• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
BAMMER schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:56:
Thnx voor de heads up over de krakende cover! Dan ga ik hem zo aanmelden voor een swap en gelijk maar naar de non XL.

Ik heb exact dezelfde ervaring en het gevoel als RobinFM hierboven. Het is zwaar irritant. Het eerste wat je hoort en voelt als je hem oppakt is dat gekraak. Daar hebben ze echt een foutje gemaakt in het kliksysteem ervan. Het is gewoon té dun. Ik weet zeker dat ze die dingen met bosjes tegelijk terugkrijgen. Gezien de prijs neem ik zeker geen genoegen met een paar stukjes post-it ertussen, dus die mogelijke oplossing die toegepast word her en der laat ik links liggen. Het gevoel wat ik nu heb over het toestel is zeker ook niet premium.
Het is ook gewoon te triest voor woorden dat MS dit zomaar door de testen heen heeft laten slippen.
Dat het softwarematig nog niet helemaal top is, daar kan ik nog wel mee leven zolang zij het blijven doorontwikkelen. Maar die cover, dat is gewoon een productieblunder. Ik heb uit ellende een opgevouwen notitieblaadje er tussen gedaan, maar dat helpt nog niet helemaal.
Ik verwacht dat MS iedere 950xl gebruiker gratis een nieuw ontworpen cover laat bestellen voor de prijs die wij hebben betaald.

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
BAMMER schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:54:
mijn vakgebied: je inboedelverzekering zal naar alle waarschijnlijkheid nooit normale gebruikersschade afdekken. (slijtage en krassen e.d.) Wel breuk door vallen/stoten als je een fatsoenlijke polis hebt. Afhankelijk van de voorwaarden dus. Wat garantie betreft, daar heeft het niets mee te maken natuurlijk!
Het klinkt misschien raar, maar als ik eerst even informeer of mijn verzekering het dekt en dit is zo, zou ik de hond tegen de lamp aan moeten laten lopen welk dan op mijn telefoon valt en er dan een barst in zit? Zou het dan wel gedekt worden?

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 22:38
hurthonkey365 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:28:
[...]

Het klinkt misschien raar, maar als ik eerst even informeer of mijn verzekering het dekt en dit is zo, zou ik de hond tegen de lamp aan moeten laten lopen welk dan op mijn telefoon valt en er dan een barst in zit? Zou het dan wel gedekt worden?
Klopt wellicht, maar dat heet fraude.

[ Voor 0% gewijzigd door peterh op 26-12-2015 12:39 . Reden: typo ]

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

PaT schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:11:
[...]

Klik op het tandwieltje rechts bovenaan de Tweakers site. Daar kan je kiezen voor wat voor scherm de website geoptimaliseerd wordt. Kies voor 16 inch en groter en ik denk dat je probleem opgelost is.
Zo had ik het ook opgelost, maar als je dan weer tweakers op edge opent op je telefoon of tablet ? Dan blijft je dus klikken op dat tandwieltje.

XBL: MRE Inc

• BAMMER
  • Laatst online: 02-12 19:10
(weet de quote code even niet..)
" Klopt wellicht, maar dat heet fraude"

Dat heeft peter heel netjes verwoord! Vergeef me, maar ik wil dàt stukje verder ook niet aanroeren, zeker hier zal dat ongewenst zijn!

• BAMMER
@on99:
Ik ben het 100% met je eens, ik verwacht eigenlijk ook redelijk spoedig hetzelfde. MS heeft gelukkig al eerder laten zien dat ze wel de ballen heeft om zo'n actie netjes te regelen en een adequate ruilactie op touw te zetten.

Ik ga zometeen overigens op pad om hem volledig om te wisselen, de non XL, en dan blijf ik zeker hier terugkeren. Ben super blij met de snelle input hier ook!

Wat betreft de eventuele bugs in het OS, daar heb ik minder mee, ik begon natuurlijk afgelopen week vrijwel gelijk met .36 en de firmware update. In een week tijd welgeteld 1 crash, die volledig te wijten was aan de Edge browser en een bepaalde website volgens mij. Verder loopt het als een malle! De accuduur werd steeds beter, haalde met normaal gebruik gewoon al 2 dagen. Dat is ronduit top. Op de bluetooth in de auto na ben ik verder ook echt wel onder de indruk van snelheid, beschikbaarheid en de extra's die MS aan het inbouwen is.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:03

Esumontere

Floep, banaan.

Ik zit met mijn 950 (non-XL) inmiddels op de .29 firmware. Is het de moeite om via het Insider-programma alvast naar .36 te updaten, of introduceert dit meer problemen dan dat het oplost?

• BAMMER
Esumontere schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:45:
Ik zit met mijn 950 (non-XL) inmiddels op de .29 firmware. Is het de moeite om via het Insider-programma alvast naar .36 te updaten, of introduceert dit meer problemen dan dat het oplost?
Ik zeg doen! loopt super, ben maar tegen weinig dingen aangelopen, de batterijduur wordt een stuk aangenamer nog, alles voelt lekker snappy

• BAMMER
Kleine update van mij over de krakende cover van mijn 950XL

Die is dus retour gegaan, en ik dus gelijk gekozen voor de iets kleinere "gewone" 950. En nu ben ik (vooralsnog) heel blij. de installatie is zelfs al gedaan., maar wat een verschil in het premium gevoel zeg! Hij zit net wat beter in elkaar, voel wat robuuster en lekker afgerond in de hand. Daar hebben ze stukje een beter werk verricht. Ik heb ook het idee dat de irisscanner een stuk beter is, die is letterlijk instant in zijn herkenning. De USB aansluiting is ook een stuk strakker merkte ik.

Als ik nu iemand in mijn omgeving een aanrader moet geven: de normale 950

Hopelijk hebben jullie hier ook iets aan, het is mijn ervaring en gevoel erbij na de stap terug qua formaat.
(en nu op naar het kerstmaal)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn Outlook mail app aan blijft geven dat ik een ongelezen email heb, ondanks dat ik die mail al lang gelezen heb. Die mail blijft ook op mijn glimp-scherm staan. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- outlook app afsluiten
- telefoon herstarten
- firmware-upgrade van telefoon draaien

Iemand enig idee? Ik vind het echt super irritant :/

Lumia 950 op de .36 firmware (het probleem deed zich dus ook al voor op de .29 firmware)

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 07:43
Esumontere schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:42:
... dat mijn Outlook mail app aan blijft geven dat ik een ongelezen email heb
....
Heb dit ook. Al van voor de update(s). Maar "super irritant"? Echt niet. Het is een bugje, meer niet.
Ik snap zowiezo niet hoe sommigen van een mug een olifant maken.
Maarrrr ... dat zal aan mij liggen >:)

Verwijderd

..Lumia 950 op de .36 firmware (het probleem deed zich dus ook al voor op de .29 firmware)..
Voor de volledigheid. 0.29 en .36 zijn software updates. Geen firmware. We hebben nu 1 firmware update gehad.

