• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Astie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:50:
[...]

Dat is nieuw voor mij. Ik probeerde voor de 2e Anyfin altijd voor de juiste volgorde te spelen. Zwaar voor niks dus
Vanuit de pro HS community is al heel vaak gevraagd aan Blizzard om een graveyard toe te voegen (zoals in MTG), juist zodat dit soort dingen beter/eerlijker worden, maar ze willen er helaas niet aan.
Delve mechanic zou ook een hele interessante toevoeging zijn voor Hearthstone (soort sultai decks :)).

[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 19:53 ]

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:52:
[...]

Vanuit de pro HS community is al heel vaak gevraagd aan Blizzard om een graveyard toe te voegen (zoals in MTG), juist zodat dit soort dingen beter/eerlijker worden, maar ze willen er helaas niet aan.
Delve mechanic zou ook een hele interessante toevoeging zijn voor Hearthstone (soort sultai decks :)).
Ze hebben net twee jaar moeten programmeren om het aantal deck slots van 9 naar 18 te brengen!

Heb je wel enig idee hoeveel jaar programmeerwerk er nodig zou zijn om een graveyard te programmeren?

:+

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Haha stel die nieuwe kaart voor in wild met belchers, schredders en dr boom, dat is nogeens een partijtje OP. Maar ga voor hem wel plekkie vinden in mn death rattle rogue.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 01:30

Turfschipper

Hup NAC

Sneeds erbij haha!

Waanzinnige kaart, ;-).

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:16
De reveal van Forsen is wat overschaduwd door die andere twee kaarten. :P

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/284/221/635944265633072036.png

5700X | RX 6600

Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:36:
[...]

Mjah, is niet zo moeilijk met decks als control warrior, control priest, midrange hunter e.d.
Als je nu kijkt vanaf rank 5 op de ladder is het ook freezemages, control warrior en midrange druid wat de klok slaat (is wel vooral als counter voor al die secretdins). Je kunt juist tempo kaarten als Sylvanas of Cairne spelen en die dan weer terughalen en het nog even dunnetjes over doen.

Van deze kaarten is het grootste deel standard valid:

[afbeelding]
Meer als de helft is zeker weg en ook nog eens een aantal kaarten die blijven hebben een negatief effect.
We weten natuurlijk niet wat er nog komt maar dit is wel een kaart die een slecht design heeft omdat nu de komende 2 jaar alle kaarten met Deathrattle een potentieel gevaar vormen voor de balans in Hearthstone.
Het is niet voor niets dat Old Murk Eye ook uit de rotatie word genomen.
PCBaas schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:52:

[afbeelding]
Dit is een zeer interessante kaart en gaat nu al zeker zeer leuke Trolden video's opleveren.
Ik ben wel benieuwd of de nieuwe Hero Power en kaarten random zijn of niet.

[ Voor 18% gewijzigd door beuker19 op 24-03-2016 20:57 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Nieuwevolger
PCBaas schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:52:

[afbeelding]
Haha wat voor kaart is dat nou, is die random om mag je discoveren, staat verder niks op. Deze kaart is gewoon yolo gaan.

• Krukar
Nieuwevolger schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:01:
[...]

Haha wat voor kaart is dat nou, is die random om mag je discoveren, staat verder niks op. Deze kaart is gewoon yolo gaan.
Hmm renolock, renolock.....

SURPRISE MUTHAFUCKA!

Ineens een aggro shaman.....

Neh, zie de waarde van die kaart ook niet helemaal.

• PCBaas
Als er niks op staat ga ik ervan uit dat alles volledig random is. :P

5700X | RX 6600

Nieuwevolger schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:01:
[...]

ik denk dat in de late game kaarten en de HP van andere classes beter zijn dan die van Warlock.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:36:
[...]

Van deze kaarten is het grootste deel standard valid:

[afbeelding]
Ten eerste is meer dan de helft van die kaarten GvG of Naxx, ten tweede heb je twee weapons die niet gespawnd kunnen worden N'zoth.
De resterende kaarten zijn veelal low cost zoals harvest golem die je niet wil spawnen of juist lategame, als ze niet goede deathrattle minions krijgt van 3-5 mana, dan vrees ik dat een deck rond N'zoth toch zwak wordt, ondanks dat hij een heel sterk effect heeft. Ik denk dat zo'n deck alleen zou werken tegen control decks omdat het slow lijkt te zijn met de huidige deathrattle minions. We weten nog niet hoe de meta eruit gaat zien na de release van standard.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:31
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:03:
[...]

Hmm renolock, renolock.....

SURPRISE MUTHAFUCKA!

Ineens een aggro shaman.....

Neh, zie de waarde van die kaart ook niet helemaal.
ZUCHT *pakt doekje om monitor schoon te maken....*

geen thee drinken en HS topic lezen

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:49:
[...]

Ten eerste is meer dan de helft van die kaarten GvG of Naxx, ten tweede heb je twee weapons die niet gespawnd kunnen worden N'zoth.
De resterende kaarten zijn veelal low cost zoals harvest golem die je niet wil spawnen of juist lategame, als ze niet goede deathrattle minions krijgt van 3-5 mana, dan vrees ik dat een deck rond N'zoth toch zwak wordt, ondanks dat hij een heel sterk effect heeft. Ik denk dat zo'n deck alleen zou werken tegen control decks omdat het slow lijkt te zijn met de huidige deathrattle minions. We weten nog niet hoe de meta eruit gaat zien na de release van standard.
Weet het niet, maar ik zie graag een N'zoth die eventjes m'n Sylvanas, Cairne, of eender van de class legendaries (tirion, malorne, etc.) of wat denk je van hunters met highmanes eventje opnieuw summoned. Zeker in decks met 2x faceless. De value is oneindig groot in control decks, zeker als er nog meer goede deathrattles bijkomen.
Over de value van deze kaart in Wild ga ik niet eens beginnen.

• separhim
  • Nu online
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:57:
[...]

Weet het niet, maar ik zie graag een N'zoth die eventjes m'n Sylvanas, Cairne, of eender van de class legendaries (tirion, malorne, etc.) of wat denk je van hunters met highmanes eventje opnieuw summoned. Zeker in decks met 2x faceless. De value is oneindig groot in control decks, zeker als er nog meer goede deathrattles bijkomen.
Over de value van deze kaart in Wild ga ik niet eens beginnen.
Je snapt gewoon echt niet wat ik zeg. Ik zeg niet dat zijn effect zwak is, ik zeg dat er moeilijk een deck om heen te bouwen is.

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:58:
[...]

Je snapt gewoon echt niet wat ik zeg. Ik zeg niet dat zijn effect zwak is, ik zeg dat er moeilijk een deck om heen te bouwen is.
Ik snap prima wat je zegt, ik ben het er alleen totaal niet mee eens, dat is iets anders ;)
Misschien snap jij niet wat ik zeg.

• separhim
  • Nu online
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:59:
[...]

Ik snap prima wat je zegt, ik ben het er alleen totaal niet mee eens, dat is iets anders ;)
Misschien snap jij niet wat ik zeg.
Nee jij snapt het niet. Deze kaart dient te worden begeleid door een deck met veel deathrattles. Dit deck zou alleen werken in een slow meta waarin control de sterkste is. Als je midrange of aggro hebt dan heb je grote kans dat je of steeds dood bent voor het effect van N'Zoth in werking komt of dat je veel moet techen waardoor die value van het effect minder wordt.

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:01:
[...]

