• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12 14:58
Nog eens een vraagje aan gebruikers die wellicht zowel de 950 als de 950XL hebben gehad (of hebben?)...

Hoe groot ervaren jullie het verschil in performance tussen beide toestellen ?

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 05-02-2016 17:36 ]

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:12
ZtaaB schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:10:
Zo, de kogel is door de kerk hier...

Ik heb de 950 XL iets iets langer dan een week in gebruik gehad, maar hij gaat terug...

het is een mooi ding maar er gaat teveel mis voor dagelijks gebruik.
Ik had hem gekocht als vervanging voor mijn 1520, maar voor 650 euro verwacht ik er toch meer van.

De 1520 verslaat hem hands down in de accuduur en stabiliteit.
Verder zijn de verschillen tussen beide toestellen niet zo groot en is een goede batterijduur voor mij toch belangrijker gebleken dan ik van te voren had gedacht.

Helaas heeft mijn 1520 last van het phantom touch euvel maar als ik mij dan toch moet ergeren aan een toestel, dan doe ik dat liever met 650 euro 'extra' op mijn rekening :P

tabee 950 XL, het was leuk, maar net niet leuk genoeg :w
Zelfs met de laatste updates op de 'Fast ring'? Het zijn volgens mij enkel software issues, gewoon omdat MS W10M zo snel heeft moeten pushen om de smartphones uit te brengen. (dus eigenlijk gewoon beta software) Updates rollen er namelijk voldoende uit, nu loopt mijn 950 op de .71 update, als een zonnetje!

Off-topic: Het verschil is bij mij echter wel dat ik voorheen een Lumia 920 had, die toch wel stukken mindere specs heeft dan jouw 1520

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:57:
[...]

Als je op vakantie bent kun je toch niet vanaf lokaal netwerk streamen ?

Ik gebruik altijd voor mijn synology nas DSfile en DSvideo voor het streamen.
Fair point, ik bedoelde dat ik filmpjes na mijn vakantie thuis monteer en dan aan bezoek wil kunnen laten zien. Daarvoor zet ik ze op mijn NAS en wil ik dat kunnen streamen op mijn telefoon. Op mn iPhone gebruikte ik infinity (geloof dat het zo heette), maar kan geen apps vinden die simpele mp4-tjes kan streamen van een netwerkbron..

En om nou elke keer mijn laptop erbij te pakken is ook zo irritant;)

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-12 14:03
[/quote]
barta123 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:30:
[...]

Zelfs met de laatste updates op de 'Fast ring'? Het zijn volgens mij enkel software issues, gewoon omdat MS W10M zo snel heeft moeten pushen om de smartphones uit te brengen. (dus eigenlijk gewoon beta software) Updates rollen er namelijk voldoende uit, nu loopt mijn 950 op de .71 update, als een zonnetje!

Off-topic: Het verschil is bij mij echter wel dat ik voorheen een Lumia 920 had, die toch wel stukken mindere specs heeft dan jouw 1520
Ja, ik draaide de fast ring al op mijn 1520. Die gaat als een trein, maar de 950 XL bied te weinig meerwaarde voor mij tov de 1520.

Ik had er toch meer van verwacht.
Dus de 1520 gaat misschien een nieuw scherm krijgen en dan mag ie nog een paar jaar mee.
Of ik moet iets anders leuks tegen het lijf lopen :+

[ Voor 19% gewijzigd door ZtaaB op 05-02-2016 17:48 ]

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
ZtaaB schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:47:
[/quote]
[...] Ja, ik draaide de fast ring al op mijn 1520. Die gaat als een trein, maar de 950 XL bied te weinig meerwaarde voor mij tov de 1520.[...]
Hij bedoelt de fast ring op de 950. Dat maakt namelijk voor dat toestel echt enorm belachelijk veel uit. Met de beta's draait het een stuk stabieler en is die een stuk zuiniger.

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-12 14:03
Oh, ja op beide draaide de fast ring.
Maar dan nog vind ik het verschil in toestellen te klein om het bedrag te rechtvaardigen.

Nu moet ik toegeven dat ik de 950 XL een beetje in een opwelling had gekocht, of een kleine gadget craze :+

Maar hey, hij kan terug, geen schade geleden en een ervaring rijker ;)

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 09:25

Magure

Bla....

Hier inmiddels al mensen die de nieuwe FW hebben gekregen (af gezien van hardware-lover) , heb hier nog steeds niks :(

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Magure schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:32:
Hier inmiddels al mensen die de nieuwe FW hebben gekregen (af gezien van hardware-lover) , heb hier nog steeds niks :(
The only semi-confirmed area is Germany, non-ISP variant, but Microsoft has noted that "the rollouts should continue gradually during the coming days and weeks."
Bron: http://www.windowscentral.com/reports-new-lumia-950-firmware-going-out-germany

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hier op een 950 ook nog geen nieuwe firmware. Je bent niet de enige Magure.
Het zal vanzelf wel binnen komen ;)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:08
Ik ga waarschijnlijk op korte termijn ook de 950(xl) aanschaffen, maar vraag mij nig 1 ding af.

Mijn koptelefoon heeft een 3 button mic, op mijn android toestel werkt alleen de middelste knop om muziek te pauzeren en het volgende nr te kiezen. Op een iphone kan ik ook nog het volume regelen.

In hoeverre kan windows 10 gebruik maken van deze knoppen?

• Caelorum
Dat ligt er heel erg aan. Mijn ervaring is dat Apple een net iets andere standaard gebruikt dan Microsoft en Samsung. De oordopjes werken wel, maar de manier waarop de controls werken is net iets anders, waardoor je de controls op de Apple oordopjes niet kan gebruiken.
Ik weet niet precies waar het verschil in zit. Soms is de derde ring op de aansluiting gewoon net iets anders geplaats, soms is het exact hetzelfde, maar werkt het alsnog niet. Je zal dus moeten proberen om het zeker te weten.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
Mja je hebt dan 3 of 4? van die ringen op je aansluiting en wat die doen is omgewisseld. Met iPhone oordopjes lukt het me ook niet om daar iets mee te doen dan alleen te luisteren, maar met andere oordoppen lukt het wel prima. Zojuist ook volume-up/down en play/pause.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:01
Martinspire schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:43:
Mja je hebt dan 3 of 4? van die ringen op je aansluiting en wat die doen is omgewisseld. Met iPhone oordopjes lukt het me ook niet om daar iets mee te doen dan alleen te luisteren, maar met andere oordoppen lukt het wel prima. Zojuist ook volume-up/down en play/pause.
Ik heb hier ook oordopjes van een Samsung S3 mini, met volume control, werkt prima op mijn L950XL, alleen nummers skippen lukt daarmee niet.

Btw, groove music is geupdated.

[ Voor 3% gewijzigd door ardvark99 op 06-02-2016 12:24 ]

Verwijderd

Bij mij werkt alleen skippen, de overige knoppen doen niks. En sinds .71 is skippen een 50% kans op skip of pause.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-12 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

Gisteren ook via de insider slow ring de OS .71 build erop laten knallen. Hierna weer in productie gegaan, kan weinig aparts ontdekken, alleen een 15% battery loss in 3 uur tijd en niets doen met de telefoon :')

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 21:18

SED

The_Scarabial schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:13:
Gisteren ook via de insider slow ring de OS .71 build erop laten knallen. Hierna weer in productie gegaan, kan weinig aparts ontdekken, alleen een 15% battery loss in 3 uur tijd en niets doen met de telefoon :')
Vaak gaan allerlei apps en onderdelen zichzelf updaten na een os update. Dat is meestal de verklaring voor de onverwachte batterydrain. Dagje wachten voordat je een mening vormt. Dan zijn normaal gesproken alle updates wel verwerkt.

Copyright and left by SED...

Verwijderd

*weg* Trollen doen we maar ergens anders

[ Voor 96% gewijzigd door Bullet NL op 08-02-2016 16:02 ]

• barta123
[quote]Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:02:
*knip*

Ik begrijp je gedachtegang heel goed, zelf zie ik het echter anders... Ik heb nu een telefoon, de Lumia 950, voorzien van een heel goede camera, die ook nog eens een onderscheidend (wat mij betreft mooier) besturingssysteem heeft, met mooier bedoel ik de UI natuurlijk. Verder was WP8.1 altijd uiterst stabiel, dus vandaar mijn vertrouwen!

Voor mij zou een LG G4 een mooi alternatief zijn, maar ook daar lees ik over best wat problemen (touchscreen mist aanrakingen), Android wil weleens haperen en wireless charging ontbreekt!

[ Voor 38% gewijzigd door Bullet NL op 08-02-2016 16:02 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Dank je! :)

Ik mis echter helemaal niks op mijn telefoon...Alles werkt goed en stabiel.
Mijn NAS is voorzien van Tonido en laat daar nou toevallig een uistekende Windows Phone app voor zijn. Maar goed los daarvan, ik ga geen films streamen op mijn telefoon..ik weet niet waarom...iets met turen naar een klein scherm voor langere tijd 8)7 . ;-)

[ Voor 45% gewijzigd door Bullet NL op 08-02-2016 16:02 ]

Ik heb nog geen enkel probleem ondervonden met mijn toestel.

