• Coltaine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2025
Laten we eerlijk zijn, het is een eSports game omdat het populair is en veel geld in het laatje brengt, niet omdat het een diepgaand, skill-based spel is

Keep supporting the pyramid roach boy

Coltaine schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:30:
Laten we eerlijk zijn, het is een eSports game omdat het populair is en veel geld in het laatje brengt, niet omdat het een diepgaand, skill-based spel is
Dit denk ik ook idd. Maarja, het spel is ook weer zo populair omdat het relatief makkelijk is om te spelen.

• Coltaine
De organisatoren van zo'n event interesseert het geen reet wie er wint en hoe, zo lang er maar heel veel mensen kijken. Best of 50 matches die 3 dagen duren, daar gaat niemand naar kijken.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-01 18:55

Mauz1978

Console War Veteran

Coltaine schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:30:
Skill heeft wel degelijk een factor in dit spel. Ik denk dat als de gemiddelde speler tegen een blizzcon geplaatste speelt, die maar 1 op de 10 potjes zou winnen...tussen die spelers zelf is het wel vaak n coinflip. En bij gelijke skill, is de rng de bepalende factor.

Something under the bed is drooling

• Coltaine
Mauz1978 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:48:
[...]

Skill heeft wel degelijk een factor in dit spel. Ik denk dat als de gemiddelde speler tegen een blizzcon geplaatste speelt, die maar 1 op de 10 potjes zou winnen...tussen die spelers zelf is het wel vaak n coinflip. En bij gelijke skill, is de rng de bepalende factor.
Dat ontken ik nergens

Coltaine schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:47:
De organisatoren van zo'n event interesseert het geen reet wie er wint en hoe, zo lang er maar heel veel mensen kijken. Best of 50 matches die 3 dagen duren, daar gaat niemand naar kijken.
Dat is bij veel eSports titels een probleem. Voor Blizzard is dit gewoon reclame voor HS.

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Mauz1978 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:20:
[...]

Wie klaagt er dan? Je qoute mij, maar mn voorbeelden van rng zijn dingen die ik grappig vond, als je goed leest. Bovendien 'als je geen rng wil moet je gaan schaken' is een lijfspreuk van me die ik meermaals in dit forum heb gezegd...

[...]

Lol een best of 36! Laten we een match over een week uitsmeren haha. Maar true, sommige matchen kunnen net zo goed beslist worden met een coinflip...
Er wordt in dit topic de laatste tijd zo gigantisch veel gesproken over randomness. Dat is echt niet normaal.

Misschien omdat ik uit het poker kom dat ik aan randomness gewend ben ofzo.

Battletag: Iigy#2192

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

mosselmossel schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:02:
[...]

Er wordt in dit topic de laatste tijd zo gigantisch veel gesproken over randomness. Dat is echt niet normaal.

Misschien omdat ik uit het poker kom dat ik aan randomness gewend ben ofzo.
Ik speel ook poker, en heb voor hearthstone heel veel bloodbowl toernooien gedaan (wat ook strategie en dobbelen is), dus ik ben wel wat gewend ;).

Wat men hier niet kan/wil toegeven is dat het vaak een misplay/verkeerde keuze is geweest in een turn eerder wat leidt tot een verlies en dat toeeigent aan rng.

Ik blijf hearthstone een leuk spelletje vinden, maar kan het soms wel meer dan een maand effe wegleggen...

Mauz1978 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:23:
[...]
Wat men hier niet kan/wil toegeven is dat het vaak een misplay/verkeerde keuze is geweest in een turn eerder wat leidt tot een verlies en dat toeeigent aan rng.
We hebben het hier over het Hearthstone WK met de beste 16 spelers vd wereld. Maar als die mensen veel fouten maken dan zijn het wellicht ook weer niet de beste 16 spelers vd wereld.... :P

Ik volg de games op HWC overigens niet echt, maar krijg wel wat Trolden niveau oddshots mee via Twitch. Wel vermakelijk.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Thijs heeft volgens mij ook in zijn match tegen handsomeguy niet zijn beste hearthstone boven gehaald. De druk dan toch?

Ik vond de rogue game zo passief van hem. Niets van druk, enkel reactief spelen en dan is het normaal dat je aan het kortste eind trekt. Maar als ik zijn hand zag, vond ik dat er tempo moest gespeeld worden: turn 3 SI 7 als vanilla 3/3 spelen, turn 4 Tomb Pillager en je dicteert het tempo van het spel. Die twee dmg later van een gecombo'de SI 7 heeft niets uitgemaakt en toen was hij al achter de feiten aan het aanlopen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als jullie bedoelen dat Blizzard het hele esports exploiteert voor het geld hebben jullie dat goed mis.

Ze maken miljoenen verlies op die producties.

Het geld hiervoor komt gewoon uit de opbrengst van het spel zelf.

De grote prijzenpot, studios, salaris, vliegtickets, hotels, fireside gatherings support etc. etc. kost ze handen vol geld en dat verdienen ze echt niet terug met sponsors of advertenties.

Je kan zeggen dat Hearthstone esports zelf ook een vorm van reclame/advertentie is voor het spel en dat is waar tot op zekere hoogte maar echt wel een stuk minder dan je zou denken. De overgrote meerderheid van de mensen die er naar kijken spelen en kennen het spel namelijk al lang.

Hearthstone is een esport omdat het leuk is om naar te kijken, Blizzard het leuk vindt om te doen en omdat de spelers en community dat vanaf het begin zelf op poten heeft gezet.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:29
PCBaas schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:10:
[...]
[afbeelding]

Totale stats van het deck sinds WotOG release:
[afbeelding]

Stats van deze maand:
[afbeelding]
Net rank 5 geworden in Wild, weer met Tempo Warrior. :*)

De Execute nerf heeft het deck maar heel licht geraakt, de winrate viel nu 1% lager uit, maar met meer games zou dit best wel ~2-3% lager kunnen uitvallen naar zo'n 72% winrate. Soms heb je er namelijk toch wel een game tussen zitten waar de 1 mana hoger kostende Execute flink roet in het eten gooit en je niet meer de play kan maken die je eerst wel kon doen (bijv. turn 6 Execute + Belcher, maar die dan Execute + Acolyte o.i.d. wordt).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w5CaBhE.png

5700X | RX 6600

jmxd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:54:
Als jullie bedoelen dat Blizzard het hele esports exploiteert voor het geld hebben jullie dat goed mis.

Ze maken miljoenen verlies op die producties.
Esports bij Blizzard is letterlijk onderdeel van het marketingbudget. Is overigens voor veel grote partijen zo. Net als dat de bedrijven waar ik voor werk grote feesten/acties etc organiseren om klanten (zowel oude als nieuwe) te enthousiasmeren. Het is allemaal naamsbekendheid, player retention, community involvement etc.

