[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 240.810 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3Bh44zFGngDvDXiUMkNZvTWb/full.jpg

Welkom bij Hearthstone!

Hearthstone gameSlijp je zwaard, verzamel je deck en maak je klaar voor Hearthstone - de snelle strategie kaartspel dat gemakkelijk te leren is en voor massaal plezier zorgt. Speel het spel gratis op Battle.net en speel je kaarten om spreuken uit te spreken, wezens op te roepen en het bevel te voeren over de helden van Warcraft in epische strategische duels. Kies één van de negen Warcraft helden om mee te spelen. Om de beurt kiezen spelers hun kaarten uit hun aanpasbare kaartendeck om hun tegenstander te verslaan.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Goblins vs Gnomes Trailer

Hier staat hoe je begint met Hearthstone.

Aanmelden
Battle.net - Online Gaming Service van BlizzardHearthstone is een gratis speelbaar kaartspel. Voordat je Hearthstone kunt gaan spelen, is het noodzakelijk dat je eerst een Battle.net account aanmaakt. Dit kun je doen via de Account Creation pagina op Battle.net doen. Met dit Battle.net account log je in op de Blizzard Launcher.

Hearthstone kan gespeeld worden op een:

De ondersteunde apparaten

De eerste uitbreiding is Curse of Naxxramas

In een duistere necropolis hangend in de lucht huisvest groot gevaar. Het griezelste gespuis leeft daar onder de heerser van Naxxramas, Kel'Thuzad. Ga de uitdaging aan aan en versla de bazen van elke wing.
Het avontuur zal je een compleet nieuwe ervaring geven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U7JW79o3aM4t48X1GynalBzd/full.jpg

Wat is er nieuw in deze expansion?
  • 30 nieuwe speelkaarten
  • Nieuw speelmode: Adventure
  • Een nieuw speelbord in Naxxramas stijl
  • Normal en Heroic moeilijkheidsgraden
  • Nieuw vrij te spelen cardback

De tweede uitbreiding is Goblin VS Gnomes

Twee rassen, twee rivalen. De goblins en gnomes zijn al tijden vijanden van elkaar in het universum van Warcraft. Toch delen ze samen wel dezelfde passie. Namelijk de passie voor technologie. Waarbij Goblins iets minder nauwkeuriger te werk gaan als de Gnomes wat soms tot explosieve gevolgen kan leiden. Het levert echter wel leuke nieuwe voorwerpen op. Kortom een prima setup voor een expansion voor Hearthstone.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rfuRn9j2WNVAg8MvEKo6JyL9/full.jpg

Wat is er nieuw in deze expansion?
  • 120 nieuw speelkaarten
  • Nieuwe kaarttype: Mech
  • Nieuwe cardback
  • Een nieuw speelbord in Goblin VS Gnomes stijl
  • Spectator mode - kijk mee bij je vrienden
  • Ondersteuning voor iPhone en Android

Welke spelvormen kent Hearthstone?

Het digitale kaartspel Hearthstone kent een aantal spelvormen waarin gespeeld kan worden. Hieronder staat uitlegt wat iedere spelvorm inhoud.

Practice Mode
In deze spelvorm speel je tegen een computergestuurde tegenstander van elke beschikbare class. Je gebruikt kaarten uit je eigen kaartcollectie. Ook kun je quests doen tijdens deze spelvorm, welke weer goud oplevert wanneer je die voltooid.

Rewards/lootMogelijke rewards:
• Nieuwe hero's
• Nieuwe kaarten

Play Mode
In deze spelvorm doe je mee met het traditionele speler tegen speler gevechten. Je gebruikt kaarten uit je eigen kaartcollectie. Je kunt zowel ranked matches als unranked matches spelen. Je kunt je tegenstander zoeken d.m.v. een matchmaking system waarbij je met ranked matches wordt geplaatst bij een tegenstander met hetzelfde niveau als jijzelf. Ook in deze spelmode kun je quests doen.

Rewards/lootMogelijke rewards:
• Ervaringspunten om je hero's te levelen
• Gold

The Arena
Deze spelvorm test je ultieme kennis en vaardigheid van het spel. Je leert hoe je decks moet samenstellen en er vervolgens mee te vechten. De arena is een “build-and-battle” speelvorm. Dit houd in dat je twee fases hebt.
De eerste fase is het bouwen van je deck. Er worden 3 kaarten getoond (niet gelimiteerd aan je kaartcollectie) waarvan je er eentje mag kiezen voor je deck. Na 30 kaarten is je deck compleet en kan je met vechten gaan beginnen.
De tweede fase, de vecht fase, ga je strijden tegen verschillende tegenstanders. Je speelt met hetzelfde card deck tot je 9 keer gewonnen of 3 keer verloren (datgene wat het eerste voorkomt) hebt.

EntreekostenEntreekosten:
• 150 Gold (Je eerste bezoek is gratis)
• of € 2,- / $ 2,- (echt geld)

Rewards/lootDe rewards:
• Een sleutel om een schatkist te openen. Hoe meer gevechten je wint, hoe beter de sleutel. Hoe beter de sleutel, hoe beter je beloning. Beloningen bestaan uit Gold, Arcane Dust en Card packs.
Arena Rewards: Sleutels

Adventure Mode
Ook in deze spelvorm wordt je tot het ultieme getest. Je speelt echter niet tegen andere spelers, maar tegen iconische bazen uit bekende dungeons van Warcraft. En voor het verslaan van de eindbaas van iedere adventure, krijg je garandeerd een Legendary kaart. Voor iedere Adventure moet net als bij de Arena toegang (eenmalig??) voor worden betaald al kunnen sommige onderdelen van een adventure wel weer gratis zijn.

Kies jouw class met jouw held!

Voordat je een Card Deck kunt gaan samenstellen om te gaan spelen, moet je een Hero kiezen om jouw deck te vertegenwoordigen. Iedere Hero staat voor een bepaalde class. Deze class bepaalt voor een groot gedeelte wat voor soort kaarten jij in je deck kan opnemen. Iedere class heeft speciale eigenschappen, ook wel Hero Powers genoemd, om zich te onderscheiden van de de andere classes.

Je begint het spel met een korte tutorial met de mage class. Deze mag je naderhand ook houden om verder te spelen. Daarna kun je door middel van de andere hero's (voor de eerste keer) te verslaan in practice mode de betreffende class vrijspelen.

Hieronder een overzicht van de Heroes met hun class eigenschappen:

Druid

Malfurion Stormrage
Hero Power
Shapeshift

Hunter

Rexxar
Hero Power
Steady Shot

Mage

Jaina Proudmoore
Hero Power
Fireblast

Paladin

Uther Lightbringer
Hero Power
Reinforce

Priest

Anduin Wrynn
Hero Power
Lesser Heal

Rogue

Valeera Sanguinar
Hero Power
Dagger Mastery

Shaman

Thrall
Hero Power
Totemic Call

Warlock

Gul'dan
Hero Power
Life Tap

Warrior

Garrosh Hellscream
Hero Power
Armor Up!

Hoe kun je kaarten verkrijgen?

Hoe kom ik aan nieuwe speelkaarten?
Zodra je het spel begint, start met een basisset speelkaarten. Wanneer je de verschillende spelvormen gaat spelen, verdien je vanzelf nieuwe kaarten. Hieronder staat hoe je kaarten kunt bemachtigen om je kaartcollectie te laten groeien.

Practice Mode
Via deze spelvorm kun je nieuwe heroes en basiskaarten vrijspelen. Ook kun je gold verdienen d.m.v. quests waarmee je nieuwe kaarten kunt kopen.

Play Mode
Hierin heb je kans via speler versus speler duels extra Card Packs te winnen. Ook hier kun je gold verdienen d.m.v. quests om nieuwe kaarten te kopen.

The Arena
Probeer zoveel mogelijk te winnen. Je krijgt aan het einde een sleutel met je beloning. Meer gewonnen duels levert een betere sleutel op. Dat betekent dus een betere beloning dan wanneer je alles verliest bijvoorbeeld. Je kan complete Card Packs winnen en of zelfs Golden Cards.

Card Packs
Ook kun je er voor kiezen extra Card Packs bij te kopen via de ingame store met Battle.net Balance of een andere betaalmethode. Een van de kaarten zal altijd een zeldzaamheid van Rare (of hoger) hebben. Soms komt het voor dat je meerdere kaarten vind met een hogere zeldzaamheid. Het is een kwestie van geluk of ongeluk.

De prijzen voor de extra Card Packs zijn:
  • 1 Card Pack kost 100 ingame munten
  • 2 Card Packs kost € 2,69
  • 7 Card Packs kost € 8,99
  • 15 Card Packs kost € 17,99
  • 40 Card Packs kost € 44,99
Je kunt via Battle.net Balance betalen. Hier kun je dan via Battle.net geld op zetten.

Achievements
Behaal bepaalde achievements en je krijgt extra speelkaarten.

The Forge (crafting)
Ook een manier om een nieuwe kaarten te komen is The Forge. Hier kan je de voor jou onbruikbare kaarten laten vernietigen. Je krijgt er dan Arcane Dust voor terug waarmee je weer nieuwe kaarten kan creëren. Doordat de kaarten die je wint in het spel volledig willekeurig zijn, zal The Forge al snel een vertrouwde plek worden om de gaten in je kaartcollectie op te vullen, zodat je uiteindelijk je ultieme deck kunt samenstellen.
Hieronder staat een overzicht wat de kosten zijn van het craften van nieuwe kaarten en wat disenchanten van onbruikbare kaarten oplevert:

Kaart zeldzaamheidCraftenDisenchanten
Kosten (normaal):Kosten (Golden):Krijgt (normaal)Krijgt (Golden)
Common Kaart (wit)40 Arcane Dust400 Arcane Dust5 Arcane Dust50 Arcane Dust
Rare Kaart (blue)100 Arcane Dust800 Arcane Dust20 Arcane Dust100 Arcane Dust
Epic Kaart (paars)400 Arcane Dust1600 Arcane Dust100 Arcane Dust400 Arcane Dust
Legendary Kaart (oranje)1600 Arcane Dust3200 Arcane Dust400 Arcane Dust1600 Arcane Dust

Je Card Deck samenstellen
Card DeckDan kun je Card Deck gaan samenstellen. Dit kun je op je geheel eigen manier doen. Iedereen speelt het spel natuurlijk op een andere manier. Maar mocht je toch willen verdiepen in hoe je beter kunt worden, kun je altijd naar decks van anderen kijken om je te inspireren of tips en truukjes lezen om je kaarten strategischer in te zetten.
Dan kun je je deck gaan samenstellen in Hearthstone.

