• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Benjamin- schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:45:
Mijn ergste nachtmerrie, Hunters zijn terug. Al het gezeur over Aggro Shaman, Druid, Warrior enz boeit mij totaal niet, maar Hunters, wat blijft dat een achterlijke class...
Eens. Heb nu al compleet geen zin meer in deze hele aankomende meta :{

Snap niet waarom ze weer een kaart printen die men secrets gratis laat spelen, zo'n frustrerende niet-leuke game mechanic die secrets

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:13
Tektoon schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:39:
De amazon actie voor de gratis hero skins ( :+ ) is afgebroken en met terugwerkende kracht ingekort tot afgelopen zaterdag. Lol.

[...]

Het aantal nepaccounts zal een enorme vlucht hebben genomen dit weekend. Het bleek ook nog niet zo eenvoudig om het in één keer goed te doen dus ik beheer zelf inmiddels ook een klein wagenpark aan emailadressen en accounts. Àls ik dan een keer de juiste gegevens had ingevoerd en geen typvouten maakte in de dertig-letterige(!) emailadressen met dito wachtwoord dan kocht ik de skins weer op de verkeerde server. 8)7
Was wel te verwachten, er staan op Reddit zelfs verhalen van Russen die doormiddel van multiple accounts (ging vast geautomatiseerd) honderden packs gratis hebben kunnen krijgen. Één Rus heeft zelfs 7000 packs, ga die maar eens allemaal open maken ;)

Amazon en Blizzard zullen wel blij zijn met de extra klandizie, dit geldt echter niet voor Supercell, zij gaven namelijk iedereen 10 dollar. Daarom zullen ze het wel eerder stop gezet hebben. Mja met de maker van onder andere Clash of Clans zou ik niet zo snel medelijden hebben.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 09:29
Benjamin- schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 17:45:
Mijn ergste nachtmerrie, Hunters zijn terug. Al het gezeur over Aggro Shaman, Druid, Warrior enz boeit mij totaal niet, maar Hunters, wat blijft dat een achterlijke class...
Ik moet zeggen dat ik (voorlopig) nog niet zo'n moeite heb met secret hunter. Net wat games met control pally tegen dat deck en vrij makkelijk alles gewonnen.. Maargoed, kan ook toeval zijn geweest.

Ik heb al een tijd niet zo'n moeite meer met hunter. Veel beter dan tijdens de facehunter en deathrattle hunter periode.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Ze krijgen nu absurd belachelijke value uit 2 kaarten, hier kan geen enkele class tegenop. Wanneer een Hunter voor 5 mana een 3/4 speelt 3-5 secrets (heb vandaag 3x tegen Hunter gespeeld, waarbij het ze 2x lukte om de combo zo ver te doen totdat ze 5 secrets actief hadden) en ook nog eens kaarten over houdt in zijn hand, dan weet je dat Blizzard gewoon weer achterlijk bezig is geweest.

Nu zou je kunnen zeggen dat deze combo (Cloaked Huntress + Lock and Load + secrets) niet makkelijk is te krijgen, maar de kracht is dat ze individueel ook nog steeds heel sterk zijn, dus synergy is niet een vereiste.
Cloaked Huntress is gewoon absurd sterk. De 3/4 body is voor 3 mana al heel goed, en combineer je die met 1 secret dan heb je al dikke value. Doordat deze kaart niet gelimiteerd is tot 1 secret zoals Kirin Tor Mage, kan je gewoon absurd veel value halen.

Dit alles is nog erger als je bedenkt dat de Hunter secrets al heel erg sterk zijn, oke de ene is sterker dan de ander, maar echt slechte heb je niet, en je krijgt binnenkort ook nog eens Cat Trick erbij, wat de combo alleen maar sterker maakt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Net in de Arena ook een Hunter met Cloaked Huntress + Bear trap op turn 2 en toen was het snel gg

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

jmxd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:52:
[...]
Eens. Heb nu al compleet geen zin meer in deze hele aankomende meta :{

Snap niet waarom ze weer een kaart printen die men secrets gratis laat spelen, zo'n frustrerende niet-leuke game mechanic die secrets
Grappig, ik vind secrets juist een van de leukere dingen in het spel...om er goed mee om te gaan moet je weten welke secrets de andere class heeft, wat waarschijnlijk is in een deck, je moet nadenken over hoe je ermee omgaat, etc.

Tegen Wiz bv. eerst een low cost minion laten aanvallen, eerst een 'test spell' gooien waarbij een counter niet uitmaakt, etc. Kennis en skill dus om er tegen te spelen.

Eater of Secrets is natuurlijk niet bijzonder aantrekkelijk, maar er is een counter beschikbaar...ook Secretkeeper kan het interessant maken.

Persoonlijk heb ik dan ook geen probleem met Cloaked Huntress. Het zal hier en daar wat tempo geven, maar zonder card drawing ga je snel door je hand heen op een secret-heavy deck. Daarnaast is het geen beast en geen deathrattle, dus past niet goed in de face decks...wat mij betreft ook een pluspunt.

<GOT> Zarhrezz#2885

Nou, de hogere gold quest zijn terug...ik krijg net voor 60 de 'Everyone get in here'...over 2 dagen gaat de Tavern weer open }:|

<GOT> Zarhrezz#2885

Zarhrezz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:47:
[...]

Grappig, ik vind secrets juist een van de leukere dingen in het spel...om er goed mee om te gaan moet je weten welke secrets de andere class heeft, wat waarschijnlijk is in een deck, je moet nadenken over hoe je ermee omgaat, etc.
Klinkt leuk, maar dat is het lastige van Hunter secrets. Oke je weet dat hij Freezing Trap heeft, en dan wat? Een minion moet dan overleven en er moet geen taunt zijn om hem te raken, en dat is al een hele opgave. Normaal is dat niet zozeer een probleem, immers moet je heel wat opgeven voor een secret. Nu niet meer. Hunter kan zijn traps nu gebruiken zonder tempo verlies, zonder een slechte minion oid te spelen. Wat het erger maakt natuurlijk is dat zijn boog alleen maar meer charges krijgt, wat het nog moeilijker maakt om een minion op het veld te houden.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:13
Zarhrezz schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:50:
Nou, de hogere gold quest zijn terug...ik krijg net voor 60 de 'Everyone get in here'...over 2 dagen gaat de Tavern weer open }:|
Nee, helaas, de Tavern Brawl quest was de enige van boven de 40 goud die nog wel uitgedeeld werd.

• aicaramba
108rogar schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:55:
[...]

Nee, helaas, de Tavern Brawl quest was de enige van boven de 40 goud die nog wel uitgedeeld werd.
Ah. Ik vond al dat ik zo'n pech had met de quests.

Benjamin- schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:53:
Klinkt leuk, maar dat is het lastige van Hunter secrets. Oke je weet dat hij Freezing Trap heeft, en dan wat? Een minion moet dan overleven en er moet geen taunt zijn om hem te raken, en dat is al een hele opgave. Normaal is dat niet zozeer een probleem, immers moet je heel wat opgeven voor een secret. Nu niet meer. Hunter kan zijn traps nu gebruiken zonder tempo verlies, zonder een slechte minion oid te spelen. Wat het erger maakt natuurlijk is dat zijn boog alleen maar meer charges krijgt, wat het nog moeilijker maakt om een minion op het veld te houden.
Tja, wellicht is het beter dan face of deathrattle...daar kan ik niet rouwig om zijn, dan stop ik wel een Eater en Secretkeeper in m'n decks :o

Ik speelde zelf al met een secret-heavy Hunter deck omdat ik het leuk vind...deze kaart gaat er wel in zodra ik 'em heb. Waarom ik dit deck ben gaan spelen is omdat ik doodziek werd van de Worgen OTK decks die ik constant tegenkwam...maakt niet uit welke secret je turn 8+ neerlegt, het is einde partij voor dat netdeck. De mooiste was toen een misdirected Worgen face ging op de betreffende Warrior. So worth it. Die was nog beter dan de 17/17 C'Thun die via misdirection z'n baasje voor me afmaakte.

