Heeft volgens mij niets met de update te maken. Heb ik eerder wel eens gehad. Tegenstander concede dan al voordat de game begint ofzo..Zarhrezz schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:33:
[...]
Ik ga net een game in (Standard), geen optie om kaarten te selecteren (kon niets wegdoen), game begint met die hand en tegenstander Concede...eh?
Net nog even een leuk classic pack opengemaakt: golden Lord Jaraxxus. Jammer dat ie weinig play ziet op het moment, maar had hem nog niet, dus die blijft in de collectie.
Oh ja, Jaraxxus...daar heb ik nog een (compleet classic) deck mee liggen. Destijds veel gespeeld, maar toen kwam je vaak een andere Warlock tegen en dan moest je 'em dus niet spelen (rara hoe ben ik daar achtergekomenruurd v. schreef op zondag 17 juli 2016 @ 00:51:
Net nog even een leuk classic pack opengemaakt: golden Lord Jaraxxus. Jammer dat ie weinig play ziet op het moment, maar had hem nog niet, dus die blijft in de collectie.

RIP Shamans
5700X | RX 6600
Warriors gaan nog steeds lekker idd. Ik gebruik nog steeds het roemruchte Varian Wrynn deck en alle aggro smelt als sneeuw voor de zon.PCBaas schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:11:
Net rank 5 geworden op Standard met dit deck(vanaf rank ~14):
RIP Shamans
Iemand bezig met het 'quality Priest deck' dat er volgens Brode is en dat nog niemand heeft ontdekt?
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Gister heb ik Chtun 4 x kunnen neerleggen, 1 x door shadowstep en 1 x door Xaril, daarna kunnen kopieren met die 4/4 die in een 1/1 in je hand legt (die nog kunnen verbeteren naar een 7/7 door blade of Cthun)
Ook nog een keer Blade of Cthun 2 x zo kunnen gebruiken, had op dat moment een Cthun van 32/32
Ik vind die Rogue C'thun-core met Blade of C'thun ook verreweg het leukste C'thun deck om te spelen. Blade of C'thun is sowieso echt een geweldige kaart; je hebt eigenlijk geen andere buff kaarten meer nodig. Als je ook maar 1 Ragnaros oid kunt killen met Brann op het board heb je al een 22/22 C'thun die 44 damage doet (ik shadowcast altijd Branns).
Voor zo'n dikke wombo combo komt 'ie echt vaak voor en hij is ook makkelijk te spelen.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
heb je de twins? ik kan me voorstellen dat die wel lekker werken met Jarraxus. voor een extra health buffer tegen charge combo's en algemene agro. ik heb het geluk gehad de kaart in een pakje te krijgen, het is toch namelijk wel een kern kaart voor bijna alle c'thun decks.Zarhrezz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:38:
Gisteren wat zitten prutsen met een Warlock Jarraxus / C'Thun deck...niet erg succesvol, maar wel geinig. Ik mis duidelijk wat kaarten om het echt lekker te laten lopen, maar toch wel wat mooie situaties langs zien komen. Voorlopig zal het in de onderste regionen partijen spelen zijn voor de rewards om langzaam deck op te bouwen...de decks die hier langskomen bevatten doorgaans meer legendaries dan ik uberhaupt in m'n collectie heb
Ik neem aan dat de twins de Twin Emperor is...en die heb ik niet nee.sjettepetJR. schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:58:
heb je de twins? ik kan me voorstellen dat die wel lekker werken met Jarraxus. voor een extra health buffer tegen charge combo's en algemene agro. ik heb het geluk gehad de kaart in een pakje te krijgen, het is toch namelijk wel een kern kaart voor bijna alle c'thun decks.
dan kan ik begrijpen dat het deck niet heel succesvol is. C'thun Warlock is sowieso al lastig om te maken.Zarhrezz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:02:
[...]
Ik neem aan dat de twins de Twin Emperor is...en die heb ik niet nee.
ik vind het ook jammer dat er een aantal legendary kaarten zijn die gewoon een must zijn voor bepaalde decks. vooral de kaarten zoals Justicar en de Twin Emperors die compleet onbruikbaar zijn in andere decks dan een paar control decks. die zijn het namelijk niet waard om te craften.
Bloodmage Thalnos, Xaril, Tomb Pillager, Sylvanas, ik gebruik ook Journey below, daar komt regelmatig een extra Sylvanas, Anub'Arak of wat anders leuks uit.Tektoon schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:42:
Welke deathrattle kaarten speel je voor N'zoth?
