Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29
HendrikT schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:13:
[...]

oke interessante noodoplossing, hoe heb je dat in gesteld?
To enable or disable this setting, follow these steps:

Go to Settings > Accessibility.
Select Power button ends call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word de 6P nog wel gemaakt? Mijne ligt al 3 weken bij drmobile, moederbord is blijkbaar stuk en ze wachten op onderdelen.. huawei zegt dat ze deze week beslissen of ze onderdelen sturen of een nieuwer model me gaan aanbieden.. zal me benieuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 21:29
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:49:
Word de 6P nog wel gemaakt? Mijne ligt al 3 weken bij drmobile, moederbord is blijkbaar stuk en ze wachten op onderdelen.. huawei zegt dat ze deze week beslissen of ze onderdelen sturen of een nieuwer model me gaan aanbieden.. zal me benieuwen
Ik ontvang na een maand geduw en getrek eindelijk morgen een p10 plus. Mijn 6P kon niet meer gerepareerd worden (cameralens had wat zwarte vlekken).

Ik adviseer je om questions.nl@dynafix.com te mailen met je RMA nummer en vriendelijk te verzoeken of ze je toestel nou eens eindelijk kunnen repareren (i.p.v. de beloofde 3 dagen service). Ze zullen je dan de optie geven voor een toestelswap (in mijn geval een p10 plus _/-\o_ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohh ik ga ze gelijk mailen haha, hoe bevalt de p10 plus? Ik vind dr mate 10 pro erg verlbelovend! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baris schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:31:
[...]

Ik ontvang na een maand geduw en getrek eindelijk morgen een p10 plus. Mijn 6P kon niet meer gerepareerd worden (cameralens had wat zwarte vlekken).

Ik adviseer je om questions.nl@dynafix.com te mailen met je RMA nummer en vriendelijk te verzoeken of ze je toestel nou eens eindelijk kunnen repareren (i.p.v. de beloofde 3 dagen service). Ze zullen je dan de optie geven voor een toestelswap (in mijn geval een p10 plus _/-\o_ ).
Ik heb ze gelijk een mailtje gestuurd nu maar even afwachten! Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baris
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:03:
[...]

Ik heb ze gelijk een mailtje gestuurd nu maar even afwachten! Ben benieuwd
Laat maat weten of het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Story continues; mn mate 9 dual SIM ontvangen,maar heb geen orderbon. Welke ik toch wel nodig heb mocht ik garantie moeten claimen,of mijn verzekering wil omboeken :/

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 10:53
Hallo mede-eigenaren,

Al een poos lees ik met jullie mee, maar post zelf weinig. Ik heb sinds maart 2016 een Nexus 6P en ben tot zover erg tevreden geweest met apparaat. Helaas wordt ik langzaam maar zeker ook getroffen door het accu-probleem. Viel de telefoon een paar maanden geleden uit bij 10%, is dat nu al bij 30%.

De telefoon heb ik via de Google Store gekocht, dus heb ik de beste mensen gebeld om te vragen wat ik kon doen. Uiteindelijk boden zij mij uit zichzelf al snel aan om het aankoopbedrag terug te geven als ik de telefoon opstuur. Helaas komt er zo een vroegtijdig einde aan m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
ik heb mijn 6P vandaag weer ingeleverd bij MM, ze sturen hem nog eens op. Nog niet zo lang geleden is hij op ook opgestuurd en toen is er een nieuw moederbord en scherm in gekomen. Voordeel was zo dat ik wel weer een hagelnieuw scherm had, wellicht is tijdens het vervangen van het scherm het probleem met de proximity sensor ontstaan. Hoewel dit natuurlijk niet de oorzaak hoeft te wezen van het probleem dat ik nu ervaar. Ik heb nog garantie tot 14 december 2017 dus ik was er nog net op tijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Laat maar weten wat ze er mee doen. Die van mij is nu meer dan 2 jaar oud, maar heb met de vip service van huawei volgens mij 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
En ook ik zit met een bootloop, lekker klote zeg.

Nu kiezen, of via drmobile opsturen (5 dagen? en hopen op een vervangend toestel?) of via de mediamarkt (15 dagen? en hopen op geld terug of vervangend toestel?). Verwacht dat die wachttijd langer is, dus vandaag maar een goedkoop reserve toestel aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 14:26
Mijn Nexus 6P valt ook uit als de battarij rond de 25% is. Ik heb hem gekocht bij belsimpel, op de site staat dat ze 2 jaar garantie geven. Maar nu heb ik de vraag, heeft iemand enig ervaring ermee hoe snel ze de garantie afhandelen door het toestel te reparen of een vervangend toestel te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 17:36
Twee weken geleden m'n batterij probleem gemeld bij Google (had hem gekocht via de google store).
Ze hadden geen vervanger beschikbaar (64gb model). Kreeg m'n aankoopbedrag aangeboden als ik hem terug zou sturen.
5 december verstuurd.
7 december gearriveerd (oost duitsland).
Nog dezelfde dag €600 teruggestort.
Da's pas service, daar kan applecare niet tegen op.

Oohjaa...
Heb inmiddels een mate10 pro in gebruik en ook daar zeer tevreden over.
Ben alleen een beetje bang voor het update beleid van Huawei.

[ Voor 16% gewijzigd door hansbkp op 11-12-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Zojuist update voor 8.1.0 binnen gekregen.
Bij andere ook al binnen? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:19
Yihaaa schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:43:
Sinds vanochtend ook de update gedraaid. Kan er dus nog niet veel over zeggen, buiten dat deze update voornamelijk voor de Pixel (2) is gemaakt toch?
Enige wat beter zou moeten zijn wat ook voor de Nexus 6P zou moeten gelden is het batterijverbruik beheer. Maar daar nog niet echt naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:01
GroeneThee schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:16:
[...]

Sinds vanochtend ook de update gedraaid. Kan er dus nog niet veel over zeggen, buiten dat deze update voornamelijk voor de Pixel (2) is gemaakt toch?
Enige wat beter zou moeten zijn wat ook voor de Nexus 6P zou moeten gelden is het batterijverbruik beheer. Maar daar nog niet echt naar gekeken.
batterijbeheer van bluetooth apparaten toch?
Bij mij komt ie nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Hier ook problemen met de accu. Gekocht bij iBood. Tel contact opgenomen met Huawei, die gaven aan naar het servicepunt in Amsterdam te gaan. Daar werd vandaag aangegeven dat ik gelijk een nieuw toestel mee zou krijgen, als ik de bon kon laten zien. Dat kon ik, maar op de bon van iBood staat geen IMEI nummer waardoor ze niet konden verifiëren dat het door mij aangeboden toestel daadwerkelijk het door mij aangekochte toestel is. Dus hield het op. iBood kan, na tel contact, ook die gegevens mij niet aanleveren.
Toch nog morgen even bellen met Huawei. Anders via dr-mobile (aldus iBood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik draai em nu een paar dagen. In dagelijks gebruik merk ik geen verschil.

