• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:05

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Swerfer schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:17:
[...]

L950XL, Glance op always on en telefoon ligt groot deel van de dag op tafel, dus ook echt glance always on. Merk niets van verhoogd batterijgebruik...
Vreemd. Je hebt glance ook eens een dagje uitgezet (of peak) om het verschil te meten?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
Ik zie dat de prijzen van de 950 met 25 euro zijn gedaald.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Verwijderd

barta123 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:25:
[...]

Afhankelijk van de site waarbij je dat doet, Tweakers blijft een blauwe E, maar Windows Central geeft een Tile met updates!
Tweakers.net geeft bij mij wel, een lelijk, logo.
Wat moet je doen als website zijnde om het logo van je bedrijf op de tegel te krijgen?

• CR35
  • Laatst online: 18-11 11:07
LightYears schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:21:
[...]

Westone ES3x hier; Naar mijn mening heeft de 950XL minder ruis dan een 1520 (ook gehad); geluid is zeer deftig voor een mobiel.
Mooie doppen :) en dankjewel, ik ga voor de 950XL.

Windows 10 kon mij als insider op de 1320 al best bekoren, ben heel erg benieuwd. Op mijn 930 durfde ik het tot nu toe nog niet helemaal aan, maar als ik niet voor de 950 zou gaan dan was ik dit weekend overstag gegaan.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:25:
[...]

Tweakers.net geeft bij mij wel, een lelijk, logo.
Wat moet je doen als website zijnde om het logo van je bedrijf op de tegel te krijgen?
Volgens mij niet veel, is gewoon het logo wat je in de Tab's van Firevox of IE ziet. Zit in de HTLM code of verwezen naar de CCS opmaak. Daar haalt de tegel het icoon vandaan. Eigenlijk het zelfde wanneer je op de PC een snelkoppeling van een website op de desktop plaatst.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

daffie82 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:38:
[...]

Vreemd. Je hebt glance ook eens een dagje uitgezet (of peak) om het verschil te meten?
Ik heb dagen dat ik mijn telefoon vrijwel niet gebruik. Soms ligt hij bijna een hele dag op tafel met Glance aan en dan heb ik aan het eind van de dag nog zo'n 80% batterij over. Vandaag heb ik hem ongeveer 3 uur met Glance in beeld op tafel gehad en de rest van de dag wat wezen browsen, nos app kijken, bellen en een half uur Evo explores gespeeld en nu heb ik nog 52% over...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
hardware-lover schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:29:
Na een zwaai over het toestel ook, en dat heb ik mijzelf aangeleerd ;)
Ik heb mijn toestel ook als klokje in de nacht en als wekker en dan is het lastig als ik 's nachts eerst moet zwaaien in totale duisternis.... om te kunnen zien hoe laat 't is....
Dus... "allways on" :)

Vanmorgen van lader gehaald 9:45 en na matig gebruik zit ik op nu nog meer dan 60% capaciteit van accu :)
Best blij mee

Insider 10586.107
FW: 15506.02031

[ Voor 3% gewijzigd door peerke63 op 12-02-2016 22:15 ]

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Ik heb ook meestal aan het eind van de werkdag nog zo'n 60/65% batterij over.
7:00 van de lader, 17:30 meestal thuis.
Zeker 1 uur browsen of ander app gebruik gedurende de dag en de nodige telefoontjes/whatsappjes
Insider .107
Glance hier ook altijd aan maar zit meestal toch in mijn broekzak.
maemo schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:02:
[...]

Zal er eens in duiken want daar liggen volgens mij mijn reboots in.
Heb geen sd kaart, publieke Wi-Fi uit en toch reboots zo nu en dan. Zit nog op .29 en laatste firmware nog niet binnen.

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:42:
[...]

Heb geen sd kaart, publieke Wi-Fi uit en toch reboots zo nu en dan. Zit nog op .29 en laatste firmware nog niet binnen.
Tsja, blijft een raar fenomeen die reboots.
Ramon schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:06:
Ik snap niet hoe het swipe toetsenbord werkt op mijn 950. Met wp8.1 op mijn Lumia 640 stampte ik de zinnen eruit maar er zit, door de vele fouten en verkeerde suggesties totaal geen snelheid meer in op mijn 950. Doe ik wat fout?
Het is mij opgevallen dat het toetsenbord in Edge veel slechter werkt dan in andere programma's. Geen automatische spatie tussen twee swipe woorden, waardoor ieder tweede woord wegvalt. Slechtere herkenning van swipes. Een verkeerd herkend woord verwijdert niet meteen, maar je moet iedere letter per stuk verwijderen. Echt irritant.

Sinds de lancering al deze bugs en geen fixes. En dan wel ondertussen een keyboard app uitbrengen voor iOS... Goed gedaan Microsoft!

Vb. Eerste alinea met swipe zonder correctie:
Het mij dat toetsenbord Edge slecht dan anders . Spitsuur twee worden, ieder die . Herkent spoed. En doe niet , je ieder per verwerken. Echt !

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 11:16
Hallo forumgenoten, ik wil trouwens even delen hoe mijn Lumia 950 er nu uitziet... In mijn ogen maken die covers van Aliexpress het een echte Lumia Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2db6zk2.jpg

Verder moet ik zeggen dat de .107 build een serieuze build is die me nog nauwelijks problemen heeft gegeven. Enkel een herstart die ik aan whatsapp kan verwijten!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

peerke63nl schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:13:
[...]
Ik heb mijn toestel ook als klokje in de nacht en als wekker en dan is het lastig als ik 's nachts eerst moet zwaaien in totale duisternis.... om te kunnen zien hoe laat 't is....
Dus... "allways on" :)

Vanmorgen van lader gehaald 9:45 en na matig gebruik zit ik op nu nog meer dan 60% capaciteit van accu :)
Best blij mee

Insider 10586.107
FW: 15506.02031
Duidelijk. Bij mij staat ingesteld dat ie aangesloten op de lader het schermpje wel mag laten zien. En daar hangt ie 's nachts meestal aan.

Even wat anders....

Heb jij op de 950 met de laatste fast ring 107 software double tap beschikbaar gekregen? Op een 820 met deze software is dit namelijk wel aanwezig. Double tap voor ontwaken :)

Testing, one, two ...

barta123 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:59:
Hallo forumgenoten, ik wil trouwens even delen hoe mijn Lumia 950 er nu uitziet... In mijn ogen maken die covers van Aliexpress het een echte Lumia [afbeelding]

Verder moet ik zeggen dat de .107 build een serieuze build is die me nog nauwelijks problemen heeft gegeven. Enkel een herstart die ik aan whatsapp kan verwijten!
Ziet er toch wel erg nice uit die cover, misschien toch maar eens zo'n blauwe op de kop tikken. Zwart is leuk, felblauw is leuker :*)

Gister is mijn Lumia voor het eerst flink gestuiterd, van zeker een meter hoogte op een laminaatvloer: resultaat: cover kraakt niet meer :+

People as things, that’s where it starts.

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
hardware-lover schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:11:
[...]
Heb jij op de 950 met de laatste fast ring 107 software double tab beschikbaar gekregen? Op een 820 met deze software is dit namelijk wel aanwezig. Double tab voor ontwaken :)
Waar staat dat precies? Bij vergrendelscherm kan ik in ieder geval niks vinden over double tap.

• ardvark99
sandr schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:18:
[...]

Waar staat dat precies? Bij vergrendelscherm kan ik in ieder geval niks vinden over double tap.
Instellingen > extra's > aanraken.

• sandr
ardvark99 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:47:
[...]

Instellingen > extra's > aanraken.
Helaas pindakaas, geen double tap op de L950.

• J.G. an Breemen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2023
Alleen wel double tap voor uitschakelen.
Instellingen/persoonlijke instellingen
/vergrendelingscherm/ onderaan….
Double tap etc. Alleen scherm uitschakelen dus!!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:33:
Als ik een website vastpin op m'n startscherm krijg ik geen miniatuur screenshot in de tile meer. In plaats daarvan kreeg ik een 'E' van Edge of het logo van de maker van de site. Zo weet ik dus niet welke koppeling bij welke site hoort. Andere hier ook last van?
Ik heb gewoon het logo van tweakers gekregen toen ik de site vast pinde . Ik weet niet wanneer je een site vast pint . Maar als je de site even helemaal laat laden dat wil wel eens helpen ..

