Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 13:54
Mede-auteur:
  • Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:05

Royy90

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/night1/openingsbanner.png

Op vrijdag 22 juli 2016 om 20:00 uur zal de eerste editie van Gathering of Tweakers Hearhstone Night van start gaan.
Dit toernooi zal in één avond afgewerkt worden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/night1/inschrijven.png
Inschrijven kan tot uiterlijk vrijdag 22 juli 2016 19:59 uur. Dit doe je via http://challonge.com/tournaments/signup/rXXj0JKQYS. Hierbij graag je battletag inclusief uniek nummer opgeven.

Inchecken kan vanaf 19:00 uur.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/night1/uitslagenenstand.png
Uitslagen en standen kunt u vinden op http://challonge.com/GOTHSN1.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/night1/regelement.png
TOERNOOIREGELS
1 - Uitsluitend EU server
2 - Tussen de wedstrijden mag er van decks/classes veranderd worden
3 - Standard format
4 - Conquest format
5 - Uitbreidingen die uitkomen tijdens het toernooi mogen gebruikt worden

WEDSTRIJDREGELS (POULEFASE)
1 - Spectator mode moet toegestaan zijn
2 - Best of 3
3 - 3 verschillende classes, één ban
4 - Gelijkspel*? Game overspelen met dezelfde decks
5 - Winnaar switcht class, verliezer mag switchen
6 - Friendly match omgeving niet verlaten
7 - Tijdens de wedstrijd geen decks wijzigen
8 - Disconnect is een loss van die game. Na reconnect kan de volgende game gespeeld worden.
9 - Voor de wedstrijd begint dient iedere speler zijn classes aan elkaar bekend te maken. Dit doen we via http://www.deckselect.eu

Ter informatie: Een wedstrijd bestaat uit maximaal 3 games. Wanneer er een disconnect is in een game dan is die game verloren en niet de wedstrijd.

WEDSTRIJDREGELS (KNOCKOUT FASE)
1 - Spectator mode moet toegestaan zijn
2 - Best of 5
3 - 4 verschillende classes, één ban
4 - Gelijkspel*? Game overspelen met dezelfde decks
5 - Winnaar switcht class, verliezer mag switchen
6 - Friendly match omgeving niet verlaten
7 - Tijdens de wedstrijd geen decks wijzigen
8 - Disconnect is een loss van die game. Na reconnect kan de volgende game gespeeld worden.
9 - Voor de wedstrijd begint dient iedere speler zijn classes aan elkaar bekend te maken. Dit doen we via http://www.deckselect.eu

Ter informatie: Een wedstrijd bestaat uit maximaal 5 games. Wanneer er een disconnect is in een game dan is die game verloren en niet de wedstrijd.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/night1/deelnemers.png
TWEAKERSNAAMBATTLETAG
#1DarthDavyDarthDavy#2284
#2AstieAstie#2155
#3FindailParcival#2583
#4The VirtualtheVirtual#2588
#5An1mAAn1mA#1336
#6TheButlerTheButler#2327
#7JeesparJeespar#2890
#81lauAnimeSenshi#2863
#9KasaiMarkjuh#2947
#10BartskeBartske#1483
#11Martijn1986Volrath#2334

[ Voor 9% gewijzigd door Astie op 03-10-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35

Thompson

Beeromaniac

Best of 3 of first to 3 is wel een belangrijk verschil ;)
First to 3 = Best of 5.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thompson schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:56:
Best of 3 of first to 3 is wel een belangrijk verschil ;)
First to 3 = Best of 5.
Helemaal waar, slecht copy-pasta werk :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:47

1lau

Hearthstone Arena Player

Ik ben er weer bij

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Kasai

Legendary

Ich bin dabei! Gewoon standard toernooi, heb er zin in :D

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:43
Het lijkt erop dat ik voor de verandering er eens bij kan zijn;

een vraag; waarom staat er na de verschillende classes "1 ban"? mag je je tegenstander verbieden een bepaalde class te spelen ofzo?

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Butler schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:12:
Het lijkt erop dat ik voor de verandering er eens bij kan zijn;

een vraag; waarom staat er na de verschillende classes "1 ban"? mag je je tegenstander verbieden een bepaalde class te spelen ofzo?
Via www.deckselect.eu geef je beide je 3 (poulefase) / 4 (knockout fase) classes op. De tegenstander krijg die te zien en mag er dan één van bannen.
Zo kun je het toernooi nog tactischer aanvliegen.

Bijvoorbeeld je hebt hele sterke decks maar die zijn zwak tegen Shaman. Dan ban je altijd Shaman en anders bijvoorbeeld Warlock.
Speel je Freeze Mage in je lineup dan is een Warrior een insta ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:48
Astie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:16:
[...]

Via www.deckselect.eu geef je beide je 3 (poulefase) / 4 (knockout fase) classes op. De tegenstander krijg die te zien en mag er dan één van bannen.
Zo kun je het toernooi nog tactischer aanvliegen.

Bijvoorbeeld je hebt hele sterke decks maar die zijn zwak tegen Shaman. Dan ban je altijd Shaman en anders bijvoorbeeld Warlock.
Ja ik even een vraag over die deckselect, want toen ik tegen een van admins moest spelen vorig toernooi gaf deze aan dat hij het zelf niet gebruikt. Wordt dit nu strenger gehandhaaft?
Daarnaast kan ik nog niet met zekerheid zeggen dat ik mee kan doen dan dus ik moet het nog even in het midden laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
separhim schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:22:
[...]

Ja ik even een vraag over die deckselect, want toen ik tegen een van admins moest spelen vorig toernooi gaf deze aan dat hij het zelf niet gebruikt. Wordt dit nu strenger gehandhaaft?
Daarnaast kan ik nog niet met zekerheid zeggen dat ik mee kan doen dan dus ik moet het nog even in het midden laten.
Vorig toernooi was het een test, dit toernooi is het verplicht.

Ik zal Roy er flink van langs geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ich bin dabei :)

Ik heb vorige keer de deckselect ook maar 1 of 2x gebruikt, maar het is een werkje van niks dus geen probleem om verplicht te gebruiken.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39
[...]
Control Warrior. Tegen Tempo Warrior en Dragon Warrior is Freeze Mage best wel ok toch.
5 - Uitbreidingen die uitkomen tijdens het toernooi mogen gebruikt worden
Stel je voor. :p

Ik ben ook van de partij: DarthDavy#2284

[ Voor 47% gewijzigd door DarthDavy op 30-06-2016 13:40 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
Ik doe deze keer ook eens een gooi :) - geregistreerd op challonge

[ Voor 30% gewijzigd door The_Butler op 01-07-2016 08:15 ]

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royy90
separhim schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:22:
[...]

