Battletag: Iigy#2192
Je krijgt ze gratisSeamusXanthus schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:23:
Wel jammer dat het TGT packs zijn. Geloof niet dat ik op veel kaarten uit die set zit te wachten.
Atlas#22744
Rare is dat er vandaag wel wordt gespeeld; http://us.battle.net/hearthstone/en/esports/schedule/
Maar er staat niet bij wie, lekker duidelijk.
Edit; op de blizzcon site staat het wel duidelijk; https://blizzcon.com/en-us/schedule#thu-oct-27
[ Voor 16% gewijzigd door Kasai op 26-10-2016 14:41 ]
Atlas#22744
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ah, die is tenminste echt duidelijk, thanks.Tektoon schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:05:
Er is ook een HS pagina op de blizzcon site met schedule èn matches. Daar zie je ook wie er de eerste en tweede pot speelt. Klik.
Atlas#22744
Ik volg je argument hier niet.Coltaine schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:56:
[...]
Ik heb het over consistente win rate, niet over een win streak.
Zie deze post
https://m.reddit.com/r/CompetitiveHS/comments/3b8eby
En met name deze comment:
https://m.reddit.com/r/Co...ts/3b8eby/comment/csk765i
FYI Blizzard heeft een keer vrijgegeven dat de hoogste consistente winrate over een heel seizoen ooit 68% is, door Ostkaka met, inderdaad, Patron Warrior. De seizoenen daarna is niemand boven de 65% uitgekomen.
1. Dat bericht zegt niets over winrates met bepaalde decks.
2. Winrate over een heel seizoen zegt wederom niets over winrates met bepaalde decks.
Geen enkele pro gaat 1 super goed deck spelen en verder niets, werkelijk niemand doet dat, ten eerste omdat je in tournaments niet mer 1 maar met 4+ decks speel, plus de beste spelers zijn constant bezig met het aanpassen van decks.
Lifecoach heb ik bijvoorbeeld een week lang hetzelfde type deck zien spelen, bepaalde versies kwamen niet boven de 55%, andere versies rond de 65% en andere weer boven de 70%. Gemiddeld kwam hij wel niet aan 65% gemiddeld, maar dat kwam dus door zijn zoektocht naar zo'n deck.
Dus zou een pro exclusief een bepaald deck spelen (liefst niet op stream, anders weet iedereen straks het deck + streamsnipers), dan is 70%+ zeker wel haalbaar.
En nee, dan hebben we het niet over winstreaks. Winstreaks zijn sowieso 100%, maar daarbij heb ik wederom Lifecoach een winrate van ruim over de 70% zien halen, met iets van 150 games. Dat hij dan zijn gemiddelde winrate van die maand 'verziekt' met probeersels enz, zegt helemaal niets.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Dan wordt er wel vandaag al gespeeld toch alleen niet door Thijs, of zie ik dat verkeerd?Tektoon schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:05:
Er is ook een HS pagina op de blizzcon site met schedule èn matches. Daar zie je ook wie er de eerste en tweede pot speelt. Klik.
[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 26-10-2016 16:36 ]
Something under the bed is drooling
Op welke rank? en verder kun je natuurlijk pech hebben dat je wat mindere matchups tegenkomt.Dr0ppFTW schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:26:
Ik doe waarschijnlijk iets helemaal verkeerd, maar met temp mage/nzoth rogue haal ik een betere winrate dan met shaman. Ik vind sowieso dat Midrange velen malen chiller is dan de agro versie van hiervoor.
Zelf vind ik bijna elke Shaman vervelend die ik tegen kom en speel daarom bijna ook niet meer behalve voor mijn quests.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ja, constant tussendoor een beetje geprobeerd tussen 21 en 10 dit seizoen. Moet trouwens ook zeggen dat het soms lijkt alsof tegenstanders dan ook altijd op het goede moment de goede totem rollen etc. (Maar dat is misschien ook maar net wat bijblijft.) Terwijl wanneer ik met tempomage speel mijn arcane missiles en flamewaker hits vaak juist wel de goede kant op gaan. Mijn geluk ligt gewoon meer bij mage denk ikbeuker19 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:44:
[...]
Op welke rank? en verder kun je natuurlijk pech hebben dat je wat mindere matchups tegenkomt.
Zelf vind ik bijna elke Shaman vervelend die ik tegen kom en speel daarom bijna ook niet meer behalve voor mijn quests.
Zo zie ik dat ook. Als Thijs wint speelt 'ie vr 28 z'n tweede pot en bij verlies za 29 pas. Allen om 18:00 CEST.Mauz1978 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:17:
[...]