Ze willen graag zien dat HS bovenaan staat op Twitch, dat er op de Tweakers frontpage een artikel komt te staan over HS en het WK etc. Uiteraard om mensen te interesseren in het spel.

Een guildie van mij in wow destijds was lange tijd community manager voor Blizzard in Parijs en de eerste world championship 2v2 werd georganiseerd om WoW te promoten. (Leuk feitje: 2 andere guildies van mij wonnen dat WK en haalden zo 50.000 euro als prijs op.)

Uiteraard zullen ze het bij Blizzard tof vinden dat het toernooi populair is, maar de mannen in pakken beheren de budgetten en die willen gewoon - net als bij elk groot bedrijf - een positieve ROI zien. Zonder inkomsten geen content.

Uit de vacature voor Overwatch eSports manager:
Collaborate with esports leadership to establish product KPIs and measure program success over time.
Product KPIs zijn eigenlijk altijd gericht op financieel succes. Denk aan het aantal maandelijkse actieve spelers en het gemiddelde bedrag dat spelers aan een spel uitgeven. Voor eSports zal Blizzard waarschijnlijk willen zien of een toernooi als HWC voor een piek zorgt in viewership, aantal nieuwe spelers en aantal actieve spelers, waarbij ze graag zien dat deze spelers geld uit geven.

Ik bouw zelf econometrische modellen voor bedrijven om dit soort KPIs inzichtelijk te maken. Ben nu bijvoorbeeld bezig met modellen om zoveel mogelijk ROI uit het marketingbudget te halen van een grote Italiaanse levensmiddelenfabrikant.

[ Voor 23% gewijzigd door xelfer op 30-10-2016 17:52 ]

• mosselmossel
Supergaaf dat Hamster door is met Priest en Pala!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
PCBaas schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:31:
[...]

Net rank 5 geworden in Wild, weer met Tempo Warrior. :*)

De Execute nerf heeft het deck maar heel licht geraakt, de winrate viel nu 1% lager uit, maar met meer games zou dit best wel ~2-3% lager kunnen uitvallen naar zo'n 72% winrate. Soms heb je er namelijk toch wel een game tussen zitten waar de 1 mana hoger kostende Execute flink roet in het eten gooit en je niet meer de play kan maken die je eerst wel kon doen (bijv. turn 6 Execute + Belcher, maar die dan Execute + Acolyte o.i.d. wordt).

[afbeelding]
Vanaf welke rank meet je? Of heb je er echt maar 62 games over gedaan vanaf 17/18?

(ik speel nu voor de taunt-quest een Druid deck met ramp en alleen maar taunts. Krijg ik ook nog 2x facehunter en pirate warrior tegenover me :o d:)b 7(8)7 hi-la-risch!)

[ Voor 10% gewijzigd door Tektoon op 30-10-2016 20:03 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:14
dafuq, speel een ranked match. Sta op winnen. Tegenstander speelt een kaart en ik zie enkel de achterkant zweven op het bord en de pijlen van het aanvallen. Er gebeurt niks en komt ook geen rope. Ik log snel uit en start opnieuw op.... "You lost your last ranked game". Er was geen enkele mogelijkheid dat ik dood zou zijn. Nieuwe bug?

PSN Profile

• DarthDavy
Zoo turn 5 kill. :-) eSports :-)

• PCBaas
Tektoon schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:57:
[...]

Vanaf welke rank meet je? Of heb je er echt maar 62 games over gedaan vanaf 17/18?
In totaal 70 games gedaan vanaf rank 17. 8) Ik had nog wat lopen kloten met Zoo (1-1), Reno Mage (1-3) en Midrange Paladin (0-2), maar daar was ik snel vanaf gestapt om weer verder te gaan met m'n Warrior.

Winstreaks OP! *O*

5700X | RX 6600

Tussen het spelen van Arena door ook wat geranked deze maand. Ik speel vooral Arena omdat ik mijn collectie compleet wil hebben.
Deze maand TGT compleet gemaakt.
Ook zojuist op standaard op rank 5 aangekomen. Tot rang 8 met MiraZoth Roque en Valet Mage. Gisteren en vandaag de laatste zet gegeven door met 9-1 te gaan met onderstaande N'Zoth Warrior.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CqJhrOv.png
Iedereen weet wel dat skill super belangrijk is in HS, en dat gaat verder dan alleen het potje zelf, maar ook deck building, je line up en welke decks je ban en wat je tegen wat speel.
Maar het probleem is dat in 'gelijke' match ups, de invloed van RNG steeds groter is.

Ik ben het verder niet eens dat het spel nu meer RNG is dan ooit, tijdens GvG hadden we ook te maken met Boom bot RNG, Unstable Portal, Shredder enz.

Met de verandering van Yogg zijn de RNG uitkomsten wel minder sterk en is Yogg sowieso minder populair, maar het mag nog steeds minder.

Zo vind ik de discard mechanic nu echt leuk van Warlock, alleen die 3/3 die het veld opgaat wanneer die discarded wordt, dat is gewoon iets wat je niet moet hebben.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Coltaine
DarthDavy schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:55:
80.000 viewers op Twitch, eSports d:)b

Edit: OmegaZero vs Pavel Druid mirror weer een enorm Yogg fest...

[ Voor 15% gewijzigd door Coltaine op 30-10-2016 21:58 ]

• DarthDavy
DarthDavy schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:55:
LOL. En nu tempo mage turn 5 kill. Justice zeker? :+

• Coltaine
whaha, draagt Kibler nou serieus een V-neck onder z'n jasje?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/5yxddx.png

[ Voor 101% gewijzigd door Coltaine op 30-10-2016 22:36 ]

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:32
Coltaine schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:15:
whaha, draagt Kibler nou serieus een V-neck onder z'n jasje?

[afbeelding]
Ik zou niet weten wat daar mis mee is, zeker als je ziet wat de rest normaliter draagt.

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
mensen die RNG in de huidige mate accepteren hebben waarschijnlijk het geluk meer dan 50% van de tijd aan hun zijde.
ik heb daardoor slechts in 20% van de gevallen het geluk aan me zijde. waardoor een matchup die ik in 75% van de gevallen hoor te winnen ik ik nog maar in 45% van de gevallen win.
40/60 zou ik zelf bijna nog prima vinden maar als je zoals ik op het moment dat je HS opstart je al het gevoel heb hoe gaat blizzard me deze keer naaien. dan stop je na 5 potjes omdat je er 4 van de 5 verloren heb door dom geluk.
Yogg die de volledige 12 spell van me tegenstander cast en daarmee de match bepaald en 4 beurten achter elkaar een topdeck van mijn tegenstander die 10x beter is dan de mijne.
en zo kan ik nog wel even door gaan.
ik haal nu vaak aan het einde van de maand even snel rank 5 en daar laat ik het bij.
de rest van de maand probeer ik via tavern brawl me quests te doen en that's it.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Mili schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:27:
mensen die RNG in de huidige mate accepteren hebben waarschijnlijk het geluk meer dan 50% van de tijd aan hun zijde.
ik heb daardoor slechts in 20% van de gevallen het geluk aan me zijde. waardoor een matchup die ik in 75% van de gevallen hoor te winnen ik ik nog maar in 45% van de gevallen win.
40/60 zou ik zelf bijna nog prima vinden maar als je zoals ik op het moment dat je HS opstart je al het gevoel heb hoe gaat blizzard me deze keer naaien. dan stop je na 5 potjes omdat je er 4 van de 5 verloren heb door dom geluk.
Yogg die de volledige 12 spell van me tegenstander cast en daarmee de match bepaald en 4 beurten achter elkaar een topdeck van mijn tegenstander die 10x beter is dan de mijne.
ik haal nu vaak aan het einde van de maand even snel rank 5 en daar laat ik het bij.
de rest van de maand probeer ik via tavern brawl me quests te doen en that's it.
Zo, dat zijn een hoop cijfers en statistieken, jongen!

