• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Psies, en het blijft meer dan genoeg, zegt ADWCTA daarop. Maar het wordt niet nóg meer met deze kaart. Kripp schat 'm ook 20 punten hoger in op de tierlist (Fire Elemental = 104). Dat is wel heel veel voor twee top-spelers. Ben ook benieuwd om te zien hoe dat uitpakt.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:03
Lapras schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:35:
Gegeven de 'moeheid'; is het niet zo dat iedereen langzaamaan wel alle kaarten heeft die hij zou willen? Of in elk geval genoeg dust om ze te craften indien het nodig is?
Bij mij zit meer de moeheid in de volgende punten:

- Een potje is na turn 3 al voor een groot deel bepaald
- Iedereen gebruikt dezelfde decks
- Face is veel te sterk aanwezig wat een groot deel van de strategie weg haalt

Ik speel het nog voor de daily quests, maar na een vijftal potjes ben ik er ook wel klaar mee. Wat dat betreft kijk ik wel uit naar de Adventure :) even weer solo, echt afwisseling.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 01-08-2016 13:07 ]

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik speels sinds 3 weken veel Wild, is veel leuker dan Standard. lekker verschillende OP decks tegengekomen, goed materiaal om tegen te spelen. Standard constructed is al snel saai vanwege de de veel cancer netdecks.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:40
Ok... de meta gaat volgens mij enigszins opgeschud worden door de nieuwe twee card reveals:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://media-hearth.cursecdn.com/avatars/299/372/636056326355250285.png
Afbeeldingslocatie: https://media-hearth.cursecdn.com/avatars/299/367/636056309142515491.png

:o :o :o :o :o

[ Voor 5% gewijzigd door Sypheron op 01-08-2016 15:45 ]

Cyb3 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:17:
Ik speels sinds 3 weken veel Wild, is veel leuker dan Standard. lekker verschillende OP decks tegengekomen, goed materiaal om tegen te spelen. Standard constructed is al snel saai vanwege de de veel cancer netdecks.
Ik vind Wild ook leuker dan Standard. Zelf vermaak ik me goed met mijn Malygos/Yogg deckje:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/359g7xl.png

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Sypheron schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:57:
Ok... de meta gaat volgens mij enigszins opgeschud worden door de nieuwe twee card reveals:

OMFG! :( 8)7

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:23
Ik kan niet vergelijken met standard want ik speel alleen wild. Maar ik merk wel dat het steeds moeilijker wordt om nieuwe wild experimenten uit te proberen. Ranked is al sinds de rewards te competitief daarvoor, en waar je op casual vroeger vanzelf laag genoeg kwam om een kans te maken om te winnen, zit dat er nu ook niet meer in omdat alle noobs in standard zitten. ;)

• Piet_Piraat7
Jammer dat die 2e kaart warrior only is, was fijn geweest tegen al die klote face decks

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 18:45

prince malchezaar is echt extreem! lijkt me heel vet om een beetje mee te dollen.
maar wat dacht blizzard bij het maken van deze kaart? dit zal alleen maar zorgen voor meer agro netdecken. dit is namelijk nóg een legendary die je moet hebben voor control decks, waar een agro deck vaak erg goedkoop is en makkelijk om bij elkaar te krijgen.
ik ben wel blij dat deze legendary tenminste in een adventure wordt geintroduceerd, zodat het realtief makkelijk is om m te krijgen.

protect the king is een directe counter tegen agro. het probleem is dat het populairste agro deck de shaman versie is, waarvan bij alle minions meer dan 1 health hebben. ik denk dat iets als protect the king een neutral kaart moet zijn, dat is wat we nodig hebben om zoo tegen te gaan.

• Tektoon
Ik weet niet waarom je spoiler tags gebruikt, maar de kaarten die je linkt zijn niet officieel en bevatten een verkeerde vertaling. Malchezaar triggered niet bij het begin van je beurt maar bij de start van de partij. Voor je een kaart hebt gelegd zitten er dus eenmalig drie legs in je deck.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:59
hopelijk komt die nieuwe expansion snel, wel weer zin in wat nieuw vermaak :)

nothing stops this train

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-01 10:17

Die eerste kaart lijkt me veeeeel te langzaam.. Heel leuk voor de 30min warrior vs warrior matchups, maar tegen agro shaman heb je daar echt niet veel aan. Tegen agro draw ik liever een kaart die ik bewust in mijn deck heb gestopt, omdat die kaart goed is, dan dat ik een random legendary krijg. Die 5 extra kaarten in je deck maakt tegen agro toch niet uit.

Weer zo'n kaart die je elke expansion veel hebt.. ALS de meta langzamer wordt kan hij heel goed zijn. Maar de meta wordt nooit langzamer.

[ Voor 22% gewijzigd door aicaramba op 01-08-2016 14:57 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57
Ik zou malchezaar zo in mijn zoolock stoppen. Kaarten trek je toch wel met hero power, en mocht je een beetje gesloopt worden door midrange, dan leg je je verse ragnaros neer.
Waarom spoiler tags?

Malchezaar triggerd aan de start van de wedstrijd. Je tegenstander weet dus dat je die kaart speelt.
Een 5 mana 5/6 is qua stats erg goed tot zelfs heel goed. Vooral die 6 health is op beurt 5 erg goed.
Deze kaart past in mijn ogen in veel Control en Midrange decks.
En hoe groot is de kans dat je goede legendarys krijgt? Niet zo heel groot. De vraag is wel of je alleen class gebonden en neutral legendarys kan krijgen of ook Tirion als je Mage speelt?

Verder zie ik dat het een neutral Demon is. Te goed voor alleen Warlock?

Is dit trouwens de start van een nieuwe mechanic? Interessant en ik hoop dat er meer kaarten komen met deze mechanic.

• Sypheron
Omdat misschien niet iedereen het op prijs stelt hier in een forum topic nieuwe kaarten tegen te komen.

Wellicht is het handiger voor Blizzard om die kaarten eens op een normale manier te revealen met direct de correcte vertalingen in plaats van dat iedere keer aan de community te moeten overlaten met als gevolg dit soort verkeerde interpretaties :( :( :(

Dank voor de correctie! Zal ze ook even hierboven aanpassen.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:36
Astie schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:14:
Waarom spoiler tags?

Malchezaar triggerd aan de start van de wedstrijd. Je tegenstander weet dus dat je die kaart speelt.
Een 5 mana 5/6 is qua stats erg goed tot zelfs heel goed. Vooral die 6 health is op beurt 5 erg goed.
Deze kaart past in mijn ogen in veel Control en Midrange decks.
En hoe groot is de kans dat je goede legendarys krijgt? Niet zo heel groot. De vraag is wel of je alleen class gebonden en neutral legendarys kan krijgen of ook Tirion als je Mage speelt?

