Dit is toch wel een heel leuk pakje.
hs

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

wth

Atlas#22744

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
beuker19 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:17:
[afbeelding]
Lekker, wel jammer dat je juist die legendary krijgt, is eigenlijk alleen goed in murloc OTK decks.
Maar wel goed pakje inderdaad :) gz!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:35
separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Hij heeft wel wat geluk gehad met de repeat classes, drie keer rogue, twee keer mage en geen warrior en priest maakt het wel wat gemakkelijker. Desalniettemin is het een zeer goede prestatie.
Repeat classes? Hoe bedoel je dat?
Ah ik zie het al, heeft inderdaad 3 keer Rogue gespeeld.
Volgens mij was dat toch officieel niet de bedoeling? Ik meen dat je hem dan moet retiren of niet meetellen toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Sypheron op 23-03-2016 10:27 ]

Sypheron schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:23:
[...]

De regel is dus dat je steeds een ongebruikte class moet kiezen, maar wanneer je ze allemaal al heb gehad, dan kan je een class opnieuw kiezen. Dus stel je voor dat je Mage, Warrior, Priest, Paladin en Warlock heb gespeeld, en je krijgt Mage, Priest en Shaman voorgeschoteld, dan moet je Shaman kiezen. Krijg je echter Mage, Priest en Paladin, dan kan je kiezen welke class je wilt spelen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Krukar
Sypheron schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:23:
[...]

100in10 moet je elke keer een class draften die je nog niet hebt gedraft in die run.
Dus stel run #1 is rogue, en bij run #2 kun je kiezen uit rogue, mage, hunter, dan mag je niet die rogue draften, want mage/hunter heb je nog niet gedraft etc.
Daar kun je een beetje geluk mee hebben. Bijv. run #1 warlock, run #2 mage, run #3 rogue en dan bij run #4 keuze uit mage, warlock, rogue, dan heb je dus vrije keuze en pak je die rogue. Als je zo een aantal runs krijgt met vrije keuze op de goede classes wordt de challenge een stuk beter te doen (maar nog steeds bijna onmogelijk, de pro's zijn al maanden bezig om dit te doen en nu pas heeft iemand 'm gehaald).
Krukar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:23:
[...]

Lekker, wel jammer dat je juist die legendary krijgt, is eigenlijk alleen goed in murloc OTK decks.
Maar wel goed pakje inderdaad :) gz!
Wie weet in Standard straks.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

beuker19 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:17:
[afbeelding]
Super en grats!

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:35
Eigenlijk moet die challenge gewoon 90 in 9 zijn, met de regel dat je elke class maar 1 keer mag gebruiken. Wordt ie veel leuker op naar mijn idee, en ook meer meetbaar. Een ranglijst met wie hoeveel wins heeft is op deze manier natuurlijk totaal niet relevant als iedereen verschillende repeat classes krijgt en in verschillende hoeveelheden.

• Krukar
Sypheron schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:35:
Eigenlijk moet die challenge gewoon 90 in 9 zijn, met de regel dat je elke class maar 1 keer mag gebruiken. Wordt ie veel leuker op naar mijn idee, en ook meer meetbaar. Een ranglijst met wie hoeveel wins heeft is op deze manier natuurlijk totaal niet relevant als iedereen verschillende repeat classes krijgt en in verschillende hoeveelheden.
Ja, 50000 keer withdraw totdat je een keer 9 verschillende classes op rij krijgt, daar wordt het vast beter van ;)
Regels zijn prima zoals ze zijn, dat na honderden/duizenden tries pas iemand het gehaald heeft zegt al hoe moeilijk het is en hoeveel het zegt als je het haalt.
Krukar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Ja, 50000 keer withdraw totdat je een keer 9 verschillende classes op rij krijgt, daar wordt het vast beter van ;)
Regels zijn prima zoals ze zijn, dat na honderden/duizenden tries pas iemand het gehaald heeft zegt al hoe moeilijk het is en hoeveel het zegt als je het haalt.
Wat hij gewoon zegt is dat je iedere class 1 keer moet spelen. Waarom zou het perfect op rij moeten zijn? En wanneer je een nog niet ongebruikte class tegenkom, dan beeindig je die Arena run en start je een nieuwe, net zolang totdat je een ongebruikte class tegenkom.

Binnen no time heb je alle 9 classes gehad en dan kan je daar je gemiddelde uithalen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Krukar
Benjamin- schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:41:
[...]

Wat hij gewoon zegt is dat je iedere class 1 keer moet spelen. Waarom zou het perfect op rij moeten zijn? En wanneer je een nog niet ongebruikte class tegenkom, dan beeindig je die Arena run en start je een nieuwe, net zolang totdat je een ongebruikte class tegenkom.

Binnen no time heb je alle 9 classes gehad en dan kan je daar je gemiddelde uithalen.
Ja, daar krijg je interessante streams van ja, iemand die arena runs zit te withdrawen tot de goede class een keer erbij zit :Z
Waarom nu dit soort arbitraire regels gaan verzinnen voor iets dat goed werkt en leuk genoeg is zoals het is.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Sypheron schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:35:
Die challenge zou meer zeggen over je luck bij het drawen van de hero als het daadwerkelijke spel....

Ngangatar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:49:
[...]

Die challenge zou meer zeggen over je luck bij het drawen van de hero als het daadwerkelijke spel....
Nee natuurlijk niet. Juist 100in10 is geluk met kiezen van je heroes. 90in9 zou er voor zorgen dat iedereen iedere class 1 keer moet spelen. Nu zijn er mensen die 8x hele goede Arena classes hebben gehad, door geluk, terwijl een ander door ongeluk maar 4x een goede class hebben gehad.

• Krukar
Verschil tussen de allerbeste class en de allerslechtste class voor arena's is net iets meer dan 1 gemiddeld, op een gemiddelde van 7.35 top (rogue) en 6.04 bottom (priest). Waarbij rogue ook nog flink omhoog getrokken wordt door die insane gemiddeldes van merps. Verschil tussen T2 en T1 is al helemaal verwaarloosbaar op gemiddeldes. Zoals je in deze spreadsheet kunt zien.

https://docs.google.com/s...kzmx4/edit#gid=1595896034

Voor die 100in10 runs waar je gemiddeld dus 10 moet halen gaat het echt niet veel uitmaken of je nou 4x rogue pakt of 4x druid. Het enige scenario waar dat echt uit zou maken is als je zo weinig geluk hebt dat je meerdere runs alleen kunt kiezen uit T3 classes (warrior, hunter, priest). In dat geval withdraw je en begin je opnieuw....