• Coltaine
Afbeeldingslocatie: https://calgebra2.files.wordpress.com/2013/09/yay-statistics.gif

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Wanneer kunnen we nieuwe champion kiezen?

Edit; Lol blijkbaar kan dat niet ;(

[ Voor 32% gewijzigd door Kasai op 31-10-2016 08:57 ]

Atlas#22744

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mili schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:27:
Ik ben het wel eens met jou hoor. Hearthstone is veel te veel gebaseerd op RNG. Het is normaal voor een kaartspel om RNG te hebben met wat voor kaarten je in je openingshand hebt en van de library trekt. Maar RNG in het spelen van de kaarten en hun effecten is veel zeldzamer en wordt vaak gemeden met spelen.
Blizzard probeert in Heartstone deze RNG te 'balanceren' zodat het eerlijke RNG is. Maar dat ze het nooit echt zijn. Als ik win door RNG dan is het 'leuk' en lach ik maar weet ik dat het geen skill was die mij laat winnen. Als mijn tegenstander wint door RNG geluk dan ben ik gewoon zuur omdat ik weet dat het niet skill waas die mij liet verliezen. Ik leer niets van iemand die wint door RNG. Als ik verlies door iemand die wat skill toont kan ik nog wat leren; goede kaartinteracties of wellicht waarom je beter bepaalde kaarten achter kunt houden of zo.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb een tijd niet meer gespeeld. En nu de World Championship weer bezig is krijg ik er weer zin.

Maar ik verbaas me hoe snel ik weer in het spelletje zit.
Even deck maken van een één of andere template, lezen hoe het deck gespeeld moet worden en gaan.
Bij het openen van een paar packs kreeg ik ook een Golden Mistcaller. Deze ga ik waarschijnlijk dusten maar ik weet nog niet waar in.

Ik weet ook nog niet wat voor deck ik wil spelen. Voorheen had ik altijd een Dragon Palladin deck. Maar nu zit ik met een Malygos Miracle Rogue wat wel redelijk goed aanvoelt.

Het lijkt mij zonde om een Legendary te craften van The Grand Tourney omdat die eertijds gaan vervallen?
Auredium schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:20:
[...]

Ik ben het wel eens met jou hoor. Hearthstone is veel te veel gebaseerd op RNG. Het is normaal voor een kaartspel om RNG te hebben met wat voor kaarten je in je openingshand hebt en van de library trekt. Maar RNG in het spelen van de kaarten en hun effecten is veel zeldzamer en wordt vaak gemeden met spelen.
Dit geldt ook voor bordspellen, niet alleen voor (collectable) card games. Neem een spel als Agricola. Er zit wat RNG in de Occupation / Improvement cards maar daar heb je zelf al keuze in (je kiest er X uit Y random uitgedeelde kaarten, dus je kan synergy zoeken met de andere kaarten en / of je strategie kiezen gebaseerd op de kaarten waar je uit kan kiezen). De nieuwe veld-kaarten zijn weliswaar random neergelegd, maar iedereen wat dat op die 3 velden die 3 kaarten liggen (of later in het spel welke 2 kaarten op welke 2 velden). Verder is alles bekend. Hierdoor is het een enorm skill-based spel, de beste resource-management wint en maar heel zelden is de RNG in de kaarten bepalden.

Als je dat vergelijkt met bv. Catan, zie je al een groot verschil. Doordat resources gedobbeld worden, kun je gewoon door RNG compleet kansloos zijn, ondanks dat je (statistisch gezien) er beter voor staat. De beste uitbreiding voor dat spel is degene waardoor je ook als de RNG tegenzit, je nog resources krijgt.

Catan is dus duidelijk minder skill based dan Agricola. Dit zie je ook terug; Catan spreekt een wijder publiek aan, het is meer casual te spelen (minder tactisch, minder strategisch, minder beurten vooruit plannen vereist voor een kans op de winst).

Dan Hearthstone. Als we even vergelijken met Catan, is wat mij betreft de enige logische conclusie dat HS in de kern een casual spel is. Dat betekent niet dat skill helemaal geen invloed heeft (vooruit denken / plannen zal nog steeds wel wat uitmaken), maar beter spel met een beter deck zal niet altijd de winst opleveren. Het lijkt me duidelijk dat dit een bewuste keuze van Blizzard is. Spelers die een skill-based spel willen spelen kunnen dus klagen wat ze willen, hun wensen sluiten gewoon niet aan bij wat Blizzard op de markt zet met Hearthstone.

<GOT> Zarhrezz#2885

Sta nu 27-2 met Midrange Shaman, echt absurd gewoon hoe sterk dat deck is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:23
Benjamin- schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:59:
beetje goed in wild ook? Ik moet nog even van 15 naar 5 ranken.... mijn Pally deck heeft me nu tot 9 gebracht maar tegen midrange sta ik niet super sterk, hunter en warrior gaat makkelijk....

at your service

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik had de weaponsmasterquest vandaag.. dus maar even Pirate Warrior in elkaar geflanst.. Deed het nog best aardig..

Maar goed, uiteindelijk gaat het toch vervelen dat smorcen.. dus toen de quest gehaald was was het ook wel klaar.
The_Butler schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

beetje goed in wild ook? Ik moet nog even van 15 naar 5 ranken.... mijn Pally deck heeft me nu tot 9 gebracht maar tegen midrange sta ik niet super sterk, hunter en warrior gaat makkelijk....
Geen idee, verwacht dat een aantal andere decks sterker zijn, en zo niet dan zou je toch nog het deck heel flink moeten aanpassen.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Zarhrezz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

Dit geldt ook voor bordspellen, niet alleen voor (collectable) card games. Neem een spel als Agricola. Er zit wat RNG in de Occupation / Improvement cards maar daar heb je zelf al keuze in (je kiest er X uit Y random uitgedeelde kaarten, dus je kan synergy zoeken met de andere kaarten en / of je strategie kiezen gebaseerd op de kaarten waar je uit kan kiezen). De nieuwe veld-kaarten zijn weliswaar random neergelegd, maar iedereen wat dat op die 3 velden die 3 kaarten liggen (of later in het spel welke 2 kaarten op welke 2 velden). Verder is alles bekend. Hierdoor is het een enorm skill-based spel, de beste resource-management wint en maar heel zelden is de RNG in de kaarten bepalden.