Nee jij snapt het niet. Deze kaart dient te worden begeleid door een deck met veel deathrattles. Dit deck zou alleen werken in een slow meta waarin control de sterkste is. Als je midrange of aggro hebt dan heb je grote kans dat je of steeds dood bent voor het effect van N'Zoth in werking komt of dat je veel moet techen waardoor die value van het effect minder wordt.
Ja het maken van een anti-aggro controldeck met N'zoth erin is natuurlijk een complete onmogelijkheid :Z
zoiets heet "we hebben een meningsverschil", niet iedereen die het niet met jou eens is "snapt het niet".

• separhim
  • Nu online
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:03:
[...]

Ja het maken van een anti-aggro controldeck met N'zoth erin is natuurlijk een complete onmogelijkheid :Z
zoiets heet "we hebben een meningsverschil", niet iedereen die het niet met jou eens is "snapt het niet".
Vertel me, welke early game deathrattles zou dan je willen hebben als je N'Zoth speelt? Of wil je andere kaarten techen die niet deathrattle zijn, welke kaarten ga je dan spelen die N'Zoth kan summonen als je hem speelt. Niet de deathrattlekaarten. Als ze willen dat N'Zoth goed wordt tegen aggro zullen ze meer early-mid game deathrattle minions toevoegen die iets doen.

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Vertel me, welke early game deathrattles zou dan je willen hebben als je N'Zoth speelt? Of wil je andere kaarten techen die niet deathrattle zijn, welke kaarten ga je dan spelen die N'Zoth kan summonen als je hem speelt. Niet de deathrattlekaarten. Als ze willen dat N'Zoth goed wordt tegen aggro zullen ze meer early-mid game deathrattle minions toevoegen die iets doen.
Even quick and dirty in 2 minuten een standard viable mage list gemaakt, kan vast nog veel beter.

2x mana wyrm
2x frostbolt
1x harvest golem
2x arcane intellect
2x counterspell
2x ice barrier
2x kirin tor mage
1x fireball
1x polymorph
2x water elemental
1x flamestrike
1x pyroblast
1x ironbeak owl
2x faceless manipulator
1x big game hunter
1x blood knight
1x harrison jones
1x cairne bloodhoof
1x sylvanas
1x wobbling runts
1x rhonin
1x n'zoth

Als je nog iets meer early game wilt kun je 1 kirin tor mage eruit techen voor een leper gnome.

[ Voor 4% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 22:30 ]

• separhim
  • Nu online
Ik mag maar hopen dat er betere decks komen, want dit deck lijkt nauwelijks synergy, buiten N'Zoth, te hebben en is ook nauwelijks goed tegen aggro.

[ Voor 5% gewijzigd door separhim op 24-03-2016 22:31 ]

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:30:
Ik mag maar hopen dat er betere decks komen, want dit deck lijkt nauwelijks synergy te hebben en is ook nauwelijks goed tegen aggro.
:Z

Je kunt ook gewoon toegeven dat je ongelijk had.

• separhim
  • Nu online
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:31:
[...]

:Z

Je kunt ook gewoon toegeven dat je ongelijk had.
Als je niet kan inzien waarom dat deck niet werkt heeft ook weinig zin om te discussiëren of N'Zoth decks werken.

• PCBaas
Ik denk dat het spelen van minimaal 2 Deathrattles met Taunt wel een vereiste is i.c.m. N'Zoth, want anders zet je hem in en ben je bij wijze van spreken de beurt erna dood als je tegenstander een veld heeft.

5700X | RX 6600

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:32:
[...]

Als je niet kan inzien waarom dat deck niet werkt heeft ook weinig zin om te discussiëren of N'Zoth decks werken.
Leg eens uit waarom dat deck niet zou werken tegen aggro dan.
en wat is in jouw ogen dan wel een standard viable anti aggro deck?

Zeggen "het werkt niet" zonder argumentatie is natuurlijk wel heel makkelijk.

Ik heb een mana curve aangehouden met het middelpunt op 3 mana kaarten, en eigenlijk zit vrijwel alle standard viable anti-aggro tech erin, plus een hoop value voor N'zoth met cairne, sylvanas en rhonin + 2 x faceless. Plus een endgame finisher met pyro.

[ Voor 31% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 22:37 ]

• separhim
  • Nu online
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:33:
[...]

Leg eens uit waarom dat deck niet zou werken tegen aggro dan.
en wat is in jouw ogen dan wel een standard viable anti aggro deck?
Het heeft een late game aoe, early game heb je ongeveer 5 minions, waarvan 2 (mana wyrm) nauwelijks zin hebben in dit deck, 2 andere situational zijn met secret en een harvest golem die niet doet. Daarnaast heb je geen taunts of heals wat al zwak maakt tegen aggro en je curve is zeer lategame.

Daarnaast heb je besloten een pyroblast toe te voegen zonder dat daar enig reden voor is.

Dit deck werkt ook nauwelijks tegen midrange, omdat je moeilijk boardcontrol kan krijgen en je geen comeback in dit deck hebt gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door separhim op 24-03-2016 22:39 ]

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:37:
[...]

Het heeft een late game aoe, early game heb je ongeveer 5 minions, waarvan 2 (mana wyrm) nauwelijks zin hebben in dit deck, 2 andere situational zijn met secret en een harvest golem die niet doet. Daarnaast heb je geen taunts of heals wat al zwak maakt tegen aggro en je curve is zeer lategame.

Daarnaast heb je besloten een pyroblast toe te voegen zonder dat daar enig reden voor is.
Lategame aoe, er is ook zoiets als een earlygame aoe? :/
Curve is lategame met 8 kaarten die meer dan 4 mana kosten en het zwaartepunt op 3 mana :?
Jij vroeg om anti aggro, dus ik stop er een hoop anti-aggro tech in (ice barriers voor face, counterspells tegen spelldecks, plus de standaard anti aggro zoals blood knight, owl, harrison, bgh).
Hoezo hebben mana wyrms gene zin met 8 spells van 4 mana of minder :?
Er zit alle tech in die je nodig hebt tegen aggro en de draw om het te pakken.

Als je taunts wil dan tech je die kirin tor's eruit voor 2 sen'jins ofzo. Zoveel healing is er niet meer in standard.

Sticky minions in de midrange (cairne, sylvanas, runts, water elementals).

Pyroblast is als extra finisher, wil je een deck zonder finishers spelen dan :?

Nogmaals, maak zelf is een standard viable anti-aggro lijsjte dan, ben dan wle benieuwd wat jouw idee daarvan is.

als je met die list die ik hierboven heb gezet niks kan uithalen tegen midrange decks is het misschien tijd om een ander spel te gaan spel o.O

[ Voor 17% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 22:50 ]

• separhim
  • Nu online
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:41:
[...]