Vervelend/irritant dat mensen die door elkaar halen ;)

Hoeveel outlook/exchange/enz accounts heb je?
En als je in de Mail app 'unread' selecteert, dan zie je geen email?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:29:
[...]

Voor de volledigheid. 0.29 en .36 zijn software updates. Geen firmware. We hebben nu 1 firmware update gehad.

Vervelend/irritant dat mensen die door elkaar halen ;)

Hoeveel outlook/exchange/enz accounts heb je?
En als je in de Mail app 'unread' selecteert, dan zie je geen email?
Ah okee, mijn fout :+

Ik heb 2 google accounts en 1 microsoft account. De mail stond bij 1 van de gmail accounts. Bij 'unread' staan inderdaad 0 ongelezen emails.

@coldrain ik vind het gewoon vervelend dat mijn telefoon constant aangeeft dat ik een ongelezen mail heb terwijl dat helemaal niet t geval is. Dat is niet van een muis een olifant maken imho.

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
ColdRain schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:19:
[...]

Zoek ik ook al 'n tijdje. Als je 'n app installeert en die verschijnt in je lijst in themakleur is 't wellicht een UA. Zoals de Tweakers WP app. Da's geen wetenschap maar een vermoeden omdat ik die app dan ook via de dock kan gebruiken, heb ik gemerkt.
'n Lijstje (dat mee update met de rest) zou wel zo handig zijn ja :|
Als je tweakers intypt krijg je een lijstje met apps te zien waarvan de bovenste "Tweakers.net" een UWP app is. Dit kun je zien aan de twee kleine vierkantjes die achter "gratis" staan.

• ColdRain
Esumontere schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:32:
@coldrain ik vind het gewoon vervelend dat mijn telefoon constant aangeeft dat ik een ongelezen mail heb terwijl dat helemaal niet t geval is. Dat is niet van een muis een olifant maken imho.
Nee ok, ik snap 't wel. Ik vind het ook "gewoon vervelend" maar geen olifant attitude waard :)
Mij stoort vooral dat mensen heel snel superlatieven (kei slecht / onwerkbaar) gebruiken.

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-12 22:43
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn Outlook mail app aan blijft geven dat ik een ongelezen email heb, ondanks dat ik die mail al lang gelezen heb. Die mail blijft ook op mijn glimp-scherm staan. Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- outlook app afsluiten
- telefoon herstarten
- firmware-upgrade van telefoon draaien

Lumia 950 op de .36 firmware (het probleem deed zich dus ook al voor op de .29 firmware)
Al geprobeerd om de snelkoppeling van de bewuste mailbox van het startscherm te verwijderen, en daarna weer terug te zetten? Heeft bij mij de counter weggehaald.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Udrene schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:52:
[...]

Al geprobeerd om de snelkoppeling van de bewuste mailbox van het startscherm te verwijderen, en daarna weer terug te zetten? Heeft bij mij de counter weggehaald.
Heb ik ook geprobeerd ja, helaas zonder effect :(

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:05
Vreemd...

Mijn L950 gaf net de melding dat er instellingen veranderd zijn en dat hij gereboot moetst worden. Dat doe ik, en sindsdien zegt hij dat er geen simkaart meer in de telefoon zit, krijg ik wifi niet uit en staat vliegtuigmodus aan.

Batterij eruit gedaan, simkaart eropnieuw ingedaan, geen resultaat. Nu maar naar factory defaults gezet, en ede backup weer terugzetten.

https://wren.co/join/Devian

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Esumontere schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:07:
[...]

Heb ik ook geprobeerd ja, helaas zonder effect :(
Ik heb dan juist weer dat er continue 1 nieuwe email weergegeven wordt op mijn glimpscreen terwijl die er niet is.
Als ik wel nieuwe emails heb dan wordt dat niet ververst op mijn glimpscreen.
In outlook wordt dat wel correct weergegeven.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:25

winnie

de poes...

Een rare: als ik mijn telefoon in standby zet (aan/uit knop rechts kort indrukken), dan gebeurt het soms dat de telefoon blijft ruizen uit de speaker en dat ik een getik uit de speaker hoor. Helemaal uitzetten lost dit wel op, maar het blijft raar. Weet iemand wat dit is en vooral hoe ik er van af kom?

En nog één: mijn xs4all mail instellingen werken niet goed. Als ik email voor xs4all instal (imap.xs4all.nl:993:1 en smtp.xs4all.nl:993:1, usernaam en wachtwoord zoals ik dat ook voor de webmail gebruik), dan krijg ik de melding dat mijn instellingen veroudert zijn. Mail synchroniseert ook niet (meer). Het heeft wel gewerkt. Weet iemand wat ik voor xs4all moet instellen? TLS heb ik geprobeerd, maar bood geen soelaas.

[ Voor 41% gewijzigd door winnie op 26-12-2015 22:37 ]

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 18:10
winnie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:25:
Een rare: als ik mijn telefoon in standby zet (aan/uit knop rechts kort indrukken), dan gebeurt het soms dat de telefoon blijft ruizen uit de speaker en dat ik een getik uit de speaker hoor. Helemaal uitzetten lost dit wel op, maar het blijft raar. Weet iemand wat dit is en vooral hoe ik er van af kom?
Klopt, heb ik ook (nog steeds), ik had het gevraagd in een Telegram app van de /r/WindowsPhone subreddit. en iemand van hun zei dat het door de Telegram app zelf kwam. Ik heb het nog niet geprobeerd om dit te verwijderen. misschien een fix van Microsoft on its way ?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:25

winnie

de poes...

coenraad7 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:26:
[...]

Klopt, heb ik ook (nog steeds), ik had het gevraagd in een Telegram app van de /r/WindowsPhone subreddit. en iemand van hun zei dat het door de Telegram app zelf kwam. Ik heb het nog niet geprobeerd om dit te verwijderen. misschien een fix van Microsoft on its way ?
Dus het zou aan telegram liggen? Die kan er wel af bij mij, gebruik ik toch niet. Ga ik mee experimenteren. Dank je wel. Het maffe is, dat het niet altijd zo is. Vaker geen dan wel ruis.

[ Voor 6% gewijzigd door winnie op 26-12-2015 22:29 ]

Verwijderd

winnie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:28:
[...]

Dus het zou aan telegram liggen? Die kan er wel af bij mij, gebruik ik toch niet. Ga ik mee experimenteren. Dank je wel. Het maffe is, dat het niet altijd zo is. Vaker geen dan wel ruis.
Het kan ook aan whatsapp liggen daar heeft hij het ook bij gedaan.

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 18:10
winnie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:28:
[...]

ben benieuwd als je een oplossing vind

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb sinds de nieuwe firmware update ineens gedoe met foto's delen op facebook, hij blijft het maar proberen en uiteindelijk heb ik dan zo'n 10 posts achter elkaar met dezelfde foto op mijn timeline 8)7 herkent iemand dit? Herinstallatie lost niks op en met de beta van de Facebook app heb ik hetzelfde probleem. Ik zit op de .29 trouwens. Heeft iemand de gouden tip?

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hebben jullie deze al gezien?

reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste foto's?

