• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37

Lapras

Ice beam

Kasai schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:09:
[...]

Hoe ziet je patron deck eruit?

Ik heb het ook even geprobeerd, maar deck voelde te langzaam.
Naast alle gebruikelijke kaarten:
1x Grommash
1x Pyromancer
1x Kor'kron Elite
1x Finley

Korkron is de meest flexibele kaart en ik gebruik hem meestal als removal. Thijs zag ik hetzelfde deck spelen met Yogg ipv Grommash, maar daar zie ik de logica niet direct van. Ook wordt Grommash soms vervangen door Ragnaros of die 6/5 die je een random wapen geeft.

Het mooie van het deck is dat er bijna geen 3 damage AOE is. Zorg er daarom wel voor dat je altijd een Patron met 3 leven op het bord hebt. Alleen Renolock heeft nog hellfire (en twisting nether). Priest heeft Excavated evil, maar die zie je (gelukkig) bijna nooit. En houd wel rekening met flamestrike, dus kijk uit met overextenden.

Door alle whirlwind effects ben je favored vs zoo en door de efficient removal kan je ook aggro shamans wel tegenstand bieden. Heb nog te weinig ervaring tegen de meer midrange shaman met lightning storm + spell power.

Overigens win je lang niet altijd via patrons, maar ook regelmatig via berserkers met grommash als finisher. Tegen andere warriors kan je juist patrons weer defensief spelen zodat zij beperkt worden in hun gebruik van ravaging ghouls en revenge.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:03
Zarhrezz schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:40:
Wat ik zelf mis is een counter tegen battlecries...tegen deathrattle combo's heb je nog silence als optie, tegen battlecry kun je bijzonder weinig. Zie ik iets over het hoofd?
Daarom zijn battlecry minions over het algemeen zwakker dan andere minions van dezelfde kosten nadat ze hun battlecry gedaan hebben. Zou het niet eerlijk vinden als er een counter voor komt eigenlijk.
108rogar schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:51:
[...]
Edit: En als je kijkt naar de combo nerfs dan ben ik bang dat dit precies is wat Blizzard wil, en dat de komende sets niet veel beter worden.
Sommige combo's zijn ook gewoon niet leuk. Laatste tegen een warrior met zijn raging worgen charge + faceless combo; 32 damage waar je niks tegen kan doen zonder taunt minions. Emperor lag er 1 beurt om de mana van zijn kaarten te verlagen (waar je niks tegen kan doen), blijkbaar is dat al voldoende om de combo uit te voeren.

[ Voor 38% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 25-07-2016 14:01 ]

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:09
Alle decks zijn niet leuk voor bepaalde mensen. En combo decks moeten wel OTK gaan, want als de tegenstander een beurt krijgt dan sloopt ie de minions uit je combo, omdat beschermen praktisch onmogelijk is.

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Lapras schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Naast alle gebruikelijke kaarten:
1x Grommash
1x Pyromancer
1x Kor'kron Elite
1x Finley

Korkron is de meest flexibele kaart en ik gebruik hem meestal als removal. Thijs zag ik hetzelfde deck spelen met Yogg ipv Grommash, maar daar zie ik de logica niet direct van. Ook wordt Grommash soms vervangen door Ragnaros of die 6/5 die je een random wapen geeft.

Het mooie van het deck is dat er bijna geen 3 damage AOE is. Zorg er daarom wel voor dat je altijd een Patron met 3 leven op het bord hebt. Alleen Renolock heeft nog hellfire (en twisting nether). Priest heeft Excavated evil, maar die zie je (gelukkig) bijna nooit. En houd wel rekening met flamestrike, dus kijk uit met overextenden.

Door alle whirlwind effects ben je favored vs zoo en door de efficient removal kan je ook aggro shamans wel tegenstand bieden. Heb nog te weinig ervaring tegen de meer midrange shaman met lightning storm + spell power.

Overigens win je lang niet altijd via patrons, maar ook regelmatig via berserkers met grommash als finisher. Tegen andere warriors kan je juist patrons weer defensief spelen zodat zij beperkt worden in hun gebruik van ravaging ghouls en revenge.
Ik heb veel patron gespeeld pre standard, vind het echt een mooi deck. Moet denk ik wat meer geduld hebben als ik het ga proberen. Speel je ook blood warriors?

Atlas#22744

Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:57:
Daarom zijn battlecry minions over het algemeen zwakker dan andere minions van dezelfde kosten nadat ze hun battlecry gedaan hebben. Zou het niet eerlijk vinden als er een counter voor komt eigenlijk.
Tja...ik heb geen collectie met allerlei legendaries en dan maak je gewoon weinig kans tegen de betere battlecries. Het hoeft niet makkelijk te zijn, maar nu heb je gewoon niets. Tegen Reno verlies ik gewoon en dat zal zo doorgaan tot ik 'em zelf heb. Niet erg motiverend voor beginnende spelers.

Het hoeft ook niet makkelijk te zijn, maar bv. als een minion met als ability 'Battlecries have no effect' zou wat mij betreft een prima optie zijn. Je tegenstander zal dan voor removal moeten zorgen om de killer-combo's uit te voeren en je hebt er zelf ook last van. Ook iets als 'Minions with a Battlecry cost (2) more' geven wat opties tegen Reno en co. zonder dat je tegenstander compleet vastgezet wordt.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Zarhrezz schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:40:
Wat ik zelf mis is een counter tegen battlecries...tegen deathrattle combo's heb je nog silence als optie, tegen battlecry kun je bijzonder weinig. Zie ik iets over het hoofd?
Nerubian Weblord en Loatheb (al slaat die laatste op spells). De enige die naar mijn idee sterk genoeg is om een counter te rechtvaardigen is Abusive. Misschien Ghoul/Alexstrasza ook. Maar dan kan je het beter hebben over het aanpassen van enkele kaarten.

Overigens verwacht ik wel dat als de expansion inderdaad Kahrazan-themed is dat we 1) de broodnodige nieuwe spells krijgen en 2) ook iets met Loatheb achtige counter-spells.

EDIT; je hebt het over Reno zie ik. Die is al moeilijk genoeg om te laten werken zonder counter. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Tektoon op 25-07-2016 15:05 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Lapras

Lapras

Ice beam

Kasai schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:45:
[...]

Ik heb veel patron gespeeld pre standard, vind het echt een mooi deck. Moet denk ik wat meer geduld hebben als ik het ga proberen. Speel je ook blood warriors?
Nee. Ook nog nooit overwogen. Ik zou eerder neigen om commanding shout een keer te proberen gegeven het succes dat OTK warrior ermee heeft. Dan moet je ook wel dubbel pyro hebben.

Spells:
2x inner rage
2x execute
2x blood to ichor
2x whirlwind
2x battle rage
2x slam

Minions:
1x Sir finley
2x armor smith
1x pyromancer
2x acolyte
2x ravaging ghoul
2x frothling
1x Korkron
2x bloodhoof
2x patron
1x grommash

Weapons:
2x fiery win axe
Tektoon schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:49:
[...]

Nerubian Weblord en Loatheb (al slaat die laatste op spells). De enige die naar mijn idee sterk genoeg is om een counter te rechtvaardigen is Abusive. Misschien Ghoul/Alexstrasza ook. Maar dan kan je het beter hebben over het aanpassen van enkele kaarten.

Overigens verwacht ik wel dat als de expansion inderdaad Kahrazan-themed is dat we 1) de broodnodige nieuwe spells krijgen en 2) ook iets met Loatheb achtige counter-spells.

EDIT; je hebt het over Reno zie ik. Die is al moeilijk genoeg om te laten werken zonder counter. :+
De Weblord is inderdaad wat ik in gedachte had, alleen dan in Standard =)

Hoezo is Reno lastig om te laten werken? Ik zat gisteren een partij van een vriend te bekijken, Rogue met Reno...brewmasters, sap...4x full heal in een partij. Dat terwijl 1x doorgaans genoeg is voor een win.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tektoon
In de meeste gevallen speel je Reno in een trager deck waarbij je 'm tegen snellere decks (lees: het merendeel van de potjes) vaak ook daadwerkelijk nodig hebt op turn 6. Dat betekent a) van alle kaarten maar 1 kopie want je moet 'm meteen kunnen inzetten en b) zorgen dat je 'm in je openingshand hebt. Zelfs als je daaraan voldoet hebt je er nog niet altijd wat aan want je doet niets met het board van je tegenstander als je Reno speelt. Dus die tikt je de volgende beurt gewoon weer terug naar 10 life en dan is het alsnog gg.

Ik denk niet dat je speciale kaarten nodig hebt om te kunnen winnen van Reno decks. Het identificeren van een Reno deck en het juiste moment kiezen om all-in te gaan is 90% van het werk. Als je hoger komt op ranked zal je zien dat Reno spelen zeker geen instant win is.

