Ik ben het er niet helemaal mee eens omdat de decks die ik vanaf rang 5 tegenkom exact hetzelfde zijn als gisteren en vandaag. Daar zit totaal geen verschil in. Het zijn eigenlijk maar 4 decks. Aggro Shaman, Zoo, Tempo Warrior en Midrange Hunter.Kasai schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:56:
[...]
Heel herkenbaar. Met tempo Warrior 3 weken geleden alles winnen, 2 weken geleden als verliezen en van de week weer alles winnen. Ladder verandert gewoon heel erg veel, heb het idee dat het meer kwestie is van jezelf aanpassen en grinden dan skillz.
Variantie, niet meer en niet minderAstie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:59:
[...] Het zijn eigenlijk maar 4 decks. Aggro Shaman, Zoo, Tempo Warrior en Midrange Hunter.
Edit:
Verkeerde ge-quote. Meer een reactie op je win en loose streak
[ Voor 13% gewijzigd door murphylee op 01-07-2016 16:14 ]
I bad beat my meat by busting my nuts!

De inschrijvingen gaan goed. Maar meer is altijd beter
Het toernooi begint om 20:00 uur.
GoT Hearthstone Night #1
en wordt in 1 avond afgerond*Astie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:53:
De inschrijvingen gaan goed. Maar meer is altijd beter. Het is een standaard toernooi met een poulefase. Minimaal 3 wedstrijden dus.
GoT Hearthstone Night #1
Ik dacht dat Ladder bullshit was, maar arena is blijkbaar nog een stuk erger.
Atlas#22744
Ik kom ook best veel C'Thun Druid's tegen. Dus daar ben ik zelf ook eens mee begonnen. 80% winrate na 5 games, om na 8 games weer op 50% winrate te zittenAstie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:59:
[...]
Ik ben het er niet helemaal mee eens omdat de decks die ik vanaf rang 5 tegenkom exact hetzelfde zijn als gisteren en vandaag. Daar zit totaal geen verschil in. Het zijn eigenlijk maar 4 decks. Aggro Shaman, Zoo, Tempo Warrior en Midrange Hunter.
Ik kan niet meer spelen. Mijn spel laadde niet toen ik op play drukte. De cancelknop was weg, maar de game begon niet. Spel afgesloten en opnieuw opgestart. Nu blijft ie staan op "you were reconnected to your last game. Resuming...." staan. Al de iOS app meermaals afgesloten, de desktop game geprobeerd, maar het blijft al zeker 20 min staan. Meh.
Is dat niet gewoon het hele seizoen al het geval dan?Astie schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:59:
[...]
Ik ben het er niet helemaal mee eens omdat de decks die ik vanaf rang 5 tegenkom exact hetzelfde zijn als gisteren en vandaag. Daar zit totaal geen verschil in. Het zijn eigenlijk maar 4 decks. Aggro Shaman, Zoo, Tempo Warrior en Midrange Hunter.
En helaas ben ik bang dat het niet meer veranderd tot aan de volgende uitbreiding/Adventure.
Wat ik nog het meest jammere vind van dit alles is dat de leuke kaarten uit WoTG niet eens speelbaar zijn
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ja, dat is precies wat ik zeg. De decks veranderen niet. Gisteren heel veel C'Thun Druid tegengekomen maar ook deze verandering zal van tijdelijke aard zijn. Elke variatie loopt op niets uit en je komt weer terug bij ebeuker19 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:51:
[...]
Is dat niet gewoon het hele seizoen al het geval dan?
de 4 tier 1 decks

nummer 7/9
Ben goed op weg om m'n doelstelling te halen dit jaar om alles golden te krijgen.
Met deze druid wel een beetje "gecheat" door in de hogere ranks op wild te blijven. Maargoed dit komt vooral zoals hierboven is gepost, het vrij moeilijk is om met Druid tegen de vier tier1 decks te winnen. Eerste keer dat ik het zo heb gedaan maar ik wou me niet ergeren aan de standaard decks.
Nu op naar Mage. Hiermee ga ik dan maar proberen Rank 5 te halen, en twijfel om dit in Wild te gaan doen. Zit nu op 295/500, heb hiervoor twee maanden staan.
Gratz, dan ben je er bijna. Zelf ben ik nog steeds op 1/9, maarja met 30-40 potjes in de maand gaat het onmogelijk lang duren voordat ik weer een golden hero erbij zal hebben (:.Royy90 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:56:
[afbeelding]
nummer 7/9
Ben goed op weg om m'n doelstelling te halen dit jaar om alles golden te krijgen.
aah joh, dan ben je er met 8 jaar ook(uitgaande van 40 per maand)xelfer schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:15:
[...]
Gratz, dan ben je er bijna. Zelf ben ik nog steeds op 1/9, maarja met 30-40 potjes in de maand gaat het onmogelijk lang duren voordat ik weer een golden hero erbij zal hebben (:.