Verder zie ik dat het een neutral Demon is. Te goed voor alleen Warlock?

Is dit trouwens de start van een nieuwe mechanic? Interessant en ik hoop dat er meer kaarten komen met deze mechanic.
Ik las op reddit dat hij geen legendaries van andere classes geeft.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:37

Lapras

Ice beam

Ik ben wel benieuwd wanneer je de animatie ziet van Malchezaar. Stel, je ziet het voor de mulligan bij een Warlock, dan weet je dat je waarschijnlijk niet tegen een Zoo speelt. Dat verandert de mulligan vervolgens wel significant.

• PCBaas
  • Laatst online: 13:21
Prince Malchezaar is gewoon een 5 mana 5/6 zonder effect die je deck verdund met 5 random legendary kaarten. Beide eigenschappen van deze kaart vind ik eigenlijk maar helemaal niks, maar hij is misschien wel leuk tegen fatigue decks. Helaas is dit nou niet echt een groot percentage van m'n ladder tegenstanders. :P

Protect the King daarentegen is echt belachelijk slecht; zelfs als hij 2 mana was geweest zou ik nog sterk twijfelen om deze kaart te gaan spelen. Nu is het meestal 1-2x een 1/1 taunt voor 3 mana, en als je tegenstander veel meer minions op het veld heeft is het beter om gewoon een Brawl te spelen.

5700X | RX 6600

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:29
Ik zie wel mogelijkheden met die Warrior kaart, zeker in een tempo/midrange Warrior en dan vooral tegen zoo-achtige decks. Dat zijn ook vaak decks die geen brawl runnen.

[ Voor 16% gewijzigd door VeeGee op 01-08-2016 17:04 ]

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 12:26
PCBaas schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:40:
Prince Malchezaar is gewoon een 5 mana 5/6 zonder effect die je deck verdund met 5 random legendary kaarten. Beide eigenschappen van deze kaart vind ik eigenlijk maar helemaal niks, maar hij is misschien wel leuk tegen fatigue decks. Helaas is dit nou niet echt een groot percentage van m'n ladder tegenstanders. :P

Protect the King daarentegen is echt belachelijk slecht; zelfs als hij 2 mana was geweest zou ik nog sterk twijfelen om deze kaart te gaan spelen. Nu is het meestal 1-2x een 1/1 taunt voor 3 mana, en als je tegenstander veel meer minions op het veld heeft is het beter om gewoon een Brawl te spelen.
De enige reden waarom protect the king is bedacht is als poging om bolster viable te maken :+

User Error -- Please Replace User

Precies dit, en het ergste nog, hij geeft extra RNG. In de meeste potjes wil je deze niet, want wil jij kaart x, dan stop je die gewoon in je deck. Het is dus interessant in control match ups, en daar is deze kaart vreselijk, want dan worden de potjes bepaald puur door RNG. Met Elise zag je hier al het nodige van, potjes waarbij iemand won door een Deathwing te krijgen en als laatste kaart te houden, maar het nadeel van Elise was altijd dat je je removal verloor. Hier is dat niet het geval, gewoon 5 extra legendaries en rng bepaald of je wint in control vs control.

Dit is dus wat je noemt slechte RNG. Compleet onvoorspelbaar en heeft makkelijk de kracht om een pot te bepalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 01-08-2016 18:20 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• aicaramba
Benjamin- schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:20:
[...]

Precies dit, en het ergste nog, hij geeft extra RNG. In de meeste potjes wil je deze niet, want wil jij kaart x, dan stop je die gewoon in je deck. Het is dus interessant in control match ups, en daar is deze kaart vreselijk, want dan worden de potjes bepaald puur door RNG. Met Elise zag je hier al het nodige van, potjes waarbij iemand won door een Deathwing te krijgen en als laatste kaart te houden, maar het nadeel van Elise was altijd dat je je removal verloor. Hier is dat niet het geval, gewoon 5 extra legendaries en rng bepaald of je wint in control vs control.

Dit is dus wat je noemt slechte RNG. Compleet onvoorspelbaar en heeft makkelijk de kracht om een pot te bepalen.
Nja.. RNG is persoonlijk.. Jij houdt er niet van, ik vind het niet super erg..

Ik denk vooral dat ie niet viable is.. Een 5-6 voor 5 mana klink leuk. Maar hij heeft geen enkele effect op het bord wanneer je hem speelt. Het duurt 3 beurten voordat je value kan hebben tegen agro.. Dat is, als hij al niet is gekilled door een spell of buffed minion.. Dat is gewoon te langzaam in de huidige meta.

Daarbij draw je daarna kaarten die je zelf niet kiest om in het deck te stoppen..

Als control deck heb je de extra legendaries niet nodig tegen aggro en maakt het je deck alleen maar langzamer..

En tegen control decks.. Oh wacht, daar speel je bijna nooit tegen.

• Tektoon
Top! De kans op een mid-range Warlock deck wordt nog wat groter. :)
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/ANIDRUSH3EH31469848239541.png
Malchezaar is heel leuk voor nieuwe spelers die nog maar weinig legendaries hebben. Ze zullen allemaal geadviseerd worden deze expansion te kopen en dan beschikken ze met deze kaart over de mogelijkheid om een hoop dure kaarten uit te proberen. Die functie vervulden de 'discover' kaarten uit LoE ook wel een beetje.

[ Voor 69% gewijzigd door Tektoon op 01-08-2016 20:03 ]

aicaramba schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

Ik denk vooral dat ie niet viable is.. Een 5-6 voor 5 mana klink leuk. Maar hij heeft geen enkele effect op het bord wanneer je hem speelt. Het duurt 3 beurten voordat je value kan hebben tegen agro.. Dat is, als hij al niet is gekilled door een spell of buffed minion.. Dat is gewoon te langzaam in de huidige meta.

Daarbij draw je daarna kaarten die je zelf niet kiest om in het deck te stoppen..

Als control deck heb je de extra legendaries niet nodig tegen aggro en maakt het je deck alleen maar langzamer..

Ik heb geen moeite met gecalculeerde RNG. Niet weten wat iemand in zijn hand heeft, maar toch een vermoeden hebben, dat is mooie RNG. Zo zijn er nog meer mooie RNG, denk bijvoorbeeld aan Far Sight, superleuke kaart in Control Shaman, maar zelfs iets als Flamewaker vind ik heel oke, omdat het gecalculeerde RNG is, daarbij zijn de uitkomsten zelden extreem. Een nog mooier voorbeeld is misschien wel Cabalist Tome, waar die je de game kan winnen, en toch voelt die gecalculeerd, omdat de uitkomsten gedeeltelijk te voorspellen zijn (vooral damage spells)

Mij gaat het om de extremen en wat het doet in een gevecht. Stel je voor je hebt een control vs control match up, je krijgt 5 legendaries, je hebt aan het einde nog 1 kaart vast, een legendary. Is dat een Thalnos die je niet wilt spelen door fatigue, of een Deathwing waarmee je de pot gaat winnen?
Gemiddeld zal de kaart gebalanceerd zijn, maar waar een Cabalist Stone, Flamewaker en Far Sight de uitkomst van de pot flink kan beinvloeden, kan deze kaart straks de pot geheel bepalen.
RNG mag zonder meer de game sterk beinvloeden en het is aan de tegenstander om rekening te houden met RNG, maar met dit soort RNG kan je geen rekening houden, en valt dan ook in het straatje van Piloted Shredder en Unstable Portal. Pure randomness.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• aicaramba
Benjamin- schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:21:
[...]