Verder vermoed ik dat jij geen cookie-cutter decks speelt maar decks met een wat complexere strategie en dáár laat het ontbreken van specifieke kaarten zich sterk voelen. Niet alleen zijn Mages (die jij graag speelt toch?) gevoelig voor Reno (want als je spells op zijn ben je de sjaak) maar veel (mage)kaarten die daartegen een beetje helpen, zoals Cabalist Tome of Yogg Saron, zijn ook weer epic of legendary.

TL;DR: neme een cookiecutter zoo deck, stijg 5 ranks naar een gedeelte op de ladder waar geen Reno's zijn en switch terug naar je favo magedeck. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Tektoon schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:13:
TL;DR: neme een cookiecutter zoo deck, stijg 5 ranks naar een gedeelte op de ladder waar geen Reno's zijn en switch terug naar je favo magedeck. :)
I could try, but I'd feel dirty :D

Edit:
Ik ben nu wat meer met Priest bezig...blijft toch lachen, Power Word: Tentacles, Divine Spirit, Divine Spirit, Inner Strength late game op de 1/3 die genegeerd wordt. Misschien niet de beste class voor OTK, maar wel een van de leukste :o

[ Voor 29% gewijzigd door Zarhrezz op 25-07-2016 22:00 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• 108rogar
Is Crackle bugged ofzo? Ik heb al 4 of 5 keer achter elkaar 6 gegooid met dat ding. Vreemd genoeg zelfs toen ik een Azure Drake had liggen.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
108rogar schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:03:
Is Crackle bugged ofzo? Ik heb al 4 of 5 keer achter elkaar 6 gegooid met dat ding. Vreemd genoeg zelfs toen ik een Azure Drake had liggen.
Klinkt wel als een bug ja want ik roll altijd 3 8)7

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
Speelt hier iemand onder de nickname Everzwijntje? Kwam deze net tegen en het was 05:40 Nederlandse tijd ;)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Kasai

Kasai

Legendary

Lapras schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Nee. Ook nog nooit overwogen. Ik zou eerder neigen om commanding shout een keer te proberen gegeven het succes dat OTK warrior ermee heeft. Dan moet je ook wel dubbel pyro hebben.

Spells:
2x inner rage
2x execute
2x blood to ichor
2x whirlwind
2x battle rage
2x slam

Minions:
1x Sir finley
2x armor smith
1x pyromancer
2x acolyte
2x ravaging ghoul
2x frothling
1x Korkron
2x bloodhoof
2x patron
1x grommash

Weapons:
2x fiery win axe
Ik had het geprobeerd, maar blijft rare kaart.

Mooi deck, zoiets ga ik ook proberen. Welke kaart zou je vervangen voor commanding shout?

Atlas#22744

• Lapras

Lapras

Ice beam

Kasai schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:47:
[...]

Mooi deck, zoiets ga ik ook proberen. Welke kaart zou je vervangen voor commanding shout?
Grommash. Of Kor'Kron.

Overigens wil ik Grommash ook nog eens vervangen voor Leeroy. Dat klinkt raar, maar de 1/1 kunnen je ook weer nieuwe Patrons geven. Leeroy kan dan ook als removal dienen.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:37
Kasai schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:47:
[...]

Commanding shout zou ik niet in een patron deck zetten. Je patrons naar 1 health zetten is een slecht idee, draw zou je al genoeg moeten hebben met een goede battlerage + ww effect.
Lapras schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Commanding shout werkt goed in OTK warrior omdat je dan gemakkelijk kan clearen met Wild Pyromancer. Daarnaast heeft commanding shout een anti synergy met patron omdat je die niet op 1 health wil zouden.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:01

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Heb jullie er ook last van dat de ipad versie van Hearthstone niet meer zo soepel loopt? Met name de menu's voelen erg stroperig aan. Heb een ipad air, zo oud is die nog niet?

• Kasai

Kasai

Legendary

Chrosser schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:28:
Heb jullie er ook last van dat de ipad versie van Hearthstone niet meer zo soepel loopt? Met name de menu's voelen erg stroperig aan. Heb een ipad air, zo oud is die nog niet?
iPad versie zit momenteel vol bugs heb ik het idee, bijvoorbeeld quest weg doen levert rare dingen op.

Atlas#22744

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
Kasai schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:50:
[...]

iPad versie zit momenteel vol bugs heb ik het idee, bijvoorbeeld quest weg doen levert rare dingen op.
Probeer anders eens Arena; kaarten blijven staan op het beeld en als je je pick nog een keer aanklikt dan kies je al "blind" een kaart uit de volgende set. Erg irritant, en uiteraard het vastzitten van de chest zodat je de hele animatie weer moet doen... kleine dingetjes maar erg slordig....

at your service

Blijf het jammer vinden dat Yogg 'goed' is, Blizzard had deze kaart nooit mogen maken. Net won ik als Dragon Paladin tegen Yogg Priest, hij zat op fatigue en ik bijna, winnen zou ik hoogstwaarschijnlijk, hij speelt Yogg, trekt 2 kaarten waardoor hij bijna dood was, mijn minion werd gepoly'd, toen had hij Shadow Madness, vervolgens Windfury en toen Call of the Wild, waardoor precies lethal had, het is dat er toen Doom was waardoor hij op -27 ofzo kwam, maar het feit dat hij door zulke RNG mij kon verslaan, is gewoon achterlijk.

Ik ben rustig aan SSC:V aan het kijken (bijna dag 1 gekeken), en wat ik zie is dat Yogg heel populair is, ook op TS wordt dit een T1 deck genoemd.
Veel aan HS is RNG, en dat moet ook, maar dat Yogg zo populair is, dat is gewoon echt een gigantische fout in design.
C'Thun vind ik trouwens ook een enorme foute, 2 kaarten die zo'n ongelooflijke swing hebben in match ups waar je anders niet zou kunnen winnen. Er zit natuurlijk balans in, want je levert vaak in met 'slechtere' kaarten/combo's om vervolgens zo'n Old God heel sterk te maken, maar dat maakt het alleen maar erger.
Laat mensen maar dezelfde kwaliteit kaarten spelen als ikzelf, en dat ze dan niet een flink gedeelte van de match ups winnen doordat ze die ene kaart trekken. Ik ben gewoon nu eenmaal een enorme tegenstander van decks die hun win condition uit voornamelijk 1 kaart halen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Interessante lijst met kaarten die nooit door de Alpha phase heen gekomen zijn:
http://imgur.com/a/kx8aT
Ben het 100% met je eens.

[ Voor 41% gewijzigd door xelfer op 26-07-2016 13:33 ]

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 18:45
xelfer schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:31:
Interessante lijst met kaarten die nooit door de Alpha phase heen gekomen zijn:
http://imgur.com/a/kx8aT
ik heb deze lijst geloof ik al eerder gezien, best interessant. de balance is in deze kaarten wel ver te zoeken, vooral de card draw van sommige kaarten is echt niet normaal. vergelijk maar eens adrenaline rush met sprint.

dark summoner vind ik wel een interessante tempo-kaart. lijkt me niet heel OP, ik vind dit soort kaarten altijd wel leuk; ze zijn op zich niet heel sterk en je krijgt één beurt om ze te vermoorden, maar het vermoorden er van is een prioriteit. net zoals Emperor.
Ik denk dat van origine het spel veel sneller was, diverse kaarten waren goedkoper/sterker. Waarschijnlijk kwamen ze er al snel achter dat dit soort kaarten het spel te snel maakte.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:57:
Blijf het jammer vinden dat Yogg 'goed' is, Blizzard had deze kaart nooit mogen maken.
<snip>
Daar ben ik het wel mee eens...wat random is prima, als alles voorspelbaar zou zijn zou het spel ook niet lang leuk zijn...maar Yogg is gewoon teveel.
C'Thun vind ik trouwens ook een enorme foute, 2 kaarten die zo'n ongelooflijke swing hebben in match ups waar je anders niet zou kunnen winnen. Er zit natuurlijk balans in, want je levert vaak in met 'slechtere' kaarten/combo's om vervolgens zo'n Old God heel sterk te maken, maar dat maakt het alleen maar erger.
Laat mensen maar dezelfde kwaliteit kaarten spelen als ikzelf, en dat ze dan niet een flink gedeelte van de match ups winnen doordat ze die ene kaart trekken. Ik ben gewoon nu eenmaal een enorme tegenstander van decks die hun win condition uit voornamelijk 1 kaart halen.
Hier ben ik het niet zo mee eens. Om C'Thun zinnig te maken, moet je aardig wat specifieke kaarten spelen...met een paar keer een +2/+2 battlecry minion spelen is het gewoon een waste-10-mana kaart-for-some-random-damage waar je echt een partij niet mee gaat beslissen. Zoals je al aangeeft betekent C'Thun dat je kwalitatief mindere minions speelt en daarnaast moet je lange termijn spelen. Als jij maar zorgt dat je op turn 10 en later voldoende health op het bord hebt, is de kans klein dat de random damage van C'Thun direct een win is voor je tegenstander. Daarnaast zorg je ervoor dat je een removal achterhoud en dan is C'Thun feitelijk een 'deal X damage to random enemies' die je ruim van tevoren aan ziet komen. Of zorg met de kwalitatief betere minions dat je uiterlijk turn 9 klaar bent en dan is C'Thun al helemaal een non-issue.

