Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
Frozenhands schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:10:
Misschien is deze vraag al eerder gesteld voor Windows 10 mobile, maar kun je dit ook i.c.m. met Whatsapp web bijvoorbeeld gebruiken? Ik lees op de FAQ van whatsapp web dat dit nog niet ondersteund wordt, klopt dat? Dit kan voor mij van invloed hebben of ik deze telefoon ga bestellen of niet.
Het werkt hier prima i.c.m. een PC met Chrome

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not_a_robot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:07

not_a_robot

stiekem wel een robot

Whatsapp web werkt ook op windows phone.

Sorry repost

[ Voor 16% gewijzigd door not_a_robot op 02-11-2015 15:20 . Reden: repost ]

hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omied schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:30:
[...]

Ja, ik ook. Jammer! Ik stuur ze wel even een mailtje voor een verklaring.
Het is vreemd want de dual sim Lumia's 950/950XL zijn nog steeds op de FNAC site beschikbaar voor dezelfde goede prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

not_a_robot schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:18:
Whatsapp web werkt ook op windows phone.

Sorry repost
At this time, WhatsApp Web is available only for Android, iPhone 8.1+, Windows Phone 8.0 and 8.1, Nokia S60, Nokia S40 EVO, BlackBerry and BlackBerry 10 smartphones.
Ik weet niet hoe het zit met de Windows 10 Mobile client. Is W10M backward compatible met WP8(.1) apps?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 22:19
Frozenhands schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:10:
Misschien is deze vraag al eerder gesteld voor Windows 10 mobile, maar kun je dit ook i.c.m. met Whatsapp web bijvoorbeeld gebruiken? Ik lees op de FAQ van whatsapp web dat dit nog niet ondersteund wordt, klopt dat? Dit kan voor mij van invloed hebben of ik deze telefoon ga bestellen of niet.
Whatsapp web werkt prima met mijn Lumia 830 en 635. Sterker nog, het werkt zelfs met mijn drie jaar oude Nokia 808 met Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
coenox schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:37:
[...]

Whatsapp web werkt prima met mijn Lumia 830 en 635. Sterker nog, het werkt zelfs met mijn drie jaar oude Nokia 808 met Symbian.
Ja, dat klopt, want dit heb ik ook gelezen op de website van WhatsApp web. Ik kan dus niks over Windows 10 mobile vinden...

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41
Frozenhands schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:53:
[...]

Ja, dat klopt, want dit heb ik ook gelezen op de website van WhatsApp web. Ik kan dus niks over Windows 10 mobile vinden...
Op m'n 930 met de laatste Win10 build werkt het gewoon. Heeft voor zover ik weet ook altijd gewerkt onder Win10.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb op dit moment geen toestel met Windows 10, maar ik ga er vanuit dat het werkt.Bij Whatsapp zorgen ze er goed voor dat het op alles systemen goed werkt, zelfs de Symbian versie krijgt nog updates. Ik kan me niet voorstellen dat ze - als het niet al werkt - er niet voor zorgen dat het gaat werken op Windows 10.

Zie ook: http://neurogadget.com/20...wer-newest-features/13233

[ Voor 16% gewijzigd door coenox op 02-11-2015 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:02

SomerenV

It's something!

Frozenhands schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:53:
[...]

Windows 10 Mobile is in de basis grotendeels gelijk aan Windows Phone 8.1 dus praktisch alle apps die op WP8.1 werken die werken ook op Win10, inclusief alle functionaliteiten. Je moet het zien als stap van Android 4 naar Android 5, of iOS 6 naar iOS 7. Relatief grote stappen zonder dat er echt heel veel veranderd zeg maar.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Game_overrr schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:13:
[...]

Wat zijn voor jou de pro's en con's voor de beide telefoons? Weeg het gewoon eerlijk af en kijk wat echt het beste is..
Pro Nexus: Quad HD Amoled scherm, kale versie van Android, altijd laatste nieuwe update, uitstekende hardware qua prestaties, goede camera, grote batterij en uitstekende vingerafdrukscanner

Con Nexus: balk aan de achterkant ziet er raar uit, geen SD kaart slot

Pro Lumia: Lichte en gebruiksvriendelijke OS, goede specs, uitstekende camera (hoop ik), quick charge, SD-kaart slot

Con Lumia: irisscanner want ik had liever een vingerafdrukscanner gezien, door het kleiner aanbod qua apps wordt het OS sneller saai

Dus het is een beetje een gelijkspel momenteel :)
Het is niet gemakkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik heb reactie van FNAC. Vind het maar een vaag verhaal, daar ik wel een afschrijving heb op mijn CC:
The Fnac.pt appreciate your contact.

The question that put us of the status of your order nr *** reported that it is likely canceled for technical reasons that prevented the correct connection to the card issuer.

This way, since this is alien to the Fnac suggest confirm if there is any abnormal situation with your card or attempt a new order.

You can place a new order but with another way to payment.
* Update; Met de bank gebeld en inderdaad de betaling staat gewoon netjes klaar. Bij de annulering is er niets geannuleerd aan de kant van mijn credit card.

[ Voor 13% gewijzigd door Caros op 02-11-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omied
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 08:23
Caros schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:00:
Ik heb reactie van FNAC. Vind het maar een vaag verhaal, daar ik wel een afschrijving heb op mijn CC:

[...]

* Update; Met de bank gebeld en inderdaad de betaling staat gewoon netjes klaar. Bij de annulering is er niets geannuleerd aan de kant van mijn credit card.
Hier idem. Vaag dat ze mijn creditcard niet kunnen bevestigen; ook omdat ik wel via mijn creditcardmaatschappij ICS werd omgeleid voor het invullen van mijn 3D SecureCode. Jammer ook dat ze geen Paypal lijken te accepteren.

[ Voor 69% gewijzigd door Omied op 02-11-2015 18:19 . Reden: Dubbelpost i.v.m. niet refreshen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cronimet schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:54:
[...]

Pro Nexus: Quad HD Amoled scherm, kale versie van Android, altijd laatste nieuwe update, uitstekende hardware qua prestaties, goede camera, grote batterij en uitstekende vingerafdrukscanner

Con Nexus: balk aan de achterkant ziet er raar uit, geen SD kaart slot

Pro Lumia: Lichte en gebruiksvriendelijke OS, goede specs, uitstekende camera (hoop ik), quick charge, SD-kaart slot

Con Lumia: irisscanner want ik had liever een vingerafdrukscanner gezien, door het kleiner aanbod qua apps wordt het OS sneller saai

Dus het is een beetje een gelijkspel momenteel :)
Het is niet gemakkelijk...
Veel van de voordelen die de Nexus heeft, heeft de 950/950xl ook:
QuadHD? Check
OLED: Check
Altijd de laatste versie van het OS [goede support dus]: Check
Uitstekende hardware: check [volgens mij gewoon hetzelfde als iedere flagship van dit moment]
Grote accu: check, zelfs groter dan die van de 5x.

