Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:26

Hupske

AFCA

Barthezzz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:37:
[...]

Ik heb ook gekeken bij CB. Ik heb nu Vodafone en wil over naar KPN. CB geeft een korting op maandelijkse korting. prijs van 42,50 naar 37,50 bij 2 jarig vooral internet B. Gaat daarna de 5 euro korting er nog eens af omdat ik thuis ook KPN heb of kun je niet meerdere kortingen krijgen?
Ik had laatst de zelfde vraag als jou en ik heb toen CB gemaild. Ik kreeg het volgende antwoord:

'Omdat niet al onze klant recht hebben op de KPN Compleet korting zijn deze ook niet meegenomen in onze abonnementsprijzen.
Wanneer u zeker weet wel in aanmerking te komen voor deze korting dan mag u dit dus nog van de door ons vermeldde abonnementsprijzen afhalen :) '

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

psstt... kijk eens naar de kleur van mijn nickname.... ;)

We hoeven niet altijd met blauwe teksten of dikke modbreaks in te grijpen :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Nu de Lumia 950/950XL vanaf de 28e beschikbaar zijn in Duitsland, is het een mooi moment om maar even over de grens een klein bezokje te brengen aan de winkel. Ben dan toch in de buurt... mooi excuus om met het meisje even te "shoppen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:27

Secsytime

Automagisch

GroeneThee schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:27:
Nu de Lumia 950/950XL vanaf de 28e beschikbaar zijn in Duitsland, is het een mooi moment om maar even over de grens een klein bezokje te brengen aan de winkel. Ben dan toch in de buurt... mooi excuus om met het meisje even te "shoppen".
Waar haal je deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:51
Secsytime schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:39:
[...]

Waar haal je deze info vandaan?
Microsoft Duitsland post het net up hun Twitter.

https://twitter.com/LumiaDe/status/662600399115825154

[ Voor 110% gewijzigd door Pyramiden op 06-11-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 15:15
Ook nu.nl maakt er melding van.

http://www.nu.nl/mobiel/4...ijgbaar-in-duitsland.html

Edit: aah gebaseerd op diezelfde twitter quote

[ Voor 16% gewijzigd door Daanoz op 06-11-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevC
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:26
Binnenkort de Lumia 950 en 950 XL ook te bestellen bij T-Mobile.

https://www.t-mobile.nl/microsoft/lumia-950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 15:15
https://www.t-mobile.nl/microsoft/lumia-950
Binnenkort zijn de nieuwe Microsoft Lumia 950 en 950 XL te bestellen bij T-Mobile. Met het Stel Samen en Stel Bij abonnement en supersnel 4G-internet. De Lumia 950 heeft een 5,2” Quad HD beeldscherm en weegt slechts 150 gram. Het Gorilla Glass 3 beschermt het scherm tegen krassen.
[url][/url]
Ik dacht eigenlijk dat intussen wel duidelijk was dat het 4 was.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 21:27

Secsytime

Automagisch

Oeh, dan haal ik hem mssn ook wel in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
GroeneThee schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:27:
Dual Sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Daanoz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:03:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat intussen wel duidelijk was dat het 4 was.... ?
Ik denk zelf dat het inderdaad toch GG3 is, zie een eerdere post van mij:

Ik ben er nog niet van overtuigd. Op de Microsoft NL product page is e.e.a. inderdaad veranderd van GG3 naar GG4 n.a.v. mail Tom.Gerritse. Maar zelf had ik de vraag ook via twitter aan @LumiaHelp gesteld. Ik heb hen toen de links van de NL store en van de NL product page moeten linken. Daarna hebben zij het nagevraagd bij Microsoft US en volgens hen heeft de 950 dus GG3 :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9FIuyzvlIalGthQsIP1hUS1U/thumb.png

Op de Microsoft US product pages staat ook nog gewoon GG3

http://www.microsoft.com/...e/lumia950/specifications

[ Voor 7% gewijzigd door penscup62 op 06-11-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
En dan pak je de pagina van de 950XL erbij, en zie je daar Gorilla Glass 4 staan http://www.microsoft.com/...mia950-xl/specifications/

Dus die tweet lijkt gewoon te kloppen, dat de 950 GG3 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 22:04

Swerfer

Hmm...

ShitHappens schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:48:
En dan pak je de pagina van de 950XL erbij, en zie je daar Gorilla Glass 4 staan http://www.microsoft.com/...mia950-xl/specifications/

Dus die tweet lijkt gewoon te kloppen, dat de 950 GG3 heeft.
Nog 1 keer dan:

GG3

GG4

Microsoft spreekt zichzelf tegen en niet alleen op de Nederlandse sites.

Ik heb een mailtje gestuurd naar Dan van Windows Central. Kijken of hij een definitief antwoord kan krijgen/geven...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Ah zo, excuseer. Dacht te zien dat het om 950 vs 950XL ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezzz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
hupske schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:38:
[...]

Ik had laatst de zelfde vraag als jou en ik heb toen CB gemaild. Ik kreeg het volgende antwoord:

'Omdat niet al onze klant recht hebben op de KPN Compleet korting zijn deze ook niet meegenomen in onze abonnementsprijzen.
Wanneer u zeker weet wel in aanmerking te komen voor deze korting dan mag u dit dus nog van de door ons vermeldde abonnementsprijzen afhalen :) '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
.oisyn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:02:
[...]Quatsch. Een beetje zichself serieus nemend bedrijf kijkt naar ROI. En met een laag marktaandeel voor een platform loont het de moeite niet om daarin in te investeren.
Dit dus. Wij hebben momenteel ook een app in ontwikkeling. Deze is in opdracht van de klant gemaakt voor Android en iPhone. Een windows phone app zou ik er graag ook voor maken, maar het marktaandeel is momenteel zo laag en de verwachte opbrengst van de app voor de klant schat ik als Windows Phone gebruiker laag genoeg, om de app nu niet te maken. Wellicht over een half jaar dat ik die ongeveer 40 uur er in kan steken, maar nu helaas nog niet.
Een hogere marktaandeel en gemiddelde besteding in de store is key voor meer kwaliteits-apps.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 06-11-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Caelorum schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:27:
[...]

Dit dus. [/quote]

En hoe zijn ios en Android dan begonnen?

En tsja, als jij er al niet in geloofd. Je wil blijkbaar noch de kip nog het ei zijn.

En dan met project Astoria en Islandwood? Loont het dan wel?

Dit gaat over de Lumia 950/ XL. Over het OS (en dus ook apps) is er een ander topic.
.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Martinspire schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:51:
Ik verwacht met de 950/550 lijn en Win10M update anders nog geen schokkende veranderingen qua marktaandeel. Ook al is Tweakers lyrisch dan maakt dat nog weinig uit. Maar ga dan naar het Win10 Mobile topic.
Ik dacht dat Tweakers er überhaupt niet meer voor in was om nog Windows Phones te reviewen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Frans74 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 03:12:
[...]

