Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Kwam ik zojuist tegen Xixo! Was wel vet
Heb hem op 12 health gekregen, maar z'n plays waren echt brilliant, genoten! En weer eentje voor m'n hall of fame (ik had Trump en ThijsNL al).
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Xix DansGame?Nitai schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:11:
Zit lekker op legend te farmen voor m'n golden hunter![]()
Kwam ik zojuist tegen Xixo! Was wel vet
Heb hem op 12 health gekregen, maar z'n plays waren echt brilliant, genoten! En weer eentje voor m'n hall of fame (ik had Trump en ThijsNL al).
[afbeelding]
Keep supporting the pyramid roach boy
Sorry, ik vat hem niet.
Ik zag laatst een video voorbij komen dat Shaman in Standaard gewoon by far de hoogste overall winrate heeft en dat mensen vooral Shaman willen spelen als ze Legend willen worden...beuker19 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:11:
Nou Hearthstone heeft voor mij nu wel een nieuw dieptepunt berijkt en dat is dat ik vanmiddag meer Shaman's ben tegengekomen dan andere decks![]()
En dat heb ik het over Wild en niet over Standaard en het deck is niet eens aangepast en dat hoeft schijnbaar ook niet
Beetje een selffulfilling prophecy zo.
Ik heb een goede winrate met Secret Paladin tegen Shaman al vind ik Spirit Claw en Mana portal gewoon een belediging naar classes die het nu slecht doen op de ladder zoals Paladin en Rogue.xelfer schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:44:
[...]
Ik zag laatst een video voorbij komen dat Shaman in Standaard gewoon by far de hoogste overall winrate heeft en dat mensen vooral Shaman willen spelen als ze Legend willen worden...
Beetje een selffulfilling prophecy zo.
Shaman heeft het gewoon allemaal goede wapens, AoE, Healing, goede early game en ook nog eens de beste removal uit de hele game.
¯\_(ツ)_/¯
Je kan je er maar druk om maken...
Er kan nog tot morgen voor full value gedust worden:
http://eu.battle.net/hear...october-3-2016-03-10-2016
Another cards bites the dust
[ Voor 3% gewijzigd door 1lau op 16-10-2016 16:28 ]
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
Rogue doet het hier prima. Zowel op EU als NA in zowel standard als wild brengt Peddler Rogue (beuker19 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:24:
[...]
classes die het nu slecht doen op de ladder zoals Paladin en Rogue.
De meta-nazi's bij Tempostorm dragen wat dat betreft voor een groot deel zelf bij aan het beeld dat class x OP is en class y er zielig bij ligt. Secret Paladin, Justin Bieber, Kabouter Plop, Ritalin; ze hebben allen zo hun nut maar ze worden ook aangeprezen en voorgeschreven door een industrie die morgen minstens net zoveel wil verdienen als vandaag.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Dit is precies wat je ook bij Diablo 3 (en waarschijnlijk nog een berg games) ziet; bijna iedereen doet zonder enige vorm van eigen onderzoek of testwerk precies wat de bekende streamers roepen. Het gaat zelfs zover dat als een bekende streamer een build post die ergens is opgedoken (doorgaans in China) die beter is dan wat ze zelf als 'de beste build' hebben aangemerkt, die direct een berg +'s krijgt en in no time 'most popular' is, ondanks dat die build al te vinden is van de originele poster.Tektoon schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:34:
[...]
De meta-nazi's bij Tempostorm dragen wat dat betreft voor een groot deel zelf bij aan het beeld dat class x OP is en class y er zielig bij ligt.
Natuurlijk zit er wel een kern van waarheid in dit soort rankings; degenen die de decks / builds bedenken (of op hoog niveau spelen) weten echt wel wat ze doen en zij zullen niet met sub-par decks / builds aankomen. Wat daarna komt is echter wel self-fulfilment...iedereen gaat spelen wat er op de #1 spot staat en daarmee raakt alles wat wellicht een paar procent minder effectief is ondergesneeuwd. Bij D3 is dat voor multi-player echt extreem; in public wordt je direct gekicked als je niet de juiste Flavor of the Season speelt...maakt niet uit hoe goed je build precies is. Te dom voor woorden, maar ja, een groot deel van de player base laat het denkwerk liever aan anderen over en doen braaf wat de streamens / websites zeggen dat ze moeten doen.
Secret Paladin, Justin Bieber, Kabouter Plop, Ritalin; ze hebben allen zo hun nut maar ze worden ook aangeprezen en voorgeschreven door een industrie die morgen minstens net zoveel wil verdienen als vandaag.
...ik kan alleen nog geen nut bij Justin Bieber bedenken, maar verder +1 waardig
Vanmiddag m'n doel voor deze maand gehaald, de tier 15 is binnen (hoogste dat ik vooralsnog gehaald heb). De hoeveelheid Shamans viel me mee, maar een stuk of 3 en nog eentje gewonnen ook. Ik speel een variant op Secret Hunter met Call er nog gewoon in en daar heb ik geen spijt van. De verhoging van 8 naar 9 is niet onredelijk, de value is nog steeds goed. Ik vind het ook wel prima omdat er minder conflict met Rag op de curve is. Ik heb er ook Arcane Giants in en die werken ook goed, geeft je mid-game toch de stat-blocks die vaak nodig zijn. Door de secrets komen ze vaak voor 5 mana op tafel en dat is dan genoeg afleiding tot Call...als het al niet beslissend is.
