X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Tot ik .29 binnenkreeg werd het alarm ook standaard teruggezet naar alle weekdagen i.p.v. maandag t/m vrijdag.
Nu weet ik niet of dit probleem aan de 950XL is gerelateerd of aan Windows 10 Mobile. Ik heb gezocht in het Windows 10 Mobile topic maar heb daar ook niets kunnen vinden. Bing geeft ook geen oplossing.
Is er iemand anders die dit probleem heeft (eventueel met een andere notificatie) of een oplossing kent?
D0gtag schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:21:
[...]
Geen problemen met 5GHz gehad, geen hidden ssid ingesteld voor 5 toevalligIk geloof dat hij hem bij mij ook niet vond maar wel kon toevoegen en dat hij het deed. Wat me ook logisch lijkt met een hidden SSID.
Mijn FW is nu 15506.02031
Mijn FW is idd ook anders dan wat die amerikanen binnen krijgen, die eindigt op 2008. Maar mijn SSID's zijn niet hidden en ook het zelfde, anders was ik er waarschijnlijk niet zo snel achter gekomen. Same name, maar de een eindigt op 2, de ander op 5, zodat ik mooi onder schijt kan maken. Zal zo meteen ff handmatig zoeken, ben nu bezig met .36 te installeren ;-)Het kan zijn dat jouw Asus beide uitzend, onder hetzelfde SSID. dat hij gelijk de 5 Ghz pakt.
Btw, op de Asus draai ik de laatste versie van Merlin, heb op mijn laptop daar ook was eens last van, dat ie van de ene band naar de andere moet gaan, maar daar zie ik ze wel beide op.
Verwijderd
..zodat ik mooi onderscheid kan maken neem ik aan. Zou anders een mooie boel wordenardvark99 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:33:
..zodat ik mooi onder schijt kan maken.
Sorry, tik foutjeVerwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:58:
[...]
..zodat ik mooi onderscheid kan maken neem ik aan. Zou anders een mooie boel worden
Hier was het denk ik 2 minuten installatie terwijl device gestart is, daarna reboot en ongeveer 8 minuten tandwieltjes, daarna nog 3 a 4 minuten migrating your data (23 stappen)bilgy_no1 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:54:
[...]
Ja, vooral het begin ging heel langzaam...
Ben benieuwd wat er precies gefixt is hiermee. Voordat ik de update installeerde keek ik op de pagina die bij de update hoort (linkje stond bij de knop waar update beschikbaar was) maar daar stond dat er nog geen updates waren voor W10M.
Ja, dat vind ik ook vreemd: Microsoft rolt al updates uit, maar volgens de website zijn er nog geen updates...Shinji schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:27:
[...]
Hier was het denk ik 2 minuten installatie terwijl device gestart is, daarna reboot en ongeveer 8 minuten tandwieltjes, daarna nog 3 a 4 minuten migrating your data (23 stappen)
Ben benieuwd wat er precies gefixt is hiermee. Voordat ik de update installeerde keek ik op de pagina die bij de update hoort (linkje stond bij de knop waar update beschikbaar was) maar daar stond dat er nog geen updates waren voor W10M.
Verwijderd
Ik heb een tijdje geleden hier al een opmerking overgemaakt, maar totaal geen reactie op gehad.ll roel j schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:32:
Wat ik de laatste tijd merk is dat de instellingen van mijn notificatie voor Wordfeud opnieuw ingesteld dienen te worden nadat de telefoon opnieuw is opgestart. De andere notificaties heb ik standaard staan, maar dit is de enige notificatie die ik heb aangepast.
Tot ik .29 binnenkreeg werd het alarm ook standaard teruggezet naar alle weekdagen i.p.v. maandag t/m vrijdag.
Nu weet ik niet of dit probleem aan de 950XL is gerelateerd of aan Windows 10 Mobile. Ik heb gezocht in het Windows 10 Mobile topic maar heb daar ook niets kunnen vinden. Bing geeft ook geen oplossing.
Is er iemand anders die dit probleem heeft (eventueel met een andere notificatie) of een oplossing kent?
Ik heb gemerkt dat jet
Merk wel dat na de update apps (ING, WeChat) bij mij sneller starten dan daarvoor.
[ Voor 12% gewijzigd door Chocoball op 22-12-2015 23:33 ]
New firmware update for Lumia 950/950 XL: 01078.00027.15506.020xx
- Stability and performance improvements.
- Improvements for SD memory card support.
- Improvements for automatic display brightness settings.
- Fix for a camera problem that was causing noisy images in low-light conditions for some users.
- Fix for a 4K video problem that was causing stripes to show up while playing back recorded videos for some users.
[ Voor 9% gewijzigd door ColdRain op 22-12-2015 23:42 ]
Verwijderd
Zie MS post:
http://answers.microsoft....-944c-afbdd9f6e9cc?auth=1
Ik heb het probleem gevonden, de Asus stond op een hoog kanaal automatisch afgestemd, 140 oid. Het kanaal op de 5GHz band lager ingesteld, op kanaal 48, en nu zie ik de SSID van de 5GHz band wel, en heb de telefoon hier op aan kunnen melden. Heeft misschien met regio settings te maken?ardvark99 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:18:
Ik heb zo'n idee dat mijn Wifi 5GHz het niet doet op mijn 950XL. Toestel al eens gereboot, en dit tevens met mijn Asus RT-AC68U gedaan. Ik zie alleen de 2.4 GHz SSID. Bekend probleem?
Zal inderdaad wel de regio zijn. US gebruikt standaard andere kanalen als EU voor wifi.ardvark99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:07:
[...]
Ik heb het probleem gevonden, de Asus stond op een hoog kanaal automatisch afgestemd, 140 oid. Het kanaal op de 5GHz band lager ingesteld, op kanaal 48, en nu zie ik de SSID van de 5GHz band wel, en heb de telefoon hier op aan kunnen melden. Heeft misschien met regio settings te maken?
Patient gamer
Hmm, dat ga ik dan maar eens uittesten voor mijn blog, ik had veel last van ruis op lage ISO levels, leek mij al niet helemaal kloppend, maar grote kans dat ik last had van die bug.ColdRain schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:40:
In dat draadje op windowscentral lees ik:
New firmware update for Lumia 950/950 XL: 01078.00027.15506.020xx
- Stability and performance improvements.
- Improvements for SD memory card support.
- Improvements for automatic display brightness settings.
- Fix for a camera problem that was causing noisy images in low-light conditions for some users.
- Fix for a 4K video problem that was causing stripes to show up while playing back recorded videos for some users.
People as things, that’s where it starts.
Ik wacht nog even af met mijn Lumia 640 op WP 8.1 en lees hier graag mee.
En iOS en Android krijgen ook telkens updates, is dat ook een nadeel?
Verwijderd
Dat is het altijd met nieuw spul met ook nog een nieuw OS.FreshM schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:23:
Windows 10 Mobile is nog een behoorlijk 'work-in-progress' zo te lezen.