<GOT> Zarhrezz#2885

Nee ik denk niet dat dit deck beter is. Waarom ik het een probleem vind heeft niets met winrate van het deck of tegen mij te maken, het heeft niets met het type deck zozeer (al heb ik een hekel aan Hunter in het algemeen), maar met het feit dat de tempo swing te hoog is, zonder dat je de tijd hebt om je er tegen te kunnen weren, waarna je het standaard Hunter riedeltje krijgt.

Op veel manieren geeft deze kaart/combo je het gevoel van Mysterious Challenger, in 1 beurt krijg je extreme value, en ook al kan je een gedeelte er van verwijderen, lukt het je nooit on-curve om alles te verwijderen (late game wordt een ander verhaal), dat kan ook gewoon niet want geen enkel deck kan zo'n sterk board plaatsen, dat ze hier doorheen kunnen rammen op turn 3-5.
Er zijn dus een aantal grote verschillen met MC:
1. Je kan je dus on curve er niet tegen weren, zolang de Hunter fatsoenlijke kaarten heeft om te spelen, is terugkomen enorm moeilijk en in veel gevallen onmogelijk
2. Je deck zit niet vol met slechte secrets, want waar Secret Paladin soms echt bagger potjes had door steeds maar secrets te trekken, is dat hier sowieso omgekeerd, maar zijn de secrets ook oke om zonder Huntress te spelen
3. Samen met Lock and Load vul je je hand aan met nieuwe kaarten, waaronder secrets

Dit alles zorgt er voor dat het je een veel minder coin flip gevoel geeft, Secret Paladin potjes waren heel RNG afhankelijk, trek je weinig secrets maar wel MC, dan won je vaak, trok je veel secrets maar geen MC, dan was je gewoon de sjaak.

Je kan deze kaart verder ook vergelijken met de ramp van Druid, dus heel veel kaarten/value kunnen spelen zo vroeg in het spel, verschil is dat Druid vaak zwak blijft tegen een enkele kaart zoals removal, Power Overwhelming, Aldor enz enz.

Dit is niet te zeggen dat het deck goed is, ik kan dat echt nog niet beoordelen, het voelt in ieder geval wel sterker, maar dat zegt nog niet veel. Maar dat staat los van design, deze kaart is nu gewoon te sterk, en zolang Lock and Load in het spel zit, kan je zowel early als lategame in combinatie, maar ook los van elkaar, extreem sterke combo's maken.

• aicaramba
Kripparrian begint steeds vaker een zelfde soort frustraties te uiten als ik af en toe doe. Hij heeft de laatste weken al in zeker 3 video's gezegd dat hij het zat is om alleen maar tegen agro te spelen en dat dingen uitproberen 100% van de keren kei hard wordt afgestraft. Hij speelt ongeveer op de zelfde rang als ik. Misschien heeft dat er mee te maken.

aicaramba schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:03:
Kripparrian begint steeds vaker een zelfde soort frustraties te uiten als ik af en toe doe. Hij heeft de laatste weken al in zeker 3 video's gezegd dat hij het zat is om alleen maar tegen agro te spelen en dat dingen uitproberen 100% van de keren kei hard wordt afgestraft. Hij speelt ongeveer op de zelfde rang als ik. Misschien heeft dat er mee te maken.
Nou op alle ranks is aggro/tempo aanwezig al zul je op de hogere ranks zo nu en misschien iets vaker een control deck zien.
Als je gewoon kijkt naar de bekende streamers zie je ook dat ze gewoon tegen dezelfde decks spelen dan spelers op rank 10.
Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer je Legend rank 600 bent en je speelt dan nog aggro Shaman je wel heel zielig bent.

Snelheid is altijd al iets waar veel mensen moeite mee hebben, vooral omdat het veel kaarten onbruikbaar maakt. Aggro kaarten kunnen eigenlijk altijd gebruikt worden, maar end game kaarten zijn veel moeilijker bruikbaar, en moeten vaak ook een direct effect op het veld hebben (Tirion, N'Zoth, Yogg, Grommash, Cenarius enz), want anders kosten ze te veel terwijl aggro gewoon door blijft rammen. Dat maakt het gewoon dat variatie lategame heel erg moeilijk is.
Er zijn zoveel enorm toffe kaarten, maarja hoe speel je ze?

Daarnaast moet ik ook wel zeggen dat er bij Kripp 2 andere factoren speelt, ten eerste is hij voornamelijk een Arena speler, hij is gewend om heel veel variatie te zien en waarbij een heel snel deck veel moeilijker is om te krijgen. Ten tweede is hij gewoon niet bepaald een hele goede deckbuilder of ladder speler. Ja hij maakt veel betere decks dan de meeste spelers, maar dat is vooral omdat de meeste spelers vanaf rank 10 puur alleen netdecks spelen, netdecks die zijn gemaakt door spelers die op ladder veel en veel beter zijn dan hij.

Bij Kripp heb ik vaak gewoon het gevoel dat hij een compleet andere ervaring verwacht van ladder, en iedere keer weer teleurgesteld is dat het niet anders is, een gevoel die wederom veel spelers hebben.

Ik denk dat het grootste probleem nog wel is dat mensen een te grote obsessie hebben met ranked. Mensen spelen met dat nummer of het het allerbelangrijkste is. En natuurlijk is het super om goede rank te halen aan het eind van het seizoen, maar op een gegeven moment moet je je wel afvragen waarom je een bepaald rank wilt halen. Wanneer een deck die ik leuk vind toevallig heel sterk is, dan schiet ik omhoog, 3 maanden geleden rank 5 gehaald met een 65% winrate ofzo (daar zitten alle potjes dan in - met dat deck zat ik geloof ik op 70%), maar sindsdien heb ik vooral veel Dragon Paladin gespeeld, een deck die minder goed is waarmee ik dan op rank 8 ofzo kom. Is dat hoog? Voor mij niet echt, maar het boeit me niet zo. Ik ben nu nieuwe decks aan het uitproberen (voornamelijk Tempo Mage en Murloc Paladin), en daar heb ik nog niet de juiste decks gevonden die ik enerzijds leuk vind om te spelen, en echt goed zijn. So be it.

Het scheelt natuurlijk dat ik niet duizenden kijkers heb die me uitlachen wanneer ik blijf verliezen op 'lage' ranks, maar ik vind uiteindelijk dat Kripp gewoon niet zo moet zeuren.

• aicaramba
Tja. ik vind het niet raar dat als er zoveel coole late game kaarten zijn, je verwacht dat er een redelijk aantal speelbaar zijn. En niet dat je voor die tijd dood bent en als je nog wel leeft ze alsnog niet kan spelen, omdat je dan dood gaat.

Als het van de developers de bedoeling zou zijn dat ze niet speelbaar zijn, zouden ze hun tijd beter in andere kaarten stoppen.

[ Voor 51% gewijzigd door aicaramba op 15-08-2016 22:02 ]

Jup. En dat maakt het zo jammer dat we geen custom modes hebben. Bijvoorbeeld 1 waarbij je met meer begint, of dit nu mana, kaarten of health is. Want met meer Mana kan je duurdere kaarten in je deck doen, met meer kaarten kan je hoger curven (je speelt veel meer kleine minions dan je eigenlijk wilt, omdat je ze niet wilt missen) en met meer health kan je gewoon tot later gaan.

Dat soort dingen zouden gewoon zo enorm leuk zijn omdat het je zo anders laat kijken naar kaarten. Voeg daar dan nog meer dingen aan toe, en het wordt zo tof.
Leukste is dat Blizzard er amper iets voor hoeft te doen. Spelers met 5 mana laten beginnen in een modes? 5 minuten werk en mensen zijn weer blij. Alleen 2-4-6 enz mana kaarten laten spelen, en mensen zijn weer blij.

• aicaramba
Overigens speel ik sinds oNiK met een best greedy paladin deck en kom ik niet super veel agro tegen. Maar dat ter zijde :P

Dat zal er ook veel mee te maken hebben dat er nog flink wat mensen experimenteren.

[ Voor 26% gewijzigd door aicaramba op 15-08-2016 22:23 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:32

Nitai

Live the life you love.

Tektoon schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:39:
De amazon actie voor de gratis hero skins ( :+ ) is afgebroken en met terugwerkende kracht ingekort tot afgelopen zaterdag. Lol.

[...]