Welke kaarten je draft heeft 1000 keer zoveel impact dan welke classes je pakt voor deze challenge. zullen we dan ook maar regels gaan verzinnen zoals "als je minder dan 3 epics draft mag je opnieuw beginnen" of "het telt niet als je een legendary draft"?
Het blijft juist interessant omdat er variatie in zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Krukar op 23-03-2016 11:11 ]

Sinds de aankondiging van WotOG ben ik weer Arena gaan spelen. 3 runs gehad. 8-3, 7-3 en 12-2. Weer een hoop gold voor extra packs gespaard.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IgEJR75.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZMktLSE.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special1/openingsbanner.png

We hebben na de eerste dag 14 inschrijvingen. Dit moeten er natuurlijk nog meer worden!
Schrijf je in voor dit HS toernooi met een leuke twist!

GoT Hearthstone Special #1

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-12-2025
Astie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:07:
Sinds de aankondiging van WotOG ben ik weer Arena gaan spelen. 3 runs gehad. 8-3, 7-3 en 12-2. Weer een hoop gold voor extra packs gespaard.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie direct dat je de moeilijkste class hebt gekozen. ;)

Gefeliciteerd anyway, dat zijn mooie cijfers voor 3 runs.
separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:14:
[...]

Ik zie direct dat je de moeilijkste class hebt gekozen. ;)

Gefeliciteerd anyway, dat zijn mooie cijfers voor 3 runs.
Tnx, was ook een moeilijke keuze, tussen Warrior, Priest en Paladin. 8)

• separhim
Astie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:16:
[...]

Tnx, was ook een moeilijke keuze, tussen Warrior, Priest en Paladin. 8)
Je had ook voor de uitdaging kunnen gaan. Ik heb wel eens 12 wins gehad met priest maar de laatste keer is toch ook al een half jaar geleden :|

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Benjamin- schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Nee natuurlijk niet. Juist 100in10 is geluk met kiezen van je heroes. 90in9 zou er voor zorgen dat iedereen iedere class 1 keer moet spelen. Nu zijn er mensen die 8x hele goede Arena classes hebben gehad, door geluk, terwijl een ander door ongeluk maar 4x een goede class hebben gehad.
Ik bedoel in runs na elkaar :).

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Astie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:13:
[afbeelding]

We hebben na de eerste dag 14 inschrijvingen. Dit moeten er natuurlijk nog meer worden!
Schrijf je in voor dit HS toernooi met een leuke twist!

GoT Hearthstone Special #1
Ik zat al te azen op een eerste deelname, helaas ben ik dan een weekje weg met 12 man. Heel veel succes in ieder geval met de organisatie en het spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ngangatar op 23-03-2016 11:23 ]

Krukar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:04:
Verschil tussen de allerbeste class en de allerslechtste class voor arena's is net iets meer dan 1 gemiddeld, op een gemiddelde van 7.35 top (rogue) en 6.04 bottom (priest). Waarbij rogue ook nog flink omhoog getrokken wordt door die insane gemiddeldes van merps. Verschil tussen T2 en T1 is al helemaal verwaarloosbaar op gemiddeldes. Zoals je in deze spreadsheet kunt zien.
Net iets meer dan 1? Verwaarloosbaar? Iemand die geluk heeft tegenover iemand die ongeluk heeft, kan dit zo 5 wins schelen op 10 runs. En ja, daar kwam het op een gegeven moment wel op neer, want die contest is al 3 maanden bezig, en dan zijn zulke 'verwaarloosbare' verschillen, opeens flinke verschillen.

Natuurlijk zijn er heel veel factoren, maar de class heeft wel heel erg veel invloed op het succes.
Ngangatar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:20:
[...]

Ik bedoel in runs na elkaar :).
Een Arena game kan je natuurlijk gewoon beeindigen wanneer er geen nieuwe class tussenzit, of je kan hem niet mee laten tellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Benjamin- op 23-03-2016 11:24 ]

• Krukar
Benjamin- schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:23:
[...]

Net iets meer dan 1? Verwaarloosbaar? Iemand die geluk heeft tegenover iemand die ongeluk heeft, kan dit zo 5 wins schelen op 10 runs. En ja, daar kwam het op een gegeven moment wel op neer, want die contest is al 3 maanden bezig, en dan zijn zulke 'verwaarloosbare' verschillen, opeens flinke verschillen.

Natuurlijk zijn er heel veel factoren, maar de class heeft wel heel erg veel invloed op het succes.

[...]

Een Arena game kan je natuurlijk gewoon beeindigen wanneer er geen nieuwe class tussenzit, of je kan hem niet mee laten tellen.
Net iets meer dan 1 ja, kijk anders even in die spreadsheet.

Geluk en ongeluk is natuurlijk juist geen factor in dit soort high skill competities. De bedoeling is dat je zo draft dat je de geluksfactor zo klein mogelijk maakt. Heb Trump een 12-0 zien doen met een deck waarvan iedereen zij dat wordt een 0-3, daar gaat het om bij dit soort runs.
Nogmaals, welke kaarten je draft maakt bij zo'n competitie echt 100 keer zoveel uit als die paar procent average tussen de classes die je pakt.
separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:20:
[...]

Je had ook voor de uitdaging kunnen gaan. Ik heb wel eens 12 wins gehad met priest maar de laatste keer is toch ook al een half jaar geleden :|
Ik krijg al uitdagingen genoeg in arena als ik 3 mindere keuzes heb. Hoevaak ik niet de keuze uit classes als Hunter, Warrior, Druid en Warlock heb gehad.

Mijn top3 arena is 1 - Paladin, 2 - Roque en 3 - Priest. Als 1 van die 3 erbij zit ga ik voor die. Daarbij is het ook met Paladin een uitdaging om 12 wins te halen hoor. Gemiddeld kom je met Paladin wel hoger uit dan met Hunter maar dat verschilt bij mij geen 5 wins ofzo.

In mijn 12 wins deck had ook Arch-thief Rafaam die mij serieus 6 van de 12 wins heeft bezorgt _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Astie op 23-03-2016 11:30 ]

• separhim
[...]

Bedoel je dan dat je halverwege kan zeggen dat het toch niet telt of begrijp ik je nou verkeerd?
Astie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:26:
[...]

Ik krijg al uitdagingen genoeg in arena als ik 3 mindere keuzes heb. Hoevaak ik niet de keuze uit classes als Hunter, Warrior, Druid en Warlock heb gehad.