Schuldig :) Ik maak me nooit zo druk om de classes omdat ik toch met allemaal moet winnen. Ik noem ze dan maar gewoon allemaal als eerste. Dat was bij het vorige toernooi voor mij niet zo van belang omdat er toch geen ban is.

Dit toernooi is het anders omdat er met een ban wordt gespeeld :)

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06 07:23
Signed up, battletag Parcival#2583

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 09:51
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Mag je in de poulefase maar 3 classes kiezen? En dan ook nog 1 bannen? Dan hou je er toch maar 2 over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peponline schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Mag je in de poulefase maar 3 classes kiezen? En dan ook nog 1 bannen? Dan hou je er toch maar 2 over :?
Bij best of 3 wordt het 2-1 of 2-0. Dan heb je maar 2 classss nodig. Je kiest er 3 en je tegenstander bant er 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 09:51
Astie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Bij best of 3 wordt het 2-1 of 2-0. Dan heb je maar 2 classss nodig. Je kiest er 3 en je tegenstander bant er 1.
ah ja natuurlijk, ik ben nog niet helemaal wakker denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:36
Gaaf idee voor een avond toernooi, helaas ben ik een lang weekend weg dus gaat het hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magicstar schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:18:
Gaaf idee voor een avond toernooi, helaas ben ik een lang weekend weg dus gaat het hem niet worden.
Op Center Parcs hebben ze ook WiFi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
"Dit toernooi zal in één avond afgewerkt worden."

Zijn hierbij ook Control Warrior mirrors ingecalculeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
the Virtual schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:58:
"Dit toernooi zal in één avond afgewerkt worden."

Zijn hierbij ook Control Warrior mirrors ingecalculeerd? :P
Die moeten verplicht met Nozdormu spelen....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Astie schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:09:
[...]

Op Center Parcs hebben ze ook WiFi :9
Geen idee, in het hotel vast ook. Weet alleen niet hoe goed mijn vader het trekt als ik op mijn ipad tijdens zijn verjaardagsdiner zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magicstar schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:15:
[...]

Geen idee, in het hotel vast ook. Weet alleen niet hoe goed mijn vader het trekt als ik op mijn ipad tijdens zijn verjaardagsdiner zit O-)
Daar kom je maar op één manier achter.......tot de 22e >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:19
Ik ga me inschrijven, zit dan voor een business trip in Italië maar ga er vanuit dat ik in mn airbnb ook internet heb :D. Nog even onder een klein voorbehoud dus maar ik zal me uitschrijven mocht het niet gaan lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik ben de dag erna jarig en zal dus waarschijnlijk ook andere bezigheden hebben. Ik laat deze dus ook even aan me voorbij gaan. Wel mijn complimenten voor alle goede initiatieven boys! Heb nu een stuk of 3 toernooitjes meegedaan en ze zijn erg leuk om te doen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-04 09:05
Ik zie dat jullie nog wat spelers nodig hebben. Ik hoop dat ik ook er bij kan zijn.

Zal eens kijken wat ik voor decks samenstel. Nu net een beetje begonnen met C'thun Rogue. Misschien nog wat finetunen.
Weapon warrior is toch echt niet goed genoeg voor competive.

Denk niet heel ver te komen in het toernooi, maar we kunnen altijd hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Terug van mijn USA trip. Ik ga me thuis registreren, heb er zin in!

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
Roepen we trouwens nog een IRC kanaal in het leven voor het tournooi?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Butler schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:44:
Roepen we trouwens nog een IRC kanaal in het leven voor het tournooi?
Ik ben een ICT'er maar het opzetten van een IRC kanaal heb ik geen verstand van. Als iemand dit kan regelen dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1lau

1lau

Hearthstone Arena Player

Gebruik anders een twitch kanaal als chat, dat is ook op irc gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakers heeft toch zelf ook een IRC server? Mssn dat we daar een kanaal kunnen krijgen. Maar dan moet wel iedereen op IRC kunnen en het begrijpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
Keep it simple ;) het leek me alleen leuk en handig als iedereen rondhangt in een kanaal, maakt me verder niet uit waar of hoe. doet me wel denken aan spectaten - is het "not done" om mee te kijken met een toekomstige tegenstander? je zou immers zijn decks en speelstijl kunnen afkijken? (ik spreek niet voor mezelf, ik doe puur voor de fun en absoluut niet fanatiek mee) - maar je zou kunnen spieken en misschien toch snel Harrison in je deck proppen als je ziet dat de aankomende tegenstander met flink wat weapons speelt bijvoorbeeld?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Butler schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:28:
Keep it simple ;) het leek me alleen leuk en handig als iedereen rondhangt in een kanaal, maakt me verder niet uit waar of hoe. doet me wel denken aan spectaten - is het "not done" om mee te kijken met een toekomstige tegenstander? je zou immers zijn decks en speelstijl kunnen afkijken? (ik spreek niet voor mezelf, ik doe puur voor de fun en absoluut niet fanatiek mee) - maar je zou kunnen spieken en misschien toch snel Harrison in je deck proppen als je ziet dat de aankomende tegenstander met flink wat weapons speelt bijvoorbeeld?
Klopt helemaal maar juist het spectaten maakt dit toernooi zo leuk. Je hebt altijd mensen die scouten (doe ik zelf ook). Daar doe je niks aan. En decks tussen de wedstrijden aanpassen mag ook. Wij hebben helaas niet de capaciteit om decks vooraf vast te leggen. Dit willen wij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Butler heeft wel een punt. Bij Dreamhack werd elke dag de decklist gepost van de spelers, zodat de spelers van een gestreamde match niet werden benadeeld.

We kunnen toch gewoon bv een uur voordat de toernooi begint de decks doorgeven aan bv Roy of een andere vrijwilliger en daar hou je je aan.
En Roy of diegene publiceert de decks een half uur voordat de toernooi begint.
Gebruik je een kaart die niet in je oorspronkelijk decklist zit, verlies je de game (niet match).

Ikzelf vind door deze regel, dat er meer deckbuilding/skill bij komt kijken, omdat je je lineup moet finetunen. Anders is het bv je opponent scouten en dan ga je counterpicken, hoeft natuurlijk altijd te gebeuren, maar stel.

Ik kan daarnaast ook begrijpen dat het misschien "saai" is, omdat je elke kaart van je opponent kent. Kwestie van een decktracker gebruiken etc.

Daarnaast stel ik ook voor dat je 1 deck per class gebruikt, want bij de voorgaande toernooitjes kon je bv een Renolock standby hebben naast een Zoo.

Hopelijk schrikt niet iedereen van mijn suggesties, maar ik denk dat dit wel beter is voor het toernooi.

Feedback please!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
An1mA schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:16:
Butler heeft wel een punt. Bij Dreamhack werd elke dag de decklist gepost van de spelers, zodat de spelers van een gestreamde match niet werden benadeeld.

