• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Tomski1986 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:03:
Dacht ik effe dat dit spel gebalanceerder en gevarieerder ging uitkomen.
Ben ik goed mis zeg.. Het is even saai als tevoren. Dezelfde cancer & aggro bullsh*t zoals voor de expansion.
Ik wou het nog een kans geven maar het is echt hopeloos.
Puke out your hand, go face and win.
Ben je wel goed met deck-buidling en finetuning?
Want als je alleen maar die decks tegenkomt, zou je bijv. met Doomsayers, Pyro's en boardclears kunnen werken. En wat je class nog voor tools heeft.

Met perfecte draws zijn ze bijna onverslaanbaar, maar ze zijn vaak ook wel te counteren.
Het Paladin divine shield aggro-deck is wel angstaanjagend sterk, zag gister de video van Kripp op YT.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:14

Nitai

Live the life you love.

ini schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:14:
@Benjamin, heb je een decklist van jouw Nzoth paladin? ik heb er een samengesteld, maar merk dat ik in begin van de match teveel achterloop, veel boardclears nodig heb en dan minions als sylvannas dan te traag worden om weer bij te komen.

Ik wil die decklist van Strifecro ook wel proberen
Check ook wat filmpjes van Strifecro om een idee te krijgen hoe je kunt spelen. Wat al gezegd werd, Doomsayer en gewoon je hero power gebruiken de eerste twee beurten (ze weten immers niet wat voor deck je speelt, dus vaak clearen ze je recruits de eerste twee beurten uit voorzorg). Doomsayer icm je eigen recruits en die kleine minions van je tegenstander en daarna Solemn Vigil spelen is ook goed voor je carddraw tegen gereduceerde mana cost. Doomsayer is in de eerste beurten een sterke kaart, je vertraagt je tegenstander of bij een latere beurt is het een goede buffer voor removal. Ik had zelfs een priest die entomb speelde op m'n Doomsayer (altijd goed voor m'n Tirion).

Soms helpt het spectaten van Tweakers ook, ik spec soms Royy, Astie of Mauz of Beuker, beetje discusseren, beetje kijken hoe ze spelen, welke overwegingen ze maken, altijd leuk.

Mijn enige stille wens is dat Blizz eindelijk een keer die bugs aanpakt, je kan gewoonweg niet normaal spectaten en chatten tegelijk op de iPad of mobiel. Ben je een reactie aan het tikken, verdwijnt die window, ben je aan het spectaten dan crasht ie willekeuring als je aan het chatten bent.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 12:00
Ik ben nu ook bezig met een N'zoth paladin, maar ik heb helaas geen doomsayers. Op zich werkt het ook best goed zonder de doomsayers, maar is het aan te raden om ze te craften? Ik heb nog 4500 dust en heb de meeste top neutral legendaries wel.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Doomsayers zijn classic en gewoon prima epics. En ook erg nuttig in sommige heroic matchups van de adventures..

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Grotman schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:31:
Er zit mijns inziens nu een bug in hoe Pyro werkt. Die 1/1 spawn zou niet moeten leven, maar sinds de Old Gods expansion werkt het ineens anders. Er staat op Pyro 'after you play a spell', dus dan zou die Imp Boss dood moeten zijn en dus zijn 1/1 gespawned moeten hebben, en daarna de 1 damage van Pyro. Even afwachten of Blizzard met een patch komt.
klopt is waarschijnlijk een bug, ook in video van Kripp besproken.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Grotman schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:31:
Er zit mijns inziens nu een bug in hoe Pyro werkt. Die 1/1 spawn zou niet moeten leven, maar sinds de Old Gods expansion werkt het ineens anders. Er staat op Pyro 'after you play a spell', dus dan zou die Imp Boss dood moeten zijn en dus zijn 1/1 gespawned moeten hebben, en daarna de 1 damage van Pyro. Even afwachten of Blizzard met een patch komt.
De card tekst van Shadow Word: Pain is 'Destroy a minion with 3 or less attack'. Omdat het een destroy is, komt er geen 1/1 imp t.g.v. die spell, die imp kan niet anders dan door de Wild Pyromancer veroorzaakt zijn nadat die 1 damage aan all minions (dus ook aan de reeds dode Imp Gang Boss) heeft gedaan. Lijkt me een bug...

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
CyberAmp schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:44:
[...]

klopt is waarschijnlijk een bug, ook in video van Kripp besproken.
Wat ook leuk werkt is bijv Als je een Pyro opgooit en dan excavated evil. Zou je zeggen dat je pyro dood is (en dat gaat hij ook) maar hij cast nog wel gewoon de 1dmg aoe. Zou verwachten dat je pyro gewoon dood gaat door excavated evil en dat je het effect wel kan vergeten. Dit lijkt een beetje in hetzelfde hoekje te zitten.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Grotman schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:34:
[...]

Met perfecte draws zijn ze bijna onverslaanbaar, maar ze zijn vaak ook wel te counteren.
Het Paladin divine shield aggro-deck is wel angstaanjagend sterk, zag gister de video van Kripp op YT.
Die met ook nog murlucs? Die is echt eng. Voor je het weet zijn je 2/1 murlocs 4/6 met divine shield. Brrrrrr.
Nog niet gespeeld maar ben bang dat het weer erg sterk ik.

Zelf vind ik zoo nu ook heel sterk trouwens, al merk ik dat er steeds meer Warriors komen die dit counteren met hun AoE. Maar voorlopig zit ik al weet op rank 10 er mee.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:49
SeamusXanthus schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:49:
[...]

Die met ook nog murlucs? Die is echt eng. Voor je het weet zijn je 2/1 murlocs 4/6 met divine shield. Brrrrrr.
Nog niet gespeeld maar ben bang dat het weer erg sterk ik.

Zelf vind ik zoo nu ook heel sterk trouwens, al merk ik dat er steeds meer Warriors komen die dit counteren met hun AoE. Maar voorlopig zit ik al weet op rank 10 er mee.
die kwam ik vanmorgen tegen die merlocks brrrrr echt heel eng met shields

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:55

Dr0ppFTW

Never be clever

The_Big_Easy schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:33:
[...]

De card tekst van Shadow Word: Pain is 'Destroy a minion with 3 or less attack'. Omdat het een destroy is, komt er geen 1/1 imp t.g.v. die spell, die imp kan niet anders dan door de Wild Pyromancer veroorzaakt zijn nadat die 1 damage aan all minions (dus ook aan de reeds dode Imp Gang Boss) heeft gedaan. Lijkt me een bug...
Aangezien de verandering van SW:pain pas doorgevoerd wordt nadat wild pyro zijn ding heeft gedaan klopt het dat hij zijn damage op een dode imp gang boss doet.

