Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 13:54
Mede-auteur:
  • Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:05

Royy90

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special1/openingsbanner.png

Op vrijdag 8 april 2016 zal het eerste Gathering of Tweakers Hearthstone Special van start gaan. Dit toernooi volgt het Open 1 op en het is de bedoeling dat de Open toernooien afgewisseld worden met Special toernooien.
Wat is er zo speciaal aan dit toernooi?

- Beginnen met een poulefase
- Geen bans
- 3 classes, 90 unieke kaarten
- Halve finale en finale 4 classes, 120 unieke kaarten

Door de aanwezigheid van een poulefase is het toernooi ook aantrekkelijk voor beginnende spelers. Ook het kunnen spectaten van wedstrijden is erg leerzaam.

Voor vragen kunt u terecht bij Royy90 of Astie via DM (Direct Message) of via Battle.net.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special1/inschrijven.png
Inschrijven kan tot uiterlijk donderdag 7 april 2016 23:59 uur. Dit doe je via http://challonge.com/tournaments/signup/r1V12rMMOA. Hierbij graag je battletag inclusief uniek nummer opgeven.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special1/uitslagenenstand.png
Uitslagen en standen kunt u vinden op http://challonge.com/GOTHSSP1/.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special1/regelement.png
TOERNOOIREGELS
1 - Uitsluitend EU server
2 - Tussen de wedstrijden mag er van decks/classes veranderd worden
3 - Elke ronde wordt z.s.m. gespeeld
4 - Maximaal 3 dagen per ronde
5 - Na 3 dagen niet gespeeld, 3-0 verlies voor de verzaker
6 - Wild format
7 - Conquest format
8 - Uitbreidingen die uitkomen tijdens het toernooi mogen gebruikt worden

WEDSTRIJDREGELS
1 - Zo vroeg mogelijk de datum en tijdstip van de wedstrijd bekend maken in het topic
2 - Spectator mode moet toegestaan zijn
3 - Best of 5 (first to 3)
4 - 3 verschillende classes, geen ban
5 - 90 unieke kaarten verdeeld over de 3 decks
6 - Gelijkspel*? Game overspelen met dezelfde decks
7 - Winnaar switcht class, verliezer mag switchen
8 - Friendly match omgeving niet verlaten
9 - Tijdens de wedstrijd geen decks wijzigen
10 - Disconnect is een loss van die game. Na reconnect kan de volgende game gespeeld worden.
11 - Voor de wedstrijd begint dient iedere speler zijn classes aan elkaar bekend te maken.De spelers zullen om en om (eerst genoemde in de bracket begint) de gespeelde classes bekend maken aan elkaar.
12 - Het spelen van niet unieke kaarten is een directe loss van die game

Ter informatie: Een wedstrijd bestaat uit maximaal 5 games. Wanneer er een disconnect is in een game dan is die game verloren en niet de wedstrijd.

HALVE FINALE EN FINALEREGELS
1 - Best of 7 (first to 4)
2 - 4 verschillende classes, geen ban
3 - 120 unieke kaarten

* Gelijkspel betekent dat beide spelers in dezelfde beurt onder de 1 health komen en de match is afgelopen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special1/kalender.png
RONDEVANTOT
#1 - Poulefase08-04-201620-04-2016
#2 - 1e Ronde22-04-201624-04-2016
#3 - Kwart finale25-04-201627-04-2016
#4 - Halve finale28-04-201630-04-2016
#5 - Finale01-05-201603-05-2016

De kalender wordt pas definitief als het totaal aantal deelnemers bekend is.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special1/deelnemers.png
TWEAKERSNAAMBATTLETAG
#1Royy90Royy90#2993
#2AstieAstie#2155
#3SeamusXanthusSeamusXZ#2266
#4KasaiMarkjuh#2947
#5Tektoonqpunk#2623
#6SeparhimSeparhim#2289
#7Martijn1986Volrath#2334
#8NintaiVinnu#2173
#9PeponlineNightwish#2589
#10VicariousVicarious#1948
#11CyberampCyberamp#2852
#12FrostyFeetFrostyFeet#23160
#13BartskeBartske#1483
#14RoricNormannumRoricnorman#2140
#15The VirtualTheVirtual#2588
#16Boe.iRimKing#2699
#17BekseBekse#2911
#18RabbiejRabbiej#2742
#19MurphyLeeMurphyLee#2626
#20FindailParcival#2583
#21Mauz1978Mauz#2618
#22D0p3yKripi#2634
#23MofkeesNeooen#2211
#24MajohMajoh#2774
#25RuurdVRuurdV#2902

[ Voor 15% gewijzigd door Astie op 22-04-2016 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Top, ik ben er bij!
Leuk dat er special rules zijn, kunnen we creatief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Wat bedoel je met 90 unieke kaarten? Dat elke kaart maar een keer in al je deks mag? Dan ga ik nooit winnen zonder die heal legendary...