Wow! Goed man Roy! Ik ga denk m'n Mage maar ook verder in Wild doen, in Standard duurt het gewoon te lang en verlies ik meeste potjes. Ik was vanochtend rank 14 met m'n CW en Priest en toen maar geswitched naar Tempo Mage en het is zo lastig te winnen, zojuist maar gestopt op rank 18. Ik zit nu nog maar op een kleine 440 wins met m'n Mage en het duurt een eeuwigheid die laatste 60 wins.Royy90 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:56:
[afbeelding]
nummer 7/9
Nu op naar Mage. Hiermee ga ik dan maar proberen Rank 5 te halen, en twijfel om dit in Wild te gaan doen. Zit nu op 295/500, heb hiervoor twee maanden staan.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Yup, ik noem het spel totaal onspeelbaar als arme control warrior. De meta is weer even cancer dan pre Wotg of zelfs erger.. Gelukkig heeft Wild nog een klein beetje variatie. Ik gebruik zelf ook geen netdeck, ik probeer wat fundecks uit want al die netdecks zijn verschrikkelijk saai. Dit spel heeft zoveel potentieel maar toch is het niet zo goed gebalanceerd en uitgewerkt. Cheap en brainless decks halen het in veel gevallen van de meer duurdere en leukere decks met veel interactie. Onlogisch toch..beuker19 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:51:
[...]
Is dat niet gewoon het hele seizoen al het geval dan?
En helaas ben ik bang dat het niet meer veranderd tot aan de volgende uitbreiding/Adventure.
Wat ik nog het meest jammere vind van dit alles is dat de leuke kaarten uit WoTG niet eens speelbaar zijn
Lol kom je in eens BGH tegen.
Na alleen maar zout posts van mij, hierbij leuk arena momentje. Ik speelde tegen een aggro paladin (ja zijn deck leek op een ladder deck) En ondanks dat ie Tyrion speelde, toch nog afgemaakt
Helaas ging ik 4-3 deze run
Na alleen maar zout posts van mij, hierbij leuk arena momentje. Ik speelde tegen een aggro paladin (ja zijn deck leek op een ladder deck) En ondanks dat ie Tyrion speelde, toch nog afgemaakt
[ Voor 79% gewijzigd door Kasai op 03-07-2016 11:55 ]
Atlas#22744
Het is juist logisch. Als ze het spel hadden gebalanceerd zodat control decks met dure kaarten beter zouden zijn dan de face is the place common decks van 1200 dust, dan zou Blizzard het verwijt krijgen dat het spel Pay2Win en elitair is.Tomski1986 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 02:01:
[...]
Cheap en brainless decks halen het in veel gevallen van de meer duurdere en leukere decks met veel interactie. Onlogisch toch..
Blizzard wil het spel simpel en toegankelijk houden en daar zijn de goedkope aggro decks het middel voor. Low mana cost kaarten zijn nou eenmaal ontworpen om meer value per mana point te geven dan high mana cost kaarten. Als Blizzard daarbij faalt om efficiënte AOE creature removal beschikbaar te maken en card draw inherent voor veel smorc decks geen issue is (b.v. door Hunter hero power, Warlock hero power, Divine Favor)......
Jup. Al drie sets wordt er geroepen dat die aankomende set de meta gaat vertragen, maar na een paar weken is het weer afgelopen met de control probeersels. En ook niet heel vreemd, want even je quest halen gaat veel sneller met een aggro/tempo deck.
De meta is wel degelijk enorm vertraagd in vergelijking met de GvG-tijd. Dat aggro/tempo decks de boventoon voeren is weer iets anders.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Deze week eens begonnen met Arena, ging eerste keer 5-3, voor mijn doen best goed
Daarna 4-3, 3-3, nog een keer 4-3 geloof ik. Toen Heartharena gedownload, sta nu 7-1 met warlock. Ik heb echt een smerig zoo lock deck gedraft.
Atlas#22744
Vind in de meta eigenlijk alleen zoo gewoon niet leuk. Minions kotsen tot je tegenstander niks meer kan, je hebt maar een X aantal board clears. De andere decks waar ik tegen verlies.. tja, that's the game. Als er maar strategie bij komt kijken en je kaart keuze daadwerkelijk van invloed is op de game vind ik het leuk. (Ja, dat is bij zoo vast ook maar in sterk mindere mate)
[ Voor 8% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 04-07-2016 08:15 ]
Sorry hoor maar Shaman Totem/aggro vind ik veel erger en her is tevens ook de reden dat Zoo zo populair is.Piet_Piraat7 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 08:14:
Vind in de meta eigenlijk alleen zoo gewoon niet leuk. Minions kotsen tot je tegenstander niks meer kan, je hebt maar een X aantal board clears. De andere decks waar ik tegen verlies.. tja, that's the game. Als er maar strategie bij komt kijken en je kaart keuze daadwerkelijk van invloed is op de game vind ik het leuk. (Ja, dat is bij zoo vast ook maar in sterk mindere mate)
Misschien dat ik dan niet snap wat een trage meta is, ik dacht dat die twee dingen hetzelfde waren. Kun je eens uitleggen wat jij bedoelt dan?Tektoon schreef op maandag 04 juli 2016 @ 01:29:
De meta is wel degelijk enorm vertraagd in vergelijking met de GvG-tijd. Dat aggro/tempo decks de boventoon voeren is weer iets anders.
Denk dat die conclusie iets te voorbarig is. Zelfs zonder deze shaman zou Zoo er zijn. Sterker: Zoo was er veel eerder, al sinds de beta namelijk. En Zoo is enorm gebufft in deze expansion (net als Shaman).beuker19 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:45:
[...]
Sorry hoor maar Shaman Totem/aggro vind ik veel erger en her is tevens ook de reden dat Zoo zo populair is.
Persoonlijk vind ik Zoo veel kutter dan de shamans.