Ik heb geen moeite met gecalculeerde RNG. Niet weten wat iemand in zijn hand heeft, maar toch een vermoeden hebben, dat is mooie RNG. Zo zijn er nog meer mooie RNG, denk bijvoorbeeld aan Far Sight, superleuke kaart in Control Shaman, maar zelfs iets als Flamewaker vind ik heel oke, omdat het gecalculeerde RNG is, daarbij zijn de uitkomsten zelden extreem. Een nog mooier voorbeeld is misschien wel Cabalist Tome, waar die je de game kan winnen, en toch voelt die gecalculeerd, omdat de uitkomsten gedeeltelijk te voorspellen zijn (vooral damage spells)

Mij gaat het om de extremen en wat het doet in een gevecht. Stel je voor je hebt een control vs control match up, je krijgt 5 legendaries, je hebt aan het einde nog 1 kaart vast, een legendary. Is dat een Thalnos die je niet wilt spelen door fatigue, of een Deathwing waarmee je de pot gaat winnen?
Gemiddeld zal de kaart gebalanceerd zijn, maar waar een Cabalist Stone, Flamewaker en Far Sight de uitkomst van de pot flink kan beinvloeden, kan deze kaart straks de pot geheel bepalen.
RNG mag zonder meer de game sterk beinvloeden en het is aan de tegenstander om rekening te houden met RNG, maar met dit soort RNG kan je geen rekening houden, en valt dan ook in het straatje van Piloted Shredder en Unstable Portal. Pure randomness.
Ik snap je punt zeker hoor.. Net speelde ik tegen een summoning stone mage.. Deze speelde een 2 mana spell en kreeg een sorcerer's apprentice.. Daardoor kon hij een gratis mirror image spelen, waardoor ik z'n summoning stone niet kon killen.. Door die ene 1 op heel veel kans verloor ik de game.. Elke andere 2-drop had ik z'n summoning stone gekilled en was er niet veel aan de hand. Dat vond ik ook vrij irritant :P

aicaramba schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

In mijn ogen maak veel spelers een belangrijke fout bij het beoordelen van nieuwe kaarten. Je weet namelijk niet wat de meta gaat zijn NA een expansion/adventure.
Dit heeft te maken met de nieuwe kaarten (anti aggro? love voor control?) en de set die eruit gaat.
Daarom beoordeel ik een kaart op zijn individuele value. Ik kijk niet naar de meta. Zoo & een aggro type deck zijn er altijd geweest. Of het nu Shaman, Hunter of Paladin is, deze decks zullen er altijd zijn.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een goed deck van 30 zelf uitgezochte kaarten is makkelijk in 99% vd gevallen beter dan eentje van 35 met 5 random legendaries.

Zeker leuk voor de brawl of voor nieuwe spelers, maar als je je deck bewust bouwt (aka niet meer het niveau van ik-kies-30-individueel-goede-kaarten) is het verdunnen van je deck echt een heftig nadeel.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 01-08-2016 21:04 ]

{signature}

Voutloos schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:03:
Een goed deck van 30 zelf uitgezochte kaarten is makkelijk in 99% vd gevallen beter dan eentje van 35 met 5 random legendaries.

Zeker leuk voor de brawl of voor nieuwe spelers, maar als je je deck bewust bouwt (aka niet meer het niveau van ik-kies-30-individueel-goede-kaarten) is het verdunnen van je deck echt een heftig nadeel.
Tuurlijk. In Freeze Mage waar "alle" kaarten op elkaar zijn afgestemd wel. Ga je voor N'Zoth Paladin of Control Warrior of Control Priest dan heeft deze kaart veel value.

• aicaramba
Astie schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:52:
[...]

In mijn ogen maak veel spelers een belangrijke fout bij het beoordelen van nieuwe kaarten. Je weet namelijk niet wat de meta gaat zijn NA een expansion/adventure.
Dit heeft te maken met de nieuwe kaarten (anti aggro? love voor control?) en de set die eruit gaat.
Daarom beoordeel ik een kaart op zijn individuele value. Ik kijk niet naar de meta. Zoo & een aggro type deck zijn er altijd geweest. Of het nu Shaman, Hunter of Paladin is, deze decks zullen er altijd zijn.
Die mening had ik ook altijd.. Mijn huidige verwachting is dat de tempo/agro meta zal blijven bestaan. Keer op keer zag ik nieuwe kaarten die een control meta mogelijk zouden maken, keer op keer kwam ik bedrogen uit. Control is minder viable dan ooit tevoren en ik geloof niet dat een set van zo'n 40 kaarten daar verandering in kan brengen.

aicaramba schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:06:
[...]

Die mening had ik ook altijd.. Mijn huidige verwachting is dat de tempo/agro meta zal blijven bestaan. Keer op keer zag ik nieuwe kaarten die een control meta mogelijk zouden maken, keer op keer kwam ik bedrogen uit. Control is minder viable dan ooit tevoren en ik geloof niet dat een set van zo'n 40 kaarten daar verandering in kan brengen.
Maar dan kan Blizzard alleen nog kaarten uitbrengen die of voor of tegen aggro zijn. Geen direct boardeffect, slechte kaart. Geen charge, sticky, lage mana cost, slechte kaart.
Zo werkt het gelukkig niet.

Ik blijf alle kaarten individueel beoordelen en bij het zien van de totale package kun je er meer over zeggen.

• aicaramba
Astie schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:09:
[...]

Maar dan kan Blizzard alleen nog kaarten uitbrengen die of voor of tegen aggro zijn. Geen direct boardeffect, slechte kaart. Geen charge, sticky, lage mana cost, slechte kaart.
Zo werkt het gelukkig niet.

Ik blijf alle kaarten individueel beoordelen en bij het zien van de totale package kun je er meer over zeggen.
Ik ben bang dat als er geen hele OP control kaarten worden uitgebracht dat dit inderdaad het effect zal zijn.. Control kaart die geen board impact heeft? Te langzaam. Dat is de staat van het spel en alleen hele OP kaarten of het verhogen van hero HP zal dat kunnen veranderen, ben ik bang..

