Ik dacht: ik gooi er eens een mini-poll tussendoor om de discussie te stoppen, maar het heeft (nog) niet veel geholpen geloof ik...Tweaker1234 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:47:
[...]
Weer op niveau. Suggestief. Aannemen dat iets wat je denkt een feit is.
Je krijgt simpelweg de pan op je neusEn ja, dan ga je maar namen noemen. En in extremen denken. Oude Nokia fanboys...hoe verzin je het...
Make it stop, please... Ben hier voor interessante discussies, niet voor wat oeverloos, nutteloos, over-en-weer gezeikpenscup62 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:50:
[...]
Ik dacht: ik gooi er eens een mini-poll tussendoor om de discussie te stoppen, maar het heeft (nog) niet veel geholpen geloof ik...
Met name de grootte. Het met één hand kunnen bedienen vind ik persoonlijk niet belangrijk, aangezien ik nooit loop met mijn telefoon, maar hem alleen bedien als ik stil sta of zit. Ik vind de verhoudingen van de XL ook mooier dan die van de niet-XL. Relatief iets minder bezel...penscup62 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:37:
In principe ga ik voor de 950 xl. Maar ik twijfel toch nog. Wat zijn jullie voornaamste redenen om te kiezen voor de 950 xl of juist voor de 950? Zijn het de grootte, de iets betere specs van de xl? Of vanwege de gratis display dock bij de xl? Of juist omdat de 950 kleiner is? De L930 die ik nu heb kan ik makkelijk met een hand bedienen, dat zal met de 950 ook geen probleem zijn. Een groter display lijkt me daarentegen ook wel weer fijn..
Het dock was een leuke opsteker.
De 950 is wel een behoorlijk stuk hoger.Pseud0n schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:45:
[...]
Ik ben bang dat de 950 simpelweg te groot is... Ik heb m'n telefoon graag in m'n broekzak, en de 950 is ongeveer even breed als m'n 920 + een pakje dunner. De 950XL is breder en hoger en zou misschien wel eens vervelend kunnen zitten.
http://www.phonearena.com...920/phones/9545,9544,7471
Het valt me elke keer weer op hoe weinig groter de XL is ten opzichte van de gewone 950 (dat ding moet ook een afkorting hebben, praat makkelijker!)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Zelf sinds een jaar of 2 WP-gebruiker, en zou geen Android/iOS willen als ik er op dit moment naar kijk. Het ene veel te druk naar mijn zin, het andere iets te statisch (al heb ik bijster weinig ervaring met iOS).anthonypr schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:49:
[...]
Ik ga , na jarenlange Android gebruiker te zijn, overstappen naar Windows en de Lumia 950XL lijkt mij een super toestel.
De combinatie van het design, het (schijnbare want nog niet getest) gebruiksgemak van de Windows omgeving, camera, en de specs maken het voor mij de ideale smartphone om de overstap te wagen.
Qua apps zal ik niets missen denk ik , en aangezien het makkelijker is voor de ontwikkelaars om de apps van Android naar WP te porten zal dit 'probleem' er niet lang meer zijn.
Gebruiksgemak lijkt me dus alvast een goede reden om de sprong te wagen!
Sorry. Je hebt gelijk. Het heeft al te lang geduurd. Maar, inderdaad, om zulke suggestieve taal kan ik me druk maken. Man...penscup62 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:50:
[...]
Ik dacht: ik gooi er eens een mini-poll tussendoor om de discussie te stoppen, maar het heeft (nog) niet veel geholpen geloof ik...
Back on topic:
Ik heb nog steeds niet gepreordered omdat ik nog steeds twijfel tussen 950 en XL
Dat zal snel na de eerste ervaringen gebeuren. Ik neig voor nu naar de XL.
Omdat:
- prijs niet veel hoger,
- gratis dock (voor het gevoel dat ik hierdoor feitelijk minder zou betalen (onzin natuurlijk)
- de eerste tekenen ( bij reviews van de Z5P) de S810 met heatpipes geen hete behuizing geeft
Mee eens. Vandaar mijn serieus bedoelde inbreng mbt kiezen voor 950 xl of 950Pseud0n schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:51:
[...]
Make it stop, please... Ben hier voor interessante discussies, niet voor wat oeverloos, nutteloos, over-en-weer gezeik
Dit.Pseud0n schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:51:
[...]
Make it stop, please... Ben hier voor interessante discussies, niet voor wat oeverloos, nutteloos, over-en-weer gezeik
Ik ga voor de 950. De XL lijkt me simpelweg een maatje te groot voor mij. Ik vind het fijn als die nog in mijn broekzak past. Maar het dock en de iets betere specs laten mij nog steeds regelmatig twijfelen, totdat het gezond verstand het wintpenscup62 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:37:
In principe ga ik voor de 950 xl. Maar ik twijfel toch nog. Wat zijn jullie voornaamste redenen om te kiezen voor de 950 xl of juist voor de 950? Zijn het de grootte, de iets betere specs van de xl? Of vanwege de gratis display dock bij de xl? Of juist omdat de 950 kleiner is? De L930 die ik nu heb kan ik makkelijk met een hand bedienen, dat zal met de 950 ook geen probleem zijn. Een groter display lijkt me daarentegen ook wel weer fijn..
If you can see, look. If you can look, observe
Is inderdaad een pakje hoger, dat had ik ook al gezien. Het verschil met de XL is niet zo groot, maar heb dan uiteindelijk maar op (iets) veiliger gespeeld door de kleinere van de twee te kiezen. Bovendien was die bij CB-BE goed betaalbaar. Ik wou eigenlijk maar 500 uitgeven, onafhankelijk van het feit of ik er al dan niet een dock twv 100 euro bij zou krijgen.Wailing_Banshee schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:53:
[...]
Met name de grootte. Het met één hand kunnen bedienen vind ik persoonlijk niet belangrijk, aangezien ik nooit loop met mijn telefoon, maar hem alleen bedien als ik stil sta of zit. Ik vind de verhoudingen van de XL ook mooier dan die van de niet-XL. Relatief iets minder bezel...
Het dock was een leuke opsteker.
[...]
De 950 is wel een behoorlijk stuk hoger.
http://www.phonearena.com...920/phones/9545,9544,7471
Het valt me elke keer weer op hoe weinig groter de XL is ten opzichte van de gewone 950 (dat ding moet ook een afkorting hebben, praat makkelijker!)
Het lijkt me inderdaad wel een enorm goed systeem! Ben blij te horen dat de overstap goed gaat van Android naar WP.Pseud0n schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:54:
[...]
Zelf sinds een jaar of 2 WP-gebruiker, en zou geen Android/iOS willen als ik er op dit moment naar kijk. Het ene veel te druk naar mijn zin, het andere iets te statisch (al heb ik bijster weinig ervaring met iOS).
Gebruiksgemak lijkt me dus alvast een goede reden om de sprong te wagen!
Ik ga voor de normale 950 omdat:
-Op dit moment heb ik een 920, die ik niet echt te klein vind dus grooter is mooi maar ik geeft ook wat om de handzaamheid.
