Maar wanneer komt er nu in hemelsnaam weer een normale (geen Insider) update uit voor de 950(XL)? Ik zit sinds begin december op .29 en sindsdien zijn er al 3 versies uitgerold naar de Insiders. Er sijpelt echter niets door naar de normale versie. Ik had echt meer verwacht van de snelle updates, vooral omdat er best veel bugs en tekortkomingen zijn. Om er een paar te noemen:
- Hello wordt te pas en te onpas getriggerd door alarmen, notificaties, inpluggen/uitpluggen lader, etc. Dit moet alleen gebeuren bij indrukken Power button of 'double tap to wake'
- 'Double tap to wake' ontbreekt. Feature is door Nokia ontwikkeld en door bijna iedereen gekopieerd, maar Microsoft heeft het niet meer???
- Camera openen met hardware button en dan Camera afsluiten gooit Hello in de war
- Edge browser user interface verbeteringen nodig
- Toetsenbord werkt niet goed in Edge. En ondertussen wel het Wordflow toetsenbord uitbrengen voor iOS???
- app crashes
- OS crashes
- 'hot flushes' en battery drains
- accuduur nog ondermaats voor grote accu
Dit alles is al lang bekend, maar dus nog niet opgelost. Nadella spreekt van een toestel voor de fans... Nou, leuke manier om je fans te behandelen!
De reden waarom ik geen Insider wil gebruiken is dat daarmee teveel info wordt verstuurd naar Microsoft en dat wil ik niet.