Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
coenraad7 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:17:
[...]
als je op het vergrootglas knop drukt. krijg je bing, en daaronder staat een oogje (bij win8.1M). is dit niet hetzelfde bij W10M??? of anders download je een app in de store ;)
Die hebben ze eruit gehaald. Min of meer gelijktijdig werd er op twitter gezegd dat je dit via de camera lenses kon doen. Dat je dan een aantal handelingen extra moet doen die onnodige extra tijd toevoegen lieten ze maar even links liggen :/

Ik ben zelf zwaar aan het nadenken of ik nog wel een Windows Phone wil. Heb er al 1 sinds eind 2010 en het OS werkt op zich ok, maar echt snelheid in ontwikkeling zit er niet in (ja, begint nu weer te komen) en er zijn gewoon toch wel wat kleine puntjes die het gebruik uiteindelijk iets minder fijn maken. Ik baal voornamelijk dat een aantal apps er gewoon nog steeds niet zijn of niet zijn geüpdatet sinds ze zijn uitgebracht. Nu MS ook Project Astoria/Windows Bridge for Android heeft afgeschoten ligt al mijn hoop bij de bridge voor iOS. Als ik echter kijk naar de roadmap van het project op github dan kan ik mij niet voorstellen dat dit binnen 4 maanden is opgelost. Dat gaat dus nog zeker een half jaar duren voordat de eerste app zijn weg vind naar Windows Phone. Dan is de vraag of ik wel of niet een WM10 device haal ter vervanging van mijn nu toch wel verouderd rakende L920.
Iemand hier die een L920 heeft (gehad) en nu een L950(XL) die een vergelijking durft te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 21:07
Helaas toch een mindere ervaring met Microsoft. Uit frustratie dit bericht op hun Facebook pagina gezet. Ik vind het nog steeds een mooie telefoon qua gebruik maar de build quality vind ik toch tegenvallen. Voor diegene die de 950XL overwegen vanwege die gratis dock vooral het onderstaande doorlezen!

Deze week de Lumia 950XL gekocht via de T-mobile shop. Ook ik ging overstag door hun daverende aanbieding van een extra scherp abonnement i.c.m. een gratis dock. Helaas is die gratis dock wel een hele grote teleurstelling geworden.

In de eerste instantie kreeg ik foutmeldingen van de app waarmee ik hem aan kon vragen. (Versieconflict 8.1 !!) maar na een update kwam ik een stap verder. Na het invullen van mijn email adres kreeg ik echter de mededeling dat de actie niet meer geldig was. Toen via support een chat sessie gestart met een zekere Raymond van Microsoft.

Hij vertelde me dat de aanvragen via deze app problemen gaven ivm overbelasting. Hij adviseerde mij om het later nog een keer te proberen. Vandaag nog een poging gedaan en warempel, ik kreeg een promotiecode die ik kon inwisselen op de Microsoft store. Helaas kreeg ik in de store de melding dat de code onjuist was.

Na een belsessie met de supportmedewerker van de store kreeg ik te horen dat de docks niet meer voorradig zijn en dat het nog maar de vraag is of ik er 1 kreeg. Dat was volgens haar ook de reden dat de promotiecode niet meer werkte.

Door deze opmerking is m'n broek echt tot onder mijn enkels afgezakt. Die telefoon wordt gepromoot met een dock actie maar is al zo snel na lancering niet meer te krijgen. Ik had Microsoft toch wat hoger ingeschat maar het ziet er naar uit dat ze het hele leveringsproces van die dock niet meer onder controle hebben.

Verder heb ik na het insteken van mijn simkaart speling gekregen op de achterwand van deze high end telefoon. Op het web worden inmiddels oplossingen aangedragen om er dan maar stukjes papier te doen tussen de achterwand en de batterij.

Jammer dat Microsoft niet in staat is om zo'n actie goed uit te voeren en dat een echte high end telefoon duidelijk een brug te ver is voor hun. Vandaag geprobeerd deze telefoon om te ruilen voor een ander merk maar T-mobile weigert alle medewerking. Ik voel me behoorlijk opgelicht.

Het bellen met Microsoft is er wel eentje van de lange adem. Diverse keren wordt de verbinding verbroken of je wordt doorverbonden met een engelstalige medewerker. Die kan er niks mee zodat die je weer doorverbind met een nederlandstalige medewerker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:43

EektheMan

DPC

Arjan90 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:27:
Daarbij ben ik er net achter gekomen dat er geen (Nederlandse) Text to Speech is en dat is voor mij wel echt een groot nadeel omdat ik dat bijna dagelijks in de auto (in de file vooral) gebruik.
Bij welke apps mis je TTS dan? Ik heb nu oa een L920 en heb TTS aan staan voor SMSjes. De API bestaat iig.

Ga de 950XL a.s. Dinsdag ophalen. Maar doe de switch vooral voor de Camera.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:03
FiberGorilla schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:39:
Helaas toch een mindere ervaring met Microsoft. Uit frustratie dit bericht op hun Facebook pagina gezet. Ik vind het nog steeds een mooie telefoon qua gebruik maar de build quality vind ik toch tegenvallen. Voor diegene die de 950XL overwegen vanwege die gratis dock vooral het onderstaande doorlezen!

Deze week de Lumia 950XL gekocht via de T-mobile shop. Ook ik ging overstag door hun daverende aanbieding van een extra scherp abonnement i.c.m. een gratis dock. Helaas is die gratis dock wel een hele grote teleurstelling geworden.

In de eerste instantie kreeg ik foutmeldingen van de app waarmee ik hem aan kon vragen. (Versieconflict 8.1 !!) maar na een update kwam ik een stap verder. Na het invullen van mijn email adres kreeg ik echter de mededeling dat de actie niet meer geldig was. Toen via support een chat sessie gestart met een zekere Raymond van Microsoft.

Hij vertelde me dat de aanvragen via deze app problemen gaven ivm overbelasting. Hij adviseerde mij om het later nog een keer te proberen. Vandaag nog een poging gedaan en warempel, ik kreeg een promotiecode die ik kon inwisselen op de Microsoft store. Helaas kreeg ik in de store de melding dat de code onjuist was.

Na een belsessie met de supportmedewerker van de store kreeg ik te horen dat de docks niet meer voorradig zijn en dat het nog maar de vraag is of ik er 1 kreeg. Dat was volgens haar ook de reden dat de promotiecode niet meer werkte.

Door deze opmerking is m'n broek echt tot onder mijn enkels afgezakt. Die telefoon wordt gepromoot met een dock actie maar is al zo snel na lancering niet meer te krijgen. Ik had Microsoft toch wat hoger ingeschat maar het ziet er naar uit dat ze het hele leveringsproces van die dock niet meer onder controle hebben.

Verder heb ik na het insteken van mijn simkaart speling gekregen op de achterwand van deze high end telefoon. Op het web worden inmiddels oplossingen aangedragen om er dan maar stukjes papier te doen tussen de achterwand en de batterij.

Jammer dat Microsoft niet in staat is om zo'n actie goed uit te voeren en dat een echte high end telefoon duidelijk een brug te ver is voor hun. Vandaag geprobeerd deze telefoon om te ruilen voor een ander merk maar T-mobile weigert alle medewerking. Ik voel me behoorlijk opgelicht.

Het bellen met Microsoft is er wel eentje van de lange adem. Diverse keren wordt de verbinding verbroken of je wordt doorverbonden met een engelstalige medewerker. Die kan er niks mee zodat die je weer doorverbind met een nederlandstalige medewerker....
Vervelend dat het allemaal zo stug verloopt. Ik heb vorig jaar een Surface Pro 3 gekocht en daar was iets mis met de kickstand. Ik was allerminst onder de indruk van de support systemen (slecht vertaalde sites, telefonische bereikbaarheid), maar daar stond tegenover dat de mensen heel behulpzaam waren en bleven. Ik was zelf slecht bereikbaar, maar de dossierhouder bleef bellen tot hij mij aan de lijn kreeg. Na eerst een refurbished model te hebben gekregen (wat ik niet accepteerde voor een fabricagefout in een nieuw model), kreeg ik uiteindelijk toch een nieuwe via Media Markt en een vervangende screen protector (€39) en MS Surface muis (€69) voor het ongemak. Kortom, ik vond ze uiteindelijk erg vriendelijk en doelgericht.

Nu wacht ik ook maar even af voor de Dock. Ik vroeg vanmiddag in de winkel (Coolblue) expliciet of ik die Dock kreeg en dat werd beaamd, maar wel met een lange wachttijd. Ik ga ervan uit dat het wel goed komt.

Over de achterkant maak ik me geen zorgen. Daar gaat nog eens een SD kaart in met een Mozo cover eroverheen en daarna hoeft het niet vaak geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
bilgy_no1 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:07:
[...]

