beuker19 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 07:07:
[...]
Ach wat jij wil jongen.
Mij ging het er om dat Mage wel een heel arsenaal aan Burst damage spells heeft itt. de meer minion based aggro decks zoals Secret Paladin of Dragon Warrior.
Ik heb het misschien iets verkeerd verwoord maar ik bedoelde dus dat de laaste categorie veel sneller je alsnog kan winnen zonder dat er minions in play zijn en dat vind ik een slecht zaak.
15+ Damage moet gewoon niet mogelijk zijn zonder minions.
En unstabe portal was zo'n beetje de koning van Tempo en die kaart alleen kon je de match doen winnen op turn 3/4
Unstable Portal de koning van tempo? Kan je mij die uitleggen. On curve deed die op turn 2 niets, en soms een paar beurten niet, de mana reductie is maar 1 en het was puur random, waardoor je ook 0, 1 of 2 mana minions kon krijgen of gewoon simpelweg een slechte kaart.
UP is geen tempo kaart, het is een value kaart, en dat is heel iets anders.
Burst stelt niets voor als je het niet bij elkaar kan krijgen. 15 damage klinkt heel leuk, maar hoe vaak doe je zoveel op face zonder minions met Tempo Mage? Ik zeer zelden, vooral omdat je win condition zit in goede trades. In de situatie dat een Tempo Mage toch 15 damage op je bakkes kan gooien, dan had je waarschijnlijk toch wel verloren, want dat betekent dat die ook die 15 damage had kunnen gebruiken voor board control, en dan was je alsnog de sjaak.
Wat betreft Secret Paladin vind ik dit wel een hele bijzondere uitspraak, terwijl ik in de 2,5 jaar dat ik HS speel nooit geklaag heb gezien dat Tempo Mage te sterk is, heb ik dat wel heel veel over Secret Paladin gezien, waaronder van jou. Dus een beetje raar dit.
Oh en btw, Warrior is vrij goed in burst damage, vergis je niet.
Voutloos schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:12:
[...]
Mad scientist staat toch wel op eenzame hoogte. Ruilt lekker tegen al die 3/2's die vooral goed op t board zijn maar bij lange na niet de beste deathrattle voor een <4 mana kaart hebben. Een gratis 3 mana kaart welke altijd nog wel in je deck te vinden is, dus ook verdunvoordeel. Er zijn vervangende kaarten (en het is wellicht een goede keus geweest om mad scientist weg te roteren), maar elke vervanging is minder sterk tot nu.
Het nadeel van Mage Secrets is echt wel dat ze vaak wel heel makkelijk te counteren zijn, er is een soort van illusie dat Mage Secrets heel sterk zijn, maar voor 3 mana zijn de meeste gewoon ronduit slecht (Ice Block en Barrier zijn vooral de sterke), vandaar dat je ze ook niet meer ziet, los van die 2. In die zin is het verlies van Mad Scientist groot. Maar decks passen zich aan, je krijgt nieuwe kaarten, nieuwe synergies. Een normale play nu op turn 3 is om een 2/3 te spelen en een 3/4 totem weg te blazen met een 1 mana spell. Is dat beter of slechter?
Het heeft allerlei effecten, zoals dat bijvoorbeeld card draw beter is in een deck zonder Mad Scientist, dat de kans dat je een 'slechte' top deck krijgt enz. Plus een bekende counter was natuurlijk Owl.
Mad Scientist is een hele sterke kaart, maar ik vind het te makkelijk om te zeggen of iets het beste was. Shielded Minibot is ook enorm sterk, en standard is nu overgegaan op Doomsayer, tja is dat beter of slechter?
[
Voor 29% gewijzigd door
Benjamin- op 16-08-2016 10:58
]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900