[ Voor 11% gewijzigd door picardo op 13-02-2016 07:32 ]

• peerke63
[...]

Duidelijk. Bij mij staat ingesteld dat ie aangesloten op de lader het schermpje wel mag laten zien. En daar hangt ie 's nachts meestal aan.

Even wat anders....

Heb jij op de 950 met de laatste fast ring 107 software double tab beschikbaar gekregen? Op een 820 met deze software is dit namelijk wel aanwezig. Double tab voor ontwaken :)
Nope... geen double tap to wake up

• ardvark99
sandr schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:50:
[...]

Helaas pindakaas, geen double tap op de L950.
Dat klopt, ik heb 'm ook niet op een 950XL, maar op de draad W10M was een screenshot gezet van een L920 die deze optie wel gekregen heeft in de laatste update:
https://www.flickr.com/ph...741/in/dateposted-public/
ardvark99 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:19:
[...]

Dat klopt, ik heb 'm ook niet op een 950XL, maar op de draad W10M was een screenshot gezet van een L920 die deze optie wel gekregen heeft in de laatste update:
https://www.flickr.com/ph...741/in/dateposted-public/
Maar dat zat toch ook al bij andere toestellen? Ik meen dat mijn 930 ook al langere tijd die optie had bij Win10

Martinspire - PC, PS5, XSX

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:55:
[...]

Het is mij opgevallen dat het toetsenbord in Edge veel slechter werkt dan in andere programma's. Geen automatische spatie tussen twee swipe woorden, waardoor ieder tweede woord wegvalt. Slechtere herkenning van swipes. Een verkeerd herkend woord verwijdert niet meteen, maar je moet iedere letter per stuk verwijderen. Echt irritant.

Sinds de lancering al deze bugs en geen fixes. En dan wel ondertussen een keyboard app uitbrengen voor iOS... Goed gedaan Microsoft!

Vb. Eerste alinea met swipe zonder correctie:
Het mij dat toetsenbord Edge slecht dan anders . Spitsuur twee worden, ieder die . Herkent spoed. En doe niet , je ieder per verwerken. Echt !
Mijn God! Hoe slecht is dat... Swipe is wel echt belangrijk voor mij... Blijf nog even bij 8.1 denk ik.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
daffie82 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:50:
[...] Mijn God! Hoe slecht is dat... Swipe is wel echt belangrijk voor mij... Blijf nog even bij 8.1 denk ik.
Dan kan je daar lang blijven. Ik denk namelijk dat dit nooit meer in Edge terugkomt. MS zie je namelijk in hun eigen apps ook meer van swipen afstappen en meer richting wat er bij Android en iOS gangbaar is gaan.

• ardvark99
Martinspire schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:36:
[...]

Maar dat zat toch ook al bij andere toestellen? Ik meen dat mijn 930 ook al langere tijd die optie had bij Win10
Ik heb daar helaas geen ervaring in, de L950XL is mijn eerste Windows toestel. Er was daarover een discussie, heb allen de link geforward. In een review is er ook een discussie over.

Maar goed, op de oudere toestellen heb je deze optie wel, maar niet op de 950. Over de 550 heb ik nog niets gelezen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04
Caelorum schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Dan kan je daar lang blijven. Ik denk namelijk dat dit nooit meer in Edge terugkomt. MS zie je namelijk in hun eigen apps ook meer van swipen afstappen en meer richting wat er bij Android en iOS gangbaar is gaan.
Het gaat hier om het typen op het toetsenbord mbv swipen. Niet over de gestures waar jij het over hebt denk ik? Die overigens HOPELIJK WEL SNEL IN EDGE TERUGKOMEN. Zoals het nu is, is Windows 10 mobile een onaanvaardbare achteruitgang tov WP8.1 op heel veel gebieden.

Overigens zie ik geen reden waarom het toetsenbord in edge anders zou moeten werken dan elders. Ook vind ik het raar dat ik nog steeds niet kan pasten in edge. Lastig inloggen zo....

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon op 13-02-2016 12:32 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 21:18

SED

Swerfer schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 20:17:
[...]

L950XL, Glance op always on en telefoon ligt groot deel van de dag op tafel, dus ook echt glance always on. Merk niets van verhoogd batterijgebruik...
Ik heb na mijn erg negatieve batterij ervaring met .107 nu glance op 30 seconden gezet en als resultaat is het batterijverbruik weer als vanouds.
Blijft vreemd zo, dat ook tussen L950 onderling zon grote verschilen zitten. Daar moet een van de geinstalleerde apps wel verantwoordelijk voor zijn.

Copyright and left by SED...

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:03
Ramon schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:30:
[...]

Het gaat hier om het typen op het toetsenbord mbv swipen. Niet over de gestures waar jij het over hebt denk ik? Die overigens HOPELIJK WEL SNEL IN EDGE TERUGKOMEN. Zoals het nu is, is Windows 10 mobile een onaanvaardbare achteruitgang tov WP8.1 op heel veel gebieden.

Overigens zie ik geen reden waarom het toetsenbord in edge anders zou moeten werken dan elders. Ook vind ik het raar dat ik nog steeds niet kan pasten in edge. Lastig inloggen zo....
Pasten in edge werkt wel, houdt je vinger even op het wachtwoord veld en je krijgt een menu (gelijk aan rechtermuisknop op de pc).

• Ramon
Ja dat weet ik. Maar waarom is dat niet hetzelfde als in de rest van het OS?

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:03
Mogelijk voor ervaring in continuum, waar je wel met een muis werkt. Wellicht dat het inderdaad beter is om beide mogelijkheden te kunnen gebruiken.

• Caelorum
Ramon schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:30:
[...]

Het gaat hier om het typen op het toetsenbord mbv swipen. Niet over de gestures waar jij het over hebt denk ik? Die overigens HOPELIJK WEL SNEL IN EDGE TERUGKOMEN. Zoals het nu is, is Windows 10 mobile een onaanvaardbare achteruitgang tov WP8.1 op heel veel gebieden.[...]
Sorry, dacht dat je het had over het swipen voor navigeren in de geschiedenis van het tabblad ^^

Swipen werkt hier op de 950XL overigens nog wel in Edge. Wel is het zo dat ik 1 woord swype het wordt neergezet. Het volgende wat ik swipe wordt een spatie. En dat dus om en om. Kan mij voorstellen dat dat ook niet helemaal de bedoeling is.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Caelorum schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Wat is er bij Android en iOS dan gangbaar?

Caelorum schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:57:
[...]

Sorry, dacht dat je het had over het swipen voor navigeren in de geschiedenis van het tabblad ^^

Swipen werkt hier op de 950XL overigens nog wel in Edge. Wel is het zo dat ik 1 woord swype het wordt neergezet. Het volgende wat ik swipe wordt een spatie. En dat dus om en om. Kan mij voorstellen dat dat ook niet helemaal de bedoeling is.
Nee, het gaat om het toetsenbord in Edge. En er zijn meer bugs. Geen idee overigens waarom het toetsenbord in Edge anders is dan in andere apps.