Streamen van een NAS? Ik kijk geen films op zo'n klein rot scherm. Ik heb een hele mooie TV, 42", in mijn woonkamer staan. Dan ga ik niet op een 5.7" kijken! En welke native apps zou ik moeten missen? Er is slechts 1 app die ik mis en dat is puur Google's schuld. Daar is zelfs niet zo'n "half gare webview app" voor... (en de website werkt ook niet lekker).

Uiteindelijk is het allemaal afhankelijk van wat je zoekt in je telefoon. Ik wilde een telefoon met een groot scherm (5.5" +), met de mogelijkheid om naar OneDrive te gaan, OneNote te gebruiken, mijn mail zo nu en dan te lezen, wat muziek te luisteren, etc. Ik had ook een Galaxy Note 4 kunnen kopen, maar ik vind die Samsung laag om Android kut. En Windows Mobile heeft alles wat ik nodig heb, in een omgeving die ik prettig vind werken.

[ Voor 28% gewijzigd door Bullet NL op 08-02-2016 16:02 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
====Troll bait alert=====

Mods, actie graag.

• SED

SED

Ik vermoed dan ook dat texamicz vooral een beetje aan het stoken is hier ;)
Maar even happende.. in mijn omgeving zijn er nu een tiental 950 in gebruik en zonder uitzondering is men tevreden en doet het toestel gewoon wat het moet doen. Eerlijkheidshalve, wel sinds .29 trouwens.
Als poweruser die in de fast ring zit kom je vanzelf zaken tegen die anderen niet hebben. Maar daarvoor is het dan ook een beta inderdaad ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tweaker1234 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:57:
[...]

====Troll bait alert=====

Mods, actie graag.
5 minuten in z'n reacties kijken was eigenlijk al genoeg, die jongen draagt gewoon een grote bulk haat jegens MS (is het Win10, Phone of welke variant van MS, maar grappig ook anti-Apple).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hij heeft wat mij betreft gewoon gelijk. En geloof me, ik ben een groot Windows aanhanger! Zie ook mijn vorige reactie hierover.

• Tweaker1234
roelg90 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:10:
Hij heeft wat mij betreft gewoon gelijk. En geloof me, ik ben een groot Windows aanhanger! Zie ook mijn vorige reactie hierover.
Prima. Voor jou. Maar dat deed je onderbouwend en constructief.
Kijk naar zijn postverleden en je weet waar het naar toegaat. Dan kan je zelfs zien dat de mods al eerder, terecht, ingegrepen hebben.

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Tweaker1234 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Prima. Voor jou. Maar dat deed je onderbouwend en constructief.
Kijk naar zijn postverleden en je weet waar het naar toegaat. Dan kan je zelfs zien dat de mods al eerder, terecht, ingegrepen hebben.
Ok dat is waar idd. ;)

Verwijderd

Ik heb nu m'n 2e lumia 950 na de eerste al teruggestuurd te hebben en nu heb ik weer dat ik heel de dag 'in gesprek' ben. M'n eerste had dit ook regelmatig, maar bij deze is het letterlijk heel de dag. Als ik m'n sim in m'n iPhone doe ben ik gewoon bereikbaar.
Nog meer last van?

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-12 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

SED schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:48:
[...]

Vaak gaan allerlei apps en onderdelen zichzelf updaten na een os update. Dat is meestal de verklaring voor de onverwachte batterydrain. Dagje wachten voordat je een mening vormt. Dan zijn normaal gesproken alle updates wel verwerkt.
Klopt en ik kreegn een tip van iemand om even de background use van apps na te lopen, deze heb ik even allemaal uitgeschakeld en 'dat scheelt een slok op een borrel'.

• barta123
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:00:
Ik heb nu m'n 2e lumia 950 na de eerste al teruggestuurd te hebben en nu heb ik weer dat ik heel de dag 'in gesprek' ben. M'n eerste had dit ook regelmatig, maar bij deze is het letterlijk heel de dag. Als ik m'n sim in m'n iPhone doe ben ik gewoon bereikbaar.
Nog meer last van?
Nog niet eerder van gehoord, heb je al een Soft-reset geprobeerd? ;)

• SED

SED

Nog meer last van?
kijk eens even of je quiet hours niet per ongeluk aangezet hebt. Het maansymbooltje op je toestel.
Notification centre/expand.

Verwijderd

SED schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:42:
[...]

kijk eens even of je quiet hours niet per ongeluk aangezet hebt. Het maansymbooltje op je toestel.
Notification centre/expand.
Ik heb geen quiet hours, staat gewoon op NL. En dan nog... quiet hours moet geen 'in gesprek' veroorzaken.

• SED

SED

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:44:
[...]

Ik heb geen quiet hours, staat gewoon op NL. En dan nog... quiet hours moet geen 'in gesprek' veroorzaken.
Ik weet dat het bij iphone sook veel voorkwam al bestond daar wel de vraag of juist de provider daar de rol in speelde.
https://discussions.apple.com/thread/4518394?tstart=0

Maar veel belangrijker is hoe je provider daarop geageert. De doorschakelfunctie zorgt ervoor dat verkeer automatisch in de voice mail terecht komt. Ik begrijp dat je voice mail niet ingesteld staat of dat ook daar iets mis gaat.

Er kan een probleem met de APN en je provider zijn. Instellingen worden per toestel opgehaald.
Kijk bijv hier eens voor tips: https://www.windowsphone....cellular-and-sim-settings

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nog meer last van?
Ik heb het wel eens met Tele2 gehad, helaas is uiteindelijk het enige wat hielp overstappen...

Youtube: DashcamNL

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Nog meer last van?
Heb je het ook wel eens getest met een simkaart van een kennis? Of het probleem dus daar ook mee voorkomt? Ik heb nog nooit gehoord ervan namelijk dus ik zou eerder denken aan de provider inderdaad zoals hier al eerder ook werd gezegd.

Verwijderd

Gisteravond bij het draadloze opladen ging mijn 950XL op de haverklap kijken of dat ik er was?
Vanmorgen was hij maar voor 66% opgeladen?
bij Batterij verbruik staat Windows Default Lock Screen als groot verbruiker, meer dan 30%.

Wat kan dat zijn? (softreset hielp niet)

10586.71 en 00027.15506.02031

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 09:50 ]

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:48:
Gisteravond bij het draadloze opladen ging mijn 950XL op de haverklap kijken of dat ik er was?
bij Batterij verbruik staat Windows Default Lock Screen als groot verbruiker, meer dan 30%.

Je hebt iig niet de laatste FW versie, de laatste is xxxxx.16025.39xxx.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Heb ik ook heel af en toe. Maar werkt het nu weer wel? Heb dit denk ik nu ongeveer 3 keer gehad in totaal met diverse firmware / software versies.
ardvark99 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:52:
[...]
Je hebt iig niet de laatste FW versie, de laatste is xxxxx.16025.02xxx.
Maar die is nog lang niet overal uitgerold, weet niet of je firmware ook eerder krijgt in insiders maar hier is die nog niet beschikbaar in ieder geval.

[ Voor 23% gewijzigd door Shinji op 09-02-2016 09:54 ]

Verwijderd

ardvark99 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:52:
[...]

Je hebt iig niet de laatste FW versie, de laatste is xxxxx.16025.39xxx.
klopt, die heb ik nog niet aangeboden gekregen, ben wel al in "productie" teruggegaan.

Verwijderd

[quote]Shinji schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:53:
[...]

Heb ik ook heel af en toe. Maar werkt het nu weer wel? Heb dit denk ik nu ongeveer 3 keer gehad in totaal met diverse firmware / software versies.

[...]