We kunnen toch gewoon bv een uur voordat de toernooi begint de decks doorgeven aan bv Roy of een andere vrijwilliger en daar hou je je aan.
Gebruik je een kaart die niet in je oorspronkelijk decklist zit, verlies je de game (niet match).

Ikzelf vind door deze regel, dat er meer deckbuilding/skill bij komt kijken, omdat je je lineup moet finetunen. Anders is het bv je opponent scouten en dan ga je counterpicken, hoeft natuurlijk altijd te gebeuren, maar stel.

Ik kan daarnaast ook begrijpen dat het misschien "saai" is, omdat je elke kaart van je opponent kent. Kwestie van een decktracker gebruiken etc.

Daarnaast stel ik ook voor dat je 1 deck per class gebruikt, want bij de voorgaande toernooitjes kon je bv een Renolock standby hebben naast een Zoo.

Hopelijk schrikt niet iedereen van mijn suggesties, maar ik denk dat dit wel beter is voor het toernooi.

Feedback please!
Ik ben hier ook voor. Ik heb geen zin om tegenstanders te scouten en daar mijn decks on the fly voor aan te passen. Gezelligheid en fun voorop in een casual toernooi dan constant te scouten en decks aan te passen. Ik hoef dat natuurlijk niet te doen en ik ga het ook niet doen, maar ik zou met een naar gevoel in mijn maag zitten als ik tegen iemand speel die het dan wel gedaan heeft en dan net om het counter picken zou winnen.

Mijn 4 decks zijn er al en ben ook niet zinnens om er voor vrijdag nog veel aan te wijzigen. Ik vind het ook een vorm van cheaten om tijdens het toernooi zowel een zoolock als een renolock klaar te houden. Of nog erger: zowel een dragon warrior, patron warrior, c'thun warrior en classic control warrior klaar te houden. Ik ga het niet doen, maar ook hier weer: de tegenstander kan dat wel doen en dat voelt niet lekker aan als je er dan moet tegen spelen.

Daarom: deckjes delen op voorhand. Nadeel is inderdaad dat je dan alles weet van je tegenstander en de verrassing is er vanaf en je kan dan decktracker gebruiken, maar voor mij persoonlijk wegen die nadelen niet op tegen de voordelen.

Kan me wel voorstellen dat andere mensen hier anders tegenaan kijken en het scouten en counterpicken een integraal onderdeel van het toernooi vinden.

Er is dus voor beide systemen zeker iets voor en tegen te zeggen, maar ik verkies net zoals anima om decks op voorhand te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
An1mA schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:16:

Feedback please!
Het is wel een idee en Roy en ik zullen hier het volgende toernooi naar gaan kijken. Wij hebben dit nooit gedaan omdat wij de toernooien casual willen hebben. Het organiseren kost best al wat tijd, daarnaast doen wij ook nog graag zelf mee aan de toernooien. Als wij dit soort administraties bijhouden vind ik ook dat je het moet controleren/handhaven. Dat betekend dat wij als admin zelf niet mee kunnen doen. Als het voor mij zoveel tijd zal kosten en zelf niet mee kan doen organiseer ik ze niet meer.

Wel kunnen we screens verplichten waarbij je aan je tegenstander laat zien dat je maar 3/4 decks klaar hebt staan. En je classes voor het toernooi opgeven. Zo heb je al meer competitie zonder dat het ons als admins teveel tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Het toernooi word in een avond af gewerkt he ;) Dus naar mijn mening is het wel te doen, de admins hoeven echt niet als een politie elke match te speccen om te checken of de spelers wel de opgegeven kaarten gebruiken. De spelers zelf kunnen/moeten dat controleren.

Het is maar een suggestie he, wellicht dat je er toch anders over nadenkt of zijn jullie echt van plan om deze regel naar de volgende toernooi te werpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Godverdomme. Ik was zeker van mijn vier decks. Ik begin vandaag nog wat te spelen en ik begin te twijfelen. Ik heb er ondertussen 7 en ben eigenlijk maar van 1 (misschien 2) zeker dat ik wil spelen. Ah, ik heb nog een dag.

Ladder is toxic... en een toernooi is toch anders dan ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Mijn voorbereiding is voornamelijk videos bekijken van recente toernooien. Heb zelf geen tijd om echt de decks te playtesten. Want ladder is inderdaad een andere omgeving om te spelen als in een toernooi.

Omdat ik andere games speel atm, heb ik geen flauw benul hoe bv Dragon Warrior het doet, dus na een paar videos heb ik wel een goede indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:46:
Mijn voorbereiding is voornamelijk videos bekijken van recente toernooien. Heb zelf geen tijd om echt de decks te playtesten. Want ladder is inderdaad een andere omgeving om te spelen als in een toernooi.

Omdat ik andere games speel atm, heb ik geen flauw benul hoe bv Dragon Warrior het doet, dus na een paar videos heb ik wel een goede indicatie.
Ik zit al heel de avond Seatstory Cup te kijken. Toch al wel 4 leuke decks voor ons toernooi gezien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Wat doen we nu sociaal morgen? IRC? Ik heb ook een mumble kanaal als we dat willen.

Winnen of verliezen: voor mij is het voornamelijk een sociaal samenzijn morgenavond, dus ik wil de sociale mogelijkheden zo top mogelijk inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
mumble lijkt me wel wat;

wat moeten we praktisch doen? "inchecken" classes uploaden?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Kasai

Legendary

Ben ik ook benieuwd naar :)

Ondanks weinig hearthstone gespeeld te hebben, heb ik hier wel heel veel zin in :D

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Ik denk zelf niet dat decks doorgeven en vastzetten een casual toernooitje als dit (want dat is het toch, lijkt me) zozeer ten goede komt. Nu kun je nog eens een keertje iets uitproberen, zonder dat je meteen het hele toernooi eraan vastzit. Ook weet ik bijvoorbeeld dat Astie niet de allergrootste liefhebber van RNG is, dus daar kan ik rekening mee houden door 3 Yogg-Saron decks te spelen zo aardig te zijn om geen enkele RNG-kaart te gebruiken. O-)

Ik kan me er zeker wel in vinden om voordat je aan een match begint al voor jezelf te beslissen welke decklists je precies gaat gebruiken; niet Warlock als laatste class bewaren en dan kijken of Renolock of Zoo de betere matchups overheeft. Hoe dan ook is het wat laat om nu nog aan de regels te gaan sleutelen (tenzij er iets in mis is en moet worden opgelapt, natuurlijk).

Nog een paar uur voordat het begint; ik wens iedereen alvast veel succes en vooral veel plezier. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
Wie heeft het IP van de mumble server?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Mumble kan niet gebruikt worden :(
Guild heeft een event vanavond en ze hebben hem zelf nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
jammer, iemand een alternatief?