-De 950XL heeft zijn volumeknoppen net als een Blackberry om de lock-knop gepositioneerd, wat ik niet fijn vind als ik het volume wil bijstellen als de telefoon in mijn zak zit.
-Hij is iets goedkoper, aangezien ik geen continuum dock nodig heb en de 810 ook niet nodig is voor mijn gebruik.
-Op dit moment heb ik een 920, die ik niet echt te klein vind dus grooter is mooi maar ik geeft ook wat om de handzaamheid.
-De 950XL heeft zijn volumeknoppen net als een Blackberry om de lock-knop gepositioneerd, wat ik niet fijn vind als ik het volume wil bijstellen als de telefoon in mijn zak zit.
-Hij is iets goedkoper, aangezien ik geen continuum dock nodig heb en de 810 ook niet nodig is voor mijn gebruik.
ik heb even grote schoonmaak gehouden. Nu weer ontopic en niet zo op de man
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik doe voorzichtig met mijn telefoon. Het punt is, net als de post onder jou, de poort ligt behoorlijk diep, waardoor eigenlijk alleen de originele kabel echt blijft zitten. En zodra er stof in komt, wat wel gebeurd als hij altijd in een broek zit, is het nog lastiger om lekker contact te maken.enomiss schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:41:
[...]
Mag ik vragen wat jij met je telefoon doet? Ik heb in 2,5 jaar nog nooit problemen gehad met de micro usb in de Lumia 920. Ik kan mij ook niet voorstellen wat er brak aan zou zijn. Het is gewoon een gat, meer niet. Usb c is nog beter omdat het symetrisch is en minder snel slijt. Dus ik zou mij geen zorgen maken.
En dat euvel zie ik bij meer x20 gebruikers in mijn omgeving.
Waarom ik voor de 950 ga:
Formaat: hij is al heel wat groter dan mijn 820, een 950xl is een te grote stap, heb ook niet echt grote handen.
Prijs: de 950xl is toch echt te duur
Hardware maakt mij weinig uit, het is Windows Phone/Windows Mobile, een aardappel draait er al op
People as things, that’s where it starts.
Nog een voordeel van de XL: Gorilla glass 4, de 950 heeft Gorilla glass 3.
edit: blijken beide toch GG4 te hebben.
[ Voor 24% gewijzigd door enomiss op 05-11-2015 15:51 ]
https://opensea.io/seaart
Klopt niet, beide versies hebben GG4:enomiss schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:47:
Tom.Gerritse schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:23:
[...]
Zojuist telefoon gehad van de Microsoft Store.
Het blijkt dat de gegevens die op de Microsoft Store site staan (950 & 950XL allebei GG4) de juiste gegevens zijn. De gegevens op de productpagina van de Lumia 950 zijn verkeerd. Deze gegevens worden nu aangepast waarna de juiste gegevens op de site komen te staan:
De Microsoft Lumia 950 heeft dus net als de Microsoft Lumia 950XL Gorilla Glass 4!
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Dit is mogelijk niet het geval, ergens in dit topic staat iets dat ze beide 4 hebben.enomiss schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:47:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Das mooi!Serial-X schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:50:
[...]
Klopt niet, beide versies hebben GG4:
[...]
Ik ben er nog niet van overtuigd. Op de Microsoft NL product page is e.e.a. inderdaad veranderd van GG3 naar GG4 n.a.v. mail Tom.Gerritse. Maar zelf had ik de vraag ook via twitter aan @LumiaHelp gesteld. Ik heb hen toen de links van de NL store en van de NL product page moeten linken. Daarna hebben zij het nagevraagd bij Microsoft US en volgens hen heeft de 950 dus GG3enomiss schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:47:

Op de Microsoft US product pages staat ook nog gewoon GG3
http://www.microsoft.com/.../lumia950/specifications/
[ Voor 4% gewijzigd door penscup62 op 05-11-2015 16:17 ]
Hier een uitgebreid filmpje waar je een goed idee krijgt van de grootte van de 950 xl:
YouTube: Microsoft Lumia 950XL inceleme videosu
Het lijkt er op dat je het toetsenbord wat meer naar rechts kunt zetten als ik het goed zie (6:56)? Dat zal voor rechtshandigen zijn, en voor linkshandigen dan naar de linkerkant? Dat zou erg handig zijn!
Die feature kende ik nog niet...
Denk dat het toch de xl wordt voor mij
Het lijkt er op dat je het toetsenbord wat meer naar rechts kunt zetten als ik het goed zie (6:56)? Dat zal voor rechtshandigen zijn, en voor linkshandigen dan naar de linkerkant? Dat zou erg handig zijn!
[ Voor 44% gewijzigd door penscup62 op 05-11-2015 19:46 ]
Hier wordt de irisscanner gedemonstreerd, ik word er wel blij van 😁
http://wmpoweruser.com/wi...ts-demoed-on-a-new-video/
Wat als de hele GG3 of GG4 discussie nou een marketing strategie van MS is om de Lumia wat meer naamsbekendheid te geven [/aluhoedje]
Je kan het toetsenbord overal heen slepen.penscup62 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:30:
Hier een uitgebreid filmpje waar je een goed idee krijgt van de grootte van de 950 xl:
YouTube: Windows 10 TP On Lumia 1520- Adjustable Keyboard & New Multitasking
Zodra ik mijn 950 heb, heb ik direct een nieuwe hobby: mijn telefoon unlocken met de irisscannerChrisitan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:43:
Het werkt zo smooth 9~
Mij lijkt dit echt veel lekkerder werken dan een vingerafdrukding.
Verwijderd
Bedankt voor de link.Chrisitan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:43:
Deze opmerking in de reacties maakt het feest compleet:
Actually, it's my video and it's a friend I am filming.
It's really awesome...and feels futuristic as hell btw! iPhones newest fingerprint sensor are really really fast, but the iris scanner was fast enough for me and 1000 times cooler
Met mijn L930, al sinds een aantal maanden met Windows insider 10 (nu met de laatste build) lukt dit niet, of is dat enkel voor grotere displays?enomiss schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:27:
[...]
Je kan het toetsenbord overal heen slepen.
YouTube: Windows 10 TP On Lumia 1520- Adjustable Keyboard & New Multitasking
Ik heb nu bijna twee jaar de Nokia Lumia 1520. Hoewel ik regelmatig wordt uitgelachen met mn televisie (ze zijn gewoon jaloers
) bevalt het formaat me heel goed. Ondanks dat ik kleine handen heb kan ik hem goed bedienen en sommige dingen zelfs met één hand doen.
Voor mn werk heb ik nu een 520 en dat is toch wel erg wennen weer. Vooral het tikken is lastig op de millimeter.
Ik heb dan ook vandaag mn KPN abo verlengd via CB en daarmee de XL gepreorderd!
vijf gig en onbeperkt bellen voor €47.- per maand en €18 euro bijbetalen. Omdat ik thuis ook alles KPN heb wordt alles nog eens verdubbeld en gaat er vijf euro per maand vanaf.
