Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Ik zie je Medivh en verhoog het met Blingtron 3000.Tektoon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:12:
Nice! Eerste neutral wapen in de game. Als summoning stone fan kan ik dit wel waarderen![]()
[afbeelding]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
PreciesNitai schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:59:
Ik vermoed dat Blizzard met deze Brawl een soort van stress test doet. Die damage van sommige YouTube is niet normaal meer. Misschien komt er wel een ranking a la old school highscores.
Wel jammer dat hij niet boven de 2.147.483.647 dmg zat. Ik wil wel eens weten of die counters een 32 bit int zijn.
Wikipedia: 2.147.483.647 (getal)
[ Voor 9% gewijzigd door DarthDavy op 04-08-2016 13:51 ]
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Zo zie je maar weer, de leuke decks die ineens ontstaan.DarthDavy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:49:
[...]
Precies
[video]
Wel jammer dat hij niet boven de 2.147.483.647 dmg zat. Ik wil wel eens weten of die counters een 32 bit int zijn.
Wikipedia: 2.147.483.647 (getal)
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
at your service
[ Voor 25% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 04-08-2016 15:22 ]
Ik denk niet dat ik de 2 miljard kan overschijden, dosis geluksfactor ook nodig. wel leuk om te kijken hoe het gaat werken zo'n absurde deck vanavondThe_Butler schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:18:
Dus wie gaat de Challenge aan? Ik zelf will eigenlijk niet Lorewalker Cho Craften puur voor de brawl....
Mage, mage, mage, mage...
Battle.net: NagaByrd#2844
Ik speel de laatste tijd veel Arena nadat ik alle hero's golden heb. Vind ladder saai geworden omdat ik geen uitdagingen meer heb.nagasy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:27:
Arena is echt zo 'saai' geworden.
Mage, mage, mage, mage...
Tijdens de eerste 5 wins kom je veel tegen. Daarna wordt het vooral Roque, Mage en Paladin. Dit is natuurlijk logisch omdat dat de 3 sterkste classes zijn. Maar tijdens die eerste 5 wins kom ik echt vanalles tegen. Ik speel zelf Priest op dit moment en sta 5-1. Ik kwam in volgorde Druid, Roque, Druid, Paladin, Mage, Hunter enspeel nu tege een Mage. Vind het aantal Mages (ondanks zijn kracht) wel meevallen.
Verlies je toevallig tegen die mages?
Yup,Astie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:40:
[...]
Ik speel de laatste tijd veel Arena nadat ik alle hero's golden heb. Vind ladder saai geworden omdat ik geen uitdagingen meer heb.
Tijdens de eerste 5 wins kom je veel tegen. Daarna wordt het vooral Roque, Mage en Paladin. Dit is natuurlijk logisch omdat dat de 3 sterkste classes zijn. Maar tijdens die eerste 5 wins kom ik echt vanalles tegen. Ik speel zelf Priest op dit moment en sta 5-1. Ik kwam in volgorde Druid, Roque, Druid, Paladin, Mage, Hunter enspeel nu tege een Mage. Vind het aantal Mages (ondanks zijn kracht) wel meevallen.
Verlies je toevallig tegen die mages?
sta je voor op het bord, hopla flamestrike.
Houd je je in, dan plots tig damage en allemaal net perfecte card draw
En anders sheep, en alle andere manieren om terug achter te komen.
Het gezochte woord is frustrerend
Nu ja,
dat en ik ben mss geen expert in arena
Battle.net: NagaByrd#2844
Dat weet je natuurlijk met mage. Dat maakt ze ook sterk. Common/Free removal en burst kaarten, beste HP van het spel. Probeer er zoveel mogelijk omheen te spelen.nagasy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:47:
[...]
Yup,
sta je voor op het bord, hopla flamestrike.
Houd je je in, dan plots tig damage en allemaal net perfecte card draw
En anders sheep, en alle andere manieren om terug achter te komen.
Het gezochte woord is frustrerend.
Nu ja,
dat en ik ben mss geen expert in arena
Zojuist van een Mage gewonnen die 2x Flamestrike, 2x Blizzard en 2x Cone of Cold speelde

Als Blackrock straks uit standard wegvalt discover je met deze kaart non-stop Azure's, Ysera's en Alexstrasza's.
[ Voor 39% gewijzigd door Tektoon op 04-08-2016 20:44 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
well all (of hoe ie ook heette) that is an amazing discovery...Tektoon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:39:
[afbeelding]
Als Blackrock straks uit standard wegvalt discover je met deze kaart non-stop Azure's, Ysera's en Alexstrasza's.
Het nadeel van deze kaart is dat het zelf geen Dragon is. Als ik bijvoorbeeld aan Dragon Priest denk heb ik toch liever een Curator in mijn deck dan deze kaart.Tektoon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:39:
[afbeelding]
Je moet minimaal een Dragon in handen hebben om deze kaart value te geven. Oftewel, deze kaart drawt niet die Dragon die je nodig hebt om Dragon synarchie te krijgen. Curator daarintegen heeft mij al vaak Chillmaw gegeven om Dragon synarchie te garanderen.
Daarnaast is er geen 3 mana Dragon. Voor tempo kan hij dus ook niet zorgen. Wat Curator vaak wel doet als je geen 3 drop hebt.
Ik beoordeel deze kaart op zijn individuele value en denk niet dat die groot zal zijn.
Voor Arena is het al helemaal een slechte kaart.