Vervelend dat het allemaal zo stug verloopt. Ik heb vorig jaar een Surface Pro 3 gekocht en daar was iets mis met de kickstand. Ik was allerminst onder de indruk van de support systemen (slecht vertaalde sites, telefonische bereikbaarheid), maar daar stond tegenover dat de mensen heel behulpzaam waren en bleven. Ik was zelf slecht bereikbaar, maar de dossierhouder bleef bellen tot hij mij aan de lijn kreeg. Na eerst een refurbished model te hebben gekregen (wat ik niet accepteerde voor een fabricagefout in een nieuw model), kreeg ik uiteindelijk toch een nieuwe via Media Markt en een vervangende screen protector (€39) en MS Surface muis (€69) voor het ongemak. Kortom, ik vond ze uiteindelijk erg vriendelijk en doelgericht.

Nu wacht ik ook maar even af voor de Dock. Ik vroeg vanmiddag in de winkel (Coolblue) expliciet of ik die Dock kreeg en dat werd beaamd, maar wel met een lange wachttijd. Ik ga ervan uit dat het wel goed komt.

Over de achterkant maak ik me geen zorgen. Daar gaat nog eens een SD kaart in met een Mozo cover eroverheen en daarna hoeft het niet vaak geopend.
Dankjewel voor je begripvolle reactie. Persoonlijk vind ik het jammer dat zo'n fabrikant bezuinigd op zo'n achterkantje. Wel mooi dat ze je toen tegemoet zijn gekomen met wat extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gisteren de Displaydock besteld vandaag verzonden,
de 5 à 7 dagen zen precies goed gelogen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Pherox006 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:11:
Gisteren de Displaydock besteld vandaag verzonden,
de 5 à 7 dagen zen precies goed gelogen :D
Mazzelaar ;) Als je nu in de store kijkt zie je dat hij niet meer op voorraad is. Dat betekent dat ze formeel die dingen niet meer hoeven na te leveren. Er stond immers "zolang de voorraad strekt......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:40
EektheMan schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:54:
[...]

Bij welke apps mis je TTS dan? Ik heb nu oa een L920 en heb TTS aan staan voor SMSjes. De API bestaat iig.
Foutje. Het gaat mij om STT, speech-to-text! Dus ik spreek in en de tekst verschijnt in de app. Dat wordt niet ondersteund, blijkt ook uit W10M topic waar ik de vraag had neergelegd.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:44:
[...]

Ik gebruik de app bank code lens werkt tot nu toe goed
Maar daar zit weer geen QR in de naam wat ik wel fijn vind bij apps die ik niet vaak gebruik.
offtopic:
Gezien MS nog steeds geen tags e.d. ondersteund voor zoeken naar apps
D0gtag schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:15:
[...]

Ik heb het al anders gedaan, ik ken outlook voor geen meter maar er is een peoples link daar kan je wel vcf en alle andere maten importeren. Alles geïmporteerd nu :)
Alsnog bedankt, met het toestel kan het in ieder geval nog niet.
1990 wil zijn contactsynchronisatie terug...
Serieus, wat zit je nu weer toe doen met vcf formaten e.d.
Gewoon accounts waar contacten in zitten, in je telefoon zetten en in de people-hub alle contacten aan elkaar knopen/linken. Handmatig contacten sturen doen we al dik 10 jaar niet meer, bij mijn weten.
En ja, anders is er nog https://people.live.com/ om dingen te importeren. Hoef je niet te kloten met bijlages en whatever.
Arjan90 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:14:
[...]

Foutje. Het gaat mij om STT, speech-to-text! Dus ik spreek in en de tekst verschijnt in de app. Dat wordt niet ondersteund, blijkt ook uit W10M topic waar ik de vraag had neergelegd.
Dat heet met een net woord "spraakherkenning" ;) En nee, daar heb je Cortana voor nodig wat nu al aardig wat jaren duurt eer het erin zit. Maar ook dat had je gewoon kunnen weten na wat simpel googlen of vragen in de winkel of op Tweakers. Gaat ook nog wel even duren voor dat eraan komt. Sluit aan in de rij ;(

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:06
Sc0tTy schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:35:
Heb het idee dat veel mensen beter bij de 930 kunnen blijven indien ze geen gebruik (willen/gaan) maken van Continuum en de Iris scanner.
Ik gebruik geen continuum maar zie geen enkele reden om terug te gaan naar de 930. De 950 XL ligt lekkerder in de hand en is lichter.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Martinspire schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:24:
[...]
Dat heet met een net woord "spraakherkenning" ;) En nee, daar heb je Cortana voor nodig wat nu al aardig wat jaren duurt eer het erin zit. Maar ook dat had je gewoon kunnen weten na wat simpel googlen of vragen in de winkel of op Tweakers. Gaat ook nog wel even duren voor dat eraan komt. Sluit aan in de rij ;(
Daarom zeg ik ook dat ik zelf verzuimd heb het niet na te kijken. Het is voor mij een vanzelfsprekendheid, voor Cortana kennelijk niet ;)

Het woord spraakherkenning was ik naar op zoek, thanks!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Caelorum schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:15:
Ik ben zelf zwaar aan het nadenken of ik nog wel een Windows Phone wil. Heb er al 1 sinds eind 2010 en het OS werkt op zich ok, maar echt snelheid in ontwikkeling zit er niet in (ja, begint nu weer te komen) en er zijn gewoon toch wel wat kleine puntjes die het gebruik uiteindelijk iets minder fijn maken. Ik baal voornamelijk dat een aantal apps er gewoon nog steeds niet zijn of niet zijn geüpdatet sinds ze zijn uitgebracht. Nu MS ook Project Astoria/Windows Bridge for Android heeft afgeschoten ligt al mijn hoop bij de bridge voor iOS. Als ik echter kijk naar de roadmap van het project op github dan kan ik mij niet voorstellen dat dit binnen 4 maanden is opgelost. Dat gaat dus nog zeker een half jaar duren voordat de eerste app zijn weg vind naar Windows Phone. Dan is de vraag of ik wel of niet een WM10 device haal ter vervanging van mijn nu toch wel verouderd rakende L920.
Ik heb nog zeker 2 maanden voordat ik definitief moet verlengen, dus ik wacht ook nog even rustig af wat de ontwikkelingen zijn, maar nu ik steeds vaker hoor dat die dockingstation niet zo gemakkelijk meer te krijgen is bij een 950XL, vraag ik me af of dit prijstechnisch nog wel interessant is. Als dat ding inderdaad niet meer leverbaar is, verwacht ik de prijs wel te zien zakken, maar daarmee ook de 950.

Maar zeker nu ik vanmiddag met iemand zat te praten met een iPhone op een aardig neutral vlak, de hoeveelheid 'windows core elementen' er op de iPhone beschikbaar zijn, vraag ik me af wat dan precies dat extra was binnen WM. photo's naar onedrive, groove music, live-contacten, smartglass, office (365). Enige wat ik zo 123 niet kon vinden was de shared favorieten (maar kan je via genoeg andere methodes), dat voor zo'n bedrag ik nu zeker andere toestellen ga overwegen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 16:52
SinergyX schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:20:
[...]

Ik heb nog zeker 2 maanden voordat ik definitief moet verlengen, dus ik wacht ook nog even rustig af wat de ontwikkelingen zijn, maar nu ik steeds vaker hoor dat die dockingstation niet zo gemakkelijk meer te krijgen is bij een 950XL, vraag ik me af of dit prijstechnisch nog wel interessant is. Als dat ding inderdaad niet meer leverbaar is, verwacht ik de prijs wel te zien zakken, maar daarmee ook de 950.
Ze kunnen simpelweg niet maken dat mensen die gepre-ordered hebben geen dock meer krijgen. Als er vóórdat de 950XL eigenlijk officieel gereleased werd in NL geen docks meer te krijgen zijn en er geen gratis docks meer weggegeven worden, is dat vrijwel regelrechte misleiding, volgens mij kan dat zelfs gerechtelijk niet :p Aangezien zelfs mensen nog wachten die gepre-ordered hebben, kan je er vanuit gaan dat dat allemaal echt nog wel wordt aangevuld, zeker zolang als dat het nog altijd op sites verkondigt staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Garwinski op 04-12-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Garwinski schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:25:
[...]

