Meh, ik speel voor de gein. Als ik een heerlijke start heb, maar ik ken het wel. Dan mulligan ik naar iets anders. Doe ik ook al jaren in MTG. Ik ga dat niet veranderen.Bosmonster schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:58:
Tuurlijk doe je dat.
Schok misschien voor je, maar sommigen spelen het voor de gein, niet om te tryharden
Ik vermaak me rustig rond rank 15. Verder hoeft voor mij echt niet. Dat kan iedereen wel "lol deck van internet geplukt! LEGENDARY!" is een beetje het niveau van TCG's de laatste jaren. Je ziet het in magic, in hearthstone, in Force Of Will etc. Daar speel ik niet voor, ik bouw eigen random decks, en zie wel wat ik doe.
De tijd dat mensen zelf decks maakte en gewoon lol hadden met het spel is weg. Het draait alleen nog maar om "Dit deck is het sterkste, dus die moet ik hebben!"
[ Voor 10% gewijzigd door corset op 11-08-2016 09:08 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik dacht vannacht om 00.00 ofzo..
niks mis met priest, 1 van de leukste classes om mee te spelen
nothing stops this train
Priest is altijd de leukste met de meeste variaties, in zowel Constructed als Arena. Je moet alleen nog meer moeite doen (geluk hebben) voor je winst.Kol Nedra schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
niks mis met priest, 1 van de leukste classes om mee te spelen
Fun =/= vaak winnen helaas in dit geval.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Dat valt me hier uberhaupt vaker op. Fun mag niet meer, het gaat alleen maar om ranking. Erg jammerMofkees schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:11:
[...]
Priest is altijd de leukste met de meeste variaties, in zowel Constructed als Arena. Je moet alleen nog meer moeite doen (geluk hebben) voor je winst.
Fun =/= vaak winnen helaas in dit geval.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Lol hebben kan sowieso altijd, en priest in Wild is zo erg toch ook weer niet. Misschien heb je alleen meer afwisselling als je oa priest@Wild voor de lol en warrior@Standard voor de zogenaamd makkelijke puntjes speelt.
In beide modi zijn niet alle classes even sterk, maar dat is ook een onmogelijke opgave.
Voor priests die klagen: Dat Purify er nu komt zou ironisch genoeg wel eens té goed uit kunnen pakken. Nu is slechts een adventure suboptimaal, en dan is er met de volgende grote set misschien een des te grotere correctie.
{signature}
voor de meeste misschiencorset schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Dat valt me hier uberhaupt vaker op. Fun mag niet meer, het gaat alleen maar om ranking. Erg jammer
mijn enige ranking die ik wil halen is rank 20 voor de card back
voor de rest interesseert het mij geen bal ^^
Ik denk dat ik teveel troll in de game, als ik een shaman tegenkom met een net deck, dan ga ik express ropen
voor de rest speel ik wel gewoon, terwijl die dude veel irritante emotes doet
nothing stops this train
Ik ga de nieuwe Priest kaarten zeker proberen, wie weet zit er toch wat leuks tussen, je blademaster ressen met Onyx Bishop lijkt mij wel mooi. Jammer alleen dat je dan voor de rest zo weinig minions moet spelen
Atlas#22744
Zoals het nu veranderd is is het inderdaad geen skill. Het opletten op de mulligan zelf wel. Dit geeft een goed beeld van zijn openingshand.corset schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:56:
[...]
Wat is er skill aan naar een hand kijken?Wat krijgen we straks? "De kaarten zijn niet open! Dus geen skill!"? Mulligan maakt geen fuck uit, mensen kunnen je ook gewoon zieken ermee, en je nog afmaken (hoewel dat geluk zeldzaam is). Ik mulligan vaak voor de lol, juist om dit soort dingen even te verzieken.
Tegenstander denkt dat ik een bepaald deck speel, en maakt fouten.
Een faire oplossing vind ik omdat het als 2e mulliganen je winkansen iets vergroot.
Ik vind dit een leuke brawl hoor. Ik houd niet van onbeinvloedbare RNG dus brawl is over het algemeen niet mijn favoriet.Wognummer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:42:
kan iemand me vertellen wat het nut is van de nieuwe Brawl? pick a class krijg gewoon een netdeck?
Deze brawl daar in tegen vond ik erg leuk. Met elke class een keer gewonnen om de decks te kunnen zien. Evolve Shaman vond ik erg leuk om te spelen. Deze zie je niet op de ladder.
Ik speel Evolve Shaman op de ladder! Niet erg hoog, maar tochAstie schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:39:
Evolve Shaman vond ik erg leuk om te spelen. Deze zie je niet op de ladder.
[ Voor 50% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 11-08-2016 11:47 ]
Dat is wel een probleem met HS in mijn ogen. Ze willen graag fun decks stimuleren, maar er is geen game modus waarin ze dit faciliteren. En idd, keer op keer verliezen is gewoon niet leuk.Kasai schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:23:
Fun is er toch wel snel van af als je 5 potjes achter elkaar keihard wordt afgemaakt. Dus in dat opzicht vind ik dat winnen over het algemeen toch wat leuker is dan verliezenEn je hebt natuurlijk verliezen en verliezen, je kan keihard worden afgedroogd, of je speelt een leuk potje waarbij je aan elkaar gewaagd bent.
Want ondanks dat mensen rond rank 20 blijven hangen of normal spelen, ook daar is het gewoon meta decks.
Wanneer je exclusief fun decks speel, dan zal je winrate rond 50% liggen (mits je niet constant 20 ben), jammere is dat deze mensen vaak winnen van meta decks die gespeeld worden door slechte spelers. Dat is ook wat mij zo tegenstaat, wanneer ik win van iemand die de ene fout na de andere maakt, is bij mij de lol er af.Kasai schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:23:
Fun is er toch wel snel van af als je 5 potjes achter elkaar keihard wordt afgemaakt. Dus in dat opzicht vind ik dat winnen over het algemeen toch wat leuker is dan verliezenEn je hebt natuurlijk verliezen en verliezen, je kan keihard worden afgedroogd, of je speelt een leuk potje waarbij je aan elkaar gewaagd bent.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Vanavond op NA, vannacht op EU. Release date is 11 augustus PST niet CET.beebie121 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:14:
Is karazhan pas vanavond playable?
Ik dacht vannacht om 00.00 ofzo..