Krip had het wel over een effect als first strike, van magic the gathering.. Dat zou heel veel value tegen agro decks kunnen geven. Wellicht kan zoiets als dat wat veranderen.

We zien het overgrote deel van het totale package al. Dus de kaarten moeten flink OP zijn willen ze daar heel veel in kunnen veranderen.

Al moet ik toegeven dat de meta na LoE best redelijk was. Dus toen had ook een klein aantal kaarten best veel verschil gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door aicaramba op 01-08-2016 21:19 ]

aicaramba schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:16:
[...]

Ik ben bang dat als er geen hele OP control kaarten worden uitgebracht dat dit inderdaad het effect zal zijn.. Control kaart die geen board impact heeft? Te langzaam. Dat is de staat van het spel en alleen hele OP kaarten of het verhogen van hero HP zal dat kunnen veranderen, ben ik bang..

Krip had het wel over een effect als first strike, van magic the gathering.. Dat zou heel veel value tegen agro decks kunnen geven. Wellicht kan zoiets als dat wat veranderen.

We zien het overgrote deel van het totale package al. Dus de kaarten moeten flink OP zijn willen ze daar heel veel in kunnen veranderen.

Al moet ik toegeven dat de meta na LoE best redelijk was. Dus toen had ook een klein aantal kaarten best veel verschil gemaakt.
De aandeel aggro in de 'vorige' meta was veel groter. Het aantal aggro Shamans en aantal Zoo's is in de huidige meta flink afgenomen. Het zijn nu vooral de Warriors die je enorm veel ziet. Ook Druid is flink in aantal toegenomen.
Ik vind de huidige aggro meta enorm meevallen.

En deze mening vorm ik vooral door eigen ervaring maar ook door veel naar streams te kijken van bijvoorbeeld Thijs.

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Eigenlijk maakt het haast niet uit hoe goed de anti-aggro kaarten zijn die ze uitbrengen, tenzij ze control echt zo sterk maken dat het de krachtverhouding in toernooien compleet opblaast. Het grote probleem blijft vooralsnog dat een aggro deck met een 60% winrate en games van 5 minuten sneller kan stijgen dan een control deck met 80% winrate en 30 minuten per game. (Gemiddeld gezien krijgt met deze cijfers dat aggro deck in 5 uur spelen 36 wins, 24 losses, dus 12 sterren erbij; het control deck krijgt 8 wins, 2 losses, voor maar 6 sterren. Winning streaks zijn dan ook niet genoeg om dat recht te trekken.)

Het probleem werd nog eens vergroot toen de reward chests voor elk seizoen werden geïntroduceerd. Vroeger was de gedachtegang al snel: "Heb ik de cardback binnen? Ja. Kan ik legend halen? Nee. Tijd om gewoon te spelen wat ik leuk vind." Nu heb je constant een incentive vanuit het systeem zelf om te proberen om nog even door te blijven klimmen.

• aicaramba
Astie schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:54:
[...]

De aandeel aggro in de 'vorige' meta was veel groter. Het aantal aggro Shamans en aantal Zoo's is in de huidige meta flink afgenomen. Het zijn nu vooral de Warriors die je enorm veel ziet. Ook Druid is flink in aantal toegenomen.
Ik vind de huidige aggro meta enorm meevallen.

En deze mening vorm ik vooral door eigen ervaring maar ook door veel naar streams te kijken van bijvoorbeeld Thijs.
De top streamers zie ik idd best veel control matches hebben. Op lagere ranks is er echter nog nooit zoveel agro geweest. Not even close. Ook kripp benoemde dat in een van zn videos.

Afgelopen seizoen ben ik het laagst geeindigd in 1,5 jaar. De reden daarvan is dat ik redelijk volhoud aan control'ish decks. Ik ben nog nooit zo sceptisch geweest over control. Het maakt niet uit welke class of deck. Ik kan simpelweg geen board krijgen. Het lukt me gewoon niet om te stabiliseren en ik heb me als control speler nog nooit zo machteloos gevoeld tegen agro. En dat wanneer de control decks die ik nu speel al zoveel sneller zijn dan de oude control decks. Ik kleed mijn decks al zoveel uit om me tegen agro te wapenen, maar het helpt gewoon niet. De efficientie van die decks is zo hoog, dat ik er niets kan tegen beginnen. Wanneer ik dan tegen een control deck speel is mijn deck veel te ver uitgekleed om de lategame te winnen. Ik het lukt me niet om de sweet spot te vinden.. En nog steeds voelen match-ups tegen zoo, agro shaman en agro warrior aan alsof ik met moeite kan tegenhouden, wanneer ik een super hand heb. Ik heb verschillende netdecks geprobeerd, maar voor mij hebben ze allemaal 1 ding gemeen.. Ze zijn veel en veel en veeeeeeel te langzaam tegen de decks die ik tegen kom op ranks 20-15.

Wanneer ik dan voor n quest agro shaman gebruik schiet ik met streak omhoog.

En daar is de volgende reden dat ik heel laag ben geeindigd. Ik speel minder want ik vind het niet meer leuk. Control werkt niet en agro vind ik niets aan.

[ Voor 24% gewijzigd door aicaramba op 01-08-2016 22:22 ]

aicaramba schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:11:
[...]

De top streamers zie ik idd best veel control matches hebben. Op lagere ranks is er echter nog nooit zoveel agro geweest. Not even close. Ook kripp benoemde dat in een van zn videos.

Afgelopen seizoen ben ik het laagst geeindigd in 1,5 jaar. De reden daarvan is dat ik redelijk volhoud aan control'ish decks. Ik ben nog nooit zo sceptisch geweest over control. Het maakt niet uit welke class of deck. Ik kan simpelweg geen board krijgen. Het lukt me gewoon niet om te stabiliseren en ik heb me als control speler nog nooit zo machteloos gevoeld tegen agro. En dat wanneer de control decks die ik nu speel al zoveel sneller zijn dan de oude control decks. Ik kleed mijn decks al zoveel uit om me tegen agro te wapenen, maar het helpt gewoon niet. De efficientie van die decks is zo hoog, dat ik er niets kan tegen beginnen. Wanneer ik dan tegen een control deck speel is mijn deck veel te ver uitgekleed om de lategame te winnen. Ik het lukt me niet om de sweet spot te vinden.. En nog steeds voelen match-ups tegen zoo, agro shaman en agro warrior aan alsof ik met moeite kan tegenhouden, wanneer ik een super hand heb. Ik heb verschillende netdecks geprobeerd, maar voor mij hebben ze allemaal 1 ding gemeen.. Ze zijn veel en veel en veeeeeeel te langzaam tegen de decks die ik tegen kom op ranks 20-15.

Wanneer ik dan voor n quest agro shaman gebruik schiet ik met streak omhoog.