Heb hem nu al een tijdje naast me liggen met de originele oplader (draad) en nu doet hij het niet.
Kan het komen doordat de backcover niet goed zit, die heb ik er pas even afgehad?
Het lijkt wel aan het draadloze gedeelte te liggen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Begin met de dag ontevredener te worden over mijn 950. Zelfs na 2 factory-resets en bijna dagelijks een soft-reset en dat allemaal op "gewone" firmware.
  • Battery drain is bizar op WiFi. Heb ik alleen 4G aan en ligt de telefoon de hele dag op dezelfde plek, dan drain ik minder dan 2% per uur. Staat WiFi aan, fixed op mijn eigen AP op 2.4GHz, dan is de drain rustig 5% per uur. Op kantoor loopt dat op naar 8% per uur omdat daar meerdere AP's dekking verzorgen ondanks dat ik 95% van de tijd op 1 plek zit
  • Telefoon soft-reset zichzelf. Soms als ik wat aan het doen ben zoals met Edge aan het browsen maar soms ook uit het niets. De enige background apps die de hele dag openstaan zijn mail en messaging (Gmail, Outlook.com, 2x Exchange-account en mijn SMS).
  • Telefoon soft-reset zichzelf. Geen idee of het thermal throttling is maar tijdens de Superbowl afgelopen weekend was ik druk aan het Whatsappen. 2 soft-resets in 3 uur vind ik best slecht.
  • Live Tiles werken random wel/niet. Ongelezen mailtjes worden soms niet weergegeven in de Tile; opgeruimde mailboxen (niets aanwezig) geven nog x aantal mailtjes op de Tile.
  • Geluid is random sterkte. Thuis/auto staat mijn Ring-volume op 10 en mijn App-volume op 30. Op werk zet ik via mijn lockscreen (en dan de volumeknop aan de zijkant) alleen mijn Ring naar 2. Automatisch verandert mijn App-volume tussen de 10 en 30. Bij de Ring aanpassen terug naar 10, blijft App staan op random 10 - 30.
  • Alle Store-updates (van apps dus) falen altijd. Maakt geen klap uit of ik op WiFi zit, 4G, 3G, whatever. Ik heb nog nooit sinds begin december 1 app automatisch zien updaten; ik moet dus dagelijks zelf de installs voltooien terwijl er wel updates klaarstaan (maar allemaal failed)
  • Edge is zo ongeveer de slechtste browser ever op een mobiel platform. Random vastlopers of enorme vertragingen op nu.nl, geenstijl.nl, hardocp.com, vkmag.com, google.nl en meer. Het kan best zijn dat ik op een site rustig een artikel lees en scroll en dan ineens is de browser niet meer vooruit te branden of ik moet 'm afsluiten. Cache al gecleard, mobile/desktop ingesteld, whatever
  • Alle foto's die ik maak met flitsers zijn enorm geel. Camera gebruik ik out of the box, geen extra apps, geen aanpassingen gemaakt. Terwijl foto's in gewoon licht of in het heeeel donker (allen zonder flits) gewoon goed eruit komen. Heel raar dat een LED-flits een gele foto oplevert.
Ben bang dat ik nog wel even door kan gaan; gelukkig *kuch* gebruik ik de telefoon voornamelijk om te bellen en smsen en die 2 functies werken wel vlekkeloos tot zover. Mogelijk dat een aantal zaken hierboven overkomen als "weer een zeikerd" maar eerlijk gezegd heb ik sinds WM2003 niet zoveel bugs/issues gehad met mijn devices van/op het Microsoft-platform.

Hoop eerlijk gezegd wel dat er binnenkort een verbetering in komt en dat publieke firmwares veel sneller worden uitgerold. Zit er heel sterk aan te twijfelen om na 10 jaar toch de handdoek in de ring te gooien en een Android-device aan te schaffen. :'(

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-12 14:58
Ik heb uiteindelijk toch inderdaad besloten om de Lumia 950 niet te houden. Mijn redenen zoals in diverse eerdere posts al heb aangegeven. Het voornaamste nadeel (imo) is het toch wel relatief trage en niet geweldig soepele OS, als ook de app-gap en veel-minder strakke en incomplete afwerking van beschikbare apps. Vergelijking doe ik obv fast-insider .71 tov Android 5.1.1. Voorlopig dus terug naar mijn oude vertrouwde Samsung S6...

Het was overigens goed vertoeven hier in dit topic...dank aan alle tweakers voor de ondersteuning en hulp bij vragen. Ik heb weer een hoop geleerd en een aardige first-look gehad in W10M. Wellicht kom ik later nog eens terug als het OS meer uit de 'Beta' is...

Edit : een hoop punten die MAX3400 hierboven noemt herken ik (ten dele).

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 09-02-2016 10:44 ]

• andrik1
MAX3400 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:37:
Begin met de dag ontevredener te worden over mijn 950. Zelfs na 2 factory-resets en bijna dagelijks een soft-reset en dat allemaal op "gewone" firmware.
  • Battery drain is bizar op WiFi. Heb ik alleen 4G aan en ligt de telefoon de hele dag op dezelfde plek, dan drain ik minder dan 2% per uur. Staat WiFi aan, fixed op mijn eigen AP op 2.4GHz, dan is de drain rustig 5% per uur. Op kantoor loopt dat op naar 8% per uur omdat daar meerdere AP's dekking verzorgen ondanks dat ik 95% van de tijd op 1 plek zit
  • Telefoon soft-reset zichzelf. Soms als ik wat aan het doen ben zoals met Edge aan het browsen maar soms ook uit het niets. De enige background apps die de hele dag openstaan zijn mail en messaging (Gmail, Outlook.com, 2x Exchange-account en mijn SMS).
  • Telefoon soft-reset zichzelf. Geen idee of het thermal throttling is maar tijdens de Superbowl afgelopen weekend was ik druk aan het Whatsappen. 2 soft-resets in 3 uur vind ik best slecht.
  • Live Tiles werken random wel/niet. Ongelezen mailtjes worden soms niet weergegeven in de Tile; opgeruimde mailboxen (niets aanwezig) geven nog x aantal mailtjes op de Tile.
  • Geluid is random sterkte. Thuis/auto staat mijn Ring-volume op 10 en mijn App-volume op 30. Op werk zet ik via mijn lockscreen (en dan de volumeknop aan de zijkant) alleen mijn Ring naar 2. Automatisch verandert mijn App-volume tussen de 10 en 30. Bij de Ring aanpassen terug naar 10, blijft App staan op random 10 - 30.
  • Alle Store-updates (van apps dus) falen altijd. Maakt geen klap uit of ik op WiFi zit, 4G, 3G, whatever. Ik heb nog nooit sinds begin december 1 app automatisch zien updaten; ik moet dus dagelijks zelf de installs voltooien terwijl er wel updates klaarstaan (maar allemaal failed)
  • Edge is zo ongeveer de slechtste browser ever op een mobiel platform. Random vastlopers of enorme vertragingen op nu.nl, geenstijl.nl, hardocp.com, vkmag.com, google.nl en meer. Het kan best zijn dat ik op een site rustig een artikel lees en scroll en dan ineens is de browser niet meer vooruit te branden of ik moet 'm afsluiten. Cache al gecleard, mobile/desktop ingesteld, whatever
  • Alle foto's die ik maak met flitsers zijn enorm geel. Camera gebruik ik out of the box, geen extra apps, geen aanpassingen gemaakt. Terwijl foto's in gewoon licht of in het heeeel donker (allen zonder flits) gewoon goed eruit komen. Heel raar dat een LED-flits een gele foto oplevert.
Ben bang dat ik nog wel even door kan gaan; gelukkig *kuch* gebruik ik de telefoon voornamelijk om te bellen en smsen en die 2 functies werken wel vlekkeloos tot zover. Mogelijk dat een aantal zaken hierboven overkomen als "weer een zeikerd" maar eerlijk gezegd heb ik sinds WM2003 niet zoveel bugs/issues gehad met mijn devices van/op het Microsoft-platform.

Hoop eerlijk gezegd wel dat er binnenkort een verbetering in komt en dat publieke firmwares veel sneller worden uitgerold. Zit er heel sterk aan te twijfelen om na 10 jaar toch de handdoek in de ring te gooien en een Android-device aan te schaffen. :'(
Ik weet dat het wellicht een dooddoener is, maar het klinkt toch of je device gewoon niet lekker is. Ik zit (950xl) ook op kantoor met Wifi en de drain is zeker geen 5% per uur. Bij mijn gaan app updates altijd goed. Soft resets heb ik 1 keer gehad, dat was toen ik hem 1 week had op de eerste versie van win10 mobile, sindsdien (heb hem nu ruim 2 maanden) geen soft reset meer voorbij zien komen.
Ik zit overigens op de .71 software versie en de enerlaatste firmware versie.

Ik ben overigens wel met je eens dat Edge super ruk is op dit moment maar ik heb alle vertrouwen er in dat dat beter wordt..iedereen klaagt er tenslotte over ;-). Maar ook hier moet ik zeggen dat wat jou met Edge overkomt voor mij niet herkenbaar is. Mijn ergenissen zijn meer:
- irritante manier om je favorieten te openen...teveel klik werk.
- Je kan niet instellen dat je geen nieuwe tabbladen wil openen.
- klikken op links is soms beetje hit en miss.
- Battery drain is vrij hoog in Edge, zal vast te maken hebben met de vele witte internetpaginas.
- geen 'forward' knop (werkelijk....)

• andrik1
dafmay schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:42:
Ik heb uiteindelijk toch inderdaad besloten om de Lumia 950 niet te houden. Mijn redenen zoals in diverse eerdere posts al heb aangegeven. Het voornaamste nadeel (imo) is het toch wel relatief trage en niet geweldig soepele OS, als ook de app-gap en veel-minder strakke en incomplete afwerking van beschikbare apps. Vergelijking doe ik obv fast-insider .71 tov Android 5.1.1. Voorlopig dus terug naar mijn oude vertrouwde Samsung S6...