Ik ben dan ook heeeeeeeel erg blij en kan niet wachten tot het 2 december is!
Ben trouwens ook wel benieuwd naar dat Continuum dock. Vandaag stond er een filmpje op het intranet van mn werk waarin iemand van MS het demonstreerde bij ons op kantoor! Zag er goed uit. Scherm was goed gevuld (21 of 22 inch beeldschem) dus functioneert echt als desktop. Nu afwachten hoe snel het gaat met onze (zware) systemen.
Weet iemand of ik er ook twee beeldschermen op aan zou kunnen sluiten? Ik heb zelf een draadloos toetsenbord met muis die samen maar één USB poort gebruiken. Dus in theorie zou er een poort over moeten zijn toch? En lukt dat dan qua aansturing?
Voor mn werk heb ik nu een 520 en dat is toch wel erg wennen weer. Vooral het tikken is lastig op de millimeter.
vijf gig en onbeperkt bellen voor €47.- per maand en €18 euro bijbetalen. Omdat ik thuis ook alles KPN heb wordt alles nog eens verdubbeld en gaat er vijf euro per maand vanaf.
Ben trouwens ook wel benieuwd naar dat Continuum dock. Vandaag stond er een filmpje op het intranet van mn werk waarin iemand van MS het demonstreerde bij ons op kantoor! Zag er goed uit. Scherm was goed gevuld (21 of 22 inch beeldschem) dus functioneert echt als desktop. Nu afwachten hoe snel het gaat met onze (zware) systemen.
Weet iemand of ik er ook twee beeldschermen op aan zou kunnen sluiten? Ik heb zelf een draadloos toetsenbord met muis die samen maar één USB poort gebruiken. Dus in theorie zou er een poort over moeten zijn toch? En lukt dat dan qua aansturing?
Het formaat van een smartphone went heel snel. Toen ik overstapte van de Lumia 900/925 naar de LG G2 had ik zoiets van "wow, wat groot". Twee weken later weet je niet beter meer en is de G2 normaal en de Lumia's klein. Onlangs de Galaxy S6edge+ mogen testen en wederom het "wow wat groot" gevoel bij aankomst. Na 2 maanden weer ingeleverd en terug naar de G2... die is nu dus klein 
Moet wel zeggen dat zo'n phablet achtig toestel ijn is om te brwosen enz, maar om mee te nemen niet altijd even handig is. Niet ieder zakje van je broek of jas past en dat is wel eens vervelend. Of de 950XL dus teveel XL is, zal met name van dat soort situaties afhangen en niet of je kleine of grote handjes heb.
Moet wel zeggen dat zo'n phablet achtig toestel ijn is om te brwosen enz, maar om mee te nemen niet altijd even handig is. Niet ieder zakje van je broek of jas past en dat is wel eens vervelend. Of de 950XL dus teveel XL is, zal met name van dat soort situaties afhangen en niet of je kleine of grote handjes heb.
Thanks, ziet er lekker snel uit. Lijkt me misschien ook makkelijker dan een vingerafdruk-lezer, hier op't werk eens mee zitten spelen en ik was meer tijd kwijt met het juist positioneren van mijn duim, dan ik nodig zou hebben om een pincode in te voeren.Chrisitan schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:43:
Slecht nieuws voor m'n pre-order bij CB-BE
Mijn 920 past niet eens lekker in mijn broekzak. En in mijn jaszak past zelfs mijn 8" tablet. Dus dat zit wel goed. En als ik mijn jas niet bij me heb, heb ik altijd wel mijn tas (en dan niet zo'n raar "dames tasje", maar een rugzakPaT schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:14:
Het formaat van een smartphone went heel snel. Toen ik overstapte van de Lumia 900/925 naar de LG G2 had ik zoiets van "wow, wat groot". Twee weken later weet je niet beter meer en is de G2 normaal en de Lumia's klein. Onlangs de Galaxy S6edge+ mogen testen en wederom het "wow wat groot" gevoel bij aankomst. Na 2 maanden weer ingeleverd en terug naar de G2... die is nu dus klein
Het enige waar die grootte me onhandig lijkt is met bellen. Maar aangezien ik dat toch nooit doe met mijn telefoon, is dat niet zo'n groot probleem
Just for the records, heb net na heel veel jaren iPhone een 950 besteld.
Redenen: innovatiedrang van msft laatste tijd, design, camera, iris scanner, continuüm en grappig genoeg, wilde wel eens wat anders dan iOS, Android is niet mijn ding (paar keer gebruikt, maar voor mij niet logisch).
Heb niet gewacht tot prijs gaat dalen, misschien niet slim, maar wilde hem hebben en wilde ook msft 'belonen' voor bovenstaande en de 950 en win10 en tumbs up geven.
Hopen dat ik blij blijf.
Redenen: innovatiedrang van msft laatste tijd, design, camera, iris scanner, continuüm en grappig genoeg, wilde wel eens wat anders dan iOS, Android is niet mijn ding (paar keer gebruikt, maar voor mij niet logisch).
Heb niet gewacht tot prijs gaat dalen, misschien niet slim, maar wilde hem hebben en wilde ook msft 'belonen' voor bovenstaande en de 950 en win10 en tumbs up geven.
Hopen dat ik blij blijf.
En slomo video is er ook met een Camera app update:
http://www.windowscentral...pture-select-lumia-phones
If you happen to be running the Windows 10 Mobile Insider preview on a Lumia 930, 1520, or Icon, you should be able to update and check the slow-motion video out now. There's no telling if this will make it to other phones, but it's highly likely this will make an appearance on the Lumia 950 and 950 XL as well.
If you happen to be running the Windows 10 Mobile Insider preview on a Lumia 930, 1520, or Icon, you should be able to update and check the slow-motion video out now. There's no telling if this will make it to other phones, but it's highly likely this will make an appearance on the Lumia 950 and 950 XL as well.
[ Voor 51% gewijzigd door Tweaker1234 op 06-11-2015 08:49 ]
Het werkt inderdaad op de L930Tweaker1234 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:47:
En slomo video is er ook met een Camera app update:

Ik heb ook gekeken bij CB. Ik heb nu Vodafone en wil over naar KPN. CB geeft een korting op maandelijkse korting. prijs van 42,50 naar 37,50 bij 2 jarig vooral internet B. Gaat daarna de 5 euro korting er nog eens af omdat ik thuis ook KPN heb of kun je niet meerdere kortingen krijgen?Suusje2306 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 01:59:
Zo heb ik vroeger altijd iPhone gehad maar door de slechte klantenservice van Apple ben ik daar weer vertrokken 2 jaar geleden. Android vind ik een verschrikking dus bleef een Windows Phone over, het werd de Lumia 930.martynvv schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:54:
Just for the records, heb net na heel veel jaren iPhone een 950 besteld.
Hopen dat ik blij blijf.
Toch vond ik de Lumia 930 met Windows 8.1 niet heel stabiel lopen, soms sloot mijn internet spontaan af en spotify werkte niet altijd even snel en handig. Deze heb ik net weer verkocht met de keuze: iPhone 6(s) of Lumia 950 ---> toch weer de lumia 950 bij CB besteld, hoop dat het de goede keuze is geweest, en anders in de verkoop en alsnog een iPhone.
