren, ook daar krijg ik de melding dat hij niet compatibel is. Is dit een bekend probleem?
Hier staat hoe je here kan installeren..

Verwijderd

Dank voor de link. Helaas werkt dit niet. Als ik op Here Europe b.v. zoek krijg ik maar 1 app, Here cities.

• Wailing_Banshee
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:57:
Dank voor de link. Helaas werkt dit niet. Als ik op Here Europe b.v. zoek krijg ik maar 1 app, Here cities.
Heb je hem al eens geinstalleerd gehad op een andere telefoon of windows apparaat? Bij mij stond hij gewoon in mijn Market app en vandaf daar kon ik hem installeren.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

opdiefiets schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:17:
Bij mij gaat het Glance scherm na een kwartier uit, ook met het scherm omhoog. Als je dan je hand even op de telefoon gaat het glance scherm weer aan.
Dat kan je instellen in de settings. 30sec, 15min of altijd aan.

• dafmay
[...]

Bij mij dus ook...vandaar inderdaad mijn vraag.

• Diversity
  • Laatst online: 23-11 21:09
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:42:
Ik had ook moeite om het een en ander te downloaden. Heb het vervolgens voor elkaar gekregen via de applicatie appraisin. Die houd de nieuwste apps en games bij op de windows Phone. Vanuit daar kreeg ik het wel voor elkaar om o.a. here drive erop te krijgen.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:57:
Twee dingen:
- is je telefoon up to date qua updates? Misschien dat dat iets uitmaakt.
- Heb je je regio instellingen op een europees land staan?

Ik kon prima alle Here apps weer installeren nadat ze terug waren in de market (op 950XL).

Verwijderd

Ik heb eerst alles geupdate en mijn regio staat goed. Ik heb ze niet eerder geinstalleerd. Het rare was dat ook een aantal preinstalled apps melden dat ze niet compatible zijn...

Verwijderd

Ah ik heb het gevonden. Ik heb mijn taal op engels staan. Als ik zoek op Here Apps LLC dat vind hij meerdere apps die ook geinstalleerd kunnen worden!

Thanks voor de tips!

• Djerro123
Oke ik kom er niet uit: met welke app kan je een beetje fatsoenlijk mediabestanden streamen vanaf een lokaal netwerk? Ik ga zo op vakantie en sla mijn gemonteerde videos altijd op mn NAS, zodat ik er altijd toegang tot heb. Maar ik kan met geen mogelijkheid een app vinden die vanaf een netwerk kan streamen?:s VLC laat het afweten.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
Djerro123 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:26:
Oke ik kom er niet uit: met welke app kan je een beetje fatsoenlijk mediabestanden streamen vanaf een lokaal netwerk? Ik ga zo op vakantie en sla mijn gemonteerde videos altijd op mn NAS, zodat ik er altijd toegang tot heb. Maar ik kan met geen mogelijkheid een app vinden die vanaf een netwerk kan streamen?:s VLC laat het afweten.
Als je op vakantie bent kun je toch niet vanaf lokaal netwerk streamen ?

Ik gebruik altijd voor mijn synology nas DSfile en DSvideo voor het streamen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Vandaag aan het spelen bij de klant met Lumia 950 + Display Dock. Kijken of Remote Apps ook werken. Naast Remote Desktops. En dat werkt. Ik zit nu in een Remote Apps sessie. Alt-Tab om tussen de Remote apps te switchen. Remote Apps kunnen ook windowed (niet full screen) draaien.
.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 13:20 ]

hardware-lover schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:28:
[...]
Nog steeds geen GPS uitval gehad bij gebruik van Sygic navigatie.
Ik merk heel voorzichtig op dat batterij-verbruik wat beter voor elkaar lijkt te zijn.
Ik benadruk dat ik geen doorsnee gebruiker ben (lees niet zwaar), maar wel met aardige regelmaat een beroep doe op het toestel zo door de dag heen. Nu 15% verbruik over zo'n 8 uur dat ie van de lader is.
Als aanvulling op bovenstaande...

Na 24 uur van de lader te zijn geweest rest nog 40% accu.