Daar zit inderdaad m'n probleem een beetje. Ik heb ook geen zin om kaarten te craften die bij de eerstvolgende uitbreiding niet meer legal zijn, dus ik beperkt me daar tot classic en Whispers. Ik ben nu aan het sparen voor de eerste wing van de League zodat ik daar ook één en ander vandaan kan halen.sjettepetJR. schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:09:
dan kan ik begrijpen dat het deck niet heel succesvol is. C'thun Warlock is sowieso al lastig om te maken.
ik vind het ook jammer dat er een aantal legendary kaarten zijn die gewoon een must zijn voor bepaalde decks. vooral de kaarten zoals Justicar en de Twin Emperors die compleet onbruikbaar zijn in andere decks dan een paar control decks. die zijn het namelijk niet waard om te craften.
Misschien eens kijken naar een C'thun priest...destijds ook wel aardig wat Priest gespeeld, dus daar heb ik wel wat rare+ materiaal voor.
Vergeet undercity huckster niet. Een van de leukste kaarten in dit deck, aangezien het tot heel wat creatieve situaties kan leiden en regelmatig tot een onverwachte lethal.RoricNormannum schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:27:
[...]
Bloodmage Thalnos, Xaril, Tomb Pillager, Sylvanas, ik gebruik ook Journey below, daar komt regelmatig een extra Sylvanas, Anub'Arak of wat anders leuks uit.
Ik gebruik zelf Sylvannas niet, aangezien ik Sjow z'n deck volg. Ook geen raptors dus, aangezien deze vaak net te langzaam zijn.
Ik heb een tijdje nagedacht over deze kaart en vond dat ik genoeg low cost kaarten had en heb toen uit creativiteit nexus champion saraad gekozen. Het valt me op dat veel tegenstanders erg nerveus worden wanneer ik deze kaart neerleg en hero power gebruik.Lapras schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:03:
[...]
Vergeet undercity huckster niet. Een van de leukste kaarten in dit deck, aangezien het tot heel wat creatieve situaties kan leiden en regelmatig tot een onverwachte lethal.
Ik gebruik zelf Sylvannas niet, aangezien ik Sjow z'n deck volg. Ook geen raptors dus, aangezien deze vaak net te langzaam zijn.

Hoe ziet die van jullie eruit?
5700X | RX 6600
Battletag: Iigy#2192
Ik speel deze Timmy;

LoE gaat standard anders volgend jaar alweer verlaten. Ik weet niet hoeveel gold je al hebt (je hebt +/-3500 nodig voor de komende adventure expansion) maar ik zou overwegen om te wachten tot die uitkomt en dan zien wat voor kaarten daarin zitten. Kan je altijd nog voor LoE gaan natuurlijk.Zarhrezz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:29:
[...]
Ik ben nu aan het sparen voor de eerste wing van de League zodat ik daar ook één en ander vandaan kan halen.
[ Voor 59% gewijzigd door Tektoon op 19-07-2016 00:10 ]
Ik ga de uitslag niet verklappen, check de VOD:
https://secure.twitch.tv/nvidia_es/v/78752604?t=29m04s
Ik speelde een homebrew midrange Shaman deck
Haha, ik heb al een keer van RDU en Lifecoach verloren en van Trump gewonnen. Blijft leuk om hier tegen te spelen.jmxd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:12:
Je zal wel gewonnen hebben, anders post je het niet hier
Verwijderd
Inderdaad, heb zelf een keer tegen Guardsman Bob gespeeld in Arena, helaas verlorenAstie schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:18:
[...]
Haha, ik heb al een keer van RDU en Lifecoach verloren en van Trump gewonnen. Blijft leuk om hier tegen te spelen.
Ik heb bijna 700Tektoon schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 00:01:
LoE gaat standard anders volgend jaar alweer verlaten. Ik weet niet hoeveel gold je al hebt (je hebt +/-3500 nodig voor de komende adventure expansion) maar ik zou overwegen om te wachten tot die uitkomt en dan zien wat voor kaarten daarin zitten. Kan je altijd nog voor LoE gaan natuurlijk.
Op zich inderdaad geen slecht idee om richting de 3500 te sparen voor de eerstvolgende adventure. Zover ik kan vinden nog niets officieel aangekondigd maar de verwachting is augustus / september...zou dat kunnen kloppen?
Zolang je om de drie dagen inlogt en ongeveer 400 gold per week binnenharkt door je quests te doen en geen pakjes koopt gaat het heel hard in deze game. Dan kan je de adventure expansions kopen als ze uitkomen en heb je bij de grotere expansions 7000 à 8000 gold aan zakgeld liggen voor pakjes bij de release.
Kennelijk is het dus een known bug dat de iphone SE de iPad interface toont in plaats van de mobile variant.. allemaal superkleine targets en lettertjes.. lastig spelen zo..