[ Voor 15% gewijzigd door Zarhrezz op 16-10-2016 17:22 ]
Ik weet dat Secret Paladin niet het leukste is en misschien wel te sterk meer hé het is maar in Wild want al je zo wil beginnen is Priest ook tier 1jmxd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:49:
Zeuren over shaman en andere braindead curvestone decks en dan secret paladin gaan spelen in wild
¯\_(ツ)_/¯
Waar ik het over heb is dat Shaman zo sterk is dat het zowel in Wild en Standaard gewoon het meest gespeeld word en dat zegt toch wel heel wat.
Daar komt bij dat Shaman wat al tier 1 was ook nog eens als enige 2 speelbare kaarten kreeg die slechte matchups in eens ook goed te bestrijden was
Ik hoop echt dat er na de volgende uitbreiding wat andere classes en decks ook goed zijn.
Er zijn momenteel heel veel decks goed speelbaar. Op Priest na heeft elke class wel 1 of 2 decks waarmee je hoog kunt klimmen (Warrior en Druid zelfs 3).beuker19 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:37:
[...]
Ik hoop echt dat er na de volgende uitbreiding wat andere classes en decks ook goed zijn.
Het probleem is dat Midrange Shaman op het moment extreem sterk is, met goede early game, midgame en goedkope AoE en hierdoor tegen vrijwel elk ander deck een winrate van >50% heeft, gewoon door on curve te spelen. Hierdoor is het de flavour of the month.
De enige decks die favoured zijn tegen Midrange Shaman zijn op het moment Freeze Mage en Control Warrior. FM is een moeilijk deck om goed te spelen en CW kost heel veel dust. Bovendien duren de games van deze decks vaak erg lang en dat is niet handig als je mikt op Legend.
Hopelijk krijgt Shaman de komende ronde niet veel sterke kaarten en komen er wat mooie decks bij. Ik hoop zelf dat Handlock weer viable wordt. Naast Freeze Mage en Oil Rogue is dat een van mijn favoriete decks. Al die tempo decks van de laatste tijd waar alleen maar on curve wordt gespeeld, halen wel een beetje de strategie uit het spel.
[ Voor 20% gewijzigd door Coltaine op 16-10-2016 18:25 ]
De meeste zijn ook gewoon aggro of midrange. Control is gedoemd in dit spel tenzij je warrior bent.Coltaine schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:01:
[...]
Er zijn momenteel heel veel decks goed speelbaar. Op Priest na heeft elke class wel 1 of 2 decks waarmee je hoog kunt klimmen (Warrior en Druid zelfs 3).
Het probleem is dat Midrange Shaman op het moment extreem sterk is, met goede early game, midgame en goedkope AoE en hierdoor tegen vrijwel elk ander deck een winrate van >50% heeft, gewoon door on curve te spelen. Hierdoor is het de flavour of the month.
De enige decks die favoured zijn tegen Midrange Shaman zijn op het moment Freeze Mage en Control Warrior. FM is een moeilijk deck om goed te spelen en CW kost heel veel dust. Bovendien duren de games van deze decks vaak erg lang en dat is niet handig als je mikt op Legend.
Hopelijk krijgt Shaman de komende ronde niet veel sterke kaarten en komen er wat mooie decks bij. Ik hoop zelf dat Handlock weer viable wordt. Naast Freeze Mage en Oil Rogue is dat een van mijn favoriete decks. Al die tempo decks van de laatste tijd waar alleen maar on curve wordt gespeeld, halen wel een beetje de strategie uit het spel.
True, CW en Renolock zijn volgens mij de enige, al las ik goede verhalen over StrifeCro's Control Mage, en BogChamp is mogelijk ook nog viable, maar er zijn ook best wel wat combo decks zoals Anyfin Pally, Miracle Rogue, diverse Maly decks en Freeze Mage.Tomski1986 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:07:
[...]
De meeste zijn ook gewoon aggro of midrange. Control is gedoemd in dit spel tenzij je warrior bent.
Ik vind Midrange Shaman zelf nogal suf spelen maar begin de indruk te krijgen dat je wel bijna moet om mee te komen omhoog... of op z'n minst een anti-shaman deck moet hebben, maar wat werkt echt goed tegen de shaman? Control warrior werkte wel aardig maar is wat saai om te spelen...
[ Voor 12% gewijzigd door Royal-Roy op 17-10-2016 09:26 ]
Er zijn wel anti shaman's deck als....jawel ShamanRoyal-Roy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:45:
Gisteren een behoorlijke sessie kunnen spelen met een eigen variant van C'thun Warrior... Helaas roemloos blijven hangen rond rang 14. Leuk dek om te spelen en goede winrates tegen de meeste deks, warrior matches haal ik 60% en soms een loss tegen een net te snelle Face hunter of Zoo lock... Waardoor ik blijf hangen is de slechte matchup tegen de Midrange Shamans, 4-12 die ook nog eens blijna de helft van de tegenstanders waren... Erg vermoeiend.
Ik vind Midrange Shaman zelf nogal suf spelen maar begin de indruk te krijgen dat je wel bijna moet om mee te komen omhoog... of op z'n minst een anti-shaman deck moet hebben, maar wat werkt echt goed tegen de shaman? Control warrior werkte wel aardig maar is wat saai om te spelen...
Maar de beste counter is Freeze Mage....maar die heeft een best hoge learning curve. Toen ik m'n Mage naar Golden tilde heb ik die vooral in de lagere ranks gespeeld, in de hoge ranks ben ik toen geswitched naar Tempo (mede omdat ik nerveus werd van de speelstijl van een Freeze Mage..
Kolento speelde dit weekend een Mill Rogue....werkte uitstekend tegen Shamans.