Maar klopt het dat er meer VR mogelijkheden zijn? Ik kan nu google VR services en Cardboard downloaden en ik dacht dat dat voorheen niet kon

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat sinds de 8.0/8.1 de batterij duur wel echt minder is. Mijn 6P heeft ergens in juni een nieuwe batterij gekregen en deed het op 7.1 goed, maar sinds 8.0 is de performance echt drastisch verminderd. Ik had gehoopt dat het met 8.1 opgelost zou zijn, maar ik word er nog niet echt heel blij van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazeykazeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 16:59
Bobbje schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:50:
Mijn Nexus 6P valt ook uit als de battarij rond de 25% is. Ik heb hem gekocht bij belsimpel, op de site staat dat ze 2 jaar garantie geven. Maar nu heb ik de vraag, heeft iemand enig ervaring ermee hoe snel ze de garantie afhandelen door het toestel te reparen of een vervangend toestel te leveren?
Duurt ongeveer 10 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroDarkThirty
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-01-2024
Afgelopen weekend mijn Nexus 6P, gekocht in 11-2016 bij Coolblue, onder garantie ter reparatie aangeboden bij Coolblue. Dit in verband met een zeer snel leeglopende accu. Soms van 86% naar uitschakelen binnen het kwartier. Dan weer dagen geen probleem. Ben benieuwd hoe eea afgewikkeld zal gaan worden. Coolblue heeft hem doorgestuurd naar 'Leverancier/Fabrikant'.

[ Voor 10% gewijzigd door ZeroDarkThirty op 13-12-2017 14:48 ]

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:19
Moet zeggen dat als je een donkere achtergrond hebt, je ook een "dark-theme"-pull down menu krijgt erg prettig is.

Verwijderd

Baris schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:31:
[...]

Laat maat weten of het is gelukt!
Ik heb net bericht gehad waarin ze mij een P10plus 128 gb en 6gbram aanbieden, ben er mee akkoord gegaan, ben benieuwd of het wat is! Hoe is jou ervaring met de P10?

• Baris
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:25:
[...]

Ik heb net bericht gehad waarin ze mij een P10plus 128 gb en 6gbram aanbieden, ben er mee akkoord gegaan, ben benieuwd of het wat is! Hoe is jou ervaring met de P10?
Zeer fijn! Ik gebruik zelf mijn essential phone, dus ik heb hem aan mijn ma gegeven. Ze is er zeer tevreden mee.

Door hem te rebranden kan je hem ook als dual sim gebruiken. Heb ik gedaan, ideaal voor vakanties _/-\o_. Je hebt dan alleen geen externe sd kaart functionaliteit, maar met 128gb moet dat wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
Dank! Mijn mobiel is gisteren aangekomen en vannochtend kreeg ik het bericht dat er nieuwe onderdelen zijn besteld. Dus ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Hayo schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:22:
Ook ik heb sinds eind vorig jaar last van het uitvallen van mijn Nexus 6P terwijl deze nog niet leeg is. Vorig jaar gebeurde dit rond 10%, maar inmiddels valt hij al uit tussen de 20 en 30 procent. Ik heb zelfs situaties meegemaakt waarin hij al uitviel rond 45%. Te bizar voor woorden voor een toestel dat (bijna) twee jaar oud is. Daarnaast laadt het toestel niet (goed) meer op met de lader die er bij zat. Ik sta soms wel vijf minuten te pielen met de kabel voordat hij op gaat laden. Ik heb het idee dat dit aan het blokje ligt, aangezien hij wel meteen gaat opladen met m'n Anker PowerPort.

Op basis van de berichtgeving hier op het forum (niet leverbare onderdelen) had ik het idee om er nog een tijdje mee rond te lopen en hem via de Huawei VIP Service aan te bieden zodra de onderdelen weer op voorraad zijn. Ik begin me er echter steeds meer aan te ergeren en heb daarom maar besloten om hem nog onder garantie (4 december verloopt deze) te laten repararen. Gisteren Coolblue gecontact, en binnenkort opsturen. Ben benieuwd of ze er iets aan kunnen doen, of dat ik ook eindig met alternatief toestel of shoptegoed.
Twee weken gelden mijn toestel opgestuurd naar Coolblue. Vandaag kreeg ik onderstaand bericht
Beste Hayo,

[...]

Wij hebben inmiddels de status van de reparatie opgevraagd bij het erkende reparatiebedrijf. Op dit moment is je product in behandeling bij de reparateur. Ik verwacht dat je product in de loop van volgende week hersteld zal zijn.

[...]
Het lijkt er dus op dat mijn toestel toch gerepareerd wordt. Had stiekem gehoopt dat de onderdelen niet beschikbaar zouden zijn en ze met een alternatief (shoptegoed) zouden komen...

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:43
Is reparatie uberhaupt wel mogelijk? Ik krijg een beetje het gevoel met alle berichten dat er geen redden meer aan is?

Ik ben overigens gisteren naar de Huawei store gegaan met mijn 6p. De meneer gaf aan dat er een hele grote kans is dat reparatie niet mogelijk is en dat ik een vervangend toestel ga krijgen (Mate 9 of P10).
Binnen 2 weken krijg ik bericht, ik mag wel in de tussentijd mijn huidige toestel blijven gebruiken. Dat is wel een groot voordeel tov opsturen naar zo'n reparatieservice

• Hayo
Ik had dus ook het idee dat er geen onderdelen meer leverbaar waren waardoor reparatie vrijwel onmogelijk was. Toen Coolblue aangaf dat mijn toestel naar verwachting volgende week gerepareerd zou zijn, was ik dan ook een klein beetje verbaasd.