Heeft er al iemand hier op het board gespeeld? Ik hoop echt dat het een leuke is met een hoop interactie en wat zooi om te slopen.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Niet bepaald. In al die strategy-games waar veel spelers de focus leggen op winnen en de ladder beklimmen is zelfs een winrate van zo'n 45% al vrij gauw 'compleet onspeelbaar'.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:44:
Zegt dit iets over mijn skills dat priest blijkbaar zó slecht in de huidige meta en ik er alsnog aardig wat van verlies?
[...]
Ik weet niet hoe het met jouw fun decks zit, maar de mijne redden het niet op ranked (wild) hoor, die zakker inderdaad terug naar 20. En casual wild is ook geen oplossing, daar zitten (in elk geval op de tijdstippen waarop ik speel) te weinig noobs waardoor je ondanks een lage matchmaking rating alsnog met een netdeck gematcht wordt.Benjamin- schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:08:
Wanneer je exclusief fun decks speel, dan zal je winrate rond 50% liggen (mits je niet constant 20 ben),
Om alsnog quests te halen voor classes waar ik geen goed deck voor heb, maak ik een tijdelijk deck (nog steeds te weinig slots). Daar zijn die nieuwe deck templates dan wel weer handig voor.
Op rang 12 tot legend kom je vooral netdecks tegen. Daar ben ik geen Evolve Shaman tegen gekomen!Piet_Piraat7 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:44:
Zegt dit iets over mijn skills dat priest blijkbaar zó slecht in de huidige meta en ik er alsnog aardig wat van verlies?
[...]
Ik speel Evolve Shaman op de ladder! Niet erg hoog, maar toch
Er zit een groot verschil tussen voorspelbare(beindvloerbare) en onvoorspelbare(niet beinvloerbare) RNG. Om voorspelbare RNG kun je heen spelen en evetueel ook zelf mee spelen ook al houd (net als ik) niet van RNG.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:55:
Lees hier dat 13 van de 45 nieuwe kaarten iets met 'random' in hun effect hebben. Laat toch wel zien dat HS meer richting het onverwachte fun games / hersenloze potjes wil dan een echt strategisch kaartspel
Onvoorspelbare RNG (Yogg bijvoorbeeld) vind ik de grote neergang van het spel.
Kaarten die random spells maken (steeds frequenter in laatste series) zijn dan een stuk subtieler. Je hebt mazzel met de kaart die je krijgt, maar het ding zelf spelen is dan niet gokken.
{signature}
vooral tegen paladin die toch veel gespeeld word in Wild is deze erg goed:
http://www.hearthpwn.com/...2;27242:1;27250:2;33134:1;
Klopt, maar iemand maakte al het grapje dat we straks alleen nog maar spells spelen die random minions maken en minions spelen die random spells casten. Dan is het deckbuilding aspect een beetje zoek.Voutloos schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:42:
GvG had vooral de slechtere soort random. Dingen als Imp-losion leidt tot pure gokken of het 4 ipv 2 damage is, en dan zit er ook nog een zelfde swing in het aantal imps.
Kaarten die random spells maken (steeds frequenter in laatste series) zijn dan een stuk subtieler. Je hebt mazzel met de kaart die je krijgt, maar het ding zelf spelen is dan niet gokken.
Het voordeel is dat je wat meer variatie hebt in wat je zoal tegenkomt in je potjes, maar vanuit een deckbuilding oogpunt zit er weinig strategie achter die random kaarten, en je hebt nog steeds wel behoorlijke variatie in output doordat battlecries niet afgaan maar wel gepaard gaan met lagere stats. Een Ironforge Portal kan bijvoorbeeld een 2/3 geven of een 7/7.
Ik had gisteren een potje op het nieuwe board, maar was wel op mobiel en daar is toch een stuk minder interactie mogelijk. Zag ook een stukje gameplay met de nieuwe kaarten op Polygon.com waar ook op het nieuwe board werd gespeeld. Vind hem iig een stuk leuker dan het WoG boardTektoon schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:22:
[...]
Vanavond op NA, vannacht op EU. Release date is 11 augustus PST niet CET.
Heeft er al iemand hier op het board gespeeld? Ik hoop echt dat het een leuke is met een hoop interactie en wat zooi om te slopen.
[ Voor 4% gewijzigd door ruurd v. op 11-08-2016 15:43 ]
Die zit ook ivm het direct summonen meer richting de slechte soort random.108rogar schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:26:
Een Ironforge Portal kan bijvoorbeeld een 2/3 geven of een 7/7.
{signature}
het gaat niet altijd om de value van de kaart op zich. maar ook de consistency van een kaart. met maar 2 silences is er maar heel weinig kans dat je op het goede moment de goede kaart hebt. als je naast die 2 silences ook nog 2 keer purify gebruikt, heb je 2x zoveel kans dat je op het goede moment de goede kaart hebt. de cycle die purify heeft ondersteunt dit effect.
het zou mij ook niets verbazen als het geen succesvol deck is, maar je moet onthouden dat het geen goed idee is om een class die niet heel succesvol is een extreem sterke kaart te geven, zoals shaman. in toekomstige expansions zullen misschien meer 'inactieve' kaarten toegevoegd worden, waardoor de value van purify een stuk omhoog kan gaan. silence is sowieso geen 'fun-factor' mechanic, dat is waarom blizzard er erg voorzichtig mee om wilt gaan en ook ironbeak owl generfed heeft. de keuze om deze kaart aleen op friendly minions te laten werken is wat mij betreft alleen maar goed.
ikzelf denk dat de kaart beter was geweest als zoiets;
3 mana 1/1 weapon
'whenever you target a minion with your hero power, silence that minion.'
misschien is een 1/4 weapon die elke keer een durability verliest beter.
Het zijn ook altijd dezelfde streamers die bij een Ragnaros to face roepen dat het "pure skill" was.
Ja, Ironforge Portal is die 5 mana kaart die 4 armor en een random 4-drop geeft. Ik had 'm als voorbeeld gebruikt omdat ik 'm van Noxious' rant herinnerde, maar er zijn 5 van die portals. En bij random kaarten die niet automatisch gespeeld worden is de mana cost vaak random en heb je nog veel variatie.Voutloos schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:57:
[...]
Die zit ook ivm het direct summonen meer richting de slechte soort random.Je krijgt mana/boardswing cadeau. Als het een kaart in hand zou maken zou het meteen ook eerlijker zijn. Even voor jouw voorbeeld (ik denk dat je aan 4 mana dacht) : De 2/3 heeft dan een leuke battlecry en de 7/7 juist overload zodat de verschillen tussen die 2 uitersten kleiner worden.