Dan heb je nog vingerafdruk vs iris, ik zie zelf liever een irisscanner, zat gevallen te bedenken waarbij een vingerafdruk scanner vrij onhandig is, denk maar eens aan bijv. als je handschoenen draagt.

En natuurlijk het OS, en eigenlijk het ecosysteem. Als je in het Google ecosysteem zit is Android wat beter, zit je in het MS systeem is Windows handiger.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:04

Swerfer

Hmm...

Omied schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:15:
[...]

Hier idem. Vaag dat ze mijn creditcard niet kunnen bevestigen; ook omdat ik wel via mijn creditcardmaatschappij ICS werd omgeleid voor het invullen van mijn 3D SecureCode. Jammer ook dat ze geen Paypal lijken te accepteren.
Ik had ook al een bank betaling geprobeerd, maar je moet ook een bankrekeningnummer opgeven (IBAN), maar de Nederlandse wordt niet geaccepteerd omdat die te weinig digits heeft ten opzichte van de Portugese. In Portugal zijn de bankrekeningnummers veel langer dan in Nederland en daarmee ook de IBAN nummers...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 11:57
RobinHood schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:32:
[...]

Dan heb je nog vingerafdruk vs iris, ik zie zelf liever een irisscanner, zat gevallen te bedenken waarbij een vingerafdruk scanner vrij onhandig is, denk maar eens aan bijv. als je handschoenen draagt.
En wat hoe zit dat dan met een zonnenbril? Of in het donker? Vind t wel interessant zo'n irisscanner maar ik denk wel dat je vaker verplicht bent een wachtwoord in te voeren dan met een vingerafdrukscanner.. Ach over een paar jaar hebben we allebei :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 22:48
Iris werkt ook in het donker en zonnebril, ik kijk nog ff voor een bron, maar had het wel gelezen ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, ze zouden een near-infrared scan gebruiken, waardoor donker en zonnebrillen de boel niet in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:04

Swerfer

Hmm...

Game_overrr schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:39:
Iris werkt ook in het donker en zonnebril, ik kijk nog ff voor een bron, maar had het wel gelezen ergens
http://www.nokiapoweruser...th-sunglasses-or-in-dark/

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
RobinHood schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:32:
[...]

Veel van de voordelen die de Nexus heeft, heeft de 950/950xl ook:
QuadHD? Check
OLED: Check
Altijd de laatste versie van het OS [goede support dus]: Check
Uitstekende hardware: check [volgens mij gewoon hetzelfde als iedere flagship van dit moment]
Grote accu: check, zelfs groter dan die van de 5x.

En natuurlijk het OS, en eigenlijk het ecosysteem. Als je in het Google ecosysteem zit is Android wat beter, zit je in het MS systeem is Windows handiger.
Vandaar dat mijn keuze moeilijk is, het zijn beide blijkbaar steengoede toestellen.
Ik heb een tablet waar ik Android op draai, op mijn werk en thuis op de pc draai ik Windows 😊

Fuck it, ik ga voor de Lumia. Ik heb het gevoel dat de camera ons gaat verbluffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 22:24

The Chosen One

Zie signature!

En met sunglasses in in donkere kamer met gordijnen dicht en geen lampen aan? :P

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:41:
En met sunglasses in in donkere kamer met gordijnen dicht en geen lampen aan? :P
Terwijl je ogen dicht zijn?

Dan zou Cortana je gewoon een persoonlijke vraag moeten stellen :P Al krijgen we dan weer een nieuw privacy schandaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:04
Als je ogen dicht zijn kun je toch niet naar het scherm kijken, dus dan zou ontgrendelen ook vrij nutteloos zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel, hoe moet Cortana anders een liedje voor je zingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sem-v
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 11:57
TOF oOo

Toch weer een rede extra om voor de 950 te gaan. Wil overstappen van Android naar Windows, de lumia's hebben me altijd wel geïnteresseerd, net als de HTC 8X (en S?) maar altijd bij de Android gebleven. Tegenwoordig zijn alle androids redelijk mainstream imo, weet niet hoe andere overlopers van Android naar Windows dit zien?

[ Voor 41% gewijzigd door sem-v op 02-11-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
RobinHood schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:46:
Jawel, hoe moet Cortana anders een liedje voor je zingen?
*Sniff*, *sniff* :'( werkte Cortana maar met je telefoon op Nederlands... (of ze dan in Engels is maakt me niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyramiden schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:18:
[...]*Sniff*, *sniff* :'( werkte Cortana maar met je telefoon op Nederlands... (of ze dan in Engels is maakt me niet uit)
Je weet dat je de regio instellingen (metrisch, Euro, NL op je lockscreen) wel gewoon op NL kan laten staan?
Ik heb sinds 3 weken dat ik het zo heb staan. De afgelopen dagen had ik niet eens gemerkt dat alles niet meer op NL stond. En Cortana kan ik dan lekker tegen blijven lullen: <drive to home> Here we go.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb ik het ook, datum etc is nederlands, afstanden zijn metrisch, telefoon is verder amerikaans, ook vanwege Cortana.

Werkt prima, OS'en vind ik sowieso vaak niet prettig in het nederlands, veel nederlandse worden zijn namelijk nogal houterig vertaald vanuit het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Opzich is het geen probleem, maar ik zou het gewoon op prijs stellen.

Over die vertaling ben ik het ook eens. Zo moet je in W10M bijvoorbeeld je wekker uitzetten met de knop "verwijderen" elke ochtend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cronimet schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:38:
[...]

Vandaar dat mijn keuze moeilijk is, het zijn beide blijkbaar steengoede toestellen.
Ik heb een tablet waar ik Android op draai, op mijn werk en thuis op de pc draai ik Windows 😊

Fuck it, ik ga voor de Lumia. Ik heb het gevoel dat de camera ons gaat verbluffen...
Ik ging dan eerste instantie ook voor de Lumia 950 (white) en heb mijn pre order gecancelled. Nu heb ik een Nexus 5x (white) besteld.

Heb altijd een iPhone gehad en nooit eerder een Android of een Windows mobile gebruikt. Ik wilde een overstap wagen naar een ander OS maar de weinige apps in de Windows store heeft mij uiteindelijk doen besluiten om naar het Android kamp over te stappen.

Laat er geen misverstand zijn; de nieuwe Lumia toestellen zijn prachtige toestellen met highend specs. Misschien dat ik later toch de overgang waag als ook Windows de komende tijd groei laat zien in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:41
Als dit de echte video-kwaliteit is, dan is dat echt supertof:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qO1fI3Ob1dE&feature=youtu.be]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:03:
[...]

Ik ging dan eerste instantie ook voor de Lumia 950 (white) en heb mijn pre order gecancelled. Nu heb ik een Nexus 5x (white) besteld.

