Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
peerke63nl schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:03:
Over Edge gesproken... synct edge met edge op pc of met IE?
Nieuwe fav's in Edge op pc komen namelijk niet door naar Edge op L950
Bij mij zijn ze uiteindelijk wel doorgekomen, maar duurde wel even (iets van twee uur oid).

Andersom komen ze niet binnen; van L950 naar PC.. weet nog niet waarom dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
Volgens mij synced Edge pas met versie 1511 van Windows 10.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Dat syncen gebeurd bij mij dus helemaal niet, ná aanvankelijke setup
Er komen dus geen nieuwe fav's bij op de L950 ... ook niet na enkele dagen helaas.

[ Voor 38% gewijzigd door peerke63 op 06-12-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:43
Ramon schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:12:
Volgens mij synced Edge pas met versie 1511 van Windows 10.
Klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:35

Swerfer

Hmm...

Swerfer schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:11:
[...]

Ik heb 5 minuten geleden een favoriet op de PC toegevoegd en die verschijnt nog niet. Misschien dat het even duurt. Ik hou het in de gaten wanneer (als) hij tevoorschijn komt en dan meld ik dat hier...

Edit:

Ook omgekeerd heb ik een favoriet toegevoegd...
Van mijn L950XL naar PC is nu gesynchroniseerd, omgekeerd nog niet...

Edit:

Nu ook van PC naar L950XL...

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 06-12-2015 12:42 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantj
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 18:27
Ik heb de telefoon nu een dagje en ik ben helemaal verkocht.... Snel, prachtig (zelfs met zwarte hoesje, terwijl k liever wit had), irisscanner werkt goed, alles is gewoon top so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 10:53
Swerfer schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:00:
[...]

Dit is een bug die hopelijk snel wordt opgelost. Melden in de feedback app zou ik zeggen.

Hangt de verkoop van je toestel alleen van het swipen in Edge af?
Ok, maar is het een bekend probleem waar meerdere mensen last van hebben ?

Verkoop hangt niet alleen vanaf van deze bug hoor ;-)
Het wit van het scherm had van mij wel iets beter gekund.
De algemene beleving is "wennen"
De apps zijn niet moeders mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Brabso schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:48:
[...]

Je kan het scherm wel redelijk goed zelf kalibreren naar smaak.
Maar de andere bugs, I feel your pain.
maemo typte:
En nee, windows 10 mobile is nog zeker niet af maar serieus mensen.....dat wisten we toch of hebben we deze telefoon gekocht om die specs alleen?
Nee, hoe had je dat precies moeten weten? Dat er een beta versie van de software op hun toestel stond wist ik pas een paar dagen voordat ik me toestel kreeg. Je flagship toestel als eerste verkopen met windows 10 om hem vervolgens met een beta versie van de zelfde software te verkopen is op zijn minst zwak te noemen :)

Ik zou nog even wachten met de verkoop van je toestel tot begin volgend jaar en er updates uitgerold zijn. Het is een risico maar hopelijk is het het waard. Vooralsnog kan ik dit toestel niemand aanraden behalve de die hards die graag problemen oplossen een goede camera willen en hun toestel alleen privé gebruiken.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
Brabso schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:48:
[...]

Hey Brabso, gefeliciteerd met je aankoop! Toch uiteindelijk om gegaan? :)

Dat van Edge is inderdaad een bekent probleem, hopelijk lossen ze het snel op want typ-ervaring hoort wel universeel te werken op een telefoon (vind ik :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verkopen of niet ? Ik twijfel of ik mijn 950XL Dual sim ga verkopen.
Ik kom van de Galaxy Edge en begin me toch te bedenken of ik niet te vroeg over ben gestapt.
Het toestel bevalt prima hoor maar het gedoe met het bestellen van het dock en de beperkingen van het besturingssysteem tot nog toe neigen naar verkoop.
Of gaat het binnenkort nog goedkomen met de nieuwe windows 10 update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
megapixel schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:29:
Ik kom van de Galaxy Edge en begin me toch te bedenken of ik niet te vroeg over ben gestapt.
Het toestel bevalt prima hoor maar het gedoe met het bestellen van het dock en de beperkingen van het besturingssysteem tot nog toe nijgen naar verkoop.
Dat hangt er maar net vanaf wat je problemen zijn. :+
En ik zou dan sowieso wachten totdat je de dock hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Djerro123 schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:11:
[...]

Hey Brabso, gefeliciteerd met je aankoop! Toch uiteindelijk om gegaan? :)

Dat van Edge is inderdaad een bekent probleem, hopelijk lossen ze het snel op want typ-ervaring hoort wel universeel te werken op een telefoon (vind ik :X )
Ben nog niet helemaal om ;)
Is ergens ook een overzicht te vinden vd bekende bugs dan ?
Net als dit type probleem met swype binnen Edge kon ik dat nergens vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:01
MisterChaoSs schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:55:
Eindelijk vandaag mijn Lumia XL ontvangen. Nog niet veel mee kunnen doen, maar over het algemeen erg tevreden. Echter, als ik probeer via Lumia Offers mijn offers te bekijken, geeft hij een Device Verification error. Hij zegt dat ik mijn Microsoft account moet bevestigen. Ik ben gewoon ingelogd met mijn account, maar gebruik een SIM kaart van mn nieuwe provider die 4 januari pas officieel ingaat. Ik gebruik dus gewoon WiFi voor mn apps e.d. Heeft dit invloed op het aanvragen van mijn Display Dock?
Ik heb uiteindelijk een harde reset van mijn device gedaan. Na de reset direct naar de store gegaan en enkel een update gedaan van Lumia Offers. Hierna geraak ik wel de verificatie voorbij maar zit nu nog met het probleem dat ik geen aanbod krijg :( . Vraag me af of dit te maken kan hebben met het feit dat mijn toestel uit frankrijk komt (heb dual sim nodig en die word hier dan weer niet verkocht).

Verder heeft Amazon.fr mij een zwarte geleverd terwijl ik een witte besteld had (iemand die cover wilt wisselen?). Ze konden de fout niet meer rechtzetten aangezien ze de witte ondertussen al niet meer verkopen en geen stock meer hebben. Kon wel mijn geld terug krijgen maar ja, daar heb ik ook niet veel aan.

Voor de rest tot op heden weinig negatieve punten tegengekomen. Voelt een stuk responsiever aan dan de 640 die ik had.

Ben me nu nog aan het afvragen of ik dit toestel terug op de insider builds wil of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Blokker_1999 op 06-12-2015 15:34 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ps mijn probleem met swipe is niet alleen beperkt in de taakbalk van Edge maar dit werkt ook niet in bijvoorbeeld Google etc.
En dat is toch wel een flink probleem vind ik, ik gebruik deze optie vaak om dingen op te zoeken m.b.v. swipe vooral op het internet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Blokker_1999 schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:33:
[...]

Vraag me af of dit te maken kan hebben met het feit dat mijn toestel uit frankrijk komt (heb dual sim nodig en die word hier dan weer niet verkocht).
Mijn toestel kwam ook uit Frankrijk (Microsoft store) en ik heb de dock al een paar dagen binnen. Bij mij kwam de offer gewoon in de Lumia Offers app tevoorschijn...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:01
Dan zullen we morgen eens contact opnemen met Microsoft.
never mind, net nog eens gekeken en nu krijg ik hem ineens wel in de app ...

[ Voor 43% gewijzigd door Blokker_1999 op 06-12-2015 16:11 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
kraonkel schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:29:
Fijn toestel de 950XL. Hier en daar een appje die ik mis maar er op vertrouw dat dat goed gaat komen. Maar: is het iemand al gelukt om via Ziggo email binnen te krijgen op de telefoon? Ik volg de stappen die Ziggo zelf aangeeft maar mail blijft zeggen dat hij vindt dat de instellingen verouderd zijn.
Werkt prima bij mij, gewoon account toegevoegd, emailadres en wachtwoord ingevuld en het werkte, niks met poorten e.d. gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
[quote]D0gtag schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:59:
[...]

Je kan het scherm wel redelijk goed zelf kalibreren naar smaak.
Maar de andere bugs, I feel your pain.
maemo typte:
[...]

Nee, hoe had je dat precies moeten weten? Dat er een beta versie van de software op hun toestel stond wist ik pas een paar dagen voordat ik me toestel kreeg. Je flagship toestel als eerste verkopen met windows 10 om hem vervolgens met een beta versie van de zelfde software te verkopen is op zijn minst zwak te noemen :)

Zoals gezegd, ik kom van de Jolla, daar zat ik ook in een soort van insidersprogramma.
Ik wist niet dat W10 mobile nog in beta was maar ik had ook niet verwacht dat alles vlekkeloos zou werken.