Verder top idee! Leuk :)

[ Voor 10% gewijzigd door majoh op 22-03-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
majoh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:35:
Wat bedoel je met 90 unieke kaarten? Dat elke kaart maar een keer in al je deks mag? Dan ga ik nooit winnen zonder die heal legendary...

Verder top idee! Leuk :)
90 unieke kaarten verdeeld over 3 decks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is Reno eigenlijk gebanned of gaan "we" een hele berg Reno locks zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:46:
Is Reno eigenlijk gebanned of gaan "we" een hele berg Reno locks zien? :)
Nee, Reno is niet gebanned. hij zit dus in één van de 3 decks :).
Als verrassing zou ik hem niet in mijn Warlock plaatsen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Kasai

Legendary

Ik doe ook mee! Markjuh#2947

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nog niet kapot van het idee en daarom schrijf ik mij nog niet in.
Ik ben bang dat je met 1 heel sterk deck instaat moet zijn om alle 4 zwakkere decks te verslaan.

Misschien bedenk ik me nog :P

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De opzet vind ik in ieder geval leuk, maar ik moet zelf nog wel kijken of dit past met mijn vakantie (die ik nog moet plannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
beuker19 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:07:
Ik ben nog niet kapot van het idee en daarom schrijf ik mij nog niet in.
Ik ben bang dat je met 1 heel sterk deck instaat moet zijn om alle 4 zwakkere decks te verslaan.

Misschien bedenk ik me nog :P
Maar het is conquest :)

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
ha dat word dus wel leuk met zelf gemaakte decks, ik meld me aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 13:28
Who's up for an adventure? Ik ga deze keer voor een zo origineel mogelijke setup met niet voor de hand liggende decks en classes.

Leuk ook dat we in poules spelen; dat nodigt uit om wat te experimenteren. :)

EDIT; qpunk#2623 zonder caps :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Tektoon op 22-03-2016 13:09 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoricNormannum schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:54:
ha dat word dus wel leuk met zelf gemaakte decks, ik meld me aan :)
Wel even registreren he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:09:
Who's up for an adventure? Ik ga deze keer voor een zo origineel mogelijke setup met niet voor de hand liggende decks en classes.

Leuk ook dat we in poules spelen; dat nodigt uit om wat te experimenteren. :)

EDIT; qpunk#2623 zonder caps :*)
Haha, mijn autistische ik zegt dat alles met een hoofdletter moet beginnen. Ook jouw gebruikersnaam :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:48
Ik denk dat we dan flink wat lange matches zullen zien bij deze regels, precies mijn ding. Ik doe mee.
Ik sta al ingeschreven als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Leuk om nu alweer te zien hoeveel enthousiasme er is bij dit toernooi :)

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:51

Nitai

Live the life you love.

Aangemeld! Hebben jullie weer wat vlees om op te schieten :P

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitai schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:44:
Aangemeld! Hebben jullie weer wat vlees om op te schieten :P
Loop je toch minimaal 3 wedstrijden rond met een grote schietschijf op je rug! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ingeschreven! Lastige vind ik wel om na te gaan of iemand inderdaad echt met 90 unieke kaarten speelt.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Astie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:45:
[...]

Loop je toch minimaal 3 wedstrijden rond met een grote schietschijf op je rug! 8)
muahahaha thanks for the mental support :P hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:48:
Ingeschreven! Lastige vind ik wel om na te gaan of iemand inderdaad echt met 90 unieke kaarten speelt.
elke vorm van controle bij een toernooi is erg lastig. Het enige wat je kan doen is achteraf constateren.
Als er niet unieke kaarten gespeeld worden is die game (niet de wedstrijd) direct verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Handig man, die nieuwe deckslots! Ik heb al negen highlander decks. 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rg2i0P6.png

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Tektoon schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:58:

[afbeelding]
Zou je ze even kunnen posten hier, ter inspiratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:58:

[afbeelding]
270 unieke kaarten....das best knap :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 22:45
Heb mijzelf ook weer ingeschreven! Fun! En geweldig leuk format bedacht heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Astie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:49:
[...]

elke vorm van controle bij een toernooi is erg lastig. Het enige wat je kan doen is achteraf constateren.
Als er niet unieke kaarten gespeeld worden is die game (niet de wedstrijd) direct verloren.
Hmm maar wellicht heeft nou juist die kaart de vorige game gewonnen en had die kaart niet in dat deck gezeten als hij hem maar 1x had ingezet :+ Anyway, verder niet zo'n probleem omdat het gewoon een vriendschappelijk onderling toernooi is en de meesten hier wel eerlijk zullen spelen, maar ik hoop dat er geen discussie door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:17:
[...]