Als je dat vergelijkt met bv. Catan, zie je al een groot verschil. Doordat resources gedobbeld worden, kun je gewoon door RNG compleet kansloos zijn, ondanks dat je (statistisch gezien) er beter voor staat. De beste uitbreiding voor dat spel is degene waardoor je ook als de RNG tegenzit, je nog resources krijgt.

Catan is dus duidelijk minder skill based dan Agricola. Dit zie je ook terug; Catan spreekt een wijder publiek aan, het is meer casual te spelen (minder tactisch, minder strategisch, minder beurten vooruit plannen vereist voor een kans op de winst).

Dan Hearthstone. Als we even vergelijken met Catan, is wat mij betreft de enige logische conclusie dat HS in de kern een casual spel is. Dat betekent niet dat skill helemaal geen invloed heeft (vooruit denken / plannen zal nog steeds wel wat uitmaken), maar beter spel met een beter deck zal niet altijd de winst opleveren. Het lijkt me duidelijk dat dit een bewuste keuze van Blizzard is. Spelers die een skill-based spel willen spelen kunnen dus klagen wat ze willen, hun wensen sluiten gewoon niet aan bij wat Blizzard op de markt zet met Hearthstone.
Toevallig speel ik heel boardgames en ook nog wel eens met NK/EK boardgames meegedaan.
Als je Argicola op hoog nivo speelt zal de RNG ook enorm zijn en de start kaarten waarmee je begint al voor een heel groot gedeelte de uitslag bepalen. Maar dan alleen bij goede spelers met ervaring.

Catan is van een heel andere orde, waarbij de start positie ook voor gemiddelde speler al voor +50% de einduitslag bepaalt. 'Serieuze' boardgamers spelen dan ook geen Catan.

Hearthstone met Catan vergelijken vind ik zelf niet fair, bij Hearthstone heb ik veel meer het gevoel dat je het zelf in de hand hebt dan met Catan. Bij hearthstone zie je toch regelmatig de beter spelers boven drijven (kijk maar eens naar ons tweakers toernooitjes om het te zien). Nu ken ik de Catan scene niet maar gok dat daar elk toernooi bijna een random outcome heeft.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Benjamin- schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:59:
Post je deck eens?

SeamusXanthus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Toevallig speel ik heel boardgames en ook nog wel eens met NK/EK boardgames meegedaan.
Als je Argicola op hoog nivo speelt zal de RNG ook enorm zijn en de start kaarten waarmee je begint al voor een heel groot gedeelte de uitslag bepalen. Maar dan alleen bij goede spelers met ervaring.

Catan is van een heel andere orde, waarbij de start positie ook voor gemiddelde speler al voor +50% de einduitslag bepaalt. 'Serieuze' boardgamers spelen dan ook geen Catan.

Hearthstone met Catan vergelijken vind ik zelf niet fair, bij Hearthstone heb ik veel meer het gevoel dat je het zelf in de hand hebt dan met Catan. Bij hearthstone zie je toch regelmatig de beter spelers boven drijven (kijk maar eens naar ons tweakers toernooitjes om het te zien). Nu ken ik de Catan scene niet maar gok dat daar elk toernooi bijna een random outcome heeft.
Waarom ik Agricola noem is inderdaad omdat het een NK/EK spel is, het zit voldoende in de 'skill hoek'. Er zijn er meer, maar vaak minder bekend. Er zitten er ook bij waar de RNG nog minder is; in het begin heb je een bidding op start-kaarten, turn order, etc. Daarna is er niets meer random.

Als ik naar HS kijk, is start-hand al erg bepalend; als je 3 of 4 on-curve kaarten hebt, is er grote kans dat je het wel wint. Dat ligt wat mij betreft dichter bij Catan dan bij Agricola. Combineer dat met een RNG op elke beurt in de vorm van een card draw (de RNG wordt daar elke beurt iets kleiner, maar nog altijd meer RNG dan elke beurt een 2d6 roll zoals bij Catan) en dan nog de RNG die bij het spelen van een hoop kaarten in het spel komt, dan is het verschil wat mij betreft toch niet zo heel groot.

Daarnaast is er nog de rock-paper-shotgun insteek van HS, waardoor de outcome (los van skill, draw en RNG) al grotendeels bepaald is door de match-up. Klinkt toch een beetje als die 50% van Catan =)

<GOT> Zarhrezz#2885

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Zarhrezz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Waarom ik Agricola noem is inderdaad omdat het een NK/EK spel is, het zit voldoende in de 'skill hoek'. Er zijn er meer, maar vaak minder bekend. Er zitten er ook bij waar de RNG nog minder is; in het begin heb je een bidding op start-kaarten, turn order, etc. Daarna is er niets meer random.

Als ik naar HS kijk, is start-hand al erg bepalend; als je 3 of 4 on-curve kaarten hebt, is er grote kans dat je het wel wint. Dat ligt wat mij betreft dichter bij Catan dan bij Agricola. Combineer dat met een RNG op elke beurt in de vorm van een card draw (de RNG wordt daar elke beurt iets kleiner, maar nog altijd meer RNG dan elke beurt een 2d6 roll zoals bij Catan) en dan nog de RNG die bij het spelen van een hoop kaarten in het spel komt, dan is het verschil wat mij betreft toch niet zo heel groot.

Daarnaast is er nog de rock-paper-shotgun insteek van HS, waardoor de outcome (los van skill, draw en RNG) al grotendeels bepaald is door de match-up. Klinkt toch een beetje als die 50% van Catan =)
Als ik tegen bijvorobeeld Thijs speel verlies ik waarschijnlijk minimaal 70% van de tijd (en dan ben ik positief). En ik speel elke maand tot minimaal rank 5 (één keer legend). Dus zit ik bij de beste 10% spelers minimaal (vind ik zelf dan ;) ). Dus gemiddelde spelers (rank 15-20) zullen nog veel vaker verliezen van Thijs.

Die 50/50 waar je naar refereert ben ik het dan ook totaal niet mee eens. Alleen LIJKT het zo omdat je op esport nivo zit te kijken. Maar als je Argicola op WK nivo gaat spelen zul je ook winpercentages krijgen die dicht bij de 50% zitten en dan zul je zien dat degene met de betere startkaarten zal winnen.
SeamusXanthus schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:09:
[...]

Als ik tegen bijvorobeeld Thijs speel verlies ik waarschijnlijk minimaal 70% van de tijd (en dan ben ik positief). En ik speel elke maand tot minimaal rank 5 (één keer legend). Dus zit ik bij de beste 10% spelers minimaal (vind ik zelf dan ;) ). Dus gemiddelde spelers (rank 15-20) zullen nog veel vaker verliezen van Thijs.