Maar vergeleken met de previewversies van Sailfish ben ik tot dusver niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 09:30
maemo schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:52:
Ik wist niet dat W10 mobile nog in beta was ...
W10M is niet beta. Het is niet af en heeft bugs, maar tenzij je de voorbije 30 jaar onder een steen gezeten hebt zou je dat moeten weten. Zéker als deelnemer op een Tweakers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
ColdRain schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:06:
[...]

W10M is niet beta. Het is niet af en heeft bugs, maar tenzij je de voorbije 30 jaar onder een steen gezeten hebt zou je dat moeten weten. Zéker als deelnemer op een Tweakers forum.
Ik zeg niet dat het in beta is.dat was dogtag maar als het niet af is dan lijkt het wel beta!
Dat van onder die steen leven duid ik niet helemaal overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Een kleine vergelijking tussen de 920 930 en 950 in low light conditions.
Ik ben blij dat de 950 weer normaal kan filmen bij weinig licht.

[ Voor 39% gewijzigd door Instatic op 06-12-2015 17:30 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Laatst online: 26-02-2024
Sjonge, die 930 is niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
maemo schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:10:
[...]
Ik zeg niet dat het in beta is.dat was dogtag maar als het niet af is dan lijkt het wel beta!
Dat van onder die steen leven duid ik niet helemaal overigens!
Dat "beta gevoel" is bij élke nieuwe versie van Windows. Waarom zou dat bij W10M anders zijn? Iedereen wéét dat, toch blijven over zeuren lijkt me dan zo ... tja, kinderachtig? (niet persoonlijk bedoeld overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
ColdRain schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:15:
[...]

Dat "beta gevoel" is bij élke nieuwe versie van Windows. Waarom zou dat bij W10M anders zijn? Iedereen wéét dat, toch blijven over zeuren lijkt me dan zo ... tja, kinderachtig? (niet persoonlijk bedoeld overigens)
Ik loop er juist niet over te zeuren trouwens, ik vind het prima!
Niet iedereen weet dat trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ColdRain schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:06:
[...]

Wait wut.(moet ik dit serieus nemen?).. het is niet af en heeft bugs...goh de omschrijving past precies samen met de definitie van alpha software, alle features zitten erin alleen het is nog lang niet (voldoende) getest of stabiel---> beta software. Laat mij de nieuws berichten maar zien waar staat dat deze phone met beta software komt. En dat is het wel beta software, iris is letterlijk beta software en MS zal dus pas op 16dec de final versie uitbrengen. Athans dat was een paar weken geleden zo. de 5de is nog een versie uitgekomen. Misschien heb je het niet door maar niet iedereen verdiept zich in het wel en wee van windows mobile 10. Ik had de verwachting dat de meeste software uit de beta fase was voor launch, vind ik persoonlijk niet zo heel gek maar kennelijk lag ik onder een steen.

Vooralsnog zit er te veel bugs in de software, zoals ruis geluiden uit de speaker, mail die slecht werkt, muziekspeler die matig werkt en veel bugs heeft met weergave en afspelen, inconsistenties in menu's (muziek kiezen voor wekker uit eigen lijst van mp3's etc en ringtone moet je 'maken') Programma's die soms wel/niet werken, Galerij app crashed nog steeds vaak. Inconsistenties met lockscreen/glance, weer wat wel/niet wordt laten zien, soms wel/niet laten zien van berichten etc etc. Iedereen zelf de lijst aanvullen.
ColdRain schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:15:
[...]

Dat "beta gevoel" is bij élke nieuwe versie van Windows. Waarom zou dat bij W10M anders zijn? Iedereen wéét dat, toch blijven over zeuren lijkt me dan zo ... tje, kinderachtig? (niet persoonlijk bedoeld overigens)
Ja dat wordt me nu duidelijk ja, als dat werkelijkheid blijkt te worden: eerste en laatste WM toestel. Ik wil een telefoon die werkt, dit is nu meer een knutsel project voor te veel geld.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Want Android is met al zijn lekken wel af 8)7

Het enige OS wat je echt "af" kan noemen zal Symbian zijn, ook in iOS zijn nog wat probleempjes die glad gestreken moeten worden, en ook dat is nog in behoorlijke ontwikkeling, al zijn er wel minder bugs en problemen dan in W10M en Android.

Al heb ik liever de probleempjes van W10M dan die van Android, niet altijd afbeeldingen zien in je email of het Stagefright lek, kies maar :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
D0gtag schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:25:
... Ik wil een telefoon die werkt ...
Ik geloof je voor geen meter. Er zijn honderden smartphones die prima werken, dus als je met de ingesteldheid "Ik wil een telefoon die werkt" expleciet voor deze 950(xl) kiest dan ben je of dom of masochistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ColdRain schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:40:
[...]

Ik geloof je voor geen meter. Er zijn honderden smartphones die prima werken, dus als je met de ingesteldheid "Ik wil een telefoon die werkt" expleciet voor deze 950(xl) kiest dan ben je of dom of masochistisch.
Als telefoon werkt de 950 ook gewoon, heb nog geen gezeik gelezen over niet kunnen bellen :+

Sowieso, de enige bug die ik heb is dat de plaatjes het niet doen in emails, en mijn achterkant kraakt ook, voor de rest:
Loopt mijn telefoon niet snel leeg
Crashen apps niet.
Crasht de telefoon niet.
Heb ik maar 1x gekraak uit de speaker gehad.
Werkt Groove gewoon prima.
Werkt Glance zoals het hoort
Heb ik geen gekut met Wifi
Werkt Hello snel genoeg

Terwijl andere mensen wel veel meer last hebben van bovenstaande dingen of dingen die ik vergeten ben, tja, lullig, maar om dan te doen alsof alle 950's kutdingen zijn? Doet je telefoon wierd? Stuur 'm terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

RobinHood schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:47:
[...]

Als telefoon werkt de 950 ook gewoon, heb nog geen gezeik gelezen over niet kunnen bellen :+

Sowieso, de enige bug die ik heb is dat de plaatjes het niet doen in emails, en mijn achterkant kraakt ook, voor de rest:
Crashen apps niet.
Crasht de telefoon niet.
Werkt Hello snel genoeg

Terwijl andere mensen wel veel meer last hebben van bovenstaande dingen of dingen die ik vergeten ben, tja, lullig, maar om dan te doen alsof alle 950's kutdingen zijn? Doet je telefoon wierd? Stuur 'm terug!
Ik ben ook nauwelijks problemen tegen het lijf gelopen. Word flow keyboard in Edge is voor sommige een probleem (ik gebruik het niet). Een enkele keer crashed Settings, maar verder geen problemen.

Wat je in forums tegenkomt zijn problemen. Iemand die geen problemen heeft zal dat ook niet vermelden. Voorbeeld, de iPhone 6, die zou zo fantastisch zijn (is hij ook) maar daar lees je ook problemen, zelfs van een krakende achterkant. [iPhone 6s & iPhone 6s Plus] Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RobinHood schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:47:
[...]

Crashen apps niet.
Crasht de telefoon niet.
Werkt Hello snel genoeg

Nee jij niet ik heb ook geen probleem met 5GHz wifi of hello (8/10 werkt het). Me telefoon Os crashed ook niet meer na de tweede dag maar apps crashen om de haverklap. Ik denk overigens dat dit komt omdat ze soms data van de SD kaart moeten halen.
Maar als ik dit en andere fora lees plus eigen ervaring hierboven komt er wel een eenduidig beeld naar boven.
RobinHood schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:38:
Want Android is met al zijn lekken wel af 8)7

Het enige OS wat je echt "af" kan noemen zal Symbian zijn, ook in iOS zijn nog wat probleempjes die glad gestreken moeten worden, en ook dat is nog in behoorlijke ontwikkeling, al zijn er wel minder bugs en problemen dan in W10M en Android.

Al heb ik liever de probleempjes van W10M dan die van Android, niet altijd afbeeldingen zien in je email of het Stagefright lek, kies maar :P
ColdRain schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:40:
[...]

Echt een punthoofd, enige wat ik er over kan zeggen. * ben nog steeds op zoek naar de smilie als kabouter.*
WM zit niet vol met lekken (of gewoon windows 10)? geen idee omdat WM geen marktaandeel heeft gaan hackers daar niet achteraan. Niemand gaat proberen de lekken te vinden voor een OS wat een marktaandeel heeft van 0.2% ongelooflijke kortzichtige en kinderachtige opmerkingen. Misschien moet je eens een android toestel proberen van het afgelopen jaar dan zie je wat afgewerkt is.
Misschien is coldrain een beetje de weg kwijt, maar ik kan er wel om lachten, elk dorp heeft zo zijn gek.
Maar het is een goed dat je zegt dat de keuze voor een 950xl een domme is en dat de andere toestellen wel werken, zijn we toch nog samen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Dus, nu een week de 950xl. Prima toestel, de batterij gaat lang genoeg mee voor mij, zeker langer dan een dag, het toestel ligt lekker in de hand (ik kom van een sony z1c) en de camera werkt prima.