Mijn top3 arena is 1 - Paladin, 2 - Roque en 3 - Priest. Als 1 van die 3 erbij zit ga ik voor die. Daarbij is het ook met Paladin een uitdaging om 12 wins te halen hoor. Gemiddeld kom je met Paladin wel hoger uit dan met Hunter maar dat verschilt bij mij geen 5 wins ofzo.
Het is wat leuk vind. Dat priest je nummer 3 is spreekt al boekdelen want die wordt nu gezien als de slechte class voor arena. Hunter vind ik lastig draften, laatst had ik een 11-3 hunter maar ik had in het begin het idee dat die op 5-3 zou eindigen max. Toch nog mooi meegenomen.

[ Voor 54% gewijzigd door separhim op 23-03-2016 11:29 ]

separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:27:

Het is wat leuk vind. Dat priest je nummer 3 is spreekt al boekdelen want die wordt nu gezien als de slechte class voor arena. Hunter vind ik lastig draften, laatst had ik een 11-3 hunter maar ik had in het begin het idee dat die op 5-3 zou eindigen max. Toch nog mooi meegenomen.
Waarom spreekt dat boekdelen? Ik weet niet goed hoe ik die opmerking moet interpreteren.
Krukar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:26:
[...]

Geluk en ongeluk is natuurlijk juist geen factor in dit soort high skill competities. De bedoeling is dat je zo draft dat je de geluksfactor zo klein mogelijk maakt. Heb Trump een 12-0 zien doen met een deck waarvan iedereen zij dat wordt een 0-3, daar gaat het om bij dit soort runs.
Nogmaals, welke kaarten je draft maakt bij zo'n competitie echt 100 keer zoveel uit als die paar procent average tussen de classes die je pakt.
Hoe kan je dit nou zeggen, wanneer jijzelf aankwam met cijfers over 1 win meer met de beste tegenover de slechtste?

En Trump 12-0 terwijl iedereen 0-3 zei? Je realiseert je dat Twitch chat altijd zegt dat iemand 0-3 gaat. Iemand kan een constructed deck krijgen in Arena, en toch zeggen ze nog 0-3.

Welke kaarten je trekt, maakt absoluut niet 100x zoveel uit, dit is werkelijk totaal niet onderbouwd met cijfers of uberhaupt een (sterk) argument.

Waarom bepaalde classes sterker zijn dan andere in Arena, heeft te maken met de hero power, en welke kaarten common/rare zijn. Natuurlijk kan je altijd goed en slecht trekken met een class, maar het feit dat de cijfers die jijzelf hier hebt geplaatst, dat de invloed van de class toch wel echt heel groot is, zegt genoeg.

• separhim
Astie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Waarom spreekt dat boekdelen? Ik weet niet goed hoe ik die opmerking moet interpreteren.
Nou ja dat priest toch lastig te spelen is in arena, dus als je daar goed mee bent, dat je dan ook wel goed bent in arena bedoelde ik.
separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Nou ja dat priest toch lastig te spelen is in arena, dus als je daar goed mee bent, dat je dan ook wel goed bent in arena bedoelde ik.
Ja met Priest haal ik vaak veel wins. Het duurde even voor ik die class werkende had in Arena maar met Priest moet je totaal anders draften dan alle andere arena classes. Je moet echt om je hero-power heen draften.

• Krukar
Benjamin- schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Hoe kan je dit nou zeggen, wanneer jijzelf aankwam met cijfers over 1 win meer met de beste tegenover de slechtste?

En Trump 12-0 terwijl iedereen 0-3 zei? Je realiseert je dat Twitch chat altijd zegt dat iemand 0-3 gaat. Iemand kan een constructed deck krijgen in Arena, en toch zeggen ze nog 0-3.

Welke kaarten je trekt, maakt absoluut niet 100x zoveel uit, dit is werkelijk totaal niet onderbouwd met cijfers of uberhaupt een (sterk) argument.

Waarom bepaalde classes sterker zijn dan andere in Arena, heeft te maken met de hero power, en welke kaarten common/rare zijn. Natuurlijk kan je altijd goed en slecht trekken met een class, maar het feit dat de cijfers die jijzelf hier hebt geplaatst, dat de invloed van de class toch wel echt heel groot is, zegt genoeg.
Mijn punt was dat dat deck echt vrij slecht was, maar dat hij door z'n skill toch naar 12-0 wist te spelen.
Ik ga hier geen uren lang een welles-nietes spelletje zitten spelen, als jij wilt geloven dat een gemiddelde van 1.3 en een median van minder dan 0.5 verschil tussen top en bottom over duizenden runs niet veel minder uitmaakt dan het geluk bij het draften van 300 kaarten (10 runs), dan moet je dat lekker zelf weten :Z

Deze regels zijn bedacht door enkele van de beste HS spelers in de scene, die er echt wel over hebben nagedacht, maar als jij het allemaal beter weet ga je toch je eigen challenge opzetten jongen.
Krukar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:37:
[...]

Mijn punt was dat dat deck echt vrij slecht was, maar dat hij door z'n skill toch naar 12-0 wist te spelen.
Ik ga hier geen uren lang een welles-nietes spelletje zitten spelen, als jij wilt geloven dat een gemiddelde van 1.2 tussen top en bottom over duizenden runs niet veel minder uitmaakt dan het geluk bij het draften van 300 kaarten (10 runs), dan moet je dat lekker zelf weten :Z

Deze regels zijn bedacht door enkele van de beste HS spelers in de scene, die er echt wel over hebben nagedacht, maar als jij het allemaal beter weet ga je toch je eigen challenge opzetten jongen.
Ik wil niet graag dat dit topic weer gesloten gaat worden. En ik weet waar deze discussie heen gaat dus ik heb liever dat deze discussie direct gestopt wordt.
:-(

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

[...]

Dat is denk een fout van mij, ik heb om die reden nooit een arena beëindigd, ik wist geeneens dat dat kon, ik kies al 2 jaar gewoon een class uit de 3 keuzes welke ik krijg van Bliz :). Ik ben te braaf om te disconnecten of wat dan ook te doen waardoor je opnieuw kan kiezen.

• separhim
Razer heeft een nieuwe kaart gereleased

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z8P1EvC.jpg?1

Warrior common kaart, ziet er niet echt geweldig uit maar heeft wel wat synergy met upgrade, ik zie eerlijk gezegd weinig redenen om deze kaart te gebruiken. Pirate tag maakt toch niet zoveel uit op het moment.

[ Voor 9% gewijzigd door separhim op 23-03-2016 11:57 ]

separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:55:
Razer heeft een nieuwe kaart gereleased

[afbeelding]

Warrior common kaart, ziet er niet echt geweldig uit maar heeft wel wat synergy met upgrade, ik zie eerlijk gezegd weinig redenen om deze kaart te gebruiken. Pirate tag maakt toch niet zoveel uit op het moment.
Hmm Pirate Warrior kan opzich wel vanwege de sync met wapens. Deze kan best intressant zijn en is best anti-aggro. Als je kijkt naar de minions die aggro gebruikt, die hebben meestal 1 of 2 health.
Aan de andere kant heeft Warrior al genoeg anti-aggro tools in deze categorie.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

a 1/3 rusty hook? Bedoelen ze daar een weapon mee? Wel lekker om te ruimen tegen paladin deckies etc of om te combineren met upgrade.