Soms lijkt het wel of je gewoon random woorden typet, want wat je zegt slaat echt als een lul op een drumstel.corset schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:42:
Wel grappig dat mensen altijd klagen "This card will see 0 play!". Jep. dat dachten we eerst ook over Onyxia, Leeroy. En wat zien we nu?
Het zijn ook altijd dezelfde streamers die bij een Ragnaros to face roepen dat het "pure skill" was.
Onyxia en Leeroy worden al gespeeld sinds de beta. Dat is toch wat anders dan een Purify bijvoorbeeld, waarvan je weet dat het simpelweg geen value heeft.
En iets met Ragnaros, waarvan ik geen idee heb waar je dat vandaan haalt. Nog nooit een streamer dat zien zeggen.
The Skeleton Knight (had ik nog niet)
GOLDEN Icehowl (had ik nog niet)
Confessor Paletress
Varian Wrynn
NICE
5700X | RX 6600
Af en toe zegt kripparrian dat voor de grap om zijn geluk te benadrukken.Bosmonster schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:05:
[...]
Soms lijkt het wel of je gewoon random woorden typet, want wat je zegt slaat echt als een lul op een drumstel.
Onyxia en Leeroy worden al gespeeld sinds de beta. Dat is toch wat anders dan een Purify bijvoorbeeld, waarvan je weet dat het simpelweg geen value heeft.
En iets met Ragnaros, waarvan ik geen idee heb waar je dat vandaan haalt. Nog nooit een streamer dat zien zeggen.
Aah tuurlijk. Alle tournament decks hadden evenveel onyxia en leeroy als nu. Niemand heeft ooit volgehouden dat het slechte kaarten waren.Bosmonster schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:05:
[...]
Soms lijkt het wel of je gewoon random woorden typet, want wat je zegt slaat echt als een lul op een drumstel.
Wow....
Mijn punt, aangezien lezen lastig is. Wat nu slechte kaarten kunnen zijn kan een expansion of 2 later totaal anders zijn. Of is dat ook niet goed genoeg?
Dat priest deck van de challenge is duidelijk gemaakt met silence your own minions in het achterhoofd (inclusief purify dus...
[ Voor 4% gewijzigd door ruurd v. op 11-08-2016 22:14 ]
Ligt natuurlijk aan de winrate van een fun deck. Wanneer je spreekt over een fun deck, heb je het eigenlijk over een deck die niet goed genoeg is voor echt hoog niveau, maar wel leuk is. Leuk is natuurlijk relatief, maar je spreekt in ieder geval over decks die binnen een standaard arch type valt. Sommige gaan daar verder in dan andere, zo zijn er weleens mensen geweest die Secret Mage speelde met allerlei kaarten zoals Grand Crusader om dan een keer Mysterious Challenger te trekken. Dat zijn natuurlijke extreme builds die vaak niet zo goed doen.108rogar schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:53:
[...]
Ik weet niet hoe het met jouw fun decks zit, maar de mijne redden het niet op ranked (wild) hoor, die zakker inderdaad terug naar 20. En casual wild is ook geen oplossing, daar zitten (in elk geval op de tijdstippen waarop ik speel) te weinig noobs waardoor je ondanks een lage matchmaking rating alsnog met een netdeck gematcht wordt.
Maar zo heb ik weleens wat Malygos Shaman gespeeld waarbij je allemaal discounts gebruikt om dan een OTK te doen, daarmee kon/kan je echt wel naar 15 komen.
Tevens bestaan er ook nog heel wat fun decks die best wel goed zijn, zo is Dragon Paladin echt geen meta deck en wordt die niet goed genoeg geacht, maar toch kan je hier heel ver mee komen.
Imp-plosion is een verschrikkelijke kaart, maar zelfs dat is voorspelbare RNG, er zijn namelijk maar 3 uitkomsten en spelers speelde vaak zat Imp-plosion op een 2 HP ipv 4 HP. Juist ook door de beperkte uitkomsten was het makkelijk om te bedenken wat je daarna zou doen.Voutloos schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:42:
GvG had vooral de slechtere soort random. Dingen als Imp-losion leidt tot pure gokken of het 4 ipv 2 damage is, en dan zit er ook nog een zelfde swing in het aantal imps.
Dat was bijvoorbeeld het verschil met Piloted Shredder, dat is een enorme sterke kaart, die ook opeens een Doomsayer kon droppen. Dat is gewoon echt ongewenste RNG.
Voorspelbare RNG is gewoon dat er maar zo weinig uitkomsten zijn, dat je deze kan voorspellen, dat betekent niet dat de impact niet gigantisch kan zijn, slechte RNG op turn 3 met Flamewaker + coin + missiles is absoluut mogelijk, net als perfect RNG, maar in beide gevallen is het te voorspellen.
Tevens is niet alle voorspelbare RNG goed, Jugglers zijn nog steeds heel erg problematisch, deze bepalen te vaak de hele game.
Leeroy is altijd al gespeeld, voor de nerf was die al heel populair in combinatie met Faceless, toen is die een paar maanden weinig gespeeld (soms Hunter of Zoolock), toen Thaurissan kwam werd die weer volop gebruikt.corset schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:42:
Wel grappig dat mensen altijd klagen "This card will see 0 play!". Jep. dat dachten we eerst ook over Onyxia, Leeroy. En wat zien we nu?
Onyxia werd in classic wel gebruikt, daarna niet meer tot de FoN nerf.
Wanneer we spreken over dat een kaart nooit gespeeld gaat worden, spreken we wel over in combinatie met de huidige kaarten, niet over de toekomst. Warsong Commander was compleet onspeelbaar totdat Patron er was, zo werkt dat nu eenmaal. In het algemeen mag je wel verwachten dat Blizzard kaarten maakt die nu al bruikbaar zijn, zeker in een adventure voor een class die enorm underpowered is.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Top 5 cards + top 5 sleepercards
(hij is live op NA! @21:41)
(met hilarische Oprah Winfrey knipoog)
[ Voor 14% gewijzigd door Tektoon op 11-08-2016 22:12 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Zelfs dan nog is Purify waardeloos. Je hebt 0 mana silence, dus waarom een 2 mana silence alleen friendly? En je hebt 1 mana +2 health, draw a card. Dus waarom 2 mana halve silence draw a card?Benjamin- schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:28:
[...]
Wanneer we spreken over dat een kaart nooit gespeeld gaat worden, spreken we wel over in combinatie met de huidige kaarten, niet over de toekomst. Warsong Commander was compleet onspeelbaar totdat Patron er was, zo werkt dat nu eenmaal. In het algemeen mag je wel verwachten dat Blizzard kaarten maakt die nu al bruikbaar zijn, zeker in een adventure voor een class die enorm underpowered is.