Hmm maar wellicht heeft nou juist die kaart de vorige game gewonnen en had die kaart niet in dat deck gezeten als hij hem maar 1x had ingezet :+ Anyway, verder niet zo'n probleem omdat het gewoon een vriendschappelijk onderling toernooi is en de meesten hier wel eerlijk zullen spelen, maar ik hoop dat er geen discussie door komt.
Dan is het dus net de vraag in welk deck die kaart hoort. Dat is een eindeloze discussie.
Toen Kripp met Challangestone ongeveer hetzelfde format had had hij reserve kaarten liggen en werd elke niet unieke kaart vervangen door de voorgeselecteerde reserve kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben wel van mening dat er voor de poule fase deck ingeleverd moeten worden.
Gewoon 4 decks waar je het mee moet doen om problemen te voorkomen.
Helemaal omdat redelijk veel matches bekeken worden kan tot oneerlijke situaties lijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beuker19 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:35:
Ik ben wel van mening dat er voor de poule fase deck ingeleverd moeten worden.
Gewoon 4 decks waar je het mee moet doen om problemen te voorkomen.
Helemaal omdat redelijk veel matches bekeken worden kan tot oneerlijke situaties lijden.
Dit zouden wij ook graag willen maar hebben besloten om alle vormen van controle vooraf niet toe te passen. We hebben hier lang over gediscussieerd maar dit is niet haalbaar.
En om dit niet tot een eindeloze discussie te laten leiden gaan wij na dit bericht ook niet meer in op controles in het toernooi. We houden het een gezellig en vriendschappelijk toernooi en als iemand graag op z'n Hosty's een toernooi wil winnen moet hij dat zeker niet laten. O-) O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:19
Ik ga me ook aanmelden! Ben echt een extreem slechte speler maar lijkt me wel leuk om eens op zo'n deckje te gaan broeden. Heb helaas ook geen Reno :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astie schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:42:
[...]

Dit zouden wij ook graag willen maar hebben besloten om alle vormen van controle vooraf niet toe te passen. We hebben hier lang over gediscussieerd maar dit is niet haalbaar.
En om dit niet tot een eindeloze discussie te laten leiden gaan wij na dit bericht ook niet meer in op controles in het toernooi. We houden het een gezellig en vriendschappelijk toernooi en als iemand graag op z'n Hosty's een toernooi wil winnen moet hij dat zeker niet laten. O-) O-)
helaas en ik snap dat je niet alles kan en ook niet wil controleren.
Ik vind het wel jammer dat het niet mogelijk is om via een programmaatje er tenminste voor te zorgen dat in de decks vast staan voor het toernooi en dat de spelers dan zelf kunnen controleren of de tegenstander wel de juiste decks heeft gespeeld.
Gelukkig is het in zo'n toernooi wel wat minder belangrijk dan in een regulier toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik vind t zelf al moeilijk om bij te houden welke kaarten ik ga gebruiken en of daar geen dubbele in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

beuker19 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:31:
[...]

helaas en ik snap dat je niet alles kan en ook niet wil controleren.
Ik vind het wel jammer dat het niet mogelijk is om via een programmaatje er tenminste voor te zorgen dat in de decks vast staan voor het toernooi en dat de spelers dan zelf kunnen controleren of de tegenstander wel de juiste decks heeft gespeeld.
Gelukkig is het in zo'n toernooi wel wat minder belangrijk dan in een regulier toernooi.
Joh, als je cheat dan hoef je je niet meer te vertonen in het HS topic. Daarbij komt dat An1mA vaak opneemt, en er altijd spectators zijn. Er is dus enige sociale controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nitai schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:28:
[...]

Joh, als je cheat dan hoef je je niet meer te vertonen in het HS topic. Daarbij komt dat An1mA vaak opneemt, en er altijd spectators zijn. Er is dus enige sociale controle.
Het hoeft niet eens bewust te zijn he. Gewoon per ongeluk een Sen'Jin Shieldmaster in 2 decks stoppen kan zomaar gebeuren. Maargoed, niet al te druk om maken bij een vriendschappelijk toernooitje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:36
Ik bezin mij nog even of ik tijd heb. Format is in ieder geval erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh het gaat absoluut niet om een kaart er per ongeluk 2x in stoppen.
Het gaat mij erom dat men nu combo's kaarten, counters en decks kan spelen waar men misschien niet aan gedacht hebben maar omdat ze het bij anderen zien passen ze snel het deck aan.