Het was overigens goed vertoeven hier in dit topic...dank aan alle tweakers voor de ondersteuning en hulp bij vragen. Ik heb weer een hoop geleerd en een aardige first-look gehad in W10M. Wellicht kom ik later nog eens terug als het OS meer uit de 'Beta' is...

Edit : een hoop punten die MAX3400 hierboven noemt herken ik (ten dele).
Jammer dat je gaat. Ik weet zeker dat WM10 over een tijdje een stuk beter voor de dag komt!

• Martinspire
Dat klinkt niet best. Maar waarom ben je dan in godsnaam nog niet naar de winkel gegaan om hem te ruilen? Dit hoort namelijk niet.
  • Regelmatige vastlopers
  • App updates die blijven hangen
  • Problemen met bereik
  • Battery drains
  • Problemen binnen apps
Allen tekenen dat er iets gewoon niet goed gaat en alle problemen doet opstapelen.

Ik hoop trouwens dat je bij een factory reset geen backup hebt terug gezet maar gewoon vanaf 0 bent begonnen? Ik was in ieder geval al lang teruggegaan want dit hoort gewoon niet en dit lijkt gewoon een defect te zijn.
Verder vraag ik me af waarom je dan niet naar de insider builds bent gegaan (ook al ga je naar de slow ring). Kan me niet voorstellen dat die geen verbetering kan brengen.

[ Voor 68% gewijzigd door Martinspire op 09-02-2016 10:57 ]

• MAX3400

MAX3400

Martinspire schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:56:
[...]

Ik hoop trouwens dat je bij een factory reset geen backup hebt terug gezet maar gewoon vanaf 0 bent begonnen? Ik was in ieder geval al lang teruggegaan want dit hoort gewoon niet en dit lijkt gewoon een defect te zijn.
Verder vraag ik me af waarom je dan niet naar de insider builds bent gegaan (ook al ga je naar de slow ring). Kan me niet voorstellen dat die geen verbetering kan brengen.
Heb 1x een factory-reset gedaan met restore en 1x zonder. De keer met de restore bleef de telefoon zelfs hangen op het syncen van mijn contacts; als je dat daarna nogmaals probeert te doen en nogmaals, krijg je uiteindelijk 3x dezelfde personen in je device. 8)7

Kan allicht nog eens kijken of de slow ring een optie zou zijn; ik heb eigenlijk bewust geen interesse in dit soort preview-achtige mogelijkheden. Al naar gelang het lurken in dit topic, lijken/leken sommige builds juist primaire functies dwars te zitten terwijl minimale/andere bugs werden opgelost.

Zal eens goed nadenken wat ik met het device doe; ruilen is natuurlijk een optie maar ben een beetje bang dat "de uitval van het aantal users" als ik zo om me heen kijk, toch meer te wijten is aan het device en de bijbehorende software, dan dat het daadwerkelijk oplosbare defecten zijn.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MAX3400 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:01:
Zal eens goed nadenken wat ik met het device doe; ruilen is natuurlijk een optie maar ben een beetje bang dat "de uitval van het aantal users" als ik zo om me heen kijk, toch meer te wijten is aan het device en de bijbehorende software, dan dat het daadwerkelijk oplosbare defecten zijn.
En daarbij ook de vraag, wie wil zijn toestel voor de 950 ruilen? Het is nu niet dat dit toestel bekend staat als stabiel en super toestel.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MAX3400

MAX3400

SinergyX schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:08:
[...]

En daarbij ook de vraag, wie wil zijn toestel voor de 950 ruilen? Het is nu niet dat dit toestel bekend staat als stabiel en super toestel.
Hahaha, 2x interpretatie-waarde. Ik bedoelde ruilen bij de winkel voor een nieuwe 950. Maar wees niet bang; ik kan een flinke "hit" verdragen als het inderdaad ruilen met een particulier wordt :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MAX3400 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:11:
[...]

Hahaha, 2x interpretatie-waarde. Ik bedoelde ruilen bij de winkel voor een nieuwe 950. Maar wees niet bang; ik kan een flinke "hit" verdragen als het inderdaad ruilen met een particulier wordt :)
Vraag me alleen af hoe makkelijk je zoiets kan ruilen, defect is niet echt aan te wijzen (buiten je foto's), dat ze ook niet echt zitten te wachten op wéér een toestel om te ruilen.

Goed, ik zit al bijna maand zonder nu, en gezien de verhalen die ik lees over reparatie tijden vanuit MS, zal dat nog wel even duren. Inmiddels toestel langer kwijt dan dat ik hem in m'n handen heb gehad :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2016 11:14 ]

• Wallie
  • Laatst online: 11:03

Wallie

Herr

SinergyX schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:13:
[...]

Vraag me alleen af hoe makkelijk je zoiets kan ruilen, defect is niet echt aan te wijzen (buiten je foto's), dat ze ook niet echt zitten te wachten op wéér een toestel om te ruilen.

Goed, ik zit al bijna maand zonder nu, en gezien de verhalen die ik lees over reparatie tijden vanuit MS, zal dat nog wel even duren. Inmiddels toestel langer kwijt dan dat ik hem in m'n handen heb gehad :P
Ik denk dat het heel erg varieert, ik was mijn 640XL precies 1 week kwijt (via Hongarije) toen er vorige maand een nieuw scherm in gezet werd.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
Wallie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:19:
[...]

Ik denk dat het heel erg varieert, ik was mijn 640XL precies 1 week kwijt (via Hongarije) toen er vorige maand een nieuw scherm in gezet werd.
Mijn 640XL was binnen twee weken terug.

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 10:43

dit gedrag heb ik ook als je een 'gewone' lader in je telefoon prikt zonder dat de lader actief is (bv. als je stekker blok uit staat) dan wil hij continu via de iris scanner unlocken....

denk dat in jouw geval je telefoon niet goed op de oplader lag, ook getuige het niet volledig opgeladen zijn van je telefoon.

• Tweaker1234
Sinds de updates moet je gewoon een stabiele phone hebben. Met wellicht een enkele spontane reboot.
Mijn 950 is dat vanaf het begin 100% stabiel.
En inderdaad super. Zie Tweakers.net 8.5 en Hardware.info Excellent.
Zie Tweakers.net pol waar de 950 gewonnen heeft.
Of de reviews.
.
Laat je niet te veel leiden door sommige gebruikers hier.
De meesten zullen hier alleen komen als iets het niet doet.

FWIW De mijne is 100% stabiel en is een super toestel.

[ Voor 12% gewijzigd door Tweaker1234 op 09-02-2016 11:55 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tweaker1234 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:53:
FWIW De mijne is stabiel en is een super toestel.
Heeft dus geen waarde. Lijst van max is 10x van meer waarde dan een one-liner 'mijne is stabiel'.

Een review is ook een eenmalige blik op systeem, softresets zal je toevallig niet tegenkomen, batterij zal niet direct opvallen, andere zaken komen niet gezien of hadden stukje mazzel. En waar ook veel mensen zeggen, toestel is geweldig, OS erop alleen niet zo.

Durf redelijk te stellen dat dit ding met Android erop hogere verkopen had behaalt, in ieder geval de netto-verkopen (incl retour, wat er dus blijkbaar bijzonder veel zijn).

[ Voor 63% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2016 11:58 ]

• MAX3400

MAX3400

• Tweaker1234
Prima. Het geeft wel een bepaald beeld voor de mee kijkers.
Je weet zelf ook dat de meeste hier alleen komen als iets het niet doet. En niet, zoals mij, om aan te geve dat het genuanceerder is. Zeker na de eerste updates.

Ik ben gewoon super pumped over mijn Lumia 950. Vetste toestel wat je nu kan kopen 8)

• Tweaker1234
In plaats van door te sukkelen had je 'm gewoon allang om moeten ruilen. Wat je hebt is niet normaal.
En anders weet je dat snel genoeg met het 2de toestel. Je doet het jezelf aan. :Y

• MAX3400

MAX3400

In plaats van anderen na te praten over omruilen, had je ook inhoudelijk mijn lijstje met klachten even rustig kunnen quoten per punt en mogelijk kunnen aangeven wat jouw settings zijn of waar ik mogelijk naar kan kijken (software-instelling of mogelijk defect). Maar blijkbaar voel je je daar tegoed voor in tegenstelling tot een Martinspire die wel inhoudelijk een reaktie geeft en blijkbaar wel kan aangeven dat mijn device mogelijk defect kan zijn.

En eerlijk gezegd; dit soort antwoorden van jou over "het is wel een goed device" en "zie je wel", neem ik met een hele grote zak zout. Elders op GoT probeer je ook mensen uit de tent te lokken door ze troll te noemen of vast te verwijzen naar "we hebben een moderator nodig".

Als je de moeite had genomen om MAX3400 even te lezen; ben ik hier dus niet alleen maar om te zeiken als iets het niet doet; mogelijk dat je je eigen toon, nuance en houding even moet evalueren ten opzichte van de rest van de community.