Wat iedereen zelf kan lezen is dat win 10 m nog het een en ander mist en dat er aardig wat bugs te vinden zijn. Als je custom roms gewend bent is dit helemaal niets en met de ontwikkelingssnelheid van MS (mag ik hopen) zullen er vast snel updates aankomen.

Wat mij het meeste tegenvalt is de Edge browser waar ik maar niet aan kan wennen.
Het komt te vaak voor dat ik niet eens een link aangeklikt krijgt, zelfs wanneer ik inzoom voor hoogbejaarden.

Een ander punt is de dailer. Ik snap niet dat de toetsen zo klein zijn en al helemaal niet waarom het ingedrukte nummer helemaal bovenaan staat?!?! Als met een hand een nummer indrukt en terug wilt, moet!! je dus bijna wel met twee handen werken.... vaag dat ze daar niet over hebben nagedacht...

Verder... I NEED GOOGLE APPS!!!

Ik moet wel zeggen dat ik One Drive niet onaardig vind om mee te werken nu ik deze ook op mijn laptop aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:47
Zijn er hier nog mensen die een bericht van T.net hebben gehad voor het event van de 12e ?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 17:09

danplo

The Force is strong with me

Na de Lumia 800, 920, 930 ben ik nu een week in het bezit van een 950 XL :9
Voor mij was het een gok om een groot scherm te nemen, omdat ik dacht dat dit niet mijn ding was, maar wow ik wil niet meer anders. :*) Alles is lekker duidelijk te lezen en filmpjes zien er vet uit en internetten gaat er ook net iets beter op, daarnaast heeft het een mooi helder en scherp beeld dat me super bevalt. _/-\o_
Ik was al bekend met Windows Mobile 10, omdat ik een Windows Insider bent, dus ik wist ook dat de OS nog niet geheel af was tijdens de lancering van de 950 en de 950 XL. :P Ik verwacht nog wel wat bug fixes en ik verwacht ook nog wel wat extra snelheid dat er behaald kan worden. Wat voor mij wel nieuw was is de Iris scanner. :) In begin even onwennig en ik vond het maar niks, maar na een weekje in gebruik en toch doorzetten de iris te blijven gebruiken vind ik hem steeds sneller reageren en makkelijker in gebruik. ;) Zodra het rode lampje gaat branden moet je er recht inkijken en dan hoeft zelfs de telefoon niet dicht voor je ogen te plaatsen, want op een verre afstand (vanaf me benen) werkt het nu ook gewoon top, zolang je maar goed in het rode lampje kijkt. 8) Batterij wordt mijn gevoel steeds beter en gaat een goede dag mee bij mij, dat meer dan voldoende is tegenwoordig. Camera is qua foto's en films echt om te smullen en is echt 1 van de beste mobile camera dat er volgens mij te koop is. ;) Wat ik wel jammer vind is dat ik het gevoel heb dat het glas sneller krast dan bijvoorbeeld mijn 930, want heb al een flinke kras erop zitten dat natuurlijk erg zonde is, maar goed na een tijdje let je daar niet meer echt op. Achterkant had van mij wel wat meer Premium mogen zijn, want ook ik heb aan de onderkant het plastic gekraak. :-( Verder zijn wel extra pluspunten, want de 950 XL is lekker dun en licht en de batterij kan je snel en makkelijk vervangen en daarnaast kan je een SD card erin kan steken. Voor mij vallen de paar min punten in het niets vergeleken met de vele plus punten en ben weer blij dat ik deze nieuwe stap naar de 950 XL heb gemaakt. Ik verwacht nog veel mooi's dat eraan zit te komen. Tot slot vind ik de actie van Microsoft (Gratis Display Dock) echt een lachertje en is een regelrechte blunder. Heb een week op de code moeten wachten, eenmaal de code kan je nu 6 weken wachten en moet ik elke dag op de website kijken of ik de code al kan inleveren. Het is dat ik een Microsoft gebruiker bent, anders kan ik me voorstellen dat nieuwe gebruikers afkomstig van een Iphone/Android dit afschrikt. Ik verwacht als consument gewoon de gratis dock direct in de doos, want heb nu bijna geen interesse meer in hun actie. Wil je nieuwe mensen naar de Lumia merk trekken, dan moet je alles goed voor elkaar hebben.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Zo te horen ben je gewoon nog steeds erg pissed off over de Krassen die op "onverklaarbare wijze" op je 950 zijn gekomen 8)
D0gtag schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:11:
[...]

Nee jij niet ik heb ook geen probleem met 5GHz wifi of hello (8/10 werkt het). Me telefoon Os crashed ook niet meer na de tweede dag maar apps crashen om de haverklap. Ik denk overigens dat dit komt omdat ze soms data van de SD kaart moeten halen.
Maar als ik dit en andere fora lees plus eigen ervaring hierboven komt er wel een eenduidig beeld naar boven.
[...]

[...]

Echt een punthoofd, enige wat ik er over kan zeggen. * ben nog steeds op zoek naar de smilie als kabouter.*
WM zit niet vol met lekken (of gewoon windows 10)? geen idee omdat WM geen marktaandeel heeft gaan hackers daar niet achteraan. Niemand gaat proberen de lekken te vinden voor een OS wat een marktaandeel heeft van 0.2% ongelooflijke kortzichtige en kinderachtige opmerkingen. Misschien moet je eens een android toestel proberen van het afgelopen jaar dan zie je wat afgewerkt is.
Misschien is coldrain een beetje de weg kwijt, maar ik kan er wel om lachten, elk dorp heeft zo zijn gek.
Maar het is een goed dat je zegt dat de keuze voor een 950xl een domme is en dat de andere toestellen wel werken, zijn we toch nog samen gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05

Ik denk dat je je gewoon moet realiseren dat je niet de doelgroep voor deze telefoon bent. Er is vanuit Microsoft duidelijk aangegeven dat ze zich met de 950 (XL) op Insiders/Windows fans gingen richten. Als je geen insider bent, en ook niet een fan van Windows Mobile dan zijn er gewoon betere devices op de markt voor je.

Er was ver vantevoren bekend dat deze telefoons met Windows build 10568.00 op de markt zouden verschijnen. Zoals Insiders hebben kunnen ervaren zijn deze builds helemaal nog niet af, en zitten er nog behoorlijk wat bugs en rariteiten in. Dat de release naar overige Windows toestellen nog wel even op zich laat wachten is toch ook een teken hiervan? Dit was al bekend!, dus het is raar om daar achteraf om te gaan zeuren. Er zijn ook heel veel reviews die aangeven dat dit toestel op dit moment niet de meest gepolijste software draait.

Als je je ergert aan deze telefoon, en het gewoon niet de goede telefoon voor je blijkt te zijn, koop dan alsjeblieft een andere, voor je eigen bestwil, en die van andere forumgebruikers.

Om nog even terug te komen op de veiligheid. Windows (Phone) is wel degelijk een behoorlijk stuk veiliger dan zijn concurrenten. Dit wordt bevestigd door veel beveiligings-bedrijven en ook tijdens hackathons komen ze bijna systematisch als beste uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:12
Ik weet niet of dit gedrag gerelateerd is aan windows 10 of aan de irisscanner, maar als ik een notification krijg (scherm gaat aan) kun je wel omhoog swipen. De iris scanner gaat niet aan maar je dialpad wel. Gedrag is niet 100% voorspelbaar. Is daar al een oplossing voor? Ik wil liever een wat langere pin maar niet als ik die iedere keer in moet toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
... elk dorp heeft zo zijn gek ...
... en in deze draad ben jij dat.

[ Voor 4% gewijzigd door ColdRain op 06-12-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
Pyramiden schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:03:
[...]

Om nog even terug te komen op de veiligheid. Windows (Phone) is wel degelijk een behoorlijk stuk veiliger dan zijn concurrenten. Dit wordt bevestigd door veel beveiligings-bedrijven en ook tijdens hackathons komen ze bijna systematisch als beste uit de bus.
Ik weet niet of het veiliger is dan een iPhone - een iPhone krijgt vanwegen het grotere marktaandeel ook meer aandacht, maar het is veilig genoeg voor grote bedrijven om hun medewerkers mee uit te rusten. Ook de dames en heren die met gevoelige informatie werken. Dat zegt volgens mij wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Pyramiden schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:03:
[...]