Ik dacht dat Tweakers er überhaupt niet meer voor in was om nog Windows Phones te reviewen...
Windows Phone niet, maar Windows 10 Mobile wel ;) Ik denk dat ze echt wel de L950 of de L950XL gaan reviewen. En zolang ze het app aanbod niet gaan meetellen dan verwacht ik nog een hoog cijfer ook, vooral als ze ook continuum met de dock en/of Miracast meenemen in de review waarbij het USP van de L950(XL) icm Windows 10 Mobile als een pluspunt wordt gezien, al zullen in de praktijk waarschijnlijk niet veel mensen continuum gaan gebruiken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:17:
[...]

Dat klopt idd
Ik zie dat ook dat ook in de playstore.
Vaak allemaal de zelfde en weinig echt nieuwe dingen.
Nog maar te zwijgen over bier, scheet en overige kul apps.
Dan maar wat minder, maar wat serieuzere apps.

Een beetje zichzelf serieus nemende ontwikkelaar/bedrijf kijkt naar alle platformen.
Kun jij mij aangeven wat de ratio hierin is op je argument beter te onderbouwen? Ratio tussen kul & serieuze apps is dus puur een mening. Kan jij dus niet onderbouwen. Wie weet is dit ratio wel slechter in de Windows Phone app store.

En als je even kijkt naar het verschil en voornamelijk de kwaliteit tussen de twee verschillende stores:
Mag hier een UX/UI persoon wel even op reageren:

Windows Phone: https://www.microsoft.com/nl-nl/store/apps/windows-phone

Android: https://play.google.com/store/apps

Ik wil wel eens een eerlijke mening zien van welke nou er gebruiksvriendelijker is. Die van Windows Phone lijkt meer op een casual website. De play store meer als een web app.

Minder apps betekend niet gelijk dat de kwaliteit ook gemiddeld hoger ligt. Dat is ook puur een mening.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:05
Caelorum schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:27:
[...]

Dit dus. Wij hebben momenteel ook een app in ontwikkeling. Deze is in opdracht van de klant gemaakt voor Android en iPhone. Een windows phone app zou ik er graag ook voor maken, maar het marktaandeel is momenteel zo laag en de verwachte opbrengst van de app voor de klant schat ik als Windows Phone gebruiker laag genoeg, om de app nu niet te maken. Wellicht over een half jaar dat ik die ongeveer 40 uur er in kan steken, maar nu helaas nog niet.
Een hogere marktaandeel en gemiddelde besteding in de store is key voor meer kwaliteits-apps.
Logische redenering. En dat geldt dus voor heel veel ontwikkelaars. Maar daarmee is het dus wel het kip-ei verhaal. Ontbrekende apps, en daardoor minder marktaandeel en daardoor ontbrekende apps. Wat mij persoonlijk wel helpt is dat de belangrijkste apps beschikbaar zijn. Een paar ontbrekende neem ik dan voor lief aangezien er een goed toestel tegenover staat. Merendeel van gebruik bestaat toch uit bellen, mailen, Whatsapp en twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:42:
[...]

Kun jij mij aangeven wat de ratio hierin is op je argument beter te onderbouwen? Ratio tussen kul & serieuze apps is dus puur een mening. Kan jij dus niet onderbouwen. Wie weet is dit ratio wel slechter in de Windows Phone app store.

En als je even kijkt naar het verschil en voornamelijk de kwaliteit tussen de twee verschillende stores:
Mag hier een UX/UI persoon wel even op reageren:

Windows Phone: https://www.microsoft.com/nl-nl/store/apps/windows-phone

Android: https://play.google.com/store/apps

Ik wil wel eens een eerlijke mening zien van welke nou er gebruiksvriendelijker is. Die van Windows Phone lijkt meer op een casual website. De play store meer als een web app.

Minder apps betekend niet gelijk dat de kwaliteit ook gemiddeld hoger ligt. Dat is ook puur een mening.
Ik vind eigenlijk allebei de stores qua UX niet echt geweldig. Ik denk dat mensen veel meer hebben aan wat bekenden gebruiken aan apps dan wat er zo random in de top 10 van nieuwe apps verschijnt. Als bekenden een app aanraden, heeft dat veel meer waarde dan 100 random reviews.

Het blijft jammer dat je niet een lijst van favoriete of meestgebruikte apps kunt delen met mensen.
[...]

Maar gaat het om een app waar echt geld mee verdient moet worden, of dienstverlening? Want bij dingen als banken e.d. is het misschien dat een WP-app niet veel oplevert aan omzet, maar is het wel een extra stukje service naar de klant toe. Hoe meer je actief bent op alle platformen, hoe beter het uiteindelijk is. Net als voor allerlei apps waar naamsbekendheid centraal staat of als je iets met je vrienden moet kunnen doen. Dan moet je niet mensen gaan uitsluiten omdat een platform wat laag is. Je hele businesscase staat of valt met of iedereen er gebruik van kan maken. Dan kan zo'n 5% marktaandeel toch zwaar vallen uiteindelijk.

Bij mij in de omgeving werd Wordament of DrawSomething pas echt populair toen ie ook op Windows Phone te doen was, want daardoor konden veel mensen hem eindelijk samen doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 07-11-2015 13:11 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

coenox schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:53:
[...]

Logische redenering. En dat geldt dus voor heel veel ontwikkelaars. Maar daarmee is het dus wel het kip-ei verhaal. Ontbrekende apps, en daardoor minder marktaandeel en daardoor ontbrekende apps. Wat mij persoonlijk wel helpt is dat de belangrijkste apps beschikbaar zijn. Een paar ontbrekende neem ik dan voor lief aangezien er een goed toestel tegenover staat. Merendeel van gebruik bestaat toch uit bellen, mailen, Whatsapp en twitter.
Dit kip en ei verhaal is nu te doorbreken omdat W10 UWP apps heeft. Het marktaandeel van Windows 10 op de PC zal zeer groot worden waardoor daarvoor apps worden uitgebracht en omdat het een kleine moeite is met UWP om de app dan ook voor W10M te ontwikkelen, verwacht ik daar ook meer apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? Wie hebben er ook een screenprotector besteld? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 21:24
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:03:
En? Wie hebben er ook een screenprotector besteld? Zo ja, welke?
nee, ik heb vertrouwen in GG4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idem dito, vind screenprotectors behoorlijke onzin nu glas zo knetterhard is. Na 2 jaar zit er maar 1 serieuze kras op mijn scherm, en dat voor een L820 die geen GG heeft.

Ik doe gewoon nooit mijn sleutels in de zak waar mijn telefoon zit, dat is al voldoende.