• Caelorum
daffie82 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:33:
[...] Wat is er bij Android en iOS dan gangbaar?
Waar MS in het verleden een pivot gebruikte zag je dat op Android en iOS een onscreen knop werd gebruikt. In de vorm van een aantal knoppen onderin (vergelijkbaar met het menu in Windows phone apps, maar totaal anders gebruikt) of een hamburger menu. Je ziet dat MS steeds meer van die pivot afstapt en de andere elementen pakt. Dit is voor hun makkelijker, want dezelfde app(-ontwerp) kan dan op meerdere platformen worden ingezet.
Veel ontwikkelaars voor Windows Phone deden dit al en met Windows 10 Mobile zie je het ze nog meer doen. Eigenlijk is het oude design van Windows Phone dood. Het gevolg daarvan is dat tappen steeds belangrijker wordt dan swipen. En als je steeds minder kan swipen, weten steeds minder gebruikers dat het een mogelijkheid is en zal je steeds minder apps die mogelijkheid zien gebruiken (want wie wil gebruikers nou iets moeten gaan uitleggen).
Om die redenen denk ik dat swipen in de historie als interactie zeer waarschijnlijk niet terugkomt in Edge.
Ohja, en het is ook lastig te implementeren en kan webonwikkelaars enorm in de weg zitten. Dat is ook een groot punt.
bilgy_no1 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:39:
[...] Nee, het gaat om het toetsenbord in Edge. En er zijn meer bugs. Geen idee overigens waarom het toetsenbord in Edge anders is dan in andere apps.
Ze zullen wel niet het juiste type meegeven ofzo. In html5 inputvelden moet het toetsenbord eigenlijk ook telkens anders gedragen: alleen numeriek, e-mail (dus @ en extensies binnen handbereik), telefoonnummer, URL (geen swipe), wachtwoord (geen suggesties?), etc.

• Ramon
Maar de back gesture zit gewoon in iOS en volgens mij ook gewoon in Chrome op Android toch? Dus in het kader van meer willen lijken op andere OS'en zou je het er juist wel in moeten hebben.

Nee ik denk dat MS gewoon zijn prioriteiten verkeerd heeft liggen; teken in Edge vinden ze blijkbaar belangrijker dan een stabiel besturingssysteem lanceren.

Caelorum schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:42:
[...]

Ze zullen wel niet het juiste type meegeven ofzo. In html5 inputvelden moet het toetsenbord eigenlijk ook telkens anders gedragen: alleen numeriek, e-mail (dus @ en extensies binnen handbereik), telefoonnummer, URL (geen swipe), wachtwoord (geen suggesties?), etc.
Je zult je verbazen hoe weinig dat nog wordt gebruikt tegenwoordig. Vooral omdat de backwards compatibility nogal naadje is. Maar dat is niet exclusief aan Edge, dat hebben alle browsers op alle mobiele besturingssystemen

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:21
barta123 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:59:
Hallo forumgenoten, ik wil trouwens even delen hoe mijn Lumia 950 er nu uitziet... In mijn ogen maken die covers van Aliexpress het een echte Lumia
Ik heb gisteren de oranje, blauwe en witte cover van Aliexpress voor mijn 950 XL ontvangen. Ook gelijk even mijn review ermee aangevuld.

[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 13-02-2016 20:33 ]

• peerke63
In WA lopen foto's en video's nog steeds vast... snap er niets van :S
En dan loopt heel WA vast...

Moet dan zelfs WA de-installeren en opnieuw installeren :'( :'(

Insider-edition .107

[ Voor 36% gewijzigd door peerke63 op 13-02-2016 14:40 ]

Verwijderd

ardvark99 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:49:
[...]

Volgens mij niet veel, is gewoon het logo wat je in de Tab's van Firevox of IE ziet. Zit in de HTLM code of verwezen naar de CCS opmaak. Daar haalt de tegel het icoon vandaan. Eigenlijk het zelfde wanneer je op de PC een snelkoppeling van een website op de desktop plaatst.
Maar op m'n 630 onder WP8.1 krijg ik op de tegel wel het logo van de website.
Gaat Edge daar dan anders mee om?

• barta123
RobinHood schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:16:
[...]

Ziet er toch wel erg nice uit die cover, misschien toch maar eens zo'n blauwe op de kop tikken. Zwart is leuk, felblauw is leuker :*)

Gister is mijn Lumia voor het eerst flink gestuiterd, van zeker een meter hoogte op een laminaatvloer: resultaat: cover kraakt niet meer :+
Die heb ik ook, alleen is het niet heel erg fel... Ik wil hem best op foto vastleggen zodat je hem kan zien! Verder zal ook ik ze even in mijn review verwerken! :*) Persoonlijk vind ik de oranje cover het best staan! (maar ach, ik heb ook een knalgele 920 gehad)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
barta123 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:05:
[...]

Die heb ik ook, alleen is het niet heel erg fel... Ik wil hem best op foto vastleggen zodat je hem kan zien! Verder zal ook ik ze even in mijn review verwerken! :*) Persoonlijk vind ik de oranje cover het best staan! (maar ach, ik heb ook een knalgele 920 gehad)
Had je review nog niet gelezen, net gedaan +2
Had op WC die covers al gezien maar ben benieuwd naar jou review.

Ben zelf hard aan het twijfelen om de 950 te halen, sowieso wacht ik de announcement van de 650(XL) nog even af. Ik vind hem eigenlijk net te duur (in de huidige status met alle bugs) want ik wil ook zo'n Mozo cover erbij

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• ardvark99
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:05:
[...]

Maar op m'n 630 onder WP8.1 krijg ik op de tegel wel het logo van de website.
Gaat Edge daar dan anders mee om?
Edge heeft hier volgens mij niets mee te maken. Een tegel aanmaken doe je op de start pagina of op de desktop een snelkoppeling. Het OS zou de info op moeten halen en opslaan. Vooral wanneer je de tegel of snelkoppeling gebruikt zou de meta info opgehaald moeten worden. Ik heb het op een 950XL getest, en daar werkt het gewoon.
Maar vanuit Edge kan je wel een tegel aanmaken, is de geopende url wel juist, beginnend met http://

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 19:55
[...]Heb jij op de 950 met de laatste fast ring 107 software double tap beschikbaar gekregen? Op een 820 met deze software is dit namelijk wel aanwezig. Double tap voor ontwaken :)
Op de WM8 toestellen waarop double tap to wake al zat is daar met de WM10 builds altijd al op blijven zitten. Op mijn 1320, 1020 en zelf een low-end toestel als de 435. Dat het op de 950(XL) ontbreekt heeft mijn inziens dan ook niets met de WM10 builds te maken maar is helaas toestel specifiek...

Verwijderd

ardvark99 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:01:
[...]

Edge heeft hier volgens mij niets mee te maken. Een tegel aanmaken doe je op de start pagina of op de desktop een snelkoppeling. Het OS zou de info op moeten halen en opslaan. Vooral wanneer je de tegel of snelkoppeling gebruikt zou de meta info opgehaald moeten worden. Ik heb het op een 950XL getest, en daar werkt het gewoon.
Maar vanuit Edge kan je wel een tegel aanmaken, is de geopende url wel juist, beginnend met http://
Het begint met https://
Zou het daar mee te maken hebben? Begint precies hetzelfde als op m'n 630 en daar krijg ik wel het logo onder IE.
Testje: maak op je 950 eens een tegel voor nu.nl. Wat krijg jij dan?
Of Microsoft.com.

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:20
Mijn 950XL met de .107 is vandaag alweer 3 keer spontaan opnieuw opgestart en gebruikt nog steeds evenveel batterij als voorheen. Wat mij betreft geen enkele verbetering dus.

• sandr
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:53:
[...]

Zou het daar mee te maken hebben? Begint precies hetzelfde als op m'n 630 en daar krijg ik wel het logo onder IE.
Meteen ook wat andere sites erbij gepakt:
website tiles
Gekgenoeg gaf tweakers eerst wel het favicon bij de tile, heb dat na een harde reset niet meer terug weten te krijgen.

Verwijderd

[quote]sandr schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:14:
[...]

Meteen ook wat andere sites erbij gepakt:
[afbeelding]
Gekgenoeg gaf tweakers eerst wel het favicon bij de tile, heb dat na een harde reset niet meer terug weten te krijgen.
[/quote

Ik heb precies hetzelfde. Ook op de forums van Microsoft wordt er melding van gemaakt. Het lijkt dus wel aan Edge te liggen?

• sandr
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:24:
Ik heb precies hetzelfde. Ook op de forums van Microsoft wordt er melding van gemaakt. Het lijkt dus wel aan Edge te liggen?
Zou ik niet met zekerheid durven zeggen, het OS gaat in principe over de livetiles. Maar het maakt me eigenlijk niks uit waar het aan ligt, als ze het maar gewoon fixen.