Goed, mijn device kan even genegeerd worden in dit topic; mogelijk dat anderen wel inhoudelijker en meer informatie over de 950* kunnen posten.

@ Martinspire in "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL" : ben nu Slow Ring .71 aan het installeren; bedankt voor de tip!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

MAX3400 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:10:
[...]

In plaats van anderen na te praten over omruilen, had je ook inhoudelijk mijn lijstje met klachten even rustig kunnen quoten per punt en mogelijk kunnen aangeven wat jouw settings zijn of waar ik mogelijk naar kan kijken (software-instelling of mogelijk defect). Maar blijkbaar voel je je daar tegoed voor in tegenstelling tot een Martinspire die wel inhoudelijk een reaktie geeft en blijkbaar wel kan aangeven dat mijn device mogelijk defect kan zijn.

En eerlijk gezegd; dit soort antwoorden van jou over "het is wel een goed device" en "zie je wel", neem ik met een hele grote zak zout. Elders op GoT probeer je ook mensen uit de tent te lokken door ze troll te noemen of vast te verwijzen naar "we hebben een moderator nodig".

Als je de moeite had genomen om MAX3400 even te lezen; ben ik hier dus niet alleen maar om te zeiken als iets het niet doet; mogelijk dat je je eigen toon, nuance en houding even moet evalueren ten opzichte van de rest van de community.

Goed, mijn device kan even genegeerd worden in dit topic; mogelijk dat anderen wel inhoudelijker en meer informatie over de 950* kunnen posten.

@ Martinspire in "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL" : ben nu Slow Ring .71 aan het installeren; bedankt voor de tip!
Ik heb het al opgegeven in dit draadje, het ligt nooit aan het toestel altijd aan je zelf of 'jouw exemplaar'. Ik ben verwend met elk jaar een high end toestel, by far is dit de slechtste ervaring ooit. Gezien de staat van de markt bewijst MS zichzelf geen dienst met die toestel en de staat van het OS. Ik heb voor de tweede keer een hard reset gedaan, dit keer met software van de server van MS, ipv oplossingen heeft het voor nieuwe problemen gezorgd. Ik zal .71 is gaan bekijken...
Hardwareinfo & tweakers gaven dit toestel een hoge score, gezien me eigen ervaring en de meerderheid van de andere hard/software sites niet erg geloofwaardig meer.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Martinspire
MAX3400 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:01:
[...]

Heb 1x een factory-reset gedaan met restore en 1x zonder. De keer met de restore bleef de telefoon zelfs hangen op het syncen van mijn contacts; als je dat daarna nogmaals probeert te doen en nogmaals, krijg je uiteindelijk 3x dezelfde personen in je device. 8)7
Hmm, en wat voor contactsynchronisaties heb je aanstaan? Alleen je MS account of ook anderen? Misschien dat er toch ergens een fout in de data zit die de boel om zeep helpt of constant blijft synchroniseren?
D0gtag schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:19:
[...]

Ik heb het al opgegeven in dit draadje, het ligt nooit aan het toestel altijd aan je zelf of 'jouw exemplaar'. Ik ben verwend met elk jaar een high end toestel, by far is dit de slechtste ervaring ooit. Gezien de staat van de markt bewijst MS zichzelf geen dienst met die toestel en de staat van het OS. Ik heb voor de tweede keer een hard reset gedaan, dit keer met software van de server van MS, ipv oplossingen heeft het voor nieuwe problemen gezorgd. Ik zal .71 is gaan bekijken...
Hardwareinfo & tweakers gaven dit toestel een hoge score, gezien me eigen ervaring en de meerderheid van de andere hard/software sites niet erg geloofwaardig meer.
Als het niet bij iedereen voorkomt, ligt het per definitie aan toestel+gebruiker. Maar dat doet niets af aan het feit dat het niet voor hoort te komen. Dat ben ik met je eens. Wij kunnen er echter ook niets anders aan doen dan je suggesties te geven. Het is niet heel raar dat een dergelijk topic vol staat met mensen met problemen, simpelweg omdat er minder drang is om een dergelijk topic te bezoeken (ver na release) als je geen problemen hebt.

Ik heb wel het idee dat de release-versie van de 950 beter werkte dan de publieke update die later is gekomen. Waarna de 2 insider builds die verschenen ook belabberd waren, maar de laatste lijkt weer goed te werken.

Enige probleem waar ik zelf tegenaan loop is dat ie bekende wifi-netwerken niet meer automatisch wil verbinden, ondanks dat nu weer alles aanstaat om ook maar enige connectie te maken. Ben er nog niet achter waar het aan ligt, maar wacht nog even op de volgende update. Het is voor mij echter geen grote ramp, daar ik niet vaak van wifi wissel (en op het werk ook geen wifi heb momenteel).
Verder geen automatische resets, geen battery drains, geen crashende apps, geen problemen met installaties/upgrades/updates en geen traag OS. Ook staat de hele dag wifi/bluetooth aan zonder de hele tijd verbonden te staan en hoef ik geen achtergrondapplicaties e.d. te gaan managen. Kortom: zoals het hoort

[ Voor 69% gewijzigd door Martinspire op 09-02-2016 12:29 ]

• MAX3400

MAX3400

Martinspire schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:24:
[...]
Hmm, en wat voor contactsynchronisaties heb je aanstaan? Alleen je MS account of ook anderen? Misschien dat er toch ergens een fout in de data zit die de boel om zeep helpt of constant blijft synchroniseren?
1 Exchange-account voor mijn contacts/calendar. Voor de rest "maar" 1x per uur 4 mail-accounts waar amper wat op binnenkomt. Zit ook al dagen te kijken naar wat ik anders doe thuis en op werk maar het allergrootste verschil is toch echt WiFi (voor de drain) en daarbij random dat de Exchange-accounts de live tile niet meer bijwerken.

Nu ook: ik zit met Outlook OWA in mijn Exchange-account. Lege inbox. Op mijn GSM 4 ongelezen mails op de Tile; 0 in de app zelf. En ik sync alleen Inbox; geen subfolders of andere linked accounts van de mailboxen.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 09-02-2016 12:29 ]

• andrik1
D0gtag schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:19:
[...]

Misschien voor jou niet geloofwaardig, maar dat geld uiteraard niet voor iedereen. Zoals al vaker gezegd...mensen posten doorgaans alleen op fora als er iets niet werkt. Ik heb een PERFECT functionerende 950XL, vrijwel van de start en ben op dit forum om mensen te helpen en ik hoop dat mensen mij ook helpen. voor mij kloppen de meeste reviews dus wel! Het is een top toestel en wordt alleen maar beter.

Als ik veel klachten lees die ik niet herken (battery drains, apps installaties die altijd fout gaan, gele foto's)...ja dan lijkt het mij inderdaad dat het aan het toestel ligt. Dat is toch niet zo gek? Ik ben een veelgebruiker heb alles helemaal up to date behalve de firmware en heb NERGENS last van...dat ligt...juist...aan mijn toestel, hij is namelijk gewoon goed en 100% werkend. Die ervaring zou iedereen moeten hebben. Als dat niet het geval is doe dan een hardreset of wissel hem in tegen een nieuwe.
Wat wil je dat we zeggen??

Mensen komen hier met problemen...als ze dan geadviseerd wordt door mede tweakers om het toestel in te ruilen is het niet goed!...werkelijk..Wat willen jullie? alleen maar zeiken? en keihard verkondigen dat je terug gaat naar IOS of Android?? Wat hebben wij daar aan?

• Martinspire
MAX3400 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:28:
[...]

1 Exchange-account voor mijn contacts/calendar. Voor de rest "maar" 1x per uur 4 mail-accounts waar amper wat op binnenkomt. Zit ook al dagen te kijken naar wat ik anders doe thuis en op werk maar het allergrootste verschil is toch echt WiFi (voor de drain) en daarbij random dat de Exchange-accounts de live tile niet meer bijwerken.

Nu ook: ik zit met Outlook OWA in mijn Exchange-account. Lege inbox. Op mijn GSM 4 ongelezen mails op de Tile; 0 in de app zelf. En ik sync alleen Inbox; geen subfolders of andere linked accounts van de mailboxen.
Hmm. Wat voor OWA is het? Via MS zelf (office 365 oid) of self hosted? Kan namelijk nog wel een settings-dingetje zijn. Zal niet de eerste keer zijn dat iets dergelijks telefoons raar laat gaan, ondanks dat het vroeger nooit een probleem was. Wat je kunt proberen is tijdelijk (een dag ofzo) de synchronisatie uitzetten om te kijken of je problemen dan voorbij zijn. Dan heb je het in ieder geval gelokaliseerd.

Hier overigens geen problemen met mn livetile. Wordt ook meteen bijgewerkt, maar heb hier alleen 3 gmail accounts lopen.

Ik vraag me trouwens af of de insider builds weer een nieuwere outlook app draaien. Dat was namelijk een build of 2 geleden wel even een weekje, toen die unified inbox update er wel was voor insiders maar nog niet voor de rest. V17.6525.42272.0 hier btw

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 09-02-2016 12:34 ]

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Martinspire schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:24:
[...]