Zelf speel ik ook C'Thun op het moment omdat je een goede basis 'bonus' krijgt bij de expansie. Daarmee is het voor spelers zonder uitgebreide collectie goed speelbaar. Ik merk dat ruim de helft van de partijen niet beslist wordt door C'Thun, of doordat hij niet in het spel komt, of omdat het niet beslissend (meer) is. Wat ik juist wel goed vind aan de design van C'Thun, is dat beide spelers weten dat hij in het deck zit en hoe het ervoor staat wat betreft zijn bonus.

Grote verschil is wat mij betreft dat je je kan voorbereiden op C'Thun en niet op Yogg. Daarnaast vereist C'Thun een aangepast deck en Yogg niet (spell-heavy helpt, maar is niet eens noodzakelijk...met een normale hoeveelheid spells kan het al flink uit de hand lopen).

Overigens zijn er nog wel meer kaarten die een game doorgaans beslissen (N'Zoth, Brann, Reno) en daar kun je je doorgaans een stuk minder op voorbereiding dan op C'Thun. C'Thun is wat mij betreft een prima starter / new player deck...als je de duurdere kaarten hebt, zou je volgens mij altijd van C'Thun decks moeten kunnen winnen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tektoon
Uitzonderingen hierop zijn wel C'thun Warrior (waar je met Doomcaller/Brann/Emperor 3x C'thun speelt) en C'thun Rogue (waar je met Blade of C'thun/Brann/Shadowcaster makkelijk 40-60 damage C'thuns maakt). Als jij duurdere kaarten hebt, hebben de C'thun decks dat ook natuurlijk ;-)

Tektoon schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:42:
Uitzonderingen hierop zijn wel C'thun Warrior (waar je met Doomcaller/Brann/Emperor 3x C'thun speelt) en C'thun Rogue (waar je met Blade of C'thun/Brann/Shadowcaster makkelijk 40-60 damage C'thuns maakt). Als jij duurdere kaarten hebt, hebben de C'thun decks dat ook natuurlijk ;-)
Sure, maar Brann en C'Thun in dezelfde beurt vereist al aardig wat cost reduction en anders is Brann van tevoren uit te schakelen. Doomcaller geldt in principe voor elk deck maar dat is flink specifiek...jij speelt 'em beurt 10, tegenstander legt 'em om, beurt 11 speel je Doomcaller, beurt 12 trek je C'Thun en speel je 'em weer...het kan natuurlijk, maar om dat nou een grote kans te noemen...

Voor het rogue scenario geldt dat Brann en z'n copy niet removed worden voordat de Blade voorbij komt met een voldoende interessant target op tafel.

Het kan, maar het is allemaal niet waarschijnlijker dan Ysera en de volgende beurt Mass Dispel / Divine Spirit / Divine Spirit / Inner Strength voor een 48/48 zonder Taunt aan de andere kant...da's doorgaans ook genoeg. Zo zijn er nog wel meer 2-beurt combo's te verzinnen die de kill sowieso geven.

<GOT> Zarhrezz#2885

• 108rogar
Ik speel zelf geen C'thun, maar ik denk dat ze de kopie van Brann in de hand houden om samen met een Blade te spelen. En dit soort decks gaan natuurlijk niet voor een turn 10 win, maar kiezen daar het beste moment voor. Doomcaller geeft je de mogelijkheid om C'thun tussendoor ook defensief in te zetten.

Tja, je kunt het vervelend vinden dat er zo'n grote minion opgebouwd wordt en vanaf beurt 10 ieder moment tegen je gespeeld kan worden, maar eigenlijk is dat net als combo en fatigue decks: je weet dat je er aan gaat als je afwacht dus zorg maar dat je eerder wint.

• Tektoon
Nee, voor warrior geldt: 1x C'thun en als 'ie weg is gehaald door je tegenstander -> Brann + Doomcaller. Dat vereist maar 1 tick reduction van Thaurissan. Bij Rogue speel ik Shadowcaller op Brann dan heb je 2x een 1/1 Brann. Die kan je zonder cost reduction spelen met een Blade en met 1 tick reduction of een van je extra Pillager coines ook met C'thun. Het warrior deck speel ik zelf niet maar die Rogue combo is een fluitje van een cent. Als je tegenstander ook maar één Rag speelt doet je C'thun al 44 damage.

Tektoon schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:26:
[...]

Nee, voor warrior geldt: 1x C'thun en als 'ie weg is gehaald door je tegenstander -> Brann + Doomcaller. Dat vereist maar 1 tick reduction van Thaurissan. Bij Rogue speel ik Shadowcaller op Brann dan heb je 2x een 1/1 Brann. Die kan je zonder cost reduction spelen met een Blade en met 1 tick reduction of een van je extra Pillager coines ook met C'thun. Het warrior deck speel ik zelf niet maar die Rogue combo is een fluitje van een cent. Als je tegenstander ook maar één Rag speelt doet je C'thun al 44 damage.
Of Bran + Ancient Shieldbearer =20 Armor 8)7 probeer dan nog maar eens te winnen met een combo, Aggro of Priest deck

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Brann + Doomcaller na 1 tick Thaurissan kan elke class...maar dat is al weer een 3 kaart-combo in-hand.

Shadowcaster op Brann kan de eerste turn, als Brann genuked wordt heb je de volgende turn inderdaad makkelijk de 1/1 Brann + Blade voor een goeie bonus...als er iets groots aan de overkant ligt. Wel makkelijker dan Brann / Doomcaller / Thaurissan omdat je maar 2 kaarten in-hand hoeft te hebben, de Blade kan later komen.
beuker19 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:59:
Of Bran + Ancient Shieldbearer =20 Armor 8)7 probeer dan nog maar eens te winnen met een combo, Aggro of Priest deck
Da's inderdaad wel effectief en makkelijk te spelen...die zal een stuk vaker voorkomen dan de andere combo's. Brann + Twilight Darkmender is vergelijkbaar, maar pas 100% effectief als je al onder de 10 zit.

<GOT> Zarhrezz#2885

Zarhrezz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:26:
[...]
Hier ben ik het niet zo mee eens. Om C'Thun zinnig te maken, moet je aardig wat specifieke kaarten spelen...met een paar keer een +2/+2 battlecry minion spelen is het gewoon een waste-10-mana kaart-for-some-random-damage waar je echt een partij niet mee gaat beslissen.
Het probleem wat ik heb met die katoenplukker decks is dat ze gewoon voor 80% uit exact dezelfde kaarten bestaan, waardoor het verder vrij weinig uitmaakt of je tegen een priest katoenplukker of een druid katoenplukker speelt. De 2 mana 2/3tjes en 3 mana 3/4tjes etc. zijn voor alle decks hetzelfde.
xelfer schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:11:
Het probleem wat ik heb met die katoenplukker decks is dat ze gewoon voor 80% uit exact dezelfde kaarten bestaan, waardoor het verder vrij weinig uitmaakt of je tegen een priest katoenplukker of een druid katoenplukker speelt. De 2 mana 2/3tjes en 3 mana 3/4tjes etc. zijn voor alle decks hetzelfde.
Da's wel waar, maar ook voor niet C'Thun decks zijn er wel 'standaard kaarten' aan te wijzen. Dat de kaarten die jij noemt standaard aanwezig zijn is ook logisch aangezien dat de basis commons zijn.

Persoonlijk vind ik de C'Thun decks voor Priest en Warlock het meest interessant vanwege Hooded Acolyte en Usher of Souls omdat daar de leukste combo's mee te maken zijn. Van de Neutrals is de Crazed Worshipper nog interessant, maar ja, da's een epic.

<GOT> Zarhrezz#2885

• sjettepetJR.
Zarhrezz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:18:
[...]

Da's wel waar, maar ook voor niet C'Thun decks zijn er wel 'standaard kaarten' aan te wijzen. Dat de kaarten die jij noemt standaard aanwezig zijn is ook logisch aangezien dat de basis commons zijn.

Persoonlijk vind ik de C'Thun decks voor Priest en Warlock het meest interessant vanwege Hooded Acolyte en Usher of Souls omdat daar de leukste combo's mee te maken zijn. Van de Neutrals is de Crazed Worshipper nog interessant, maar ja, da's een epic.
wat is het fantastisch als de enemy een lightwell heeft en je zelf hooded acolyte hebt.
ik bleef die hooded acolyte maar met mijn leven beschermen en de hele tijd zijn board clearen met mijn minions. zijn lightwell bleef mijn C'thun maar buffen.
sjettepetJR. schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:21:
wat is het fantastisch als de enemy een lightwell heeft en je zelf hooded acolyte hebt.
ik bleef die hooded acolyte maar met mijn leven beschermen en de hele tijd zijn board clearen met mijn minions. zijn lightwell bleef mijn C'thun maar buffen.
Ja, dat soort grappen zijn heerlijk.