Ik snap echt niet hoe men tot dit oordeel is gekomen. Mijn vrouw heeft de iphone en mijn Lumia maakt echt beduidend betere foto's.
Alleen soms bij video's zoekt de autofocus iets meer.

Maar bij foto's is hij in ieder opzicht beter!
Beetje jammer van deze vergelijking... Naar mijn mening klopt het voor geen meter...

Youtube: DashcamNL

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
dfrenner schreef op zondag 27 december 2015 @ 03:34:

Ik snap echt niet hoe men tot dit oordeel is gekomen. Mijn vrouw heeft de iphone en mijn Lumia maakt echt beduidend betere foto's.

Beetje jammer van deze vergelijking... Naar mijn mening klopt het voor geen meter...
Bij die test is de update die verbeteringen aanbracht in o.a. de camera niet geïnstalleerd.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

Zet de slider op onderstaande site op 12 MP:

http://www.gsmarena.com/p...Phone2=7242&idPhone3=6849

I rest my case...

Edit:

Heb ik ook even gepost bij de review, helaas staat hij natuurlijk bijna helemaal onderaan (hint)...

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 27-12-2015 11:20 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:41

_Arthur

blub

Voor Windows (Phone of andere Microsoft zaken) vergelijkingen moet je niet meer op Tweakers zijn.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

_Arthur schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:20:
[...]

Voor Windows (Phone of andere Microsoft zaken) vergelijkingen moet je niet meer op Tweakers zijn.
Ik kreeg eerder het idee bij de review van de 950 dat Arnoud wat positiever naar W10m was gaan kijken dan voorheen. Het is ook maar net wat je opvalt in zo'n artikel.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:27

Het is een rare vergelijking, zonder duidelijke conclusie (Samsung is de beste smartphone overall, maar er staat niet welke de beste camera heeft).

Die tabel aan het eind slaat echt helemaal nergens op, want die mist toch wel een aantal rijen met factoren die de beeldkwaliteit beschrijven. Nu staat er alleen scherpte en witbalans, maar ik mis zaken als ruis, detailniveau, dynamisch bereik, contrast, kleurverzadiging en kleurechtheid, bewerkingsartifacten, etc.

• on99
PaT schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:25:
[...]

Ik kreeg eerder het idee bij de review van de 950 dat Arnoud wat positiever naar W10m was gaan kijken dan voorheen. Het is ook maar net wat je opvalt in zo'n artikel.
(Ik quote de verkeerde post ;))

Je moet de realiteit niet uit het oog verliezen.
De 950XL is een fijn toestel, maar het mist momenteel gewoon nog teveel om mee te kunnen met een iPhone of een Android topmodel om meer mensen over de streep te trekken.

De camera is met minder licht samen met de samsung s6 de beste.
Het beeldscherm is mooi en het geluid is goed als je dat veel gebruikt.

Maar, een verwisselbare accu? OK, handig, maar nobody cares als dat er niet was. Geef mij een niet krakende telefoon met een niet verwisselbare accu anyday,

W10 mobile? Ik heb gewoon mijn verwachtingen moeten bijstellen.
Whatsapp, jeetje wat een applicatie uit de oertijd.
Edge? Wat een drama vergeleken met Chrome. Ik heb grote handen, maar geen varkenspoten. Bij het aanklikken van links gaat het zo vaak fout.
Iets simpels als de telefoon, ik snap niet waarom het ingetikte nummer bovenaan het scherm komt te staan. Je wordt haast verplicht om met twee handen te werken als je een verkeerd nummer hebt ingetikt.
Vastlopers? In een kleine maand al meer dan 2 jaar een sony z1c.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben best tevreden met mij 950xl maar mede doordat ik heb toegegeven aan het "work-in-process" van win10 mobile.
Indien je dat niet kan opbrengen, kan ik mij heel goed voorstellen dat je helemaal gek wordt.

Fanboys zijn er overal, dat is prima maar laten wij niet doen alsof wij hier een messias onder de telefoons hebben zeg...

• on99
[...]

Waarom niet? Ik wil juist weten wat er scheelt aan een telefoon voordat ik besluit deze aan te schaffen.
Dat de camera goed is, is wel op iedere review site te lezen.

• ColdRain
on99 schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:47:
Ik wil juist weten wat er scheelt aan een telefoon voordat ik besluit deze aan te schaffen.
Dat de camera goed is, is wel op iedere review site te lezen.
Dus jij hebt gewacht op de Tweakers review voor je je 950xl hebt aangeschaft?

• on99
ColdRain schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:53:
[...]

Dus jij hebt gewacht op de Tweakers review voor je je 950xl hebt aangeschaft?
Nee, ik lees liever troll reacties hier op Tweakers.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
janchtw schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:50:
Bij die test is de update die verbeteringen aanbracht in o.a. de camera niet geïnstalleerd.
Misschien voor de video resultaten, foto was al prima...
Wat je heel erg merkt is dat de Lumia zeer laat een flits gebruikt en juist heel lang richting donkerdere situaties zonder uit de voeten kan. Zodra er dan toch een flits gebruikt wordt, komt het juist heel warm en natuurlijk over alsof er geen flits gebruikt is.

Misschien niet zo'n goede witbalans, maar er is niets zo lelijk als flets flitslicht!
Swerfer schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:14:
[...]

Zet de slider op onderstaande site op 12 MP:

http://www.gsmarena.com/p...Phone2=7242&idPhone3=6849

I rest my case...

Edit:

Heb ik ook even gepost bij de review, helaas staat hij natuurlijk bijna helemaal onderaan (hint)...
Ja, maar ja als je iedereen de topscore van 3, geeft zit er geen onderscheid meer...
Naar mijn mening is de Lumia 5 sterren in scherpte als je een iphone en/of s6 er 3 geeft...

Ik zie het gelukkig dagelijks in de praktijk, maar toch jammer dat Tweakers zo'n slechte review in elkaar weten te flansen, terwijl er toch wel wat tijd in gestoken is...

Maar een Smasung Galaxy S6 tot winnaar uitroepen, echt heel apart...
[...]

Nee maar iets objectiever mocht ook wel... Dit is wel heel slecht...
PaT schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:25:
[...]

In het artikel komt de Lumia er best goed vanaf, redelijk vaak bij de beste 3 en regelmatig ook als beste, maar die conclusie en dat de -3 tot 3 waardering slaat echt nergens op.
bilgy_no1 schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:26:
[...]

Het is een rare vergelijking, zonder duidelijke conclusie (Samsung is de beste smartphone overall, maar er staat niet welke de beste camera heeft).

Die tabel aan het eind slaat echt helemaal nergens op, want die mist toch wel een aantal rijen met factoren die de beeldkwaliteit beschrijven. Nu staat er alleen scherpte en witbalans, maar ik mis zaken als ruis, detailniveau, dynamisch bereik, contrast, kleurverzadiging en kleurechtheid, bewerkingsartifacten, etc.
Ja eens!