Als je vaste decks hebt kan je dat volledig uitsluiten en als je dan wel goede decks hebt gemaakt zul je ook als winnaar uit de bus komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
beuker19 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:27:
Oh het gaat absoluut niet om een kaart er per ongeluk 2x in stoppen.
Het gaat mij erom dat men nu combo's kaarten, counters en decks kan spelen waar men misschien niet aan gedacht hebben maar omdat ze het bij anderen zien passen ze snel het deck aan.

Als je vaste decks hebt kan je dat volledig uitsluiten en als je dan wel goede decks hebt gemaakt zul je ook als winnaar uit de bus komen.
Bedoel als je een poule hebt met spelers A,B,C en D, en C spectate naar de match van A en B dat C dan zijn deck gaat aanpassen naar wat hij heeft gezien bij die match?
Want dat mag volgens de regels, de tegenstander zouden het ook kunnen doen of kiezen voor 3 andere decks. Ik zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:40:
[...]

Bedoel als je een poule hebt met spelers A,B,C en D, en C spectate naar de match van A en B dat C dan zijn deck gaat aanpassen naar wat hij heeft gezien bij die match?
Want dat mag volgens de regels, de tegenstander zouden het ook kunnen doen of kiezen voor 3 andere decks. Ik zie het probleem niet zo.
Het haalt wel het hele idee van dit toernooi weg.
Het is de bedoeling dat je zelfs decks gaat maken en niet bij een ander gaat kijken wat hij/zij in zijn deck heeft.

Om een voorbeeld te geven.
Ik speel een Divine Shield Paladin dan zou er iemand kunnen zijn die denkt oh laat ik snel een Blood Knight in mijn deck stoppen.
Het nadeel van dit is dat hij misschien die Blood Knight al in zijn deck had gestopt en zulke dingen kun je met vaste decks tegen gaan.

Het enige nadeel van een systeem waar je van te voren je deck moet inleveren is dat wanneer je deck niet werkt je hem niet meer kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:50:
[...]

Het haalt wel het hele idee van dit toernooi weg.
Het is de bedoeling dat je zelfs decks gaat maken en niet bij een ander gaat kijken wat hij/zij in zijn deck heeft.

Om een voorbeeld te geven.
Ik speel een Divine Shield Paladin dan zou er iemand kunnen zijn die denkt oh laat ik snel een Blood Knight in mijn deck stoppen.
Het nadeel van dit is dat hij misschien die Blood Knight al in zijn deck had gestopt en zulke dingen kun je met vaste decks tegen gaan.

Het enige nadeel van een systeem waar je van te voren je deck moet inleveren is dat wanneer je deck niet werkt je hem niet meer kan aanpassen.
Als je counters in je deck gaat spelen kun je die counter maar 1x in één van je drie decks stoppen. En aangezien het Conquest is moet je dus inschatten wanneer de tegenstander welk deck speelt en wannneer jij dus jouw counter deck moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Zijn de poules die ik nu op de site zie al de definitieve poules of wordt dat nog gehusseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 15:39
Oh leuk gaan we Commander spelen in Hearthstone! :)

Count me in!

Edit: Groep D ftw! :+

[ Voor 15% gewijzigd door Krukar op 23-03-2016 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bartske schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:16:
Zijn de poules die ik nu op de site zie al de definitieve poules of wordt dat nog gehusseld?
Zodra het toernooi start worden deze nog gehusseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 09:51
Leuk! Ik heb me ook ingeschreven onder Nightwish#2589, mijn tweakersnaam staat nog op ??? in het lijstje.
Hoe zit het met de tijden waarop gespeeld wordt? Worden die bekend gemaakt als de ronde start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peponline schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:46:
Leuk! Ik heb me ook ingeschreven onder Nightwish#2589, mijn tweakersnaam staat nog op ??? in het lijstje.
Hoe zit het met de tijden waarop gespeeld wordt? Worden die bekend gemaakt als de ronde start?
Elke ronde duurt 3 dagen. In die 3 dagen dien jij met jouw tegenstander een datum en tijdstip te plannen om de wedstrijd te spelen.
De wedstrijd dien je ook in dit topic aan te kondigen voor geïnteresseerde spectators.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 325195

Volrath#2334 dat ben ik. Beetje een lurker en niet echt een poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Ik zie dat er intussen vijf poules zijn. Hoe werkt dat qua halve finales? Gaan alleen de winnaars door? Dan moet er ook nog geloot worden. Je kan het ook bij vier poules houden en die laten groeien. Of wacht de jury even af hoeveel deelnemers er uiteindelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Tektoon schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:55:
Ik zie dat er intussen vijf poules zijn. Hoe werkt dat qua halve finales? Gaan alleen de winnaars door? Dan moet er ook nog geloot worden. Je kan het ook bij vier poules houden en die laten groeien. Of wacht de jury even af hoeveel deelnemers er uiteindelijk zijn?
Als je het ESL format aanhoudt maakt het volgens mij niet uit hoeveel groepen je hebt in de groepsfase.
Top 2 stromen automatisch door naar elimination ronde 2.
De rest komt dan in de losers groepen, two-up two-down, de top 2 van die groepen laat je doorstromen naar elimination round 1 voor een faceoff, de winnaar van die faceoff stroomt dan door naar elimination 2 (waar de winnaars van de groepsfase al zitten).