Ik merk wel dat gebrek aan epics en legendaries wel een flinke factor is...vanavond 5-6 partijen verloren tegen spelers die gewoon minder goed waren, gezien hun spel. Maar er zit een grens aan wat je kunt beginnen tegen decks die gewoon veel betere (duurdere) kaarten bevatten. Er zat hier en daar ook wel echte bad draws bij, maar toch.

Ik baalde echt van een partij tegen een Rogue die veel betere kaarten kaarten had, maar zo speelde dat hij met één Mass Dispel weggeweest was...beide Mass Dispels in de laatste 6 kaarten in m'n deck :/

Ook een Mage die dingen deed als dubbel Mirror Images neergooien om maar een Mana Worm snel te boosten etc...die won het uiteindelijk op twee Cabalist's Tombs van top-deck terwijl ik maar geen minions pakte. Dat was nadat ik al een C'Thun, Alexstrasza (waarmee hij zichzelf redde) en een Arch-Thief had weggewerkt.

Natuurlijk is het logisch dat duurdere kaarten wat beter zijn, maar in de match-ups is het zo wel erg demotiverend als je nog geen leuke collectie hebt..behoorlijk wat matige spelers rond de 18 die daar kennelijk voornamelijk op de rarity van het deck zitten. Verliezen tegen een speler die gewoon prima speelt en geen grove fouten maakt heb ik geen moeite mee, maar avondjes als dit zijn niet waardoor je nieuwe spelers vasthoudt met een spel.

<GOT> Zarhrezz#2885

• jmxd
  • Niet online
Zarhrezz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:12:
[...]

Ik merk wel dat gebrek aan epics en legendaries wel een flinke factor is...vanavond 5-6 partijen verloren tegen spelers die gewoon minder goed waren, gezien hun spel. Maar er zit een grens aan wat je kunt beginnen tegen decks die gewoon veel betere (duurdere) kaarten bevatten.
Dit zegt eigenlijk meer over je eigen kennis van het spel..
beide Mass Dispels
En dit ook

• 108rogar
Dat is flauw. Er zijn wel vaker kaarten opeens speelbaar geworden, misschien is Mass Dispel wel de nieuwe meta. Of houdt Zarhrezz van experimenteren in plaats van netdecken. Dat moet je juist aanmoedigen.

• Tektoon
Zarhrezz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:09:
Brann + Doomcaller na 1 tick Thaurissan kan elke class...maar dat is al weer een 3 kaart-combo in-hand.
En dat is weer veel meer een probleem in classes die niet de control-mechanics hebben van de Warrior, vandaar dat je 'm (op de hogere ranks) in bijna alle gevallen alleen in C'thun Warrior ziet.

Overweeg je niet om arena te spelen? Dan heb je niet het probleem van een beperkte collectie en met jouw ervaring moet je wel redelijk snel aan 7 wins kunnen komen: dan gaat het ineens knetterhard qua gold, pakjes en dust.

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:41
Zarhrezz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:12:
[...]

Ja, dat soort grappen zijn heerlijk.

Ik merk wel dat gebrek aan epics en legendaries wel een flinke factor is...vanavond 5-6 partijen verloren tegen spelers die gewoon minder goed waren, gezien hun spel. Maar er zit een grens aan wat je kunt beginnen tegen decks die gewoon veel betere (duurdere) kaarten bevatten. Er zat hier en daar ook wel echte bad draws bij, maar toch.

Ik baalde echt van een partij tegen een Rogue die veel betere kaarten kaarten had, maar zo speelde dat hij met één Mass Dispel weggeweest was...beide Mass Dispels in de laatste 6 kaarten in m'n deck :/

Ook een Mage die dingen deed als dubbel Mirror Images neergooien om maar een Mana Worm snel te boosten etc...die won het uiteindelijk op twee Cabalist's Tombs van top-deck terwijl ik maar geen minions pakte. Dat was nadat ik al een C'Thun, Alexstrasza (waarmee hij zichzelf redde) en een Arch-Thief had weggewerkt.

Natuurlijk is het logisch dat duurdere kaarten wat beter zijn, maar in de match-ups is het zo wel erg demotiverend als je nog geen leuke collectie hebt..behoorlijk wat matige spelers rond de 18 die daar kennelijk voornamelijk op de rarity van het deck zitten. Verliezen tegen een speler die gewoon prima speelt en geen grove fouten maakt heb ik geen moeite mee, maar avondjes als dit zijn niet waardoor je nieuwe spelers vasthoudt met een spel.
Er zijn genoeg goedkope decks waarmee je naar legend kunt: zoo, aggro shaman en, iets duurder maar geen legendaries, midrange hunter. Dus dat gaat denk ik niet op. Maar goed, als je echt denkt dat dit het probleem is, zou ik inderdaad Arena gaan spelen. Dan heb je de achterstand zo ingehaald.

Ik vind het trouwens ook geen fout als iemand niet om mass dispell heen speelt, simpelweg omdat vrijwel niemand die speelt. Waarmee ik niet wil zeggen dat je er geen succes mee kunt hebben overigens, misschien juist vanwege de verassing. In deze meta is het sowieso al verassend als iemand Priest speelt. ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik vind het als mage kut te spelen tegen priests. Ze hebben echt goede combinaties wanneer ze goed worden gespeeld. Echt ziekelijk goed. Geen legendary of epics erin nodig. Druid met C'thun vind ik echt nog erger om tegen te spelen. Ik vind overigens warriors vaak het meest verassends spelen. Maar ik ben dan ook nog niet zo goed erin. Blijft een hele leuke game :D. Arena ben ik gewoon te slecht nog in.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

gitaarwerk schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:29:
Ik vind het als mage kut te spelen tegen priests. Ze hebben echt goede combinaties wanneer ze goed worden gespeeld. Echt ziekelijk goed. Geen legendary of epics erin nodig. Druid met C'thun vind ik echt nog erger om tegen te spelen. Ik vind overigens warriors vaak het meest verassends spelen. Maar ik ben dan ook nog niet zo goed erin. Blijft een hele leuke game :D. Arena ben ik gewoon te slecht nog in.
Blijven oefenen. Je krijgt vanzelf in de gaten welke kaarten goed zijn in Arena en welke niet. Een generieke tip: probeer niet teveel afhankelijk te zijn van kaarten die alleen in combo met een andere kaart goed zijn of. De kans is groot dat je niet 2 of meer van beide kaarten kunt draften. En natuurlijk niet proberen om een murloc of pirate deck oid te maken want de kans dat je er genoeg van krijgt is bijzonder klein.

Vicariously I live while the whole world dies

• PCBaas
  • Laatst online: 13:21
Net 2 Legendaries uit een pack gehad! 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ljWp5yC.jpg

EDIT:
Het was van een Recruit A Friend pack (thanks Wuben O+ ). Wel apart dat het account al level 333 is, maar ik vind het helemaal best.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xtMf3GN.png

[ Voor 53% gewijzigd door PCBaas op 27-07-2016 12:19 ]

5700X | RX 6600

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
fijn pakje!

Battletag: Iigy#2192

• Lapras

Lapras

Ice beam

Huh, dat is mijn account (als in: ik ben Wuben op HS).

Zijn wij vrienden van elkaar? En hoe kan je me ooit gerecruit hebben als ik al ruim een jaar speel?

Hoe dan ook: mooi pakje.
Zarhrezz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:26:
[...]Hier ben ik het niet zo mee eens. Om C'Thun zinnig te maken, moet je aardig wat specifieke kaarten spelen...met een paar keer een +2/+2 battlecry minion spelen is het gewoon een waste-10-mana kaart-for-some-random-damage waar je echt een partij niet mee gaat beslissen. Zoals je al aangeeft betekent C'Thun dat je kwalitatief mindere minions speelt en daarnaast moet je lange termijn spelen. Als jij maar zorgt dat je op turn 10 en later voldoende health op het bord hebt, is de kans klein dat de random damage van C'Thun direct een win is voor je tegenstander. Daarnaast zorg je ervoor dat je een removal achterhoud en dan is C'Thun feitelijk een 'deal X damage to random enemies' die je ruim van tevoren aan ziet komen. Of zorg met de kwalitatief betere minions dat je uiterlijk turn 9 klaar bent en dan is C'Thun al helemaal een non-issue.

Zelf speel ik ook C'Thun op het moment omdat je een goede basis 'bonus' krijgt bij de expansie. Daarmee is het voor spelers zonder uitgebreide collectie goed speelbaar. Ik merk dat ruim de helft van de partijen niet beslist wordt door C'Thun, of doordat hij niet in het spel komt, of omdat het niet beslissend (meer) is. Wat ik juist wel goed vind aan de design van C'Thun, is dat beide spelers weten dat hij in het deck zit en hoe het ervoor staat wat betreft zijn bonus.