Youtube: DashcamNL

Verwijderd

on99 schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:42:
[...]
...maar laten wij niet doen alsof wij hier een messias onder de telefoons hebben zeg...
Wie doet dat dan? Als ik hier lees komen er meestal juist goede argumenten en niet zomaar wat geblaat.

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12 20:38
winnie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:25:
Heb ik soms ook last van. Waar het vandaan komt weet ik ook niet, want heb alle apps afgesloten. Ik moet wel aangeven dat ik de afgelopen dagen niks meer heb gehoord.

• jos020
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03 09:00
Ik volg dit topic al een tijdje vanwege mijn opvolger voor de 930. Hiervoor een 920 gehad die ook goede foto's maakte. In de zomer heb een tijdje een S6 op proef gehad van onze IT boys van werk en ik moet toch bekennen dat deze Galaxy echt superieure foto's schiet, ze zijn groter , mooier en beter ongeacht alle benchmarks die ik voorbij heb zien komen, Het feit dat de s6 als winnaar uit de bus kwam, verbaast me allerminst. Vooral de mogelijkheid om de belichting meteen aan te passen levert gewoon hele mooie resultaten. Een Iphone kan echt niet in de schaduw staan. Ik neem aan dat de Lumia 950 deze kwaliteit op zijn minst zou moeten evenaren, maar de Lumia camera app, biedt geen scene instellingen, behalve de keuze voor "rijke opname".

Twee voorbeeldjes van een s6 plaat:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/cblh38f31/20150812_192528.jpg

en tijdens SAIL

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/9jmuz6opb/20150819_224803.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/vtkpwx1el/20150819_225600.jpg

of ben ik nou gek?

[ Voor 6% gewijzigd door jos020 op 28-12-2015 00:57 . Reden: foto toegevoegd ]

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Voor wat de fotoapp betreft moet ik je gelijk geven.
De oudere lumia camera had meer opties.
Maar ook binnen Windows kan je gelukkig kiezen voor een andere app....

Voor wat de 950(xl) zelf betreft denk ik dat je naar het geheel moet kijken.
Beginnende met Windows vs Android, waarbij de meeste gebruikers een weloverwogen keuze hebben gemaakt voor dit platform.

Tja tuurlijk heeft het ook wel nadelen.
Imo hadden ze de 950(xl) gewoon met wp8.1 moeten uitbrengen en wachten met 10 totdat het helemaal af was.
Daarnaast ( wederom mijn mening ) vind ik dat het design wel iets anders mogen zijn.
Vind persoonlijk de vormgeving van de 830 één van de mooiste modellen van Nokia en had ik graag willen terugzien.
Maar ja, dat is puur persoonlijk.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:42

RayNbow

Kirika <3

Vanochtend voor het eerst de 950 in de auto gebruikt als navigatiemiddel naar m'n werk:
  • De 950 verliest spanning in de Nokia CR-201 houder. Ik moet nog een test doen hoeveel de 950 bijlaadt als hij idlet om uit te sluiten dat de CR-201 niet voldoet.
  • De autoradio liep vast (touchscreen, volume/etc.-knoppen op 't stuur deden niets). 8)7 Als ik BlueTooth op de 950 uitzette herstelde de autoradio na een korte tijd zich weer.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 09:02
Ik zit een beetje met een dilemma: mijn 950 (non-XL) restart momenteel echt minstens 4-5 keer per dag. Nu kan ik hem ter reparatie aanbieden, maar de laatste firmware update is nog niet beschikbaar op die van mij. Hebben jullie gemerkt dat na de installatie van die update dat dit probleem opgelost is?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

WaSteiL schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:40:
Ik zit een beetje met een dilemma: mijn 950 (non-XL) restart momenteel echt minstens 4-5 keer per dag. Nu kan ik hem ter reparatie aanbieden, maar de laatste firmware update is nog niet beschikbaar op die van mij. Hebben jullie gemerkt dat na de installatie van die update dat dit probleem opgelost is?
Ik heb dit probleem (gelukkig) niet gehad, maar je kunt proberen om de Windows Insider app te downloaden en zo te updaten naar de .36 software. Succes!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 09:02
Esumontere schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:56:
[...]

Ik heb dit probleem (gelukkig) niet gehad, maar je kunt proberen om de Windows Insider app te downloaden en zo te updaten naar de .36 software. Succes!
.36 heb ik wel, maar ik mis alleen de laatste firmware update. Daarmee zit ik nog op .59022.

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:25
WaSteiL schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:59:
[...]

.36 heb ik wel, maar ik mis alleen de laatste firmware update. Daarmee zit ik nog op .59022.
Ik heb exact hetzelfde, zit wel op de slow ring van de Insiders app.
Mogelijk heeft dat er mee te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Voxxie op 28-12-2015 09:15 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:18
Ik vond juist dat de lumia er erg goed in de test af kwam. Bij vrijwel elk onderdeel werd de lumia als één van de betere foons aangeduid. Behalve bij het scherpstellen, maar dat klopt ook wel.

Ik heb bovendien zowel een lumia 950XL als een Galaxy S6 en ik ben het wel met de eindconclusie eens. De Lumia is heel goed, maar de S6 is beter om foto's mee te maken.

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
WaSteiL schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:59:
[...]

Wat is the latest firmware nummer dan eigenlijk op dit moment?

Zit zelf op Firmware rivision: 15506.02005
OS Build op: .29

Is er een plek waar je kan zien wat er uitgebracht is en dus (langzaam) wordt uitgerold?

• Radeon
  • Laatst online: 04:31

Radeon

Today is a good day to die

Had ook hetzelfde probleem met de firmware update en ik zat ook in de Insider build. Heb toen als test een hard reset gedaan en toen kwam de firmware update wel te voorschijn.
Waarschijnlijk is MS vergeten de firmware update voor Insiders actief te maken.

It's never easy.....

• on99
Vanmorgen weer een flinke vastloper (build .29) en sindsdien kan m'n telefoon de automatische tijd niet meer herkennen... Een herstart geeft geen soelaas, alleen handmatig instellen werkt.

Iemand een idee hoe dit valt op te lossen?

• on99
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:07:
[...]

Wie doet dat dan? Als ik hier lees komen er meestal juist goede argumenten en niet zomaar wat geblaat.
Het was meer bedoeld als een algemene opmerking richting de reactie dat Tweakers geen objectieve blik op de win phones heeft en dat je hier niet moet zijn voor de win phone reviews.

Verder ben ik het zeker met je eens dat de meeste posts hier constructief zijn.

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 19:56
Ik lees dat er hier een aantal al op .36 zitten maar ook een aantal op .29...
Is er een bepaalde lijn in de updates die Microsoft verspreidt?
Ik zit zelf namelijk op de .29 versie....

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ladykiller007 schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:15:
Ik lees dat er hier een aantal al op .36 zitten maar ook een aantal op .29...
Is er een bepaalde lijn in de updates die Microsoft verspreidt?
Ik zit zelf namelijk op de .29 versie....
De .36 software is momenteel nog geen officiële release, alleen beschikbaar voor insiders. Je kunt m installeren via de Windows Insider app.