Als je dus 5 groepen hebt krijg je:

10 winnaars (nummers 1 en 2) in elimination 2
10 (nummers 3 en 4) mensen in de losers groep(en), 2up-2down, dan blijven er 4 over die doorstromen naar elimination 1, die spelen 2 om 2 tegen elkaar en de winnaars stromen dan door naar elimination 2, waar je dan uiteindelijk 12 mensen hebt, 6 winnaars stromen door naar elimination 3 (kwart finale), 6 losers gaan in de 2de losers bracket en dan komen er weer 2 uit die ook doorgaan naar elimination 3, 8 mensen in totaal.
Vanaf daar gewoon 4 naar de halve finale en dan 2 naar de finale.
Als je dan meer groepen hebt hoef je alleen extra bracketrondes toe te voegen.

Weet echter niet of de GoT competitie ook ESL aanhoudt of een ander format gebruikt, misschien swiss?

[ Voor 15% gewijzigd door Krukar op 25-03-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:55:
Er zit weinig flexibeliteit in challonge. Alles wordt automatisch berekend.
De top 2 van elke poule gaat door. Er is geen verliezersronde.
Verder kijken we als het definitieve aantal bekend is of we 3, 4 of 5 spelers per poule doen. Die hoeveelheid ligt er maar net aan wat het beste en meest eerlijke uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Astie schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:23:
[...]

Er zit weinig flexibeliteit in challonge. Alles wordt automatisch berekend.
De top 2 van elke poule gaat door. Er is geen verliezersronde.
Verder kijken we als het definitieve aantal bekend is of we 3, 4 of 5 spelers per poule doen. Die hoeveelheid ligt er maar net aan wat het beste en meest eerlijke uitkomt.
Dit strookt wel met de uitleg in de topicstart?
** De finalist vanuit de losersbracket moet 4 maal winnen om de finale te winnen. Dit omdat de finalist vanuit de winnaarsbracket een voordeel verdient.
Of bedoel je alleen losers bracket in de elimination fase?

[ Voor 4% gewijzigd door Krukar op 25-03-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krukar schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:24:
[...]

Dit strookt wel met de uitleg in de topicstart?

[...]

Of bedoel je alleen losers bracket in de elimination fase?
Heb de topicstart aangepast. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21

Mauz1978

Console War Veteran

Ah eindelijk geen netdeck mensen (op wellicht 1 deck na) maar echt deck making skills :). Zo maakt het het ook weer leuk voor mensen zoals ik die niet meer ladderen (noch veel meer spelen)en dus eigenlijk niet op de hoogte zijn van de meta. Count me in.

[ Voor 42% gewijzigd door Mauz1978 op 27-03-2016 09:15 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Nog een klein vraagje m.b.t. conquest.

Winnaar switched class.

Houdt dit in dat bij een 2-2 altijd beide spelers spelen met een deck waarmee verloren is?

E.g.

Speler A speelt Warlock en verliest van speler B Warrior 0-1
Speler A speelt Warlock en wint van speler B Paladin 1-1
Speler A speelt Rogue en verliest van speler B Paladin 1-2
Speler A speelt Mage en wint van speler B Hunter 2-2

De laatste match moet dan speler A Rogue tegen speler B Hunter zijn (e.g. beide spelers spelen met een deck waarmee verloren is)?
Of mag speler A na winst met Mage weer met Warlock spelen?

[ Voor 35% gewijzigd door Krukar op 29-03-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Krukar schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:26:
Nog een klein vraagje m.b.t. conquest.

Winnaar switched class.

Houdt dit in dat bij een 2-2 minimaal één speler speelt met een deck waarmee verloren is?

E.g.

Speler A speelt Warlock en verliest van speler B Warrior 0-1
Speler A speelt Warlock en wint van speler B Paladin 1-1
Speler A speelt Rogue en verliest van speler B Paladin 1-2
Speler A speelt Mage en wint van speler B Hunter 2-2

De laatste match moet dan speler A Rogue of mage tegen speler B Hunter zijn (e.g. speler B kan dan alleen spelen met een deck waarmee verloren is)?
Hoeft niet perse, als jij bijv met mage hunter rogue deck speelt en je verliest de eerste 2 potjes met je mage, wint de derde met je mage, vierde met je hunter dan speel je de 5e met je rogue waarmee je nog niet verloren hebt.