Grote verschil is wat mij betreft dat je je kan voorbereiden op C'Thun en niet op Yogg. Daarnaast vereist C'Thun een aangepast deck en Yogg niet (spell-heavy helpt, maar is niet eens noodzakelijk...met een normale hoeveelheid spells kan het al flink uit de hand lopen).

Overigens zijn er nog wel meer kaarten die een game doorgaans beslissen (N'Zoth, Brann, Reno) en daar kun je je doorgaans een stuk minder op voorbereiding dan op C'Thun. C'Thun is wat mij betreft een prima starter / new player deck...als je de duurdere kaarten hebt, zou je volgens mij altijd van C'Thun decks moeten kunnen winnen.
Ik begrijp je punt, en ben absoluut van mening dat de card design van C'Thun beter is dan van Yogg, maar er zitten teveel problemen in.

Ten eerste geeft de kaart een te veel coin flip gevoel. Het verschil om deze kaart op turn 10 te trekken tegenover turn 30, maakt al het verschil in de wereld. Waarom? Omdat C'Thun decks zonder C'Thun veel en veel zwakker zijn (en even vanuit gaan dat kaarten nog steeds kunnen activeren door C'Thun buffs), je levert dus heel bewust kracht in, om 1 hele sterke kaart te krijgen.
Nu kan je absoluut hetzelfde zeggen over kaarten zoals Reno en N'Zoth (Brann gaat niet op imo, omdat de body van Brann maar 1 attack lager is dan de waarde van de kaart zonder battlecry), in beide gevallen maak je 'offers' om een sterke kaart te spelen. Echter is dit zeer beperkt.

Neem welk N'Zoth deck dan ook en haal daar N'Zoth uit, hoeveel kaarten zou je dan omwisselen? De populairste N'Zoth decks zijn Renolock (zie hieronder) en de Paladin variant, de meeste spelen maar 3 deathrattles in dat deck, namelijke Tirion, Sylvanas en Cairne, waarbij mogelijk alleen de laatste zou worden omgewisseld, gezien de andere 2 al jaren standaard zijn in midrange en control Paladin.

Het populairste Reno deck is Renolock met daar dus ook N'Zoth in sommige versies. Als ik de lijst bekijk zie ik geen zwakke kaarten, natuurlijk speel je er overal 1 in en heeft in die zin wel een groot effect op het deck, maar hoeveel anders zou die worden zonder Reno? Het antwoord is dat niemand het weet, want er zijn geen andere control Warlocks in beeld. Demonlock bestaat niet meer sinds Old Gods, en Handlock is vrijwel onspeelbaar geworden door niet alleen Molten Giants, maar ook doordat iets als Yogg bestaat (zie je het al voor je, op 5 mana je combo spelen met Moltens, om vervolgens een Yogg op het veld te krijgen?).
Dit zegt natuurlijk niet dat een Renolock niet bepaalde kaarten graag 2x zou willen spelen, maar je levert extreem weinig in, om Reno er voor terug te krijgen.

En dat is dus het verschil met C'Thun, kijk eens naar een C'Thun lijst (vooral Druid), en hoeveel van de C'Thun kaarten je wel niet zou willen verwijderen, als C'Thun geen onderdeel was van het deck? Je ruilt dus goede kaarten in voor slechtere, om 1 kaart heel sterk te maken. En het punt is dat dus ook nog in balans staat.

Waar je dus naar wilt kijken, zijn cijfers van gewonnen en verloren potjes, op basis of je wel of niet C'Thun kon spelen.
Want in games waar je te snel doodging (voor turn 10) of waar je hem niet trok, merk je dat je slechtere minions hebt, terwijl in andere games, vooral tegen aggro/tempo/midrange je winst kan pakken door een goed geplaatste C'Thun (wat in veel gevallen gewoon op turn 10 is)

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:50
Voor de mensen die denken dat er morgen om 8:00 een annoucement is, je hoeft je wekker niet te zetten :) Het is pas vrijdag om 08:00.

Donderdag 11pm pdt = Vrijdag 08:00 in de ochtend hier in NL :)
Was zelf bijna de fout ingegaan.

PSN Profile

108rogar schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:05:
Dat is flauw. Er zijn wel vaker kaarten opeens speelbaar geworden, misschien is Mass Dispel wel de nieuwe meta. Of houdt Zarhrezz van experimenteren in plaats van netdecken. Dat moet je juist aanmoedigen.
Ik kijk nooit zo naar meta, ik ben er niet op uit om leaderboards / elite / whatever te bereiken omdat ik de tijd die daar voor nodig is gewoon niet heb.

Ik kijk wel naar wat er zoal gespeeld wordt op de tiers waar ik zit en dan zie ik een aantal zaken enorm veel voorkomen...battlecry buffs, deathrattle en de late-game legendaries. Bij de tragere decks ook een hoop taunt. Mass Dispel is dan een enorm krachtige counter.

Zoals die Rogue gisteren; hij had door Shadowcaster en Unearthed Raptor op Wobbling Runts op zich een leuke defense tegen standaard removal / value trading. Na een Mass Dispel ligt er dan nog een 4/4, een 2/5 en een 1/1. Dat is een stuk minder dreiging dan 9x 2/2 na de trades. Soortgelijke scenario's zie ik ook veel tegen Hunters.

Tegen Mages en Shamans is het ook erg effectief; Mirror Images, Mana Worms, spell damage boosters, Totems. Paar dagen terug nog een Shaman die het voor elkaar kreeg 7 Totems neer te leggen...na de Mass Dispel moest hij z'n eigen minions gaan removen om plek te maken voor iets met meer dan 0 attack.

Ook komen er een hoop legendaries voorbij die zonder hun special toch niet echt nuttig zijn...en een C'Thun summon overleven gevolgd door Faceless Manipulator + Mass Dispel blijft toch lachen.
Tektoon schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 01:48:
Overweeg je niet om arena te spelen? Dan heb je niet het probleem van een beperkte collectie en met jouw ervaring moet je wel redelijk snel aan 7 wins kunnen komen: dan gaat het ineens knetterhard qua gold, pakjes en dust.
Ik zal het eens proberen...ik heb inmiddels 1000+ gold dus ik kan wel hier en daar een rondje doen voordat de volgende adventure er is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Ik zocht naar een goed Priest deck voor de ladder. Kwam toch weer bij Dragon Priest uit maar dan een aggro versie die ik J4ckieChan heb zien spelen vanavond.
Erg leuk om te spelen en is nog erg goed ook!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7QPDlpC.png

• jmxd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U4B9Sx5.png

:D

• Kasai

Kasai

Legendary

Astie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:15:
Ik zocht naar een goed Priest deck voor de ladder. Kwam toch weer bij Dragon Priest uit maar dan een aggro versie die ik J4ckieChan heb zien spelen vanavond.
Erg leuk om te spelen en is nog erg goed ook!

[afbeelding]
Ziet er leuk uit, ik ga het eens proberen. Jammer dat ik geen deathwing (meer) heb.

Atlas#22744

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:03

Thompson

Beeromaniac

Pff wat een belabberde compleet random brawl weer zeg... al 5x verloren omdat mn tegenstander op turn 1/2/3 een dikke 7+ cost legendary dropt en ik niks heb.

Beeromaniac

• Piet_Piraat7
Hm zo goed als zeker dat volgende adventure Karazhan wordt? In welke wings kun je die verdelen? En ongetwijfeld het schaakspel wat een rol gaat spelen :)

• PCBaas
Naxx: 30 kaarten, 5 wings, 1 class kaart per class
BRM: 31 kaarten, 5 wings, 2 class kaarten per class
LoE: 45 kaarten, 4 wings, 3 class kaarten per class

Ik heb geen idee qua WoW lore, maar als ik kijk naar bovenstaande is mijn gok dat de volgende adventure 46 kaarten en 4 wings gaat krijgen; met waarschijnlijk 3 class kaarten per class (anders worden het wel heel weinig neutral kaarten :P ). Tevens denk ik dat de trend doorzet dat de class kaarten goed zijn en de neutral kaarten meh/mediocre zijn, zodat de sterke kaarten niet in letterlijk elk deck zitten.