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 14:42
Kleine tip die ik op dit forum van Tweaker b2vjfvj75gjx7 heb mee gekregen:
Als je op je startscherm van Tweakers een LiveTile wilt met wisselende onderwerpen moet je met je mobiele browser naar de volgende link gaan:

http://tweakers.deathgrunt.nl/

Daarna kun je aanklikken welke categorie je op je LiveTile wilt zien en dan op de knop "maak een livetile voor dit onderwerp" klikken. Vervolgens kun je via het menu van Edge de pagina op je Startscherm vastpinnen.

Dit werkt voor mij erg goed op mijn Microsoft Lumia 950. :)

Je kunt natuurlijk ook Deathgrunt's app Tweakers WP uit de Windows Store downloaden als je een aparte App wilt.

[ Voor 18% gewijzigd door dal673 op 14-02-2016 01:23 . Reden: opmaak verbeterd en Tweakers WP app toegevoegd ]

Caelorum schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:42:
[...]

[...]

Ze zullen wel niet het juiste type meegeven ofzo. In html5 inputvelden moet het toetsenbord eigenlijk ook telkens anders gedragen: alleen numeriek, e-mail (dus @ en extensies binnen handbereik), telefoonnummer, L (geen swipe), wachtwoord (geen suggesties?), etc.
Dat is het niet. De indeling is hetzelfde als bij andere apps. Alleen wordt er niet automatisch een spatie ingevoegd na een swipe woord. Het volgende woord wordt dan een spatie. En de voorspellingen zijn slechter dan in andere apps.

Dat is in geen enkele indeling de bedoeling...

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 14-02-2016 01:00 ]

bilgy_no1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:59:
[...]

Dat is het niet. De indeling is hetzelfde als bij andere apps. Alleen wordt er niet automatisch een spatie ingevoegd na een swipe woord. Het volgende woord wordt dan een spatie. En de voorspellingen zijn slechter dan in andere apps.

Dat is in geen enkele indeling de bedoeling...
Kans is echter aanwezig dat ie het toetsenbord voor de URLs pakt voor de inputvelden. Bij URLs wil je meestal geen spatie hebben, maar dat gaat dus mis. Heb overigens geen hoge hoed op van Edge, ook de devtools zijn aardig brak op desktop

• Caelorum
Martinspire schreef op zondag 14 februari 2016 @ 01:54:
[...]
Kans is echter aanwezig dat ie het toetsenbord voor de URLs pakt voor de inputvelden. Bij URLs wil je meestal geen spatie hebben, maar dat gaat dus mis. Heb overigens geen hoge hoed op van Edge, ook de devtools zijn aardig brak op desktop
De devtools zijn niks mis mee. Gebruik ze dagelijks op mijn werk. Stukken beter dan die van chrome IMO. Enige echt vervelende aan Edge op de desktop is dat het enorm agressief is met cachen. Ctrl+F5 doet meestal vrijwel niets aam de cache van ajax requests.
Op de mobiel heb je daar ook last van. Hoe vaak ik wel niet de cache heb moeten legen...
Caelorum schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:53:
[...]

De devtools zijn niks mis mee. Gebruik ze dagelijks op mijn werk. Stukken beter dan die van chrome IMO. Enige echt vervelende aan Edge op de desktop is dat het enorm agressief is met cachen. Ctrl+F5 doet meestal vrijwel niets aam de cache van ajax requests.
Op de mobiel heb je daar ook last van. Hoe vaak ik wel niet de cache heb moeten legen...
Ik vind ook de UI van Edge voor mobiel eerlijk gezegd behoorlijk slecht. Favorieten zijn slecht bereikbaar (serieus 4x klikken om een Favo te openen!). Knoppen zitten te ver uit elkaar, bijv. Tab knop helemaal links, opties met o.a. Favorieten helemaal rechts. Nieuwe Tab met een Favoriete site openen vergt daardoor een acrobatische tour over het scherm, wat op een 950XL onmogelijk met een hand te doen is.

Het is sneller om van Favorieten tiles aan te maken. Home knop, tile aantikken, klaar. Maar helaas werkt dit niet goed, doordat de iconen van sites vaak niet worden gepakt (zie discussie hierboven).

Ook het ontbreken van een Forward knop is onhandig als je per ongeluk op de Back knop hebt gedrukt.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 14-02-2016 10:30 ]

• ardvark99
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:53:
[...]

Of Microsoft.com.
Ik heb een paar geprobeerd, nu.nl en microsoft.com geven idd geen icoon, wmpoweruser.com geeft geen icoon, maar een live tile van de laatste nieuws berichten, formule1.nl en winbeta.org geven een icoon. Lijkt mij dat het afhankelijk van de site is.

Microsoft.com geeft mij een ander probleem in Edge, de site springt dan naar de login.live.com, met een foutmelding en daarna kan ik niets doen op de site.

Verder ben ik het eens met de discussies hierboven, Edge op WM is nog niet echt werkbaar, swype werkt niet, etc. Maar helaas hebben nog geen andere keuze op WM.

[ Voor 9% gewijzigd door ardvark99 op 14-02-2016 10:49 ]

Verwijderd

ardvark99 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:43:
[...]

Ik heb een paar geprobeerd, nu.nl en microsoft.com geven idd geen icoon, wmpoweruser.com geeft geen icoon, maar een live tile van de laatste nieuws berichten, formule1.nl en winbeta.org geven een icoon. Lijkt mij dat het afhankelijk van de site is.

Microsoft.com geeft mij een ander probleem in Edge, de site springt dan naar de login.live.com, met een foutmelding en daarna kan ik niets doen op de site.

Verder ben ik het eens met de discussies hierboven, Edge op WM is nog niet echt werkbaar, swype werkt niet, etc. Maar helaas hebben nog geen andere keuze op WM.
In hoeverre is het afhankelijk van de site?
Als een site op WP8.1 onder IE wel mooi het logo laat zien maar dezelfde site op W10M onder Edge niet? Het enige verschil hierin is toch de browser/OS?

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

troftnom schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:36:
[...]

Op de WM8 toestellen waarop double tap to wake al zat is daar met de WM10 builds altijd al op blijven zitten. Op mijn 1320, 1020 en zelf een low-end toestel als de 435. Dat het op de 950(XL) ontbreekt heeft mijn inziens dan ook niets met de WM10 builds te maken maar is helaas toestel specifiek...
de 535 die ik heb heeft het niet meer in wm10 :'(
Caelorum schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:53:
[...]

offtopic:
Mja laat ik het zo zeggen: ze zijn al veel beter dan die in IE11 (en die gebruik ik helaas nog wel vaak voor mn werk), maar nog steeds heeft chrome meer features dan Edge voor debuggen. En inderdaad dat cachen blijft raar. Maar ik mis nog wat plugins die ik nodig heb voor mn werk. Werk voornamelijk met Angular en dan mis ik wel de ng-inspector die Chrome wel heeft. Naast nog wat andere handige plugins

Maar goed, ze boeken wel progressie met Edge. Het gaat me alleen wat te langzaam. Vooral het gemis aan extentions begint zo onderhand wel vermoeiend te worden.

En van gepinde siteicoon, ik dacht dat het zat in http vs https?

• ardvark99
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:19:
[...]

In hoeverre is het afhankelijk van de site?
Als een site op WP8.1 onder IE wel mooi het logo laat zien maar dezelfde site op W10M onder Edge niet? Het enige verschil hierin is toch de browser/OS?
Zoals ik al zei, de tegel of snelkoppeling is niet afhankelijk van de browser. Het OS haalt de meta data van de site op, en plaatst die data in de tegel. Waarschijnlijk is bij de tegels die geen icoon of andere data tonen, de meta data van de site anders opgebouwd dan bij sites waar het wel werkt. Je zou eens kunnen kijken op de PC naar de broncode van de websites. En het heeft niets te maken met http of https. Nu.nl is niet te bereiken via https.
Mijn conclusie zou zijn dat W10M hiermee nog niet juist mee omgaat bij alle sites. Je zou via Feedback een terugkoppeling naar MSFT kunnen geven.

