Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 21:07
Onderstaande vind ik niet echt een goede reclame hoor. Moet natuurlijk gewoon garantie zijn.

Betreft de cover is er nog geen melding vanuit onze R&D waaruit blijkt dat er daadwerkelijk een kwaliteit issue zou zijn, maar deze meldingen worden absoluut onderzocht. Zodra er een product advisory volgt zullen wij dit via onze kanalen kenbaar maken. Voor nu is het misschien een optie op de tip van Tweekers op te volgen. (Papier tussen batterij en achterwand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
FiberGorilla schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:17:
Onderstaande vind ik niet echt een goede reclame hoor. Moet natuurlijk gewoon garantie zijn.

Betreft de cover is er nog geen melding vanuit onze R&D waaruit blijkt dat er daadwerkelijk een kwaliteit issue zou zijn, maar deze meldingen worden absoluut onderzocht. Zodra er een product advisory volgt zullen wij dit via onze kanalen kenbaar maken. Voor nu is het misschien een optie op de tip van Tweekers op te volgen. (Papier tussen batterij en achterwand)
Waarop je Phone een keertje té warm wordt en papiertje in de fik gaat??? Eg nie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:35

Swerfer

Hmm...

peerke63nl schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:23:
[...]

Waarop je Phone een keertje té warm wordt en papiertje in de fik gaat??? Eg nie 8)7
Papier gaat pas branden bij dusdanig hoge temperaturen dat je polycarbonaat achterkant allang gesmolten zou zijn :X

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vind het erg eng over die docks nu zeg.. dan haal ik hem straks bij KPN, krijg ik dat ding niet omdat ze niet meer te krijgen zijn. Zou wel erg balen zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Swerfer schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:27:
[...]

Papier gaat pas branden bij dusdanig hoge temperaturen dat je polycarbonaat achterkant allang gesmolten zou zijn :X
Was grapke...ik dacht in plaajes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

corset schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:33:
Vind het erg eng over die docks nu zeg.. dan haal ik hem straks bij KPN, krijg ik dat ding niet omdat ze niet meer te krijgen zijn. Zou wel erg balen zijn.
Toch opmerkelijk dat de PW ding bij aantal shops wel op voorraad aangeeft, dus 'op' is hij niet, enkel de gratis versie.

Prijs van de 950 XL was toch weer omhoog gegaan, het is nu voordeliger voor mij om een 950 te kopen en los (74 euro) zo'n dock. Dan is het ~30 euro aan prijsverschil voor schermgrootte en hardware.

Lees toch nog veelal dezelfde issues met mijn WM10 als bij de 950, dat ik me afvraag of het nog wel zoveel waard is, zeker nu de 850 ook weer in het nieuws komt.

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 07-12-2015 13:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 19:14
Jay47 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:17:
[...]

Nou misschien heeft MS het onderschat, wellicht hadden ze niet verwacht dat het zo hard zou ;)
Dan nog hadden ze toch een voorraad van 10.000.000 docks in de store kunnen zetten om zo in ieder geval iedereen te laten bestellen? Dat iets niet op voorraad is, is het probleem van MS, niet de klant. Je hebt die dingen immers belooft dus die voorraad heb je sowieso al nodig.
Alleen de levering is dus uitgesteld, maar ik blijf het dom vinden dat ze een simpele webshop niet goed voor elkaar hebben. Dan heb je zo'n interessante actie en maak je alsnog zo'n flater.

Het is alsof ze er gewoon totaal geen zin in hebben daar. En dat het zo'n gerommel is, geeft ook aan dat er totaal niet over nagedacht is hoe ze dat gingen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 07-12-2015 13:53 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 21:07
Ik stel voor dat iedereen gaat klagen op Facebook bij "Lumia Nederland". Kijken of ze dan wat harder gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik vind het echt verbazingwekkend. Prima dat je niet genoeg docks hebt, maar dat de app dan niet goed werkt en je geen pre-order kunt maken en/of een code krijgt..

Vind het sowieso vreemd dat ze te weinig docks hebben. Ze moeten toch weten hoeveel 950XL's ze hebben gemaakt? Dan maak je toch minstens zoveel docks. Zullen wel productieproblemen/capaciteit-dingen zijn.

En elke keer is de communicatie weer slecht. Daar schort het hem vooral aan bij MS Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JINXJE
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 11:22
Het "zo lang de voorraad strekt!" principe is hier gewoon van toepassing. Lees de voorwaarden a.u.b.

[ Voor 4% gewijzigd door JINXJE op 07-12-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
JINXJE schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:18:
Het "zo lang de voorraad strekt!" principe is hier gewoon van toepassing. Lees de voorwaarden a.u.b.
Met alle respect, maar als ze het daar op gooien dan mogen ze de hele marketingafdeling ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:39
SuikerBrood schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:13:
Ik vind het echt verbazingwekkend. Prima dat je niet genoeg docks hebt, maar dat de app dan niet goed werkt en je geen pre-order kunt maken en/of een code krijgt..

Vind het sowieso vreemd dat ze te weinig docks hebben. Ze moeten toch weten hoeveel 950XL's ze hebben gemaakt? Dan maak je toch minstens zoveel docks. Zullen wel productieproblemen/capaciteit-dingen zijn.

En elke keer is de communicatie weer slecht. Daar schort het hem vooral aan bij MS Nederland.
Is het niet 'gewoon' het aloude verkoperstrucje: beloof een extraatje of korting, maar maak het dusdanig moeilijk dat zo min mogelijk mensen de moeite nemen?

Als ze het oprecht hadden gespeeld hadden ze minstens zoveel docks in stock gehad als dat ze toestellen verkopen waarbij ze er één weggeven. Dat is overduidelijk niet het geval dus is het de insteek dat niet iedereen zo'n dock krijgt/aanvraagt.