Zie ook een interview met Ben Brode van begin dit jaar:

Brode: In general, legendary minions, a lot of them are neutral. We want them to be more narrow: Powerful, but good in certain types of decks, not all types of decks. If I could go back in time, I would make Dr. Boom either a class card or made it a bit more narrow. In regards to legendaries going forward, we tried to make them either narrow, or class, which is another way of saying "narrow".
http://www.gosugamers.net...-build-a-deck-around-them

5700X | RX 6600

• Piet_Piraat7
Karazhan had 12 encounters (mooi 4x3 voor de wings) waarvan twee hele orginele: een theaterspel en een schaakspel ipv standaard boss fight. Kunnen ze vast iets leuks mee doen met de vertaalslag naar Hearthstone :)

[ Voor 9% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 28-07-2016 13:50 ]

Thompson schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:50:
Pff wat een belabberde compleet random brawl weer zeg... al 5x verloren omdat mn tegenstander op turn 1/2/3 een dikke 7+ cost legendary dropt en ik niks heb.
Turn one King Crusher...that didn't end well.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tektoon
PCBaas schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:19:
dat de volgende adventure 46 kaarten en 4 wings gaat krijgen
Het meeste constante tot nu toe is dat de expansions uitkomen in dezelfde week als het jaar ervoor. Daarbij is de laatste wing van een adventure leidend. Dus als we morgen de kaarten te zien krijgen en volgende week de eerste wing live is dan zijn het zeer waarschijnlijk 4 wings.

Om ieders verwachtingen wat te temperen: het belooft een expansion met een 'fun' theme te worden. De vorige keren dat dat het geval was kregen we TGT en daarvoor GvG. Veel rng dus. -O-

Tektoon schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:14:
[...]
Om ieders verwachtingen wat te temperen: het belooft een expansion met een 'fun' theme te worden. De vorige keren dat dat het geval was kregen we TGT en daarvoor GvG. Veel rng dus. -O-
Heel HS heeft een 'fun' theme met veel RNG volgens mij. Gevoelsmatig hebben Naxx en BRM volgens mij wel minder RNG dan de rest. Hopelijk gaat het qua RNG toch iets meer die kant op.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:57

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb eigenlijk bijster weinig mensen om tegen te spelen uit mijn vriendenlijst (iets met WoW)

Wie wil kan mij toevoegen: Denko#2127

PSN & XBL: Denkoyugo

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:59
PCBaas schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:19:
Naxx: 30 kaarten, 5 wings, 1 class kaart per class
BRM: 31 kaarten, 5 wings, 2 class kaarten per class
LoE: 45 kaarten, 4 wings, 3 class kaarten per class

Ik heb geen idee qua WoW lore, maar als ik kijk naar bovenstaande is mijn gok dat de volgende adventure 46 kaarten en 4 wings gaat krijgen; met waarschijnlijk 3 class kaarten per class (anders worden het wel heel weinig neutral kaarten :P ). Tevens denk ik dat de trend doorzet dat de class kaarten goed zijn en de neutral kaarten meh/mediocre zijn, zodat de sterke kaarten niet in letterlijk elk deck zitten.

Zie ook een interview met Ben Brode van begin dit jaar:

Brode: In general, legendary minions, a lot of them are neutral. We want them to be more narrow: Powerful, but good in certain types of decks, not all types of decks. If I could go back in time, I would make Dr. Boom either a class card or made it a bit more narrow. In regards to legendaries going forward, we tried to make them either narrow, or class, which is another way of saying "narrow".
http://www.gosugamers.net...-build-a-deck-around-them
oke heel gaaf maar mij zou het leuk lijken als ze een nieuwe class introduceren, een death knight? of een Monk?

anyway hopelijk snel meer nieuws over nieuwe expansion, is alweer te lang geleden! Heb inmiddels 3500 gold bij elkaar, dus ik kan met gemakt de expansion kopen :D

nothing stops this train

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Als het een Adventure is, schaf ik hem wel aan. €25 is het mij wel waard.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Kol Nedra
voor mij max €5 euro :+

nothing stops this train

Vanavond maar eens gekeken hoever ik precies kon komen met m'n Priest deck...net de 15 niet gehaald, 1 turn tekort tegen netdeck Warrior. Met z'n laatste kaart een 2x Wargen OTK combo...ik had al een tijdje geen Taunt meer getrokken. Op zich niet slecht aangezien ik met een no-minion hand begon :/

<GOT> Zarhrezz#2885

Nou ik ben wel benieuwd naar de nieuwe kaarten al verwacht ik na TGT en WoTG niet heel veel meer al was gelukkig LOE wel goed.

Het word met kaarten als Yogg en N'Zoth al heel moeilijk om nu nog goede spells en Deathrattle kaarten te maken en Shaman en Warrior hebben gewoon goede counters nodig dus dat word nog moeilijk genoeg voor Blizzard.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Piet_Piraat7
Tot nu toe is de announcement op Twitch Hearthstone echt helemaal niks, man man

Edit: jep, Karazhan

[ Voor 12% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 29-07-2016 08:13 ]

• PCBaas
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LC0KEPK.png

:o :o :o

EDIT:
4 wings (plus 1 gratis proloog wing) en 45 kaarten in deze adventure; ik zat redelijk in de buurt. O+

EDIT2:
Dit zijn de andere kaarten die in de trailer voorkomen (let niet op de legendary/warlock rand):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g1cukSn.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4azlqoW.png

Ik ben vooral heel erg benieuwd naar het effect van die 7 mana 2/4, hopelijk is dat niet zo'n flop zoals Acidmaw.

[ Voor 93% gewijzigd door PCBaas op 29-07-2016 08:49 ]

5700X | RX 6600

• Kasai

Kasai

Legendary

Ziet er leuk uit! Ben erg benieuwd naar de Priest kaarten :)

Atlas#22744

• Lapras

Lapras

Ice beam

Oei, Barnes maakt Deathrattle decks erg interessant. Tijd voor een nieuwe poging Reno-Deathrattle hunter.

Verwijderd

Die spoon die de silverware als weapon equipped...

"That's not a knife, that's a spoon."
"Ah, I see you've played Knifey-Spoony before!"

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:40
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:07:
Tot nu toe is de announcement op Twitch Hearthstone echt helemaal niks, man man

Edit: jep, Karazhan
Eens, wat een droge hap was dat. Slecht georganiseerd, dikke echo erin bij card reveals, geen ondertitels wanneer er Chinees gepraat werd, en overall niet Blizzard-waardig voor een release van een gameuitbreiding.
Krijg een beetje het idee alsof niemand behalve Ben Brode nog enthousiast is over HS bij Blizzard zelf.

Barnes ook erg interessant voor Tempo mages. Eigenlijk alles wat je er uit krijgt wanneer je hem op een wat latere turn speelt is ok. Flamewaker, Emperor eventueel, Antonidas, Apprentice of misschien zelfs Malygos.

[ Voor 16% gewijzigd door Sypheron op 29-07-2016 10:28 ]

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Amai, tis wel vrolijk en plezant in Karazhan. Zo herinner ik mij Karazhan niet.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Tektoon
4 mana Malygos 8)

Die common mage portal is echt belachelijk zeg. Met die draft bonus bij adventures heeft echt elk mage deck in arena zometeen vier van die dingen. Dit gaat echt veel mensen uit de arena wegdrijven. -O-

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ziet er wel tof uit die nieuwe Adventure.. Fun in Karazhan. Disco beats aan en gaan!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-01 10:17
Ik heb al 2100 good gespaard, dus ik verwacht dat ik hem comfortabel met gold kan betalen. Daarna direct door met sparen voor de volgende expansion.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:43
is dit niet erg duur?
The entire One Night in Karazhan Adventure will be purchasable for $20 from the in-game shop. In addition, those who buy the entire Adventure in the first week will be rewarded with a special Karazhan-themed card back. Individual wings will be available for 700 gold or $7 each.
of zijn die prijzen altijd al zo geweest voor adventures?

• Kasai

Kasai

Legendary

Is gewoon normale prijs.

Atlas#22744

icemotion schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:06:
Ziet er wel tof uit die nieuwe Adventure.. Fun in Karazhan. Disco beats aan en gaan!
Waarschijnlijk is Karzahan gewoon een hoop "Do random X to random Y using random Z" spells en abilities met een lekker trolololol muziekje op de achtergrond :).

• sjettepetJR.
jpg97 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:59:
is dit niet erg duur?

[...]

of zijn die prijzen altijd al zo geweest voor adventures?
is heel normaal. in vergelijking met packs is het juist een hele goede deal omdat je sowieso meer kaarten krijgt en daarnaast weet je welke kaarten het gaan zijn.

• Kol Nedra
normaal is het niet haha
maar dit is wel de prijs die ze geven ja.
Ik vond de trailer erg slecht eigenlijk, maar ben benieuwd naar de nieuwe kaarten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Kol Nedra op 29-07-2016 16:50 ]

nothing stops this train

Kol Nedra schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:49:
[...]

normaal is het niet haha
maar dit is wel de prijs die ze geven ja.
Het model en de kosten zijn relatief. Je hebt de keuze om:
1. Je portemonnee te trekken en flink te betalen voor de content.
2. Veel tijd te investeren en zuinig te zijn met je gold.
3. Combinatie van 1 en 2.

Vergeleken met overige F2P games vind ik HS wel een redelijk model hebben, waarbij je F2P ook nog aardig mee kan komen.