Ik stap daarom morgen in. Met mooi deze nieuwe firmware en 2 OS updates.
Na de eerste Firmware en OS updates loop je meestal niet veel risico meer.
Na 8 jaar iPhone weet ik dat dat op iOS ook niet altijd meteen goed gaat. Juist de weinige updates op WP 8.1 zie ik als een positief teken. Mijn post was geen rant. Ik volg dit draadje, omdat ik benieuwd ben naar Windows 10 Mobile. Ik heb pas sinds 2 maanden een Windows Phone, hè?RobinHood schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:30:
Work in progress betekend niet dat je het niet kan gebruiken zonder problemen.
Yep. Juist de bugs komen in dit forum naar voren. Mooi dat je je daardoor niet laat tegenhouden. Het is bij iOS en Android niet veel anders. Veel plezier met je 950 (XL). Stiekem ben ik best jaloers...Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:30:
[...]
Dat is het altijd met nieuw spul met ook nog een nieuw OS.
Ik stap daarom morgen in. Met mooi deze nieuwe firmware en 2 OS updates.
Na de eerste Firmware en OS updates loop je meestal niet veel risico meer.
op android kon ik gewoon save picture gebruiken, werd hij gelijk opgeslagen. Op Windows kan dat niet, moet je echt save as -> map kieze -> naam kiezen -> etc.
Niet handig als ik 10 pics wil opslaan
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Opeens werd ik vannacht wakker van een fel display en zag ik de twee radertjes draaien. Aangezien mijn setting op automatisch updaten staan, dacht ik "mooi, de .36 is nu aan het installeren".
Kijk ik vanochtend, nog steeds .29...
Iemand een verklaring hiervoor?
Misschien de firmware update gehad?dfrenner schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:42:
Okee vreemd, ik zat al op de .29 update, maar nog geen .36 gezien hier.
Opeens werd ik vannacht wakker van een fel display en zag ik de twee radertjes draaien. Aangezien mijn setting op automatisch updaten staan, dacht ik "mooi, de .36 is nu aan het installeren".
http://www.windowscentral...umia-950-and-lumia-950-xl
Firmware update! Zie een aantal posts hierboven. Ik draai zelf momenteel .36 via het insider program, maar nog geen firmware update zichtbaar. Versie 000-NLdfrenner schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:42:
Ja hoor...dat betekent waarschijnlijk dat je de firmware update MICROSOFTMDG binnen hebt gekregen.dfrenner schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:42:
Heb je niet gewoon per ongeluk op dismiss gedrukt?ardvark99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:46:
Vanmorgen dus de eerste keer mijn 950XL gebruikt als wekker, maar de snooze functie herhaalt maar 2-3 keer? Dit is niet anders in te stellen?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee, volgens mij niet. Toen ik opstond heb ik op de powerknop gedruk, en stond ie nog steeds op alarm met de keuze snooze/dismiss. Moet toch eens gaan testen hoe het alarm werkt.oisyn schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:24:
[...]
Heb je niet gewoon per ongeluk op dismiss gedrukt?
Ik gebruik hem iedere morgen als wekker en bij mij gaat hij gewoon net zolang af tot ik hem uit zet...ardvark99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:46:
Vanmorgen dus de eerste keer mijn 950XL gebruikt als wekker, maar de snooze functie herhaalt maar 2-3 keer? Dit is niet anders in te stellen?
Wat ik wel heb, is dat ik (op mijn Franse 950 XL) geen Engelstalige language packs kan installeren (zodat ik Cortana kan inschakelen), dat schijnt een known issue te zijn....maar irritant is het wel
It's never easy.....
Ik draai ook .36. Maar heb de telefoon sinds gisteren, moet echt nog wennen aan WM, heb daarvoor een Huawei P6 gehad, is nu andere koekTheVMaster schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:56:
[...]
Ik gebruik hem iedere morgen als wekker en bij mij gaat hij gewoon net zolang af tot ik hem uit zet...
Wat ik wel heb, is dat ik (op mijn Franse 950 XL) geen Engelstalige language packs kan installeren (zodat ik Cortana kan inschakelen), dat schijnt een known issue te zijn....maar irritant is het wel(build .36 draai ik overigens).
Tot nu toe totaal geen spijt. Je kan een hoop instellen, maar bij sommige dingen weer minder, zoals de wekker, alleen het toontje.
Enigste wat ik mis is de Nefit Easy app.
Vreemd, ik heb gisteren de 950XL pas binnen gehad, kon alles achter elkaar installeren zonder fratsen, van .00 > .29 > eea FW update > .39.Radeon schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:01:
Hier nog geen firmware update op me 950. Zit wel insider build .36 misschien dat die daarvoor niet doorkomt?
Enigste wat ik miste was de Lumia Offers app, maar vond op de MS site hoe je die moet installeren, inmiddels ook het Display Dock besteld. (https://www.microsoft.com...ingleTopic&topic=FA144640) Alles loopt op rolletjes tot nu toe (behalve een wekker issue vanmorgen
[ Voor 6% gewijzigd door ardvark99 op 23-12-2015 12:59 ]
Heb je nefit al aangeschreven!?ardvark99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:03:
Enigste wat ik mis is de Nefit Easy app.
Nee nog niet. Heeft waarschijnlijk weinig zin. Ze zijn al heel erg traag met updates en ze beloven al heel lang een web versie, maar er gebeurd weinig/ Op de site staat dat ze geen WP ondersteunen...
Verwijderd
als iedereen zo denkt, van het heeft geen zin en toch zo'n apparatuur aanschaffen dan zullen ze inderdaad weinig doen. Ze denke dan dat er geen vraag naar is.ardvark99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:16:
[...]
Nee nog niet. Heeft waarschijnlijk weinig zin. Ze zijn al heel erg traag met updates en ze beloven al heel lang een web versie, maar er gebeurd weinig/ Op de site staat dat ze geen WP ondersteunen...
Mijn advies is altijd even van je te laten horen, als alle Windows Phone gebruikers dat zouden doen dan kunnen ze er niet meer omheen.
Daar ben ik het ook volledig mee eens, en ik ben het ook van plan om contact op te nemen (ik heb al een lijstje van andere punten voor hun klaar staat), alleen blijf ik er bij dat het bij sommige toko's niet zal helpen.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:40:
[...]
als iedereen zo denkt, van het heeft geen zin en toch zo'n apparatuur aanschaffen dan zullen ze inderdaad weinig doen. Ze denke dan dat er geen vraag naar is.
Mijn advies is altijd even van je te laten horen, als alle Windows Phone gebruikers dat zouden doen dan kunnen ze er niet meer omheen.
Misschien een optie voor de rest van WP gebruikers om een mail te sturen, al heb je zelf geen app nodig, in dit geval naar Nefit. Soort van spammen...