Battletag: Iigy#2192
Het feit dat 10 mana kaarten speelbaar zijn geeft al aan dat de meta een stuk trager is vergeleken met vroeger
Zoo is er al wel heel lang maar op het moment echt alleen maar goed omdat Hunter en Shaman ook populair zijn, want elke class met AoE is in het voordeel tegen Zoo en Warrior, Priest, Renolock en Freeze Mage zijn bijna niet te winnen door de Zoo speler.mosselmossel schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:02:
[...]
Denk dat die conclusie iets te voorbarig is. Zelfs zonder deze shaman zou Zoo er zijn. Sterker: Zoo was er veel eerder, al sinds de beta namelijk. En Zoo is enorm gebufft in deze expansion (net als Shaman).
Persoonlijk vind ik Zoo veel kutter dan de shamans.
Deze maand rank 5 gehaald met Zoo en dat heb ik 100% te danken aan het grote aantal Shamans anders was het mij nooit gelukt.
8-3 gegaan met mijn warlock deck in Arena, nog nooit zo ver gekomen, dus ben er wel blij mee
Jammer dat mijn laatste opponent gewoon letterlijk een ladder tempo mage was
Atlas#22744
Toen waren er niet eens speelbare 10 mana kaarten en BGHjmxd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:13:
Het feit dat 10 mana kaarten speelbaar zijn geeft al aan dat de meta een stuk trager is vergeleken met vroeger
Ik vind het nog wel meevallen want je zie toch dan N'Zoth steeds meer uit de meta verdwijnt en Yogg eigenlijk te gek voor woorden is dat deze kaart überhaupt speelbaar is.
Verwijderd
Zo, de golden epic voor deze maand is ook weer binnen. Eens zien of er wellicht legend in zit dit keer
Waar speel je mee?Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:20:
Zo, de golden epic voor deze maand is ook weer binnen. Eens zien of er wellicht legend in zit dit keer
Zojuist zelf van rang 13 naar rang 9.3 gegaan zonder loss. Ondanks dat ik totaal geen fan van Yogg ben zou hij prima in dit deck passen. Zeker tegen control / midrange decks speel je enorm veel spells. Zeker na N'Zoth als je hand weer gevuld wordt met toxics en coins. Iemand een goed idee voor een sub voor Yogg?
[ Voor 46% gewijzigd door Astie op 05-07-2016 00:48 ]
aggro-zoo/combo/control zal er altijd zijn. Dat zijn de archetypische decks. De snelheid van de meta heeft te maken met de kaarten die beschikbaar zijn, hun tempo en hun effecten. Niet alleen is er ook zoo in een tragere meta, het is ook maar de vraag of het vertragen wel negatief uitpakt voor aggo-zoo decks. (zowel ADWCTA als Kripp hebben hier een video over gemaakt maar ik kan ze zo snel niet vinden)108rogar schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:41:
[...]
Misschien dat ik dan niet snap wat een trage meta is, ik dacht dat die twee dingen hetzelfde waren. Kun je eens uitleggen wat jij bedoelt dan?
Dat zoo altijd top-dog is heeft meer te maken met de kracht van de kleine kaarten. Die zijn onevenredig veel sterker dan de grotere, duurdere kaarten. Je hebt met zulke decks ook veel vaker een goede opening dan dat je control-tegenstander z’n boardclear trekt.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ik zou dan een earthen ring farseer droppen.Astie schreef op maandag 04 juli 2016 @ 23:36:
[...]
Waar speel je mee?
Zojuist zelf van rang 13 naar rang 9.3 gegaan zonder loss. Ondanks dat ik totaal geen fan van Yogg ben zou hij prima in dit deck passen. Zeker tegen control / midrange decks speel je enorm veel spells. Zeker na N'Zoth als je hand weer gevuld wordt met toxics en coins. Iemand een goed idee voor een sub voor Yogg?
[afbeelding]
Atlas#22744
Trage meta. Haha, die 's goed. Er is nog nooit zoveel cancer aggro geweest als nu..
Ik heb al een flinke tijd niet gespeeld (laatste keer dat ik gekeken heb was de eerste expansie net uit) maar gisteren toch weer eens opgestart (in afwachting van volgend D3 season). Ik speelde voornamelijk een Mage secrets deck. Wat zijn op dit moment de must-reads voor een beetje casual play met een dergelijk deck?
Mwa dat valt m.i. reuze mee. Ik kom redelijk gevarieerde decks tegen. Tuurlijk, er zijn veel shamans en zoo, maar facehunter is nu toch echt uitgebannen. Bovendien is er (itt facehunter) met zoo nog wel enig begrip van het spel vereist.Tomski1986 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:37:
Trage meta. Haha, die 's goed. Er is nog nooit zoveel cancer aggro geweest als nu..
Mage secret deck? i.i.g. iets nieuws in deze "meta" en ik weet dat je veel zelf wil experimenteren zoals bij D3. Dat is altijd positief maar bij HS krijgt man waarschijnlijk een stuk meer frustratie met eigen creaties dan D3. Hou daar dus rekening meeZarhrezz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:41:
Ik heb al een flinke tijd niet gespeeld (laatste keer dat ik gekeken heb was de eerste expansie net uit) maar gisteren toch weer eens opgestart (in afwachting van volgend D3 season). Ik speelde voornamelijk een Mage secrets deck. Wat zijn op dit moment de must-reads voor een beetje casual play met een dergelijk deck?
hearthpwn.com is altijd leuk om de populaire netdecks te vinden. Of je speelt er zelf mee of je weet tenminste wat je tegenstander speelt.