• Devian
  • Laatst online: 19:05
Devian schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:32:
Vreemd...

Mijn L950 gaf net de melding dat er instellingen veranderd zijn en dat hij gereboot moetst worden. Dat doe ik, en sindsdien zegt hij dat er geen simkaart meer in de telefoon zit, krijg ik wifi niet uit en staat vliegtuigmodus aan.

Batterij eruit gedaan, simkaart eropnieuw ingedaan, geen resultaat. Nu maar naar factory defaults gezet, en ede backup weer terugzetten.
Dat laatste loste het probleem overigens niet op, ook na factory reset maakte mijn telefoon geen verbinding meer met het netwerk. Echter na een nachtje slapen kwam er spontaan weer een melding dat mijn telefoon gereboot moest worden, waarna alles weer werkte.

Voordeel is wel dat na de factory reset de FW upgrade wel klaar stond om binnen gehaald te worden. Batterij lijkt verbeterd te zijn, alsmede wifi ontvangst is voor mijn gevoel ook beter geworden.

https://wren.co/join/Devian

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 19:56
Esumontere schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:17:
[...]

De .36 software is momenteel nog geen officiële release, alleen beschikbaar voor insiders. Je kunt m installeren via de Windows Insider app.
Dank!
Ik wacht gewoon even af, de .29 draait lekker bij mij.....

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:04
Gisteravond ook een vastloper gehad.Toestel was met geen mogelijkheid meer aan te zetten. Toen de batterij er maar even uitgehaald (en weer terug gezet). Daarna starte hij weer gewoon. Maar een mooie bijkomstigheid is dat nu mijn cover niet meer kraakt/beweegt. Ik weet niet wat ik anders heb gedaan bij het plaatsen van de cover dan bij de eerste keer, maar het zit nu allemaal strak in elkaar.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:53
Ik ben van plan om van Android over te stappen naar een lumia 950. Nu kom ik met de meeste apps wel uit de voeten maar weet iemand of ik kan streamen vanuit Netflix naar de chromecast?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Voxxie
Erik1805 schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:46:
Ik ben van plan om van Android over te stappen naar een lumia 950. Nu kom ik met de meeste apps wel uit de voeten maar weet iemand of ik kan streamen vanuit Netflix naar de chromecast?
Momenteel helaas niet.

• Erik1805
Oei dat is jammer. Nou ja wellicht komt dat nog.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• on99
Dat was voor mij ook een wens, maar wacht er helaas ook nog op.
Een week of twee geleden kon ik wel youtube streamen naar m'n chromecast, maar voor unlimited access moest ik het programma aanschaffen (TubeCast volgens mij).
De basis functionaliteit om te kunnen streamen naar de chromecast zit er dus wel in en het is (hopelijk) even wachten totdat netflix het ook ondersteund.

Wellicht dat het continuum dock (in de nabije toekomst) uitkomst gaat bieden voor Netflix of andere programma's...

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 19:53
Ik heb de 950 ook 2 weken getest.
Vanuit praktische overwegingen toch voor de nexus 6P gekozen.

Dit ondanks dat windows met de tegels enorm prettig werkt en het formaat en camera van de 950 prima is.
Als het app-gap er niet was had ik denk ik de keuze op de 950 laten vallen.

De iris-scanner werkt prima maar de vingerprintscanner van de nexus werkt nog beter en sneller.

• Erik1805
Ik heb nu alles in mijn Google account staan, zoals email, cloud en contacten. Kan ik deze eenvoudig overzetten?

Ik ga toch de overstap wagen. :) ben wel nieuwsgierig naar Windows 10. Mijn broer is er erg over te spreken en probeert mij al een hele tijd over te halen.

Helaas ook geen Android wear ondersteuning dus zal mijn smartwatch moeten verkopen

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:03:
Vanochtend voor het eerst de 950 in de auto gebruikt als navigatiemiddel naar m'n werk:
  • De 950 verliest spanning in de Nokia CR-201 houder. Ik moet nog een test doen hoeveel de 950 bijlaadt als hij idlet om uit te sluiten dat de CR-201 niet voldoet.
Hmm, zelfs met alleen het toestel in de houder loopt de accu leeg...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Hebben meer mensen het volgende probleem?

Ik heb twee verschillende extra USB-C kabels gekocht, de ene doet het prima (opladen) en de andere gewoon helemaal niet. De originele kabel (bij de dock) en lader doen het natuurlijk gewoon goed.

Wat kan dat zijn?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• on99
Gé Brander schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:28:
Hebben meer mensen het volgende probleem?

Ik heb twee verschillende extra USB-C kabels gekocht, de ene doet het prima (opladen) en de andere gewoon helemaal niet. De originele kabel (bij de dock) en lader doen het natuurlijk gewoon goed.

Wat kan dat zijn?
Het kan liggen aan de kwaliteit van de USB-c kabel.
Niet alle USB-c kabels kunnen een hoge spanning leveren (zeg ik dat goed) om bijvoorbeeld de telefoon op te laden of HD materiaal door te sturen.

Ik heb afgelopen week een kabel gekocht via ebay en zag zoveel negatieve reacties voorbij komen op ebay dat ik ook niet meer wist wat ik moest kopen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Erik1805 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:16:
Ik heb nu alles in mijn Google account staan, zoals email, cloud en contacten. Kan ik deze eenvoudig overzetten?
Dat kan ja, ergens bij de settings van outlook.com geloof ik. Maar het hoeft niet, ik sync alles gewoon met Google. Vooral omdat ik een Google Apps Free account heb waar niet echt fatsoenlijke alternatieven voor zijn.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• hurthonkey365
ik neem aan dat je van android kom? zo ja, heb je nu een android toestel. Als je deze niet hoef weg te doen die gebruiken voor netflix? zo gebruik ik mijn oude m8 ook voor spotify en chromecast.

zolang wacht ik nog tot de update's komen naar de wp, daarna gaat de m8 in de kast.

[ Voor 8% gewijzigd door hurthonkey365 op 28-12-2015 17:57 ]

• hurthonkey365
iemand enig idee wat de functie is van het volgende:

volume knop hoog en laag alle bij 3 keer kort achter elkaar indrukken, mobiel trilt 3x. en scherm knippert 1 keer als hij aanstaat.

soms doet hij het wel als het scherm op glimp staat en de andere keer doet hij het niet, ene keer doet hij het wel als het scherm aanstaat en de andere keer doet hij het niet.

nu al een paar keer geprobeerd, maar zie geen resultaat van de functie op mijn toestel. (950 XL)

nog meer mensen dit al opgemerkt?

• Erik1805
hurthonkey365 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:57:
[...]

ik neem aan dat je van android kom? zo ja, heb je nu een android toestel. Als je deze niet hoef weg te doen die gebruiken voor netflix? zo gebruik ik mijn oude m8 ook voor spotify en chromecast.

zolang wacht ik nog tot de update's komen naar de wp, daarna gaat de m8 in de kast.
Ik kan mijn Android ruilen voor een Lumia 950. Maar ik heb ook nog een tablet waar dat mee kan dus dat is geen probleem

• hurthonkey365
Erik1805 schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:13:
[...]