De discussie ligt dan meer bij Shadow word: pain. Betekend deze spell dat een minion al zijn hp verliest naar 0 of naar een soort niet bestaand punt waar hij ook geen hp meer kan verliezen. Minions en heroes kunnen namelijk ook naar een negatief hp gaan, bv die eene warlock kaart die ook je hero damaged, als je die 30 damage doet (heeft zelf maar 4 hp) dan doe je ook 30 damage op de hero.

tl;dr geen bug

sorry voor het vage verhaal

• The_Big_Easy
  • Laatst online: 06-01 08:40
Dr0ppFTW schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:53:
[...]
De discussie ligt dan meer bij Shadow word: pain. Betekend deze spell dat een minion al zijn hp verliest naar 0 of naar een soort niet bestaand punt waar hij ook geen hp meer kan verliezen.
Key keyword is hier 'Destroy', het maakt niet uit hoeveel health de minion heeft en of het Divine Shield heeft, health naar 0 brengen zou impliciet damage betekenen maar dat is het niet, de minion gaat direct naar een 'dood' state...
icemotion schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:04:
Doomsayers zijn classic en gewoon prima epics. En ook erg nuttig in sommige heroic matchups van de adventures..
Zeker. Doomsayer is sowieso een kaart die een unieke functie heeft, welke niet gebonden is aan een bepaalde class. Op basis daarvan is het alleen al handig om te ze te hebben.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Dr0ppFTW schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Aangezien de verandering van SW:pain pas doorgevoerd wordt nadat wild pyro zijn ding heeft gedaan klopt het dat hij zijn damage op een dode imp gang boss doet.
Ja maar Wild Pyromancer zegt; Doe NA een spell 1 damage aan alle creatures. De Imp boss zou al dood moeten zijn aan Shadow word voordat de Pyromancer zijn damage doet.
thewizard2006 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:48:
[...]

Wat ook leuk werkt is bijv Als je een Pyro opgooit en dan excavated evil. Zou je zeggen dat je pyro dood is (en dat gaat hij ook) maar hij cast nog wel gewoon de 1dmg aoe. Zou verwachten dat je pyro gewoon dood gaat door excavated evil en dat je het effect wel kan vergeten. Dit lijkt een beetje in hetzelfde hoekje te zitten.
Je cast een spell; dus Wild Pyromancer zijn trigger gaat af en zal zijn effect doen. Ook al is ie zelf al dood.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
icemotion schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:04:

Je cast een spell; dus Wild Pyromancer zijn trigger gaat af en zal zijn effect doen. Ook al is ie zelf al dood.
Je maakt hem eerst dood met je excavated evil dus het is vreemd dat er daarna nog een spell gecast wordt. Iets wat dood is kan immers weinig meer doen. Ik weet niet of dit altijd het geval was hoor. Kan ook zijn dat dit zijn intrede heeft gedaan met die legendary kaart die spells cast voor elke spell die je heb gecast. Die gaat ook door ook al gaat hij dood.

[ Voor 21% gewijzigd door thewizard2006 op 04-05-2016 14:07 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb net wat potjes (8 potjes) gedaan met mijn N'Zoth Paladin. Wat krijg ik tegenover me? 7x een priest die natuurlijk elke keer een entomb in zijn of haar hand heeft voor zowel Sylvanas als Tirion. Daarnaast spelen ze zelf ook allemaal een deathrattle build, dus uit hun Shifting Shades en Museum Curators komen ook nog eens leuke bonus dingen. Van de 8 potjes maar twee gewonnen. Heeft er iemand hier veel ervaring ermee? Kan misschien fijn zijn als iemand me een paar potjes wil spectaten en af en toe wat advies zou kunnen geven. Heb niet het idee alsof ik gekke dingen doe, maar meer dat het pech is dat Entombs altijd in hun hand aanwezig zijn en me verkloten, maar als ik het kan voorkomen of toch beter kan spelen hoor ik dat graag namelijk :)

• Grotman
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:26:
Ik heb net wat potjes (8 potjes) gedaan met mijn N'Zoth Paladin. Wat krijg ik tegenover me? 7x een priest die natuurlijk elke keer een entomb in zijn of haar hand heeft voor zowel Sylvanas als Tirion. Daarnaast spelen ze zelf ook allemaal een deathrattle build, dus uit hun Shifting Shades en Museum Curators komen ook nog eens leuke bonus dingen. Van de 8 potjes maar twee gewonnen. Heeft er iemand hier veel ervaring ermee? Kan misschien fijn zijn als iemand me een paar potjes wil spectaten en af en toe wat advies zou kunnen geven. Heb niet het idee alsof ik gekke dingen doe, maar meer dat het pech is dat Entombs altijd in hun hand aanwezig zijn en me verkloten, maar als ik het kan voorkomen of toch beter kan spelen hoor ik dat graag namelijk :)
Dat is inderdaad een lastige match-up voor Control Paladin, ik heb er ook altijd moeite mee. Gisteren ternauwernood eentje gewonnen vlak voor fatigue. Die Priest dacht al gewonnen te hebben en zat steeds irritant te emotes spammen. Wow bij elke Holy Nova en SW:Pain of Death en Thank you bij elke Entomb. Ik slechts eentje toen hij ging conceden: Well met!

Maar het is een lastige matchup waarbij je moet proberen de Entombs weg te krijgen met Cairne, de nieuwe Ragnaros en Sylvannas, zodat je in ieder geval Tyrion nog terugkrijgt met N'Zoth. En bewaart hij die kaarten, dan niet nog meer opgooien, maar gewoon damage doen met wat je hebt. Het is typisch control tegen control.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
C'thun hype is trouwens wel een beetje over, merk ik :) man speelt minimaal een hybrid versie.

Dat yolo face shamen deck van voor de patch is nog achterlijker geworden met die 7/7.

@Alwayshappyz: heh speel zelf ook zo'n priest deck en control/DR paladin's zijn kansloos (kan mij niet eens meer herinneren dat ik ooit van Pal verloren heb). Blijf maar poppetjes maken/trek geen kaart en dat is mss je enige kans om fatigue war te winnen. Uit de shades heb ik inderdaad al vaak sylvanas/tirion/NZoth gehad, in die match is hij gewoon de match winner.

edit: welke app of web gebruiken jullie trouwens om decklist te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Mofkees op 04-05-2016 14:44 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

The_Big_Easy schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:56:
[...]

Key keyword is hier 'Destroy', het maakt niet uit hoeveel health de minion heeft en of het Divine Shield heeft, health naar 0 brengen zou impliciet damage betekenen maar dat is het niet, de minion gaat direct naar een 'dood' state...
True, maar die 'dood' state bestaat dus niet in het hearthstone universum. Hoe raar het dus ook mag zijn, is dit de enige logische werking van de combo.

• Alwayshappyz
Grotman schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:33:
[...]

Dat is inderdaad een lastige match-up voor Control Paladin, ik heb er ook altijd moeite mee. Gisteren ternauwernood eentje gewonnen vlak voor fatigue. Die Priest dacht al gewonnen te hebben en zat steeds irritant te emotes spammen. Wow bij elke Holy Nova en SW:Pain of Death en Thank you bij elke Entomb. Ik slechts eentje toen hij ging conceden: Well met!