Maar in de situatie die jij schetst klopt het inderdaad omdat ook als je verloren hebt je van deck mag switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Bartske schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:29:
[...]

Hoeft niet perse, als jij bijv met mage hunter rogue deck speelt en je verliest de eerste 2 potjes met je mage, wint de derde met je mage, vierde met je hunter dan speel je de 5e met je rogue waarmee je nog niet verloren hebt.

Maar in de situatie die jij schetst klopt het inderdaad omdat ook als je verloren hebt je van deck mag switchen.
Ah inderdaad, mijn vraag is vooral of als je bijv. MHR speelt of je na het winnen met Mage weer mag switchen naar een Hunter waarmee je al gewonnen hebt, of dat decks waarmee je gewonnen hebt per definitie "out" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Krukar schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:31:
[...]

Ah inderdaad, mijn vraag is vooral of als je bijv. MHR speelt of je na het winnen met Mage weer mag switchen naar een Hunter waarmee je al gewonnen hebt, of dat decks waarmee je gewonnen hebt per definitie "out" zijn.
Decks waarmee je gewonnen hebt zijn out en mogen dan niet meer gespeeld worden :) Je moet met alle3 de heroes 1 maal winnen in een bo5 partij.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Royy90 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Decks waarmee je gewonnen hebt zijn out en mogen dan niet meer gespeeld worden :) Je moet met alle3 de heroes 1 maal winnen in een bo5 partij.
Ok top, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik laat dit toernooi toch aan mij voorbij gaan. Heb op dit moment helaas weinig tot geen interesse in HS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

vraagje: 90 unieke kaarten: dit is zonder discover kaarten mee gerekend neem ik aan? Dus als je een discover kaart heb waaruit je een sylvanas trekt, die je al in een deck hebt zitten, dat mag toch gewoon?

Ik moet wel op papier zetten welke common kaarten ik al in een deck heb zitten, want het is lastig checken in de game zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Jazeker. Antonidas met spare parts geeft ook meer dan één fireball. Gang up -> Reno, ook leuk.

Qua overzicht heb ik m'n decks in een sheet gezet zodat ze naast elkaar staan op een A4'tje dat ik kan printen en waar ik ook nog wat aantekeningen op kan krabbelen. Werkt goed. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
24 deelnemers alweer. Leuk om te zien dat er weer veel deelnemers zijn bij dit toernooi :) Zelf ook erg benieuwd wat voor decks we kunnen zien vanaf vrijdag :)

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
Ik heb mij uitgeschreven helaas. Staan op het punt om het huis te verkopen en ik gok dat ik niet genoeg tijd ga hebben om alle matches te spelen. Veel succes voor alle deelnemers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Sypheron schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:19:
Ik heb mij uitgeschreven helaas. Staan op het punt om het huis te verkopen en ik gok dat ik niet genoeg tijd ga hebben om alle matches te spelen. Veel succes voor alle deelnemers!
Vervelend, maar gefeliciteerd met je huis verkopen :) Slimme keus btw, vorige toernooi zat ik midden in een verhuizing, was niet heel handig :+

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
Ja wel erg balen, had graag weer meegespeeld want ik heb veel lol gehad in het vorige toernooi. Volgende keer ben ik er hopelijk weer bij uiteraard!
Wanneer ik tijd heb zal ik uiteraard wel wat matches spectaten en misschien ook weer casten (mogelijk in duo of triple cast weer? :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon
Voor wie er nog wat inspiratie kan gebruiken; Savjz speelt momenteel op de ladder met een highlander-hunter!

EDIT; en nu een highlander shaman. Ik kijk 2x vijf minuten maar heb toch mooi ff screenshotjes gemaakt. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Tektoon op 04-04-2016 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Mijn eerste 3 decks zijn er klaar voor! Is het al 8 april?

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er nu 2 klaar. Gisteren door Mauz met mijn neus op het feit gedrukt dat ik mijn 3e deck nog moet verbeteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik laat alles aan het lot over. Heb me ingeschreven onder Cyberamp#2852. Ik hoor graag wanneer / hoelaat enzo. Ben benieuwd hoe het gaat. :)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
CyberAmp schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:17:
Ik laat alles aan het lot over. Heb me ingeschreven onder Cyberamp#2852. Ik hoor graag wanneer / hoelaat enzo. Ben benieuwd hoe het gaat. :)
Alle informatie die je nodig bent staat in de startpost :)

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb nu 7 highlanders met, jawel, 210 unieke kaarten haha. Deckbuilden is het leukste wat er is, op ermee winnen na ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Wauw, en ik dacht dat ìk uitgeschoten was met deckjes klussen. Ik heb er uiteindelijk 6 goede die ik allemaal kan/wil spelen tijdens het toernooi met 169 unieke kaarten (11 overlap dus).