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/148/352/638.png

[ Voor 22% gewijzigd door Ngangatar op 23-03-2016 12:01 ]

• separhim
Astie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Hmm Pirate Warrior kan opzich wel vanwege de sync met wapens. Deze kan best intressant zijn en is best anti-aggro. Als je kijkt naar de minions die aggro gebruikt, die hebben meestal 1 of 2 health.
Aan de andere kant heeft Warrior al genoeg anti-aggro tools in deze categorie.
Ik vraag alleen af of het wel nut heeft als warrior om een 1-1 te spelen om dan een 1-3 weapon te hebben. Hoeveel paladin gebruiken light's justice, wat veel lijkt op dit ding.
Ngangatar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:00:
a 1/3 rusty hook? Bedoelen ze daar een weapon mee? Wel lekker om te ruimen tegen paladin deckies etc of om te combineren met upgrade.
Moet paladin wel populair blijven als standard komt.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:03:
[...]

Ik vraag alleen af of het wel nut heeft als warrior om een 1-1 te spelen om dan een 1-3 weapon te hebben. Hoeveel paladin gebruiken light's justice, wat veel lijkt op dit ding.

[...]

Moet paladin wel populair blijven als standard komt.
Ik noem maar een voorbeeld, kan ook tegen druid tokens of welk ander agro deck. Vaak zit de start vol met 1 a 2 health mobs.

• separhim
Ngangatar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Ik noem maar een voorbeeld, kan ook tegen druid tokens of welk ander agro deck. Vaak zit de start vol met 1 a 2 health mobs.
Ik denk dat je meer hebt aan whirlwind of revenge tegen aggro dan deze kaart.

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:03:
[...]
[...]
Light's justice zelf wordt niet veel gebruikt, maar in Muster for Battle heeft die toch zijn nut wel bewezen

• separhim
KypDurron schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:07:
[...]

Light's justice zelf wordt niet veel gebruikt, maar in Muster for Battle heeft die toch zijn nut wel bewezen
Ja maar Muster for battle is ook wel een goede kaart voor zijn kost. Daarin kun je light's justice combineren om goed te traden met de 3 recruits of wat je al hebt. Welke paladin gebruikt nou de kaart light's justice zelf.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:07:
[...]

Ik denk dat je meer hebt aan whirlwind of revenge tegen aggro dan deze kaart.
Vandaar de combinatie met upgrade omdat het een warrior weapon is, dan heb je mijn inziens meer aan een 2/4 wapen voor 2 mana waarna je voor board control kan gaan dan aan een eenmalige kleine AoE. Uiteraard, alles is situationeel :).

*edit: aan een ipv een een.

[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 23-03-2016 12:12 ]

• separhim
Ngangatar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:11:
[...]

Vandaar de combinatie met upgrade omdat het een warrior weapon is, dan heb je mijn inziens meer aan een 2/4 wapen voor 2 mana waarna je voor board control kan gaan dan aan een eenmalige kleine AoE. Uiteraard, alles is situationeel :).

*edit: aan een ipv een een.
Je moet niet kijken naar hoe een kaart het situationeel doet maar hoe hij het gemiddeld doet. Als je twee upgrades en twee keer deze kaart gebruikt heb je kans dat je of zit met een 1-3 weapon of dat je zit met twee upgrade, het is natuurlijk ook de vraag of je liever een 2-4 weapon hebt of een 3-2 weapon. Ik denk dat je als warrior zelden de volle value kunt halen uit een 2-4 weapon

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Weet ik kerel, je ziet mij ook nergens melden dat dit superkaart nummer 1 is, maar het is een kaart in de nieuwe set waarbij ik kijk naar mogelijkheden, ipv een kaart gelijk af te schrijven.

Vind ik leuker om over te mijmeren dan er gelijk een streep door te zetten :).

• separhim
Ngangatar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:26:
Weet ik kerel, je ziet mij ook nergens melden dat dit superkaart nummer 1 is, maar het is een kaart in de nieuwe set waarbij ik kijk naar mogelijkheden, ipv een kaart gelijk af te schrijven.

Vind ik leuker om over te mijmeren dan er gelijk een streep door te zetten :).
Je hebt wel een punt maar ik vrees dat deze kaart weinig zal worden gezien op de ladder. Niet alle kaarten van een expansion kunnen een succes worden.

[ Voor 6% gewijzigd door separhim op 23-03-2016 12:35 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kan, maar gelukkig is dit topic groter dan alleen de ladder. Al is de kans op deze kaart en upgrade natuurlijk te verwaarlozen in Arena ;). Voor zover iemand al Warrior kiest.

[ Voor 48% gewijzigd door Ngangatar op 23-03-2016 12:46 ]

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Lijkt me vrij matig die piraat, warrior heeft weinig weapen upgrades en je speelt toch bijna altijd een turn 2 win axe als je die in je hand hebt.

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Het is een common, pirate tag, 1/1 met wapen equip 1/3. Constructed zie ik weinig play maar in Arena is het 1 van de beste (warrior) 1 drops mogelijk.
Drop op turn 1, je tegenstander kan geen 3/2 opgooien. Ook in turn 3 of later is ie nuttig als opvulling + extra ping waar nodig.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik vind hem wel goed eigenlijk. Feitelijk een Lights Justice met een body on board.
Trade met een 3/2 drop en dan heb je nog een 1/2 weapon over. Een druid opening met twee 1/1 saplings is ook erg sterk. Dit is dan een 1/3 wapen ipv een sapling.

In Arena is het een behoorlijke Tempo play. Eén van de redenen dat Rogue zo sterk is in Arena is dat de hero power in early game zo ontzettend sterk is (de enige class die twee keer kan pingen met één hero power actie).

• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

Krukar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:26:
[...]

Net iets meer dan 1 ja, kijk anders even in die spreadsheet.

Geluk en ongeluk is natuurlijk juist geen factor in dit soort high skill competities. De bedoeling is dat je zo draft dat je de geluksfactor zo klein mogelijk maakt. Heb Trump een 0-3 zien doen met een deck waarvan hij zei dat worden 12 wins, daar gaat het om bij dit soort runs.
FTFY:

Die warrior kaart vind ik niet best. In arena zal je hem misschien nog wel eens zien maar in constructed zal het gewoon Fiery Win Axe blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Exclusive501 op 23-03-2016 15:30 ]

Krukar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:37:
[...]