Dan wordt er wel vandaag al gespeeld toch alleen niet door Thijs, of zie ik dat verkeerd?
Vanavond is handsomeguy vs Cydonia. Ik begrijp dat het een vrij sterke poule is dus ik hoop dat 'ie er doorheen komt.
Voor wie er nog geen champion heeft geselecteerd om gratis pakjes dust te vangen (of: wiens champion de top 8 niet haalt - dan mag je nog een keer kiezen): dat kan weer tussen 31 oktober en 3 november. Hier
Iemand de uitleg van Woo meegekregen zojuist? Bij de veranderingen voor het komende jaar staat het bovenstaande. Dat betekent dan ook: geen 'wk-finale' op Blizzcon meer.Yong Woo schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:45:
[...]
This also means that the next World Championship will take place at the end the upcoming Standard year in early 2018.
Blog hier.
[ Voor 25% gewijzigd door Tektoon op 26-10-2016 18:01 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
68% winrate is wel echt bizar laag voor een eSports gameColtaine schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:56:
[...]
Ik heb het over consistente win rate, niet over een win streak.
Zie deze post
https://m.reddit.com/r/CompetitiveHS/comments/3b8eby
En met name deze comment:
https://m.reddit.com/r/Co...ts/3b8eby/comment/csk765i
FYI Blizzard heeft een keer vrijgegeven dat de hoogste consistente winrate over een heel seizoen ooit 68% is, door Ostkaka met, inderdaad, Patron Warrior. De seizoenen daarna is niemand boven de 65% uitgekomen.
Yep, de draw is een enorme factor, kijk maar eens naar de HWC op dit momentxelfer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:44:
[...]
68% winrate is wel echt bizar laag voor een eSports game.
Topdecked fireball win gevolgd door een turn 4 concede game met 2 troggs en een golem...
[ Voor 14% gewijzigd door Coltaine op 26-10-2016 21:51 ]
Keep supporting the pyramid roach boy
Heb nog niets van het HWC gevolgd, maar dat klinkt niet goedColtaine schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:40:
[...]
Yep, de draw is een enorme factor, kijk maar eens naar de HWC op dit moment
Topdecked fireball win gevolgd door een turn 4 concede game met 2 troggs en een golem...
Eerste play die ik zie nu ik het ff aan zet is een Yogg Saron die Headcrack into Curse of Rafaam doet voor de precieze lethal
[ Voor 15% gewijzigd door xelfer op 26-10-2016 22:04 ]
Dat was ook het eerste wat ik zagxelfer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:01:
[...]
Heb nog niets van het HWC gevolgd, maar dat klinkt niet goed.
Eerste play die ik zie nu ik het ff aan zet is een Yogg Saron die Headcrack into Curse of Rafaam doet voor de precieze lethal.
Edit: ah, Freeze Mage, eindelijk een skill game
Nog bijna verloren ook door een lucky spell power totem
[ Voor 26% gewijzigd door Coltaine op 26-10-2016 22:25 ]
Nu Yoggstone into Yoggstone. Heerlijk spel blijft HS tochColtaine schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:09:
Die game was bizar. Eerst een lucky Raven Idol die hem redt van lethal, dan een lucky Yogg in the face. Dit gaat nergens meer over. Wel leuk om te kijken trouwens.
Edit: ah, Freeze Mage, eindelijk een skill game
Nog bijna verloren ook door een lucky spell power totem
Inderdaad. De eerste cleart alles behalve zichzelf, de tweede cast direct Boar-saron op zichzelf. Skill kaart.xelfer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:04:
[...]
Nu Yoggstone into Yoggstone. Heerlijk spel blijft HS toch.
Atlas#22744
[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 27-10-2016 10:39 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Alleen omdat die cijfers werkelijk niets zeggen.xelfer schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:44:
[...]
68% winrate is wel echt bizar laag voor een eSports game.
Bedenk voor jezelf. Jij gaat in een tournament spelen voor 50.000 euro. Speel je exclusief het beste netdeck van dat moment op ladder, of ga je nieuwe/aangepaste decks proberen om een deck te krijgen die nog sterker is?