Lategame aoe, er is ook zoiets als een earlygame aoe? :/
Cone of cold, doomsayer freezing combos, maar je gebruikt ook maar 1 flamestrike, waardoor je vaak geen AoE gaat hebben als het nodig hebt.
Curve is lategame met 8 kaarten die meer dan 4 mana kosten en het zwaartepunt op 3 mana :?
Jij vroeg om anti aggro, dus ik stop er een hoop anti-aggro tech in (ice barriers voor face, counterspells tegen spelldecks, plus de standaard anti aggro zoals blood knight, owl, harrison, bgh).
het zijn eerder 10 kaarten die late game zijn, het zwaarte punt ligt niet op 3 omdat de meeste kaarten geen 3 drops, ice barrier, bgh en arcane intellect, zijn, Blood Knight and BGH zijn geen standaard anti-aggro kaarten, en owl is ongebruikelijk in enig vorm van mage dus dat is ook al niet standaard.
Hoezo hebben mana wyrms gene zin met 8 spells van 4 mana of minder :?
Mana wyrm gaat zelden voorbij turn 2 zijn tegen meeste decks omdat je niks hebt om het te beschermen buiten twee frostbolts.
Als je taunts wil dan tech je die kezan's eruit voor 2 sen'jins ofzo. Zoveel healing is er niet meer in standard.
Ik neem aan dat je kirin tor mage bedoelt, maar als je die eruit haalt kun je ook spellcounter eruit halen, wat ik sowieso zou doen.
Sticky minions in de midrange (cairne, sylvanas, runts, water elementals).
Enigzins sticky maar je kan weinig doen als je iedere keer de early game verliest en je tegenstander zelf de trades kan bepalen.
Pyroblast is als extra finisher, wil je een deck zonder finishers spelen dan :?
Omdat dit niet jouw win condition, omdat je deck zelden board control zal hebben zal het zelden voorkomen dat je pyroblast kan gebruiken om lethal te hebben. En als je N'Zoth afkrijgt met wat deathrattle minions heb je in feite gewonnen met of zonder pyroblast.
Nogmaals, maak zelf is een standard viable anti-aggro lijsjte dan, ben dan wle benieuwd wat jouw idee daarvan is.
Ik kan nog geen decks bouwen rondom N'Zoth omdat ik niet alle kaarten van WoToG, maar ik zie wel de beperkingen met de huidige sets.

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:54:
[...]
Cone of cold, doomsayer freezing combos, maar je gebruikt ook maar 1 flamestrike, waardoor je vaak geen AoE gaat hebben als het nodig hebt.

[...]
2 flamestrikes is zinloos, cone of cold/doomsayer :? Het is geen freezemage, als je het over tempoloss hebt.... 1 owl is genoeg om je doomsayer nutteloos te maken.
het zijn eerder 10 kaarten die late game zijn, het zwaarte punt ligt niet op 3 omdat de meeste kaarten geen 3 drops, ice barrier, bgh en arcane intellect, zijn, Blood Knight and BGH zijn geen standaard anti-aggro kaarten, en owl is ongebruikelijk in enig vorm van mage dus dat is ook al niet standaard.
Er zitten 8 kaarten in die überhaupt meer dan 4 mana kosten. Weet niet hoe lang je al speelt maar in vanilla HS was Blood Knight per definitie een standaard anti aggro kaart, bgh is gewoon vrij onmisbaar tegenwoordig. Zeker met die C'thuns die eraan komen.
Mana wyrm gaat zelden voorbij turn 2 zijn tegen meeste decks omdat je niks hebt om het te beschermen buiten twee frostbolts.
als je met je mana wyrms tot turn 4 kan komen hebben ze hun doel beriekt, dan ga je je sticky midrange minions neergooien.
Ik neem aan dat je kirin tor mage bedoelt, maar als je die eruit haalt kun je ook spellcounter eruit halen, wat ik sowieso zou doen.
Waarom zou je counterspell eruit halen? Dat is één van de beste anti aggro kaarten die er gaat zijn in standard.
Enigzins sticky maar je kan weinig doen als je iedere keer de early game verliest en je tegenstander zelf de trades kan bepalen.
Als je met dit deck (2x cpunter, 2x frostbolt, 2x barrier, 3 lage minions en een fireball) early game verliest doe je sowieso al iets verkeerd.
Omdat dit niet jouw win condition, omdat je deck zelden board control zal hebben zal het zelden voorkomen dat je pyroblast kan gebruiken om lethal te hebben. En als je N'Zoth afkrijgt met wat deathrattle minions heb je in feite gewonnen met of zonder pyroblast.
Nogmaals, met die midgame minions moet je juist boardcontrol hebben, zeker met die 2xfaceless.
Die pyroblast is puur tegen brawl o.i.d. als je die n'zoth hebtn neergegooid. nooit verkeerd om een extra finisher te hebben.
Ik kan nog geen decks bouwen rondom N'Zoth omdat ik niet alle kaarten van WoToG, maar ik zie wel de beperkingen met de huidige sets.
Nee ik vraag ook niet om een n'zoth deck, ik vraag om jouw idee naar een standard-viable anti-aggro deck :).
Ik denk dat Paladin een van de beste classes is voor N'Zoth
Het ligt er natuurlijk wel aan welke van de 100 andere kaarten nog speelbaar zijn maar ik zie potentie.
Hoe dan ook is het zowel met goede als slechte kaarten nu nog afwachten wat er nog meer komt voor we echt conclusies kunnen trekken.
De Nerfs van Classic kaarten gaat hier natuurlijk een grote rol in spelen.

Ik zit de laatste tijd mij steeds meer af te vragen of er niet iets moet gebeuren aan Power Overwelming want met de Dark Paddler en Brann en de combinatie met Shadowflame/Void Terror maakt het dat deze kaart straks in standaard nog veel sterker is.

[ Voor 41% gewijzigd door beuker19 op 24-03-2016 23:14 ]

Ik vind de keuze voor Mage een rare als je aan DR denkt. Je zou toch aan Hunter, Priest, Paladin of Roque denken als eerste.

Hier mijn creatie:
http://www.hearthpwn.com/...2;33128:2;33134:1;33135:2;

• separhim
  • Nu online
Als ik die teksten hier lees snap ik wel dat het vrij nutteloos is om deze discussie door te zetten. Als iemand denk dat icebarrier je winst geeft in de early game dan geef ik het op.

• Krukar
Astie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:08:
Ik vind de keuze voor Mage een rare als je aan DR denkt. Je zou toch aan Hunter, Priest, Paladin of Roque denken als eerste.

Hier mijn creatie:
Deze ziet er ook goed uit Astie, ben zelf geen held met rogues dus een rogue decklist maken begin ik al niet aan :D

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:12:
Als ik die teksten hier lees snap ik wel dat het vrij nutteloos is om deze discussie door te zetten. Als iemand denk dat icebarrier je winst geeft in de early game dan geef ik het op.
Ja afzeiken kun je goed, maar zelf met een deck komen is dan weer te lastig ;) Dan geef ik het ook maar op.

• separhim
  • Nu online
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:13:
[...]

Ja afzeiken kun je goed, maar zelf met een deck komen is dan weer te lastig ;) Dan geef ik het ook maar op.
Er zijn genoeg anti-aggro deck, control priest of control warrior bijvoorbeeld. Waarom zou ik herhalen wat al bekend is

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:14:
[...]

Er zijn genoeg anti-aggro deck, control priest of control warrior bijvoorbeeld. Waarom zou ik herhalen wat al bekend is
Als je iemand vraagt naar zijn idee van een deck, en je komt dan met een berg commentaar, reageert laconiek op m'n argumenten en als ik vraag maak zelf is een lijst van jouw idee dan doe je dat niet, naja, laat maar want dit gaat weer de verkeerde kant op....

• Krukar

Hier mijn creatie:
Zat te denken of je in dit deck met die curve nog 1 drake zou kunnen techen voor een VanCleef.
Wellicht een idee? ziet eruit als iets wat ik zou spelen in ieder geval.

Hier mijn creatie:
LOL die Tauren zou ik nooit in mijn deck stoppen(Ik vind dit echt 1 van de slechtste kaarten tot nu toe)
Voor de rest is en blijft het afwachten wat deze nieuwe set ons te bieden heeft.
Wat leuk dat straks misschien Anub'arak misschien wel speelbaar is want ik vind het een van de leukste Legendary's uit TGT

beuker19 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:21:
[...]

LOL die Tauren zou ik nooit in mijn deck stoppen(Ik vind dit echt 1 van de slechtste kaarten tot nu toe)
Voor de rest is en blijft het afwachten wat deze nieuwe set ons te bieden heeft.
Wat leuk dat straks misschien Anub'arak misschien wel speelbaar is want ik vind het een van de leukste Legendary's uit TGT
Er komen vast betere versies maar ik wil graag taunts summonen met N'Zoth.

