Ik blijf ook altijd zeggen dat te veel mensen zich richten op het hebben van alle kaarten. In zat spellen vinden het mensen totaal oke om met 1 karakter oid op hoog niveau te kunnen spelen, maar in HS verwachten de meeste gewoon met 90% van de decks te kunnen spelen. Schaal je dit terug naar 1 class/type deck, dan is het heel goed gratis te spelen, zeker gezien er niet zoveel meer keiharde pay 2 win decks zijn, zoals vroeger met Control Warrior.
An1mA schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:51:
Lijkt wel dat mensen een beetje Hearthstone moe zijn (including me). Weet nog dat vroegah mensen erg hyped waren over de volgende expansion/adventure. Ik koop de adventure wel blindelings, maar vind de theme maar niks.
Ik weet niet echt wat het is. Nu moet ik wel zeggen dat ik afgelopen maand meer heb gespeeld dan de maanden daarvoor, maar ik mis een hoop van het community gevoel, en eerlijk gezegd nam dit bij mij vooral af door Twitch.
Een jaar geleden hadden we nog volop de 'bekende' streamers actief, tournaments bestonden tevens ook nog volop uit (gedeeltelijk) invites, en voelde je dan ook een band met de mensen naar wie je keek. Dat gevoel is weg, ik zie steeds minder van de oude bekende streamers langskomen, en degene die het nog wel spelen, daar zie je vaak deinteresse, ze spelen het omdat ze teveel kijkers verliezen als ze een ander spel gaan spelen.
Een jaar tot 1,5 jaar terug was HS super levend, iedereen en zijn schoonmoeder ging een HS tournament organiseren, gooide er een smak geld tegenaan en je had echt leuke tournaments om te kijken met je favoriete spelers, nu zijn het massa's onbekende. Allemaal spelers die heel goed zijn (ook al maken ze soms fouten die ze waarschijnlijk zonder duizenden kijkers niet zouden maken), maar vooral toch niet heel interessant om naar te kijken. Inmiddels zijn er dan ook veel minder tournaments en ze voelen nogal random.
Ook teams verdwijnen massaal, Archon is zo goed als dood, want nadat Amaz zo'n beetje iedere topspelers er uit had geschopt (Firebat, Purple en Xixo), is ook Orange een tijdje geleden het team verlaten, omdat Amaz nul interesse heeft in tournaments en zich puur wilt richten op random streamers.
Tempo Storm doet het niet heel veel beter, Reynad komt nooit ver met zijn RNG, Gaara heeft volgens mij nooit heel veel goede prestaties neergezet, Eloise is een meme die 1 van de slechtste pro's is en de waarschijnlijk beste speler die ze hadden, Hyped, is al een hele lang tijd niet gezien zo ver ik weet.
Cloud 9 was ooit groot door Tides, Strifecro en zelfs Ekop heel aan het begin, maar dat is ook al lang verleden tijd. En dan is er nog Liquid met Dog, Neirea, Sjow en Savjz, maar om ze nog competitive te noemen is moeilijk te zeggen.
*Ik weet dat er nog meer namen zijn bij teams, maar dat waren geen of onbekende spelers 1,5 jaar terug.
Volgens mij zijn de enige echte serieuze teams nu nog G2 en Navi, en als alles dan ook nog eens open is, tja waarvoor kijken mensen dan nog?
Er komen zat nieuwe spelers en streamers bij, maar het had iets in het begin met die 15-20 'giganten' wat de HS scene interessant maakt buiten decks enz om.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900