En daar is de volgende reden dat ik heel laag ben geeindigd. Ik speel minder want ik vind het niet meer leuk. Control werkt niet en agro vind ik niets aan.
De aanwezigheid van de hoeveelheid aggro gaat met ups en downs. Op de lagere ranks is het altijd aanwezig omdat dit de goedkoopste decks en makkelijkste decks zijn om te spelen.
Aan het begin en eind van elk seizoen is er een piek aan aggro op elke rang. Tussen deze pieken is de meta een stuk rustiger. Daarbij als jij eerst rushdecks speelt en snelle winsten paks kom je vanzelf in het gedeelte waar de meta rustiger is zoals je zelf zegt.

Ik begin elk seizoen met control achtige decks en ben in uiterlijk 8 dagen op rang 5. Ik speel 'nooit' aggro (alleen om sommige hero's golden te krijgen, inmiddels gelukkig niet meer nodig) en toch ga ik door de aggro's heen.
Ik speel bijvoorbeeld al 2 seizoenen veel N'Zoth Paladin. Puur control deck en zoveel moeite heb ik niet met de Zoo's en Shamans.

Daarbij moeten sommige speelstylen je ook liggen. Ik ben echt een pure control speler (Control Warrior en Freeze Mage zijn mijn favoriet). Ik kan totaal niet met aggro overweg. Tempo iets beter maar ook daar neig ik naar eeuwige boardcontrol.

Maar om terug te komen op aggro in de meta. Het valt allemaal wel mee sinds WotOG. 8)

• aicaramba
Paladin.. Geprobeerd.. Ik mis 1 doomsayer, tirion en lay on hands.. Misschien 30% winst tegen shaman of zoo. Ik stop tegenwoordig bijna overal oozes in, speel redelijk veel early game, maar shaman en zoo zijn gewoon efficienter en ik kan er niet consistent iets tegen beginnen.

En ja, vanaf het begin van hearthstone ben ik al altijd bijna uitsluitend control speler geweest. Ik ben ook met control tot rank 5 gekomen in eerdere seizoenen. Afgelopen seizoen lukte het me niet om voorbij rank 15 te komen. Pas wanneer ik zelf voor agro kies lukt dat. Agro shaman is voor mij dan ook de enige consistente manier geweest om van agro shaman te winnen. Die matchup heb ik echt een hele hoge winrate. Ik kan me geen verlies herinneren.

[ Voor 38% gewijzigd door aicaramba op 01-08-2016 22:56 ]

Astie schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:05:
[...]

Tuurlijk. In Freeze Mage waar "alle" kaarten op elkaar zijn afgestemd wel. Ga je voor N'Zoth Paladin of Control Warrior of Control Priest dan heeft deze kaart veel value.
Ligt er een beetje aan, Control Warrior heeft een hoop removal en card draw mogelijkheden, N'Zoth Paladin mist dit weer, waardoor random Legendaries uiteindelijk je verder van je removal vandaan helpen.

Als ik kijk hoe ik potjes verlies met N'Zoth, is wanneer ik mijn removal zoals Consec(/Equality), Truesilver en Doomsayer mis aan het begin. Hoe meer removal en card draw een deck heeft, hoe minder erg het is. Control Warrior, Renolock e.d. kunnen zeker hier value uithalen, in Renolock denk ik zelfs dat die heel sterk is, maar N'Zoth Paladin moet zijn removal trekken en heeft te weinig goede draw mogelijkheden early game. Control Priest heeft denk ik een zelfde probleem, gezien veel draw bij Priest is om die van de tegenstander te pakken, waardoor ook daar je removal verder wegzakt in je deck.

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Is Freeze mage nog beetje de moeite tegen aggro? Heb eindelijk alle benodigde kaarten, maar nog niet geprobeerd.

Atlas#22744

Kasai schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:02:
Is Freeze mage nog beetje de moeite tegen aggro? Heb eindelijk alle benodigde kaarten, maar nog niet geprobeerd.
Ik weet het niet. Ik heb het geprobeerd vorig seizoen maar kwam op 52% winrate uit. Tegen Zoo en Mid Shaman is het goed te doen maar de Warriors zijn te snel en te goed in de counters.
Benjamin- schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:40:
[...]

Ligt er een beetje aan, Control Warrior heeft een hoop removal en card draw mogelijkheden, N'Zoth Paladin mist dit weer, waardoor random Legendaries uiteindelijk je verder van je removal vandaan helpen.

Als ik kijk hoe ik potjes verlies met N'Zoth, is wanneer ik mijn removal zoals Consec(/Equality), Truesilver en Doomsayer mis aan het begin. Hoe meer removal en card draw een deck heeft, hoe minder erg het is. Control Warrior, Renolock e.d. kunnen zeker hier value uithalen, in Renolock denk ik zelfs dat die heel sterk is, maar N'Zoth Paladin moet zijn removal trekken en heeft te weinig goede draw mogelijkheden early game. Control Priest heeft denk ik een zelfde probleem, gezien veel draw bij Priest is om die van de tegenstander te pakken, waardoor ook daar je removal verder wegzakt in je deck.
Ligt er maaar net aan welke versie van N'Zoth Paladin je speelt. Ik speel een versie met 2x Loot Hoarder, 2x Azure Drake en 1x Acolyte. Dit is natuurlijk nog steeds minder carddraw dan RenoLock en CW maar het lukt er aardig mee.
Ik verlies met N'Zoth Paladin vooral omdat ik mijn 3 heal kaarten niet trek (tegen aggro dan). Je kan vaak wel op tijd stabiliseren maar beetje bij beetje wordt je health opgevreten en moet je vaak value kaarten nonvalue spelen om elk beetje facedamage te voorkomen.

• Voutloos
  • Niet online
Astie schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:05:
Ik denk het niet. Heb vrij veel potjes Control Warrior (oftewel Wallet Warrior, met Grommash, Ysera en meer dure shit) en zou daar echt geen 5 random kaarten in willen. Ik snap dat het aantrekt omdat het potje toch langzaam lijkt etc, maar als zo'n legendary (zelfs een goede) er voor zorgt dat je geen weapon trekt en je dus tijdens de mana-opbouw je niet het board leeg kan houden ben je gewoon snel de sjaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 02-08-2016 08:31 ]

{signature}

• Kasai

Kasai

Legendary

Astie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:26:
[...]

Ik weet het niet. Ik heb het geprobeerd vorig seizoen maar kwam op 52% winrate uit. Tegen Zoo en Mid Shaman is het goed te doen maar de Warriors zijn te snel en te goed in de counters.
Thanks. Toen ik het schreef bedacht ik mij dat als ik aggro wil counteren op ladder dat ik net zo goed control warrior kan spelen, of tempo, of dragon :p Bijna alles haha.