Ik kan mijn Android ruilen voor een Lumia 950. Maar ik heb ook nog een tablet waar dat mee kan dus dat is geen probleem
daarom, het is nu nog even met 2 toestellen werken.

over een poosje komen er denk ik wel update's waardoor dit allemaal mogelijk word. Hoe meer mensen overstappen hoe aantrekkelijker het word voor de ontwikkelaars om update's te gaan maken naar het windows platform!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:32
hurthonkey365 schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:00:
iemand enig idee wat de functie is van het volgende:

volume knop hoog en laag alle bij 3 keer kort achter elkaar indrukken, mobiel trilt 3x. en scherm knippert 1 keer als hij aanstaat.

soms doet hij het wel als het scherm op glimp staat en de andere keer doet hij het niet, ene keer doet hij het wel als het scherm aanstaat en de andere keer doet hij het niet.

nu al een paar keer geprobeerd, maar zie geen resultaat van de functie op mijn toestel. (950 XL)

nog meer mensen dit al opgemerkt?
Het lijkt op een soort "reset" maar het lijkt met name op de PC (Surface) te werken http://forums.windowscent...-3-times-really-does.html

• hurthonkey365
Chocoball schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:46:
[...]

Het lijkt op een soort "reset" maar het lijkt met name op de PC (Surface) te werken http://forums.windowscent...-3-times-really-does.html
ik zal binnenkort eens kijken wat het doen nadat ik continium gebruikt heb. vaak is de resolutie van OneNote dan raar en werkt niet functioneel. zal eens kijken wat deze combinatie doet in dat geval.

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 09:25

Magure

Bla....

Druss schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:41:
[...]

Wat is the latest firmware nummer dan eigenlijk op dit moment?

Zit zelf op Firmware rivision: 15506.02005
OS Build op: .29

Is er een plek waar je kan zien wat er uitgebracht is en dus (langzaam) wordt uitgerold?
Ik zit hier op ;

Firmware Revision : 15506.02024
OS Build : .29

Maar heb dan een L950 (non-XL) en geen insiders preview etc.... weet niet of er verder nog verschil qua firmware zitten tussen de L950 en L950XL.... :)

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-10 18:16
Ik zit net dat bij gtst iedereen met een lumia telefoon rondloopt
Het Is nu pauze. Voorheen was het altijd samung

Verwijderd

androidfreaker schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:22:
Dat zit ik dus ook net te bedenken toen ik hier mee mocht kijken 😁😁😁 en een surface tablet, is de marketing afdeling toch actief geworden, dit kan wel een hele goede zet worden.
De mensen lopen toch hun rolmodel na.

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-10 18:16
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:24:
[...]

Dat zit ik dus ook net te bedenken toen ik hier mee mocht kijken 😁😁😁 en een surface tablet, is de marketing afdeling toch actief geworden, dit kan wel een hele goede zet worden.
Ja zag het toevallig normaal hebben ze alleen samsung. En eerlijk Is eerlijk de felle kleuren vallen gelijk op. 😃😂😂😂

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Is het gebruikelijk dat de Insider-app niet opnieuw geïnstalleerd wordt bij een update?
Ik kwam maar niet tot .36 en zag dat na een update die Insider-app verdwenen was....?

• BAMMER
Ik had wel een dingetje met het updaten van mijn 950 en een hele rare bug overgehouden met de tegels..

Na de het installeren van Windows Insider, gekozen voor de fast ring, want voor de switch naar de kleinere 950 (had XL eerst) had ik al gemerkt dat de .36 met de firmwareupdate .02024 een aangename verbetering qua snelheid, batterij en vermindering van kleine bugs gaf. Maar dit keer kreeg ik maar geen update binnen bij de controle op updates. Met de recovery tool aan de laptop zag ik weer wel de firmware update staan. Die heb ik dus maar toegepast gisteravond en daarna weer laten zoeken via de fast ring. Maar wederom telkens niets. Wel hele dikke batterij drain en mega warm toestel tijdens opladen. Vanmorgen stond er ineens wel een melding dat hij de laatse binnen aan het harken was. En hoe, letterlijk met horten en stoten enkele procentjes downloadend, uren lang.. Maar hij kwam steeds niet aan het einde, werd super warm, batterij liep als een gek achteruit. ik heb hem maar laten gaan, want een herstart had het effect dat hij weer opnieuw bij 0% begon.

Begin van de avond ineens: in no time stond hij klaar, de gewenste .36, voor een herstart en installatie.
Ging vlot, soepel en zoals je het verwacht. Alles loopt nu ook als een zonnetje en heb weer de eerder genoemde voordelen. Helemaal blij!

Dan komt het, wat velen zullen hebben, je blijft toch stiekem een beetje klooien met de indeling op je startscherm, de transparantie en de geschikte achtergrond. Ik verplaats vervolgens de tiles van de regenmeter en kaarten app van rechts naar links en die krijgen ineens een nóg kleiner mini icoontje binnen de tegel die al op zijn kleinst is..

Nu kan ik die alleen nog maar andere formaten kiezen bij die twee, maar het icoontje blijft klein, geen tekst als je ze groter maakt en bovendien: ik kan ze niet meer un-pinnen van het startscherm!? :?

Zijn er mensen die dit ook al gehad hebben? zo ja, hoe is dat opgelost? (herstart helpt niet)

• BAMMER
peerke63nl schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:27:
Is het gebruikelijk dat de Insider-app niet opnieuw geïnstalleerd wordt bij een update?
Ik kwam maar niet tot .36 en zag dat na een update die Insider-app verdwenen was....?
Als je een backup had gemaakt, dan werd hij meegenomen (kun je kiezen bij het maken van die backup) en weer teruggezet. Bij een schone updat/reset ben je hem kwijt en moet je opnieuw installeren,

• BAMMER
Magure schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:18:
[...]

Ik zit hier op ;

Firmware Revision : 15506.02024
OS Build : .29

Maar heb dan een L950 (non-XL) en geen insiders preview etc.... weet niet of er verder nog verschil qua firmware zitten tussen de L950 en L950XL.... :)
Dit geldt voor zowel de 950 als 950XL kan ik je uit ervaring melden. Ze lopen helemaal gelijk, alleen de insider app geeft een tandje hoger voor OS build. (een positieve in mijn ervaring)

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
BAMMER schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:41:
[...]

Als je een backup had gemaakt, dan werd hij meegenomen (kun je kiezen bij het maken van die backup) en weer teruggezet. Bij een schone updat/reset ben je hem kwijt en moet je opnieuw installeren,
Tjemig wat dom dat ik daar niet aan gedacht had pffffff
Dank!

• bilgy_no1
BAMMER schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:38:
Ik had wel een dingetje met het updaten van mijn 950 en een hele rare bug overgehouden met de tegels..

