Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 22:48
VreYseN schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:23:
Ik kan niet wachten tot de 950 XL uit komt. Eindelijk een opvolger voor mijn HTC 8X. Een grote windows telefoon met high end specs! Hopelijk komt er later nog support voor de surface pen.

Maar wat denken jullie van continuum? Toen ik het de eerste keer hoorde dacht ik, YES eindelijk!! een telefoon met een X86 OS.

Maar dat is het absoluut niet. Ze hebben het over een PC "Like" experience. Als in van een Windows RT ervaring? Waarschijnlijk is windows 10 mobile gewoon een doorontwikkeling van windows RT.
Mijn surface RT heb ik snel weer verkocht, was echt geen succes.
Als je alleen office en onedrive gebruikt is het leuk maar verder erg beperkt.

Ik heb het idee dat dit een nieuwe poging is om weer het zelfde "brakke" OS te Pushen

Of ben ik nu te negatief en moeten we er maar van uit gaan dat er nu wel overal metro/modern/universal apps voor gaan komen? :)
Het is exact de weg die Google aan het bewandelen is met Chrome OS, alleen zorgt Microsoft er voor dat je de ervaring in je telefoon hebt zitten en dus geen chromebook of whatever hoeft aan te schaffen. Ben je fan van Chrome OS en Chromebooks? Dan is er dikke kans dat je dit ook erg leuk gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Zodat je toch nog je andere bekabelde oplader(s) gewoon kunt blijven gebruiken: bij allekabels.nl kun je een USB C naar USB 2.0 micro B kabel krijgen voor € 8,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 17:04
penscup62 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:17:
Zodat je toch nog je andere bekabelde oplader(s) gewoon kunt blijven gebruiken: bij allekabels.nl kun je een USB C naar USB 2.0 micro B kabel krijgen voor € 8,95
Mooi! Ik was al op zoek naar zo iets. Ik hoop er alleen nog een te vinden die puur een verloopje is. Zodat ik niet met een snoer aan een snoer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 16:58
Wailing_Banshee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:40:
[...]

'S nachts een kabeltje prikken, zonder dat je het licht aan moet doen vind ik nog steeds erg lastig. Ik leg hem liever op de lader, kan ik volledig op gevoel doen. Ik heb een kabel bij mijn bed hangen (niet voor de telefoon, die neem ik niet mee naar bed) voor als mijn tablet leeg is. Ik moet altijd mijn licht aan doen omdat ik anders dat #$@#$@#$ stekkertje er weer niet in krijg (en dan komt die kabel ook nog klem te zitten tussen mijn bodem (bed met systeem waarbij je het hoofd en voeteneinde omhoog kan doen).

Ik zou wel willen dat ik alles draadloos kon laden... Als ik thuis kom, leg ik mijn telefoon op de lader, geen kabels zoeken, geen gefruts met die kleine stekkertjes, en als ik 's morgens weg ga, haal ik hem van de lader, geen kabel eruit hoeven trekken, geen kabels die los hangen.
>:) inkoppertje
Hopelijk hoeft je alleen het licht aan te doen voor het ( stroom ) stekkertje als "je hem er niet in krijgt" :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Niet online
Pyramiden schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:21:
[...]

Mooi! Ik was al op zoek naar zo iets. Ik hoop er alleen nog een te vinden die puur een verloopje is. Zodat ik niet met een snoer aan een snoer zit.
Deze is maar 15cm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38
ErwinJ schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:21:
[...]

>:) inkoppertje
Hopelijk hoeft je alleen het licht aan te doen voor het ( stroom ) stekkertje als "je hem er niet in krijgt" :P .
* Wailing_Banshee heeft daar geen last van, zal wel een mannen probleem zijn :p

Maar back on topic:

Dat van die kabels is wel een goed punt, toch maar een extra ZNAPS connector erbij bestellen!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:39:
[...]

* Wailing_Banshee heeft daar geen last van, zal wel een mannen probleem zijn :p

Maar back on topic:

Dat van die kabels is wel een goed punt, toch maar een extra ZNAPS connector erbij bestellen!
Lol! Maar toch wel typisch dat er vaak vanuit wordt gegaan dat Tweakers mannen zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Van wailing wist ik het wel, die heeft het wel eens vaker aangehaald: "mijn man"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:19

ralpje

Deugpopje

Ja, dat zegt natuurlijk nog niets ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
ralpje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:33:
Ja, dat zegt natuurlijk nog niets ;)
Jawel, want als iemand zegt: "Mijn man" dan heb je een zeer grote kans dat het een vrouw is, vele malen groter dan dat een man: "mijn man" zegt:P OFFTOPIC i know:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wacht.. Wailing is een vrouw? :/ GWAMM titel verslagen door een vrouw? Au.. ;(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Soms worden er bijzondere discussie gevormd op een tweakers forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 08:25
urk1 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:13:
Op de site van de Media Markt staat nu "Leverbaar over 7 tot 8 dagen".
Het begint nu toch echt wel een beetje te kriebelen. Ik kan niet wachten om mijn Galaxy S5 aan mijn vrouw te geven en de overstap naar de 950 te maken _/-\o_ . Ik denk dat de XL net even te groot is (ook wat prijs betreft ;-)). Ik heb nog geen pro-order ergens gedaan, hoewel ik wel overwoog om bij Amazon.de de 950 te bestellen. Bij Misco staat de levertijd nu zelfs op "binnen 3 dagen"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
patje01 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:44:
[...]

Het begint nu toch echt wel een beetje te kriebelen. Ik kan niet wachten om mijn Galaxy S5 aan mijn vrouw te geven en de overstap naar de 950 te maken _/-\o_ . Ik denk dat de XL net even te groot is (ook wat prijs betreft ;-)). Ik heb nog geen pro-order ergens gedaan, hoewel ik wel overwoog om bij Amazon.de de 950 te bestellen. Bij Misco staat de levertijd nu zelfs op "binnen 3 dagen"....
Vraag mij af waar jullie dit zien staan, want ik kom niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Ik hoop het niet want mijn vrouw en ik hebben afgesproken dat het een sinterklaas kadotje gaat worden, ik krijg hem sowieso niet eerder dan 5 december:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
vali schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:46:
[...]

Vraag mij af waar jullie dit zien staan, want ik kom niks tegen.
Hier ;)
pricewatch: Microsoft Lumia 950 Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Oww ja die zag ik wel, maar bedoelde de mediamarkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
Uhh, ja je hebt gelijk, tot 10 minuten geleden stond de mediamarkt nog in de pricewatch, maar is nu opeens verdwenen met de Lumia 950(XL) :?