De bug met het verliezen van een 5GHz wifi connectie is nog aanwezig als het toestel een tijdje in "rust" is geweest, dit met de meest recente final firmware voor de van oorsprong Italiaanse 950 (XL) versie. Windows Hello werkt dan ook niet meer. Wat het een met het ander te maken zou kunnen hebben is mij niet duidelijk. Na deze wifi disconnectie kan er ook niet meer op wifi verbonden worden, er zijn geen netwerken meer zichtbaar in het overzicht, van geen enkele band. Een reboot is noodzakelijk maar lost het probleem direct op.

Op 2.4GHz is mij dit nog niet overkomen, ook niet met de vorige firmware, en Hello heeft het daarbij ook nooit af laten weten.

Testing, one, two ...

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:12
hardware-lover schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:19:
[...]

Als aanvulling op bovenstaande...

Na 24 uur van de lader te zijn geweest rest nog 40% accu.

De bug met het verliezen van een 5GHz wifi connectie is nog aanwezig als het toestel een tijdje in "rust" is geweest, dit met de meest recente final firmware voor de van oorsprong Italiaanse 950 (XL) versie. Windows Hello werkt dan ook niet meer. Wat het een met het ander te maken zou kunnen hebben is mij niet duidelijk. Na deze wifi disconnectie kan er ook niet meer op wifi verbonden worden, er zijn geen netwerken meer zichtbaar in het overzicht, van geen enkele band. Een reboot is noodzakelijk maar lost het probleem direct op.

Op 2.4GHz is mij dit nog niet overkomen, ook niet met de vorige firmware, en Hello heeft het daarbij ook nooit af laten weten.
Hello stopte er bij mij bij build .36 altijd mee als ik de camera gebruikte vanuit de slaapstand (dus wanneer de telefoon vergrendeld is). Dat was dus heel vaak bij mij, zeker omdat ik in de maand dat ik mijn Lumia 950 heb al dik 1000 foto's heb geschoten! Met build .71 is dit gelukkig nog niet voorgevallen.

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

barta123 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:49:
[...]
Hello stopte er bij mij bij build .36 altijd mee als ik de camera gebruikte vanuit de slaapstand (dus wanneer de telefoon vergrendeld is). Dat was dus heel vaak bij mij, zeker omdat ik in de maand dat ik mijn Lumia 950 heb al dik 1000 foto's heb geschoten! Met build .71 is dit gelukkig nog niet voorgevallen.
Goede tip, ga ik daar eens specifiek op letten. Maar het gaat wel even duren voor ik aan de 1000 foto's zit via de 950 ;)

Aanvulling: na de tweede poging vanuit standby een foto maken heeft Hello al om zeep geholpen. Wifi op 2.4GHz blijft wel intact. Het verlies van het 5GHz signaal en Hello lijken dus 2 aparte bugs te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 05-02-2016 17:14 ]

Testing, one, two ...

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:26
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 07:35:

Als je je toestel helemaal niet zou oppakken, en gewoon 24 uur op dezelfde plek zou laten liggen, in het licht, met het scherm omhoog, heb je gelijk. Zodra je hem in een broekzak/tas/ander donkere plek stopt, gaat glance namelijk al uit.
Ook als je hem op 'Altijd aan' zet?

• dafmay
autje schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:23:
[...]

Ook als je hem op 'Altijd aan' zet?
Yup. Probeer maar eens met de setting op 'altijd aan'. Als je je hand over het bovenste deel (sensors) van de telefoon houdt, dan gaat het scherm op zwart...haal je je hand daarna weer weg, dan springt het glace screen meteen weer aan.

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-12 14:03
Zo, de kogel is door de kerk hier...

Ik heb de 950 XL iets iets langer dan een week in gebruik gehad, maar hij gaat terug...

het is een mooi ding maar er gaat teveel mis voor dagelijks gebruik.
Ik had hem gekocht als vervanging voor mijn 1520, maar voor 650 euro verwacht ik er toch meer van.

De 1520 verslaat hem hands down in de accuduur en stabiliteit.
Verder zijn de verschillen tussen beide toestellen niet zo groot en is een goede batterijduur voor mij toch belangrijker gebleken dan ik van te voren had gedacht.

Helaas heeft mijn 1520 last van het phantom touch euvel maar als ik mij dan toch moet ergeren aan een toestel, dan doe ik dat liever met 650 euro 'extra' op mijn rekening :P

tabee 950 XL, het was leuk, maar net niet leuk genoeg :w

Haal NOOIT een spookrijder in !

Pagina: 1 ... 69 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.