Dat zou je zelf bij hun moeten vragen, ik weet niet hoe hun hun kortingen daar regelen. maar ik denk dat CB daar niet zo moeilijk over doetBarthezzz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:37:
[...]
Ik heb ook gekeken bij CB. Ik heb nu Vodafone en wil over naar KPN. CB geeft een korting op maandelijkse korting. prijs van 42,50 naar 37,50 bij 2 jarig vooral internet B. Gaat daarna de 5 euro korting er nog eens af omdat ik thuis ook KPN heb of kun je niet meerdere kortingen krijgen?
Nee. Zal wel binnenkort ergens verschijnen.Pseud0n schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:23:
[...]
Zou wel een voorbeeldje willen zienStond niet in originele artikel, toch?
Deze opmerking van Daniel in de comments is interessant met betrekking tot de Lumia 950 / XL
Lundon44
Excited to try this on the 950. Wonder if it will be capable of 120fps @ 1080p. Was curious if slow mo would ever make it's way over to Lumia's so I'm glad to see it did.
Daniel Rubino
I'll have more on that tomorrow...
Vreemd, ik heb een Lumia 930 sinds een jaar en jouw problemen heb ik nooit gehad.Brabso schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:40:
[...]
Zo heb ik vroeger altijd iPhone gehad maar door de slechte klantenservice van Apple ben ik daar weer vertrokken 2 jaar geleden. Android vind ik een verschrikking dus bleef een Windows Phone over, het werd de Lumia 930.
Toch vond ik de Lumia 930 met Windows 8.1 niet heel stabiel lopen, soms sloot mijn internet spontaan af en spotify werkte niet altijd even snel en handig. Deze heb ik net weer verkocht met de keuze: iPhone 6(s) of Lumia 950 ---> toch weer de lumia 950 bij CB besteld, hoop dat het de goede keuze is geweest, en anders in de verkoop en alsnog een iPhone.
Integendeel, ik vind het de meest stabiele telefoon die ik ooit heb gehad. Echt een verademing.
Ik had wel een probleem dat Whatsapp berichten niet altijd doorkwamen en dat ik niet altijd connectie kon maken met een WIFI verbinding, maar na een hard reset heb ik dat nooit meer aan de hand gehad.
Vandaar dat ik de Lumia 950 ga bestellen, ik twijfel enkel nog tussen wit of zwart
De 950 is al groter dan de 930, de XL is me te groot.
Hard reset heb ik zo vaak geprobeerd maar helaas, het gebeurde ook maar heel af en toe hoor, maar toch irriteerde ik mij daaraan.Cronimet schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:48:
[...]
Vreemd, ik heb een Lumia 930 sinds een jaar en jouw problemen heb ik nooit gehad.
Integendeel, ik vind het de meest stabiele telefoon die ik ooit heb gehad. Echt een verademing.
Ik had wel een probleem dat Whatsapp berichten niet altijd doorkwamen en dat ik niet altijd connectie kon maken met een WIFI verbinding, maar na een hard reset heb ik dat nooit meer aan de hand gehad.
Vandaar dat ik de Lumia 950 ga bestellen, ik twijfel enkel nog tussen wit of zwart
Met iPhone had ik vaak slechte verbinding qua verstaanbaarheid aan beide kanten en vandaar dat ik weer terug ging naar het vertrouwde Nokia. En inderdaad de spraak en bereik van dit toestel was perfect, het blijft voor mij in 1e instantie toch een telefoon om te bellen ;-)
Wat betreft kleur koop ik er toch zo'n mozo cover bij dus maakt wit of zwart niet zoveel uit. En er zullen ongetwijfeld heel wat keuzes komen qua covers in de loop van de tijd.
De kleur maakt natuurlijk wel uit, want de voorkant vervang je niet! Daarom ben ik voor zwart gegaanBrabso schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:52:
[...]
Wat betreft kleur koop ik er toch zo'n mozo cover bij dus maakt wit of zwart niet zoveel uit. En er zullen ongetwijfeld heel wat keuzes komen qua covers in de loop van de tijd.
Ik dacht dat de voorkant sowieso zwart was? ik zie alvast geen verschil tussen de witte en zwarte versie langs voren.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:07:
[...]
De kleur maakt natuurlijk wel uit, want de voorkant vervang je niet! Daarom ben ik voor zwart gegaan
Volgens mij is dit ook hetzelfde hoor maar goed, zal nog eens goed kijken ...anthonypr schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:10:
[...]
Ik dacht dat de voorkant sowieso zwart was? ik zie alvast geen verschil tussen de witte en zwarte versie langs voren.
Ik neem altijd ook zwart, neutrale kleur.
Inderdaad , doe ik ook altijd, zeker als de achterkant eraf kan gehaald worden en er gewoon andere covers opkunnen.Brabso schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:11:
[...]
Volgens mij is dit ook hetzelfde hoor maar goed, zal nog eens goed kijken ...
Ik neem altijd ook zwart, neutrale kleur.
Het maakt niet uit of je wit of zwart neemt als je de cover toch gaat vervangen, de voorkant (en de rand om het glas heen) is van zwart plastic. ofwel: maakt niet uit!
Misschien dat Wailing_Banshee voor de "special edition" gaat met wit glas ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door Brabso op 06-11-2015 10:16 ]
Ik dacht dat dan het hele toestel wit was... Niet dat ik dat wil, ik houd wel van zwart (daarom heb ik niet eens gekeken naar een witte
)
Is dat ook uit de wereld, voorkant is gewoon zwart welke kleur je ook neemt .Wailing_Banshee schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:21:
Ik dacht dat dan het hele toestel wit was... Niet dat ik dat wil, ik houd wel van zwart (daarom heb ik niet eens gekeken naar een witte)
Wat de fanboys van Apple en Android wel allemaal niet zeggen is ongelooflijk
http://www.digitaltrends....care-about-windows-phone/
Lekker belangrijk en niet goed voor je hersencellen.anthonypr schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:39:
Move to Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen
Ik dacht dat dit in de juiste topic stond aangezien ze volop bashen op de Lumia 950 en XLTweaker1234 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:43:
[...]
Lekker belangrijk en niet goed voor je hersencellen.
Move to Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen
and regardless of the many problems with Windows Phone, they’re by all accounts really good devices.anthonypr schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:45:
[...]
Ik dacht dat dit in de juiste topic stond aangezien ze volop bashen op de Lumia 950 en XL
Gewoon een partij slap gel&l over Windows phone.
Te veel eer om er überhaupt over te hebben. If then in het OS topic.
Heb filmpje gemaakt met stuiterend balletje, werkt heel goed. Maar bestand is te groot om te posten. Hier een link met zelfde resultaat:Pseud0n schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:23:
[...]
Zou wel een voorbeeldje willen zienStond niet in originele artikel, toch?