Maar vooral het feit dat je je er niet voor kan inschrijven, doch dat het advies gegeven wordt om zelf de situatie in de gaten te houden, is overduidelijk bewijs dat men zo min mogelijk gratis docks wil leveren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JINXJE
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 11:22
SuikerBrood schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:21:
[...]

Met alle respect, maar als ze het daar op gooien dan mogen ze de hele marketingafdeling ontslaan.
Daar gooien ze het niet op! Dit was tijdens de pre-orders al bekend! Stond gewoon bij de kleine lettertjes en iedereen weet best dat dit zo werkt. Ja, hebben we pech dan gaan wij Nederlanders direct (onterecht) klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het telefoonnr van microsoft? Echt belachelijk dat ze consumenten op deze manier afschepen met de melding 'niet op voorraad'. Er mag nou na een derde week toch wel duidelijkheid verwacht worden. En anders terug het toestel en terug naar android waar ze dit soort fratsen niet uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
alexbl69 schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:24:
[...]

Is het niet 'gewoon' het aloude verkoperstrucje: beloof een extraatje of korting, maar maak het dusdanig moeilijk dat zo min mogelijk mensen de moeite nemen?

Als ze het oprecht hadden gespeeld hadden ze minstens zoveel docks in stock gehad als dat ze toestellen verkopen waarbij ze er één weggeven. Dat is overduidelijk niet het geval dus is het de insteek dat niet iedereen zo'n dock krijgt/aanvraagt.

Maar vooral het feit dat je je er niet voor kan inschrijven, doch dat het advies gegeven wordt om zelf de situatie in de gaten te houden, is overduidelijk bewijs dat men zo min mogelijk gratis docks wil leveren.
Dat kan in een Aldi prima werken, maar wanneer je een telefoon van 700 euro koopt verwacht je niet zo'n achterbakse en klantonvriendelijke houding. Daarom, de marketingafdeling mogen ze wel ontslaan als ze dit niet snel oplossen.

Hup, laat pre-orders plaatsen en zorg dat iedere 950XL-gebruiker een dock krijgt. Dat zou prioriteit nummer 1 moeten zijn. MS is helemaal niet in de positie om z'n klanten te naaien.
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:26:
Wat is het telefoonnr van microsoft? Echt belachelijk dat ze consumenten op deze manier afschepen met de melding 'niet op voorraad'. Er mag nou na een derde week toch wel duidelijkheid verwacht worden. En anders terug het toestel en terug naar android waar ze dit soort fratsen niet uithalen.
Ze zullen vast en zeker in hun recht staan. Alleen is het wat zonde van alle reclame die je steekt in een F1-auto met Lumia erop als je op deze manier met je klanten omgaat. Mensen die nu een 950 XL kopen en geen dock krijgen zullen nooit weer iets van MS Nederland aanschaffen.

[ Voor 22% gewijzigd door SuikerBrood op 07-12-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JINXJE schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:24:
[...]

Daar gooien ze het niet op! Dit was tijdens de pre-orders al bekend! Stond gewoon bij de kleine lettertjes en iedereen weet best dat dit zo werkt. Ja, hebben we pech dan gaan wij Nederlanders direct (onterecht) klagen!
Het is geen "onterecht klagen" , in een winkel is ieder een dock beloofd die een abonnement neemt, vervolgens ben je een tweejarige contractuele verplichting aangegaan maar de dock krijg je niet, of veel later en intussen allerlei gemengde signalen erover. Het zou niet moeten, je lokt de klant ergens mee, dan moet je ook ervoor zorgen dat hetgeen je belooft je ook nakomt. "Onterecht klagen" is hier dan ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:32:
[...]

Het is geen "onterecht klagen" , in een winkel is ieder een dock beloofd die een abonnement neemt, vervolgens ben je een tweejarige contractuele verplichting aangegaan maar de dock krijg je niet, of veel later en intussen allerlei gemengde signalen erover. Het zou niet moeten, je lokt de klant ergens mee, dan moet je ook ervoor zorgen dat hetgeen je belooft je ook nakomt. "Onterecht klagen" is hier dan ook niet bij.
Precies. Maar MS heeft nog tijd, het is nog niet eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Sowieso is in dit geval de melding "zolang de voorraad strekt" een beetje wazig, want het ding wordt nog lang genoeg geproduceerd. Meestal zie je dat soort slogans bij zaken die er juist uit gaan.

Leuk als nu de voorraad op is, maar volgende week is er weer voorraad want er zijn er is weer een nieuwe batch. Enige is misschien dat ze het hebben over de voorraad kortingscodes maar dat hadden ze dan inderdaad wel duidelijker moeten communiceren (voor de eerste X-duizend bestellers bijvoorbeeld).

//edit
Ik heb mijne vandaag binnen gekregen overigens, na tig nieuwe afspraken met UPS ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Shinji op 07-12-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Maar lopen we niet gigantisch op de zaken voor uit? Ik bedoel, er zijn nu geen codes. Er is nergens gemeld dat ze niet meer komen, dat je nu de l*l bent etc.

Laten we afwachten :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
corset schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:37:
Maar lopen we niet gigantisch op de zaken voor uit? Ik bedoel, er zijn nu geen codes. Er is nergens gemeld dat ze niet meer komen, dat je nu de l*l bent etc.

Laten we afwachten :)
Klopt. Eind februari weten we wat het woord van MS waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Het lijkt natuurlijk nergens op ! maar MS gaf in een vorig bericht van iemand aan:

Het klopt dat de display dock tijdelijk niet beschikbaar is in onze store, dit heeft te maken met een onverwacht hoge vraag zo kort na de beschikbaarheid. Dit vinden we natuurlijk ontzettend vervelend waarvoor oprechte excuses.