Voor de rest worden er veel snelle decks gespeeld wat eigenlijk tamelijk eentonig/saai zijn. Die decks zijn echter erg effectief. Voordat de volgende exp/adv komt, zou hier waarschijnlijk weinig veranderen.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ik zal daar eens kijken. Toch handig om te weten wat de 'must-have' kaarten op het moment zijn...alles stuk voor stuk doornemen in het enchant scherm schiet ook niet op.Mofkees schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:07:
Mage secret deck? i.i.g. iets nieuws in deze "meta" en ik weet dat je veel zelf wil experimenteren zoals bij D3. Dat is altijd positief maar bij HS krijgt man waarschijnlijk een stuk meer frustratie met eigen creaties dan D3. Hou daar dus rekening mee
hearthpwn.com is altijd leuk om de populaire netdecks te vinden. Of je speelt er zelf mee of je weet tenminste wat je tegenstander speelt.
Voor de rest worden er veel snelle decks gespeeld wat eigenlijk tamelijk eentonig/saai zijn. Die decks zijn echter erg effectief. Voordat de volgende exp/adv komt, zou hier waarschijnlijk weinig veranderen.
Ik geloof dat ik ook nog wel een paar speed decks heb (per definitie 'classic' gezien de laatste keer dat ik speelde
Meta maak ik me vooralsnog geen zorgen om, in D3 doe ik nog wel op een redelijk niveau mee en daar heb ik al lak aan de meta...in HS ben ik vooralsnog rank 23 dus ik gok dat ik overal mee weg kan komen op het moment
Vertel dan eens welke gevarieerde decks? Ik kan er 4 opnoemen.VeeGee schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:36:
[...]
Mwa dat valt m.i. reuze mee. Ik kom redelijk gevarieerde decks tegen. Tuurlijk, er zijn veel shamans en zoo, maar facehunter is nu toch echt uitgebannen. Bovendien is er (itt facehunter) met zoo nog wel enig begrip van het spel vereist.
Zoo, Aggro Shaman, Tempo Warrior en een of ander C'Thun deck. De originaliteit is ver te zoeken..
Maar dan nog liever C'Thun dan Aggro. Hearthstone is echt ongebalanceerd en ik begrijp niet dat er uberhaupt mensen zijn die er niet akkoord mee gaan. Beter zouden ze nog wat meer nerfen en ongebruikte kaarten buffen. For instance, Abusive Sergeant heeft net hetzelfde probleem als Knife Juggler voor de nerf. Way too overpowered en elk, maar dan ook elk aggro deck heeft 'm.
Ik kom best gevarieerde decks tegen tot dusver deze week; Midrange hunter, Freeze mage, Tempo mage, Control Warrior, Tempo warrior, Tempo dragon warrior, Cthun warrior, Aggro shaman, midrange shaman, Cthun druid, Tempo/beast druid, Zoolock, Miracle rogue, Nzoth Paladin. De enige class die ik eigenlijk niet zoveel zie is Priest.
Haha, ik heb wel heel veel lol met een Nzoth Priest in Wild....die van Kiblericemotion schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:04:
Ik kom best gevarieerde decks tegen tot dusver deze week; Midrange hunter, Freeze mage, Tempo mage, Control Warrior, Tempo warrior, Tempo dragon warrior, Cthun warrior, Aggro shaman, midrange shaman, Cthun druid, Tempo/beast druid, Zoolock, Miracle rogue, Nzoth Paladin. De enige class die ik eigenlijk niet zoveel zie is Priest.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Zojuist met het eerder genoemde deck 19-4 gegaan. Op rang 6 aangekomen. Wel weer eens leuk om vroeg in het seizoen op de hogere rangen te zitten.
Overigens nog 141 wins in totaal om alle 9 hero's golden te krijgen. Eens kijken of dat dit seizoen gaat lukken.
Overigens nog 141 wins in totaal om alle 9 hero's golden te krijgen. Eens kijken of dat dit seizoen gaat lukken.
In Wild speel ik enkel tegen de smorc decks a la Zoo en in Standaard speel ik vnl. tegen C'thun decks of ook Zoo. Een Control deck heb ik al maanden niet meer gezien, maar dat kan ook goed te maken hebben met het feit dat ik weinig speel, daardoor op lage rank zit en als gevolg dus enkel tegen de smorcende noobs speel....Tomski1986 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:37:
Hoe de meta dus "echt" in elkaar zit kan ik niet zeggen.
De meta verschuift van Tempo/Dragon Warrior naar Mid/Aggro Shaman en weer terug.xelfer schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:21:
[...]
In Wild speel ik enkel tegen de smorc decks a la Zoo en in Standaard speel ik vnl. tegen C'thun decks of ook Zoo. Een Control deck heb ik al maanden niet meer gezien, maar dat kan ook goed te maken hebben met het feit dat ik weinig speel, daardoor op lage rank zit en als gevolg dus enkel tegen de smorcende noobs speel....
Hoe de meta dus "echt" in elkaar zit kan ik niet zeggen.
Je ziet voornamelijk deze 2 classes/decks en Zoo, Cthun Druid en Mid Hunter. Priest zie je nergens, af en toe een Yogg/Tempo Mage, Nzoth Paladin of een MiraZoth Roque. Hier en daar natuurlijk een exoot.