[...]

Als het niet bij iedereen voorkomt, ligt het per definitie aan toestel+gebruiker. Maar dat doet niets af aan het feit dat het niet voor hoort te komen. Dat ben ik met je eens. Wij kunnen er echter ook niets anders aan doen dan je suggesties te geven. Het is niet heel raar dat een dergelijk topic vol staat met mensen met problemen, simpelweg omdat er minder drang is om een dergelijk topic te bezoeken (ver na release) als je geen problemen hebt.
De combinatie van factoren zorgt ervoor dat mijn toestel niet werk, dus het ligt uiteraard aan mij en het toestel, maar zoals je zelf zegt de schuld ligt dan niet bij mij, maar bij het toestel van MS. De hardware is prima, de software alleen niet. Maar doen alsof het beste toestel ooit is, gezien de reviews van andere en ervaring van gebruikers hier, niet echt representatief.

Voor de duidelijkheid meeste reviews zijn negatief, zeker van websites die meer gefocussed zijn op android of IOS, noem het biased maar de kern van het verhaal is dat dit toestel voor mensen die van android/ios komen op zijn zachts gezegd een gewenning is/stap terug. Kom je van een 8xx/9xx snap ik dat dit toestel geweldig is. Inwisselen op grond van wat, na 3 maanden? *Hij doet het toch* (zegt CB), ik neem alleen geen genoegen met de manier waarop.

Maar 'nuff said' binnenkort een ander toestel :*)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Tweaker1234
MAX3400 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:10:
[...]

[small]In plaats van anderen na te praten over omruilen, had
Ik praat niemand na. Hoe kom je daarbij?

Als ik je zo hoor ga je dat met updates niet fixen. Daarnaast kost zelf aanpassen veel tijd.
Wat kleinere punten? Tuurlijk, daar ga je niet voor omruilen, maar als ik je waslijst zie, waar ik GEEN enkel punt van herken, inclusief vele spontane reboots, dan is mijn logische gedachte: omruilen.
Daarnaast is omruilen zo gedaan. En dan heb je daardoor binnen 2 dagen de vergelijking van 2 modellen.
Kan je daardoor focussen op de software/instellingen. En uiteraard heb je de 2 weken kopen op afstand garantie. Dus binnen 2 weken moet je weten of hardware goed uit is. In 1 keer goed of bij bij fouten door uitsluiting. Omruilen helpt dat proces te versnellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweaker1234 op 09-02-2016 13:35 ]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
D0gtag schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:44:
[...]

De combinatie van factoren zorgt ervoor dat mijn toestel niet werk, dus het ligt uiteraard aan mij en het toestel, maar zoals je zelf zegt de schuld ligt dan niet bij mij, maar bij het toestel van MS. De hardware is prima, de software alleen niet. Maar doen alsof het beste toestel ooit is, gezien de reviews van andere en ervaring van gebruikers hier, niet echt representatief.

Voor de duidelijkheid meeste reviews zijn negatief, zeker van websites die meer gefocussed zijn op android of IOS, noem het biased maar de kern van het verhaal is dat dit toestel voor mensen die van android/ios komen op zijn zachts gezegd een gewenning is/stap terug. Kom je van een 8xx/9xx snap ik dat dit toestel geweldig is. Inwisselen op grond van wat, na 3 maanden? *Hij doet het toch* (zegt CB), ik neem alleen geen genoegen met de manier waarop.

Maar 'nuff said' binnenkort een ander toestel :*)
"Voor de duidelijkheid meeste reviews zijn negatief, zeker van websites die meer gefocussed zijn op android of IOS, noem het biased maar de kern van het verhaal is dat dit toestel voor mensen die van android/ios komen op zijn zachts gezegd een gewenning is/stap terug"
Dit is zó subjectief, ik kom zelf van Android en het is voor mij een stap voorwaarts

Kom je van een 8xx/9xx snap ik dat dit toestel geweldig is..
Dit is natuurlijk ook subjectief.
Nee, ik heb een 2x een Lumia 1320 en zometeen een Lumia 1520.
De 950/950XL hebbengeen glimp enn geen Double tap to wake. je gaat daar gelijk op achteruit.
En het grootse minpunt is toch wel de accuduur.

Nee dankje, Ik vind de telefoon er mooi uit zien. Maar ik ga geen bedrag van €400 aan zo'n telefoon uitgeven. op dit moment is er eigenlijk geen telefoon waard die boven het bovengenoemde bedrag past.

[ Voor 0% gewijzigd door Berlinetta op 09-02-2016 13:40 . Reden: Ik haalde wat telefoons door elkaar ]

• Tweaker1234
De 950/950XL hebben wel glimp

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:53

Esumontere

Floep, banaan.

Berlinetta schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:27:
De 950/950XL hebben geen glimp en geen Double tap to wake. je gaat daar gelijk op achteruit.
De 950 en de 950XL hebben wel Glimp. Ze hebben inderdaad geen doubletap to wake.

De accuduur is echt niet slecht. Ik gebruik mijn telefoon regelmatig, en kom met gemak de dag door. Meestal heb ik aan het einde van de dag nog >50% accu over. Doet een vriend met een Galaxy S6 me niet na.

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 21:24
Persoonlijk vindt ik juist de accuduur een verademing, met een uurtje bellen per dag (scherm uit, bluetooth headset), 2 exchange accounts die alles altijd synchroniseren, onenote synchronisatie voor de boodschappen, glymp scherm op 15m, en verder vrij licht gebruik haal ik bedtijd met 45-50% batterij over.

Dat is op mijn Android telefoons tot nu toe wel anders geweest (Galaxy S2, S3, Note, Note 2)

Dit is met de .71 software.

• Berlinetta
  • Niet online
Tweaker1234 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:31:
[...]

De 950/950XL hebben wel glimp
Excuus, heb het veranderd ik haalde wat toestellen door elkaar.

• Berlinetta
  • Niet online
E-PaiN schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:35:
Persoonlijk vindt ik juist de accuduur een verademing, met een uurtje bellen per dag (scherm uit, bluetooth headset), 2 exchange accounts die alles altijd synchroniseren, onenote synchronisatie voor de boodschappen, glymp scherm op 15m, en verder vrij licht gebruik haal ik bedtijd met 45-50% batterij over.

Dat is op mijn Android telefoons tot nu toe wel anders geweest (Galaxy S2, S3, Note, Note 2)

Dit is met de .71 software.
Dat is net zolang als mijn telefoon of misschien iets beter.
Terwijl de telefoon een amoled scherm heeft en ik een IPS. (één van de grote minpunten waarom ik die telefoon niet wil.)

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Erg interessant topic! Ik ga zelf over van een Lumia 735 naar een 950 en stiekem hoop ik geen nieuwe problemen te ondervinden (afgezien van wat ik ken van de 735 met W10M)... De double tap to wake functie, is dat een hardware iets die sowieso niet in de 950 zal komen?

Microsoft zegt:

The following Lumia devices currently do not support double tap to wake up: Lumia 550 Lumia 950 Lumia 950 Dual SIM Lumia 950 XL

Wat toch klinkt als een software iets, gezien het woordje currently.

[ Voor 29% gewijzigd door rscheper op 09-02-2016 13:53 ]

[...]

Kom je van een 8xx/9xx snap ik dat dit toestel geweldig is..
Nee, ik heb een 2x een Lumia 1320 en zometeen een Lumia 1520.
De 950/950XL hebben geen Double tap to wake. je gaat daar gelijk op achteruit.
En dat is natuurlijk ook subjectief. Ik heb een 920, en wist niet eens meer van het bestaan van die double tap to wake. Ik bedacht me later dat ik daar wel even mee gespeeld heb toen, maar het vreselijk vond. Dus ik ga er helemaal niet op achteruit dat het er niet is.

De accuduur is beter dan die van mijn 920 (waar ik al meer dan tevreden over was) dus ook dat is absoluut geen minpunt voor mij.

Wat voor mij minpunten zijn: geen fysieke knoppen meer, de aan/uit knop tussen de volume knoppen, kan geen plaatje meer instellen voor mijn glance scherm (alleen mijn achtergrond plaatje, maar dat vind ik te druk voor de glance), en ik kan nog steeds niet terug vinden in Windows 10....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• andrik1
rscheper schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:51:
Erg interessant topic! Ik ga zelf over van een Lumia 735 naar een 950 en stiekem hoop ik geen nieuwe problemen te ondervinden (afgezien van wat ik ken van de 735 met W10M)... De double tap to wake functie, is dat een hardware iets die sowieso niet in de 950 zal komen?

Microsoft zegt:

The following Lumia devices currently do not support double tap to wake up: Lumia 550 Lumia 950 Lumia 950 Dual SIM Lumia 950 XL

Wat toch klinkt als een software iets, gezien het woordje currently.
Alvast welkom!