Net als hoesjes voor telefoons. Mensen willen een zo dun mogelijk telefoon zodat ze hem 2cm dik kunnen maken met een hoesje :/

[fanboy] nu heb je natuurlijk voor je gemiddelde telefoon wel eentje nodig, er komen anders krassen in het lekker zachte alu of je glas breekt te snel, polycarbonaat heeft dat niet :+ [/fanboy]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Ik ga er absoluut een screenprotector opzetten, heb al 2x een voorkant moeten vervangen en wil het eigenlijk nu ook doen maar investeer dat geld liever in een nieuwe telefoon.
Hoesje waarschijnlijk niet, ga wel een mozo achterkant halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GroeneThee schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:21:
Ik ga er absoluut een screenprotector opzetten, heb al 2x een voorkant moeten vervangen en wil het eigenlijk nu ook doen maar investeer dat geld liever in een nieuwe telefoon.
Hoesje waarschijnlijk niet, ga wel een mozo achterkant halen.
Hoe kan je scherm dusdanig bekrast raken dat je het scherm moet vervangen? Stop je een handje zand in je broekzak bij je telefoon of sleep je het scherm over een stoeptegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
Martinspire schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:06:
[...] Maar gaat het om een app waar echt geld mee verdient moet worden, of dienstverlening? Want bij dingen als banken e.d. is het misschien dat een WP-app niet veel oplevert aan omzet, maar is het wel een extra stukje service naar de klant toe. [....]
Het gaat om dienstverlening of eigenlijk een stuk extra service. Niet iets waar op zich geld mee wordt verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Swerfer schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:15:
[...]

Hoe kan je scherm dusdanig bekrast raken dat je het scherm moet vervangen? Stop je een handje zand in je broekzak bij je telefoon of sleep je het scherm over een stoeptegel?
Eerste keer was er een pot pindakaas uit een kastje op gevallen :+ tweede keer een booktype case gebruikt waarbij er pasjes tegen het scherm kwamen. dat leverde behoorlijke krassen op en nu inderdaad iets van zand, incidenteel sleutels oid in mijn broek of jaszak.
It happens... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GroeneThee schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:50:
[...]

Eerste keer was er een pot pindakaas uit een kastje op gevallen :+ tweede keer een booktype case gebruikt waarbij er pasjes tegen het scherm kwamen. dat leverde behoorlijke krassen op en nu inderdaad iets van zand, incidenteel sleutels oid in mijn broek of jaszak.
It happens... :|
Haha, een pot pindakaas...

Wat voor telefoon had je waarbij je een bookcase gebruikte met pasjes? Ik zit zelf namelijk ook te denken aan een bookcase en dan geen portemonnee meer mee hoeven te nemen, maar als blijkt dat (bank-)pasjes al het scherm kunnen beschadigen, dan twijfel ik. Maar mij lijkt GG3 of GG4 wel bestand tegen pasjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij dat eerste gaat een screenprotector er alleen voor zorgen dat de splinters blijven zitten :+

Sleutels etc, tja, ik heb mezelf echt de discipline aangeleerd [ook echt de enige keer dat het lukte] om mijn telefoon altijd rechts te hebben, en mijn sleutels altijd links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:46

The Chosen One

Zie signature!

Als je een screenprotector nodig hebt tegenwoordig moet je geen dure phone meer kopen. :9
Dan moet je er wel zo verkeerd mee omgaan om er nog krassen op te krijgen. Of het is zo erg dat 5 screenprotectors nog niet helpen. ^^

Sleeve van $2-3 dollar beschermt al tegen sleutels e.d.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 17:27
Toch jammer dat die mozo covers flipcovers zijn en niet zo'n bookcover, ik heb nu enige tijd een bookcover op m'n iphone en dat bevalt me toch uitermate goed, nu wacht ik eerst wel even met een cover. (of ze moeten tussen nu en de release nog meer aankondigingen)

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TheNightbringer schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:02:
Toch jammer dat die mozo covers flipcovers zijn en niet zo'n bookcover, ik heb nu enige tijd een bookcover op m'n iphone en dat bevalt me toch uitermate goed, nu wacht ik eerst wel even met een cover. (of ze moeten tussen nu en de release nog meer aankondigingen)
Dan hoop ik op een combinatie van een back cover met een book cover. Dan wordt de telefoon alleen aan de voorkant wat dikker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Swerfer schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:09:
[...]

Dan hoop ik op een combinatie van een back cover met een book cover. Dan wordt de telefoon alleen aan de voorkant wat dikker...
Dat zou een hele fijne oplossing zijn, al heb ik nooit een cover gehad met m'n 920 en dat beviel me eigenlijk ook wel prima. De hoofdreden dat ik een cover voor m'n iPhone heb, is dat het zo'n fragiel apparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TheNightbringer schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:10:
[...]

Dat zou een hele fijne oplossing zijn, al heb ik nooit een cover gehad met m'n 920 en dat beviel me eigenlijk ook wel prima. De hoofdreden dat ik een cover voor m'n iPhone heb, is dat het zo'n fragiel apparaat is.
Ik heb ook nooit een cover gehad en dat bevalt mij ook prima, maar als ik mijn portemonnee thuis kan laten door een book cover waar wat bank pasjes en papiergeld in kan te gebruiken, dan ben ik om. Tegenwoordig betaal ik vrijwel altijd met pin of contactloos, dus muntgeld heb ik toch vrijwel nooit meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penscup62
  • Niet online
Pseud0n schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:23:
[...]

Zou wel een voorbeeldje willen zien :) Stond niet in originele artikel, toch?
Bij deze:

http://1drv.ms/1WF5ss0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik begin steeds ongeduldiger te worden:

http://www.nokiapoweruser...with-lumia-950-xl-camera/

Je kan gewoon filmen in 4k en daar de still uithalen die je wilt. Bijzonder goede kwaliteit stills kan je uit een 4k video halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehim
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06-2023
TheNightbringer schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:02:
Er zijn ook mozo book covers voor 950/XL.
https://www.komplett.no/search?q=mozo%20950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Minder dan een maand tot de release. Ik kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 14:29
Rockvee2 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:21:
Minder dan een maand tot de release. Ik kan niet wachten
echt he XD ik wou bijna die pre-order bij CoolBlue aan klikken maar toch nog maar even wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik weet niet of deze al geplaatst is maar hier een video met film materiaal van de LG g4 en de Lumia 950(xl). Camera's ontlopen elkaar niet veel in zowel video als foto. De kleuren zijn wat beter op de lumia maar scherpte (bij deze testfoto's) is beter bij de LG. De lumia hunt ook veel tijdens het video, maar dat is software en kan altijd nog verbeterd worden. De LG g4 had het zelfde probleem net na de release.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:34
Swerfer schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:53:
Ik begin steeds ongeduldiger te worden:

http://www.nokiapoweruser...with-lumia-950-xl-camera/

Je kan gewoon filmen in 4k en daar de still uithalen die je wilt. Bijzonder goede kwaliteit stills kan je uit een 4k video halen...
Dit kan nu ook al met de Lumia 930, en het werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 15:34
Vind het eigenlijk wel tof van MS dat naarmate de formaten al groter worden het volume op de onedrive juist kleiner wordt.

