De meegeleverde Oortjes zijn apple achtige witte huawei oortjes, klinken wel decent, weinig bass alleen, geen in ear maar gewoon ouderwets
Ze zijn wel een stuk groter dan de Apple oortjes volgensmij, die zaten prima namelijk.Skadrow schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:10:
De meegeleverde Oortjes zijn apple achtige witte huawei oortjes, klinken wel decent, weinig bass alleen, geen in ear maar gewoon ouderwets
Verwijderd
Ik gebruik mijn 6P al de volledige dag, ik ben echt tevreden.
Eerst indruk: echt massief groot.
Als ik nu mijn S6 vastneem, vind ik die te klein
.
Tevreden tot nu toe!
Als ik nu mijn S6 vastneem, vind ik die te klein
Tevreden tot nu toe!
Vandaag ook op kunnen halen bij Studentmobiel. Wauw, wat een toestel! Voelt echt heel erg premium. Beetje vergelijkbaar met de HTC One M7 die ik jaren heb gebruikt. Scherm is om van te kwijlen na tijden geen oled schermen te hebben gebruikt. Speakers helemaal prima. Oortjes vallen mij ook niet tegen qua geluid en werken goed met spraakopdrachten in elk geval zoals: Bel [contactpersoon x]. Wel een dunne, iele kabel die niet erg premium voelt. Enige lag die ik nu heb ondervonden is bij de Play Store die inderdaad even 15 apps aan het binnenhengelen was. Daarna geen problemen meer gehad.
Eerste indruk tegenover de S6?Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:19:
Ik gebruik mijn 6P al de volledige dag, ik ben echt tevreden.
Als ik nu mijn S6 vastneem, vind ik die te klein.
Tevreden tot nu toe!
Ik vind de S6 namelijk echt een super telefoon, maar na een GNex, N4 en N5 twijfel ik heel erg om terug te gaan naar Nexus. Dan niet de N5x maar de N6p

Gister even de 5X in m'n handen gehad in de Mediamarkt, die is al te groot om comfortabel met 1 hand te gebruiken, dus de 6P gaat het sowieso niet worden. Blijkbaar veel mensen met grote handen in dit topic en/of mensen die het geen bezwaar vinden om 2 handen te moeten gebruiken.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat proces van apps installeren is sowieso erg traag. Snap ook niet dat hij niet meerdere apps tegelijkertijd kan downloaden of tijdens het installeren alvast de volgende kan binnenhalen.JTH4 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:31:
Vandaag ook op kunnen halen bij Studentmobiel. Wauw, wat een toestel! Voelt echt heel erg premium. Beetje vergelijkbaar met de HTC One M7 die ik jaren heb gebruikt. Scherm is om van te kwijlen na tijden geen oled schermen te hebben gebruikt. Speakers helemaal prima. Oortjes vallen mij ook niet tegen qua geluid en werken goed met spraakopdrachten in elk geval zoals: Bel [contactpersoon x]. Wel een dunne, iele kabel die niet erg premium voelt. Enige lag die ik nu heb ondervonden is bij de Play Store die inderdaad even 15 apps aan het binnenhengelen was. Daarna geen problemen meer gehad.
ik heb de 64gb graphite nexus 6p in bestelling staan bij coolblue. door alle positieve berichten over de zilveren ben ik aardig gaan twijfelen om hem om te zetten in een 32gb zilver. dit vooral omdat ik bezig ben om 1tb google drive opslag te krijgen via local guides. dus foto's en video's kan ik ook gewoon daarop zetten.
Verwijderd
Hebben meer gebruikers last van het ambient display? Bij mij gaat dat display om de 15 seconden aan als ik een notificatie heb, dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Overigens had ik ook lightflow geïnstalleerd en las ik op reddit dat dit met het ambient display kan knoeien. Nadat ik die app heb verwijderd bleef het display echter aan het uit gaan. Heb het nu maar helemaal uitgezet.
Zelfs met grote handen acht ik het onwaarschijnlijk dat je een dergelijk groot toestel zonder problemen met 1 hand kan bedienen. Voor scrollen of apps openen zal het geen probleem zijn, maar om goed te typen of op een andere manier langdurig te gebruiken zijn 2 handen een must. Ik denk vooral dat mensen het niet erg vinden om 2 handen te gebruiken.Laguna schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:21:
Gister even de 5X in m'n handen gehad in de Mediamarkt, die is al te groot om comfortabel met 1 hand te gebruiken, dus de 6P gaat het sowieso niet worden. Blijkbaar veel mensen met grote handen in dit topic en/of mensen die het geen bezwaar vinden om 2 handen te moeten gebruiken.
Ik gebruik mijn Note 3 ongeveer 80% van de tijd met 1 hand, ik heb grote handen, maar niet overdreven huge oid. Maar dit zal natuurlijk per persoon verschillen.
Schaar ... en knippen maar.Bakkertje_01 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:30:
Shitt, net mn 6p binnen... Is het nano sim
Kan ik hem pas vanaf morgen gebruiken
Ik ben overgestapt van een Oneplus2 naar een nexus 6p, hieronder heb ik even wat punten waarom de nexus 6p beter is:
*Display, amoled en hogere resolutie
het display van de nexus 6p is zoveel beter met kleuren en doordat het amoled is. Kan nu ook eindelijk in de meest apps amoled modus gebruiken en dan ziet het er echt top uit, hier wat voorbeelden
Ik gebruik Nova Launcher met cornie icons en de widget is van Weather Timeline
*Android Marshmallow
-Doze
Doze is echt een lifesaver, ik laad onder voorbehoud mijn telefoon niet op snachts en met mijn oneplus verloor ik meestal 10-15% batterij elke keer en dat had ik nooit met iphones en dat vond ik nogal treurig.
-Vingerprint Api
Omdat de oneplus2 eigen ontwikkelde vingerafdruk software gemaakt heeft werkt dit veel minder goed of de vingerafdruk scanner is echt slecht. Ik weet niet wat het was maar ik heb uiteindelijk de vingerafdrukscanner maar uit gezet want dat was echt om te huilen. 4 van de 10x keer deed ie het in 1 keer. ik heb alles geprobeerd(2x 1 vinger instellen etc). En buiten dat zat de vingerafdrukscanner aan de onderkant en dat is met zoon groot toestel als de oneplus2 echt totaal niet handig als je met 1 hand wilt vasthouden en unlocken.
-Oxygen os vs stock android
Ik vond oxygen os niet zo soepel als stock android Marshmallow, apps opstarten was soms wat traag en dan drukte je op een app en dan lichte die op maar voor ie gestart was was je alweer 1 seconde verder, dat was al vele male minder in nova launcher maar alsnog niet zo goed als de nexus6p.
En apps werden instabiel als je met de permissions aan de gang ging, of apps stopte compleet met werken als je 1 ding uit deed.
*De Speakers
De speakers in de nexus 6p zijn echt heel goed maar zet ze niet op 100% want dan word het een beetje schel. en tegenover de oneplus2 zijn ze alleen al beter omdat het geen mono is en front facing.
*De Camera en camera App
De Camera van de oneplus 2 is heel goed maar de app zelf deed nogal raar afentoe, zoals scherpstellen op andere dingen nadat ik ergens had getikt om scherp te stellen, of echt 2-3 seconden wachten en dan pas een foto nemen, waarin de nexus 6p echt veel sneller is.