Atlas#22744

• Piet_Piraat7
Die nieuwe warlock kaart is gewoon weer een voordeel van Zoo. 5 mana om 3 minions op je board te summonen, weer zoveel mogelijk minions op je board kotsen. Man man man :(
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:47:
Die nieuwe warlock kaart is gewoon weer een voordeel van Zoo. 5 mana om 3 minions op je board te summonen, weer zoveel mogelijk minions op je board kotsen. Man man man :(
Als de 3 minions verder geen ability hebben is het niet meer dan een Force of Nature en zie ik deze zeker niet in Zoo terecht komen. Veel te langzaam.
Astie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:05:
[...]

Als de 3 minions verder geen ability hebben is het niet meer dan een Force of Nature en zie ik deze zeker niet in Zoo terecht komen. Veel te langzaam.
Denk het ook. 5 mana voor 6/6 aan stats verdeeld over 3 kleine minions is niet per se geweldig voor Zoo.

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05-2025
Voutloos schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:30:
[...]
Ik denk het niet. Heb vrij veel potjes Control Warrior (oftewel Wallet Warrior, met Grommash, Ysera en meer dure shit) en zou daar echt geen 5 random kaarten in willen. Ik snap dat het aantrekt omdat het potje toch langzaam lijkt etc, maar als zo'n legendary (zelfs een goede) er voor zorgt dat je geen weapon trekt en je dus tijdens de mana-opbouw je niet het board leeg kan houden ben je gewoon snel de sjaak.
Eigenlijk zouden ze een XL game-modus moeten maken waarin je met 45 leven start of iets in die richting. Dan kun je veel meer terughealen met paladin, en heb je tijd om een brawl te spelen en of een cairn en daar nog wat value mee te halen. Dan zouden alle aggro-luitjes in de 30-life modus blijven en de control spelers in de XL (extra life) versie.
Dan kun je echt decks bouwen die gemaakt zijn om je tegenstander gek te maken. Misschien zelfs Nat Pagle's Evil Twin erin gooien als Fatigue eindbaas >:)
Maar dat biedt in elk geval ruimte om 5 extra legendaries in je deck te mikken. En ik zou er een Elise bij gooien om de crappy legends aan het eind te rerollen.
Priest vs Warrior, ramping druids met fabelachtige Fandral turns. blijven dromen...
ir_richman schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:57:
[...]
Eigenlijk zouden ze een XL game-modus moeten maken waarin je met 45 leven start of iets in die richting.
Probleem met HS is dat het redelijk beperkend is voor control decks en dit ligt niet direct aan het toaal aantal leven, hoewel dit uiteraard wel bij draagt. Er zijn ook andere nadelen. Je hebt o.a.:
- Max 10 mana crystals;
- Weinig mogelijkheden om end game kaarten goedkoper te maken of sneller mana crystals te vergaren;
- Weinig tot geen verdedigende mogelijkheden, al helemaal niet in de beurt van je tegenstander (tenzij je secrets hebt);
- Cardadvantage is voor veel aggro decks niet direct een probleem;
- De aanvallende partij is dominant.

• Kol Nedra
ik speel alleen maar control decks, speelt prima hoor.
maar ik speel ook maar tussen rank 16-20 :)
onder de 16 is de game saai

nothing stops this train

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik ben niet snel tegen een groot super RNG effect dat dingen kan doen.. maar vandaag begin ik toch wel een beetje een hekel te krijgen aan Yogg.

Ik heb onderhand al 10 games verloren op Yogg omdat deze telkens alleen maar dingen deed die goed waren voor de speler met Yogg.. 0 spells op eigen minions, alleen maar 1-zijdige boardclears.. goddamn annoying en je zou je haast afvragen of ze het stukje 'random' van Yogg hebben getweaked naar 'generally favorable' voor degene die Yogg cast.. want 100+ spells gecast zien worden op 1 dag en 0 negatieve is haast onmogelijk.

/salt

• Sypheron
Dat komt natuurlijk ook omdat de nadelige spells meestal "enemy" op het kaartje hebben staan en de voordelige meestal "friendly" :) De kans dat Yogg in je nadeel werkt als je hem cast is daarom kleiner dan dat hij in je voordeel werkt.

• Voutloos
  • Niet online
Dat, en omdat alsnog genoeg effecten op eigen minions kunnen speel je Yogg enkel als je achter staat, zodat ook de random removals vaker gunstig uitpakken. Het blijft uiteraard random, maar er zit alsnog een (beperkte) skill in het timen van Yogg.
Yogg leek de 1e paar dagen minder goed omdat iedereen toen nog 'fuck it, ik mot het spektakel zien' dacht ipv het goede moment afwachten.

{signature}

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:21

Nitai

Live the life you love.

Zojuist van 18 naar 13 doorgestoomd met een Pally divine shield deck samen met wat secrets. Ging fantastisch! Nu maar naar bed, het is al 22.43 hier in Thailand.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Piet_Piraat7
Haha

2

1
Nieuwe kaart uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: https://www.hearthstonetopdecks.com/wp-content/uploads/2016/08/pompous-thespian-300x395.png

Opvulling!! Leuk voor Arena......thats it

• PCBaas
  • Laatst online: 13:21
Astie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:27:
Nieuwe kaart uitgekomen:

[afbeelding]

Opvulling!! Leuk voor Arena......thats it
Echt bedroevend dat dit een aankondiging waard was. Er was zelfs een blog voor geschreven. 8)7
http://us.battle.net/hear...ght-at-the-opera-8-2-2016

Ik vind het wel grappig dat er veel zitten te ragen over power creep t.o.v. Frostwolf Grunt. :P

Afbeeldingslocatie: https://hearth.cards/images/663-frostwolf-grunt.png

5700X | RX 6600

• Sypheron
Voutloos schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:08:
Dat, en omdat alsnog genoeg effecten op eigen minions kunnen speel je Yogg enkel als je achter staat, zodat ook de random removals vaker gunstig uitpakken.
Met mijn Tempo Yogg Mage speel ik Yogg juist als ik voorsta, om het af te maken, en ook dat pakt meestal goed uit. Ik probeer Yogg zo weinig mogelijk op het board te gooien < 15 health omdat de kans dan een stuk groter wordt dat je jezelf uitschakelt door milling of Pyroblast, Fireball etc op face (is mij al meerdere keren voorgekomen onder dat healthniveau).

• Tektoon
Dit is wel een kaart met pittige gevolgen zeg. Niet alleen ging de meta al versnellen doordat de draftbonus op de dure WotOG kaarten wegvalt, maar ook komen daar nu nog nieuwe low-mana kaarten bovenop. Als kers op de taart maakt deze kaart ook de 1-drops sterker. We gaan weer racen in arena!