YouTube: Lumia 930 - 120FPS Slow Motion - Tennis Ball video
Je kunt de opname ook bewerken:
Beste frame kiezen
Actieshot maken
De slowmotion op zich helemaal bewerken qua snelheid, opbouw van snelheid e.d.

[ Voor 10% gewijzigd door penscup62 op 06-11-2015 10:57 ]
Dit is dus een feature die ik er echt heel graag in wilde, ik mis nu alleen nog de optie om iets meer dan 4 sec exposure time te gebruiken, dan is mijn telefoon helemaal af. Kan echt niet wachten tot 5 december (jaja, ik krijg hem voor sinterklaas van mijn vrouw:D)
Voor degene die meer over Iris scanner willen lezen:
https://www.reddit.com/r/...windows_hello_on_a_lumia/ Er staat nu wat meer informatie.
https://www.reddit.com/r/...windows_hello_on_a_lumia/ Er staat nu wat meer informatie.
Thx. Het schijnt al knap te zijn dat dit met een S800 werkt.penscup62 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:53:
[...]
Heb filmpje gemaakt met stuiterend balletje, werkt heel goed.
Ben benieuwd welke resolutie en framerate de 950XL (S810) aan gaat kunnen.
Zal het niet veel gebruiken denk ik, maar het lijkt me wel leuk om mee te spelen.
Post anders een shared Onedrive link, als je het filmpje tenminste hebt geupload naar Onedrive...penscup62 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:53:
[...]
Heb filmpje gemaakt met stuiterend balletje, werkt heel goed. Maar bestand is te groot om te posten
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hier ook, ik heb nog nooit zo'n stabiele telefoon als de Lumia 930 gehad. Nu ook bijna een jaar in bezit...Cronimet schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:48:
Vreemd, ik heb een Lumia 930 sinds een jaar en jouw problemen heb ik nooit gehad.
Heel af en toe dat wifi probleem gehad idd. Uit en aanzetten telefoon was voldoende... Misschien 4 keer gebeurd in een jaar tijd.
Daarnaast heb ik soms als ik vanauit Whatsapp een foto maak, dat hij hem niet direct stuurt...
Wat een Load of BS! Die gast heeft niet eens de feiten juist op een rij staan! b.v:anthonypr schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:39:
.Then there’s the issue of abandonment. If you’ve owned a Windows Phone, you live with the knowledge that Microsoft may change its mind and start over with the OS yet again, leaving your phone out in the cold.
Daar is Android lekker mee

Anyway, ik krijg van werk een Lumia 950 XL. Kunnen we Continuum testen
Ach bij een zin zoals deze haak ik al af.JerX schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:31:
[...]
Wat een Load of BS! Die gast heeft niet eens de feiten juist op een rij staan! b.v:
[...]
.
Daar is Android lekker meeOverigens gaan de meeste 8.1 toestellen gewoon over naar WM10.
Anyway, ik krijg van werk een Lumia 950 XL. Kunnen we Continuum testenMooie upgrade voor mijn HTC 8x
Nee, we hebben liever iemand met een zwarte coltrui waarbij alles als geweldig en nieuw wordt neergezet en het publiek bij elke letter gaat klappenn contrast, think about how a Galaxy phone is introduced, or an iPhone. Apple and Samsung reveal these devices in almost pornographic ways, and we’re left wanting them. Microsoft’s big attempt to fire us up was to highlight the Lumia’s hardware camera button — a feature it has touted for nearly half a decade.
But presentation is only a small part of Microsoft’s problems with Windows Phone.
Website doet mij erg denken aan het niveau van nu.nl en dat is niet iets om trots op te zijn.
Heb het vermoede dat de beste man gewoon niet kan hebben dat MS iets neerzet wat niemand anders tot nu toe doet en zijn Iphone niet meer innovatief is.
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 06-11-2015 11:47 ]
Gelukkig prikken de reacties er wel dwars doorheen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
uhh, zie niet eens waar je reacties kan plaatsen? Zie ik iets over het heeft ofzo.oisyn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:00:
Gelukkig prikken de reacties er wel dwars doorheen

Het is wel grappig om te lezen, maar het valt mij sowieso op dat Amerikaanse websites de 950 niet heel spannend vinden. Zelfs op Windows Central is er veel "meh" te horen, terwijl voor mijn gevoel men hier in Europa veel enthousiaster is.
Ik zou ook niet weten wat "meh" aan de 950/950xl: High end hardware, high-end scherm, een stapel features die ook niet onderdoen voor de gemiddelde high-end Android, USP's in de vorm van MS Hello, Continuum en een vreselijk goede camera.
Natuurlijk, de poly body zullen veel mensen in eerste instantie goedkoop vinden klinken/voelen, maar na 2-3 jaar gebruik weet je wel waarom polycarbonaat gewoon het beste spul is voor een telefoon. En ja, W10Mobile is en blijft niet voor iedereen, maar het heeft zeker zijn krachten vergeleken met iOS en Android.
WP/WM is here to stay.
Ik zou ook niet weten wat "meh" aan de 950/950xl: High end hardware, high-end scherm, een stapel features die ook niet onderdoen voor de gemiddelde high-end Android, USP's in de vorm van MS Hello, Continuum en een vreselijk goede camera.
Natuurlijk, de poly body zullen veel mensen in eerste instantie goedkoop vinden klinken/voelen, maar na 2-3 jaar gebruik weet je wel waarom polycarbonaat gewoon het beste spul is voor een telefoon. En ja, W10Mobile is en blijft niet voor iedereen, maar het heeft zeker zijn krachten vergeleken met iOS en Android.
WP/WM is here to stay.
ja, wm10 is here to stay. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat Windows 10 "Het" is. Dat is waar ze mee verder gaan en dat is wat het uiteindelijk wordt!
Helemaal onderaan de pagina. Het zijn Facebook comments, misschien run je een een of andere blocker oid?vali schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:17:
[...]
uhh, zie niet eens waar je reacties kan plaatsen? Zie ik iets over het heeft ofzo
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ah ja werk blokt fb inderdaad (zit op de normale lijn momenteel)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dit dus. Apple heeft natuurlijk al lang een generiekere environment. Microsoft komt daar nu ook mee, maar met nog veel meer.vali schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:43:
Heb het vermoede dat de beste man gewoon niet kan hebben dat MS iets neerzet wat niemand anders tot nu toe doet en zijn Iphone niet meer innovatief is.
Kan niet wachten totdat de 950 in de winkel ligt
Thanks, Dat ik daar niet aan dacht.. Ff nieuwe koffie halen.oisyn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:37:
[...]
Helemaal onderaan de pagina. Het zijn Facebook comments, misschien run je een een of andere blocker oid?