Maar het is een lastige matchup waarbij je moet proberen de Entombs weg te krijgen met Cairne, de nieuwe Ragnaros en Sylvannas, zodat je in ieder geval Tyrion nog terugkrijgt met N'Zoth. En bewaart hij die kaarten, dan niet nog meer opgooien, maar gewoon damage doen met wat je hebt. Het is typisch control tegen control.
Dan ben ik in ieder geval niet de enige. Ik weet soms nog wel te winnen, maar dan vooral omdat ik naast de ''standaard'' deathrattle kaarten (Cairne, Tirion, Sylvanas) ook nog Chillmaw, Deathwing & Deathwing (nieuwe) heb, dus die bewaar ik altijd tot het laatst. Dan heeft hij al zijn removal al gebruikt in ieder geval. Net een potje gedaan met een Deathrattle control priest. Kreeg paladin aan overkant. Speelde ik ook helemaal weg. Zal wel gewoon slechte matchup zijn dan :(

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alwayshappyz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:26:
Deathrattle Priests met 2 entombs zijn lastig ja. Meestal probeer ik ze uit te lokken met m'n Chillmaw (heb een infested tauren vervangen er voor, al is die wel fijn qua taunt + minion). Ik heb ook Yog of Deathwing (wissel ik tussen) als late game minion. Maar het komt vaak uit op fatigue en dan is het of winnen of verliezen. Probeer met je bestaande board zoveel mogelijk face te gaan en niet elke beurt iets te spelen. Soms kan dat het verschil maken late game. Als je kijkt naar professionele spelers dan zie je dat ze conservatief zijn met minions opgooien als ze een control spelen.

Maar ja, elk deck heeft een zwakte, dus ik zou mij er niet druk om maken. Als je alleen maar Priests tegen komt rond die rank dan zou ik een ander deck spelen. (Maar ja, ik ben dan ook de switch-deck koning :+)

Edit: Great minds think alike!

• Alwayshappyz
Nitai schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:58:
[...]

Deathrattle Priests met 2 entombs zijn lastig ja. Meestal probeer ik ze uit te lokken met m'n Chillmaw (heb een infested tauren vervangen er voor, al is die wel fijn qua taunt + minion). Ik heb ook Yog of Deathwing (wissel ik tussen) als late game minion. Maar het komt vaak uit op fatigue en dan is het of winnen of verliezen. Probeer met je bestaande board zoveel mogelijk face te gaan en niet elke beurt iets te spelen. Soms kan dat het verschil maken late game. Als je kijkt naar professionele spelers dan zie je dat ze conservatief zijn met minions opgooien als ze een control spelen.

Maar ja, elk deck heeft een zwakte, dus ik zou mij er niet druk om maken. Als je alleen maar Priests tegen komt rond die rank dan zou ik een ander deck spelen. (Maar ja, ik ben dan ook de switch-deck koning :+)

Edit: Great minds think alike!
Thanks!

Ja, ik wacht vaak al vrij lang met dingen neerzetten...deels uit bangheid dat hij toch wel weer een entomb heeft. En ja hoor :P Ik kom vooral priests en aggro shamans/zoo locks tegen.

Vooral fijn dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft :P Mag ik een keer wat potjes van jou observeren? Wellicht leer ik er nog wat van :)

EDIT: YES. Eindelijk rank 15 behaald. Doel behaald :P Nu kan ik stoppen met stressen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Alwayshappyz op 04-05-2016 15:13 ]

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alwayshappyz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:08:
[...]

Thanks!

Ja, ik wacht vaak al vrij lang met dingen neerzetten...deels uit bangheid dat hij toch wel weer een entomb heeft. En ja hoor :P Ik kom vooral priests en aggro shamans/zoo locks tegen.

Vooral fijn dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft :P Mag ik een keer wat potjes van jou observeren? Wellicht leer ik er nog wat van :)

EDIT: YES. Eindelijk rank 15 behaald. Doel behaald :P Nu kan ik stoppen met stressen :P
Netjes! Ja hoor, tuurlijk, ik speel alleen niet zo lang acher elkaar (vaak 1 a 1,5 uur in de avond). Kan ik jou ook checken en wellicht wat van leren. Vanavond spelen Astie en Royy (GoT Highlander toernooi) tegen elkaar dat wordt spannend! Dus afgezien van een brawl wordt het vanavond vooral dat speccen.

• SeamusXanthus
[...]

Nou we zijn pas 4 dagen onderweg deze maand. Ik zou het doel dan in elk geval naar rank 10 verhogen :)

• Alwayshappyz
SeamusXanthus schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Nou we zijn pas 4 dagen onderweg deze maand. Ik zou het doel dan in elk geval naar rank 10 verhogen :)
Zou mooi zijn, en ik haal het ook wel bijna elke maand, maar als ik me teveel druk op leg en het zit dan even tegen dan is dat nogal slecht voor m'n humeur helaas :P

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Alwayshappyz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Zou mooi zijn, en ik haal het ook wel bijna elke maand, maar als ik me teveel druk op leg en het zit dan even tegen dan is dat nogal slecht voor m'n humeur helaas :P
Heel herkenbaar inderdaad. Mijn oude zelgemaakte controlpriest is aan flarden sinds de laatste update en ben nu nieuwe decks aan het leren. Lastig proces als je niet zo goed tegen je verlies kan...

Dat gezegd hebbende, ik ben opzoek naar de beste Darwin shaman guide. Heb nu al wat rond zitten snuffelen en wat streamers zitten te bekijken maar ik doe blijkbaar nog wat fout want kom nog niet eens boven rank 17 momenteel :'(

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:04
Dr0ppFTW schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:39:
[...]

True, maar die 'dood' state bestaat dus niet in het hearthstone universum. Hoe raar het dus ook mag zijn, is dit de enige logische werking van de combo.
Disguised Toast (of ergens anders misschien) had hier een YT filmpje over. In de Old Gods patch zijn er een aantal tussentijdse checks weggehaald, dus die minions zijn wel dood, maar worden pas later in de afhandeling echt opgeruimd en kunnen dus nog damage krijgen. Het voorbeeld daar was Acolyte of Pain, die kon door triggers meer dan 3 kaarten opleveren.

Of dat bewust is of een bug of misschien een bewuste keuze met onverwachte consequenties weet ik niet. Ik vind het niet zo intuitief, maar misschien is dat omdat ik de oude afhandeling al gewend ben.

• ruurd v.
108rogar schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:50:
[...]

Disguised Toast (of ergens anders misschien) had hier een YT filmpje over. In de Old Gods patch zijn er een aantal tussentijdse checks weggehaald, dus die minions zijn wel dood, maar worden pas later in de afhandeling echt opgeruimd en kunnen dus nog damage krijgen. Het voorbeeld daar was Acolyte of Pain, die kon door triggers meer dan 3 kaarten opleveren.

Of dat bewust is of een bug of misschien een bewuste keuze met onverwachte consequenties weet ik niet. Ik vind het niet zo intuitief, maar misschien is dat omdat ik de oude afhandeling al gewend ben.
Zit net even een paar van die Disguised Toast clips te bekijken, maar daar laat ie zien dat de duplicate secret icm met de nieuwe deathwing ervoor zorgt dat beide dupicates gelijk uit de hand op tafel komen zodra de eerste deathwing dood daat. Is dan wel alleen mogelijk in wild, maar wel een toffe combo. :)

• Mofkees
[...]

Thanks!

zo typish:

T6: hij Sylvanas --> ik entomb
T7: niksbijzonders --> ik een shade
T8: truesilver op shades --> ik krijg zijn N'zoth.. nog wat kleine dingen op bord gezet
T9: Ragnaros --> SW:D + wat kleine dingen
T10: Tirion -->mindcontrol
T11: equality/Pyro bord clear --> speel zijn N'zoth
T12: concede :D

maar als priest ga ik wel steeds tegen shamen dood, en er zijn veel meer shamens dan paladins helaas.