Het aantal nepaccounts zal een enorme vlucht hebben genomen dit weekend. Het bleek ook nog niet zo eenvoudig om het in één keer goed te doen dus ik beheer zelf inmiddels ook een klein wagenpark aan emailadressen en accounts. Àls ik dan een keer de juiste gegevens had ingevoerd en geen typvouten maakte in de dertig-letterige(!) emailadressen met dito wachtwoord dan kocht ik de skins weer op de verkeerde server. 8)7
Je kon ook gewoon tektoon+1@gmail.com doen en het eentje ophogen :) Komt het allemaal in tektoon@gmail.com terecht 8)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Ik ben echt niet tegen aggro want het houd de greedy decks ook een beetje op zijn plaats.
Alleen zijn er classes die buiten minions om ook nog eens heel veel damage kunnen doen en dat vind ik wel jammer.
Dragon Warrior, Secret Paladin en Zoo vind ik lang niet zo erg als bijv. Face Hunter, Aggro Shaman, Tempo Mage, of Pirate Warrior omdat die decks er veel meer op gericht zijn om snel veel Face damage te doen zonder daarbij rekening te houden met de tegenstander.

Edit:
Net ook maar even de laatste hero gekocht aangezien ik er 2 gratis had en 9 euro voor 3 heroes vind ik een goede deal.
Ik hoop trouwens wel op een nieuwe heroes van classes die er nog geen hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door beuker19 op 15-08-2016 23:28 ]

Dat is Tempo Mage al lang niet meer, ik weet niet eens of Tempo Mage dat ooit echt is geweest. Maar de populaire Tempo Mage decks spelen Cabalist Tomes, Flamestrike enz. Daarom is het ook Tempo Mage en niet Aggro Mage.
Tempo Mage is dan ook gericht op value, board control krijgen en dan pas aggro gaan.

Ook al lijkt de ervaring geregeld op elkaar, is het verschil enorm.
Als je trouwens toch vaak ervaar dat de tegenstander enorm face gaat, dan outvalue jij de Mage waarschijnlijk zoveel dat ze wel moeten, want anders gaan Fireballs vaak op vijanden ipv Face.

Benjamin- schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:46:
Dat is Tempo Mage al lang niet meer, ik weet niet eens of Tempo Mage dat ooit echt is geweest. Maar de populaire Tempo Mage decks spelen Cabalist Tomes, Flamestrike enz. Daarom is het ook Tempo Mage en niet Aggro Mage.
Tempo Mage is dan ook gericht op value, board control krijgen en dan pas aggro gaan.

Ook al lijkt de ervaring geregeld op elkaar, is het verschil enorm.
Als je trouwens toch vaak ervaar dat de tegenstander enorm face gaat, dan outvalue jij de Mage waarschijnlijk zoveel dat ze wel moeten, want anders gaan Fireballs vaak op vijanden ipv Face.
Ik vind de huidige tempo mage ook lang niet meer zo sterk omdat het eigenlijk niet eens meer een tempo deck is zonder Mad Scientist Unstable Portal en Flame Canon.
Het is meer een value mage met als winconditie een goede Flamewaker of Yogg die je de game wint.

[ Voor 5% gewijzigd door beuker19 op 16-08-2016 00:38 ]

Ik zou niet weten waarom. Mad Scientist maakt qua tempo eigenlijk niet uit, want je speelt nu andere tempo kaarten, bijvoorbeeld Cult Sorcerer (vooral incombinatie met Arcane Blast geeft dit enorm veel tempo), Unstable Portal is eigenlijk nooit echt een specifieke tempo kaart geweest, en Flame Cannon is gewoon vervangen door Arcane Blast.

Persoonlijk heb ik echt niet het gevoel dat die kaarten Tempo Mage echt slechter hebben gemaakt. Tempo Mage heeft sowieso enorm veel keuze qua kaarten, als je een paar Tempo Mage decks over elkaar zou leggen, dan zit je makkelijk over de 40 kaarten.

Wat betreft Tempo als concept:
The best way to understand Tempo is to look at it in relation to your Mana. Tempo is basically a measurement of the speed of your progression through the game, and the main limiting factor to your speed is your Mana restrictions on each turn.

Imagine when you have played a Core Hound onto the board, you have invested 7 units of Tempo (its Mana cost) in order to play it. If you are playing against a Mage, they can Fireball your Core Hound for 4 units of Tempo, and they have gained 3 units of Tempo overall that they can use to develop another card onto the board, putting them ahead. This is one of the big reasons why sticky, hard to remove minions with high health or Deathrattles are preferred, even in Tempo decks, since easy to remove minions are bad for Tempo.
Die Tempo is er nog steeds. Kaarten die goedkoper worden, kaarten die meer effecten krijgen, kaarten die sterker worden, en dan een hoop hele effectieve removal.

Dit is ook waarom Tempo Mage absoluut geen deck is om maar face mee te gaan, tempo zit hem in het feit dat je al die effectieve kaarten, die je andere kaarten NOG meer value geven blijven liggen.

Benjamin- schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:58:
Ik zou niet weten waarom. Mad Scientist maakt qua tempo eigenlijk niet uit, want je speelt nu andere tempo kaarten, bijvoorbeeld Cult Sorcerer (vooral incombinatie met Arcane Blast geeft dit enorm veel tempo), Unstable Portal is eigenlijk nooit echt een specifieke tempo kaart geweest, en Flame Cannon is gewoon vervangen door Arcane Blast.

Persoonlijk heb ik echt niet het gevoel dat die kaarten Tempo Mage echt slechter hebben gemaakt. Tempo Mage heeft sowieso enorm veel keuze qua kaarten, als je een paar Tempo Mage decks over elkaar zou leggen, dan zit je makkelijk over de 40 kaarten.

Wat betreft Tempo als concept:

[...]

Die Tempo is er nog steeds. Kaarten die goedkoper worden, kaarten die meer effecten krijgen, kaarten die sterker worden, en dan een hoop hele effectieve removal.

Dit is ook waarom Tempo Mage absoluut geen deck is om maar face mee te gaan, tempo zit hem in het feit dat je al die effectieve kaarten, die je andere kaarten NOG meer value geven blijven liggen.
Ach wat jij wil jongen.
Mij ging het er om dat Mage wel een heel arsenaal aan Burst damage spells heeft itt. de meer minion based aggro decks zoals Secret Paladin of Dragon Warrior.

Ik heb het misschien iets verkeerd verwoord maar ik bedoelde dus dat de laaste categorie veel sneller je alsnog kan winnen zonder dat er minions in play zijn en dat vind ik een slecht zaak.
15+ Damage moet gewoon niet mogelijk zijn zonder minions.

En unstabe portal was zo'n beetje de koning van Tempo en die kaart alleen kon je de match doen winnen op turn 3/4

[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 16-08-2016 07:10 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:11
Waarom eigenlijk? Winnen via spells is gewoon een andere winconditie. Het geeft een alternatief. Je kan spells gebruiken voor board control maar ook outright win. 15+ damage aan spells is een combo, net zoals je one turn combo wins hebt.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Ik heb de 3x magewin-quest voor 50g...

Dus het is opgelost?

Battletag: Iigy#2192

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

108rogar schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:55:
[...]

Ik heb 50 gold Shaman quest gekregen vandaag.

Atlas#22744

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Benjamin- schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 00:58:
Mad Scientist maakt qua tempo eigenlijk niet uit, want je speelt nu andere tempo kaarten, bijvoorbeeld Cult Sorcerer ...
Mad scientist staat toch wel op eenzame hoogte. Ruilt lekker tegen al die 3/2's die vooral goed op t board zijn maar bij lange na niet de beste deathrattle voor een <4 mana kaart hebben. Een gratis 3 mana kaart welke altijd nog wel in je deck te vinden is, dus ook verdunvoordeel. Er zijn vervangende kaarten (en het is wellicht een goede keus geweest om mad scientist weg te roteren), maar elke vervanging is minder sterk tot nu.