Aanstaande vrijdag om 20:00 uur gaat het toernooi van start. Begin op tijd met inchecken!!!
GoT Hearthstone Night #1
Goed bezig.
5700X | RX 6600
Die kans is redelijk aanwezig ja. Behalve Naxx heb ik de adventures steeds gekocht met cash, omdat het met gold best wel duur is. Voordeel is dat die 3500 gold dan weer gelijk staat aan 35 packs, wat in de shop meer dan €35 kost. Mocht je van plan zijn om Blizzard wat geld te geven, dan altijd voor een Adventure gaan, dat is de betere deal.Zarhrezz schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:40:
Op zich inderdaad geen slecht idee om richting de 3500 te sparen voor de eerstvolgende adventure. Zover ik kan vinden nog niets officieel aangekondigd maar de verwachting is augustus / september...zou dat kunnen kloppen?
Zelf geef ik mijn gold bijna niet meer uit aan packs maar aan arena runs. Inmiddels is dat voor mij een betere deal en kost een pack me omgerekend maar 41 gold. Omdat ik van WoG inmiddels alle commons en rares heb, boeien de WoG packs me niet zoveel. Het is toch meestal 40 dust.
Gisteren mijn beste arena resultaat neer gezet. Ik sta nu 11-2, mijn beste was 10 wins. Helaas was het op een nieuw account waar ik de gratis arena run deed, om 20 levels te krijgen om morgul te krijgen, dus heb ik er niet zoveel aan
Ik heb van het weekend een paladin deck gedraft, maar gewoon geen 1 wapen, vond ik beetje jammer
Atlas#22744
Paladin.. 3x selfless hero, 2x truesilver (nog nooit eerder gehad met paladin arena) en best wel veel tempo kaarten.. Geen consecration of Blessing of Kings ofzo.Kasai schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 07:52:
Welke class speel je deze arena run?
Ik heb van het weekend een paladin deck gedraft, maar gewoon geen 1 wapen, vond ik beetje jammerEn sta dan ook 2-1 achter
Verder 1x mech synergy met harvest golem en clockwork knight. Argent protector haalt wel goede value, aldor peacekeeper voor de grote minions en steward of darkshire + stand against darkness was de laatste game motm.
2 x Truesilver is wel heel lekker hoor, 4 damage removal met je hero is altijd lekker.aicaramba schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:01:
[...]
Paladin.. 3x selfless hero, 2x truesilver (nog nooit eerder gehad met paladin arena) en best wel veel tempo kaarten.. Geen consecration of Blessing of Kings ofzo.
Verder 1x mech synergy met harvest golem en clockwork knight. Argent protector haalt wel goede value, aldor peacekeeper voor de grote minions en steward of darkshire + stand against darkness was de laatste game motm.
Ik heb wel 2x selfless hero, dat is wel lekker op zich.
Atlas#22744
Ja, selfless hero is best een goede kaart, maar turn 1 wordt ie vaak gedood door hero power. Dus als het even kan speel ik hem pas met een minion op het bord. Laatste game zelfs selfless hero en argent protector niet gespeeld om turn 2 scarlet purifier te kunnen coinen. Hij speelde een 3-3 en met argent protector en selfless hero op turn 3 had ik opeens 3 minions tegen een leeg bord. Dat is als paladin de positie die je wil hebben, natuurlijk. Daarna een kwestie van de game controleren, goede trades kiezen en niet te hard in flamestrike spelen (die hij niet bleek te hebben).Kasai schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:02:
[...]
2 x Truesilver is wel heel lekker hoor, 4 damage removal met je hero is altijd lekker.
[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 20-07-2016 08:09 ]
Hij wordt dan ook gesponsord door hun om dat te doen.mosselmossel schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:14:
OVer Arena gesproken. Zag trouwens net 'Arena-pro' Kripp ook gewoon Heartharena gebruiken. Weliswaar ook af en toe afwijken van het voorgestelde, maar toch

Adventure time
Ondanks dat ik laatste tijd een beetje flauw ben van Hearthstone ben ik toch wel beetje benieuwd wat er voor een adventure komt + het stukje "We also have something very special in store for you! " bevalt me wel.
Volgende week donderdag maar eens kijken
Super leuk evolve deck, maar ook erg onbetrouwbaar imo. Veel minions wil je ook niet evolven imo, zoals overloard kaarten. Speel zelf liever totem shamanPiet_Piraat7 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:04:
Spelen hier meer mensen een shaman evolve deck? Echt een leuk deck, maar een goede evolve ronde is soms lastig te krijgen. Je moet al aardige board control hebben wil je een voordeel halen uit evolve. Stel de tegenstander drukt aardig en is aan de sterkere hand, dan moet je net geluk hebben dat je een sterke taunt minion evolve't bijvboorbeeld.