Ons advies is om de store in de gaten te houden, de voucher is geldig tot eind Februari, dus je kunt 'm op een later tijdstip alsnog claimen.
SuikerBrood schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:37:
[...]

Klopt. Eind februari weten we wat het woord van MS waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 03:04
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:32:
[...]

1: Wie zegt dat je de dock niet krijgt?
2: Niet alle landen doen mee aan gratis dock actie.....dus mensen die zeggen dat MS miljoenen docks moest laten maken vindt ik onzin.
3: Je weet dat dock actie tijdelijk is......lees kleine letters! Actie loopt tot Feb 2016 btw.
4: Bel MS gewoon op en ze regelen een dock voor je......ja zo simpel kan het zijn ipv klagen en geen stappen ondernemen :P

Gratis Microsoft Display Dock bij de Lumia 950 XL

Wanneer je voor 1 februari 2016 de Microsoft Lumia 950 XL aanschaft, ontvang je van Microsoft gratis het Microsoft Display Dock.
Het werkt als volgt:

Bestel voor 1 februari 2016 de Microsoft Lumia 950 XL.
Krijg via Microsoft een Display Dock t.w.v. €99,- cadeau.
LET OP: OP=OP, zolang de voorraad strekt bij Microsoft.

Op de door jou bestelde Microsoft Lumia 950 XL staat een app geïnstalleerd via welke je het Display Dock kunt bestellen. Deze wordt dan vanuit Microsoft naar je opgestuurd.
Voor vragen over deze actie kun je terecht bij Microsoft Mobile:

[ Voor 25% gewijzigd door Jay47 op 07-12-2015 15:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 11:59
Jongens, moet het nu in alle draadjes over 950 xl over de dock gaan??
Het gaat echt wel goed komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulusma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-09 14:58
Bart_GR schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:06:
[...]

Voor youtube raad ik MetroTube aan, erg fijne youtube player. Qua niveau zeker vergelijkbaar met officiele youtube app op android (gebruik zelf momenteel android, vriendinlief lumia 920).
Twitch en Jawbone zou ik niet weten; gebruik ik beiden niet. Wellicht dat andere tweakers dit wel weten :)
Metrotube is aardig, maar werkt echt niet zo intuïtief als de officiële android app die ik op mijn Nexus 7(2013) met Marshmallow heb draaien.
En dan heb ik het nog niet eens over de Chromecast ondersteuning die mist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poulusma schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:42:
[...]
Metrotube is aardig, maar werkt echt niet zo intuïtief als de officiële android app die ik op mijn Nexus 7(2013) met Marshmallow heb draaien.
Tubecast heeft bijvoorbeeld wel Chromecast ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Klopt het dat de telefoon bij elk bericht apart trilt? Dus ik krijg 5 berichten binnen, dan gaat hij 5 keer achter elkaar zijn "trilsessie" opvoeren heb ik het idee.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep, iedere melding is een bzzt bzzt.

Je kan wel zo instellen dat ie bijv. niet trilt bij emails.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 19:24
Iemand toevallig al een insider op de l950 draaien ?
ervaringen en dingen die anders zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Laten we het hier over de gebruikerservaring hebben aub. Alles over het dock kan in de accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

labmuisfrl schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:25:
Iemand toevallig al een insider op de l950 draaien ?
ervaringen en dingen die anders zijn ?
Ben hem nu aan het installeren...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
Swerfer schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:56:
[...]

Ben hem nu aan het installeren...
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 16:48

Louw Post

Cerenas

Ik had vanmiddag onderweg naar huis een nieuwe bug ontdekt die ik nog niet voorbij heb zien komen.

Mijn telefoon was met bluetooth verbonden met mijn auto en ik werd gebeld via WhatsApp, even later heb ik via de touchscreen van mijn auto opgehangen, maar het gespreks balkje bleef bovenin staan op mijn telefoon. Het gesprek was al wel weg. Dus in WhatsApp gekeken, daar niks te zien, het balkje was echter niet weg te krijgen. Geprobeerd via Groove gewoon muziek af te spelen, leek gewoon af te spelen, maar geen geluid en het gespreksbalkje bleef gewoon bovenin staan. Heb toen mijn telefoon maar herstart om het op te lossen...

Iemand anders hier ook last van gehad? (In dit geval Renault Clio icm 950XL.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
Ik heb vandaag een vreemde ervaring gehad.

1. Ik had in eens last van het welbekende ruis, kwam ook na rebooten terug en ben er nog niet uit wanneer dit wel en niet optreedt. Momenteel is het niet terug, vreemd...

But more importantly 2: mijn WiFi gaat om een of andere reden telkens aan. Op werk hebben we een vrij brak netwerk en meestal wil je er liever geen dan wel verbinding mee hebben. Ik heb vandaag 6 keer mijn WiFi uitgezet. Pas na de 4e keer bedacht ik mij dat ik hem helemaal niet heb aangezet. Uur later weer gekeken; weer verbonden. Weer uitgezet, half uur later; nog steeds uit. 45 minuten later; staat weer aan :S Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Djerro123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:08:

1. Ik had in eens last van het welbekende ruis, kwam ook na rebooten terug en ben er nog niet uit wanneer dit wel en niet optreedt. Momenteel is het niet terug, vreemd...