Even geen Hearthstone beschikbaar, maar wil je toch alvast een deck samenstellen. Dat kan via de HeartPwn Deckbuilder of de WoWHead Deckbuilder.

- HeartPwn DeckBuilder
- WoWHead Deckbuilder

Welke kaarten zijn er allemaal?

Magiekaarten (Ability Cards)
Magiekaarten (door sommige ook spell cards genoemd) zijn kaarten die enkel vanuit de spelershand gespeeld kunnen worden. Wanneer ze gespeeld worden brengen veranderingen aan het spel. Dit varieerd van het pakken van een nieuwe kaart, verbeteren van je hulpjes (minions) of extra veel schade aanrichten. De meeste magiekaarten zijn class specifiek (paar kaarten uitgezonderd).

- Overzicht van de Ability Cards
Verschillende speelkaarten

Hulpjes (Minion Cards)
Hulpkaarten zet je in om aan jouw zijde mee te vechten. Ze beschermen je hero en kunnen schade richten aan je tegenstander's hulpjes of hero. Maximaal mag je 7 hulpjes op het speelveld zetten. Ieder hulpje dat je meer inzet (of moet inzetten) wordt direct vernietigd.

Om hulpjes te kunnen oproepen heb je mana nodig uit je mana voorraad. Je mana voorraad wordt elke beurt met 1 mana bijgevuld en er zijn ook kaarten die je mana kunnen aanvullen. Als je een hulpje oproept, dan verkeren ze één beurt lang in 'Summoning sickness' waardoor je ze nog niet kunt gebruiken. Daarna is nieuwe hulpje beschikbaar.
Hulpjes hebben zowel aanvalskracht als levenskracht. Wanneer er meer schade wordt gedaan bij je minion dan de kaart aan levenskracht heeft, wordt de kaart verplaatst naar het kerkhof (graveyard).

Hulpkaarten kunnen zowel class specifiek zijn als neutraal. Al zijn sommige hulpjes faction gerelateerd in het Warcraft verhaal, zijn voor Hearthstone de factions niet relevant. Alliance, Horde or anders kan dus gewoon door elkaar gebruikt worden.

- Overzicht van de Minion Cards

Wapenkaarten (Weapon Cards)
Wapenkaarten zijn class specifiek en kunnen enkel door je hero gedragen en gebruikt worden. Je hero kan maximaal maar 1 wapenkaart bij zich hebben. Wapenkaarten kunnen de aanvalskracht van je hero aanzienlijk vergroten of de bescherming van je hero verbeteren.
Wapenkaarten hebben aanvalskracht en duurzaamheid (durability). Iedere keer wanneer je hero een wapenkaart gebruikt gaat er 1 duurzaamheidspunt van je wapen af. Wanneer de wapenkaart geen duurzaamheidspunten meer heeft, wordt de kaart verplaatst naar het kerkhof (graveyard).

- Overzicht van de Weapon Cards

Speelkaart layout
Hieronder zie je hoe de layout van een speelkaart is opgebouwd.

Toelichting speelkaart layout

Kaartverdeling
Buiten Ability Cards, Minion Cards en Weapon Cards worden kaarten nog op een andere manier verdeeld. Je hebt basiskaarten en expertkaarten.

Basiskaarten zijn de 'starter' kaarten en vormen de fundering van elke class. Deze kaarten verdien je elke keer wanneer je het spel speelt. Je mag maximaal 2 van elke basiskaart opnemen in je Card Deck.

Expertkaarten zijn kaarten die je kunt door Card Packs te openen of zelf te maken (crafting). Ook zijn expertkaarten te bemachtigen via bepaalde achievements.
Expertkaarten komen voor in verschillende zeldzaamheden. De zeldzaamheid kun je herkennen aan de volgende kleuren:
  • Gewone kaarten (Common) zijn wit en mag je maximaal twee van elk exemplaar in je deck hebben,
  • Ongewoon/Zeldzame kaarten (Rare) zijn blauw en mag je maximaal twee van van elk exemplaar in je deck hebben,
  • Epische kaarten (Epic) zijn paars en mag je maximaal twee van van elk exemplaar in je deck hebben,
  • Legendarische kaarten (Legendary) zijn oranje en mag je maximaal één van elk exemplaar van in je deck hebben.
Vaak is het zo dat hoe hoger de zeldzaamheid, hoe complexer de kaart. Dit brengt ook nieuwe strategische opties met zich mee.

Verder zijn er nog de Golden Cards. Dit zijn opgewaardeerde versies van bestaande kaarten. De gouden kaarten hebben geen extra statussen, maar zijn meer een visuele exclusiviteit. Als je wint in the Arena heb je kans dat er een kaart naar een Golden Card geupgrade wordt. Als je een Golden Card in de Forge disenchant, ontvang je er wel meer Arcane Dust voor.

Zowel basiskaarten als expertkaarten spelen belangrijke rollen in je deck. Of je nu een startende speler bent of een Hearthstone grootmeester, je heb beide heel hard nodig.

Nog informatie nodig die hier niet staat?

Hierzo nog wat linkjes naar verschillende Hearthstone websites.

Must-read Hearthstone websites

Overige websites

Guide websites
  • Liquid Hearth - Verschillende guides voor beginners en gevorderde spelers.
  • Hearthstone Players - Voorbeeld decks met uitleg wat het deck doet en hoe je de kaarten moet toepassen.

Chatten met andere Tweakers

Chatten kan via het oude en welbekende IRC via het volgende:

Tweakers.net IRC Hearthstone chat: webbased of #hearthstone op irc.tweakers.net

Spelen met andere Tweakers
Wil je met andere Tweakers spelen? Dat kan. Je kunt de battletags van tweakers opzoeken in de Tweakers Battle.net tag lijst. Ook kun je jezelf aan die lijst toevoegen.

Ga naar deze site:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZtPRVyIHSqLqjiAsFzdo0Xay/full.png

Bedankt voor het lezen van deze topicstart!

Topicstart door: Zeror
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EtGoJQJ4euSdO7IyvF6ASCFc/full.png

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 22:58
and with a new expension a new topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-04 12:47
Sowieso wil ik Jeeves, al is het alleen al om de art =P
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/130/173/635515894024071226.png

Shieldmaiden vind ik eigenlijk een best wel matige kaart, die waarschijnlijk alleen gebruikt zal worden in arena (als je al warrior zou kiezen in arena...).

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 22:57

Turfschipper

Hup NAC

Als het goed is, heb ik me bij tweakers battlenet aangemeld.

Edit

Oei, oei oei, ga ik mijn bed nog zien vannacht? Moet ik snel zijn.

Wat een vervelend spel! ;-).

-

Enkele priemende vragen.

1. Ik vraag me af, is er al een boekwerk met alle verkrijgbare kaarten, eventueel zonder expensions? Ik bedoel niet een site online, maar een echt boek van de boekhandel. (man wat klinkt dat ouderwets)

2. Als je alle beschikbare kaarten hebt van de game zonder die naxx en of andere uitbreidingen.

Heeft elke hero dan hetzelfde aantal witte, blauwe, paarse en legandaries ter beschikking?

3. Als je naar collection gaat. Heeft elke hero 2 paginas. Elk met 8 kaarten en of enkele lege plekken nog.

Kan een hero nog meer paginas krijgen als de eerste twee vol zitten misschien? (Zo niet, even aangenomen dat elke hero meer dan 16 kaarten kan hebben, waar blijven die dan?)

4. Als ik het goed begrijp. Als je een kaart dubbelt, die je 1 keer in je dek mag hebben, dan pas komt er een extra tab in je collection met alle overcomplete kaarten? Maw, zolang je die tab niet ziet, kan er weinig verkeerd gaan?

5. Kaarten die je al meerdere keren hebt, gaan die ooit weg? Of hou je alles totdat je gaat desenchanten?

Zit dit al uren te googlen en te zoeken, en kan deze speciefieke noobvragen niet vinden. Hoop dat jullie me een beetje willen helpen ondanks dat ik haast zeker weet dat je het ergens moet kunnen vinden. Of er vanzelf achter komt, dat kan ook nog, :9 .

[ Voor 92% gewijzigd door Turfschipper op 16-11-2014 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393377

1 volgens mij niet. Maar waarschijnlijk is er wel ergens een pdf te vinden.

2 als het goed is wel. Maar zijn een paar wijzigen geweest waardoor er misschien ergens een kleine verschil is.

3 elke hero heeft 25 class kaarten

4 er is geen extra tab. Onder de kaart zie je de aantal die je hebt.

5 extra kaart hou je tot deze desenchant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23
stalscu schreef op zondag 16 november 2014 @ 05:12:

1. Ik vraag me af, is er al een boekwerk met alle verkrijgbare kaarten, eventueel zonder expensions? Ik bedoel niet een site online, maar een echt boek van de boekhandel. (man wat klinkt dat ouderwets)
Als je zoekt om iets naast je te hebben tijdens het spelen zou je ook kunnen kijken naar een Hearthstone app voor je telefoon of tablet. Bijvoorbeeld deze voor Android: Spellbook: Hearthstone.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wow deel 2!!! yay :)

welke legendary halen jullie als eerste in december? ik heb atm 3200 gold en 1710 dust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Als ik legendaries haal zullen het legendaries zijn van de basisset. Beetje slechte investering om meteen een legendary te craften aangezien
- niet meteen duidelijk zal zijn wat de goede legendaries zijn
- je ook nog legendaries uit pakjes gaat halen, en aangezien alle komende pakjes die ik zal openen GvG zijn is het risico op dubbele te groot.