Ja precies, ik bewaar hem ook lieveraicaramba schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:06:
[...]
Ja, selfless hero is best een goede kaart, maar turn 1 wordt ie vaak gedood door hero power. Dus als het even kan speel ik hem pas met een minion op het bord. Laatste game zelfs selfless hero en argent protector niet gespeeld om turn 2 scarlet purifier te kunnen coinen. Hij speelde een 3-3 en met argent protector en selfless hero op turn 3 had ik opeens 3 minions tegen een leeg bord. Dat is als paladin de positie die je wil hebben, natuurlijk. Daarna een kwestie van de game controleren, goede trades kiezen en niet te hard in flamestrike spelen (die hij niet bleek te hebben).
Atlas#22744
Klopt, alleen de battlecry minions probeer ik te evolvenKasai schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:27:
[...]
Super leuk evolve deck, maar ook erg onbetrouwbaar imo. Veel minions wil je ook niet evolven imo, zoals overloard kaarten. Speel zelf liever totem shaman
Ik Evolve ook damaged minions veel. Een 4/5 die door damage op 4/2 ofzo staat Evolve ik lekker en dan heb ik 9 van de 10 keer in ieder geval meer stats op de board liggenPiet_Piraat7 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:36:
[...]
Klopt, alleen de battlecry minions probeer ik te evolvenzo gauw ze hun battlecry hebben gedaan zijn ze vaak minder waard dan minions van dezelfde hoeveelheid mana
ik heb ook even gekeken naar een battlecry-heavy shaman deck met rumbling elemental. ik heb het nog niet echt effectief gekregen, vaak heb je te weinig value of gaat je 'gameplan' weg doordat je een rumbling elemental evolved.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:36:
[...]
Klopt, alleen de battlecry minions probeer ik te evolvenzo gauw ze hun battlecry hebben gedaan zijn ze vaak minder waard dan minions van dezelfde hoeveelheid mana
12-2.. Mijn eerste 12 win, helaas op een account dat ik niet meer ga gebruikenKasai schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:02:
[...]
2 x Truesilver is wel heel lekker hoor, 4 damage removal met je hero is altijd lekker.
Laatste game gewonnen, met zo goed als top decken tegen priest.. Dan is de heropower van paladin toch een stuk beter.. Ook belangrijk dat ik tomb spider into tomb spider into tomb spider had.
Vrijdag om 08:00 's ochtendsRoyy90 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:21:
[afbeelding]
Adventure time
Ondanks dat ik laatste tijd een beetje flauw ben van Hearthstone ben ik toch wel beetje benieuwd wat er voor een adventure komt + het stukje "We also have something very special in store for you! " bevalt me wel.
Volgende week donderdag maar eens kijken
Dan ben ik net onderweg naar de Efteling dus zal er niets van kunnen zien.
Ben wel benieuwd ondanks dat Hearthstone bij mij nu ook in een dipje zit.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Mwah ging wel. Kreeg op een gegeven moment Dr. Boom, volgende turn Loatheb en ik had nog een BoK en toen nog even damage verdubbelen, en tja toen kreeg hij een 22 damage Dr. GG in zijn bakkes.mosselmossel schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:38:
Wat een kutbraw;. Duurt een eeuwigheid en pas op het eind zie je of je kan winnen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
O wauw dat had ik ook niet verwacht, had ook nog niet gekeken naar de tijd converter.... dat wordt een wekkertje zetten dan.beuker19 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:43:
[...]
Vrijdag om 08:00 's ochtends![]()
Dan ben ik net onderweg naar de Efteling dus zal er niets van kunnen zien.
Ben wel benieuwd ondanks dat Hearthstone bij mij nu ook in een dipje zit.
Netjes! Ik moet die 12 wins echt nog een keer halen.aicaramba schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:45:
[...]
12-2.. Mijn eerste 12 win, helaas op een account dat ik niet meer ga gebruiken![]()
Laatste game gewonnen, met zo goed als top decken tegen priest.. Dan is de heropower van paladin toch een stuk beter.. Ook belangrijk dat ik tomb spider into tomb spider into tomb spider had.
[afbeelding]
Lol wat een tijden. Gelukkig werk ik thuis, kan ik makkelijk de stream met 1 oog kijkenRoyy90 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:41:
[...]
O wauw dat had ik ook niet verwacht, had ook nog niet gekeken naar de tijd converter.... dat wordt een wekkertje zetten dan.