Die 50/50 waar je naar refereert ben ik het dan ook totaal niet mee eens. Alleen LIJKT het zo omdat je op esport nivo zit te kijken. Maar als je Argicola op WK nivo gaat spelen zul je ook winpercentages krijgen die dicht bij de 50% zitten en dan zul je zien dat degene met de betere startkaarten zal winnen.
Dat vergelijk vind ik dan weer niet eerlijk...het eSports niveau is niet de top 10% van de wereld...dat is de top 0.1% (of minder). Hoe liggen de win rates op dit soort toernooien? Ik gok ook niet zo ver van de 50%.

Waar het verschil zit is de win rates van eSports / WK / EK niveau spelers vs. de gemiddelde speler. Als je dat soort uitslagen zou beschouwen, denk ik dat je voor Agricola richting de 80-20 of zelfs 90-10 gaat, voor Catan 60-40 en HS daar ergens tussenin...mijn verwachting is dan meer richting de 60-40 dan de 80-20.

<GOT> Zarhrezz#2885

• DarthDavy
Sorry, kon het niet laten

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/1da6r4.jpgvia Imgflip Meme Generator

[ Voor 50% gewijzigd door DarthDavy op 31-10-2016 15:04 ]

• Xanthian
Een Yogg-saron die een verloren match toch nog weet winnen... niet interessant.
Een Yogg-fail die zichzelf silenced met de eerste kaart zichzelf omlegt met Pyroblast... priceless.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik vond in de WC de Yogg die zichzelf omtoverde in een boar bij de eerste cast ook wel briljant :D

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:14
Hmm, zoals altijd zorg ik ervoor dat ik mijn quests op tijd klaar heb en nooit goud misloop. Ik heb dus altijd om 00:00 minimaal 1 lege spot. Vandaag al mijn quests gedaan in de middag dus 0 quests in de log.

Krijg ik om 23:00 uur zomaar een quest, zal wel van wintertijd komen dacht ik. Ik restart mijn client, krijg een 2e quest! Nu net om 00:00 krijg ik mijn 3e quest!! Dankje blizzard, another 160 gold in the pocket :D

PSN Profile

• jmxd
  • Niet online
Royy90 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 00:04:
Hmm, zoals altijd zorg ik ervoor dat ik mijn quests op tijd klaar heb en nooit goud misloop. Ik heb dus altijd om 00:00 minimaal 1 lege spot. Vandaag al mijn quests gedaan in de middag dus 0 quests in de log.

Krijg ik om 23:00 uur zomaar een quest, zal wel van wintertijd komen dacht ik. Ik restart mijn client, krijg een 2e quest! Nu net om 00:00 krijg ik mijn 3e quest!! Dankje blizzard, another 160 gold in the pocket :D
Scamaz!!
Zal ik vanavond eens doen. Als ik vergeet moet je maar dit bericht quoten, dan vergeet ik het vast niet meer. :)

• Xanthian
Kasai schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:43:
Wanneer kunnen we nieuwe champion kiezen?

Edit; Lol blijkbaar kan dat niet ;(
Kan blijkbaar weer wel.
https://twitter.com/PlayH...status/793137062903885824

Omdat ik weer na een lange tijd weer was begonnen ben gisteren avond in 3 uurtjes van 25 naar 17 gegaan.
Toch nog even een reward meegepakt.

Op dit moment speel ik voornamelijk Miracle Rogue met Malygos.
Ik maak nog echt teveel fouten waardoor ik het soms flink verkloot.

Maar zo'n combo aan het einde met Malygos is toch heel bevredigend.
Het beste wat ik kon doen was 25 damage in 1 turn.

Deck: http://www.hearthpwn.com/...s-rogue-elegance-standard

• Kasai

Kasai

Legendary

Als ik klik op choose, zie ik dat ik Thijs heb gekozen.

Dit dus; https://twitter.com/PlayH...status/793149561279619072

[ Voor 11% gewijzigd door Kasai op 01-11-2016 08:09 ]

Atlas#22744

• Xanthian
Kasai schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:09:
[...]

Als ik klik op choose, zie ik dat ik Thijs heb gekozen.

Dit dus; https://twitter.com/PlayH...status/793149561279619072
Oh, dus als je al hebt gekozen kan je het niet meet aanpassen
Hearthstone ‏@PlayHearthstone 13h13 hours ago

@JockyRhonson If you have already voted during the first voting period, your vote cannot be changed.

• Coltaine
Het nieuwe seizoen gestart met Questing Miracle Rogue, heerlijk deck, vanaf beurt 2 heb je zoveel keuzes die je kunt maken

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Vorige maand toch nog op rank 6 uitgekomen in Wild met een oudewetse Secret Pala, dit met ongeveer 50 potjes dus niet heel slecht
Kijken wat deze maand gaat brengen, in ieder geval wat meer tijd erin stoppen

• Coltaine

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 15:21
Nu met propere thumbnail

En nummer 3:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FOzJ4Kvl.jpg

Edit: wat lagere resolutie bijgevoegd.. :)

[ Voor 106% gewijzigd door Gropah op 01-11-2016 21:25 ]

• jmxd
  • Niet online
Doe eens ff niet een 6000x9000 plaatje posten

• mosselmossel
Ben ik de enige die dat soort dingetjes niet zo interessant vindt?
Ik wacht wel op vrijdag.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
Haha, che0nsu ofzoiets haalt de volgende ronde. Grappig, ik had gestemd op de meest vreemd uitziende kerel ipv skills :D

• mosselmossel
Speelde vorig seizoen hetzelfde deck. Alleen een Mana Tide en Feral vervangen voor twee Fire Elementals.

Tomski1986 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:12:
Haha, che0nsu ofzoiets haalt de volgende ronde. Grappig, ik had gestemd op de meest vreemd uitziende kerel ipv skills :D
Denk dat het uiteindelijk ook niet te voorspellen is wie de games wint. Ik had op die gast met dat gekleurde haar gestemd :D.

• Xanthian
Net je deck geprobeerd, werkt super.
Ik doe -1 Mana Tide Totem en -1 Thunder Bluff Valiant omdat ik die niet heb.
Deze vervangen door Fire Elementals.

Één vraagje toch nog, waarom Harrison Jones?

• Coltaine
Xanthian schreef op woensdag 02 november 2016 @ 06:35:
[...]

Één vraagje toch nog, waarom Harrison Jones?
Tech card voor de mirror match (2 kaarten op de tweede Spirit Claw), voor de CW match (Gorehowl) en Secret Hunter is nu overal (trigger alle secrets en stop die oneindige boog in een museum).