Ik zie het al op de FP van Tweakers "Nefit stopt ontwikkeling voor Windows platform omdat Windows gebruikers irritant zijn"
RobinHood schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:54:
Denk niet dat dat heel positief is voor ons imago![]()
Ik zie het al op de FP van Tweakers "Nefit stopt ontwikkeling voor Windows platform omdat Windows gebruikers irritant zijn"
Hoe is de ontvangstkwaliteit van dit toestel in randgebieden? Ontvangt dit toestel goed in lastige situaties of verliest hij snel zijn signaal? Hebben jullie vergelijkingsmateriaal met bv een iPhone of het liefst een Nexus 5 2013? Dat is waar ik op dit moment het meest benieuwd naar ben.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Volgens mij kunnen we er over eens zijn dat wij hierover van mening verschillenRobinHood schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:30:
Work in progress betekend niet dat je het niet kan gebruiken zonder problemen.
Tot voor kort kon ik basic taken niet uitvoeren, als fatsoenlijk muziek luisteren (playlist maken doet het nog steeds niet en aangemaakte lijsten speelt hij wel/niet random, het tonen van de titel op het lockscreen loopt slecht zodat je niet lekker kan scrollen door je lijst zonder steeds weer te moeten unlocken, nummers die het niet doen en de app crashed) Windows Hello nog steeds erg beta en werkt vaak niet. Whatsapp die mogelijk voor het suis/tikken zorgt, niet opent. Herladen moet worden. SD kaart die niet werk en het benaderen van de SD via de USB kabel werkt ook niet lekker, toestel raakt na een paar minuten kopiëren van slag en verliest verbinding met pc/lap. Dat betekent dat ik alleen een paar nummers per keer op een 64GB sd kaart kan zetten. Mappen maken op intern geheugen (32gb of wat er van over is) crashed de verbinding en loopt hij vast (toestel loopt verder gewoon door alleen usb verbinding niet).
(zie net dat al me wekkers & custom ringtones weer weg zijn
Het wordt steeds beter maar er zijn gewoon nog grote bugs die weg gewerkt moeten worden en zoals het toestel inoktober november verkocht werd, kon gewoon niet. Of ze hadden een sticker op de doos moeten plakken:
"Alleen voor liefhebbers van WM10"
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Windows Hello IS nog beta, wat Microsoft overigens ook zegt.D0gtag schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:20:Windows Hello nog steeds erg beta en werkt vaak niet.
Dat klopt want toen wàs dat toestel er nog niet.... en zoals het toestel in oktober verkocht werd, kon gewoon niet.
Ik heb de mijne van 27 november, misschien waren er enkelen die dit al een week vroeger hadden, maar oktober echt niet.
Excuses Nov.ColdRain schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:29:
[...]
Windows Hello IS nog beta, wat Microsoft overigens ook zegt.
[...]
Dat klopt want toen wàs dat toestel er nog niet.
Ik heb de mijne van 27 november, misschien waren er enkelen die dit al een week vroeger hadden, maar oktober echt niet.
Ja dat zegt ms als je het toestel koopt en bij hello settings kijkt. Maar nergens in de reviews of bij de ms lumia site geven ze aan dat dit een beta feature is.
Nu is het grote wachten op de w10 apps.
Geen ervaring met die twee telefoons, maar de ontvangst lijkt beter dan met mijn 820, eerder en meer balkjes 4g, snelheid lijkt ook wat hoger, maar Youfone is niet echt snel met 4g.Jassy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:19:
Hoe is de ontvangstkwaliteit van dit toestel in randgebieden? Ontvangt dit toestel goed in lastige situaties of verliest hij snel zijn signaal? Hebben jullie vergelijkingsmateriaal met bv een iPhone of het liefst een Nexus 5 2013? Dat is waar ik op dit moment het meest benieuwd naar ben.
En tja, mijn telefoon deed het al prima met .00, merk weinig van .29, maar andere mensen wel.
Zet de link hier in het topic neer en ik weet zeker dat meerdere eigenaars je willen helpen.ardvark99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:16:
Ik doe iig wel mee
Maar ik vertel Enoco ook gewoon dat het missen van een Windows app een no-go is om Toon bij ze af te nemen, als ze me weer een keer bellen met een aanbod...
Blijven doen, de aanhouder wint!
Nog even een aanvulling;corset schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:53:
wel een kleine irritatie gevonden:
op android kon ik gewoon save picture gebruiken, werd hij gelijk opgeslagen. Op Windows kan dat niet, moet je echt save as -> map kieze -> naam kiezen -> etc.
Niet handig als ik 10 pics wil opslaan
net verschillende manieren getest. Helaas zonder succes
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ja heel irritant, heb het ook terwijl in WP8.1 het standaard werd opgeslagen in opgeslagen itemscorset schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:09:
[...]
Nog even een aanvulling;
net verschillende manieren getest. Helaas zonder succesWel een irritatie factor aan het worden. Misschien dat het in andere browsers beter gaat, dat maar proberen.
Ken het probleem, voordeel tav android is wel dat je met de share functie de foto rechtstreeks naar whatsapp stuurt ipv. een link. (moto x 2014 haast stock android). Dat scheelt in het opslaan van foto's.corset schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:09:
[...]
Nog even een aanvulling;
net verschillende manieren getest. Helaas zonder succesWel een irritatie factor aan het worden. Misschien dat het in andere browsers beter gaat, dat maar proberen.
Heb een TomTom Rider 400 welke wel netjes paired met mijn Lumia 950, maar behalve als ik handmatig de "mobile hotspot" functionaliteit aanvink blijft deze connecten/disconnecten...
Het vinkje "allow another device to turn on mobile hotspot" staat aan, de share data op bluetooth en nog wordt niet automatisch overgeschakeld.
Vrij irritant, op mijn iPhone en een HTC One krijgt de TomTom wel automatisch data van de smartphone.
Het lijkt af en toe te werken, maar alleen als ik in het mobile hotspot menu zelf een keer getoggled heb ofzo, maar er is niet echt een patroon of workaround te vinden.
Dat handmatig omzetten naar "mobile hotspot" vind ik echt ruk, wil gewoon instappen en gaan!
productreview: Microsoft Lumia 950 XL Zwart review door bilgy_no1
Verwijderd
Ben benieuwd of iemand anders hier ervaring mee heeft
bilgy_no1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:53:
Ik heb mijn review vanochtend verder bijgewerkt met meer foto's, een analyse van welke apps ik op Android heb en hoe zich dat verhoudt tot beschikbaarheid in de Windows Store. Daarnaast nog wat formatting.
productreview: Microsoft Lumia 950 XL Zwart review door bilgy_no1
Voor zover ik zelf gemerkt heb is het ontvangst prima, denk dat het feit dat er 2 antennes in zitten daar ook wel aan bijdraagt.Jassy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:19:
Die functies heb ik nog niet goed werkbaar gekregen op de Synology. Ook met Android niet overigens; het is aan de kant van mijn server nog niet goed geïnstalleerd.Omnia love schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:08:
Kun je met DS Photo automatisch uploaden net als bij Android?