Erg fijn dat jij je toestel wel kunt blijven gebruiken. Ik loop nu al ruim twee weken met een Galaxy S5 Mini rond. Ook niet echt een pretje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
HendrikT schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:42:
ik heb mijn 6P vandaag weer ingeleverd bij MM, ze sturen hem nog eens op. Nog niet zo lang geleden is hij op ook opgestuurd en toen is er een nieuw moederbord en scherm in gekomen. Voordeel was zo dat ik wel weer een hagelnieuw scherm had, wellicht is tijdens het vervangen van het scherm het probleem met de proximity sensor ontstaan. Hoewel dit natuurlijk niet de oorzaak hoeft te wezen van het probleem dat ik nu ervaar. Ik heb nog garantie tot 14 december 2017 dus ik was er nog net op tijd bij.
Wat is er inmiddels met jou 6P gedaan? Gerepareerd of vervangen door een ander toestel?

Ik heb die van mij zojuist aangemeld met hetzelfde probleem voor reparatie via de Huawei VIP service. Mijn 6P is van 1 december 2015, maar met deze VIP service heb je 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
Brammel schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:35:
[...]

Wat is er inmiddels met jou 6P gedaan? Gerepareerd of vervangen door een ander toestel?

Ik heb die van mij zojuist aangemeld met hetzelfde probleem voor reparatie via de Huawei VIP service. Mijn 6P is van 1 december 2015, maar met deze VIP service heb je 3 jaar garantie.
Ik heb hem nog niet retour, kan niet lang meer duren, zodra het zover is zal ik het laten weten hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 07:13
Runoo schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:03:
[...]

Net gebeld met Dynafix, ze hebben geen onderdelen en Huawei lijkt het niet snel te kunnen leveren. Gebeld met Huawei, ze bieden een nieuw toestel aan met dezelfde of betere specs en komen later hierop terug bij mij om details te bespreken.

Prima, maar als ik van Coolblue mijn aankoopbedrag kan ontvangen is dat nog beter ;) Dus net Coolblue gemaild met mijn situatie in de hoop dat ze een mooie oplossing bieden.

EDIT: reactie Coolblue is dat zij helaas niets kunnen doen, omdat ik mijn telefoon via Huawei ter reparatie heb aangeboden. Dat wordt een vervangend toestel van Huawei krijgen dan..
Inmiddels exact een maand verder mijn situatie:

Ik heb aan Dynafix gevraagd of ze mijn mobiel ongerepareerd kunnen terugsturen, dat hebben zij gedaan. Toen heb ik 3 weken geleden mijn mobiel aan Coolblue aangeboden ter reparatie.

Afgelopen donderdag was het 3 weken sinds ontvangst mobiel bij Coolblue, zij geven mij shoptegoed twv 565,20 (wit 64GB). Blij hiermee, heel even wachten om Galaxy S9 te preorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Runoo schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:40:
[...]

Inmiddels exact een maand verder mijn situatie:

Ik heb aan Dynafix gevraagd of ze mijn mobiel ongerepareerd kunnen terugsturen, dat hebben zij gedaan. Toen heb ik 3 weken geleden mijn mobiel aan Coolblue aangeboden ter reparatie.

Afgelopen donderdag was het 3 weken sinds ontvangst mobiel bij Coolblue, zij geven mij shoptegoed twv 565,20 (wit 64GB). Blij hiermee, heel even wachten om Galaxy S9 te preorderen.
Heb je in die drie weken updates gehad van Coolblue over de status van de reparatie? Zo ja, wat was de statusupdate?

Mijn toestel ligt sinds 6 december ook bij Coolblue. Afgelopen woensdag was dit twee weken geleden. Ik heb toen een update ontvangen van Coolblue waarin ze aangaven dat het product in behandeling is bij de reparateur en dat deze, naar verwachting, in de loop van aankomende week hersteld is. Heb jij in de tweede week een soortgelijk bericht gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 07:13
Hayo schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:09:
[...]

Heb je in die drie weken updates gehad van Coolblue over de status van de reparatie? Zo ja, wat was de statusupdate?

Mijn toestel ligt sinds 6 december ook bij Coolblue. Afgelopen woensdag was dit twee weken geleden. Ik heb toen een update ontvangen van Coolblue waarin ze aangaven dat het product in behandeling is bij de reparateur en dat deze, naar verwachting, in de loop van aankomende week hersteld is. Heb jij in de tweede week een soortgelijk bericht gekregen?
Op 14 december, mijn tweede week, ontving ik de volgende mail:

Naar aanleiding van jouw retourmelding stuur ik je deze mail. Onlangs heb je je product naar ons verstuurd ter reparatie. Deze hebben wij twee weken geleden ontvangen en opgestuurd naar de reparateur. Om je op de hoogte te houden van het proces willen wij je graag informeren met het volgende.

Wij hebben inmiddels de status van je reparatie opgevraagd bij het erkende reparatiebedrijf. Op dit moment hebben wij nog geen reactie ontvangen. Zodra wij reactie krijgen zullen wij je hierover informeren zodat je te allen tijde op de hoogte bent.

In de derde week, laatst dus, kreeg ik het aanbod om shoptegoed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Runoo schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:11:
[...]

Op 14 december, mijn tweede week, ontving ik de volgende mail:

Naar aanleiding van jouw retourmelding stuur ik je deze mail. Onlangs heb je je product naar ons verstuurd ter reparatie. Deze hebben wij twee weken geleden ontvangen en opgestuurd naar de reparateur. Om je op de hoogte te houden van het proces willen wij je graag informeren met het volgende.

Wij hebben inmiddels de status van je reparatie opgevraagd bij het erkende reparatiebedrijf. Op dit moment hebben wij nog geen reactie ontvangen. Zodra wij reactie krijgen zullen wij je hierover informeren zodat je te allen tijde op de hoogte bent.

In de derde week, laatst dus, kreeg ik het aanbod om shoptegoed te krijgen.
Voor het aanbod met het shoptegoed heb je dus geen andere statusupdate ontvangen van Coolblue. Erg netjes dat ze het hebben opgelost met shoptegoed.

Ik hoop eind (vrijdag) van aankomende week iets te horen, dan zitten de drie weken (inclusief feestdagen) er voor mij op... Ben benieuwd of mijn toestel hersteld kan worden. Heb er eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in met al die verhalen rondom niet leverbare onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Bij de Huawai store in Amsterdam en aan de telefoon waren ze vrij duidelijk: onderdelen worden niet meer geleverd. Via Huawai krijg je een vervangend toestel. De Mate 9 in mij geval. Hoewel niet gelijk aan de Nexus (vnml iets minder scherm) een erg fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheitan
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-06 21:34
Ook ik had het bekende accu probleem en heb hem dus maar (nog net) binnen de garantie voor reparatie ingestuurd:

13-12 laten ophalen door Dr Mobile (dynafix)
15-12 In behandeling genomen en wachten op onderdelen mail
21-12 een mail dat ik niet binnen 48 uur zou hebben gereageerd op aanbod voor een vervangend toestel omdat de onderdelen niet beschikbaar zijn en dat ze er maar van uit gaan dat ik akkoord ga met het aanbod van een P10 plus. Heb echter dit mailtje met aanbod nooit ontvangen.
23-12 P10 Plus thuis ontvangen

Nu ben ik tevreden met het P10 Plus en vind ik het dus niet erg dat het zo gelopen is, maar een beetje vreemd is het wel.