Na de het installeren van Windows Insider, gekozen voor de fast ring, want voor de switch naar de kleinere 950 (had XL eerst) had ik al gemerkt dat de .36 met de firmwareupdate .02024 een aangename verbetering qua snelheid, batterij en vermindering van kleine bugs gaf. Maar dit keer kreeg ik maar geen update binnen bij de controle op updates. Met de recovery tool aan de laptop zag ik weer wel de firmware update staan. Die heb ik dus maar toegepast gisteravond en daarna weer laten zoeken via de fast ring. Maar wederom telkens niets. Wel hele dikke batterij drain en mega warm toestel tijdens opladen. Vanmorgen stond er ineens wel een melding dat hij de laatse binnen aan het harken was. En hoe, letterlijk met horten en stoten enkele procentjes downloadend, uren lang.. Maar hij kwam steeds niet aan het einde, werd super warm, batterij liep als een gek achteruit. ik heb hem maar laten gaan, want een herstart had het effect dat hij weer opnieuw bij 0% begon.

Begin van de avond ineens: in no time stond hij klaar, de gewenste .36, voor een herstart en installatie.
Ging vlot, soepel en zoals je het verwacht. Alles loopt nu ook als een zonnetje en heb weer de eerder genoemde voordelen. Helemaal blij!

Dan komt het, wat velen zullen hebben, je blijft toch stiekem een beetje klooien met de indeling op je startscherm, de transparantie en de geschikte achtergrond. Ik verplaats vervolgens de tiles van de regenmeter en kaarten app van rechts naar links en die krijgen ineens een nóg kleiner mini icoontje binnen de tegel die al op zijn kleinst is..

Nu kan ik die alleen nog maar andere formaten kiezen bij die twee, maar het icoontje blijft klein, geen tekst als je ze groter maakt en bovendien: ik kan ze niet meer un-pinnen van het startscherm!? :?

Zijn er mensen die dit ook al gehad hebben? zo ja, hoe is dat opgelost? (herstart helpt niet)
Heb je de twee tiles misschien per ongeluk in een mapje geplaatst?

Klik op de tegel, die klapt uit naar beneden.
Je kunt dan de app tegel weer naar buiten de map slepen.

• BAMMER
bilgy_no1 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:14:
[...]

Heb je de twee tiles misschien per ongeluk in een mapje geplaatst?

Klik op de tegel, die klapt uit naar beneden.
Je kunt dan de app tegel weer naar buiten de map slepen.
Mijn beurt.. Pff, tjemig, wat dom.. dat was het! Thnx
Wel verassend, het ging maar om 1 tegel, niet alsof ik er 2 op elkaar had gesleept.. Dan had ik het eerder gezien.

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:12

Zeeuw

5.6

androidfreaker schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:22:
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:24:
[...]

androidfreaker schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:26:
[...]

Ja zag het toevallig normaal hebben ze alleen samsung. En eerlijk Is eerlijk de felle kleuren vallen gelijk op. 😃😂😂😂
Hier in Brazilië zie ik ook ontzettend veel Windows Lumias. Helaas kijken ze hier ook soapseries (novela's) en zie ik een rechercheur een foto van een moordpartij heeft gemaakt met een Windows Lumia. Dus het kan goed zijn dat de mensen hier ook de soapserie volgen en dat daarom Windows goed vertegenwoordig wordt. Van de 10 personen van mijn schoonfamilie met een smartphone gebruikt 50% Windows. 4x Samsung en 1 Apple (die zijn hier dan ook extreem duur). Een aantal zijn ook al overgestapt op Windows 10 Mobile.

Helaas nog geen 950 gezien.

Read the badge, Bitch!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12 23:54

matroosoft

Lone Christian

RayNbow schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:23:
[...]

Hmm, zelfs met alleen het toestel in de houder loopt de accu leeg...
Dat komt omdat het laadspoeltje in de nieuwe Lumia's op een ander plek zit. Daardoor is hij niet goed uitgelijnd met de laadspoel in de houder en laad hij niet op. Ik heb al van iemand gelezen die het onderste pootje met de NFC sensor eraf gehaald had, en dan deed hij het wel. Mogelijk als je je telefoon op z'n kop erin doet dat hij wel oplaad.

Edit: Site gevonden met met info hierover. http://www.mywindows.nl/forum/showthread.php?t=9642

[ Voor 8% gewijzigd door matroosoft op 29-12-2015 03:03 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

matroosoft schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 02:52:
[...]

Dat komt omdat het laadspoeltje in de nieuwe Lumia's op een ander plek zit. Daardoor is hij niet goed uitgelijnd met de laadspoel in de houder en laad hij niet op. Ik heb al van iemand gelezen die het onderste pootje met de NFC sensor eraf gehaald had, en dan deed hij het wel. Mogelijk als je je telefoon op z'n kop erin doet dat hij wel oplaad.

Edit: Site gevonden met met info hierover. http://www.mywindows.nl/forum/showthread.php?t=9642
Ja, die pagina kwam ik gisteren ook tegen. Ik zag ook ergens anders dat deze andere lader zou moeten werken. Ik heb 'm al besteld en zal later m'n bevindingen hier wel posten.

* RayNbow heeft iig geen zin om z'n CR-201 te modden. :p

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:30
Na een zoektocht in verschillende winkels eindelijk even met een 950 kunnen spelen. Waarom staan die toestellen nergens als demo. Overal moeten ze uit de doos gehaald worden en krijg je meteen de vraag waarom geen Apple of Android. Maar goed even met de camera kunnen spelen en ik moet zeggen dat viel tegen :( het kan natuurlijk komen doordat de telefoon eerst nog updates moest binnenhalen of daarmee bezig was, maar om in een verlichte winkel gewoon een foto te maken duurde echt een aantal seconde. Focussen en daadwerkelijk de foto maken doel ik dan op, niet instant zoals bijvoorbeeld op een iPhone. Het focussen op een kerstboom kreeg ik eigenlijk niet voor elkaar, het bleef wazig. Half schutter button indrukken en vervolgens doordrukken. Ook het scherm reageerde naar mijn idee niet altijd zoals verwacht. Binnen edge ging het wel soepel maar op het homescreen en wisselen van openstaande apps had ik vertraging.

Ik ga er maar even vanuit dat dit komt doordat de telefoon bezig was met updates en daardoor niet werkte zoals verwacht. Ik voel me overigens heel dom als er nu iemand komt en aangeeft dat er in het begin standaard nog beschermfolie op de lens zit. Want daar heb ik niet naar gekeken.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 16:50
KraveN schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:44:
Na een zoektocht in verschillende winkels eindelijk even met een 950 kunnen spelen. Waarom staan die toestellen nergens als demo. Overal moeten ze uit de doos gehaald worden en krijg je meteen de vraag waarom geen Apple of Android. Maar goed even met de camera kunnen spelen en ik moet zeggen dat viel tegen :( het kan natuurlijk komen doordat de telefoon eerst nog updates moest binnenhalen of daarmee bezig was, maar om in een verlichte winkel gewoon een foto te maken duurde echt een aantal seconde. Focussen en daadwerkelijk de foto maken doel ik dan op, niet instant zoals bijvoorbeeld op een iPhone. Het focussen op een kerstboom kreeg ik eigenlijk niet voor elkaar, het bleef wazig. Half schutter button indrukken en vervolgens doordrukken. Ook het scherm reageerde naar mijn idee niet altijd zoals verwacht. Binnen edge ging het wel soepel maar op het homescreen en wisselen van openstaande apps had ik vertraging.