Ik denk dat je je gewoon moet realiseren dat je niet de doelgroep voor deze telefoon bent. Er is vanuit Microsoft duidelijk aangegeven dat ze zich met de 950 (XL) op Insiders/Windows fans gingen richten. Als je geen insider bent, en ook niet een fan van Windows Mobile dan zijn er gewoon betere devices op de markt voor je.

Er was ver vantevoren bekend dat deze telefoons met Windows build 10568.00 op de markt zouden verschijnen. Zoals Insiders hebben kunnen ervaren zijn deze builds helemaal nog niet af, en zitten er nog behoorlijk wat bugs en rariteiten in. Dat de release naar overige Windows toestellen nog wel even op zich laat wachten is toch ook een teken hiervan? Dit was al bekend!, dus het is raar om daar achteraf om te gaan zeuren. Er zijn ook heel veel reviews die aangeven dat dit toestel op dit moment niet de meest gepolijste software draait.

Als je je ergert aan deze telefoon, en het gewoon niet de goede telefoon voor je blijkt te zijn, koop dan alsjeblieft een andere, voor je eigen bestwil, en die van andere forumgebruikers.

Ja leuk dat jullie dit zeggen maar het slaat nergens op, ik heb geen windows builds mee gemaakt gewoon een telefoon gekocht die in de markt is gezet als flagship toestel van windows mobile 10. Er was van te voren bekend... nee dat was het niet. In geen enkele review ben ik tegengekomen dat dit toestel alleen voor de fans van wm10 was. Maar grappig dat het verhaal van: Beter dan android/ios toestel-->naar--> eigenlijk alleen voor windows fans gaat.
ColdRain schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:08:
[...]

... en in deze draad ben jij dat. Overduidelijk.
Ja je zou maar kritiek hebben op het toestel hé!! allemaal ongefundeerd ook nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Uit ervaring - weet ik dat dat zo. En je voorbeeld zegt weinig tot niets. Er wordt een balans gekozen. Veiligheid is slechts een van de vele aspecten.

Verder lekker boeien hoe een iphone is. Dit is het Lumia 950/XL topic. Start dan je eigen topic als je er over wil discussiëren. Of desnoods in het Windows 10 Mobile topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
D0gtag schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:13:
Ja je zou maar kritiek hebben op het toestel hé!! allemaal ongefundeerd ook nog :+
Bijlange niet. Maar houd het dan on-topic, dus op dit toestel: 950(xl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ColdRain schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:15:
[...]

Bijlange niet. Maar houd het dan on-topic, dus op dit toestel: 950(xl).
Lees even je eigen post terug meester ;) hou je dan vervolgens aan je eigen suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:13:

[...]

Nogmaals, omdat jouw toestel kut is, betekend niet dat alle toestellen opeens kut zijn.

Ben ik, in jouw ogen, lyrisch over mijn telefoon? Jazeker.

Niet omdat ik blind ben voor de problemen, maar ik heb gewoon geen ernstige problemen. Hij doet wat ik wil en overtreft mijn verwachtingen.

En ik ben lang niet de enige in dit topic met gewoon een prima 950.

Dat jij dan vervolgens doet alsof wij een stel fanboys zijn die onze ogen en oren dichthebben voor problemen, tja, dat zegt meer over jou dan over "ons" of de 950.

Dus, nogmaals nogmaals: Als je telefoon zo kut is, ruil hem in voor wat anders of voor een nieuwe 950 en hoop dat die wel goed is.

Maar doe niet alsof de 950 een kutfoon is en jij de enige bent die gelijk heeft, want: het is geen kutfoon, en ook andere mensen kunnen gelijk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

on99 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:11:
Dus, nu
Verder... I NEED GOOGLE APPS!!!
Dat denk je. In de praktijk blijkt dat helemaal niet zo te zijn.
Ik doe alweer jaren zonder en vergeleken met collega's/vrienden mis ik helemaal niks.
Juist lekkerder zo. Een mind set denk ik ;)

Kunnen we het weer over specifiek dit toestel hebben in plaats van allerlei randzaken er omheen? Dank U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RobinHood schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:17:
[...]

Nogmaals, omdat jouw toestel kut is, betekend niet dat alle toestellen opeens kut zijn.

Ben ik, in jouw ogen, lyrisch over mijn telefoon? Jazeker.

Niet omdat ik blind ben voor de problemen, maar ik heb gewoon geen ernstige problemen. Hij doet wat ik wil en overtreft mijn verwachtingen.

En ik ben lang niet de enige in dit topic met gewoon een prima 950.

Dat jij dan vervolgens doet alsof wij een stel fanboys zijn die onze ogen en oren dichthebben voor problemen, tja, dat zegt meer over jou dan over "ons" of de 950.

Dus, nogmaals nogmaals: Als je telefoon zo kut is, ruil hem in voor wat anders of voor een nieuwe 950 en hoop dat die wel goed is.

Maar doe niet alsof de 950 een kutfoon is en jij de enige bent die gelijk heeft, want: het is geen kutfoon, en ook andere mensen kunnen gelijk hebben.
Ik reageerde niet op jouw, ten tweede ik heb het niet over ons of wij, ik geef de problemen aan en vervolgens hoor ik dat het gewoon algemeen bekend was dat dit toestel voor wm10 fans is :+
Maar ik vind het niet erg om in de minderheid te zijn, maar ik lees net dat dit toestel alleen voor wm10 fans is (lees maar terug staat er echt). Iemand stelt dat hij zijn toestel terug stuurt o.a. en geeft aan dat hij het swypen in edge browser niet op prijs stelt als eerste reactie is die weer een die de persoon bagatelliseert.

Quote me ook waar ik stel dat het toestel k*t is.... inderdaad, ik zeg dat nergens, ik zeg dat de software ruk is en nog in beta bevindt en MS dat nooit kenbaar heeft gemaakt. Maar kritiek op de 950 wordt hier door sommige niet gewaardeerd, in welke vorm dan ook. Ook nergens begonnen over fan boys, maar je begint er zelf over dus duidelijk wat je zelf er over denkt.

Goed advies: lees ik verscheidende keren, hou het bij het toestel en speel niet op de persoon. Als iets niet goed werkt kan dat gewoon besproken worden.

[ Voor 4% gewijzigd door D0gtag op 06-12-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je problemen hebt met Win10M dan gelieve te verhuizen naar het daarvoor bestemde topic.

Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 11:59
Goed aangezien we toch onze meningen aan het ventileren zijn, ik heb de lumia 950xl nu een week en mijn bevindingen zijn als volgt:
- Top OS, geen crashes, haperingen. Prima, maar ik had niet anders verwacht.
- Batterij. Vind ik tegenvallen, maar ik kom van een bb Passport en die ging gewoon ongehoord lang mee. Ik heb de accu van de lumia helemaal leeg laten lopen, daarna in één keer opgeladen (wat overigens heerlijk snel gaat) maar toch blijft het naar mijn smaak te snel leeglopen...1,5 á 2 dagen max.
- Ik heb ook een hard reset gedaan om het email probleem waarin de plaatjes niet getoond werden op te lossen. Dat is nu dus ook gelukt.

Al met al blijf ik windows het fijnste OS vinden (heb ook 7 en 8 gehad voor ik naar BB os ging), maar ik mis wil een aantal zaken die Blackberry toch beter op orde had:
- Energiezuinig OS.
- True multitasking.
- De message hub, werkelijk het meest prettige aan BB Os.
- de mogelijkheid om Wifi en Bluetooth te schedulen op tijd of GPS locatie.

Maar goed ik wilde graag terug naar windows en ik vind het zeker weer de moeite waard. Toch zal ik mijn bb nog niet verkopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,5 a 2 dagen zonder opladen is een luxe voor dit soort telefoons tegenwoordig. Dat heeft verder niets met specifiek de 950 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13
Kun je je oude Qi chargers gebruiken op de 950XL? Heb nu nog een 930 met de Qi lader van mijn oude 920, zou makkelijk zijn als ik die kan blijven gebruiken. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:27:
[...]