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:03

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Gisteren naar de Huawai store in Amsterdam geweest en ook zelfde verhaal. Ze hebben een stapel Nexus telefoons liggen en bieden een nieuwe telefoon aan.
Goede garantie, maar jammer dat ze mijn Nexus niet gewoon kunnen maken.
Trouwens wel geluk dat ik de Huawei VIP Service had afgesloten, anders was in 3 weken te laat geweest en had ik geen garantie gehad.
De Tweaker die 2 jaar geleden dit gemeld had: Super bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• McMark
Groverp08 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:31:
Gisteren naar de Huawai store in Amsterdam geweest en ook zelfde verhaal. Ze hebben een stapel Nexus telefoons liggen en bieden een nieuwe telefoon aan.
Goede garantie, maar jammer dat ze mijn Nexus niet gewoon kunnen maken.
Trouwens wel geluk dat ik de Huawei VIP Service had afgesloten, anders was in 3 weken te laat geweest en had ik geen garantie gehad.
De Tweaker die 2 jaar geleden dit gemeld had: Super bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je gaat mij toch niet vertellen dat als je VIP bent er meteen een nieuwe telefoon klaar ligt ? :o

Ik ben ondertussen een week verder na de 1e aanmelding bij Huawei Amsterdam en nog geen reactie. Mijn batterij begint echter steeds zwakker te worden. Nu op 40/50% uitvallen.

Hopen dat er snel een nieuwe komt :|

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:10
Ik heb hetzelfde accu probleem, zojuist even gekeken via de VIP service (waar ik me destijds voor heb aangemeld) maar volgens mij moet ik eerst de telefoon opsturen, krijg ik geen nieuwe terug en als het niet onder garantie valt ook nog eens 60 euro onderzoekskosten betalen....

Ik mag in maart een nieuwe telefoon kiezen, ben er over aan het denken om het nog maar even 3 maanden uit te zitten.

• McMark
Poulske schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:37:
Ik heb hetzelfde accu probleem, zojuist even gekeken via de VIP service (waar ik me destijds voor heb aangemeld) maar volgens mij moet ik eerst de telefoon opsturen, krijg ik geen nieuwe terug en als het niet onder garantie valt ook nog eens 60 euro onderzoekskosten betalen....

Ik mag in maart een nieuwe telefoon kiezen, ben er over aan het denken om het nog maar even 3 maanden uit te zitten.
Als jij dezelfde batterij problemen hebt als zovelen in dit topic, kan je dat gerust doen. Wanneer je in de randstad woont is een bezoek aan de huawei service store ook een optie. Daar bepalen ze ter plekke of je toestel in aanmerking komt voor de regeling.

• Poulske
McMark schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:44:
[...]

Als jij dezelfde batterij problemen hebt als zovelen in dit topic, kan je dat gerust doen. Wanneer je in de randstad woont is een bezoek aan de huawei service store ook een optie. Daar bepalen ze ter plekke of je toestel in aanmerking komt voor de regeling.
Ik woon (gelukkig) niet in de randstad. :+
Maar als ik de VIP service in vul komen ze het toestel ophalen, nemen ze dan gelijk een leentoestel mee?
Ik heb geen zin om een paar dagen zonder telefoon te zitten aangezien ik geen reserve heb...

• Groverp08

Groverp08

McMark schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:31:
[...]

Je gaat mij toch niet vertellen dat als je VIP bent er meteen een nieuwe telefoon klaar ligt ? :o

Ik ben ondertussen een week verder na de 1e aanmelding bij Huawei Amsterdam en nog geen reactie. Mijn batterij begint echter steeds zwakker te worden. Nu op 40/50% uitvallen.

Hopen dat er snel een nieuwe komt :|
Nee er lag geen telefoon klaar, maar zonder VIP hadden ze me niet geholpen, omdat de 2 jaar voorbij waren.
Voor mij is het nu ook wachten tot ze een nieuwe telefoon binnen krijgen.

• HendrikT
Brammel schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:35:
[...]

ik heb vandaag bericht gehad en ik heb zojuist een gloednieuwe Huawei P10 Plus gekregen via de MM. Blijkbaar was reparatie niet te doen of te duur. Eerst dacht ik dat het een nexus 6p was maar ik kom er nu net achter dat het een P10 is, maar ach ja, ik heb na 2 jaar gewoon een gloednieuwe waar ik voorlopig even mee vooruit kan. Ik ben bang dat de regelmatige updates er nu niet meer in zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door HendrikT op 28-12-2017 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayo
Hayo schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:44:
[...]

Voor het aanbod met het shoptegoed heb je dus geen andere statusupdate ontvangen van Coolblue. Erg netjes dat ze het hebben opgelost met shoptegoed.

Ik hoop eind (vrijdag) van aankomende week iets te horen, dan zitten de drie weken (inclusief feestdagen) er voor mij op... Ben benieuwd of mijn toestel hersteld kan worden. Heb er eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in met al die verhalen rondom niet leverbare onderdelen.
Donderdag (28-12) ben ik door Coolblue op de hoogte gesteld dat reparatie langer duurt dan verwacht. Zij gaven mij twee opties:
  1. Wachten op reparatie van mijn toestel (onbekend hoe lang het nog zou duren)
  2. Shoptegoed ter waarde van het aankoopbedrag
Omdat de termijn van reparatie onbekend is, ben ik voor het shoptegoed gegaan. Ik heb dan ook een bedrag van €649,- ontvangen. Ondanks dat ik het jammer vind om afscheid te nemen van mijn Nexus 6P, ben ik hier wel erg blij mee. In principe heb ik dus twee jaar lang mijn telefoon gratis kunnen gebruiken. Complimenten voor Coolblue voor de afhandeling van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
Het is nu 2 weken geleden dat ik mijn claim heb ingediend. (het zou max 2 weken duren volgens de medewerker). Vandaag maar even contact gezocht met het Huawei Service Center aangezien ik nog geen reactie heb gekregen vanuit Huawei.