Vond en vindt de lumia camera's nog steeds met kop en schouders boven de rest uitsteken.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Te kort door de bocht...
Regeren is vooruit zien...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
D0gtag schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 21:12:
Ik weet niet of deze al geplaatst is maar hier een video met film materiaal van de LG g4 en de Lumia 950(xl). Camera's ontlopen elkaar niet veel in zowel video als foto. De kleuren zijn wat beter op de lumia maar scherpte (bij deze testfoto's) is beter bij de LG. De lumia hunt ook veel tijdens het video, maar dat is software en kan altijd nog verbeterd worden. De LG g4 had het zelfde probleem net na de release.
Hmm ik ben een beetje teleurgesteld door de kwaliteit van de Lumia, of had ik misschien gewoon te hoge verwachtingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso, kwaliteit willen zien en vergelijken op een Jijbuis filmpje vind ik altijd nogal apart. Er zit de nodige compressie op, wat sowieso de beeldkwaliteit schaadt.

Foto's vergelijken is al een stuk makkelijker, dat is vooral een kwestie van een goed gekalibreerde monitor gebruiken, maar aan Youtube voorbeelden hang ik niet teveel waarde.

Zeker niet als 1 van de toestellen nog niet uit is en dus nog de nodige tweaks kan/gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57

SomerenV

It's something!

Cronimet schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:29:
[...]

Hmm ik ben een beetje teleurgesteld door de kwaliteit van de Lumia, of had ik misschien gewoon te hoge verwachtingen?
Met die kwaliteit is weinig mis hoor (misschien wat teveel schaduw). Uiteindelijk kom je een keer tegen de beperking van een klein lensje en relatief kleine sensor aan waardoor veel telefoons qua kwaliteit redelijk gewaagd zijn aan elkaar. Ik vind het al knap dat je in 4K op kunt nemen met een smartphone :+

Overigens kan iemand met ervaring meer uit een camera halen dan iemand die geen ervaring heeft ;) Zo knal ik (als ik die paar seconden extra de tijd heb) de camera altijd op handmatige witbalans en focus om constante veranderingen van die twee tegen te gaan. Maar ik vind de kwaliteit van m'n 920 al prima, dus de 950 zal in mijn ogen meer dan een dikke voldoende zijn!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze YouTube: Nouveau Lumia 950 XL \[Vidéo de présentation] al voorbij gekomen?
In het frans maar is wel een hele mooie duidelijke presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Welke app hebben ze op 1:44 weggeblurred? Iets met een B iig.

Mooi filmpje hoor. Maar Windows Hello lijkt hier weer iets trager te werken dan in andere filmpjes

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:29
Ik heb ook soms het idee dat er wat hickups zitten in deze video tov andere video's die ik heb gezien. Misschien andere software versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

PaT schreef op zondag 08 november 2015 @ 08:02:
Welke app hebben ze op 1:44 weggeblurred? Iets met een B iig.

Mooi filmpje hoor. Maar Windows Hello lijkt hier weer iets trager te werken dan in andere filmpjes
Band de Microsoft met een Edge logo?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nOCkXbvMXetjlmmse3Jg16yQ/full.png

Edit:

Bord de Microsoft

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/icRFMrLbXolqreYZ06rwtigS/full.png

Edit 2:

Gewoon Edge. Waarom geblurd? Geen idee...

http://telecharger.cnet.c...3000-2356_4-76442971.html

http://fr.sunningview.com/article/18336

[ Voor 26% gewijzigd door Swerfer op 08-11-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
Interessant. Waarom heet MS Edge in NL dan niet Microsoft Rand? |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

In Koblenz Duitsland hebben ze blijkbaar al een L950XL:

YouTube: Microsoft Lumia 950 XL Low Light Cameratest Video Sample | -[videotistik]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Cronimet schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:29:
[...]

In goed licht zal je weinig verschil zien tussen de topmodellen van dit jaar.Zoals SomerenV hieronder al aangaf: hardware blijft de beperkende factor in kwaliteit en alle fabrikanten gebruiken of een sony sensor of een omnivision sensor (samsung gebruikt ook een sony sensor). Wat overblijft is de kwaliteit van de lens, waar de topmodellen ook niet echt in verschillen en software.
De echte test is fotografie met weinig licht, daar moet ik de eerste nog van zien. Voor de rest vind ik van geen enkele mobiel de video's van goede kwaliteit.

@RobinHood
En wat betreft video kwaliteit bekijken op YT, een side by kan prima want je kijkt niet alleen naar compressie fouten maar ook naar dingen als kleurechtheid en dynamische bereik (focus & video stabilisatie etc). Vooral het laatste bepaald de kwaliteit en maakt het verschil tussen cheap uitziende filmpje en een duurdere camera. (hdr is een manier om het bereik te vergroten maar dat is een effect niet een eigenschap van de sensor). Volgens MS heeft de lumia sensor (waarschijnlijk een sony misschien samsung) zo'n hoog dynamisch bereik dat je HDR niet hoeft te gebruiken.
En voor foto's hoef je echt niet een gekalibreerd scherm te hebben, je bekijkt ze namelijk (als je de lumia koopt) op een amoled scherm wat niet bepaald bekend staat om zijn kleurechtheid. En scherpte, oversharpening, compressie fouten etc kan je ook nog altijd blijven zien.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
D0gtag schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:46:
[...]

In goed licht zal je weinig verschil zien tussen de topmodellen van dit jaar.Zoals SomerenV hieronder al aangaf: hardware blijft de beperkende factor in kwaliteit en alle fabrikanten gebruiken of een sony sensor of een omnivision sensor (samsung gebruikt ook een sony sensor). Wat overblijft is de kwaliteit van de lens, waar de topmodellen ook niet echt in verschillen en software.
De echte test is fotografie met weinig licht, daar moet ik de eerste nog van zien. Voor de rest vind ik van geen enkele mobiel de video's van goede kwaliteit.