• sandr
dal673 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:39:
Kleine tip die ik op dit forum van Tweaker b2vjfvj75gjx7 heb mee gekregen:
Als je op je startscherm van Tweakers een LiveTile wilt met wisselende onderwerpen moet je met je mobiele browser naar de volgende link gaan:

http://tweakers.deathgrunt.nl/

Daarna kun je aanklikken welke categorie je op je LiveTile wilt zien en dan op de knop "maak een livetile voor dit onderwerp" klikken. Vervolgens kun je via het menu van Edge de pagina op je Startscherm vastpinnen.

Dit werkt voor mij erg goed op mijn Microsoft Lumia 950. :)

Je kunt natuurlijk ook Deathgrunt's app Tweakers WP uit de Windows Store downloaden als je een aparte App wilt.
Het lijkt met eigenlijk veel beter als ze gewoon een optie maken om als je van een website een tegel maakt, het een optie wordt om de laatste headlines (via bijv. RSS). Dan heb je het meteen universeel en voor alle website's:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U8UPVZZ9tGIVTNsn6gZnwxvz/thumb.jpg
Mochten jullie het met me eens zijn, graag de volgende url (openen in edge) upvoten:
Windows-Feedback:?contextid=401&feedbackid=97027a72-cc01-4413-af3a-588a76406662&form=1&src=2

[ Voor 3% gewijzigd door sandr op 14-02-2016 15:27 . Reden: Link onklibkaar gemaakt (moet zonder HTTP en dat kan de [url] tag niet) ]

• barta123
Sc0tTy schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:33:
[...]

Had je review nog niet gelezen, net gedaan +2
Had op WC die covers al gezien maar ben benieuwd naar jou review.

Ben zelf hard aan het twijfelen om de 950 te halen, sowieso wacht ik de announcement van de 650(XL) nog even af. Ik vind hem eigenlijk net te duur (in de huidige status met alle bugs) want ik wil ook zo'n Mozo cover erbij
Ik heb ook de fleurige covers opgenomen in mijn review, zie hier het resultaat: productreview: Microsoft Lumia 950 Wit review door barta123

Verder zijn de bugs met de .107 update allemaal verdwenen, ik heb geen crashes meer gehad, slechts 1 reboot... Die reboot veroorzaakte whatsapp! Verder is de batterijduur in stand-by modus subliem (1 dag op batterijbesparing met Wi-Fi verbonden en hij zit nog aan 95%!)
Nu de prijs iets gedaald is, is het nog wat aantrekkelijker, anders moet je eens bij Coolblue 2e kansjes kijken!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-12 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

Beetje jammer dat Shazam niet werkt op de Lumia 950, nog meer mensen last van? Heb wel een post gevonden in dit topic dat nog iemand er last van had, maar geen oplossing.
ardvark99 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:26:
[...]

Zoals ik al zei, de tegel of snelkoppeling is niet afhankelijk van de browser. Het OS haalt de meta data van de site op, en plaatst die data in de tegel. Waarschijnlijk is bij de tegels die geen icoon of andere data tonen, de meta data van de site anders opgebouwd dan bij sites waar het wel werkt. Je zou eens kunnen kijken op de PC naar de broncode van de websites. En het heeft niets te maken met http of https. Nu.nl is niet te bereiken via https.
Mijn conclusie zou zijn dat W10M hiermee nog niet juist mee omgaat bij alle sites. Je zou via Feedback een terugkoppeling naar MSFT kunnen geven.
Als ik in de Opera Browser op Android snelkoppelingen maak in de snelkiezer, dan staat er of een logo of een 'screenshot' van de site.

De snelkiezer in Opera op de HTC toont voor Tweakers een screenshot. Op de Lumia 950 XL krijg ik een Lo-Res logootje. Het logo dat Firefox op de Surface bovenin het tabblad zet.

Ars Technica geeft in Opera een mooi icoon (oranje vierkant, wit rondje met daarin in wit 'ars'). In W10M is het een zwart vlak met vrij klein daarin het logo (witte letters 'arstechnica' met om de witte letters een oranje bolletje).

Nu.nl heeft in Opera een mooi icoon (logo dat ook op voorpagina staat). In W10M staat er alleen een Edge logo.

Kortom, het is een rotzooi met die weblogo's en W10M heeft er geen goede oplossing voor, of sluit niet goed aan op standaarden.

Ik vermoed dat Opera de kwaliteit van het logo/icoon checkt en als het niet voldoet een screenshot plaatst. Wat W10M doet is mij een raadsel, want ik zie wel erg vaak het Edge logo.

[ Voor 14% gewijzigd door bilgy_no1 op 14-02-2016 16:02 ]

• sandr
The_Scarabial schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:30:
Beetje jammer dat Shazam niet werkt op de Lumia 950, nog meer mensen last van? Heb wel een post gevonden in dit topic dat nog iemand er last van had, maar geen oplossing.
Had ik ook last van, maar nu met build .107 niet meer. Bij oudere versies had ik ook nog de workaround om je telefoon tijdens het shazamen te locken en meteen weer te unlocken.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-12 22:07

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Is dit een oplossing?

"Nu heeft een forumlid echter gevonden dat er een workaround voor bestaat! Gebruiker Ql32 uit ons forum had op de Facebook pagina van Shazam een suggestie gevonden tussen de reacties. Daar werd namelijk ook over ditzelfde probleem geklaagd, en een reageerder daar wist te melden dat je eerst de Windows on-screen navigatiebalk moet verbergen alvorens op ‘matching’ icoon te drukken waarmee je Shazam laat luisteren. Op de een of andere dwaze manier voorkomt een on-screen Windows navigatiebalk dus dat Shazam iets kan horen…: bijzonder rare bug. Maar het verklaart direct wel waarom zoveel andere gebruikers (met hardware toetsen dus) nergens last van hadden."
http://www.mywindows.nl/2...bile-workaround-gevonden/

Kan het zelf niet testen, mijn 950 is nog in reparatie... :(

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Heren, Hoe synchroniseren jullie je agenda? ik heb hem gekoppeld met mijn google account. als ik nu wijzigingen aanmaak komt hij niet door, van mijn laptop in de browser niet naar de app en ook andersom niet..
Wat werkt er niet aan? Crash of vind geen muziek, of wat bedoel je?

Edit: was (is) dit een specifiek 950 (non XL) probleem misschien? Ik krijg het hier niet voor elkaar om hem niet goed te laten werken, met of zonder de balk onderin beeld actief.

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 14-02-2016 15:59 ]

Testing, one, two ...

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-12 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

gauchov6 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:52:
[...]

Is dit een oplossing?

"Nu heeft een forumlid echter gevonden dat er een workaround voor bestaat! Gebruiker Ql32 uit ons forum had op de Facebook pagina van Shazam een suggestie gevonden tussen de reacties. Daar werd namelijk ook over ditzelfde probleem geklaagd, en een reageerder daar wist te melden dat je eerst de Windows on-screen navigatiebalk moet verbergen alvorens op ‘matching’ icoon te drukken waarmee je Shazam laat luisteren. Op de een of andere dwaze manier voorkomt een on-screen Windows navigatiebalk dus dat Shazam iets kan horen…: bijzonder rare bug. Maar het verklaart direct wel waarom zoveel andere gebruikers (met hardware toetsen dus) nergens last van hadden."
http://www.mywindows.nl/2...bile-workaround-gevonden/

Kan het zelf niet testen, mijn 950 is nog in reparatie... :(
Haha verrek nu werkt het _/-\o_
hardware-lover schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:53:
[...]

Wat werkt er niet aan? Crash of vind geen muziek, of wat bedoel je?

Edit: was (is) dit een specifiek 950 (non XL) probleem misschien? Ik krijg het hier niet voor elkaar om hem niet goed te laten werken, met of zonder de balk onderin beeld actief.
Als je shazam laat luisteren dan blijft tot in de eeuwigheid luisteren, zonder ooit iets te vinden of te melden dat hij niets kan vinden.
sandr schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:33:
[...]