*Bellen
Het volume tijdens het bellen is vele malen beter en ik kan gewoon overal bellen en verstaan wat er gezegt word met achtergrond geluid en gepraat, wat ik niet kan zeggen van de oneplus omdat deze echt tezacht is en niet harder is in te stellen.
En als slot woord ben ik super blij met de overstap, en vooral omdat ik niet met de garantie en service van oneplus in aanraking wil komen mocht dat ooit nodig zijn, want dat is echt om te janken. een maat van mij heeft een niet werkende microfoon, en het heeft 8 weken geduurt voor ze hem eindelijk konden vertellen dat hij hem mocht opsturen. en zo zijn er nog veel meer horror verhalen over de service van oneplus, kabels waar een stukje van afbreekt na de eerste maand en dan is het volgens hun duidelijk je eigen schuld. en ga zo maar door.
En oneplus verteld heel weinig over updates en haalt meestal de afgesproken beloftes niet. Je mag van geluk spreken als je voor de zomer van 2016 marshmallow hebt op een oneplus device. Wat echt heel treurig was bij de launch is dat het eigelijk 1 maand vertraagt was en ze daar totaal niks over zeiden pas nadat de massa verkoop gestart was.
*Display, amoled en hogere resolutie
het display van de nexus 6p is zoveel beter met kleuren en doordat het amoled is. Kan nu ook eindelijk in de meest apps amoled modus gebruiken en dan ziet het er echt top uit, hier wat voorbeelden
Ik gebruik Nova Launcher met cornie icons en de widget is van Weather Timeline
*Android Marshmallow
-Doze
Doze is echt een lifesaver, ik laad onder voorbehoud mijn telefoon niet op snachts en met mijn oneplus verloor ik meestal 10-15% batterij elke keer en dat had ik nooit met iphones en dat vond ik nogal treurig.
-Vingerprint Api
Omdat de oneplus2 eigen ontwikkelde vingerafdruk software gemaakt heeft werkt dit veel minder goed of de vingerafdruk scanner is echt slecht. Ik weet niet wat het was maar ik heb uiteindelijk de vingerafdrukscanner maar uit gezet want dat was echt om te huilen. 4 van de 10x keer deed ie het in 1 keer. ik heb alles geprobeerd(2x 1 vinger instellen etc). En buiten dat zat de vingerafdrukscanner aan de onderkant en dat is met zoon groot toestel als de oneplus2 echt totaal niet handig als je met 1 hand wilt vasthouden en unlocken.
-Oxygen os vs stock android
Ik vond oxygen os niet zo soepel als stock android Marshmallow, apps opstarten was soms wat traag en dan drukte je op een app en dan lichte die op maar voor ie gestart was was je alweer 1 seconde verder, dat was al vele male minder in nova launcher maar alsnog niet zo goed als de nexus6p.
En apps werden instabiel als je met de permissions aan de gang ging, of apps stopte compleet met werken als je 1 ding uit deed.
*De Speakers
De speakers in de nexus 6p zijn echt heel goed maar zet ze niet op 100% want dan word het een beetje schel. en tegenover de oneplus2 zijn ze alleen al beter omdat het geen mono is en front facing.
*De Camera en camera App
De Camera van de oneplus 2 is heel goed maar de app zelf deed nogal raar afentoe, zoals scherpstellen op andere dingen nadat ik ergens had getikt om scherp te stellen, of echt 2-3 seconden wachten en dan pas een foto nemen, waarin de nexus 6p echt veel sneller is.
*Bellen
Het volume tijdens het bellen is vele malen beter en ik kan gewoon overal bellen en verstaan wat er gezegt word met achtergrond geluid en gepraat, wat ik niet kan zeggen van de oneplus omdat deze echt tezacht is en niet harder is in te stellen.
En als slot woord ben ik super blij met de overstap, en vooral omdat ik niet met de garantie en service van oneplus in aanraking wil komen mocht dat ooit nodig zijn, want dat is echt om te janken. een maat van mij heeft een niet werkende microfoon, en het heeft 8 weken geduurt voor ze hem eindelijk konden vertellen dat hij hem mocht opsturen. en zo zijn er nog veel meer horror verhalen over de service van oneplus, kabels waar een stukje van afbreekt na de eerste maand en dan is het volgens hun duidelijk je eigen schuld. en ga zo maar door.
En oneplus verteld heel weinig over updates en haalt meestal de afgesproken beloftes niet. Je mag van geluk spreken als je voor de zomer van 2016 marshmallow hebt op een oneplus device. Wat echt heel treurig was bij de launch is dat het eigelijk 1 maand vertraagt was en ze daar totaal niks over zeiden pas nadat de massa verkoop gestart was.
Wat ik nu heel erg heb is dat ik me vinger op de voorkant aan de onderkant plaats zodra ik em in me handen heb, oude gewoonte van de oneplus2Kiwi schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:05:
De eerste dag met een vingerafdruk scanner:
[afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door Skadrow op 20-11-2015 12:40 ]
zijn de heren die de 6p aluminium hebben tevreden over de kleur?
ik ben toch ook wel benieuwd naar de 6p. Word het toestel niet warm? Ik heb nu de G4. Fijn toestel maar de batterij is matig. Ben benieuwd hoe de batterij van de 6P is Hoeveel screen ontime halen jullie ermee?
Want is dat veel beter denk ik toch om de G4 in te ruilen
Verwijderd
Hm heb je wel het toestel een reboot gegeven nadat je de app verwijdert hebt? Vaker kan het voorkomen dat bepaalde instellingen blijven staan totdat je een reboot uitvoert.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:28:
Hebben meer gebruikers last van het ambient display? Bij mij gaat dat display om de 15 seconden aan als ik een notificatie heb, dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Overigens had ik ook lightflow geïnstalleerd en las ik op reddit dat dit met het ambient display kan knoeien. Nadat ik die app heb verwijderd bleef het display echter aan het uit gaan. Heb het nu maar helemaal uitgezet.
Zelf heb ik het toestel nog niet uitgebreid getest, maar is er geen instelling gekoppelt aan het notificatie systeem waardoor je toestel om de x aantal seconde oplicht om je eraan te herinneren dat je een nieuwe melding hebt?
Aan de mensen die de 6P al in gebruik hebben; waar stoppen jullie hem? Ik draag mijn telefoon namelijk altijd in mijn rechter frontpocket. Nu vraag ik me af of/hoe dat met deze grootte is. Even helemaal los van het al dan niet buigen he. Qua bediening etc ben ik niet bang voor het wennen, maar toch is het iets dat mij doet twijfelen.
fookin mad fer it
Verwijderd
Even een paar antwoorden aan de posters hierboven.
- Persoonlijk vind ik de aluminium kleur erg mooi en luxe overkomen, hij doet mij sterk denken aan de HTC one m7 zoals hier eerder gezegd. De zilver afgeslepen randen vind ik ook mooi, maar dit is natuurlijk smaak gebonden.
- De enige keer dat mijn toestel een beetje warm werd was toen hij 30 apps tegelijk aan het updaten was. Het toestel werd echter bij lange na niet zo warm als mijn Nexus 9 met dezelfde Snapdragon 810 chip.
- Ik stop de telefoon in de linker frontpocket van mijn broek, dit gaat tot nu toe prima en ik heb er nog geen hinder van ondervonden.