{signature}

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Voutloos schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Mad scientist staat toch wel op eenzame hoogte. Ruilt lekker tegen al die 3/2's die vooral goed op t board zijn maar bij lange na niet de beste deathrattle voor een <4 mana kaart hebben. Een gratis 3 mana kaart welke altijd nog wel in je deck te vinden is, dus ook verdunvoordeel. Er zijn vervangende kaarten (en het is wellicht een goede keus geweest om mad scientist weg te roteren), maar elke vervanging is minder sterk tot nu.
Dit dus; Mad scientist is een enorme tempo kaart waar andere 2 drops nauwelijks aan kunnen tippen.
Chief-XL schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 07:13:
Waarom eigenlijk? Winnen via spells is gewoon een andere winconditie. Het geeft een alternatief. Je kan spells gebruiken voor board control maar ook outright win. 15+ damage aan spells is een combo, net zoals je one turn combo wins hebt.
OTK/Combo deck's vind ik ook niets om eerlijk te zijn.
Doe mij gewoon lekker minion VS minion combat zonder dat ik op turn 6 of 7 dood ga omdat de tegenstander 20+ damage doen met maar 5 damage op het bord.

Spells om board control te krijgen vind wel oké
en zou dan ook graag zien dat we zulke spells meer gaan zien in de toekomst.
ik denk dat zulke veranderingen ook goed voor de game.

• Chief
Ik ben het met je eens in die zin dat ik het ook erg vervelend vind maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak/mening. Anderen vinden het juist supertof om juist die combo te vinden :)
Doe even een stap terug en denk aan het groter plaatje: om die combo te kunnen spelen hebben ze al die kaarten nodig in de hand of ze moeten millen om zo ver te komen. Tot die tijd heb je theoretisch de tijd om je minions te spelen ftw.
De meeste klagers, waaronder ik, spelen denk ik graag langere potten en door de sterkte van de tempo/face decks is dat moeilijk. Dragen vaak argument aan dat je dat soort deck gedachtenloos kan spelen wat niet altijd waar is.
Nog een stap verder terug: Bliz heeft geprobeerd een rock-paper-scissor systeem te implementeren. D.w.z. er bestaat geen "uber" deck. Alles is te counteren. Het probleem in mijn ogen is dat het balanceren met zoveel kaarten en ook nog eens 6 verschillende hero's ontzettend moeilijk is. Een deck dat net ff iets te sterk wordt gaat automatisch veel meer voorkomen. Dan probeert Bliz dat weer te counteren met een paar kaarten waardoor net een andere deck weer hogere win% haalt.

De balance die Bliz zoekt is imho nagenoeg onmogelijk maar dat vind ik ook weer niet zo erg voor een gratis spel!

beuker19 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 07:07:
[...]

Ach wat jij wil jongen.
Mij ging het er om dat Mage wel een heel arsenaal aan Burst damage spells heeft itt. de meer minion based aggro decks zoals Secret Paladin of Dragon Warrior.

Ik heb het misschien iets verkeerd verwoord maar ik bedoelde dus dat de laaste categorie veel sneller je alsnog kan winnen zonder dat er minions in play zijn en dat vind ik een slecht zaak.
15+ Damage moet gewoon niet mogelijk zijn zonder minions.

En unstabe portal was zo'n beetje de koning van Tempo en die kaart alleen kon je de match doen winnen op turn 3/4
Unstable Portal de koning van tempo? Kan je mij die uitleggen. On curve deed die op turn 2 niets, en soms een paar beurten niet, de mana reductie is maar 1 en het was puur random, waardoor je ook 0, 1 of 2 mana minions kon krijgen of gewoon simpelweg een slechte kaart.
UP is geen tempo kaart, het is een value kaart, en dat is heel iets anders.

Burst stelt niets voor als je het niet bij elkaar kan krijgen. 15 damage klinkt heel leuk, maar hoe vaak doe je zoveel op face zonder minions met Tempo Mage? Ik zeer zelden, vooral omdat je win condition zit in goede trades. In de situatie dat een Tempo Mage toch 15 damage op je bakkes kan gooien, dan had je waarschijnlijk toch wel verloren, want dat betekent dat die ook die 15 damage had kunnen gebruiken voor board control, en dan was je alsnog de sjaak.

Wat betreft Secret Paladin vind ik dit wel een hele bijzondere uitspraak, terwijl ik in de 2,5 jaar dat ik HS speel nooit geklaag heb gezien dat Tempo Mage te sterk is, heb ik dat wel heel veel over Secret Paladin gezien, waaronder van jou. Dus een beetje raar dit.

Oh en btw, Warrior is vrij goed in burst damage, vergis je niet.
Voutloos schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Het nadeel van Mage Secrets is echt wel dat ze vaak wel heel makkelijk te counteren zijn, er is een soort van illusie dat Mage Secrets heel sterk zijn, maar voor 3 mana zijn de meeste gewoon ronduit slecht (Ice Block en Barrier zijn vooral de sterke), vandaar dat je ze ook niet meer ziet, los van die 2. In die zin is het verlies van Mad Scientist groot. Maar decks passen zich aan, je krijgt nieuwe kaarten, nieuwe synergies. Een normale play nu op turn 3 is om een 2/3 te spelen en een 3/4 totem weg te blazen met een 1 mana spell. Is dat beter of slechter?

Het heeft allerlei effecten, zoals dat bijvoorbeeld card draw beter is in een deck zonder Mad Scientist, dat de kans dat je een 'slechte' top deck krijgt enz. Plus een bekende counter was natuurlijk Owl.

Mad Scientist is een hele sterke kaart, maar ik vind het te makkelijk om te zeggen of iets het beste was. Shielded Minibot is ook enorm sterk, en standard is nu overgegaan op Doomsayer, tja is dat beter of slechter?

[ Voor 29% gewijzigd door Benjamin- op 16-08-2016 10:58 ]

Chief-XL schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 07:13:
Op zich ben ik het daar wel mee eens, alleen hebben de meeste classes geen opties om face-spells te counteren / voorkomen. Wel is die legendary en Mage heeft een en ander, maar dat is het wel zo'n beetje. Tuurlijk kun je als Warrior armor stacken en als Priest zware heal spelen, maar da's nogal beperkt.

Wat ik leuk zou vinden is wat minion met 'Your hero cannot be targetted by spells and hero powers'. Beschermt je face maar je tegenstander kan er iets tegen doen dus wordt het weer een tactisch spelletje.

Ik snap het geklaag over face-is-the-place ook eigenlijk niet zo. Dit spelletje gaat om je tegenstander op 0 krijgen. Dat kan door minions, dat kan door spells. Als ik een 3/2 heb liggen ga ik natuurlijk face als er een 2/3 aan de overkant ligt...laat je tegenstander de trade maar maken (natuurlijk afhankelijk van wat je tegenstander speelt en of je buffs moet verwachten, maar het idee is hopelijk duidelijk...als je voorligt in de wapenwedloop is zelf traden niet voordelig). Daarnaast is er voor face een counter ruim voor handen in de vorm van Taunt. Je kiest er met je deck dus zelf voor sterk te zijn tegen face of niet.

De OTK combo's vind ik minder leuk om tegen te spelen, maar bv. de Worgen OTK is goed te counteren omdat hij pas late-game kan komen. Als je beurt 8+ zorgt voor een Taunt of de juiste secret op tafel win je zo'n partij gewoon (mits je je health eerder in de partij hoog weet te houden, maar aangezien je tegenstander flink wat kaarten in z'n hand moet hebben voor de combo, moet dat kunnen). Verder ben ik niet zo thuis in de OTK decks, dus geen idee of die goed te counteren zijn. Wat gewoon niet leuk is, is early- of mid-game binnen een beurt afgemaakt worden zonder dat je er echt iets tegen kan doen. Ik zou het persoonlijk geen probleem vinden als de game wat trager wordt, bv. door de player health naar 40 of 50 op te verhogen...de 'turn 5 win or bust' decks worden dan een stuk minder viable en dan wordt ook de start hand minder belangrijk omdat je meer van je deck zult gebruiken.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Chief
Eens maar als je HP naar 40/50 opschuift dan verdwijnt de optie voor face eigenlijk tenzij je weer veel kaarten aanpast. Het werkelijke probleem is de balance van alle mogelijke kaartcombinaties + 6 verschillende hero powers. Ga er maar aan staan voor een spel wat prima F2P te winnen is (ipv P2W)

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Chief-XL schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:59:
Eens maar als je HP naar 40/50 opschuift dan verdwijnt de optie voor face eigenlijk tenzij je weer veel kaarten aanpast. Het werkelijke probleem is de balance van alle mogelijke kaartcombinaties + 6 verschillende hero powers. Ga er maar aan staan voor een spel wat prima F2P te winnen is (ipv P2W)
De reden dat ze HP nog niet omhoog gedaan hebben, is mogelijk om 1 spel niet langdradig te maken.
Hoewel dit niet altijd van toepassing is, duurt een gemiddeld spel 10-14 min.