Dit ga ik doen:
- 50 pakjes kopen met mijn verzamelde geld
- aantal weken wachten om te kijken hoe meta zich ontwikkeld
- disenchanten dubbele kaarten van de basic set (en wellicht golden, maar daar twijfel ik over)
- craften alle overige kaarten van de base set die ik wil met ongeveer 10.000 dust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 08:04
Ik ben nu bij rank 13 aangekomen, nadat ik een paar games met hunter hebt gespeeld. Nu krijg ik alleen maar hunter en zoo tegen.. Als je het mij vraagt mogen ze wel iets doen aan het feit dat rush decks zo makkelijk te verkrijgen zijn, terwijl competitieve control decks veel zeldzame kaarten hebben.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Dat niet alleen, je wordt met Control playstyle gewoon gestraft door blizzard omdat het VEEL langer duurt voor je je quests haalt en het ladderen duurt veel langer.

Ik haal nu mijn questjes in zo'n 15-20 minuten, waar ik toen ik Control speelde daar vaak een uur mee bezig was.

Dit is een enorme flaw in de game en zolang er geen incentive is om Control te spelen zullen aggro deck ten all tijde overheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
SeamusXanthus schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:29:
Beetje slechte investering om meteen een legendary te craften aangezien
Als je inziet wat de goede kaarten zijn dan kan je in de maand waarin de uitbreiding uitkomt zo naar Legend komen met een beter deck dan de rest. Juist precies omdat iedereen het de eerste 1-2 weken maar aankijkt wat de nieuwe meta gaat worden en ze gewoon stug doorgaan met de oudere kaarten todat er nieuwe decks door pro's op hearthpwn e.d. komen te staan. Met deze tactiek ben ik ook in september tijdens de Naxxramas uitbreiding naar Legend rank gekomen en waarschijnlijk ga ik dit ook proberen bij de Goblins&Gnomes uitbreiding.

Ik vind het nog een beetje jammer dat nog niet alle kaarten revealed zijn, want je kan wel heel leuk kijken naar de huidige kaarten maar voor hetzelfde geld zitten er veel betere kaarten tussen de overige ~80 kaarten die m'n huidige deckideeen met deze kaarten helemaal teniet doen. =P

Micro Machine vind ik overigens met de dag steeds interessanter worden (Coin + MM en dan in turn 2 een Annoy-o-Tron :9~). Ik zie het nu namelijk als MINSTENS een neutrale 3/2 minion voor 2 mana in de beurt dat je hiermee kan aanvallen, die potentie heeft heel groot te groeien en heel veel damage te genereren. Nadeel is wel dat hier alle nadelen aan kleven waar een 2 health minion last van heeft, namelijk dat deze letterlijk door zowat elke (field clear) spell of aanval dood gaat.

EDIT:
Mijn visie op de huidige kaarten*:

Tier 1 < kaarten die de meta gaan veranderen en/of gewoon heel goed zijn
Clockwork Gnome
Explosive Sheep
Piloted Shredder
Shrinkmeister
Spider Tank

Tier 1.5
Goblin Blastmage (twijfelachtig of deze in tier 1 of 2 gaat komen)

Tier 2 < kaarten die redelijk goed zijn
Dr. Boom
Bouncing Blade
Annoy-o-Tron
Micro Machine (nog twijfelachtig)
Recombobulator (nog twijfelachtig)
Mechwarper (nog twijfelachtig)
Jeeves (nog twijfelachtig)
Piloted Sky Golem (zeer twijfelachtig)

Tier 3 < in mijn ogen niet de moeite waard om zelf te craften met dust
de rest
Sneed's Old Shredder (hoort eigenlijk in tier 2, maar dan alleen in arena)

Slechtste kaart van de G&G set tot nu toe:
Blingtron 3000

*kan sterk veranderen zodra de andere kaarten revealed worden.

[ Voor 19% gewijzigd door PCBaas op 16-11-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

324936

Zou ik toekomen als ik 80 packs koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-04 20:24
stalscu schreef op zondag 16 november 2014 @ 05:12:

3. Als je naar collection gaat. Heeft elke hero 2 paginas. Elk met 8 kaarten en of enkele lege plekken nog.

Kan een hero nog meer paginas krijgen als de eerste twee vol zitten misschien? (Zo niet, even aangenomen dat elke hero meer dan 16 kaarten kan hebben, waar blijven die dan?)

4. Als ik het goed begrijp. Als je een kaart dubbelt, die je 1 keer in je dek mag hebben, dan pas komt er een extra tab in je collection met alle overcomplete kaarten? Maw, zolang je die tab niet ziet, kan er weinig verkeerd gaan?
Er worden gewoon pagina's aan je boek toegevoegd als er nieuwe kaarten bijkomen. Op een gegeven moment ga je ook gouden kaarten krijgen. Een gouden fireball komt gewoon naast de reguliere fireball te staan dus zo neemt het aantal pagina's (per class) vanzelf toe.
Onder de kaart staat een getal dat aangeeft hoeveel je er van die kaart hebt. Je kunt bij 'crafting mode' -> 'disenchant all cards' zien hoeveel overcomplete kaarten je in totaal hebt en hoeveel dust het geeft als je die disenchant.
Kol Nedra schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:19:
welke legendary halen jullie als eerste in december? ik heb atm 3200 gold en 1710 dust :)
100 gold / 3000 dust hier. Ik Arena gewoon door. Pakjes en legendaries komen vanzelf wel.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SeamusXanthus schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:15:

Dit is een enorme flaw in de game en zolang er geen incentive is om Control te spelen zullen aggro deck ten all tijde overheersen.
Interessant concept. Alleen hoe voer je dat als blizzard uit. Je kan niet gold uit delen voor langere durende potjes want dan gaat iedereen de rope laten lopen. Je zou het kunnen doen door gold aan het aantal turns verbinden. Maar gaat dat echt helpen wat als mensen geen gold meer nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Mensen hebben altijd gold nodig, alleen de top 1% misschien niet.
Maar dat een zoo turn 4 kill hetzelfde oplevert als een control vs control die op fatigue eindigt is in mijn ogen een flaw in het spel zoals ik al beweerde.

Als je aggro speelt
- heb je minder 'dure' kaarten nodig in je deck (meeste aggro decks hebben 0 of 1 legendaries)
- krijg je meer gold, dus meer kaarten
- krijg je meer xp , dus sneller alle golden kaarten
- krijg je sneller golden heroes (vrijwel alle zoo spelers hebben een golden hero, succes daarmee als je paladin bent)
- rank je sneller tot lvl 5

Als je control speelt
- licht voordeel in ranked vanaf lvl 5... (maar een aggro deck met 55% winrate levelt nog steeds harder 60% winrate control deck)
- ... leuker om te doen (veel legendaries in je deck, leuk om comeback te maken)?

Enige wat blizzard kan doen is control style significant voordeel boven aggro geven waardoor control netto evenveel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:29:
Als ik legendaries haal zullen het legendaries zijn van de basisset. Beetje slechte investering om meteen een legendary te craften aangezien
- je ook nog legendaries uit pakjes gaat halen, en aangezien alle komende pakjes die ik zal openen GvG zijn is het risico op dubbele te groot.
Meh ik speel anders, ik speel voor de lol/troll etc, ik gebruik geen standaard decks :)

mijn fav legendary's zijn ook: Lorewalker Cho, King Mukla. Elite Tauren en tinkmaster :)
dus ik kies gewoon de leukste legendary :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 16-11-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Dankjewel voor de antwoorden. Denk dat het helemaal duidelijk is.

Over die extra tab, hmmm.... Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar het was laat, zal wel verkeerd gezien hebben.

heb momenteel 1 gouden kaart. Als het goed is.......

Afbeeldingslocatie: http://i135.photobucket.com/albums/q139/Stalscu/imagejpg1_zpse74f47c5.jpg[/URL]

Vandaag even een rustdag, ;-).

Overigens, ik lees allemaal over deks die je kan namaken van profs en op internet en zo.

Dan verpest je toch de helft van de game voor jezelf? Ik vind het juist leuk om zelf uit te zoeken, welke combis en samenstellingen beter werken dan andere.

Langszaam wordt je iets sterker en slimmer.

Je hebt hele tutorials al wat je moet doen als een tegenstander die of die kaart gooit. Dan is er toch niks meer aan?

Daarom ben ik ook met schaken gestopt. Ging niet meer om wie er het beste kan schaken, maar wie heeft er de meeste uren gestudeerd op de opening. Als speler a opent met een a twee zetten, liggen de volgende 10 van beide spelers al vast. Werk je daar niet aan mee, dan ga je er tegen goede spelers 9 van de 10 keer aan.

Die kennis wil ik bij deze game niet krijgen, maar zelf vergaren, ;-).

[ Voor 86% gewijzigd door Turfschipper op 17-11-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
stalscu schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:56:

Overigens, ik lees allemaal over deks die je kan namaken van profs en op internet en zo.

Dan verpest je toch de helft van de game voor jezelf? Ik vind het juist leuk om zelf uit te zoeken, welke combis en samenstellingen beter werken dan andere.

Langszaam wordt je iets sterker en slimmer.
Helemaal mee eens, en moet je ook vooral doen zodat je het spel ook echt snapt. Echter, voor mezelf sprekende, na een jaar spelen kwamen mijn zelf bedachte deckjes steeds minder ver en zijn de standaard decks inmiddels zo uitgebalanceerd dat als je enigszins hoog wil komen in ranked maar echt heel weinig kans gaat krijgen met eigen creaties.

Kudo's als het je lukt, mij is niet hoger dan lvl 8 gelukt met eigen creaties (en inmiddels kom dat deck niet verder dan lvl 15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
stalscu schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:56:
Als speler a opent met een a twee zetten, liggen de volgende 10 van beide spelers al vast. Werk je daar niet aan mee, dan ga je er tegen goede spelers 9 van de 10 keer aan.

Die kennis wil ik bij deze game niet krijgen, maar zelf vergaren, ;-).
Het maakt niet zo veel uit of je die kennis krijgt of zelf vergaart: in Hearthstone heb je te maken met een zekere willekeur die je bij schaken niet hebt. De volgende 10 zetten liggen nooit vast want je weet niet wie welke stukken je krijgt. Anything can happen, soort van.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-04 23:14
Er is weer een nieuwe kaart uit. Wat een beest. Zou hij dan ook de counterdamage van de eventuele 2e en 3e minion pakken? Want dan is de kaart gelijk een stuk minder waard.