- Aan docterphone; bedankt voor de tip!
- Persoonlijk vind ik de aluminium kleur erg mooi en luxe overkomen, hij doet mij sterk denken aan de HTC one m7 zoals hier eerder gezegd. De zilver afgeslepen randen vind ik ook mooi, maar dit is natuurlijk smaak gebonden.
- De enige keer dat mijn toestel een beetje warm werd was toen hij 30 apps tegelijk aan het updaten was. Het toestel werd echter bij lange na niet zo warm als mijn Nexus 9 met dezelfde Snapdragon 810 chip.
- Ik stop de telefoon in de linker frontpocket van mijn broek, dit gaat tot nu toe prima en ik heb er nog geen hinder van ondervonden.
- Aan docterphone; bedankt voor de tip!
De telefoon word niet warmer dan ondragelijk, niet eens in de buurt, en dan heb ik dat getest met 4k footage opnemen of zware games spelen, benchmarks doen etc.wilke77 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:00:
ik ben toch ook wel benieuwd naar de 6p. Word het toestel niet warm? Ik heb nu de G4. Fijn toestel maar de batterij is matig. Ben benieuwd hoe de batterij van de 6P is Hoeveel screen ontime halen jullie ermee?
De batterij zit tiptop in orde, overal waar ik daarover lees zie ik 5-6 uur gemiddeld screen on time, ik zelf heb de telefoon sinds gister en om 1 uur heb ik deze volgeladen en tot nu vol gebruikt en ben ik opweg naar het einde van de dag of nog tot morgen ochtend, ik zit nu op 35%. en dan moet ik zeggen dat ik de telefoon echt veel gebruikt heb, installeren van apps, muziek luisteren, custom launchers proberen, genieten van het amoled scherm
Ik ben voor de aluminium gegaan omdat ik deze meer premium vind, en buite dat krast de zwart makkelijker en dan is het al snel minder mooi.superstephan1 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:59:
zijn de heren die de 6p aluminium hebben tevreden over de kleur?
In de frontpocket van me broek past ie goed, tegewoordig zijn die broekzakken best diep en steekt ie helemaal niet uit. tenzij je skinny jeans draagt zou ik bang zijn dat ie buigt. wat je ook vaak ziet is dat mensen hem in de achterbroek zak doen, maar dat zie je vaker bij meiden. maar dat vind ik echt de allerdomste plek voor een telefoonDikkeBMW schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:09:
Aan de mensen die de 6P al in gebruik hebben; waar stoppen jullie hem? Ik draag mijn telefoon namelijk altijd in mijn rechter frontpocket. Nu vraag ik me af of/hoe dat met deze grootte is. Even helemaal los van het al dan niet buigen he. Qua bediening etc ben ik niet bang voor het wennen, maar toch is het iets dat mij doet twijfelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Skadrow op 20-11-2015 14:22 ]
Dank nickstok en Skadrow! Goede informatie hiero
fookin mad fer it
wat een genot deze telefoon zeg..alleen de saturation is wel erg hoog vind ik
Je kan naar de settings gaan in developer options en dan use sRGB aanzetten. dat geeft een realistischere kleuren weergaven, ik denk dat dit is wat je zoektDonnieDoezoe schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:23:
Wow thanks!!!Nu ziet ie er top uit!Skadrow schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:25:
[...]
Je kan naar de settings gaan in developer options en dan use sRGB aanzetten. dat geeft een realistischere kleuren weergaven, ik denk dat dit is wat je zoekt
Dan zou je verder moeten kijken naar een custom rom denk ik. Het is net wat je mooi vind, ik vind het eigelijk best wel oke normaal alhoewel het niet geheel realistisch is.DonnieDoezoe schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:31:
Hoop wel dat met een nieuwere update een optie komt om het scherm wat beter te calibreren...sgrb is nog niet helemaal perfect.....was het maar een slider
Ik vind de kleur persoonlijk ook erg mooi. Was bij de zwarte variant wat banger voor krassen op het aluminium dan bij deze kleur, al kan ik me goed voorstellen dat meer mensen voor de zwarte variant kiezen.
Hitteprobleem is niet aanwezig. Hij werd bij mij ook inderdaad eventjes warm bij het updaten van een aantal apps, maar niets bijzonders.
Past prima in mijn rechter front pocket overigens. Hij glijdt er zonder case eromheen wel wat makkelijker in dan met, maar dat heeft meer met de stroefheid te maken.
EDIT: Skadrow was me voor
Wat misschien ook een goede tip is: Huawei heeft in de Benelux een 'Premium service' waar je het toestel binnen 30 dagen na aanschaf moet aanmelden (dit heette voorheen 3x3) Waarbij je 3 jaar ophaalservice voor je toestel hebt en binnen 3 dagen een reparatie onder de fabrieksgarantie. Heb me maar aangemeld, wie weet maak ik er nog eens gebruik van, al hoop ik natuurlijk van niet. Huawei Premium Service
Hitteprobleem is niet aanwezig. Hij werd bij mij ook inderdaad eventjes warm bij het updaten van een aantal apps, maar niets bijzonders.
Past prima in mijn rechter front pocket overigens. Hij glijdt er zonder case eromheen wel wat makkelijker in dan met, maar dat heeft meer met de stroefheid te maken.
sRGB modus is onder opties voor ontwikkelaars te selecteren voor een minder gesatureerd beeld, wat mij persoonlijk overigens niet stoort bij een telefoon.DonnieDoezoe schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:23:

Wat misschien ook een goede tip is: Huawei heeft in de Benelux een 'Premium service' waar je het toestel binnen 30 dagen na aanschaf moet aanmelden (dit heette voorheen 3x3) Waarbij je 3 jaar ophaalservice voor je toestel hebt en binnen 3 dagen een reparatie onder de fabrieksgarantie. Heb me maar aangemeld, wie weet maak ik er nog eens gebruik van, al hoop ik natuurlijk van niet. Huawei Premium Service
Zeker een goeie tip. Dank!!Wat misschien ook een goede tip is: Huawei heeft in de Benelux een 'Premium service' waar je het toestel binnen 30 dagen na aanschaf moet aanmelden (dit heette voorheen 3x3) Waarbij je 3 jaar ophaalservice voor je toestel hebt en binnen 3 dagen een reparatie onder de fabrieksgarantie. Heb me maar aangemeld, wie weet maak ik er nog eens gebruik van, al hoop ik natuurlijk van niet. Huawei Premium Service
Verwijderd
Bedankt voor de tip JTH4.
Waar ik zelf een beetje over twijfel is de gele gloed die van het scherm afkomt. Op reddit heb ik gelezen dat dit normaal is bij AMOLED schermen maar dat dit bij sommige toestellen erger is dan normaal. De achtergrond van mijn app drawer lijkt bijvoorbeeld meer geel dan wit
Iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Waar ik zelf een beetje over twijfel is de gele gloed die van het scherm afkomt. Op reddit heb ik gelezen dat dit normaal is bij AMOLED schermen maar dat dit bij sommige toestellen erger is dan normaal. De achtergrond van mijn app drawer lijkt bijvoorbeeld meer geel dan wit
Als je een kernel gebruikt zoals bijvoorbeeld ElementalX, dan kan je de kleuren volledig aanpassen.DonnieDoezoe schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:31:
Hoop wel dat met een nieuwere update een optie komt om het scherm wat beter te calibreren...sgrb is nog niet helemaal perfect.....was het maar een slider
Dat is inderdaad wel een AMOLED kenmerkje, maar het schijnt ook dat de lijm een week moet "intrekken", waarna de gele (of bij sommigen paarse) gloed kan verdwijnen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:50:
Waar ik zelf een beetje over twijfel is de gele gloed die van het scherm afkomt. Op reddit heb ik gelezen dat dit normaal is bij AMOLED schermen maar dat dit bij sommige toestellen erger is dan normaal. De achtergrond van mijn app drawer lijkt bijvoorbeeld meer geel dan witIemand anders die hier ervaring mee heeft?