Ik begrijp niet waar ze opeens gebleven zijn. Op hun website is alleen de 535 nog te vinden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Game_overrr
Ga er maar gewoon vanuit dat er eind november, begin december geleverd gaat worden. Je hoeft geen illusies te hebben dat het eerder gaat worden. Ik heb nog geen enkel bericht voorbij zien komen dat het eerder gaat worden anders dan een paar webshops die hun leverdata niet op orde hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anthonypr
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-07 13:59
Toen ik met de sales dienst van Microsoft sprak verzekerde deze mij dat de bestellingen vóór 30 November verstuurd zou worden.
Aangezien ze enkel uitleveren van maandag tot vrijdag zou dit kunnen betekenen dat mense die bij Microsoft zelf bestellen , hun toestel iets eerder kunnen verwachten?
Laten we alvast hopen dat het snel zover is! Kan niet wachten om over te schakelen naar WP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
anthonypr schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:58:
Toen ik met de sales dienst van Microsoft sprak verzekerde deze mij dat de bestellingen vóór 30 November verstuurd zou worden.
Aangezien ze enkel uitleveren van maandag tot vrijdag zou dit kunnen betekenen dat mense die bij Microsoft zelf bestellen , hun toestel iets eerder kunnen verwachten?
Laten we alvast hopen dat het snel zover is! Kan niet wachten om over te schakelen naar WP!
Dat is wat ik zeg: Eind november dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
Game_overrr schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:12:
[...]

Dat is wat ik zeg: Eind november dus
Op Coolblue België staat deze op releasedatum 06/12/2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22

The_Scarabial

MTB for life!

RobinHood schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:33:
Ik vind het wel handig hoor, mijn ervaring is dat USB aansluitingen niet echt het eeuwige leven hebben als je iedere dag in/uit plugt, en het is ook makkelijker als je weggaat van bijv. je bureau en je wilt je telefoon makkelijk meenemen.

Absolute eis? Zeker niet. Toch wel een leuk makkelijkheidje: jazeker.
+ heleboel andere reacties

Dat het makkelijk is snap ik ook wel, maar niet echt iets om een telefoon nou wel of niet te kopen.

Overigens op mijn ativ S die in de auto in een houder met laadmogelijkheid staat is er nu ruim 3 jaar lang heel vaak in en uit die houder gehaald. En dan nog elke avond in huis aan het kabeltje en er is niets kapot, geen kabel en niet de poort. Dus het punt dat de poort fragiel is, heeft gewoon te maken met de lompheid van bepaalde personen :+

Maar goed we gaan het zien als die hier binnen is, misschien ben ik na een maand draadloos laden ook wel om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nokia staat ook wel bekend om zijn ietwat fragiele poortjes, het probleem van de 820 is vooral dat ie behoorlijk ondiep is, dus er hoeft maar iets van viezigheid erin te zitten en de kabel zit behoorlijk los. Eigenlijk past ook alleen de originele Nokia kabel het beste, maarja, die kan ik moeilijk overal mee naartoe slepen.

Draadloosladen is gewoon chill, en is imo echt iets wat bij een vlaggenschip hoort.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
anthonypr schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:58:
Maar als je hem besteld bij Microsoft zou het 5-7 dagen moeten duren voordat je hem in huis hebt nadat hij verstuurd is. Dus als hij voor 30 november verstuurd word zou je hem circa 5-7 December in huis moeten hebben (als het klopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
anthonypr schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:16:
[...]

Op Coolblue België staat deze op releasedatum 06/12/2015
En Coolblue Nederland zegt 2 dec en Microsoft zegt voor 30 november. Ofwel: ergens eind november, begin december dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10 15:32
The_Scarabial schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:53:
[...]

Dat het makkelijk is snap ik ook wel, maar niet echt iets om een telefoon nou wel of niet te kopen.

Overigens op mijn ativ S die in de auto in een houder met laadmogelijkheid staat is er nu ruim 3 jaar lang heel vaak in en uit die houder gehaald. En dan nog elke avond in huis aan het kabeltje en er is niets kapot, geen kabel en niet de poort. Dus het punt dat de poort fragiel is, heeft gewoon te maken met de lompheid van bepaalde personen :+

Maar goed we gaan het zien als die hier binnen is, misschien ben ik na een maand draadloos laden ook wel om ;)
Dat is nu het leuke van een echte flagship welke 'packed' is qua specs oOo .... het zit er op, is voor vele nuttig maar je hoeft het niet te gebruiken :P

keek voorheen uit naar de Note 5, maar het gemis van een micro-sd optie en verwisselbare batterij dwong mij om verder te kijken. Nu zal ik hopenlijk niet snel mijn batterij hoeven te vervangen maar dat het kan is super.

[ Voor 11% gewijzigd door GroeneThee op 04-11-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroeneThee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:27:
[...]
keek voorheen uit naar de Note 5, maar het gemis van een micro-sd optie en verwisselbare batterij dwong mij om verder te kijken. Nu zal ik hopenlijk niet snel mijn batterij hoeven te vervangen maar dat het kan is super.
Zelfde hier, keek na mijn Note 1 en daarna Note 3 uit naar de Note 5 maar geen sd slot en verwisselbare accu was voor mij geen optie.
Ook al de bloatware ging mij steeds meer storen, nu dus de 950XL besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Zelf nog niet een pre-order geplaatst. Zie de noodzaak niet echt, kan hem dezelfde dag ook halen bij Coolblue, zit om de hoek. Daarnaast is er nog steeds een hele klein stemmetje dat blijft wijzen op bepaalde apps die ik ga missen, naast mijn Moto360. De band 2 is niet echt een vervanger al heeft de band wel een aantal pluspunten tov de Moto360. Maar de sluiting ziet er niet fraai uit en ik vind de prijs nog wel wat hoog.

Maar als ik de trekker overhaal dan komt er meteen zo'n achterkant van Mozo en een wireless lader misschien zelfs twee. Ow en een screenprotector :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
GroeneThee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:10:
Zelf nog niet een pre-order geplaatst. Zie de noodzaak niet echt, kan hem dezelfde dag ook halen bij Coolblue, zit om de hoek. Daarnaast is er nog steeds een hele klein stemmetje dat blijft wijzen op bepaalde apps die ik ga missen, naast mijn Moto360. De band 2 is niet echt een vervanger al heeft de band wel een aantal pluspunten tov de Moto360. Maar de sluiting ziet er niet fraai uit en ik vind de prijs nog wel wat hoog.

Maar als ik de trekker overhaal dan komt er meteen zo'n achterkant van Mozo en een wireless lader misschien zelfs twee. Ow en een screenprotector :D
Ja, erg vet! ik wil die mozo eigenlijk ook wel alleen weet ik nog niet wat ik me moet voorstellen bij de zijkanten. Die zijn gemaakt van Metal Coated Polycarbonate ofwel: metal op plastic. Trouwens, de pre-orders kunnen weer geplaatst worden nadat ze een tijdje uit de running waren op Mozo website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Daar heb ik aan de ene kant ook mijn twijfels over maar vermoedt dat dat te maken zal hebben met het antenne ontvangst? Zal best wel mooi blijven vermoed ik en anders is hij zo vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
GroeneThee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:15:
Daar heb ik aan de ene kant ook mijn twijfels over maar vermoedt dat dat te maken zal hebben met het antenne ontvangst? Zal best wel mooi blijven vermoed ik en anders is hij zo vervangen.
Ik kijk de reviews wel even na en de ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

Ik ben nu gewend aan de grootte van de L1520. Die heb ik vandaag eens naast een L640XL gehouden. En het verschil was groter dan ik verwachtte. Begin nu best wel te twijfelen of het voor mij de opvolger wordt. Jammer dat er nog geen reviews zijn met een vergelijking met de L1520.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hoe bedoel je? Scherm, grootte, gewicht? De 640XL is groter, dan de 650XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

Scherm vooral. En dat is juist 1 van de dingen die ik zo waardeer aan de L1520

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mozo flipcovers zijn er inmiddels ook:
https://instagram.com/p/9qfc2OwK_5/

Een bruin leren versie (950XL): http://www.mozoaccessorie...a-950-phone-case-270.html
Een zwart leren versie (950) http://www.mozoaccessorie...a-950-phone-case-314.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberJoe schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:20:
Scherm vooral. En dat is juist 1 van de dingen die ik zo waardeer aan de L1520
In principe zou je met DPI scaling de boel wat kleiner kunnen maken, kun je alsnog veel kwijt op je 5.7" scherm.