Ik ga hier geen uren lang een welles-nietes spelletje zitten spelen, als jij wilt geloven dat een gemiddelde van 1.3 en een median van minder dan 0.5 verschil tussen top en bottom over duizenden runs niet veel minder uitmaakt dan het geluk bij het draften van 300 kaarten (10 runs), dan moet je dat lekker zelf weten :Z

Het is een kwestie van kansberekening. Dus ga je kijken naar die 30 kaarten in een deck, heb je 30x de kans op slechte tot hele goede kaarten, gemiddeld gezien moeten die decks redelijk dichtbij elkaar zitten qua value, simpelweg omdat je 30x kansen hebt.
Je class kies je maar 10x, en als jij door geluk, steeds dezelfde krijgt, en je daardoor keer op keer voor de sterkste classes kan kiezen, die gemiddeld gezien dus een aanzienlijke hogere winrate gemiddeld heeft, dan zal je zit een zeer groot voordeel geven.

Vergeet niet, dat de reden waarom bepaalde classes zoveel beter zijn, is niet door de potentie, maar juist doordat je met relatief weinig geluk, toch een sterk deck in elkaar kan zetten. Warrior heeft heel veel belangrijke removal op Epics zitten (Shield Slam, Gorehowl, Brawl enz), terwijl Mage ze in common heeft (Fireball, Flamestrike, Frostbolt enz). Dat maakt het dat bepaalde classes het gewoon structureel beter doen.
In dit geval moeten de spelers met alle 9 spelen, tenzij ze een bepaalde class niet krijgen aangeboden, heb je dus veel geluk, kan je de classes die gemiddeld een win hoger zitten, meerdere keren krijgen, terwijl de classes die het slecht doen, juist vermijden.

Zou je dus overgaan dat ze alle 9 classes 1x moeten spelen, en dus 90in9, dan haal je al een flink stuk RNG daar weg.
Ngangatar schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:53:
[...]

Dat is denk een fout van mij, ik heb om die reden nooit een arena beëindigd, ik wist geeneens dat dat kon, ik kies al 2 jaar gewoon een class uit de 3 keuzes welke ik krijg van Bliz :). Ik ben te braaf om te disconnecten of wat dan ook te doen waardoor je opnieuw kan kiezen.
Er zit gewoon een Retire knop op je scherm van je arena deck. Je krijgt dan de minimale rewards (pakje en wat gold/dust).
separhim schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:27:
[...]

Bedoel je dan dat je halverwege kan zeggen dat het toch niet telt of begrijp ik je nou verkeerd?
Zeg dat je een 90in9 zou doen. Je begint een Arena run doen en je pakt een class, bijvoorbeeld Paladin, je doet je run en je begint een nieuwe, je pakt nu Warlock, daarna Priest, dan Warrior, dan Mage, en opeens krijg je Paladin, Priest en Mage voorgeschoteld, 3 classes die je al hebt gedaan, je kan dan 2 dingen doen, je doet gewoon je Arena run en hij telt niet mee, of je Retire direct en je begint een nieuwe Arena run, om een class te krijgen die je nog niet hebt gehad.

Het is natuurlijk niet zo dat je aan de slag ken, en wanneer die niet bevalt dat je opnieuw gaat. Dan moet je alles opnieuw doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Benjamin- op 23-03-2016 16:11 ]

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35

Freelance

(..)

Speel al sinds beta en wist onderstaande niet eens 8)7 . Was elise warrior aan het spelen en kreeg Nozdurmo uit de golden monkey.
Speeding up animations and countering Nozdormu

However, there is a way to speed up animations in Hearthstone. Whenever your opponent plays a card or activates a Hero Power, a Secret is revealed or Cursed! triggers in your hand, you can click on the big card pop-up in the top left of your client, making it vanish instantly and the following animation start immediately. Each time you do this, it saves 1-2 seconds, and doing this when Nozdormu is in play will counter tactics where your opponent attempts to eat into your entire turn timer, giving you just enough time to perform player actions during your turn, and perhaps destroy Nozdormu to end the combo.
bron: http://hearthstone.gamepe...#Turn_timers_and_Nozdormu

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Ligt het aan mij of zijn er nu veel Freeze Mages op de ladder?

5700X | RX 6600

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:18

Nitai

Live the life you love.

Freelance schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:52:
Speel al sinds beta en wist onderstaande niet eens 8)7 . Was elise warrior aan het spelen en kreeg Nozdurmo uit de golden monkey.

[...]

bron: http://hearthstone.gamepe...#Turn_timers_and_Nozdormu
Veel streamers spelen zo, klikken het kaartje weg. An1mA doet dat ook bijv.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12-2025
PCBaas schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:36:
Ligt het aan mij of zijn er nu veel Freeze Mages op de ladder?
Ik weet niet of het aan de server ligt, maar ik ben zojuist op de NA server van rank 10 naar 5 gegaan met dat egg paladin deck van Thijs (loopt echt als een trein, denk een winrate van >70%) en kom echt van alles tegen. Ik denk dat ik control warrior het vaakst ben tegengekomen, ongeveer 3-4 keer. Daar heb ik dan ook meestal net aan van verloren.

[ Voor 20% gewijzigd door ruurd v. op 23-03-2016 21:44 ]

• PCBaas
Goed bezig! Nu nog fftjes door naar top 100 Legend. :)

5700X | RX 6600

• ruurd v.
PCBaas schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:47:
Goed bezig! Nu nog fftjes door naar top 100 Legend. :)
Haha, dat zit er denk ik niet in hoor. :) Heb wel het gevoel dat legend met dit deck te doen moet zijn, maar voor mij is dit de eerste keer dat ik rank 5 aantik (meestal rond de 8-9) en heb de tijd en energie er niet voor om die grind serieus in te zetten. Kijk wel waar ik stand dit seizoen. :)

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Hebben ze dit niet een tijdje geleden aangepast? Ivm het discover mechanisme wat alle tijd opslurpte van de tegenstander!?
Waardoor het gewoon onspeelbaar was.