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/132/9/635517601544131157.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tip: als je packs of arena toegang wil kopen doe dat vanaf een iPad, dan gaat het van je iTunes tegoed af en itunes tegoed is regelmatig in de aanbieding vorige week bijvoorbeeld 50 euro halen 40 euro betalen bij de ah :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itsme schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:33:
Tip: als je packs of arena toegang wil kopen doe dat vanaf een iPad, dan gaat het van je iTunes tegoed af en itunes tegoed is regelmatig in de aanbieding vorige week bijvoorbeeld 50 euro halen 40 euro betalen bij de ah :)
Goeie tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

324936

324936 schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:23:
BUMP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Hoe kunnen we dat nou beantwoorden? :) Je hebt dan gemiddeld 3 a 4 legendaries. Maar misschien wel 6, misschien wel 1. En misschien niet eens een goede.
Lijkt me wel dat je de commons en (de meeste) rares dan wel hebt.

Over die nieuwe kaart, je zult daar gezien de regels geen counter damage van kijgen. Er staat niet "also attacks adjacent minions" maar "also damages adjacent minions". Het 'dealen van damage' is geen attack en resulteert dus niet in een counterattack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

324936

Nieuwe kaart ziet er inderdaad zalig uit maar veel te traag voor Zoo / Hunter.
Ben nog altijd bang dat zoo lock en face hunter beste decks zullen blijven, zelf na die nieuwe kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
324936 schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:33:
Nieuwe kaart ziet er inderdaad zalig uit maar veel te traag voor Zoo / Hunter.
Ben nog altijd bang dat zoo lock en face hunter beste decks zullen blijven, zelf na die nieuwe kaarten.
Dat blijven zeker de favorieten want het principe van de decks blijft hetzelfde. Alleen zullen er net als na naxx met Deathrattle Zoo ook nu een Mech Zoo ofzo komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

324936

Ik heb voor op tourneys zo'n anti zoo / anti hunter paladin deck gemaakt. Heb ik bijna altijd mee gewonnen. Maar probleem is dat het zo slecht is tegen andere matchups. Ik kan dat deck alleen maar gebruiken in BO3 round waar ik de eerste game gewonnen heb, tegenstander zoo pakt. 1-1 en ik laatste game counter zoo kan spelen.

Sowieso format BO3 is meestal winnaar van eerste game die ook de ontmoeting wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraag is wat je met toekomen bedoeld. als je een complete set wil, ga je dat met 80 packjes niet krijgen. is het genoeg om de kaarten te hebben, die jij wilt hebben danwel te kunnen craften. ja waarschijnlijk wel,

ik heb in deel een van de topic ooit een berekening neer gezet dat je 120+ pack nodig had voor een complete set bij 100 nieuwe kaarten. dus zonder het uit te rekenen gok ik dat +/-150 pack een complete set zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
astie schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:12:
Er is weer een nieuwe kaart uit. Wat een beest. Zou hij dan ook de counterdamage van de eventuele 2e en 3e minion pakken? Want dan is de kaart gelijk een stuk minder waard.

[afbeelding]
Wel een potentieel sterke minion. Toch denk ik dat deze kaart niet extreem veel gespeeld zal worden in constructed i.v.m. het feit dat deze kaart geen effect heeft de beurt dat hij in het spel komt.

Andere drops die zoveel mana kosten hebben vaak wel gelijk een effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
324936 schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:45:
Ik heb voor op tourneys zo'n anti zoo / anti hunter paladin deck gemaakt. Heb ik bijna altijd mee gewonnen. Maar probleem is dat het zo slecht is tegen andere matchups. Ik kan dat deck alleen maar gebruiken in BO3 round waar ik de eerste game gewonnen heb, tegenstander zoo pakt. 1-1 en ik laatste game counter zoo kan spelen.

Sowieso format BO3 is meestal winnaar van eerste game die ook de ontmoeting wint.
Probeer dit anti hunter/zoo deck eens.

http://www.liquidhearth.c...469576-zombie-chow-shaman

(Gnomisch inventor gewisseld voor Harrison. Ook heb ik geen Al'Akir. Daarvoor heb ik er een bloodlust ingedaan)

Ik win er 76% mee tegen Hunter, 62% tegen Zoo.

Ook tegen control maak je veel kans heb ik gemerkt. Alleen tegen elke Priest heb je het moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-02 13:27
SeamusXanthus schreef op maandag 17 november 2014 @ 00:31:
[...]

Helemaal mee eens, en moet je ook vooral doen zodat je het spel ook echt snapt. Echter, voor mezelf sprekende, na een jaar spelen kwamen mijn zelf bedachte deckjes steeds minder ver en zijn de standaard decks inmiddels zo uitgebalanceerd dat als je enigszins hoog wil komen in ranked maar echt heel weinig kans gaat krijgen met eigen creaties.

Kudo's als het je lukt, mij is niet hoger dan lvl 8 gelukt met eigen creaties (en inmiddels kom dat deck niet verder dan lvl 15)
@ stalscu
Inderdaad dat was ook mijn manier van spelen. Eerst zelf proberen, met wat algemene speltips als uitgangspunt. Dus ik heb gaandeweg wel wat geleerd over verhoudingen minions/spells, mana curve, early game, finishers, synergie. Dan heb je nog geen netdeck, maar wel de principes.

Maar in het begin kun je gewoon een class kiezen, en de tofste kaarten pakken, en dan maar eens proberen.

Arena is super leerzaam, daar zijn ook wel hulpmiddelen op internet voor, voor om een beetje competatieve draws te maken.
Zelf deckjes en combo's bedenken is erg leuk, maar kan frustrerend zijn als je deck opbouw niet klopt. Maar ook daar leer je weer van: wat gebeurt er met mijn combo, haal ik die op tijd? is het mazzel dat mijn tegenstander toch wint?
Nut van card draw, board presence, board control, beesten vs. spells.
Als ik verlies, met een hand vol topkaarten, hoe kan dat dan?

Leren welke kaarten je in je deck moet steken en welke beginkaarten je moet houden bij de mulligan.
Bovendien heb je in het begin nog lang niet alle kaarten dus kun je niet alle netdecks überhaupt maken.

Ik heb met heel veel geduld mijn druid (meest control, beetje token, beetje pure fantasie) naar golden gewerkt, maar dat werkt hoger in de ranks echt lastig. Moeilijk om zowel snelle als control decks te counteren, en > 50% uit te komen.
En ik heb een natuurlijke afkeer van 'eindsprint charge bombs' die het halve volk speelt. Liever een paar heavy hitters die een beurtje langer blijven liggen, maar uiteindelijk zit er toch 1 combo FON/SR in.

Ik speel nu een control warrior als 'main battle tank'. Ook om eens te testen hoe goed ik nou ben als ik een bewezen deck speel. Toch wissel ik daar ook regelmatig nog wat in, accentjes verleggen: kereltje erbij, kereltje eraf, meer endgame, minder endgame etc.
Kost me teveel tijd om echt dagenlang te grinden (want ik wil ook klooien met andere decks), maar level 5 a 6 haal ik wel.

En daarnaast wat eigen creaties, hoewel het lastig is om niet op zijn minst geïnspireerd te worden door netdecks en VODs en youtube spelers. Uiteindelijk vind ik het spel overnemen en opbouwen naar dikke legends en tot fatigue (leren) gaan minstens zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Weten jullie of er bij de GvG expansion ook een extra class bij komt? Dat lijkt me een mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20
Er komen voorlopig geen nieuwe classes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
helaas niet, een Monk en Deathknight class moet er zeker nog wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Oh, eindsprints worden niet gewaardeerd, haha. Heb ik toch een paar mensen keihard mee gepakt.

Maar ik vind eerlijk gezegd, als het kan, dan mag het. Zolang je niet echt exploits gebruikt, het duidelijk een bug of fout is, die eruit gaat na een update.

Verder, gaan met die banaan! Slopen!

:-)

Ps. Momenteel weinig bananen hier, meer zelf gesloopt worden. Maar ik vind dat tot dusver niet erg. Goed op letten hoe je gesloopt wordt, en wat je er eventueel aan kan gaan doen. En zoeken in mijn dek naar een kaart die dat mede kan voorkomen.

Dat is voor mij ook gameplay hoor. Maar.... Iedereen lekker doen waar ie zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@stalscu, Als ik jouw reacties zo lees, heb je de goede instelling voor deze game. Je eigen deck spellen, uitzoeken wat er zwak aan is en dit aanpassen. er is niets mis met ideeen opdoen van deck waarje tegen speelt, op twich/youtube ziet of vind op hearthpwn.com. er is in mijn menings niet zo bevredigend dan een eigen deck dat na weken tweaken eindelijk doet wat het moet doen.

laat je niet te veel beinvloeden door losestreaks, veel raden casual aan als speel variant voor beginnende spelers. zelf ben ik meer een voorstander van ranked voor beginnende spelers. je zal zeker later in het seizoen tegen andere beginnende spelers spellen. je moet alleen niet te veel waarde hechten aan je rank. het is helemaal niet erg als je de hele maand niet hoger komt dan rank 19.

burst damage, of eindsprints zijn een onderdeel van de game. weten wat je tegenstander aan combo in zijn handen zou kunnen hebben en jouw beurt daar op aanpassen. dat is het verschil tussen een goede speler en een geweldige speler. combo kaarten zijn tot je de volledige combo hebt dode kaarten en daardoor bestaat er een ingebouwde nadeel. enige die daarom heen kan werken zijn rogue die kunnen in 10 beurten makkelijk hun complete deck trekken waardoor een 4 kaart combo ook maar uit 4 kaarten bestaat ipv 6 tot 8 (wat een duidelijk nadeel is).

daarom zou ik de volgende nerf doen aan de auctioneer. "whenever you cast a spell, draw a card and your spells cost one more mana this turn" dan zou de auctioneer weer gaan doen waar het voor bedoeld is. je valeu geven als je 1 ot 3 spells speelt, maar stop de "laat mij deze beurt even 8 spell spelen, en drawen"-turn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
Eindsprints zijn inderdaad zeer nuttig, dus weten wat de 'reach' van een tegenstander is, is erg handig.
Ik vind het alleen erg onorigineel als je een mage ineens een fireball ziet gooien om je naar 10- leven te zetten of wat dan ook... (edit: als setup voor een pyroblast)
Miracle rogue, en met name de battle cry van Leeeeeeroy Jeeeeeenkins (die ze dan 3x in 1 beurt spelen) heeft mijn afkeer waarschijnlijk gevoed :-)

Dus niet te serieus nemen: da's gewoon mijn kronkel: Winnen is winnen, alleen doe ik soms moeilijker dan nodig. Dus ik probeer met taunts/board presence/removal het spel zo lang te rekken dat ik geen enorme burst nodig heb.
En ik heb sinds kort ook Grommash, dus ik zal die 10-12 damage ook zeker gebruiken voor de kill als het de overwinning oplevert. (maar ook niet schromen om hem te gebruiken voor board control en verkleinen van de reach van de tegenstander)

Maar eerlijk gezegd: Ik vind Miracle rogue op zichzelf wel een interessant gegeven, de class is erop gemaakt om combos en bursts te geven, en aucioneer is voor elke class mogelijk zinvol voor een paar kaarten en enige board presence. Dus niet nerfen, er zijn al wat meer opties om 4 random damage te geven in de maak, dus er zijn straks wel wat meer counters.