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Ik moet me helaas afmelden, al dagen slecht geslapen door de warmte en het is nu nog 28 graden hier binnen (hoera voor uitbouw met plat dak op 't zuiden) dus ik verkas naar vrienden waar ze airco in het appartement hebben voor een avondje bier&film (lees; op de bank in slaap vallen in een appartement waar het 20 graden is)

Zie gelukkig dat het niet heel storend is voor het toernooi, er zijn nu precies 3 poules van 4. Have fun vanavond heren!

[ Voor 16% gewijzigd door Thompson op 22-07-2016 18:41 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Hey guys,

Het toernooi staat op het punt van beginnen. Zoals jullie wellicht hebben gezien speel ik zelf niet mee maar ben ik de hele avond online op b.net om als Admin eventuele vragen te beantwoorden of zaken op te lossen. Probeer echter wel eerst in de startpost te kijken of je daar het antwoord kan vinden.

Vergeet je niet in te checken!

Ik wens iedereen heel veel succes in elk geval!

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
eehrr, ik zie op challonge dat check-in under way is, maareh, waar check je dan precies in?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Als het goed is kan je via: http://challonge.com/GOTHSN1 de check-in regelen :)

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
ik zie het al; ik moest opnieuw inloggen en toen stond die knop er (credits naar Parcival)

En op sectorone moeten we onze classes doorgeven? "Join an existing room" ? of is dat telkens tussen de twee spelers?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
The_Butler schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:32:
ik zie het al; ik moest opnieuw inloggen en toen stond die knop er (credits naar Parcival)

En op sectorone moeten we onze classes doorgeven? "Join an existing room" ? of is dat telkens tussen de twee spelers?
Voor het begin van elke match stelt een van de spelers daar het aantal picks en bans in en geeft de link naar de room door aan de ander. Vervolgens kies je beide tegelijkertijd je classes; zodra je allebei hebt gekozen krijgen jullie het resultaat te zien en kun je verder met bannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1lau

1lau

Hearthstone Arena Player

}:O
Ik stream niet, maar je kan m'n twitch kanaal gebruiken om te chatten:
https://www.twitch.tv/animesenshi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthDavy
Winner!!! :+

Bedankt voor de organisatie en bedankt aan mijn tegenstanders. Was fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
DarthDavy schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:47:
Winner!!! :+

Bedankt voor de organisatie en bedankt aan mijn tegenstanders. Was fun!
Gefeliciteerd. :Y)

Met een derde plaats mijn hoogste finish tot nu toe. Zoals altijd weer erg genoten van de matches. Dat er nog maar vele toernooien mogen volgen. d:)b

Ik weet niet of TheButler zich ervan bewust was dat er ook nog een 3rd/4th place match op het programma stond, maar omdat het bij hem al 2 uur 's nachts was, kan ik me goed voorstellen dat hij dan liever zijn nest in gaat. Als je zin hebt om toch nog een officieuze match om het brons te spelen, ben ik daar wel voor in.

Binnenkort zal ik proberen om eens een keer daadwerkelijk verder te komen dan de intentie om mijn decklists te posten. Ik kan in zulke toernooien wel eens moeilijk kiezen tussen het meenemen van solide, bewezen, en populaire decks (iets te vaak in Double Elimination de snelste weg naar een exit genomen) en het wat onorthodoxere, persoonlijkere spul met het verrassingselement. Deze keer ben ik voor een mix van de twee gegaan. Ook heb ik tussen de ronden in redelijk wat geswitcht tussen class archetypes, zeker wanneer mijn toekomstige tegenstanders alvast mee zaten te kijken. :P Misschien schrijf ik er ook nog een verslag van de games bij, dus er kon wel eens een ietsiepietsie lange post aan zitten te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
Goeie morgen! Ai, ik had geen idee dat er nog een Match was Virtual - sorry!
Ik ben er altijd wel voor te porren om het alsnog uit te vechten :)

Erg leuke avond gehad - heren bedankt voor de organisatie!

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DarthDavy gefeliciteerd met de overwinning.

Bedankt voor het deelnemen en tot de volgende keer weer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarthDavy
Astie schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:43:
DarthDavy gefeliciteerd met de overwinning.

Bedankt voor het deelnemen en tot de volgende keer weer!
Klinkt niet als van harte ;)

Bedankt astie en ook aan roy. Het was een fijne avond. Top werk van jullie. Het is leuk om in deze community dit soort events te kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
Vanavond om 19:00 Nederlandse tijd (21:00 bij TheButler) gaan wij nog die laatste match even inhalen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
the Virtual schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:30:
Vanavond om 19:00 Nederlandse tijd (21:00 bij TheButler) gaan wij nog die laatste match even inhalen. :)
Ik zit er klaar voor, spectators welkom

1-3 voor The Virtual

[ Voor 4% gewijzigd door The_Butler op 26-07-2016 19:48 ]

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Butler schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:55:
[...]

Ik zit er klaar voor, spectators welkom

1-3 voor The Virtual
Oh, heb m gemist. wel mooi dat jullie hem in hebben gehaald. _/-\o_ _/-\o_
maakt uiteindelijk voor de stand niets meer uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
Ik moet toch maar eens iets neerzetten, anders is het topic al op slot voordat ik überhaupt iets gepost heb. :P
Laat ik maar eens een begin maken met mijn decklists: (klik erop om een album te krijgen met deze afbeelding in groter formaat, plus de decklists individueel)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m7Mt4Ls.png

Een paar min of meer cookie cutter meta decks, enkele minder gebruikelijke varianten van zulke decks (Malygos in Freeze Mage, een wat meer Flood-geörienteerde Zoolock in plaats van meer burst), aangevuld met wat vrij ongebruikelijk spul om hopelijk verrassend mee uit te kunnen halen (waaronder in eerste instantie ook Control Shaman viel, tot het optreden van Frodan et al. in Seatstory Cup V).

Inderdaad, 12 decks. :) Ik hou wel van wat flexibiliteit en onvoorspelbaarheid. Zo waren de twee keren dat ik Aggro Shaman heb gebruikt respectievelijk nadat de tegenstander mijn vorige match had gespectate waarin ik Control Shaman speelde, en een tegenstander die ik voor de tweede keer trof (en mijn eerste match in het toernooi had gespectate waarin ik Control Shaman speelde :P ).