Had ik ook last van, maar nu met build .107 niet meer. Bij oudere versies had ik ook nog de workaround om je telefoon tijdens het shazamen te locken en meteen weer te unlocken.
ah kijk aan dat klinkt goed, zit zelf nog op .71 en als ik weinig problemen hoor met de .107 dan zal ik mn insider app ook weer even op de fast ring deployen.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Scarabial op 14-02-2016 16:04 ]

The_Scarabial schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:03:
[knip]

Als je shazam laat luisteren dan blijft tot in de eeuwigheid luisteren, zonder ooit iets te vinden of te melden dat hij niets kan vinden.

[knip]
Aha. Herken het hier niet, dus mogelijk is het met de laatste productie firmware (16025.39xxx) die ik heb ontvangen dan ook opgelost misschien, heb het programma voorheen nooit getest. Als het probleem niet enkel bij de non XL versie optreed bedoel ik dan.

Testing, one, two ...

• barta123
RoJan schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:54:
Mijn 950XL met de .107 is vandaag alweer 3 keer spontaan opnieuw opgestart en gebruikt nog steeds evenveel batterij als voorheen. Wat mij betreft geen enkele verbetering dus.
Krijg je die herstarts ook bij het gebruik van een specifieke app of niet? Ik had het altijd bij WhatsApp...

(een beetje off-topic) De blauwe cover voor de 950 (wat de koop nog wat meer de moeite waard maakt... :*) ) Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/rqw6sh.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door barta123 op 14-02-2016 17:32 ]

Verwijderd

barta123 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:17:
[...]

Krijg je die herstarts ook bij het gebruik van een specifieke app of niet? Ik had het altijd bij WhatsApp...

(een beetje off-topic) De blauwe cover voor de 950 (wat de koop nog wat meer de moeite waard maakt... :*) ) [afbeelding]
Ik heb direct een blauwe besteld(en wit en zwart), maar die is anders blauw. Veel donkerder dan die van jou. En alle drie met slechte knoppen. Volume down werkt bij twee stuks niet eens goed.
Dit is versie 2 blijkbaar. Of je hebt ze ergens anders vandaan?! Hoe zijn de knoppen? Volgens je review geven ze goede feedback. Heb je voor mij/ons de directe link?
.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2016 20:57 ]

Aardige covers, maar toch jammer dat er geen draadloos laden in zit.

Overigens, bij die mozo leren dingen zit de power wat dieper dan de volume up/down. Is dat bij die ook of drukt die wel gewoon fijn in?

[ Voor 51% gewijzigd door Martinspire op 14-02-2016 21:06 ]

• ardvark99
bilgy_no1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:31:
[...]

Als ik in de Opera Browser op Android snelkoppelingen maak in de snelkiezer, dan staat er of een logo of een 'screenshot' van de site.

De snelkiezer in Opera op de HTC toont voor Tweakers een screenshot. Op de Lumia 950 XL krijg ik een Lo-Res logootje. Het logo dat Firefox op de Surface bovenin het tabblad zet.

Ars Technica geeft in Opera een mooi icoon (oranje vierkant, wit rondje met daarin in wit 'ars'). In W10M is het een zwart vlak met vrij klein daarin het logo (witte letters 'arstechnica' met om de witte letters een oranje bolletje).

Nu.nl heeft in Opera een mooi icoon (logo dat ook op voorpagina staat). In W10M staat er alleen een Edge logo.

Kortom, het is een rotzooi met die weblogo's en W10M heeft er geen goede oplossing voor, of sluit niet goed aan op standaarden.

Ik vermoed dat Opera de kwaliteit van het logo/icoon checkt en als het niet voldoet een screenshot plaatst. Wat W10M doet is mij een raadsel, want ik zie wel erg vaak het Edge logo.
Ik heb net Opera mini op mijn 950XL geïnstalleerd, en ben naar nu.nl gegaan. Vandaar uit de site gepint naar startmenu, en er kwam netjes een icoon op het startmenu te staan, een screenshot van de pagina. Bij het tappen van het icoon werd de site weer geopend in Opera. Daarna Opera verwijderd, waarna ook het icoon op het startmenu werd verwijderd. De tile of icoon is dus direct gekoppeld aan Opera.

Het probleem is nog steeds het OS, er zijn standaarden voor de meta data van website's en standaarden zouden geen standaarden zijn als er geen uitzonderingen zijn of vertakkingen van standaarden. Ik wil niet zeggen dat het een rotzooi is, maar dat W10M nog niet overweg kan met alle "standaarden".

Ik heb er nu geen tijd voor, maar het mooiste zou zijn om een webserver op te zetten, de hoofdpagina van nu.nl rippen, en aanpassen om te kijken of het icoon wel zichtbaar wordt in W10M. Bij andere sites werkt het wel prima, en zoals ik al melde was er zelfs een site die ipv een icoon de actuele berichten als een feed toonde in de tile.

Of bij nu.nl melden dat zij de site moeten aanpassen :P

• barta123
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:49:
[...]

Ik heb direct een blauwe besteld(en wit en zwart), maar die is anders blauw. Veel donkerder dan die van jou. En alle drie met slechte knoppen. Volume down werkt bij twee stuks niet eens goed.
Dit is versie 2 blijkbaar. Of je hebt ze ergens anders vandaan?! Hoe zijn de knoppen? Volgens je review geven ze goede feedback. Heb je voor mij/ons de directe link?
.
http://www.aliexpress.com...umia-950/32581875817.html

Zo te zien zijn ze ietwat duurder geworden... Over de knoppen kan ik je wel iets grappigs vertellen, eerst deed de volume-up button het niet, maar even spelen met dat knopje terwijl de cover eraf was, was voldoende om hem ook goed te laten functioneren! Ik kan niet anders zeggen dat het gewoon eenzelfde feedback geeft als de OEM cover!

Over het draadloos laden, ik gebruik het ook dagelijks, misschien dat ik de spoel van de originele cover afhaal! Die kun je trouwens ook gewoon bestellen, voor een 10tje! (adres heb ik eventueel wel)

• barta123
Martinspire schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:05:

Overigens, bij die mozo leren dingen zit de power wat dieper dan de volume up/down. Is dat bij die ook of drukt die wel gewoon fijn in?
Ook ik ben in het bezit van een Mozo cover, de rood-goude welteverstaan. Maar ik heb echter niet ervaren dat de powerbutton 'dieper' zat. Verder is het gewoon zo dat de feedback vrijwel identiek is aan de OEM cover. Ik zou ze ook zeker aanraden! Ik vind het ook mooier dat het MS logo erin verwerkt is, de afwezigheid daarvan maakt het Mozo cover namelijk een beetje saai... Wel is de kwaliteit erg goed!

Overigens, voor de mensen die kraakjes frustrerend vinden (vind ik ook), de blauwe en oranje cover die ik heb, kraken beiden niet!

barta123 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:51:
[...]

Ook ik ben in het bezit van een Mozo cover, de rood-goude welteverstaan. Maar ik heb echter niet ervaren dat de powerbutton 'dieper' zat. Verder is het gewoon zo dat de feedback vrijwel identiek is aan de OEM cover. Ik zou ze ook zeker aanraden! Ik vind het ook mooier dat het MS logo erin verwerkt is, de afwezigheid daarvan maakt het Mozo cover namelijk een beetje saai... Wel is de kwaliteit erg goed!

Overigens, voor de mensen die kraakjes frustrerend vinden (vind ik ook), de blauwe en oranje cover die ik heb, kraken beiden niet!
Dan is die rode wel anders, want niet alleen ligt die knop dus dieper, maar ook staat er geen MS logo op

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:53
Er is overigens een draadje voor accessoires (dat ik ook volg). [Lumia 950/950XL] Accessoires topic

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:36

KrazyJay

Ik heb vandaag een ontzettende verbetering ervaren wat betreft batterijverbruik.

Gisteravond was ik het zat dat Skype Video a.k.a Skype + Messaging het gewoon sinds dag 1 niet goed werkte, zoals vastlopers als ik een skypegesprek wilde starten en dergelijke, dat ik mezelf in Skype Video uitgelogd heb. In plaats daarvan heb ik de "oude" Skype app geïnstalleerd uit de store, en werkt het vloeiend. Nu heb ik nog 43% batterij over in plaats van ergens tussen niets en 15%. Het vreemde is wel dat in mijn batterijverbruik nog steeds Edge als grootverbruiker bovenaan staat, en dat Skype net als voorheen nooit opgevallen is (en ik let er wel op).