Gisteren lol gehad met een Discard Lock icm Malcheazar (ja die kaart blijft mij trekken). Erg leuk! Vooral als je Renounce Darkness vroeg trekt...hehehe heb je opeens een Priest/Hunter/Mage deck met weinig mana kosten -> pew pew
[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 17-10-2016 09:56 ]
Ik ben dus niet de enigste.Royal-Roy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:45:
Gisteren een behoorlijke sessie kunnen spelen met een eigen variant van C'thun Warrior... Helaas roemloos blijven hangen rond rang 14. Leuk dek om te spelen en goede winrates tegen de meeste deks, warrior matches haal ik 60% en soms een loss tegen een net te snelle Face hunter of Zoo lock... Waardoor ik blijf hangen is de slechte matchup tegen de Midrange Shamans, 4-12 die ook nog eens blijna de helft van de tegenstanders waren... Erg vermoeiend.
Dit weekend gespeeld met een egein dragon warrior variant.
Ook tot rank 14 geraak ik. En dan loop ik vast.
shaman, warlock en mage.
Gisteravond, met tegenzin, shaman beginnen spelen om de loss streak tegen te gaan.
Battle.net: NagaByrd#2844
Ik heb altijd het idee dat zo'n meta snapshot van tempostorm zorgt voor tier 1 counters, oftewel shaman counters.
Van de week effe met draken warrior proberen te ranken
Atlas#22744
Twee dagen geleden met Reno Mage op rang 15 begonnen. Ben nu rang 8 met 64% winrate.nagasy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:59:
[...]
Ik ben dus niet de enigste.
Dit weekend gespeeld met een egein dragon warrior variant.
Ook tot rank 14 geraak ik. En dan loop ik vast.
shaman, warlock en mage.
Gisteravond, met tegenzin, shaman beginnen spelen om de loss streak tegen te gaan.
Maar mijn Warrior moet golden worden...Astie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:21:
[...]
Twee dagen geleden met Reno Mage op rang 15 begonnen. Ben nu rang 8 met 64% winrate.
Ik heb dus geen andere keuze
Als je hem z.s.m. golden wil hebben is Pirate of Dragon Warrior je enige keus. Wil je hem op een leuke en uitdagende manier golden hebben is CW de beste keuze.nagasy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:27:
[...]
Maar mijn Warrior moet golden worden...
Ik heb dus geen andere keuze
Als je het met de laatste keuze doet ben je pas echt een vent
Ik doe het zonder justicarAstie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:29:
[...]
Als je hem z.s.m. golden wil hebben is Pirate of Dragon Warrior je enige keus. Wil je hem op een leuke en uitdagende manier golden hebben is CW de beste keuze.
Baron Geddon mis ik. Mss moet ik hem toch eens craften. Heb 5K dust
Ik blijf erbij dat als je een deck neemt dat je gewoon goed ligt en dat je door en door begrijpt je met genoeg tijd en moeite hoog kunt klimmen. Dan maakt het niet uit hoeveel Shamans er op de ladder zijn, zolang je beter speelt dan je tegenstander. Er zijn weinig harde counters, dus de match-up statistieken verschillen bij gelijke skill niet zoveel.
Na 3 losses op rij rage quitten en je gal spuwen op Reddit over een verrotte ladder is niet constructief. Het seizoen bestaat uit tientallen of zelfs honderden matches, dan zijn 3 matches gewoon statistiek.
Ik zou eerder Justicar craften als je CW wilt spelen. Dat is een keycard. Baron is een tech card en momenteel niet zo'n hele beste. Als je tegen Shaman wilt techen, heb je meer aan een Ooze. Die 2 basic totems die Baron killt op beurt 7 zijn leuk, maar geeft niet veel value. Een beurt 2 Ooze op een Claw scheelt toch weer 9 damage in de early game.nagasy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:34:
[...]
Ik doe het zonder justicar.
Baron Geddon mis ik. Mss moet ik hem toch eens craften. Heb 5K dust
De matchup van CW tegen Midrange Shaman is de eerste beurten clearen met removal en card draw. De midgame stabiliseren en value pakken met Brawls en Gorehowl en de endgame controleren met tankups en bombs.
[ Voor 15% gewijzigd door Coltaine op 17-10-2016 11:48 ]
Dank jeAstie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:29:
[...]
Als je hem z.s.m. golden wil hebben is Pirate of Dragon Warrior je enige keus. Wil je hem op een leuke en uitdagende manier golden hebben is CW de beste keuze.
Net een week of wat geleden mijn Warrior golden gemaakt en zeker 450 potjes als CW
Haha, dat is netjes. Warrior was één van mijn eerste golden hero's en ook degene waar ik het langste over heb gedaan omdat ik 500 CW wins hebbeuker19 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:47:
[...]
Dank je
Net een week of wat geleden mijn Warrior golden gemaakt en zeker 450 potjes als CW
True,Coltaine schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:44:
[...]
Ik zou eerder Justicar craften als je CW wilt spelen. Dat is een keycard. Baron is een tech card en momenteel niet zo'n hele beste. Als je tegen Shaman wilt techen, heb je meer aan een Ooze. Die 2 basic totems die Baron killt op beurt 7 zijn leuk, maar geeft niet veel value. Een beurt 2 Ooze op een Claw scheelt toch weer 9 damage in de early game.
Ik heb al lang getwijfeld om die te craften.
Maar voor die 3 maand nu nog een kaart craften die dan uit rotatie gaat, lijkt mij nutteloos.
Dan maar af en toe een vloekpotje omdat ik net geen armor genoeg heb bij fatigue
Ooze is mss nog een idee. Momenteel zit harrison jones erin.
Ik vind het eerder een gevaar rond beurt 5 dan beurt 2-3.
ze moeten al geluk hebben met de hero power. Of ze spelen thalnos.
Maar tegen dan heb je zelf je 3 mana minions of je 3/2 axe
Ach, eindelijk erkenning.... dank je!Astie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:29:
[...]