• Krukar
beuker19 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:21:
[...]

Heb je het over Cairne? Cairne is awesome, 8/10 aan stats in 2 minions voor 6 mana, zeker als ie nog ene keer terugkomt door N'zoth.

Edit: nvm je bedoelt infested tauren, ja die is wel twijfelachtig inderdaad maar zoveel keuze is er in standard nog niet voor goede taunts.
Zou zelf misschien 1 zo'n tauren eruit halen voor een VanCleef, maar zoals gezegd ben ik met rogues geen held.

[ Voor 18% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 23:25 ]

Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:23:
[...]

Heb je het over Cairne? Cairne is awesome, 8/10 aan stats in 2 minions voor 6 mana, zeker als ie nog ene keer terugkomt door N'zoth.

Edit: nvm je bedoelt infested tauren, ja die is wel twijfelachtig inderdaad maar zoveel keuze is er in standard nog niet voor goede taunts.
Nee die 2/3 Taunt.

Het probleem met de 2 Taurens zijn 3/3 minions(veel 3 drops) en 5/5 minions(veel 5 drops) waar dus beide body's voor nodig zijn om te killen.
Vaak lees ik nu bijv. op andere fora dat die Infested Tauren redelijk is omdat hij Yeti stats heeft maar dat is eigenlijk niet zo van hij heeft altijd maar 2 attack dus is hij effectief maar een 2/5 want hij is nooit instaat on een 5 hp minion te killen(het zelfde geld een beetje voor Cairnemaar in minder mate omdat er bijna geen 9 hp minions zijn)

• separhim
  • Nu online
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:16:
[...]

Als je iemand vraagt naar zijn idee van een deck, en je komt dan met een berg commentaar, reageert laconiek op m'n argumenten en als ik vraag maak zelf is een lijst van jouw idee dan doe je dat niet, naja, laat maar want dit gaat weer de verkeerde kant op....
Jij stelt een deck voor, ik heb daar kritiek ja, ik reageer "laconiek" omdat jij reageert: ik vind van niet. Ik probeer uit te leggen waarom ik iets zeg en jij reageert daar ook niet op in een fatsoenlijke manier. Je stelt dat je board control moet hebben maar je legt niet uit hoe je dat precies zou kunnen bereiken met dit deck.

Sommige van jouw argumenten laten mij eerder denken dat jij nauwelijks speelt. Dat je faceless nodig hebt om sticky minions nodig hebt is toch echt onzin. Manipulator geeft je geen board control als je het niet hebt tegen aggro.

En ik heb al uitgelegd waarom pyroblast niet in jouw deck past. Je hebt niks aan een finisher als je nooit een moment kun bereiken waar je het kan gebruiken.

• Krukar
separhim schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:37:
[...]

Jij stelt een deck voor, ik heb daar kritiek ja, ik reageer "laconiek" omdat jij reageert: ik vind van niet. Ik probeer uit te leggen waarom ik iets zeg en jij reageert daar ook niet op in een fatsoenlijke manier. Je stelt dat je board control moet hebben maar je legt niet uit hoe je dat precies zou kunnen bereiken met dit deck.

Sommige van jouw argumenten laten mij eerder denken dat jij nauwelijks speelt. Dat je faceless nodig hebt om sticky minions nodig hebt is toch echt onzin. Manipulator geeft je geen board control als je het niet hebt tegen aggro.

En ik heb al uitgelegd waarom pyroblast niet in jouw deck past. Je hebt niks aan een finisher als je nooit een moment kun bereiken waar je het kan gebruiken.
Yep, iedereen die het niet met jouw eens is speelt nooit want jij bent de grote Hearthstone pro en alles wat jij zegt is waar en niet anders.... Zullen we het nu weer over iets anders hebben?
beuker19 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:36:
[...]

Nee die 2/3 Taunt.

Het probleem met de 2 Taurens zijn 3/3 minions(veel 3 drops) en 5/5 minions(veel 5 drops) waar dus beide body's voor nodig zijn om te killen.
Vaak lees ik nu bijv. op andere fora dat die Infested Tauren redelijk is omdat hij Yeti stats heeft maar dat is eigenlijk niet zo van hij heeft altijd maar 2 attack dus is hij effectief maar een 2/5 want hij is nooit instaat on een 5 hp minion te killen(het zelfde geld een beetje voor Cairnemaar in minder mate omdat er bijna geen 9 hp minions zijn)
Ben het wel met je eens, vind die tauren ook matig, tenzij je 'm kunt buffen met een PO o.i.d.

[ Voor 26% gewijzigd door Krukar op 24-03-2016 23:42 ]

Wat mij nog wel is opgevallen is dat er nu 2 Warlock Epics bekend zijn gemaakt en geen ''Forbidden''
Dus of we krijgen 3 class epics :( of niet elke class krijgt ''Forbidden'' spells

• Krukar
beuker19 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 01:06:
Wat mij nog wel is opgevallen is dat er nu 2 Warlock Epics bekend zijn gemaakt en geen ''Forbidden''
Dus of we krijgen 3 class epics :( of niet elke class krijgt ''Forbidden'' spells
Met het aantal kaarten dat nog komt is het wel waarschijnlijk dat elke class 3 epics krijgt. Er vallen ook een hoop epics weg uit standard rotatie he, dus ze zullen wel weer aanvullen :)

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Krukar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:23:
[...]
Cairne is awesome, 8/10 aan stats in 2 minions voor 6 mana, zeker als ie nog ene keer terugkomt door N'zoth.
Cairne is goed in een meta die extreem veel trager is dan de huidige. Daarom speelt ook bijna niemand 'm. Ik denk zeker dat 'standard' trager zal zijn dan wat we nu hebben, maar zóveel trager?

Shadybunny (een van de beste arena spelers op het moment) heeft laatst uitgelegd waarom hij een Reckless Rocketeer verkiest boven een Yeti in een hunter arena deck. Als je dat met een 'value' bril op bekijkt lijkt het net alsof je water ziet branden. Maar 'value' is in hearthstone wel iets van, pak 'm beet, twee jaar geleden.

We zullen zien hoe het loopt. Als hunter (met belcher, sylvannas, highmane en boom) heb ik momenteel liever een Hunter's Mark dan een Zoth.

EDIT; link

[ Voor 3% gewijzigd door Tektoon op 25-03-2016 01:47 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Verwijderd

ik denk dat ik niet meer ga spelen tot de update, aangezien ik 0 naxx en bijna geen GvG kaarten heb is het voor mij praktisch onmogelijk om een goed deck samen te stellen, maar aangezien ik standard wil gaan spelen is het niet echt de moeite waard om nog te investeren in die kaarten denk ik:)

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Ik zou dan enkel je quests doen en lekker gold sparen.

Heb je de preorder voor Whispers of the Old Gods gedaan?

Atlas#22744

• Krukar
Tektoon schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 01:45:
[...]

Cairne is goed in een meta die extreem veel trager is dan de huidige. Daarom speelt ook bijna niemand 'm. Ik denk zeker dat 'standard' trager zal zijn dan wat we nu hebben, maar zóveel trager?

Shadybunny (een van de beste arena spelers op het moment) heeft laatst uitgelegd waarom hij een Reckless Rocketeer verkiest boven een Yeti in een hunter arena deck. Als je dat met een 'value' bril op bekijkt lijkt het net alsof je water ziet branden. Maar 'value' is in hearthstone wel iets van, pak 'm beet, twee jaar geleden.

We zullen zien hoe het loopt. Als hunter (met belcher, sylvannas, highmane en boom) heb ik momenteel liever een Hunter's Mark dan een Zoth.