Ik gebruik zelf exact die lijst van Benjamin maar heb een Mana Tide vervangen door Bloodlust en de Tuskarrs door 2 Fire Elementals. Er zit genoeg draw in het deck en Bloodlust helpt enorm tegen CW. Tuskarr is sinds de nerf alleen goed in een Totem Shaman deck.

[ Voor 24% gewijzigd door Coltaine op 02-11-2016 08:16 ]

• mosselmossel
Coltaine schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:35:
[...]

Tuskarr is sinds de nerf alleen goed in een Totem Shaman deck.
Tuskarr blijft een geweldige kaart. In alle shaman-decks

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik let ff niet op en voor je het weet ligt Thijs gewoon uit het toernooi.. daar gaan mn champion packs XD

• Xanthian
mosselmossel schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:33:
[...]

Tuskarr blijft een geweldige kaart. In alle shaman-decks
Ik vind Tuskarr ook wel goed. Helpt ook wel met de mana curve in het begin.
Goede synergy met Thunderbluff Valiant en Thing from the Deep.

Misschien dat ik Harisson Jones vervang door Ragnaros.

edit:
Nu ik weer wat bezig ben met Hearthstone begrijp ik wel waarom sommige mensen commentaar hebben op de RNG. Gisteren toch weer twee potjes gewonnen die ik eigenlijk had moeten verliezen. Maar ja, soms zit het mee en soms zit het tegen.

[ Voor 30% gewijzigd door Xanthian op 02-11-2016 10:34 ]

• Coltaine
In de meeste lijsten na de nerf is Tuskarr vervangen door Ferals.

Een snelle versie heeft meer aan bijv. een Argent Horserider en een langzame versie heeft meer aan Fire Elementals. Tuskarr is geen slechte kaart, maar Midrange Shaman heeft zoveel extreem goede kaarten dat "geen slechte kaart" niet echt een plaats heeft in het deck wat mij betreft.

Edit: Noe heeft trouwens na 15 uur al Legend bereikt met dit deck:
http://imgur.com/a/OagQS

* 1 Lightning Storm. Turned to be competely enough for mirrors and made other matchups better.
* 1 Argent Horserider. Awesome card for the turns you cant afford to overload yourself. Great against tempomage 2-drops and Azure drakes (with Flametongue).
* Barnes. Not really game-changing with this deck since you dont have a lot of great cards besides Rag, but I think its super important to have a solid 4-drop.
* No Bloodlust. Really bad in mirrors, vs zoo and tempomages. Usually unplayable vs aggro hunters.

[ Voor 49% gewijzigd door Coltaine op 02-11-2016 10:46 ]

• Xanthian
Even een ander vraagje.

Heeft het zin om nog packs te kopen van de Grand Tourney?
Er zijn nog een aantal kaarten die ik eigenlijk wel wil hebben.

Dat zijn:

1x Cabalist Tome,
2x Arcane Blast
1x Justicar Truehearth.

Daarnaast zijn er nog genoeg Classic Legendaries die ik wil hebben en nog enkele kaarten uit Whispers of the Old God, zoals:

Fandral Staghelm
Forbidden Healing
N'zoth the Corruptor
Scaled Nightmare

Classic Legendaries die ik nog wil hebben:
Grommash Hellscream
Edwin vanCleef
Tirion Fordring
Lord Jarraxus
Cairne Bloodhoof.
Xanthian schreef op woensdag 02 november 2016 @ 06:35:
[...]Één vraagje toch nog, waarom Harrison Jones?
Weapon classes zijn enorm populair wat de kaart zeer sterk maakt, een Ooze of Bloodlust zijn goede alternatieven.
Coltaine schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:35:
Ik gebruik zelf exact die lijst van Benjamin maar heb een Mana Tide vervangen door Bloodlust en de Tuskarrs door 2 Fire Elementals. Er zit genoeg draw in het deck en Bloodlust helpt enorm tegen CW. Tuskarr is sinds de nerf alleen goed in een Totem Shaman deck.
Effectief is dit gewoon een Totem Shaman. Je zou nog meer totem effecten er in kunnen doen, maar dat zou het deck in het algemeen zwakker maken. Er zitten in dit deck een hoop totems, wat niet alleen Thunder Bluff sterker maakt, maar ook bijvoorbeeld Flametongue.
Daarnaast geeft het je meer kans om Spellpower te krijgen en zet je je vijand gewoon onder meer druk, mijn totems pakken vaak gewoon weapon hits of spells, omdat ze op het veld laten gewoon te gevaarlijk is.

Xanthian schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:23:
Even een ander vraagje.

Dat zijn:

1x Cabalist Tome,
2x Arcane Blast
1x Justicar Truehearth.

Daarnaast zijn er nog genoeg Classic Legendaries die ik wil hebben en nog enkele kaarten uit Whispers of the Old God, zoals:

Fandral Staghelm
Forbidden Healing
N'zoth the Corruptor
Scaled Nightmare

Classic Legendaries die ik nog wil hebben:
Grommash Hellscream
Edwin vanCleef
Tirion Fordring
Lord Jarraxus
Cairne Bloodhoof.
Zou een beetje oppassen aangezien volgende week we waarschijnlijk weten hoe de volgende expansion er uit gaat zien.

De classic legendary's zijn stuk voor stuk het waard om te craften behalve Cairne in mijn ogen.

Oh en Cabalist tome is ook WoTG :)

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Xanthian
beuker19 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:54:
[...]

Zou een beetje oppassen aangezien volgende week we waarschijnlijk weten hoe de volgende expansion er uit gaat zien.

De classic legendary's zijn stuk voor stuk het waard om te craften behalve Cairne in mijn ogen.

Oh en Cabalist tome is ook WoTG :)
Ah ja, ik zie het. Ik zal het even aanpassen.

Misschien gewoon packs kopen van de laatste expansion en de dust gebruiken voor legendaries.
Maar ik heb echt geen zin om 800 dust uit te geven voor Arcane Blasts....
Eens. Cairne kan wel weer interessant worden indien we de nodige deathrattle krijgen waardoor N'Zoth weer sterker wordt, maar anders is het toch wel zonde.

Verder zijn TGT kaarten wel tricky, het zal nog wel een tijdje duren voordat ze er uit gaan (denk aan iets van maart 2017), maar tenzij je echt absoluut decks wilt spelen waarvoor je die kaarten nodig hebt, dan zou ik ze laten.

Tevens zou ik ook geen Scaled Nightmare craften, volgens mij bestaan er geen echt sterke decks met deze kaart.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:54
Xanthian schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:23:
De kans dat je net die epic of legendary kaart trekt is heel klein. Ze kunt ze beter craften en dan maakt het dus niet uit van welke set je dust maakt.

Ik zelf open alleen Classic packs, omdat daar de meeste legendaries en epics in zitten die ik nog wil. De uitbreidingssets open ik tot ik de meeste commons en rares wel heb en ik net een legendary getrokken heb (zo'n pack of 40), daarna craft ik wat ik wil en ga ik terug naar Classic packs. Op die manier weet ik zeker dat ik nooit uitbreidingskaarten trek die ik al gecraft heb.