Helaas kunnen ze aan de telefoon geen informatie geven over de status. Maar als het nog langer gaat duren moet ik alsnog even bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
Zojuist gebeld door Belsimpel namens DynaFix. Mijn toestel was niet te repareren en als vervangent toestel krijg ik een nieuwe Huawer P10 plus aangeboden. Die deal lijkt me wel redelijk. Alleen het update beleidt zal wel iets minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Kid_Stevie schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:34:
En ook ik zit met een bootloop, lekker klote zeg.
(...)
Kleine update: Telefoon is naar de media markt gestuurd en nu 20 dagen verder is de enige informatie dat er onderdelen zijn besteld voor reparatie en daar hebben ze schijnbaar nog 5 werkdagen voor. Ik ben heel benieuwd aangezien ik al van meerdere mensen gelezen heb waarbij het toestel niet gerepareerd kon worden en zij konden kiezen tussen nieuw toestel (P10 Plus) of aankoopbedrag terug.

Volgende week vrijdag maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22
McMark schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:44:
[...]

Let wel op dat je geen schermschade mag hebben... Ik had de mijne naar Coolblue gestuurd, vooraf was gezegd dat ik onder garantie een nieuwe batterij zou krijgen. Echter omdat ik barsten in het scherm heb, "mogen" ze niet de batterij vervangen zonder een nieuw scherm te plaatsen. En uiteraard vinden ze dat de schermvervanging niet onder garantie valt -> huppa 185 euro. Uiteindelijk ongerepareerd terug laten sturen. Ik denk er nog over om het nogmaals aan te kaarten, want de accu houdt het nu nog maar een halve dag uit, zelfs als ik mijn telefoon vrijwel niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
jurjen_g schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:21:
[...]

Let wel op dat je geen schermschade mag hebben... Ik had de mijne naar Coolblue gestuurd, vooraf was gezegd dat ik onder garantie een nieuwe batterij zou krijgen. Echter omdat ik barsten in het scherm heb, "mogen" ze niet de batterij vervangen zonder een nieuw scherm te plaatsen. En uiteraard vinden ze dat de schermvervanging niet onder garantie valt -> huppa 185 euro. Uiteindelijk ongerepareerd terug laten sturen. Ik denk er nog over om het nogmaals aan te kaarten, want de accu houdt het nu nog maar een halve dag uit, zelfs als ik mijn telefoon vrijwel niet gebruik.
Is dat even slechte service! |:( Wat zegt Huawei zelf?

Ik heb overigens net nog even contact gezocht met het callcenter. Dit keer nam de jongeman in kwestie wel de tijd om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Blijkt dat er op dit moment een wachtlijst :| is voor vervangende toestellen. :X Helaas nog steeds geen inzicht in hoelang dit gaat duren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22
McMark schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:52:
[...]
Is dat even slechte service! |:( Wat zegt Huawei zelf?
Hetzelfde; ik mag hem nog wel een keer insturen naar de VIP service, maar als ze schade aan het scherm constateren wat niet onder garantie valt, gaan ze ook repareren (of vermoedelijk een ander toestel terugsturen). En dan ben je daardoor ook nog sowieso onderzoekkosten kwijt.

Overigens heeft Coolblue buiten alle gebaande wegen om nog wel geprobeerd om me als tegemoetkoming separaat een accu te sturen, zodat ik zelf kan proberen te vervangen, maar logistiek is daar iets niet helemaal ok mee gegaan. Als ik die alsnog binnen krijg, ga ik op hoop van zegen met Youtube als handleiding kijken of het lukt. De Nexus 6p schijnt vrijwel niet uit elkaar te halen te zijn zonder grote schade; en aangezien mijn scherm al barsten heeft... Maar goed, dan voel ik me weer een beetje tweaker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Hm, mijn 6P ook opgestuurd ter reparatie naar Dynafix via VIP service wegens uitval bij 15% accu.

Krijg ik net een berichtje dat de reparatie langer gaat duren omdat ze wachten op een voorzijde (scherm) en een lens. Tot nu toe geen bericht over kosten (heb ook nog gewoon garantie), dus ben benieuwd hoeveel er vervangen zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Mijn 6p lig nu 2 weken bij Dynafix voor het probleem met de proximity sensor. Ze geven aan onderdelen besteld te hebben maar geen idee hebben van de levertijd. Die 3 dagen repair service van huawei vip kan je dus met een korreltje zout nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Brammel schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:18:
Mijn 6p lig nu 2 weken bij Dynafix voor het probleem met de proximity sensor. Ze geven aan onderdelen besteld te hebben maar geen idee hebben van de levertijd. Die 3 dagen repair service van huawei vip kan je dus met een korreltje zout nemen...
Ja dit antwoord heb ik helaas ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
Ben nu onder terug van de Huawei store met een brand new P10 plus.
Al met al heeft het een kleine drie weken inclusief feestdagen geduurd. In die tijd kon ik de brakke nexus wel blijven gebruiken.

Al met al een goede service van Huawei, en een hele goeie deal voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 09-10 16:49
Zit zelf ook met het accu probleem. Heb de telefoon vlak na launch van iemand overgekocht en aangezien hij uit de google play store kwam heb ik google maar gebeld. Komt er op neer dat ik de RMA door de verkoper in moet laten dienen aangezien het via zijn account gekocht is of gewoon rechtstreeks via Huawei. De vraag is; gaat Google de telefoon repareren/vervangen of gaan ze geld terug geven ? Mocht de laatste optie het geval zijn dan denk ik zelf om gewoon langs de Huawei winkel te gaan en via daar de garantie te claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
DirtyHennessy schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:40:
Zit zelf ook met het accu probleem. Heb de telefoon vlak na launch van iemand overgekocht en aangezien hij uit de google play store kwam heb ik google maar gebeld. Komt er op neer dat ik de RMA door de verkoper in moet laten dienen aangezien het via zijn account gekocht is of gewoon rechtstreeks via Huawei. De vraag is; gaat Google de telefoon repareren/vervangen of gaan ze geld terug geven ? Mocht de laatste optie het geval zijn dan denk ik zelf om gewoon langs de Huawei winkel te gaan en via daar de garantie te claimen.
Ligt er aan welke versie je hebt. De 64GB hebben ze niet meer op voorraad. Je krijgt dan het aankoopbedrag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 09-10 16:49
Nuevocasa schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:09:
[...]