@RobinHood
En wat betreft video kwaliteit bekijken op YT, een side by kan prima want je kijkt niet alleen naar compressie fouten maar ook naar dingen als kleurechtheid en dynamische bereik (focus & video stabilisatie etc). Vooral het laatste bepaald de kwaliteit en maakt het verschil tussen cheap uitziende filmpje en een duurdere camera. (hdr is een manier om het bereik te vergroten maar dat is een effect niet een eigenschap van de sensor). Volgens MS heeft de lumia sensor (waarschijnlijk een sony misschien samsung) zo'n hoog dynamisch bereik dat je HDR niet hoeft te gebruiken.
En voor foto's hoef je echt niet een gekalibreerd scherm te hebben, je bekijkt ze namelijk (als je de lumia koopt) op een amoled scherm wat niet bepaald bekend staat om zijn kleurechtheid. En scherpte, oversharpening, compressie fouten etc kan je ook nog altijd blijven zien.
Niet alleen de lens. Het OIS systeem van de telefoon kan ook een significant voordeel brengen ten opzichte van de concurrentie. Zelfs op softwaregebied is het mogelijk je te onderscheiden. De algoritmes die verantwoordelijk zijn voor de witbalans, ruisonderdrukking, JPEG compressie, wel of niet het "opblazen" van de kleuren kunnen allemaal grote verschillen opleveren voor het eindresultaat. Verder vergeet je ook nog Toshiba als grote speler op het gebied van camera sensoren (alhoewel die divisie misschien door Sony gekocht gaat worden).

Dingen als kleurechtheid valt ook niets over te zeggen. Dit neemt ook zwaar of door de compressie van Youtube. Bij Youtube video's is inderdaad bijna alleen te onderscheiden hoe de OIS performt. Verder kun je ook een beetje een beeld krijgen van lens glare en focus hunting, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Pyramiden schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:15:
[...]

Niet alleen de lens. Het OIS systeem van de telefoon kan ook een significant voordeel brengen ten opzichte van de concurrentie. Zelfs op softwaregebied is het mogelijk je te onderscheiden. De algoritmes die verantwoordelijk zijn voor de witbalans, ruisonderdrukking, JPEG compressie, wel of niet het "opblazen" van de kleuren kunnen allemaal grote verschillen opleveren voor het eindresultaat. Verder vergeet je ook nog Toshiba als grote speler op het gebied van camera sensoren (alhoewel die divisie misschien door Sony gekocht gaat worden).

Dingen als kleurechtheid valt ook niets over te zeggen. Dit neemt ook zwaar of door de compressie van Youtube. Bij Youtube video's is inderdaad bijna alleen te onderscheiden hoe de OIS performt. Verder kun je ook een beetje een beeld krijgen van lens glare en focus hunting, etc.
Kijk het filmpje en zie welk van de twee betere kleuren heeft (in dit geval de lumia, zie het rood van de trein), bekijk elke willekeurige video met vergelijking over de verschillende android toestellen en/of ios. en je kan die zaken gewoon onderscheiden in een YT filmpje. Je kan gewoon een objectieve vergelijking maken van een YT video, niet iets belangrijker maken dan het werkelijk is.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rvz3FPz4lKH9hvefzobut3T0/full.jpg?nohitcount=1
Dus jij ziet uit deze screencap inclusief middelmatig zware jpg compressie niet het verschil in kleuren /oververzadeging links en dus betere kleurechtheid rechts?......
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tShLwJbiFlzwFOjHKHTT4oMz/full.jpg?nohitcount=1
De Lumia is iets scherper (de g4 lijkt scherper algemeen maar heeft sharpening toegepast, iets wat je niet wilt zien) de witbalans beter is op de lumia...
Het dynamisch bereik is beter op de LG g4 kijk naar de verschillende kleuren blauw in de lucht op de achtergrond en zie de opgeblazen highlights (in de lucht) bij de lumia.

Elk van deze toestellen past ook nog zelf is compressie toe...
Als je dit in reallife ziet ziet het er misschien beter uit, maar dat betekent het zelfde voor de concurrent. Dus als je twee side by side vergelijkt en de een ziet er beter uit dan is dat relatief dus ook gewoon zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie WC nog niet kent: hier kun je al best veel in Microsoft Store hands on met pre productie Lumia 950 vinden:
http://forums.windowscent...ds-experiences-950xl.html

Spoiler:
9 uit 10 is 'impressed'
Voelt zeer licht aan. Voor sommige zelfs te licht
Double tab to unlock en lock is bevestigd.
Double tab to unlock zit nog niet in de pre productie app/software
Gebrek aan warmte van de 950XL+SD810 is (zeer) goed. Alleen in brakke toestellen wordt ie heet.
Instant start van alle software
Camera zeer snel.
Autofocus 'instant'
Toetsen voelen heel solide aan
Kleiner dan van te voren verwacht

Al met al zeer positieve geluiden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
D0gtag schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:58:
[...]

Kijk het filmpje en zie welk van de twee betere kleuren heeft (in dit geval de lumia, zie het rood van de trein), bekijk elke willekeurige video met vergelijking over de verschillende android toestellen en/of ios. en je kan die zaken gewoon onderscheiden in een YT filmpje. Je kan gewoon een objectieve vergelijking maken van een YT video, niet iets belangrijker maken dan het werkelijk is.
[afbeelding]
Dus jij ziet uit deze screencap inclusief middelmatig zware jpg compressie niet het verschil in kleuren /oververzadeging links en dus betere kleurechtheid rechts?......
[afbeelding]
De Lumia is iets scherper (de g4 lijkt scherper algemeen maar heeft sharpening toegepast, iets wat je niet wilt zien) de witbalans beter is op de lumia...
Het dynamisch bereik is beter op de LG g4 kijk naar de verschillende kleuren blauw in de lucht op de achtergrond en zie de opgeblazen highlights (in de lucht) bij de lumia.

Als je dit in reallife ziet ziet het er misschien beter uit, maar dat betekent het zelfde voor de concurrent. Dus als je twee side by side vergelijkt en de een ziet er beter uit dan is dat relatief dus ook gewoon zo....
Nee, dat kun je niet onderscheiden. Weet je welke kleur die trein heeft? Daar ben je namelijk niet van op de hoogte. Je kunt alleen zeggen dat je de kleur rood die de G4 waarneemt misschien een fijnere of mooiere kleur vind om naar te kijken, maar of het daadwerkelijk de kleur van de trein is kun je geen pijl op trekken.

En over het tweede filmpje, ik geef aan dat een verschil in witbalans (wat bij het tweede filmjpe het probleem is) wel degelijk zichtbaar is. Een beetje een fotograaf kan dit echter gewoon handmatig bijstellen en dan zal de G4 hier ook een goed resultaat neerzetten.
Verder ziet de lucht er op de foto van de Lumia inderdaad heel wit uit. Maar of er echt geen data maar in die kleur zit weet je niet. Je hebt het histogram niet. Misschien is het wel een wolk met een overenthousiaste compressie., je kunt daar niks zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Pyramiden schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:47:
[...]