Curator is natuurlijk wel een class kaart en die zijn meestal wat sterker want 'narrow'. Wellicht past 'ie beter in andere (budget) decks. Qua arena; ik kijk niet eens naar deze kaart als ik geen dragons heb. De vraag is bij hoeveel dragons je 'm wèl overweegt en hoe goed 'ie dan is. Als je Alex, Nafarian of Ysera krijgt win je de game. Daarnaast trade 'ie met veel 1 drops.
Voor Dragon Paladin lijkt het me wel een aardige kaart. De enige 2 drops die je als Paladin hebt zijn Doomsayers, die je dan ook puur gebruikt zodat je bij je latere dragons en synergy kaarten kan komen.Astie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:56:
[...]
Het nadeel van deze kaart is dat het zelf geen Dragon is. Als ik bijvoorbeeld aan Dragon Priest denk heb ik toch liever een Curator in mijn deck dan deze kaart.
Je moet minimaal een Dragon in handen hebben om deze kaart value te geven. Oftewel, deze kaart drawt niet die Dragon die je nodig hebt om Dragon synarchie te krijgen. Curator daarintegen heeft mij al vaak Chillmaw gegeven om Dragon synarchie te garanderen.
Daarnaast is er geen 3 mana Dragon. Voor tempo kan hij dus ook niet zorgen. Wat Curator vaak wel doet als je geen 3 drop hebt.
Ik beoordeel deze kaart op zijn individuele value en denk niet dat die groot zal zijn.
Voor Arena is het al helemaal een slechte kaart.
Eindelijk weer eens een deck waar je fatsoenlijk mee kan ladderen zonder dat je tegen sommige decks kansloos bent en toch lekker snel is.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Speel je diegene met Deathwing?beuker19 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:32:
Zo wat een leuk deck is Dragon Warrior
Eindelijk weer eens een deck waar je fatsoenlijk mee kan ladderen zonder dat je tegen sommige decks kansloos bent en toch lekker snel is.
Edit; Ik neem aan van wel, anders had je tempo dragon gezegd. Twijfel of ik Deathwing ga craften voor het deck, lijkt mij erg leuk.
[ Voor 17% gewijzigd door Kasai op 05-08-2016 08:55 ]
Atlas#22744
Er zijn genoeg tempo dragon warriors zonder Deathwing hoorKasai schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 07:48:
[...]
Speel je diegene met Deathwing?
Edit; Ik neem aan van wel, anders had je tempo dragon gezegd. Twijfel of ik Deathwing ga craften voor het deck, lijkt mij erg leuk.
Dat zeg ikVeeGee schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:09:
[...]
Er zijn genoeg tempo dragon warriors zonder Deathwing hoor. Ik speel zelf de versie met Grom, Rag en Malkorok. Werkt ook prima moet ik zeggen, al ben je soms wel zeer afhankelijk of je Dragons trekt of niet.
Atlas#22744
Inderaad. Maar is de variant met o.a. Deahtwing niet te traag voor de huidige meta?Kasai schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:14:
[...]
Dat zeg ikHij noemt geen tempo in zijn post, dus ik denk dat hij normale dragon warrior bedoelt met Deathwing. Waar jij tegen aan liep had ik ook met de tempo variant, vrij weinig dragons, dus kan maar zo zijn dat je ze een paar beurten niet ziet
Atlas#22744
Ik zou Deathwing er niet voor craften mocht je graag een boardclear willen zou ik voor Brawl of Chillmaw gaan als je die hebt en anders Ysera/Neferian/Rafaam.Kasai schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 07:48:
[...]
Speel je diegene met Deathwing?
Dat deck speel ikKasai schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:20:
Denk het niet, wijkt niet veel af van de tempo variant btw. Ligt er ook maar weer net aan naar welk deck je kijktOp tempo storm staat iig op 1 in de meta snapshot.
https://tempostorm.com/he...eta-snapshot-july-31-2016
[ Voor 30% gewijzigd door beuker19 op 05-08-2016 12:46 ]
Nefarian it isbeuker19 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:44:
[...]
Ik zou Deathwing er niet voor craften mocht je graag een boardclear willen zou ik voor Brawl of Chillmaw gaan als je die hebt en anders Ysera/Neferian/Rafaam.
[...]
Dat deck speel ik![]()
https://tempostorm.com/he...eta-snapshot-july-31-2016
Heb overigens nog 5 k dust, maar wacht wel even wat de meta doet na volgende week vrijdag.
Atlas#22744
Kijk dit is nou een prachtige kaart om Control Warrior te promoten, keiharde counter tegen aggro decks, terwijl die voor aggro decks totaal niet boeiend is.
Zoals ook op Tempostorm genoemd kan een tweede Faerie Dragon ook prima in plaats van een late game Dragon zoals Deathwing. Ik speel zelf ook met een extra FaerieDragon, maar dat komt meer omdat ik geen Deathwing heb, en ik het zonde vind deze speciaal daarvoor te craften. Verder komt Deathwing (helaas?) niet zoveel terug in de meeste decks. Zeker niet in een snelle meta.Kasai schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:50:
[...]
Nefarian it isHeb helaas ook geen Chillmaw
Mooiste is dat ik Deathwing al een keer heb gedust
Heb overigens nog 5 k dust, maar wacht wel even wat de meta doet na volgende week vrijdag.
mooie kaarten, op deze manier kan het summoning stone idee wat meer gebruikt worden. silverware is natuurlijk een fantastische kaart voor het pushen van discardlock.ruurd v. schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:12:
Weer twee nieuwe kaarten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is wel nice, Faerie Dragon is altijd lastig om mee te dealen. En klopt Deathwing zie je vrijwel nooit, daarom ooit ook gedisenchantVeeGee schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:47:
[...]