Nieuwe 'beste' netdecks ontstaan altijd door heel veel testen, heel veel versies die minder optimaal zijn die de winrate naar beneden halen. Soms zijn het ook gewoon ronduit slechte decks omdat ze een compleet nieuwe deck proberen, ipv een kleine aanpassing, dan zijn er nog fun decks en als laatste natuurlijk counter decks. Een goed voorbeeld van die laatste is bijvoorbeeld Murloc Paladin, op ladder is het geen indrukwekkend deck, maar in tournaments heeft die het niet slecht gedaan als counter deck, echter zullen pro's wel dit soort decks uitvoerig testen, tegen vrienden, maar ook gewoon op ladder. Het doel is dan niet om de hoogste winrate te krijgen, maar de match ups zo goed mogelijk begrijpen en ervaring met het deck.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Het probleem van een toernooi formaat is dat de sample size van een toernooi - in mijn ogen - veel te klein is om ook maar iets te zeggen over statistische winrates etc.Benjamin- schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:57:
[...]
Alleen omdat die cijfers werkelijk niets zeggen.
Bedenk voor jezelf. Jij gaat in een tournament spelen voor 50.000 euro. Speel je exclusief het beste netdeck van dat moment op ladder, of ga je nieuwe/aangepaste decks proberen om een deck te krijgen die nog sterker is?
Wedstrijden in toernooien worden beslist binnen 7 potjes waarbij een individuele win of loss extreem veel invloed kan hebben op de overall winrate. Het verliezen van 1 coinflip kan betekenen dat je uitgeschakeld wordt op een toernooi.
Een overall winrate over een heel seizoen zegt in mijn ogen meer dan een winrate tijdens een enkel toernooi. Dan ik eerder de winrate van een speler over alle toernooien in een lange tijdsperiode pakken, om daar iets zinnigs over te zeggen.
Atlas#22744
Als de Huntress was verwijderd met bijv. Backstab/DisguisedToast, had hij 2 nutteloze Freezing Traps in z'n hand gehad zonder dat hij de 1/1 kon verwijderen. Die had later in het spel alsnog de trap geactiveerd. Nu heeft ie nog tempowinst geboekt met z'n traps waardoor hij best had kunnen winnen (bijv. als hij op het laatst de Highmane had gespeeld i.p.v. Kill Command).
Ik ga volledig akkoord. Omdat wij Jasonzhou zijn hand zagen zien wij dat die trap play verkeerd was. Maar dat was het tempo gewijs en gezien Thijs zijn eigen hand helemaal niet. Het was een keuze: een keuze die later de verkeerde keuze bleek te zijn, maar op met de informatie op dat ogenblik niet. Ook niet vergeten dat op het einde van het spel Thijs gewoon een burn spell moet trekken om alsnog te winnen. Niet gebeurd en tegenstander ript Leeroy Jenkins om te winnen. Een dead draw van Jason en Thijs wint alsnog.Coltaine schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:09:
Iedereen zit te bitchen op die Freezing Trap/Snipe play van Thijs, maar vergeet niet dat hij niet wist dat z'n tegenstander geen removal in z'n hand had.
Als de Huntress was verwijderd met bijv. Backstab/DisguisedToast, had hij 2 nutteloze Freezing Traps in z'n hand gehad zonder dat hij de 1/1 kon verwijderen. Die had later in het spel alsnog de trap geactiveerd. Nu heeft ie nog tempowinst geboekt met z'n traps waardoor hij best had kunnen winnen (bijv. als hij op het laatst de Highmane had gespeeld i.p.v. Kill Command).
Ik wil niets van Jasonzhou's overwinning afdoen, maar hij had in de match tegen Thijs toch de RNG aan zijn kant. Thijs speelt zijn druid deck als een combo deck tegen control warrior, maar de combo pieces zitten volledig onderaan zijn deck.
In de druid mirror is Thijs volledig outtempo'ed geweest door Jasonzhou's draw.
RNG factor speelt heel sterk tot nu toe in het wereld kampioenschap:
- Yogg die curse of rafaam en headcrack speelt om te winnen
- DrHippi die verloren heeft behalve als hij zijn laatste fireball weet te trekken in zijn 15 (?) resterende kaarten
Ik weet dat dit een onderdeel van Hearthstone is, maar dit is het eerste jaar en het eerste wereld kampioenschap dat het mij stoort.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
De Auctioneer voegt volgens mij niets toe want je offert tempo op en verspilt je spells voor cycling, maar wat wil je cyclen? Met 2x Nourish en 2 Drakes heb je genoeg draw zou ik zeggen. Ik zou er eerder een Ragnaros in mikken.
En juist door het voorbereiden op tournaments, worden decks gebruikt die minder goed zijn voor ladder. Counter decks die anders slecht zijn, zijn nu opeens goed.xelfer schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:19:
[...]