Er is simpelweg geen scenario waarin deze kaart (met name silence friendly) ooit nuttig wordt ten opzichte van een algemene silence. Met een normale silence voor 1 mana zou deze kaart _mogelijk_ nog play zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 11-08-2016 21:51 ]
Dit is dus echt beperkt denken.Bosmonster schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:50:
[...]
Zelfs dan nog is Purify waardeloos. Je hebt 0 mana silence, dus waarom een 2 mana silence alleen friendly? En je hebt 1 mana +2 health, draw a card. Dus waarom 2 mana halve silence draw a card?
Er is simpelweg geen scenario waarin deze kaart (met name silence friendly) ooit nuttig wordt ten opzichte van een algemene silence. Met een normale silence voor 1 mana zou deze kaart _mogelijk_ nog play zien.
Er zijn meerdere scenarios te bedenken waarin deze kaart beter zou kunnen zijn. 1 hebben we er al, de 2 kaarten waarbij je minions krijgt op basis van de mana kosten, maar er zijn ook scenarios waarbij je meer dan 2 silences zou willen hebben.
Tijd SSC:V vroeg iemand zich af waarom iemand ooit Frost Giant zou willen spelen in Shaman ipv de 5/5, reactie van Xixo was dat als je de kans kreeg 4x die 5/5 zou spelen. Dus ondanks dat de 5/5's beter zijn, dat je toch de 8/8's kan spelen omdat ze bijna net zo goed zijn.
Stel je dus voor dat er kaarten komen die enorme value bieden mits ze gesilenced worden, en een aantal daarvan zijn er al, dan kan het zo maar zijn dat je 3-4 silences wilt hebben.
Daarbij is 0 mana niet automatisch beter dan 2 mana + een kaart, Priest heeft beperkte card draw en Priest is de nr 1 class die heel vaak mana niet gebruikt.
Simpelweg gezegd er zijn altijd mogelijkheden, ook al zijn ze op dit moment nog niet zichtbaar.
tja Silence en PS:W nemen wel 2 kaart sloten terwijl Purify maar eentje inneemt. Je kunt dus meer opties meenemen.Bosmonster schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:50:
[...]
Zelfs dan nog is Purify waardeloos. Je hebt 0 mana silence, dus waarom een 2 mana silence alleen friendly? En je hebt 1 mana +2 health, draw a card. Dus waarom 2 mana halve silence draw a card?
Normaliter zou ik het dus met je eens zijn. Behalve met Purify
Hier ben je een beetje vaag. Denk dat je de "cannot attack" minions bedoelt? Die zijn er praktisch niet en dan nog is heb je hiermee bijvoorbeeld een Yeti voor 2 + 2 mana en 2 kaarten (1 met card draw). M.a.w. gewoon een normale Yeti dus. Volgens mij zien we die ook niet zo veelEr zijn meerdere scenarios te bedenken waarin deze kaart beter zou kunnen zijn. 1 hebben we er al, de 2 kaarten waarbij je minions krijgt op basis van de mana kosten, maar er zijn ook scenarios waarbij je meer dan 2 silences zou willen hebben.
Daarnaast vergeet je volgens mij dat de silence friendly only is, wat de waarde van deze silence totaal weghaalt. Normale silence zou _misschien_ nog speelbaar zijn, maar dan nog is 2 mana te duur.
In het uitzonderlijke geval, dat ze in de toekomst ineens heel veel passive minions gaan toevoegen, moet de value dus al beter zijn dan bijvoorbeeld ancient watcher (4/5 voor 2, of 7/7 voor 4). Wil dit ook maar enigszins interessant worden moeten dat dus 6/6'en voor 2 mana worden ofzo... acht die kans erg klein. En zelfs dan is het het waarschijnlijk nog niet waard.Stel je dus voor dat er kaarten komen die enorme value bieden mits ze gesilenced worden, en een aantal daarvan zijn er al, dan kan het zo maar zijn dat je 3-4 silences wilt hebben.
Wat silences betreft. Een 4 mana 4/3 minion met silence is dan nog interessanter (en die hebben we ook al). Wederom: je krijgt dan effectief voor 2 mana een 4/3 en je silence is niet friendly-only.
Priest is meester van de card draw! Ze hebben een aantal bizarre card draw mechanics. Dat is nog een reden waarom Purify totaal niks toevoegt.Daarbij is 0 mana niet automatisch beter dan 2 mana + een kaart, Priest heeft beperkte card draw en Priest is de nr 1 class die heel vaak mana niet gebruikt.
Simpelweg gezegd er zijn altijd mogelijkheden, ook al zijn ze op dit moment nog niet zichtbaar.
Er zijn zoveel betere algemene silences, dat een silence friendly gewoon waardeloos is. Maar blijven dromen over bergen passive minions in een toekomstige expansion, alleen maar om deze waardeloze kaart een heel klein kansje te geven, kunnen we natuurlijk blijven doen.
Silence is geen silence friendly en de kracht van PW:S zit het natuurlijk juist ook in de +2 health.Mofkees schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:38:
[...]
tja Silence en PS:W nemen wel 2 kaart sloten terwijl Purify maar eentje inneemt. Je kunt dus meer opties meenemen.
Purify is eigenlijk 2 mana cycle a card. Blizzard heeft gelukkig al toegegeven dat het waardeloos is, want ze hebben hem geweerd uit de Arena, om de priest common slot niet te veel te vervuilen. Dat zegt genoeg lijkt me.
Snap niet zo goed waarom we hier Purify lopen verdedigen
[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 11-08-2016 23:53 ]
Cannot attack minions zijn daar onderdeel van, maar er zijn nog maar kaarten, bijvoorbeeld de nieuwe kaart die een minion verwijderd maar weer terugplaatst wanneer die doodgaat. Healbot is ook zo'n kaart. Wat als we er hier nog meer en meer van krijgen, sterke bodies met negatieve effecten. Weet jij nu al dat deze kaart nooit value gaat krijgen? Ik vind dat heel knap.Bosmonster schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:46:
[...]
Normaliter zou ik het dus met je eens zijn. Behalve met Purify
[...]
Hier ben je een beetje vaag. Denk dat je de "cannot attack" minions bedoelt? Die zijn er praktisch niet en dan nog is heb je hiermee bijvoorbeeld een Yeti voor 2 + 2 mana en 2 kaarten (1 met card draw). M.a.w. gewoon een normale Yeti dus. Volgens mij zien we die ook niet zo veel
Daarnaast vergeet je volgens mij dat de silence friendly only is, wat de waarde van deze silence totaal weghaalt. Normale silence zou _misschien_ nog speelbaar zijn, maar dan nog is 2 mana te duur.