Haha ja, eerste potje kwam ik tegen shaman die achterlijk veel murloc kaarten kreeg. Potje erna won ik relatief makkelijk dankzij een summoning stone.mosselmossel schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:38:
Wat een kutbraw;. Duurt een eeuwigheid en pas op het eind zie je of je kan winnen.
[ Voor 17% gewijzigd door Kasai op 21-07-2016 08:28 ]
Atlas#22744
(en ook nog even deathlord: the dragon lord gecraft).
[ Voor 27% gewijzigd door aicaramba op 21-07-2016 11:51 ]
Als je de Shaman hero unlocked op een nieuwe account krijg je onderweg ook een gratis arena ticket. Op een nieuwe account heb je in arena over de eerste paar runs aangepaste matchups; zo hebt je meer kans om 12 wins te halen (maar je lightforge-key kan je niet meenemen naar je main account natuurlijk).Kasai schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 07:54:
[...]
Netjes! Ik moet die 12 wins echt nog een keer halen.
Goed om te weten, thanks! Gaat me wel om mijn main account inderdaad, maar gratis arena run doen is wel leuk natuurlijkTektoon schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:40:
[...]
Als je de Shaman hero unlocked op een nieuwe account krijg je onderweg ook een gratis arena ticket. Op een nieuwe account heb je in arena over de eerste paar runs aangepaste matchups; zo hebt je meer kans om 12 wins te halen (maar je lightforge-key kan je niet meenemen naar je main account natuurlijk).
Atlas#22744
Oh serieus? Vandaar dat ik 12 wins haalde, haha.Tektoon schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:40:
[...]
Als je de Shaman hero unlocked op een nieuwe account krijg je onderweg ook een gratis arena ticket. Op een nieuwe account heb je in arena over de eerste paar runs aangepaste matchups; zo hebt je meer kans om 12 wins te halen (maar je lightforge-key kan je niet meenemen naar je main account natuurlijk).
Hearthstone wiki schreef:
For players on their first few Arena runs, matchmaking is intentionally altered to provide an easier transition into the game mode. For matchmaking purposes, the player's win/loss ratio is considered to have one more loss than it actually does, thus matching them against what should on average be easier opponents. The system will also prefer to match such players against each other.
The exact number of games required to be eligible for this adjustment is something that the developers are "still tweaking a little", but as of April 2016 is "in the realm of 2 or 3 runs." Once the player has exceeded this number of runs, they are matched purely on their win/loss ratio, with their number of previous runs no longer affecting their matchmaking.
Ik had gewoon 4 Dr. Booms gekozen en toen was het ez pz. T6 t/m 8 gewoon Dr. Booms neerleggen en toen hield mijn tegenstander het wel voor gezien.mosselmossel schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:38:
Atlas#22744

Tweede Golden legendary in een week (wel twee verschillende accounts)! Jammer dat het twee matige legendaries zijn, maar die Tinkmaster had ik al, dus deze Golden maar gelijk gedust voor Sylvanas.
[ Voor 5% gewijzigd door ruurd v. op 21-07-2016 15:46 ]
Of 5x Call of the Wildxelfer schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:29:
[...]
Ik had gewoon 4 Dr. Booms gekozen en toen was het ez pz. T6 t/m 8 gewoon Dr. Booms neerleggen en toen hield mijn tegenstander het wel voor gezien.
Nu warrior gedraft, wederom geen goede drops. Bijvoorbeeld 2 epics en dan voor allebei de validated doomsayer moeten kiezen omdat die andere nog slechter waren
Atlas#22744
Spoiler card reveal:
https://www.facebook.com/.../videos/1563725207268550/
[ Voor 13% gewijzigd door Sypheron op 21-07-2016 22:50 ]
Overigens vind ik die Flamewreathed Faceless echt verre van OP, maar goed. De brawl waar iedereen terecht een beetje over zeurt is trouwens niet 'de' brawl van deze week maar de standaard unstable portal / raven idol brawl die wordt ingezet bij problemen. De 'battle of the builds' brawl die op de rol stond voor deze week is er woensdag snel weer uitgehaald wegens teveel bugs.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Atlas#22744
Ik snapte het al niet... ik heb inderdaad alleen een brawl gezien met raven idols. Wat overigens fucking boring is.Tektoon schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:19:
Niet voor niets aangeduid als fake/shitpost.![]()
Overigens vind ik die Flamewreathed Faceless echt verre van OP, maar goed. De brawl waar iedereen terecht een beetje over zeurt is trouwens niet 'de' brawl van deze week maar de standaard unstable portal / raven idol brawl die wordt ingezet bij problemen. De 'battle of the builds' brawl die op de rol stond voor deze week is er woensdag snel weer uitgehaald wegens teveel bugs.