• Tektoon
8 mana 25/16. Balanced. 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qTry6rB.png?2

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uTqGz8c.png?1

@PCBaas: je was net off toen ik deze speelde. Absoluut perfecte draws.. Trok zelfs nog Lightning Storm voor de bm. _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WM4ieHh.png?1

EDIT 2: it is happening... again

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0NZwuFJ.png?1

[ Voor 58% gewijzigd door Tektoon op 29-07-2016 23:46 ]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 17:52
Lijkt wel dat mensen een beetje Hearthstone moe zijn (including me). Weet nog dat vroegah mensen erg hyped waren over de volgende expansion/adventure. Ik koop de adventure wel blindelings, maar vind de theme maar niks.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• sjettepetJR.
ik had net de hoogste tempo die ik ooit gehad heb in arena;
turn 1 undertaker
turn 2 haunted creeper
turn 3 harvest golem
turn 4 piloted shredder

ik denk dat het niet nodig is om te zeggen dat ik die match won.

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:21
Twee nieuwe kaarten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hzzUurE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BCN4oId.png

Had net trouwens een bizar potje in wild. Ik speelde met een anyfin pally deck tegen een priest. Hij had inmiddels keer zo'n shade en een thoughtsteal gepeeld. Ik had de relevante murlocs gespeeld die nodig waren voor ~30 dmg en had anyfin in mijn hand. Turn 9 gooit hij een Tyrion op. Die kreeg ik nog goed weg met wat ik nog op het board had liggen. Gooit ie op turn 10 zelf anyfin op, krijg ik die 30 dmg in mijn eigen bakkes... 8)7 :o

[ Voor 63% gewijzigd door ruurd v. op 30-07-2016 15:37 ]

• sjettepetJR.
Het is wel duidelijk dat ze de focus op sterke 1 drops leggen.
Imp of malchezaar kan goed opgevolgd worden met darkshire librarian.
sjettepetJR. schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:21:
Het is wel duidelijk dat ze de focus op sterke 1 drops leggen.
Imp of malchezaar kan goed opgevolgd worden met darkshire librarian.
Ja, als je die kaarten zo ziet wordt de start hand nog belangrijker. Ik weet niet of ik daar nou zo blij van wordt, zeker als het geen commons zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Nog helemaal niets mee gekregen van de nieuwe adventure.
Het is wat An1ma zegt. Een beetje er op uit gekeken.

Alhoewel ik gisteren wel veel fun had in het spelen met good old Freeze Mage in wild. :)
3 quest open staan waarvan 2x 60G win 5 matches with mage/??? en 1 met win 3 games.

Eerst met tempo mage geprobeerd. Nou meteen 3 verloren en daarna overgestapt op freeze waarna ik 8 games op rij won! :P
Op rank 14 wild. Ow yeah!

Nu nog een 80Gold quest die ik nog nooit eerder heb gehad. play a friend, both earn a reward :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

An1mA schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:51:
Lijkt wel dat mensen een beetje Hearthstone moe zijn (including me). Weet nog dat vroegah mensen erg hyped waren over de volgende expansion/adventure. Ik koop de adventure wel blindelings, maar vind de theme maar niks.
Voor mij is het de opeenstapeling van design fouten die de game gewoon steeds minder interessant maken. Ik kan me best vermaken met een paar potjes per week, maar na 5 potjes tegen face is the place of katoenplukker heb ik het wel weer gezien en log ik weer uit tot mijn daily quests weer vernieuwd zijn.

• Kol Nedra
mocht je Hearthstone moe zijn raad ik je enorm sterk aan om deze game te proberen:

Google Play: Mabinogi Duel G4: Doom Machine

Ik speel Mabinogi Duel veel meer dan Hearthstone. Dikke aanrader en super friendly F2P

nothing stops this train

Kol Nedra schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:52:
mocht je Hearthstone moe zijn raad ik je enorm sterk aan om deze game te proberen:

Google Play: Mabinogi Duel G4: Doom Machine

Ik speel Mabinogi Duel veel meer dan Hearthstone. Dikke aanrader en super friendly F2P
Is dat spel beter speelbaarder als je plezier wilt hebben? Of zit je daar ook gewoon constant te ploeteren tegen face is the place zoo locks enzo?

Zelf hou ik meer van tragere games waarbij je meer moet plannen en na moet denken, a la MTG (maar dan wel met een gebruiksvriendelijke interface en betaalbare kaarten :)).

[ Voor 13% gewijzigd door xelfer op 31-07-2016 12:42 ]

• Tektoon
Dragon-Kodo is wel aardig. Er zijn wel wat extra targets met 3 attack zoals Violet Teacher, Kodo, Twilight Dragon, Monkey, Infested Wolf etc.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0pKKJid.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c32m0pS.png

[ Voor 41% gewijzigd door Tektoon op 31-07-2016 12:51 ]

• separhim
Tektoon schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:44:
Dragon-Kodo is wel aardig. Er zijn wel wat extra targets met 3 attack zoals Violet Teacher, Kodo, Twilight Dragon, Monkey, Infested Wolf etc.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die dragon ziet er wel aardig uit een control dragon deck maar die Moroes ziet er echt slecht uit. Veel te slow, een matig effect, de 1-1's zijn namelijk vanilla en gaat dood tegen enig vorm van AoE.
xelfer schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:19:
Is dat spel beter speelbaarder als je plezier wilt hebben? Of zit je daar ook gewoon constant te ploeteren tegen face is the place zoo locks enzo?

Zelf hou ik meer van tragere games waarbij je meer moet plannen en na moet denken, a la MTG (maar dan wel met een gebruiksvriendelijke interface en betaalbare kaarten :)).
Heh, MTG is wel de laatste CCG waar ik aan denk als het over "tragere games waarbij je meer moet plannen" gaat (toen ik dat nog speelde was turn 1 kill nog mogelijk). Ik heb geen moment spijt dat ik al m'n Magic destijds weggedaan heb voor Middle Earth...dat spel voldoet veel beter aan jou voorkeur. Het snelste potje dat ik daarvan meegemaakt heb was rond de 20 minuten, partijen van een uren waren zeker niet onmogelijk en ik weet niet meer hoeveel win conditions er uiteindelijk waren, maar als ik me het goed herinner waren het er vijf. Toch jammer dat ICE destijds failliet ging.

Legend of the Five Rings was ook erg leuk in opzet...elke expansie was een volgend deel in een lopend verhaal en dat verhaal kreeg vorm door de uitslagen van de internationale toernooien, waarbij wat er in de finale-partijen van de toernooien gebeurde van invloed was op het verhaal. Het kon dus gebeuren dat main characters van een clan tainted raakte of dood gingen in een volgende expansie omdat dat in een finale gebeurde. Als ik me goed herinner was dat ook een niet te snel spel.

Edit: Na een middagje en avondje spelen en heen en weer gaan tussen rank 19 en 16 kan ik niet zeggen dat ik nou het gevoel heb dat er echt verschil merkbaar is in player skill tussen die ranks. Wellicht dat het op de hogere ranks anders is, maar ik heb heel erg het gevoel dat match-up en draw eigenlijk het verschil maken en niet zozeer de skill van de speler...da's toch een beetje jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Zarhrezz op 31-07-2016 21:55 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• separhim

Kripp heeft een video gemaakt over de nieuwe portal kaart van Mage en waarom het slecht is voor de arena. Ik vind eerlijk gezegd dat hij de spijker op de kop slaat en dat deze kaart ook aangeeft dat de developers helemaal niks meer lijken te geven om arena balance.

• jmxd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HcJc2XO.png

• Tektoon
separhim schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:17:
Kripp heeft een video gemaakt over de nieuwe portal kaart van Mage en waarom het slecht is voor de arena. Ik vind eerlijk gezegd dat hij de spijker op de kop slaat en dat deze kaart ook aangeeft dat de developers helemaal niks meer lijken te geven om arena balance.
ADWCTA en Merps bespreken 'm op het moment in The Lightforge podcast. Voor hun interpretatie valt eigenlijk ook een hoop te zeggen. Zij zeggen: de kaart is goed maar helemaal niet zó goed in arena (max 84 op de tierlist = fireball) en vervangt gewoon de vorige goede common mage kaart uit WotoG (die op zijn beurt weer de vorige goede common mage kaart uit LoE verving). Deze nieuwe maakt de mage helemaal niet sterker maar houdt de class gewoon op z'n plek.

Dat is ook precies wat Kripp achterwege laat: hij heeft zich vandaag ook nog zitten beklagen over het feit dat hij in de afgelopen 20 runs maar 2 fireballs heeft gekregen. Al die oudere common mage kaarten komen helemaal niet zo vaak meer voor terwijl hij hier doet alsof je als Mage non-stop Fireballs, Ethereal Conjurers, en Faceless Summoners draft en deze kaart daar ook nog bij komt.