Het probleem van een toernooi formaat is dat de sample size van een toernooi - in mijn ogen - veel te klein is om ook maar iets te zeggen over statistische winrates etc.
Wedstrijden in toernooien worden beslist binnen 7 potjes waarbij een individuele win of loss extreem veel invloed kan hebben op de overall winrate. Het verliezen van 1 coinflip kan betekenen dat je uitgeschakeld wordt op een toernooi.
Een overall winrate over een heel seizoen zegt in mijn ogen meer dan een winrate tijdens een enkel toernooi. Dan ik eerder de winrate van een speler over alle toernooien in een lange tijdsperiode pakken, om daar iets zinnigs over te zeggen.
Een tournament levert weinig relevante data qua wat goed is, want het zijn inderdaad maar een paar potjes en de strategie zit in je hele line up + mogelijk ban. Maar die decks moeten wel worden getest, een deck die 60% winrate heeft, zou bijvoorbeeld toch nog goed kunnen zijn voor tournaments, want als het een harde counter is voor een bepaald deck, is die toch heel waardevol.
Dus tussen decks die gemaakt en getest zijn voor tournaments, en het algemene deck building, verliezen die pro's een flink gedeelte van hun win percentage over een maand, de conclusie dat decks alleen boven de 70% halen door een winstreak, is gewoon simpelweg niet waar, 70%+ is vrij normaal voor pro's, en op het moment dat ze dat halen, gaan ze vaak weer opzoek naar het volgende deck dat 70% kan halen.
Kunnen we eens ophouden met dat gelul in de ruimte over winrates? Moet je nou per se je gelijk halen door constant hetzelfde te zeggen, te spammen bijna... i know, ik kan er ook gewoon overheen lezen, maar het forum raakt aardig vervuild zo door die eindeloze en nutteloze discussies tussen jou en whoever je het niet mee eens ben...Benjamin- schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
En juist door het voorbereiden op tournaments, worden decks gebruikt die minder goed zijn voor ladder. Counter decks die anders slecht zijn, zijn nu opeens goed.
Een tournament levert weinig relevante data qua wat goed is, want het zijn inderdaad maar een paar potjes en de strategie zit in je hele line up + mogelijk ban. Maar die decks moeten wel worden getest, een deck die 60% winrate heeft, zou bijvoorbeeld toch nog goed kunnen zijn voor tournaments, want als het een harde counter is voor een bepaald deck, is die toch heel waardevol.
Dus tussen decks die gemaakt en getest zijn voor tournaments, en het algemene deck building, verliezen die pro's een flink gedeelte van hun win percentage over een maand, de conclusie dat decks alleen boven de 70% halen door een winstreak, is gewoon simpelweg niet waar, 70%+ is vrij normaal voor pro's, en op het moment dat ze dat halen, gaan ze vaak weer opzoek naar het volgende deck dat 70% kan halen.
offtopic:Benjamin- schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
En juist door het voorbereiden op tournaments, worden decks gebruikt die minder goed zijn voor ladder.
Volgens mij playtesten pro's vnl. toernooidecks onderling en met elkaar. Vandaar dat ze ook vaak in teams werken. Gewoon alle mogelijke decks internet tegen elkaar testen en dan de optimale plays bespreken en alles op die manier doornemen.
Zelf deed ik dat tenminste wel zo toen ik de MTG tour hier en daar af ging
Ik hoorde overigens dat Thijs nogal een gruwelijke misplay gemaakt had in zijn game?
dat roept iedereen, maar ik ben het er niet mee eens, die Freeze Trap was een slechte play, maar vanuit zijn oogpunt het beste alternatief, hij wint daarmee een beetje tempo en voorkomt mogelijk dat z'n Huntress wordt gekilld, dus extra face damagexelfer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:24:
[...]
Ik hoorde overigens dat Thijs nogal een gruwelijke misplay gemaakt had in zijn game?
de enige "misplay" die ik in die game zie, is dat hij z'n Kill Command speelt voor 3 damage i.p.v. het bord te contesten met de Highmane, waardoor zijn tegenstander alle vrijheid krijgt om lethal neer te leggen, hij speelt met die move waarschijnlijk om Sap heen, maar zelfs dan zou z'n tegenstander 2 mana minder hebben om het bord op te bouwen, hij zou dan zelf geen lethal hebben, maar als de Highmane of een van de Hyena's het zou overleven (wat bij nader inzien het geval was geweest), had ie wel lethal gehad
[ Voor 18% gewijzigd door Coltaine op 28-10-2016 14:39 ]
Dat vond ik ook geen misplay (maar je zet hem dan ook tussen quotes). Highmane spelen en hij wordt gesapped en dan verlies je enorm veel tempo en ga je dood. Met kill command ging hij vol voor de kill waarbij hij tegen zijn tegenstander zegt: je moet me binnen de twee beurten dood hebben of ik heb jou dood. Jasonzhou had de kaarten om hem binnen de twee beurten dood te hebben...Coltaine schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:33:
[...]