EDIT; link
Reden dat Cairne nu niet gespeeld wordt is dat ie ge-outvalued wordt sinds PSG.

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/149/94/12175.png

Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/hearthstone.gamepedia.com/5/54/Cairne_Bloodhoof%28498%29.png?version=8c067a77d1dfc1bb113224e767cf57e6

PSG valt weg in standard, dan gaat Cairne wel weer veel meer play zien.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-02 07:28
Soms snap ik ECHT niet hoe Blizzard denkt.

Nu heb je Gruul... 8 mana 7/7, elke beurt (incl tegenstander) +1 +1. Niemand die deze kaart speelt.... maar dan ook echt niemand!

Dus wat doen ze. Hier is de Boogeymonster... 8 mana 6/7, elke keer dat hij attacks EN een monster verslaat +2 +2. Dat betekent dus in optimale omstandigheden is deze kaart slechter dan Gruul, tenzij je hem Windfury kan geven.

In welke wereld zal iemand 2 extra mana betalen voor een Boulderfist Ogre met een conditie die je in de praktijk maar zeer zelden gaat gebruiken?
Er is dus iemand geweest bij Blizzard die dacht "Hmmmm voor 7 mana is hij wel erg OP". En nog erger, er zijn andere mensen hier mee eens geweest!!!! Spelen die mensen het spel dan wel vraag ik me af , of heeft iemand gewoon de opdracht gekregen een legendary te maken die echt niemand speelt...

Omdat ik nog steeds geloof dat ze bij Blizzard niet volledig achterlijk zijn hoop ik maar dat er een spell is: 'Target a minion: The minion deals 2 damage to all minions' of zoiets... Want anders zijn ze echt volledig de weg kwijt daar.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:54
Wat ik mij afvraag: Wat gebeurd met bijvoorbeeld een Unearthed Raptor als je N'Zoth on board gooit?
Spawned hij niet, omdat het origineel een battlecry minion is? Of spawned hij wel met zijn gekozen deathrattle?

In het laatste geval zou het een behoorlijke interessante minion zijn naar mijn idee die veel value biedt in een dergelijk deck rondom N'Zoth.

[ Voor 25% gewijzigd door Sypheron op 25-03-2016 08:45 ]

• PCBaas
Sypheron schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:44:
Wat ik mij afvraag: Wat gebeurd met bijvoorbeeld een Unearthed Raptor als je N'Zoth on board gooit?
Spawned hij niet, omdat het origineel een battlecry minion is? Of spawned hij wel met zijn gekozen deathrattle?

In het laatste geval zou het een behoorlijke interessante minion zijn naar mijn idee die veel value biedt in een dergelijk deck rondom N'Zoth.
Raptor spawned niet :'( : https://twitter.com/PlayH...status/713054676564975620
SeamusXanthus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:20:
Soms snap ik ECHT niet hoe Blizzard denkt.

Nu heb je Gruul... 8 mana 7/7, elke beurt (incl tegenstander) +1 +1. Niemand die deze kaart speelt.... maar dan ook echt niemand!

Dus wat doen ze. Hier is de Boogeymonster... 8 mana 6/7, elke keer dat hij attacks EN een monster verslaat +2 +2. Dat betekent dus in optimale omstandigheden is deze kaart slechter dan Gruul...
Dit was precies mijn gedachte toen ik deze kaart zag; ik snap hem ook niet. Enige voordeel t.o.v. Gruul die ik kan bedenken is dat het in de eerste beurt geen BGH target is (maar dit maakt hem uiteraard niet gelijk speelbaar).

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/284/255/635944486031752216.png

Meh

5700X | RX 6600

• Krukar
Sypheron schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:44:

Spawned niet denk ik. N'zoth spawned deathrattle minions, unearthed raptor heeft geen deathrattle minion boardstate, maar een battlecry minion die een deathrattle buff heeft heeft.

Faceless manipulator spawned wel als je een deathrattle minion kopieert (wel als die minion die je dan hebt gekopieerd), omdat dan de feitelijke boardstate van FM veranderd naar een deathrattle minion.
Gelukkig verdwijnt GvG uit standard rotatie, zag de bui al hangen, iets met 2 van deze minions, facehunter en feign death :+

[ Voor 20% gewijzigd door Krukar op 25-03-2016 09:01 ]

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[b][messa

[...]

Er zit gewoon een Retire knop op je scherm van je arena deck. Je krijgt dan de minimale rewards (pakje en wat gold/dust).

[...]
Thanks, maar niet bruikbaar voor mij, ik wil gewoon elke arena spelen, hoe kansloos de drafts ook waren :).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:54
Jammer! Er staat namelijk niet specifiek bij of de minion al deathrattle moet hebben, maar denk dat het te complex wordt om bij te houden welke minions er dan allemaal deathrattle effects hebben gekregen of waar deze van veranderd zijn.

Die minion is naar mijn idee ook niet echt interessant, hoewel hij wel als soft taunt dient, en eventuele AoE effects kan counteren wanneer je iets hogere health minions on board hebt liggen.
Hele discussies over N'Zoth, waarom doen een aantal hier of dit het einde van HS is? Je kan zeggen wat je wilt, maar tot nu toe heeft Blizzard het echt niet slecht gedaan qua balans, veel van de problemen die mensen opnoemen hebben met de meta te maken, of gewoon puur gevoel. Het geklaag over Murloc Paladin is bijvoorbeeld puur persoonlijk, want het deck is goed, maar bij verre niet het beste. En het maandelange geklaag over Secret Paladin, is voor een groot gedeelte vervangen door geklaag over Combo Druid. Waarom? Omdat de meta wat is verschoven, meer niet.

N'Zoth is een hele trage kaart, niet alleen moet je er 10 mana voor hebben, maar je wilt ook dat de nodige minions al zijn doodgegaan. De lijst die een paar pagina's terug werd geplaatst, is echt extreem traag, want in die lijst zitten maar iets van 5 deathrattles, dat betekent dat je al die andere moet hebben getrokken en gespeeld, voordat deze kaart gaat werken. En dan zit je dus met het probleem, dat je verder niets doet die turn.

Dat is ook waarom iemand terecht zei, dat je taunts moet hebben, waarbij die nieuwe taunt ook een belangrijke is, want wanneer jij in 1 turn eigenlijk niets doet en je hebt geen taunts, dan zullen aggro decks gewoon lekker voor face blijven gaan, en ga je alsnog dood. Dat is als je uberhaupt turn 10 al haalt.

Verder zijn bijna alle deathrattle minions traag, zeker als je value uit deze kaart wilt halen, dan wil je kaarten zoals Sylvanas, Cairne enz enz gebruiken, en in een control match up zal deze kaart het dan echt wel goed doen, maar tegen aggro, met zoveel tragere kaarten in je deck... dan is de balans moeilijk te vinden, en dan moet je niet een heel greedy deck gaan maken voor 'ultimate value', want je gaat dan heel veel verliezen.
Ik zie deze kaart dan ook vooral in decks zoals Midrange Hunter werken. Gebruikt van zichzelf al veel deathrattles, heeft de nodige antwoorden met wapens en spells, om aggro af te houden, en dan toch nog een play op 10 mana om bijvoorbeeld terug te komen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Tektoon
Krukar schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:16:
[...]
PSG wordt ook niet gespeeld; geen enkel tier 1/2/3 deck heeft 'm op de lijst.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• separhim
  • Nu online
Krukar schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:16:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

PSG valt weg in standard, dan gaat Cairne wel weer veel meer play zien.
Dat kwam eerder door het feit dat naxx veel minions introduceerde die 5 health hadden, zoals loatheb en slugde belcher, waardoor de trading van Cairne minder goed werd. Hij was al weggezakt voor dat PSG werd geïntroduceerd en daarnaast is PSG nooit populair geweest omdat veel 4 minions niet zo goed blijken te zijn.