Nee, dat kun je niet onderscheiden. Weet je welke kleur die trein heeft? Daar ben je namelijk niet van op de hoogte. Je kunt alleen zeggen dat je de kleur rood die de G4 waarneemt misschien een fijnere of mooiere kleur vind om naar te kijken, maar of het daadwerkelijk de kleur van de trein is kun je geen pijl op trekken.

En over het tweede filmpje, ik geef aan dat een verschil in witbalans (wat bij het tweede filmjpe het probleem is) wel degelijk zichtbaar is. Een beetje een fotograaf kan dit echter gewoon handmatig bijstellen en dan zal de G4 hier ook een goed resultaat neerzetten.
Verder ziet de lucht er op de foto van de Lumia inderdaad heel wit uit. Maar of er echt geen data maar in die kleur zit weet je niet. Je hebt het histogram niet. Misschien is het wel een wolk met een overenthousiaste compressie., je kunt daar niks zinnigs over zeggen.
Handmatig is niet het punt, het gaat erom hoe goed hij het vanuit de camera doet, je kan alles handmatig doen, maar de meesten zullen dat niet doen. En ik weet wel dat er echt geen kleur in de wit zit aangezien het een jpg wordt... tenzij een een raw neemt en bewerkt wat 9/10 ook nooit zal doen omdat je het dan moet bewerken en vervolgens versturen. Aangezien software de enige onderscheidende factor is kan je dus een conclusie trekken.
Als jij de fotos bekijkt van de trein, welke vind jij mooier... je hoeft niet te weten welke kleur de trein heeft.
De lumia maakt de foto's meer kleur getrouw en de LG heeft te veel verzadiging, indien je het niet door hebt de lumia doet het hier beter niet de LG.

Verwacht gewoon geen spiegelreflex, deze camera is goed maar de concurrentie is vergelijkbaar.
Dus als je een mobiel zoekt en je hoofdeis is een goede camera kan je de lumia op je lijst zetten, meer niet. Ik heb ook de beelden hierboven gezien van de nacht video, niks spectaculairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
D0gtag schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:20:
[...]

Handmatig is niet het punt, het gaat erom hoe goed hij het vanuit de camera doet, je kan alles handmatig doen, maar de meesten zullen dat niet doen. En ik weet wel dat er echt geen kleur in de wit zit aangezien het een jpg wordt... tenzij een een raw neemt en bewerkt wat 9/10 ook nooit zal doen omdat je het dan moet bewerken en vervolgens versturen. Aangezien software de enige onderscheidende factor is kan je dus een conclusie trekken.
Als jij de fotos bekijkt van de trein, welke vind jij mooier... je hoeft niet te weten welke kleur de trein heeft.
De lumia maakt de foto's meer kleur getrouw en de LG heeft te veel verzadiging, indien je het niet door hebt de lumia doet het hier beter niet de LG.

Verwacht gewoon geen spiegelreflex, deze camera is goed maar de concurrentie is vergelijkbaar.
Dus als je een mobiel zoekt en je hoofdeis is een goede camera kan je de lumia op je lijst zetten, meer niet. Ik heb ook de beelden hierboven gezien van de nacht video, niks spectaculairs.
Natuurlijk is handmatig wel belangrijk. Helemaal bij de witbalans van een video. Het vergt maar 1 klik om dat bij te stellen, en dat is het zeker waard als je ziet hoe vaak de witbalans fout staat op een mobiele telefoon.
Als je kijkt naar welke je "mooier" vind, dan kijk je niet naar welke camera beter is (dus een realistisch beeld van de werkelijkheid geeft). Als je slecht kan inschatten hoe iets eruit ziet kun je dus niet vaststellen welke van de twee de werkelijkheid beter weergeeft.

Niemand zou spiegelreflexkwaliteit moeten verwachten van een mobiele telefoon. Dat is natuurkundig gezien gewoon niet mogelijk. Echter, de beste camera is de camera die je bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Pyramiden schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:28:
[...]
Natuurlijk is handmatig wel belangrijk.
D0gtag schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:20:
[...]

Handmatig is niet het punt..
Zie je het verschil, zie je me ergens zeggen dat het niet belangrijk is. Een goede witbalans scheelt werk, meeste camera reviews is van full auto. Omdat dit de capaciteit van het toestel laat zien niet de kwaliteiten van de camera man. Jij bent een van de weinigen die manual opties selecteren de meesten gebruiken het niet. Ik schiet zowel op me telefoon als met me (echte) cameras volledig handmatig omdat ik het dan kan instellen zoals ik het hoort, als me telefoon dat zelf kon zou ik niet voor manual mode hoeven te kiezen toch.....
[...]

.. en dat is het zeker waard als je ziet hoe vaak de witbalans fout staat op een mobiele telefoon.
Dat is het punt, mobiele telefoon meten het vaak fout, als ze dat niet zouden doen hoef je het niet in te stellen. De iphone doet het b.v. consequent goed. De g4/v10 doen het overigens ook vaak goed. Maar je hebt de optie tot manual mode die de iphone niet heeft.
[...]

Als je kijkt naar welke je "mooier" vind, dan kijk je niet naar welke camera beter is (dus een realistisch beeld van de werkelijkheid geeft). Als je slecht kan inschatten hoe iets eruit ziet kun je dus niet vaststellen welke van de twee de werkelijkheid beter weergeeft.
De eigenschappen die een beeld in het algemeen mooier maken, zijn de eigenschappen die een camera beter maakt. Zoals dynamisch bereik en realistische weergave van kleuren. De foto's laten de verschillen zien. Geloof je nou echt dat het beeld op je scherm van je telefoon 100% beter is dan wat je op YT ziet.... realy... het verschil in kwaliteit is verwaarloosbaar. Van de LG g4 is het bekend dat het een goede camera is met oversatured kleuren, dat is je baseline.
Dus bekijk je een vergelijkings- video dan kan je zien welk van de twee foto's 'mooier' oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we eerst maar eens wachten op de resultaten van een productie Lumia 950 /XL.
Voordat hier weer eens overhaaste conclusies getrokken worden.

Iets waar we tegenwoordig op het internet nog al goed in zijn ;)

Of je start hier zelf een topic voor. Voor de fotografen.

Persoonlijk ben ik al overtuigd van de hele goede camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
D0gtag schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:58:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

De Lumia heeft veel meer detail.

Kleurweergave en witbalans boeien me niet. De Lumia schiet gewoon in raw images en de perfecte kleurweergave en witbalans kun je veel beter achteraf doen, als je de beste resultaten nastreeft.

Edit:
Overigen is juist detail iets wat je gaat missen na het uploaden van materiaal op Youtube!
Elimineer alle compressie en dan vergelijken...

Je koopt ook geen dslr om daarna alleen de automatische stand te gebruiken...