Heb altijd een iPhone gehad en nooit eerder een Android of een Windows mobile gebruikt. Ik wilde een overstap wagen naar een ander OS maar de weinige apps in de Windows store heeft mij uiteindelijk doen besluiten om naar het Android kamp over te stappen.

Laat er geen misverstand zijn; de nieuwe Lumia toestellen zijn prachtige toestellen met highend specs. Misschien dat ik later toch de overgang waag als ook Windows de komende tijd groei laat zien in de markt.
De reden "te weinig apps" hoor ik nu al 2 jaar en is gewoon irrirtant aan het worden.
De belangrijkste apps zijn er, uiteraard zullen er apps zijn die iemand persoonlijk belangrijk vind maar niet op WP zijn maar hier zijn dan alternatieven voor. ( Ik mis dus ook geen één app )
Ook worden de websites steeds beter mobiel toegankelijk gemaakt voor mobiel ( bv. tweakers ) hier heb je geen app meer voor nodig.
Het mooie van WP is dat je die pagina's mooi kan pinnen op je Home screen.

Persoonlijk denk ik dat apps minder belangrijk gaan worden naar mate de de site's beter gaan voor mobiel ( en tweakers is hier een mooi voorbeeld van ), echter dit kan nog even duren.

Mijn mening is dan ook "de reden te weinig apps" is geen reden meer, en al helemaal niet meer met de 950 met Win10.
Dus wat is de andere reden :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38
ErwinJ schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:09:
[...]

De reden "te weinig apps" hoor ik nu al 2 jaar en is gewoon irrirtant aan het worden.
De belangrijkste apps zijn er, uiteraard zullen er apps zijn die iemand persoonlijk belangrijk vind maar niet op WP zijn maar hier zijn dan alternatieven voor. ( Ik mis dus ook geen één app )
Ook worden de websites steeds beter mobiel toegankelijk gemaakt voor mobiel ( bv. tweakers ) hier heb je geen app meer voor nodig.
Het mooie van WP is dat je die pagina's mooi kan pinnen op je Home screen.

Persoonlijk denk ik dat apps minder belangrijk gaan worden naar mate de de site's beter gaan voor mobiel ( en tweakers is hier een mooi voorbeeld van ), echter dit kan nog even duren.

Mijn mening is dan ook "de reden te weinig apps" is geen reden meer, en al helemaal niet meer met de 950 met Win10.
Dus wat is de andere reden :P >:)
Ik kan me het begin van Android nog herinneren. Te weinig apps in de play store! Toch gingen mensen uiteindelijk ook voor Android kiezen.

Persoonlijk ben ik het helemaal met je verhaal eens. Ik mis eigenlijk geen enkele app op mijn Windows Phone. Ach, er zijn wel eens een paar apps die ik wel eens zou willen uitproberen, maar als ik deze dan op mijn Android tablet installeer, ben ik er na een week weer zat van :p De apps die ik dagelijks gebruik (en ook per se wil hebben op mijn telefoon) zijn allemaal aanwezig: de bank apps, spotify en mail clients.
Soms denk ik: zal wel handig zijn als ik mijn krant app ook op mijn telefoon zou hebben, maar aan de andere kant, leest die een heel stuk prettiger op mijn 8" Android tablet...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Laten we gewoon eerlijk zijn, als jij een mooi apparaat als een fototoestel koopt en je Wilt een companion app installeren dan is deze er vaak niet voor Windows Phone. Ik ben al een wp gebruiker vanaf de Lumia 800, maar dit is gewoon realiteit. Er zijn talloze companion apps te vinden die nog niet uit zijn. Mij maakt het niets uit, maar ik kan mij echt voorstellen dat mensen voor een ander os kiezen vanwege deze redenen. Ik blijf zelf lekker wachten op de Lumia 950 XL:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Game_overrr schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:09:
Laten we gewoon eerlijk zijn, als jij een mooi apparaat als een fototoestel koopt en je Wilt een companion app installeren dan is deze er vaak niet voor Windows Phone. Ik ben al een wp gebruiker vanaf de Lumia 800, maar dit is gewoon realiteit. Er zijn talloze companion apps te vinden die nog niet uit zijn. Mij maakt het niets uit, maar ik kan mij echt voorstellen dat mensen voor een ander os kiezen vanwege deze redenen. Ik blijf zelf lekker wachten op de Lumia 950 XL:)
Het blijft altijd een afweging. Elk apparaat wat je koopt zal positieve punten en negatieve punten hebben (ik ben in ieder geval nog nooit een apparaat tegen gekomen wat alleen positieve punten had op mijn lijstje..)

Ik zat te kijken naar de Galaxy Note 5 (die uiteindelijk niet eens naar Nederland kwam...) en 4 vs de Cityman (zoals hij toen nog bekend stond).

Note: groot scherm, pen, Samsung Android
Lumia: groot scherm, geen pen, windows

Als ik Samsung Android vs Windows doe, wint Windows het voor mij met zeer grote voorsprong. Zo groot zelfs, dat ik het gebrek aan pen op de Lumia voor lief neem. Als het Google Android was geweest (dus zonder die extra laag van Samsung) had ik mogelijk getwijfeld en was de kans groot geweest dat ik toch voor de Note 4 gegaan was (en ja, ik weet dat je custom roms hebt, maar daar heb ik helemaal geen zin in)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Nee maar daarom, ik vind het altijd een beetje raar dat mensen voor anderen kunnen bepalen dat te weinig apps geen reden is. Dan kijk je dus puur persoonlijk en dat vind ik arrogant. Natuurlijk is het wel zo dat andere mensen de Windows store niet kennen en per definitie zeggen dat er te weinig apps zijn, maar geef ze eens ongelijk: Waarom zou je vrijwillig naar minder apps gaan? Persoonlijk mis ik niets in de store en zelfs gta san Andreas speel ik vaak:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:23
geenstijl schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:51:
[...]

Ik gebruik zelf de CR200, indertijd voor € 50 gekocht in Duitsland.(L830)
http://www.amazon.de/gp/a...ID=419QBClzXCL&ref=plSrch

Draadloos laden is ideaal in de auto en er zit ook nog een losse USB poort op.
Hoe bevalt die jou? Ik heb hem ook gehad maar bij liet het plakgedeelte zoveel plak los dat ik een gigantische vlek op mijn voorruit had, dat was dus ook de reden dat nadat hij kapot was (onderste klem ging niet meer mee omhoog, bekend probleem) dat ik voor een andere, non charging autohouder ging, met een losse charging kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
Dit is wel weer erg jammer nu MS zijn telefoons leuk in de markt wil zetten,
Maximale cloud opslag (zonder office 365) terug naar 5GB. Dat is een half jaar foto's maken.
Dit maakt het voor mij toch weer interessanter om ook naar android te kijken (15GB +onbeperkt foto's uploaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nixo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:16:
Maximale cloud opslag (zonder office 365) terug naar 5GB. Dat is een half jaar foto's maken.
Dit maakt het voor mij toch weer interessanter om ook naar android te kijken (15GB +onbeperkt foto's uploaden)
Ach, daar betaal je de prijs wel weer terug via reclame, al verwacht ik gezien de reacties dat MS dit toch weer gaat aanpassen, standaard gratis jaar office 365 voor lumia's etc.