Ze kunnen simpelweg niet maken dat mensen die gepre-ordered hebben geen dock meer krijgen. Als er vóórdat de 950XL eigenlijk officieel gereleased werd in NL geen docks meer te krijgen zijn en er geen gratis docks meer weggegeven worden, is dat vrijwel regelrechte misleiding, volgens mij kan dat zelfs gerechtelijk niet :p Aangezien zelfs mensen nog wachten die gepre-ordered hebben, kan je er vanuit gaan dat dat allemaal echt nog wel wordt aangevuld, zeker zolang als dat het nog altijd op sites verkondigt staat.
Dat vind ik ook. Nu gaat Microsoft maandag contact met me opnemen dus ik ben benieuwd. Het lullige is dat T mobile absoluut geen medewerking verleent om dit probleem op te lossen. Ook zij stunten met die aanbieding maar beroepen zich nu op: "zolang de voorraad strekt". Ik vind het pure naaierij. Ik heb bewust die 950 XL genomen voor die dock. Waarschijnlijk zal het wel los lopen maar erg professioneel is het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Arjan90 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:16:
[...]

Daarom zeg ik ook dat ik zelf verzuimd heb het niet na te kijken. Het is voor mij een vanzelfsprekendheid, voor Cortana kennelijk niet ;)

Het woord spraakherkenning was ik naar op zoek, thanks!
Nouja, dit jaar was het volgens mij ook pas in Android en iOS beschikbaar, jaar daarvoor alleen op Samsung. Dus zo vanzelfsprekend vind ik het nou ook weer niet. Maar we lopen al een tijdje achter de feiten aan in NL. En van wat ik zoal hoor in de VS (of mensen met US-regio) werkt het verder wel prima. Probleem is vooral MS die niet alleen de spraakherkenning wil toevoegen, maar ook zijn hele systemen eromheen compatible wil hebben. Dus ook zoeken met Bing, meerdere diensten van MS en een bepaald niveau van spraakherkenning dat ook dicteren goed mogelijk maakt, zonder dat het onnatuurlijk aanvoelt om te gebruiken. En laat het nou vooral MS NL zijn die het op al die vlakken laat afweten. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat enkele mensen binnen Microsoft al lang met Nederlandse spraakherkenning werken, maar dat het allemaal niet verder mag omdat Cortana beschikbaar moet zijn e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:57
Hier ben ik eindelijk weer een stapje verder, Kreeg nu de melding dat er een mailtje verstuurd gaat worden om die dock te claimen.
Ben trouwens van mening dat MS zich een beetje misrekend heeft op het aantal docks en dat met tijd het allemaal wel goed komt.
En het claim mailtje komt zojuist binnen.
Edit: en weer even pauze, niet op voorraad haha.
Persoonlijk had ik trouwens liever een DT 904 gehad, maar benne nu eenmaal Hollanders :)

[ Voor 18% gewijzigd door Rhodan op 04-12-2015 20:04 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:07
Rhodan schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:57:
Hier ben ik eindelijk weer een stapje verder, Kreeg nu de melding dat er een mailtje verstuurd gaat worden om die dock te claimen.
Ben trouwens van mening dat MS zich een beetje misrekend heeft op het aantal docks en dat met tijd het allemaal wel goed komt.
En het claim mailtje komt zojuist binnen.
Edit: en weer even pauze, niet op voorraad haha.
Persoonlijk had ik trouwens een DT 904 gehad, maar benne nu eenmaal Hollanders :)
Hier ook de code eindelijk kunnen aanvragen en hem in de mail gekregen!
Nu alleen wachten tot hij weer leverbaar is in de store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 11:59
Ik ben ondertussen ook iets verder met de dock. Ik heb nu ook een mail gehad met de code (kennelijk zijn de codes weer aangevuld). Alleen als ik nu naar de site ga om hem te bestellen staat er dat ie niet op voorraad is (verwachte levertijd 4-6 weken) en dus kan ik hem alsnog niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Martinspire schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:44:
[...]

Nouja, dit jaar was het volgens mij ook pas in Android en iOS beschikbaar, jaar daarvoor alleen op Samsung. Dus zo vanzelfsprekend vind ik het nou ook weer niet.
Ik meende dat ik het vanaf de Samsung S2 al had en dat lijkt te kloppen: http://androidworld.nl/ni...rlandse-spraakherkenning/. Android ondersteunt dit dus al 5 jaar, logisch dat Windows het als nieuw ecosysteem nog niet heeft maar ik vermoed inderdaad dat Cortana daar ook mee te maken heeft.

Google Now is volgens mij veel korter beschikbaar in het Nederlands, dus op Android is de assistent losgekoppeld van de spraakherkenning zelf. Hoewel de assistent er wel op leunt, is spraakherkenning er geen integraal onderdeel van zoals bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 22:49
En toch is spraakherkenning het probleem niet. Dit bestaat al jaren voor Nederlands ook voor low-power devices. Het probleem is de rest. De data waar Cortana op leunt is of niet beschikbaar of moet nog aangesloten worden op Bing. En zonder die data gaat Microsoft Cortana niet aanzetten voor ons en kunnen wij geen spraakherkenning gebruiken, omdat ze om de een of andere vreemde reden dit aan elkaar hebben gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het punt van Cortana is natuurlijk ook dat ze terug praat, en zowaar nuttige dingen zegt. En ik denk dat veel non-tweakers graag hebben dat Cortana in het Nederlands terug praat. Dan hebben ze dus een goede Nederlandse stemactrice nodig.

Inmiddels klaar met mijn blog met testfoto's van de 950: Etcetera: Test eens de camera van een Lumia 950! part 1

Het valt mij op dat als je er verder niks aan veranderd, de kleuren van de 950 nogal aanwezig zijn. Dus of dat moet een update krijgen, of je moet het zelf aanpassen. Valt mij enigszins tegen eigenlijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
RobinHood schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:48:
Het punt van Cortana is natuurlijk ook dat ze terug praat, en zowaar nuttige dingen zegt. En ik denk dat veel non-tweakers graag hebben dat Cortana in het Nederlands terug praat. Dan hebben ze dus een goede Nederlandse stemactrice nodig.

Inmiddels klaar met mijn blog met testfoto's van de 950: Etcetera: Test eens de camera van een Lumia 950! part 1

Het valt mij op dat als je er verder niks aan veranderd, de kleuren van de 950 nogal aanwezig zijn. Dus of dat moet een update krijgen, of je moet het zelf aanpassen. Valt mij enigszins tegen eigenlijk.
Leuk gedaan. Top d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
Sc0tTy schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:35:
Heb het idee dat veel mensen beter bij de 930 kunnen blijven indien ze geen gebruik (willen/gaan) maken van Continuum en de Iris scanner.
Want iedereen die hier rondloopt heeft een 930?

Denk dat de 950 toch echt een zeer grote verbetering is tov de 930.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:59:
[...]

Want iedereen die hier rondloopt heeft een 930?

Denk dat de 950 toch echt een zeer grote verbetering is tov de 930.
Als iemand zijn/haar 930 wil doneren gebruik ik hem met alle liefde voor mijn blogs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Martinspire schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:24:
[...]
1990 wil zijn contactsynchronisatie terug...
Serieus, wat zit je nu weer toe doen met vcf formaten e.d.
Gewoon accounts waar contacten in zitten, in je telefoon zetten en in de people-hub alle contacten aan elkaar knopen/linken. Handmatig contacten sturen doen we al dik 10 jaar niet meer, bij mijn weten.
En ja, anders is er nog https://people.live.com/ om dingen te importeren. Hoef je niet te kloten met bijlages en whatever.
Ja oldskool hé, de cloud is zo 2015, tis al bijna 2016 hoor. anyways ik had veel contacten om me telefoon staan, dus oldskool vcf'en.

ik hoor trouwens nu dat de speaker op me telefoon constant geluid maakt, hij loopt de heletijd 'kraak pop'. wtf.. vind je het gek dat de accu opgaat.

als het scherm aanstaat dan levert hij constant ruis over de speaker.
telefoon herstarten... geluid blijft zelfs als het toestel uitstaat, accu verwijderen helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door D0gtag op 04-12-2015 22:29 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gekraak heb ik ook gehad, telefoon uit, accu ff erin en eruit, telefoon weer aan en sindsdien is het foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Constante ruis uit de speaker ook gehad, heel merkwaardig. Bij mij was het na een herstart weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
Viel me net trouwens op: zat Candy Crush te spelen (spannend sociaal leven ;) ) en als mijn draaivergrendeling uit staat, en ik houd hem per ongeluk scheef waardoor de landscape mode inkickt, dan crasht de app. Constant, geen uitzondering. Best bijzonder voor een app die standaard met windows 10 (mobile) wordt mee geleverd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
pfff, serieus hele topic uitgelezen om mijn eigen vooroordelen weg te nemen!!
Ik bezit de 950 xl nu 6 dagen.
Accuduur is beter geworden, dus voor een ieder met dat probleem, heb geduld!
Om te beginnen, ik kom van de jolla dus ik sta wel open voor een uitdaging.
W10 mobile is al een stuk verder dan wat betreft sailfish en gezien de hardware verbetering dus een verademing voor mij!
En nee, windows 10 mobile is nog zeker niet af maar serieus mensen.....dat wisten we toch of hebben we deze telefoon gekocht om die specs alleen?
Ik had al wat ervaring middels een lumia 520 dus windows phone was niet nieuw voor mij.
Gewoon een mooi OS waar nog het nodige aan het verbeteren is maar ik prefereer dat boven android of IOS.
Wat ik nog niet helemaal snap is het bluetoothgedeelte.
Ik heb dus zo'n goedkope smartwatch, U80, wat op mijn Jolla perfect elk geluidje doorstuurde maar op mijn 950xl linked hij wel maar geluid ho maar!
Behalve bv spraakberichten op whatsapp maar daar heb ik hem niet voor!
Bellen en gebeld worden kan trouwens ook wel maar ik wil dus gewoon notificaties doorkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 12:54

Jebus4life

BE User

Ik heb hem nu ook enkele uurtjes. Wat mee liggen spelen.