Voor de mensen die nog een screenprotector gaan installeren, gebruik geen meegeleverde alcoholische goedjes om het scherm schoon te maken voor je de screenprotector plaatst, dit zorgt er meteen voor dat je oleophobic coating eraf is, en mocht je dan de screenprotector ooit eraf halen dan is er geen kras bescherming meer
De oleophobic coating vermindert alleen de vingerafdrukken hè, de krasbestendigheid heeft daar niets mee te maken.Skadrow schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:06:
Voor de mensen die nog een screenprotector gaan installeren, gebruik geen meegeleverde alcoholische goedjes om het scherm schoon te maken voor je de screenprotector plaatst, dit zorgt er meteen voor dat je oleophobic coating eraf is, en mocht je dan de screenprotector ooit eraf halen dan is er geen kras bescherming meer
oke. dan zou ik het alsnog niet afhalenKiwi schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:16:
[...]
De oleophobic coating vermindert alleen de vingerafdrukken hè, de krasbestendigheid heeft daar niets mee te maken.
[quote]Skadrow schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:20:
[...]
De telefoon word niet warmer dan ondragelijk, niet eens in de buurt, en dan heb ik dat getest met 4k footage opnemen of zware games spelen, benchmarks doen etc.
De batterij zit tiptop in orde, overal waar ik daarover lees zie ik 5-6 uur gemiddeld screen on time, ik zelf heb de telefoon sinds gister en om 1 uur heb ik deze volgeladen en tot nu vol gebruikt en ben ik opweg naar het einde van de dag of nog tot morgen ochtend, ik zit nu op 35%. en dan moet ik zeggen dat ik de telefoon echt veel gebruikt heb, installeren van apps, muziek luisteren, custom launchers proberen, genieten van het amoled scherm
Dat zijn goede berichten
[...]
De telefoon word niet warmer dan ondragelijk, niet eens in de buurt, en dan heb ik dat getest met 4k footage opnemen of zware games spelen, benchmarks doen etc.
Dat zijn goede berichten
De Nexus 9 heeft geen 810, maar een Nvidia Tegra K1.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:15:
Behalve als je Nudie Jeans hebt daar steekt ie zo'n 2cm uit.- Ik stop de telefoon in de linker frontpocket van mijn broek, dit gaat tot nu toe prima en ik heb er nog geen hinder van ondervonden.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Sorry, maar ben jij dan extreem klein ofzo? Ik ben zelf een grote vent met 2.00m, maar de Nexus 5x groot? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Ik denk wel dat de 6P erg groot gaat aanvoelen, maar ik heb 'm toch maar besteld... hij komt volgende week binnenLaguna schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:21:
Het is relatief. Ik heb niet zulke grote handen (1,80m). Heb de one m7 (4.7 inch) en dat vind ik soms lastig met 1 hand in bepaalde houdingen op bepaalde punten op het scherm. Heb wel eens een Note 3 van collega gebruikt en dan ervaar ik nagenoeg dezelfde last. Vind het geen probleem om soms met twee handen te bedienen,maar soms zal het ook niet nodig zijn en voldoet 1 hand.Jack Flushell schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:22:
[...]
Sorry, maar ben jij dan extreem klein ofzo? Ik ben zelf een grote vent met 2.00m, maar de Nexus 5x groot? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Ik denk wel dat de 6P erg groot gaat aanvoelen, maar ik heb 'm toch maar besteld... hij komt volgende week binnen.
Verwijderd
Ik mis een aantal features, zoals de standaard photo gallery van Samsung of de Samsung music app. De display op de S6 is IETS beter en ik vind de button placements iets logischer.Dubrillion schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:39:
[...]
Eerste indruk tegenover de S6?
Ik vind de S6 namelijk echt een super telefoon, maar na een GNex, N4 en N5 twijfel ik heel erg om terug te gaan naar Nexus. Dan niet de N5x maar de N6p
Voor de rest: wow. Ik heb nog nooit een nexus gehad, en ik ben nu echt onder de indruk. Alles werkt goed samen en de ervaring is heel "googly".
Het formaat went snel en de batterij is geweldig vergeleken met de S6.
Apps worden eeuwig in RAM gehouden en moeten amper opnieuw geladen worden.
Heel tevreden.
Ik heb hem nu voor de 2e dag in gebruik (kom van 1+1 af) maar de accu valt mij echt heel erg tegen. Gisteren was hij aan het eind van de dag helemaal leeg. Hij is nieuw, dus gebruik je hem automatisch meer, dan was mijn eigen excuus. Maar vandaag is hij al weer ver leeg (nog 30%). Grootste verbruiker is het scherm (7%) met 2 uur actief (229 mAh). Het valt mij echt vies tegen. Wat is jullie ervaring?
Ik wacht nog op de 6P (64GB Zwart), maar voor zover ik weet mag je pas na een week ofzo oordelen over de batterijduur. Dit heeft te maken met het "leren"van de kernel o.a. Verder heeft het heel erg te maken met de ontvangstkwaliteit van je 3G of 4G verbinding. Op één van mijn plekken op werk heb ik gewoon bijna geen bereik met Vodafone en daar gaat elke telefoon heel snel leeg. Tegenwoordig op vliegtuigstand en dan wifi aan (ja, dat kan!)rudyhattem schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:04:
Ik heb hem nu voor de 2e dag in gebruik (kom van 1+1 af) maar de accu valt mij echt heel erg tegen. Gisteren was hij aan het eind van de dag helemaal leeg. Hij is nieuw, dus gebruik je hem automatisch meer, dan was mijn eigen excuus. Maar vandaag is hij al weer ver leeg (nog 30%). Grootste verbruiker is het scherm (7%) met 2 uur actief (229 mAh). Het valt mij echt vies tegen. Wat is jullie ervaring?
heb dit ook. en stuk meer geel dan mijn oude oneplus. ik vergelijk het volgende week nog eens.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:50:
Waar ik zelf een beetje over twijfel is de gele gloed die van het scherm afkomt. Op reddit heb ik gelezen dat dit normaal is bij AMOLED schermen maar dat dit bij sommige toestellen erger is dan normaal. De achtergrond van mijn app drawer lijkt bijvoorbeeld meer geel dan witIemand anders die hier ervaring mee heeft?
het nog vergeleken met de iPhone 5c van me vriendin. daar valt het nog meer op.
[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 20-11-2015 19:47 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Nee tegenwoordig met 1.80m iets kleiner dan gemiddeld, maar je moet toch flinke duimen hebben om bij de 5X het hele scherm te kunnen bedienen. Bij de 6P is dat sowieso fysiek onmogelijk zonder het toestel in je hand te herpositioneren.Jack Flushell schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:22:
[...]