Beetje jammer dat ze 0,0 informatie geven voor de Music pass, extra muziek op je onedrive om af te spelen zit er dan ook niet meer in. Ik heb zelf office 365, dus toch genoeg opslag.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Nixo schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:16:
"Laten we een toestel maken met veel pixels in de camera en de ruimte van OneDrive meer dan halveren! Mensen MOETEN dan wel een Office365 abonnement afnemen. Win-win situatie!"

Ik heb nog wat bonusses lopen, dus ik heb even de tijd hoe ik de automatische upload naar een andere omgeving kan laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Game_overrr schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:23:
Nee maar daarom, ik vind het altijd een beetje raar dat mensen voor anderen kunnen bepalen dat te weinig apps geen reden is. Dan kijk je dus puur persoonlijk en dat vind ik arrogant. Natuurlijk is het wel zo dat andere mensen de Windows store niet kennen en per definitie zeggen dat er te weinig apps zijn, maar geef ze eens ongelijk: Waarom zou je vrijwillig naar minder apps gaan? Persoonlijk mis ik niets in de store en zelfs gta san Andreas speel ik vaak:)
Arrogant ben ik ?? ( neem aan dat je refereert naar mijn post ;) )
Ik geef alleen aan dat het apps verhaal geen reden meer hoeft te zijn.
Als jij een compleet ander toestel niet neemt vanwege bv.1 app die er niet is is dat jouw keuze en geen reden dat er te weinig apps zijn. Dat is wat ik hier probeer mee duidelijk te maken.

De meeste mensen geven apps als argument aan,maar als je gaat doorvragen kom je erachter dat het meestal om 1 a 2 apps gaat wat ze echt missen en nodig hebben.
Daarbij gaat Win10 als het goed is voor de app makers hier een verandering in brengen.

Lang verhaal kort
Iedereen kiest wat hij/zij graag wilt maar het "te weinig app" verhaal is gewoon niet meer aan de orde en dit is niet alleen mijn mening. Er zijn genoeg mensen en tweakers die nu van een Iphone/Android naar de 950 gaan ;) als bewijs dat MS op de goede weg is. ( behalve nu het Onedrive verhaal weer :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:De discussie over de beperking van de opslagcapaciteit in Onedrive hoort hier niet thuis

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
PaT schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:38:
[modbreak]De discussie over de beperking van de oplsagcapaciteit in Onedrive hoort hier niet thuis[/modbreak]
Een belangrijke rede waarom ik de 950 nu links laat liggen! Dus hoort toch een beetje thuis hier.

[ Voor 8% gewijzigd door enomiss op 03-11-2015 12:47 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
enomiss schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:46:
[...]

Een belangrijke rede waarom ik de 950 nu links laat liggen! Dus hoort toch een beetje thuis hier.
Want ?
Google drive of Iphone Cloud bied meer ?

Ik heb hier geen kijk op aangezien ik het niet gebruik, maar ben wel benieuwd aangezien dit je belangrijkste reden is vind ik dit wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Is dat niet een beetje kort door de bocht? Je kan de 950 ook prima met een andere clouddienst gebruiken, en ik zou niet verbaast zijn als MS besluit net als bij de 640 er iig 1 jaar Office 365 bij te doen.

Ik baal er ook van, maar ik gebruik nu ook maar 2GB van mijn onedrive, die 30GB die ik heb omdat ik een Lumia heb + foto's upload is leuk, maar niet persé nodig.

En MS staat wel bekend om dingen terug te draaien als de outcry iets te groot is, zie het debacle van de Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
iCloud, met standaard een lagere opslagcapaciteit dan dat je nodig hebt voor backups is niet echt een beter alternatief nee. Ik heb een dropbox account dat vol staat (nadat mijn extra geheugen van HTC eraf ging), een icloud acccount dat vol staat dus kan er ook nog wel een vol OneDrive account bij ;)

Als de implementatie van de verschillende diensten maar goed is, dan zoek ik zelf wel een cloud dienst die backups regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
[...]

Bestaande accounts gaan volgens mij niet veranderen. Verder krijg je ook gratis opslag als je een Lumia gebruikt. En verder kun je zo'n Office abonnement ook nog op PC gebruiken e.d.

Ik heb zelf nog 100gb tot 2017 gratis, dus ik wacht het wel af. Het lijkt me sterk dat dit zo gaat blijven en anders haal ik er wel zo'n office abonnement bij. Wil eigenlijk toch al overstappen met mn hoofd-mail van Gmail naar Outlook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Game_overrr
ErwinJ schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:19:
[...]

Arrogant ben ik ?? ( neem aan dat je refereert naar mijn post ;) )
Ik geef alleen aan dat het apps verhaal geen reden meer hoeft te zijn.
Als jij een compleet ander toestel niet neemt vanwege bv.1 app die er niet is is dat jouw keuze en geen reden dat er te weinig apps zijn. Dat is wat ik hier probeer mee duidelijk te maken.

De meeste mensen geven apps als argument aan,maar als je gaat doorvragen kom je erachter dat het meestal om 1 a 2 apps gaat wat ze echt missen en nodig hebben.
Daarbij gaat Win10 als het goed is voor de app makers hier een verandering in brengen.

Lang verhaal kort
Iedereen kiest wat hij/zij graag wilt maar het "te weinig app" verhaal is gewoon niet meer aan de orde en dit is niet alleen mijn mening. Er zijn genoeg mensen en tweakers die nu van een Iphone/Android naar de 950 gaan ;) als bewijs dat MS op de goede weg is. ( behalve nu het Onedrive verhaal weer :( )
Je moet het niet zo kwaad zien, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik zie alleen vaak genoeg heren van welk kamp dan ook (iOS, Android en Windows Phone) redenen bedenken waarom zij vinden dat een bepaalde telefoon of OS bij iemand hoort, ook al vind de persoon zelf het niet. Goed voorbeeld is het aanbod van apps op Windows Phone. Voor sommigen betekent het hebben van een telefoon ook automatisch het voorhanden hebben van bepaalde apps. Wanneer deze apps ontbreken, dan hebben ze niet de telefoon die ze willen. Veel mensen zeggen dan: ja maar dat heb je niet nodig, of ja maar er zijn ook websites beschikbaar die hetzelfde doen. Het feit is gewoon dat je bij Windows Phone echt heel vaak moet rekenen op een unoffical app want vaak komen de official apps niet. Het geven van de mening: Ja dat valt wel mee, ik mis niets, dus jij ook niet! komt bij mij dus vaak arrogant over. Ik bedoel dit echt niet kwaad!