7 a 8 maand hoor. Gaat pas na de expansion van voorjaar 1017 uit de rotatie.nagasy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:16:
[...]
True,
Ik heb al lang getwijfeld om die te craften.
Maar voor die 3 maand nu nog een kaart craften die dan uit rotatie gaat, lijkt mij nutteloos.
Dan maar af en toe een vloekpotje omdat ik net geen armor genoeg heb bij fatigue
Harrison vind ik minder goed tegen Shaman. De card draw heb je niet nodig, omdat je kaarten meer value hebben en beurt 5 is veel te laat. Dan heb je de eerste Claw al om je oren gehad en zijn je early game minions als Ghoul, Ichor en Acolyte al geoneshot. Op beurt 5 wil je een kaart met directe board impact en stall zoals Brawl of Portal als voorbereiding op Justicar.nagasy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:16:
[...]
Ooze is mss nog een idee. Momenteel zit harrison jones erin.
[ Voor 20% gewijzigd door Coltaine op 17-10-2016 12:27 ]

We zijn weer een aantal inschrijvingen verder. Je kunt je t/m woensdag inschrijven.
Flamewaker
Animal Companion
Power Overwhelming
Thing from Below
Malygos
Call of the Wild
Chillmaw
Ice Block
Cloaked Huntress
Fandral Staghelm
Flametongue Totem
Shield Slam
Preparation
Entomb
Equality
Flamestrike
Defender of Argus
Azure Drake
N'Zoth, the Corruptor
Justicar Trueheart
Yogg-Saron, Hope's End
Swipe
Tirion Fordring
Brawl
Sylvanas Windrunner
C'Thun
Darkshire Councilman
Thunder Bluff Valiant
GoT Hearthstone Special #3
Ik verwacht i.i.g. een toernooi vol Reno shenanigans
[ Voor 25% gewijzigd door Coltaine op 17-10-2016 13:36 ]
Ik had ook niet verwacht dat Imp Gang Boss niet gekozen zou worden.
Ja klopt, daar heb ik ook over nagedacht. Maar de gedachtegang van velen is als volgt:SeamusXanthus schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:01:
Ironisch genoeg klagen we 'allemaal' over Aggro hier maar wordt meer dan de helft van de gebande kaarten gebruikt in control
Welk deck vind ik klote om tegen te spelen met mijn speelstyle/ervaring?
Hoe kan ik dit deck ontmantelen/verzwakken?
Welke van de keycards ga ik bannen?
Raakt deze keycard nog meer decks?
Is deze kaart vervangbaar?
Als je denkt van, welke aggro kaart ga ik bannen? Defender of Argus? Knife Juggler? Abusive? Power overwhelming? zijn dit voor aggro decks allemaal vervangbare kaarten. In aggro kun je kaarten heel makkelijk vervangen, in control of een archetype is dat een stuk lastiger.
Nu ik erover nadenk, welke aggro decks zijn er nog op de ladder? Ik zie heeeeel af en toe nog een Zoo. Verder is Secret Hunter de enige die in de buurt van aggro komt. De rest is allemaal tempo en control.
Aggro is trouwens geen deck, maar een speelwijze. Een midrange deck tegen een control of combo deck wordt meestal als aggro gespeeld bijvoorbeeld, terwijl een Face Shaman tegen een sneller deck zoals Pirate Warrior meer voor value zal gaan.
[ Voor 86% gewijzigd door Coltaine op 17-10-2016 14:55 ]
Ho, stop deze discussie. Over Face / Aggro / Tempo / Control zijn al teveel discussies geweest die op niets anders uitdraaide dan een tijdelijke sluiting van dit topic.Coltaine schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:48:
Beast Druid, al is dat in de meeste matchups meer een tempo game
Aggro is trouwens geen deck, maar een speelwijze. Een midrange deck tegen een control of combo deck wordt meestal als aggro gespeeld bijvoorbeeld, terwijl een Face Shaman tegen een sneller deck zoals Pirate Warrior meer voor value zal gaan.
[ Voor 77% gewijzigd door Grotman op 17-10-2016 18:40 ]
- Aggro beats control
- Midrange beats aggro
- Control beats midrange
Als je dus vindt dat door de bans control het hardst getroffen is, dan zou midrange golden moeten zijn in deze meta.
Dat zie je trouwens nu op de ladder ook: aangezien midrange shaman absolute nummer 1 is, vind je weinig aggro op de ladder momenteel.
[ Voor 21% gewijzigd door DarthDavy op 17-10-2016 15:38 ]
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Het is wel koddig dat de mensen die vorige jaren moord en brand liepen te schreeuwen over de aggro meta nu hetzelfde doen over de midrange meta.DarthDavy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:36:
Dat zie je trouwens nu op de ladder ook: aangezien midrange shaman absolute nummer 1 is, vind je weinig aggro op de ladder momenteel.
![]() Meld je nu aan!Hoi allen, Om een beter overzicht van de Tweakers.net Clans en hun prestaties te krijgen hebben we de Grote Tweakers.net Clan Database in het leven geroepen. Hierin worden alle clans van tweakers.net opgenomen zodat iedereen ze goed kan vinden en mee kan doen. Meld je clan nu aan via onderstaande knop! ![]() Het topic en meer info kun je hier vinden: Het grote Tweakers.net Game Clan Topic! |
FreeReef.nl
sinds een aantal weken (geen idee sinds wanneer exact), kan ik de game niet meer starten op een W10 pc
ipad werkt prima
Starten resulteert in een wit scherm en does not respond in task manager
uninstall/reinstall werkt het de eerste keer daarna hetzelfde probleem kan hem niet meer starten
event manager al even ingedoken maar kan niet zo 123 wat vinden wat het zou kunnen veroorzaken..