Nee die double tap is een software ding. Je hebt namelijk nu bijvoorbeeld wel double tap op de software button bar om het toestel in standby modus te zetten. Dus een double tap to wake lijkt me geen probleem.
Martinspire schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:32:
[...]
[knip]

Ik vraag me trouwens af of de insider builds weer een nieuwere outlook app draaien. Dat was namelijk een build of 2 geleden wel even een weekje, toen die unified inbox update er wel was voor insiders maar nog niet voor de rest. V17.6525.42272.0 hier btw
Outlook Mail: V17.6568.16822.0, draai met laatste Final firmware vorige week vrijgegeven (Italiaanse 950 XL)

Testing, one, two ...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

andrik1 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:29:
Als ik veel klachten lees die ik niet herken (battery drains, apps installaties die altijd fout gaan, gele foto's)...ja dan lijkt het mij inderdaad dat het aan het toestel ligt. Dat is toch niet zo gek? Ik ben een veelgebruiker heb alles helemaal up to date behalve de firmware en heb NERGENS last van...dat ligt...juist...aan mijn toestel, hij is namelijk gewoon goed en 100% werkend. Die ervaring zou iedereen moeten hebben. Als dat niet het geval is doe dan een hardreset of wissel hem in tegen een nieuwe.
Wat wil je dat we zeggen??
Het probleem is dat de 3 probleemgroepen altijd worden afgewimpeld met 3 redenen:
-Het is beta (dat is dus niet op een 950)
-Apps zijn nog niet klaar/aangepast
-Je toestel is kapot

Als je vervolgens die feedback zit te lezen, veel issues worden ervaren door behoorlijk wat mensen, maar MS lijkt er of geen antwoord op te hebben (itt feedback van Win10 op PC) of het staat gewoon maanden open in de hoop dat niemand het meer gebruikt/last van heeft.

De 1 hecht veel waarde aan apps, de ander aan features of snelheid, een ander vind het allemaal best en vind het wel aardig werken. Dus ook de ervaring ligt in de lijn van wat jij belangrijk/niet belangrijk vind en hoe je het toestel gebruikt, als ik de mijne straks terug heb, zal ik weer blij zijn met de initiele snelheid en superieur scherm (920 is gewoon traag), tot ik daar weer aan gewend ben en het OS loopt me weer in de weg.

En dan het feit dat hun MS eigen apps gewoon beter draaien op de toestellen van de concurrenten.. dan doe je imho toch echt wat fout.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2016 15:01 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:53

Esumontere

Floep, banaan.

Berlinetta schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:48:
[...]

Dat is net zolang als mijn telefoon of misschien iets beter.
Terwijl de telefoon een amoled scherm heeft en ik een IPS. (één van de grote minpunten waarom ik die telefoon niet wil.)
Wat is je punt nou dan? Welke telefoon wil je niet en welke wel?

• Tweaker1234
Je gooit alles op 1 hoop.
Hier gaat het specifiek om zaken die we niet afwimpelen om dingen die voor ieder toestel geldt.
Niet te fixen of niet onder beta OS, (apps laat ik compleet weg want dat heeft niets met de 950 te maken) , harde reset al gedaan, dan is het toch logisch dat je een toestel omruilt. Zeker binnen de 2 weken van kopen op afstand.

Enne, als mensen super tevreden zijn, hoeven sommigen dit ook niet af te wimpelen want 'de reviews kloppen niet', 'het is zo... afijn, vul zelf maar in. Net alsof sommigen dat niet kúnnen zijn :?

Voor W10M en Apps hebben we al specifieke topics.

[ Voor 10% gewijzigd door Tweaker1234 op 09-02-2016 15:58 ]

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

[...]

...
Dit is zó subjectief, ik kom zelf van Android en het is voor mij een stap voorwaarts
...
Natuurlijk is dat subjectief, objectief heb je een app gap, software die nog steeds veel bugs heeft, uitstekende hardware waarvan features onbruikbaar zijn (nfc betalen b.v.), kleine user base weinig(geen) 'mods' of 'roms' aanwezig, een toestel dat over een jaar voor 300€ nieuw in de winkel ligt, zeker met de release van een intel proc. surface phone aan de horizon. Niet dat je een telefoon als investering moet kopen, maar als je een Iphone koopt voor 700€ kan je hem in goede staat nog verkopen voor 500€ het jaar erop, een 950xl koop je nu voor minder dan 400€ op MP (3 maanden na release).

• Tweaker1234
D0gtag schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:28:
[...]

Natuurlijk is dat subjectief, objectief heb je
... wel draadloos laden, SD kaart, verwijderbare accu, Continuum, hoger resolutie scherm, ideale 5.2" maat in plaats van te klein of te groot enzovoort. Kan je niet zomaar erbij kopen. Objectief kan iedereen een lijstje maken.

Van mij mogen we weer terug naar [W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL :O

• barta123
D0gtag schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:28:
[...]

Natuurlijk is dat subjectief, objectief heb je een app gap, software die nog steeds veel bugs heeft, uitstekende hardware waarvan features onbruikbaar zijn (nfc betalen b.v.), kleine user base weinig(geen) 'mods' of 'roms' aanwezig, een toestel dat over een jaar voor 300€ nieuw in de winkel ligt, zeker met de release van een intel proc. surface phone aan de horizon. Niet dat je een telefoon als investering moet kopen, maar als je een Iphone koopt voor 700€ kan je hem in goede staat nog verkopen voor 500€ het jaar erop, een 950xl koop je nu voor minder dan 400€ op MP (3 maanden na release).
Als ik het goed begrijp koop jij hem dus voor de restwaarde? Dat die telefoons zo goedkoop op marktplaats staan heeft gewoon te maken met vraag & aanbod, MS heeft deze telefoons met W10M gewoon te snel gereleased. Daardoor willen veel mensen hem kwijt, dus zakt de prijs.
Die app-gap is er, maar doet dat werkelijk af aan het toestel zelf? Ik ken heel veel mensen met smartphones, maar de meesten gebruiken toch echt weinig meer dan Whatsapp, Facebook, Instagram, Twitter, (Snapchat) en een camera-app. Hier mis je dus enkel snapchat van. Maar dat heeft meer met de desbetreffende CEO te maken dan met het platform. (voor mij des te meer een reden het niet te gebruiken)

• Tielens77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-11-2016
Ik heb nu z'n 6 weken de 950XL in gebruik en ben er erg blij mee, wat een heerlijk besturingssysteem (.71 fast ring) :D

En ja wat barta123 zegt, Facebook, email, whatsapp, linkedin, buienradar, ritmeter en office zijn de belangrijkste apps, de rest is niet perse nodig.

Wat ik nog wel zoek en nog niet gevonden in windows 10 mobile is hoe je inkomende privé gesprekken kunt blokkeren, iemand enig idee?

• barta123
Tielens77 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:42:
Ik heb nu z'n 6 weken de 950XL in gebruik en ben er erg blij mee, wat een heerlijk besturingssysteem (.71 fast ring) :D

En ja wat barta123 zegt, Facebook, email, whatsapp, linkedin, buienradar, ritmeter en office zijn de belangrijkste apps, de rest is niet perse nodig.

Wat ik nog wel zoek en nog niet gevonden in windows 10 mobile is hoe je inkomende privé gesprekken kunt blokkeren, iemand enig idee?
Vanuit de 'bel-app', om het zo maar even te noemen, slaag ik er wel in een contact te blokkeren. Dan lijkt het me dat die persoon je ook niet kan bellen. Is dat wat je zoekt? :9

Verwijderd

barta123 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:49:
[...]

Als ik het goed begrijp koop jij hem dus voor de restwaarde? Dat die telefoons zo goedkoop op marktplaats staan heeft gewoon te maken met vraag & aanbod, MS heeft deze telefoons met W10M gewoon te snel gereleased. Daardoor willen veel mensen hem kwijt, dus zakt de prijs.
Die app-gap is er, maar doet dat werkelijk af aan het toestel zelf? Ik ken heel veel mensen met smartphones, maar de meesten gebruiken toch echt weinig meer dan Whatsapp, Facebook, Instagram, Twitter, (Snapchat) en een camera-app. Hier mis je dus enkel snapchat van. Maar dat heeft meer met de desbetreffende CEO te maken dan met het platform. (voor mij des te meer een reden het niet te gebruiken)
De app-gap is onlosmakelijk verbonden met W10M. W10M is het OS wat op de 950 draait. Dus ja, dat doet af aan het toestel zelf. Apps maken voor een groot gedeelte een phone smart.
(Waarom zien pro-Windows-mensen dat altijd als losstaand en niet als onderdeel van de telefoon?)

• Caelorum
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:03:
[...] (Waarom zien pro-Windows-mensen dat altijd als losstaand en niet als onderdeel van de telefoon?)
Het is onderdeel van de gebruikservaring van de telefoon, maar hoeveel is nogal afhankelijk van de persoon. Voor de een heel veel, voor de andere heel weinig. Daarom moet je het altijd in perspectief zijn en als deels een losstaand iets zien.