Misschien dat het loont dit ook eens te proberen als de batterijduur tegenvalt.

Verder valt het me op dat Edge het meeste batterij vreet, vooral op wifi, dus misschien loont het ook sychronisatie van Edge uit te zetten aangezien dat ook alleen over wifi gaat.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Sinds afgelopen week nu tweemaal een spontane reboot gehad, wellicht sinds 10586.107.
Verder op zich prima tevreden met het toestel, maar niet echt veel tevredener dan ik met mijn lumia 920 was. Ik wacht nog op de firmware update die het probleem met de GPS zou oplossen. De camera is wel een enorme verbetering tov de 920.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

barta123 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:47:
[...]
...Over het draadloos laden, ik gebruik het ook dagelijks, misschien dat ik de spoel van de originele cover afhaal! Die kun je trouwens ook gewoon bestellen, voor een 10tje! (adres heb ik eventueel wel)
Thanks. Als je de link/adres hebt, hoor ik het graag. Mag ook via PM.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
KrazyJay schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:40:
Ik heb vandaag een ontzettende verbetering ervaren wat betreft batterijverbruik.

Gisteravond was ik het zat dat Skype Video a.k.a Skype + Messaging het gewoon sinds dag 1 niet goed werkte, zoals vastlopers als ik een skypegesprek wilde starten en dergelijke, dat ik mezelf in Skype Video uitgelogd heb. In plaats daarvan heb ik de "oude" Skype app geïnstalleerd uit de store, en werkt het vloeiend. Nu heb ik nog 43% batterij over in plaats van ergens tussen niets en 15%. Het vreemde is wel dat in mijn batterijverbruik nog steeds Edge als grootverbruiker bovenaan staat, en dat Skype net als voorheen nooit opgevallen is (en ik let er wel op).

Misschien dat het loont dit ook eens te proberen als de batterijduur tegenvalt.

Verder valt het me op dat Edge het meeste batterij vreet, vooral op wifi, dus misschien loont het ook sychronisatie van Edge uit te zetten aangezien dat ook alleen over wifi gaat.
Ik heb ook nog wel een batterijbesparing gevonden.. N.a.v. dat artikel op 'all about windows phone' over glance/glimp, heb ik dat nu paar dagen uitstaan en mijn accu gaat echt een stuk langer mee. Ik had glimp op 15 seconden staan, dus niet op 'always' ofzo, maar kennelijk maakt dat toch veel uit t.o.v. helemaal uit.
Martinspire schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:05:

De Power knop ligt bij de standaard cover ook iets dieper dan Voume Up/Down. Dat is design om het onderscheid tussen de knoppen te kunnen voelen. Liever hadden ze een andere textuur gebruikt, want ik moet nu wel heel vaak toch even zoeken.

Bij Mozo waren de knoppen iets stroever en kon ik het makkelijker voelen. Ook drukten ze iets minder snel in dan op de standaard cover, wat bij oppakken een groot voordeel is.

Ik heb de Mozo (bruin leer) toch teruggestuurd, want die kraakte als een gek in alle hoekjes. Dat vond ik voor €50 niet acceptabel. Wel een ontzettend mooie uitstraling!
ardvark99 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:18:
[...]

Ik heb net Opera mini op mijn 950XL geïnstalleerd, en ben naar nu.nl gegaan. Vandaar uit de site gepint naar startmenu, en er kwam netjes een icoon op het startmenu te staan, een screenshot van de pagina. Bij het tappen van het icoon werd de site weer geopend in Opera. Daarna Opera verwijderd, waarna ook het icoon op het startmenu werd verwijderd. De tile of icoon is dus direct gekoppeld aan Opera.

Het probleem is nog steeds het OS, er zijn standaarden voor de meta data van website's en standaarden zouden geen standaarden zijn als er geen uitzonderingen zijn of vertakkingen van standaarden. Ik wil niet zeggen dat het een rotzooi is, maar dat W10M nog niet overweg kan met alle "standaarden".

Ik heb er nu geen tijd voor, maar het mooiste zou zijn om een webserver op te zetten, de hoofdpagina van nu.nl rippen, en aanpassen om te kijken of het icoon wel zichtbaar wordt in W10M. Bij andere sites werkt het wel prima, en zoals ik al melde was er zelfs een site die ipv een icoon de actuele berichten als een feed toonde in de tile.

Of bij nu.nl melden dat zij de site moeten aanpassen :P
Ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk aan het OS en/of Edge ligt. Irritant is het wel, want door de slechte interface van Edge om bij Favorieten te komen gebruik ik liever een rijtje tiles. Maar als die er allemaal hetzelfde uitzien is dat ook niet handig.

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 11:39

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Weet iemand trouwens hoe ik de agenda van Microsoft Outlook (het standaard Office mail programma) kan synchroniseren met de agenda van mijn Lumia? Ik heb gebruik hetzelfde account, maar de afspraken e.d. worden niet gesynchroniseerd.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:42
Welk account is dat?

Verwijderd

Toen "Here" weer beschikbaar was de programms's geïnstallerd. maar nu kan ik ze niet meer vinden tussen de apps. Maar als ik naar de Store ga en ik zoek Here op dan zegt ie dat ze al geïnstalleerd zijn, kan ze ook openen vanaf de store, maar zie ze niet bij de telefoon zelf staan?

Iemand dit ook en weet mss de oplossing?

build 10586.107 en firmware .27.15506.xxxxx (btw nog steeds geen nieuwe Firmware binnen, zelfs niet via de "productie" stand.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Ik gebruik een Live account voor mijn mail en agenda. Dit account is ingelogd op Microsoft Outlook op de PC en als account op mijn Lumia. Als ik in de agenda in Microsoft Outlook een afspraak plaats, komt dit niet in de agenda van mijn telefoon.

Any ideas?

Verwijderd

bilgy_no1 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:59:
[...]

Ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk aan het OS en/of Edge ligt. Irritant is het wel, want door de slechte interface van Edge om bij Favorieten te komen gebruik ik liever een rijtje tiles. Maar als die er allemaal hetzelfde uitzien is dat ook niet handig.
Hoe gaan jullie dan naar de favorieten toe??
ik druk in Edge op de drie puntjes en dan op favorieten, is dus twee klikken, vroeger was het éën klik, dus één klik meer, maar je kunt nu ook direct naar je leeslijst e.d.

• Raymond
MisterChaoSs schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:45:
[...]

Ik gebruik een Live account voor mijn mail en agenda. Dit account is ingelogd op Microsoft Outlook op de PC en als account op mijn Lumia. Als ik in de agenda in Microsoft Outlook een afspraak plaats, komt dit niet in de agenda van mijn telefoon.

Any ideas?
Mijn ervaring is dat dan vaak niet het goede account is geselecteerd.

Ik zie dat regelmatig bij collega's met iPhones: Die maken op de telefoon een afspraak in de iCloud agenda (onbedoeld, maar staat standaard geselecteerd) aan en verbazen zich dan dat het niet zichtbaar is in Outlook (exchange).

Wellicht bij jou hetzelfde euvel?

Verwijderd

MisterChaoSs schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:45:
[...]

Any ideas?
zie de afspraak wel bij outlook.com verschijnen?
wellicht gebruik je de verkeerde agenda, outlook kan meerdere agenda's hebben.
CAP-Team schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:59:
Sinds afgelopen week nu tweemaal een spontane reboot gehad, wellicht sinds 10586.107.
Verder op zich prima tevreden met het toestel, maar niet echt veel tevredener dan ik met mijn lumia 920 was. Ik wacht nog op de firmware update die het probleem met de GPS zou oplossen. De camera is wel een enorme verbetering tov de 920.
Die firmware met GPS verbetering is er eigenlijk ook als production versie, maar blijkbaar duurt het nogal even voordat iedereen die update krijgt aangeboden? Ik heb toch al aardig met GPS gewerkt sinds die laatste FW update, dat is dan ook toevallig omdat ik normaal gesproken maar weinig gebruik maak van navigatie. Tijdens de ritten die ik heb gemaakt waren er werkelijk nul problemen met de ontvangst.