Bij de laatste update was er iets mis. Moest je in je battle.net op scan & repair drukken en deed hij het weer. Wie weet is dat het?Wognummer schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:08:
Iemand een idee
sinds een aantal weken (geen idee sinds wanneer exact), kan ik de game niet meer starten op een W10 pc
ipad werkt prima
Starten resulteert in een wit scherm en does not respond in task manager
uninstall/reinstall werkt het de eerste keer daarna hetzelfde probleem kan hem niet meer starten
event manager al even ingedoken maar kan niet zo 123 wat vinden wat het zou kunnen veroorzaken..
Battletag: Iigy#2192
crap vergeten te vermelden dat ik dat ook gevonden had en al gedaan had maar tnx voor de remindermosselmossel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:13:
[...]
Bij de laatste update was er iets mis. Moest je in je battle.net op scan & repair drukken en deed hij het weer. Wie weet is dat het?
http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/20324471
Slim. Vlak voor een nieuwe uitbreiding spelers goud laten uitgeven.
Het klopt 100% dat het de speelwijze is die bepaald of je aggro of control bent, een hoop kaarten zijn ook best goed uit te wisselen, gebruik bijvoorbeeld Bluegill Warrior vaak als control kaart met Murloc Paladin, ondanks dat we charge associeren met aggro/face.Coltaine schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:48:
Beast Druid, al is dat in de meeste matchups meer een tempo game
Het is ook zeker belangrijk om goed je rol te realiseren in een match up, zeker met midrange decks, tegen control zal je vaker een aggro rol aannemen, terwijl tegen aggro je vaker een control rol aanneem.
Dit maakt het soms ook verwarrend over wat voor deck mensen het hebben. Speel je veel trage decks, dan zal je vaker het gevoel hebben dat je tegen een 'face' deck speel, ondanks dat het deck gericht is op aggro stijl en niet face.
Waarom spreken we dan toch over control, aggro decks enz? Simpel, omdat het deck met een bepaalde rol in gedachte is gemaakt, en Control Warrior toch een stuk beter bekt dan "Warrior deck met heel veel removal en armor kaarten die vaak als doel heeft om controle over het veld/spel te krijgen"
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Da's al sinds het begin van het format.xelfer schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:49:
Bahbah zelfs Wild wordt nu overlopen door Secret Paladins
Protip: Freeze Mage (ook te gebruiken in Standard met Loot Hoarder ipv Scientist)
[ Voor 22% gewijzigd door Coltaine op 17-10-2016 19:02 ]
Heb het tot nu nog niet zo ervaren eerlijk gezegd. Laatste 7 potjes waren: Secret Paladin, Zoo, Zoo, Aggro Paldin, Face Hunter, Zoo, Cthun Priest.Coltaine schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:54:
[...]
Da's al sinds het begin van het format.
Protip: Freeze Mage.
Normaal zie ik wat Tempo Mages, Control Warriors, Freeze Mages etc.
This brawl is pretty different. We want it to feel more like a tournament, and so the rewards are weighted heavily towards the high end of wins. The reward for 0 wins is a single pack. If this scares you, you may want to wait for next week's Brawl and just enjoy the fun on Twitch.
Dus 1 pakje bij 0 wins, dat is een verlies van 900Gold.
Vergelijken met Arena is denk ik niet relevant. In Arena sta je sneller hoog omdat ook de mindere spelers dit spelen. Echter wordt er nu een relatief hoge entry fee gevraagd waardoor ik denk dat enkel de echte veteranen dit zullen gaan spelen en je het kan gaan vergelijken met Rank 5 - Legend ranks.
Dit is geen rant, ik vind het zelfs super dat ze dit doen. Ik ga het zelf sowieso 1 keer doen, wellicht vaker. Maar ik denk dat ik dit niet direct op woensdag doe. Eerst even streams kijken en bij vrienden meekijken. Verder verwacht ik dat 7 wins een sweet spot zal worden om value te halen.
Dat is mijn kijk erop
Een volwaardige (meerdere decks enz) tournament modus heeft nog steeds bij mij de voorkeur, maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.
Ik wil eerst ook even kijken naar hoeveel wins je moet hebben voordat je een beetje gelijk speel, zit dat pas op 6+ wins dan laat ik het zitten. Ik kan best aardig spelen, maar gezien dit vooral door de betere spelers gespeeld wordt, zal ik eerder rond de 50% zitten dan de 75%.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Het valt me trouwens op dat veel topstreamers de laatste dagen Druid spelen. Zo is Xixo gisteren begonnen op de NA ladder met een Malydruid nadat hij EU 1 heeft bereikt.
[ Voor 19% gewijzigd door Coltaine op 17-10-2016 20:13 ]
Idem. En trouwens 50% winrate is heus niet slecht. Een beetje erboven en je wordt legend.Benjamin- schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:44:
Ik wil eerst ook even kijken naar hoeveel wins je moet hebben voordat je een beetje gelijk speel, zit dat pas op 6+ wins dan laat ik het zitten. Ik kan best aardig spelen, maar gezien dit vooral door de betere spelers gespeeld wordt, zal ik eerder rond de 50% zitten dan de 75%.
Arena is leuk, omdat je zelfs bij 0-3 maar 50 gold "verlies" maakt.
Dit is erover: 1000 gold is gigantisch veel voor een occasionele speler. Om dit populair te maken bij het brede publiek moet je net zoals Arene bij 3 wins plus je 1000 gold in waarde kunnen krijgen.
Ik krijg het gevoel dat dit niet zo is en dat dit een ultra high risk, high reward formaat is. Dit is voor de elitist en niet voor het gewone plebs gelijk wij.