Sorry, maar ben jij dan extreem klein ofzo? Ik ben zelf een grote vent met 2.00m, maar de Nexus 5x groot? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Ik denk wel dat de 6P erg groot gaat aanvoelen, maar ik heb 'm toch maar besteld... hij komt volgende week binnen.
Nou ja, ik denk dat het ook deels persoonlijke vookeur is. Als je je phone persé met 1 hand wilt kunnen bedienen is de 6P geen optie en dan hangt het verder af van je vinger-handigheid, lenigheid en handgrootte denk ik. Als het belangrijk voor je is, is het inderdaad aan te raden om eerst hands-on te testen (en dat heb je gedaanLaguna schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:16:
[...]
Nee tegenwoordig met 1.80m iets kleiner dan gemiddeld, maar je moet toch flinke duimen hebben om bij de 5X het hele scherm te kunnen bedienen. Bij de 6P is dat sowieso fysiek onmogelijk zonder het toestel in je hand te herpositioneren.
Precies, ik wil mijzelf niet beperken in situaties waarbij ik toevallig maar 1 hand beschikbaar heb. Al ben ik wel toe aan een nieuwe Nexus maar dan wel met premium specs(/build) en een enigszins handzaam formaat, hopelijk volgend jaar meer geluk.Jack Flushell schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:34:
[...]
Nou ja, ik denk dat het ook deels persoonlijke vookeur is. Als je je phone persé met 1 hand wilt kunnen bedienen is de 6P geen optie en dan hangt het verder af van je vinger-handigheid, lenigheid en handgrootte denk ik. Als het belangrijk voor je is, is het inderdaad aan te raden om eerst hands-on te testen (en dat heb je gedaan).
Nou geloof mij, je gaat geen kleinere telefoons meer krijgen, als je de trent goed bekijkt worden ze alleen maar groter, ik denk dat je hoop op een ~4' nexus hem echt niet gaat wordenLaguna schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:41:
[...]
Precies, ik wil mijzelf niet beperken in situaties waarbij ik toevallig maar 1 hand beschikbaar heb. Al ben ik wel toe aan een nieuwe Nexus maar dan wel met premium specs(/build) en een enigszins handzaam formaat, hopelijk volgend jaar meer geluk.
Nog geen twee weken geleden annuleerde ik m'n bestelling. Nu toch weer opnieuw een bestelling gedaan.
Ik heb in de tussentijd eigenlijk weinig meer gelezen over een eventueel probleem met het glas van het vizier. En het buigen leek me sowieso al geen probleem. Het toestel bleef maar in m'n gedachten dus ik ben (weer) voor de bijl gegaan.
Ik ben wel benieuwd naar het "gevoel": voelt ie robuust aan? En wat is de indruk van diegenen die van een Nexus 6 komen: zijn er verschillen die echt opvallend zijn?
Ik heb in de tussentijd eigenlijk weinig meer gelezen over een eventueel probleem met het glas van het vizier. En het buigen leek me sowieso al geen probleem. Het toestel bleef maar in m'n gedachten dus ik ben (weer) voor de bijl gegaan.
Ik ben wel benieuwd naar het "gevoel": voelt ie robuust aan? En wat is de indruk van diegenen die van een Nexus 6 komen: zijn er verschillen die echt opvallend zijn?
En het opladen?rudyhattem schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:04:
Ik heb momenteel een Nexus 5, dus ik weet niet hoe je bij ~4" komt, maar verder ben ik het niet met je eens. Zie al regelmatig berichten van mensen die van phablets weer teruggaan naar een handzaam formaat. Daarom zou Google er verstandig aan doen om volgend jaar 2 premium Nexus toestellen uit te brengen, 1 ~5" en 1 phablet en dan durf ik er wel geld op te zetten dat de ~5" veel beter verkoopt.Skadrow schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:26:
[...]
Nou geloof mij, je gaat geen kleinere telefoons meer krijgen, als je de trent goed bekijkt worden ze alleen maar groter, ik denk dat je hoop op een ~4' nexus hem echt niet gaat worden
Mensen die een Nexus willen weten wat het inhoudt, high-end specs, stock Android en een scherpe prijs en als ze vervolgens voor de keus worden gesteld: mid-range en goedkoper of premium en wat duurder, dan zullen ze voor het laatste gaan.
je begont over de nexus 5x met deze zin: maar je moet toch flinke duimen hebben om bij de 5X het hele scherm te kunnen bedienen. dus ik assumeerde dat je dat ook te groot vond.Laguna schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:41:
[...]
Ik heb momenteel een Nexus 5, dus ik weet niet hoe je bij ~4" komt, maar verder ben ik het niet met je eens. Zie al regelmatig berichten van mensen die van phablets weer teruggaan naar een handzaam formaat. Daarom zou Google er verstandig aan doen om volgend jaar 2 premium Nexus toestellen uit te brengen, 1 ~5" en 1 phablet en dan durf ik er wel geld op te zetten dat de ~5" veel beter verkoopt.
Mensen die een Nexus willen weten wat het inhoudt, high-end specs, stock Android en een scherpe prijs en als ze vervolgens voor de keus worden gesteld: mid-range en goedkoper of premium en wat duurder, dan zullen ze voor het laatste gaan.
Hoe goed een telefoon verkoopt tegewoordig is niet perse meer de maat, maar de specs en waar iedereen bij android vooral op geilt is een hoe groot is de batterij
Ik heb zelf een iphone 5s gebruikt voor 2 jaar, en ik vond die echt veelste klein worden toen ik overstapte op 5,5inch en nu 5,7nexus6p. Ik merkte wel dat je echt heel snel eraan gewend raakt, ik probeer nog altijd wel alles te doen met 1 hand, het enige wat me niet lukt is de notificatie balk naar benede trekken. en dan ben ik 1.80 en heb ik geen gigantische trol handen

[ Voor 12% gewijzigd door Skadrow op 20-11-2015 23:24 ]
Verkeerde aanname 
Ook daar ben ik het niet met je eens en de verkoopcijfers spreken je verhaal ook tegen. Zodra er 2 vrijwel identieke telefoons (op het formaat na dus oftewel normaal/phablet) worden aangeboden, dan wordt tot de dag van vandaag het normale model beter verkocht (in hoeverre de prijs daarin een rol speelt laat ik in het midden).
Ik denk dat het puur komt door een gebrek aan innovatie bij smartphones, dat fabrikanten zich nu proberen te differentiëren middels phablets. Om de consument toch maar iets "nieuws" te bieden.
Al gaan we nu best off-topic..
Ook daar ben ik het niet met je eens en de verkoopcijfers spreken je verhaal ook tegen. Zodra er 2 vrijwel identieke telefoons (op het formaat na dus oftewel normaal/phablet) worden aangeboden, dan wordt tot de dag van vandaag het normale model beter verkocht (in hoeverre de prijs daarin een rol speelt laat ik in het midden).
Ik denk dat het puur komt door een gebrek aan innovatie bij smartphones, dat fabrikanten zich nu proberen te differentiëren middels phablets. Om de consument toch maar iets "nieuws" te bieden.
Al gaan we nu best off-topic..