Mijn dslr zit er ook vaak naast met witbalans en daar moet je ook achteraf veel kleuren herstellen, dus verwacht niet dat een willekeurig telefoontje dit probleem opeens oplost

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 08-11-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Dat is de flip cover ;) dit is de bookcover: https://www.komplett.no/p...hin-flip-cover-lumia-950# (al staat er flip)

Als ik het zo zie, zullen die covers er wel voor zorgen dat je telefoon een stuk dikker wordt, iets waar ik toch niet echt op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:29:
[...]

De Lumia heeft veel meer detail.

Kleurweergave en witbalans boeien me niet. De Lumia schiet gewoon in raw images en de perfecte kleurweergave en witbalans kun je veel beter achteraf doen, als je de beste resultaten nastreeft.
Als iemand de 950 mede koopt vanwege de goede camera mag je idd wel verwachten dat die mensen of de telefoon handmatig in stellen, of iedere foto even bewerken om hem echt goed/mooi te laten zijn.

Ben daarom ook zeker blij dat de 950 gewoon ook in raw schiet. Betekend wel dat ik er voor de zekerheid even een 32GB mSD kaartje in prop. 20MP jpeg + raw tikt aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
TheNightbringer schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:41:
[...]

Dat is de flip cover ;) dit is de bookcover: https://www.komplett.no/p...hin-flip-cover-lumia-950# (al staat er flip)

Als ik het zo zie, zullen die covers er wel voor zorgen dat je telefoon een stuk dikker wordt, iets waar ik toch niet echt op zit te wachten.
Pffff die flipbookcover ziet er goed uit zeg! Beetje jammer dat ik 'm nog niet zie voor de 950XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GroeneThee schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:52:
[...]

Pffff die flipbookcover ziet er goed uit zeg! Beetje jammer dat ik 'm nog niet zie voor de 950XL
Dit is een flip cover waarbij de achterkant de originele cover vervangt. De telefoon wordt dus alleen aan de schermzijde dikker. Helaas maar ruimte voor 1 creditcard waar ik er minimaal 4 kwijt wil en liever een book cover dan een flip...

http://www.mozoaccessorie...a-950-phone-case-272.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Niet online
GroeneThee schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:52:
[...]

Deze toch?

https://www.komplett.no/p...in-flip-cover-lumia-950xl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 08:28
Toch maar bij Microsoft besteld. Hopelijk is hij dan zsm in huis. Heb de 950XL besteld. Wel belachelijk dat ze voor een levering tussen 2-4 werkdagen na verzending 13 euro vragen, en anders moet je 5-7 werkdagen wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Inderdaad, die had ik gezien maar was niet volledig in mijn reactie. Ik zocht de cognac kleurige bookcover, zoals oorspronkelijk gelinkt. Handig is ook wel dat de card-houder aan de buitenkant zit, ipv van aan de binnekant. Al dacht/denk ik nog steeds dat je het dan ook makkelijker verliest.

Wel grappig dat andere sites wel de bookcover laten zien (alleen zwart) maar dat mozo zelf alleen een verwijzing heeft naar Instagram.
Trouwens die prijs van 299 kronen(?) voor de 950 bookcover is echt niet duur! Helaas is de 950XL variant al wel weer 599 kronen.

Edit : Krussel gaat blijkbaar ook voor de 950 cases uitbrengen maar ik vermoed dat deze niet zoals de Mozo varianten de originele backcover gaan vervangen. Wel zijn mijn persoonlijke ervaring met Krussel niet erg positief. Oa. een bookcover van hen gehad maar de kwliteit liet toch ernstig te wensen over.

[ Voor 15% gewijzigd door GroeneThee op 08-11-2015 15:40 . Reden: Krussel info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-07 13:59
iAdema schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:09:
Toch maar bij Microsoft besteld. Hopelijk is hij dan zsm in huis. Heb de 950XL besteld. Wel belachelijk dat ze voor een levering tussen 2-4 werkdagen na verzending 13 euro vragen, en anders moet je 5-7 werkdagen wachten...
Inderdaad, vind ik ook heel spijtig, zeker als andere websites gratis verzending, en meestal al volgende (werk)dag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
wat is het voordeel dan van het bestellen bij Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
GroeneThee schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:41:
Hopelijk releasen zij de toestellen eerder als de andere verkopers. Dus sneller in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Hopelijk.... maar waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
GroeneThee schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:49:
Is gewoon een gok en een afweging die je moet maken. Je kan bijvoorbeeld voor Coolblue gaan, dan heb je iets meer zekerheid wanneer je hem precies krijgt, of Microsoft dan is er een kans dat je hem een paar dagen eerder hebt, of later, maar dat weet je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
GroeneThee schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:49:
Bij Microsoft worden ze voor 30 november verstuurd wat met de levertijd van 2-4 werkdagen zou betekenen dat je het toestel nog steeds voor de leverdatum van bv Coolblue in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Pyramiden schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:52:
[...]

Is gewoon een gok en een afweging die je moet maken. Je kan bijvoorbeeld voor Coolblue gaan, dan heb je iets meer zekerheid wanneer je hem precies krijgt, of Microsoft dan is er een kans dat je hem een paar dagen eerder hebt, of later, maar dat weet je niet.
Dat denk ik ook. Ik zal, als ik 'm besluit te bestellen inderdaad bij CB bestellen. Er laatst geweest om een 640XL te halen om te gaan spelen met WP/W10M. Dat was een week of 3 terug en toen gaf de dame in kwestie al aan dat er enorm veel (volgens hen, veel meer dan verwacht) 950(XL) in pre-order staan. Overigens contact gehad met CB en ze hebben aangegeven dat alle pre-orders hetzelfde tijdstip worden verzonden. Dus ondanks grote belangstelling.

[ Voor 30% gewijzigd door GroeneThee op 08-11-2015 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
anthonypr schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:54:
[...]

Bij Microsoft worden ze voor 30 november verstuurd wat met de levertijd van 2-4 werkdagen zou betekenen dat je het toestel nog steeds voor de leverdatum van bv Coolblue in huis hebt.
Wil je graag geloven maar heb je daar ook een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
GroeneThee schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:57:
[...]

Wil je graag geloven maar heb je daar ook een bron van?
http://www.microsoftstore...ndeld/productID.326669400

[ Voor 23% gewijzigd door anthonypr op 08-11-2015 16:00 . Reden: Betere weergave van bron ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
hmmm ik zie het inderdaad.... Wel jammer dat je inderdaad 13 euro extra moet betalen voor die 2-4 dagen levertijd. Plus dat je 39 euro extra betaald itt de goedkoopste aanbieder in de pricewatch.

En dat je het uiteindelijk niet icm abo kan doen, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Trouwens Coolblue geeft aan dat ze bezorgen op releasedag! 2 december. _/-\o_

Geen dock via microsoft?