Vicariously I live while the whole world dies
Dragon Priest ftw inderdaad. Heb je wel eens dragon/n'zoth geprobeerd? Ik mis daarvoor eigenlijk Chillmaw.Chief-XL schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:48:
Ik vind Dragon Priest gewoon erg leuk om te spelen maar het is vreselijk lastig tegen alle C'tun en N'zoth decks die je momenteel ziet.
Atlas#22744
http://www.hearthstonetop...riest-may-2016-season-26/Chief-XL schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:11:
Nee, nog niet geprobeerd. Maar wat moet je dan combineren met N'zoth? Chillmaw wordt dan een beetje een conditionele boardclear. Daarnaast nog Sylvanas maar ik mis de synergie met dragons?
Zoiets. Maar ik zou Deathwing sowieso droppen voor een tweede entomb.
Atlas#22744
Goed bezig, waar speelde je voornamelijk dit seizoen mee?
Gratz, mooi gedaan zeg.
Ik vroeg me gisteravond tijdens m'n laatste brawl partij al af waar die card-back vandaan kwam (tegenstander was een golden Mage)...ik had al zo'n vermoeden dat het iets moeilijks was
Verwijderd
Heb de grind in Wild gedaan, totaal 6 decks gespeeld:An1mA schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:56:
[...]
Goed bezig, waar speelde je voornamelijk dit seizoen mee?
- Face Hunter
- Patron Warrior
- Freeze Mage
- Aggro Shaman
- Secret Paladin
- N'Zoth Hunter
Gemiddelde winrate 61,9%
N'zoth en Anomalus is de gouden comboChief-XL schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:11:
Nee, nog niet geprobeerd. Maar wat moet je dan combineren met N'zoth? Chillmaw wordt dan een beetje een conditionele boardclear. Daarnaast nog Sylvanas maar ik mis de synergie met dragons?
Ik ga er een beetje vanuit dat je het ook al eens geprobeerd hebt op standard... Kan je iets zeggen over de verschillen? Hoeveel games heb je gespeeld om er te komen? Is het vanaf rank 5 de ghosttown die iedereen zegt dat het is?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:56:
[...]
Heb de grind in Wild gedaan, totaal 6 decks gespeeld:
O ja, en ik had een goede Yogg.
[ Voor 10% gewijzigd door mosselmossel op 23-07-2016 08:25 ]
Verwijderd
Standaard ook zeker al eens geprobeerd, maar iets minder volhardend dan deze keerTektoon schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:36:
[...]
Ik ga er een beetje vanuit dat je het ook al eens geprobeerd hebt op standard... Kan je iets zeggen over de verschillen? Hoeveel games heb je gespeeld om er te komen? Is het vanaf rank 5 de ghosttown die iedereen zegt dat het is?
Verschillen zijn er zeker, het aantal decks is gevarieerder, praktisch geen C'Thun deck gezien, maar wel de oudere archetypes als secret paladin, mill rogue, face hunter, mech mage etc. En natuurlijk veel dr. Boom's. Het aantal aggro shaman's viel me mee en in totaal maar 3 potjes tegen een druid gespeeld, die zijn sinds de nerf uitgestorven in Wild volgens mij ...
De grind tot 5 ging redelijk gelijk op met anderen, als in je speelt tegen vergelijkbare ranks en aangezien ik rank 5 na vier dagen was, mag je wel stellen dat er genoeg mensen spelen denk ik. Na 5 bijna hetzelfde beeld, vond het niet echt ghosttown, maar je moet inderdaad wel wat langer wachten tot er een match is. Grootste verschil in ranks om tegen te spelen is denk ik iets van 3 a 4, met name als je wat hoger bent, maar dat zie je in standaard ook wel.
Edit: niet dus XD - Tekknician#2871
[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 23-07-2016 21:14 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik merk juist dat de mensen die ik in mijn friends list heb zitten bijna nooit meer online zijn in HS. Ik heb 91 mensen in mijn lijst die HS die bijna allemaal actief HS spelen of gespeeld hebben en vaak zijn er tegenwoordig maar max 1-2 mensen online tegelijkertijd. Het is natuurlijk zomer, maar ik merk ook wel dat HS in populariteit aan het verliezen is. Mijn irl vrienden zijn helaas ook allemaal gestopt met HSSkyStreaker schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:40:
Deze week is het tegen vriendjes spelen. Tijd geleden had ik nogal mijn buddylist leeg gehaald. Die's praktisch leeg nu (op 2 na die geen HS spelen). Zou graag wat adds willen, battletag staat in mijn sig.