Dit is heel slim van blizzard. Want ik denk dat het aantal personen dat 12 wins haalt echt heel klein is. Vergeet niet dat ook de "pro's" zoals Ostkaka, StriceCro, Thijs en Lifecoach bij lange na niet vaak 12-2 gaan op ranked. Ik kan me zelfs geen stream herinneren dat dit wel is gebeurd. En dan bedoel ik vanaf rank 5 uiteraard. Dit is ook de reden dat Blizzard er zulke hoge prijzen tegenaan gooit.DarthDavy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:14:
[...]
Idem. En trouwens 50% winrate is heus niet slecht. Een beetje erboven en je wordt legend.![]()
Arena is leuk, omdat je zelfs bij 0-3 maar 50 gold "verlies" maakt.
Dit is erover: 1000 gold is gigantisch veel voor een occasionele speler. Om dit populair te maken bij het brede publiek moet je net zoals Arene bij 3 wins plus je 1000 gold in waarde kunnen krijgen.
Ik krijg het gevoel dat dit niet zo is en dat dit een ultra high risk, high reward formaat is. Dit is voor de elitist en niet voor het gewone plebs gelijk wij.
Ik denk zelf wel dat ik op 50%+ zal zitten, maar zelfs dan denk ik niet eens dat ik boven de 5 wins uit zal komen. Doordat iedereen eigenlijk geen fouten meer maakt op hoog niveau en optimaal speelt, voelt het als 12x een dubbeltje opgooien en 12 keer kop moet gooien.
Legend is (helaas) wel minder dan alleen winrate. Ik heb het niet in me om zoveel games met de sterkste decks te spelen, ik mis het uithoudingsvermogen om zoveel potjes te spelen, plus speel ik te graag Johnny achtige decks: http://magic.wizards.com/...hnny-and-spike-2013-12-03DarthDavy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:14:
[...]
Idem. En trouwens 50% winrate is heus niet slecht. Een beetje erboven en je wordt legend.
Maargoed, 50% is zeker niet slecht, alleen ligt het dan wel aan de rewards, zit je met 3 wins op quitte, dan wil ik het best doen, maar heb het gevoel dat dit niet zo is, en hoe meer wins je nodig hebt, hoe kleiner de kans is dat je tegen een noob moet.
Volledig mee akkoord.Royy90 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:23:
[...]
Dit is heel slim van blizzard. Want ik denk dat het aantal personen dat 12 wins haalt echt heel klein is. Vergeet niet dat ook de "pro's" zoals Ostkaka, StriceCro, Thijs en Lifecoach bij lange na niet vaak 12-2 gaan op ranked. Ik kan me zelfs geen stream herinneren dat dit wel is gebeurd. En dan bedoel ik vanaf rank 5 uiteraard. Dit is ook de reden dat Blizzard er zulke hoge prijzen tegenaan gooit.
Ik denk zelf wel dat ik op 50%+ zal zitten, maar zelfs dan denk ik niet eens dat ik boven de 5 wins uit zal komen. Doordat iedereen eigenlijk geen fouten meer maakt op hoog niveau en optimaal speelt, voelt het als 12x een dubbeltje opgooien en 12 keer kop moet gooien.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik een vuil spel van Blizzard zie. De roep om een competitieve mode in Hearthstone is al lang heel groot. En ze geven aan dat dit er een test case voor is. Wel, het is een slechte test case. Maar doen ze het niet bewust? Om dan achteraf te zeggen: zie je, er is geen interesse voor een competitieve mode.
De hoofdreden waarom ik het een slechte test case voor een competitieve mode vind, is omdat het eigenlijk geen competitie zoals een toernooi is. Je speelt op je eentje een deck zoals je Arena speelt tot eventueel 12 wins. In theorie is het zelfs mogelijk dat er nooit iemand 12 wins haalt. Dat zal wel niet het geval zijn, maar er is geen pad tussen een groep spelers naar een winnaar.
Waar is de value om je 1000 gold in te zetten? Wat bereik je ermee? Dit kan je toch niet risk/reward verantwoorden in een F2P game? (pas op, ik doel hier gewoon op de gemiddelde speler)
Ben eens benieuwd hoeveel runs het de topspelers/top streamers gaat kosten om eens een degelijk resultaat neer te zetten.
1) Goldsink
2) Release de volgende expansion eerder dan verwacht (zeg, eind November
3) Profit
HS is denk ik ook niet puur skillbased genoeg om een 85% winrate te halen over 14 games. Een pro zou dat wellicht kunnen halen tegen een groep random spelers, maar niet tegen de doelgroep die aan deze Brawl mee gaan doen.Royy90 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:23:
[...]
Dit is heel slim van blizzard. Want ik denk dat het aantal personen dat 12 wins haalt echt heel klein is. Vergeet niet dat ook de "pro's" zoals Ostkaka, StriceCro, Thijs en Lifecoach bij lange na niet vaak 12-2 gaan op ranked. Ik kan me zelfs geen stream herinneren dat dit wel is gebeurd. En dan bedoel ik vanaf rank 5 uiteraard. Dit is ook de reden dat Blizzard er zulke hoge prijzen tegenaan gooit.
Naast goed spel zal een pro ook een flinke dosis geluk nodig hebben om deze Brawl met 12 wins te beëindigen.
In de basis zullen er volgens mij gewoon weinig spelers overblijven. De mensen die consistent hoge winrates zullen halen blijven over, want de normale spelers (rank 5-legend spelers) gaan gemiddeld 3-3 of misschien 4-3 (50% winrate of daar net boven). Voor die normale spelers is dit waarschijnlijk niet winstgevend. Deze mensen zullen ook vrij snel stoppen, want de entry fee is erg hoog, waardoor je niet zomaar even 20 pogingen kan doen om een keer 12 wins te halen.