But more importantly 2: mijn WiFi gaat om een of andere reden telkens aan. Op werk hebben we een vrij brak netwerk en meestal wil je er liever geen dan wel verbinding mee hebben. Ik heb vandaag 6 keer mijn WiFi uitgezet. Pas na de 4e keer bedacht ik mij dat ik hem helemaal niet heb aangezet. Uur later weer gekeken; weer verbonden. Weer uitgezet, half uur later; nog steeds uit. 45 minuten later; staat weer aan :S Iemand anders hier ook last van?
Heb je al eens het regeltje tekst onder de toggle switch voor Wi-Fi in Settings bekeken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:32
@Djerro123
Ga naar instellingen -> netwerk & wireless-> Wifi en schakel wifi uit. Ziedaar, na een uur wordt ie weer ingeschakeld, selecteer '1uur' en kies 'manual'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:43

Als je in het instellingen menu WiFi uitzet kun je instellen of je hem handmatig weer aan wilt zetten op dat de WiFi na een bepaalde tijd vanzelf weer aan moet gaan. Standaard staat hij ingesteld dat hij na 1 uur weer aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik ook. Wat duurt dat updaten lang zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
is en blijft windows natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1

STandaard staat WIFI zo ingesteld dat ie om het uur aan gaat (als hij uit gaat). Dit kan je wijzigen in bijvoorbeeld 'handmatig' in het wifi menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 14:08
Poulusma schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:42:
[...]

Dat je niet voor miracast hebt gekozen kan MS toch niks aan doen? Miracast werkt tenminste op je PC, WP en Android apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-1900
  • Laatst online: 15-08-2022
Swerfer schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:21:
[...]

Ik ook. Wat duurt dat updaten lang zeg...
Nog geen update voor de 950 XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Pfff, net een belangrijk telefoontje.....gaat de 950xl ineens rebooten. Stond het nummer dus ook niet in de lijst met gebelde nummers..... Iemand een oplossing ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

J-1900 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:32:
[...]

Nog geen update voor de 950 XL
Ben je insider?

Bij mij draaien de tandwieltjes...
MRE-Inc schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:33:
Pfff, net een belangrijk telefoontje.....gaat de 950xl ineens rebooten. Stond het nummer dus ook niet in de lijst met gebelde nummers..... Iemand een oplossing ?
Als het belangrijk was, bellen ze wel opnieuw. Verder hopen dat het niet vaker voorkomt...

[ Voor 47% gewijzigd door Swerfer op 07-12-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-1900
Swerfer schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:33:
[...]

Ben je insider?

Bij mij draaien de tandwieltjes...
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Probeer je opnieuw aan te melden voor de fast ring in de insider app en kijk dan opnieuw voor updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-1900
Swerfer schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:35:
[...]

Probeer je opnieuw aan te melden voor de fast ring in de insider app en kijk dan opnieuw voor updates...
na 2 pogingen nog steeds geen updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

J-1900 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:38:
[...]

na 2 pogingen nog steeds geen updates
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je misschien eerder in de slow ring zat en nu bent geswitcht naar de fast ring. Het kan dan een dag duren voordat je de update krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
dr_dreey schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:18:
@Djerro123
Ga naar instellingen -> netwerk & wireless-> Wifi en schakel wifi uit. Ziedaar, na een uur wordt ie weer ingeschakeld, selecteer '1uur' en kies 'manual'.
Udrene schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:19:
[Als je in het instellingen menu WiFi uitzet kun je instellen of je hem handmatig weer aan wilt zetten op dat de WiFi na een bepaalde tijd vanzelf weer aan moet gaan. Standaard staat hij ingesteld dat hij na 1 uur weer aan gaat.
andrik1 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:24:
STandaard staat WIFI zo ingesteld dat ie om het uur aan gaat (als hij uit gaat). Dit kan je wijzigen in bijvoorbeeld 'handmatig' in het wifi menu.
It's not a bug, it's a feature!

Haha sorry ik zal voortaan beter naar de instellingen kijken :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-1900
Swerfer schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:40:
[...]

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je misschien eerder in de slow ring zat en nu bent geswitcht naar de fast ring. Het kan dan een dag duren voordat je de update krijgt...
Ik wacht af. Misschien heeft het te maken met de fast ring instellingen op mijn 920 (zelfde account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

1 uur vanaf downloaden... Maar zit nu op 10586.29

Edit:

Ik kreeg in de store de nieuwe mail en calender app aangeboden, dus weer de mogelijkheid om mailaccounts te koppelen...

Verder merk ik geen verschil...

[ Voor 63% gewijzigd door Swerfer op 07-12-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Swerfer schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:52:

Edit:

Ik kreeg in de store de nieuwe mail en calender app aangeboden, dus weer de mogelijkheid om mailaccounts te koppelen...

Nog spannende 'bugs' opgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invidia81
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-02-2022
Hier ook op 10586.29, alles loopt net iets vlotter.

Onedrive bug is opgelost, namelijk het niet kunnen sluiten van foto's. Ook je foto's gaan veel vlugger naar onedrive.

Jammer genoeg in Outlook nog altijd vreemde layout van sommige mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Djerro123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:00:
[...]

Nog spannende 'bugs' opgelost? :)
Ik had geen bugs, behalve een enkele keer dat settings crashte. Ik kon dat niet reproduceren voor de update, dus weet nu ook nog niet of dat is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:03
JINXJE schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:24:
[...]

Oneens! Toen ik de telefoon kocht stond de Dock actie nog overal gemeld. Als de voorraad al op was, hadden ze er niet meer mee moeten adverteren.

Maar goed, uit de reactie maak ik op dat Microsoft wel blijft leveren. Ik maak me dus niet druk... Ik heb de code al binnen, dus wacht ik op de store.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 07-12-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08
Iemand bekend met de melding 'uw outlook account is verouderd' op een Lumia 950?