Groter dan de 950XL zal er niet komen van MS, misschien dat een ander merk het aandurft, maar de meeste andere merken dan MS maken meer low en midend telefoons, die ook niet in NL te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseud0n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09-2023
Jammer dat de vouw aan de smalle zijde zit. Ik vind flipcovers die als een boek open slaan toch iets handiger. Had ook graag wat meer foto's gezien... Is die achterzijde quasi-identiek aan de back cover? Wordt me niet geheel duidelijk als ik hier naar kijk :( Iets beter gekeken, die achterzijde ziet er helemaal niet zo mooi uit als bij de back cover, gek relief op bovenste helft, gladde onderste helft, met schuine scheiding... Niet mijn ding. Jammer, want ik had graag een flip cover gehad die op hun back covers leek.

Overigens: half uurtje geleden m'n 950 besteld, toen ik zag hoeveel overuren ik binnenkort krijg uitbetaald :)

[ Voor 14% gewijzigd door Pseud0n op 05-11-2015 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
The_Scarabial schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:53:
[...]

Toen ik een nieuwe smartphone zocht als vervanging voor mijn Nokia Lumia 800, was de 925 net uit. Ik ben toen toch voor de 920 gegaan vanwege het draadloos laden, ondanks het feit dat dat model al een jaar oud was. Dus voor mij was het wel een reden om de telefoon wel of niet te kopen. Een vingerafdruk scanner is voor mij geen reden om een telefoon wel of niet te kopen. En voor anderen misschien juist wel.
GroeneThee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:27:
[...]
Ik heb daar ook naar gekeken. Het gemis aan telefoon dwong *mij* om verder te kijken. Ik heb geen zin om door een dozijn hoepels te moeten springen om een telefoon te kopen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Wailing_Banshee schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:14:

[...]

Ik heb daar ook naar gekeken. Het gemis aan telefoon dwong *mij* om verder te kijken. Ik heb geen zin om door een dozijn hoepels te moeten springen om een telefoon te kopen...
Dat ook inderdaad, al ben ik met enige regelmaat in de VS vanwege werk, dus was dat een minder groot obstakel. Maar was toendertijd dusdanig onder de indruk van de Note 4, dat ik eigenlijk er zeker van was dat ik de Note5 zou halen. Maar toen langzaam duidelijk werd in het geruchten circuit dat er geen microsd slot en verwisselbare batterij in zou zitten was de teleurstelling groot en toen ben ik verder gaan kijken. Maar geen enkele Android telefoon heeft de specs die ik zoek en de perks die mooi meegenomen zijn.

De Lumia 950XL heeft dat allemaal, en heb een 640 XL gekocht om te ruiken aan W10. Was enorm verbaasd hoe soepel het liep op de aanwezige hardware. Maar helaas na een paar dagen terug moeten brengen omdat hij bleef restarten (een bekend probleem blijkt).
Nu alleen nog een lichte twijfel om de trekker over te halen en dat zijn toch wel de (achterlopende of niet aanwezige) apps die ik gebruik en het gemis van een smartwatch. Nooit verwacht maar ben behoorlijk gewend geraakt aan het gemak van mijn Moto360.

Maar hoef nog niet te beslissen, al weet ik al wel wat ik zou halen :9 (950XL, Mozo achterkant, DT-910, screenprotector = 500 euro bij elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RobinHood schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:06:
Nokia staat ook wel bekend om zijn ietwat fragiele poortjes, het probleem van de 820 is vooral dat ie behoorlijk ondiep is, dus er hoeft maar iets van viezigheid erin te zitten en de kabel zit behoorlijk los. Eigenlijk past ook alleen de originele Nokia kabel het beste, maarja, die kan ik moeilijk overal mee naartoe slepen.

Draadloosladen is gewoon chill, en is imo echt iets wat bij een vlaggenschip hoort.
Zoals bij de iphone 6, LG v10, nexus 6x/p, moto X, huwai P, HTC one A9, Experia Z5, one plus 2 (moet ik nog doorgaan?) ? Het mag hopelijk nu ook wel duidelijk zijn dat deze toestellen niet door Nokia gemaakt worden. Het enige wat ze overgenomen hebben is het design en naam. Mijn eerste micro usb toestel was een motorola milestone uit 2009, deze heeft 4 jaar prima dienst gedaan met elke dag in en uit pluggen van de usb kabel nog steeds geen problemen. Volgens de specificaties van USB micro (nu dus usb 3.1 type-c) is er een minimum van 10000 cycli dat is 27 jaar elke dag in en uit pluggen van de kabel, meeste mensen halen niet eens 2 jaar met hun toestel (Mini USB had 1500 cycli).
Duurzaamheid van usb aanhalen is gewoon een drogreden, net zoals draadloos laden hoort bij een flagship. Ik zit er in ieder geval niet op de te wachten kennelijk meer mensen niet anders had elk nieuw toestel dit inmiddels al.

Ik twijfel tussen de 950xl en LG v10 beiden uitstekende camera's met manual controls (voor mij het belangrijkste) Alleen de 950 heeft usb type C en oled scherm maar is van plastic gebouwd, de LG v10 heeft geen oled & micro usb maar wel een metalen frame. Ik wacht op de release van de 950 om te zien of de retina scan goed werkt in dagelijks gebruik, dat doet de vingerscanner wel.
Misschien dat er nog een producent komt met een (deels) metalen achterkant voor de lumia maar waarschijnlijk niet :|

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
950xl vind ik (heb wm10 nog niet gezien, ben een 925 gewend) redelijke tegenvallende controls:
- Exposure time (4s)
- Light adjustment
- ISO setting -> 12800
- handmatig scherpstellen
- Flits handmatig

Ik vind het zelf niet heel erg veel maar met bepaalde apps als procam kom je wel veel verder.

Over de LG kan ik helaas niets zeggen. Vergelijk ook even de aperture en sensor grote he?

Sensor van de lumia is 1/2.4 en die van de LG is 1/2.6. in theorie zal de lumia betere lowlight foto's maken maarik kan de aperture niet vinden, bij de lumia is deze in elk geval f/1.9, de lg heeft dus f/1.8 aperture wat dus betekent dat die iets meer licht doorlaat, al met al zal het niet veel schelen denk ik

[ Voor 28% gewijzigd door Game_overrr op 05-11-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
D0gtag schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:16:
[...]
Misschien dat er nog een producent komt met een (deels) metalen achterkant voor de lumia maar waarschijnlijk niet :|
Waarom wil je perse een metalen achterkant? (gewoon nieuwsgierig, ik zie vaker mensen een apparaat afwijzen puur omdat er een kunststof achterkant op zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
[...], net zoals draadloos laden hoort bij een flagship.
Een flagship heeft alle goodies en dus hoort een flagship phone draadloos laden te hebben.
Dat sommigen flagships geen draadloos laden hebben, ligt aan de constructie en materalen.
Denk glimmend roze metaal (eeewh) en zo dun mogelijk.