[...]
De apps zijn er in ieder geval aan de kant van Windows.
Mijn bluetooth werkt ook nog niet zoals het zou moeten. Met mijn 930 icm 8.1 nooit problemen gehad in de auto, maar nu lijkt het wel of ik regelmatig wel problemen ondervind met de koppeling. Gister viel de verbinding met mijn auto zomaar telkens weg en dan reconnect hij automatish weer en viel hij weer weg, bluetooth uit en aan gezet en toen leek het weer goed te gaan (gaat dan om Spotify afspelen). In mijn geval 950XL met .36 zonder firmware update.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:54:
Heeft iemand een Nokia treasure tag die hij gebruikt op zijn lumia 950xl? Ik gebruik namelijk de standaard app "Gadgets" en ervaar een slechte verbinding, die vaak ontkoppeld wordt. Vaak moet ik de instellingen verwijderen en opnieuw koppelen. Ik heb built .29 en de firmware update gehad en dat lijkt niet veel uit te maken, behalve dat hij wel een betere verbinding heeft. Als ik zelf Bluetooth uit heb gezet en weer aan na een tijd weer aanzet, wil hij niet koppelen. Er is ook nog een Treasure tag app in de store.
Ben benieuwd of iemand anders hier ervaring mee heeft
Verwijderd
Misschien dat voor jou de firmware update wel wat gaat uit maken, ik heb sinds die update een betere verbinding en ontkoppeld hij niet zomaar meer.Louw Post schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:30:
[...]
Mijn bluetooth werkt ook nog niet zoals het zou moeten. Met mijn 930 icm 8.1 nooit problemen gehad in de auto, maar nu lijkt het wel of ik regelmatig wel problemen ondervind met de koppeling. Gister viel de verbinding met mijn auto zomaar telkens weg en dan reconnect hij automatish weer en viel hij weer weg, bluetooth uit en aan gezet en toen leek het weer goed te gaan (gaat dan om Spotify afspelen). In mijn geval 950XL met .36 zonder firmware update.
Nee kan nog niet, maar als iedereen dat hier nou even aangeeft:Omnia love schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:08:
Kun je met DS Photo automatisch uploaden net als bij Android?
https://www.synology.com/en-global/form/inquiry/feature
De app onderstent het nog niet...bilgy_no1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:25:
Die functies heb ik nog niet goed werkbaar gekregen op de Synology. Ook met Android niet overigens; het is aan de kant van mijn server nog niet goed geïnstalleerd.
De apps zijn er in ieder geval aan de kant van Windows.
Maar als iedereen nu even dit invult:
Ik kreeg de volgende reactie:
Dear Danny,
First of all, I would like to thank you for your interest in our products and for your feedback.
The Photo backup function is not available on Windows Phone indeed. It would make a great improvement to the WP users to facilitate your backup of your pictures. I will therefore forward your request to our R&D. They will gather all requests and take them into account while developing the future version of DS photo.
I hope that this information will be useful for you.
Truly yours,
Thibault
Product Manager
Je bedoelt deze update nieuws: Microsoft voorziet Lumia 950 en 950 XL van firmware-update? Komt vanzelf, je blijft op .29, is een FW update geen WP10 update. Ik heb 'm gister ook al gehad. Ff geduld ;-)sandr schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:11:
Krijgt iedereen de nieuwe update binnen zodra hij checkt voor updates? Kreeg deze week, na een factory reset, pas de .29 binnen, maar hij kan nu de .020xx weer niet vinden.
Ik heb nog geen Lumia 950(XL) maar heb alvast een mail verstuurd naar Synologydfrenner schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:10:
[...]
Nee kan nog niet, maar als iedereen dat hier nou even aangeeft:
[...]
De app onderstent het nog niet...
Ik kreeg de volgende reactie:
Dear Danny,
First of all, I would like to thank you for your interest in our products and for your feedback.
The Photo backup function is not available on Windows Phone indeed. It would make a great improvement to the WP users to facilitate your backup of your pictures. I will therefore forward your request to our R&D. They will gather all requests and take them into account while developing the future version of DS photo.
Truly yours,
Thibault
Product Manager
Hopen dat het zo blijft want ik was daardoor juist niet blij met .29. Het toestel zelf blijft wel echt super, hoewel ik wel twijfel of de gewone 950 qua grootte toch niet beter is. Ik vind hem nog steeds erg groot, de gewone 950 scheelt toch nog wel een stukje.. Maar goed, ik kan altijd nog ruilen met iemand. Eerst het dock binnen krijgen (wat me nog steeds niet is gelukt ivm geen PayPal en geen creditcard).
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Yup, maar ik vind het vooral gek dat de telefoon bij het checken voor updates doodleuk zegt dat hij alles heeft terwijl ik hier andere verhalen lees. Heb namelijk audio problemen (bij gemaakte filmpjes komt er alleen geluid van rechts) en wilde hem vandaag voor reparatie versturen, maar leek me handig om te kijken of deze update het misschien oplost.ardvark99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:17:
[...]
Je bedoelt deze update nieuws: Microsoft voorziet Lumia 950 en 950 XL van firmware-update? Komt vanzelf, je blijft op .29, is een FW update geen WP10 update. Ik heb 'm gister ook al gehad. Ff geduld ;-)
Verwijderd
Wederom even geduld dus.
Als insider kreeg ik hem niet, maar ik had me uitgeschreven als insider, daarna een hard reset gedaan en toen kwam de firmware als update beschikbaar. Draai nu op .36 met de met firmware 01078.00027.15506.02031. Nu alle apps weer aan het updaten in de store.FutureCow schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:34:
Zijn er al insiders die zowel .36 als de nieuwe FW hebben?
Ps: De harde reset had ik trouwens alleen als voorzorg gedaan om Insider volledig kwijt te zijn, het was niet dat de telefoon instabiel was. Bijkomend voordeel is dus dat de firmware ook meteen kwam terwijl die daarvoor niet kwam (daarvoor ook updates gecheckt nav van het bericht op de frontpage)
[ Voor 25% gewijzigd door griphin op 23-12-2015 16:08 ]
Wel fijn om te weten dat de replies persoonlijk zijn en niet generiek. Ik heb een hele bak aan feature requests gedaan voor de app en synology en kreeg niet veel meer terug dan "heel erg bedankt. Ik heb alle requests doorgestuurd".dfrenner schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:10:
[...]
Nee kan nog niet, maar als iedereen dat hier nou even aangeeft:
https://www.synology.com/en-global/form/inquiry/feature[...]
Pfff heb echt geen zin om weer een hard reset te doen. Had eerst een hard reset gedaan om .29 binnen te krijgen (en vervolgens ook .36 geïnstalleerd) maar ik vond het toch nog irritant hoeveel zaken ik weer naar mijn wensen moest instellen.. Ik hoop dat later de firmware uitkomt voor .36 zonder te hoeven resetten...griphin schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:00:
[...]