Ik vind alleen zelf het spel van - beesten knallen, efficient ruilen, ongunstige board-proposities achter laten - veel interessanter dan "15 beurten kaartjes sparen, removal, removal, burst".

Wat dat betreft is elke vorm van Zoo warlock heel leerzaam: kiezen voor face of efficient ruilen, +1/+1 buffen zodat jouw beest net wel overleeft, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Thanks, ;-).

Volgens mij is deze game, als je tegenover elkaar zit, allebei ipadje in de hand, ook erg leuk om te doen.

Avondje hearthstone met wat pilskes en wat vrienden.. Dat zie ik best zitten.

Ben tot zover erg tevreden over deze game. Het is dan maar een kaartspelletje, maar de triple A status straalt er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

stalscu schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:41:
Thanks, ;-).

Volgens mij is deze game, als je tegenover elkaar zit, allebei ipadje in de hand, ook erg leuk om te doen.

Avondje hearthstone met wat pilskes en wat vrienden.. Dat zie ik best zitten.

Ben tot zover erg tevreden over deze game. Het is dan maar een kaartspelletje, maar de triple A status straalt er van af.
Mijn vrouw en ik spelen nog al eens tegen elkaar (iPad en pc), levert dikwijls leuke geluiden op in de huiskamer.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Nazanir schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:01:
[...]

Mijn vrouw en ik spelen nog al eens tegen elkaar (iPad en pc), levert dikwijls leuke geluiden op in de huiskamer.
Ach zolang de buren niet klagen :+

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ir_richman. het ironische is dat ik zelf helemaal geen probleem heb met Miracle rogue. Speel het zelf! het deck zelf is niet overpower of onverslaanbaar. het is waarschijnlijk een van de moeilijkste decks om te spelen op freeze mage na. ik heb een probleem met auctioneer. de door mij voorgestelde aanpassing (ik zou het geen nerf willen noemen) maakt de kaart niet onspeelbaar, maar veranderd deze naar hoe de kaart bedoeld was door de ontwerper. Als ze niets doen word het alleen maar een groter probleem naarmate er meer kaarten uitgebracht worden. Neem nu bijvoorbeeld spare parts, zijn dit ook spells?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
324936 schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:23:
Tot nu toe zijn alle Tier 1 (eigen mening) kaarten common, dus in principe hoef je niet eens packs te halen als je nog een beetje dust hebt liggen. O+

EDIT:
Ook wil ik even vermelden dat ik sinds de Leeroy nerf nog nooit van een Miracle Rogue heb verloren (maar een handje vol tegen gekomen). Heel handig als de winconditie uit het deck is gehaald en er geen (Violet Teacher Miracle |:( ) of een veel minder goede (Malygos Miracle) winconditie voor in de plaats is gekomen.

[ Voor 34% gewijzigd door PCBaas op 18-11-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
En we hebben weer een nieuwe kaart.

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/132/653/635518233989076887.png

Shaman class kaart. Ik zou niet weten waarom deze nuttig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Ik had bij een kaart discussie alleen gelezen dat hij "misschien" nuttig zou zijn als een finisher kaart, waarmee je dan bijv. Al'Akir kan summonen voor 4 mana waardoor je dan nog genoeg mana hebt om nog een zooi spells te spelen (Rockbiters, Hex, Lightning Bolt/Strike, etc.). En andere redenering was dat als je Crusher Shaman speelt je de Earth Elementals een beurt eerder kan spelen zonder overload.

Dit vond ik echter een beetje vergezocht (als je aan het topdecken bent is deze kaart nou ook niet echt goed) en ik zie dus ook niet echt in hoe deze kaart uberhaupt nuttig zou zijn. =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
PCBaas schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:44:
Ik had bij een kaart discussie alleen gelezen dat hij "misschien" nuttig zou zijn als een finisher kaart, waarmee je dan bijv. Al'Akir kan summonen voor 4 mana waardoor je dan nog genoeg mana hebt om nog een zooi spells te spelen (Rockbiters, Hex, Lightning Bolt/Strike, etc.). En andere redenering was dat als je Crusher Shaman speelt je de Earth Elementals een beurt eerder kan spelen zonder overload.

Dit vond ik echter een beetje vergezocht (als je aan het topdecken bent is deze kaart nou ook niet echt goed) en ik zie dus ook niet echt in hoe deze kaart uberhaupt nuttig zou zijn. =P
En als ik dan aan mijn shaman decks denk zou ik niet weten welke kaart ik ervoor zou willen ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik zie hem alleen nuttig (maar nog steeds te onvoorspelbaar) in een late-game deck vs een rush deck (zoo/hunter). Daarmee weet je meestal dat je waarde voor je geld krijgt, maar het blijft een te grote gok mijns inziens.

In Arena is deze kaart al helemaal onbruikbaar.
PCBaas schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:30:
[...]
Ook wil ik even vermelden dat ik sinds de Leeroy nerf nog nooit van een Miracle Rogue heb verloren (maar een handje vol tegen gekomen). Heel handig als de winconditie uit het deck is gehaald en er geen (Violet Teacher Miracle |:( ) of een veel minder goede (Malygos Miracle) winconditie voor in de plaats is gekomen.
Miracle Rogue is nog steeds een zeer sterk deck anders. Wel zonder Shadowsteps/Leeroy, maar tegenwoordig meer met Belchers.

Zag gister Forsen er nog achter elkaar mee winnen op Rank 1. De winconditie van een miracle rogue is ook altijd veel meer de Auctioneer geweest. Leeroy/shadowstep was meer een leuke finisher.
Anoniem: 393377 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:38:
@ir_richman. het ironische is dat ik zelf helemaal geen probleem heb met Miracle rogue. Speel het zelf! het deck zelf is niet overpower of onverslaanbaar. het is waarschijnlijk een van de moeilijkste decks om te spelen op freeze mage na. ik heb een probleem met auctioneer. de door mij voorgestelde aanpassing (ik zou het geen nerf willen noemen) maakt de kaart niet onspeelbaar, maar veranderd deze naar hoe de kaart bedoeld was door de ontwerper. Als ze niets doen word het alleen maar een groter probleem naarmate er meer kaarten uitgebracht worden. Neem nu bijvoorbeeld spare parts, zijn dit ook spells?
Verwacht niet dat de spare parts heel veel invloed hebben. Wat ze zelf doen is gewoon veel te zwak daarvoor (soms zelfs gewoon contraproductief). Het recycled een beetje, maar dat doen veel betere spells ook (zoals cold blood, sinister strike, deadly poison, conceal, etc).

[ Voor 90% gewijzigd door Bosmonster op 18-11-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Bosmonster schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:48:
Ik zie hem alleen nuttig (maar nog steeds te onvoorspelbaar) in een late-game deck vs een rush deck (zoo/hunter). Daarmee weet je meestal dat je waarde voor je geld krijgt, maar het blijft een te grote gok mijns inziens.

In Arena is deze kaart al helemaal onbruikbaar.
Ik denk dat hij bijvoorbeeld nuttig is tegen een control deck die een beurd laat schieten en dan waarschijnlijk alleen maar antwoorden in zijn handen heeft. Dan trek je er bijvoorbeeld een BGH of Harrison uit. Verder........nahhh deze is echt te onvoorspelbaar. Zou ik nog eerder een mad bomber in mijn deck doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
@ Stone:
Het is inderdaad wel een beetje overdreven dat je een kaart of 10 tot 15 in 1 beurt kunt trekken (met dingen als preparation+shiv of fan of knives heb je er al 3 voor 0, fuel for the machine. En die spare parts zijn inderdaad spells, en ze komen volgens mij uit mannetjes, dus ze zitten niet los in je deck.
Maar als je auctioneer nerft, dan is het miraculeuze er ook wel vanaf. Dan is het een leuk trucje, maar nauwelijks een mirakel.

@PCbaas
Ik verloor trouwens een keer tegen MR met die 2/1 southsea deckhand + 2x cold blood + faceless speelde. Das ook 20+1 damage eventueel nog 2x shadowstep op de piraat en je kunt er 25 dmg dmg mee doen op een open bord. Ook dan is auctioneer natuurlijk key om al dat spul te pakken.

mbt nerfen:
Het grootste probleem in dit soort spellen zijn de 80/20 matchups. Dat je met een bepaalde class alleen wint als de draw heel erg mee zit. Liever heb je op zijn minst 60/40 tot 50/50 spellen, waarbij skill en evt wat geluk de pot winnen, maar beide spelers vooral een gerede kans hebben.
En als de meta te eentonig zou worden.
Ik denk dat dat de belangrijkste redenen zijn om kaarten te nerfen, eentonige meta (mages en later hunters) en OP kaarten (Leeroy als uberfinisher)

En ik vind Miracle rogue niet OP, meer hit or miss: dus of geniaal, of het blust uit als een nachtkaars. Kill je de 2 autioneers vroegtijdig en leg een taunt en het is meestal GG.

edit:
Ancestors call:
Misschien mijn Alarm-o-bot deckje weer eens proberen, met Malygos / Ysera / Raggy etc. Dan kun je early game prima een harvest golem of Senjin hebben als tegenhanger.
Het is hier inderdaad dan gewoon zaak om eerste je kleine minions lekker te spelen, om vervolgens zeker een lompe legend of bijv sunwalker te 'callen'. Op een gegeven moment is het wel prima als ze hun prime-removal op een bot gooien.