Wanneer iemand aan mij vraagt: Wat voor telefoon moet ik kiezen? Dan kijk ik vaak naar wat ze zoeken in een telefoon, daar zoek ik dan een telefoon bij. Op die manier krijgt iemand ook echt een telefoon waar hij of zij blij mee is. Dat hoeft niet perse Android, iOS of Windows Phone te zijn.

Ik ben het wel eens met het feit dat er met Windows 10 Mobile een hele hoop officiële apps bij gaan komen en ook het porten van Android en iOS apps moet gemakkelijker worden.

Hoe dan ook, het wordt een tijd waarin Windows 10 Mobile zeker niet meer genegeerd kan worden op de mobiele markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Game_overrr schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:23:
[...]

Je moet het niet zo kwaad zien, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik zie alleen vaak genoeg heren van welk kamp dan ook (iOS, Android en Windows Phone) redenen bedenken waarom zij vinden dat een bepaalde telefoon of OS bij iemand hoort, ook al vind de persoon zelf het niet. Goed voorbeeld is het aanbod van apps op Windows Phone. Voor sommigen betekent het hebben van een telefoon ook automatisch het voorhanden hebben van bepaalde apps. Wanneer deze apps ontbreken, dan hebben ze niet de telefoon die ze willen. Veel mensen zeggen dan: ja maar dat heb je niet nodig, of ja maar er zijn ook websites beschikbaar die hetzelfde doen. Het feit is gewoon dat je bij Windows Phone echt heel vaak moet rekenen op een unoffical app want vaak komen de official apps niet. Het geven van de mening: Ja dat valt wel mee, ik mis niets, dus jij ook niet! komt bij mij dus vaak arrogant over. Ik bedoel dit echt niet kwaad!

Wanneer iemand aan mij vraagt: Wat voor telefoon moet ik kiezen? Dan kijk ik vaak naar wat ze zoeken in een telefoon, daar zoek ik dan een telefoon bij. Op die manier krijgt iemand ook echt een telefoon waar hij of zij blij mee is. Dat hoeft niet perse Android, iOS of Windows Phone te zijn.

Ik ben het wel eens met het feit dat er met Windows 10 Mobile een hele hoop officiële apps bij gaan komen en ook het porten van Android en iOS apps moet gemakkelijker worden.

Hoe dan ook, het wordt een tijd waarin Windows 10 Mobile zeker niet meer genegeerd kan worden op de mobiele markt.
Top !! Mee eens ;)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Even serieus trouwens, ik ben heel erg benieuwd naar de camera van deze telefoon. 20 megapixels en een aperture van f/1.9 zal er voor moeten zorgen dat low-light echt heel erg goed is. Dit in combinatie met een exposure time van 4 sec en een iso van 12800 zullen we zelfs sterrenhemels eens mooi moeten kunnen fotograferen. Met de Lumia 1020 al eens een prachtige hemel vastgelegd, de 950 zal er zeker niet voor onder doen. Weet iemand of er met Windows 10 Mobile de maximale exposure time omhoog gaat naar, zoals bij de iPhone, 30 seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik ben vooral benieuwd naar de combi van deze camera en de 3-led flits. Ik was altijd heel blij met de Xenon flits op mijn Nokia 808. Heb een tweedehands Lumia 1020 overwegen vanwege de Xenon flits, het lijkt er nu op dat dit het laatste toestel met Xenon was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Ik denk dat triple led RGB beter werkt. Xenon is een hele felle snelle lichtbundel die je op het te fotograferen object stuurt dit varieert dus niet in kleur, het stuurt die ene lichtbundel af. De RGB LED is minder fel, maar gebruikt verschillende tinten om vervolgens via software de allerbeste en meest natuurgetrouwe kleur er uit te halen. kwa resultaten zul je in potentie met RGB betere en natuurgetrouwere foto's krijgen, met Xenon zijn de foto's iets helderder. De Xenon verbruikt echter wel meer stroom en kun je niet gebruiken als flashlight (op de Lumia 1020 zit een LED en een Xenon..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
De Xenon op de 808 geeft inderdaad wel problemen als iemand te dicht bij staat. Hele witte gezichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ik denk dat ruimte de hoofdreden is dat de xenon flits eruit is. Voor een xenon flits heb je een vrij grote (of zelfs 2, zoals in de 808) condensator nodig. Deze zijn vrij dik, en dus samen met het scherm erg bepalend voor de dikte van de telefoon. Een foto met een xenon flitser zal altijd superieur zijn aan eentje met een LED (mits je inderdaad niet te dichtbij staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Pyramiden schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:36:
Ik denk dat ruimte de hoofdreden is dat de xenon flits eruit is. Voor een xenon flits heb je een vrij grote (of zelfs 2, zoals in de 808) condensator nodig. Deze zijn vrij dik, en dus samen met het scherm erg bepalend voor de dikte van de telefoon. Een foto met een xenon flitser zal altijd superieur zijn aan eentje met een LED (mits je inderdaad niet te dichtbij staat).
Ja, superieur in welke zin? Als je het hebt over lichtsterkte, dan wint Xenon absoluut, maar RGB is wel degelijk meer dan alleen marketing praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Game_overrr schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:40:
[...]

Ja, superieur in welke zin? Als je het hebt over lichtsterkte, dan wint Xenon absoluut, maar RGB is wel degelijk meer dan alleen marketing praat.
Ten eerste is een flits van een xenon flitsbuis veel "sneller" dan die van een LED (een LED flitser is in theorie gewoon een zaklamp). Hierdoor is het mogelijk om het object dat je fotografeert te "bevriezen" waardoor het veel makkelijker is om een foto te nemen van iets of iemand die beweegt.
Verder komt er circa 10x zoveel licht van een xenon flitser af, waardoor het fotograferen van grote groepen makkelijker is. Ook kun je hierdoor de sluitertijd of de iso omlaag doen.
Ook de kleuren blijven naar mijn mening mooier bij een xenon flitser (ik heb een N8 gehad en gebruik nu een 920, en mijn vader heeft een 1020), maar ik hoop dat de RGB flitser een grote stap vooruit is op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MS moet gewoon een losse flitser uitbrengen voor de 950 en 950xl, mooi hoesje-dingetje eromheen, leuke prijs ervoor vragen, dan verkopen ze er vast wel wat van.

En een jaar later komt Apple met de iFlash die precies hetzelfde doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pyramiden schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:47:
[...]