Als insider kreeg ik hem niet, maar ik had me uitgeschreven als insider, daarna een hard reset gedaan en toen kwam de firmware als update beschikbaar. Draai nu op .36 met de met firmware 01078.00027.15506.02031. Nu alle apps weer aan het updaten in de store.
Ps: De harde reset had ik trouwens alleen als voorzorg gedaan om Insider volledig kwijt te zijn, het was niet dat de telefoon instabiel was. Bijkomend voordeel is dus dat de firmware ook meteen kwam terwijl die daarvoor niet kwam (daarvoor ook updates gecheckt nav van het bericht op de frontpage)
Microsoft rolt updates al sinds jaar en dag uit in waves. Je komt echt aan de beurt, kwestie van geduld.sandr schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:43:
[...]
Yup, maar ik vind het vooral gek dat de telefoon bij het checken voor updates doodleuk zegt dat hij alles heeft terwijl ik hier andere verhalen lees. Heb namelijk audio problemen (bij gemaakte filmpjes komt er alleen geluid van rechts) en wilde hem vandaag voor reparatie versturen, maar leek me handig om te kijken of deze update het misschien oplost.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Donedfrenner schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:10:
Ik heb net via de site http://welkombijnefit.nl/nl/contact#form gevraagd of er een Nefit Easy app voor WM komt. Ben benieuwd naar de reactie. Op de vernieuwde site staan allerlei vragen, maar niet meer die over WM, wie weet.dfrenner schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:40:
[...]
Zet de link hier in het topic neer en ik weet zeker dat meerdere eigenaars je willen helpen.
Ik doe iig wel mee
Maar ik vertel Enoco ook gewoon dat het missen van een Windows app een no-go is om Toon bij ze af te nemen, als ze me weer een keer bellen met een aanbod...
Blijven doen, de aanhouder wint!
Blijkbaar ontvangen we (bijna) een auto mail terug, Ik heb alleen 1 regel extra....They will gather all requests and take them into account while developing the future version of DS photo.
Truly yours,
Thibault
Product Manager
.... They will gather all requests and take them into account while developing the future version of DS photo. However,I will not be able to provide you any estimated time of availability.
Truly yours,
Thibault
Product Manager
Ingevuld:ardvark99 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:06:
[...]
Ik heb net via de site http://welkombijnefit.nl/nl/contact#form gevraagd of er een Nefit Easy app voor WM komt. Ben benieuwd naar de reactie. Op de vernieuwde site staan allerlei vragen, maar niet meer die over WM, wie weet.
Enige tijd ben ik al aan het wachten op een Windows app. Nu er geen verschil meer zit in de app voor PC, tablet of telefoon is het publiek in één klap immens groot. Wanneer verwachten jullie hier klaar mee te zijn, daar het missen van de app voor mij een absolute no-go is de Nefit Easy thermostaat aan te schaffen. Met andere woorden, zodra er een app is zal ik overgaan tot aankoop. Kunt u mij op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen?
Met vriendelijke groet,
Mooi, mijn reactie is dat ik de Easy al heb, en al 1,5 jaar op de webversie zit te wachten, of een WP. Ben benieuwd naar de reacties.dfrenner schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:51:
[...]
Ingevuld:
Enige tijd ben ik al aan het wachten op een Windows app. Nu er geen verschil meer zit in de app voor PC, ...voor mij een absolute no-go is de Nefit Easy thermostaat aan te schaffen. Met andere woorden, zodra er een app is zal ik overgaan tot aankoop. ...
[ Voor 17% gewijzigd door Swerfer op 23-12-2015 19:22 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik heb toevallig precies zelfde overstap gemaakt, dus hierbij mijn bevindingen t.o.v. de nexus 5Jassy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:19:
Ik zit te twijfelen om mijn Nexus 5 2013 in te ruilen voor een nieuwe Lumia 950 Dual SIM. Ik wil graag Windows Phone gaan proberen nadat mijn moeders Lumia 640 mij wel enthousiast heeft gemaakt voor dit platform. Ik moet nog inventariseren welke apps er niet beschikbaar zijn voor Windows Phone, maar ik denk niet dat dit geen groot probleem zal zijn.
Na 2x scherm te hebben laten vervangen, klaar te zijn met de belachelijke batterijduur van m'n toestel en de windows fanboy in mij het niet meer kon laten... ben ik voor de lumia 950 gegaan(geen dual sim).
Ik had al wel eerder het windows phone/mobile platform eerder uitgeprobeerd met een 640(belachelijk goeie batterijduur zit daar in zeg). En ik mis zelf eigenlijk heel weinig apps, kwa snelheidsbeleving is de 950 wel wat sneller. Maar sommige bugs doen wel afbreuk aan het snelheidsgevoel. Al moet ik zeggen dat dit voornamelijk op de meegeleverde software versie was. Nu op de laatste versie met firmware update en ik ben er echt enorm over te spreken. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de accuduur, deze was erg inconsistent en slecht zonder software update, maar nu kan ik wel zeggen dat hij zelfs goed is, niet alleen t.o.v. nexus 5.
Camera is ook echt ontelbaar keer beter dan die van de nexus 5, al mis ik wel de focus feature(ja gimicky ik weet het).
Ontvangst van het signaal lijkt iets beter dan nexus 5, maar kan dit niet echt meetbaar maken.(zit nog op kpn netwerk dus sowieso weinig problemen in mijn regio).
Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel
Dank je wel voor je reactie. Ik heb nu ook 2x het scherm vervangen van mijn Nexus 5, maar ik ben het Android platform nu wel een beetje zat.. Er zitten altijd wel irritante bugs in, zoals nu weer de WiFi bug die mijn batterij leeg zuigt waardoor ik dus zelfs bij licht gebruik het eind van de dag niet haal met een nieuwe batterij. Ik geef Windows Phone graag een tweede kans, want het platform heeft volgens mij heel veel potentie. Het is echt heel jammer dat de app makers het platform links laten liggen, maar daar komt hopelijk snel verandering in. Ik heb mij echter nog niet verdiept in het app aanbod en het kan best zijn dat er voor de door mij gebruikte apps voldoende alternatieven zijn. Verder valt de ontvangst van de Nexus 5, in vergelijk met andere toestellen, vrij rap weg waar ik mij ook aan stoor aangezien ik niet bepaald in een grote plaats woon en er dus weinig zendmasten staan.CareFace schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:17:
[...]
Ik heb toevallig precies zelfde overstap gemaakt, dus hierbij mijn bevindingen t.o.v. de nexus 5
Na 2x scherm te hebben laten vervangen, klaar te zijn met de belachelijke batterijduur van m'n toestel en de windows fanboy in mij het niet meer kon laten... ben ik voor de lumia 950 gegaan(geen dual sim).