Wat removal spells, alarm-o-bots, taunt dudes (senjin, sunwalkers) aangevuld met dikke binken.

Grootste probleem van shaman is gebrek aan goeie bescherming van je alarm-o-bot.
Conceal is ideaal, redemption en 'get down' is aardig, Taunters zijn vaak te weinig ivm removal en board presence. Probleem van ancestral spirit is dat je die pas in turn 5 erbij kan leggen, in vergelijking met de secrets van paladin.

Een goedkope Malygos in Shaman is op zich wel een prima idee, met alle goedkope 1 mana spells, dan is zelfs die frost shock nog goed, want die kun je ook op de hero spelen voor 6 dmg.

Ook dit was zeer hit-or-usually-miss :)

[ Voor 27% gewijzigd door ir_richman op 18-11-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
ir_richman schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:32:
@PCbaas
Ik verloor trouwens een keer tegen MR met die 2/1 southsea deckhand + 2x cold blood + faceless speelde. Das ook 20+1 damage eventueel nog 2x shadowstep op de piraat en je kunt er 25 dmg dmg mee doen op een open bord. Ook dan is auctioneer natuurlijk key om al dat spul te pakken.
Auctioneer is zelfs hier nog meer key omdat je meer specifieke kaarten nodig hebt om uberhaupt damage te doen en dan moet je ze ook nog een allemaal activeren in dezelfde beurt. Eerst kon je met Leeroy + 1-2x Shadowstep en/of 1-2 CB nog even wat damage doen waarna je nog een 2 mana Leeroy in je hand had voor de volgende beurt. Die combo doet dus 1) minder damage en 2) heeft meer specifieke kaarten nodig waardoor het nog meer hit-or-miss was dan eerst.

Ik begrijp dat mensen er nog steeds mee kunnen winnen, maar ik vind toch dat MR er hard op achteruit is gegaan waardoor het inderdaad niet meer OP is. Ik weet nog wel 1 "MR" versie waarvoor dit bovenstaande niet geld en die nog steeds goed is (http://www.liquidhearth.c...tlight-talent-token-rogue, voor gebruik op Ranked zou ik BGH vervangen voor wat anders nu), maar blijkbaar is deze versie nooit aangeslagen bij de grote menigte omdat geen enkele streamer hiermee speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
astie schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:38:
En we hebben weer een nieuwe kaart.

[afbeelding]

Shaman class kaart. Ik zou niet weten waarom deze nuttig zou zijn.
Is wel een 4 mana Deathwing, en als er meer high cost mininons zijn straks met zeer vervelende battlecry's kan het een viable kaart zijn.

Daarnaast heb je geen overload effect, dus een 6 mana minion met overload zal meer value hebben dan een 6 mana minion van de tegenstanden.

Ook zal de tegenstander misschien wel GEEN minion hebben, of hiermee een belangrijke battlecry missen.

Niet dat ik denk dat het een goede kaart is, ik probeer er maar even het positieve van te zien . Wellicht wel beter dan Mindgames bijvoorbeeld. Weliswaar krijg je bij Mindgames als enige een minion, die kaart is echt volledig random (random minion uit opponents deck) itt deze kaart waar je de randomness kan beinvloeden (door je deck aan te passen of maar één minion op hand te hebben) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat deck is best aardig alleen geen "MR" en de prep en sprint zijn dode kaarten zonder de combo (weet je nog dat eerdere nadeel van combo waar ik het overhad) of die OP weet ik niet zou ik er eest eens mee moeten gaan spelen. in mijn mening is de deckhand MR even sterk als de Leeroy MR. Ja de Leeroy+CB MR had een grotere burst maar om ruimte te hebben voor de shadowstep's en CB's miste je belangrijke kaarten en was dus duidelijk de zwakere variant omdat je die extra damage minder vaak nodig had dan de early draw of removal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Eerste goede kaart sinds de afgelopen GvG twitter votes (ook common _/-\o_ ).

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/133/616/635519073101616714.png

EDIT:
NOG 2 goede kaarten; vooral Fel Cannon is wel netjes. :9~
http://us.battle.net/hear...s-gnomes-mechs-11-18-2014

[ Voor 31% gewijzigd door PCBaas op 18-11-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

SeamusXanthus schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:09:
[...]

Is wel een 4 mana Deathwing, en als er meer high cost mininons zijn straks met zeer vervelende battlecry's kan het een viable kaart zijn.

Daarnaast heb je geen overload effect, dus een 6 mana minion met overload zal meer value hebben dan een 6 mana minion van de tegenstanden.

Ook zal de tegenstander misschien wel GEEN minion hebben, of hiermee een belangrijke battlecry missen.

Niet dat ik denk dat het een goede kaart is, ik probeer er maar even het positieve van te zien . Wellicht wel beter dan Mindgames bijvoorbeeld. Weliswaar krijg je bij Mindgames als enige een minion, die kaart is echt volledig random (random minion uit opponents deck) itt deze kaart waar je de randomness kan beinvloeden (door je deck aan te passen of maar één minion op hand te hebben) :)
Ik probeer het positieve er ook van te zien, maar het lukt niet echt.

Ja turn 3 Deathwing is de droom natuurlijk, maar er is genoeg removal die het niet de moeite waard maakt.

Deze kaart is extreem situationeel. Hij triggert niet bijv. Spirit Wolves, want dat is een spell, dus die komt niet zonder Overload op het board. Daarnaast, erger is als hij een Flame Elemental neergooit, want dan gaat de battlecry verloren. Voor een midrange Shaman zijn er weinig kaarten die je op deze manier op het board wil hebben, omdat sommige kaarten battlecries hebben die je nodig hebt (Flame Elemental, Loatheb) of je hebt kaarten die eigenlijk een spell zijn (Spirit Wolves) of die het eigenlijk niet nodig hebben (Sea Elemental).

Ideaal gezien zou je hem dan turn 7 met een hex spelen. Je tegenstander krijgt een grote Legendary naar het board, en jij kan hem gelijk hexen.

Het echt grootste probleem met deze kaart is, dat je tegenstander een gratis minion krijgt, die hij gelijk kan gebruiken, jij niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ik ga er dan vanuit dat je dan of niet met kaarten als Flame Elemental speelt, of de kaart in de hand houd als je Flame Elemental in je hand hebt.

Malygos + Frostshock/Earthshock = 5 mana 8/8 + kill one minion
Malygos + Lighning bolt = idem
Malygos + Lightning storm = 7 mana 8/8 + boardwipe (maakt de minion die tegenstander pakt irrelevant)

Ik weet,het zijn 3 kaarten combo's. Maar als je meer kaarten zoals Malygos hebt, KAN het het okay kaart worden. Niet dat ik er echt in geloof hoor, maar ik sluit het niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
PCBaas schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 18:56:
Eerste goede kaart sinds de afgelopen GvG twitter votes (ook common _/-\o_ ).

[afbeelding]

EDIT:
NOG 2 goede kaarten; vooral Fel Cannon is wel netjes. :9~
http://us.battle.net/hear...s-gnomes-mechs-11-18-2014
Dang, Robo Teddy gaat het goed doen in arena zeg. 8)

Ik ga overigens net 0-3 in arena met een Priest deck dat op zich best aardig was. Drie keer gewoon genadeloos gerushed terwijl ik een magere opening in handen had. Zo zonde, maar ja. Wél een van de mooiste plays gemaakt: tegenstander speelt een Cobra en een Argus, en de beurt erna een Gurubashi. Ik speel een Tiger en de beurt erop Shadow Madness ik zijn Cobra met taunt, damage ik zijn Gurubashi met de Tiger waarna de Cobra en de Gurubashi elkaar afmaken. I love it when a plan comes together. :7

De Priest met Dark Cultist en de Warlock met Voidcaller zijn mijn favorieten van de afgelopen maanden. Soms ga je er hard af, maar vaak genoeg levert het wat op. De tempowisselingen zijn echt hilarisch af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Waarom zou je de gurubashi nog damagen als je een cobra hebt met taunt :P Kill dan de Argus met de tiger en laat de gurubashi met rust.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 19-11-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omdat aan het eind van je beurt te cobra terug gaat, en in zijn beurt jouw tiger doodt en de board opnieuw opbouwd. terwijl de argus niet sterk genoeg is om de tiger te killen waardoor jij die trade kan maken de beurt er op om nog een 5-1 tiger (heal die hij waarschijnlijk aan zijn tiger heeft gegeven niet mee gerekend) over te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 393377 op 19-11-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ah sorry, Shadow Madness, had MC in mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:24
Zijn er afgezien van Harvest Golem en Demolisher nog andere namen bekend van oudere kaarten die mech als eigenschap krijgen? Ik heb nog geen lijstje kunnen vinden op de meer bekende sites, maar ben toch wel benieuwd naar aanleiding van enkele bekendgemaakte kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Geblins inventions zullen wel Mechs zijn lijkt me. Daarnaast kan ik me geen mechs voor de geest halen.

Edit: ik zie hieronder dat mijn geheugen me in de steek laat...

[ Voor 24% gewijzigd door SeamusXanthus op 19-11-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Mechanical Dragonling, Harvest Golem, Alarm-o-Bot, Gelbin's Inventions, and Demolisher will all be Mechs when the expansion hits.

http://www.hearthpwn.com/...nterview-with-mike-donais

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
Thx! Ik heb een vermoeden dat er wat meer fun alarm-obot decks gemaakt gaan worden na de uitbreiding.