Ligt er aan welke versie je hebt. De 64GB hebben ze niet meer op voorraad. Je krijgt dan het aankoopbedrag terug.
Ah ja inderdaad heb een 64 GB versie ;( , dat word een heleboel regelen. Ga 1 deze dagen wel een bezoekje brengen aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08

Groverp08

Gisteren middag naar de Huawei store geweest om een vervangende telefoon op te halen. Ik heb een zilveren P10 plus gekregen. 128G met 6 RAM. Ziet er mooi uit, echter hij gaat direct in de verkoop, want ik blijf mijn Pixel 2 gebruiken.
Goede service van Huawei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 08:15

westergas

rikkie_pc

Mijn 6p doet het na ruim 2 jaar nog prima *klopt af* maar mijn huidige custom rom word wat trager. Zit op Pure Nexus maar het is niet zeker of die een update krijgt naar 8.

Iemand ervaring met het terug gaan naar stock? Komen security patches dan weer OTA door? Gewoon een kwestie van vendor image flashen of komt daar meer bij kijken?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
westergas schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:38:
Mijn 6p doet het na ruim 2 jaar nog prima *klopt af* maar mijn huidige custom rom word wat trager. Zit op Pure Nexus maar het is niet zeker of die een update krijgt naar 8.

Iemand ervaring met het terug gaan naar stock? Komen security patches dan weer OTA door? Gewoon een kwestie van vendor image flashen of komt daar meer bij kijken?
Ja je kan gewoon de stock images flashen. Krijg je gewoon weer de normale patches via een OTA. Of gewoon sideloaden natuurlijk...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Kid_Stevie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Kleine update: Telefoon is naar de media markt gestuurd en nu 20 dagen verder is de enige informatie dat er onderdelen zijn besteld voor reparatie en daar hebben ze schijnbaar nog 5 werkdagen voor. Ik ben heel benieuwd aangezien ik al van meerdere mensen gelezen heb waarbij het toestel niet gerepareerd kon worden en zij konden kiezen tussen nieuw toestel (P10 Plus) of aankoopbedrag terug.

Volgende week vrijdag maar weer eens bellen.
En hij schijnt dus gerepareerd te zijn en ik zou volgende week bericht moeten krijgen dat ik hem teruggestuurd krijg. Ben heel benieuwd.

edit 15-01:
Ik zet het hier maar even bij voor wie misschien ook bij de Mediamarkt besteld heeft of ter reparatie heeft aangeboden.

Vandaag weer contact gehad met de Mediamarkt, toestel is nog niet gerepareerd en ze wachten nog op onderdelen. Moet nu binnen 48 uur een indicatie krijgen.

Was eigenlijk al wel blij dat ik mijn N6P terug ging krijgen :-(

edit 16-01:
Ondertussen 2 mails gehad, eerst eentje dat ze mijn N6P hebben ontvangen (joh, die hadden jullie al even) en daarna eentje of ik mijn N6P wil opsturen voor het omruilen.

Nu maar gebeld en ze weten het bij de Media Markt ook niet meer, ze gaan nu uitzoeken wanneer de N6P weer geleverd word (kon ik ze natuurlijk ook vertellen dat dat hem niet meer ging worden, maar wilde ze natuurlijk zelf even uitzoeken). En dat ik anders mijn geld terug kreeg. Op de vraag of het mogelijk was een ander toestel te ontvangen (omdat dit bij anderen ook het geval was) kreeg ik het antwoord dat ze dat niet wist 8)7

edit 18-01:
De eerste aan de telefoon gehad die mij kon vertellen dat ik blijkbaar mijn geld terug krijg. Maar wanneer en hoeveel konden ze mij nog niet vertellen 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Kid_Stevie op 18-01-2018 14:18 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Zelf ook aanbod voor P10 Plus gekregen, ga ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Hier ook een aanbod gekregen voor een P10 plus. Goede service van Huawei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
Hier ook aanbod gekregen voor een P10 plus, maar ik ga dan de stereo speakers missen. Dus ik weet t nog niet. (Garantie loopt in april af)

Ennnn ik wil gewoon stock Android + updates...dus geen Huawei dingen.

Ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe accu in m'n 6P.

Trouwens bij dat aanbod, mag je dan de 6P houden?

[ Voor 12% gewijzigd door Yihaaa op 13-01-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Yihaaa schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:58:
Hier ook aanbod gekregen voor een P10 plus, maar ik ga dan de stereo speakers missen. Dus ik weet t nog niet. (Garantie loopt in april af)

Ennnn ik wil gewoon stock Android + updates...dus geen Huawei dingen.

Ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe accu in m'n 6P.

Trouwens bij dat aanbod, mag je dan de 6P houden?
Brammel schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:25:
Hier ook een aanbod gekregen voor een P10 plus. Goede service van Huawei!
Basekid schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:57:
Zelf ook aanbod voor P10 Plus gekregen, ga ik doen :)
Hadden jullie hem opgestuurd via de vip service? Of via de winkel zoals coolblue enz?

[ Voor 10% gewijzigd door Iekozz op 15-01-2018 03:51 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Is er een manier om aan het s/n of IMEI te zien of het toestel nog binnen de garantie valt? Ik heb mijn 6P over genomen en heb hier geen factuur van.

Handig man, Google... http://consumer.huawei.com/uk/support/warranty-query/

[ Voor 22% gewijzigd door westergas op 15-01-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Iekozz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 03:39:
[...]

[...]

[...]

Hadden jullie hem opgestuurd via de vip service? Of via de winkel zoals coolblue enz?
Via de VIP service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clown1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 01:24
Wat is het aanbod van de P10 plus? Gewoon 1 op 1 omruilen? Of tegen bijbetaling. Zelf via coolblue meer dan 2 weken geleden ook mijn Nexus ter reparatie ingeleverd. Accu viel soms uit bij 30 a 40 procent lading. Hoop gewoon op reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Had ik eigenlijk ook moeten doen naderhand, maarja nu te laat.
Clown1 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:31:
Wat is het aanbod van de P10 plus? Gewoon 1 op 1 omruilen? Of tegen bijbetaling. Zelf via coolblue meer dan 2 weken geleden ook mijn Nexus ter reparatie ingeleverd. Accu viel soms uit bij 30 a 40 procent lading. Hoop gewoon op reparatie.
Had je al iets meer gehoord van coolblue? Mijne is ook via cb opgestuurd. Ben benieuwd wat je als aanbod krijgt.