Ik had al wel eerder het windows phone/mobile platform eerder uitgeprobeerd met een 640(belachelijk goeie batterijduur zit daar in zeg). En ik mis zelf eigenlijk heel weinig apps, kwa snelheidsbeleving is de 950 wel wat sneller. Maar sommige bugs doen wel afbreuk aan het snelheidsgevoel. Al moet ik zeggen dat dit voornamelijk op de meegeleverde software versie was. Nu op de laatste versie met firmware update en ik ben er echt enorm over te spreken. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de accuduur, deze was erg inconsistent en slecht zonder software update, maar nu kan ik wel zeggen dat hij zelfs goed is, niet alleen t.o.v. nexus 5.
Camera is ook echt ontelbaar keer beter dan die van de nexus 5, al mis ik wel de focus feature(ja gimicky ik weet het).
Ontvangst van het signaal lijkt iets beter dan nexus 5, maar kan dit niet echt meetbaar maken.(zit nog op kpn netwerk dus sowieso weinig problemen in mijn regio).
Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel
Ik wil dan gaan voor de Dual-SIM. Ik woon in de grensregio en hop graag even de grens over voor het een of ander en zit dan direct met roaming. Ik heb echter gewoon een Duitse SIM-kaart, die ik dan dmv Dual-SIM kan gaan gebruiken zodra ik de grens over ga. Super praktisch.
Voor wat betreft de camera: Zit er HDR+ ondersteuning in de standaard camera app? Ik kan dit op de Lumia 640 niet vinden. Camera heeft verder neem ik aan optische beelstabilisatie? Hoe wordt de SD kaart in het OS geintegreerd? Gaat bijvoorbeeld mijn Whatsapp data direct naar de SD kaart ipv het telefoongeheugen?
Showstoppers voor mijn op dit moment het niet ondersteunen van Android Wear (Heb een Smartwatch 3 waar ik erg tevreden over ben) en het niet hebben van Chromecast ondersteuning. Ik mis daarbij ook de NPO app die ik gebruik om te casten naar mijn TV. Voor de Chromecast zou ik mijn Nexus 7 2013 kunnen gebruiken, dus op zich is dat nog wel te overzien en neem ik dus in dat opzicht niet volledig afscheid van Android. Alleen Android Wear blijft dus over.
Tot slot schijnt de Dual-SIM variant geen Carrier Aggregation te doen, in tegenstelling tot de Single-SIM variant..
Twijfel alom dus. Ik denk dat ik morgen maar eens naar de Dual SIM ga kijken, die ligt bij de duitse Media Markt alhier op voorraad. Ik hoop alleen dat dit geen impulsaankoop gaat worden
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Kleine waarschuwing hiervoor: je moet wel zelf iedere keer bij instellingen aangeven dat je de andere SIM kaart voor data wil gebruiken en vervolgens opnieuw opstarten. De telefoon kan níet uit zichzelf wisselen tussen SIMkaarten voor het datagebruik.Jassy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:15:
[...]
Ik wil dan gaan voor de Dual-SIM. Ik woon in de grensregio en hop graag even de grens over voor het een of ander en zit dan direct met roaming. Ik heb echter gewoon een Duitse SIM-kaart, die ik dan dmv Dual-SIM kan gaan gebruiken zodra ik de grens over ga. Super praktisch.
Ik weet overigens niet of dit een hardware of software beperking is, dus misschien komt de tijd dat hij zelfstandig wisselt nog.
Grappig om zo'n herkenbaar verhaal te lezen, was het android platform ook echt beu. "Vroeger"(nexus S tijd) ging ik dan aan de haal met custom roms totdat ik geen bugs meer had(kuch nooit kuch). Maar wil nu gewoon een goed werkende telefoon.Jassy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:15:
Kijk, hier heb ik wat aan, thanks!
[...]
Dank je wel voor je reactie. Ik heb nu ook 2x het scherm vervangen van mijn Nexus 5, maar ik ben het Android platform nu wel een beetje zat.. Er zitten altijd wel irritante bugs in, zoals nu weer de WiFi bug die mijn batterij leeg zuigt waardoor ik dus zelfs bij licht gebruik het eind van de dag niet haal met een nieuwe batterij. Ik geef Windows Phone graag een tweede kans, want het platform heeft volgens mij heel veel potentie. Het is echt heel jammer dat de app makers het platform links laten liggen, maar daar komt hopelijk snel verandering in. Ik heb mij echter nog niet verdiept in het app aanbod en het kan best zijn dat er voor de door mij gebruikte apps voldoende alternatieven zijn. Verder valt de ontvangst van de Nexus 5, in vergelijk met andere toestellen, vrij rap weg waar ik mij ook aan stoor aangezien ik niet bepaald in een grote plaats woon en er dus weinig zendmasten staan.
Voor wat betreft de camera: Zit er HDR+ ondersteuning in de standaard camera app? Ik kan dit op de Lumia 640 niet vinden. Camera heeft verder neem ik aan optische beelstabilisatie? Hoe wordt de SD kaart in het OS geintegreerd? Gaat bijvoorbeeld mijn Whatsapp data direct naar de SD kaart ipv het telefoongeheugen?
Showstoppers voor mijn op dit moment het niet ondersteunen van Android Wear (Heb een Smartwatch 3 waar ik erg tevreden over ben) en het niet hebben van Chromecast ondersteuning. Ik mis daarbij ook de NPO app die ik gebruik om te casten naar mijn TV. Voor de Chromecast zou ik mijn Nexus 7 2013 kunnen gebruiken, dus op zich is dat nog wel te overzien en neem ik dus in dat opzicht niet volledig afscheid van Android. Alleen Android Wear blijft dus over.
Tot slot schijnt de Dual-SIM variant geen Carrier Aggregation te doen, in tegenstelling tot de Single-SIM variant..
Twijfel alom dus. Ik denk dat ik morgen maar eens naar de Dual SIM ga kijken, die ligt bij de duitse Media Markt alhier op voorraad. Ik hoop alleen dat dit geen impulsaankoop gaat worden
Kwa apps valt het mij echt enorm mee, ik mis niet direct iets. Over dual sim functionaliteit kan ik dus niet echt iets zeggen, wifi ontvangst is dan wel weer stukken beter.
HDR+ functionaliteit zit ingebouwd in de rich capture, de app "kiest" wanneer dit de moeite is om daadwerkelijk te gebruiken, en in welke mate. Tenminste dit is wat ik ervan heb begrepen(kan de bron niet zo snel vinden). En zo lijkt het ook in praktijk te werken. Was ook erg fan van de HDR+ functie maar mis de functie niet bij m'n 950. Ook de mogelijkheden om achteraf een foto te bewerken zijn een stuk beter.
En ja optische beeldstabilisatie zit er gewoon in(en werkt prima). Naast dat is de kwaliteit van de geschoten films ook noemenswaardig(zeker in verhouding tot n5) , het beeld is enorm helder en het geluid is echt belachelijk goed(uitgetest bij druk muziekevenement).
Heb zelf toevallig m'n moto 360 hier op tweakers te koop aangeboden
SD kaart support is net even iets anders geregeld, je kan OS-Wide aangeven of een bepaalde categorie(apps, downloads,muziek,afbeelding, videos) op SD of op telefoon worden opgeslagen. Dus naar mijn weten niet specifiek voor whatsapp.