Doordat de mechs vooral veel synergie met elkaar hebben vind ik het lastig om een oordeel te geven wat betreft de impact van de nieuwe kaarten. Echter zonder het totaalplaatje van alle mechs en nieuwe spel-elementen te kennen zijn er op individueel niveau tot nu toe niet superveel kaarten bekendgemaakt die er dik bovenuit steken. Die nieuwe warlock kaart heeft zeker potentie voor een nieuw soort deck en dat is wel leuk. Ik hoop alleen ook dat andere classes enkele kaarten krijgen die tot mogelijke nieuwe deckvormen kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Die nieuwe druidkaart is ook onder de maat trouwens.. Waarom zou je die kiezen boven power of the wild? Je wilt praktisch nooit een 2/3 en daarnaast is er geen waarde voor de late game, zoals power wel heeft.

Wederom een kaart die alleen potentieel waarde heeft in een Mech-deck, maar niet daarbuiten.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 19-11-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Met de huidige decks inderdaad ja. Maar je weet niet wat voor Druid decks er komen! Wel een goede kaart voor de arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Voor Arena is die net als elke andere 3/2 en slechter dan 3/2's met een battlecry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Dat ben ik niet me je eens. Met deze kun je bepalen of het een 2/3 of 3/2 met taunt wordt. Dat is urly game echt belangrijk. Hierdoor zal misschien je tegenstander extra mana moeten uitgeven om jouw minion te slopen ipv nog een 2 of 3 drop te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
Klopt, de flexibiliteit om te kijken welke 1 of 2 drop je tegenstander heeft neergelegd is zeker gunstig. Voorlopig zie ik het als een nuttige kaart voor arena en eventueel voor een beperkt aantal langzame druid decks als early blocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik zou zelfs een mad bomber nog boven die kaart kiezen in Arena :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Bosmonster schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:35:
Die nieuwe druidkaart is ook onder de maat trouwens.. Waarom zou je die kiezen boven power of the wild? Je wilt praktisch nooit een 2/3 en daarnaast is er geen waarde voor de late game, zoals power wel heeft.

Wederom een kaart die alleen potentieel waarde heeft in een Mech-deck, maar niet daarbuiten.
2/3 is heel fijn vaak. Altijd handig als je tegenstander met een 2/1 of 2/2 opent. Voor mijn aggro mage deck bijvoorbeeld is zombie chow (2/3) echt een horror als mijn tegenstander daarmee opent omdat deze altijd 2 for 1 doet tegen al mijn openingskaarten tezijn ik een 3/2 coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zombie chow is niet echt te vergelijken natuurlijk. De kracht van die kaart zit in zn value (2/3 voor 1), niet zozeer in het feit dat het een 2/3 is. Sterker nog, de Zombie Chow was helemaal OP geweest als die 3/2 was geweest. Dan had ie kunnen uptraden tegen 3 en zelfs sommige 4-drops!

In Arena kies je vrijwel altijd de 3/2 boven de 2/3 als je de keuze hebt (en in constructed is het al helemaal een non-issue :P)

[ Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 19-11-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Je redeneert vanuit de 'regel' dat 3/2 altijd een betere keuze is dan 2/3. Hoewel dit waar is bij het draften/deckbuilden, is dit absoluut NIET waar op individuele momenten. Echter kies je je deck op basis van wat je het meest waarschijnlijk rendement oplevert , dus kies je op dit moment voor de 3/2.

Zeg dat in 20% van de gevallen een 2/3 drop beter is op dat moment , dan zorgt dit dat je in 20% van de gevallen je een betere kaart kan spelen dan normaal. Daarnaast heeft hij taunt als kleine bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

SeamusXanthus schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:16:
Ik ga er dan vanuit dat je dan of niet met kaarten als Flame Elemental speelt, of de kaart in de hand houd als je Flame Elemental in je hand hebt.

Malygos + Frostshock/Earthshock = 5 mana 8/8 + kill one minion
Malygos + Lighning bolt = idem
Malygos + Lightning storm = 7 mana 8/8 + boardwipe (maakt de minion die tegenstander pakt irrelevant)

Ik weet,het zijn 3 kaarten combo's. Maar als je meer kaarten zoals Malygos hebt, KAN het het okay kaart worden. Niet dat ik er echt in geloof hoor, maar ik sluit het niet uit :)
Het "probleem" met zulke combo's, is dat je ze niet betrouwbaar kan spelen. Miracle Rogue werkt, omdat ze goede card cycles hebben. Deze combo werkt alleen betrouwbaar als je maar 1 minion op je hand hebt. Daarnaast moet je dus ook een vervolg kaart hebben om meteen gebruik te maken van je Malygos (of andere minion waar je op gokt), want volgende beurt kan hij al weer verwijderd worden (Poly, Hex, BGH, SWP/D, etc) en daarnaast heb je je tegenstander een gratis minion gegeven waar je ook nog mee moet dealen.

In principe ben je dus minstens 3 kaarten kwijt, om een minion goedkoper en veiliger op het bord te spelen (4 mana voor Ancestral, x mana voor removal + de kaart die dan op het board komt = 3 kaarten), terwijl je tegenstander maar 1 minion kwijtraakt, en weet dat je weer een removal armer bent.

Ik zie dit als een slechte epic, zelfs Farsight is beter in mijn mening.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
SeamusXanthus schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:34:
Je redeneert vanuit de 'regel' dat 3/2 altijd een betere keuze is dan 2/3. Hoewel dit waar is bij het draften/deckbuilden, is dit absoluut NIET waar op individuele momenten. Echter kies je je deck op basis van wat je het meest waarschijnlijk rendement oplevert , dus kies je op dit moment voor de 3/2.

Zeg dat in 20% van de gevallen een 2/3 drop beter is op dat moment , dan zorgt dit dat je in 20% van de gevallen je een betere kaart kan spelen dan normaal. Daarnaast heeft hij taunt als kleine bonus.
En dat begrijp ik en ik zou hem dus ook kiezen boven een "plain" 3/2 uiteraard voor de keuze!

Maar ik zou hem zeer waarschijnlijk niet kiezen boven een 3/2 met een goede battlecry of goede card text, daarvoor vind ik de meerwaarde van een potentiele 2/3 te weinig waarde bieden. De taunt is in dat stadium van het spel zelfs eerder een nadeel dan een voordeel.

Daarom verwacht ik er niet teveel van in Arena en al helemaal niet in constructed, waar je keuze hebt voor veel betere 2-drops, tenzij je dus een specifiek Mech-deck samen weet te stellen voor Druid.

Maar goed, dat is mijn mening, we zullen zien wat mensen ervan maken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 19-11-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
Nazanir schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:38:
[...]

Het "probleem" met zulke combo's, is dat je ze niet betrouwbaar kan spelen. Miracle Rogue werkt, omdat ze goede card cycles hebben. Deze combo werkt alleen betrouwbaar als je maar 1 minion op je hand hebt. Daarnaast moet je dus ook een vervolg kaart hebben om meteen gebruik te maken van je Malygos (of andere minion waar je op gokt), want volgende beurt kan hij al weer verwijderd worden (Poly, Hex, BGH, SWP/D, etc) en daarnaast heb je je tegenstander een gratis minion gegeven waar je ook nog mee moet dealen.
Daarom begon ik over het alarm-o-bot deckje. Op zichzelf een matig deck, vooral voor de fun, maar het dealt met de onbetrouwbaarheid door gewoon veel dikke binken te hebben. Dan heb je dus 4 mogelijkheden om je legends goedkoop te casten ipv 2.
Als de keuze tussen ragnaros, Ysera en Malygos is, vind ik het allebei goed. Als je wat kleiner spul het, zoals een senjin, gooi je gewoon die op om tijd te rekken voor je setup.
Dus 9 van de 10 keer heb je dan ook een dikkere bink dan je tegenstander, of je moet je kleine kerel gewoon zelf spelen.

Wat dacht je van de combo: Kel thuzad voor 4 + Ancestral spirit + Reincarnate voor 8 mana. Dan heb je eind van de beurt 4 stuks :-) En met elke andere hardhitter heb je er dan 2. (Earth Elemental, Cairne, ook uitstekende opties).

Ragnaros doet direct zijn ding, dus zelfs al zou je beide raggy trekken, dan heb je goeie kans om die van hem te slopen, en mana over om er spirit wolves bij te leggen of te hexen.

Of Sylvanas + reincarnate voor 6 mana, dan pak je gegarandeerd zijn verse minion als het bord leeg is. Dus je trekt een minion uit zijn hand (kost hem ook een kaart), en pakt hem af in 1 swoop. Leuke move tegen handlock.

Het blijft gimmicky, en zal vast niet altijd werken, maar zeker tons of fun!

En inderdaad, dan doe je er dus geen faceless in, en geen fire elementals, maar wat kleine taunts voor los en removals. Dus dan is het zelfs een voordeel dat je spirit wolves dus niet trekt, maar Earth Elemental wel (want groot en sterk).

Noot: ik ga er dus al vanuit dat ik niet een turn 3-5 move doe, maar gewoon rond turn 6-8 het tempo opvoer, met opties in de hand voor na de 'Call'. Want op turn 5 kan ik ook gewoon Earth Elemental gooien, dat doe je ook zelden ivm removal. Daarvoor dienen de senjins, alarmobots, en sludge belchers.

[ Voor 6% gewijzigd door ir_richman op 19-11-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/134/593/635519963606158896.png

Combo'd lekker met Avenge. O+

EDIT:
Gisteren rank 7, nu rank 4 (15 wins - 2 losses), gaat lekker zo. Vive le Zoo! O+

[ Voor 27% gewijzigd door PCBaas op 19-11-2014 22:31 ]

• SeamusXanthus
Unleash the dudes :)

• Astie
En er is weer een nieuwe mech kaart

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/134/604/635519986504572895.png

Een kaart met potentie. Ik kan een aantal leuke situaties bedenken wanneer je iets hebt aan deze kaart.

is iedergeval een kaart die je bijna zou kunnen spelen. waardoor er waarschijnlijk een deck versie is waar die in zou kunnen passen.