Ik moet vooral weten of je hem nog met 1 hand kunt bedienen als je bijvoorbeeld een whatsappje wilt terugsturen (en lezen) of dingen opzoeken. Iets zegt me dat die XL net effe te groot is om lekker mee te kunnen werken. Dat je dus altijd 2 handen nodig hebt. Notificaties komen bv aan de bovenkant, net als die hamburgermenu's. En ja, je kunt het scherm halveren, maar ik vind dat nu al niet echt fijn werken (en het is een extra handeling). Plus dat het nog steeds niet helpt om met je rechtse hand de linkerkant te bereiken of met je linkerhand de rechtse kant te bereiken. Het lijkt me toch net effe iets te extreme vingergymnastiek (en ik heb wel grote vingers al)PaT schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:14:
Verder ben ik benieuwd of de non-XL nog verschil heeft met bv continuum. Want eigenlijk verwacht ik wel gelijke performance. Ik heb mijn twijfels of de 2 extra cores van de XL wel zo goed benut gaan worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 06-11-2015 13:33 ]
Mocht bediening met één hand je énige argument zijn tegen de XL, kan deze link je misschien helpen: http://www.windowscentral...ed-mode-windows-10-mobileMartinspire schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:30:
[...]
Ik moet vooral weten of je hem nog met 1 hand kunt bedienen als je bijvoorbeeld een whatsappje wilt terugsturen (en lezen) of dingen opzoeken. Iets zegt me dat die XL net effe te groot is om lekker mee te kunnen werken. Dat je dus altijd 2 handen nodig hebt. Notificaties komen bv aan de bovenkant, net als die hamburgermenu's. En ja, je kunt het scherm halveren, maar ik vind dat nu al niet echt fijn werken (en het is een extra handeling).
Verder ben ik benieuwd of de non-XL nog verschil heeft met bv continuum. Want eigenlijk verwacht ik wel gelijke performance. Ik heb mijn twijfels of de 2 extra cores van de XL wel zo goed benut gaan worden.
Ikzelf heb het meer voor een iets kleinere maat, dus ik ben bang dat de 950 me al een beetje gaat overweldigen
Ik dacht dat het toetsenbord ook verplaatst kon worden, maar heb geen smartphone op overschot, dus nog niets zelf gezien van WP10.
Edit: Had iets langer moeten zoeken, http://www.windowscentral...board-windows-10-phablets toont een one-handed keyboard voor phablets, maar ik dacht dat de 'reachability'-features intussen voor alle maten beschikbaar waren.
[ Voor 14% gewijzigd door Pseud0n op 06-11-2015 13:37 ]
Ja daar had ik het ook al over en dat het toetsenbord ingesteld kan worden om niet de volledige breedte in te nemen, maar dat vind ik oplossingen voor een probleem wat je eigenlijk niet moet hebben. Daarom twijfel ik nog sterk. Wil hem daarom liever eerst vasthouden en proberen voor ik hem aanschaf. Heb het idee dat die XL toch net wat te groot is voor wat ik nodig heb. Want ik heb verder genoeg pc's en laptops in de buurt om op groter scherm te werken, dus zo groot hoeft voor mij persoonlijk niet. Het is alleen jammer dat die XL net qua hardware wat verschilt (8 core vs 6 core dus). Waarbij ik even wil weten wat het gaat uitmakenPseud0n schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:35:
[...]
Mocht bediening met één hand je énige argument zijn tegen de XL, kan deze link je misschien helpen: http://www.windowscentral...ed-mode-windows-10-mobile
Ikzelf heb het meer voor een iets kleinere maat, dus ik ben bang dat de 950 me al een beetje gaat overweldigen
Ik dacht dat het toetsenbord ook verplaatst kon worden, maar heb geen smartphone op overschot, dus nog niets zelf gezien van WP10.
Edit: Had iets langer moeten zoeken, http://www.windowscentral...board-windows-10-phablets toont een one-handed keyboard voor phablets, maar ik dacht dat de 'reachability'-features intussen voor alle maten beschikbaar waren.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 06-11-2015 13:41 ]
Ik denk dat je processing power niet viel gaat merken qua apps draaien. maar de grafische kant is wat minder van de snapdragon 808.Martinspire schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:41:
[...]
Ja daar had ik het ook al over en dat het toetsenbord ingesteld kan worden om niet de volledige breedte in te nemen, maar dat vind ik oplossingen voor een probleem wat je eigenlijk niet moet hebben. Daarom twijfel ik nog sterk. Wil hem daarom liever eerst vasthouden en proberen voor ik hem aanschaf. Heb het idee dat die XL toch net wat te groot is voor wat ik nodig heb. Want ik heb verder genoeg pc's en laptops in de buurt om op groter scherm te werken, dus zo groot hoeft voor mij persoonlijk niet. Het is alleen jammer dat die XL net qua hardware wat verschilt (8 core vs 6 core dus). Waarbij ik even wil weten wat het gaat uitmaken
Sowieso zijn er veel tech websites die volgens mij gesponsord worden door Apple/Google. Of veel tech journalisten zijn door de jaren heen compleet fanboy geworden van het een of het ander. Mensen raken zo sterk emotioneel verbonden aan telefoons het is bijna angstaanjagend. Objective reviews en artikelen zijn vaak ver te zoeken. Alleen op Ars Technica kom ik ze soms tegen. Op tweakers is het ook een ramp.
Kijk naar dit soort reviews: reviews: Microsoft Surface 3 Review - Degelijke tablet met een hoge prijs Hoge prijs en dure accessoires zijn opeens een minpunt. Dat zou je bij een review van een Apple product nooit zien. Dat apparaat verdiend gewoon minimaal een 8,5 en dan ben je nog zuinig. En standaard worden er steeds punten afgetrokken voor het ecosysteem. Terwijl dat bij Macs niet gebeurd waar Windows in verhouding toe weer een veel beter aanbod heeft in applicaties. Alles is echt zo krom als maar wat. Zeer triest het niveau van de tech journalisten tegenwoordig.
Let maar op, de 950 krijgt maximaal een 7,5 op tweakers. En dat terwijl dit op vrijwel elk vak de beste telefoon is momenteel. Het enige wat je er over zou kunnen zeggen is het app aanbod. En het uiterlijk wordt ook zwaar onderschat vind ik. Check http://wmpoweruser.com/de...popular-wp-devices-video/ die voorkant is rete-strak. Het lijkt vooral met glance dat er 0.0 bezel is. Verder een poly body met alle voordelen en de metalen details zoals de knopjes en de ring bij de lens. Meer metaal moet er wat mij betreft ook niet gebruikt worden.
Kijk naar dit soort reviews: reviews: Microsoft Surface 3 Review - Degelijke tablet met een hoge prijs Hoge prijs en dure accessoires zijn opeens een minpunt. Dat zou je bij een review van een Apple product nooit zien. Dat apparaat verdiend gewoon minimaal een 8,5 en dan ben je nog zuinig. En standaard worden er steeds punten afgetrokken voor het ecosysteem. Terwijl dat bij Macs niet gebeurd waar Windows in verhouding toe weer een veel beter aanbod heeft in applicaties. Alles is echt zo krom als maar wat. Zeer triest het niveau van de tech journalisten tegenwoordig.