Ik heb al redelijk wat lopen googlen maar vind eigenlijk alleen maar oplossingen mbt de mail app voor Windows 10 maar daar krijg ik deze melding niet, alleen op de 950... er gebeurd ook niets als ik de melding selecteer en alles lijkt verder prima te werken. Ook als ik inlog op het account via de browser geen meldingen.... dit gebeurd zo ongeveer iedere twee dagen.

Geen grote ramp dus, wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MicGlou schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:03:
Iemand bekend met de melding 'uw outlook account is verouderd' op een Lumia 950?

Ik heb al redelijk wat lopen googlen maar vind eigenlijk alleen maar oplossingen mbt de mail app voor Windows 10 maar daar krijg ik deze melding niet, alleen op de 950... er gebeurd ook niets als ik de melding selecteer en alles lijkt verder prima te werken. Ook als ik inlog op het account via de browser geen meldingen.... dit gebeurd zo ongeveer iedere twee dagen.

Heb ik ook af en toe.....alles lijkt overigens prima te werken in outlook..... Idd vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in verschillende videos op youtube toch de mogelijkheid om doverse android apks te installeren op windows 10 phones. Is er iemand die hier toevallig wat mee geexperimenteerd heeft? Zo ja wil diegene een appje voor mij testen?
Wil graag de overstap maken, maar er is helaas geen windows app beschikbaar voor de babyfoon.... en zoals bij veel bedrijven is er ook geen intentie om deze te (laten) ontwikkelen.. zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:07:
Ik zie in verschillende videos op youtube toch de mogelijkheid om doverse android apks te installeren op windows 10 phones. Is er iemand die hier toevallig wat mee geexperimenteerd heeft? Zo ja wil diegene een appje voor mij testen?
Wil graag de overstap maken, maar er is helaas geen windows app beschikbaar voor de babyfoon.... en zoals bij veel bedrijven is er ook geen intentie om deze te (laten) ontwikkelen.. zucht...
Zat in een de Insiders ding, maar is door MS eruit gehaald omdat het niet lekker werkte.

Islandwood, dus iOS porten naar WM is nog wel in ontwikkeling, maar hoe lekker dat loopt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
Swerfer schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:52:

Edit:

ok, heb je toevallig een imap account waar de web afbeeldingen niet laden ? is dat misschien opgelost in de nieuwe mailclient ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 16:52
MicGlou schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:03:

Ik had hetzelfde, toen heb ik in de outlook app op het hamburgermenu geklikt, en toen stond achter mijn account een waarschuwingsbord. Daar op geklikt, moest even mijn wachtwoord opnieuw invullen, nu is de waarschuwing weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Garwinski schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:10:
[...]

Ik had hetzelfde, toen heb ik in de outlook app op het hamburgermenu geklikt, en toen stond achter mijn account een waarschuwingsbord. Daar op geklikt, moest even mijn wachtwoord opnieuw invullen, nu is de waarschuwing weg.
Geen waarschuwing achter mijn account :'( Maar dat was mij dan sowieso al opgevallen, ben er al even mee bezig en kom nergens iets raars tegen.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 07-12-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
MicGlou schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:15:
[...]

Geen waarschuwing achter mijn account :'( Maar dat was mij dan sowieso al opgevallen, ben er al even mee bezig en kom nergens iets raars tegen.
Ik moest de meldingsbanner ook aanzetten voordat ik geluid kreeg.
Heb je deze ook aan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ben hier ook wel benieuwd hoe de nieuwe installaties verlopen. En of inderdaad afbeeldingen nu wel werken (bij wie dat eerst niet was). Oja en hoe lang het ongeveer duurde. Dus laat zeker even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
labmuisfrl schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:16:
[...]

Ik moest de meldingsbanner ook aanzetten voordat ik geluid kreeg.
Heb je deze ook aan staan ?
Ik krijg die notificatie juist via de meldingsbanner, vervolgens is er niets te vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
Ook zojuist de laatste insider update erop gezet, paar dingen die me opgevallen zijn.

-linked mailboxen werkt weer. Jeej!
-wanneer ik aan t bellen was en slecht bereik had ging t toestel rebooten. In huis altijd bij elk gesprek. Na de update 2x 10 minuten gebeld zonder rebooten. Hoop dus dat dit opgelost is. De tijd zal dit leren
-kalender nu optie voor maandweergave
-in de kalender app bij de weekweergave nu het weerbericht per dag erbij staan.
-melding van verouderd Outlook account kreeg ik ook dagelijks meerdere keren. Nu nog niet gehad. Ook hiervan zal de tijd moeten uitwijzen of dit opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
MicGlou schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:15:
[...]

Ik krijg dit ook zo nu en dan. Als ik dan op de melding klik kom ik gewoon in de mailbox terecht en werkt alles. Ik negeer het daarom maar gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
bilgy_no1 schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:14:
[...]

Ik krijg dit ook zo nu en dan. Als ik dan op de melding klik kom ik gewoon in de mailbox terecht en werkt alles. Ik negeer het daarom maar gewoon...
Zo gaat het bij mij ook... maar het gebeurd zo iedere twee dagen. Ook zeker geen ramp maar wel vervelend en zou toch wel graag willen weten waar het vandaan komt. Maar goed W10P is nog jong, misschien is het een bugje, of misschien dat er binnenkort wat meer over te vinden zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
RobinHood schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:09:
[...]

Zat in een de Insiders ding, maar is door MS eruit gehaald omdat het niet lekker werkte.

Islandwood, dus iOS porten naar WM is nog wel in ontwikkeling, maar hoe lekker dat loopt weet ik niet.
Islandwood is opensource en kan je volgen op https://github.com/Microsoft/WinObjC/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:45:
[...]