Op dit moment is de meta op de hogere rangen erg traag. Zoo is het snelste en die is zeker niet meer zo snel als hij ooit is geweest. Enige control deck dat ik tegenkom is af en toe een Nzoth Paladin en een Cthun Warrior. Thata it.
Verwijderd
Speel nu Face Hunter in Wild (ja vies, ik weet het). Had dat deck nog nooit gespeeld, maar het gaat wel erg vlot, snelle potjes en goeie winrate, zat op 78% van rank 24 tot rank 5.
Dit kom je momenteel tegen op rank 19...
Verloren in fatigue na 30 minuten spelen.
Begin van het seizoen is echt
Begin van het seizoen is echt
Battle.net: NagaByrd#2844
Dat kom je ook tegen op rank 5 hoor, dat is namelijk een warrior killer decknagasy schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:24:
Dit kom je momenteel tegen op rank 19...
Begin van het seizoen is echt![]()
[afbeelding]
en het is momenteel warriorstone
Priest en Druid in standard ladder heeft het heel lastig op dit moment.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ik speel momenteel veel Midrange hunter waarbij ik rond rank 12 een beetje hang op dit moment.. gister van 15 naar 12 geklommen met hetzelfde deck dus ach.. wellicht haal ik de 10 er nog mee.. of nog hoger.. en anders wordt mn hunter mooi level 60 op deze manier
Ronde 3 Open Series of Hearthstone Online:
https://battlefy.com/fire...aa1ff72c38512845cec/teams
https://battlefy.com/fire...aa1ff72c38512845cec/teams
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
WTF? Decktracker is blijkbaar gecrasht en alle data zijn weg...
voor iedereen?mosselmossel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:12:
at your service
Ik ga er vanuit dat het alleen op mijn pc is.
In het mapje Backup staat een backup. Elke keer als je HDT opstart maakt hij een backup van de belangrijke XML bestanden.mosselmossel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:12:
Terugplaatsen en alles werkt weer!
|Woei! Thnx! Ben ik alleen een paar potjes van vanochtend kwijtAstie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:22:
[...]
In het mapje Backup staat een backup. Elke keer als je HDT opstart maakt hij een backup van de belangrijke XML bestanden.
Terugplaatsen en alles werkt weer!
Dan zou ik momenteel liever op rank 5 zitten als dat de standaard isjmxd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 01:13:
[...]
Dat kom je ook tegen op rank 5 hoor, dat is namelijk een warrior killer deck
en het is momenteel warriorstone
Laatste 2 gespeelde kaarten in fatigue van zijn kant waren trouwens N'zoth en jaraxus.
Die van mij na zijn N'zoth deathwing. Ik heb sylvanas nog nooit zo vervloekt
Beginners stoppen toch na 5 potjes spelen als ze constant tegen zo'n decks uitkomen?
[ Voor 18% gewijzigd door nagasy op 06-07-2016 15:39 ]
Veel plezier aan het beleven met dit deckje, en ook nog leuke resultaten ermee.. (Wild, rank 12)

Meningen mogen altijd, of leuke wijzigingen ook.. Let op, leuk, want ik weet dat het veel beter kan maar ik wil geen netdecker zijn..

Meningen mogen altijd, of leuke wijzigingen ook.. Let op, leuk, want ik weet dat het veel beter kan maar ik wil geen netdecker zijn..
[ Voor 31% gewijzigd door Tomski1986 op 06-07-2016 17:29 ]
Ik ken dat van geen netdecker willen zijn.... en ben al dagen bezig om een leuk viable priest deck in elkaar te zetten.... juist omdat Priest zo uit de gratie lijkt te zijn.....Tomski1986 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:27:
maar het wil niet echt lukken, waarom zie je bij de grote tournooien nooit meer Priest? is de class gewoon te traag?
at your service
Tja, gewoon barslechte kaarten in Standard.. Zwakke boardclears, Ook door het verdwijnen door Lightbomb in Standard.The_Butler schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:07:
[...]
Ik ken dat van geen netdecker willen zijn.... en ben al dagen bezig om een leuk viable priest deck in elkaar te zetten.... juist omdat Priest zo uit de gratie lijkt te zijn.....
maar het wil niet echt lukken, waarom zie je bij de grote tournooien nooit meer Priest? is de class gewoon te traag?
In Wild is N'zoth Priest 1 van de toppers..
Priest lukt, maar dan moet je uitwijken naar dragon/N'Zoth.The_Butler schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:07:
[...]
Ik ken dat van geen netdecker willen zijn.... en ben al dagen bezig om een leuk viable priest deck in elkaar te zetten.... juist omdat Priest zo uit de gratie lijkt te zijn.....
En als je zo'n decks bekijkt, dan kom je eigenlijk uit op een pre-WoG deck.
Met N'zoth in je deck als enigste nieuwe kaart.
Dat is ietswat spijtig (maar wel goedkoop) voor een nieuwe expansie
Ik speel zelf wel af en toe Dragon Priest in Standaard. Dat is op rank 15 enzo prima te doenTomski1986 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:08:
[...]
Tja, gewoon barslechte kaarten in Standard.. Zwakke boardclears, Ook door het verdwijnen door Lightbomb in Standard.
In Wild is N'zoth Priest 1 van de toppers..
Die Tavern brawls, is dat nog de moeite behalve de eerste win voor de pack?