Je kunt onder opslagbeheer wel individuele apps verplaatsen naar SD of interne storageCareFace schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:11:
[...]
SD kaart support is net even iets anders geregeld, je kan OS-Wide aangeven of een bepaalde categorie(apps, downloads,muziek,afbeelding, videos) op SD of op telefoon worden opgeslagen. Dus naar mijn weten niet specifiek voor whatsapp.
Verder lijkt het wel of mijn accuduur steeds beter wordt. Record is nu 41 uur op 1 lading en dat had makkelijk 48 uur kunnen worden aangezien de acccu op 11% stond toen ik naar bed ging na 41 uur. De nacht ervoor was er in 6 uur slaap ongeveer 5-6% van de accu afgegaan.
Ben een normale gebruiker, dus niet overdreven veel op whatapp, kwartiertje muziek streamen in de auto, wat mails tikken en elk uur wel even de twitter timeline bekijken en WindowsCentral en RSS app checken. Overigens stond Glimp op 15 seconden (dus daarna uit) en Locatie gegevens vaker opslaan op uit en bewegingsgegevens ook uit. Wifi, BT en NFC stonden gewoon aan.
Ook is het bereik in mijn huis behoorlijk slecht, maar dat ligt aan KPN en heeft iedereen met een KPN abo in de buurt. Heb dus thuis maar max iets van 2 soms 3 streepjes.
Heb nu locatie vaker opslaan weer aan staan en glimp staat op altijd aan. Eens kijken hoe het percentage zich dan houdt.
[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 24-12-2015 07:55 ]
XBL: MRE Inc
2-3 streepjes is gewoon prima hoor. Heb hier amper 1 streepje. Zo'n tweederde van de tijd ben ik gewoon niet bereikbaar in huisMRE-Inc schreef op donderdag 24 december 2015 @ 07:53:
[...]
Ook is het bereik in mijn huis behoorlijk slecht, maar dat ligt aan KPN en heeft iedereen met een KPN abo in de buurt. Heb dus thuis maar max iets van 2 soms 3 streepjes.[...]
Merk je nog verschil als je glimp aan laat staan met de L950XL? Mijn oog is gevallen op de L950 die ik volgende maand dus ga aanschaffen, maar ik twijfel nog een klein beetje
Verwijderd
Ik weet niet of dit door de fw ...29 update is gekomen maar volgens de specificaties werd .flac niet ondersteund.
Ben er in elk geval blij mee.
My Bad, maar het zijn 2-3 streepjes met het lettertje E ernaast, dus Edge verbinding terwijl ik een 4G abo heb en als ik naar buiten kijk dan zie ik de mast van T-mobile staan waar mijn vriendin bij zit en die heeft vol 4G bereik in huis. Naast die mast van T-mobile is afgelopen zomer een 2e mast gekomen. Ik weet niet van welke provider Vodafone dus..., maar maar toen die mast er net stond, had ik ineens vol 4G bereik voor 2 dagen lang. Na die 2 dagen was het weer bagger. Als je de mastlocaties erbij pakt dan zie ik ook dat de masten van KPN in mijn wijk gewoon dom geplaatst zijn zodat het centrum van de wijk wel dekking heeft, maar minimaal.Caelorum schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:27:
[...]
2-3 streepjes is gewoon prima hoor. Heb hier amper 1 streepje. Zo'n tweederde van de tijd ben ik gewoon niet bereikbaar in huis
Merk je nog verschil als je glimp aan laat staan met de L950XL? Mijn oog is gevallen op de L950 die ik volgende maand dus ga aanschaffen, maar ik twijfel nog een klein beetje
Overigens is het vaak 1 tot 2 streepjes 3G en met moeite 1 streepje 4G en dan schakelt het signaal terug naar 2-3 streepjes Edge.
Over glimp: ik had het toen ik het toestel kreeg op 15 minuten staan. Daarna schakelt glimp zich dus uit. Vorige week, toen ik nog een slechte accuduur had, glimp op 30 seconden gezet, daarna dus uit. Maar sinds de .36 update is mijn accu met sprongen vooruit gegaan, maar glimp nog niet goed kunnen testen. Vanochtend om 6:45 van de lader gehaald en nu tuur later met glimp setting op Altijd aan op 98%. Dus 1% per uur gaat momenteel de accu achteruit. Dan ligt de 950xl dus gewoon niks te doen op mijn buro.
[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 24-12-2015 08:47 ]
XBL: MRE Inc
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De accuduur is echt aanzienlijk verbeterd ja, twee dagen haal je nu gemakkelijk met licht gebruik..oisyn schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:59:
Telefoon vannacht vergeten aan de lader te hangen... 44%, 26 uur sinds de laatste charge, nog 14 uur te gaan. Niet slecht
Heeft iemand een overzicht met alle universal apps die inmiddels beschikbaar zijn? Of de kennis hoe je dat kan zien in de store?
Zoek ik ook al 'n tijdje. Als je 'n app installeert en die verschijnt in je lijst in themakleur is 't wellicht een UA. Zoals de Tweakers WP app. Da's geen wetenschap maar een vermoeden omdat ik die app dan ook via de dock kan gebruiken, heb ik gemerkt.D0gtag schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:28:
Heeft iemand een overzicht met alle universal apps die inmiddels beschikbaar zijn? Of de kennis hoe je dat kan zien in de store?
'n Lijstje (dat mee update met de rest) zou wel zo handig zijn ja
Whatsapp, Remote Desktop en Total Commander hebben hier allemaal de themakleur als icoon en dat zijn geen universal apps. Iconen die wel een eigen kleur hebben zijn helaas ook niet altijd universal apps. Netflix en Crunchyroll bijvoorbeeld.ColdRain schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:19:
[...]
Zoek ik ook al 'n tijdje. Als je 'n app installeert en die verschijnt in je lijst in themakleur is 't wellicht een UA. Zoals de Tweakers WP app. Da's geen wetenschap maar een vermoeden omdat ik die app dan ook via de dock kan gebruiken, heb ik gemerkt.
'n Lijstje (dat mee update met de rest) zou wel zo handig zijn ja
VLC is wel een universal app, maar die werkt alsnog niet met Continuum. Wat dat betreft is het heel lastig om te achterhalen wat wel en niet werkt in Continuum, behalve als je de app installeert en het uit test.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Weer wat geleerd! ThanksGarfield schreef op donderdag 24 december 2015 @ 01:07:
[...]
Je kunt onder opslagbeheer wel individuele apps verplaatsen naar SD of interne storage
Ik heb mijn 950 xl aan het dockingstation gehangen edge opgestart en naar tweakers gegaan, nu krijg ik de webpage helemaal links uitgeleind tot aan het midden. Het is lijkt wel een combinatie tussen mobiel en desktop versie.