Je kan overigens de rma code opvragen bij de dynafix via facebook, dan kan je hier de status checken icm met je imei: https://www3.dynafix.com/...airorder_tracestatus.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik merk dat mijn toestel uitschakelt rond de ~10% batterij charge bij het openen van een energie slurpende app. Nu heb ik nog een paar weken fabrieksgarantie dus laten maken is nu of nooit. Zou dit een voorbode kunnen zijn van het bekende batterij probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:12

Phydomir

Dennis

Clown1 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:31:
Heb de mijne opgestuurd voor verschillende problemen en ook het P10 Plus aanbod gekregen. Is een één op één omruil. Is wel direct via Dr. Mobile/Dynafix gegaan. Wel al twee keer de postbode misgelopen en vind het jammer dat ik wel mijn afspraak tijd kan aanpassen, maar niet aangeven dat ik het ergens op een pick-up point wil ophalen.
Niet dat het heel veel haast heeft want ik heb inmiddels een OnePlus 5T en die P10 gaat waarschijnlijk direct de V&A op.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:31
westergas schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:08:
Ik merk dat mijn toestel uitschakelt rond de ~10% batterij charge bij het openen van een energie slurpende app. Nu heb ik nog een paar weken fabrieksgarantie dus laten maken is nu of nooit. Zou dit een voorbode kunnen zijn van het bekende batterij probleem?
Zeker weten. Zo begint het bij iedereen. Die 10 minuten wordt 15, 20 etc. Niet wachten tot je garantie is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clown1
Je kan overigens de rma code opvragen bij de dynafix via facebook, dan kan je hier de status checken icm met je imei: https://www3.dynafix.com/...airorder_tracestatus.aspx
Helaas (gelukkig) heb ik geen Facebook.
westergas schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:08:
Begon bij mij ook zo. Vooral op het nachtkastje. Kou kan die niet zo goed tegen.
Phydomir schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:32:
[...]

Heb de mijne opgestuurd voor verschillende problemen en ook het P10 Plus aanbod gekregen. Is een één op één omruil. Is wel direct via Dr. Mobile/Dynafix gegaan. Wel al twee keer de postbode misgelopen en vind het jammer dat ik wel mijn afspraak tijd kan aanpassen, maar niet aangeven dat ik het ergens op een pick-up point wil ophalen.
Niet dat het heel veel haast heeft want ik heb inmiddels een OnePlus 5T en die P10 gaat waarschijnlijk direct de V&A op.
Had als vervanger de Huawei Mate 10 pro in gedachten. Maar P10 plus is zeker geen slecht aanbod. Zou fijn zijn als ik tegen een meerprijs de Mate kon krijgen. Maar zo flexibel zullen ze wel niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Clown1 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:24:
(...)

Had als vervanger de Huawei Mate 10 pro in gedachten. Maar P10 plus is zeker geen slecht aanbod. Zou fijn zijn als ik tegen een meerprijs de Mate kon krijgen. Maar zo flexibel zullen ze wel niet zijn.
Het is voor mij nog even de vraag of ik überhaupt een vervangend toestel ga krijgen, maar ik zat sowieso ook al naar de Mate 10 Pro en P10 Plus te kijken, maar wat een puinhoop zijn die toestellen bij Huawei qua specs. De gewone Mate 10 is hier sowieso niet te verkrijgen, maar waarom ze een aantal specs in de Mate 10 Pro weg hebben gelaten is mij een raadsel...

Mate 10: 5.9 LCD met 1440 x 2560 pixels
Mate 10 Pro: 6.0 Amoled met 1080 x 2160 pixels
P10 Plus: 5.5 LCD met 1440 x 2560

Mate 10: Fingerprint op de voorkant, SD card, wel 3.5mm jack, IP53, usb 3.1, Type-C
Mate 10 Pro: Fingerprint op de achterkant, geen SD card, geen 3.5mm jack, IP67, usb 3.1, Type-C
P10 Plus: Fingerprint op de voorkant, SD card, wel 3.5mm jack, splash resistant, usb 2.0, Type-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clown1
Kid_Stevie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:45:
[...]

Het is voor mij nog even de vraag of ik überhaupt een vervangend toestel ga krijgen, maar ik zat sowieso ook al naar de Mate 10 Pro en P10 Plus te kijken, maar wat een puinhoop zijn die toestellen bij Huawei qua specs. De gewone Mate 10 is hier sowieso niet te verkrijgen, maar waarom ze een aantal specs in de Mate 10 Pro weg hebben gelaten is mij een raadsel...

Mate 10: 5.9 LCD met 1440 x 2560 pixels
Mate 10 Pro: 6.0 Amoled met 1080 x 2160 pixels
P10 Plus: 5.5 LCD met 1440 x 2560

Mate 10: Fingerprint op de voorkant, SD card, wel 3.5mm jack, IP53, usb 3.1, Type-C
Mate 10 Pro: Fingerprint op de achterkant, geen SD card, geen 3.5mm jack, IP67, usb 3.1, Type-C
P10 Plus: Fingerprint op de voorkant, SD card, wel 3.5mm jack, splash resistant, usb 2.0, Type-C
Bij mij is het ook niet zeker. Maar heb na 2.5 weken nog geen reactie van Coolblue. Zou graag de Nexus gerepareerd terug krijgen. Anders een leuk aanbod.

Komend van een Nexus 6p vind ik de fingerprint aan de achterkant ideaal. En voor mij dus een plus. Ook het amoled scherm vind ik fijn ook met een lagere resolutie. En met 128gb (ipv 32) is een sd slot voor mij niet nodig. Alleen de 3.5 mm jack is voor mij een gemis. Maar het schijnt dat ze dat gedaan hebben voor een hoger IP rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
@Clown1
Goed punt van de 3.5 mm jack en de ip rating en 128 moet ook wel voldoende zijn inderdaad. N6P had het tenslotte ook niet. De resolutie en ontbreken van de 3.55 mm jack vind ik de grootste minpuntjes bij deze 3. Zou liever ook wel de N6P terug willen, update beleid van Huawei is nou niet echt geweldig geloof ik, al krijg de N6P ook geen jaren aan updates meer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:31
Als je nou je geld terug zou krijgen :-) Er staan er nog een paar te koop in v&a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clown1
Rudolfus schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:46:
Als je nou je geld terug zou krijgen :-) Er staan er nog een paar te koop in v&a
Heb inderdaad mijn geld terug gekregen. Telefoon viel niet te reparen. Opzich een nette oplossing. Beetje jammer dat ik er na 3.5 weken wachten zelf achteraan moest bellen. Communicatie tussen Coolblue en Dynafix is belabberd. Snap niet dat er nog concerns zijn die zaken doen met Dynafix. Op papier zou je er een prachtig bedrijf van kunnen maken. Maar hoor en lees zo vaak slechte verhalen over Dynafix.