Verwijderd

Tielens77 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:42:

De rest is niet perse nodig? Oh?
Voor wie niet? Oh, voor jou niet?

Ik heb het stuk gemist waarin jij officieel benoemd bent tot graadmeter voor wat voor apps een mens perse nodig heeft en welke niet.

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:06:
[...]

Het is onderdeel van de gebruikservaring van de telefoon, maar hoeveel is nogal afhankelijk van de persoon. Voor de een heel veel, voor de andere heel weinig. Daarom moet je het altijd in perspectief zijn en als deels een losstaand iets zien.
Precies. Het doet dus in meer of mindere maten afbreuk aan de gebruikservaring en dus aan het toestel zelf.
Op Windows heb je óf geen app óf een app met minder functionaliteit/out-dated óf een app die er wel is en up-to-date is. Dat laatste komt helaas niet zo heel veel voor.

• SED

SED

Er komen nu wel erg veel herhalingen in beeld die niks toevoegen aan de discussie hier.
Kunnen we weer gewoon gaan praten over de Lumia 950 en de discussie over windows 10 mobile in het daarvoor bestemde topic voeren.
Graag dan..

On-topic.. er was sprake van een update in de .100 reeks die deze week zou uitkomen. Iemand daar al een melding van gekregen?

[ Voor 21% gewijzigd door SED op 09-02-2016 20:40 ]

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:31

Radeon

Today is a good day to die

.104 is net uitgekomen voor de desktop dus W10M zal waarschijnlijk volgende week aan de beurt komen.

Op Winbeta staat dat MS .107 intern aan het testen is LINK

[ Voor 48% gewijzigd door Radeon op 09-02-2016 20:58 ]

It's never easy.....

• barta123
Wat geven jullie als tip? Ik wil mijn 950 nu met die .71 build zo ongeveer het raam uitgooien, ik heb zeker 5 herstarts per dag, om nog maar niet te spreken over de laadtijd die whatsapp me geeft.

Radeon schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:55:
.104 is net uitgekomen voor de desktop dus W10M zal waarschijnlijk volgende week aan de beurt komen.
Maar wanneer komt er nu in hemelsnaam weer een normale (geen Insider) update uit voor de 950(XL)? Ik zit sinds begin december op .29 en sindsdien zijn er al 3 versies uitgerold naar de Insiders. Er sijpelt echter niets door naar de normale versie. Ik had echt meer verwacht van de snelle updates, vooral omdat er best veel bugs en tekortkomingen zijn. Om er een paar te noemen:

- Hello wordt te pas en te onpas getriggerd door alarmen, notificaties, inpluggen/uitpluggen lader, etc. Dit moet alleen gebeuren bij indrukken Power button of 'double tap to wake'
- 'Double tap to wake' ontbreekt. Feature is door Nokia ontwikkeld en door bijna iedereen gekopieerd, maar Microsoft heeft het niet meer???
- Camera openen met hardware button en dan Camera afsluiten gooit Hello in de war
- Edge browser user interface verbeteringen nodig
- Toetsenbord werkt niet goed in Edge. En ondertussen wel het Wordflow toetsenbord uitbrengen voor iOS???
- app crashes
- OS crashes
- 'hot flushes' en battery drains
- accuduur nog ondermaats voor grote accu

Dit alles is al lang bekend, maar dus nog niet opgelost. Nadella spreekt van een toestel voor de fans... Nou, leuke manier om je fans te behandelen!

De reden waarom ik geen Insider wil gebruiken is dat daarmee teveel info wordt verstuurd naar Microsoft en dat wil ik niet.

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:31

Radeon

Today is a good day to die

Nou wat betreft herstarts heb ik geen last met .71. WhatsApp laden duurt sporadisch iets langer als normaal. Heb wel het gevoel dat de batterij wat minder lang mee gaat als de vorige build.

It's never easy.....

• Machete360
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-12 23:16
Herstart ie misschien telkens bij dezelfde apps die je gebruikt? Ik heb de 950 nu 2 weken, draai ook op .71 en heb nog geen enkele restart meegemaakt (in geen enkele build btw.).

Het "Laden....." heb ik bij whatsapp inderdaad ook, maar die app is op WM10 sowieso dramatisch.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:26
Ik blijf steeds vol verwondering lezen in dit topic. Mijn 950XL van de eerste levering heeft eigenlijk amper problemen. Ja, edge is een k.t browser maar dat is dan het enige waar ik last van heb. De apps die ik gebruik werken normaal en de enige herstarts die ik krijg zijn die van de updates en firmware updates. Ik zit wel in de insider ring sw versie .71 en doe bijna 2 dagen met de accu.

apps die ik nodig heb zijn er allemaal, op twee na. een voor de Logitech harmony en een voor mijn bank maar dat gaat prima via de mobiele site.

Benno

• barta123
Machete360 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:22:
Herstart ie misschien telkens bij dezelfde apps die je gebruikt? Ik heb de 950 nu 2 weken, draai ook op .71 en heb nog geen enkele restart meegemaakt (in geen enkele build btw.).

Het "Laden....." heb ik bij whatsapp inderdaad ook, maar die app is op WM10 sowieso dramatisch.
Ik heb het eigenlijk alleen bij het gebruik van whatsapp, dat is ook de app die GIGANTISCH veel van mijn batterij verbruikt... Zie hieronder

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33z5h12.png

• Machete360
barta123 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:27:
[...]

Ik heb het eigenlijk alleen bij het gebruik van whatsapp, dat is ook de app die GIGANTISCH veel van mijn batterij verbruikt... Zie hieronder
Dat is wel heel veel inderdaad, bij mij is het ~25% (waarvan 80% scherm en 14% systeem) en ik gebruik whatsapp aardig veel. Welke versie heb van whatsapp heb je ? Ik zit op 2.12.266.

De nieuwe firmware heb ik overigens nog niet binnen.

• barta123
Machete360 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:35:
[...]

Dat is wel heel veel inderdaad, bij mij is het ~25% (waarvan 80% scherm en 14% systeem) en ik gebruik whatsapp aardig veel. Welke versie heb van whatsapp heb je ? Ik zit op 2.12.266.

De nieuwe firmware heb ik overigens nog niet binnen.
Mijn 950 heeft exact dezelfde versie, 2.12.266... Ik heb whatsapp nu maar weer verbannen als achtergrondprogramma.(Dit deed ik bij mijn 920 altijd omdat whatsapp in het begin ook gruwelijk slecht was)

• Machete360
barta123 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:39:
[...]

Mijn 950 heeft exact dezelfde versie, 2.12.266... Ik heb whatsapp nu maar weer verbannen als achtergrondprogramma.(Dit deed ik bij mijn 920 altijd omdat whatsapp in het begin ook gruwelijk slecht was)
Wachten op een update dan maar ..

De app zelf is ook erg traag, het toetsenbord kan de snelheid waarmee ik typ niet aan en dus behoorlijk lagged. In andere apps heb ik dit niet.

Het enige irritante aan mijn 950 vind ik de trilfunctie waar een soort 'piep' in zit. Als ik de behuizing wat aandruk aan de achterkant is het weg.

Ja, iets soortgelijks heb ik van de week twee keer gehad. Toestel leek eerst 100% te zijn opgeladen, toen de lader uit het stopcontact gehaald maar plug in toestel laten zitten. Paar uur later nog maar 28%.

Tweede keer toestel op draadloze laadplaat gelegd; lampje ging branden ter indicatie van opladen. Midden in de nacht opeens scherm aan en Hello aan het zoeken naar mijn ogen. Ik open de telefoon en Startscherm liep vast op 'Vernieuwen' met lopende bolletjes. Batterij nog maar 44% oid. Alleen reboot hielp.

Geen idee wat het was.

Zit nog op .29 en december firmware (15506).

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:53
Radeon schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:55:

Op Winbeta staat dat MS .107 intern aan het testen is LINK
De Apple-machine draait op geruchten, maar de "Windows-community" kan er pas echt wat van. Verschillende websites kakelen elkaars leugens gewoon na. Zo zou T-Mobile Windows 10 Mobile uitrollen in Polen en Nederland, maar ondertussen vind ik geen enkele gebruiker die de officiële upgrade heeft ontvangen. V.w.b. software-updates vertrouw ik alleen nog maar de directe bron, en dat is Microsoft zelf. Zelfs ná een officiële onthulling door Microsoft rest hen het nakakelen. Ik heb sinds oktober 2015 een Lumia (na 8 jaar iPhone), maar ik heb nog nooit zo'n laag niveau gezien bij zulke - zogenaamd grote en betrokken - media. Laat je niet gek maken.
hardware-lover schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:25:
[...]
Outlook Mail: V17.6568.16822.0, draai met laatste Final firmware vorige week vrijgegeven (Italiaanse 950 XL)
Nieuwe Outlook update 16902.0 op mijn toestel.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 70 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.