Ik vraag me ook af hoe ik met een jaren oud deck in een paar games naar rank 20 speel...is het niveau in die tiers nog echt zo laag?
Ik vraag me ook af hoe ik met een jaren oud deck in een paar games naar rank 20 speel...is het niveau in die tiers nog echt zo laag?
Toen ik gisteren van rank 20 naar 18 ging kreeg ik al te zien "top 50%" als je mouseover over je rank doet. Dus het grootste gedeelte van de spelers komt niet verder inderdaad.Zarhrezz schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:08:
Die Tavern brawls, is dat nog de moeite behalve de eerste win voor de pack?
Van die 50% zijn er ook heel veel die alleen de cardback halen en dan casual/arena gaan spelen.
Heb zelf een maandje even niet gespeeld, wel even rank 15 gehaald voor rewards, maar meer niet. Nu weer met plezier wat potjes aan het doen. Hoofd stond er gewoon even niet na en dan moet je niks forceren.
Speel voornamelijk Dragon Paladin (met N'Zoth), erg leuk deck dat echt wel goed is, alleen niet top tier ofzo. Jammer dat het deck tevens niet echt goed bekend is, want het enige Paladin deck in de lijst van TS is een standaard N'Zoth deck, erg traag en puur op control. Mijn deck is dan een stukje sneller en dat geeft het betere match ups tegen een hoop decks.
Heb zelf een maandje even niet gespeeld, wel even rank 15 gehaald voor rewards, maar meer niet. Nu weer met plezier wat potjes aan het doen. Hoofd stond er gewoon even niet na en dan moet je niks forceren.
Speel voornamelijk Dragon Paladin (met N'Zoth), erg leuk deck dat echt wel goed is, alleen niet top tier ofzo. Jammer dat het deck tevens niet echt goed bekend is, want het enige Paladin deck in de lijst van TS is een standaard N'Zoth deck, erg traag en puur op control. Mijn deck is dan een stukje sneller en dat geeft het betere match ups tegen een hoop decks.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Gisteren even wat potjes Wild met Zoolock gespeeld voor de fun of it. Je merkt duidelijk dat het een stuk minder populair is, matchmaking duurde veel langer en tussen rank 25-18 kwam ik eigenlijk alleen maar volledige netdecks vol legendaries tegen
Omelette du fromage!
Gaan we weer met die netdeck discussie
Lekker boeien dat mensen dat doen, je zal het toch op 1 of andere manier moeten leren.
Gisteren heb ik dragon tempo warrior geprobeerd en patron warrior, maar vond de decks allebei te langzaam, ben van 15 naar 16 gezakt. Vanavond maar weer met pirates aan de slag of midrange hunter.
Gisteren heb ik dragon tempo warrior geprobeerd en patron warrior, maar vond de decks allebei te langzaam, ben van 15 naar 16 gezakt. Vanavond maar weer met pirates aan de slag of midrange hunter.
Atlas#22744
Ik heb zelf momenteel redelijk wat succes met Dragon Warrior. Leuk deck ook om te spelen! Decklist is hier al eens voorbij gekomen geloof ik. Ik heb alleen Malkorok nog toegevoegd.
Welke rank ben je?VeeGee schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:22:
Ik heb zelf momenteel redelijk wat succes met Dragon Warrior. Leuk deck ook om te spelen! Decklist is hier al eens voorbij gekomen geloof ik. Ik heb alleen Malkorok nog toegevoegd.
Ik heb ook Malkorok, ik had echt moeite met card drawal. Meeste aggro decks waren net wat te snel voor me.
Atlas#22744
Heh, het klinkt al net als D3...public game zonder meta-spec joinen? -> get kicked.Kasai schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:51:
Gaan we weer met die netdeck discussieLekker boeien dat mensen dat doen, je zal het toch op 1 of andere manier moeten leren.
Maar inderdaad, laat mensen lekker spelen wat ze leuk of nodig vinden. Ik trek m'n eigen plan wel
Ok, net ook maar even naar de Ranked rewards gekeken...ik geloof dat ik de 15 maar eens ga proberen te halen voor de golden rare. We zien wel waar het schip strand.Martijn19 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 01:26:
Toen ik gisteren van rank 20 naar 18 ging kreeg ik al te zien "top 50%" als je mouseover over je rank doet. Dus het grootste gedeelte van de spelers komt niet verder inderdaad.

De inschrijvingen gaan goed. Maar meer is altijd beter
GoT Hearthstone Night #1
Ik probeer mijn vriendin nog steeds te overtuigen om ook mee te doen, maar is helaas nog niet gelukt.
Atlas#22744
Momenteel rank 14. Best aardig zo aan het begin van het seizoen. Meestal zit ik ergens rond rank 10. Ik speel simpelweg te weinig om door te pushen naar de hogere ranks.Kasai schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:26:
[...]
Welke rank ben je?
Ik heb ook Malkorok, ik had echt moeite met card drawal. Meeste aggro decks waren net wat te snel voor me.
Edit: ik merk overigens dat shamans juist wel een goede matchup zijn. Zoo en control warrior zijn wel een probleem. Ook midrange hunter kan lastig zijn indien je vroeg in het spel te weinig tempo trekt. Bij turn 8 is het dan meestal wel gebeurd met Call of the Wild.