Zoals ook op Tempostorm genoemd kan een tweede Faerie Dragon ook prima in plaats van een late game Dragon zoals Deathwing. Ik speel zelf ook met een extra FaerieDragon, maar dat komt meer omdat ik geen Deathwing heb, en ik het zonde vind deze speciaal daarvoor te craften. Verder komt Deathwing (helaas?) niet zoveel terug in de meeste decks. Zeker niet in een snelle meta.
Atlas#22744
Heb je Harrison al? Met dat eerste neutral wapen en dat nieuwe warrior stokje gaat dit een van de betere legendaries zijn in de komende meta.Kasai schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:50:
[...]
Die Druid Portal is leuk voor Summoning Stone / Atiesh, maar ik ben nog niet overtuigd van Fool's Bane. Als je tegenstander in arena on-curve speelt heb je er niks aan: 3 attack op turn 5, not so good. Sure, tegen de jungle-decks zal 'ie goed werken maar daar speel je na 5 wins toch niet meer tegen. Als je ver wilt komen in arena moet je langs de control mages: water elemental > pit fighter > boulderfist > portal > gg.
Qua constructed vraag ik me af of de kaart veel zal doen voor de slechtste matchups: renolock, token druid, mid hunter, tempo mage. Tegen mid-shaman is 'ie wel ok.
Yes die heb ikTektoon schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:23:
+1 Faerie Dragon. Werkt hier ook prima. Lijkt misschien raar om een grote kaart te vervangen voor zo'n kleintje, maar als je het effect van Deathwing niet hebt is je dikke kaart te langzaam.
[...]
Heb je Harrison al? Met dat eerste neutral wapen en dat nieuwe warrior stokje gaat dit een van de betere legendaries zijn in de komende meta.
Atlas#22744
Speel momenteel ranked: fatigue rogue voor de laughs (nog best goed
Ik heb nu de laatste 7 potjes met dit deck geen Thaurissan, Malygos of Yogg gepaktxelfer schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:14:
[...]
Ik vind Wild ook leuker dan Standard. Zelf vermaak ik me goed met mijn Malygos/Yogg deckje:
[afbeelding]
Als goedmakertje de game daarop kreeg ik overigens wel een Yogg die Avenging Wrath, 2 x Animal Companion + 2 x Blessing of Kings en nog wat buffs voor me castte, waardoor ik 37 damage kon doen in 1 beurt. Correctie: waardoor de game 37 damage deed op mijn tegenstander in 1 beurt.
[ Voor 20% gewijzigd door xelfer op 05-08-2016 19:00 ]
Ik kreeg van mijn Spellslinger de Sacrificial Pact en tegenstander speelde Renolock, had al zo'n gevoel dat Jaraxxus in zijn deck zou zitten, dus de kaart bewaard.
Ice block op, daar brak hij doorheen na een N'Zoth gespeeld te hebben met Sylvanas en Harvest Golem als respawns.
Toen mijn Yogg opgegooid met +/- 20-25 spells. Vanish bijna op het laatst gekregen. Nog een Taunt 0/2 vanuit Mirror kunnen spelen door Shadowstep. Toen speelde hij Jaraxxus omdat hij nog op 6 health zat en dus dood was door een Fireball. En toen dus de finish met Sacrificial Pact.
Die gast heeft waarschijnlijk nu zijn game uninstalled

Alle nieuwe kaarten tot nu toe, toch wel leuke dingen er tussen
[ Voor 12% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-08-2016 07:35 ]
goed:
ok:
twijfelachtig:
slecht:
de rest
5700X | RX 6600
Op zich wel leuke kaarten, maar ik vind het wel jammer om te zien dat HS min of meer gedegradeerd wordt tot een spel om maar gewoon zoveel mogelijk minions zo snel mogelijk neergooien. Ik mis toch wel veel creativiteit in de card design en denkwerk van spelers wordt ook steeds minder een vereiste.Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 07:35:
http://www.hearthpwn.com/...eveal-event-all-the-newly
Alle nieuwe kaarten tot nu toe, toch wel leuke dingen er tussen
Ik ben zelf juist groot fan van kaarten als Malygos, Thaurissan, Ysera, Chromaggus.
Wat ik graag zou willen zien in HS is minder RNG, minder domme kaarten (grote, sterke minions voor weinig mana waar je niet over na hoeft te denken) en vooral meer creativiteit.
ik hoop vooral dat archetypes zoals dragon meer gepusht worden. kaarten met hoge reward maar met een conditional. er zitten gelukkig wel een aantal dragon kaarten in deze expansion.xelfer schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:02:
[...]
Op zich wel leuke kaarten, maar ik vind het wel jammer om te zien dat HS min of meer gedegradeerd wordt tot een spel om maar gewoon zoveel mogelijk minions zo snel mogelijk neergooien. Ik mis toch wel veel creativiteit in de card design en denkwerk van spelers wordt ook steeds minder een vereiste.
Ik ben zelf juist groot fan van kaarten als Malygos, Thaurissan, Ysera, Chromaggus.
Wat ik graag zou willen zien in HS is minder RNG, minder domme kaarten (grote, sterke minions voor weinig mana waar je niet over na hoeft te denken) en vooral meer creativiteit.