[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 23-07-2016 21:21 ]
Had gisteren 15 mensen online, maarja toen was ook het GoT HS toernooixelfer schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:13:
[...]
Ik merk juist dat de mensen die ik in mijn friends list heb zitten bijna nooit meer online zijn in HS. Ik heb 91 mensen in mijn lijst die HS die bijna allemaal actief HS spelen of gespeeld hebben en vaak zijn er tegenwoordig maar max 1-2 mensen online tegelijkertijd. Het is natuurlijk zomer, maar ik merk ook wel dat HS in populariteit aan het verliezen is. Mijn irl vrienden zijn helaas ook allemaal gestopt met HS.
Tijdens een toernooi is er waarschijnlijk nog wel wat leuks te beleven, maar de ranked ladders in HS vind ik maar zum kotsen. Standaard heeft helaas voor mij de fun niet terug gebracht in het "competitief" spelen van HS. Standaard heeft 2 soorten tegenstanders voor een casual als ik: face is the place smorc en katoenplukker.Bartske schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:55:
[...]
Had gisteren 15 mensen online, maarja toen was ook het GoT HS toernooi, nu ook maar 1 idd.
[ Voor 10% gewijzigd door xelfer op 23-07-2016 22:18 ]
2x Shaman 5x Warrior 2x Druid 2x Mage 1xMage en 2x Warlock zijn de meest gespeelde deck volgens Tempo storm waarvan 2x Yogg(echt te gek voor woorden) 2x C'Thun (Boring!!!) en voor de rest allemaal decks die we voor WoTG ook al zagen zoals Zoo, Renolock, Freeze Mage, Midrange Hunter, Aggro Shaman en Control Warrior.
Ik denk dat de keuze om veel goede/leuke kaarten te laten verdwijnen en het uitbrengen van te veel slechte kaarten in TGT en WoTG niet heel slim is geweest.
Wat ik vooral merk is dat HS steeds meer en meer RNG wordt. De game is min of meer een spelletje "do random x to random y using random z". Persoonlijk vind ik dat ze in WoTG weer gruwelijke design fouten gemaakt hebben door C'thun en Yogg Saron te maken.beuker19 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 02:20:
Hearthstone en vooral door de Standard meta is ook geen lol meer aan.
Ik heb 'em niet, maar ik zou 'em zelf alleen gebruiken vanuit een verloren positie. Hij komt dikwijls langs en het aantal spelers dat door hem, vanuit een voorsprong, de partij verlies is in mijn ervaring vele malen groter dan dat de voorsprong vergroot wordt.mosselmossel schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:45:
Ik vind Yogg helemaal zo slecht nog niet. Ja, hij is vrij random, maar over het algemeen zorgt hij voor een board clear en is het een kaart die een partij in jouw voordeel kantelt. Kleine downside is dat hij ook jou kan killen. Maar over het algemeen, bij goed gebruik, is het een prima kaart. En een 10-mana kaart mag ook iets doen met het board.
Ik vind Yogg echt verschrikkelijk omdat het de spelers een kans bied door een flinke dosis RNG om alsnog te winnen uit een soms onmogelijke positie terwijl de tegenstander eigenlijk alles goed heeft gedaan.mosselmossel schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:45:
Ik vind Yogg helemaal zo slecht nog niet. Ja, hij is vrij random, maar over het algemeen zorgt hij voor een board clear en is het een kaart die een partij in jouw voordeel kantelt. Kleine downside is dat hij ook jou kan killen. Maar over het algemeen, bij goed gebruik, is het een prima kaart. En een 10-mana kaart mag ook iets doen met het board.
C'Thun, N'Zoth en Deathwing zijn imo. veel beter en eerlijker omdat je weet hoe en wat.
Dat probeer ik nu net te zeggen. Het is helemaal niet zo random als je denkt. Ja, de spells zijn random, maar in principe speel je als het het op het goede moment doet (jij geen minions, hij twee, 11-13 spells: dat is het ideaal) het board leeg en pak je een winst. Die kans is zo groot dat het helemaal niet zo random is als je denkt. En ja. Je kan zelf dood. Dat is een risico, maar over het algemeen is het effect positief voor jou. En ja, natuurlijk weet je met Deathwing precies wat er gebeuren gaat, maar dat is iets heel anders.beuker19 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 00:48:
[...]
Ik vind Yogg echt verschrikkelijk omdat het de spelers een kans bied door een flinke dosis RNG om alsnog te winnen uit een soms onmogelijke positie terwijl de tegenstander eigenlijk alles goed heeft gedaan.