• Krukar
Tektoon schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:57:
[...]

PSG wordt ook niet gespeeld; geen enkel tier 1/2/3 deck heeft 'm op de lijst.
Op het moment niet nee, er zijn tijden geweest dat dat anders was (met name na release van gvg met die mech synergy).
Of Cairne daadwerkelijk veel gespeeld zal worden zal ook grotendeels meta-afhankelijk zijn. Krijgen we een langzame meta zal die veel play zien, wordt het weer aggro galore zal het wat minder zijn.
Sypheron schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:32:
[...]

Jammer! Er staat namelijk niet specifiek bij of de minion al deathrattle moet hebben, maar denk dat het te complex wordt om bij te houden welke minions er dan allemaal deathrattle effects hebben gekregen of waar deze van veranderd zijn.

Die minion is naar mijn idee ook niet echt interessant, hoewel hij wel als soft taunt dient, en eventuele AoE effects kan counteren wanneer je iets hogere health minions on board hebt liggen.
Eigenlijk staat het letterlijk op de kaart:

Battlecry: Summon your Deathrattle minions that died this game.

Raptor is geen deathrattle minion, maar een minion die een tijdelijke deathrattle buff kan verkrijgen, het blijft nog steeds een raptor, hij wordt niet de minion waarvan hij het deathrattle effect kopieert.
In het geval van faceless werkt het anders, die wordt letterlijk een andere kaart op het moment dat je 'm speelt (z'n boardstate veranderd naar die kaart).

Is voor meer effecten belangrijk, zoals silence. Als je een raptor silenced, dan verliest ie z'n deathrattle en is het gewoon weer een raptor. Als je een d.m.v. faceless gekopieerde kaart silenced, verliest ie wel z'n buffstate, maar blijft het nog steeds die andere minion, en wordt het dus niet weer een faceless manipulator.

[ Voor 59% gewijzigd door Krukar op 25-03-2016 14:27 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 01:30

Turfschipper

Hup NAC

Het is idd een trage kaart, maar wel heel sterk hoor. En er zijn genoeg early game minnions met dead rattle die je in heel veel deks kan stoppen en anti agro kunnen zijn,

Zoals nuberian eggs, die 1/2 spinner, 2/3 mech, 4/3 mech. 3-2 -1 bij sterven. Stop er bulchers bij en nog een of twee grote jongens, plus die God.

Heb je nog 20 kaarten over om een goed dek eromheen te maken.

Volgens mij gaat dat sowieso een sterk dek worden. En door veel mensen gespeeld.

We zullen zien, ;-).

Komen natuurlijk ook nog andere Gods aan....

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04-2025
N'Zoth heeft wel potentie vind ik maar ik denk dat we pas echt wat kunnen zeggen zodra alle kaarten bekend zijn. Er zullen vast nog wel een aantal nieuwe deathrattle kaarten tussen zitten....
RoricNormannum schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:59:
N'Zoth heeft wel potentie vind ik maar ik denk dat we pas echt wat kunnen zeggen zodra alle kaarten bekend zijn. Er zullen vast nog wel een aantal nieuwe deathrattle kaarten tussen zitten....
Ik vind in ieder geval de carddesign goed. Een kaart die erg late game is. Op zichzelf niet overpowered, een dure kaart die gelijk iets doet als je hem speelt en een potentiële game finisher.

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:01
Nieuwe rogue legendary
http://media-hearth.curse...966/xarilpoisonedmind.png

[ Voor 5% gewijzigd door KypDurron op 25-03-2016 23:03 ]

• PCBaas
Die Rogue legendary is beetje meh, 1 mana te duur en/of hij mist +1/+1 aan stats. Hij is in ieder geval wel beter als de kaart die Sjow net revealde. :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CebSOhBWIAAEDO3.png

5700X | RX 6600

• Nieuwevolger
Wtf zijn dat allemaal voor nieuwe kaarten, met deze kaarten ben je zo kansloos als maar kan tegen een face hunterz

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Pff, soms ben ik zo klaar met dit spel. Ben al anderhalf uur bezig om m'n 3 wins met Shaman en 5 wins met Shaman/Warlock quests te halen met Shaman. Tot nu toe sta ik 0-7 in Casual. Begonnen met een Totem Shaman (http://www.hearthpwn.com/...-totem-shaman-86-9-wr-s24) en na drie verliespartijen overgestapt op Aggro Shaman (standard list). Met beide decks valt voor mij op dit moment niet te winnen, op één of andere manier heb ik nooit hetgene dat ik nodig heb en m'n tegenstander wel. Aggro ligt mij sowieso niet, ik kom altijd een beetje damage te kort om m'n tegenstander te killen voordat hij het potje overneemt.

Het zou mooi zijn als je een class kon blocken voor quests, want ik vind Shaman ook echt geen reet aan om mee te spelen.

• Tektoon
Waarom ga je in hemelsnaam quests doen in casual? Dat maakt het er echt niet makkelijker op. En als je keuze hebt tussen shaman en warlock dan is warlock zoo op dit moment een top keuze. 8)7
PCBaas schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:16:
Die Rogue legendary is beetje meh, 1 mana te duur en/of hij mist +1/+1 aan stats. Hij is in ieder geval wel beter als de kaart die Sjow net revealde. :P

[afbeelding]
Voor de volledigheid hier de toxins;

Bloodthistle Toxin: 1 Mana - Return a friendly minion to your hand. It costs (2) less.
Briarthorn Toxin: 1 Mana - Give a minion +3 Attack.
Fadeleaf Toxin: 1 Mana - Give a friendly minion Stealth until your next turn.
Firebloom Toxin: 1 Mana - Deal 2 damage.
Kingsblood Toxin: 1 Mana - Draw a card.

Ik vind dit echt een hele coole kaart. Toshley voor rogues. Hij had een mana goedkoper gemogen, maar dan is 'ie meteen weer OP-ish. Het combo-potential gaat hierdoor enorm omhoog. Ook goed voor Miracoli's. Dit is de eerste kaart waarvan ik denk: die wil ik wel craften!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:27
Ik speel momenteel Malygos Miracle Rogue en voor dat deck is dit een perfecte kaart.

Ik ben echter vooral blij omdat ik dit een kaart vind die voor Rogues leuke mogelijkheden biedt en dat dit een vorm van random is waar ik absoluut geen probleem mee heb. Je weet van te voren wat de mogelijkheden zijn en kan hierdoor inschatten of het een goed moment is om hem te droppen.
Tektoon schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 02:27:
Waarom ga je in hemelsnaam quests doen in casual? Dat maakt het er echt niet makkelijker op. En als je keuze hebt tussen shaman en warlock dan is warlock zoo op dit moment een top keuze. 8)7

[...]

Voor de volledigheid hier de toxins;

Bloodthistle Toxin: 1 Mana - Return a friendly minion to your hand. It costs (2) less.
Briarthorn Toxin: 1 Mana - Give a minion +3 Attack.
Fadeleaf Toxin: 1 Mana - Give a friendly minion Stealth until your next turn.
Firebloom Toxin: 1 Mana - Deal 2 damage.
Kingsblood Toxin: 1 Mana - Draw a card.

Ik vind dit echt een hele coole kaart. Toshley voor rogues. Hij had een mana goedkoper gemogen, maar dan is 'ie meteen weer OP-ish. Het combo-potential gaat hierdoor enorm omhoog. Ook goed voor Miracoli's. Dit is de eerste kaart waarvan ik denk: die wil ik wel craften!
Hij moet niet alleen 5 wins met 1 van de 2, maar dus ook 3 wins met Shaman (50g quest).

