Na de Lumia 800, 920, 930 ben ik nu een week in het bezit van een 950 XL
Voor mij was het een gok om een groot scherm te nemen, omdat ik dacht dat dit niet mijn ding was, maar wow ik wil niet meer anders.

Alles is lekker duidelijk te lezen en filmpjes zien er vet uit en internetten gaat er ook net iets beter op, daarnaast heeft het een mooi helder en scherp beeld dat me super bevalt.
Ik was al bekend met Windows Mobile 10, omdat ik een Windows Insider bent, dus ik wist ook dat de OS nog niet geheel af was tijdens de lancering van de 950 en de 950 XL.

Ik verwacht nog wel wat bug fixes en ik verwacht ook nog wel wat extra snelheid dat er behaald kan worden. Wat voor mij wel nieuw was is de Iris scanner.

In begin even onwennig en ik vond het maar niks, maar na een weekje in gebruik en toch doorzetten de iris te blijven gebruiken vind ik hem steeds sneller reageren en makkelijker in gebruik.

Zodra het rode lampje gaat branden moet je er recht inkijken en dan hoeft zelfs de telefoon niet dicht voor je ogen te plaatsen, want op een verre afstand (vanaf me benen) werkt het nu ook gewoon top, zolang je maar goed in het rode lampje kijkt.

Batterij wordt mijn gevoel steeds beter en gaat een goede dag mee bij mij, dat meer dan voldoende is tegenwoordig. Camera is qua foto's en films echt om te smullen en is echt 1 van de beste mobile camera dat er volgens mij te koop is.

Wat ik wel jammer vind is dat ik het gevoel heb dat het glas sneller krast dan bijvoorbeeld mijn 930, want heb al een flinke kras erop zitten dat natuurlijk erg zonde is, maar goed na een tijdje let je daar niet meer echt op. Achterkant had van mij wel wat meer Premium mogen zijn, want ook ik heb aan de onderkant het plastic gekraak.

Verder zijn wel extra pluspunten, want de 950 XL is lekker dun en licht en de batterij kan je snel en makkelijk vervangen en daarnaast kan je een SD card erin kan steken. Voor mij vallen de paar min punten in het niets vergeleken met de vele plus punten en ben weer blij dat ik deze nieuwe stap naar de 950 XL heb gemaakt. Ik verwacht nog veel mooi's dat eraan zit te komen. Tot slot vind ik de actie van Microsoft (Gratis Display Dock) echt een lachertje en is een regelrechte blunder. Heb een week op de code moeten wachten, eenmaal de code kan je nu 6 weken wachten en moet ik elke dag op de website kijken of ik de code al kan inleveren. Het is dat ik een Microsoft gebruiker bent, anders kan ik me voorstellen dat nieuwe gebruikers afkomstig van een Iphone/Android dit afschrikt. Ik verwacht als consument gewoon de gratis dock direct in de doos, want heb nu bijna geen interesse meer in hun actie. Wil je nieuwe mensen naar de Lumia merk trekken, dan moet je alles goed voor elkaar hebben.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”