Een fingerprint of iris scanner kan me gestolen worden, maar draadloos laden is een must. Voor mij.
Net als dat ik geen auto meer met raam slingers zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Game_overrr schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:20:
950xl vind ik (heb wm10 nog niet gezien, ben een 925 gewend) redelijke tegenvallende controls:
- Exposure time (4s)
- Light adjustment
- ISO setting -> 12800
- handmatig scherpstellen
- Flits handmatig

Ik vind het zelf niet heel erg veel maar met bepaalde apps als procam kom je wel veel verder.

Over de LG kan ik helaas niets zeggen. Vergelijk ook even de aperture en sensor grote he?

Sensor van de lumia is 1/2.4 en die van de LG is 1/2.6. in theorie zal de lumia betere lowlight foto's maken maarik kan de aperture niet vinden, bij de lumia is deze in elk geval f/1.9, de lg heeft dus f/1.8 aperture wat dus betekent dat die iets meer licht doorlaat, al met al zal het niet veel schelen denk ik
Over de LG valt al veel te zeggen want die is al uit, the verge geeft hem de beste camera momenteel verkrijgbaar.
Qua spec. tegen de lumia 950:
De LG heeft een 1/2.6" vs 1/2.4" De 950 is marginaal groter maar heeft meer pixels dan de LG dus pixel grootte zal ~het zelfde zijn.
De Lg heeft een f1.8 tegen de f1.9 Lg iets sneller & betere DOF maar waar gaat het over het zijn sensoren met 7x crop factor :)
Beiden met OIS.
Meeste mobieltjes hebben een fixed aperture dus die is nooit instelbaar en zie ook geen reden om die te hoeven instellen (door de bovengenoemde crop factor). Als focusafstand, iso, exposure, exposure compensation instelbaar zijn ben ik blij.
Op software front doet LG dit goed (incl. raw).
Windows 10 weet ik nog niet.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zoals bij de iphone 6, LG v10, nexus 6x/p, moto X, huwai P, HTC one A9, Experia Z5, one plus 2 (moet ik nog doorgaan?) ? Het mag hopelijk nu ook wel duidelijk zijn dat deze toestellen niet door Nokia gemaakt worden. Het enige wat ze overgenomen hebben is het design en naam. Mijn eerste micro usb toestel was een motorola milestone uit 2009, deze heeft 4 jaar prima dienst gedaan met elke dag in en uit pluggen van de usb kabel nog steeds geen problemen. Volgens de specificaties van USB micro (nu dus usb 3.1 type-c) is er een minimum van 10000 cycli dat is 27 jaar elke dag in en uit pluggen van de kabel, meeste mensen halen niet eens 2 jaar met hun toestel (Mini USB had 1500 cycli).
Duurzaamheid van usb aanhalen is gewoon een drogreden, net zoals draadloos laden hoort bij een flagship. Ik zit er in ieder geval niet op de te wachten kennelijk meer mensen niet anders had elk nieuw toestel dit inmiddels al.
Heb ik je volk beledigt ofzo? :X

Ik geef alleen maar mijn ervaringen mee, zowel persoonlijke als wat ik in mijn omgeving hoor, en dan merk en hoor ik dat de Lumia x20 series gewoon "vaak" last heeft van brak zittende USB poorten. Ik moet ook de mijne regelmatig schoonkrabben met een naald omdat er weer wat stof ingekomen is, waardoor mijn kabels slecht contact maken en vaak helemaal niet blijven haken in de connector. Waarom dat is ook vrij simpel te verklaren, iig voor de 820: de poort is gewoon erg ondiep, misschien halve diepte. Komt omdat er nog een redelijk dikke polycarbonaat shell voor moet. Waarom de 920 van een vriend dan me er dan last van heeft, geen flauw idee, maar ook hij moet regelmatig kutten met kabeltjes.

Bij geen enkel ander merk hoor ik dat. Mijn verder brakke LG doet het prima met iedere kabel, net als de Samsungs en Sony's. De enige die gewoon picky zijn met welke kabel wel en niet lekker vast zit, zijn bij mij Nokia's.

En omdat de 950 en 950xl gewoon nog Nokia ontwerpen zijn, met een polycarbonaat shell, hou ik er voor mezelf al rekening mee dat de USB poort gewoon vrij brak kan zijn. Natuurlijk, ik weet ook wel dat het inmiddels MS is, maar er stroomt nog voldoende Nokia bloed in de aderen.

En ja, ik vind draadloosladen iets van een flagship, anderen vinden dat niet. Dat heet een mening. De reden waarom lang niet iedere moderne flagship het heeft is omdat het niet werkt met metalen achterkantjes, en dat is nog behoorlijk populair. En natuurlijk gewoon keuzes, ik denk zelf dat nu Samsung ermee gekomen is, met alsof het uniek voor hen is, meer mensen het willen, en je vanzelf ziet dat bijv. Apple het ook gaat gebruiken, hun eigen versie natuurlijk :+

Qua metalen achterkant etc: Ik zou er vanuit gaan dat de Lumia gewoon alsnog een metalen frame heeft, met daaromheen polycarbonaat. Het voordeel van polycarbonaat is dat het gewoon vreselijk stevig is, maar toch flexibel is. Glas spat vrolijk uit elkaar, metaal krast en deukt, maar PC doet dat soort dingen niet. Ook is het lekker stroef en voelt het niet koud aan. Imo het perfecte materiaal voor de achterkant van een telefoon. Natuurlijk, glas en alu staan duurder, maar zijn vooral duurder in het gebruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Tweaker1234 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:59:
[...]
Dat sommigen flagships geen draadloos laden hebben,
Zoals laten zien: de meesten flagships hebben geen draadloos laden meer.
[...]

Een flagship heeft alle goodies en dus hoort een flagship phone draadloos laden te hebben
Draadloos laden kost ruime ik heb liever een grote accu dan draadloos laden, zie de samsungs als voorbeeld. Nogmaals jij ziet dat als goodie, meeste andere consumenten niet, anders had iedere fabrikant het.
[...]
Een fingerprint of iris scanner kan me gestolen worden, maar draadloos laden is een must. Voor mij.
Net als dat ik geen auto meer met raam slingers zou kopen.
Dat is nou juist een flagship, met de nieuwste tech. draadloos laden is nu uit de mode en ID tech is nu de rage. Daarom heeft elke flagship dat inmiddels wel, incl. nfc voor draadloos betalen. Stickertje van koper draad is niet bepaald high tech en wat ik in een flagship wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

D0gtag schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:08:
Draadloos laden kost ruime ik heb liever een grote accu dan draadloos laden, zie de samsungs als voorbeeld. Nogmaals jij ziet dat als goodie, meeste andere consumenten niet, anders had iedere fabrikant het.
Die vervolgens nog in een dag leeg is :P

Afaik is het draadloos deel toch gewoon een groot raster in de cover met draadje naar de accu? Dat is zover ik zie bij mijn 830 het geval.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
D0gtag schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:08:
[...]

Zoals laten zien: de meesten flagships hebben geen draadloos laden meer.

[...]

[...]