We zullen zien hoe het uitpakt. Iedereen is het er wel over eens dat beter een rare was geweest.

xelfer schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:36:
[...]Vergeleken met overige F2P games vind ik HS wel een redelijk model hebben, waarbij je F2P ook nog aardig mee kan komen.
Ik blijf ook altijd zeggen dat te veel mensen zich richten op het hebben van alle kaarten. In zat spellen vinden het mensen totaal oke om met 1 karakter oid op hoog niveau te kunnen spelen, maar in HS verwachten de meeste gewoon met 90% van de decks te kunnen spelen. Schaal je dit terug naar 1 class/type deck, dan is het heel goed gratis te spelen, zeker gezien er niet zoveel meer keiharde pay 2 win decks zijn, zoals vroeger met Control Warrior.
An1mA schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:51:
Ik weet niet echt wat het is. Nu moet ik wel zeggen dat ik afgelopen maand meer heb gespeeld dan de maanden daarvoor, maar ik mis een hoop van het community gevoel, en eerlijk gezegd nam dit bij mij vooral af door Twitch.
Een jaar geleden hadden we nog volop de 'bekende' streamers actief, tournaments bestonden tevens ook nog volop uit (gedeeltelijk) invites, en voelde je dan ook een band met de mensen naar wie je keek. Dat gevoel is weg, ik zie steeds minder van de oude bekende streamers langskomen, en degene die het nog wel spelen, daar zie je vaak deinteresse, ze spelen het omdat ze teveel kijkers verliezen als ze een ander spel gaan spelen.

Een jaar tot 1,5 jaar terug was HS super levend, iedereen en zijn schoonmoeder ging een HS tournament organiseren, gooide er een smak geld tegenaan en je had echt leuke tournaments om te kijken met je favoriete spelers, nu zijn het massa's onbekende. Allemaal spelers die heel goed zijn (ook al maken ze soms fouten die ze waarschijnlijk zonder duizenden kijkers niet zouden maken), maar vooral toch niet heel interessant om naar te kijken. Inmiddels zijn er dan ook veel minder tournaments en ze voelen nogal random.
Ook teams verdwijnen massaal, Archon is zo goed als dood, want nadat Amaz zo'n beetje iedere topspelers er uit had geschopt (Firebat, Purple en Xixo), is ook Orange een tijdje geleden het team verlaten, omdat Amaz nul interesse heeft in tournaments en zich puur wilt richten op random streamers.
Tempo Storm doet het niet heel veel beter, Reynad komt nooit ver met zijn RNG, Gaara heeft volgens mij nooit heel veel goede prestaties neergezet, Eloise is een meme die 1 van de slechtste pro's is en de waarschijnlijk beste speler die ze hadden, Hyped, is al een hele lang tijd niet gezien zo ver ik weet.
Cloud 9 was ooit groot door Tides, Strifecro en zelfs Ekop heel aan het begin, maar dat is ook al lang verleden tijd. En dan is er nog Liquid met Dog, Neirea, Sjow en Savjz, maar om ze nog competitive te noemen is moeilijk te zeggen.
*Ik weet dat er nog meer namen zijn bij teams, maar dat waren geen of onbekende spelers 1,5 jaar terug.

Volgens mij zijn de enige echte serieuze teams nu nog G2 en Navi, en als alles dan ook nog eens open is, tja waarvoor kijken mensen dan nog?

Er komen zat nieuwe spelers en streamers bij, maar het had iets in het begin met die 15-20 'giganten' wat de HS scene interessant maakt buiten decks enz om.

separhim schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:17:
[video]

Goede video, maar ik vind die kaart voor constructed nog niet zo heel slecht. Fireball met 1 mana meer en 1 damage minder, maar je krijgt er wel een 5 drop voor terug :). Daarnaast kan je ook maar 2 Fireballs in je deck proppen.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
xelfer schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Goede video, maar ik vind die kaart voor constructed nog niet zo heel slecht. Fireball met 1 mana meer en 1 damage minder, maar je krijgt er wel een 5 drop voor terug :). Daarnaast kan je ook maar 2 Fireballs in je deck proppen.
Fireball is 4 mana. Deze is 7. En 7 mana is heel veel in constructed decks waar games soms al tegen turn 6 voorbij zijn..

• Lapras

Lapras

Ice beam

Gegeven de 'moeheid'; is het niet zo dat iedereen langzaamaan wel alle kaarten heeft die hij zou willen? Of in elk geval genoeg dust om ze te craften indien het nodig is?

Ik merk dat ik de belangrijkste decks nu wel kan maken, maar expres niet de laatste paar legendaries craft zodat ik nog iets heb om naar uit te kijken als ik een classic pack open. Voor de rest is het maar een beetje dailies verzamelen, de ladder opklimmen naar de rank die ik haalbaar acht gegeven tijd en skill en gold sparen tot de volgende expansion/adventure. Als je dat al 1,5 jaar doet, snap ik dat je op een gegeven moment zin hebt in wat nieuws.

Er zit niet echt een doel verder in als je niet geinteresseerd bent in een volledige verzameling of gouden heroes. Dat is wel jammer.Overigens vind ik het nog steeds prima tijdvermaak, maar meer voor erbij.

Helaas ben ik ook niet goed genoeg in zelf decks verzinnen om echt tot iets succesvols te komen.
icemotion schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

Fireball is 4 mana. Deze is 7. En 7 mana is heel veel in constructed decks waar games soms al tegen turn 6 voorbij zijn..
Ah excuus. Ik zat te denken aan de damage :). Het is nog vroeg zullen we maar zeggen.

Maar ik denk dat er nog best wat situaties zijn waar dit een waardevolle kaart kan zijn. Natuurlijk niet als de meta face is the place smorc blijft, maar mocht de meta traag zijn, dan zou dit gewoon een degelijke removal kaart zijn. Het kan heel goed gewoon een onbruikbare kaart zijn als je 80% van de tijd toch turn 7 niet haalt, maar in control vs control heb je wel value door de combinatie van removal en de bijbehorende 5 drop.
Lapras schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:35:
Gegeven de 'moeheid'; is het niet zo dat iedereen langzaamaan wel alle kaarten heeft die hij zou willen? Of in elk geval genoeg dust om ze te craften indien het nodig is?
Het probleem met HS voor mij is gewoon dat het niet ongewoon is om tegen 15-20 power aan te kijken op turn 4. Face is the place is gewoon vaak niet te stoppen.

De HS game die ik leuk vind om te spelen is control vs control, maar helaas is dit tegenwoordig gewoon een standaard t4 board van een Shaman:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2vlvcki.png

Zulke boards beperken je creatieve mogelijkheden in HS gewoon ernstig. Het is niet viable om tegen zo'n deck kaarten te spelen die meer dan 6 mana kosten, aangezien je zonder erg sterke counter t6 toch nooit zal halen.

Denk dat het grote probleem met bv zo'n Shaman board als hierboven is dat je niet gestraft wordt voor het blind uitspelen van een hele berg kleine en goedkope minions. Je wordt niet gestraft voor het uitspelen van Overload kaarten, in tegendeel, je Trogg wordt er zelfs sterker door. Er is praktisch ook geen removal wat hier efficient mee om kan gaan, waardoor je ook niet gedwongen wordt om te traden als Shaman. Een Paladin kan hier met Consecration niets tegen uithalen. Als Shaman tegenstander moet je maar hopen dat je een spelldamage totem hebt, of je Lightning Storm moet lucky rollen. Swipe doet ook weinig tot niets. Hellfire zou wel effectief zijn. Brawl t5 ook. Voor veel classes en deck setups is dit echter gewoon ploeteren tot en met.

[ Voor 54% gewijzigd door xelfer op 01-08-2016 09:59 ]

• separhim
Tektoon schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 02:05:
[...]

ADWCTA en Merps bespreken 'm op het moment in The Lightforge podcast. Voor hun interpretatie valt eigenlijk ook een hoop te zeggen. Zij zeggen: de kaart is goed maar helemaal niet zó goed in arena (max 84 op de tierlist = fireball) en vervangt gewoon de vorige goede common mage kaart uit WotoG (die op zijn beurt weer de vorige goede common mage kaart uit LoE verving). Deze nieuwe maakt de mage helemaal niet sterker maar houdt de class gewoon op z'n plek.

Dat is ook precies wat Kripp achterwege laat: hij heeft zich vandaag ook nog zitten beklagen over het feit dat hij in de afgelopen 20 runs maar 2 fireballs heeft gekregen. Al die oudere common mage kaarten komen helemaal niet zo vaak meer voor terwijl hij hier doet alsof je als Mage non-stop Fireballs, Ethereal Conjurers, en Faceless Summoners draft en deze kaart daar ook nog bij komt.

We zullen zien hoe het uitpakt. Iedereen is het er wel over eens dat beter een rare was geweest.
Het probleem meer is dat dit een goede removal kaart is voor een class wat al meer dan genoeg heeft. Dat is het punt dat Kripp probeert te maken.
Pagina: 1 ... 85 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.