Heb jij een hunter, Mauz? Ik zou er dan graag eens tegen spelen, als je zin hebt. Ik heb de mijne gedelete omdat ik 'm net niet sterk genoeg vond maar ik speel die class eigenlijk heel graag.

Andere afwezige die ik had willen spelen is rogue. Too suicidal for the Suicide Squad. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Tektoon schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:19:
Wauw, en ik dacht dat ìk uitgeschoten was met deckjes klussen. Ik heb er uiteindelijk 6 goede die ik allemaal kan/wil spelen tijdens het toernooi met 169 unieke kaarten (11 overlap dus).

Heb jij een hunter, Mauz? Ik zou er dan graag eens tegen spelen, als je zin hebt. Ik heb de mijne gedelete omdat ik 'm net niet sterk genoeg vond maar ik speel die class eigenlijk heel graag.

Andere afwezige die ik had willen spelen is rogue. Too suicidal for the Suicide Squad. -O-
Ja een Hunter zit er wel degelijk bij. Ik ladder ook geregeld met een HunteReno, dus heb die wel aardig in elkaar gezet. Eigenlijk zou elke deck optimaal zijn met een Reno erin, dus zit de overige decks aan te vullen met healing (wat niet wil zeggen dat de Reno in de Hunter deck zit btw dat wordt een verassing :P).

Ik vind het leuk om te oefenen en mensen te laten oefenen, en ben bijna elke avond wel online dus geef maar een gil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Moet mij helaas toch terugtrekken uit het tournament, helaas. Komende 2 weken erg veel wisseldiensten en druk, zou vervelend worden voor de tegenstanders als ik steeds maar heel beperkte tijden heb om de challenge aan te gaan :(

Wens wel iedereen die wel meedoet veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Iemand rond 20.00 online om wat decks te testen? Add me: mauz#2618 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Nou, ik heb 3 deckjes voor elkaar...wat een gepuzzel! Echt een hele weirde deck zit erbij, nu maar duimen dat het ook werkt. :+

Ondanks dat ik regelmatig word aangespoord door Tektoon, ben ik jammergenoeg weer veel te laat met bouwen/testen, |:( Ach, als ik maar lol heb denk ik dan.

[ Voor 25% gewijzigd door Nitai op 07-04-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Mauz1978 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:13:
Iemand rond 20.00 online om wat decks te testen? Add me: mauz#2618 ;).
Vanavond anders? Iemand? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Nitai schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:35:
Nou, ik heb 3 deckjes voor elkaar...wat een gepuzzel! Echt een hele weirde deck zit erbij, nu maar duimen dat het ook werkt. :+

Ondanks dat ik regelmatig word aangespoord door Tektoon, ben ik jammergenoeg weer veel te laat met bouwen/testen, |:( Ach, als ik maar lol heb denk ik dan.
Heb je al decks? Heb je al decks? Heb je al decks? Annoy-o-punk is here. :P

Ik miste Mauz gisteren op een kwartier maar heb wel zes potten tegen Kripi gespeeld. Seamus wilde ook graag een potje dus die heeft vanavond voorrang maar daarna heb ik nog plek. :P

Heb nu tegen een man of zes, zeven gespeeld en ik moet wel zeggen: héél veel dezelfde decks en classes. Het format is natuurlijk ook erg in het voordeel van de wat tragere, control ge-orienteerde decks waardoor er een hoop wegvalt. Maar goed, ik overweeg wel om een aantal van de decks die ik had opgebouwd maar te laten schieten en te proberen om ècht iets heel anders te bouwen. Zoo Priest, Fatigue Shaman, Combo Hunter. Weird is good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik kan niet spelen vanavond helaas. Dus mijn oefenpotjes met Tektoon vervallen. Niet echt tijd om veel te oefenen en mijn decks zijn nog verre van optimaal. Maar het gaat om de fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik heb zin in een potje vrijdag en dit weekend, maar vanavond gaat niet lukken helaas. Dit mag toch gewoon volgens de regels?

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
CyberAmp schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:03:
Ik heb zin in een potje vrijdag en dit weekend, maar vanavond gaat niet lukken helaas. Dit mag toch gewoon volgens de regels?
Geen enkel probleem :) Vanavond om 00:00 worden de poules ingedeeld en mag er begonnen worden.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik ga me toch maar eens inschrijven, ik heb weekend weinig tijd, maar hoop tijd te kunnen maken hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
De poule's zijn aangemaakt! Vanwege het aantal deelnemers van 25 stuks hebben we besloten om vijf poules van vijf personen te doen. De beste twee personen gaan door van elke poule.