Ik schrok ook van de prijs, heb nu ongeveer 1700 gold mede dankzij ranken en een paar goede 80 gold quests. Gaat best snel, 100 max per dag voor 10g per 3 wins. Tel daarbij je daily quests op en je doet er gemiddeld 10 dagen over.Zarhrezz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:38:
Als het 150 gold zou zijn met de rewards van Arena zou ik het wel spelen...ik vind Arena niet leuk omdat geluk in draft teveel bepaalt. Maar 1000 gold entry fee? Da's een Elitist brawl, geen Heroic Brawl. Zelfs als de rewards wel in lijn zouden zijn met de entry fee, zou het nog elitair zijn puur op het feit dat 80% van de spelers niet zomaar 1000 gold heeft liggen.
Ik kijk ook de kat uit de boom, ben benieuwd of het wat wordt. Als het maar niet Tavern Brawl gaat vervangen, want daar haal ik het meeste plezier uit.
Nu krijg je namelijk WotOG packs als reward, maar daar heb ik eigenlijk al alles van wat ik wil en ik ga dan ook geen 1000G uitgeven voor wat dust (en miniscule kans op random golden legendaries) zo vlak voor een nieuwe uitbreiding.
5700X | RX 6600
100 gold per dag betekent 30 wins op een dag...zoveel partijen win ik misschien in een week...ik moet m'n quest mee hebben zitten wil ik 100 op een dag halen. Die 1000 is dan zo'n 2 weken sparen....daar haal ik liever de adventure wings die ik mis voor.Nitai schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:46:
[...]
Ik schrok ook van de prijs, heb nu ongeveer 1700 gold mede dankzij ranken en een paar goede 80 gold quests. Gaat best snel, 100 max per dag voor 10g per 3 wins. Tel daarbij je daily quests op en je doet er gemiddeld 10 dagen over.
Ja ik had het dan over ranken naar legend (dat waren veel potjesZarhrezz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:23:
[...]
100 gold per dag betekent 30 wins op een dag...zoveel partijen win ik misschien in een week...ik moet m'n quest mee hebben zitten wil ik 100 op een dag halen. Die 1000 is dan zo'n 2 weken sparen....daar haal ik liever de adventure wings die ik mis voor.
Maar als je een leuke brawl hebt, dan is het zo te doen. Het blijft wel een grind... maar ik koop geen packs meer met gold (soms meer uit verveling) want ik heb bijna alle kaarten al. De adventure wings koop ik gewoon met euro's.
Maar het blijft veel geld, hoe dan ook.
[ Voor 94% gewijzigd door 1lau op 18-10-2016 00:04 . Reden: Blog gelezen... ]
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
If you play at a 50% win rate, your expected value is -288 gold.
If you play at a 55% win rate, your expected value is -21 gold.
If you play at a 60% win rate, your expected value is 408 gold.
If you play at a 65% win rate, your expected value is 1088 gold.
These results postulate that 1 pack is worth 100 gold, 1 dust is worth 1 gold, 1 golden legendary is worth 1600 dust, and the entry fee is 1000 gold.
"When this special mode is running, there will not be a regular Tavern Brawl."Nitai schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:46:
[...]
Ik kijk ook de kat uit de boom, ben benieuwd of het wat wordt. Als het maar niet Tavern Brawl gaat vervangen, want daar haal ik het meeste plezier uit.
Geen idee natuurlijk hoe vaak deze tarvern brawl er zal zijn... Maar 1x in de maand lijkt mij wel goed. Ik bedenk mij net alleen. In Europa is de tavern brawl korter dan in Amerika, zou dat ook gevolgen hebben voor de moeilijkheid?
Over de kosten, 1000 gold vind ik veel, maar aan de andere kant vind ik 10 euro dan weer niet zo heel spannend, helemaal omdat het niet altijd is. Ik ga dan ook zodra het uit is zeker een run proberen voor 10 euro. Met ress priest
Atlas#22744
- For 12-2 you'd need 85% winrate. Nobody is even close to that in constructed. To get it you'll need some serious clown fiesta RNG crap.
- I think the highest ladder win rate ever recorded across a fully played season was like 68%, and as I recall it was a top level tournament player (Ostkaka playing Patron Warrior) and it included games played through his whole climb, so some wins against worse players were in that number. Not to mention the amount of trolling and messing around that goes on in legend. This mode will have none of those mitigating factors, and it requires something like a 62% win rate JUST to break even. That's insane when you think about it.
- If you're good enough to get more than 1000 gold worth of packs and dust (I assume this will be around 6 wins, considering how top-heavy the rewards are), you definitely definitely don't need dust and Old Gods packs. If you do need dust and Old Gods packs, there's no chance in hell for you doing well in the brawl.
If you're a legend player with a fuckton of gold and a virtually complete collection looking to get more golden cards because 'why not' and you want to compete, then this is exactly for you.
Don't get lured into this gold sink before the next expansion if you're the average Joe f2p player, it's not worth it.
- You're paying $10 to play a Standard constructed deck where the top 3 classes will be: Mid Range Shaman; Freeze Mage; and CW. Maybe Maly Druid if you're ballsy enough.
The only way to get at least 10 wins is to win your mirror matches which will mostly be decided on draws; to pray to the RNG roulette to not get queued up against your counter class; or win by being matched up against the class your deck will dominate.