Dat is nou juist een flagship, met de nieuwste tech. draadloos laden is nu uit de mode en ID tech is nu de rage. Daarom heeft elke flagship dat inmiddels wel, incl. nfc voor draadloos betalen. Stickertje van koper draad is niet bepaald high tech en wat ik in een flagship wil zien.
Heb je ooit wel eens gezien hoeveel ruimte draadloos laden in neemt? Dat is letterlijk nog geen millimeter, da is echt een flinterdunne spoel en als je dat zou moeten compeseren met Accu ruimte dan komt er maar bar weinig MAH bij eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Is het eigenlijk mogelijk om de telefoon met Continuum te gebruiken in samenwerking met een desktop?
Op het werk bv heb ik een desktop met keyboard en monitor, kan ik dan bv enkel een monitor erbij zetten en om te kunnen werken met Continuum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En natuurlijk is de tech doodsimpel, alsof een vingerafdrukscanner zo cutting edge is, 15 jaar geleden kon je al laptops kopen die dat hadden. Marketing doet wonderen.

Daarom vind ik irisscanners al leuker, dat klinkt nog iets meer scifi dan een vingerafdrukscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
RobinHood schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:13:
En natuurlijk is de tech doodsimpel, alsof een vingerafdrukscanner zo cutting edge is, 15 jaar geleden kon je al laptops kopen die dat hadden. Marketing doet wonderen.

Daarom vind ik irisscanners al leuker, dat klinkt nog iets meer scifi dan een vingerafdrukscanner.
Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar mijn lugubere gedachten zien dan gelijk een persoon met een enkele oog in zijn handen die een telefoon probeert te unlocken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wailing_Banshee schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:16:
[...]

Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar mijn lugubere gedachten zien dan gelijk een persoon met een enkele oog in zijn handen die een telefoon probeert te unlocken ...
Een uitgerukt oog of een afgehakte vinger, allebei behoorlijk luguber.

Al wint het oog denk ik wel :+

Misschien iets voor een review, kijken of dat werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Ik ben benieuwd hoe het nou eigenlijk werkt, bij de presentatie hielt hij hem voor zich, is het dan niet gewoon infrarood gezichtsherkenning ipv iris scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cronimet schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:13:
Is het eigenlijk mogelijk om de telefoon met Continuum te gebruiken in samenwerking met een desktop?
Op het werk bv heb ik een desktop met keyboard en monitor, kan ik dan bv enkel een monitor erbij zetten en om te kunnen werken met Continuum?
Wat bedoel je precies met "in samenwerking"? Je zou een KVM-switch kunnen gebruiken om je tobo/muis/monitor te kunnen switchen tussen desktop en telefoon.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
Ik heb ondertussen al even gezocht, maar is er een website waar de 950 XL DualSim verkrijgbaar is? Voor mijn werk verwacht ik binnenkort een 2e simkaart en ik wil nu eigenlijk niet een aankoop doen van 700 euro en over een maand een 2e telefoon ernaast moeten hebben...
Maar enige wat ik dus dusver kan vinden is de 950 DualSim, de XL DualSim zie ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Game_overrr schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:10:
[...]

Heb je ooit wel eens gezien hoeveel ruimte draadloos laden in neemt? Dat is letterlijk nog geen millimeter, da is echt een flinterdunne spoel en als je dat zou moeten compeseren met Accu ruimte dan komt er maar bar weinig MAH bij eerlijk gezegd.
Het is niet mijn idee dat het te dik is, dit is letterlijk aangegeven door fabrikanten/google waarom ze geen draadloos laden hadden ingebouwd.
Verder zie je ook dat Smasung de s6 wel met QI heeft uitgerust maar meteen ook de accu heeft verkleind, kennelijk neemt het toch aanzienlijk meer ruimte in. (je moet ook beseffen dat het niet alleen ruimte in neemt maar dat het er ook geplaatst moet worden door een werknemer/robot en ze dus een foutmarge moeten mee ontwerpen). Bijna een mm dikker maakt je telefoon van 8.1 naar 9.1 mm.
RobinHood schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:01:
[...]

Heb ik je volk beledigt ofzo? :X
Nee, hoezo. :+
Ik geef alleen feiten plus me eigen ervaring, zoals je zelf al aangeeft hebben andere merken niet een probleem. Met andere woorden: zeggen dat je draadloos laden wilt -omdat usb onbetrouwbaar is dat laatste klopt niet en dat heb ik geprobeerd te onderbouwen ipv. alleen eigen mening/ervaring te gebruiken.
Microsoft heeft de toestellen ontworpen, de usb aansluiting is gewoon een generieke aansluiting met vaste diepte en breedte (usb specificaties) die waarschijnlijk ook in andere toestellen zitten (als de nexus), Nokia liet zijn toestellen in de laatste jaren bouwen bij goedkoopste 3de partijen (omdat verlieslijdend etc.) en daar was de kwaliteit toen ook naar ik ken mensen die al 5x een nieuwe nokia 920 hebben gehad. Microsoft bouwt zijn producten heel anders en volgens andere specificaties. Ik heb b.v. een surface gehad en die was uitstekend gebouwd en ontworpen. De lumia 950(xl) heeft behalve de naam & ontwerp niks te maken met nokia's oude producten. Je kan veel zeggen van MS maar niet dat ze troep leveren, service is ook dik in orde.

Wat betreft polycarbonaat, ik hou niet van plastic in me hand een metalen toestel voelt veel meer premium dan een plastic versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:27:
[...]

Wat bedoel je precies met "in samenwerking"? Je zou een KVM-switch kunnen gebruiken om je tobo/muis/monitor te kunnen switchen tussen desktop en telefoon.
Dat ik dus niet nog een extra toetsenbord, muis en monitor moet gaan halen om met Continuum te kunnen werken. dus een KVM-switch plus extra monitor zou genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:21
Wailing_Banshee schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:51:
[...]

Waarom wil je perse een metalen achterkant? (gewoon nieuwsgierig, ik zie vaker mensen een apparaat afwijzen puur omdat er een kunststof achterkant op zit...)
Ik heb een Lumia 830 met een aluminium rand. Prachtig en met een premium uitstraling. Maar het is vrij zacht en beschadigt gemakkelijk. Mijn vrouw heeft een Lumia Xl met een kunststof achter kant. Pakt prima vast (de telefoon dan..) en kan tegen een stootje. Kortom, ik ben blij met het kunststof van de 950. En het plycarbonaat voelt wel degelijk premium aan.

[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 05-11-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Draadloos laden is juist weer met de S6 onder de aandacht gekomen en weer in de mode :+ (voor de volgende flagships dus weer) Net als dunne roze glimmende phones. Allebei gaat niet passen.

Maar lekker belangrijk wat de mode is. 8)7
Je kan niet voor jezelf denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

coenox schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:37:
[...]