Ten eerste is een flits van een xenon flitsbuis veel "sneller" dan die van een LED (een LED flitser is in theorie gewoon een zaklamp). Hierdoor is het mogelijk om het object dat je fotografeert te "bevriezen" waardoor het veel makkelijker is om een foto te nemen van iets of iemand die beweegt.
Verder komt er circa 10x zoveel licht van een xenon flitser af, waardoor het fotograferen van grote groepen makkelijker is. Ook kun je hierdoor de sluitertijd of de iso omlaag doen.
Je beschrijf hier eigenljik twee keer hetzelfde ding. De snelheid van de flits (de "lag" als het ware) doet niet zo terzake. Waar het om gaat is dat er genoeg licht vanaf komt zodat je een foto kunt maken met korte sluitertijd, wat foto's van bewegende onderwerpen ten goede komt. Hetzelfde effect kun je net zo goed bereiken met een bouwlamp. Die doet er weliswaar relatief lang over om aan en uit te gaan, maar als je sluitertijd gewoon kort is en je de foto pas maakt als de lamp zijn felste punt heeft bereikt boeit dat niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2015 16:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
.oisyn schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:59:
[...]

Je beschrijf hier eigenljik twee keer hetzelfde ding. De snelheid van de flits (de "lag" als het ware) doet niet zo terzake. Waar het om gaat is dat er genoeg licht vanaf komt zodat je een foto kunt maken met korte sluitertijd, wat foto's van bewegende onderwerpen ten goede komt. Hetzelfde effect kun je net zo goed bereiken met een bouwlamp. Die doet er weliswaar relatief lang over om aan en uit te gaan, maar als je sluitertijd gewoon kort is en je de foto pas maakt als de lamp zijn felste punt heeft bereikt boeit dat niet :)
Niet helemaal. Voor bepaalde factoren is de "snelheid" wel degelijk handig en relevant. Als jij een foto maakt van een groep mensen met een xenon flits zal iedereen door de korte lichtimpuls nog normaal op de foto staan. Als jij een LED flitser met een evengrote lichtopbrengst op een groep zal richten zullen de gezichtsexpressies er wat minder fijn uitzien. Zelfde geld voor sport, een restaurant, of andere situaties waar mensen je bouwlamp niet op prijs stellen.
Ook werkt het een stuk beter om rode ogen tegen te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyramiden op 03-11-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pyramiden schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:04:
[...]

Niet helemaal. Voor bepaalde factoren is de "snelheid" wel degelijk handig en relevant. Als jij een foto maakt van een groep mensen met een xenon flits zal iedereen door de korte lichtimpuls nog normaal op de foto staan. Als jij een LED flitser met een evengrote lichtopbrengst op een groep zal richten zullen de gezichtsexpressies er wat minder fijn uitzien.
Die moet je toch even uitleggen. Bedoel je dan dat je voor LED een langere sluitertijd nodig hebt? Maar dat is toch precies wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
.oisyn schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:11:
[...]

Die moet je toch even uitleggen. Bedoel je dan dat je voor LED een langere sluitertijd nodig hebt? Maar dat is toch precies wat ik zeg?
Het duurt langer om van uit naar zijn maximale lichtopbrengst naar uit te gaan voor een LED dan het duurt voor een xenon flitsbuis om te ontladen. Hierdoor staat je flitser dus langer aan, wat als niet prettig kan worden ervaren door omstanders of door mensen die je op de foto zet.

Ookal is de extra lichtopbrengst zoals je al aangeeft natuurlijk een veel grotere bonus dan dit.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyramiden op 03-11-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Right, je bedoelt dat je dan sneller krijgt dat mensen met hun ogen knipperen e.d.?

.edit: laten we trouwens ophouden met deze compleet offtopic discussie hier ;)

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Even voor de duidelijkheid trouwens, die 950 hebben gewoon Nano-simkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:19
Martinspire schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:25:
Even voor de duidelijkheid trouwens, die 950 hebben gewoon Nano-simkaarten?
Zeker. MS L950 specs pagina link

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:32
Zit nog steeds een beetje op het zogenaamde vinkentouw, nog steeds alles van alle kanten aan het bekijken. Qua wireless charging, is verschil in oplaad snelheid?
Zag deze op de site van Microsoft http://www.microsoft.com/en/mobile/accessory/dt-904/ of voldoet elke QI lader? Want zag laatst eentje die ik in mijn nachtkastje kan bouwen. Al heeft die waarschijnlijk niet al die extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
frankyboy707 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:42:
[...]

Hoe bevalt die jou? Ik heb hem ook gehad maar bij liet het plakgedeelte zoveel plak los dat ik een gigantische vlek op mijn voorruit had, dat was dus ook de reden dat nadat hij kapot was (onderste klem ging niet meer mee omhoog, bekend probleem) dat ik voor een andere, non charging autohouder ging, met een losse charging kabel...
Hier bevalt ie met een jaar in gebruik nog prima. Ik heb hem overigens niet op het raam zitten maar op het dashboard, plakt prima, ook de klemmen doen het gewoon goed.

Hmm, heb trouwens volgens mij de CR-201, wellicht een verbeterde uitvoering?

[ Voor 5% gewijzigd door geenstijl op 03-11-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GroeneThee schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:58:
Zit nog steeds een beetje op het zogenaamde vinkentouw, nog steeds alles van alle kanten aan het bekijken. Qua wireless charging, is verschil in oplaad snelheid?
Zag deze op de site van Microsoft http://www.microsoft.com/en/mobile/accessory/dt-904/ of voldoet elke QI lader? Want zag laatst eentje die ik in mijn nachtkastje kan bouwen. Al heeft die waarschijnlijk niet al die extra's.
Draadloos opladen gaat trager dan met een touwtje, zeker als je via een touwtje quickcharge hebt, volgens mij kan dat niet van Qi.

Zelf heb ik twee draadloze opladers, allebei goedkope chinese dingen. De ene werkt niet heel tof, de ander doet het prima, hangt aan mijn pc, stopt keurig zodra mijn telefoon op 100% zit. Opladen gaat volgens mij wel zo'n 50% trager dan via de oplader, en zo'n 25% trager dan via de computer zelf.

Die van MS is natuurlijk lekker luxe, maar ook bluetooth slurpt weer extra stroom, en met Glance is het ook niet echt nodig dat ie kleurtjes geeft bij berichten denk ik. Ik ben happy met mijn simpele, goedkope dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
GroeneThee schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:58:
Als je hem als nachtkastje gaat gebruiken, dan maakt laadsnelheid eigenlijk niet echt uit lijkt me, dus dan is het gewoon snel genoeg (maar wel heel handig gezien je hem bij telefoontje natuurlijk direct kunt oppakken).
Het zal met QI ongeveer gelijk zijn aan wat hedendaags telefoons kunnen opladen. Mijn 930 doet het in een uurtje of 3 volledig (dus van leeg tot 100%), daar waar de kabel het in 2,5 uur wel voor elkaar krijgt. Dat zal ongeveer gelijk zijn voor de 950. Tenzij je hem dus aan een USB-C kabel hangt en hij dus sneller kan opladen (80% in een half uur geloof ik?). Tot 100% zal echter ook meer tijd vergen, dus uiteindelijk zal het tot volledig vol niet zo heel veel verschil maken denk ik zo.