Grootste frustratie tot nu toe: Ik slaag er op het eerste zicht niet in om m'n werkmail & privemail apart te houden (tenzij ik een aparte app gebruik voor de 2. In windows phone 8 kon ik nog gewoon 2/3/4/... accounts instellen en kreeg ik daar aparte tiles voor, dat lijkt me nu niet meer mogelijk
*Nog niet echt hard op gezocht of het wel nog kan, maar dus gewoon de default outlook app en daarin kan in switchen tussen m'n mailboxen, maar ik wil dus een aparte tile per mailbox maar toch gewoon de default app gebruiken

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik had vorige week per ongeluk een dock normaal besteld doordat de promocode gebruik niet helemaal duidelijk was. Die avond toch de normale promo kunnen gebruiken en kreeg ze beide netjes binnen op dinsdag :P

Ondertussen 1 dock weer terug gestuurd dus iemand anders moet hem wel gaan krijgen ;)

De dock wel mee naar kantoren genomen om te showen hoe het werkt en het viel me op dat men het echt heel cool vond en sommige toch ook maar een 950 gingen bestellen. Nu alleen hopen dat de ontwikkelaars snel met meer universal apps gaan komen (RDP zou ik persoonlijk echt mega handig vinden om samen met continuum te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mmmm ik kan me voorstellen dat je niet bijster enthousiast bent over de foto's !
De onderwerpen spraken ook niet echt tot de verbeelding.
Bovendien kun je zien dat geen fotograaf bent en daardoor iets echt optimaal in beeld kunt brengen.
De 2 echte buitenfoto's hadden volgens mij de meeste potentie,lekker veel contrast en prima qua scherpte.
Zelf ben ik wel te spreken over de camera.
Maar goed nu fotografeer ik al 10 jaar als beroeps fotograaf.
RobinHood schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:48:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 09:59
Ben ook aan het twijfelen om de overstap van mijn Nexus 5 (beschadigd scherm) naar de Lumia 950 te doen.
Maar had een paar vragen:
- Hoe is de integratie met Windows 10?
Krijg je berichtjes, notificaties (Whatsapp, ...) ook op uw windows 10 pc?
- Quite hours. Kan men dit reeds gebruiken. Kan men via de windows 10 pc quite hours activeren en dat geld dan ook automatisch voor de Lumia 950?
- Ben nog in twijfel om de single of dual sim versie te halen. Ik zou de dual sim gebruiken voor op vakantie een goedkope data sim te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
Jebus4life schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:35:
Ik heb hem nu ook enkele uurtjes. Wat mee liggen spelen.

Grootste frustratie tot nu toe: Ik slaag er op het eerste zicht niet in om m'n werkmail & privemail apart te houden (tenzij ik een aparte app gebruik voor de 2. In windows phone 8 kon ik nog gewoon 2/3/4/... accounts instellen en kreeg ik daar aparte tiles voor, dat lijkt me nu niet meer mogelijk
*Nog niet echt hard op gezocht of het wel nog kan, maar dus gewoon de default outlook app en daarin kan in switchen tussen m'n mailboxen, maar ik wil dus een aparte tile per mailbox maar toch gewoon de default app gebruiken
Open Outlook, ga naar het hamburger menuutje links boven in, lang drukken op het account welke je een aparte tile wilt geven en dan die optie kiezen.

Voor mij was dit echt een fantastische tip: wil absoluut mijn werk mail zien maar ook zeker mijn persoonlijke mail, maar niet door elkaar of een getal zien staan van nieuwe emails waarvan ik niet weet of ze nou persoonlijk zijn of van werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

belrpr schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:36:
Ben ook aan het twijfelen om de overstap van mijn Nexus 5 (beschadigd scherm) naar de Lumia 950 te doen.
Maar had een paar vragen:
- Hoe is de integratie met Windows 10?
Krijg je berichtjes, notificaties (Whatsapp, ...) ook op uw windows 10 pc?
Afhankelijk van of je Cortana gebruikt of niet (regio veranderen benodigd), met Cortana krijg je op je desktop melding van gemiste oproepen en kun je (vanaf de desktop) een smsje versturen. Whatsapp alleen op je telefoon, of via de web app.
- Quite hours. Kan men dit reeds gebruiken. Kan men via de windows 10 pc quite hours activeren en dat geld dan ook automatisch voor de Lumia 950?
Wederom afhankelijk van Cortana, binnen Cortana kun je je quiet hours opvoeren.
- Ben nog in twijfel om de single of dual sim versie te halen. Ik zou de dual sim gebruiken voor op vakantie een goedkope data sim te gebruiken.
Heb zelf ook een dual sim gehaald bij fnac.pt (meteen ook weer een stukje goedkoper i.v.m. hier én ook gewoon de "gratis" display dock bij de XL zodra er weer voorraad gaat zijn that is). Levering was erg vlot, netjes verpakt en verzonden via DHL. Wel een beetje Google translate benodigd, tenzij je Portugees wel snor zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
megapixel schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:35:
Mmmm ik kan me voorstellen dat je niet bijster enthousiast bent over de foto's !
De onderwerpen spraken ook niet echt tot de verbeelding.
Bovendien kun je zien dat geen fotograaf bent en daardoor iets echt optimaal in beeld kunt brengen.
De 2 echte buitenfoto's hadden volgens mij de meeste potentie,lekker veel contrast en prima qua scherpte.
Zelf ben ik wel te spreken over de camera.
Maar goed nu fotografeer ik al 10 jaar als beroeps fotograaf.

[...]
Het zijn testfoto's, die horen vooral te laten zien wat de camera kan, en niet wat ik kan ;)

Maar ik zal mijn best doen de volgende keer het noorderlicht, zebra's, albino tijgers en het monster van loch ness te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
Dat hoeft nu ook weer niet gelijk ;-) maar half dooie viooltjes , een rommelschuur en wat kraaltjes op een matje is nu niet direct waar iedereen dagelijks foto's van maakt omdat ze zulke inspirerende foto's opleveren en zo schattig in het fotoalbum staan.
Bovendien zij de foto's op een manier gemaakt die er voor zorgt dat alles er behoorlijk triest uit ziet
RobinHood schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:51:
[...]

Het zijn testfoto's, die horen vooral te laten zien wat de camera kan, en niet wat ik kan ;)

Maar ik zal mijn best doen de volgende keer het noorderlicht, zebra's, albino tijgers en het monster van loch ness te fotograferen.

[ Voor 8% gewijzigd door megapixel op 05-12-2015 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
megapixel schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:20:
Dat hoeft nu ook weer niet gelijk ;-) maar half dooie viooltjes , een rommelschuur en wat kraaltjes op een matje is nu niet direct waar iedereen dagelijks foto's van maakt omdat ze zulke inspirerende foto's opleveren en zo schattig in het fotoalbum staan.

[...]
Het zijn daarom ook test-foto's 8)7

Knutselwerkje van mijn neefje: kleuren in direct zonlicht, omgaan met schitteringen
Fruit: kleuren in vrij donkere kamer, met en zonder flits
Eerste boom: contrast + tegenlicht
Tweede boom: veel tegenlicht door de reflecties van het huis.
Viooltjes: kleuren in schaduw + waarop scherpstellen
Herfsttuin: verschillende donkere kleuren in schaduw
Rommelschuur: lowlight zonder en met flits.

Ik wil best foto's van mijn kat maken, maar dat gaat niks zeggen over kwaliteit van de camera.

[ Voor 27% gewijzigd door RobinHood op 05-12-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
Foto's van jouw kat zouden inderdaad een betere indruk van de scherpte , het detail en het contrast van de camera opleveren, mits juist genomen !
RobinHood schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:22:
[...]