[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 20-11-2015 23:49 ]
Batterijduur is het enige dat mij persoonlijk ook wat tegenvalt. Deze dag wel doorstaan, met ook ongeveer 30% over. Nu merk ik wel dat ik er de hele dag mee bezig ben met o.a. het installeren van apps etc, wat games testen. Als je dat in ogenschouw neemt lang niet slecht. Maar ik heb bij vorige smartphones wel gemerkt dat ik de eerste week altijd een beetje schrok van het leeglopen van de batterij en het daarna reuze meeviel. Dus wellicht klopt het verhaal van Camiel wel, kan er zo snel geen bron voor vinden.rudyhattem schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:04:
Camiel schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:18:
[...]
Ik wacht nog op de 6P (64GB Zwart), maar voor zover ik weet mag je pas na een week ofzo oordelen over de batterijduur. Dit heeft te maken met het "leren"van de kernel o.a.
Ik ben persoonlijk bang dat ik toch, hoe raar het ook klinkt, Touchwiz ga missen. Stiekem zitten daar toch veel handige dingen in. Meer mensen die van Samsung af komen?
Wat ga je daar precies aan missen?RMX schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 00:14:
Ik ben persoonlijk bang dat ik toch, hoe raar het ook klinkt, Touchwiz ga missen. Stiekem zitten daar toch veel handige dingen in. Meer mensen die van Samsung af komen?
Ik heb nu een S6, maar ik heb gelijk Nova Launcher geïnstalleerd. Of bedoel je de Samsung (bloatware)apps?
Ik las hierboven al de Samsung gallery eb music app maar die lijken wel te vervangen. Volgens mij las ik op Reddit dat als er iemand belt je niet meteen op handsfree kan opnemen. Zo zullen er vast meer dingen zijn.
Donderdagavond om 23:00 van de lader gehaald (ging toen naar bed) en heb nu nog 60%; 1 uur en 30 minuten voor het scherm.rudyhattem schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:04:
Ik ging in 65 minuten van 25% naar 100% (vooral de laatste paar % duurt wat langer).
[ Voor 68% gewijzigd door GermanPivo op 21-11-2015 09:24 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ja ik vind ook dat ie snel laad, en dan kom ik van een oneplus2, die geen quickcharge heeft of iets. maar het enige jammere is dat de notificatie led niet aan gaat als ie vol is ofzoiets. maar daarintegen is het wel super dat ie verteld over hoeveel minuten je op 100% zitGermanPivo schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 09:19:
[...]
Donderdagavond om 23:00 van de lader gehaald (ging toen naar bed) en heb nu nog 60%; 1 uur en 30 minuten voor het scherm.
[...]
Ik ging in 65 minuten van 25% naar 100% (vooral de laatste paar % duurt wat langer).
Misschien nog een belangrijk vraagje van mij persoonlijk voor degene die 'm al hebben. Hoe zit het met bereik tegenover andere telefoons? Ik woon op een plaats waar de ontvangst belachelijk is. (De meeste masten in een natuurgebied zijn bomen en die geven niet zo'n goede ontvangst.)
Op mijn werk zit ik dan weer in een gebouw dat de ontvangst ook redelijk stevig tegenhoudt. Mijn Moto X op dit moment heeft regelmatig moeite om het bereik bij te houden. Kan iemand een vergelijking doen?
Op mijn werk zit ik dan weer in een gebouw dat de ontvangst ook redelijk stevig tegenhoudt. Mijn Moto X op dit moment heeft regelmatig moeite om het bereik bij te houden. Kan iemand een vergelijking doen?
ligt echt aan de provider maar ik weet wel dat ie beter ontvangst heeft dan de oneplus2 iniedegeval, en ik heb nu nog t-mobile, waar ik nu wel 4g behoud, verloorde oneplus dat sneller, in de bioscoop bijv, in een school gebouw en in de sportschool kreeg ik al snel dat er geswitched werd naar 3g of edge. maar ik stap binnekort over op Kpn. Maar het is moeilijk te zeggen want er zijn plekken waar providers slechte dekking hebben en andere niet. zoals tmobile die heeft echt hele slechte dekking rond uitgeest station, terwijl andere dat niet hebbenVanStino schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 09:33:
Misschien nog een belangrijk vraagje van mij persoonlijk voor degene die 'm al hebben. Hoe zit het met bereik tegenover andere telefoons? Ik woon op een plaats waar de ontvangst belachelijk is. (De meeste masten in een natuurgebied zijn bomen en die geven niet zo'n goede ontvangst.)
[ Voor 10% gewijzigd door Skadrow op 21-11-2015 09:43 ]
Je zou hiervoor de app Light Flow (gratis & betaald) kunnen gebruiken.Skadrow schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 09:31:
[...]
Ja ik vind ook dat ie snel laad, en dan kom ik van een oneplus2, die geen quickcharge heeft of iets. maar het enige jammere is dat de notificatie led niet aan gaat als ie vol is ofzoiets. maar daarintegen is het wel super dat ie verteld over hoeveel minuten je op 100% zit
Heel handige app. Je moet dan zelf in de app even instellen dat je notificatie led aan gaat als de batterij vol is. En je kan ook de kleuren instellen.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Niet heel boeiend eigelijk, bugfixes en security patch. merk eigelijk niet dat er een enkel probleem is met 6.0 wat gefixed moet worden

Geef mij maar multi window en dark mode, misschien in 6.1
[ Voor 7% gewijzigd door Skadrow op 21-11-2015 12:41 ]
Wat mij inderdaad wel opvalt is dat er sinds de lancering van 6.0 nog geen enkel écht horrorverhaal naar buiten gekomen is. Iets wat met de lancering van 5.0 wel ietsje anders was. Ze hebben duidelijk aan de verfijning van de software gewerkt, niet zozeer aan de uitbreiding ervan.
Verwijderd
Is je de 'kleuren omkeren' functie in het scroll down menu ook al opgevallen? Weet niet zo goed wat de functie er van is maar het ziet er wel geinig uit. Daarnaast staan er ook zeer uitgebreide kleur mogelijkheden bij de scherminstellingen, onder andere voor kleurenblinden.Skadrow schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:40:
[...]
Niet heel boeiend eigelijk, bugfixes en security patch. merk eigelijk niet dat er een enkel probleem is met 6.0 wat gefixed moet worden
Geef mij maar multi window en dark mode, misschien in 6.1
Multi window lijkt me wel geweldig, wordt hoog tijd dat dat naar nexus toestellen en tablets komt.
Mwah accuduur is nog steeds een grote variabele, je had met 6.0 de WiFi drain bug, Doze werkt niet altijd en er zijn nog steeds apps die mobiele radio onnodig lang actief houden.VanStino schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:59:
Wat mij inderdaad wel opvalt is dat er sinds de lancering van 6.0 nog geen enkel écht horrorverhaal naar buiten gekomen is. Iets wat met de lancering van 5.0 wel ietsje anders was. Ze hebben duidelijk aan de verfijning van de software gewerkt, niet zozeer aan de uitbreiding ervan.
maar dat zijn opzich nog bugs uit android 5, en deze zijn grootendeels op te lossen met Root: Xposed +amplify+greenify+mobile active radio fix, maar wel treurig dat dit niet gefixed word door google zelf, misschien een paar releases van marshmallow verderLaguna schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:12:
[...]