Quote me ook waar ik stel dat het toestel k*t is.... inderdaad, ik zeg dat nergens, ik zeg dat de software ruk is en nog in beta bevindt en MS dat nooit kenbaar heeft gemaakt.
+ dat je een kras in je foon hebt en daarom de bouwkwaliteit slecht is
+ dat je SD kaart niet lekker werkt
+ "ik wil een telefoon die gewoon werkt"

Nee, je zegt niet letterlijk dat ie kut is, echter, de manier waarop je klaagt over vanalles zorgt ervoor dat het wel zo over komt.
Maar kritiek op de 950 wordt hier door sommige niet gewaardeerd, in welke vorm dan ook.
Zal dan vooral over de manier waarop gaan. Als mensen 5x hetzelfde lezen van hetzelfde persoon in dezelfde erg negatieve bewoordingen, worden ze daar vanzelf zat van. Daarnaast woorden als "kortzichtig", "kinderachtig" en iemand een dorpsgek noemen, niet te vergeten de nodige sneren, tja, daar maak je jezelf heel populair mee :Y En dat is nog maar van wat er op deze pagina staat, gaat lekker zo
Ook nergens begonnen over fan boys, maar je begint er zelf over dus duidelijk wat je zelf er over denkt.
Nee, je gebruikte het woord "camp", voordat dat weggemod werd. Neuh, heeft niks te maken met mensen fanboy te noemen. 8)7

Echt, fijne discussie manier :X
chaoscontrol schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:37:
Kun je je oude Qi chargers gebruiken op de 950XL? Heb nu nog een 930 met de Qi lader van mijn oude 920, zou makkelijk zijn als ik die kan blijven gebruiken. :)
Uiteraard, het is namelijk gewoon een standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:18:
[...]

Ik doe alweer jaren zonder en vergeleken met collega's/vrienden mis ik helemaal niks.

Kunnen we het weer over specifiek dit toestel hebben in plaats van allerlei randzaken er omheen? Dank U.
Tja... Google apps mis ik eigenlijk niet zo. Gmail gaat prima in de Outlook mail app. Wel jammer dat die geen ondersteuning heeft voor de Inbox Labels (Reclame, Updates, Social), maar ik kan alle meuk nu toch lekker snel verwijderen. Ook heb ik de mobiele site gepind aan Start om verder terug te kunnen zoeken.

Ipv YouTube gebruik ik nu Metro Tube en dat gaat tot nu toe prima.

Maps ipv Maps...

Hangouts?

Ik weet niet wat ik verder zou moeten missen. Google Play Music en dat soort onzin? Ik erger me bij mijn HTC er juist aan dat ik al die pre-installed appjes niet kan verwijderen.

En tot slot vind ik het nogal kinderachtig van Google dat ze zelf geen apps uitbrengen. Maar ik vind het vooral ongeloofwaardig dat er reviewers zijn die klagen over het gemis aan Google apps. Die gasten weten wel beter en het komt vaak nogal biased over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:25
bij mij wel in ieder geval. Mijn oude QI lader van nokia laadt mijn 820, 930 en 950XL zonder problemen op. Nadeel is natuurlijk wel dat het niet zo snel gaat als met de nomale lader, zeker de 950 krijg ik binnen 1 uur vol met de usb-c lader, op de laadplaat is hij wel een paar uurtjes zoet.

Maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 11:59
Ja dat kan. Ik gebruik zelf de Qi lader van de 920 en ik moet zeggen dat dat uitstekend en redelijk snel werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13
Thanks mensen. Ik heb er nu al jaren 1 onder mijn monitoren en 1 op het nachtkastje, zou niet meer zonder kunnen. De 930 heeft denk ik 2x een usb kabel in zijn bestaan meegemaakt. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RobinHood schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:38:
[...]

+ dat je een kras in je foon hebt en daarom de bouwkwaliteit slecht is
+ dat je SD kaart niet lekker werkt
+ "ik wil een telefoon die gewoon werkt"

Nee, je zegt niet letterlijk dat ie kut is, echter, de manier waarop je klaagt over vanalles zorgt ervoor dat het wel zo over komt.

[...]

Zal dan vooral over de manier waarop gaan. Als mensen 5x hetzelfde lezen van hetzelfde persoon in dezelfde erg negatieve bewoordingen, worden ze daar vanzelf zat van. Daarnaast woorden als "kortzichtig", "kinderachtig" en iemand een dorpsgek noemen, niet te vergeten de nodige sneren, tja, daar maak je jezelf heel populair mee :Y En dat is nog maar van wat er op deze pagina staat, gaat lekker zo

[...]

Nee, je gebruikte het woord "camp", voordat dat weggemod werd. Neuh, heeft niks te maken met mensen fanboy te noemen. 8)7

Echt, fijne discussie manier :X

[...]

Uiteraard, het is namelijk gewoon een standaard.
Leuk dat je alles samenvoegt uit mijn verhalen maar volgens mij gingen er andere dingen voor, maar nogmaals ik zeg wat me niet bevalt en jij wat je allemaal schitterend vindt. Maar kom niet met onzin dat android vol met bugs zit en onveilig is. Dat vind ik kinderachtig en kortzichtig ja, aangezien dito geld voor wm10 en er mensen gebruikers ervaring van android 2.0 herleven of stagefright noemen.
Maar nogmaals, ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
andrik1 schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:33:
... heb de lumia 950xl nu een week ...
Ik sedert vrijdag 27/11, dock sedert woensdag.
Batterij. Vind ik tegenvallen ... 1,5 á 2 dagen max.
Euh, vind ik prima. Haal ik hier ook (950xl). Daarvoor kort (2 maanden) een 625, en dààrvoor een Galaxy S2. Batterij daarvan was na 2 jaar intensief gebruik stuk, vervangen door een Lenmar >5Ah en ja tuurlijk ging die dàààgen mee. Ongeveer >24u vind ik vandaag prima voor een smartphone.
... een aantal zaken die Blackberry toch beter op orde had ...
Mee eens. Maar mij lijkt het op de (eeuwige) discussie tussen OS/2 en Windows. De 1ste had een en ander al veel langer netjes op orde (incl multitasking en 64-bit), maar Windows haalde het commercieel. BB heeft het OS/2 nadeel, ze gaan het niet (meer) halen, en zijn dus dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Laatst online: 23:03
megapixel schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:29:
Het toestel bevalt prima hoor maar het gedoe met het bestellen van het dock en de beperkingen van het besturingssysteem tot nog toe neigen naar verkoop.
Ik heb juist begrepen dat Microsoft een beleid van vaker kleine updates gaat volgen ipv een jaarlijkse grote update. Ik verwacht dus dat de bug fixes de komende maanden hard gaan, omdat er nu veel toestellen in omloop zijn.

Ik merk zelf overigens niet heel veel bugs. Ik ben eerlijk gezegd best onder de indruk. Ook qua apps mis ik weinig tot niets. De niet-officiële app voor mijn LEAF is bijvoorbeeld beter dan officiële versie op Android.

De batterij moet nog wel wat beter worden. En de telefoon schakelt uit bij 4%. Beetje vreemd.

De actie met de Dock is inderdaad prutserij. Ik wacht ook nog steeds op de mogelijkheid om mijn bestelling te plaatsen. Maar dat zal wel goed komen...

Verder vind ik het al een erg fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 21:07
Nu 4 dagen in gebruik. Ik ben niet zo'n os uitpluizer. Bij mij gaat het er om dat een telefoon goed werkt en vind whatsapp de belangrijkste app. Het browsen via een browser op een smartphone heeft me nooit kunnen bekoren. Zelfs niet op een iPad.

Mijn oprechte eerlijke persoonlijke mening over deze telefoon:

Prachtig beeldscherm.
Goede camera.
Waardeloze achterkant die kraakt en speling heeft.
Prima functionerende toegangscontrole (Hello) Met of zonder bril. Geen enkel probleem.
Responsief OS die ook geschikt is voor m'n schoonmoeder ;-)
Slechte promotieactie van die dock. Hierin hebben ze zich duidelijk verrekend en geeft boze reacties.

Telefoon heeft zeker potentieel maar ik vind het te vroeg om hem nu te bestempelen als High End als ik kijk naar het totaalplaatje. Ben benieuwd hoe W10 zich gaat ontwikkelen op telefoongebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bilgy_no1 schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:53:
[...]

Ik heb juist begrepen dat Microsoft een beleid van vaker kleine updates gaat volgen ipv een jaarlijkse grote update. Ik verwacht dus dat de bug fixes de komende maanden hard gaan, omdat er nu veel toestellen in omloop zijn.
Klopt helemaal. Zie ook de zeer recente blog van Gabe Aul.
https://blogs.windows.com...r-preview-build-10586-29/
all of our users will start to see more updates coming through Windows Update.

En daarnaast kan je nòg sneller updates krijgen als je komende week je 950/XL aanmeld voor het Insider programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:18:
[...]

Waar probeer je mij nu van te overtuigen? Randzaken? Dat ik bepaalde functionaliteit mis op "deze" telefoon kan je wel afschuiven als zijnde randzaken, maar dat is het zeker niet. Dat ik eraan moet wennen, dat is zeker. Dat ik het een kans geef om te slagen, dat ook.