[...]
In het uitzonderlijke geval, dat ze in de toekomst ineens heel veel passive minions gaan toevoegen, moet de value dus al beter zijn dan bijvoorbeeld ancient watcher (4/5 voor 2, of 7/7 voor 4). Wil dit ook maar enigszins interessant worden moeten dat dus 6/6'en voor 2 mana worden ofzo... acht die kans erg klein. En zelfs dan is het het waarschijnlijk nog niet waard.
Wat silences betreft. Een 4 mana 4/3 minion met silence is dan nog interessanter (en die hebben we ook al). Wederom: je krijgt dan effectief voor 2 mana een 4/3 en je silence is niet friendly-only.
4/3 met silence is leuk, maar wat als je een Control Priest speel met Resurrect.
Mijn punt is gewoon dat het onmogelijk is om te zeggen dat hij nooit value gaat halen. Op dit moment is de kaart slecht, maar ik ben van mening dat we nog veel te weinig doen met negatieve effecten op eigen kaarten, het moment dat er hier meer van komen, dan kan dit echt wel werken. Acht ik die kans groot? Nee, maar hoeveel kaarten zijn er wel niet jaren later pas goed gaan worden?
De eerste boss met een token druid en de tweede met tempo mage verslagen, de rest kreeg je een deck vooraf.
Ben benieuwd hoe de meta veranderd, ik zie de meeste streamers nu Hunter spelen.
Atlas#22744
Battletag: Iigy#2192
En ik zit nog eens te denken over Purify.. als ze nu ook een paar kaarten hebben die negatieve enchantments op minions kunnen plaatsen.. zoals bijvoorbeeld; This minion cannot attack (aka Pacifism in MtG) of "At the start of your turn, deal 3 damage to it's controller" achtige effecten..
Als er zulk soort kaarten komen dan wil je misschien wel gewoon je friendly minions gaan silencen.
Dan nog zou je waarschijnlijk liever de 0 mana Silence gebruiken, welke op alle targets te gebruiken is. Helaas pak je daar geen kaart mee, maar voor 2 mana een kaart pakken en flink in kaartflexibiliteit inleveren lijkt me verre van ideaal.icemotion schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:14:
Normal is natuurlijk ook relatief makkelijk, wel weer een leuke wing![]()
En ik zit nog eens te denken over Purify.. als ze nu ook een paar kaarten hebben die negatieve enchantments op minions kunnen plaatsen.. zoals bijvoorbeeld; This minion cannot attack (aka Pacifism in MtG) of "At the start of your turn, deal 3 damage to it's controller" achtige effecten..
Als er zulk soort kaarten komen dan wil je misschien wel gewoon je friendly minions gaan silencen.
Silence vs Purify:
- Silence kost 2 mana minder;
- Silence kan je op minions van je tegenstander gebruiker;
- Purify heeft card draw.
Silence 2 - Purify 1 in mijn ogen.
En Silence is al een kaart die ik zelden tot nooit zou spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door xelfer op 12-08-2016 11:03 ]
Of je speelt ze allebei voor Eurnie, Watcher and friendsxelfer schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:02:
[...]
Dan nog zou je waarschijnlijk liever de 0 mana Silence gebruiken, welke op alle targets te gebruiken is. Helaas pak je daar geen kaart mee, maar voor 2 mana een kaart pakken en flink in kaartflexibiliteit inleveren lijkt me verre van ideaal.
[afbeelding]
Silence vs Purify:
- Silence kost 2 mana minder;
- Silence kan je op minions van je tegenstander gebruiker;
- Purify heeft card draw.
Silence 2 - Purify 1 in mijn ogen.
En Silence is al een kaart die ik zelden tot nooit zou spelen.
Het tegoed krijg je vanwege de belangstelling 48 uur later en wordt gekoppeld aan je account (alleen voor apps). Het hebben van een creditcard is aan te raden, adres moet wel op Amerika worden ingesteld, maar als je dit goed doet hoef je niet te knoeien met VPN.
Ik ben wel benieuwd naar die Enchanted Raven (1 mana 2/2). Gegeven dat hij niet zomaar gepingd kan worden, goede follow-up heeft met die Mark kaart en ze daarnaast ook een goede nieuwe beast kaart krijgen (bv icm stranglethorn tiger) zie ik beast druid toch wel iets serieuzer worden. Ik ga in ieder geval een poging wagen.
nothing stops this train
moest wel een lang WC bezoek zijn geweestKol Nedra schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:41:
Heb Karazhan week 1 completed op mijn werkgelijk mijn telefoon van 80% naar 38% batterij ^^
Grappig om op het fora whiners te zien die het niet kunnen halen: http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/20748604696
Boehoehoe, heroic black king sucks, almost impossible.
Dit is eens een gevecht in hearthstone waar je je verstand moet gebruiken.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ben benieuwd!DarthDavy schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:09:
Heroic chess is fantastisch! Voelt echt gelijk schaak aan, want je moet goed nadenken hoe je je schaakstukken op het bord speelt. Ik heb er drie pogingen voor nodig gehad om hem te halen. De derde poging was de goede.
Grappig om op het fora whiners te zien die het niet kunnen halen: http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/20748604696
Boehoehoe, heroic black king sucks, almost impossible.
Net in mijn pauze even de class challenges gedaan, vanavond wagen aan heroic
Atlas#22744
Dat zal tot episch gehuil leiden onder alle legendarische smorcers dan. De komende dagen maar even de battle.net en reddit forums in de gaten houden dusDarthDavy schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:09:
Inderdaad, de eerste twee herioc bosses heb ik in een keer gehaald. Waren niet zo lastig. Die heroic chess heeft me wel een keer of 6-7 gekost. Plaatsing van de schaakstukken is essentieel (en je moet een beetje geluk hebben met je carddraw), een erg toffe vertaling van echt schaken waar ik overigens geen ster in ben.Astie schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:45:
Zojuist de eerste Wing (incl Heroic) uitgespeeld. Erg leuke afwisselende hero's. Heroic voelt alleen niet zo onmogelijk aan zoals eerdere Adventures dat wel hadden. Na een paar keer je deck tweaken heb je al snel de goede samenstelling te pakken.