Mwah accuduur is nog steeds een grote variabele, je had met 6.0 de WiFi drain bug, Doze werkt niet altijd en er zijn nog steeds apps die mobiele radio onnodig lang actief houden.
Ik kom van een Galaxy S4 met een Google play edition rom, omdat touchwiz toch wel erg zuigt. Stock android werkt gewoon lekker simpel en vlot.
Kan niet wachten op mijn nexus 6p 64gb aluminium
Kan niet wachten op mijn nexus 6p 64gb aluminium
Net Deze Rom erop geflashed, met stock kernel.
Deze rom heeft:
*Standaard Root & Xposed & gravity box
*Mogelijkheid om te installeren zonder google apps op de launcher en playstore na
*Encryptie disabled
De google apps kan je natuurlijk gewoon binnehalen alsnog via de play store, maar het zijn nu geen system apps meer, dus kan je ze bijv ook sleepen met greenify.
Alles voelt een stuk sneller en ik heb het vooral gedaan voor de root+Xposed. eens kijken hoeveel screen on time ik nu kan halen, een andere kernel komt nog wel een keer.
Deze rom heeft:
*Mogelijkheid om te installeren zonder google apps op de launcher en playstore na
*Encryptie disabled
De google apps kan je natuurlijk gewoon binnehalen alsnog via de play store, maar het zijn nu geen system apps meer, dus kan je ze bijv ook sleepen met greenify.
Alles voelt een stuk sneller en ik heb het vooral gedaan voor de root+Xposed. eens kijken hoeveel screen on time ik nu kan halen, een andere kernel komt nog wel een keer.
Nee alleen dat van die mobiele radio was in Lollipop ook al, rest is sinds Marshmallow.Skadrow schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 13:51:
[...]
maar dat zijn opzich nog bugs uit android 5, en deze zijn grootendeels op te lossen met Root: Xposed +amplify+greenify+mobile active radio fix, maar wel treurig dat dit niet gefixed word door google zelf, misschien een paar releases van marshmallow verder
En ja helaas is Google tergend traag met het fixen van grote bugs, zoals het geheugen probleem bij Lollipop wat gewoon zo'n 6 maanden heeft geduurd. In die gevallen is altijd de nieuwste Android niet bepaald een pluspunt.
Ik wacht nog even een paar weken en zie dan wel welke ROM als populairste komt bovendrijvenSkadrow schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 15:26:
Net Deze Rom erop geflashed, met stock kernel.
Deze rom heeft:
*Encryptie disabled
Ik weet nu al dat ik voor Cataclysm ga. En dan geen gerotzooi met xposed etc... Of er moet nog iets revolutionairs komen.
Ik heb het idee dat er soort groene gloed over mijn scherm zit. Meer mensen last van?
Het is een amoled scherm, waarbij kleurverschillen wel kunnen voorkomen. Je kan eventueel proberen om de kleuren via een custom rom/kernel aan te passen naar wens.StephanVierkant schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 23:59:
Ik heb het idee dat er soort groene gloed over mijn scherm zit. Meer mensen last van?
Wat ook mogelijk is, is dat je de kleurenblind modus hebt aangezet
Kleuren aanpassen heeft toch alleen zin als het hele scherm egaal een verkeerde kleur heeft? Mijn scherm is in de hoeken mooi, naar in het midden wat groenig.Baris schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:07:
[...]
Het is een amoled scherm, waarbij kleurverschillen wel kunnen voorkomen. Je kan eventueel proberen om de kleuren via een custom rom/kernel aan te passen naar wens.
Wat ook mogelijk is, is dat je de kleurenblind modus hebt aangezetkijk even of onder toegankelijkheid de kleurcorrectie uit staat.
Ah zo, ik heb dit probleem niet. Mocht het irriteren, dan kan je jou toestel toch nog omruilen?StephanVierkant schreef op zondag 22 november 2015 @ 08:35:
[...]
Kleuren aanpassen heeft toch alleen zin als het hele scherm egaal een verkeerde kleur heeft? Mijn scherm is in de hoeken mooi, naar in het midden wat groenig.
Verwijderd
Daar heb je helemaal gelijk in, wat jij hebt is dus meer een soort van een groenige vlek? Dit klinkt meer als een fabrieksfout, mijn advies is om hem zsm ter reparatie aan te bieden voordat deze klacht zich uitbreid.StephanVierkant schreef op zondag 22 november 2015 @ 08:35:
[...]
Kleuren aanpassen heeft toch alleen zin als het hele scherm egaal een verkeerde kleur heeft? Mijn scherm is in de hoeken mooi, naar in het midden wat groenig.
Wordt het toestel niet toevallig ook nog redelijk/ontzettend warm? In ieder geval warmer dan wat je gewend bent van een telefoon? Het zou ook nog een hitte probleem kunnen zijn namelijk (kleur van de vlek is hier niet relevant aan).
Al met al, klinkt het niet goed en zou ik hem ter (garantie)reparatie aanbieden daar waar je hem gekocht/besteld hebt.
Ik heb linksonder een soort paarsige gloed. Ik zie het bijvoorbeeld alleen op een wit scherm zoals mn toetsenbord of in de browser. Maar het is er wel.
Voor de personen die nog nieuwschierig zijn naar de audio tijdens filmen en de algemene lowlight qualiteit. Ik ben gister naar simply red geweest en heb het daar uitgebreid kunnen testen. Ik ben heel erg tevreden wat deze telefoon kan doen! Linkje voor de gene die het wil bekijken: YouTube: Nexus 6P Low light video and Sound quality sample
[ Voor 10% gewijzigd door superstephan1 op 22-11-2015 10:32 ]
Daar zou ik ook heel erg tevreden mee zijn, wat een verschil zeg met iPhone5s die ik nu heb. Erg goed, zowel geluid als video!superstephan1 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:31:
Voor de personen die nog nieuwschierig zijn naar de audio tijdens filmen en de algemene lowlight qualiteit. Ik ben gister naar simply red geweest en heb het daar uitgebreid kunnen testen. Ik ben heel erg tevreden wat deze telefoon kan doen! Linkje voor de gene die het wil bekijken: YouTube: Nexus 6P Low light video and Sound quality sample
Man,.... maakt het wachten nog zwaarder zo. WANT nexus... ;-)
Ik heb nu een galaxy s4 met een custom cyanogenmod rom en dat bevalt me wel. Ik ga waarschijnlijk pure nexus rom flashen omdat die nu ook standaard double tap to wake heeft.
En misschien wel leuk voor de meesten:
http://forum.xda-develope...l-sim-discussion-t3214967
Stiekem een dual sim telefoon?
En misschien wel leuk voor de meesten:
http://forum.xda-develope...l-sim-discussion-t3214967
Stiekem een dual sim telefoon?
Wow dat ziet er oprecht goed uit! Ik ben nu de kwaliteit (het gebrek aan) van de Nexus 5 gewend, dus mijn referentiekader is wellicht wat vertekendsuperstephan1 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:31:
To dare is to do
Ik bekijk het op mijn 6P en het ziet er prachtig uitsuperstephan1 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:31:
Kwaliteit is goed van de 6P filmpjes . Maar wat me opgevallen is bij meerdere filmpjes in het donker is de "weerspiegeling" van direct licht van lampen etc. tussen het glas en de lens . bv. als de podiumlampen op fel gaan zie je dit erg goed als een cluster .