Zelf ben ik er al wel uit dat ik liever de 950 non-XL wil. Heb even gekeken met grote toestellen en kan eigenlijk niet die met 1 hand bedienen (wat ik toch nog wel vaak doe). Toch wacht ik nog even de reviews af om te zien of het verschil tussen 8- en 6-core nog merkbaar is met bv Continuum. En of er verder nog merkbare verschillen in zitten. Denk aan batterijduur, camera, etc. Daarom pre-order ik hem ook nog niet tot er een paar reviews online komen die dat doen. Zo'n haast heb ik nu ook nog niet om mn 930 te vervangen. Enige waarom ik het wil is omdat de lens bij de camera stuk is gegaan (of nouja, het glas ervoor). Wat overigens ook alleen merkbaar is als je direct tegen het licht in staat te fotograferen.

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 03-11-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ikea heeft tegenwoordig ook draadloze laders. Iemand ervaring mee? http://www.ikea.com/nl/nl/draadloos-opladen/index.html#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de winkel werken ze prima, maar ik vind het knap prijzig, een draadloze lader kost op ebay 2 euro. Natuurlijk, Ikea bouwt ze mooi in, en het zit niet in de meest goedkope meuk van Ikea, maar toch. Een losse bureaulamp en een oplaadmatje heb je voor veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:01

The_Scarabial

MTB for life!

Dat draadloze laden is ook echt een nutteloze toevoeging. Gewoon snachts kabeltje inpluggen en sochtends heb je een telefoon die gewoon ruim een dag mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het wel handig hoor, mijn ervaring is dat USB aansluitingen niet echt het eeuwige leven hebben als je iedere dag in/uit plugt, en het is ook makkelijker als je weggaat van bijv. je bureau en je wilt je telefoon makkelijk meenemen.

Absolute eis? Zeker niet. Toch wel een leuk makkelijkheidje: jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
The_Scarabial schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:29:
Dat draadloze laden is ook echt een nutteloze toevoeging. Gewoon snachts kabeltje inpluggen en sochtends heb je een telefoon die gewoon ruim een dag mee gaat.
Totaal niet mee eens, zo'n rondhangend kabeltje dat je er telkens in moet doen is totaal niet fijn. Zelfde geldt voor in de auto, noem het maar op. Voor mij is wireless charging een key selling point voor een mobielkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Ik ben het daar ook niet mee eens, ik heb een draadloze lader bij mijn pc liggen, daar leg ik hem dan op en ik vind het echt heerlijk. Kan niet meer zonder? nou natuurlijk wel.. Ik vind dit alleen een makkelijke en fijne oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harthead
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:34
Helemaal eens met Game_overrr. Ik heb een draadloze QI lader bij mijn bed, en eentje bij mijn bureau, werkt supergoed. En het klinkt onzinnig, maar het is best fijn om altijd die telefoon te kunnen oppakken.

Things should be as simple as possible, but not simpler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stierenpoep. Draadloos laden is gemak. Gemak dient de mens. En daardoor leg je veel makkelijker je smartphone even tussen door op de lader.
Net als elektrische ramen vs slingeren. Beide kan maar de ene is net even (ge)makkelijker.
Ik vind het zelfs al een beetje raar staan: anno 2015 nog een kabel moeten prikken.
Want tsja, voor data hoef je ook al even niet meer een kabel te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
^Dit.
Draadloos laden is gewoon veel comfortabeler. Zou niet meer zonder willen, en vind het jammer, dat m'n iPhone van 't werk het niet ondersteunt.
We gebruiken 't al sinds de Lumia 920, waarbij je een DT-900 gratis kreeg, en we hebben er intussen nog twee gekocht (ook origineel Nokia), w.o. eentje voor bij m'n man op kantoor. De 1520 ligt naast z'n laptop op de lader, wanneer hij wil bellen, of ergens naartoe gaat, pakt hij hem op, daarna legt hij hem weer op de lader, geen gepriegel met kabeltjes, makkelijker kan niet.

Bovendien is, zoals RobinHood hierboven al aangaf, de microUSB poort nogal fragiel, die hou je dan ook langer heel, en als 'ie toch 'n keertje sneuvelt, kun je de telefoon tenminste nog opladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:07
dan doe ik ook even mee... Eens met bovenstaanden.. Sinds ik draadloos laad wil ik niet meer terug!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik zou graag zelf zo'n 950 XL willen aanachaffen want tlijkt me echt een goddelijk Aparaat!
Momenteel heb ik nog een iphone 5 die heel wat trager is geworden dus tijd voor een nieuw toestel.

Maar nu is men vraag, ong 1 of 2 maand na de release date, zou het iets wat goedkoper worden? Of zal de prijs nog altijd ~700 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
Pherox006 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 03:25:
Ik zou graag zelf zo'n 950 XL willen aanachaffen want tlijkt me echt een goddelijk Aparaat!
Momenteel heb ik nog een iphone 5 die heel wat trager is geworden dus tijd voor een nieuw toestel.

Maar nu is men vraag, ong 1 of 2 maand na de release date, zou het iets wat goedkoper worden? Of zal de prijs nog altijd ~700 blijven?
Goedkoper,wp verkopen niet goed.Beter wacht je gewoon als je hem niet meteen wilt kopen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Amaze86 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 03:42:
[...]

Goedkoper,wp verkopen niet goed.Beter wacht je gewoon als je hem niet meteen wilt kopen.
Ik denk dat je je nog kan vergissen met de komst van de 950.
Deze zal beter gaan verkopen dan de vorige versies.

Als ik alleen al kijk in mijn eigen omgevening ( op niks gebaseerd maar toch ;) ) dan zijn er toch meer mensen dan anders die willen gaan voor de 950.
Als je lees op de fora's oa. hier op tweakers zou je ook zeggen dat meer mensen dan anders voor deze 950 gaan.

Uiteraard zal de prijs na 2 maanden ook wel iets gezakt zijn dit verwacht ik ook, maar of dat spectaculair zal zijn betwijfel ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
The_Scarabial schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:29:
'S nachts een kabeltje prikken, zonder dat je het licht aan moet doen vind ik nog steeds erg lastig. Ik leg hem liever op de lader, kan ik volledig op gevoel doen. Ik heb een kabel bij mijn bed hangen (niet voor de telefoon, die neem ik niet mee naar bed) voor als mijn tablet leeg is. Ik moet altijd mijn licht aan doen omdat ik anders dat #$@#$@#$ stekkertje er weer niet in krijg (en dan komt die kabel ook nog klem te zitten tussen mijn bodem (bed met systeem waarbij je het hoofd en voeteneinde omhoog kan doen).