RNGesus is niet mijn vriend. ik krijg elke keer bij 1/3 en 1/4 kan op negatief, de negatieve uitkomst.
als het lukt is het leuk en kan je crazy tempo swings krijgen. probleem is dat de activators niet hetzelfde zijn als de kaarten die er effect van krijgen. hoop dat er ooit een kaart komt zoals;
4 mana 6/4;
battlecry: discard a card
if this card is discarded, summon it instead.
Mocht je hier ook interesse in hebben, zie dit uitgebreide topic hoe je dit moet doen: http://www.hearthpwn.com/...mazon-10-credit-promotion
Je hebt in ieder geval Android of een Android emulator nodig. Ben helemaal blij, aangezien ik de skins wel leuk vond, maar veel te duur.
Want dat was voorheen ook zo'n succesvol deckAstie schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:15:
[...]
Of je speelt ze allebei voor Eurnie, Watcher and friends
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 12-08-2016 21:41 ]
Andere tijden, andere meta. Je kan er best een leuk deck van maken. Van te voren al ideeën afbranden is erg makkelijk!Bosmonster schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:41:
[...]
Want dat was voorheen ook zo'n succesvol deckGebrek aan silence was volgens mij nooit het probleem.
De meeste klagers over Purify lullen met de Twitch en Reddit spelers mee. Ik vind dat je pas een kaart kan afkraken als je hem zelf getest hebt.
Ik had denk ik ook wel geluk met de acties van de domme blizzard AI, die zette constant zijn minions recht tegenover mijn minions, doordat de AI niet aangepast is op deze gameplay, dat is denk ik ook de grootste reden dat de adventures nooit heel moeilijk zijn.
Zou vet zijn als blizzard een keer deep-learning gebaseerde software tegen pro-spelers laat spelen.
[ Voor 11% gewijzigd door sjettepetJR. op 13-08-2016 00:14 ]
Ik wacht de bevestiging(en) nu af. Voor wie het ook wil proberen: onze goede ouwe Genymotion werkt niet met de Underground app dus je zult verder moeten zoeken.Nostordici schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:20:
Je hebt in ieder geval Android of een Android emulator nodig. Ben helemaal blij, aangezien ik de skins wel leuk vond, maar veel te duur.
Geen idee, maar denk van niet, gewoon per week.Tomski1986 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:28:
Kan je alle nieuwe kaarten al krijgen als je nu Arena speelt?
Atlas#22744
Ik heb een vrij uitgebreide uitleg gepost eerder. Het is vooral een kwestie van logisch nadenken. En blijkbaar kunnen meer mensen dat, want ik ben lang niet de enige inderdaad. Mensen die het niet met je eens zijn "napraters" noemen, is natuurlijk ook erg makkelijk.Astie schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:48:
[...]
Andere tijden, andere meta. Je kan er best een leuk deck van maken. Van te voren al ideeën afbranden is erg makkelijk!
De meeste klagers over Purify lullen met de Twitch en Reddit spelers mee. Ik vind dat je pas een kaart kan afkraken als je hem zelf getest hebt.
Maar als je zelf eerst alles wilt testen voor je een conclusie vormt is natuurlijk je goed recht. Hoor je wel weer zodra je legend hebt bereikt met een silence deck. Of niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 13-08-2016 09:07 ]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Een 5 mana 1-1 zonder effects mag je best afkraken zonder hem te proberen.Astie schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:48:
[...]
Andere tijden, andere meta. Je kan er best een leuk deck van maken. Van te voren al ideeën afbranden is erg makkelijk!
Hearthstone is daar niet skillbased genoeg voor. De spellen die je op een serieuze manier zo kan spelen zijn allemaal 100% skill based, zoals schaken en go.sjettepetJR. schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:12:
Zou vet zijn als blizzard een keer deep-learning gebaseerde software tegen pro-spelers laat spelen.
Volgens reddit lijkt het erop dat de 5 win quests verdwenen zijn. Enkel de win 5 tavern brawls quest zit er nog in.
Ik heb in elk geval de laatste dagen ook enkel 40g quests gezien
Iedereen heeft zijn eigen gedachten over kaarten voordat ze uitkomen. Hoe vaak blijkt het achteraf niet dat de eerste inschattingen compleet ernaast zitten? Hoe vaak hebben de 'grote' spelers het niet mis met hun Tier lijstjes?Bosmonster schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:06:
[...]
Ik heb een vrij uitgebreide uitleg gepost eerder. Het is vooral een kwestie van logisch nadenken. En blijkbaar kunnen meer mensen dat, want ik ben lang niet de enige inderdaad. Mensen die het niet met je eens zijn "napraters" noemen, is natuurlijk ook erg makkelijk.
Maar als je zelf eerst alles wilt testen voor je een conclusie vormt is natuurlijk je goed recht. Hoor je wel weer zodra je legend hebt bereikt met een silence deck. Of niet.
Ik beschuldig niemand direct van het zijn van een naprater. Het valt mij gewoon op dat het vaak opgeblazen wordt. Veel spelers lullen maar met elkaar mee. Totaal geen eigen mening hebben of die van andere kopiëren. Maar als jij je aangesproken voelt vind ik het prima.
Ik denk dat je best met een Silence deck legend kan halen. Als je er een aggro versie van maakt kun je met alles legend worden.
Ik ben ook meermaals met Dragon Priest legend geworden. Veel verklaarde mij voor gek, ook nadat ze met mijn deck gespeeld hadden. Het is ook een vorm van welke archetypes bij jou speltype passen. Ik ben bijvoorbeeld totaal geen aggro speler, dus haal ik nooit hoge winrates met aggro decks.
Ik ook inderdaad. Baalde vanochtend ook al dat het weer een 40g-quest wasKypDurron schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:22:
Zijn er mensen die de laatste dagen nog 60 gold quests gekregen hebben?
Volgens reddit lijkt het erop dat de 5 win quests verdwenen zijn. Enkel de win 5 tavern brawls quest zit er nog in.
+1. Hier ook driemaal op rij een 40 gold quest gekregen. Ook na de re-roll.mosselmossel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:02:
[...]
Ik ook inderdaad. Baalde vanochtend ook al dat het weer een 40g-quest was
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
ik ben het ook aan het proberen, maar krijg het nog niet voor elkaar. Heb nu zo'n eeuwige 'waiting for authorization'melding in beeld...beuker19 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:56:
Net ook even via de Amazon store een gratis hero skin gescoord want ik blijf erbij dat 10€ nog steeds te veel geld is.