de enige "misplay" die ik in die game zie, is dat hij z'n Kill Command speelt voor 3 damage i.p.v. het bord te contesten met de Highmane, waardoor zijn tegenstander alle vrijheid krijgt om lethal neer te leggen, hij speelt met die move waarschijnlijk om Sap heen, maar zelfs dan zou z'n tegenstander 2 mana minder hebben om het bord op te bouwen
YouTube: (Hearthstone) Kibler VS Disguised Toast: Best of 3
[Hearthstone] The World's Longest OTK Setup
[ Voor 30% gewijzigd door Coltaine op 28-10-2016 18:59 ]
wat ik niet snap is dat je constant hoort dat die jasonzhou over 20.000 warrior winst heeft, en niemand zijn warrior bant... voorlopig heeft ie er dus niet mee verloren.Coltaine schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:55:
Pffft, Cydonia bijna raped door Yogg, wat een shitkaart is dat toch
En ligt het aan mij, of zien sommige deelnemers er echt uit alsof ze voor de horde spelen ((ze zien er zo gemeen uit haha), en anderen zoals Thijs voor Alliance lol.
[ Voor 19% gewijzigd door Mauz1978 op 28-10-2016 19:34 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Coltaine op 28-10-2016 20:21 ]
Hij speelt 7 games en jij geeft de schuld alleen aan een dubbele Yogg in één game? Je geeft Yogg veel te veel eer.Coltaine schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:18:
Hij speelde inderdaad prima, maar zonder Yogg had hij die match niet gewonnen
[ Voor 4% gewijzigd door mosselmossel op 28-10-2016 20:21 ]
Je kan je er maar druk om maken...
Ik vind die Druid decks trouwens bagger dit toernooi. Iedereen heeft er 1, maar ik heb er nog niet veel in 1x mee zien winnen.
[ Voor 32% gewijzigd door Coltaine op 28-10-2016 21:09 ]
Ik ben fan aan het worden van OmegaZero.Coltaine schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:41:
Die cheonsu speelt echt perfect, ik heb een nieuwe favoriet
Dat is wel leuk aan dit wereld kampioenschap... Misschien zijn die "mindere" regions dan toch niet slechter...
Malygos druid lijkt inderdaad een verkeerde keuze te zijn in dit toernooi. OmegaZero doet het goed met zijn token Druik.Coltaine schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:08:
Inderdaad, gerechtigheid.
Ik vind die Druid decks trouwens bagger dit toernooi. Iedereen heeft er 1, maar ik heb er nog niet veel in 1x mee zien winnen.
Dit doen ze ook zeker, sommige meer dan anders, maar om dan bijvoorbeeld Thijs te nemen, hij test ook heel veel op ladder.xelfer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:24:
[...]
Volgens mij playtesten pro's vnl. toernooidecks onderling en met elkaar. Vandaar dat ze ook vaak in teams werken. Gewoon alle mogelijke decks internet tegen elkaar testen en dan de optimale plays bespreken en alles op die manier doornemen.
Zelf deed ik dat tenminste wel zo toen ik de MTG tour hier en daar af ging. Tegen een tegenstander op niveau testen en het dan bespreken levert in mijn ogen meer op dan gewoon tegen randoms queuen op de ladder.
Dat percentage van Ostkaka was ook over een hele grote hoeveelheid ladder games.
ik heb geen CC is er iemand met een CC die een dummy amazon account wil opzetten voor mij en de tyrande hero skin kan regelen.
mag ik dit niet vragen, prima. wil niemand helpen. ook prima.
maar nee heb je en ja kun je krijgen is mij altijd geleerd.
Ik heb nog wel een code voor de Medivh skin liggen. PM maar even als je die voor een paar euro wilt overnemen.
Probeer het hier eens, veel gratis codes: https://www.reddit.com/r/...=iuutl0ha&sh=e5615793#modMili schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 02:25:
geen idee of het netjes is om hier te vragen maar ik probeer het toch maar.
ik heb geen CC is er iemand met een CC die een dummy amazon account wil opzetten voor mij en de tyrande hero skin kan regelen.
Deed altijd 3 quests op zaterdag en 3 op zondag, maar nu kan dat dus niet meer...