Het zijn daarom ook test-foto's 8)7

Ik wil best foto's van mijn kat maken, maar dat gaat niks zeggen over kwaliteit van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is dit meer iets voor mijn blog zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
;)
RobinHood schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:29:
Misschien is dit meer iets voor mijn blog zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:41
Hallo Lumia 950(XL)-gebruikers, hier een vraag van een Lumia 640-eigenaar. Jullie hebben nu al Windows 10 Mobile, dus wellicht hebben jullie het antwoord op mijn vraag.
Werkt de resetbeveiliging bij jullie op de 950(XL)? Deze beveiligingsoptie zit ook in Windows 8.1, maar om één of andere reden alleen in de VS. Is dat veranderd in Windows 10 Mobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
maemo schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:26:
pfff, serieus hele topic uitgelezen om mijn eigen vooroordelen weg te nemen!!
Ik bezit de 950 xl nu 6 dagen.
Accuduur is beter geworden, dus voor een ieder met dat probleem, heb geduld!
Om te beginnen, ik kom van de jolla dus ik sta wel open voor een uitdaging.
W10 mobile is al een stuk verder dan wat betreft sailfish en gezien de hardware verbetering dus een verademing voor mij!
En nee, windows 10 mobile is nog zeker niet af maar serieus mensen.....dat wisten we toch of hebben we deze telefoon gekocht om die specs alleen?
Ik had al wat ervaring middels een lumia 520 dus windows phone was niet nieuw voor mij.
Gewoon een mooi OS waar nog het nodige aan het verbeteren is maar ik prefereer dat boven android of IOS.
Wat ik nog niet helemaal snap is het bluetoothgedeelte.
Ik heb dus zo'n goedkope smartwatch, U80, wat op mijn Jolla perfect elk geluidje doorstuurde maar op mijn 950xl linked hij wel maar geluid ho maar!
Behalve bv spraakberichten op whatsapp maar daar heb ik hem niet voor!
Bellen en gebeld worden kan trouwens ook wel maar ik wil dus gewoon notificaties doorkrijgen
Ik kom ook van een Jolla en heb de Lumia 950XL sinds vanmiddag. Het is wel wennen zo zonder al die gestures, vooral op het grote scherm. Ook de navigatie en handigheidjes heb ik nog niet in mijn systeem. Dat zal wel komen.

Maar over het algemeen zeker tevreden. Omvang valt mee heel erg mee, net als het gewicht. Prestaties lijken erg goed. Ik vind ik best veel apps die ik wil gebruiken. Zelfs een (niet-officiële) app voor mijn Pebble Time.

Ik zal nog wel een review schrijven, maar na iets langer gebruik.

Een echte plus is overigens de controle over privacy instellingen. Daar maar Android nog wel een voorbeeld aan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, waarom kan je in de webbrowser op pagina's niet inzoomen ook het forum verschijnt in vrij kleine letters en als je met vingers uit elkaar schuift zoomt ie niet in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inzoomen op sommige pagina's gaat eigenlijk wel maar op dit forum bijv niet is dit afhankelijk van de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiberGorilla schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:39:

Waar kan ik ook zon bericht plaatsen..hetzelfde hier..eindelijk promotiecode binnen en niet op voorraad is nu het bericht en als ze het formeel niet meer hoeven te leveren omdat erbij staat zolang de voorraad strekt dan is dit misleiding oplichting naaierij hoe je het ook noemen wil en mag en zal dat toestel om die reden echt terug moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin volgende week/na het weekend.zit de 950/XL ook in de Insider Build
https://blogs.windows.com...r-preview-build-10586-29/

Dit stemt ook hoopvol
all of our users will start to see more updates coming through Windows Update. These will be addressing feedback we receive from our Windows Insiders and new Windows 10 users.

Aan sommige reacties te lezen niet voor zijn tijd.
.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 03:04 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hmm, ik heb al verschillende keren geprobeerd om mijn bookmarks van men Edge browser te syncen naar men device maar ik vind helemaal geen sync knop in de edge browser op men laptop?

Heb ze terjust van Chrome geimporteerd en werken perfect bij Edge maar ik heb geen sync knop bij men instellingen, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Laatst online: 21:48
RobinHood schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:51:
[...]

Als mensen soms mijn camera zien als ik er bijv een grote witte toeter op heb, hoor ik vaak;" tja maar hij heeft ook een professionele camera". Dan neem ik soms de moeite om uit te leggen dat het de fotograaf is die de foto neemt en die bepaald hoe een foto wordt. Niet de camera.
Ken een natuurfotograaf die excursies geeft, en stee vast degene is die de goedkoopste gear heeft. Deelnemers(vaak ook beginners ) hebben het nieuwste en duurste wat ze konden betalen aangeschaft. Hij schiet zelf nog met een oude 350D, de meest fantastische platen.
Met andere woorden, jij bepaald..niet de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 02:48:
[...]

Waar kan ik ook zon bericht plaatsen..hetzelfde hier..eindelijk promotiecode binnen en niet op voorraad is nu het bericht en als ze het formeel niet meer hoeven te leveren omdat erbij staat zolang de voorraad strekt dan is dit misleiding oplichting naaierij hoe je het ook noemen wil en mag en zal dat toestel om die reden echt terug moeten
Ga naar Facebook en zoek op Lumia Nederland. Plaats daar een bericht. Ik heb inmiddels een bericht van ze gehad met het verzoek om een privé bericht te sturen met daarin mijn email adres. Ze zullen maandag contact met me opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoche
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-10-2024
themonsman schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:14:
[...]

Had vandaag even tijd, dus jouw stappenplan gevolgd en ik heb nu weer afbeeldingen in m'n Yahoo! Mail account! Bedankt! :)
Top! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 12:08
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 03:02:

Dit stemt ook hoopvol
all of our users will start to see more updates coming through Windows Update. These will be addressing feedback we receive from our Windows Insiders and new Windows 10 users.

.
Insider builds nu ook beschikbaar voor Lumia 950(XL)

http://wmpoweruser.com/wh...10-mobile-build-10586-29/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Lekker Ventje schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:58:
[...]

Ik gebruik geen continuum maar zie geen enkele reden om terug te gaan naar de 930. De 950 XL ligt lekkerder in de hand en is lichter.
De overstap is gewoonweg geen 600€ waard ook al is hij lichter.

Qua snelheid is er geen verbetering ondanks de betere specs op papier.
De camera is wat mij betreft ook status quo.
Het scherm is wel een vooruitgang en het feit dat je een SD kaart slot hebt. Voor het overige kan je net zo goed bij de 930 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Laatst online: 21:15
Ik heb contact gehad met Microsoft over het kraken van de backcover van mijn 950XL. Ze gaven aan dat ik hem kon opsturen ter reparatie, maar dan was ik hem even kwijt. De man aan de telefoon gaaf aan dat ik ook gewoon een nieuwe kon bestellen, en daarna mijn oude terugsturen (valt binnen 2 weken bedenktijd) Ze gaan hierin zover dat ze me zelf terugbellen als mijn nieuwe toestel binnen is, om een terugstuurafspraak te maken. Daarnaast mag ik mijn dock houden, en een nieuwe bestellen met de nieuwe telefoon. Dit allemaal bevestigd door de goede support van MS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Iemand die continuum al heeft geprobeerd inc met een xbox one? Ik zag het toevallig op windows central, maar mijn 950 'couldn't connect', terwijl mijn oude 830 met dezelfde (laatste) w10m build geen enkel probleem heeft om te verbinden. Beide telefoons zitten op hetzelfde netwerk en tegelijk verbinden kan niet, als de 830 is verbonden zie ik de xbox niet in het lijstje staan op m'n 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 03:02:

Dit stemt ook hoopvol

.
Mooi dat ie er al zo snel aankomt (al heb ik momenteel alleen de nieuwe mail-app nodig).
Toch wacht ik eerst even reacties af van mensen die de upgrade hebben gedaan. Ik meen me nog te herinneren dat er bij andere devices de eerste of tweede keer ook nog wel wat issues waren. Liever een dagje geduld dan een factory reset uit te moeten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
xPhantom schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:00:
Iemand die continuum al heeft geprobeerd inc met een xbox one? Ik zag het toevallig op windows central, maar mijn 950 'couldn't connect', terwijl mijn oude 830 met dezelfde (laatste) w10m build geen enkel probleem heeft om te verbinden. Beide telefoons zitten op hetzelfde netwerk en tegelijk verbinden kan niet, als de 830 is verbonden zie ik de xbox niet in het lijstje staan op m'n 950.
Ja ik probeer dit dus ook, maar je Xbox moet dan enrolled zijn in het Preview programma, wat alleen op uitnodiging is (van huidige Xbox Preview gebruikers). Maar op WC lees ik veel berichten dat mensen niet meer uitgenodigd kunnen worden (of eigenlijk, je kan nog wel mensen uitnodigen maar ze worden niet meer door MS geaccepteerd) omdat het al vol zit.