Ik heb een Lumia 830 met een aluminium rand. Prachtig en met een premium uitstraling. Maar het is vrij zacht en beschadigt gemakkelijk. Mijn vrouw heeft een Lumia Xl met een kunststof achter kant. Pakt prima vast (de telefoon dan..) en kan tegen een stootje. Kortom, ik ben blij met het kunststof van de 950.
Metaal & glas oogt mooier dat is de enige reden, ik heb nu een moto X 2014 van metaal en glas, 1x laten stuiteren op beton daarom zit er een pit in het metaal maar voor de rest ziet het er nog uit als nieuw (leder achterkant) Me vriendin heeft een LG g2 en ziet er ook nog uit als nieuw (dankzij de cover). Plastic heeft ze voordelen maar krast net zo hard als metalen. Alleen ik vind metaal gewoon mooier ogen, de lumia 830 ziet er ook erg leuk uit, had een beetje gehoopt dat de 950 daar op ging lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:21
Dat krassen valt echt wel mee met polycarbonaat, maar ik ben nog steeds wel blij met de 830. Hij ziet er inderdaad wel wat deftiger uit dan de 950. Ik sta ook straks niet gelijk op de stoep voor een 950, misschien in de loop van volgend jaar als de prijzen wat dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
D0gtag schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:46:
[...]

Metaal & glas oogt mooier dat is de enige reden, ik heb nu een moto X 2014 van metaal en glas, 1x laten stuiteren op beton daarom zit er een pit in het metaal maar voor de rest ziet het er nog uit als nieuw (leder achterkant) Me vriendin heeft een LG g2 en ziet er ook nog uit als nieuw (dankzij de cover). Plastic heeft ze voordelen maar krast net zo hard als metalen. Alleen ik vind metaal gewoon mooier ogen, de lumia 830 ziet er ook erg leuk uit, had een beetje gehoopt dat de 950 daar op ging lijken.
Maar bij dat krassen is er een groot verschil. Als je een kras op het plastic krijgt zie je hem 9/10 keer niet omdat het hele stuk plastic uit 1 materiaal bestaat met dezelfde kleur (plus dat polycarbonaat een stuk taaier is dan metaal, en een stuk minder snel zal krassen). Als je aluminium of andere metalen bekrast zit er vaak een kras in de coating of in de geadoniseerde laag, waardoor je het blanke metaal eronder ziet zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyramiden op 05-11-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Tweaker1234 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:44:
[...]

Draadloos laden is juist weer met de S6 onder de aandacht gekomen en weer in de mode :+ (voor de volgende flagships dus weer) Net als dunne roze glimmende phones. Allebei gaat niet passen.

Maar lekker belangrijk wat de mode is. 8)7
Je kan niet voor jezelf denken?
De vraag was: waarom heeft de lumia 950 geen draadloos laden, het antwoord maakt mode dus wel belangrijk want daarom zit het niet in de 950.... Over zelf nadenken gesproken :+
Mode bepaald wat er in de toestellen komen simpel zat, mensen willen graag high tech troep daarom zie je toestellen met (nutteloze) QHD en zonder draadloos laden maar met vingerafdrukscanner etc.

Ik hoef geen quad core cpu van 2ghz want realistisch gezien gebruik je het nooit. Een SD615 plus full HD amoled met 3500mah accu usb type C in een kast zoals de 830, maar ja die maken ze niet omdat dat uit de mode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
D0gtag schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:54:
[...]

De vraag was: waarom heeft de lumia 950 geen draadloos laden,
De 950 heeft juist wel draadloos laden :+

Uit je link:
Google apparently believes that the tradeoff of thickness was not worth it, and that USB Type-C solves a lot of the problems because it is fast and reversible:
Dus je laat Google beslissen wat voor jou het beste is. :o 8)7

Even gekeken 7.9 om 8.1. Nou joepie wat een trade off.
Dan laat ik Microsoft beslissen voor wat het beste voor mij is :)

[ Voor 54% gewijzigd door Tweaker1234 op 05-11-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
D0gtag schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:54:
[...]

De vraag was: waarom heeft de lumia 950 geen draadloos laden, het antwoord maakt mode dus wel belangrijk want daarom zit het niet in de 950.... Over zelf nadenken gesproken :+
Mode bepaald wat er in de toestellen komen simpel zat, mensen willen graag high tech troep daarom zie je toestellen met (nutteloze) QHD en zonder draadloos laden maar met vingerafdrukscanner etc.

Ik hoef geen quad core cpu van 2ghz want realistisch gezien gebruik je het nooit. Een SD615 plus full HD amoled met 3500mah accu usb type C in een kast zoals de 830, maar ja die maken ze niet omdat dat uit de mode is.
De Lumia 950 heeft toch wel draadloos laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cronimet schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:36:
[...]

Dat ik dus niet nog een extra toetsenbord, muis en monitor moet gaan halen om met Continuum te kunnen werken. dus een KVM-switch plus extra monitor zou genoeg zijn?
Misschien is een KVM-switch wat overkill als je het monitor-gedeelte niet gebruikt (KVM staat voor Keyboard, Video, Mouse ;)), al ontlopen de prijzen elkaar niet zoveel. Maar dit ding kost maar €11: pricewatch: Delock Switch USB 2.0 4 port

Heb je wel nog een USB hub nodig om je muis en toetsenbord op aan te sluiten (jammer dat die niet gewoon is ingebouwd - voor de volledigheid, die "4 port" slaat op het feit dat je 1 USB apparaat aan 4 verschillende hosts kan hangen, in jouw geval gebruik je maar 2 ports, een voor je PC en een voor de dock)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Nou dan zijn alle problemen opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
D0gtag schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:57:
[...] Nou dan zijn alle problemen opgelost :+
Er is nooit een probleem geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jawel, want nu is hij te dik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Tweaker1234 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:55:
[...]

De 950 heeft juist wel draadloos laden :+

Uit je link:
Google apparently believes that the tradeoff of thickness was not worth it, and that USB Type-C solves a lot of the problems because it is fast and reversible:
Dus je laat Google beslissen wat voor jou het beste is. :o 8)7
Ik snap niet waarom jij steeds terug komt op: 'wat voor jouw het beste is' en 'waarom een andere dat beslist', google heeft draadloos laden weg gelaten vanwege dikte (dat was het antwoord op dat het te dik was). Ik wil geen draadloos laden.
Ik heb niet gezegd: ik wil geen draadloos laden omdat google zegt dat het het best is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Tweaker1234 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:03:
[...]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die halve mm ga ik ook echt voelen. Ik heb maar snel mijn preorder geannuleerd :(

Ik bedoel, een Lumia 950 is wel 8.2mm dik.
Wel 0,3mm meer dan de 5x! Jemig, alsof je een baksteen in je broekzak hebt, of een bijbel.

Ik kan ook niet wachten tot men weer gaat zeuren dat ie te zwaar is :+ Want hij is wel 12 gram zwaarder dan een S6, ja, dat voel je :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker1234
RobinHood schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:06:
Die halve mm ga ik ook echt voelen. Ik heb maar snel mijn preorder geannuleerd :(

Ik bedoel, een Lumia 950 is wel 8.2mm dik.
Wel 0,3mm meer dan de 5x! Jemig, alsof je een baksteen in je broekzak hebt, of een bijbel.

Ik kan ook niet wachten tot men weer gaat zeuren dat ie te zwaar is :+ Want hij is wel 12 gram zwaarder dan een S6, ja, dat voel je :+
:) Sommige kunnen inderdaad blijkbaar een probleem maken van iets dat er niet is.
Te grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ga ook maar voor een Android denk ik, met die 0,2mm extra in mijn broek ga ik ineens overal tegenaan lopen. Hadden ze draadloos laden er nou maar niet ingestopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:07:
Ik ga ook maar voor een Android denk ik, met die 0,2mm extra in mijn broek ga ik ineens overal tegenaan lopen. Hadden ze draadloos laden er nou maar niet ingestopt :/
Maar, gelukkig heeft Google/LG er wel een grotere accu in kunnen doen.