Edit:
https://twitter.com/bdbrode/status/667049642484363264
Blijkbaar een "bug" die ze nu gefixed hebben...
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 29-10-2016 08:39 ]
6 € via ebayMili schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 02:25:
geen idee of het netjes is om hier te vragen maar ik probeer het toch maar.
Laatste puntje in de uitgebreide changelog:Bosmonster schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 08:37:
Argh.. blijkbaar hebben ze quest saving aangepast in de laatste patch (weer zo'n leuke undocumented change?). Kan geen quests meer opsparen boven de 3..
Resolved an issue where players that didn’t cycle quests after a certain period of time then cleared all quests at once could acquire multiple quests in a single day.
{signature}
DarthDavy schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:19:
[...]
Ik ben fan aan het worden van OmegaZero.
Dat is wel leuk aan dit wereld kampioenschap... Misschien zijn die "mindere" regions dan toch niet slechter...
Ik vind overigens het kijken van de world championship als beginnende Hearthstone-speler echt ontzettend leerzaam.
Top. Heb er net 1 gevraagd, en ook al binnen en geactiveerd!Nitai schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 08:22:
[...]
Probeer het hier eens, veel gratis codes: https://www.reddit.com/r/...=iuutl0ha&sh=e5615793#mod
Binnen no-time een werkende key gehad, bedankt voor de tipNitai schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 08:22:
[...]
Probeer het hier eens, veel gratis codes: https://www.reddit.com/r/...=iuutl0ha&sh=e5615793#mod
Hier komt iets hips te staan
Tot nu toe ben ik het meest onder de indruk van Amnesiasc. Grote kanshebber imho. Maar ik hoop nog steeds op onze Thijs, en anders Pavel...Radiant schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:26:
[...]
Ik had 'm willekeurig gekozen als champion, maar hij speelt best goed. Jammer dat hij op 1 potje verschil verloor van HotMEOWTH, maar ik schat dat hij wel uit de groupfase komt. Ik wil wel m'n TGT packs
Ik vind overigens het kijken van de world championship als beginnende Hearthstone-speler echt ontzettend leerzaam.
Zijn er nog meer mensen die in de weer zijn met die hipster shadowform Priest? Er staat nu ook een guide op reddit. Ik probeer 'm al een paar dagen en het is echt een leuk deck. Niet voor de beginneling misschien (shadowform punished echt heel hard als je 'm op het verkeerde moment speelt) maar voor wie denkt dat 'ie skills heeft of nog een golden hero moet is het wel uitdagend.
met zn rogue bedoel je 1-1Coltaine schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:20:
Thijs gaat zo weer nat met z'n Druid, let maar op
Hoeveel matches mag die gast eigenlijk spelen? Volgens mij zit ik al 3 dagen naar dezelfde Chinees te kijken.
[ Voor 54% gewijzigd door Coltaine op 29-10-2016 19:04 ]
ehmm dit is een zuid koreaan toch?Coltaine schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:02:
Hoeveel matches mag die gast eigenlijk spelen? Volgens mij zit ik al 3 dagen naar dezelfde Chinees te kijken.
[ Voor 78% gewijzigd door Wognummer op 29-10-2016 19:06 ]
Tegen die Rogue godhand kwam Thijs niet aan de pas met zijn Zoo.
ook waar idd hij had alle antwoorden op alle kaarten idd wel in zn handen hehexelfer schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:06:
[...]
Tegen die Rogue godhand kwam Thijs niet aan de pas met zijn Zoo.
My god weer zon hand van de koreaan lol
[ Voor 22% gewijzigd door Wognummer op 29-10-2016 19:23 ]
Edit: Brawl, nu is het klaar
[ Voor 28% gewijzigd door Coltaine op 29-10-2016 19:27 ]
Helaas, het is niet anders. In elk geval 40 dust rijker.
Denk dat we RDU de schuld kunnen geven van het Zoo deck.
Heb zelf Amnesiac gekozen
Trump? Niet zeggen dat ze allemaal op elkaar lijken he?Royy90 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:35:
Nou, ik denk Trump maar ff een kraslot moet kopen met zulke rng. Misschien heeft Thijs niet optimaal gespeeld, maar Trump had wel echt heel veel "geluk" met z'n topdecks af en toe.
Helaas, het is niet anders. In elk geval 40 dust rijker.
Jammer van Thijs. Ik denk dat hij alles echt aan het TE overdenken was, vooral in zn eerste match. Nu heeft rng ook wel meegespeeld, maar hij had toch wat dubieuze plays...