Tubecast heeft bijvoorbeeld wel Chromecast ondersteuning.
Thanks!! Goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik heb toch wel last van regelmatige restarts. Zondag had ik er minstens 5 of 6. Gisteren was het dan weer even rustig en heb ik er maar 1 gehad. Nu heb ik er ook alweer een paar gehad. Raar genoeg voor zondag eigenlijk helemaal niets, waar dit dus vandaan komt is mij een raadsel.

Twijfel wat ik ermee moet doen: aanmelden bij Microsoft of wachten op nieuwe build.

Edit: gaat overigens om een 950 (non-XL)

[ Voor 5% gewijzigd door WaSteiL op 08-12-2015 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 08:51
WaSteiL schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:13:
Ik heb toch wel last van regelmatige restarts. Zondag had ik er minstens 5 of 6. Gisteren was het dan weer even rustig en heb ik er maar 1 gehad. Nu heb ik er ook alweer een paar gehad. Raar genoeg voor zondag eigenlijk helemaal niets, waar dit dus vandaan komt is mij een raadsel.

Twijfel wat ik ermee moet doen: aanmelden bij Microsoft of wachten op nieuwe build.

Edit: gaat overigens om een 950 (non-XL)
Heb je het automatisch restarten uitstaan na updates ?
MS pushed regelmatig kleine updates ( bv veiligheids updates ) en dan restart je telefoon als je deze op "auto" hebt staan.
Dit zal de komende weken nog wel even aanhouden schat ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:05
labmuisfrl schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:10:
[...]

ok, heb je toevallig een imap account waar de web afbeeldingen niet laden ? is dat misschien opgelost in de nieuwe mailclient ?
Bij mij werken nu de meeste afbeeldingen weer, kon zo 1 afbeelding in een mailtje vinden die niet werkt... Dit is een koppeling met een google apps account (volgens mij werkt dat ook via imap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zie nu ook dat er bij mijn bereik op de 950xl 4G+ staat. KPN abo, dus nog sneller het internet op.

Overigens heeft KPN nu ook de Lumia 950/xl in zijn assortiment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
ErwinJ schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:19:
[...]

Heb je het automatisch restarten uitstaan na updates ?
MS pushed regelmatig kleine updates ( bv veiligheids updates ) en dan restart je telefoon als je deze op "auto" hebt staan.
Dit zal de komende weken nog wel even aanhouden schat ik ;).
Dan zie je normaal bij je notifications staan dat er updates zijn geinstalleerd, tenminste bij grote updates. Daarnaast staat hij bji mij op "notify to schedule restart" dus zou hij niet automatisch mogen rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De nu toegevoegde maandweergave in de agenda maakt het toestel echt een stuk bruikbaarder voor mij, wilde hem al bijna wegdoen. Ook het instellingen menu is een stuk sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Laatst online: 22:43
Vanochtend een update voor mail en agenda gehad. De afbeeldingen in de mail worden nu wel geladen 👍(Ik ben geen insider met dit toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik kan hierbij bevestigen dat de melding "De instellingen van uw account X zijn verouderd" gewoon nog aanwezig is na een update via Windows Insider. Zojuist verscheen hij jammergenoeg weer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hmm, ik krijg geen update.
Had al tijdje de insider app erop staan en ook aangemeld. Vanochtend vroeg nogmaals de app geïnstalleerd en aangemeld voor de fastring, nog steeds niets.
Vanavond nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Na wat wikken en wegen toch besloten het toestel terug te sturen en een iPhone 6s te bestellen. Zal de grootste pijnpunten even uiteenzetten.

- Crashende apps
- Missende apps
- Ouderwetse apps
- Onstabiele telefoon (spontane reboots wist ik niet dat deze nog bestonden)
- Haperende irisscanner (de eene keer herkend de scanner me meteen, de andere keer zegt de telefoon meteen dat ik mijn code maar in moet toetsen en de andere keer is de irisscanner al aan voordat ik op unlock knop duw of al uit als ik op unlock knop duw)
- Toch te groot om confortabel met 1 hand te bedienen
- Haperende gesprekskwaliteit
- Haperende verbinding met mijn handsfreekit in de auto (al meegemaakt dat deze pas na reboot wilde connecten)
- Browser nog niet op niveau concurrentie. Kan bepaalde websites die ik voor het werk nodig heb niet openen.
- Weinig praktische toepassingen voor Continuum. Na ontvangst heeft het een week geduurd voordat ik het eens aan ging sluiten, waarmee ik wil zeggen dat ik tot die tijd niet echt de behoefte heb gehad aan een tablet op tv. Een tablet is voor bij de tv, niet voor op de tv, daar heb ik al een Xbox One voor en een mediaplayer.

Kortom, de telefoon is nog niet af en als early adaptor kun je dat wel redelijk verwachten maar de tijd dat ik geduld heb en het leuker vind om het nieuwste te hebben in plaats van het best werkende heb ik wel een beetje gehad. Ik ga ervanuit dat de meeste pijnpunten wel verbeterd zullen worden en over een jaar goed werken maar ik wil een telefoon die nu goed werkt in plaats van wellicht over een tijdje goed werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluutmaran op 08-12-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJVB
  • Laatst online: 06-10 15:31
Ik krijg ook geen update op de L950.
Insider met fast ring geinstalleerd en gereboot, maar geen update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-1900
RJVB schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:40:
Ik krijg ook geen update op de L950.
Insider met fast ring geinstalleerd en gereboot, maar geen update..
Gisteren hetzelfde probleem (950 XL). Factory reset en daarna Windows insider. Direct was de update beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrik1
Kluutmaran schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:38:
Na wat wikken en wegen toch besloten het toestel terug te sturen en een iPhone 6s te bestellen.
Jammer dat je overstapt... Ik vind het zelf juist spannend dat Windows phone nog zo in ontwikkeling is. IOS is wat mij betreft al jaren geleden gestagneerd en ik vind persoonlijk juist dat OS ouderwets. Nog steeds dezelfde icoontjes die niks doen behalve getalletjes tonen..erg ouderwets. De nieuwe features die ze elk jaar met veel tromgeroffel toevoegen, voegen eigenlijk niet zo veel nieuws toe ;-)