Inderdaad een interessante kaart voor Miracle Rogue, dit deck is al speelbaar geworden door Tomb Pillager. En de lijst die ik nu gebruik (Malygos Miracle), zitten maar 2 kaarten uit Naxx en GvG, namelijk 1 Belcher en 1 Healbot, dus Miracle Rogue is zeker een deck die we straks steeds meer zullen gaan zien.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dank u, Brawl :).

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/s9vzheuat/Capture4.png

• Krukar
Lekker hoor, gefeliciteerd, één van de betere legendaries :)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik heb Alex nu 2 keer maar wacht met dusten tot de expansion, wie weet komt er een verandering op.

[afbeelding]
Die is wel heel slecht :D. Xaril zou best in Malyrogue passen btw....

[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 26-03-2016 09:46 ]

• separhim
  • Nu online

[afbeelding]
Ik moet wel zeggen, het leek me sterk dat ze een slechter weapon konden maken dan poisoned blade, maar het is blizzard gelukt. 8)7
separhim schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Ik moet wel zeggen, het leek me sterk dat ze een slechter weapon konden maken dan poisoned blade, maar het is blizzard gelukt. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/hearthstone.gamepedia.com/7/70/Cursed_Blade%2827248%29.png

Dit is ook wel een pareltje.

• separhim
  • Nu online
xelfer schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:11:
[...]

[afbeelding]

Dit is ook wel een pareltje.
Ja dat klopt maar cursed blade kan nog wat doen in arena als je er omheen draft, maar poisoned blade is gewoon op fronten waardeloos, net als deze nieuwe weapon

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-02 20:41
Ik heb net mijn eerste golden hero behaald. Paladin.

Ik heb altijd al veel paladin fun decks gespeeld. Battlecry paladin, dragon paladin, inspire paladin en de laatste tijd anyfin paladin. :)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Kasai

Kasai

Legendary

aicaramba schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:03:
Ik heb net mijn eerste golden hero behaald. Paladin.

Ik heb altijd al veel paladin fun decks gespeeld. Battlecry paladin, dragon paladin, inspire paladin en de laatste tijd anyfin paladin. :)
Nice!

OT:
Ik had gisteren met moeite en pijn rank 14 gehaald met combo Druid. Vandaag alleen maar aggro decks waar je echt wel de juiste kaarten moet hebben wil je beetje overleven. Dus besloten weer terug te gaan naar patron en dat ging super lekker, net rank 11 gehaald <3

Atlas#22744

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-02 08:55
M'n vriendin een pack kado gedaan. Dat value

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6163GT3.jpg

• Kasai

Kasai

Legendary

Holy shit.

Atlas#22744

• Nieuwevolger
met z'n pack je blizzard verplicht om de rest van je leven hearthstone te blijven spelen haha.

net tegen een mill rogue gewonen doordat hij al mijn kaarten terug ging zappen, met die 6 mana kaart. maar omdat mijn 2 schredders niet meer in m'n hand paste gingen ze dood en gaat gewoon the deathrattle af. was zelf ook helemaal verbaasd, daarna had hij meteen geconcede.
Ik schaam me er eigenlijk diep voor maar ben er ook wel weer trots op.
Ik wil deze maand mijn Hunter naar de 500 wins brengen. Ik heb tot rang 5 met Hybrid Hunter gespeeld. Daarna tot legend met Face Hunter met een 73,2% winrate 8) .

Ik ben een pure Control speler met soms een uitstapje naar Midrange. Hunter ligt mij daarom compleet niet. Ik heb ook Reno Hunter, Beast Hunter, Midrange Hunter, Kel' Hunter en Mech Hunter geprobeerd. Allemaal niet viable helaas.

Overigens nog 24 wins voor golden Hunter!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RWg0ydV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EAuJ0Jl.png

[ Voor 29% gewijzigd door Astie op 26-03-2016 16:12 ]

WELL FACED!

• Kasai

Kasai

Legendary

Astie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:01:
Ik wil deze maand mijn Hunter naar de 500 wins brengen. Ik heb tot rang 5 met Hybrid Hunter gespeeld. Daarna tot legend met Face Hunter met een 73,2% winrate 8) .

Ik ben een pure Control speler met soms een uitstapje naar Midrange. Hunter ligt mij daarom compleet niet. Ik heb ook Reno Hunter, Beast Hunter, Midrange Hunter, Kel' Hunter en Mech Hunter geprobeerd. Allemaal niet viable helaas.

[afbeelding]

[afbeelding]
Lol Nice. Wat kwam je zoal tegen?

Atlas#22744

Kasai schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:21:
[...]

Lol Nice. Wat kwam je zoal tegen?
Secret Paladin, Zoo, Midrange Druid, Patron Warrior, Control Warrior en af en toe Freeze Mage.

• Nieuwevolger
Traden is for merchants!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[afbeelding]

[afbeelding]
Grats en nog bedankt voor het rank 1 pakje :).

Zelfs met Face Hunter maak ik vaak nog value trades. Maar dan ook alleen maar om mijn board minions te beschermen. Als die nog een beurt langer kunnen smorcen omdat ik met bijvoorbeeld wapens t board van de tegenstander leeg houd is dat van grotere waarde dan alles voor face te gooien wat je hebt.

Ik heb ook gemerkt dat de HP zo ontzettend belangrijk is. Vanaf beurt 4 probeer ik elke beurt te HP'en. Dit geeft zovaak extra de win, ongekend.

MAAR ik blijf erbij, als je het echt puur smorc speelt zal de winrate lager zijn en is het echt een heel makkelijk deck om te spelen. :z

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Zonder je HP te gebruiken als Face Hunter red je het gewoon niet, je gaat veel te snel door je kaarten dan.

[afbeelding]

[afbeelding]
Gratz. Ik ben benieuwd in hoeverre een deck als dit ook in standaard populair zal zijn straks. Je verliest een paar kaarten, maar tegenstanders hebben ook geen Healbots en/of Sludge Belchers meer bijvoorbeeld.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-02 07:28
Astie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:23:
[...]

Zelfs met Face Hunter maak ik vaak nog value trades. Maar dan ook alleen maar om mijn board minions te beschermen. Als die nog een beurt langer kunnen smorcen omdat ik met bijvoorbeeld wapens t board van de tegenstander leeg houd is dat van grotere waarde dan alles voor face te gooien wat je hebt.

Ik heb ook gemerkt dat de HP zo ontzettend belangrijk is. Vanaf beurt 4 probeer ik elke beurt te HP'en. Dit geeft zovaak extra de win, ongekend.

MAAR ik blijf erbij, als je het echt puur smorc speelt zal de winrate lager zijn en is het echt een heel makkelijk deck om te spelen. :z
Zo brainless is het deck heus niet dat heb ik al vaker gezegd. Wat je zelf zegt het lastige van Face Hunter is dat je moet herkennen wanneer je wel moet traden en wanneer je je hero power moet gebruiken ipv de obvious kaart moet spelen.
Daarom haal jij legend ermee en blijven de meeste andere spelers tussen de 5 en 20 hangen.
Het grote verschil met echt moeilijke decks is vooral dat je met dit deck nog steeds kan winnen als je slecht speelt.
xelfer schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:31:
[...]

Gratz. Ik ben benieuwd in hoeverre een deck als dit ook in standaard populair zal zijn straks. Je verliest een paar kaarten, maar tegenstanders hebben ook geen Healbots en/of Sludge Belchers meer bijvoorbeeld.
Bij Face Hunter vallen Haunted Creeper, Mad Scientist em Glaivezooka weg. Deze zijn vrij makkelijk te vervangen. De value van Mad Scientist in dit deck valt wel mee. Zeker omdat ik Explosive Trap speel plaats ik hem liever zelf tactisch voor 2 mana dan dat een Mad Scientist hem voor mij trekt.