Tijdens het zoeken naar de VOD's op reddit zag de koppen van de draadjes al. De teleurstelling spatte er vanaf. Niet alleen verwachtte ik daardoor niet zoveel maar ook gaf dat me al een beeld van wat voor een soort kaarten er nìet in zaten (no-brainer ranked kaarten die 'goed zijn op zichzelf' en in bestaande hokjes passen).
Moet zeggen dat ik het zelf een leuke expansion vind. Veel kaarten met (al dan niet nieuwe) mechanics die lijken te passen in combo/niche-decks. Violet Illusionist + Cho'gall, Violet Illusionist + Fool's Bane bijvoorbeeld. Cloaked Huntress is ook een gevaarlijke kaart. Als dat hunter deck voet aan de grond krijgt gaan we nog wat meemaken op ranked: secret Hunter everywhere. Discard Warlock gaat ook zeker worden getest. Al met al best een creatieve expansion (ondanks het, in mijn ogen, suffe thema).
Arcane Giant en Menagerie Warden lijken mij alles behalve 'slecht'.
Ik vind dat er de laatste uitbreidingen imo. wat te veel naar Dragons is gekeken.sjettepetJR. schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:58:
[...]
ik hoop vooral dat archetypes zoals dragon meer gepusht worden. kaarten met hoge reward maar met een conditional. er zitten gelukkig wel een aantal dragon kaarten in deze expansion.
Had liever wat meer Beast/Mech/Demon/Murloc gezien ipv. Dragons in de laatste 4 uitbreidingen.
Wat ook nog een probleem is dat BRM en TGT straks uit de roulatie gaan en dus de overige Dragons weer waardeloos zijn zoals is gebeurd met alle mechs na GVG.
Gelukkig heb ik nu ook weer plezier met Dragon Warrior (zonder die Murloc maar met 2e Faerie Dragon)
en ben ook zonder al te veel problemen nu al weer rank 12(in 3 dagen vanaf rank 23)
Ik denk nog steeds dat Hunter card draw mist om de nieuwe kaarten speelbaar te maken.Tektoon schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:11:
Moet zeggen dat ik het zelf een leuke expansion vind. Veel kaarten met (al dan niet nieuwe) mechanics die lijken te passen in combo/niche-decks. Violet Illusionist + Cho'gall, Violet Illusionist + Fool's Bane bijvoorbeeld. Cloaked Huntress is ook een gevaarlijke kaart. Als dat hunter deck voet aan de grond krijgt gaan we nog wat meemaken op ranked: secret Hunter everywhere. Discard Warlock gaat ook zeker worden getest. Al met al best een creatieve expansion (ondanks het, in mijn ogen, suffe thema).
Kirin Tor Mage ziet ook geen play en mage secrets zijn ook nog eens beter
[ Voor 32% gewijzigd door beuker19 op 06-08-2016 15:01 ]
ja, dat is waar, alleen zijn zowel mech als murloc altijd heel erg zoo-stijl geweest waar dragon dat niet is en het door de 'in your hand' mechanic wat ingewikkelder is om te spelen.beuker19 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:27:
[...]
Ik vind dat er de laatste uitbreidingen imo. wat te veel naar Dragons is gekeken.
Had liever wat meer Beast/Mech/Demon/Murloc gezien ipv. Dragons in de laatste 4 uitbreidingen.
Wat ook nog een probleem is dat BRM en TGT straks uit de roulatie gaan en dus de overige Dragons weer waardeloos zijn zoals is gebeurd met alle mechs na GVG.
ik hoop dat blizzard nog een keer een control-twist geeft aan mechs met een nieuwe expansion, aangezien de mechs die in de standard set zitten hier redelijk in passen.
demons had ik nog niet over nagedacht, die kunnen inderdaad ook wel eens wat aandacht krijgen, aangezien ze nog steeds geen synergy met elkaar hebben. en die archetype kan nog wel naar control gestuurd worden.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen na drie jaar nog steeds blijven doordraven over 'control'. Het leidt tot verwarring, scheve verwachtingen en teleurstellingen. De game is zoals hij is. Blizzard heeft recentelijk nog maar eens aangegeven dat ze er heel tevreden mee zijn. Je kunt op een tennisbaan gaan staan en klagen dat de bal de klein is, maar dan moet je gewoon gaan voetballen.

Het benadrukt wel het gimmicky karakter van priest. Kan me moeilijk voorstellen dat er competitive priest decks gaan ontstaan na Karazhan.
Medivh ontbreekt? Ik zou die toch wel in de selectie stoppen, en vrij hoog ook. Maar ik probeer dan ook tot in het hopeloze om iets leuks met summing stone te doen.PCBaas schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:59:
Mijn kaart "review" van ONiK:
Btw, op reddit etc zijn er ook wel erg veel zeikerds al. Zitten best wel leuke kaarten tussen, ook wel meerdere die hierboven niet staan en wel tot leuke combi's leiden (Violet Illusionist, Moat Lurker etc). Ook vrij veel kaarten die erg lekker voor Arena zijn en ook meerdere welke wellicht voor leuke Brawls bedacht zijn. En Prince Malchezaar hoewel imo slecht als je al wat hebt, is toch wel erg leuk voor nieuwe spelers. Ik had alleen priest een extra goede 1-3 mana kaart gegund.