Maar dat neemt niet weg dat ik bij mijn keuze voor de 950xl gewoonweg een aantal dingen mis die ik wel op mijn sony z1c had van bijna 2 jaar oud!!

Ja, ik mis google apps op mijn telefoon, de 950XL... dat noem ik geen randzaken. Google maps en een aantal andere apps kunnen mij gestolen worden, maar Gmail, Youtube, Chromecast en het allerbelangrijkste, Chrome mis is gewoon op mijn "toestel" omdat daar geen goede alternatieven voor zijn.

Tevens geef ik aan dat ik Google apps mis in een zinnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gmail kan toch ook gewoon in outlook?
Chromecast: zolang Google kinderachtig blijft doen kun je dat vergeten
Youtube: Metrotube ftw
Chrome: idem dito als Chromecast, Edge vind ik prima, Maxthon is redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

on99 schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:27:
[...]
Waar probeer je mij nu van te overtuigen?
Tuurlijk kan je dat 'missen'. Ik wil alleen zeggen dat je makkelijk zonder kan.
Missen is zo'n groot woord. Voor alles is er een alternatief. Of wellicht voor kleine dingen die ik niet weet.
Het is volgens mij eerder de vraag of je per sé Google diensten WIL gebruiken of niet.
Zo ja, dan kan je zaken 'missen'. En nee, ik probeer je niet te overtuigen. Alleen openstaan voor alternatieven. En dat wil je blijkbaar. Mooi.
Tubecast al geprobeerd? Er zitten prut apps tussen, maar ook een aantal hele mooie. Zoals Tubecast.
En ja, sinds ongeveer 3 jaar gebruik ik niks meer van Google behalve een google account om te liken op Youtube. Omdat dat van Google moet en er geen - echte- alternatieven voor Youtube zijn. Alternatieve Youtube apps zijn er genoeg.
.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38
on99 schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:27:
[...]

Ja, ik mis google apps op mijn telefoon, de 950XL... dat noem ik geen randzaken. Google maps en een aantal andere apps kunnen mij gestolen worden, maar Gmail, Youtube, Chromecast en het allerbelangrijkste, Chrome mis is gewoon op mijn "toestel" omdat daar geen goede alternatieven voor zijn.

Tevens geef ik aan dat ik Google apps mis in een zinnetje...
Ik zou zeggen: ga klagen bij Google, dat ze nu eens eindelijk van hun luie reet af moeten komen en universal apps gaan maken voor Windows 10. Ik gebruikte altijd Google Chat, maar daar hebben ze de stekker uit getrokken, dus is er voor Windows helemaal geen officieel alternatief meer (en dan heb ik het niet alleen over mobile, maar ook over de desktop).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 15:57
Weet niet of het de bedoeling om deze vraag hier te plaatsen, maar onder neem toch maar een poging.
Is er mogelijkheid om in notificatie bar of top bar, een battery icon te krijgen waar ook het aantal % van de batterij in wordt gegeven?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Sinds afgelopen vrijdag 4 december de zwarte 950XL

De negatieve punten die ik hier vaak lees, heb ik niet of nauwelijks meegemaakt mbt de software.

Scherm vind ik uitmuntend. Heerlijk scherp en als je de instelling op Levendig zet, spatten de kleuren ervan af.

Heb zelf 1x een spontane reboot gehad tijdens een telefoon gesprek. Bluetooth in de auto werkt prima. Heb tegelijkertijd Maps en Groove draaiende gehad en dus muziek en routebeschrijving via BT audio voor een half uur en dat ging zonder crashes en dergelijke. Muziek beleef gewoon afspelen en als er een route aanwijzing kwam, werd de muziek gemute en kreeg ik de route aanwijzing door de speakers.

De backcover kraakt wel als een malle. Niet alleen rechts onder, maar op alle plekken waar deze niet direct aansluit op de binnenkant.

Accu duur is bij mij prima ondanks dat ik BT, NFC, Wifi altijd aan heb staan. 4 exchange mailboxen die op "Bij binnenkomst" ingesteld staan, dus continue een verbinding hebben met exchange.

Windows hello werkt prima, maar ik had toch liever een vingerafdruk sensor gehad.

Continuum werkte out of the box met mijn LG tv via miracast. Haarscherp beeld en volledig scherm op een 55 inch led tv. Ook continuum getest op mijn werk met de Microsoft Wireless Display adapter en ook dat werkt prima. De monitor ondersteunde zelfs Picture in Picture, dus mijn extended desktop van mijn laptop was ook zichtbaar.

Camera nog niet echt getest, maar ik mis wel bepaalde instellingen van de camera software die WP8.1 wel had, zoals beste moment kiezen of dat je een foto waarin iemand op bv een skateboard een trick doet, dat je die niet kan samenvoegen.....

Vooralsnog erg blij met de 950 en ook W10M valt me 100% mee ondanks de hamburger menu's.

Overigens heb ik een licht bruine Mozo cover, maar de knoppen zitten te ver in de behuizing waardoor ik echt flink op de knoppen moet drukken om ze te kunnen activeren. Deze gaat dus terug. Nu zit de zwarte cover erop en staat eigenlijk ook wel erg mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 07-12-2015 08:20 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 16:48

Louw Post

Cerenas

Na 1,5 week in bezit te zijn van de 950XL kon ik zaterdag eindelijk de Continuum dock bestellen via de app, alleen nu zit ik met het probleem dat ik het e-mailtje niet krijg met de code. Iemand anders met dit probleem?

Naast die Lumia Offers problemen eigenlijk nog weinig andere problemen tegengekomen. Tot nu toe 2x een herstart uit het niets gehad. Verder zeer tevreden over het toestal. Hij gaat 1,5 dag mee met toch wel regelmatig gebruik, de irisscan is een leuke aanvulling en Windows 10 werkt toch weer ietsje fijner als WP8.1. :) (Mis nog wel de double tap op het scherm, maar volgens een tweaker zit dat wel in een volgende W10 beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:24
MRE-Inc schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:18:

Camera nog niet echt getest, maar ik mis wel bepaalde instellingen van de camera software die WP8.1 wel had, zoals beste moment kiezen of dat je een foto waarin iemand op bv een skateboard een trick doet, dat je die niet kan samenvoegen.....
Beste moment kiezen zit er nog wel in, in de vorm van foto's opslaan vanuit een film (ik heb de sluiterknop ingedrukt houden ingesteld als video maken, en als je zo een video maakt dan kun je daarna een "beste moment" selecteren. Werkt volgens mij ongeveer hetzelfde als het vroegere beste moment.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Gisteren een halve dag zonder internet gezeten, zonder enige reden.
Geen mobiel internet en ik kon geen verbinding meer maken meer maken met mijn wifi netwerk.
Met alle andere toestellen wel, dus het lag echt aan de 950. Heb enkele keren gereboot maar het hielp niets. S'avonds ging het opeens weer, echt raar.

Heb afgelopen weekend de camera ook even uitgetest. Foto's zijn zeer degelijk zonder meer. Niet veel verschil met de 930 eigenlijk. Het filmen ging wat moeilijker, het toestel is de hele tijd verschillende objecten aan het scherpstellen. Best storend eigenlijk.

Verder krijg ik nog steeds geen geluid bij inkomende mails, ook al heb ik in de mail settings opstaan dat er een geluid moet afgespeeld worden en ook nog eens bij settings/system/notifications. Maar nog steeds geen geluid.

Ontvangst is wel zeer goed en een dikke verbetering met de 930. Belkwaliteit ook uitstekend.

Iris scanner werkt echt te langzaam voor mij, ik moet telkens enkele seconden gelijk een idioot naar mijn scherm staren, ziet niet uit. Jammer dat ze niet voor een vingerafdrukscanner zijn gegaan.

Ik ga het toestel toch houden ondanks dat ik er niet kapot van ben. Eigenlijk meer vanwege het gebrek aan een alternatief voor schermen van max. 5,2 inch dan vanwege de tevredenheid met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulusma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-09 14:58
Cronimet schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:32:
Heb afgelopen weekend de camera ook even uitgetest. Foto's zijn zeer degelijk zonder meer. Niet veel verschil met de 930 eigenlijk. Het filmen ging wat moeilijker, het toestel is de hele tijd verschillende objecten aan het scherpstellen. Best storend eigenlijk.
Dat blijven scherpstellen op van alles en nog wat viel mij ook al op, en is best storend.
Waardoor je vaak hetgeen je wilt filmen niet scherp in beeld hebt.
Daarentegen vind ik het geluid wel echt kraakhelder. Had op een houseparty gefilmd en hoor niet eens gekraak of wat. Waar de Iphone van mijn maat toch wel heel wat gekraak vertoond. Dus daar verdienen ze echt een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Cronimet schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:32:
Gisteren een halve dag zonder internet gezeten, zonder enige reden.
Geen mobiel internet en ik kon geen verbinding meer maken meer maken met mijn wifi netwerk.
Met alle andere toestellen wel, dus het lag echt aan de 950. Heb enkele keren gereboot maar het hielp niets. S'avonds ging het opeens weer, echt raar.