Als de Healbots en de Sludges wegvallen is dat een grote win voor Face Hunter. vooral de Healbots kosten je nog wel eens een partij.

• separhim
  • Nu online
Astie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:58:
[...]

Bij Face Hunter vallen Haunted Creeper, Mad Scientist em Glaivezooka weg. Deze zijn vrij makkelijk te vervangen. De value van Mad Scientist in dit deck valt wel mee. Zeker omdat ik Explosive Trap speel plaats ik hem liever zelf tactisch voor 2 mana dan dat een Mad Scientist hem voor mij trekt.

Als de Healbots en de Sludges wegvallen is dat een grote win voor Face Hunter. vooral de Healbots kosten je nog wel eens een partij.
Ga je dan ook die Traps eruit halen of weet je dat nog niet zeker?
separhim schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:02:
[...]

Ga je dan ook die Traps eruit halen of weet je dat nog niet zeker?
Nee de traps zeker niet. Mssn zelfs wel een Freezing Trap of Bear Trap erbij.

• separhim
  • Nu online
Astie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:03:
[...]

Nee de traps zeker niet. Mssn zelfs wel een Freezing Trap of Bear Trap erbij.
Ik dacht altijd dat hunters explosive trap gebruiken omdat die in combinatie met mad scienist leidt tot beter topdecks, zoals KC of uth op juiste momenten.
separhim schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:04:
[...]

Ik dacht altijd dat hunters explosive trap gebruiken omdat die in combinatie met mad scienist leidt tot beter topdecks, zoals KC of uth op juiste momenten.
Nee ik heb juist gemerkt dat een goed geplaatste Explosive Trap de win op kan leveren. Zeker tegen al de Paladins in deze meta.

• DarthDavy

[afbeelding]

[afbeelding]
Een Hunter's Mark ipv de tweede Owl. Da's een interessante keuze. De enige value die ik daarin zie is de tempo gain van een hunter's mark die 0 mana kost ipv de 2 mana van de Owl. Owl heeft volgens mij meer value: je geraakt voorbij taunt waarbij je voor Hunter's Mark nog altijd de minion met taunt moet vernietigen. Owl is ook een beast zodat je een extra kaart hebt die je kill commands kan proccen. En je krijgt een 2/1 body wat niet belangrijk is, maar het is toch een pre tov hunter's mark.

Dus is die twee mana dan zo belangrijk? Owl lijkt me gewoon beter.

Edit: ik zie nu ook dat je haunted creepers speelt. Dat lijkt me ook vreemd voor een face deck. Dus ik denk dat je toch value ziet in het traden van minions. Dan is Hunter's Mark idd de logische keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door DarthDavy op 26-03-2016 19:36 ]

DarthDavy schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:32:
[...]

Een Hunter's Mark ipv de tweede Owl. Da's een interessante keuze. De enige value die ik daarin zie is de tempo gain van een hunter's mark die 0 mana kost ipv de 2 mana van de Owl. Owl heeft volgens mij meer value: je geraakt voorbij taunt waarbij je voor Hunter's Mark nog altijd de minion met taunt moet vernietigen. Owl is ook een beast zodat je een extra kaart hebt die je kill commands kan proccen. En je krijgt een 2/1 body wat niet belangrijk is, maar het is toch een pre tov hunter's mark.

Dus is die twee mana dan zo belangrijk? Owl lijkt me gewoon beter.

Edit: ik zie nu ook dat je haunted creepers speelt. Dat lijkt me ook vreemd voor een face deck. Dus ik denk dat je toch value ziet in het traden van minions. Dan is Hunter's Mark idd de logische keuze.
Hunters Mark vs Owl.....lastige afweging. En ja die 2 mana tempo is zeker een goede reden. Daarbij kun je als Explosive ligt je een grote minion preventief huntermarken. Daarbij heb je ook nog UtH (en ook combo Knife+UtH) waarbij HM een erg goede kaart is.

Ik speel Haunted Creepers omdat ik ook 2 Glaivezooka's speel. Met een Haunted Creeper urly game weet je bij altijd zeker dat je Glaivezooka value heeft. Daarbij is het een snelle meta en is HC gewoon een enorme urly game bitch.

Voor mij hebben deze kaarten uitstekend gewerkt en heb ze er eigenlijk vanaf versie 1 inzitten. Het enige wat ik heb getest is -1 Golem +1 Leeroy.

• DarthDavy
Astie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:56:
[...]

Hunters Mark vs Owl.....lastige afweging. En ja die 2 mana tempo is zeker een goede reden. Daarbij kun je als Explosive ligt je een grote minion preventief huntermarken. Daarbij heb je ook nog UtH (en ook combo Knife+UtH) waarbij HM een erg goede kaart is.

Ik speel Haunted Creepers omdat ik ook 2 Glaivezooka's speel. Met een Haunted Creeper urly game weet je bij altijd zeker dat je Glaivezooka value heeft. Daarbij is het een snelle meta en is HC gewoon een enorme urly game bitch.

Voor mij hebben deze kaarten uitstekend gewerkt en heb ze er eigenlijk vanaf versie 1 inzitten. Het enige wat ik heb getest is -1 Golem +1 Leeroy.
Ja, nu bemerk ik het ook. Je speelt 4 wapens. Ik maak me zorgen over de consistentie van dit deck. Vier 1-drops is volgens mij te weinig. Vier wapens is volgens mij te veel als je die dubbel of tripel trekt.

Nu het is een face deck, maar het is niet zo agressief als het zou kunnen zijn. Het is niet hail mary all in. Die haunted creepers zorgen ervoor, maar ook je keuze voor Argent Horseriders ipv Wolfriders. Geen Leroy.

Deze build is zeker beter tegen andere agressieve decks en maakt waarschijnlijk je aggro shaman match-up wat beter, wat voor Face Hunter een hele slechte match-up is.

DarthDavy schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:06:
[...]

Ja, nu bemerk ik het ook. Je speelt 4 wapens. Ik maak me zorgen over de consistentie van dit deck. Vier 1-drops is volgens mij te weinig. Vier wapens is volgens mij te veel als je die dubbel of tripel trekt.

Nu het is een face deck, maar het is niet zo agressief als het zou kunnen zijn. Het is niet hail mary all in. Die haunted creepers zorgen ervoor, maar ook je keuze voor Argent Horseriders ipv Wolfriders. Geen Leroy.

Deze build is zeker beter tegen andere agressieve decks en maakt waarschijnlijk je aggro shaman match-up wat beter, wat voor Face Hunter een hele slechte match-up is.
Hij is inderdaad wat aangepast aan de huidige meta. Door wat meer moeilijk te verwijderen minions te spelen is je tegenstander nog meer bezig om jouw board schoon te houden. Aggro Shaman ben ik eigenlijk bijna niet tegengekomen.

Consistentie....tja....als hij echt inconsistent was geweest had ik niet met een winrate van 72,3% legend geworden. Daarbij zijn 4 stuks 1 drops geen probleem. in 50% van de gevallen heb je de coin en gooi je direct een 2 drop. Daarbij hebben twee 1 drops meer value later in het spel als urly.

Overigens viel me op doordat ik vanaf beurt 4 elke beurt HP dat ik bijna niet droog loop. Daardoor houdt je mooie combo's in handen voor beurt 6, 7 en 8.
Heb je winrates van met en zonder coin. Want ik kan me voorstellen dat met coin de winrate heel wat hoger ligt.

Pagina: 1 ... 50 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.