[ Voor 17% gewijzigd door Mauz1978 op 29-10-2016 20:08 ]
Haha nee hoorMauz1978 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:07:
[...]
Trump? Niet zeggen dat ze allemaal op elkaar lijken he?.
Jammer van Thijs. Ik denk dat hij alles echt aan het TE overdenken was, vooral in zn eerste match. Nu heeft rng ook wel meegespeeld, maar hij had toch wat dubieuze plays...
Misschien stond er ook wel veel druk op hem, veel mensen hebben op hem gestemd en dat zal hem ook niet ontgaan zijn denk ik.
Dat is het nadeel van een game als HS spelen in een best of 7 format helaas. Maar tis niet anders.Royy90 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:35:
Nou, ik denk Trump maar ff een kraslot moet kopen met zulke rng. Misschien heeft Thijs niet optimaal gespeeld, maar Trump had wel echt heel veel "geluk" met z'n topdecks af en toe.
Ja maar hoe moeten ze het anders doen? Swiss is niet heel logisch. Ik vind het enige waardeloze persoonlijk dat de decklists al bekend zijn voor de start van het toernooi. Geen mogelijkheid om een sneaky tech in te bouwen zonder dat de rest het weet.xelfer schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:33:
[...]
Dat is het nadeel van een game als HS spelen in een best of 7 format helaas. Maar tis niet anders.
Ik vind Hamster zijn reden om Priest en Paladin mee te nemen echt supertof. Wat mij betreft mag hij nu al rechtstreeks naar Blizzcon. Er zijn 9 classes, als niemand anders het doet dan doe ik het wel
[ Voor 20% gewijzigd door Royy90 op 29-10-2016 21:55 ]
Zelf hou ik er erg van als ze een deck zo speciaal techen, zo vond ik dat vooral leuk bij Seatstory Cup, waarbij ze bij de finale een extra deck moesten gebruiken, die dan nog geheim was, dat waren dan ook van die keiharde counter decks.
Dat is ook zeker leuk. Misschien heb je inderdaad wel gelijk dat ook dat de oplossing niet is. Maar ik vind een simpele BO7 met 3 of 4 meta decks gewoon niet leuk meer om te kijken. Wat er dan moet gebeuren, i dunno. Misschien ligt het niet aan het format maar aan de kaarten zodat er altijd 4 sterkste decks bovenuit steken. Ik snap ook wel dat je liever Robben opstelt dan de lokale spits van FCKnudde zodat je op safe speelt, zeker voor zoveel geld. Maar dit haalt (voor mij) het kijk fun er een beetje vanaf.Benjamin- schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:10:
Decklijsten bekend maken vind ik tricky, enerzijds maakt dat inderdaad de sneaky tech keuzes onmogelijk, maar tegelijkertijd zal zo'n keuze toch niet meer dan 1-2 games duren voordat iedereen het al weet. Dan is dus de vraag, wil je dat mensen eerste en mogelijk tweede game winnen door een sneaky tech en dat ze daarna er misschien slechter voor staan? Of wil je gewoon duidelijke in alle games en dat ze altijd spelen met maximale kennis en op die basis hun keuzes kunnen maken.
Zelf hou ik er erg van als ze een deck zo speciaal techen, zo vond ik dat vooral leuk bij Seatstory Cup, waarbij ze bij de finale een extra deck moesten gebruiken, die dan nog geheim was, dat waren dan ook van die keiharde counter decks.
Maargoed, deze jongens hebben er hard voor gewerkt en blijkbaar het beste resultaat behaalt. Dus niks aan te merken op hun kwaliteit maar helaas is dit de eerste Blizzcon waar ik oprecht niet naar uitkijk qua World Championship.
[ Voor 15% gewijzigd door Coltaine op 29-10-2016 23:16 ]
Hearthstone is best vaak een RNG feest, zeker het afgelopen jaar. ik heb dit tot nu toe weinig gekeken omdat in de eerste match die ik keek de spelers het nodig vonden om de eerste 3 beurten het tot de rope lieten komen. sorry maar dan haak ik af. alsof ze moeten na denken over turn 1 terwijl hun deck geen eens 1-drops speelt. kan ik me zo boos om maken. lijkt wel alsof ze hun 15 minutes of fame willen.Royy90 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:38:
Daar komt bij dat het meerendeel minder bekend is. Volgende week keek ik erg naar uit als Thijs erin zou zitten. Nu zal ik het wel aan hebben staan maar zal ik niet zo intens kijken. Als er nou een line-up was met LifeCoach, Ostkaka, Strifecro, Thijs en nog een x aantal "bekende" namen dan vond ik het al een stuk leuker.