324936

Ziet er inderdaad nog een fun kaart uit. Maar momenteel zijn al de kaarten niet echt zoo / hunter killers. Ik vrees voor het ergste.. We hebben echt anti zoo / anti rush kaarten nodig, die echt héél hun spel kapot helpen anders zullen deze decks jammer genoeg blijven bestaan. Dood aan ZOO / RUSH decks die het spel verzieken!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 393377 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:46:
is iedergeval een kaart die je bijna zou kunnen spelen. waardoor er waarschijnlijk een deck versie is waar die in zou kunnen passen.
B.v. met een mech dude met iets van battle cry +3 health for all mech units

Met die eerder vrijgegeven kaart van 4 mana krijg je met 9 mana een 8/5 met divine shield en een 2/5. Dat is nog vrij mager...

Edit:tellen is moeilijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mofkees op 20-11-2014 09:24 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Mofkees
324936 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:05:
Ziet er inderdaad nog een fun kaart uit. Maar momenteel zijn al de kaarten niet echt zoo / hunter killers. Ik vrees voor het ergste.. We hebben echt anti zoo / anti rush kaarten nodig, die echt héél hun spel kapot helpen anders zullen deze decks jammer genoeg blijven bestaan. Dood aan ZOO / RUSH decks die het spel verzieken!
Erm het 'probleem' met zoo is dat je met zoo deck met bijna elke mulligan kunt starten, terwijl je om te counteren specifieke mulligan nodig hebt.

Ook al krijg je 10 nieuwe goedkope taunts of aoe's, als je die niet in je mulligan hebt, verlies je alsnog. Niemand propt zijn deck vol met zoo counter cards natuurlijk.

Iijkt mij moeilijk om zoo compleet te laten sterven :)

al meer nieuws wanneer in december de kaarten komen?
heb er zin in, mijn stockpile aan gold is gigantisch hoog :D 4k gold and counting :)

• Bosmonster
Anoniem: 393377 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:46:
3 health is veel te weinig, dat alleen al maakt deze kaart nutteloos. De bedoeling van endgame minions is dat ze efficient kunnen downtraden (en dus meer health moeten hebben). Daarom zijn kaarten met hoge health populair.

Een 6/3 is een 5-mana kaart die 1-op-1 trade met je standaard 3/2 2-drops. Of die een flamestrike niet overleeft. De kunstmatige divine shield voegt hier helaas praktisch niks aan toe wat dat betreft.

Mijns inziens een van de slechtste kaarten die tot nu toe is getoond.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 20-11-2014 09:36 ]

• Mofkees
Bosmonster schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:34:
[...]

3 health is veel te weinig, dat alleen al maakt deze kaart nutteloos. De bedoeling van endgame minions is dat ze efficient kunnen downtraden (en dus meer health moeten hebben). Daarom zijn kaarten met hoge health populair.

Een 6/3 is een 5-mana kaart die 1-op-1 trade met je standaard 3/2 2-drops. Of die een flamestrike niet overleeft. De kunstmatige divine shield voegt hier helaas praktisch niks aan toe wat dat betreft.

Mijns inziens een van de slechtste kaarten die tot nu toe is getoond.
Ach er zijn zeker +health mech kaarten.

En je kunt iig lekker ermee shadow flame spelen, of is het een paladin kaart?

• Bosmonster
Het is een paladin kaart :P

Mofkees schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:39:
[...]

Ach er zijn zeker +health mech kaarten.

En je kunt iig lekker ermee shadow flame spelen, of is het een paladin kaart?
dat doet de goude rand wel vermoeden.

@Bosmonster. ben het met je eens dat de health een grote probleem is. (vandaar ook de bijna) daarom zal dit nooit een arena kaart worden. maar in een anti-control-deck of boardcontroldeck zou best ruimte voor hem kunnen zijn. dat dit soort deck momenteel niet bestaan heeft meer te maken met de overhand van zoo en rush deck dan hun eigenbestandsrecht. het is dus afhankelijk hoe de meta zich zal ontwikkelen volgend jaar of dit soort kaarten speelbaar worden. slechte kaart? nee bij lange na niet, maar ook niet de beste.

• Bosmonster
Njah, je moet het vergelijken met andere kaarten in de slot natuurlijk.

Speel je deze op turn 5? Nee, want met 3 health is die direct verdwenen van het bord. Op turn 5 kun je al prima kaarten spelen zoals Sludge Belcher, Loatheb, solide 4/6's en vast nog wel andere kaarten uit de expo.

Speel je hem op turn 6? Dan moet je hem combineren met een 1-drop mech om hem enige waarde te geven en moet ie concurreren met solide 6-drops als Sunwalker (4/5 taunt met divine shield), Argent Commander (4/2 charge met divine shield) en legs als Cairne, Black Knight, Sylvanas, etc

Deze kaart in je deck is dus eigenlijk al direct een dead card voor de slots waarin die gespeeld zou moeten worden. Hij heeft geen battlecry waardoor die direct nuttig is (zoals argent commander), maar is voor een 6-drop wel erg makkelijk te removen, zelfs al speel je hem met een mech, wat resulteert in een bijna zekere negatieve value.

dead card voor zn mana-slot + bijna gegarandeerde negatieve value = slechte kaart

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 20-11-2014 11:14 . Reden: ik draaf weer eens door :+ ]

• SeamusXanthus
Mee eens, dit is Magma Rager 2.0

• Bosmonster
Hmm bedacht me 1 situatie waarin die misschien wat waarde zou krijgen (gek genoeg juist vooral in een mech/rush deck, niet in control):

Als er een soort Tundra Rhino Mech komt die andere Mechs charge geeft. Blijft het wel weer de zoveelste combo, maar dan is die niet meer superslecht, maar alleen nog maar redelijk slecht :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 20-11-2014 11:40 ]

• ir_richman
en met een crazed alchemist?
Blijft gimmicky..

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-04 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Zou die niet al meteen een divine shield krijgen? Omdat je een mech summoned? :D

Ik weet niet precies hoe die mechanics werken in hearthstone. Maar dan zou hij wel weer redelijk worden toch?

• ir_richman
Nou ja, gooi er zo'n annoy-o-tron naast (1/2 taunt bubble) en je tegenstander moet toch vrij veel directe schade doen om langs de taunt te komen.

vraag blijft hoe vaak ie 2 for 1 gaat en wat je er dan mee sloopt (een sludge belcher of spectral knight?
wat vinden jullie van dit deck?

leek mij wel wat :)

http://www.hearthpwn.com/...647:2;673:1;7733:2;7738:2;

ik dacht ik probeer eens een wat serieuzere deck te maken :P

[ Voor 15% gewijzigd door Kol Nedra op 20-11-2014 15:06 ]

• Bosmonster
Waar ga je die 2 sacrificial pacts op gebruiken? :P

Die er sowieso uithalen natuurlijk en vervangen voor soulfires. Verder wel geinig, maar vraag me af of je jezelf niet sneller omzeep helpt dan je tegenstander :P

• Tektoon
Bosmonster schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:06:
Speel je deze op turn 5? Nee, want met 3 health is die direct verdwenen van het bord. Op turn 5 kun je al prima kaarten spelen zoals Sludge Belcher, Loatheb, solide 4/6's en vast nog wel andere kaarten uit de expo.

dead card voor zn mana-slot + bijna gegarandeerde negatieve value = slechte kaart
Er zijn aardig wat kaarten die zelf een mech summonen. Bij voorbeeld bij een deathrattle; zie de Harvest Golumn. In die gevallen heeft deze kaart meteen een divine shield en blijft 'ie beter plakken.
De kracht van de kaart ligt erin dat 'ie dat divine shield daarna elke beurt weer opnieuw kan terugwinnen. Je kunt er boardwipes mee devalueren, je kunt combo's maken met een Blood Knight, en geeft je secrets meer waarde.

Ik ga niet zeggen dat het de beste kaart allertijden is, maar er zijn meer mogelijkheden dan je doet voorkomen. En dan komen er ook nog 90 kaarten bij oid.

Bosmonster schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:18:
Waar ga je die 2 sacrificial pacts op gebruiken? :P

Die er sowieso uithalen natuurlijk en vervangen voor soulfires. Verder wel geinig, maar vraag me af of je jezelf niet sneller omzeep helpt dan je tegenstander :P
soulfires als een control warlock?? misschien 1 pact omruilen is goed idee, maar 1 pact wil ik wel bewaren om mijzelf te healen als ik jarraxxus ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/135/46/635520856767181404.png
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/135/48/635520860342511983.png
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/135/47/635520860239699947.png

Zo kijk, nu wordt het interessant.

Call Pet zou een redelijke vervanging voor de flare kunnen zijn, maar dan wel in een meer beast-heavy control deck. Nieuwe hunter weer eens misschien.

Toshley is echt een hele solide Legendary. 5/7 voor 6 is al een prima body, maar 2 spare parts erbij maakt hem meer dan de moeite waard om te spelen. Wel jammer dat de 6-mana slot er nu alweer concurrentie bij heeft..

De Mech-Bear-Cat heeft goede stats voor z'n cost (soort Ogre, maar dan met card text). En het is een 6-mana card voor Druid, wat een ondervertegenwoordigd slot is voor die class.

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 21-11-2014 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Bosmonster schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 07:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo kijk, nu wordt het interessant.

Call Pet zou een redelijke vervanging voor de flare kunnen zijn, maar dan wel in een meer beast-heavy control deck. Nieuwe hunter weer eens misschien.

Toshley is echt een hele solide Legendary. 5/7 voor 6 is al een prima body, maar 2 spare parts erbij maakt hem meer dan de moeite waard om te spelen. Wel jammer dat de 6-mana slot er nu alweer concurrentie bij heeft..

De Mech-Bear-Cat heeft goede stats voor z'n cost (soort Ogre, maar dan met card text). En het is een 6-mana card voor Druid, wat een ondervertegenwoordigd slot is voor die class.
Had Mech-Bear-Cat liever 6/7 gezien. Big Game hunter, Fireball,... speelt die gewoon weg. Los van het feit dat het wel een leuke kaart is.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Eens natuurlijk, maar als 6/7 was die zwaar OP geweest denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Call Pet is heel matig. Alleen bij een beast van 3+ mana begin je value te krijgen. Hij past in elk geval niet in de huidige Hunter decks.

Vertaling: FEEST!! WEG MET DIE HUNTERS! ;)
Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>

Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.

Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]