Weet ook niet precies hoe en wat het enige wat ik wel heb gedaan is een 1click ingesteld en het werkte gewoon.ruurd v. schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:04:
[...]
ik ben het ook aan het proberen, maar krijg het nog niet voor elkaar. Heb nu zo'n eeuwige 'waiting for authorization'melding in beeld...
Dat had ik dus nog niet gedaan, maar kan nu helemaal niets meer... Ben maar aan het chatten met amazon nubeuker19 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:07:
[...]
Weet ook niet precies hoe en wat het enige wat ik wel heb gedaan is een 1click ingesteld en het werkte gewoon.
EDIT: ik weet niet hoeveel man dit nu aan het proberen is maar het zou me niet verbazen als de boel bij Amazon in de file staat.
[ Voor 35% gewijzigd door Tektoon op 13-08-2016 23:30 ]
het is me zojuist gelukt. ik heb de volgende guide tot op de letter gevolgd: https://www.reddit.com/r/...offered_by_amazon_to_buy/Tektoon schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:26:
Ik heb hetzelfde probleem (met 1-click). Laat het even horen als je een oplossing hebt. Ik wacht de komende 24 uur ff af.
EDIT: ik weet niet hoeveel man dit nu aan het proberen is maar het zou me niet verbazen als de boel bij Amazon in de file staat.
heb het uiteindelijk met die nox android emulator icm tunnelbear VPN gedaan. Volgens mij was de crux uiteindelijk dat je echt een US 1-click account moet hebben. Ik had daarnaast ook mijn NL adres erin staan, pas nadat ik die heb verwijderd kon de heroes voor $9.99 kopen
Goed om te lezen dat het anderen ook lukt
Ik dacht laat ik het ook eens proberen, wellicht is het iets wat ik binnen 15-20 minuten kan doen, en dan is een gratis skin toch leuk meegenomen. Helaas verloopt e.e.a. niet zo soepel als verwacht. Kennelijk conflicteert Avast met Nox met als gevolg een complete system freeze. Als oplossing lees ik dat ik Avast moet de-installeren. Dat is voor mij geen optie. Zoveel gedoe is mij $10,00 niet waard. Dan schaf ik wel een skin aan als ik daar behoefte aan hebNostordici schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:44:
Toch leuk dat het eindelijk is opgemerkt door een aantal mensen, beter laat dan nooit
Goed om te lezen dat het anderen ook lukt
Als ik geen Android Phone had gehad zou ik waarschijnlijk ook geen poging hebben gedaan .VeeGee schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:44:
[...]
Ik dacht laat ik het ook eens proberen, wellicht is het iets wat ik binnen 15-20 minuten kan doen, en dan is een gratis skin toch leuk meegenomen. Helaas verloopt e.e.a. niet zo soepel als verwacht. Kennelijk conflicteert Avast met Nox met als gevolg een complete system freeze. Als oplossing lees ik dat ik Avast moet de-installeren. Dat is voor mij geen optie. Zoveel gedoe is mij $10,00 niet waard. Dan schaf ik wel een skin aan als ik daar behoefte aan heb. Bovendien heb ik Magni (imo de gaafste) al eens gekocht.
Al blijf ik erbij dat 10€ veel te duur is voor een skin en cardback.
Atlas#22744
Veel plezier.Kasai schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 12:48:
Ik ga zometeen naar Vue Hilversum, jammer dat die kaarten verkoop site niet zo rap is
Eens.Astie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:16:
[...]
Iedereen heeft zijn eigen gedachten over kaarten voordat ze uitkomen. Hoe vaak blijkt het achteraf niet dat de eerste inschattingen compleet ernaast zitten? Hoe vaak hebben de 'grote' spelers het niet mis met hun Tier lijstjes?
Ik beschuldig niemand direct van het zijn van een naprater. Het valt mij gewoon op dat het vaak opgeblazen wordt. Veel spelers lullen maar met elkaar mee. Totaal geen eigen mening hebben of die van andere kopiëren. Maar als jij je aangesproken voelt vind ik het prima.
Ik denk dat je best met een Silence deck legend kan halen. Als je er een aggro versie van maakt kun je met alles legend worden.
Ik ben ook meermaals met Dragon Priest legend geworden. Veel verklaarde mij voor gek, ook nadat ze met mijn deck gespeeld hadden. Het is ook een vorm van welke archetypes bij jou speltype passen. Ik ben bijvoorbeeld totaal geen aggro speler, dus haal ik nooit hoge winrates met aggro decks.
Buiten dat inderdaad we er heel vaak naast zitten, simpelweg omdat we sommige synergies inzien en meta veranderingen niet altijd kunnen voorspellen (wat een gigantische invloed heeft op wat speelbaar is), is er ook zoiets als de toekomst.
Als ik even naar een paar kaarten kijk die heel lang zo goed als onspeelbaar waren (in high end decks), voordat die ene kaart uitkwam:
- Paladin Secrets, ze hadden wel een klein beetje play in Classic en misschien Naxx in Aggro Paladin, maar in het algemeen bagger totdat MC uitkwam
- Warsong Commander was gewoon een slechte kaart totdat Grim Patron uitkwam, waardoor die opeens fantastisch werd, en uiteindelijk dood generfd, of tenminste op dit moment nog (al lijken ze Charge minions niet echt te willen toevoegen)
-Frothing Berserker is teruggekomen met Warsong en is gebleven door de vele deathrattles en het feit dat het sowieso een 2/4 met taunt is.
- Kor'Kron Elite is lang niet gespeeld, totdat de snellere Warrior decks kwamen, waaronder de snelle Dragon Warrior.
- Diverse 7+ Damage minions zoals Drakonid Crusher, Onyxia enz die gewoon slecht waren in de meeste gevallen door een 3 mana BGH
- Soul of the Forest die vroeger gewoon bagger was
En zo zijn er nog veel meer kaarten, en vooral ook veel kaarten die veel sterker en populairder zijn geworden door bepaalde kaarten. Soms kan een enkele kaart er voor zorgen dat een matige kaart (en met matig bedoel ik al gewoon een kaart die weinig tot geen play ziet), opeens in de beste decks zit.
Stel bijvoorbeeld dat Beast Druid straks heel sterk is en bijvoorbeeld Taunt Warrior, niet alleen zorgt dat er voor dat er beasts en taunt minions veel meer in de game zitten, maar daarmee ook een kaart zoals Black Knight, omdat deze altijd value haalt tegen dat soort decks.