Ik ga er maar even vanuit dat dit komt doordat de telefoon bezig was met updates en daardoor niet werkte zoals verwacht. Ik voel me overigens heel dom als er nu iemand komt en aangeeft dat er in het begin standaard nog beschermfolie op de lens zit. Want daar heb ik niet naar gekeken.
Klopt, vlak na de eerste start is er wat vertraging. En ja, natuurlijk zal hij wat trager foto's maken met een Iphone. Zit totaal andere techniek/software achter. Bij de 950 kan je achteraf nog zeer veel aanpassen, licht, flitser wel of niet etc. Dat moet berekend worden.
Meer opties tov iphone = iets tragere foto's

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Het focussen op een kerstboom kreeg ik eigenlijk niet voor elkaar, het bleef wazig.
Een kerstboom is dan ook niet gemakkelijk om te fotograferen:
Both are decent photos and both phones had the same difficulty in focussing on the Christmas tree - as many readers have noticed, trying to snap a Christmas tree isn't trivial - there's so much natural contrast and detail available that contrast-based focussing mechanisms get very confused.
Edit: Btw,
Waarom staan die toestellen nergens als demo.
Bij de Media Markt in Zoetermeer kon je 'm gewoon proberen, dus "nergens" is een beetje overdreven. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 29-12-2015 13:28 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
corset schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:49:
[...]

Klopt, vlak na de eerste start is er wat vertraging. En ja, natuurlijk zal hij wat trager foto's maken met een Iphone. Zit totaal andere techniek/software achter. Bij de 950 kan je achteraf nog zeer veel aanpassen, licht, flitser wel of niet etc. Dat moet berekend worden.
Na de laatste updates valt dat toch mee? Hier gaat ie lekker snel in ieder geval

Martinspire - PC, PS5, XSX

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 16:50
Martinspire schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:32:
[...]

Na de laatste updates valt dat toch mee? Hier gaat ie lekker snel in ieder geval
zeker gaat het snel, maar niet instant zoals op een Iphone, en dat is met alle opties/toeters/bellen gewoon niet te doen :p Scherpstellen instantly, foto maken instantly. Nee, leuk idee, gaat hem niet worden.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11 10:25

CyberJoe

Only visiting this planet

Waarom staan die toestellen nergens als demo.
Ik begreep van een verkoper dat ze niet als demo staan omdat het alarmsysteem is aangesloten op de micro USB kabeltjes die de telefoon ook meteen opladen. En dat hebben de 950s niet.... Ze moeten wachten op de compatible USB-C kabeltjes. Had Microsoft ook wel even over mogen nadenken, toch?

Ja ik heb ook een computer.

• Voxxie
CyberJoe schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:50:
[...]

Ik begreep van een verkoper dat ze niet als demo staan omdat het alarmsysteem is aangesloten op de micro USB kabeltjes die de telefoon ook meteen opladen. En dat hebben de 950s niet.... Ze moeten wachten op de compatible USB-C kabeltjes. Had Microsoft ook wel even over mogen nadenken, toch?
Wat kan Microsoft hier aan doen ? Zij bepalen toch niet welk alarmsysteem de winkels kiezen.

Microsoft is niet de eerste en zeker niet de laatste met ene USB-C connector.

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:30
corset schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:49:
[...]

Logisch, maar het verschil was te groot. Youtube filmpjes op internet tonen andere bevindingen dus laten we het maar op de eerste boot/updates houden
RayNbow schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:27:
[...]

[...]

Edit: Btw,

[...]

Bij de Media Markt in Zoetermeer kon je 'm gewoon proberen, dus "nergens" is een beetje overdreven. ;)
Van die kerstboom wist ik helaas niet, ben bij verschillende winkels van de MM geweest, Groningen, Drachten, Ekkersrijt. Dus we zullen wel een beetje achterlopen tov Zoetermeer :)

• bilgy_no1
[...]

[...]
Gelukkig kun je handmatig scherpstellen bij de Lumia's. Dat kunnen weinig concurrenten...

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

[...]

[...]
Niet onaardig toch in een met kerstsfeer verlichte huiskamer:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/snQCbmr81tBJUPjYoujGjcAQ/full.png

[ Voor 21% gewijzigd door Swerfer op 29-12-2015 14:44 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 20:43
Swerfer schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:43:
[...]

Niet onaardig toch in een met kerstsfeer verlichte huiskamer:

[afbeelding]
Met flitser is hier niks moeilijk aan hoor... ;-)

De bedoeling is zonder flitser! ;-)

Verwijderd

Even een accuduur ervaring. Lumia 950. 6 dagen in gebruik. Laatste firmware en .29 software.

Behalve de beide nachten (uiteraard) ieder uur wel even in gebruik, een paar keer meer dan een half uur achter elkaar gebruik, meerdere email sync. Alles inclusief Cortana aan, behalve Windows Hello en Hey Cortana.
Een eerste test van helemaal vol naar 18% resterend (volgens battery meter nog 6 uur accuduur over)
Meestal gaat mijn Lumia tussendoor wel op een draadloos lader, maar ik wilde wel eens de praktijk zien van langer zonder op de lader.
Tijd na 82% ontlading: 44 uur.
Daarna aan de lader: in ~45 minuten weer helemaal vol.

Normale kantoordagen zouden wel eens 3 dagen kunnen worden. Zeker omdat de accu nog verder moet 'leren'.

Conclusie: dik tevreden met de accuduur en met snel opladen voor wanneer het vanwege spoed handig is.
Dit betekent dat ik me nooit druk hoef te maken over acculading, want mijn Lumia 950 gaat tussen door altijd wel even op een draadloos lader.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:47
Iemand al enig idee of het mogelijk is om de firmware update binnen te krijgen op de .36 versie zonder het uitvoeren van een hard reset?

• Radeon
  • Laatst online: 04:31

Radeon

Today is a good day to die

frankyboy707 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:44:
Iemand al enig idee of het mogelijk is om de firmware update binnen te krijgen op de .36 versie zonder het uitvoeren van een hard reset?
Wachten tot MS wakker wordt en hem ook voor Insiders aanzet.

It's never easy.....

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Voxxie schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:57:
[...]
Wat kan Microsoft hier aan doen ? Zij bepalen toch niet welk alarmsysteem de winkels kiezen.

Microsoft is niet de eerste en zeker niet de laatste met ene USB-C connector.
Ze weten dat ze een van de eerste zijn die in de winkel ligt met zo'n connector. Dan kan je twee dingen doen: niets, en dus niet als showmodel liggen, gratis een usb naar usb-c converter leveren aan bedrijven die de lumia willen showcasen.
Pagina: 1 ... 57 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.