Als je HP naar 50 zou brengen, denk je dat je snel 20 min/spel speelt, wat (momenteel) niet in het plaatje van blizzard past voor HearthStone.

Battle.net: NagaByrd#2844

Opzicht zou het voor standard niet nodig zijn, wat we nu gewoon missen is Sludge Belcher. Met de nerf op silence en de kracht van N'Zoth, zou een kaart zoals Sludge gewoon heel sterk zijn, en dat is dan ook wel echt iets wat ik mis.

Benjamin- schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:46:
[...]

Unstable Portal de koning van tempo? Kan je mij die uitleggen. On curve deed die op turn 2 niets, en soms een paar beurten niet, de mana reductie is maar 1 en het was puur random, waardoor je ook 0, 1 of 2 mana minions kon krijgen of gewoon simpelweg een slechte kaart.
UP is geen tempo kaart, het is een value kaart, en dat is heel iets anders.

Burst stelt niets voor als je het niet bij elkaar kan krijgen. 15 damage klinkt heel leuk, maar hoe vaak doe je zoveel op face zonder minions met Tempo Mage? Ik zeer zelden, vooral omdat je win condition zit in goede trades. In de situatie dat een Tempo Mage toch 15 damage op je bakkes kan gooien, dan had je waarschijnlijk toch wel verloren, want dat betekent dat die ook die 15 damage had kunnen gebruiken voor board control, en dan was je alsnog de sjaak.
Ach wat jij wil tegen zulke domme uitspraken ga ik niet eens meer in.

Ik kan hier wel weer hele stukken text neerzetten maar ik weet nu al hoe dit eindigd en dat ikscheelt voor niemand leuk.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

beuker19 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:05:
[...]

Ach wat jij wil tegen zulke domme uitspraken ga ik niet eens meer in.

Ik kan hier wel weer hele stukken text neerzetten maar ik weet nu al hoe dit eindigd en dat ikscheelt voor niemand leuk.
damn, hoe ironisch.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• aicaramba
Hele stoere opmerking.. Maar je weet het verleden van het topic (denk ik) niet. Beuker maakt de juiste keuze.

aicaramba schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:13:
[...]

Hele stoere opmerking.. Maar je weet het verleden van het topic (denk ik) niet. Beuker maakt de juiste keuze.
Als je goed leest dan zie je dat hij eerst nog even een persoonlijke aanval doet. Moet hij weten, maar de gevolgen zijn voor hem.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

aicaramba schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:13:
[...]

Sorry maat, maar ik vind het allemaal zo pseudo-aggressief overkomen dat taalgebruik. Beetje te aggro naar mijn mening ;)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• aicaramba
Cyb3 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:19:
[...]

Sorry maat, maar ik vind het allemaal zo pseudo-aggressief overkomen dat taalgebruik. Beetje te aggro naar mijn mening ;)
Ik snap het. Van mij was ook wat te agressief.. Excuses.

Maar in het verleden is dit topic vaak erg ontspoord, vanwege discussies zoals bovenstaand. Vandaar Beukers opmerking.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Houden we het hier een beetje netjes? Het is goed om te zien dat er al een soort van self-control wordt toegepast inmiddels, ik wil dit topic liever ook niet meer gesloten zien worden. Maar tussen de regels door is duidelijk de ergenis te zien tussen verschillende personen.

Dit topic is er niet om elkaar te moeten overtuigen. Geef je mening met argumenten en klaar. Ik heb alle topicreports gelezen, maar onderneem voor nu even geen actie. Ik hoop dat dit ook verder niet nodig zal zijn.

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Maar even voor wat afleiding zorgen dan. :P Van het recentste Tweakers-toernooi, inmiddels weer een paar weken geleden, was ik van plan een verslag te maken. Vannacht heb ik eindelijk ook deel 2 daarvan geplaatst, met de matches uit de poulefase. Vanaf deel 1, met de decklists, kun je hier terecht. Wie dat wat interesseert en zin heeft om het door te lezen, is daar wel eventjes zoet mee. O-)

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Komende donderdag komt Barnes vrij. Een kaart waar veel mensen naar uitkijken! Het is nog even wachten op Medivh en The Curator maar ik ben al aan het brainstormen geslagen.

Nog meer mensen goede ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aeD9vMF.png?2 Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mZalQMP.png?2 Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c8i5rcq.png?2

[ Voor 19% gewijzigd door Tektoon op 16-08-2016 15:15 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:28
Tektoon schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:48:
Komende donderdag komt Barnes vrij. Een kaart waar veel mensen naar uitkijken! Het is nog even wachten op Medivh en The Curator maar ik ben al aan het brainstormen geslagen. Resurrect Priest ga ik ook zeker spelen maar die staat nog in de steigers.

Nog meer mensen goede ideeën?

[afbeelding] [afbeelding]
Ik denk niet dat barnes een goede kaart is in jouw eerste druid deck. Je hebt maar een paar minions die nuttig zijn met zijn effect, fandral, violet teacher en moroes en alleen fandral zou ik zeggen heeft genoeg impact om barnes te gebruiken van die drie.

[ Voor 6% gewijzigd door separhim op 16-08-2016 15:15 ]

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:27
separhim schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:14:
[...]

Ik denk niet dat barnes een goede kaart is in jouw eerste druid deck. Je hebt maar een paar minions die nuttig zijn met zijn effect, fandral, violet teacher en moroes en alleen fandral zou ik zeggen heeft genoeg impact om barnes te gebruiken van die drie.
Ja, ik zou hem eerder in een Nzoth deck verwachten. De value met Tirion of Sylvanas :9

In dat Priest deck past Barnes denk ik beter. Ik speel de laatste paar dagen een variant van Kibler's Feast Priest met veel spells, en dat werkt best goed. Wel mis ik card draw, dus misschien werkt een meer minion heavy deck met Clerics en veel resurrect zoals Tektoon voorstelt ook wel goed. Ik ga het in ieder geval proberen.

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04-2025
ik wil barnes al een tijdje in mijn wild priest nzoth deck stoppen:

http://www.hearthpwn.com/...1;33134:1;42021:1;42031:1;

barnes in combo met deathlords is wat..... onhandig maar vooruit. Malchezaar is vooral voor de lol. Kan zijn dat ik die op den duur eruit haal voor onyx bishop. Twijfel ook over Justicar of een 2e entomb eruit te halen voor een onyx later.
wiljanvdb schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:38:
[...]

Ja, ik zou hem eerder in een Nzoth deck verwachten. De value met Tirion of Sylvanas :9
Of Doomsayer :P
Het is gewoon heel lastig want laatst had ik Y'Shaarj in mijn Arena deck en van alle goede kaarten pakt hij 3x :'( mijn Jeweled Scarab en kijken naar de huidige deck is de kans maar 1 op 5 voor een goede minion en voor de rest maar een 1/1

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 18:45
Ik speel sinds een aantal dagen af en toe een zelfgebrouwt Beast/combo druid. Doet het wel prima maar heeft nog wel wat fine-tuning nodig.
Ik heb er bijvoorbeeld die nieuwe spinnen in zitten, deze overleven best wel vaak een turn waardoor je meer targets hebt voor savage roar. Daarnaast is jeweled scarab wel handig omdat je hiermee vaak een extra savage roar kan krijgen.
Ook mark of y'shaarj is handig om een beetje te cyclen om je synergies optimaler te gebruiken.

• Tektoon
separhim schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:14:
[...]
Ik vond Violet en Moroes wel leuk eigenlijk (net als Summoning Stone maar die ontbreekt in dit deck zie ik) dus in mijn optiek heb je dan 50% kans op een minion waar je iets mee kan. De vraag is inderdaad een beetje hoeveel procent je wilt hebben om Barney te laten renderen en welke minions je goed genoeg vindt om te Barnesen. In dit deck ontbreken nu Mire Keepers en dat is wel een hoge prijs om te betalen.