• Alwayshappyz
Mofkees schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:07:
[...]

zo typish:

T6: hij Sylvanas --> ik entomb
T7: niksbijzonders --> ik een shade
T8: truesilver op shades --> ik krijg zijn N'zoth.. nog wat kleine dingen op bord gezet
T9: Ragnaros --> SW:D + wat kleine dingen
T10: Tirion -->mindcontrol
T11: equality/Pyro bord clear --> speel zijn N'zoth
T12: concede :D

maar als priest ga ik wel steeds tegen shamen dood, en er zijn veel meer shamens dan paladins helaas.
Hahaha, ja, zo gaat een gemiddeld potje tegen een priest inderdaad :P Wel vermakelijk als je de priest bent. Beangstigend als je de paladin bent, want neem van mij aan: als paladin zijnde zie je de bui al hangen als je een priest als tegenstander hebt. Altijd een Entomb en andere removal in handen. Bang om iets op het bord te kwakken :P

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:34
Over een kleine 10 minuten zal de finale van het Tweakers Special #1 beginnen. Iedereen is welkom om te kijken.

PSN Profile

• 108rogar
Oh, dit was het Wild Pyromancer filmpje trouwens, toch geen Disguised Toast:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special1/openingsbanner.png

De finale tussen Royy90 en mij is zojuist gespeeld. Ik ga niets verklappen maar kijk de herhaling die TheVirtual heeft gemaakt.
https://www.twitch.tv/the_virtual/v/64553726

Binnenkort kondigen wij het volgende toernooi weer aan. We hopen ook dan weer op een goede opkomst en hetzelfde enthousiasme.

GoT Hearthstone Special #1

• Morphs
  • Laatst online: 21-05-2025
Pfff rond rank 16-18 is het één groot netdeck-feest. Vooral aggro, wat echt niet leuk is... ik wil bij een strategiespel graag m'n hersens gebruiken.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Dr0ppFTW schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:25:
[...]
Dat gezegd hebbende, ik ben opzoek naar de beste Darwin shaman guide. Heb nu al wat rond zitten snuffelen en wat streamers zitten te bekijken maar ik doe blijkbaar nog wat fout want kom nog niet eens boven rank 17 momenteel :'(
Dat zegt niet zoveel want we zitten nog vroeg in het seizoen. Heel wat van de betere spelers zitten nog rond die rank. Daarbij is Evo-Shaman misschien niet de beste keuze als je nu snel wilt stijgen. Midrange decks vragen meestal om een hoge mate van verfijning en dat is er nog niet. Mid-hunter kwakkelt ook nog behoorlijk.

Als je het vanaf 15 - 20 mei nog eens probeert met een standaard Zoo / Aggro Pally dan zit je in een paar uur op rank 10. d:)b

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33

Mauz1978

Console War Veteran

Morphs schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:13:
Pfff rond rank 16-18 is het één groot netdeck-feest. Vooral aggro, wat echt niet leuk is... ik wil bij een strategiespel graag m'n hersens gebruiken.
Want rond rank 5 zie je allemaal eigen gemaakte decks?

Een tip om hier tegen te wapenen is streams aan te zetten en heartpwn te checken. Ik heb gelukkig twee schermen waarbij ik op de 1 hs speel en de andere populaire streams aan heb staan. Als daar iemand drie keer wint, zie je ineens precies die decks voorbij komen ;). Voorspelbaar dus. En amper iemand is origineel, rank 20 noch legend rank...

Something under the bed is drooling

Morphs schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:13:
HS en zelf decks bouwen zijn 2 dingen die niet echt samengaan helaas :(.

Zelf bouw ik eigenlijk wel 99% van de tijd mijn deckjes, maar daarmee zit ik ook gewoon lekker rustig op rank 20-15 te trollen. Ik speel ook gewoon wat ik leuk vind en dat is niet altijd een garantie voor een 90% winrate :).

Wat me trouwens wel opvalt aan HS is dat de implementatie van Wild vs Standaard als je kijkt naar de user interface echt verwarrend is geïmplementeerd. De scheiding tussen de 2 game modes voelt nogal warrig aan.

[ Voor 25% gewijzigd door xelfer op 05-05-2016 10:25 ]

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Vind je, het is wel vanuit usability geredeneerd, gewoonweg een toggle. Wel hadden ze het iets duidelijker mogen maken dat je met een Wild of Standard deck speelt, die vine/creeper is misschien mooi maar duidelijk? Nahhh...

Nitai schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:30:
Vind je, het is wel vanuit usability geredeneerd, gewoonweg een toggle. Wel hadden ze het iets duidelijker mogen maken dat je met een Wild of Standard deck speelt, die vine/creeper is misschien mooi maar duidelijk? Nahhh...
Het voelt gewoon weinig intuïtief aan hoe het zit met deck management e.d.. Zelf moet ik veel user interfaces ontwerpen, maar ik kan de keuzes van Blizzard toch niet echt verklaren.

Ben ik trouwens de enige die in standaard enkel C'thun decks of aggro decks tegen kom? Ik ben maar Wild gaan spelen, daar is het aggro/C'thun gehalte toch net iets lager gelukkig.

[ Voor 15% gewijzigd door xelfer op 05-05-2016 10:43 ]

• Morphs
  • Laatst online: 21-05-2025
xelfer schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:51:
Wat me trouwens wel opvalt aan HS is dat de implementatie van Wild vs Standaard als je kijkt naar de user interface echt verwarrend is geïmplementeerd. De scheiding tussen de 2 game modes voelt nogal warrig aan.
Volgens mij is de bedoeling geweest dat nieuwe spelers zo intuitief mogelijk in Standard terecht komen en dat uberhaubt zoveel mogelijk mensen Standard spelen. Het maken van een UI die verwarrend is mbt Wild helpt daarbij :)

Wild lijkt mij puur een tegemoetkoming naar spelers die zich afgezet voelden met het uitroteren van Naxx en vooral GvG. Kunnen ze tenminste nog wat met hun kaarten.
Morphs schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:04:
[...]

Volgens mij is de bedoeling geweest dat nieuwe spelers zo intuitief mogelijk in Standard terecht komen en dat uberhaubt zoveel mogelijk mensen Standard spelen. Het maken van een UI die verwarrend is mbt Wild helpt daarbij :)

Wild lijkt mij puur een tegemoetkoming naar spelers die zich afgezet voelden met het uitroteren van Naxx en vooral GvG. Kunnen ze tenminste nog wat met hun kaarten.
Ja dat gevoel krijg ik ook.

Overigens wel bizar hoeveel RNG er nu in HS zit. Het is echt dobbelstenen gooien into dobbelstenen gooien.

Net kreeg ik een Faceless Summoner tegen me die een Alarm-O-Bot summonde, waar ik helaas geen antwoord op had. Uit deze Alarm-O-Bot kwam een Ragnaros, waarop hij een Faceless Manipulator topdeckte om nog een Ragnaros te produceren. _O- _O-
Skillstone eSport 11/10 outplayed zullen we maar zeggen.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
Om dan nog maar te zwijgen over Arena. Dat is echt een zooitje geworden nu..

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Mensen, speel dit spel dan niet als je er alleen maar zuur over kan doen. Ik snap al dat geklaag niet om vervolgens toch te blijven spelen en je te ergeren aan het spel...