[ Voor 24% gewijzigd door VeeGee op 07-07-2016 10:42 ]
"Helaas" op vakantie in verwegstan dus moet deze keer maar overslaan. Heb wel altijd plezier gehad met zulke mooi georganiseerde tournooien dus het is een aanrader voor mensen die nog aan 't bedenken zijn 
Hulde aan Astie en Royy voor hun werk!
Hulde aan Astie en Royy voor hun werk!
Hmm ja dat merkte ik dus ook. En ik heb echt een pleuris hekel aan call of the wildVeeGee schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:39:
[...]
Momenteel rank 14. Best aardig zo aan het begin van het seizoen. Meestal zit ik ergens rond rank 10. Ik speel simpelweg te weinig om door te pushen naar de hogere ranks.
Edit: ik merk overigens dat shamans juist wel een goede matchup zijn. Zoo en control warrior zijn wel een probleem. Ook midrange hunter kan lastig zijn indien je vroeg in het spel te weinig tempo trekt. Bij turn 8 is het dan meestal wel gebeurd met Call of the Wild.
Atlas#22744
Post je je deck eens? Ikzelf heb ook een twee dragon pala decks waarbij één met deathwing ipv n'zoth.Benjamin- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 03:38:
Van die 50% zijn er ook heel veel die alleen de cardback halen en dan casual/arena gaan spelen.
Speelt traag maar wel leuk
nagasy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:15:
[...]
Post je je deck eens? Ikzelf heb ook een twee dragon pala decks waarbij één met deathwing ipv n'zoth.
Speelt traag maar wel leuk. Vooral de concede met deathwing, dragonlord

Deathwing Dragonlord vind ik supercool, maar blijft wel een kaart die alleen in hele specifieke match ups (pure control) gaat werken.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Warlock is echt toe aan een nerf. Samen met call of the skill
Call of the Skill is geen Standard kaart, Blizz zal er niet snel iets aan doen. Hij faseert vanzelf uit Standard in de toekomst.
Drazi#2341
Deck scheelt niet zoveel.Benjamin- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:14:
[...]
[afbeelding]
Deathwing Dragonlord vind ik supercool, maar blijft wel een kaart die alleen in hele specifieke match ups (pure control) gaat werken.
Ik mis ragnaros, lightlord wel.
Daardoor ik meer heal in mijn deck heb gestoken:
+ earthern ring farseer
+ lay on hands
en 1 dragon consort minder voor die 2/8 die in dmg verdubbelt (voor deathwing, dragonlord).
Twijfel om de kaart te craften.
Het is een class specific en behoort niet tot de classic set.
Je gebruikt die kaart ook niet in elk deck (denk ik)
Maar kan mij inbeelden dat hij voor die win more zorgt.
Ik merk soms dat ik net tekort kom in health als de tegenstander op 4-5 health staat.
@mofkees: Lijkt me een leuk deck om te spelen.
Mis enkel teveel kaarten om het deck te kunnen spelen
[ Voor 4% gewijzigd door nagasy op 07-07-2016 15:46 ]
pfff deze brawl ben ik eigenlijk net te lui voor, geen zin om een deck te maken ervoor ^^
iemand tip voor een snelle win?
edit laat maar heb gewonnen met randomized deck
phew op naar volgende week, hopelijk een keer een leuke
[ Voor 46% gewijzigd door Kol Nedra op 07-07-2016 20:06 ]
nothing stops this train
wat mis je dan? sommige kaarten zijn wel vervangbaar:)nagasy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:45:
[...]
...en ineens veel control shamens @ R7/8 zeg, niet allemaal hetzelfde deck met wel met healing wave/Hellazeal/Elemental destruction en verschillende leg's.
Ik had gisteravond wat ik aan C'thun heb bij elkaar gegooid en verder alle 0-mana die ik kon vinden erbij...daarnaast de open slots vullen tot de 30. M'n opponent zag de bui al hangen op turn 8 en klaar.Kol Nedra schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:57:
pfff deze brawl ben ik eigenlijk net te lui voor, geen zin om een deck te maken ervoor ^^
Edit:
Is er ergens trouwens een uitleg van de deck types? Ik zie de indelingen / pie charts ervan, maar geen idee wat ze precies zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Zarhrezz op 07-07-2016 21:55 ]
Ik moest de quest doen voor 5 brawls en 5 warriror wins... dit is em geworden: (100% winrate) meestal turn 5 of 6Kol Nedra schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:57:
at your service
De legendaries die dit deck zo goed maken, nl hallazael en yogg-saronMofkees schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:28:
[...]
wat mis je dan? sommige kaarten zijn wel vervangbaar:)
...en ineens veel control shamens @ R7/8 zeg, niet allemaal hetzelfde deck met wel met healing wave/Hellazeal/Elemental destruction en verschillende leg's.
Dank ik had 3 warrior quests binnen een kwartiertje klaarThe_Butler schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:17:
[...]
Ik moest de quest doen voor 5 brawls en 5 warriror wins... dit is em geworden: (100% winrate) meestal turn 5 of 6
[afbeelding]
Ik doe nu de 7 wins ook hiermee, ik heb zelden zoveel lol gehad, vooral als je met de mulligan twee of drie 0 drops hebt; heerlijk de Frothing Beserker voeden en Leeroy het af laten maken.Wognummer schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:33:
[...]
Dank ik had 3 warrior quests binnen een kwartiertje klaar![]()
at your service
Ik had ook een 3 warrior quest vandaag.. toch gewoon in standard ladder gedaan.. winstreak door rank 11 naar 10 toe met Tempo dragon warrior.