Iemand enig idee hoe ik dit gewoon als desktop kan krijgen? andere site's die ik bezoek zijn wel gewoon in dekstop. Ik weet dat dit kan, aangezien ze in de review over de 950 xl het ook gewoon normaal hebben.
Wat me een beetje tegenvalt is Windows Hello qua nauwkeurigheid, maar dit komt voornamelijk omdat ik begin deze week de Surface Pro 4 binnen heb gekregen en op dat apparaat werkt het echt perfect.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Moet je 'm her-trainen. Ik heb ook met beide ervaring, 950xl kleine maand en SP4 2.5 maand. 950xl is sneller in herkenning, en ik draag een bril die dikwijls behoorlijk vuil is (anderen zeggen mij dat, ik zie het zelf nietRayNbow schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:14:
Wat me een beetje tegenvalt is Windows Hello qua nauwkeurigheid, maar dit komt voornamelijk omdat ik begin deze week de Surface Pro 4 binnen heb gekregen en op dat apparaat werkt het echt perfect.
Ik heb 'm al vaker getraind op de 950 (ook op de SP4), zowel met als zonder bril, maar bij het trainen heeft de 950 soms moeite met het vinden van m'n ogen, zeker op grotere afstand.ColdRain schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:27:
[...]
Moet je 'm her-trainen. Ik heb ook met beide ervaring, 950xl kleine maand en SP4 2.5 maand. 950xl is sneller in herkenning, en ik draag een bril die dikwijls behoorlijk vuil is (anderen zeggen mij dat, ik zie het zelf niet)
Klik op het tandwieltje rechts bovenaan de Tweakers site. Daar kan je kiezen voor wat voor scherm de website geoptimaliseerd wordt. Kies voor 16 inch en groter en ik denk dat je probleem opgelost is.hurthonkey365 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:51:
volgens mij is het hier al eens besproken, ik kan het alleen niet meer terug vinden.
Ik heb mijn 950 xl aan het dockingstation gehangen edge opgestart en naar tweakers gegaan, nu krijg ik de webpage helemaal links uitgeleind tot aan het midden. Het is lijkt wel een combinatie tussen mobiel en desktop versie.
Iemand enig idee hoe ik dit gewoon als desktop kan krijgen? andere site's die ik bezoek zijn wel gewoon in dekstop. Ik weet dat dit kan, aangezien ze in de review over de 950 xl het ook gewoon normaal hebben.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Maar... ik heb toch wel een issue met de bouwkwaliteit tegenover de prijs..
De cover is er 1x af gegaan, keurig zoals het hoort, nagel erlangs laten glijden, vergde vrijwel geen kracht. Sim kaart en geheugen kaartje erin en weer in reverse dicht geklikt. Maar ik merk dat hij aan de onderzijde kraakt en speling heeft. Zwaar irritant en geeft een best prijzig toestel een cheap ass gevoel ipv. premium..
Een van de veel gehoorde problemen heb ik al gezien. Nu wil ik hem om gaan ruilen, ik heb garantie, dus dat is geen probleem, kan hem zo omwisselen.
Wat ik graag wil weten is of iedereen dit ervaart en van mede tweakers horen of ze dit ook bij de normale 950 (non XL) ook hebben? Want mijn 2e optie is wellicht gelijk een maatje kleiner te nemen. (hij is net even té groot denk ik)
Edit: na het kijken van het filmpje hieronder, nogeens goed geluisterd.
Inderdaad dan heb ook ik wat gekraak, maar nog niet een tiende van het volume dat in het filmpje te horen is.
Of te wel in mijn geval, tegen mijn oor aan houden, wat druk uitoefenen en dan hoor ik het inderdaad in de verte.
Voor de goede orde. dit jaar mijn oren nog eens laten testen en heb het gehoor van iemand tussen de 25 en 30, helaas in de rest wat belegener..
[ Voor 73% gewijzigd door Rhodan op 26-12-2015 10:48 ]
Ik heb inmiddels mijn derde 950 XL, de eerste twee heb ik omgeruild vanwege die krakende cover. Ik ergerde me daar echt groen en geel aan. Het doet enorm afbreuk aan het premium gevoel van de telefoon.BAMMER schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 02:49:
Ik heb mijn Ativ-S een week geleden omgeruild voor een 950XL en ben best echt wel blij met de performance, de looks, windows 10 zelf en zeker de batterijtijd na de update naar versie.36 en de direct daar op volgende firmware update. Ook de camera is een topper.
Maar... ik heb toch wel een issue met de bouwkwaliteit tegenover de prijs..
De cover is er 1x af gegaan, keurig zoals het hoort, nagel erlangs laten glijden, vergde vrijwel geen kracht. Sim kaart en geheugen kaartje erin en weer in reverse dicht geklikt. Maar ik merk dat hij aan de onderzijde kraakt en speling heeft. Zwaar irritant en geeft een best prijzig toestel een cheap ass gevoel ipv. premium..
Een van de veel gehoorde problemen heb ik al gezien. Nu wil ik hem om gaan ruilen, ik heb garantie, dus dat is geen probleem, kan hem zo omwisselen.
Wat ik graag wil weten is of iedereen dit ervaart en van mede tweakers horen of ze dit ook bij de normale 950 (non XL) ook hebben? Want mijn 2e optie is wellicht gelijk een maatje kleiner te nemen. (hij is net even té groot denk ik)
Dit derde toestel was de eerste dag helemaal kraakvrij, maar inmiddels begint er onderin een hoekje weer wat speling te ontstaan. Het is nog niet heel erg, maar als ik er zachtjes op duw hoor ik toch weer een kraakje en dat was op de eerste dag absoluut niet zo. Ik heb de cover er één keer afgehaald om mijn simkaart te plaatsen.
Mijn score wat betreft het kraken van de cover: 3 uit 3...
Voorbeeldje op YouTube gevonden van het kraken met ook nog een mogelijke oplossing ervan: https://www.youtube.com/watch?v=gS3EKeR7Nq8
[ Voor 4% gewijzigd door RobinFM op 26-12-2015 10:29 ]
Iemand enig idee of ik dit kan laten repareren door garantie? Of evt met inboedelverzekering?
Heb hier geen ervaring mee, en iemand amders enig idee wat nieuw scherm kost?
[ Voor 6% gewijzigd door BAMMER op 26-12-2015 11:56 ]
Ik heb exact dezelfde ervaring en het gevoel als RobinFM hierboven. Het is zwaar irritant. Het eerste wat je hoort en voelt als je hem oppakt is dat gekraak. Daar hebben ze echt een foutje gemaakt in het kliksysteem ervan. Het is gewoon té dun. Ik weet zeker dat ze die dingen met bosjes tegelijk terugkrijgen. Gezien de prijs neem ik zeker geen genoegen met een paar stukjes post-it ertussen, dus die mogelijke oplossing die toegepast word her en der laat ik links liggen. Het gevoel wat ik nu heb over het toestel is zeker ook niet premium.
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.