• Royy90
Snap die ophef ook niet zo... Vind Hearthstone op dit moment eindelijk weer leuk. Jup, ik verlies ook wel eens door rng, daarentegen staat dat ik er ook wel eens door win :) Dan hoor je me ook niet zeuren.

Uiteindelijk zal ik ook dit seizoen wel weer rank 5 aantikken, met zowel rng voor als tegen. Belangrijkste is toch dat het leuk is om te spelen... Als je geen rng wil dan kan je beter gaan schaken.

PSN Profile

• Alwayshappyz
Je kan best ''zeuren/klagen'' over bepaalde aspecten van de game, zonder het spel kut genoeg te vinden om helemaal te stoppen :P Ik vind het een hartstikke gaaf spel en ik doe het erg veel, maar dan mogen er ook best puntjes benoemd worden waar we niet tevreden over zijn :)

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Tuurlijk, maar je moet eens voor de gein kijken naar alle reacties van Tomski1986. Hoe vaak hij HS al wel niet verwijderd heeft...Haha.. Volgens mij houdt hij van z'n meesteres HS ;)

• Mofkees
Die kaart shadow word:horror (destroy all met attack<3) is trouwens echt goed in deze meta. Al die aggro decks hebben veel targets hier. Bovendien als priest heb je zelf eigenlijk erg weinig minions met <2 attack.

• An1mA
  • Laatst online: 20-12-2025
Mofkees schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:57:
Die kaart shadow word:horror (destroy all met attack<3) is trouwens echt goed in deze meta. Al die aggro decks hebben veel targets hier. Bovendien als priest heb je zelf eigenlijk erg weinig minions met <2 attack.
Lekker kaart inderdaad tegen AggroDin

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Royy90 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 14:07:
Snap die ophef ook niet zo... Vind Hearthstone op dit moment eindelijk weer leuk. Jup, ik verlies ook wel eens door rng, daarentegen staat dat ik er ook wel eens door win :) Dan hoor je me ook niet zeuren.

Uiteindelijk zal ik ook dit seizoen wel weer rank 5 aantikken, met zowel rng voor als tegen. Belangrijkste is toch dat het leuk is om te spelen... Als je geen rng wil dan kan je beter gaan schaken.
Rng vind ik niet zo erg maar ik snap niet dat de ene class kapot generfed word door 4!!! kaarten te nerfen terwijl andere classes gewoon een 7/7 voor 4 en een +/- 5/5 voor 3 krijgen+ vaak nog een 8/8 voor 3/4 mana terwijl ook nog eens de tools om aggro te bestrijden een stuk minder zijn.

Hearthstone is op het moment eigenlijk precies het zelfde als voor de de uitbreiding want of je speelt Hyper Aggro of Uber Control want anders kom je er (bijna)niet aan te pas.
Het enige verschil is dat de classes en de decks een beetje van elkaar verschillen maar de speelstijl blijft zo'n beetje gelijk.

Ik vind het nu nog leuk genoeg om te spelen maar als dat met een maand nog net zo is durf ik niet te zeggen want men zegt wel de meta is nog vol op in beweging alleen zei men dat na TGT ook :+
Tegenwoordig weet men gewoon wat wel/niet goed is en binnen een week of 2 (nu zo ongeveer) zijn we op het punt dat de meeste decks al redelijk gefinetuned zijn en dat er weinig ruimte meer is om te experimenteren.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik heb medelijden met de rogue die daarnet tegen me speelde.
2x krijgt hij mij op 1 health.
hijzelf staat tussen de 6 en 10 health de volgende beurten
Op een bepaald moment steelt hij mijn ragnaros met mind control door undercity huckster
Tot tweemaal toe kan ik mijzelf healen + minions plaatsen waardoor ragnaros niet face gaat.
kan ik dankzij brann nog op het bord plots 10 healen ipv 5 met darkmender.
heb nog 5 kaarten, trek ik mind control.
ragnaros goes rogue smorc.

Moet vloeken geweest zijn aan de overkant van het bord

Battle.net: NagaByrd#2844

beuker19 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:18:
[...]

Rng vind ik niet zo erg maar ik snap niet dat de ene class kapot generfed word door 4!!! kaarten te nerfen terwijl andere classes gewoon een 7/7 voor 4 en een +/- 5/5 voor 3 krijgen+ vaak nog een 8/8 voor 3/4 mana terwijl ook nog eens de tools om aggro te bestrijden een stuk minder zijn.

Hearthstone is op het moment eigenlijk precies het zelfde als voor de de uitbreiding want of je speelt Hyper Aggro of Uber Control want anders kom je er (bijna)niet aan te pas.
Het enige verschil is dat de classes en de decks een beetje van elkaar verschillen maar de speelstijl blijft zo'n beetje gelijk.

Ik vind het nu nog leuk genoeg om te spelen maar als dat met een maand nog net zo is durf ik niet te zeggen want men zegt wel de meta is nog vol op in beweging alleen zei men dat na TGT ook :+
Tegenwoordig weet men gewoon wat wel/niet goed is en binnen een week of 2 (nu zo ongeveer) zijn we op het punt dat de meeste decks al redelijk gefinetuned zijn en dat er weinig ruimte meer is om te experimenteren.
Ik vind zelf de implementatie van standaard en wild echt heel erg tegenvallen, maar dat ligt niet aan de game modi an sich. Voor mij ligt het vooral in de extreem eentonige meta. Het is gewoon op mijn ranks het ene random C'thun deck na het andere. Ik speel nu voor de 17e game standaard op een rij tegen een C'thun deck.

Als ik op dit moment t2 een buff C'thun minion tegen me zie, dan concede ik gewoon in de hoop dat ik ooit een keer tegen een niet C'thun deck hoef te spelen.

Voor F2p spelers snap ik natuurlijk wel dat C'thun een aantrekkelijke keuze is. De kaarten zijn grotendeels common, C'thun is een gratis kaart en de minions zijn erg sterk, maar die hele C'thun hadden ze in mijn ogen nooit zo moeten ontwerpen. Het is voor mijn spelervaring in ieder geval wel funest.

[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 06-05-2016 21:41 ]

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-01 08:28
Ik speelde net tegen iemand die beneath the battleground speelde. Ik had lethal, maar wilde nog mn azure drake spelen. Met nog 19 kaarten in mn deck draw ik 3x ambush achter elkaar. Haha

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2iwa6ub.png

Ik heb ook ooit gehad dat iemand hem vrij snel in de game speelde en met nog 4 kaarten in mijn deck had ik er nog geen gedrawd.

[ Voor 33% gewijzigd door aicaramba op 06-05-2016 22:09 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• An1mA
aicaramba schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:05:
Ik speelde net tegen iemand die beneath the battleground speelde. Ik had lethal, maar wilde nog mn azure drake spelen. Met nog 19 kaarten in mn deck draw ik 3x ambush achter elkaar. Haha

[afbeelding]

Ik heb ook ooit gehad dat iemand hem vrij snel in de game speelde en met nog 4 kaarten in mijn deck had ik er nog geen gedrawd.
Ach ja, de game kon je zo wat toch niet verliezen ^^

Ik zie btw dat je Rogue speelt Yogg-Saron, versie met Auctioneer ala Miracle Rogue?
Speelde zelf net wat Miracle Rogue, ging er 4-0 mee.
Dat is natuurlijk geen goed sample size, maar vind het nu erg sterk.
Maar het decks is nog steeds erg moeilijk en je bent natuurlijk heel erg afhankelijk van het trekken van je Autioneer.