- Astral Communion Druid, N'Zoth Paladin en Maly-Yogg-'n'-Load Hunter:
Bij het uitkomen van Whispers had ik mezelf als doel gesteld om voor elk van de vier Old Gods een deck te maken. Yogg-Saron en N'Zoth pasten perfect in het kader van decks die ik daarvoor al regelmatig speelde, namelijk Malygos Lock and Load Hunter en een Kel'Thuzad/Redemption Paladin met veel Divine Shields en Deathrattles. Y'Shaarj schreeuwt om Astral Communion. Toen in Seatstory naast C'Thun en Yogg ook nog N'Zoth Druid bleek te worden gespeeld, had ik geen andere keus meer dan dit deck ook hier mee te nemen. Dat laat C'Thun over. (Ik had wel een deck klaarliggen dit toernooi, maar dat was nog niet echt gebruiksklaar.) Ik wou vier verschillende classes nemen, en met drie logische deckkeuzes voor de overige drie, wou ik voor C'Thun wat creatievers. De keuze viel op Shaman vanwege de volgende redenen:
  • De classes op de ladder waarvan je C'Thun kon verwachten waren Druid, Warrior en Priest; Shaman was overal, maar alleen met Aggro of Midrange
  • Kaarten als Rumbling Elemental en Evolve bieden interessante mogelijkheden voor al die battlecry minions; alleen Twin Emperor + Evolve al geeft je tweemaal een greep uit de zeer sterk bezette 8-mana groep (lees: twee Boogeymonsters)
  • Toegegeven, de belangrijkste reden: Shaman bood verreweg de beste gelegenheid voor gezucht en gekreun met C'Thunder-woordspelingen
- Face Warrior:
Face Warrior is al zeldzaam, maar wat deze lijst helemaal uniek maakt, zijn de twee Doomsayers. Een idee dat ik heb overgenomen van iemand die ze in Face Hunter speelde. Het idee erachter: als ze hem neutraliseren, is dat mana en damage besteed aan een 2-mana kaart die ze niet kunnen gebruiken om iets aan mijn andere threats op het bord te doen, of om zelf board control op te zetten. Liever zie ik dat ze hem niet weg kunnen krijgen; het bord is (vrijwel) leeg aan het begin van mijn beurt, dus ben ik degene met het initiatief. Ik kan meteen weer in de aanval omdat weapons wel blijven liggen en het deck vol zit met charge minions die nu niet tegen taunt minions aanlopen.

- Dragon Zoolock:
Een deck wat ik eens was tegengekomen, maar nog niet had gemaakt. Ik was ook niet van plan om het dit toernooi te gaan gebruiken, totdat iemand in het twitch-kanaal dat enkele spelers gebruikten als chat bij iemand anders een C'Thun Zoolock had zien voorbijkomen, en een opmerking maakte in de trant van: "nu heb ik alles wel gezien". Toen kon ik het niet laten. :9 Het speelt wat als een hybride tussen een standaard Zoolock en mijn favoriete deck Malylock, dus dat zou hopelijk wel goedkomen. Na afloop van dit toernooi kwam in Seatstory het Dragonlock deck van J4CKIECHAN aan het licht, dus ik ben ook erg benieuwd naar hoe dat deck me gaat bevallen.

Niet gebruikt, maar wel beschikbaar:
  • Evolve C'Thun Shaman
  • Tempo Mage
  • Renounce Darkness Discard Zoolock
  • Malygos Miracle Rogue
  • Velen OTK Priest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
Mooi stuk the Virtual, Als ik dat met mezelf vergelijk (gewoon 4 decks samengesteld, de weken voor het tournooi fine-tunen en gaan).

Ben nu zelf nog aan het proberen op wild tot lvl 5 te geraken.... met Zoo (ja ik weet ik weet) van 15 naar 9 met 1 loss. gaat erg hard :)

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
Beter laat dan nooit. :) Omdat ik toch één specifieke lezer verwacht die het spel zelf niet zo fanatiek heeft bijgehouden en veel kaartnamen niet direct kan plaatsen, heb ik in de tekst links geplaatst waarmee de kaarten te zien zijn. Wellicht dat er nog wel meer zijn die daar hun voordeel mee doen.

Poule C:
• Martijn1986 (Volrath)
• The_Butler
• theVirtual
Wij spelen in een poule van drie, de andere twee poules hebben vier spelers. Aangezien er per poule twee spelers doorgaan, wordt het voor ons makkelijker om de knockout-fase te halen; daarentegen krijgen alleen de twee groepshoofden in A en B een bye rechtstreeks naar de halve finale. Omdat wij met een oneven aantal zaten, kon bij elke match de derde speler mooi spectaten.

Ronde 1: vs Volrath
• N'Zoth Shaman | Zoolock (banned) | Face Warrior
-vs-
• Hunter (banned) | Mage | Priest

Game 1: Face Warrior vs Taunt Priest
Zoals je wel kunt verwachten ga ik meteen snel van start, al komt dit met Fiery War Axe, 2x Upgrade en een Arcanite Reaper vrijwel geheel uit weapons, met nog wat spells erbij, minder uit minions. Het tempo was echter hoog genoeg om door een grote verscheidenheid aan taunt-minions heen te blijven beuken. Om de gang erin te blijven houden, kon ik alleen niet echt om Acidic Swamp Ooze of Harrison Jones heen spelen. Met al die verschillende taunts taxeerde ik het op een vorm van een Reno+Shadowform deck, dus was het ook nog hopen dat hij zijn Reno Jackson niet kreeg, of dat beide Shadowforms nog in het deck zaten. Die flinke heal bleef uit, en nadat Sir Finley Mrrgglton me de Warlock hero power gaf, pakte ik een van mijn outs voor lethal. Pas later kreeg ik te horen dat dit helemaal geen Reno deck was. :P
1-0
Game 2: N'Zoth Shaman vs Taunt Priest
Vooral in deze game kwam het probleem naar voren dat minions voor het hebben van taunt aan stats moeten inleveren. Een turn 3 coined Flamewreathed Faceless kostte al een Squirming Tentacle, Auchenai Soulpriest plus hero power om op te ruimen. Shadowform helpt nog redelijk met traden, en tegen een Chillmaw uit Museum Curator besluit ik op safe te spelen (hij ging niet af). De Earth Elemental met een Ancestral Spirit blijkt echter een te grote hindernis als de Entombs wegblijven; zelfs een Deathwing uit de Confessor Paletress-activatie kost dankzij Elemental Destruction alleen de deathrattle. Board control is vanaf het begin van mij en wordt vastgehouden tot de overwinning.
2-0

Ronde 2: vs The_Butler
• Lock and Load Hunter | Zoolock (banned) | Dragon Warrior
-vs-
• Hunter (banned) | Rogue | Shaman

Omdat The_Butler de eerste match heeft kunnen kijken, besloot ik hier mijn decks om te gooien (wat niet de enige keer zou blijken). Mijn 'ban Warrior' strategie werkt tot nu toe zo goed, dat de class niet eens de line-ups van mijn beide tegenstanders heeft gehaald.