Dit houd in dat iedereen vier wedstrijden speelt in de poule. Na deze wedstrijden zullen vier spelers doorgaan naar de voorronde en zitten de overige zes al in de kwartfinale. De twee winnaars van de voorronde zullen zich aansluiten bij de kwart finalisten.

Iedereen heel veel plezier en natuurlijk heel veel succes :)

[ Voor 26% gewijzigd door Royy90 op 08-04-2016 00:59 ]

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Hoe gaan die poules van start? Zelf beslissen wie je 1e, 2e etc tegenstander is lijkt me een beetje raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Mauz1978 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:22:
Hoe gaan die poules van start? Zelf beslissen wie je 1e, 2e etc tegenstander is lijkt me een beetje raar?
Ik zou dit graag ook willen weten. Nog een andere vraag, in de inleiding staat er voor ronde 1 ongeveer 3 dagen, dienen wij alle 4 de matches in deze 3 dagen te spelen?
Daarnaast de mail van Challonge dat het toernooi was begonnen was half in het Russisch geschreven, had iemand anders dit ook?

[ Voor 14% gewijzigd door separhim op 08-04-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

да.

Atlas#22744

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:23
Als je op matches drukt boven de verschillende groepen zie je welke matches er in ronde 1, ronde 2 etc. gespeeld dienen te worden.

Mijn mail was ook half in het Russisch, apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
Rabbiej schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:50:
Als je op matches drukt boven de verschillende groepen zie je welke matches er in ronde 1, ronde 2 etc. gespeeld dienen te worden.

Mijn mail was ook half in het Russisch, apart.
Ah ik zie het nu, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
ik had ook Russische tekst en mijn tegenstander (markjuh) had een Russische naam.

heb markjuh een invite gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

RoricNormannum schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:23:
ik had ook Russische tekst en mijn tegenstander (markjuh) had een Russische naam.

heb markjuh een invite gestuurd.
Heb je vanavond tijd?

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
heb je net een pm gestuurd, kijk er even naar. Vana word geen succes helaas anders komt vriendin in opstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Kripi, wanneer heb jij tijd?
Voeg me anders even toe :)

MurphyLee#2626

Edit: mogen we trouwens nog aanpassingen maken na elke match? :P

[ Voor 31% gewijzigd door murphylee op 08-04-2016 10:29 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 09:51
Nou ik mag de eerste ronde al gelijk niet meespelen -O-
Ach ja, nog wel extra tijd om mijn decks te perfectioneren en mee te spieken wat de rest doet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
murphylee schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:46:
Kripi, wanneer heb jij tijd?
Voeg me anders even toe :)

MurphyLee#2626

Edit: mogen we trouwens nog aanpassingen maken na elke match? :P
Je mag alleen voor en na je wedstrijd jouw decks aanpassen. Tussen de games door niet. Je mag de friendly-match omgeving ook niet uit gaan dus je kan je decks ook niet aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij hebben de kalender aangepast. Vanaf nu heb je tot 20-04-2016 de tijd om al je poulewedstrijden af te werken! In welke volgorde maakt niet meer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Helemaal goed, hoef ik dit weekend niet te haasten :)

Oh shit, zit bij Astie...

[ Voor 29% gewijzigd door majoh op 08-04-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

RoricNormannum en ik zullen onze match donderdagavond 20:30 spelen. Tzt zal ik het nog een keer posten :)

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Wie in groep A heeft vanavond tijd? 20.30ig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Mauz1978 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:12:
Wie in groep A heeft vanavond tijd? 20.30ig?
Volgens mij moet jij tegen Vinnu, als je op challonge op matches klikt zie je wie tegen wie moet.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Kasai schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:18:
[...]

Volgens mij moet jij tegen Vinnu, als je op challonge op matches klikt zie je wie tegen wie moet.
Astie schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:43:
Wij hebben de kalender aangepast. Vanaf nu heb je tot 20-04-2016 de tijd om al je poulewedstrijden af te werken! In welke volgorde maakt niet meer uit!
Maar ik vind het prima, als Vinnu vanavond tijd heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Mauz1978 op 08-04-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
Om 15:00 uur zullen Vinnu en ik het toernooi aftrappen met onze match. Iedereen is uiteraard welkom om te spectaten.

[ Voor 40% gewijzigd door Royy90 op 08-04-2016 14:51 ]

PSN Profile

Pagina: 1 2 3 4 Laatste