Hieronder mijn Miracle list.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aApFMmO.png

• 108rogar
Mis je Flurry niet als board clear? Of vind je 'm gewoon te duur nu?
Ik weet niet meer wat ik op het moment van Hearthstone moet denken.
Het wil op het moment maar niet lukken om een deck te vinden wat leuk is om spelen zonder dat je direct keihard door aggro geowend word.
Het probleem is dat ik geen Face Shaman wil spelen en Paladin, Hunter en Warlock heb ik al golden dus die classes vallen in zijn geheel af.
Rogue en Control priest ben ik niet zo'n fan van dus is er iemand die nog een leuk deck kan aanbevelen wat geen C'Thun is?

• aicaramba
Evolve shaman misschien?
An1mA schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 01:06:
[...]

Ik zie btw dat je Rogue speelt Yogg-Saron, versie met Auctioneer ala Miracle Rogue?
Maar het decks is nog steeds erg moeilijk en je bent natuurlijk heel erg afhankelijk van het trekken van je Autioneer.

[afbeelding]
Ehh. Nee, geen auctioneers. Gewoon zelf wat in elkaar geflanst.

[ Voor 93% gewijzigd door aicaramba op 07-05-2016 06:25 ]

Verwijderd

beuker19 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 02:38:
Het wil op het moment maar niet lukken om een deck te vinden wat leuk is om spelen zonder dat je direct keihard door aggro geowend word.
Het probleem is dat ik geen Face Shaman wil spelen en Paladin, Hunter en Warlock heb ik al golden dus die classes vallen in zijn geheel af.
Rogue en Control priest ben ik niet zo'n fan van dus is er iemand die nog een leuk deck kan aanbevelen wat geen C'Thun is?
Freeze Mage?

• Wognummer
xelfer schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:38:
[...]

Ik vind zelf de implementatie van standaard en wild echt heel erg tegenvallen, maar dat ligt niet aan de game modi an sich. Voor mij ligt het vooral in de extreem eentonige meta. Het is gewoon op mijn ranks het ene random C'thun deck na het andere. Ik speel nu voor de 17e game standaard op een rij tegen een C'thun deck.

Als ik op dit moment t2 een buff C'thun minion tegen me zie, dan concede ik gewoon in de hoop dat ik ooit een keer tegen een niet C'thun deck hoef te spelen.

Voor F2p spelers snap ik natuurlijk wel dat C'thun een aantrekkelijke keuze is. De kaarten zijn grotendeels common, C'thun is een gratis kaart en de minions zijn erg sterk, maar die hele C'thun hadden ze in mijn ogen nooit zo moeten ontwerpen. Het is voor mijn spelervaring in ieder geval wel funest.
Ik heb van pure ellende een katoenen warrior deck gemaakt

• aicaramba
Ik ben juist wat meer aan het experimenteren met tempo of agro, om zo druk uit te oefenen of winnen voor ze cthun kunnen spelen.

Maar inderdaad. Het percentage c'thun decks dat je tegen komt is erg groot. Gisteren zo'n 70% c'thun, wat ik tegen kwam.

[ Voor 32% gewijzigd door aicaramba op 07-05-2016 09:10 ]

Wognummer schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:03:
[...]

Ik heb van pure ellende een katoenen warrior deck gemaakt
Ik snap de aversie tegen C'Thun niet zo. Op Druid na zijn die decks niet bijzonder goed met bijna alleen maar kaarten die weinig tempo hebben. Alleen Disciple of C'Thun heeft direct invloed op t board als je hem speelt. Dus als je het board hebt verlies je hem niet zo snel meer. Daarbij is Sylvana echt een enorme bitch voor C'Thun, Net zoals Loatheb dat voor Freeze Mage is.
Astie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:13:
[...]

Ik snap de aversie tegen C'Thun niet zo. Op Druid na zijn die decks niet bijzonder goed met bijna alleen maar kaarten die weinig tempo hebben. Alleen Disciple of C'Thun heeft direct invloed op t board als je hem speelt. Dus als je het board hebt verlies je hem niet zo snel meer. Daarbij is Sylvana echt een enorme bitch voor C'Thun, Net zoals Loatheb dat voor Freeze Mage is.
Ik speel HS niet om wins te grinden en om enkel te winnen, dus voor mij is het wat minder relevant hoe goed een C'thun deck is.

Het gaat er mij vooral om dat ik 17 potjes speel tegen 17 verschillende tegenstanders, en dan minder dan 17 unieke kaarten in play zie komen. Ieder C'thun deck bevat gewoon 90% exact dezelfde kaarten en daardoor maakt het vrij weinig uit of je nou tegen een C'thun Priest of een C'thun Hunter speelt.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Patron Warrior? Werkt best lekker en kun je voor je voor de golden warrior gaan.

Ik speel zelf nu Dragon Control Warrior. Is geen top deck, maar het is een stuk vermakelijker dan C'thun of een face deck.

• Wognummer
Astie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:13:
[...]

het is ook niet dat ik er een aversie tegen heb maar ik speel liever tegen wat gevarieerderde decks :+

ik wilde wel eens weten wat er nou zo leuk aan was en speel graag control warr O+

de warrior versie speelt erg lekker weg druid geen idee

mirroror Image/iceblock is nog veel leuker tegen katoen :D :D

• Mofkees
An1mA schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 01:06:
[...]

[afbeelding]
welke app is dit om decklist te maken?

Nou ik heb eindelijk wat een paar decks gemaakt die mij leuk lijken en daar voor N'Zoth en Fandral Staghelm gecraft.
Ik ga het nu proberen met Ramp Druid, Deathrattle Priest, Control Warrior, Midrange Shaman en Tempo Mage (zonder Yogg)
Dit zijn decks die ik al leuk vond maar nooit zo goed waren door alle power kaarten in GVG/Naxx maar misschien nu wel.

• Grotman
  • Niet online
beuker19 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:28:
Nou ik heb eindelijk wat een paar decks gemaakt die mij leuk lijken en daar voor N'Zoth en Fandral Staghelm gecraft.
Ik ga het nu proberen met Ramp Druid, Deathrattle Priest, Control Warrior, Midrange Shaman en Tempo Mage (zonder Yogg)
Dit zijn decks die ik al leuk vond maar nooit zo goed waren door alle power kaarten in GVG/Naxx maar misschien nu wel.
Ben benieuwd. Er zijn veel sterke decks mogelijk hoor. Gewoon niet te snel opgeven en sleutelen aan je deck als je leert wat de zwakte is en hoe je de meta rond jouw rank het beste kunt verslaan. Niet dat die nog erg stabiel is afgaande wat ik allemaal tegenkom, maar dat zal wat sneller gaan de komende dagen.
De mata is wel heel divers maar door C'Thun , Zoo en Shaman voelt het gewoon een beetje meer van het zelfde.
Ik denk trouwens ook wel dat deze decks voor mij leuk genoeg zijn om te spelen.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Zo wat heb ik het vanochtend hilarisch gehad. Speelde een beetje Yog Mage met een Summoning Stone op het bord. Geweldig! Nadat Yog klaar was, had ik een board vol met Tirion, Deathwing Dragonlord en nog wat kleine +4 attack minions.