Desalniettemin, ik gebruik de ipad zelf voor het maken van muziek want daar blinkt IOS dan wel weer echt in uit; goede muziek apps.
Maar goed ieder zijn ding gelukkig. Het zou saai zijn als iedereen hetzelfde dacht. Dus veel plezier met je iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Een iPhone is inderdaad dood en dood saai en mateloos ouderwets. Maar het werkt allemaal zo verdomde goed, dat is de kracht van iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantj
  • Laatst online: 19-05 18:27
Dat is omdat het zo vreselijk simpel is. Dat is omdat ze het zo vreselijk simpel laten. Ik geloof dat dit toch een meer vooruitstreverende telefoon is als de iPhone, of niet? ;)

(weet niet of dat een woord is, maar ik vind het wel mooi, vooruitstreverende...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03:59
Ben wel geïnteresseerd, heb een tijdje de Lumia 920 gehad en vroeg me af, Hoe is whatsapp op dit moment? Spotify werkt dat ook nog goed?

Zag dat wm10 te jailbreaken was dus mogelijk misschien de Android functie terug?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
WhatsApp werkt prima, al vind ik dat de UI nu wel een refresh mag hebben. Geen klachten over de performance.
Spotify werkt ook goed, mits je geen Spotify Connect gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
andrik1 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:03:
[...]

Jammer dat je overstapt... Ik vind het zelf juist spannend dat Windows phone nog zo in ontwikkeling is. IOS is wat mij betreft al jaren geleden gestagneerd en ik vind persoonlijk juist dat OS ouderwets. Nog steeds dezelfde icoontjes die niks doen behalve getalletjes tonen..erg ouderwets. De nieuwe features die ze elk jaar met veel tromgeroffel toevoegen, voegen eigenlijk niet zo veel nieuws toe ;-)

Desalniettemin, ik gebruik de ipad zelf voor het maken van muziek want daar blinkt IOS dan wel weer echt in uit; goede muziek apps.
Maar goed ieder zijn ding gelukkig. Het zou saai zijn als iedereen hetzelfde dacht. Dus veel plezier met je iphone.
Dat vind ik nu tegenwoordig dus het grote nadeel. Dat het nog zo in ontwikkeling is en dus ook onderhevig aan continu een nieuwe koers. Na 7 kwam met 8 een compleet nieuw systeem, na 8 komt met 10 ook weer een bijna compleet nieuw systeem. Elk met de opstartproblemen die bij een nieuw OS horen maar daardoor blijft de gebruiker steeds tegen dezelfde dingen aanlopen.

Aparte vind ik ook nog steeds dat ondanks dat iOS een veel kleiner marktaandeel heeft dan Android het toch voor heel veel apps het eerste platform is waar ze de app op uitgeven. Wat dat betreft is er dus nog hoop voor Windows maar voor nu bieden ze qua ecosysteem gewoon te weinig ondanks de potentie die het systeem zeker heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

SuikerBrood schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:22:
WhatsApp werkt prima, al vind ik dat de UI nu wel een refresh mag hebben. Geen klachten over de performance.
Spotify werkt ook goed, mits je geen Spotify Connect gebruikt.
en je geen waarde hecht aan het kunnen lezen van de titels van je favorieten 8)7

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
andrik1 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:03:
[...]

Vergeet niet apple met hun "We zijn het eerste grote bedrijf wat OpenSource wordt" |:(

Ben het wel met je eens, mijn I-pad is in bepaalde dingen gewoon erg goed, maar het voelt inderdaad allemaal dated aan. Alsof ze niet verder durven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
joblamie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:07:
Een iPhone is inderdaad dood en dood saai en mateloos ouderwets. Maar het werkt allemaal zo verdomde goed, dat is de kracht van iPhone.
Als ik de ervaring van mijn vrouw met iPhone 5 zo die, dan is dat helemaal niet zo verdomde goed... Battery drain issues, traagheid na updates, accountproblemen. Collega's die klagen over zeer slechte service in iStores. Om nog maar niet te beginnen over iTunes...

Ik vind het vooral wonderlijk hoe standvastig Apple gebruikers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Laatst online: 13-10 18:35
joblamie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:07:
Dat begint de laatste tijd steeds minder te worden, dat is de belangrijkste reden dat ik op het punt sta over te stappen. Eigenlijk nooit problemen gehad maar je merkt de laatste 2 jaar dat er langzaamaan steeds meer bugs in komen.
Nou heb ik een 5s en weet ik dat minder up to date versies altijd wat minder aandacht hebben gehad bij Apple maar ook de iPad air2 en de 6s van m'n vrouw hebben regelmatig issues.

Ik geloofde nooit zo in het "Jobs" effect maar het lijkt er de laatste tijd toch echt op dat kwaliteit opeens minder hoog op de agenda staat daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Kom er net achter dat wanneer je op de spatie balk drukt en deze in blijft drukken dat je het toetstenbord kunt verplaatsen over het scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Kluutmaran schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:22:
[...]