Want 2700mah is meer dan 3000mah.

Oh, wait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
RobinHood schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:08:
[...]

Maar, gelukkig heeft Google/LG er wel een grotere accu in kunnen doen.

Want 2700mah is meer dan 3000mah.

Oh, wait :+
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

timminater schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:27:
Ik heb ondertussen al even gezocht, maar is er een website waar de 950 XL DualSim verkrijgbaar is? Voor mijn werk verwacht ik binnenkort een 2e simkaart en ik wil nu eigenlijk niet een aankoop doen van 700 euro en over een maand een 2e telefoon ernaast moeten hebben...
Maar enige wat ik dus dusver kan vinden is de 950 DualSim, de XL DualSim zie ik nergens.
MichaelNL85 in "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
Wel spijtig dat er nog geen release date is voor de DT-904 charger, hopelijk komt deze samen uit met de Lumia 950's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:57:
[...]

Misschien is een KVM-switch wat overkill als je het monitor-gedeelte niet gebruikt (KVM staat voor Keyboard, Video, Mouse ;)), al ontlopen de prijzen elkaar niet zoveel. Maar dit ding kost maar €11: pricewatch: Delock Switch USB 2.0 4 port

Heb je wel nog een USB hub nodig om je muis en toetsenbord op aan te sluiten (jammer dat die niet gewoon is ingebouwd - voor de volledigheid, die "4 port" slaat op het feit dat je 1 USB apparaat aan 4 verschillende hosts kan hangen, in jouw geval gebruik je maar 2 ports, een voor je PC en een voor de dock)
Is het eigenlijk dan mogelijk om ook op dezelfde monitor te werken? Dat je dan bv van de een naar de andere kan switchen indien nodig?

Dan heb ik eigenlijk enkel een usb hub, switch port, draadloze lader, continuum dock en misschien nog een bluetooth oortje nodig en ik ben voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cronimet schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:26:
[...]

Is het eigenlijk dan mogelijk om ook op dezelfde monitor te werken? Dat je dan bv van de een naar de andere kan switchen indien nodig?
Ja, maar dan zou ik zo'n ding halen: pricewatch: Aten CS692. Kost wel wat meer natuurlijk. Maar wellicht ondersteunt je monitor wel gewoon meerdere ingangen, dan kun je op je monitor zelf van beeld wisselen en kun je voor de USB switch gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
D0gtag schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:32:
[...]

Het is niet mijn idee dat het te dik is, dit is letterlijk aangegeven door fabrikanten/google waarom ze geen draadloos laden hadden ingebouwd.
Verder zie je ook dat Smasung de s6 wel met QI heeft uitgerust maar meteen ook de accu heeft verkleind, kennelijk neemt het toch aanzienlijk meer ruimte in. (je moet ook beseffen dat het niet alleen ruimte in neemt maar dat het er ook geplaatst moet worden door een werknemer/robot en ze dus een foutmarge moeten mee ontwerpen). Bijna een mm dikker maakt je telefoon van 8.1 naar 9.1 mm.
Erg leuke marketing praat, als je kijkt naar de lumia 950 xl die het wel heeft en dan bedenkt dat als je het weg zou laten, je misschien een halve mm wint, dan is het gewoon een kostenplaatje voor Google. Als je ook nog eens kijkt naar de flagships van de afgelopen tijd dan zie je dat maar weinig flagships het ooit gehad hebben en een enkele het maar heeft laten vallen om een totale BS reden: Google met de Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
RobinHood schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:01:
[...]
Ik geef alleen maar mijn ervaringen mee, zowel persoonlijke als wat ik in mijn omgeving hoor, en dan merk en hoor ik dat de Lumia x20 series gewoon "vaak" last heeft van brak zittende USB poorten. Ik moet ook de mijne regelmatig schoonkrabben met een naald omdat er weer wat stof ingekomen is, waardoor mijn kabels slecht contact maken en vaak helemaal niet blijven haken in de connector.
Mag ik vragen wat jij met je telefoon doet? Ik heb in 2,5 jaar nog nooit problemen gehad met de micro usb in de Lumia 920. Ik kan mij ook niet voorstellen wat er brak aan zou zijn. Het is gewoon een gat, meer niet. Usb c is nog beter omdat het symetrisch is en minder snel slijt. Dus ik zou mij geen zorgen maken.

Tevens vind ik Polycarbonate veel luxer dan een metalen behuizing. Betere gevoelstemperatuur, krast veel minder en als het krast vrijwel onzichtbaar. Deukt ook minder snel. Is lichter. Absorbeert schokken beter dan metaal. Gaat niet gapen. Het ziet er mooier uit. Metalen behuizing ziet er kitscherig wat mij betreft. Alleen maar voordelen dus. Een telefoon met metalen behuizing koop ik per definitie niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 05-11-2015 12:43 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseud0n
enomiss schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:41:
[...]
Mag ik vragen wat jij met je telefoon doet? Ik heb in 2,5 jaar nog nooit problemen gehad met de micro usb in de Lumia 920. Ik kan mij ook niet voorstellen wat er brak aan zou zijn. Het is gewoon een gat, meer niet. Usb c is nog beter omdat het symetrisch is en minder snel slijt. Dus ik zou mij geen zorgen maken.
Persoonlijk toch wel wat problemen met m'n Lumia 920, even oud als de jouwe. De USB-poort lijkt een beetje dieper verzonken te zitten dan dat het hoort. Geen probleem dankzij Qi, maar wel vervelend in de auto, waar het via USB loopt. moet vaak heel veel priegelen met het kabeltje voor die effectief laadt.

Ben eerlijk gezegd ook niet de voorzichtigste persoon die er is, dus ik vermoed dat het probleem meer bij mij ligt, dan bij de Lumia :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:19

ralpje

Deugpopje

Bij alle problemen die ik met die micro-USB poorten in verschillende devices (telefoons, tablets, etc.) heb gehad bleek het uiteindelijk aan de kabel te liggen en niet aan de poort. Op één of andere manier raakt de connector in de kabel op een gegeven moment fubar.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Game_overrr schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:41:
[...]

Erg leuke marketing praat, als je kijkt naar de lumia 950 xl die het wel heeft en dan bedenkt dat als je het weg zou laten, je misschien een halve mm wint, dan is het gewoon een kostenplaatje voor Google. Als je ook nog eens kijkt naar de flagships van de afgelopen tijd dan zie je dat maar weinig flagships het ooit gehad hebben en een enkele het maar heeft laten vallen om een totale BS reden: Google met de Nexus.
Een QI sticker kost misschien een euro... enige reden dat ik kan bedenken dat ze hem eruit hebben gelaten is vanwege de huwai versie, deze heeft een metalen body en draadloos laden had een ander materiaal moeten zijn of een ander ontwerp. Of beiden draadloos laden of beiden niet zullen ze gedacht hebben bij google. Kosten overweging zal het niet zijn aangezien de vorige nexi het wel hadden en goedkoper waren. nexus 4,5 & 6.

