SED schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:10:
Even een paar opmerkingen rondom verbruik van apps.
Een app als Whatsapp is zeer sterk afhankelijk van de gebruiker en de deelname aan groepen daarin. Dat is trouwens bij ios en android niet anders! Veel groepen en veel inkomende berichten is dus gewoonweg meer verbruik. Vergelijken van app gebruik is dus alleen zinvol wanneer alle info bekend is.
Mijn Whatsapp start in drie seconden op. Ma rik heb maar deelname aan twee groepen die niet superactief zijn. Whatsapp: 9%, Mail/calender 25% Skype/messaging 21% Kortom, sterk persoonlijk.
Reboots: al eerder is gebleken dat bepaalde soorten SDcard niet goed matchen met W10 en zorgen voor spontane reboots. Tip 1: verwijder de SDcard en kijk of dat een positief effect heeft op je reboots. Simple te testen en dan weet je meteen waar je moet zoeken. Er zijn merken die feilloos werken ( genoemd in dit topic)
Het valt me op veel nieuwe W10 gebruikers de features van W10 niet kennen of geen idee hebben van wat er allemaal kan: kijk eens hier als startpunt:
http://windows.microsoft....get-to-know-win-10-mobile
Laat ik vooraf in dit commentaar even duidelijk stellen dat het niet als zodanig persoonlijk bedoeld is en ik ook een 100% MS enthousiast ben. (W10M was)
Ik heb dus voor mijn huidige L950 een Ativ-S met WP8.1 gehad uit 2012(!) welke een rete-fantastisch toestel is geweest! (en achteraf nog steeds..) Want ik ga zo langzamerhand na 4 jaar WP ervaring de mensen met klachten hierboven steunen in hun ervaringen. Ik voel met ze mee inmiddels..
Ook ik ben het langzamerhand knap zat aan het worden.. Dit is dure shit, met een redelijk waardeloze gebruikservaring die de verwachtingen die MS heeft aangewakkerd NIET waarmaakt en steeds slechter wordt. En ja, dat is mijn beleving, van positieve indruk en lang goede ervaring naar ... dit.. "het wordt vanzelf beter" Maar dit keer geloof ik het zo net nog niet.
Ik heb vorige week van Whatsapp automatisch de update binnengekregen snachts. Waarbij slechts deelname aan 1 sporadisch actieve groep overigens. Dit gebeurt terwijl ik oorspronkelijk handmatig ingesteld had om niet automatisch te updaten.. Dus dat zal dan ook wel een update voor het updaten geweest zijn.

Vandaar ook een continue stroom aan onduidelijke app updates vanuit MS en consorte daarbij.
Mijn verbruik (nog steeds onder de versie .61) is wel zodanig substantieel veranderd ineens dat ik amper nog één dag doorkom met normaal tot heel gematigd gebruik. Het afnemen van de oplader en uitzetten van de wekker kost me ineens al 2%. En alleen een paar keer naar de klok kijken gedurende 2 uur tijd kost me nog eens tot 15% accu. Ik liep op wat irritaties na vrijwel vlekkeloos en haalde 2 dagen met gemak tot afgelopen week! Ik heb alle achtergrond apps e.d. uitstaan, alles getweaked zeg maar en er is niets veranderd in mijn systeem alleen een whatsapp en MS apps update. Zo'n groot verschil van het ene op andere moment?? En dan ook nog eens gaan vergelijken met IOS/Android? MS heeft toch altijd geroemd met subliem weinig verbruik van resources. Wat ze dan ook altijd behoorlijk goed afging, maar slechts tot W10M..
En hou ook vooral op met je meldingen over de SD kaart die er in zit.. A: het is anno 2016 met een toestel van € 600,- ronduit belachelijk gewoon dat het mogelijk de oorzaak van een reboot kan zijn. B: Ik heb er zelf een klasse 10 sandisk extreme pro o.i.d. in zitten die dan nu in afgelopen week elke dag voor meerdere reboots gaat zorgen?? Want dat gebeurt nu bij mij, en dat was niet zo. Dan zou mijn windows 10 pc ook de hele dag moeten herstarten zeker..
Wat me wel heel erg storend overkomt is dat er behoorlijk denigrerend gemeld wordt dat: "heel veel mensen hier blijkbaar de echte features niet eens kennen" (vul hier een lelijk woord in) Als MS er eerst eens voor zorgt dat het toestel soepel draait, dat ze die zogenaamde features eerst een goed uitwerken(irisscanner bijvoorbeeld..) of die zogenaamde features in elke taal beschikbaar maken. (cortana.. iemand?) Niet de continue resumes zie(Marketplace openen) etc etc. Laat ze eerst maar eens zorgen dat ik, en met mij blijkbaar al die vele mensen die het toestel weer gauw inleveren, een soepele gebruikservaring krijgen. In plaats van al die wisselende ervaringen van nu.. Kom daarna maar eens terug met deze opmerking.
Sorry, mijn 10ct, maar ik begrijp de klagers in dit geval wel. MS heeft domweg NIET geleverd wat ze wilden en het gaat keihard achteruit nu. Beloftes.. Waar zijn al die upgrades van oudere toestellen? (en kom niet met de insiders aan) Bijna niemand in mijn omgeving wil na één keer ervaring met WP 8.1 wéér een nieuw avontuur beginnen. Zegt eigenlijk wel genoeg.