[ Voor 16% gewijzigd door GroeneThee op 08-11-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
GroeneThee schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:04:
hmmm ik zie het inderdaad.... Wel jammer dat je inderdaad 13 euro extra moet betalen voor die 2-4 dagen levertijd. Plus dat je 39 euro extra betaald itt de goedkoopste aanbieder in de pricewatch.

En dat je het uiteindelijk niet icm abo kan doen, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Het is inderdaad spijtig van de extra kosten maar is een afweging die gemaakt moet worden. Het abo is inderdaad persoonlijke voorkeur, voor mij moet abo niet.

Wat ook wel spijtig is, is dat de sales persoon die ik heb gesproken bij Microsoft zelf nog niet wist of de Continuum Dock er fysiek bij werd geleverd of het ging werken met een voucher.

Bij Coolblue België staat nog steeds 6/12 als release date

[ Voor 3% gewijzigd door anthonypr op 08-11-2015 16:10 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Volgens mij gaat alles voor de dock via een meegeleverde app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
GroeneThee schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:04:

Trouwens Coolblue geeft aan dat ze bezorgen op releasedag! 2 december. _/-\o_

Geen dock via microsoft?
Opvallend is dat de witte versie (XL) pas 6 december uitkomt.

Is het nu ook zo dat er gewoon geen oordopjes bij de telefoon zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
GroeneThee schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:41:
Ik hoop dat ik hem dan zo snel mogelijk heb. Daarnaast weet ik zeker dat het makkelijker is met het regelen van garantie. Heb goede ervaringen met hun service ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribut3
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-03-2023
Hallo Tweakers,

Ik zit momenteel te twijfelen tussen de Lumia 950 en 950 XL. Niet zozeer prijs en hardware, meer om de grootte van het scherm. Ik had de Lumia 925 deze was 4,5 inch (die sowieso te klein voor mij was) de grotere formaten van de 950 versies komen dus goed uit. Ik heb zelf het idee dat de 950 XL heel groot is zowel voor gebruik en broekzak. Is het verschil tussen de 950 en 950 XL groot of valt het mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Tribut3 schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:20:
Hallo Tweakers,

Ik zit momenteel te twijfelen tussen de Lumia 950 en 950 XL. Niet zozeer prijs en hardware, meer om de grootte van het scherm. Ik had de Lumia 925 deze was 4,5 inch (die sowieso te klein voor mij was) de grotere formaten van de 950 versies komen dus goed uit. Ik heb zelf het idee dat de 950 XL heel groot is zowel voor gebruik en broekzak. Is het verschil tussen de 950 en 950 XL groot of valt het mee?
http://www.phonearena.com...-XL/phones/7850,9544,9545

Heb de 640 XL gehad en deze is iets groter de 950XL. De 640 XL viel mij enorm mee en daarom zal ik voor de XL versie gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door GroeneThee op 08-11-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Niet online
Microsoft store Duitsland levering 28 november

http://www.microsoftstore...gCheckoutShoppingCartPage

https://mobile.twitter.com/LumiaDe/status/662600399115825154

Waarschijnlijk gaat dat ook voor Nederland gelden..

Edit: als je je Nederlands adres invult bij de bestelling is het ook gewoon gratis verzenden, tenzij je voor express verzending kiest. Levering per 28 november

[ Voor 22% gewijzigd door penscup62 op 08-11-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Laatst online: 19:09
iAdema schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:09:
Heb zelf een Elite controller voor de XBO bij MS besteld en niet voor de Expresszending gekozen. Op donderdag besteld betekende dat ik 'm op maandagmiddag in huis had. Er zijn er meer op het XBO forum die zonder die €13 extra de controller net zo snel in huis hadden als degene die dat wel betaald hadden.

De controller is door MS eerder geleverd dan dat de detailhandel dat kon. De meesten gaan ergens volgende week pas leveren, wellicht dat ze bij de telefoons hetzelfde gaan doen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
TheNightbringer schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:14:
[...]

In Nederland (en bijv. ook USA en UK) zitten er al 'n tijdje geen oordopjes meer bij de nieuwe Lumia's, de 930 en 830 hadden er ook geen.
Overigens zitten ze er in sommige andere landen er wél standaard bij, zodat shops die uit het buitenland importeren, mogelijk exemplaren mét oordopjes verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Lekker Ventje schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:19:
[...]

Heb zelf een Elite controller voor de XBO bij MS besteld en niet voor de Expresszending gekozen. Op donderdag besteld betekende dat ik 'm op maandagmiddag in huis had. Er zijn er meer op het XBO forum die zonder die €13 extra de controller net zo snel in huis hadden als degene die dat wel betaald hadden.

De controller is door MS eerder geleverd dan dat de detailhandel dat kon. De meesten gaan ergens volgende week pas leveren, wellicht dat ze bij de telefoons hetzelfde gaan doen.
Dan ben in heel benieuwd of ik nu 13 euro heb weggegooid :p. Neem aan dat iedereen het laat weten als ze hun toestel binnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
TheNightbringer schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:14:
[...]

Ben blij, beter geen matige oordopjes die je al 10 hebt maar dat mensen zelf fatsoenlijke oordoppen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonypr
iAdema schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:43:
[...]

Dan ben in heel benieuwd of ik nu 13 euro heb weggegooid :p. Neem aan dat iedereen het laat weten als ze hun toestel binnen hebben?
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, laten we hopen van niet natuurlijk!
Ik laat het hier weten van zodra ik het toestel binnen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• penscup62
  • Niet online
anthonypr schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:54:
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, laten we hopen van niet natuurlijk!
Ik laat het hier weten van zodra ik het toestel binnen heb.
Ik ook d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:57
Tribut3 schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:20:
Hallo Tweakers,

De 950 is niet zo heel veel groter dan de XL versie, kijk maar eens naar de dimensies en teken deze eens uit op een vel papier, dan zie je dat die niet heel veel verschilt. Ik ben op dit moment ook in het bezit van een Lumia 925, ik ga zelf voor de XL!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 21:24
Game_overrr schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:58:
[...]

De 950 is niet zo heel veel groter dan de XL versie, ....
Sterker nog, de 950 is zelfs kleiner dan de XL :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Laatst online: 19:09
GroeneThee schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:23:
[...]

http://www.phonearena.com...-XL/phones/7850,9544,9545

Heb de 640 XL gehad en deze is iets groter de 950XL. De 640 XL viel mij enorm mee en daarom zal ik voor de XL versie gaan.
De telefoon kon gewoon in de broekzak zonder de bewegingsvrijheid te beperken?
Heb nu een 930 maar ik twijfel nog tussen de 950 en 950XL.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekker Ventje op 08-11-2015 20:30 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TheNightbringer schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:41:
[...]

Die is gaaf, toevallig ook in NL te koop? Ik kan hem nergens anders vinden...

Pagina: 1 ... 14 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.