Verder krijg ik nog steeds geen geluid bij inkomende mails, ook al heb ik in de mail settings opstaan dat er een geluid moet afgespeeld worden en ook nog eens bij settings/system/notifications. Maar nog steeds geen geluid.

Ontvangst is wel zeer goed en een dikke verbetering met de 930. Belkwaliteit ook uitstekend.

Iris scanner werkt echt te langzaam voor mij, ik moet telkens enkele seconden gelijk een idioot naar mijn scherm staren, ziet niet uit. Jammer dat ze niet voor een vingerafdrukscanner zijn gegaan.

Ik ga het toestel toch houden ondanks dat ik er niet kapot van ben. Eigenlijk meer vanwege het gebrek aan een alternatief voor schermen van max. 5,2 inch dan vanwege de tevredenheid met het toestel.
Je moet bij de instellingen ook nog een geluidje instellen voor email standaard staat die op geen geluid.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Kan verlengen, en het is tussen: 950XL & Iphone 6S.. maar de volgende apps maken het me lastig:

1.) Youtube app, goede mist op de Lumia
2.) Twitch app, goede mist op de Lumia
3.) Jawbone Up app, goede mist op de Lumia

Iphone heeft dan weer het zo gesloten is dat je er niks mee kan qua bestanden indeling. Even snel op de PC aansluiten en foto's eraf halen is een gehele tour.

Opties.. iemand ervaringen met een goede youtube/Twitch methode op de Lumia (Waarom die 2? Ik upload soms spullen, en wil wel zien wat ik als reacties krijg)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Cyrus The Virus schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:45:
[...]

Je moet bij de instellingen ook nog een geluidje instellen voor email standaard staat die op geen geluid.
Staat bij mij op windows mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Poulusma schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:41:
[...]

Dat blijven scherpstellen op van alles en nog wat viel mij ook al op, en is best storend.
Waardoor je vaak hetgeen je wilt filmen niet scherp in beeld hebt.
Daarentegen vind ik het geluid wel echt kraakhelder. Had op een houseparty gefilmd en hoor niet eens gekraak of wat. Waar de Iphone van mijn maat toch wel heel wat gekraak vertoond. Dus daar verdienen ze echt een plus.
Geluid is inderdaad echt top, de 930 had Dolby Surround en was een verademing tov andere telefoons, deze moet daar niet voor onder doen. Ik heb zo bv op feestjes gefilmd op reis in Ibiza en het is heerlijk als je het geluid goed hoort ipv enkel gekraak door de bass.

Een vraagje: ik heb in outlook calender de verjaardagen vanuit Facebook geimporteerd. Ik krijg er nu meldingen van dagelijks, hoe zorg ik ervoor dat ik het wel in mijn agenda heb maar dat ik er geen meldingen van krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 16:49
Cronimet schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:57:
[...]

Staat bij mij op windows mail...
Je moet in Outlook mail ook nog per mailaccount instellen dat je notificatiegeluiden wilt horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
corset schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:54:
Kan verlengen, en het is tussen: 950XL & Iphone 6S.. maar de volgende apps maken het me lastig:

Iphone heeft dan weer het zo gesloten is dat je er niks mee kan qua bestanden indeling. Even snel op de PC aansluiten en foto's eraf halen is een gehele tour.

Opties.. iemand ervaringen met een goede youtube/Twitch methode op de Lumia (Waarom die 2? Ik upload soms spullen, en wil wel zien wat ik als reacties krijg)
Voor youtube raad ik MetroTube aan, erg fijne youtube player. Qua niveau zeker vergelijkbaar met officiele youtube app op android (gebruik zelf momenteel android, vriendinlief lumia 920).
Twitch en Jawbone zou ik niet weten; gebruik ik beiden niet. Wellicht dat andere tweakers dit wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Voor Twitch zijn er volgens mij 2 opties, De website (deze is volledig functioneel op de 950 xl) of deze app:
https://www.microsoft.com...s/LiveGaming/9WZDNCRFHXDC

waarbij de app natuurlijk de beste keuze is en gewoon goed werkt :)

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Garfield schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:04:
[...]

Je moet in Outlook mail ook nog per mailaccount instellen dat je notificatiegeluiden wilt horen
Heb ik gedaan, in Outlook en in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023

twitchy gebruik ik voor het bekijken van uitzendingen werkt goed maar kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:02

rda

Youtube heeft meerdere goede apps. Metrotube is denk ik de betere, of in ieder geval bij velen een favoriet. Ik geloof gratis, vrijwillige bijdrage. Althans zo was het vroeger. Toevallig staat er nu op wmpoweruser een artikeltje met enkele universal apps, waaronder een drietal of viertal youtube apps.

Edit:

Camera vergelijking met 1020 en 930
http://allaboutwindowspho...ad_to_head_Lumia_950_.php

[ Voor 18% gewijzigd door rda op 07-12-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:14:
[...]

- Uit ervaring - weet ik dat dat zo. En je voorbeeld zegt weinig tot niets. Er wordt een balans gekozen. Veiligheid is slechts een van de vele aspecten.

Verder lekker boeien hoe een iphone is. Dit is het Lumia 950/XL topic. Start dan je eigen topic als je er over wil discussiëren. Of desnoods in het Windows 10 Mobile topic.
Klopt helemaal - het enige wat mijn voorbeeld aangeeft is dat een windows phone geen eenvoudig exploiteerbare mogelijkheden biedt om te dienen als ongewild verspreidingskanaal voor bedrijfskritische informatie. De reden dat ik het noemde is omdat de Lumia 950XL een nieuwe security feature heeft: De Iris scanner - formeel nog Beta - die je telefoon unlocked. Geen idee hoe deze zich verhoudt tot wachtwoorden en vingerafdrukken op het gebied van veiligheid. Wel is me opgevallen dat de irisscanner nog redelijk vaak >5% een vals negatief resultaat geeft: Ik sta voor de scanner, maar wordt niet herkend gevolgd door een fall back naar wachtwoord. Om echt een serieus alternatief te worden, moet de false reject rate naar beneden. Misschien kan dat al door wat meer guidance voor de omstandigheden waaronder het systeem ingeleerd moet worden.

Tot nu toe heb ik geen info over false positives van deze specifieke implementatie gevonden. Als de implementatie zo goed is als de standaard, dan zou je het ook moeten kunnen gebruiken voor het doen van betalingen en andere toepassingen die sluitende identificatie vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Het viel me trouwens ook op dat de iris scanner mij niet kan herkennen als ik de telefoon in landscape modus houd, geen groot gemis maar wel een klein minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:43
Cronimet schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:15:
[...]

Heb ik gedaan, in Outlook en in de instellingen.
Ik heb hier hetzelfde bij mijn 950 XL: random notificaties en geluid voor inkomende mail. Dus soms wel en soms niet. Geen mailpictogram meer op Glimpscreen bij binnengekomen mail. Terwijl eerst alles goed werkte. Notificaties van sms en Whatsapp werken wel weer goed.

Wel soms problemen met mijn Samsung 128Gb Evo+ micro sd. Kan bijvoorbeeld geen data vanaf de computer overzetten op de sd kaart. Dan blijft de telefoon crashen.

Verder geen problemen met het toestel na een week gebruik. Ik vind het werkelijk een toptoestel! Zeker icm met W10. Geen accudrains en dergelijke, irisscanner werkt goed. Kan de telefoon lekker met 1 hand unlocken. Ben super tevreden met Excel, dit gebruik ik zakelijk heel veel op locatie. Deze is veel beter dan de WP 8.1 versie.

Nu nog wachten op het dock, als dit niet snel geregeld wordt door MS gaat het toestel terug. Dit is een dealbreaker, ik betaal geen € 699,- voor een toestel om genaaid te worden. Ze kunnen toch gewoon garantie geven dat je het dock krijgt? Als ik daar 12 weken op moet wachten vind ik dat nog tot daar aan toe. Maar nu heb ik niks, niet eens een toezegging. Behalve dat de actie geldt zolang de voorraad strekt. Ben al een Lumia gebruiker vanaf de 800 en weet dat MS dmv updates de meeste softwarebugs wel oplost. Maar als dit niet geregeld wordt ga ik kijken naar een Samsung Note o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
Sandwalker schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:28:
[...]