EDIT; staat een interview met Donais online. Veel woorden, weinig concrete info. Lekker lezen op de poepdoos dus. Enkele mooie passages;

In relatie tot de Firelands Portal rant:
Mike Donais schreef op dinsdag 02 augustus 2016:
We actually are thinking about whether we can do some engineering work to give us more control over Arena, and help us balance out Arena using percentages and technology. That’s a lot of work, and involves some big rewrites, but in the long run I think that might help us with the trade-off that it might be a little bit more confusing for players if the cards have different percentages. So it’s not something that we’re locked in on, or sure about, but we’re thinking about it.
In relatie tot 4 mana 7/7's:
Mike Donais schreef op dinsdag 02 augustus 2016:
We’re seeing a more diverse meta than we’ve ever seen. We’re seeing more than ten decks getting played a lot competitively. The win rates of the best decks are closer together than they’ve ever been. They’re closer to 50% than at any time before. So by any mathematical measurement, this is the best meta we’ve ever had, and I think it’s a good time to celebrate that and be happy about that.
Lijkt me voor de mensen die nog steeds hopen op een ander soort spelletje wel goed om even door te laten dringen dat het Hearthstone team zelf dus erg tevreden is met de huidige stand van zaken.

EDIT II

Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/blog_header/gg/GGYAWZ3GBN6F1470112705983.jpg

Zaterdagochtend 6 augustus 04:00 Nederlandse tijd; live stream, demo potjes en card reveal. :z

[ Voor 73% gewijzigd door Tektoon op 03-08-2016 01:03 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Op zich heeft ie wel gelijk toch? Er zijn best veel decks in de meta die het goed doen, alleen komt de helft bij Warrior vandaan.

Mooiste zou zijn als elke class een leuk deck heeft om mee te komen, maar ik denk persoonlijk dat het vrijwel onmogelijk is.

Atlas#22744

• Voutloos
  • Niet online
Lijkt me ook niet. Het voordeel van Warrior is dat deze de meeste voordelen voor combat heeft (charge, taunt, enrage, weapons) en dan ook nog goede removals. Al die perks hadden -achteraf gezien- misschien beter over de classes verdeeld moeten zijn. Bijvoorbeeld, als je goed bent in taunten (face beschermen), dan zou je niet even goed moeten zijn met charge (onverwacht face beuken).

Overigens vind ik het allemaal ook wel meevallen hoor. Nu iets meer Warrior, en wie weet na de expension weer ff niet etc etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Voutloos op 03-08-2016 09:48 ]

{signature}

• Kol Nedra
deze expansion is erg karig, ze moeten volgende keer met echt iets vernieuwends komen anders verliezen ze teveel mensen

ik hoop echt op een nieuwe class, zoals een death knight of een monk :)

nothing stops this train

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik denk niet dat er nieuwe classes gaan komen, helemaal niet als er een dode class bij zit als Priest.

Atlas#22744

• Kol Nedra
priest is toch geen dode? meer een holy class zoals paladin.

nothing stops this train

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:21
Kol Nedra schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:54:
priest is toch geen dode? meer een holy class zoals paladin.
Not sure if...

Maar hij bedoelt dus dat Priest niet mee kan komen in de huidige meta. :)

• icemotion
Ik verwacht niet heel erg snel een nieuwe class in Hearthstone. Want stel dat ze een nieuwe class introduceren dan zullen ze daarvoor ook een complete set class cards moeten toevoegen aan de Basic en Classic set etc.

Voorgaande adventures zullen er nieuwe class challenges bij moeten krijgen etc etc..

Dat zijn best wat gevolgen, en het lukt ze nu al niet om 9 classes te balanceren..

• Kol Nedra
ruurd v. schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:56:
[...]

Not sure if...

Maar hij bedoelt dus dat Priest niet mee kan komen in de huidige meta. :)
weet ik wel :P

ik ken de meta niet, ik speel de game casual ;)

nothing stops this train

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 23:07
Ik ben toch weer wat meer gaan spelen en zoek wat "verse" friends die op het moment ook nog actief spelen. Voeg me toe

Battetag: Physx#2612

• Tektoon
Over Priest gesproken: Thijs is op het moment legend#6 met een leuk Priest-N'Zoth deckje. Ik speel er zelf net ook even mee op ranked en het farmed Shamans als een malle. _O-

• Piet_Piraat7
Physx schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:39:
Ik ben toch weer wat meer gaan spelen en zoek wat "verse" friends die op het moment ook nog actief spelen. Voeg me toe

Voor de quests? Want ranked kun je niet tegen elkaar toch?
Speel de game alleen ranked, friend quests gooi ik meestal weg. Ben vriendloos op Hearthstone :')

[ Voor 13% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-08-2016 14:24 ]

• Voutloos
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:17:
Speel de game alleen ranked, friend quests gooi ik meestal weg. Ben vriendloos op Hearthstone :')
Wissel je dan ook altijd de voyeur challenge om een vriend te zien winnen in? Beetje boel zonde van de challenge met beste beloning en minste effort.

{signature}

• Piet_Piraat7
Voutloos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:43:
[...]
Wissel je dan ook altijd de voyeur challenge om een vriend te zien winnen in? Beetje boel zonde van de challenge met beste beloning en minste effort.
Hm ja die is 80 gold hè? Dan zijn friends idd handig

• Voutloos
  • Niet online
Nee, een pakje (dus niet de eenmalige challenge van 2 wkn terug). Als ik hem heb chat ik altijd of iemand al bijna wint. Joinen in laatste beurt, hoppa pakje in 1 minuut.

[ Voor 30% gewijzigd door Voutloos op 03-08-2016 15:44 ]

{signature}

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-11-2025

murphsy

Product Monkey

Physx schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:39:

Ik voeg je vanavond wel even toe. Kan ook nog wel wat verse friends gebruiken. Of voeg mij toe, misschien vanaaf niet online...

Ah zie net dat ik bnet profile niet meer in handtekening heb staan. Bij deze: murphsy#2278

[ Voor 10% gewijzigd door murphsy op 03-08-2016 16:50 ]

• ruurd v.
Voutloos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:48:
Nee, een pakje (dus niet de eenmalige challenge van 2 wkn terug). Als ik hem heb chat ik altijd of iemand al bijna wint. Joinen in laatste beurt, hoppa pakje in 1 minuut.
Die play a friend challenge is er nog steeds, Ik heb er gisteren nog een gekregen. Twee weken terug was er een periode dat je alle quests kon halen door tegen een vriend te spelen (iets wat normaal dus niet zo is).