YouTube: Nexus 6P Video Test: 4K Night scene
YouTube: Disneyland forever nexus 6p camera/audio test
YouTube: Nexus 6P Video Test: 4K Night scene
YouTube: Disneyland forever nexus 6p camera/audio test
[ Voor 29% gewijzigd door Leeuw070 op 22-11-2015 14:54 ]
voor degene die nog nieuwschierig zijn heb ik ook een snelle unboxing video gemaakt. de oortjes lijken inderdaad erg veel op de oude apple earpods maar zitten wel wat minder goed. YouTube: NEXUS 6P UNBOXING | EUROPEAN VERSION
Dank voor de videotest bij Simply Red. ZiggoDome is één van de zalen met het hoogste geluidsniveau en ik durf een sample van mijn Nexus 5 niet eens te laten horen.superstephan1 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:31:
Wel een tegenvaller inderdaad van de weerspiegeling tussen glas en lens, dat had ik echt niet verwacht eerlijkg gezegd....
Waar ik heel benieuwd naar ben: Bij youtube kun je aanzetten dat ie je beeld stabilizeerd. Filmpje is behoorlijk steady geschoten al (zonder OIS) maar blijft er wat van de kwaliteit over als je dat aanzet op Youtube? Misschien in een losse test omdat volgens mij het originele video vervangen wordt..
http://www.apparata.nl/ni...lemen-met-microfoon-15869
Straf, net hetzelfde probleem als zich heeft voorgedaan/nog steeds voordoet bij de Oneplus one
Straf, net hetzelfde probleem als zich heeft voorgedaan/nog steeds voordoet bij de Oneplus one
Verwijderd
Andere mensen ook al last van een dode pixel toevallig? Morgen maar eens vragen wat Coolblue voor mij kan betekenen
Kan mij herinneren dat de Nexus 4/5 hier ook last van had. De noise cancellation was te agressief.Drwho1 schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:57:
http://www.apparata.nl/ni...lemen-met-microfoon-15869
Geen dode pixel maar wel een paarsige gloed vlak boven mn software buttons.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:56:
Andere mensen ook al last van een dode pixel toevallig? Morgen maar eens vragen wat Coolblue voor mij kan betekenen
Verwijderd
Is dat niet een zelfde soort probleem als waar de oneplus one last van had ?superstephan1 schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:20:
[...]
Geen dode pixel maar wel een paarsige gloed vlak boven mn software buttons.
Niet in die mate. Het is redelijk licht maar ik let er nu wel steeds op. Zou het actie ondernemen waard zijn denk je?Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:23:
[...]
Is dat niet een zelfde soort probleem als waar de oneplus one last van had ?
Edit: vooral in de browser en mn toetsenbord valt het me op. Dat zijn natuurlijk witte achtergronden.
[ Voor 14% gewijzigd door superstephan1 op 23-11-2015 08:35 ]
Is dit paarse scherm hetzelfde als wat in onderstaande link wordt uitgelegd?
YouTube: Fixing Purple / Pink Tint on Nexus 6 by turning off Adaptive brightness
YouTube: Fixing Purple / Pink Tint on Nexus 6 by turning off Adaptive brightness
Omruilen zou geen probleem moeten zijn mocht je er binnen een paar dagen na aankoop achter gekomen zijn. Ik heb mijn Nexus 5 3x moeten omruilen vanwege dit probleem.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:56:
heb niet geluisterd maar aan het beeld te zien is dat van mij minder erg. het lijkt mij dat het gewoon paars is omdat zn brightness heel laag staat door de adaptive brightness. je kan het het best vergelijken met de gele gloed van de oneplus one. de nadruk ligt bij mij in de hoek linksonder. ik benadruk. ik zag het pas na goed kijken toen het een vriend van me opviel. nu blijf ik het jammer genoeg steeds zien...oltk schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:54:
Is dit paarse scherm hetzelfde als wat in onderstaande link wordt uitgelegd?
Verwijderd
Ik heb hem sinds de 19e. Ik heb maar een RMA ingediend en ga nu maar even kijken of ik een nano naar micro houder ergens kan regelen.J0YR1D3R schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:00:
[...]
Omruilen zou geen probleem moeten zijn mocht je er binnen een paar dagen na aankoop achter gekomen zijn. Ik heb mijn Nexus 5 3x moeten omruilen vanwege dit probleem.
Je kan in android 6.0 beveiliging tijdens het opstarten aanzetten (je bijv een patroon of PIN moet invoeren tijdens het opstarten) Dit heb ik in het begin van de installatie niet aangezet. Hoe kan ik dit achteraf alsnog inschakelen?
[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 23-11-2015 10:51 ]
Volgensmij kan je dit aanzetten als je je beveiligingsmethode verandert, dus even opnieuw je PIN instellen, en dan geeft hij die vraag opnieuw.spartacusNLD schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:47:
Je kan in android 6.0 beveiliging tijdens het opstarten aanzetten (je bijv een patroon of PIN moet invoeren tijdens het opstarten) Dit heb ik in het begin van de installatie niet aangezet. Hoe kan ik dit achteraf alsnog inschakelen?
jep dit was hetKiwi schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:56:
[...]
Volgensmij kan je dit aanzetten als je je beveiligingsmethode verandert, dus even opnieuw je PIN instellen, en dan geeft hij die vraag opnieuw.
Nu ik even een tijdje gespeeld heb met mijn nexus die geroot is, kan ik zeggen dat dit wel een must is, mijn batterij gaat 2x zo lang mee met alleen Greenify(xposed+donation) en naptime(Doze tweaker)
Bij naptime heb ik aggresive doze aangezet, gaat meteen in doze als het scherm gelocked word en de telefoon niet gebruikt word. en alle apps gaan meteen in hibernate zodra de telefoon gelocked word.
de enige apps die ik niet hibernate zijn whatsapp, gmail en signal.
ik heb mijn telefoon eergisteravond opgeladen naar 100%, en zit nu om 11 uur op 50% batterij nog.
2-3 dagen moet makkelijk te behalen zijn zo, wat wel een verbetering is van 1tot 1,5 dag zonder root
.
Alhoewel ik een custom rom draai, is dit geen custom rom met extra features. en stock kernel ook nog. Wel heb ik alle google apps niet mee geinstalleerd en later uit de play store gehaald om deze te kunnen greenifyen, zodat het geen system apps meer zijn
Bij naptime heb ik aggresive doze aangezet, gaat meteen in doze als het scherm gelocked word en de telefoon niet gebruikt word. en alle apps gaan meteen in hibernate zodra de telefoon gelocked word.
de enige apps die ik niet hibernate zijn whatsapp, gmail en signal.
ik heb mijn telefoon eergisteravond opgeladen naar 100%, en zit nu om 11 uur op 50% batterij nog.
2-3 dagen moet makkelijk te behalen zijn zo, wat wel een verbetering is van 1tot 1,5 dag zonder root
Alhoewel ik een custom rom draai, is dit geen custom rom met extra features. en stock kernel ook nog. Wel heb ik alle google apps niet mee geinstalleerd en later uit de play store gehaald om deze te kunnen greenifyen, zodat het geen system apps meer zijn
[ Voor 17% gewijzigd door Skadrow op 23-11-2015 11:21 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's