2x ging goed, bij de 3e keer skipte jij je eigen turn :P waardoor je tegenstander weer aan zet was. Dus beide een beurt oversloeg.
Kan het mij nog goed herinneren dat Kripp daar een video van had gemaakt.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Nieuwe kaart,leuk idee. Zijn wat decks omheen te bouwen. maar moet je je eens voorstellen als Warsong Commander niet generft was >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.hearthstonetopdecks.com/wp-content/uploads/2016/03/faceless-shambler.png
Astie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:48:
Nieuwe kaart,leuk idee. Zijn wat decks omheen te bouwen. maar moet je je eens voorstellen als Warsong Commander niet generft was >:)

[afbeelding]
Kan een leuke kaart zijn in Handlock. Verder heb ik toch wel het gevoel dat die te traag is, op turn 4 heb je nooit een kaart liggen die je wilt kopieren, op turn 5 ben je vaak weer niet mana efficient, plus een 4 mana kaart kopieren is nou ook niet bepaald geweldig, dus op zijn vroegst is die pas op turn 6 redelijk. Het is natuurlijk wel echt een kaart die goed is met 'vanilla' kaarten (qua stats), terwijl we die zelden spelen, dus ja dan moet je de value hebben uit combo's, en kom je dus uit bij Handlock. Ancient Watcher gaat niet zo snel dood, Twilight Drake wilt ook nog weleens blijven liggen, en anders kan je hem nog altijd gebruiken in de Molten combo.

• separhim
Astie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:48:

[afbeelding]
Op het eerste gezicht dacht ik dat het een soort slechtere faceless manipulator is, maar bij nader inzien heeft deze nieuwe kaart wel wat voordelen. De nadelen tegenover manipulator zijn wel overduidelijk, zwak tegen silence, kopieert de abilities niet en werkt alleen op friendly minions maar je kan ook dingen kopiëren die negatieve tekstkaarten hebben, zoals eerie statue of minions met power overwhelming en combo goed met minions in handlock.

Al met al denk ik dat deze kaart toch niet veel gespeeld zal worden net zoals faceless manipulator.

• ruurd v.
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:41:
[...]

Op het eerste gezicht dacht ik dat het een soort slechtere faceless manipulator is, maar bij nader inzien heeft deze nieuwe kaart wel wat voordelen. De nadelen tegenover manipulator zijn wel overduidelijk, zwak tegen silence, kopieert de abilities niet en werkt alleen op friendly minions maar je kan ook dingen kopiëren die negatieve tekstkaarten hebben, zoals eerie statue of minions met power overwhelming en combo goed met minions in handlock.

Al met al denk ik dat deze kaart toch niet veel gespeeld zal worden net zoals faceless manipulator.
Silence op een Faceless manipulator doet niets voor zover ik weet (tenzij er een buff/debuff op de gekopieerde minion zat). Het effect van stats kopieren van deze faceless shambler zal dus denk ik ook niet kunnen worden gesilenced, alleen de taunt ben je dan kwijt.

• separhim
ruurd v. schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:52:
[...]

Silence op een Faceless manipulator doet niets voor zover ik weet (tenzij er een buff/debuff op de gekopieerde minion zat). Het effect van stats kopieren van deze faceless shambler zal dus denk ik ook niet kunnen worden gesilenced, alleen de taunt ben je dan kwijt.
Een silence werkt inderdaad niet op manipulator maar die heeft ook een compleet ander effect dan shambler, een effect dat de stats aanpast/kopieert met een battlecry kan worden gesilenced terwijl manipulator een transform effect heeft.

Je kan bijvoorbeeld een keeper of uldaman target silencen en dan heeft de target weer zijn oude stats maar je kan niet het effect van een tinkmaster overspark silencen.
ruurd v. schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:52:
[...]

De kaart werkt net als Argus en een Faceless Manipulator werkt net als een Recombulator.
Daarom kan deze kaart weg gesilenced worden en de Manipulator niet.

• PCBaas
Wel grappig dat dit effect eigenlijk eerst op Animated Armor zat, maar nu alsnog uitgebracht wordt. :)
Afbeeldingslocatie: http://static.hearth.to/ht-cards/the-league-of-explorers/loe_030/default.png

https://www.reddit.com/r/...emoved_card_in_new_patch/

5700X | RX 6600

• ruurd v.
Ah ja natuurlijk, dan is hij inderdaad erg gevoelig voor silence.. :)

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
ze gingen die andere faceless toch nerfen? de oude was eigenlijk een hele sterke kaart die bijna niemand speelde. deze nieuwe ziet er al minder goed uit.
Heb begrepen dat ze hem inderdaad gaan nerfen naar 2/3. :+

Maar even zonder gekheid, ik zou het raar vinden wanneer ze Faceless nerfen. Hij wordt beperkt gebruikt, is absoluut niet overpowered, en is niet onderdeel van een combo die echt broken is. Je hebt natuurlijk wel de PO's, Arcane Golem combo, maar ik zou dit geen probleem noemen.

PCBaas schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:00:
Wel grappig dat dit effect eigenlijk eerst op Animated Armor zat, maar nu alsnog uitgebracht wordt. :)
[afbeelding]

https://www.reddit.com/r/...emoved_card_in_new_patch/
Wel jammer dat je enkel een friendly minion kan targetten, dat maakt deze kaart wel lastig in te passen in veel decks. Misschien iets voor een handlock achting deck?
Nieuwevolger schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:23:
ze gingen die andere faceless toch nerfen? de oude was eigenlijk een hele sterke kaart die bijna niemand speelde. deze nieuwe ziet er al minder goed uit.
Tot nu toe weten we nog niet wat er wel/niet generfed word.
Tot nu is Old Gods wel een behoorlijke nerf op de kaarten die uit de rotatie gaan en zelfs de classic zoals de Yeti en Shieldmasta's lijken betere keuzes tot nu toe.

• Krukar
Leuk die control priests :D

Net als freeze mage tegen control priest, hij doet 2 keer thoughtsteal, kopieert daarmee een Antonidas, een Alexstrazsa, een Pyroblast en een Ice Block. Vervolgens Entombed ie mijn Alextrasza en Antonidas en drawed die beide in de 2 turns daarna. Heeft 2 keer shadow word pain in hand om m'n doomsayers te killen.
Met een beetje geluk krijg ik 'm dan op 1 HP terwijl ik op 3 hp sta met beide ice blocks getriggerd, ping face, blijkt dus dat hij ook die ice block heeft gekopieerd met thoughtsteal, krijg i kvervolgens een Fireball in m'n face 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 11:39 ]

• PCBaas
xelfer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:41:
[...]

Wel jammer dat je enkel een friendly minion kan targetten, dat maakt deze kaart wel lastig in te passen in veel decks. Misschien iets voor een handlock achting deck?
Ik kan inderdaad maar een paar scenario's bedenken wanneer hij goed is:
1) Turn 4 Mountain Giant/Twilight Drake en turn 5 Faceless Shambler.
2) Goedkope Deathrattle minion op het veld (bijv. Nerubian Egg/Haunted Creeper) en dan op turn 5 Power Overwhelming erop, gelijk kopieren met Faceless Shambler en dan pas ermee traden voor maximale value.