• Mofkees
Astie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:11:
[...]

HearthstoneDeckTracker
Dank U!. Krijg hem nog niet volledig werkend maar i.i.g. wil ik mijn priest deck maar eens sharen.

Tegen Warriors en Paladin is het vrijwel autowin. tegen shamens/zoos moet ik bord clears draw'en voor T4 anders wordt 't te veel. Gelukkig gebeurt dit ook vaak genoeg. Resurrect is echt een super kaart aangezien de meta trager is geworden. Daarom run ik ook geen cleric en curator, maar heb zeldzaam kaarten probleem.

Misschien is het beter om een twee Healbot te nemen en een Ooze i.p.v. Paletress/SW:Pain. Echter ik vind het te tof golden legendaries uit Paletress te krijgen :D Commentaren zijn natuurlijk zeer welkom.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8iAWiHm.png

Mofkees schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:17:
[...]

Misschien is het beter om een twee Healbot te nemen en een Ooze i.p.v. Paletress/SW:Pain. Echter ik vind het te tof golden legendaries uit Paletress te krijgen :D Commentaren zijn natuurlijk zeer welkom.

[afbeelding]
Paletress is gewoon een bazenkaart. En hulde voor het feit dat je een Priest deck in elkaar zet, welke niet enkel bestaat uit C'thun kaarten en creature removal :). Ik heb dit seizoen in Standard nog geen enkel niet-C'thun Priest deck gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door xelfer op 07-05-2016 15:27 ]

• Royy90
Ook ik speel een Priest zonder C'thun kaarten, of welke god dan ook :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RzdKUKCOIFsziAC0A4VKgNKS/full.png

Verder erg veel stelen zoals dat hoort als priest zijnde. De kaarten die ik erin heb voor deze misdaad zijn:
- Thoughtsteal x1
- Shifting Shade x2
- Entomb x2
- Cabal x2
- Sylvanas
- Mind Control

Vooral Mind Control is een heerlijke kaart deze meta om een t10 God of een andere sterke kaart over te nemen.

PSN Profile

• Mofkees
Mind control op een 22/22 C'thun is natuurlijk direct concede :D

Priest decks zijn zowiezo leuk, Net nog 3x Tirions gespeeld in een game. Was zowiezo een gigantishe game, die Pal dude speelde Carne/Sylvanas/Tirion/Ragnaros classic/Ragnaros WoG/Eadric the pure/N'zoth/Black Knight/Reno/Elise (en ook monkey gehad met 2 of 3 legendaries).

Helaas voor hem was dat niet genoeg :D

• Royy90
Mofkees schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:47:
Mind control op een 22/22 C'thun is natuurlijk direct concede :D

Priest decks zijn zowiezo leuk, Net nog 3x Tirions gespeeld in een game. Was zowiezo een gigantishe game, die Pal dude speelde Carne/Sylvanas/Tirion/Ragnaros classic/Ragnaros WoG/Eadric the pure/N'zoth/Black Knight/Reno/Elise (en ook monkey gehad met 2 of 3 legendaries).

Helaas voor hem was dat niet genoeg :D
haha nice nice! Zoiets had ik net ook. Tegen een paladin. Hij killed mijn Schifting Shade en ik krijg forbidden healing.... op t8 gewonnen met o.a. 16 dmg met een Auchenai Soulpriest. Het is heerlijk om met kaarten te kunnen spelen van je tegenstanders deck.

PSN Profile

• Alwayshappyz
xelfer schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:26:
[...]

Paletress is gewoon een bazenkaart. En hulde voor het feit dat je een Priest deck in elkaar zet, welke niet enkel bestaat uit C'thun kaarten en creature removal :). Ik heb dit seizoen in Standard nog geen enkel niet-C'thun Priest deck gezien.
Ik kom de laatste paar dagen alleen maar deathrattle priests tegen. Zijn nog maar enkele die C'Thun runnen volgens mij. Meeste runnen gewoon N'Zoth en co.

• An1mA
108rogar schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 01:32:
Mis je Flurry niet als board clear? Of vind je 'm gewoon te duur nu?
Is idd te duur en je hebt geen Tinker Sharp Oil meer.

• ruurd v.
_O-

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

An1mA schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:35:
[...]

Is idd te duur en je hebt geen Tinker Sharp Oil meer.
Grootste probleem aan die nerf is dat nu alleen de minions damage krijgen, en niet meer de hero erbij.

Mauz1978 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 08:35:
[...]

Grootste probleem aan die nerf is dat nu alleen de minions damage krijgen, en niet meer de hero erbij.
dat had gewoon de nerf moeten zijn imo. maar dan gewoon voor 2 mana.

beuker19 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:08:
[...]

dat had gewoon de nerf moeten zijn imo. maar dan gewoon voor 2 mana.
4 mana + je wapen opofferen om damage te doen aan enemy minions is gewoon totaal niet de moeite waard.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:43:
[...]

4 mana + je wapen opofferen om damage te doen aan enemy minions is gewoon totaal niet de moeite waard.
Zeker niet als je daarvoor ook nog eigenlijk je wapen moet buffen want meestal heb je gewoon dat zielige 1/2 wapentje van je hero power.

Vicariously I live while the whole world dies

Ik vind het ook wel een bijzondere keuze. Ik begrijp dat ze meer met de class wilde doen, en dat je dan moet kijken naar wat sterk is. Maar dit was doodnerfen, en nu heeft Rogue echt wel andere mogelijkheden, maar door dit soort keuzes voelt Rogue wel minder Rogue.
Alleen in de tijd van Miracle Rogue was die heel erg sterk, sindsdien is het een class die zich redelijk in de meta heeft kunnen houden. De kaart voelde dan ook absoluut niet broken aan, en ik zie geen nieuwe kaarten die deze kaart sterker had gemaakt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Benjamin- schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:23:
Ik vind het ook wel een bijzondere keuze. Ik begrijp dat ze meer met de class wilde doen, en dat je dan moet kijken naar wat sterk is. Maar dit was doodnerfen, en nu heeft Rogue echt wel andere mogelijkheden, maar door dit soort keuzes voelt Rogue wel minder Rogue.
Alleen in de tijd van Miracle Rogue was die heel erg sterk, sindsdien is het een class die zich redelijk in de meta heeft kunnen houden. De kaart voelde dan ook absoluut niet broken aan, en ik zie geen nieuwe kaarten die deze kaart sterker had gemaakt.
Precies. Het was al eigenlijk genoeg dat tinker's oil al niet meer in standaard gespeeld kan worden wat bladeflurry OP maakte... Het verdwijnen van die kaart maakt de nerf echt overbodig.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Mauz1978 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 07:21:
[...]

Precies. Het was al eigenlijk genoeg dat tinker's oil al niet meer in standaard gespeeld kan worden wat bladeflurry OP maakte... Het verdwijnen van die kaart maakt de nerf echt overbodig.
Het verdwijnen van die kaart maakt de nerf momenteel overbodig.
We weten de toekomstplannen niet voor enchants bij rogue.
De meeste nerfs zijn een continuïteitsnerf en dat zal (hopelijk) moeten blijken uit de volgende uitbreidingen.