Barnes met deathrattles gaat altijd wel goed zijn denk ik maar dat vond ik een tikje saai/braaf. Rhonin / Flamewaker lijkt me ook leuk als Barnes-target.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lgb8D5T.png?1

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 18:45
:Y _/-\o_

Ik denk dat manawyrms hierin prima kunnen werken. Omdat je hiervoor toch mulligant en manawyrm wel belangrijk is voor agro.
Ik ga absoluut een Maly Shaman maken met Barnes, je speelt vrijwel alleen spells, en een 1/1 Malygos of Thaurissan is wel heel leuk.

• Tektoon
sjettepetJR. schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:58:
[...]
Ik denk dat manawyrms hierin prima kunnen werken. Omdat je hiervoor toch mulligant en manawyrm wel belangrijk is voor agro.
Ja, dit is er wat mij betreft dus eentje om te testen. Zonder Barnes zou ik ook wyrms kiezen maar in 1/1-vorm heb je er minder aan. Die anomalies zijn conceptueel zuiverder maar wellicht zijn de wyrms praktischer. :)

Liever heb ik ze er helemaal niet in en schrap ik ook de 2-drops maar dan moet de meta zoo-achtig genoeg zijn om de boardclears te voeden. Sowieso verwacht ik wel dat Barnes decks veel finetuning zullen vragen.

• mosselmossel
Gang Up Yogg-Saron! Die al 20 spells deed :D

• Kasai

Kasai

Legendary

Gisteren per ongeluk met mijn Feast Priest ranked gequeued, baalde een beetje omdat ik dacht dat ik zou verliezen. Maar uiteindelijk mijn tegenstander (dragon warrior) naar fatique genomen. Was uiteindelijk leuk potje :)

Atlas#22744

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Kasai schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:47:
Gisteren per ongeluk met mijn Feast Priest ranked gequeued, baalde een beetje omdat ik dacht dat ik zou verliezen. Maar uiteindelijk mijn tegenstander (dragon warrior) naar fatique genomen. Was uiteindelijk leuk potje :)
Ik was al een tijd op zoek naar een lekker control potje met Elise. Ook m'n Priest uit de kast getrokken en aangepast op het deck van Kibler (Feast Priest). Na 2 potjes verloren te hebben van een Shaman en Hunter (aggro beiden) daarna 3 heerlijke potten gespeeld tegen een andere priest (die won door twee keer Jax te gebruiken op het eind, hij speelde ook Elise) en een Midrange Hunter en Control Warrior (deze potten gewonnen).

Ik heb echt genoten! Weliswaar rank 14 nu maar joh, ik speel voor fun. 8)

• Kasai

Kasai

Legendary

Nitai schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:30:
[...]

Ik was al een tijd op zoek naar een lekker control potje met Elise. Ook m'n Priest uit de kast getrokken en aangepast op het deck van Kibler (Feast Priest). Na 2 potjes verloren te hebben van een Shaman en Hunter (aggro beiden) daarna 3 heerlijke potten gespeeld tegen een andere priest (die won door twee keer Jax te gebruiken op het eind, hij speelde ook Elise) en een Midrange Hunter en Control Warrior (deze potten gewonnen).

Nice! Jammer dat je tegen aggro niet veel kan doen. Speel jij met auchenai, circle?

Atlas#22744

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Kasai schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Nice! Jammer dat je tegen aggro niet veel kan doen. Speel jij met auchenai, circle?
Nope, beiden niet (ook geen holy nova), wild pyromancer, spells, 2x excavated evil en een holy fire.

• Kasai

Kasai

Legendary

Nitai schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:47:
[...]

Nope, beiden niet (ook geen holy nova), wild pyromancer, spells, 2x excavated evil en een holy fire.
Nice, ik ook niet, vind het wel relax, soms zit je te wachten op beide kaarten, maar krijg je ze niet en ben je de sjaak. Speel wel 2x nova en 2x excavated evil. Voor de rest doet wild pyromancer zijn ding inderdaad :)

Atlas#22744

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Vandaag met Tempo Mage geprobeerd te ranken. Van 15 naar 10 gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8PZTQFv.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BfaB4ro.png

• Kasai

Kasai

Legendary

Is 2 flamestrikes niet heel erg greedy? Ik zou denk ik 1 vervangen met Yogg.

Atlas#22744

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Twijfel twijfel.. 2700 dust.. welke legendary zal ik eens craften.. Iets uit de classic set zoals misschien Grommash, van Cleef of toch n neutral als Alexstrasza?

Of ga ik misschien toch voor Yogg, gewoon, omdat het kan xD
Martijn19 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:08:
Heb je Thaurissan en/of Antonidas?

Die 2 vind ik altijd lekker comboen met Flamewakers en goedkope spells.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Kasai schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:10:
Is 2 flamestrikes niet heel erg greedy? Ik zou denk ik 1 vervangen met Yogg.
Ik had eerst 1 flamestrike, maar moet zeggen dat 2 flamestrikes mij al meerdere games heeft gewonnen. Ten eerste simpelweg grote kans om uberhaupt een flamestrike te krijgen, tegenstanders verwachten het niet, en tot nu toe kwam 2x board clear wel zeer goed uit.
xelfer schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:16:
[...]

Heb je Thaurissan en/of Antonidas?

Die 2 vind ik altijd lekker comboen met Flamewakers en goedkope spells.
Heb beide ja. Antonidas vind ik iets te traag in de huidige meta.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:28
Martijn19 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:08:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat die double flamestrike en double polymorph niet echt in jouw deck passen. Jij hebt een aggro vorm van tempo mage en dan steken die twee er een beetje uit, ik zou ragnaros en yogg erin plaatsen.
Die Firelands Portal is wel echt een goede kaart en heeft er zeker voor gezorgd dat ik gisteren een paar x verloren heb van een Mage.

Voor de rest niet zo'n fan van Tempo Mage in de huidige meta al kan dat natuurlijk zo weer veranderen.

• Tektoon
Kasai schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:45:
[...]
Dit is 'm denk ik: Kibler's Feast Priest
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FcXNx2u.png?1
icemotion schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:13:
Twijfel twijfel.. 2700 dust.. welke legendary zal ik eens craften.. Iets uit de classic set zoals misschien Grommash, van Cleef of toch n neutral als Alexstrasza?

Hangt er een beetje vanaf welke je nog mist natuurlijk. Van degenen die je noemt speel ik Gromm het vaakst: past in elk warrior deck en die class is nu top dog. Yogg heb ik 'ook maar' gecraft en alhoewel het een goed werkende kaart is speel ik er niet zo graag mee. Op NA heb ik 'm niet en daar speel ik een budget Yogg Druid zonder Yogg: werkt prima.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
Na het zien van de nieuwe kaarten kom ik tot de conclusie dat het opnieuw aggro wins gaat worden. Die free secrets is echt pure horror.
Tomski1986 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:09:
Na het zien van de nieuwe kaarten kom ik tot de conclusie dat het opnieuw aggro wins gaat worden. Die free secrets is echt pure horror.
Ik kon gisteren T3 mijn 3/4 droppen met een Freezing Trap en een Explosive Trap, waarna ik de beurt daarop kon Quick Shotten en een gratis kaartje kon pakken. Ik leefde wel even het goede smorcleven 8) .

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:27
Nitai schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:30:
[...]

Inderdaad erg leuk deck! Ik heb net weer een prachtig potje tegen een andere Priest gespeeld. Op een gegeven moment waren we Excavated Evil's aan het ruilen tot ik eindelijk mijn monkey trok. Daarna was het vrij snel gedaan :) Ik heb Yogg trouwens niet, maar vervangen door Sylvanas en dat gaat prima. Ik trek regelmatig Yogg via een Mind Vision of Thoughsteal.

[ Voor 7% gewijzigd door wiljanvdb op 17-08-2016 13:06 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Tektoon schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:58:
[...]

Dit is 'm denk ik: Kibler's Feast Priest
[afbeelding]
Ah, ik heb een oudere variant, waarin hij zelf nog geen Harrison had, welke ik zelf wel had toegevoegd :+

Atlas#22744

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
xelfer schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:03:
[...]