In de Xbox Preview kan je een app downloaden; Wireless Display app. Voor meer info;

http://www.windowscentral.com/xbox-one-continuum-lumia-950

Sorry zie net dat het met je je 830 wel lukte, dus neem aan dat je X1 in de preview zit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Djerro123 op 05-12-2015 12:30 . Reden: niet goed gelezen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarper
  • Laatst online: 27-09 23:09
Heb sinds kort de Lumia 950 Dual SIM uit de franse Microsoft Store. Wat mij opvalt is dat het toestel in rust een tikkend geluid maakt. Als je het toestel dicht bij je oor houdt hoor je ook periodiek een ruisje.

Als je het toestel deblokkeert dan veranderd die in een continue ruis.

Iemand anders ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
rcarper schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:06:
Heb sinds kort de Lumia 950 Dual SIM uit de franse Microsoft Store. Wat mij opvalt is dat het toestel in rust een tikkend geluid maakt. Als je het toestel dicht bij je oor houdt hoor je ook periodiek een ruisje.

Is al over gesproken iets hierboven. Ja andere mensen hebben dit ook. Herstarten en anders batterij verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit Frankrijk en het tikt? Zal wel een bom zijn dan.

To soon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen last van, zo stil als een ....
Wel een ruis uit de speaker als je WhatsApp gebruikt, zoals eerder vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11-2024
Eerste ervaringen en hulpvraag...

Gisteren L950XL ontvangen (dank u sinterklaasje :-))

Mooi toestel, mooi beeld, licht, werkt goed. Verbaas me, na jaren iPhone, over de standaard functionaliteit in W10M. Geen apps nodig, maar standaard OS items die werken. Erg goed.
Heb helemaal een schone install gedaan...kon na IOS ook niet anders :-)
Update van dock app ging prima, direct code kunnen krijgen, link in mail kunnen openen...alles prima...alleen nu uitverkocht :-( Even wachten dus.

Wat is niet goed
- Back cover kraakt...
- Slechte ervaringen van anderen maken mij heel kritisch (vanochtend enorm te balen dat internet het opeens niet meer deed...ik denk probleem met 950 of W10M....uiteindelijk voeding glasvezel modem kapot...vervangen en alles werkt weer.
- Belangrijk issue...SD kaart deed het opeens niet meer...nieuwe Kingston SDXC U3 64GB..werkte gisteren prima, vandaag opeens niet...kaart ook niet meer te gebruiken
(doet me denken aan SD issues in Surface 2, ook enkele kaarten corrupted (Samsung en Transcend), kan nog wel vanaf lezen, maar verder niks meer mee doen. Lijkt een soort van lock op de kaart te komen.)
Nu erger, geen een SD kaart wordt meer gelezen in 950, plus de door 950 corrupted is helemaal niets meer mee te doen...tenminste, ik heb geen idee...iemand?

Indien niet op te lossen, ook een antwoord, gaat ie retour naar MSFT voor een nieuwe

Algemene vraag:
- Mail, hoe kan ik aantal ongelezen mails zien in plaats van alleen een aantal nieuw
- Krijg het niet voor elkaar om automatisch afbeeldingen te downloaden...heb in mail, per account dit aangezet, maar geen idee
- Foto's, gaan mooi, maar bij bekijken moet ik wachten op bewerking, heb toverstafje op automatisch, geen live images?

Dank voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:47
martynvv schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:21:
Eerste ervaringen en hulpvraag...

Gisteren L950XL ontvangen (dank u sinterklaasje :-))

Mooi toestel, mooi beeld, licht, werkt goed. Verbaas me, na jaren iPhone, over de standaard functionaliteit in W10M. Geen apps nodig, maar standaard OS items die werken. Erg goed.
Heb helemaal een schone install gedaan...kon na IOS ook niet anders :-)
Update van dock app ging prima, direct code kunnen krijgen, link in mail kunnen openen...alles prima...alleen nu uitverkocht :-( Even wachten dus.
Ben benieuwd wat er dan aan standaard functionaliteit inzit t.o.v. de app-gap met iOS. Dit is één van de grootste struikel punten op dit moment maar als er voor veel dingen geen app nodig is dan is het logisch dat er ook geen app voor is :+ Heb je wat voorbeelden ?
- Back cover kraakt...
Vervelend, bij sommige mensen schijnt het automatisch weg te gaan
Wat is niet goed
- Slechte ervaringen van anderen maken mij heel kritisch (vanochtend enorm te balen dat internet het opeens niet meer deed...ik denk probleem met 950 of W10M....uiteindelijk voeding glasvezel modem kapot...vervangen en alles werkt weer.
Is dus wel goed ? :P
- Belangrijk issue...SD kaart deed het opeens niet meer...nieuwe Kingston SDXC U3 64GB..werkte gisteren prima, vandaag opeens niet...kaart ook niet meer te gebruiken
(doet me denken aan SD issues in Surface 2, ook enkele kaarten corrupted (Samsung en Transcend), kan nog wel vanaf lezen, maar verder niks meer mee doen. Lijkt een soort van lock op de kaart te komen.)
Nu erger, geen een SD kaart wordt meer gelezen in 950, plus de door 950 corrupted is helemaal niets meer mee te doen...tenminste, ik heb geen idee...iemand?
Da's vervelend, er zijn meer mensen die er hier over hebben gepost bij sommige is het goed gekomen, bij andere niet

Indien niet op te lossen, ook een antwoord, gaat ie retour naar MSFT voor een nieuwe
- Mail, hoe kan ik aantal ongelezen mails zien in plaats van alleen een aantal nieuw
Zo ver ik weet toont de teller alleen de aantal nieuwe mails
- Krijg het niet voor elkaar om automatisch afbeeldingen te downloaden...heb in mail, per account dit aangezet, maar geen idee
Is een bug, even terug zoeken in het topic er zijn wat mensen die fixes hebben gevonden hiervoor
- Foto's, gaan mooi, maar bij bekijken moet ik wachten op bewerking, heb toverstafje op automatisch, geen live images?
Dank voor jullie hulp!!
Rich-capture uitschakelen zou dit moeten verhelpen

@shizoframia , @Game_overrr @Tweaker1234
Is het niet handig om een F.A.Q. op te zetten? Er worden veel de zelfde vragen gesteld

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Sc0tTy schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:38:
[...]

Is een bug, even terug zoeken in het topic er zijn wat mensen die fixes hebben gevonden hiervoor
De enige "fix" is een factory reset, dus dat lijkt me niet echt de bedoeling, maar er komt binnenkort een nieuwe update van de mail app waar ook unified inbox in zit. Dus beter is het om even geduld te hebben.
[...]

@shizoframia , @Game_overrr @Tweaker1234
Is het niet handig om een F.A.Q. op te zetten? Er worden veel de zelfde vragen gesteld
offtopic:
Toch zijn het vooral W10M vragen en niet zozeer L950 vragen. Maar voor beide topics kan er wel een FAQ in de TS ja. Al merk ik dat, vooral met mainstream hardware, je vaak herhaling krijgt omdat men simpelweg alleen de laatste pagina bekijkt en daar reageert. Kun je ze wel kwalijk gaan nemen, maar niet iedereen is vertrouwd met hoe het er doorgaans op een forum aan toe gaat. Enige wat je dan nog kunt doen is iets zetten in de topicwarning.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 05-12-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
heb nog wat issues met Glancescreen of Glimpschermpje.
Ik zie wel nieuwe notificaties, maar die worden niet""ge-upddate" (Als ik één van de 4 mailtjes gelezen heb..blijft Glimp 4 nieuwe mailtjes aangeven i.pv. 3 bijvoorbeeld)
Het scherm laat standaard tijd en datum zien maar die staan maar op 1 plek en verspringen niet over het scherm zoals ik dat op de L920 wél had.
Als ik de Lumia als wekker wil gebruiken en alarm wil afzetten moet ik eerst ontgrendelen en vervolgens door notificatiebalk te openen gaat alarm af... krijg in Glimp-schermpje niet een pop-up om alarm af te zetten of uit-te-stellen. (Zoals in L920)

Zijn in aan te passen instellingen die ik nog niet heb gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lumia 950 nu 1 week in bezit, hier wat feitjes:

* geen vast lopers gehad

* 16 gb sd kaart werkt prima

* Preview versie op de lumia 620 die hier nog ligt met 10.586.29 laad wel de foto's/images in outlook, knock knock om hem te ontwaken werkt hier ook op het begin scherm, dus heb hoop voor de update van de 950.
* Nokia Heren drive werkt wel op de preview versie op de 620, hier heb ik wel een back up terug gezet van uit een 8.1 versie, vreemd, heeft Microsoft de heren drive bewust gelockt voor de 950 !!