Game 1: Dragon Warrior vs Miracle Rogue
Ik begin de game met een hand vol dragons, wat wel betekent dat de start niet zo snel is als die in dit deck kan zijn: turn 2 Faerie Dragon, turn 3 Finley (ik koos voor Hunter boven Mage en Priest), turn 4 & 5 Twilight Guardians. The_Butler heeft ook sterke antwoorden. Het lukt me nog wel net om van een turn 7 Drakonid Crusher een 9/9 te maken, en dan blijken The_Butlers draws hem toch flink in de steek te hebben gelaten; nergens een Gadgetzan Auctioneer of nieuw antwoord te bekennen. Ook Leeroy Jenkins kon niks uithalen, maar daardoor wist ik wel dat die als win condition aanwezig was, in tegenstelling tot iets als alleen N'Zoth.
1-0
Game 2: L'n'L Hunter vs Aggro Shaman
Slechte draws, wat ik me tegen Aggro Shaman toch absoluut niet kan permitteren. Geen AoE, en ook geen Hunter's Mark voor de turn 4 Flamewreathed. Op turn 5 besluit ik met een hand van Thaurissan, Yogg-Saron, 2x Lock and Load en een On the Hunt maar in een wanhoopspoging te kijken welke 3 random Hunter cards ik krijg. Daar zat niet veel soeps bij, en op turn 7 was ik ruimschoots dood.
1-1
Game 3: L'n'L Hunter vs Miracle Rogue
Weinig actie van beide kanten in het begin, wat natuurlijk wel redelijk te verwachten viel. Het is op mijn turn 7 dat ik een belangrijke beslissing te maken heb; The_Butler heeft een Tomb Pillager en SI:7 Agent gespeeld, ik heb nog een Gladiator's Longbow met 1 durability in het spel. Ik haal de Pillager weg, en speel Emperor Thaurissan om met Malygos, Arcane Shot en Kill Command een 10-mana 15-damage combo voor te bereiden. Het alternatief was om ten koste van een van mijn twee damage spells zijn bord leeg te houden. Helaas kan hij Thaurissan weghalen zonder zijn Agent ertegenaan te hoeven gooien, waardoor die samen met een Gadgetzan Auctioneer blijft liggen na de Conceal. Lock and Load geeft me niks beters dan de 50-50 op de Deadly Shot die ik specifiek aan het begin in mijn hand had gehouden voor de Concealed Auctioneer, die zijn doel mist. De Auctioneer sterft nog wel nadat hij met een volle hand in een Freezing Trap loopt, maar de schade is met nog iets meer card draw daaraan vooraf dan al ruim gedaan. Een 6/6 Edwin VanCleef kan ik niet weghalen, en ik kan alleen nog hopen dat The_Butler met een Leeroy-Cold Blood combo op de slechtst mogelijke manier om de Misdirection heen speelt. Dit doet hij natuurlijk niet, en op turn 10 pakt hij de matchwinst, een beurt voordat mijn eigen combo genoeg zou zijn geweest (ook al zat het uitvoeren van die combo er realistisch gezien nooit meer in).
1-2
Ondanks dat ik de match verloor, was ik dankzij het winnen van de eerste game al wel zeker door naar de knockout-fase. Bij een three-way tie zou het aantal gewonnen games de doorslag geven, en daarin kon Volrath me niet meer bijhouden. Ik kon dus ontspannen de laatste match gaan kijken.

Ronde 3: Volrath vs The_Butler
• Hunter (banned) | Mage | Priest
-vs-
• Hunter | Rogue (banned) | Shaman

Game 1: Taunt Priest vs Aggro Shaman
Volrath begint de game met de geweldige anti-aggro hand van 2x Circle of Healing, Shadow Word: Death en Shadowform. Hij pakt er in ieder geval nog wel meteen een Auchenai Soul Priest bij, maar die blijft niet liggen voor het tweede rondje omdat The_Butler al een Mage hero power ge-Finley'd heeft. Als Volrath op turn 2 ook nog eens vergeet om het traditionele hero-poweren van zijn full health tegenstander te vergezellen van de bijbehorende taunt-emote "The Light shall burn you!" is de game natuurlijk in feite al helemaal beslist. De eerste Flamewreathed Faceless vangt de SW:D, de tweede de beurt daarna moet tegen een Bog Creeper oplopen en gaat ten onder aan een Excavated Evil die aardig wat value meepakt, maar daarmee moet Volrath een leeg bord overlaten. Doomhammer + Rockbiter Weapon haalt de helft van Volraths health weg, de volgende beurt zijn een Earth Shock en Lava Burst op respectievelijk een Fen Creeper en Sen'jin Shieldmasta genoeg om met een tweede Rockbiter de 1-0 te pakken. Met deze overwinning was ook The_Butler zeker van een plekje in de knockout-fase.
0-1
Game 2: Taunt Priest vs Camel Hunter
Een wat betere hand voor Volrath; deze keer kon hij tegenover een King's Elekk een Squirming Tentacle leggen. De Desert Camel pakte een Injured Kvaldir voor The_Butler, maar van de Northshire Cleric zal Volrath ook niet hebben gebaald. Een goed getimede Leokk uit de Animal Companion lijkt het initiatief definitief te pakken, totdat na een Auchenai-Circle combo zijn Fiery Bat van mening lijkt te zijn dat dit toch echt een Face Hunter deck is. Het lijkt weer mis te gaan als later een Bog Creeper wordt getroffen door een topdecked Deadly Shot, Volrath valt uiteindelijk zelfs terug tot 2 health, maar omdat hij toch net genoeg antwoorden heeft en The_Butler door zijn handkaarten heen is, blijft hij zich aan het randje vasthouden. Een tweede Savannah Highmane gaat samen met een vorige de Entomb-verzameling in. Confessor Paletress komt in het spel, en The_Butler kan niet door de taunt-muur heenkomen om haar theekransje te verstoren. Uiteraard is de eerste gast de op-en-top Brits-gestijlde Sir Mrrgglton, maar die ruimt nog wel de Freezing Trap op. Daarna komen Onyxia en Cairne langs. Een Call of the Wild ruimt de laatste taunt op, maar met een Forbidden Shaping in de hand heeft Volrath twee kansen op de hooggeëerde Tirion Fordring. De eerste is meteen raak, en de game is binnen, want met een leeg bord voor zichzelf weet Rexxar opeens niet meer hoe je met een splinternieuwe boog over dingen heen moet schieten.
1-1
Game 3: Tempo Mage vs Camel Hunter
The_Butler krijgt een mooie curve, turn 2 & 3 Misha's uit Animal Companions, waar Volrath een schrijnend tekort aan spells heeft. Spellslinger biedt ook in het geheel niets waar de spelers wat aan hebben; Everyfin is Awesome voor Volrath die wanhopig goedkope spells zoekt, Frost Nova voor The_Butler die toch niks op het bord laat liggen. The_Butler neemt met overdonderend geweld board control, 2-health minions moeten al met Fireball worden gecleared, en hij pakt zonder genade de game, de match en de eerste plaats in de poule.
1-2