[ Voor 47% gewijzigd door Coltaine op 18-10-2016 08:31 ]
Dit vind ik één van de belangrijkste. Waarom voorziet Blizzard nu plotseling een mode dat enkel voor de 1% playerbase is (en dan ben ik nog waarschijnlijk genereus met die 1%, het zal eerder 0,1% of zelfs 0,01% zijn)? Een test case voor een werkelijke competitieve mode? Laat me niet lachen. Iedere mode in een spel moet een zo groot mogelijk percentage van je player base aanspreken. Anders is het de ontwikkeltijd niet waard. Dit is een hele goedkope manier om een extra gold sink te implementeren.Coltaine schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:59:
If you're a legend player with a fuckton of gold and a virtually complete collection looking to get more golden cards because 'why not' and you want to compete, then this is exactly for you.
Don't get lured into this gold sink before the next expansion if you're the average Joe f2p player, it's not worth it.
Jammer, want we vragen al lang naar meer opties om Hearthstone te kunnen spelen en dat kan/mag best wat gold kosten om te gebruiken. Het is enorm jammer dat wij hier op Tweakers bvb onze toernooien in een brakke friendly match omgeving moeten spelen. Waarom zit er in Hearhtstone nog altijd geen toernooi modus? De formaten zijn toch al bekend: conquest, last hero standing. Maak het ook zo customizable mogelijk: swiss, single/double elimination,... En als je dan toch zo graag je gold sink wilt: maak dat iedereen gold moet betalen om eraan mee te doen. Maakt het net zo leuk, want dan kan je er ook prijzen (packs, gold, dust) aan vasthangen. Doe net zoals Arena: 150 gold is een lage instapdrempel en als je dan ook verzekerd bent van minimaal 1 pakje (eerste ronde uit het toernooi gebonjourd) heb je naast de fun ook nog een reward. Voor hoe verder je komt in het toernooi kan je dan ook betere prijzen uitdelen. En je hebt er als ontwikkelaar een gold sink bij als die zo graag erbij hebt.
Da's wel wat moeilijker te implementeren dat een Arena modus die 1k gold kost en niet met draft, maar gewoon in standard (en waarom niet in wild?) gespeeld wordt.
Als ze deze relatieve reward structuur in Arena zouden doen zou ook bijna niemand het meer spelen. Daar speel je bij een gemiddelde run (3-3) ongeveer break even, hier verlies je ongeveer 30% van je inzit.
Twitch / battle.net stream / youtube zullen het wel goed doen in die week.
Zelf meedoen zie ik ook niet zitten.
Te grote instapkost om er waarde uit te halen.
En zoals de meeste heb ik geen WOTOG packs nodig.
Spendeer ik liever mijn goud aan de volgende expansie
Jup. De gemiddelde winrate van topspelers zal dalen als de tegenstanders ook enkel topspelers zijn. En de random scrubs hoeven het dan helemaal niet te proberenSeamusXanthus schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:43:
Break even punt is in deze modus zo hoog, dat alleen de beste spelers dit zullen doen, waardoor het NOG moeilijker wordt.
Heck, ik ben een prutser, weet dat ik amper kans maak en denk er alsnog aan om het gewoon lekker wel te doen omdat ik best eens in de zoveel maanden een tientje wil betalen voor de enige game die ik speel.
{signature}
€10 voor een ladder experience van 3-6 matchesVoutloos schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:42:
Jullie zijn veel te rationeel. Onderschat niet hoeveel lui gewoon voor de lol dit willen meemaken, omdat ze het tientje wel kunnen missen of uberhaupt niet de hele reward-schaal uitzoeken.
Ik zie het als gekkigheidje, vind het wel een keer spannend. En de enige ratio die ik heb is dat ik onder 10E/mnd gemiddeld wil blijven voor game uitgaven en met enkel adventures en dit ding lukt me dat. Dus ze komen er nu bij mij mee weg, maar ik zou het niet elke week gaan lappen. Maar die lui zullen er alsnog ook wel zijn.
{signature}
Dat is niet het punt. Je kan deze brawl dood previewen en analyseren maar zolang het er nog niet is weet je niet hoe het gaat lopen.Coltaine schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:45:
[...]
€10 voor een ladder experience van 3-6 matches
Kijk maar eens naar nieuwe kaarten, hoe vaak is de voorspelling van kaartvalue goed? Bijna nooit toch.
Ik ga deze modus ook lekker spelen en zie wel hoe ver ik kom. Ik speel HS voor de fun en mijn goldbalance zit niet aan mijn bankrekening gekoppeld.
En ik wens iedereen die m wel gaat spelen heel veel plezier!
Trek net uit een pakje golden Yogg.... 1 dag telaat!!!! :'(((((
was wel een lekker pakje; golden yogg, malkarok, golden goul en nog 2 rare's
Zuur manPredje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:08:
Neeeeeeeeeeeee.......
Trek net uit een pakje golden Yogg.... 1 dag telaat!!!! :'(((((
was wel een lekker pakje; golden yogg, malkarok, golden goul en nog 2 rare's
Atlas#22744
Nope.Kasai schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:25:
[...]
Zuur manMaar wel zieke pack inderdaad
Had je Malkarok al?
Als je 2 Brawl runs doet heb je iig 60 gold minder verlies (mag er vanuit gaan dat je wel 3 wins per brawl kunt pakken)
Jaja, zijn dat 5 spelletjes binnen de tavern brawl of echt 5 keer de tavern brawl met 12 wins winnen.Astie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:35:
[...]
Als je 2 Brawl runs doet heb je iig 60 gold minder verlies (mag er vanuit gaan dat je wel 3 wins per brawl kunt pakken)
https://twitter.com/PlayH...status/788437522015588353
Vanaf vandaag is er een nieuwe TCG. Plants vs Zombies Heroes. Maar voor zover ik weet alleen voor Android en Iphone. Even bezig geweest, ziet er geinig uit.
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.