[ Voor 2% gewijzigd door 108rogar op 02-11-2016 12:21 . Reden: pity timer ]

Benjamin- schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:05:
Tevens zou ik ook geen Scaled Nightmare craften, volgens mij bestaan er geen echt sterke decks met deze kaart.
Het is een enorme fun kaart...met Priest dik lachen als je 'em met Divine Spirit -> Inner Fire speelt. Next turn 32/16, remove or die })

Daarnaast is het een kaart die gewoon niet genegeerd kan worden...een 8 health (spell) taunt dus voor 6 mana. Zeker niet de beste kaart in het spelletje, maar in combinatie met +x attack erg gevaarlijk.

<GOT> Zarhrezz#2885

Kaart begrijp ik, maar goed is die niet. Maargoed als iemand hem leuk vindt, dan is dat natuurlijk voldoende reden om te craften.

• Xanthian
Eens. Cairne kan wel weer interessant worden indien we de nodige deathrattle krijgen waardoor N'Zoth weer sterker wordt, maar anders is het toch wel zonde.

Verder zijn TGT kaarten wel tricky, het zal nog wel een tijdje duren voordat ze er uit gaan (denk aan iets van maart 2017), maar tenzij je echt absoluut decks wilt spelen waarvoor je die kaarten nodig hebt, dan zou ik ze laten.

Cairne staat ook niet héél hoog op mijn lijstje, maar ik vind het wel een fijne kaart voor board control.
En zeker met N'zoth zit er wel wat potentie

Arcane Blast heb ik nodig om mijn Tempo Mage deck een beetje op niveau te krijgen. Ik mis bovendien ook nog Rhonin, maar dat is een late game kaart die ik niet echt nodig heb,

Zou Twilight Guardian een betere dragon kaart zijn dan?
108rogar schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:20:
[...]

De kans dat je net die epic of legendary kaart trekt is heel klein. Ze kunt ze beter craften en dan maakt het dus niet uit van welke set je dust maakt.

Ik zelf open alleen Classic packs, omdat daar de meeste legendaries en epics in zitten die ik nog wil. De uitbreidingssets open ik tot ik de meeste commons en rares wel heb (pack of 40), daarna craft ik wat ik wil en ga ik terug naar Classic packs. Op die manier weet ik zeker dat ik nooit uitbreidingskaarten trek die ik al gecraft heb.
Alleen Classics openen vindt ik wel een goed idee.
Alleen heb ik daar alle normals en rares al. Mist nog een enkele epic en aardig wat Legendaries.
Twilight Guardian is zeker een must have voor Dragon decks, enorme value, goed tegen aggro en eigenlijk gewoon onmisbaar.

Rhonin is te zwak, leuke kaart en in de lategame met bijv Antonidas, Malygos etc werkt die leuk, maar die keren dat die te traag is komt veel vaker voor dan wanneer die je de game helpt winnen.

Arcane Blast is een enorm sterke kaart, toch zou ik nog wel even wachten, want stel dat er een andere kaart* komt die hem minder aantrekkelijk maakt, dan zou je de dust kunnen besparen.
*Dit kan zowel een goedkope spell zijn, als kaarten die diverse spellpower kaarten vervangen, gezien deze Arcane Blast zo goed maakt.

• Xanthian
Benjamin- schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:22:
Twilight Guardian is zeker een must have voor Dragon decks, enorme value, goed tegen aggro en eigenlijk gewoon onmisbaar.

Rhonin is te zwak, leuke kaart en in de lategame met bijv Antonidas, Malygos etc werkt die leuk, maar die keren dat die te traag is komt veel vaker voor dan wanneer die je de game helpt winnen.

Arcane Blast is een enorm sterke kaart, toch zou ik nog wel even wachten, want stel dat er een andere kaart* komt die hem minder aantrekkelijk maakt, dan zou je de dust kunnen besparen.
*Dit kan zowel een goedkope spell zijn, als kaarten die diverse spellpower kaarten vervangen, gezien deze Arcane Blast zo goed maakt.
Bedankt voor de uitleg. Twilight Guardian craft ik misschien nog wel. Maar dat is ook een TGT kaart.
Arcane Blast wachten ik nog wel even mee. Nu nog beslissen of ik een paar nutteloze legendaries ga dusten of niet.

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 17:04
(...)Verder zijn TGT kaarten wel tricky, het zal nog wel een tijdje duren voordat ze er uit gaan (denk aan iets van maart 2017), maar tenzij je echt absoluut decks wilt spelen waarvoor je die kaarten nodig hebt, dan zou ik ze laten.
(...)
Ik dacht dat BRM, TGT en LoE allemaal op 1 januari uit Standard verdwijnen. Ze hebben Standard toch aangepast om alleen kaarten uit dit en vorig kalenderjaar toe te staan?

• Kasai

Kasai

Legendary

BramSd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:40:
[...]

Ik dacht dat BRM, TGT en LoE allemaal op 1 januari uit Standard verdwijnen. Ze hebben Standard toch aangepast om alleen kaarten uit dit en vorig kalenderjaar toe te staan?
Year of the Kraken is begonnen toen Whispers of the Old Gods uit kwam, ze hebben ook aangegeven dat ze maar 1 keer per jaar rouleren. Dus zelfde tijd als dat Year of the Kraken is begonnen, start het nieuwe 'jaar' en rouleren ze dus oude expansions eruit (BRM, TGT en LoE).

Atlas#22744

• Xanthian
Kasai schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:45:
[...]

Year of the Kraken is begonnen toen Whispers of the Old Gods uit kwam, ze hebben ook aangegeven dat ze maar 1 keer per jaar rouleren. Dus zelfde tijd als dat Year of the Kraken is begonnen, start het nieuwe 'jaar' en rouleren ze dus oude expansions eruit (BRM, TGT en LoE).
Ik ga BRM wel missen. Zitten zulke geweldige en leuke legendaries in zoals Emperor Thaurissan, Neferian, Chromaggus. Ook een hoop dragon kaarten ga ik missen.

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft bijna elke Malygos deck Emperor erin zitten. Dat maakt juist bepaalde combo's zo sterk.

• Kasai

Kasai

Legendary

Xanthian schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:49:
[...]

Ik ga BRM wel missen. Zitten zulke geweldige en leuke legendaries in zoals Emperor Thaurissan, Neferian, Chromaggus. Ook een hoop dragon kaarten ga ik missen.

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft bijna elke Malygos deck Emperor erin zitten. Dat maakt juist bepaalde combo's zo sterk.
De draken ga ik ook missen, maar Emperor niet, ben wel klaar met de combo decks die mogelijk zijn door deze kaart :)

Atlas#22744

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of er komen tzt in de uitbreiding een aantal kaarten welke wel heel toevallig dezelfde soul hebben (een mana reduction minion en kaartgenererende draken). B)

{signature}

Kasai schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:51:
[...]