In deze twee scenario's, die redelijk makkelijk te realiseren zijn, is hij eigenlijk behoorlijk goed en ik kan me dan alleen maar voorstellen dat ze hem nu pas introduceren omdat deze scenario's waarschijnlijk nauwelijks zullen voorkomen in Standard. Door bijv. een nerf op Mountain Giant (?) (en/of Twilight Drake?) en door het "verdwijnen" van de goedkope Deathrattles die nu veel gespeeld worden in Standard.

5700X | RX 6600

Verwijderd

Net tegen een warlock gespeeld, die heeft in de game wel 50 hp gehealed op ze minst, had gewoon geen kaarten meer over :+

Begin echt een hekel te krijgen aan die Reno kaart:3
verlies van ongeveer elke warlock, en op rank 15/14 zie je behoorlijk veel locks..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 13:39 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:44
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:38:
Leuk die control priests :D

Net als freeze mage tegen control priest, hij doet 2 keer thoughtsteal, kopieert daarmee een Antonidas, een Alexstrazsa, een Pyroblast en een Ice Block. Vervolgens Entombed ie mijn Alextrasza en Antonidas en drawed die beide in de 2 turns daarna. Heeft 2 keer shadow word pain in hand om m'n doomsayers te killen.
Met een beetje geluk krijg ik 'm dan op 1 HP terwijl ik op 3 hp sta met beide ice blocks getriggerd, ping face, blijkt dus dat hij ook die ice block heeft gekopieerd met thoughtsteal, krijg i kvervolgens een Fireball in m'n face 8)7
dat zijn echt van die games die je het liefst vergeet maar zo grappig eigenlijk zijn dat ze je nog laaaaaaaang bijblijven :o

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:52
Ongelofelijk deze brawl. Rafaam is zo ontzettend veel slechter dan Kel'thuzad.

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:11:
Ongelofelijk deze brawl. Rafaam is zo ontzettend veel slechter dan Kel'thuzad.
Oh ik vind het juist andersom, tot nu toe alles gewonnen met Rafaam, niks met Kel'thuzad:)
Ik vind het wel leuk dat je voor 2 mana een Random legendary krijgt enzo :3

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Tweede Old God:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rVvEFMu.png

Verwijderd

Is dit niet gewoon een soort Dr. Boom? Ik dacht dat ik eindelijk van die nachtmerrie af was.

• Krukar
Yay, nog meer dr7 RNG, dat was precies wat HS nodig had nu :/

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 16:36 ]

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

spoiler:
Dit was een grap.

Verwijderd

spoiler:
you bastard :9~

• PCBaas
:o

Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/I8KUXKPZSP3R1458754832347.gif

Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/RBHH5NTE5B451458754832346.gif
EDIT: dit is een Rogue kaart.

http://us.battle.net/hear...-n%E2%80%99zoth-3-24-2016

[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 24-03-2016 18:42 ]

5700X | RX 6600

Per direct mijn nieuwe favoriete kaart. Was bang dat mijn Kel'Thuzad geen opvolger ging krijgen maar gelukkig wel! _/-\o_ _/-\o_

• Krukar
Krijg je nog meer van die anyfin-achtige c*ncerdecks, het wordt steeds triester :/
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:48:
Krijg je nog meer van die anyfin-achtige c*ncerdecks, het wordt steeds triester :/
Vergeet niet dat de kracht van Anyfin is dat hij Charge minions terug brengt. Die samen 22 damage kunnen doen.
Deze haalt minions terug zonder charge. Ik zeg niet dat het leuk is maar daardoor heb je nog wel een beurt extra.

• Krukar
Astie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:55:
[...]

Vergeet niet dat de kracht van Anyfin is dat hij Charge minions terug brengt. Die samen 22 damage kunnen doen.
Deze haalt minions terug zonder charge. Ik zeg niet dat het leuk is maar daardoor heb je nog wel een beurt extra.
Klopt, maar denk dit in in een deathrattle priest o.i.d.

ineens weer 2 mechanical yeti's, 2 zombie chows, 2 deathlords, 2 belchers etc. op het bord, samen met een 5/7 body.
Dan helpt alleen een brawl ofzo nog, zo zijn er legio mogelijkheden met andere classes.
Is gewoon weer een kaart die nog meer RNG in het spel brengt zodat de skillcap wederom lager wordt en average joe ook kan meedoen op de ladder.

• PCBaas
Alle minions die je opnoemt zijn Wild only! Dus hiervoor hoef je niet bang te zijn in Standard.

In Wild is N'Zoth inderdaad helemaal leip. O+

5700X | RX 6600

Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:07:
[...]

Klopt, maar denk dit in in een deathrattle priest o.i.d.

ineens weer 2 mechanical yeti's, 2 zombie chows, 2 deathlords, 2 belchers etc. op het bord, samen met een 5/7 body.
Dan helpt alleen een brawl ofzo nog, zo zijn er legio mogelijkheden met andere classes.
Is gewoon weer een kaart die nog meer RNG in het spel brengt zodat de skillcap wederom lager wordt en average joe ook kan meedoen op de ladder.
Chows, Belchers, Mech Yeti's en Deathlordsvallen weg uit standaard. 8)

Deze kaart heeft toch niets met RNG te maken? Je kan toch precies de uitkomst voorspellen? 8)7

• Krukar
PCBaas schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:11:
Alle minions die je opnoemt zijn Wild only! Dus hiervoor hoef je niet bang te zijn in Standard.

In Wild is N'Zoth inderdaad helemaal leip. O+
Ja het gaat mij ook vooral om Wild, heb het idee dat dat de leukere gamemode wordt van de 2 en het format waar de meeste goede spelers in zullen spelen. Standard format lijkt met de kaarten die tot nu toe zijn vrijgegeven nog niet echt interessant.
Astie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:11:
[...]

Chows, Belchers, Mech Yeti's en Deathlordsvallen weg uit standaard. 8)

Deze kaart heeft toch niets met RNG te maken? Je kan toch precies de uitkomst voorspellen? 8)7
Als je 10 deathrattle minions o.i.d. hebt gespeeld tot dan, is het toch pure RNG welke er gesummoned worden? Als je kijkt naar hoe Anyfin werkt, denk ik niet dat ze in volgorde worden gesummoned.

Denk ook aan idiote combos zoals Sylvanas > faceless > Sylvanas triggers > N'zoth > Sylvanas triggers. Het wordt gewoon te OP voor woorden.

[ Voor 38% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 19:17 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:44
Hoe krijg ik een heel forum vol HS spelers over de rooie _/-\o_ :+

• separhim
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:12:
[...]