Let maar op, de 950 krijgt maximaal een 7,5 op tweakers. En dat terwijl dit op vrijwel elk vak de beste telefoon is momenteel. Het enige wat je er over zou kunnen zeggen is het app aanbod. En het uiterlijk wordt ook zwaar onderschat vind ik. Check http://wmpoweruser.com/de...popular-wp-devices-video/ die voorkant is rete-strak. Het lijkt vooral met glance dat er 0.0 bezel is. Verder een poly body met alle voordelen en de metalen details zoals de knopjes en de ring bij de lens. Meer metaal moet er wat mij betreft ook niet gebruikt worden.
[ Voor 28% gewijzigd door enomiss op 06-11-2015 14:13 ]
Ja, ik snap wat je bedoeld. W10M doet het gewoon niet zo goed en lijkt ook beloften van verbetering (lees: Marktaandeel vergroting) niet geheel waar te maken, het is erg jammer dat W10M gewoon niet het aandeel heeft van, laten we zeggen, 20% daarmee zou het een prachtige 3e zijn in het apple en android spelletje. Jammerlijk zijn mensen niet meer objectief.
Dit wordt een hele vreemde discussie over waarom Windows Phone / Mobile niet aanslaat en wiens schuld dat is. Lijkt me op een andere plek thuishoren.
Mja maar ik vraag me dus ook af of het ergens te merken is. Qua performance bij games of continuum bv. Als de ene maar amper kan multi-tasken of bepaalde limieten heeft die de ander niet heeft, dan lijkt me de keuze vrij makkelijk.coenraad7 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:47:
[...]
Ik denk dat je processing power niet viel gaat merken qua apps draaien. maar de grafische kant is wat minder van de snapdragon 808.
Je hebt gelijk hoor! Ik doelde niet alleen op w10m, ook WP in het algemeen en dat vind ik persoonlijk wel jammer! Altijd Windows Phone gehad vanaf de Lumia 800:)coenox schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:40:
Dit wordt een hele vreemde discussie over waarom Windows Phone / Mobile niet aanslaat en wiens schuld dat is. Lijkt me op een andere plek thuishoren.
Ik ben wel echt heel erg benieuwd welke mooie camera opties we nog gaan krijgen, slowmo zat ik al even op te wachten en dat komt eindelijk! Nog andere nieuwtjes als het gaat om Camera van de Lumia's?
In het Europa is het marktaandeel wel degelijk langzaam aan het stijgen, en ik verwachten een verdere toename door WM10. VS is lastig door providers die het toestel niet in hun assortiment willen opnemen. Overigens merk ik ook hier in winkels dat de kennis van verkopers over de Windows Phones vaak bedroevend is.
Dat niet alleen, ze kraken het ook af, op basis van allerlei vooroordelen. Dat heb ik al een aantal keren meegemaakt. Als je dan met allerlei argumenten komt, waarom hun oordeel niet klopt, hebben ze doorgaans geen weerspraak.coenox schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:48:
In het Europa is het marktaandeel wel degelijk langzaam aan het stijgen, en ik verwachten een verdere toename door WM10. VS is lastig door providers die het toestel niet in hun assortiment willen opnemen. Overigens merk ik ook hier in winkels dat de kennis van verkopers over de Windows Phones vaak bedroevend is.
Het zou mij jeuken of ms nu 5, 10 of 50% marktaandeel heeft.
In de basis kunnen ze allemaal hetzelfde en door het geringe marktaandeel maakt het de lumia's alleen maar bijzonder.
Ik ben niet zo'n trendsetter.....of juist wel ligt er aan hoe je het bekijkt.
Hoe dan ook, we hebben iig iets waar niet iedereen mee rond loopt.
Het enige jammerlijke is dat het platform niet zo interessant is voor ontwikkelaars.
Als ms ooit eens gaat beslissen om de stekker eruit te trekken ( wat ik niet geloof ) dan kijk ik wel verder wat er dan op de markt is.
In de basis kunnen ze allemaal hetzelfde en door het geringe marktaandeel maakt het de lumia's alleen maar bijzonder.
Ik ben niet zo'n trendsetter.....of juist wel ligt er aan hoe je het bekijkt.
Hoe dan ook, we hebben iig iets waar niet iedereen mee rond loopt.
Het enige jammerlijke is dat het platform niet zo interessant is voor ontwikkelaars.
Als ms ooit eens gaat beslissen om de stekker eruit te trekken ( wat ik niet geloof ) dan kijk ik wel verder wat er dan op de markt is.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Mjah, Arnoud W en Wout F zijn google aanhangers. Ook de voorloper van Wout had het niet zo op MS. Dat bleek wel uit een van zijn uitspraken om WP telefoons maar helemaal niet meer te reviewen want er kwam te veel kritiek. Ja gek he als je elk WP toestel al negatief benadert.enomiss schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:02:
Sowieso zijn er veel tech websites die volgens mij gesponsord worden door Apple/Google. Of veel tech journalisten zijn door de jaren heen compleet fanboy geworden van het een of het ander. Mensen raken zo sterk emotioneel verbonden aan telefoons het is bijna angstaanjagend. Objective reviews en artikelen zijn vaak ver te zoeken. Alleen op Ars Technica kom ik ze soms tegen. Op tweakers is het ook een ramp.
Ik kijk nu al uit naar de review van de 950(XL) en W10M straks. Je kan verwachten dat de titel een negatieve ondertoon heeft waardoor de neutrale lezer meteen zoiets heeft van: Ah, niet kopen dus. Er zullen negatieve punten worden aangehaald die bij iOS en Android niet meetellen, maar bij W10M en MS produkten dubbel. En zo kan ik nog wel doorgaan.
Kortom hier op Tweakers hoef je geen positieve review te verwachten van Microsoft produkten.
XBL: MRE Inc
Maar ik blijf het jammer vinden dat ze niet met Cortana naar Nederland komen, waardoor wij in principe de helft van het OS al missen.
Mij wel, want 50% marktaandeel betekent dat iedereen standaard gewoon apps voor Windows uitbrengt.Amadeus1966 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:58:
Het zou mij jeuken of ms nu 5, 10 of 50% marktaandeel heeft.
Tijdens de abo-dag zei Wout dat hij erg gecharmeerd was van de aankomende L950(XL). Hij zei dat hij zelfs zou willen dat Tweakers de L950 als de nieuwe bedrijfstelefoons zou gaan aanschaffen...MRE-Inc schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:59:
[...]
Mjah, Arnoud W en Wout F zijn google aanhangers.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Valt van zijn stoel en kruipt er langzaam weer opSwerfer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:09:
[...]
Tijdens de abo-dag zei Wout dat hij erg gecharmeerd was van de aankomende L950(XL). Hij zei dat hij zelfs zou willen dat Tweakers de L950 als de nieuwe bedrijfstelefoons zou gaan aanschaffen...
Dat klopt idd.oisyn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:01:
[...]
Mij wel, want 50% marktaandeel betekent dat iedereen standaard gewoon apps voor Windows uitbrengt.
Ik zie dat ook dat ook in de playstore.
Vaak allemaal de zelfde en weinig echt nieuwe dingen.
Nog maar te zwijgen over bier, scheet en overige kul apps.
Dan maar wat minder, maar wat serieuzere apps.