Klopt helemaal - het enige wat mijn voorbeeld aangeeft is dat een windows phone geen eenvoudig exploiteerbare mogelijkheden biedt om te dienen als ongewild verspreidingskanaal voor bedrijfskritische informatie. De reden dat ik het noemde is omdat de Lumia 950XL een nieuwe security feature heeft: De Iris scanner - formeel nog Beta - die je telefoon unlocked. Geen idee hoe deze zich verhoudt tot wachtwoorden en vingerafdrukken op het gebied van veiligheid. Wel is me opgevallen dat de irisscanner nog redelijk vaak >5% een vals negatief resultaat geeft: Ik sta voor de scanner, maar wordt niet herkend gevolgd door een fall back naar wachtwoord. Om echt een serieus alternatief te worden, moet de false reject rate naar beneden. Misschien kan dat al door wat meer guidance voor de omstandigheden waaronder het systeem ingeleerd moet worden.

Tot nu toe heb ik geen info over false positives van deze specifieke implementatie gevonden. Als de implementatie zo goed is als de standaard, dan zou je het ook moeten kunnen gebruiken voor het doen van betalingen en andere toepassingen die sluitende identificatie vereisen.
Mij lijkt vanuit security perspectief dat het beter is om mensen geen toegang te verlenen dan te twijfelen en het dan wel te doen. Maar ik ben het met je eens dat die detectie beter moet. Al lijkt het me wel dat het met een software-update ook al sterk kan verbeteren.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Sandwalker schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat wanneer je de false negatives naar beneden gaat halen, dat het aantal false positives omhoog gaat. Ik heb ook liever een false negative dan een false positive. Err on the side of caution, zeker wat betreft security.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
Wailing_Banshee schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:57:
[...]

Ik denk dat wanneer je de false negatives naar beneden gaat halen, dat het aantal false positives omhoog gaat. Ik heb ook liever een false negative dan een false positive. Err on the side of caution, zeker wat betreft security.
Dat moet ook; false positives zijn in bijna alle gevallen gevaarlijker dan false negatives. Volgens de standaard is iris herkenning nagenoeg vrij van false positives en doordat er gebruik wordt gemaakt van bewegend beeld met IR/Vis belichting ontstaat er een patroon wat moeilijk te imiteren is.
Ik weet niet of de false negatives en false positives zo direct gecorreleerd zijn - in theorie natuurlijk wel, je schroeft de acceptabele onzekerheid op en als je dat maar ver genoeg doet is de blauwogige kaaskop niet meer te onderscheiden van een bewoner van de Himalaya met bruine ogen en veel UV-schade (aka false positive) Ik heb echter het idee dat het algoritme vooral moeite heeft om de iris te vinden. Het formaat is variabel en afhankelijk van de lichtsterkte in de omgeving. Belicht ik met halogeen kunstlicht, gaat het eigenlijk altijd goed en soms zo snel dat ik denk dat de security niet heeft gewerkt. Onder TL-licht ekost het veel meer moeite. Ik experminteer vrolijk door, want het blijft een coole feature. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus

tubecast werkt ook goed, plus je kan video streamen naar tv/kodi/miracast/dlna

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Mijn 950xl hing vannacht aan de lader, was vanochtend erg warm en display gaf 4:21 aan. Tien minuten later nog steeds 4:21. Afgeduwd, terug op, daarna weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 15:18
Nou, NL-Alert doet het iig op de DS. Kreeg 'm drie keer binnen :P

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rda schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:22:
Youtube heeft meerdere goede apps. Metrotube is denk ik de betere, of in ieder geval bij velen een favoriet. Ik geloof gratis, vrijwillige bijdrage. Althans zo was het vroeger. Toevallig staat er nu op wmpoweruser een artikeltje met enkele universal apps, waaronder een drietal of viertal youtube apps.
Heeft metrotube nu al die 'play on' functie? Playto werkt al een tijdje, maar ik kreeg die play on (dus de app op m'n PC zelf haalt het filmpje op) zou een toekomstige feature zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:57

Of het een goede app is weet ik niet, maar Jawbone heeft wel een native app: https://www.microsoft.com...p-by-jawbone/9wzdncrdllmg

Twitch kijk ik nog gewoon in de Edge browser, werkt nog best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Sj0eRdJuH schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:13:
[...]

Of het een goede app is weet ik niet, maar Jawbone heeft wel een native app: https://www.microsoft.com...p-by-jawbone/9wzdncrdllmg

Twitch kijk ik nog gewoon in de Edge browser, werkt nog best goed :)
Echt op van alles gezocht, maar niet gevonden 8)7 Thanks _/-\o_

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:50

Roozzz

Plus ultra

Louw Post schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:44:
Na 1,5 week in bezit te zijn van de 950XL kon ik zaterdag eindelijk de Continuum dock bestellen via de app, alleen nu zit ik met het probleem dat ik het e-mailtje niet krijg met de code. Iemand anders met dit probleem?

Naast die Lumia Offers problemen eigenlijk nog weinig andere problemen tegengekomen. Tot nu toe 2x een herstart uit het niets gehad. Verder zeer tevreden over het toestal. Hij gaat 1,5 dag mee met toch wel regelmatig gebruik, de irisscan is een leuke aanvulling en Windows 10 werkt toch weer ietsje fijner als WP8.1. :) (Mis nog wel de double tap op het scherm, maar volgens een tweaker zit dat wel in een volgende W10 beta)
Jup, ik ontvang helaas ook geen mail. Dat dock is in mijn ogen wel een misser van Microsoft... lever hem er gewoon meteen bij, óf zorg dat het systeem fatsoenlijk werkt. Dit geklooi slaat nergens op.

Verder ben ik tot dusverre erg tevreden met mijn 950XL geen gekraak, crashes, batterydrains of rare bugs. Scherm en foto's zijn top, Iris scanner werkt prima en vind ik in dagelijks gebruik veel handiger dan ik van te voren had verwacht :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Serial-X schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:08:
Twee keer, dat is om het goed te maken dat ik hem op mijn 920 nooit gekregen heb? Ik merkte het trouwens pas toen collega's er over begonnen :p Ik had mijn koptelefoon op en mijn telefoon ligt op z'n kop. Hoorde niets van mijn telefoon, alleen van de telefoons van mijn collega's... (waarschijnlijk omdat ik alle systeem geluiden uit heb gezet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
hier 2 keer, ik dacht wtf is dit nu weer een of andere bug. Bleek NL-alert te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ondertussen weer geen data verbinding meer ondanks 4g ontvangst en WiFi beschikbaar. Volgens Coolblue een probleem met de netwerkkaart, mag hem terugsturen. Ik twijfel of ik nog wel ga voor een 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Hier dus géén bericht ontvangen van NL-Alert (KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
peerke63nl schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:47:
[...]

Hier dus géén bericht ontvangen van NL-Alert (KPN)
Hier (amsterdam) ook niks ontvangen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 21:07
Zojuist reactie gehad van Microsoft over mijn klacht die ik bij Lumia Nederland had geplaatst:

Hallo Arthur, Bedankt voor je persoonlijk bericht.

Het klopt dat de display dock tijdelijk niet beschikbaar is in onze store, dit heeft te maken met een onverwacht hoge vraag zo kort na de beschikbaarheid. Dit vinden we natuurlijk ontzettend vervelend waarvoor oprechte excuses.

Ons advies is om de store in de gaten te houden, de voucher is geldig tot eind Februari, dus je kunt 'm op een later tijdstip alsnog claimen.

Betreft de cover is er nog geen melding vanuit onze R&D waaruit blijkt dat er daadwerkelijk een kwaliteit issue zou zijn, maar deze meldingen worden absoluut onderzocht. Zodra er een product advisory volgt zullen wij dit via onze kanalen kenbaar maken. Voor nu is het misschien een optie op de tip van Tweekers op te volgen. (Papier tussen batterij en achterwand)

Met vriendelijke groet,
Mike, Team Lumia Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
Haha, waarom de neuk staan ze dan niet gewoon pre-orders toe? Je weet toch wel hoeveel devices je levert om dan ook dat in de store toe te staan? Beetje slecht excuus imo. Beschikbaarheid moet bij iets dergelijks niet uitmaken. Alleen levertijd.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 03:04
Martinspire schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:15:
Haha, waarom de neuk staan ze dan niet gewoon pre-orders toe? Je weet toch wel hoeveel devices je levert om dan ook dat in de store toe te staan? Beetje slecht excuus imo. Beschikbaarheid moet bij iets dergelijks niet uitmaken. Alleen levertijd.
Nou misschien heeft MS het onderschat, wellicht hadden ze niet verwacht dat het zo hard zou ;)
Pagina: 1 ... 42 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.