C'Thun, N'Zoth en Deathwing zijn imo. veel beter en eerlijker omdat je weet hoe en wat.
Yogg is gewoon pure RNG met high risk, high reward. Qua hilariteit is die kaart wel prachtig, maar het maakt de game wel beduidend minder competitief. RNG maakt de game überhaupt minder competitief, omdat het de correlatie tussen oorzaak en gevolg vertroebeld.mosselmossel schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:50:
[...]
Dat probeer ik nu net te zeggen. Het is helemaal niet zo random als je denkt. Jja, de spell zijn random, maar in principe speel je als het het op het goede moment doet (jij geen minions, hij twee, 11-13 spells: dat is het ideaal) het board leeg en pak je een winst. Die kans is zo groot dat het helemaal niet zo random is als je denkt. En ja. Je kan zelf dood. Dat is een risico, maar over het algemeen is het effect positief voor jou. En ja, natuurlijk weet je met Deathwing precies wat er gebeuren gaat, maar dat is iets heel anders.
Wat ik overigens wel gaaf vind aan WoTG is dat Rogue echt goede en leuke kaarten erbij heeft gekregen. Die class vind ik echt een stuk beter geworden.
Qua toegevoegde RNG vind ik het ook wel meevallen. Vroeger had vrijwel elk deck een Piloted Shredder wat overall meer RNG bracht en werd ook Knife Juggler (veel) meer gespeeld. Daarnaast had je de RNG van Avenge dat een spel kon bepalen, waren de Boom bots soms vreselijk frustrerend en was het altijd maar gokken welk secret mad scientist had getrokken.
Daarvoor in de plaats gekomen is Yogg en Tuskarr Totemic die nu vaker gespeeld wordt. Die is soms frustrerend, maar is wel een 10 mana minion die een hoop spells vereist. Daarnaast kan hij ook zomaar nadelig uitpakken voor de tegenstander. Hoewel soms frustrerend vind ik het over het algemeen een stuk minder erg dan pre-Standard.
Misschien komt het ook omdat ik sinds kort Patron speel; een deck dat het momenteel erg goed doet. Winnen is toch vermakelijker dan verliezen.
Hoe ziet je patron deck eruit?Lapras schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:53:
Ik vond de tijd van de pre-nerf patron warrior en de secret paladin een stuk minder leuk dan ik HS nu vind. Het minder sterk maken van silence en BGH heeft daarnaast het spel ook leuker gemaakt.
Qua toegevoegde RNG vind ik het ook wel meevallen. Vroeger had vrijwel elk deck een Piloted Shredder wat overall meer RNG bracht en werd ook Knife Juggler (veel) meer gespeeld. Daarnaast had je de RNG van Avenge dat een spel kon bepalen, waren de Boom bots soms vreselijk frustrerend en was het altijd maar gokken welk secret mad scientist had getrokken.
Daarvoor in de plaats gekomen is Yogg en Tuskarr Totemic die nu vaker gespeeld wordt. Die is soms frustrerend, maar is wel een 10 mana minion die een hoop spells vereist. Daarnaast kan hij ook zomaar nadelig uitpakken voor de tegenstander. Hoewel soms frustrerend vind ik het over het algemeen een stuk minder erg dan pre-Standard.
Misschien komt het ook omdat ik sinds kort Patron speel; een deck dat het momenteel erg goed doet. Winnen is toch vermakelijker dan verliezen.
Ik heb het ook even geprobeerd, maar deck voelde te langzaam.
Atlas#22744
Nu wordt je win weggesnaaid door een lucky Yogg op beurt 10 in plaats van een lucky Unstable Portal op beurt 2. Da's fijn voor decks die voor beurt 10 winnen, maar voor een control deck maakt dat geen verschil.Lapras schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:53:
Maar voor mij is het grootste probleem van WotOG dat de kaarten gewoon saai zijn, meer van hetzelfde, bijna geen enkele kaart zet je aan het denken. Het thema Old Gods biedt zoveel mogelijkheden maar is alleen een verflaagje, de corruptie zit alleen in de namen van kaarten. Bij TGT had ik allerlei ideeën, die misschien niet erg goed op de ladder waren, maar wel leuk om te spelen. Bij WotOG heb ik slechts 1 nieuw deck gemaakt, en dat was alleen maar omdat er nu genoeg piraten waren om ook een pirate warrior te bouwen.
Edit: En als je kijkt naar de combo nerfs dan ben ik bang dat dit precies is wat Blizzard wil, en dat de komende sets niet veel beter worden.
[ Voor 5% gewijzigd door 108rogar op 25-07-2016 13:53 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.