Maargoed, deze jongens hebben er hard voor gewerkt en blijkbaar het beste resultaat behaalt. Dus niks aan te merken op hun kwaliteit maar helaas is dit de eerste Blizzcon waar ik oprecht niet naar uitkijk qua World Championship.
Ze denken niet na over hun turn 1. De gemiddelde spelers zitten op een niveau dat ze een turn extra of misschien wel 2 of 3 beurten vooruit denken, maar deze gasten denken gewoon soms 10 beurten vooruit: 'als ik nu moonfire, mis ik dan lethal op beurt 9 als ik nu ook heropower face' etc.Mili schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 04:01:
[...]
Hearthstone is best vaak een RNG feest, zeker het afgelopen jaar. ik heb dit tot nu toe weinig gekeken omdat in de eerste match die ik keek de spelers het nodig vonden om de eerste 3 beurten het tot de rope lieten komen. sorry maar dan haak ik af. alsof ze moeten na denken over turn 1 terwijl hun deck geen eens 1-drops speelt. kan ik me zo boos om maken. lijkt wel alsof ze hun 15 minutes of fame willen.
Maar het is ook zo'n enorm RNG feest, even twee leuke voorbeelden van zuidkoreaan tegen pavel: de koreaan had een ragnaros tegenover 8/8 Cleef staan, en moest Cleef raken (50%), deed het niet. Een paar beurten later krijgt hij pavel op 8 health en is het 50% dat hij wint, maar raakt dan wel Cleef waardoor pavel wint.
Match erop gooit hij halverwege Yogg neer die met zn eerste gegenereerde spell een pyroblast op yogg zelf gooit. RNG feest, maar wel lachen voor de kijker (en pavel).
Ik vermaak me zeker met kijken hoor, ook al ken ik 75% van de spelers niet en lijken 90% daarvan etterbakjes. Ik vind hun tech keuzes en ingame keuzes interessant genoeg om te blijven kijken. Daarboven op die grappige rng dingen (die ik zelf haat maar leuk vind om te zien bij n ander
[ Voor 10% gewijzigd door Mauz1978 op 30-10-2016 07:42 ]
Ja, maar kom op. Dat is Hearthstone. Als je geen RNG wil, moet je gaan schaken. Een kaartspel is nu eenmaal willekeurig.Mauz1978 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 07:33:
[...]
Maar het is ook zo'n enorm RNG feest, even twee leuke voorbeelden van zuidkoreaan tegen pavel: de koreaan had een ragnaros tegenover 8/8 Cleef staan, en moest Cleef raken (50%), deed het niet. Een paar beurten later krijgt hij pavel op 8 health en is het 50% dat hij wint, maar raakt dan wel Cleef waardoor pavel wint.
Probleem is dat je in een RNG-heavy game als HS gewoon weinig kan zeggen over een uitslag als het een best-of-7 is. Om de RNG uit te balanceren zou je gewoon veel meer games moeten spelen. Ik snap overigens wel dat het niet mogelijk is om een best-of-15 ofzo te gaan spelen, maar hierdoor krijg je wel dat individuele coinflips de uitslag van een toernooi kunnen bepalen.Royy90 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:36:
[...]
Ja maar hoe moeten ze het anders doen? Swiss is niet heel logisch.
Wie klaagt er dan? Je qoute mij, maar mn voorbeelden van rng zijn dingen die ik grappig vond, als je goed leest. Bovendien 'als je geen rng wil moet je gaan schaken' is een lijfspreuk van me die ik meermaals in dit forum heb gezegd...mosselmossel schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:25:
[...]
Ja, maar kom op. Dat is Hearthstone. Als je geen RNG wil, moet je gaan schaken. Een kaartspel is nu eenmaal willekeurig.
Lol een best of 36! Laten we een match over een week uitsmeren haha. Maar true, sommige matchen kunnen net zo goed beslist worden met een coinflip...xelfer schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:10:
[...]
Probleem is dat je in een RNG-heavy game als HS gewoon weinig kan zeggen over een uitslag als het een best-of-7 is. Om de RNG uit te balanceren zou je gewoon veel meer games moeten spelen. Ik snap overigens wel dat het niet mogelijk is om een best-of-15 ofzo te gaan spelen, maar hierdoor krijg je wel dat individuele coinflips de uitslag van een toernooi kunnen bepalen.
[ Voor 68% gewijzigd door Mauz1978 op 30-10-2016 09:24 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.