* systeem loopt vloeiend,

* Accu krap een dag, maar ja welk toestel niet, tegenwoordig, wellicht wordt dit nog beter na upgrades van Windows 10

* Gisteren het forum door gelezen van Nexus 5x, ook hier lopen wel issues goede en minder goede o.a. Batterij duur !, dus denk er aan het gras is bij de overbuurman niet altijd groener.
Met de 950 en de Win 10 versie is er in ieder geval de potentie en de mogelijkheid dat dit binnen kort beter wordt, we zitten nu op 10586.0 en de nieuwste preview versie is 10.586.29 dus daar zitten nog verbeter mogelijkheden.

De nexus 5x zit al op de juiste 6.0 versie ( inderdaad hier zullen ook nog wel verbeteringen voor komen, maar hoe is dat beleid.... ) maar de 6.0 versie is wel de versie waar alle andere android versie het een paar jaar mee moeten doen, i.v.m. upgrade beleid van de verschillende leveranciers.

Nexus 5x was m'n 2e keus, de Nexus 5x was kiezen voor zekerheid t.o.v. een aantal zaken, de 950 is de uitdaging met kansen en mogelijkheden.
Ik heb gekozen voor de Innovatie ...., er is al zoveel zekerheid in de wereld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:43
@peerke63nl

Bij meldingen en acties in het instellingen menu kun je aangeven of je alarm meldingen mag geven als de telefoon vergrendeld is. Ik kan de wekker wel uitzetten als de 950 XL vergrendeld is.

Het duurt bij mij soms ook even voordat de teller van mijn mailtjes verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Hebben er meer mensen lastn van ruis als je een koptelefoon aansluit? Zodra ik m'n koptelefoon aansluit komt er een nogal vervelende ruis vanuit de rechterspeaker (linker werkt wel normaal), het probleem doet zich niet voor als ik m'n telefoon aansluit op boxen, ook de speakers van de telefoon zelf doen het gewoon goed.

Buiten dat ben ik superhappy met mijn L950 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:23
sandr schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:27:
Hebben er meer mensen lastn van ruis als je een koptelefoon aansluit? Zodra ik m'n koptelefoon aansluit komt er een nogal vervelende ruis vanuit de rechterspeaker (linker werkt wel normaal), het probleem doet zich niet voor als ik m'n telefoon aansluit op boxen, ook de speakers van de telefoon zelf doen het gewoon goed.

Waarom test je die koptelefoon niet even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandr schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:27:

Had nog geen oortjes getest, maar zojuist even gedaan ( iPhone oortjes ) en bij mij werkt het goed, geen ruis als de muziek uit staat en ook niet als het volume heel zachtjes staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
mathelicious schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:33:
[...]

Waarom test je die koptelefoon niet even...
Al gedaan, gebruik de koptelefoon al jaren en hij doet het met alle andere apparaten gewoon prima.

[ Voor 0% gewijzigd door sandr op 06-12-2015 00:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandr schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:36:
[...]

Al gedaan, gebruik de koptelefoon al jaren en hij doet het met alle andere appareten gewoon prima.
Wellicht even testen met nog andere oortjes, kan wellicht net een type zijn die slecht samen gaat met je 950, hier hebben ook sommige sd kaartjes last van.
( ja ik weet het zou geen verschil moeten uit maken , maar ja testen is een kwestie van eerst alles uit sluiten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Eindelijk vandaag mijn Lumia XL ontvangen. Nog niet veel mee kunnen doen, maar over het algemeen erg tevreden. Echter, als ik probeer via Lumia Offers mijn offers te bekijken, geeft hij een Device Verification error. Hij zegt dat ik mijn Microsoft account moet bevestigen. Ik ben gewoon ingelogd met mijn account, maar gebruik een SIM kaart van mn nieuwe provider die 4 januari pas officieel ingaat. Ik gebruik dus gewoon WiFi voor mn apps e.d. Heeft dit invloed op het aanvragen van mijn Display Dock?

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:35

Swerfer

Hmm...

MisterChaoSs schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:55:
Eindelijk vandaag mijn Lumia XL ontvangen. Nog niet veel mee kunnen doen, maar over het algemeen erg tevreden. Echter, als ik probeer via Lumia Offers mijn offers te bekijken, geeft hij een Device Verification error. Hij zegt dat ik mijn Microsoft account moet bevestigen. Ik ben gewoon ingelogd met mijn account, maar gebruik een SIM kaart van mn nieuwe provider die 4 januari pas officieel ingaat. Ik gebruik dus gewoon WiFi voor mn apps e.d. Heeft dit invloed op het aanvragen van mijn Display Dock?
Dit zou niet uit moeten maken. Wel is bekend dat er veel problemen zijn met het bestellen van de gratis dock, maar jouw probleem ben ik nog niet tegengekomen. Lees maar eens vanaf een paar pagina's terug en ook in het accessoires topic...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Laatst online: 08-08 17:07
Ik denk van wel want ik kon hem pas aanvragen nadat ik mijn sim er in had gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

maemo schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:00:
[...]

Ik denk van wel want ik kon hem pas aanvragen nadat ik mijn sim er in had gedaan!
Mijn SIM zit er ook in, maar die geeft 0 bereik, aangezien die de 4e pas ingaat. Moet ik nou serieus gaan wachten tot 4 januari om mijn Display Dock te gaan aanvragen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 09:30
IMEI wordt niet uitgelezen (door dock bestel-app) zonder werkende SIM.

Edit: Leen iemand's SIM om je dock te bestellen.

[ Voor 27% gewijzigd door ColdRain op 05-12-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

ColdRain schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:09:
IMEI wordt niet uitgelezen (door dock bestel-app) zonder werkende SIM.
Nou lekker dan, dat wordt wachten om het aan te vragen. Als ik mijn micro SIM laat snijden naar een nano SIM en het dan weer probeer, zal het dan wel werken denk je? Daarna ga ik een andere SIM gebruiken, dus dat is een soort risico haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Leen gewoon een nano-SIM, maakt niet uit van waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

ColdRain schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:13:
Leen gewoon een nano-SIM, maakt niet uit van waar.
Mn oude simkaart kan ik wel laten snijden, ga ik erna toch niet meer gebruiken. Zal maandag even langs een Phonehouse oid gaan, kijken of zij mij daar verder kunnen helpen. Bestel ik hem meteen maandag.

Hoe is jullie ervaring met autocorrectie trouwens? Had aantal jaren terug een HTC Titan met windows 7/7.5 oid en op die telefoon kon ik zelfs ver in de zaterdag nacht feilloos typen haha. Nu valt het nog mee, gaat de Lumia dit ook leren of valt dat mee?

Edit: Tele2 zegt dat ze mijn mobiel nog aan het leveren zijn, dus kan mijn SIM nog niet activeren :+

[ Voor 22% gewijzigd door MisterChaoSs op 05-12-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
MisterChaoSs schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:15:
[...]

Mn oude simkaart kan ik wel laten snijden, ga ik erna toch niet meer gebruiken. Zal maandag even langs een Phonehouse oid gaan, kijken of zij mij daar verder kunnen helpen. Bestel ik hem meteen maandag.

Hoe is jullie ervaring met autocorrectie trouwens? Had aantal jaren terug een HTC Titan met windows 7/7.5 oid en op die telefoon kon ik zelfs ver in de zaterdag nacht feilloos typen haha. Nu valt het nog mee, gaat de Lumia dit ook leren of valt dat mee?

Edit: Ik zie trouwens net dat mijn abbo op 3 december is ingegaan dus hoe zit dat dan met die nieuwe SIM :+ Hij vindt ook geen netwerk bij mij in de buurt lijkt het wel
De auto correct werkt erg goed moet ik zeggen, ben er tevreden over. Het enige waar ik mij aan irriteer is dat swipe niet automatisch een spatie achter elk woord zet in Edge (wanneer je toetsenbord op NL staat). In whatsapp gebruik ik nu swipe omdat het veel sneller gaat dan typen, maar in Edge mis ik dus de hele tijd een woord omdat hij elk volgend woord als een spatie ziet - als je swypt 'Tweakers is te gek hoor' krijg je dus 'Tweakers te hoor'. Maar dit is enkel in Edge, in alle andere apps werkt het uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Djerro123 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:22:
[...]