Ja het gaat mij ook vooral om Wild, heb het idee dat dat de leukere gamemode wordt van de 2 en het format waar de meeste goede spelers in zullen spelen. Standard format lijkt met de kaarten die tot nu toe zijn vrijgegeven nog niet echt interessant.
Standard zal de meest populaire gamemode worden, Blizzard gaat de toernooi richten op standard dus iedere pro/streamer gaat dat gebruiken voor de punten waardoor daar de nadruk op ligt, of het leuker is kan ik nog niet zeggen, maar met de huidige power van G&G denk ik dat het niet leuker gaat worden dan de huidige meta.
[...]

Als je 10 deathrattle minions o.i.d. hebt gespeeld tot dan, is het toch pure RNG welke er gesummoned worden? Als je kijkt naar hoe Anyfin werkt, denk ik niet dat ze in volgorde worden gesummoned.

Denk ook aan idiote combos zoals Sylvanas trigger > N'zoth > Sylvanas trigger. Het wordt gewoon te OP voor woorden.
Het is een verschrikkelijk slow kaart, je zit nu schromelijk te overdrijven. In control deck zou dit op zijn maar niemand weet hoe de meta gaat worden. Daarnaast zou dit veel te vraag zijn voor wild.

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:18:
[...]

Standard zal de meest populaire gamemode worden, Blizzard gaat de toernooi richten op standard dus iedere pro/streamer gaat dat gebruiken voor de punten waardoor daar de nadruk op ligt, of het leuker is kan ik nog niet zeggen, maar met de huidige power van G&G denk ik dat het niet leuker gaat worden dan de huidige meta.
In Wild format kun je volgens miij ook gewoon tournament points verdienen met legend.

Edit: onee toch niet
Can I earn Hearthstone Championship Tour points by competing in Ranked in both formats?
No. Standard will be the only format that offers Hearthstone Championship Tour points for 2016.
Dan zal Standard wel meer gespeeld gaan worden inderdaad, of ik zelf nog HS ga spelen na de shift? Denk het niet, kiezen tussen een oninteressante standard meta of een wild meta die onspeelbaar wordt door de powercreep van standard kaarten. Ga wel weer terug naar MTGO.
Het is een verschrikkelijk slow kaart, je zit nu schromelijk te overdrijven. In control deck zou dit op zijn maar niemand weet hoe de meta gaat worden. Daarnaast zou dit veel te vraag zijn voor wild.
Ja, een kaart die een dubbele Sylvanas en een 5/7 body op het bord gooit, plus de rest van je deathrattle minions die zijn afgegaan voor 10 mana is superslow en levert totaal geen tempo op inderdaad 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 19:28 ]

WTF
Goede kaarten :o
Deze 2 kaarten gaan ook direct all in.
Een groot probleem bij Varian Wrynn was dat hij de kaarten uit je deck en dat is bij deze niet het geval als je dan ook nog eens kaarten zoals Cairne Bloodhoof hebt gespeeld ben je ook minder kwetsbaar voor AoE.

• Krukar
beuker19 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:29:
[...]

WTF
Goede kaarten :o
Deze 2 kaarten gaan ook direct all in.
Een groot probleem bij Varian Wrynn was dat hij de kaarten uit je deck en dat is bij deze niet het geval als je dan ook nog eens kaarten zoals Cairne Bloodhoof hebt gespeeld ben je ook minder kwetsbaar voor AoE.
Inderdaad, mensen die denken dat die N'zoth niet OP is....
Dit is gewoon de nieuwe dr. boom als in standard include in elk (in ieder geval elk control deck) deck.
Nog meer OP in combinatie met Thaurissan of innervate, e.d. of denk aan mages die deze onzin uit Unstable Portals trekken.

[ Voor 12% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 19:34 ]

Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:30:
[...]

Inderdaad, mensen die denken dat die N'zoth niet OP is....
Dit is gewoon de nieuwe dr. boom als in standard include in elk deck.
Nou ja Aggro is nog steeds een ding dus je moet eerst eens overleven tot turn 10 en daarvoor ook nog eens hele langzame kaarten spelen voor maximale value.

• Krukar
beuker19 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:35:
[...]

Nou ja Aggro is nog steeds een ding dus je moet eerst eens overleven tot turn 10 en daarvoor ook nog eens hele langzame kaarten spelen voor maximale value.
Mjah, is niet zo moeilijk met decks als control warrior, control priest, midrange hunter e.d.
Als je nu kijkt vanaf rank 5 op de ladder is het ook freezemages, control warrior en midrange druid wat de klok slaat (is wel vooral als counter voor al die secretdins). Je kunt juist tempo kaarten als Sylvanas of Cairne spelen en die dan weer terughalen en het nog even dunnetjes over doen.

Van deze kaarten is het grootste deel standard valid:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aes3Dyf.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 19:42 ]

Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:12:
[...]

[...]

Denk ook aan idiote combos zoals Sylvanas > faceless > Sylvanas triggers > N'zoth > Sylvanas triggers. Het wordt gewoon te OP voor woorden.
Jawel, Annyfin werkt zo dat de laatste 7 Murlocs worden teruggebracht. Ik ga er vanuit dat dit ook voor deze nieuwe minion geldt.

• Krukar
Astie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:44:
[...]

Jawel, Annyfin werkt zo dat de laatste 7 Murlocs worden teruggebracht. Ik ga er vanuit dat dit ook voor deze nieuwe minion geldt.
Nee, Anyfin summoned random, niet op volgorde.
The Murlocs to be summoned are chosen randomly from the list of Murlocs that have died this game. The same specific Murloc cannot be picked twice - for example, if two Old Murk-Eyes have died this game so far, Anyfin Can Happen cannot choose to summon three Old Murk-Eyes.
However, a Murloc summoned by Anyfin Can Happen is not removed from the 'list of Murlocs that have died this game' - so a second casting of Anyfin Can Happen can also summon it.

It does not specify 'friendly', so it can summon Murlocs that died for your opponent this game.
Je kunt er dus vanuit gaan dat N'zoth hetzelfde werkt.
In Hearthstone heb je geen graveyard zoals in MTG, dus de volgorde van minions die doodgaan is ook niet bekend.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AepAlpy.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 19:50 ]

Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Nee, Anyfin summoned random, niet op volgorde.

[...]

Je kunt er dus vanuit gaan dat N'zoth hetzelfde werkt.
In Hearthstone heb je geen graveyard zoals in MTG, dus de volgorde van minions die doodgaan is ook niet bekend.
Dat is nieuw voor mij. Ik probeerde voor de 2e Anyfin altijd voor de juiste volgorde te spelen. Zwaar voor niks dus
Pagina: 1 ... 49 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.