[ Voor 44% gewijzigd door Voutloos op 06-08-2016 21:56 ]
{signature}
Je moet minstens 7+ spells spelen om deze kaart 5 mana of minder te laten zijn, in decks met ~10 spells zit je dan al bijna tegen fatigue aan en de decks die ~15 spells spelen hebben meestal geen mechanismen om Arcane Giant taunt te geven en/of te dupliceren. Het is dus alleen maar een berg aan stats die je pas heel laat in de game kunt neerleggen, heel vaak dood in je hand ligt, en zonder Duplicate/Echo of Medivh o.i.d. is hij volgens mij niet de moeite waard om te spelen.
Menagerie Warden:
In het ideale scenario heb je turn 5 een Druid of the Claw die het een beurt overleeft of een 5/5 Stranglethorn Tiger en dan turn 6 Menagerie Warden. Aan de andere kant is de kans natuurlijk ook heel groot dat je turn 6 geen veld hebt en het maar een 5/5 is. Als je een kleine beast op je veld hebt is hij ook niet echt goed, want daar is z'n mana cost ook naar.
Al met al schatte ik de kans op 25%-50% dat hij daadwerkelijk goed uit komt en dat vond ik simpelweg niet sterk genoeg om een 6 mana slot waard te zijn, vandaar dat ik hem als "slecht" beoordeel. Over deze kaart heb ik het meeste lopen twijfelen, maar ik denk ook niet dat deze kaart het waard is om je deck zwakker te maken door meerdere (matige) hoge mana beasts te spelen om deze kans te verhogen.
Medivh, the Guardian:
☑ slechte stats voor z'n mana
☑ doet niks op het veld op de beurt dat je hem inzet
☑ extra conditie: het weapon gooit alleen maar goede stats op het veld als je grote spells speelt
☑ veel spelen Harrison/Ooze nu er zoveel Warrior wordt gespeelt
☑ hij zorgt er eigenlijk op zichzelf niet voor dat je na een paar turns de game wint, Ysera/Rafaam doen dit veel beter
Buiten dit geeft hij inderdaad heel veel value als je z'n effect volledig kan gebruiken, maar ik denk dat hij simpelweg te traag is om speelbaar te zijn.
5700X | RX 6600
Hij is wat duur voor agro, maar wat agro veel doet is een paar minions op het bord hebben en dan het bord leeg houden met spells, zodat de paar minions niet worden verwijderd en veel face damage kunnen doen. Dit wapen kan opzich hetzelfde doen als de spells, maar het is wel vrij duur.Benjamin- schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:00:
[...]
Kijk dit is nou een prachtige kaart om Control Warrior te promoten, keiharde counter tegen aggro decks, terwijl die voor aggro decks totaal niet boeiend is.
Blijkbaar willen veel mensen control..Tektoon schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:34:
Demon zoo is per WotOG juist uit standard verdwenen. In wild is er prima synergy voor Demons.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen na drie jaar nog steeds blijven doordraven over 'control'. Het leidt tot verwarring, scheve verwachtingen en teleurstellingen. De game is zoals hij is. Blizzard heeft recentelijk nog maar eens aangegeven dat ze er heel tevreden mee zijn. Je kunt op een tennisbaan gaan staan en klagen dat de bal de klein is, maar dan moet je gewoon gaan voetballen.
Ennuh.. Welk online kaartspel zou dan voetbal zijn, in jou schitterende metafoor?
[ Voor 39% gewijzigd door aicaramba op 06-08-2016 23:35 ]
Laten we beginnen met de waarde van de kaart. Een 8/8 is beter dan iedere 7 mana kaart als je puur kijkt naar stats, maar omdat diezelde 7 mana kaarten niet gespeeld worden, moet je terug gaan naar 6 mana, op dat niveau is die absoluut de mana waard. Dan moet je dus naar decks kijken, zoals jij al aangeeft is een deck met 10 spells niet bepaald viable, daarbij hebben bepaalde decks met veel spells, simpelweg betere keuzes.PCBaas schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:43:
Arcane Giant:
Je moet minstens 7+ spells spelen om deze kaart 5 mana of minder te laten zijn, in decks met ~10 spells zit je dan al bijna tegen fatigue aan en de decks die ~15 spells spelen hebben meestal geen mechanismen om Arcane Giant taunt te geven en/of te dupliceren. Het is dus alleen maar een berg aan stats die je pas heel laat in de game kunt neerleggen, heel vaak dood in je hand ligt, en zonder Duplicate/Echo of Medivh o.i.d. is hij volgens mij niet de moeite waard om te spelen.
Tempo Mage is 1 van de decks die wel ruimte zou kunnen maken voor een kaart zoals deze, en met 15 spells is bijv een 5 mana Giant makkelijk haalbaar. Maar is dit DE kaart om te spelen? Moeilijk te zeggen.
Een interessanter deck zou Control Shaman kunnen zijn, 17 spells inclusief kaarten zoals Ancestral Spirit en Faceless, waardoor je opeens wel heel veel grote jongens op het veld kan hebben.
Nog een andere optie is Miracle Rogue, deze heeft ook 17 spells volgens TS, waaronder Conceals, waardoor deze kaart een leuke follow up is nadat je je halve deck heb getrokken met Auctioneer, om te eindigen met een Conceal.
Ik denk dat hij wel ruimte gaat vinden in decks en daarbij zou die belangrijke opvulling kunnen bieden aan fatigue/concede/control Mage, een deck die nu diverse kaarten mist om goed te zijn. Het is geen gamebreaking kaart, maar ik geloof wel dat die speelbaar is in een aantal decks. Of die goed genoeg is, tja dat is de vraag. Vaak is het niet zozeer de kwestie of deze kaart in een deck zou werken, maar of dat die er nog in past.