De auto correct werkt erg goed moet ik zeggen, ben er tevreden over. Het enige waar ik mij aan irriteer is dat swipe niet automatisch een spatie achter elk woord zet in Edge (wanneer je toetsenbord op NL staat). In whatsapp gebruik ik nu swipe omdat het veel sneller gaat dan typen, maar in Edge mis ik dus de hele tijd een woord omdat hij elk volgend woord als een spatie ziet - als je swypt 'Tweakers is te gek hoor' krijg je dus 'Tweakers te hoor'. Maar dit is enkel in Edge, in alle andere apps werkt het uitstekend!
Top! Zelf gebruik ik geen Swype, typen vind ik snel genoeg gaan en met XL lijkt mij dat persoonlijk onhandiger haha. Ben benieuwd hoe het toestel mij de komende dagen gaat bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Dit moet ik toch wel even kwijt. Als je met filmen over de achterkant heen glijdt met je vinger, dan krijg je dat echt heel hard te horen in het filmpje.

Heb een voorbeeldje geupload, want geloofde zelf niet dat het zo storend zou zijn :(

YouTube: Lumia 950 - sliding fingers on the back cover while filming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
Djerro123 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:47:
Dit moet ik toch wel even kwijt. Als je met filmen over de achterkant heen glijdt met je vinger, dan krijg je dat echt heel hard te horen in het filmpje.

Heb een voorbeeldje geupload, want geloofde zelf niet dat het zo storend zou zijn :(

Lol, niet doen dan. :? 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Djerro123 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:47:

Hmm, als ik film ga ik niet lopen wrijven over de achterkant.
Het is wel een mooie camera, maar zo opgewonden word ik er ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:54:
[...]

Hmm, als ik film ga ik niet lopen wrijven over de achterkant.
Het is wel een mooie camera, maar zo opgewonden word ik er ook niet van.
Ligt er aan wat je filmt ;)

Overigens, ik zag dat er naast de nano sim ingang er ook nog een andere ingang zit in mn Lumia. Hij lijkt heel erg op een waar je je sim in schuift, maar micro sd staat er aan de zijkant van. Kan iemand bevestigen dat het een sim of een slot voor extra sd kaart is? Besteld bij Belsimpel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, als er SD staat, denk ik dat er een SD-kaart in moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
RobinHood schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:17:
Wat ben jij braaf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:57
Zoiets had ik ook, maar had behoorlijk met mijn MS account lopen rommelen.
Stond op een email adres die ik daar niet meer voor wilde gebruiken.
Na een paar aliassen eruit te hebben gegooid op het mail adres na die ik wilde gebruiken en een reset van mijn 950XL om die fris opnieuw in te stellen, pakte die eindelijk, ook mijn syncs van mijn agenda en contacten met mijn win10 pc.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

RobinHood schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:17:
Ja op dit antwoord zat ik wel al beetje te wachten haha. Punt is, dat het lijkt alsof er een micro SD naast in zit en dat dit stukje erg lijkt op waar je je SIM kaart in moet doen, vandaar. Maandag even bij een zaak mn Micro SIM naar Nano SIM laten knippen en dan moet alles naar behoren werken gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterChaoSs schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:23:
[...]

Ja op dit antwoord zat ik wel al beetje te wachten haha. Punt is, dat het lijkt alsof er een micro SD naast in zit en dat dit stukje erg lijkt op waar je je SIM kaart in moet doen, vandaar. Maandag even bij een zaak mn Micro SIM naar Nano SIM laten knippen en dan moet alles naar behoren werken gok ik
Nano sim en mSD hebben ook bijna hetzelfde formaat/vorm, ik zat ook even te kijken, maar je kan niet, zoals sommige telefoons wel hebben, een tweede simkaart in de mSD slot douwen om dualsim te hebben.

Bij de DS Lumia 950/950xl zit er ook gewoon een echt simslot naast, dus 2 sims + 1 SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Haha ja dat was ook mij eerste reactie, maar het laatste wat je hoort is mijn vinger over de zijkant, iets wat je automatisch doet als je je telefoon even anders wilt houden. Ik zal morgen wel even een filmpje maken in de spiegel zodat je precies kan zien wat ik met mijn handen doet en het effect kan horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

RobinHood schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:38:
[...]

Nano sim en mSD hebben ook bijna hetzelfde formaat/vorm, ik zat ook even te kijken, maar je kan niet, zoals sommige telefoons wel hebben, een tweede simkaart in de mSD slot douwen om dualsim te hebben.

Bij de DS Lumia 950/950xl zit er ook gewoon een echt simslot naast, dus 2 sims + 1 SD kaart.
Aaaah oke, ja zat te twijfelen. Irisscanner werkt trouwens echt vlotter dan ik dacht, met enige nadeel dat je hem wat dichterbij moet houden. Even kijken of je hem nog kan trainen dat het van verder kan enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Udrene schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:14:
@peerke63nl

Bij meldingen en acties in het instellingen menu kun je aangeven of je alarm meldingen mag geven als de telefoon vergrendeld is. Ik kan de wekker wel uitzetten als de 950 XL vergrendeld is.

Het duurt bij mij soms ook even voordat de teller van mijn mailtjes verdwenen is.
vanuit vergrendelscherm wel ja...maar niet vanuit Glimp/Glance...helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
peerke63nl schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:13:
[...]

vanuit vergrendelscherm wel ja...maar niet vanuit Glimp/Glance...helaas...
Bij mij bleef in Glimpscherm ook steeds een icoon staan van Outlook met het cijfer 1 erbij. Volgens mij lag dit aan het volgende:

Ik had apart Gmail en Office 365 mail vastgepind aan het Startscherm. Beide accounts zitten in Outlook.

Bij de instellingen voor Glimp stond Outlook er nog apart tussen. En precies dat icoon ververste niet, ook niet bij reboot.

Vanochtend heb ik op de plaats van het Outlook icoon Gmail geselecteerd (dus eigenlijk de gmail account binnen Outlook) en op een andere plaats de Office 365/MSExchange account. Je kunt max 5 verversbare iconen kiezen.

Direct verdween het Outlook icoon en nu werkt het zoals het hoort.

Edit: de instellingen vind je: Instellingen > Extra's > Glimpscherm. Klik daar op de blauwe link naar 'Het Vergrendelscherm' (je kunt daar ook via een andere route komen).

[ Voor 15% gewijzigd door bilgy_no1 op 06-12-2015 10:38 . Reden: aanvulling ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 14:00
Fijn toestel de 950XL. Hier en daar een appje die ik mis maar er op vertrouw dat dat goed gaat komen. Maar: is het iemand al gelukt om via Ziggo email binnen te krijgen op de telefoon? Ik volg de stappen die Ziggo zelf aangeeft maar mail blijft zeggen dat hij vindt dat de instellingen verouderd zijn.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 10:53
Inmiddels mijn toestel te koop gezet na deze een uurtje geprobeerd te hebben maar nu twijfel ik toch nog een beetje.
Ik kan deze uiteraard terug sturen naar CB maar zit dan met mijn abonnement annulering etc. vandaar de verkoop dan maar.
We zullen zien wat ik er mee ga doen.
Kan iemand van jullie het volgende nog eens checken voor mij ;
Swipen in Edge, lukt dit bij jullie normaal ?
Bij mij was dus het geval dat als ik een woord intyp doormiddel van swipe en autotext dat dit niet normaal werkt en er niet automatisch een spatie achter elke woord komt waardoor je dus na elk woord apart op de spatie moet typen. DIt is alleen binnen Edge het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Brabso schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:55:
Inmiddels mijn toestel te koop gezet na deze een uurtje geprobeerd te hebben maar nu twijfel ik toch nog een beetje.
Ik kan deze uiteraard terug sturen naar CB maar zit dan met mijn abonnement annulering etc. vandaar de verkoop dan maar.
We zullen zien wat ik er mee ga doen.
Kan iemand van jullie het volgende nog eens checken voor mij ;
Swipen in Edge, lukt dit bij jullie normaal ?
Bij mij was dus het geval dat als ik een woord intyp doormiddel van swipe en autotext dat dit niet normaal werkt en er niet automatisch een spatie achter elke woord komt waardoor je dus na elk woord apart op de spatie moet typen. DIt is alleen binnen Edge het geval...
Dit is een bug die hopelijk snel wordt opgelost. Melden in de feedback app zou ik zeggen.

Hangt de verkoop van je toestel alleen van het swipen in Edge af?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Over Edge gesproken... synct edge met edge op pc of met IE?
Nieuwe fav's in Edge op pc komen namelijk niet door naar Edge op L950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

peerke63nl schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:03:
Over Edge gesproken... synct edge met edge op pc of met IE?
Nieuwe fav's in Edge op pc komen namelijk niet door naar Edge op L950
Ik heb 5 minuten geleden een favoriet op de PC toegevoegd en die verschijnt nog niet. Misschien dat het even duurt. Ik hou het in de gaten wanneer (als) hij tevoorschijn komt en dan meld ik dat hier...

Edit:

Ook omgekeerd heb ik een favoriet toegevoegd...

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 06-12-2015 12:14 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.