Ik zou wel willen dat ik alles draadloos kon laden... Als ik thuis kom, leg ik mijn telefoon op de lader, geen kabels zoeken, geen gefruts met die kleine stekkertjes, en als ik 's morgens weg ga, haal ik hem van de lader, geen kabel eruit hoeven trekken, geen kabels die los hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:08
Zelf heb ik in de keuken de inbouwbare versie gebruikt. en het werkt opzicht wel goed.
Moet alleen wel iets preciezer neergelegd worden en laad iets trager dan mijn Nokia QI-lader. maar een stuk beter dan de chinese die ik geprobeerd heb.

Over het algemeen dus tevreden, vooral omdat het geen "los" apparaat meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maajelvv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-08 01:54
Denk dat het nu wel mee valt met het priegelen met kabeltjes aangezien de 950 een USB c connector heeft. Maar ik heb zelf ook een draadloze lader en is stiekem toch wel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Op de site van de Media Markt staat nu "Leverbaar over 7 tot 8 dagen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
maajelvv schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:10:
Denk dat het nu wel mee valt met het priegelen met kabeltjes aangezien de 950 een USB c connector heeft. Maar ik heb zelf ook een draadloze lader en is stiekem toch wel makkelijker
Maar kan je daar je standaard micro usb stekker in steken? Of heb je dan weer een converter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-07 13:59
Wailing_Banshee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:14:
[...]

Maar kan je daar je standaard micro usb stekker in steken? Of heb je dan weer een converter nodig?
In de Lumia zelf past de micro usb stekker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:48
Hoe snel gaat draadloos opladen ten opzichte van usb of het nieuwe usb-c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
Net via de Belgische Microsoft webstore de Lumia 950XL besteld. Er staat op de site niets vermeld van de Display Dock actie maar na een gesprek met een sales medewerker werd me verzekerd dat deze wel nog loopt. Kan niet wachten tot ik de overstap van Android naar WP kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
Deick schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:55:
Hoe snel gaat draadloos opladen ten opzichte van usb of het nieuwe usb-c?
Ik heb een filmpje gezien waarin de 950 van 0% naar 100% werd geladen in net iets meer dan 2uur (ik dacht 2h01). Met usb C is dit 1h39. Dus zit maar verschil op van kleine 20 minuten.

edit (pics or it didn't happen)

http://wmpoweruser.com/de...harging-speed-test-video/

[ Voor 15% gewijzigd door anthonypr op 04-11-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
anthonypr schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:53:
[...]

In de Lumia zelf past de micro usb stekker niet.
Dan is dat draadloos laden helemaal makkelijk, hoef ik geen extra stekker op mijn bureau te leggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wailing_Banshee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:15:
[...]

Dan is dat draadloos laden helemaal makkelijk, hoef ik geen extra stekker op mijn bureau te leggen :p
Ik heb de charger (pad) voor mijn 830, maar daar vind ik het wel een groot nadeel dat je dat ding 'precies goed' moet leggen op de lader, anders doet hij het niet. Neem aan dat zo'n Qi het beter doet.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maajelvv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-08 01:54
Wailing_Banshee schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:14:
[...]

USB c is net als Apple's lightning connector aan 2 kanten gelijk, het maakt dus niet uit hoe je hem erin stopt (ja overdwars wil niet )
In tegenstelling tot micro USB die je maar op 1 manier er in kan doen. Dus nee het past niet. Ik denk dat je er een gewone USB naar USB c kabel bij krijgt maar had ook iets gelezen over USB c naar USB c kabel.

Uiteraard gaat via kabel wel sneller dan draadloos

[ Voor 3% gewijzigd door maajelvv op 04-11-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
USB C naar naar USB C is knap waardeloos, moet je weer een adapter naar USB A kopen als je hem in je pc wilt stoppen, want het aantal kasten met een USB C aansluiting is volgens mij op 1 vinger te tellen, en het aantal mobo's op 2 handen en wellicht een voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
SinergyX schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:27:
[...]

Ik heb de charger (pad) voor mijn 830, maar daar vind ik het wel een groot nadeel dat je dat ding 'precies goed' moet leggen op de lader, anders doet hij het niet. Neem aan dat zo'n Qi het beter doet.
Ik leg mijn telefoon op de lader, hoeft niet zo heel precies. Meestal ligt hij er maar half op :p Ik kijk even of het scherm aan gaat (begin met laden) en dan loop ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
SinergyX schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:27:
[...]Ik heb de charger (pad) voor mijn 830, maar daar vind ik het wel een groot nadeel dat je dat ding 'precies goed' moet leggen op de lader, anders doet hij het niet. Neem aan dat zo'n Qi het beter doet.
Met een DT-910 pricewatch: Nokia DT-910 Wit is het sowieso simpelweg in de staande Qi lader zetten en klaar. 100% succes rate d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb deze
http://s.s-bol.com/imgbas.../3/9200000023043166_1.jpg

Als ik naar 950 overstap, zoek ik wel weer een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
Tweaker1234 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:07:
[...]

Met een DT-910 pricewatch: Nokia DT-910 Wit is het sowieso simpelweg in de staande Qi lader zetten en klaar. 100% succes rate d:)b
Ik heb de DT-900, heb wel zitten kijken naar de 910 maar dan moet ik een ander plekje zien te vinden voor de lader. Hij ligt nu onder mijn monitor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik gebruik zelf het (knalgele!) Fatboy / Nokia oplaadkussen voor mijn Lumia 930. Werkt perfect, ook als de telefoon er niet helemaal 100% opligt. In het laadkussen zit een simpele charging plate, lijkt op de foto die SinergyX hierboven plaatst. Die kun je er evt. dus ook uit halen.

De 930 had ik op de dag van release in huis, voor de 950 wacht ik toch nog even af. De 930 bevalt me nog zo goed! Voor het eerst in jaren ga ik dus eerst maar even wat hands-on ervaring opdoen met een nieuw toestel, zowel met de 950 en de 950XL, en dan vervolgens een beslissing maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 23:38
Ik kan niet wachten tot de 950 XL uit komt. Eindelijk een opvolger voor mijn HTC 8X. Een grote windows telefoon met high end specs! Hopelijk komt er later nog support voor de surface pen.

Maar wat denken jullie van continuum? Toen ik het de eerste keer hoorde dacht ik, YES eindelijk!! een telefoon met een X86 OS.

Maar dat is het absoluut niet. Ze hebben het over een PC "Like" experience. Als in van een Windows RT ervaring? Waarschijnlijk is windows 10 mobile gewoon een doorontwikkeling van windows RT.
Mijn surface RT heb ik snel weer verkocht, was echt geen succes.
Als je alleen office en onedrive gebruikt is het leuk maar verder erg beperkt.

Ik heb het idee dat dit een nieuwe poging is om weer het zelfde "brakke" OS te Pushen

Of ben ik nu te negatief en moeten we er maar van uit gaan dat er nu wel overal metro/modern/universal apps voor gaan komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:32
Tweaker1234 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:07:
[...]

Deze wil ik voor op het nachtkastje... kan het meteen mijn Moto360 vervangen ;)
Pagina: 1 ... 11 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.