De knockout-fase zal tot een andere keer moeten wachten, dit stuk is al meer dan lang genoeg. 8)7 Feedback is zeer welkom (als men na een paar dagen klaar is met lezen), en stiekem hoop ik dat meer mensen ook toch nog met iets over hun toernooiervaring en decklists kunnen komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Was zelf helaas niet in de gelegenheid om te kijken of mee te spelen maar dit soort after match reports vind ik wel erg cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Geheel mee eens. Tof om zo nog wat van het toernooi mee te kunnen krijgen. Linkjes naar de kaarten kwamen voor mij trouwens goed van pas, dank daarvoor. =]

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Leuk spel (: Add: CMSTRR#2221 voor een potje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
CMSTRR schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:47:
Leuk spel (: Add: CMSTRR#2221 voor een potje
Probeer het nog een keer in het reguliere topic, daar ga je meer mensen bereiken. Dit topic is aangemaakt voor een specifiek toernooi, dat al een paar weken geleden is gespeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• the Virtual
Kwartfinale: vs An1mA
• Astral Communion Druid | N'Zoth Shaman | Zoolock | Face Warrior (banned)
-vs-
• Druid | Shaman | Warlock | Warrior (banned)

Meervoudig legend-rank speler en toernooiwinnaar tegen iemand die wel eens een keertje op rank 5 heeft aangetikt. Als we allebei puur top-tier meta-decks (destijds Dragon Warrior, Aggro Shaman, Yogg Druid en Zoolock) gaan spelen, kon ik het wel eens puur op ervaring afleggen, dus was het aan mij om af te wijken. Astral Communion kan met een goede draw overal van winnen, Control Shaman is aardig bestand tegen het geweld van de beste decks en Zoo is daar zelf een van. Warrior verwacht ik een ban voor, maar als An1mA denkt antwoorden te hebben op al die verschillende viable Warrior-decks, hoop ik toch nog te kunnen verrassen.

Game 1: N'Zoth Shaman vs Yogg Druid
An1mA opende sterk met een turn 4 Violet Teacher-Coin-Living Roots, maar ondertussen heb ik met mijn deck de absolute droomstart gemaakt door met Far Sight een Earth Elemental te pakken, om die meteen daarop met een Ancestral Spirit te kunnen neerploppen. An1mA krijgt tweemaal goede value met Power of the Wild, maar is daarna de hele game in topdeck-mode. Ik pak op goede momenten mijn Elemental Destructions en kan wat meer kaarten in de hand houden. De strijd om board control duurt lang, pas op turn 17 komt de eerste keer dat een minion van mij de druid aanvalt; een misschien wat vroeg gespeelde N'Zoth die alleen een Sylvanas teruggehaald had. (Een Mulch vlak daarna gaf me een Possessed Villager; toen had ik natuurlijk erg spijt van die enorme gemiste N'Zoth value) Het was al geruime tijd duidelijk dat An1mA's winstkansen zouden vallen of staan met zijn Yogg-Saron. Hij hoefde niet eens slechte spells te casten om met slechte RNG een game te verliezen; hij bleef gewoon doodleuk als een van de onderste drie kaarten van het deck liggen, alleen even tevoorschijn komend om een irrelevante Healing Wave-joust te winnen.
1-0
Game 2: Astral Druid vs Midrange Shaman
De Astral Communion verscheen netjes volgens afspraak als allereerste kaart, na de mulligan kreeg ik daar een Wild Growth bij, die ik turn 1 met de Coin kon spelen. De beurt daarop trok ik Innervate en moest ik kiezen tussen de Communion spelen en Y'Shaarj, Ancient of War en Nourish weggooien, of de Nourish spelen. Omdat er redelijk wat kaarten in het deck niet speelbaar zijn met 6 mana, en na een gratis beurt aan Aggro Shaman een Ancient of War mogelijk ook niet meer voldoende uithaalt (wat zou kloppen, uit de Tuskarr Totemic kwam meteen een Flametongue Totem), koos ik voor de eerste optie. Ik werd daarvoor rijkelijk beloond door Ysera met Ysera Awakens. Daardoor had ik de volgende beurt niet de mana voor Soggoth, maar de clear was het waard. Ysera bleek daar vervolgens minder veilig achter te liggen dan ik dacht en ving een Hex (Midrange Shaman dus, waar ik dacht dat het Aggro was), maar niet voor me een tweede Awakens te schenken. Ragnaros houdt huis en ik kan veilig de tweede Awakens spelen met daarna een verse taunt.
2-0
Game 3: Zoolock vs Zoolock
Een mirror match alleen in naam. Gormok, Imp Gang Boss en Power Overwhelming in de openingshand worden vervangen door Sea Giant, Abusive Sergeant en een PO terug, met als eerste draw ook Gormok weer. Ook de beurt daarna heb ik alleen de optie om te tappen of om PO op de Sergeant te gooien om een Voidwalker te clearen. Na die eerste twee games van mij was het nu de beurt aan An1mA om als Usain Bolt uit de startblokken te schieten, en met de duurste kaarten in zijn hand op 2 mana had hij op turn 4 lethal.
2-1
Game 4: Zoolock vs Midrange Shaman
Hier doet mijn Zoolock wel wat het moet doen, waar An1mA een moeizamer begin heeft. De start met Argent Squire is nog prima, maar er is geen beter vervolg dan een hero powered taunt totem. Flametongue Totem geeft iets te lang maar halve value, Lightning Bolt cleart nog wel een Sergeant, maar de Feral Spirit geeft mij de gelegenheid voor Knife Juggler-Coin-Sea Giant. Er komt geen Hex voor de reus en geen Lightning Storm voor het kleinere grut en op turn 7 is het sluitingstijd in deze dierentuin en raakt An1mA opgesloten in de kwartfinale.
3-1

Halve finale: vs DarthDavy
• N'Zoth Paladin | Aggro Shaman | Dragon Zoolock | Control Warrior (banned)
-vs-
• Hunter | Rogue | Shaman (banned) | Warrior

Omdat DarthDavy in de poulefase een bye had verdiend, mocht hij ontspannen gaan toekijken wie van ons zijn tegenstander zou worden. Dat bewoog mij ertoe om weer wat aan mijn line-up te sleutelen.