Voor de duidelijkheid de nexus 5x is 7.9mm dik en heeft een 2700mah accu de nexus 6p is 7.2mm en heeft een 3450mah accu. De nexus is dus niet 7.2mm dik en met een 2700mah accu. Het argument: het is maar een halve mm, tja zo kan je bij alles steeds features toevoegen want het is maar steeds een halve mm meer totdat je een toestel van 2cm hebt.

De S6 is 6.8mm en heeft draadloos laden. de LG v10 is 8.6mm heeft geen draadloos laden en weegt 192gram.

Voor mij hadden ze de 950 zonder draadloos laden kunnen doen en dunner kunnen maken,
ik snap dat voor sommige die .6mm extra in hun broek een welkome toevoeging is :+

We wachten de reviews wel af.
ralpje schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:54:
Bij alle problemen die ik met die micro-USB poorten in verschillende devices (telefoons, tablets, etc.) heb gehad bleek het uiteindelijk aan de kabel te liggen en niet aan de poort. Op één of andere manier raakt de connector in de kabel op een gegeven moment fubar.
Zo is het ontworpen, de meeste krachten komen op het kabel uiteinde van de plug dan van de device, omdat een kabel goedkoper is dan een device was het idee.

[ Voor 14% gewijzigd door D0gtag op 05-11-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:41
Sowieso is het raar dat ze beginnen over óf USB-C óf draadloos laden. Want volgens mij moet het gewoon beiden prima kunnen (zoals MS nu ook doet). Het is gewoon een lulverhaal over dat USB-C zo geweldig zou zijn.

Wat ik me nog wel afvraag: welke versie van QI zit er eigenlijk in de 950? Is dat de nieuwe variant die ook op langere afstanden kan opladen of nog de bestaande?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:26:
Sowieso is het raar dat ze beginnen over óf USB-C óf draadloos laden. Want volgens mij moet het gewoon beiden prima kunnen (zoals MS nu ook doet). Het is gewoon een lulverhaal over dat USB-C zo geweldig zou zijn.
nieuws: Google: sommige usb-c-kabels van derden zijn gevaarlijk bij opladen l...
Toevallig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Niet online
In principe ga ik voor de 950 xl. Maar ik twijfel toch nog. Wat zijn jullie voornaamste redenen om te kiezen voor de 950 xl of juist voor de 950? Zijn het de grootte, de iets betere specs van de xl? Of vanwege de gratis display dock bij de xl? Of juist omdat de 950 kleiner is? De L930 die ik nu heb kan ik makkelijk met een hand bedienen, dat zal met de 950 ook geen probleem zijn. Een groter display lijkt me daarentegen ook wel weer fijn..

[ Voor 5% gewijzigd door penscup62 op 05-11-2015 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 11:41
penscup62 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:37:
In principe ga ik voor de 950 xl. Maar ik twijfel toch nog. Wat zijn jullie voornaamste redenen om te kiezen voor de 950 xl of juist voor de 950? Zijn het de grootte, de iets betere specs van de xl? Of juist omdat de 950 kleiner is? De L930 die ik nu heb kan ik makkelijk met een hand bedienen, dat zal met de 950 ook geen probleem zijn. Een groter display lijkt me daarentegen ook wel weer fijn..
Zit met dezelfde twijfel én zelfde huidige toestel. Met 1 hand bedienen is leuk, maar groot display is ook leuk. Ik denk dat ik de knoop pas definitef doorhak als ik beide toestellen eens vast gehad heb. Voor de specs hoef je m.i. niet voor de een of de ander te kiezen, het zijn allebei prima toestellen qua hardware.

Wat ik wel zeker weet is dat er een Mozo-back bij komt :9

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:24
Keuze voor XL is voor mij vanwege het gratis dock. Scherm van de genwone 950 kan ik sowieso al niet met 1 hand bedienen, dus dan ik net zo goed voor de XL gaan.

En de 950 XL is op dit moment gewoon het topmodel/flagship......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
D0gtag schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:12:
[...]
kwam uit een tijd dat de draad erin steken in de avond als vervelend ervaren werd door de massa. USB type c is omkeerbaar en kan je dus blind erin steken.
1. Suggestief. De massa weet half niet wat het is. Heeft niets met USB-C te maken.
2. Blind? Niet met het licht uit 's avonds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevC
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 15:10
Keuze 950 XL is voor mij het grotere scherm / snellere (grafische) processor en daarbij ook nog het gratis dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseud0n
Twardt schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:41:
Keuze voor XL is voor mij vanwege het gratis dock. Scherm van de genwone 950 kan ik sowieso al niet met 1 hand bedienen, dus dan ik net zo goed voor de XL gaan.

En de 950 XL is op dit moment gewoon het topmodel/flagship......
Ik was ook sterk aan't overwegen om voor de XL te gaan. Met het dock erbij komt die eigenlijk rond dezelfde prijs als de 950.

Uiteindelijk heb ik dan toch maar de 950 besteld, om 2 redenen:
  • Ik heb BT tobo en muis, en een miracast scherm. Dock is dus eigenlijk niet echt nodig, tenzij ik aan een andere bureau zit. (En hoewel ik Continuum een kick-ass feature vind, lijkt me die hoofdzakelijk interessant voor zakelijk gebruik. Ik heb al een Surface Pro, desktop en 2 laptops liggen thuis, waarom zou ik dan m'n GSM gebruiken...)
  • Ik ben bang dat de 950 simpelweg te groot is... Ik heb m'n telefoon graag in m'n broekzak, en de 950 is ongeveer even breed als m'n 920 + een pakje dunner. De 950XL is breder en hoger en zou misschien wel eens vervelend kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
D0gtag schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:31:
[...]
. Niet keuzen te lezen vol met onzin van oude nokia fanboys die alle kritiek weghonen met drogredenen.
Ja, ik vind het dus gek...
Weer op niveau. Suggestief. Aannemen dat iets wat je denkt een feit is.
Je krijgt simpelweg de pan op je neus :+ En ja, dan ga je maar namen noemen. En in extremen denken. Oude Nokia fanboys...hoe verzin je het... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tweaker1234 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:47:
En in extremen denken. Oude Nokia fanboys...hoe verzin je het... 8)7
Nouja, ben er wel eentje, zo'n beetje elke Phone wel gehad. Maar wat heeft dat te maken met Microsoft toestellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
penscup62 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:37:
In principe ga ik voor de 950 xl. Maar ik twijfel toch nog. Wat zijn jullie voornaamste redenen om te kiezen voor de 950 xl of juist voor de 950? Zijn het de grootte, de iets betere specs van de xl? Of vanwege de gratis display dock bij de xl? Of juist omdat de 950 kleiner is? De L930 die ik nu heb kan ik makkelijk met een hand bedienen, dat zal met de 950 ook geen probleem zijn. Een groter display lijkt me daarentegen ook wel weer fijn..
Ik ga , na jarenlange Android gebruiker te zijn, overstappen naar Windows en de Lumia 950XL lijkt mij een super toestel.
De combinatie van het design, het (schijnbare want nog niet getest) gebruiksgemak van de Windows omgeving, camera, en de specs maken het voor mij de ideale smartphone om de overstap te wagen.
Qua apps zal ik niets missen denk ik , en aangezien het makkelijker is voor de ontwikkelaars om de apps van Android naar WP te porten zal dit 'probleem' er niet lang meer zijn.
Pagina: 1 ... 12 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.