Aparte vind ik ook nog steeds dat ondanks dat iOS een veel kleiner marktaandeel heeft dan Android het toch voor heel veel apps het eerste platform is waar ze de app op uitgeven. Wat dat betreft is er dus nog hoop voor Windows maar voor nu bieden ze qua ecosysteem gewoon te weinig ondanks de potentie die het systeem zeker heeft.
Dat komt volgens mij door de grotere homogeniteit aan devices. Bij Android moet je rekening houden met veel meer verschillende ROMs, display sizes en resoluties, processors. Je kunt bij Apple dus sneller een grotere doelgroep bereiken.

Ook moet je de geografische verdeling niet vergeten. Veel nieuwe apps komen uit de VS en daar is het Apple aandeel disproportioneel groot (>40% ivm <20% wereldwijd). Amerikaanse developers zien dus veel meer gebruikers bij Apple als eerste doelgroep.

Windows Phone heeft dit juist omgekeerd: <3% in de VS, maar >10% in sommige landen zoals Italië, Rusland, Frankrijk, UK (soms zelfs groter dan Apple in die landen). Maar de Amerikaanse tech media zien dit niet. Wellicht verklaart dit (deels) het negatieve beeld dat sommige van die eerste reviews (wellicht ook dat de editors daar aandelen Apple en Google hebben, want het is echt heel erg biased).

Tot slot schijnen iPhone bezitters meer apps te kopen en valt er dus meer te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mensen, dit is het 950/950XL topic. Niet een W10M topic of Android en iOS comparison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:12:
Mensen, dit is het 950/950XL topic. Niet een W10M topic of Android en iOS comparison.
Vergelijking met andere telefoons en OS-en hoort nu eenmaal bij de discussie. De 950 op zichzelf is prima, in vergelijking met andere toestellen scheelt er nog veel aan. Als die vergelijking niet gemaakt mag of kan worden zou de discussie heel erg beperkt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Martinspire schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:12:
Kan iemand HERE al installeren op de 905 (XL)
Here is ook verdwenen uit WP 8.1 en niet te vinden in WP Store, maaar je kan het wel installeren via SysApp Pusher.
Op WM10 werk dit ook maar niet alles van Here is te installeren voor de 950 (XL) heb wel Here Explore Beta kunnen installeren op mijn 950XL.
Op mijn 1020 laatste insider build heb ik wel alles van Here kunnen installeren via SysAPP, maar de apps zijn niet te vinden in de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay47 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:22:
[...]

Kan iemand HERE al installeren op de 905 (XL)
Here is ook verdwenen uit WP 8.1 en niet te vinden in WP Store, maaar je kan het wel installeren via SysApp Pusher.
Op WM10 werk dit ook maar niet alles van Here is te installeren voor de 950 (XL) heb wel Here Explore Beta kunnen installeren op mijn 950XL.
Op mijn 1020 laatste insider build heb ik wel alles van Here kunnen installeren via SysAPP, maar de apps zijn niet te vinden in de Store.
Maps is min of meer gewoon Here maps en Here drive. In het infoscherm staat ook staat Here ook vermeld, dus ik weet bijna zeker dat ze Here kaarten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
RobinHood schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:26:
[...]

Maps is min of meer gewoon Here maps en Here drive. In het infoscherm staat ook staat Here ook vermeld, dus ik weet bijna zeker dat ze Here kaarten gebruiken.
Dit klopt maar toch ik prefer ik Here Drive+
Maps van MS gebruikt Here licentie maar dit werkt niet goed, met Here had ik zelden maar dan ook zelden issues.
Heb Maps gebruikt afgelopen vrijdag en Navi werkt niet echt top, tijdens het rijden stopt het en doet niks meer. Of opeens gaat het herberekenen en na 1 min nog steeds niks.
Dus ik heb een paar keer navi moeten stoppen en opnieuw moeten zoeken.
Met Here Drive had ik deze issues nooit, dus Maps werkt niet zo lekker :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
joblamie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:20:
[...]

Vergelijking met andere telefoons en OS-en hoort nu eenmaal bij de discussie. De 950 op zichzelf is prima, in vergelijking met andere toestellen scheelt er nog veel aan. Als die vergelijking niet gemaakt mag of kan worden zou de discussie heel erg beperkt blijven.
Die vergelijking is vooral OS gerelateerd en hoort hier dus niet thuis maar in het win10 mobile topic. Verder zou ik het al beter vinden om het te scheiden van alle Win10 topics.

Het is ook een discussie die telkens weer dezelfde dingen blijft herhalen en dus weinig meer toevoegt. Prima als iemand meldt terug te gaan of dingen te missen, maar dieper dan dat is echt niet nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 08-12-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Jay47 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:31:
[...]

Dit klopt maar toch ik prefer ik Here Drive+
Maps van MS gebruikt Here licentie maar dit werkt niet goed, met Here had ik zelden maar dan ook zelden issues.
Heb Maps gebruikt afgelopen vrijdag en Navi werkt niet echt top, tijdens het rijden stopt het en doet niks meer. Of opeens gaat het herberekenen en na 1 min nog steeds niks.
Dus ik heb een paar keer navi moeten stoppen en opnieuw moeten zoeken.
Met Here Drive had ik deze issues nooit, dus Maps werkt niet zo lekker :F
Ik heb zaterdag voor het eerst Maps gebruikt als navigatie op de 950xl. Vond de layout een beetje vreemd maar leek wel op die van Here Drive+. Dus direct de Lumia 920 van mijn vriendin met WP8.1 er naast gelegd en Here Drive+ opgestart. Interface is bijna gelijk al zijn er wel kleine wijzigingen. Er zitten alleen nog geen POI's in Maps.

Overigens zit in Maps ook Here Transit of Here OV ingebouwd. Wijzig de route beschrijving maar eens naar het busje ipv het autootje en dan zie je netjes alle bussen/treinen en metro's die je moet nemen.

Pagina: 1 ... 43 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.