Ik kon gisteren T3 mijn 3/4 droppen met een Freezing Trap en een Explosive Trap, waarna ik de beurt daarop kon Quick Shotten en een gratis kaartje kon pakken. Ik leefde wel even het goede smorcleven 8) .
Ik heb inmiddels de Kodo in mn Renolock vervangen door een Eater of Secrets, nog geen spijt van gehad. :)
Op turn 6 tegen een Hunter met 3 actieve secrets een Eater spelen en met een Ooze zn boog kapotmaken geeft wel wat voldoening. :*)

Ben btw benieuwd of de nieuwe Karazhan cards uit de wing van morgen wat meer gespeeld gaan worden, zie nu eigenlijk alleen maar Cloaked Huntress en een enkele verdwaalde Moroes in de meta. Mijn rogue decks verheugen zich lig op Barnes (Malyrogue) en/of Arcane Giant icm gang up.
icemotion schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:13:

Nog even helemaal niets.

De meta verschuift nu iedere week, het is nog compleet onduidelijk welke decks goed zullen zijn. Ik zou dan ook echt nu niets craften en wachten totdat alles uit is en dan misschien 2 weken om te kijken wat jij wilt hebben voor welk deck.

Verder zijn die 4 kaarten niet super flexibel in de zin dat ze altijd wel goed zullen zijn, kan me zo maar voorstellen dat 1 van die kaarten uit de meta gaat omdat het bijhorende deck slechter is geworden of dat er betere kaarten zijn. Bijvoorbeeld Yogg is nu sterk in Druid, maar Beast Druid gaat een ding worden naar alle waarschijnlijkheid, wat als die Yogg Druid wegblaast?
Dus ja, ik zou de dust vasthouden en kijken wat er gebeurd. :)

Zojuist op rang 5 aangekomen met onderstaand deck. 72% winrate.
Na wat tweaks in het begin ben ik hierop uitgekomen. Ik speel het puur control en gaat als de brandweer.
Het past dan ook perfect bij mijn afwachtende controlerende speelstijl.

Als iemand anders dit deck gaat testen hoor ik graag de ervaringen en eventuele verbeteringen natuurlijk!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EqqiOvW.png

• Kasai

Kasai

Legendary

Astie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:56:
Na wat tweaks in het begin ben ik hierop uitgekomen. Ik speel het puur control en gaat als de brandweer.

Als iemand anders dit deck gaat testen hoor ik graag de ervaringen en eventuele verbeteringen natuurlijk!

[afbeelding]
Ziet er leuk uit, ik heb wel eens een soortgelijk deck gespeeld. Jammer dat ik Chillmaw niet heb :(

Atlas#22744

• Voutloos
  • Niet online
Mogelijk kan Abomination een soort Chillmaw Lite zijn? Het deck doet verder niets met het dragon aspect.

Misschien is dat juist het verschil, het uitvoeren van de Chillmaw deathrattle is blijkbaar lang niet altijd nodig.

Ik heb juist alles behalve Cairne. N'Zoth gouden gekregen, wat met z'n effect extra leuk is, dus zal hem ook eens daadwerkelijk aan t werk te zetten. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Voutloos op 17-08-2016 15:25 ]

{signature}

Astie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:56:

[afbeelding]
Ziet er goed uit. Het enige wat ik denk ik wel zou doen is synergy toevoegen voor Chillmaw, je hebt natuurlijk wel Azure Drakes, maar dat zijn kaarten die je graag heel snel op het veld wilt hebben. Ik zou dan kijken naar iets als Ysera of zelfs Deathwing, gezien dit kaarten zijn die je vaak langer in je hand hou, en daarmee wel Chillmaw een activator kan geven.

• Kasai

Kasai

Legendary

Voutloos schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:22:
Mogelijk kan Abomination een soort Chillmaw Lite zijn? Het deck doet verder niets met het dragon aspect.

Misschien is dat juist het verschil, het uitvoeren van de Chillmaw deathrattle is blijkbaar lang niet altijd nodig.

Ik heb juist alles behalve Cairne. N'Zoth gouden gekregen, wat met z'n effect extra leuk is, dus zal hem ook eens daadwerkelijk aan t werk te zetten. :)
Ik denk juist niet dat je het doet voor het Deathrattle effect, maar gewoon enkel het feit dat ie deathrattle heeft zodat ie terug komt bij spelen van N'zoth.

Atlas#22744

• Voutloos
  • Niet online
Ja check. Zonder uitvoeren maar met terugkomen met N'Zoth is ie nog wel zn mana ruim waard.

Lees: Craft hem nou maar. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 17-08-2016 15:39 ]

{signature}

Kasai schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:36:
[...]

Ik denk juist niet dat je het doet voor het Deathrattle effect, maar gewoon enkel het feit dat ie deathrattle heeft zodat ie terug komt bij spelen van N'zoth.
Half. Ik speel zelf veel Dragon N'Zoth Paladin, dus deze kaart gebruik ik natuurlijk ook, en heb ik vaak wel de synergy, en ik moet zeggen dat ik hem vaak wel wil laten afgaan, zeker de eerste keer. De tweede keer heb ik dat liever niet gezien ik dan vaak board control heb. Maar met dit soort decks wil je toch wel dat die in het algemeen afgaat, zij moeten jou verslaan, en met 3 damage op alles is dat een stuk lastiger.

Wat betreft het craften van Chillmaw, hou rekening met de rotatie, deze kaart gaat volgend jaar er uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 17-08-2016 15:41 ]

Benjamin- schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Ziet er goed uit. Het enige wat ik denk ik wel zou doen is synergy toevoegen voor Chillmaw, je hebt natuurlijk wel Azure Drakes, maar dat zijn kaarten die je graag heel snel op het veld wilt hebben. Ik zou dan kijken naar iets als Ysera of zelfs Deathwing, gezien dit kaarten zijn die je vaak langer in je hand hou, en daarmee wel Chillmaw een activator kan geven.
Ik heb de Azure's voor de carddraw en de +1 spell power. De synerchy met Chillmaw is een leuke bijkomstigheid.

Je kan hem ombouwen tot een Dragon / N'Zoth variant maar deze werkt voor mij perfect.
Voutloos schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:22:

Dan zou ik eerder Geddon voor Chillmaw doen. Maar dan mis je de synargy met N'Zoth weer. Abomination is leuk maar juist door Chillmaw weten ze neit of er een AOE achteraan komt. Dan zou ik mssn nog eerder een andere DR kaart erin doen. 4 drop?
Astie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:40:
[...]

Ik heb de Azure's voor de carddraw en de +1 spell power. De synerchy met Chillmaw is een leuke bijkomstigheid.

Je kan hem ombouwen tot een Dragon / N'Zoth variant maar deze werkt voor mij perfect.
Zou ik ook niet doen, anders ga je weer naar een vrij standaard Dragon deck, wat ik persoonlijk heel saai vind.
Daarom ook Ysera of Deathwing, dit zijn natuurlijk kaarten die al langere tijd in Control Warrior heel normaal zijn.

• Kasai

Kasai

Legendary

Benjamin- schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:39:
[...]

Half. Ik speel zelf veel Dragon N'Zoth Paladin, dus deze kaart gebruik ik natuurlijk ook, en heb ik vaak wel de synergy, en ik moet zeggen dat ik hem vaak wel wil laten afgaan, zeker de eerste keer. De tweede keer heb ik dat liever niet gezien ik dan vaak board control heb. Maar met dit soort decks wil je toch wel dat die in het algemeen afgaat, zij moeten jou verslaan, en met 3 damage op alles is dat een stuk lastiger.

Wat betreft het craften van Chillmaw, hou rekening met de rotatie, deze kaart gaat volgend jaar er uit.
Hmm ja, dat is wel een goede. Al zijn draken decks wel erg leuk :)

Atlas#22744

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Net ook een lollig moment gehad. Speelde een murlock pal tegen een freeze mage. Ik heb heel veel heals in dat deck maar helaas gaven die horses geen extra healing spells.

Hij trok zijn emperor vrij laat dus ik kon hem op 4 HP krijgen met ice block op, en waarschijnlijk heeft hij nog een copy in hand. Hij had toen ~7 kaarten en nog geen ice spells gespeeld. Ik had 18 leven.