Game 1: N'Zoth Paladin vs Midrange Hunter
Early game verloopt rustig, al word ik wel onaangenaam verrast door Harrison Jones. Uiteindelijk komt het tot deze boardstate, en ik vond mijn play wel aardig; Consecration om van de Elekk af te komen, Keeper op Sylvanas, om die te kunnen traden met de Wolf. Omdat Sylvanas eerder is gespeeld gaat de deathrattle ook eerder af en pak ik gegarandeerd de Highmane; geen onaardige vangst voor een N'Zoth deck. Davy cleart met Bow, Unleash en Quick Shot. Ik topdeck Light Rag, die wordt beantwoord met een Deadly Shot en de tweede boog. N'Zoth is hier vermoedelijk al gamewinnend, maar ik krijg een nog beter alternatief in Tirion + Ooze.
1-0
Game 2: Aggro Shaman vs Miracle Rogue
Davy gaf na aanloop de hoop aan met zijn Rogue mijn Control Shaman te pakken. Helaas. :P Aan mijn kant geen Tuskarr Totemics, Flamewreathed Faceless of Doomhammers, pas vanaf turn 7 komen de Flametongue Totem en Totem Golem. Dit alles samen doet er echter veel minder toe dan een missende Auctioneer voor Davy. Turn 9 is zijn hand zelfs atypisch voor Miracle Rogue helemaal leeg, en meteen daarna is ook zijn health op.
2-0
Game 3: Dragon Zoolock vs Miracle Rogue
Turn 6 Auctioneer-Prep-Fan-Coin-Backstab-Conceal; dat is het betere werk. Ik gooi een PO neer op een Villager token om hem naar 1 health te krijgen. 2-0 voor in games, 26-1 in health; dat kan niet anders dan dramatisch voor me aflopen natuurlijk. Omdat een eerdere Soulfire nou net Leeroy moest discarden, was mijn burst vanaf een leeg veld beperkt tot nog één Corruptor en één Dark Peddler. Mijn board wordt opgeruimd en ik krijg de tijd niet om ze te vinden.
2-1
Game 4: Dragon Zoolock vs Midrange Hunter
De strijd om board control gaat op klassieke wijze heen en weer, totdat ik niet goed anticipeer op de turn 8 Call of the Wild (een grotere minion gespeeld die hij in een enkele trade met Huffer kan verwijderen i.p.v. een paar kleinere, waardoor ik niet meer door de Misha heenkom en ook Leokk veilig achter de taunt blijft liggen). Het maakt echter weinig uit als Davy de beurt daarna de tweede Call topdeckt.
2-2
Game 5: Dragon Zoolock vs Dragon Warrior
De eerste twee beurten speel ik nog gebruikelijk spul, maar Davy gaat als een raket en weet de boel perfect te counteren. Mijn turn 3 Peddler levert ook niks bruikbaars op. Als ik turn 4 met een lege tafel aan mijn kant niks anders heb dan Tap & pass (Blackwing Corruptor, Azure Drake, Mortal Coil en Drakonid Crusher in de hand, waar na hero power een Defender of Argus bijkomt) en Davy doorgaat met flink vuurwerk mijn richting op afsteken, kan ik alleen nog hopen op een wonder. Helaas kan ik niet stiekem met mijn Miracle Rogue verderspelen, is zijn turn 6 Crusher gewoon volgens schema een 9/9, en kom ik een mana tekort om met Leeroy + Shadowflame nog een laatste poging te doen. Ragnaros maakte echter duidelijk genoeg dat dat ook lang niet toereikend was geweest. Met die laatste vuurbal van Rag ging het pad naar de finale en kans op toernooiwinst 🔊 in vlammen op.
2-3

Restte mij alleen nog de strijd om het brons in een rematch tegen The_Butler. Hij had echter niet door dat er zo'n match nog op het programma stond, en omdat het waar hij zat niet middernacht maar al 2 uur 's nachts was, was hij al gaan pitten. Dat voorbeeld ga ik nu ook maar eens volgen. :Z Ik kreeg de reglementaire 3-0 overwinning toegewezen, maar later hebben we de match alsnog fatsoenlijk ingehaald. Hopelijk dan ook zo spoedig mogelijk het slotstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 21:00
Ik speel nog niet zo lang, maar ik krijg wel kriebels om een volgende match mee te doen. Is het al bekend wanneer dit is?

Als ik the Virtual zijn decklists zie, zakt de moed me wel een beetje in de schoenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
skunkopaat schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:07:
Ik speel nog niet zo lang, maar ik krijg wel kriebels om een volgende match mee te doen. Is het al bekend wanneer dit is?

Als ik the Virtual zijn decklists zie, zakt de moed me wel een beetje in de schoenen :)
We zijn er mee bezig. Zal niet heel lang meer duren.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Leuke verslagjes Virtual!

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist het volgende toernooi gestart:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special3/openingsbanner.png

Het is weer zo ver. We hebben het topic voor het 3e special toernooi geopend. Op 22 oktober 2016 zal het toernooi van start gaan.
We hebben onze creatieve hersenen flink laten kraken en het concept van Batstone gekopieerd. 8)

GoT Hearthstone Special #3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the Virtual
Hoog tijd om hier een slot voor te schrijven. Nu de vakantie al lang weer voorbij is, zit zoiets uitgebreids als de vorige delen er niet echt in, maar dankzij de Hearthstone Deck Tracker kan ik wel de replays tonen. (Tip: zet de event log aan om o.a. de kaarten van de jousts te kunnen zien.)

3e/4e plaats match: vs The_Butler
• Freeze Mage | Aggro Shaman | Zoolock | Worgen OTK Warrior (banned)
-vs-
• Druid | Hunter | Rogue | Shaman (banned)

Aggro Shaman vs Camel Hunter
Freeze Mage vs Camel Hunter
Freeze Mage vs Token Beast Druid
Zoolock vs Token Beast Druid
3-1

Verder nog de replays van de matches waar ik wel uitgebreider verslag van heb gedaan, plus de finale tussen Parcival en DarthDavy waar ik geen opname van had, maar wel de replay files.

vs Volrath:
Face Warrior vs Taunt Priest
N'Zoth Shaman vs Taunt Priest

vs The_Butler:
Dragon Warrior vs Miracle Rogue
L'n'L Hunter vs Aggro Shaman
L'n'L Hunter vs Miracle Rogue

Volrath vs The_Butler:
Taunt Priest vs Aggro Shaman
Taunt Priest vs Camel Hunter
Tempo Mage vs Camel Hunter

vs An1mA:
N'Zoth Shaman vs Yogg Druid
Astral Druid vs Midrange Shaman
Zoolock vs Zoolock
Zoolock vs Midrange Shaman

vs DarthDavy:
N'Zoth Paladin vs Midrange Hunter
Aggro Shaman vs Miracle Rogue
Dragon Zoolock vs Miracle Rogue
Dragon Zoolock vs Midrange Hunter
Dragon Zoolock vs Dragon Warrior

Parcival vs DarthDavy:
Evolve Shaman vs Zoolock
Evolve Shaman vs Dragon Warrior
C'Thun Zoolock vs Midrange Hunter

Rest me alleen nog om Royy en Astie te bedanken voor het organiseren van alweer een zeer geslaagd toernooi, en al mijn tegenstanders voor de mooie matches; in het bijzonder Volrath, die het hele toernooi bij me is gebleven om te spectaten en gezellig te blijven kletsen. :w Gelukkig mogen we meteen door met het volgende toernooi; waarschijnlijk ga ik daar na afloop weer mijn replays van plaatsen.
Pagina: 1