Naar ik heb begrepen hebben de meesten hier nog steeds niet die (16025.39xxx) laatste productie versie, of is dit voor de Nederlandse toestellen inmiddels wel het geval?

Testing, one, two ...

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Raymond schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:34:
[...]

Mijn ervaring is dat dan vaak niet het goede account is geselecteerd.

Ik zie dat regelmatig bij collega's met iPhones: Die maken op de telefoon een afspraak in de iCloud agenda (onbedoeld, maar staat standaard geselecteerd) aan en verbazen zich dan dat het niet zichtbaar is in Outlook (exchange).

Wellicht bij jou hetzelfde euvel?
Ik heb voor de zekerheid alleen mijn Live mail ingelogd op Microsoft Outlook. Hetzelfde account gebruik ik voor mijn agenda op mijn telefoon. Er staat maar 1 agenda aan voor de zekerheid.

Kan het liggen aan de instellingen van mijn account wellicht? Ik gebruik POP3 instellingen, omdat Exchange instellingen niet werken voor een @live.nl adres. |:(

• andrik1
MisterChaoSs schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:48:
[...]

Ik heb voor de zekerheid alleen mijn Live mail ingelogd op Microsoft Outlook. Hetzelfde account gebruik ik voor mijn agenda op mijn telefoon. Er staat maar 1 agenda aan voor de zekerheid.

Kan het liggen aan de instellingen van mijn account wellicht? Ik gebruik POP3 instellingen, omdat Exchange instellingen niet werken voor een @live.nl adres. |:(
Je hoeft geen pop3 te gebruiken je kan gewoon imap gebruiken met Live. Het pop3-only tijdperk is al tijden voorbij, zelfs bij live/hotmail.
Sterker nog je zou pop3 niet eens hoeven instellen. Als je gewoon automatische configuratie van van je live mail op je telefoon doet is het imap. (heb ik zelf ook voor mijn live mail).

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

andrik1 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:53:
[...]

Je hoeft geen pop3 te gebruiken je kan gewoon imap gebruiken met Live. Het pop3-only tijdperk is al tijden voorbij, zelfs bij live/hotmail.
Sterker nog je zou pop3 niet eens hoeven instellen. Als je gewoon automatische configuratie van van je live mail op je telefoon doet is het imap. (heb ik zelf ook voor mijn live mail).
Automatisch in Microsoft Outlook (PC) kan wel, maar zodra ik bij het inlogscherm kom, blijft hij dat scherm herhalen. Ik voer het juiste wachtwoord in.

Het gaat redelijk Off-topic dus wellicht dat ik even zelf ga kloten. iig bedankt en ik laat het nog weten :)

• Raymond
Pop3 is voor zover ik weet alleen voor het ophalen van mail. Dat zou betekenen dat er inderdaad helemaal geen afspraken worden gesynced. Je zal een andere sync-optie moeten kiezen, zoals imap :)

• andrik1
MisterChaoSs schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:58:
[...]

Automatisch in Microsoft Outlook (PC) kan wel, maar zodra ik bij het inlogscherm kom, blijft hij dat scherm herhalen. Ik voer het juiste wachtwoord in.

Het gaat redelijk Off-topic dus wellicht dat ik even zelf ga kloten. iig bedankt en ik laat het nog weten :)
Het klinkt heel raar... sowieso kan je nooit exchange gebruiken bij een live account. Pop3 moet je vermijden is ouderwetse foei foei.
Hoedanook. Is je live account tevens je telefoon account? Dus waar je je telefoon mee hebt ingericht? Dan zou dat qua mail en agenda namelijk al automatisch goed moeten staan.

Zo niet. Verwijder dan je mailaccount ff van je telefoon en maak hem eens op nieuw aan. Kies 'nieuw account'. Kies 'outlook.com', dat geldt namelijk ook voor live mail, daarna moet de rest van zelf gaan.
Je heoft geen pop3 meuk op te geven.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

andrik1 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:07:
[...]

Het klinkt heel raar... sowieso kan je nooit exchange gebruiken bij een live account. Pop3 moet je vermijden is ouderwetse foei foei.
Hoedanook. Is je live account tevens je telefoon account? Dus waar je je telefoon mee hebt ingericht? Dan zou dat qua mail en agenda namelijk al automatisch goed moeten staan.

Zo niet. Verwijder dan je mailaccount ff van je telefoon en maak hem eens op nieuw aan. Kies 'nieuw account'. Kies 'outlook.com', dat geldt namelijk ook voor live mail, daarna moet de rest van zelf gaan.
Je heoft geen pop3 meuk op te geven.
Pop3 zooi weggepest, maar het blijft vaag. Ik heb met Outlook Connector mijn Live mail in Microsoft Outlook gezet (PC) en nu kan ik bij mijn agenda. De afspraken synchroniseren wel NAAR Outlook (PC) maar niet terug naar mijn online agenda... |:(

• andrik1
MisterChaoSs schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:19:
[...]

Pop3 zooi weggepest, maar het blijft vaag. Ik heb met Outlook Connector mijn Live mail in Microsoft Outlook gezet (PC) en nu kan ik bij mijn agenda. De afspraken synchroniseren wel NAAR Outlook (PC) maar niet terug naar mijn online agenda... |:(
Ik weet niet wat je bedoelt met connector (is iets ouds volgens mij)...maar als ik je een tip mag geven. Je weet welke client je op je pc hebt (versie en naam) en je weet dat je outlook op je phone wilt instellen. Dus ga naar google en type in 'live mail instellen in....<je client>' en dan kom je zo bij diverse handleidingjes.

Ik hoor je allemaal dingen zeggen die mij niet bekend voorkomen dus wellicht kan ik je ook niet helpen want in de basis is het echt een makkie om live.nl mail in te stellen op pc en telefoon en zolang je imap gebruikt moet alles goed synchroniseren.

(vergeet overigens op je telefoon niet in te stellen hoe frequent je wilt syncen (direct, per uur, per 2 uur etc).
succes!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

andrik1 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:27:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met connector (is iets ouds volgens mij)...maar als ik je een tip mag geven. Je weet welke client je op je pc hebt (versie en naam) en je weet dat je outlook op je phone wilt instellen. Dus ga naar google en type in 'live mail instellen in....<je client>' en dan kom je zo bij diverse handleidingjes.

Ik hoor je allemaal dingen zeggen die mij niet bekend voorkomen dus wellicht kan ik je ook niet helpen want in de basis is het echt een makkie om live.nl mail in te stellen op pc en telefoon en zolang je imap gebruikt moet alles goed synchroniseren.

(vergeet overigens op je telefoon niet in te stellen hoe frequent je wilt syncen (direct, per uur, per 2 uur etc).
succes!
Ik krijg wel gewoon mijn mail binnen. Ik gebruik Office 2010 op een oudere laptop, maar er gebeurde net iets. Het venster met "verwerken" van e-mails e.d. stond ergens verstopt.... 8)7 Ik wacht nu geduldig af en anders ga ik lekker een 365 abbo voor de familie halen :+

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:32:
[...]

Hoe gaan jullie dan naar de favorieten toe??
ik druk in Edge op de drie puntjes en dan op favorieten, is dus twee klikken, vroeger was het éën klik, dus één klik meer, maar je kunt nu ook direct naar je leeslijst e.d.
Ja, drie puntjes -> Favorieten -> Keuze maken = 3x klikken

Het gaat vooral om de favorieten bij openen van een nieuw tabblad:

Rechtsonder: Tabs -> + -> drie puntjes -> Favorieten -> Keuze maken = 5x klikken

Terwijl bij Tabs -> + -> direct de favorieten zichtbaar kunnen zijn. Ook moet je van linksonder naar rechtsonder, naar ergens boven gaan, wat met de Lumia 950XL niet met een hand te doen is.

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:20
barta123 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:17:
[...]

[afbeelding]
Nee, die krijg ik random gedurende de dag. En ik ben één van die twee Nederlanders die geen WhatsApp heeft, dus dat kan het niet zijn. :)
Pagina: 1 ... 72 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.