Ik heb een top 5 gemaakt van kaarten die ik erg leuk vind en zeker ga spelen:
1. Barnes
Ongelofelijke OP kaart. Een zekere toevoeging voor mijn N'zoth decks.
2. Prince Malchezaar
De kaart zal niet veel gespeeld gaan worden op de hogere niveau's. Desondanks vind ik het idee achter deze kaart erg leuk. Jammer dat er maar 1 kaart met deze mechanic uit is gebracht.
3. Swashburglar
Kleine broertje van de Huckster. Huckster heeft me veel value gegeven bij MiraZoth Roque dus ik verwacht van deze kaart niets minder.
4. Ethereal Peddler
Zijn 5/6 stats voor 5 mana zijn enorm sterk. Daarbij KAN zijn battlecry ook nog enorm veel value pakken.
5. Babbling book
Omdat deze kaart een Mage spell pakt en geen random spell kan hij enorm veel value geven. Of het echt een goede kaart gaat zijn vraag ik me af voor Mage.
Geen idee maar ik begin meestal minimaal 12 uur later dan de release tijd. De servers houden het meestal toch niet!VeeGee schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:22:
Iemand enig idee hoe laat de release zal zijn? Ik vermoed dat wij Nederlanders pas vrijdag aan de slag kunnen, of niet?
Adventures verkopen ze in het algemeen ook voor de release, waardoor de serverload niet zo erg is.
Dit bevestigd dat Priest, pure lollig is voor Brawls, niet constructed of Arena.Morphs schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:08:
Purify, de kaart die een onmiddelijke shitstorm in de community teweegbracht:
[afbeelding]
Het benadrukt wel het gimmicky karakter van priest. Kan me moeilijk voorstellen dat er competitive priest decks gaan ontstaan na Karazhan.
Hoezo niet voor Arena? Ik heb met Priest een van de hoogste gemiddeldes.Cyb3 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:58:
[...]
Dit bevestigd dat Priest, pure lollig is voor Brawls, niet constructed of Arena.
Je moet Priest totaal anders draften dan de rest maar is zeker geen slechte class in Arena.
Ben Brode: Purify Will Not Appear in Arena
Ben Brode has clarified that Purify will not be appearing in Arena in the latest episode of Hearthstone Designer Insights. We've recapped below!
The card was not intended to be powerful.
Internally they tried Silence any minion but they're trying to cut back on Silence to see what the game feels like without it.
Purify was 1-mana at one point but was changed due to play testers using it just to cycle through cards.
Ben acknowledges they messed up with the timing on Purify with the community's current views on the Priest class.
Purify is good for the game, but maybe better in a set with flashy, exciting Priest cards.
Ben has hopes for Dragon Priest.
Purify will not show up in Arena. This is due to them not having a system in place where they can balance card appearances individually but do have one which can remove cards completely from the draft. "It won't solve Arena balance but it's a step in the right direction".
Misschien kan je dan beter ook de hele video erbij zettenPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:00:
Toch een statement gekomen dat Purify niet de handigste kaart was op dit moment. Van mij hoeft ook niet elke kaart super sterk te zijn, maar zeker de Priest class verdient toch wel beter..
Ben Brode has clarified that Purify will not be appearing in Arena in the latest episode of Hearthstone Designer Insights. We've recapped below!
Internally they tried Silence any minion but they're trying to cut back on Silence to see what the game feels like without it.
Purify was 1-mana at one point but was changed due to play testers using it just to cycle through cards.
Ben acknowledges they messed up with the timing on Purify with the community's current views on the Priest class.
Purify is good for the game, but maybe better in a set with flashy, exciting Priest cards.
Purify will not show up in Arena. This is due to them not having a system in place where they can balance card appearances individually but do have one which can remove cards completely from the draft. "It won't solve Arena balance but it's a step in the right direction".
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ot7nlHXPLqU]
Niet voor iedereen handig, computers hier op het ministerie crashen nagenoeg van youtubeseparhim schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:11:
[...]
Misschien kan je dan beter ook de hele video erbij zetten
Er zit een Play knop opPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:13:
[...]
Niet voor iedereen handig, computers hier op het ministerie crashen nagenoeg van youtube
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Kun je nog steeds je video erbij zetten natuurlijk, ik vind de uitleg die brode over het hele gedoe gaf nogal zwak.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:13:
[...]
Niet voor iedereen handig, computers hier op het ministerie crashen nagenoeg van youtube
schiet beetje in de verdediging heb ik het idee.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:00:
Toch een statement gekomen dat Purify niet de handigste kaart was op dit moment. Van mij hoeft ook niet elke kaart super sterk te zijn, maar zeker de Priest class verdient toch wel beter..
The future of Hearthstone is minions that generate random spells and spells that generate random minions.
Overheid en IT zijn 2 dingen die juist heel goed samengaan toch? Ik ga er vanuit dat ze bij ministeries juist top notch IT apparatuur hebbenPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:13:
[...]