Hij gooide dus emperor op het bord. Ik kon die removen met mijn minions op het bord. Aangezien ik geen heals meer had, had ik besloten in desperatie yogg te spelen. Ik kreeg 2 pal secrets alleen (uit 9 voor de rest onbelangrijke spells) :(

Hij zat dus op 4HP met iceblock en ik met 18 HP. Hij speelde malygos(!!) en begon met frostbolt te schieten. Ik dacht oops lange game voor niks. Echter ging HIJ dood omdat een van de 2 Pal secrets Eye for an Eye was en hij kreeg dus die dikke frostbolt op zichzelf. :)

Die gast had mij toegevoegd en wij konden beiden erom lachen gelukkig

Edit:
Het is op de NA server en daarmee ben ik met 60% winrate op R8 gekomen. Geen nieuwe dure kaarten zoals forbidden healing of Light lord. Moet zeggen dat die horses echt leuk zijn, heb een paar keer ermee 3 anyfin kunnen spelen en op die manier Cthun warriors met 40+ armor dood gemaakt! :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9RiQFka.png

[ Voor 15% gewijzigd door Mofkees op 17-08-2016 16:40 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Mofkees schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:08:
Net ook een lollig moment gehad. Speelde een murlock pal tegen een freeze mage. Ik heb heel veel heals in dat deck maar helaas gaven die horses geen extra healing spells.

Hij trok zijn emperor vrij laat dus ik kon hem op 4 HP krijgen met ice block op, en waarschijnlijk heeft hij nog een copy in hand. Hij had toen ~7 kaarten en nog geen ice spells gespeeld. Ik had 18 leven.

Hij gooide dus emperor op het bord. Ik kon die removen met mijn minions op het bord. Aangezien ik geen heals meer had, had ik besloten in desperatie yogg te spelen. Ik kreeg 2 pal secrets alleen (uit 9 voor de rest onbelangrijke spells) :(

Hij zat dus op 4HP met iceblock en ik met 18 HP. Hij speelde malygos(!!) en begon met frostbolt te schieten. Ik dacht oops lange game voor niks. Echter ging HIJ dood omdat een van de 2 Pal secrets Eye for an Eye was en hij kreeg dus die dikke frostbolt op zichzelf. :)

Die gast had mij toegevoegd en wij konden beiden erom lachen gelukkig

Edit:
Het is op de NA server en daarmee ben ik met 60% winrate op R8 gekomen. Geen nieuwe dure kaarten zoals forbidden healing of Light lord. Moet zeggen dat die horses echt leuk zijn, heb een paar keer ermee 3 anyfin kunnen spelen en op die manier Cthun warriors met 40+ armor dood gemaakt! :)
[afbeelding]
Ik ben vooral benieuwd naar de value van de Knight over meerdere games (20+)
Benjamin- schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:42:
[...]

Zou ik ook niet doen, anders ga je weer naar een vrij standaard Dragon deck, wat ik persoonlijk heel saai vind.
Daarom ook Ysera of Deathwing, dit zijn natuurlijk kaarten die al langere tijd in Control Warrior heel normaal zijn.
Vanaf vrijdag ruim ik natuurlijk wel een plaatsje voor Barnes in, in dit deck. 8) 8)
Astie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:52:
[...]

Vanaf vrijdag ruim ik natuurlijk wel een plaatsje voor Barnes in, in dit deck. 8) 8)
Nu al 2-0 met je deck :p deze week nog maar wat meer testen.

• Mofkees
Astie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:50:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar de value van de Knight over meerdere games (20+)
Die horse is juist erg veelzijdig, tegen control ga je dus zoeken naar meer anyfin, en tegen aggro's is het ook een bron van healing met een body attached (meer concecration is ook nooit verkeerd hier). Soms neem ik gewoon en willekeurig high mana spell pure voor het healing effect. Het heeft mij zo vaak geholpen bij die secret hunters en face shamens.

Had zelfs gedacht om Nzoth te nemen, mss te greedy (4x10mana kaarten) maar is altijd wel leuk met hem erbij :D Heb hem alleen nog niet op NA server. Misschien zijn er ook betere opties dan horses, maar ik heb nog lang niet alle kaarten op NA.

• Tektoon
Mofkees schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:08:
Geen nieuwe dure kaarten zoals forbidden healing of Light lord.
#Sylvanas
#Tirion
#Yogg

Ik heb op NA niet eens Doomsayers, laat staan Warleaders. :')

Overigens vind ik het juist wel leuk om niet de beschikking te hebben over alle kaarten en creatief aan de bak te moeten. Eens zien of ik een ècht budget deck kan klussen met die paarden. :P

• Mofkees
Tektoon schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:09:
[...]

#Sylvanas
#Tirion
#Yogg

Ik heb op NA niet eens Doomsayers, laat staan Warleaders. :')

Overigens vind ik het juist wel leuk om niet de beschikking te hebben over alle kaarten en creatief aan de bak te moeten. Eens zien of ik een ècht budget deck kan klussen met die paarden. :P
ach aan 't begin veel goeie arena runs gehad. eigenlijk in het eerste jaar oid had ik alleen arena gespeeld en op 2 servers dus omdat ik niet perm-arena had :D

Volgens mij had ik ooit 250+ classics packs staan opgeslagen voordat ik uberhaupt met constructed begon. Sylvanas/Tirion had ik al erg lang hoor en bij WotG heb ik dus Yogg kunnen craften. (nu ook al fandral/harald/nog 3 andere crap leg's kunnen trekken uit arena packs). NA is voor mij gewoon F2P nog.

• mosselmossel
Ik heb van de week Bloodmage Thalnos gecraft. Wat is dat toch een bazenkaart.

Nou...daar zit ik dan met m'n win 5 tavern brawl quest deze week...en maar hopen dat je iemand treft die een beetje kan spelen }:|

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tektoon
Haha, ik ging precies hetzelfde zeggen. Ik krijg echt de slechtste spelers tegenover me. Minions met 2 health windfury geven... :F

EDIT: héérlijk die nieuwe secret Hunter. Ik rol ze allemaal zo op met m'n favo mid-shaman. Appeltje-eitje. :7

[ Voor 30% gewijzigd door Tektoon op 18-08-2016 00:24 ]

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 15:21
Zarhrezz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:06:
Nou...daar zit ik dan met m'n win 5 tavern brawl quest deze week...en maar hopen dat je iemand treft die een beetje kan spelen }:|
Ik vond hem goed te doen, twee keer gedaan en twee keer gewonnen. Zijn wel lange potjes. :)

• Kasai

Kasai

Legendary

Haha, vervelend he. Mijn eerste 2 'tegenstanders' snapte er geen anus van, de derde snapte het gelukkig wel. Voegde mij daarna nog even toe om de teamplay te complimenteren :)

Atlas#22744

Gewoon een reroll doen ?
Ik heb nog liever een 40g quest dan een tavern Brawl quest.

• Kasai

Kasai

Legendary

10 gold, kom op, dat kan je toch niet laten schieten.

:+

Atlas#22744

beuker19 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:35:
[...]

Gewoon een reroll doen ?
Ik doe hetzelfde. Liever 10g minder :).
beuker19 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:35:
Gewoon een reroll doen ?
Ik heb na reroll 5 tavern wins, 3 Druid wins (een class die ik eigenlijk nooit speel) en The Meek staan. Mijn plan was met Druid tavern in te gaan voor 3 wins met Druid in tavern, 2 extra tavern wins de dag erop (wins met een class die ik niet veel speel vind ik meestal het makkelijkst in tavern). Maar goed, met deze tavern brawl gaat dat plan duidelijk overboord.Vanavond weer een reroll kans.

Op zich vind ik de tavern brawl deze week wel geinig bedacht, maar inderdaad, sommige mensen snappen er niets van. Natuurlijk is het de eerste keer even wennen en daardoor was het wel krap (m'n ally zat op 3 fatigue burn aan het eind van de rit, was redelijk op het randje en zo'n 40 minuten totaal). Het kan zeker sneller als je een ally krijgt die 'em al eerder gedaan heeft (de juiste minions 2-side uberbuffen en healen moet het wel doen), maar het blijft een langzame brawl waarbij je ook nog eens erg afhankelijk bent van je random ally. Als je nou kon kiezen 'em te spelen met mensen uit je friend list zou ik 'em vaker doen, maar nu...nee, doe maar niet.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1 ... 89 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.