• Kol Nedra
Voutloos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:48:
Ik join gewoon iemand uit mijn lijst, doe alt-tab en ga youtube filmpjes kijken :P

nothing stops this train

• Piet_Piraat7
Als iemand wil; add me :) vrij actief op Hearthstone KoningRemy#2484

• Tektoon
Brawl deze week is een adventure-mode boss fight! Het gaat er niet om de pot te winnen maar om zoveel mogelijk damage te hebben gedaan voor je zelf dood bent. De score gaat om totale hoeveelheid damage / hoeveelheid turns / minions killed. Leuke puzzel dit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NNE7btx.png?1
ruurd v. schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:02:
[...]
Die play a friend challenge is er nog steeds, Ik heb er gisteren nog een gekregen. Twee weken terug was er een periode dat je alle quests kon halen door tegen een vriend te spelen (iets wat normaal dus niet zo is).
Ik heb er net ook weer een. Zie je wel verschijnen straks op NA. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tektoon op 03-08-2016 19:12 ]

Ben nog steeds SSCV aan het kijken, en zag deze match tussen Ekop en Naiman. Ekop was de favoriet om te winnen, en toen was er Yogg... https://www.twitch.tv/taketv_hs/v/79557465?t=06h58m40s

Het is wel leuk om te zien, maar een belachelijke manier om te winnen.

• separhim
Ik vraag me welke synergy ze in gedachten hadden met deze kaart. :P

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 18:45
separhim schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Ik vraag me welke synergy ze in gedachten hadden met deze kaart. :P
alleen maar met the curator. the curator zou nog wel eens interessant kunnen zijn in control decks, maar deze kaart zie ik niet zo snel gespeeld worden.

• separhim
sjettepetJR. schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:24:
[...]

alleen maar met the curator. the curator zou nog wel eens interessant kunnen zijn in control decks, maar deze kaart zie ik niet zo snel gespeeld worden.
Ik maakte een grap, dat snap ik wel. Ik denk overigs niet dat curator een goede kaart is, meeste murlocs zijn crap, ik zie geen enkele beast buiten kodo die het het niet waard is om er deckslots voor te offeren. Dragons zijn wel goed natuurlijk maar alleen daarvoor is the curator te slecht. In midrange is deze kaart veel te slow.

• Kol Nedra
die nieuwe BRAWL.....juist ja 8)7

nothing stops this train

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

68 HP na 4 pogingen. Leuke brawl voor de 5 minuten om het door te hebben. Decklist met paladin, veel high end minion en secrets.

• Voutloos
  • Niet online
654 damage eerste poging😳
spoiler:
scaled nightmare

{signature}

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Eerste poging 780 damage, 22 turns, want ik vroeg me af hoe lang dit door zou gaan, dus laatste beurten geen minions gecleared. Old school Priest met Deathlord, champions, inner fires en lightwardens.

Leuke puzzel idd! :) Volgende pot maar eentje met windfury minions proberen. >:)

• Piet_Piraat7
"Thanks Blizzard, with all these new cards I can finally play my Mech Beast Dragon Murloc Deathrattle C'Thun Reno Taunt Warrior! What a time to be alive"

:')

• aicaramba
Ik had een win 5 brawl games quest.. You can't lose!!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
We moeten even een leaderboard opzetten voor deze brawl ;)

at your service

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 23:07
Ik heb hem verslagen. Stond er zelf ook van te kijken maar hij gaf gewoon op.. Had ook nog maar iets van 50 damage. Vreemde was dat ik immune werd.

• icemotion
De nieuwe brawl is tof! Ik ga nog eerst eventjes wat potten spelen die ik heel hard wil gaan verliezen.. lekker snel de brawl quest completen.. maar ga denk ik nog wel een paar pogingen doen om zoveel mogelijk damage te doen.

Na 2 pogingen staat het record op 223 damage, 28 turns en een heleboel minions gecleared.

• Kol Nedra
ik had ook gewonnen, ik had hem 1 dmg gegeven
snelle potjes van 2 minuten, ideaal voor 5x brawl quest

nothing stops this train

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ahhh, het is weer tijd voor Kel'Thuzad + Reincarnate! En alle Stormwind Soldiers die terugkomen krijgen ook de nieuwe buff van het wapen. :*)

Ik kwam tot 500 nog wat tot een ongelukkige Lightbomb + geen 2de Reincarnate of Ancestral Spirit draw. Anders had ik door kunnen gaan tot m'n hele deck leeg was. :'(

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb geen zin om het te proberen maar kan je niet proberen een unlimited fireball situatie te creeeren met Archmage Antonidas + 4 sorcerer's apprentices? Feitelijk heb je hem dan 'uitgespeeld', zeker zonder rope is de damage oneindig.

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
WAT!!!!!

Jemig, ik was net netjes tot de 1000+ schade aan Stormwind - win ik; ik denk dat >1000 ingebakken is.... maar bovenop mijn score staat een lelijke disconnect box dus ik kon geen screenshot maken van de score....

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/a8wsyx6qd/Hearthstone_Screenshot_08_04_16_13_14_53.png

De een na laatste kaart van de AI was Enter The Coloseum, die haalde mijn twee kel'thuzad's weg....

Chromaggus werkt erg lekker in deze brawl moet ik zeggen... maar goed, ik wilde nog een fatigue deckje proberen maar door de cap van 1000 schade is de lol er een beetje af.....

Altijd baas boven baas....

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LZRg9vtBmds]

[ Voor 7% gewijzigd door The_Butler op 04-08-2016 11:44 ]

at your service

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
SeamusXanthus schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:25:
Ik heb geen zin om het te proberen maar kan je niet proberen een unlimited fireball situatie te creeeren met Archmage Antonidas + 4 sorcerer's apprentices? Feitelijk heb je hem dan 'uitgespeeld', zeker zonder rope is de damage oneindig.
Yup, is mogelijk, maar het is me nog niet gelukt.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Tektoon
Nice! Eerste neutral wapen in de game. Als summoning stone fan kan ik dit wel waarderen :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O20cokq.jpg?1

• ruurd v.
Weer twee nieuwe kaarten:

Afbeeldingslocatie: https://media-hearth.cursecdn.com/avatars/299/581/636058835300955708.png

Afbeeldingslocatie: https://media-hearth.cursecdn.com/avatars/299/579/636058834346511848.png

• Kol Nedra
Medivh <3
en we krijgen ze gratis toch? ik hoef hem niet te craften met dust of ''luck'' hebben in een pakje? :)

nothing stops this train

• Kasai

Kasai

Legendary

Kol Nedra schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:35:
Medivh <3
en we krijgen ze gratis toch? ik hoef hem niet te craften met dust of ''luck'' hebben in een pakje? :)
Als jij de adventure koopt krijg je inderdaad alle kaarten 'gratis', geen RNG met welke kaarten je krijgt :+

En omg die Medivh kaart <3

Atlas#22744

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik vermoed dat Blizzard met deze Brawl een soort van stress test doet. Die damage van sommige YouTube is niet normaal meer. Misschien komt er wel een ranking a la old school highscores. :+

Pagina: 1 ... 86 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.