[ Voor 48% gewijzigd door xelfer op 09-08-2016 09:36 ]
Misschien knap je hier van opjpg97 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:48:
Arrgggh ik haat van die Rogues die coldlight oracles gooien, die dan dupliceren met gang up enz. enz. en je naar de tering laten drawen
[Video: https://www.twitch.tv/animesenshi/v/68601841]
[ Voor 33% gewijzigd door 1lau op 09-08-2016 10:57 ]
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
Ja echt heel vervelend van die spelers die niet een standaard deck spelen.jpg97 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:48:
Arrgggh ik haat van die Rogues die coldlight oracles gooien, die dan dupliceren met gang up enz. enz. en je naar de tering laten drawen
Dat heeft er toch niets mee te maken ?Benjamin- schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:15:
[...]
Ja echt heel vervelend van die spelers die niet een standaard deck spelen.
Ik vind het namelijk ook vervelend om tegen te spelen net zoals tegen Freeze Mage omdat er gewoon geen interactie is en het maakt mij daarbij niet uit of ik nu win of verlies.
Gisteren trouwens ook nog Ragnaros Lightlord uit een pakje getrokken die nog op mijn verlanglijstje stond dus dat is altijd fijn.
Ik denk ook dat ik nu alle speelbare WoTG Legendary's heb en ga nu proberen gold te sparen voor november/december want heb ook nog altijd 5k dust.
[ Voor 25% gewijzigd door beuker19 op 09-08-2016 17:41 ]
OMG LOL, ik kijk met tranen in me'n ogen....... want het is zo waar!Cyb3 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:13:
Interview with HearthStone devs for Karazhan![]()
[video]
at your service
Geen interactie met Fatigue Rogue? Je hebt volop interactie met dat deck, het is alleen niet op de traditionele manier. Iets simpels als jouw totale hoeveelheid kaarten bepaald wat hij gaat doen, daarbij moet je bewust nadenken wat je wilt spelen. Zo wil je bijvoorbeeld niet allemaal 1/1's spelen, wil je geen kaarten trekken en wil je heel bewust on curve spelen, ook al verlies je daardoor waardevolle kaarten.beuker19 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:35:
[...]
Dat heeft er toch niets mee te maken ?
Ik vind het namelijk ook vervelend om tegen te spelen net zoals tegen Freeze Mage omdat er gewoon geen interactie is en het maakt mij daarbij niet uit of ik nu win of verlies.
Het probleem is vaak dat mensen het zich veel te laat realiseren waar ze tegen spelen, maar het deck is super interactief, er zijn maar weinig decks die zich zo keihard laten beinvloeden door de ander dan Fatigue Rogue.
Het is verder niet schadelijk ofzo, maar al die kleine dingetjes doet me toch afvragen wat ze doen met die miljoenen die dit spel iedere maand binnenharkt.
Ik had net hetzelfde maar heb die adventure al heel lang. Was inderdaad raar al die rewards...108rogar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:06:
Ik krijg vandaag bij opstarten opeens alle rewards van League of Explorers weer te zien, voor mijn daily quests. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik gisteren de laatste wing heb gekocht en uitgespeeld.
Het is verder niet schadelijk ofzo, maar al die kleine dingetjes doet me toch afvragen wat ze doen met die miljoenen die dit spel iedere maand binnenharkt.
twitch.tv/esl
Battletag: Iigy#2192
Wie weet hebben ze nu de rope bug gefixed die altijd twee keer door me'n beeld komt.....
at your service
EDIT:
Blijkbaar zijn er veel tokens 1 mana duurder geworden, een redelijk belangrijke verandering als je het mij vraagt, zonder dat dit in de official patch notes staat : http://www.hearthpwn.com/...patch-golden-cards-flavor
[ Voor 48% gewijzigd door PCBaas op 10-08-2016 08:30 ]
5700X | RX 6600
Volgens mij mag je na elke update gewoon het hele spel opnieuw downloadenThe_Butler schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 06:00:
Goeie morgen, wéér 1.5 GB aan hearthstone updates? wtf?
Niet een standaard deck?Benjamin- schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:15:
[...]
Ja echt heel vervelend van die spelers die niet een standaard deck spelen.
9 van de 10 rogues spelen nu zo
Priest of Feast is opzicht wel een goede kaart vind ik maar die zou vooral passen in een control priest deck en daarin mist priest gewoon een aantal goede kaarten
andere 2 kaarten zijn redelijk crap idd
Nou ja, die Onyx bishop is op zich niet slecht. Een 3 mana 3/4 body + een 2 mana resurrect in 1 kaart. Resurrect kun je niet on curve spelen, dus is daarom wat minder speelbaar. Deze kun je on curve spelen en daarmee waarschijnlijk een 2/3/4 drop terughalen.RoricNormannum schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Priest of Feast is opzicht wel een goede kaart vind ik maar die zou vooral passen in een control priest deck en daarin mist priest gewoon een aantal goede kaarten
andere 2 kaarten zijn redelijk crap idd
Evolve hype!PCBaas schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:23:
EDIT:
Blijkbaar zijn er veel tokens 1 mana duurder geworden, een redelijk belangrijke verandering als je het mij vraagt, zonder dat dit in de official patch notes staat : http://www.hearthpwn.com/...patch-golden-cards-flavor
Resurrect is wel een top kaart vinnik. Op zich is er wel iets goeds met die Bishop of zelfs Purify. Daarmee heb je met een kaart namelijk 2 functies en op die manier kan je als het ware meer "functies" in je deck zien te krijgen.ruurd v. schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:46:
[...]
Nou ja, die Onyx bishop is op zich niet slecht. Een 3 mana 3/4 body + een 2 mana resurrect in 1 kaart. Resurrect kun je niet on curve spelen, dus is daarom wat minder speelbaar. Deze kun je on curve spelen en daarmee waarschijnlijk een 2/3/4 drop terughalen.