De draken ga ik ook missen, maar Emperor niet, ben wel klaar met de combo decks die mogelijk zijn door deze kaart :)
Ik vind Emperor juist de best ontworpen kaart in HS tot nu toe. Het is een kaart die zoveel extra mogelijkheden aan het spel toevoegt, maar op zichzelf niet OP is.

• mosselmossel
Coltaine schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:44:

Edit: Noe heeft trouwens na 15 uur al Legend bereikt met dit deck:
http://imgur.com/a/OagQS

* 1 Lightning Storm. Turned to be competely enough for mirrors and made other matchups better.
* 1 Argent Horserider. Awesome card for the turns you cant afford to overload yourself. Great against tempomage 2-drops and Azure drakes (with Flametongue).
* Barnes. Not really game-changing with this deck since you dont have a lot of great cards besides Rag, but I think its super important to have a solid 4-drop.
* No Bloodlust. Really bad in mirrors, vs zoo and tempomages. Usually unplayable vs aggro hunters.
Mijn midrange shaman naar deze aangepast om te kijken. Met 8-1 van rank 19 naar 15, in no time. Is natuurlijk short run, maar het oog ijzersterk.EN inderdaad, die Argent Horserider uit Barnes trekken heeft ook al gewerkt.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
xelfer schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:09:
[...]
Ik vind Emperor juist de best ontworpen kaart in HS tot nu toe. Het is een kaart die zoveel extra mogelijkheden aan het spel toevoegt, maar op zichzelf niet OP is.
Check. Body middelmatig, geen charge of andere synergieloos keyword, geen direct face damage, geen gegarandeerde matchwinner bij topdeck, geen RNG. Een van de leukste soft taunts. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 02-11-2016 23:18 ]

{signature}

BramSd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:40:
[...]

Deze gaan er uit bij de eerste uitbreiding van 2017. Dit zou al in januari kunnen zijn, maar is zeer onwaarschijnlijk gezien we nog een uitbreiding krijgen dit jaar. Zal dan waarschijnlijk maart of april worden. Maar een datum staat er iig niet voor.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Hmmm... had vanmorgen een brawl tegen een Warlock met een Dreadsteed met auto taunt... Nou, probeer die maar eens weg te krijgen als je geen silence in je brawl deck hebt... :( Was wel één van de beste brawl decks die ik gisteren en vanmorgen ben tegengekomen, zat verder nog een Hellfire, Power Overwhelming en wat van die Demon buffs in dat deck...

• Coltaine
Ja, die brawl was na 5 minuten al opgelost, jammer want het idee is prima

• Xanthian
The_Big_Easy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:41:
Hmmm... had vanmorgen een brawl tegen een Warlock met een Dreadsteed met auto taunt... Nou, probeer die maar eens weg te krijgen als je geen silence in je brawl deck hebt... :( Was wel één van de beste brawl decks die ik gisteren en vanmorgen ben tegengekomen, zat verder nog een Hellfire, Power Overwhelming en wat van die Demon buffs in dat deck...
Ik heb vanmorgen een deck gebruikt met silence priest. Dingen zoals Exploding Sheep, Lightwell, Mass Dispell, silence, Ancient Watcher, Owl e.d. werkte zeer goed. Ook summoning stone is erg goed voor de late game. Met priest kan je namelijk aardig tijd rekken.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:22

Nitai

Live the life you love.

Ik had een Lock quest dus ik had dreadsteed er ook in, samen met een Imp Gang boss, Mind Control Tech, Floating Watcher, Kara Kazham! (allemaal taunts), Imp-losion (ook allemaal taunts), Grim Patron. Erg leuk, ook als je Dreadsteed niet trekt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 17:04
Ik heb het opgelost met een C'Thun Priest die Silence, Ironbeak Owl en Mass Dispel runt. Daarnaast wat standaard C'Thun buff minions en de leukste tech kaart van allemaal: Grim Patron.

Makkelijke pack was dat.

• The_Butler
wat dachten jullie van Evolve (alles kan lomp nog een keer aanvallen) Barnes met Sylvanas (dank je dread steed) een silence, en nog wat meer tech kaarten, Ik heb denk ik maar twee potjes gewonnen zonder dat de concede knop was gebruikt door de tegenstander....

at your service

• Xanthian
The_Butler schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:56:
wat dachten jullie van Evolve (alles kan lomp nog een keer aanvallen) Barnes met Sylvanas (dank je dread steed) een silence, en nog wat meer tech kaarten, Ik heb denk ik maar twee potjes gewonnen zonder dat de concede knop was gebruikt door de tegenstander....
Evolve is wel een leuke.

Die kaart speelde ik een tijdje geleden ook.
Had een heel boord vol met allemaal minions, klaar om aan te vallen. Ik kwam alleen net wat damage tekort voor Lethal. Dus ik gebruik Evolve, kom ik erachter dat ze niet meer kunnen aanvallen :(

Dus ja, zo noob ben ik.

• The_Butler
Xanthian schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:51:
[...]

Evolve is wel een leuke.

Die kaart speelde ik een tijdje geleden ook.
Had een heel boord vol met allemaal minions, klaar om aan te vallen. Ik kwam alleen net wat damage tekort voor Lethal. Dus ik gebruik Evolve, kom ik erachter dat ze niet meer kunnen aanvallen :(

Dus ja, zo noob ben ik.
Eerst zo efficient mogelijk aanvallen en dan pas evolve ;) Denk ook na aan de "prijs" van tokens; pantry spider geeft twee 3 mana minions (3 met Bran) - Barnes doet hetzelfde met zijn "token".

at your service

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:54
Ik moet 'm nog doen, maar volgens mij is Mekgineer Thermaplugg instant win tegen Dreadsteeds. :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:45
Morgen start Blizzcon weer. Hier het topic daarvoor: :)

Blizzcon 2016

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Hier nog Hearthstone spelers die naar de BlizzCon barcraft gaan morgen in Utrecht? Iedereen krijgt een Hearthstone goodie, dus sowieso de moeite waard!
https://www.facebook.com/events/844851985652433/?ti=cl

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2016 20:19 ]

• PCBaas
Nieuwe expansion = Ninjas vs Pirates? http://www.hearthpwn.com/...ansion-ninja-vs-pirate#c1

We gaan het als het goed is morgen zien rond 20:30 uur! oOo

5700X | RX 6600

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-01 10:10
weet iemand een makkelijke deck voor Brawl?

ik ben te lui om er een aan te maken maar ik wil wel een gratis pack :P

nothing stops this train

Kol Nedra schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:11:

Priest met Deathrattles, Barnes, Resurrect en silence kaarten enzo werkt prima.

• Coltaine
Kol Nedra schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:11:

Ik sta hiermee 5-0

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/8vzwwl.jpg

Pagina: 1 ... 103 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.