Nu weet ik dat veel mensen deze kaarten niet zo slecht achten als Purify, maar dat komt ook omdat veel mensen er weinig tot geen aandacht aan gaven. Zoals ze al zeiden tijdens Value Town, deze kaart krijgt nu enorm veel aandacht omdat het enerzijds een Priest kaart is, terwijl Priest nu zwak is, en anderzijds omdat er maar 3 kaarten zijn bijgekomen. Waren er 7 nieuwe Priest kaarten, dan had het allemaal niet zo'n ramp geweest.
In een andere situatie hadden mensen hem nu gewoon slecht geacht en had die mogelijk over 1 of 2 updates opeens in heel veel decks gezeten.
Daarbij wil ik wel mensen laten realiseren dat Blizzard wel echt bezig is met negatieve effecten in het spel te brengen die value kunnen geven, het zijn er steeds maar een paar, maar het is wel iets wat ze het spel echt in proberen te krijgen, om juist hele andere type decks te krijgen.
Ik denk het wel wat Warrior is de meest gespeelde class en de Mad Scientist wat te belangrijk.mosselmossel schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:38:
Is freeze mage echt te traag in deze meta?
Anyway, hebben mensen al veel gespeeld met de nieuwe kaarten? Ik heb zelf nu een control priest met Priest of the Feast en Arcane Anomaly. Vooral die laatste is leuk als je op beurt 1 die kan spelen, met coin en power word shield. Heb je gelijk een 2/5 liggen
Atlas#22744
Voor wie het nog niet gezien had, Ben Brode zegt dat het een bug is en dat ze er naar gaan kijken: https://twitter.com/bdbrode/status/764513777056264193KypDurron schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:22:
Zijn er mensen die de laatste dagen nog 60 gold quests gekregen hebben?
* Overigens vind ik hun conclusie erg vreemd. Als mensen hun N-wins quest niet af krijgen, dan moet er toch een grote alarmbel af gaan. Los het matching probleem op zodat het wel lukt, in plaats van die quests minder uitdelen. Als je niet af en toe wint, dan gaat die 40 goud je ook niet heel vrolijk maken.
Blizzard promote HS als een casual en fun kaartspel en indirect is winnen daarbij (iets) minder belangrijk dan plezier hebben. Win quests zijn daarbij in mijn ogen nogal tegenstrijdig, omdat ze winnen aantrekkelijker maken. Ik kies zelf in ieder geval vaak een smerig smorc deckje als ik snel mijn win 5 quest wil behalen, dan gaat het toch een stuk sneller en makkelijker dan als ik een fun deck erbij pak. Hierdoor speel ik HS anders als ik mijn win quests wil halen, dan wanneer ik voor de lol een aantal potjes speel.108rogar schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:29:
* Overigens vind ik hun conclusie erg vreemd. Als mensen hun N-wins quest niet af krijgen, dan moet er toch een grote alarmbel af gaan. Los het matching probleem op zodat het wel lukt, in plaats van die quests minder uitdelen. Als je niet af en toe wint, dan gaat die 40 goud je ook niet heel vrolijk maken.
Ik had bv gisteren 2 quests om wins te halen met Hunter en weinig tijd. Resultaat is dat ik Face Scumter pakte om ff snel te smorcen naar de overwinning. Als ik 2 quests had die anders waren dan "win x" dan zou ik zeker geen face is the place gespeeld hebben.
Occam's razor en mijn mening: Het is vergezocht en te veel mensen janken.
{signature}
Da's wel een goed punt. Hearthstone voelt voor mij helemaal niet zo casual, maar dat komt waarschijnlijk door al die N-win quests en die netdecks die casual farmen. Ik zou best meer fun quests willen ten koste van win quests, maar de huidige set is ook niet heel boeiend. Misschien zou het wel beter zijn als alle quests even veel opleverden (50 goud dan hopelijk), zodat je echt zelf kunt kiezen waar je zin in hebt zonder goud in te leveren.xelfer schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:08:
Blizzard promote HS als een casual en fun kaartspel en indirect is winnen daarbij (iets) minder belangrijk dan plezier hebben. Win quests zijn daarbij in mijn ogen nogal tegenstrijdig, omdat ze winnen aantrekkelijker maken. [...]
Maar ik blijf er wel bij dat los van de quests af en toe winnen ook belangrijk is, hoe casual het ook wordt.
Ik zou liever iets zien in de richting van, 40 voor 2 wins, 50 voor 3 wins en de x low-cost minions, 60 voor 5 wins en x high-cost minions...of de x wins compleet schrappen en daar bv. x low-cost spells, x high-cost spells en dat soort werk voor in de plaats. Op die manier is voor de quests het winnen geen doel meer en komt de focus op winnen bij de ranked te liggen.108rogar schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:42:
Da's wel een goed punt. Hearthstone voelt voor mij helemaal niet zo casual, maar dat komt waarschijnlijk door al die N-win quests en die netdecks die casual farmen. Ik zou best meer fun quests willen ten koste van win quests, maar de huidige set is ook niet heel boeiend. Misschien zou het wel beter zijn als alle quests even veel opleverden (50 goud dan hopelijk), zodat je echt zelf kunt kiezen waar je zin in hebt zonder goud in te leveren.
Maar ik blijf er wel bij dat los van de quests af en toe winnen ook belangrijk is, hoe casual het ook wordt.
Win with at least 4 murlocs in your deck, win without using hero power, win without spells, win using a maximum of 5 neutral cards. En variaties zonder winnen, play X murlocs, use hero power Y times, silence a friendly minion Z times
{signature}
Dit lijkt mij oprecht een goed idee! Dat zorgt in ieder geval voor de nodige variatie lijkt mijVoutloos schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:43:
Of dingen waardoor je moet experimenteren met gameplay of bepaalde kaarten:
Win with at least 4 murlocs in your deck, win without using hero power, win without spells, win using a maximum of 5 neutral cards. En variaties zonder winnen, play X murlocs, use hero power Y times, silence a friendly minion Z times, ...etc. etc, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Het aantal nepaccounts zal een enorme vlucht hebben genomen dit weekend. Het bleek ook nog niet zo eenvoudig om het in één keer goed te doen dus ik beheer zelf inmiddels ook een klein wagenpark aan emailadressen en accounts. Àls ik dan een keer de juiste gegevens had ingevoerd en geen typvouten maakte in de dertig-letterige(!) emailadressen met dito wachtwoord dan kocht ik de skins weer op de verkeerde server.Amazon schreef op maandag 15 augustus 2016:
• This is a limited time offer. Offer is valid for customers who download Hay Day from Amazon Appstore to an Android device or Fire tablet between August 1, 2016 and August 13, 2016.
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.