Een beetje zichzelf serieus nemende ontwikkelaar/bedrijf kijkt naar alle platformen.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Jullie hebben helemaal gelijk over W10M, maar zullen we dat in het W10M topic bespreken en niet hier?
Inderdaad. Ik ben bij een aantal Phonehouse en ander soortige winkels geweest, en dat is inderdaad triest. als je vraagt naar een Windows Phone, kijken ze je aan of je een of andere idioot bent. Hoe je het in je hoofd durft te halen om Windows te willen???? neem maar lekker een Iphone of Samsung.coenox schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:48:
Ik heb het in de winkel gevraagd en daar gaven ze aan dat de vijf euro korting afgaat van de prijs van het bedrag op de website, ik heb niet specifiek gevraagd of dat ook geldt voor korting op korting maar ben daar wel vanuit gegaan. Ik heb niet kunnen vinden dat het niet zo is.Barthezzz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:37:
[...]
Ik heb ook gekeken bij CB. Ik heb nu Vodafone en wil over naar KPN. CB geeft een korting op maandelijkse korting. prijs van 42,50 naar 37,50 bij 2 jarig vooral internet B. Gaat daarna de 5 euro korting er nog eens af omdat ik thuis ook KPN heb of kun je niet meerdere kortingen krijgen?
En volgens mij was het abo wat ik had ook eentje met korting via CB en daar zou die vijf euro ook vanaf gaan.
Dus geen garanties maar denk het wel!
Het leukste is als je specifiek vraagt naar een goede camara in een telefoon bij de media markt.Twardt schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:35:
Inderdaad. Ik ben bij een aantal Phonehouse en ander soortige winkels geweest, en dat is inderdaad triest. als je vraagt naar een Windows Phone, kijken ze je aan of je een of andere idioot bent. Hoe je het in je hoofd durft te halen om Windows te willen???? neem maar lekker een Iphone of Samsung.
Krijg doodleuk te horen: Ja het beste kun je dan de Sony Xperia lijn nemen, want Sony maakt ook spiegelreflex camera's

Dan wijs je hem op de testen met de Lumia 930. "Ja dat is dan jouw mening"
Nee, de testen liegen er niet om pannenkoek!
Onderstaande site is een goede objectieve camera vergelijkingssite.
Sony Xperia Z5 staat momenteel op nr 1, Lumia 1020 op nr 20.
Ik ben benieuwd of de Lumia 950(XL) de Sony gaat verslaan.
http://www.dxomark.com/Mobiles
Microsoft Duitsland heeft officieel aangekondigd dat de Lumia 950 en 950 XL vanaf 28/11/2015 verkrijgbaar zijn.
https://twitter.com/Lumia...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw
https://twitter.com/Lumia...oto/1?ref_src=twsrc%5Etfw
Ja ach... vroeger dacht ik nog weleens dat expertise bij een fysieke winkel een voordeel was tov een webwinkel. Niets is minder waar.dfrenner schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:57:
[...]
Het leukste is als je specifiek vraagt naar een goede camara in een telefoon bij de media markt.
Krijg doodleuk te horen: Ja het beste kun je dan de Sony Xperia lijn nemen, want Sony maakt ook spiegelreflex camera's![]()
Dan wijs je hem op de testen met de Lumia 930. "Ja dat is dan jouw mening"
Nee, de testen liegen er niet om pannenkoek!
Een tijdje terug ging ik naar de Gamma omdat ik een nieuwe goede klopboormachine moest hebben. Ik twijfelde tussen een Bosch en een Metabo en uit de informatiebordjes werd ik niet veel wijzer dus ik vroeg het aan een medewerker wat het verschil nou was. Die gaat dan ook terplekke de bordjes zitten lezen. Ja, dork, dat heb ik zelf natuurlijk al gedaan, inclusief de achterkant van de dozen. Haalt die een collega erbij, doet die vervolgens precies hetzelfde

Dit beeld herken ik ook. Meerdere familieleden die bij telefoon winkels langs zijn gegaan voor een Lumia hebben het advies om het niet te kopen omdat het toch niet zou werken.Perenor schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:57:
[...]
Dat niet alleen, ze kraken het ook af, op basis van allerlei vooroordelen. Dat heb ik al een aantal keren meegemaakt. Als je dan met allerlei argumenten komt, waarom hun oordeel niet klopt, hebben ze doorgaans geen weerspraak.
Als Microsoft deze trend weet te doorbreken zodat ook het doorsnee publiek een Windows Phone koopt kan het markt aandeel binnen Nederland wel eens snel gaan stijgen.
Speedydown.nl !!!
Zo objectief is DxO mark niet. Veel resultaten roepen op zijn minst vragen op. Zo scoort een 925 bijvoorbeeld significant hoger dan een 920, terwijl op een paar softwaretweaks en een extra lenselement deze camera's identiek zijn.RJVB schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:14:
Ook scoren bijna alle toestellen met LED flitser beter dan de 1020 met xenon+LED.
Dat de 808 op kleur slechter scoort dan de meeste top 10 toestellen klopt ook van geen kant.
De beste manier om ze te vergelijken is gewoon real world examples. Elke camera blinkt uit in bepaalde omstandigheden, daarom is er slecht een universele test op lost te laten.
Ik word een beetje moe van die drogredenering. Natuurlijk, meer marktaandeel betekent ook meer onzin. Maar het is niet alsof Microsoft met een pistool aan je hoofd staat en je forceert die apps te installeren, of wel? Ondertussen missen er wel allerlei andere apps die ik persoonlijk wel graag zou gebruiken of iig proberen. Ik doe mijn boodschappen bij de AH, iets als Appie lijkt mij extreem handig. En zo kan ik nog 100 voorbeelden verzinnen.Amadeus1966 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:17:
[...]
Dat klopt idd
Ik zie dat ook dat ook in de playstore.
Vaak allemaal de zelfde en weinig echt nieuwe dingen.
Nog maar te zwijgen over bier, scheet en overige kul apps.
Dan maar wat minder, maar wat serieuzere apps.
Quatsch. Een beetje zichself serieus nemend bedrijf kijkt naar ROI. En met een laag marktaandeel voor een platform loont het de moeite niet om daarin in te investeren.Een beetje zichzelf serieus nemende ontwikkelaar/bedrijf kijkt naar alle platformen.
Bingo.PaT schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:22:
Jullie hebben helemaal gelijk over W10M, maar zullen we dat in het W10M topic bespreken en niet hier?
We gaan hier toch geen afgezaagde discussie over het OS hebben

Daar is het OS topic voor.
Mods: graag ingrijpen.
Even rond gekeken op de website, maar als ik de opmerkingen van mensen lees bij de Z5 dan zie ik alleen maar: Jullie score klopt niet, de foto's zijn crap. Ik weet niet of het wel zo betrouwbaar is dan.RJVB schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:14:
EDIT: De lumia 925 staat boven de lumia 930 en de 1520, nee dit klopt inderdaad niet:P
[ Voor 7% gewijzigd door Game_overrr op 06-11-2015 17:09 ]
Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.