Blijft er los van wel jammer om dit effect kwijt te zijn voor rogue

Battle.net: NagaByrd#2844

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

nagasy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:29:
[...]

Het verdwijnen van die kaart maakt de nerf momenteel overbodig.
We weten de toekomstplannen niet voor enchants bij rogue.
De meeste nerfs zijn een continuïteitsnerf en dat zal (hopelijk) moeten blijken uit de volgende uitbreidingen.

Blijft er los van wel jammer om dit effect kwijt te zijn voor rogue
Gut gaan we nu al verbeteren om het verbeteren? Ja natuurlijk heb ik het over het hier en nu en niet wat kan en zal komen, want ik kan nog steeds niet in de toekomst kijken... Als er iets komt waardoor bladeflurry wederom OP wordt, kunnen ze het dan nerfen. Pfff.

• SeamusXanthus
Blizzard zal gedacht hebben Blade Flurry precies hetzelfde te maken als Shadow Flame dus in die zin is het balanced. Alleen offer je een wapen op ipv een minion.
Echter zijn er te weinig high damage weapons momenteel waardoor Shadow Flame eenvoudiger te spelen is. Drie mana zou beter zijn (en twee mana houden zou ook prima werken denk ik)

• PaYnE81
  • Laatst online: 29-12-2025

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Kon het zo snel even niet terug vinden in het topic, dus mijn excuses als het al eens gevraagd is :)

Krijg je voor ranken in Wild en Standard aparte rewards (dubbel dus)? Of geldt gewoon de hoogste rank onafhankelijk van game mode wordt uitgekeerd aan het einde van het seizoen.

Even om te checken of Wild naast Standard spelen nog loont ^^

• Kasai
  • Registratie: November 2011

Kasai

Legendary

Je hoogte rank telt :)

Atlas#22744

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Dat vermoede had ik al :P maar wilde toch ff checken, Thanks! :)
Mauz1978 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:09:
[...]

Gut gaan we nu al verbeteren om het verbeteren? Ja natuurlijk heb ik het over het hier en nu en niet wat kan en zal komen, want ik kan nog steeds niet in de toekomst kijken... Als er iets komt waardoor bladeflurry wederom OP wordt, kunnen ze het dan nerfen. Pfff.
Ik denk dat Blizzard voor eens en altijd klaar is met het nerfen van classic kaarten en dat dit daarom een noodzakelijk kwaad was als had geen face en 2 mana imo goed genoeg geweest.
Zeker als je kijkt naar kaarten als Brawl, Shadow Flame, Flame strike en equallity.
Ik denk dat Rogue ook geen goede AoE heeft gekregen ivm de Arena waar Rogue ook gewoon een top tier class is want ze hebben gewoon heel veel goede kaarten.

• SeamusXanthus
En een hele goede hero power (in arena)
Kaarten nerfen zal altijd iets zijn wat gebeurd, daar kan je niet omheen, want je hebt nu eenmaal op een gegeven moment combinaties die te sterk zijn, en dan zullen ze gewoon weer gaan nerfen. Dit is ook doornormaal, verschil is dat met fysieke kaartspellen, ze gewoon een kaart bannen.

Arena is niet echt relevant in die zin, want wanneer je er een Epic van maakt, dan is er geen probleem.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Misschien dat ze ook beter hadden kunnen bannen uit standaard ipv nerfen en wel laten gebruiken. De kaarten worden nu toch zo goed als niet gebruikt en het was nou niet dat sommige kaarten zo OP waren dat ze standaard alles wonnen toch? :)

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

PaYnE81 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:06:
Misschien dat ze ook beter hadden kunnen bannen uit standaard ipv nerfen en wel laten gebruiken. De kaarten worden nu toch zo goed als niet gebruikt en het was nou niet dat sommige kaarten zo OP waren dat ze standaard alles wonnen toch? :)
Het ging vooral om de mogelijke combo's tussen kaarten en niet alleen om kaarten alleen.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:37
Ik zit me prima te vermaken op Standard met Rogue (rank 7) en op Wild met Warrior (rank 9). :)

Weet iemand trouwens hoe je met de nieuwste versie van HS deck tracker bij Stats je Summery kan veranderen? Ik kan namelijk nu m'n Wild en Standard matches niet onderscheiden bij de Matchups, want ze zitten nu beide bij elkaar en als ik in de Filter het Format verander tussen Standard/Wild gebeurt er werkelijk helemaal niks. :|

EDIT:
Volgens mij spelen er niet zoveel mensen Wild boven rank 10, want dit soort dingen zie ik nu regelmatig voorbij komen.

[ Voor 17% gewijzigd door PCBaas op 09-05-2016 21:37 ]

5700X | RX 6600

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

PCBaas schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:32:
Ik zit me prima te vermaken op Standard met Rogue (rank 7) en op Wild met Warrior (rank 9). :)

Weet iemand trouwens hoe je met de nieuwste versie van HS deck tracker bij Stats je Summery kan veranderen? Ik kan namelijk nu m'n Wild en Standard matches niet onderscheiden bij de Matchups, want ze zitten nu beide bij elkaar en als ik in de Filter het Format verander tussen Standard/Wild gebeurt er werkelijk helemaal niks. :|

EDIT:
Volgens mij spelen er niet zoveel mensen Wild boven rank 10, want dit soort dingen zie ik nu regelmatig voorbij komen.
Ik schat dat de playerbase op Wild ongeveer 1/10e is van de playerbase van Standard dus dat verbaast me weinig eigenlijk.

Vicariously I live while the whole world dies

Vicarious schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:31:
[...]

Ik schat dat de playerbase op Wild ongeveer 1/10e is van de playerbase van Standard dus dat verbaast me weinig eigenlijk.
Ja dat gevoel heb ik ook. Wel jammer. Ik had graag gezien dat het 50/50 was, zodat je beide game modi actief kan spelen als je daar zin in hebt.

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

heb eerlijk gezegd ook nog geen wild gespeeld sinds de release van Old Gods, volgens mij heeft blizzard ook alleen de modus toegevoegd zodat mensen niet te hard gaan zeuren over het niet kunnen gebruiken van de betreffende kaarten :)

Heeft er iemand overwogen om alles te dusten uit de niet standard sets? Als je geen wild speelt is er nagenoeg geen toegevoegde waarde :)

Neem even aan dat alle blizzard toernooien standard gespeelt zullen worden, dus daar hoef je ze ook niet voor te hebben ^^

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Het is toch ook de hele insteek geweest dat standard vanaf nu de standaard is. Lijkt me logisch dat maar een klein deel vd mensen wild blijft spelen.

• ruurd v.
PaYnE81 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:23:
...
Heeft er iemand overwogen om alles te dusten uit de niet standard sets? Als je geen wild speelt is er nagenoeg geen toegevoegde waarde :)

Neem even aan dat alle blizzard toernooien standard gespeelt zullen worden, dus daar hoef je ze ook niet voor te hebben ^^
Is evt nog wel interessant voor de adventure bosses en brawl natuurlijk. Ik heb ook nog geen wild gespeeld, maar ga ze zeker niet allemaal dusten. Heb de dust nu ook niet heel hard nodig.
Pagina: 1 ... 71 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.