Rank 10 gehaald.. op naar 5..
Rank 10 gehaald.. op naar 5..
Ik zie Ragnaros Lightlord absoluut niet als win more kaart, het is echt die heal waarom ik hem in mijn deck heb gedaan. Je zou hem kunnen vergelijken met Lay on Hands, maar waar Lay on Hands heel traag aan voelt, is Ragnaros dit niet, bedoel vaak doet die jou healen (zo niet, dan heb je blijkbaar board control), en de vijand moet in vrijwel alle omstandigheden er removal op gebruiken, hierdoor doen zelfs vaak de aggro spelers er mee traden, omdat ze gewoon weten dat die 8 face damage nutteloos is door de heal, terwijl ik ze dan wel met 8 damage kan terug rammen.nagasy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:45:
[...]
Deck scheelt niet zoveel.
Ik mis ragnaros, lightlord wel.
Daardoor ik meer heal in mijn deck heb gestoken:
+ earthern ring farseer
+ lay on hands
en 1 dragon consort minder voor die 2/8 die in dmg verdubbelt (voor deathwing, dragonlord).
Twijfel om de kaart te craften.
Het is een class specific en behoort niet tot de classic set.
Je gebruikt die kaart ook niet in elk deck (denk ik)
Maar kan mij inbeelden dat hij voor die win more zorgt.
Ik merk soms dat ik net tekort kom in health als de tegenstander op 4-5 health staat.
Tegen control/midrange vind ik hem ook zeer goed. N'Zoth is er op gericht om deathrattles terug te halen, echter zal vrijwel iedere speler bepaalde spells bewaren om hier tegen te gebruiken (Hex, Poly, Entomb enz), Ragnaros geeft ze een moeilijke keuze, laten staan betekent dat ze terug bij af zijn wat geen optie en minions/damage spells gebruiken is vaak zeer duur (effectief is de heal dan 16), maar wie wilt er nu een Hex gebruiken op een Ragnaros, wanneer je weet dat er nog een Tirion is, die tevens ook nog terug komt door N'Zoth.
En dat is gewoon het mooie van Ragnaros, niemand wilt er mee dealen, maar je MOET het wel, want hem laten staan is ook geen optie, en met zoveel high value targets, wordt de keuze wel heel lastig.
Maar het is vooral gewoon dat deze kaart zoveel beter is tegen aggro dan LoH, die kaart is onbruikbaar in zulke match ups, leuk die heal, maar ze rammen net zo hard door.
Dit is dan ook een veel sterkere GoK voor 1 mana meer.
Wanneer komt de volgende expansion? Ben het helemaal beu nu, zucht..
Soon™Tomski1986 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:19:
Wanneer komt de volgende expansion? Ben het helemaal beu nu, zucht..
Zelf vind ik 2 grote expansions en 1 adventure per jaar ook gewoon te weinig, want er zitten gewoon te lange pauzes tussen de uitbreidingen. Van mij mogen ze gerust 2 expansions en 2 adventures per jaar doen.
5700X | RX 6600
Even vette n00b-vraag...wat is het verschil tussen expansion en adventure? =)PCBaas schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:53:
[...]
Soon™
Zelf vind ik 2 grote expansions en 1 adventure per jaar ook gewoon te weinig, want er zitten gewoon te lange pauzes tussen de uitbreidingen. Van mij mogen ze gerust 2 expansions en 2 adventures per jaar doen.
Ze kunnen ook de expansions beter ontwerpen zodat de game langer leuk blijftPCBaas schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:53:
[...]
Soon™
Expansion is een uitbreiding met (veel) kaarten, waarbij deze te verkrijgen is in packs/pakjesZarhrezz schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:38:
[...]
Even vette n00b-vraag...wat is het verschil tussen expansion en adventure? =)
Adventure is een ook een uitbreiding van (minder) kaarten, maar die speel je vrij doormiddel van solo quest
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
Ah, check. Destijds wel begonnen aan de eerst solo / adventure (eerste deel was gratis), maar nooit afgemaakt. Ik begreep dat de kaarten die je met adventures vrijspeelt niet legal zijn in standard...puur voor de lol dus?1lau schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:28:
Expansion is een uitbreiding met (veel) kaarten, waarbij deze te verkrijgen is in packs/pakjes
Adventure is een ook een uitbreiding van (minder) kaarten, maar die speel je vrij doormiddel van solo quest
Precies, 140 kaarten uitbrengen waarvan er 90 niet gespeeld wordenxelfer schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 15:55:
[...]
Ze kunnen ook de expansions beter ontwerpen zodat de game langer leuk blijft.
Ik snap dat je niet alle 140 kaarten speelbaar kunt maken maar met WoTG en ook TGT vond ik het veel te weinig en daarom heb je nu de saaiste meta tot nu toe.
jawel, de kaarten uit de meeste recente 2 adventures zullen altijd bruikbaar zijn in standard, precies zoals dat is met de normale expansions. op het moment zijn Blackrock Mountain en League of Explorers dus gewoon bruikbaar.Zarhrezz schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:01:
[...]
Ah, check. Destijds wel begonnen aan de eerst solo / adventure (eerste deel was gratis), maar nooit afgemaakt. Ik begreep dat de kaarten die je met adventures vrijspeelt niet legal zijn in standard...puur voor de lol dus?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.