Het probleem blijft natuurlijk dat je bij priests teveel afhankelijk bent van Combo's en je hebt aan 't begin gewoon een lagere kans om de combo pieces bij elkaar te trekken.
Vermaak me nu ook met een resurrect deck. Misschien is er toch nog wat met Priest na de party
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Jup. Priest past totaal niet in de huidige staat van de meta waarbij je maar gewoon sterke troep on curve moet droppen.Mofkees schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:59:
[...]
Het probleem blijft natuurlijk dat je bij priests teveel afhankelijk bent van Combo's en je hebt aan 't begin gewoon een lagere kans om de combo pieces bij elkaar te trekken.
Priest heeft in mijn ogen wel alles in zich wat HS een toffe game zou kunnen maken.... creatieve card design, interessante combo's, card draw, veel interactieve kaarten, strategisch plannen etc., maar ja daar heb je weinig aan als smorcen gewoon sterker is.
https://twitter.com/bdbrode/status/763435590582796288
Hier maakte ik handig gebruik van door te kijken hoeveel kaarten de tegenstander mulligan'd om een schatting te maken van wat hij speelde en/of hoe grote kans hij heeft op een goede early game, want vrijwel niemand wachtte tot einde van de rope om deze informatie te achterhouden.
Nu nog minder skill in HS.
Ook dit staat niet in de patch notes.
[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 10-08-2016 21:47 ]
5700X | RX 6600
mwoah Skill? Meer een misbruik in dat geval want dat hoort gewoon nietPCBaas schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:54:
Het heeft nu geen zin meer om te wachten op de mulligan van je tegenstander!
Hier maakte ik handig gebruik van door te kijken hoeveel kaarten de tegenstander mulligan'd om een schatting te maken van wat hij speelde en/of hoe grote kans hij heeft op een goede early game, want vrijwel niemand wachtte tot einde van de rope om deze informatie te achterhouden.
(voor de rest begrijp wel wat je bedoel, tis egwoon minion op curve leggen geworden ... )
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Je download niet alleen nieuwe kaarten, maar er zijn ook kaarten e.d. aangepast, een 1 verandert wel naar een 2 door de code aan te passen, maar het plaatje zelf moeten ze ook vervangen.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:54:
[...]
Volgens mij mag je na elke update gewoon het hele spel opnieuw downloaden/lazy
De populairste Rogue decks hebben geen Coldlights of Gang Ups en ook in de Meta Snapshot staat hier niets over. Verder ben ik er al maanden geen 1 tegengekomen.jpg97 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:11:
[...]
Niet een standaard deck?
9 van de 10 rogues spelen nu zo
Dus ga aub ergens anders overdrijven.
Ik vind het wel een positieve verandering, ondanks dat ik er nooit een nadeel aan had maar juist een voordeel, omdat ik nooit mijn kaarten weg doe totdat de ander dat heeft gedaan. Echter is het ook een reden waarom het vaak gebeurd dat niemand iets doet.PCBaas schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:54:
Het heeft nu geen zin meer om te wachten op de mulligan van je tegenstander:
In bepaalde match ups is het gewoon zo belangrijk, een Warrior die 2 kaarten houdt, heeft bijna altijd Fiery War Axe, Warlock die al zijn kaarten wegdoet is vrijwel altijd Reno of een andere vorm van control enz.
Het is absoluut een tactiek, maar het straft de speler die geen zin heeft om te wachten en dat vind ik geen goede zaak.
Developers lagen nog te erg dubbel van het lachen vanwege het om zeep helpen van de priest, dat ze een nieuwe brawl vergaten te maken.Wognummer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:42:
kan iemand me vertellen wat het nut is van de nieuwe Brawl? pick a class krijg gewoon een netdeck?
Battletag: Iigy#2192
Nou heb wel 4 potjes achtermekaar gewonnen met Priest vs Mage, Druid en Paladin. 2 hunters waren te lastig met shitty card draws.mosselmossel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:55:
[...]
Developers lagen nog te erg dubbel van het lachen vanwege het om zeep helpen van de priest, dat ze een nieuwe brawl vergaten te maken.
Edit: nevermind, net een golden hunter geowned
[ Voor 6% gewijzigd door Cyberamp op 10-08-2016 23:43 ]
Inderdaad nogal retarded. Dit hadden ze paar maanden geleden moeten doen om mensen te helpen aan ideeen e.d. Een dag voor de release van de nieuwe uitbreiding is dit volstrekt nutteloos.Wognummer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:42:
kan iemand me vertellen wat het nut is van de nieuwe Brawl? pick a class krijg gewoon een netdeck?
Tevens zijn sommige decks echt slecht. Zo is het Rogue deck echt heel slecht.
Hmm, ik vond het Rogue deck prima. Ik had toevallig een win 5 Tavern Brawls en een win 5 met Rogue en deze heb ik samen gedaan in de Brawl. Ben vrij eenvoudig 5-0 gegaan met het deck. Oke, het is niet een deck zoals ik het zou bouwen, maar het speelt op zich best degelijk.Benjamin- schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:30:
[...]
Tevens zijn sommige decks echt slecht. Zo is het Rogue deck echt heel slecht.
Wat is er skill aan naar een hand kijken?PCBaas schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:54:
Het heeft nu geen zin meer om te wachten op de mulligan van je tegenstander!
Tegenstander denkt dat ik een bepaald deck speel, en maakt fouten.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.