Inmiddels eigenaar van een blauwe Huawei mate 10 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb een powerbankdat nu een drie jaar oud is. 16A stroom mee en een goed ding om tablets en telefoons meerdere keren mee te kunnen opladen. Dit gaat ook goed, behalve met mijn 6P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kRwrizEMF9UZT0r8FgVEhwf6/medium.png

Als ik een USB naar USB-C kabel tussen de powerbank en mijn 6p leg zie ik soms, heel even dat hij laad. Dit gaat langzaam, maar hij laad. (beter dan niets). Maar meestal laad hij niet, de telefoon meld ook niet dat hij aangesloten is.

Ik vermoed dat de powerbank niet genoeg Ampere's geeft voor het opladen van een 6P, maar helemaal snappen doe ik het niet. Het apparaat zou sterk genoeg moeten zijn, beter dan elke goedkoper 220V-stekker die ik ook gebruik en wel werkt.

Mijn vragen
- Is de powerbank geschikt voor het opladen van mijn 6P, doe ik mogelijk wat fout?
- Waar moet ik op letten voor een nieuw powerbank dat deze wel werkt?

Wat ik al getest heb:
- Andere kabel tussen de battery pack en de 6P.
- Nexus 5x van SO, laad ook niet op.

[ Voor 7% gewijzigd door Tukk op 28-01-2018 16:27 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:55
Wat ik weet is dat je een Output van 5V/3A moet hebben voor een type c aansluiting.
Volgens mij kan een Output: 5V/2A ook wel, alleen dan laad hij niet snel op.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Barfman schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:39:
Wat ik weet is dat je een Output van 5V/3A moet hebben voor een type c aansluiting.
Volgens mij kan een Output: 5V/2A ook wel, alleen dan laad hij niet snel op.
Dat niet snel laden is ok, maar meestal laad hij helemaal niet.
Dank voor de tip, ik zal er bij een volgende powerbank op letten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:43

InSanex

serenity now!

Gisteren ook maar eens met mijn 6p naar de huawei store in Amsterdam. Volgens de site van huawei had ik nog garantie, de bon (toestel van medetweaker overgenomen) was van december 2015.

Volgens de medewerker was het barstje in het glas voor de lens sowieso al einde garantie, maar ging de datum op de bon voor de datum die huawei zelf aangaf op de site.
Toen werd het nog vager, volgens hem konden ze de batterij nog gewoon bestellen en het toestel op mijn kosten repareren. Ik zei dat er volgens mij geen onderdelen meer gemaakt werden voor dit toestel maar volgens de medewerker hadden ze dit al bedongen bij de de fabrikant.

Al met al nog even met de medewerker naar een mate 10 lite gekeken, het was een goed toestel want zijn collega had hem ook :|

Had er weinig verwachtingen van, toch een tweedehandstoestel, op het einde van zijn leven, maar in tegenstelling tot de positieve verhalen hierboven over de huawei service vond ik het toch vrij moeizaam allemaal.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mijn 6P is in zijn 2e jeugd beland nadat ik terug ben gegaan naar stock Oreo. Snel zat, batterij prima. Blijft een heerlijk toestel :)

Na 1 jaar en 7 maanden geeft Accubattery een gezondheid aan van 74% dus dat lijkt me erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

westergas schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:19:
Mijn 6P is in zijn 2e jeugd beland nadat ik terug ben gegaan naar stock Oreo. Snel zat, batterij prima. Blijft een heerlijk toestel :)

Na 1 maand en 7 maanden geeft Accubattery een gezondheid aan van 74% dus dat lijkt me erg netjes.
Die van mij is op 67%, dat begint problematisch te worden. Uitvallen op 40%, in een paar uur leeg.
Als ik de camera gebruik (en dus het scherm veel aanstaat) trek ik hem binnen 2 uur leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 14:45
InSanex schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:33:
Gisteren ook maar eens met mijn 6p naar de huawei store in Amsterdam. Volgens de site van huawei had ik nog garantie, de bon (toestel van medetweaker overgenomen) was van december 2015.

Volgens de medewerker was het barstje in het glas voor de lens sowieso al einde garantie, maar ging de datum op de bon voor de datum die huawei zelf aangaf op de site.
Toen werd het nog vager, volgens hem konden ze de batterij nog gewoon bestellen en het toestel op mijn kosten repareren. Ik zei dat er volgens mij geen onderdelen meer gemaakt werden voor dit toestel maar volgens de medewerker hadden ze dit al bedongen bij de de fabrikant.

Al met al nog even met de medewerker naar een mate 10 lite gekeken, het was een goed toestel want zijn collega had hem ook :|

Had er weinig verwachtingen van, toch een tweedehandstoestel, op het einde van zijn leven, maar in tegenstelling tot de positieve verhalen hierboven over de huawei service vond ik het toch vrij moeizaam allemaal.
Misschien dus toch beter om de VIP Service te gebruiken dan naar de store te gaan? Die van mij valt ook uit bij +20% maar ik heb niet zoveel zin om weken zonder telefoon te zitten. Ik dacht dat als je naar de store gaat, je direct een nieuwe zou kunnen krijgen. Dat valt dus helaas tegen, lees ik uit jouw verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:43

InSanex

serenity now!

Denk idd eerst even contact zoeken met huawei, was voor mij een kleine moeite om even langs die winkel te gaan. Maar ik heb niet de indruk dat ze daar nog zo makkelijk swappen.
Heb inmiddels maar gewoon een accu besteld en ga op hoop van zegen maar de 6P openen :)

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 11:40

Aid

Ik heb mijn toestel vorige week opgestuurd naar belsimpel ivm accu problemen. Ik kreeg vanochtend een mailtje van de reparateur dat de reparatie langer op zich laat wachten, omdat de onderdelen niet op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Convoy

g44p

Die van mij wordt morgen opgehaald door ophaaldienst van Dr. Mobile. Ook mijn accu/telefoon stopt ermee zodra hij op 40% staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

Convoy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:10:
Die van mij wordt morgen opgehaald door ophaaldienst van Dr. Mobile. Ook mijn accu/telefoon stopt ermee zodra hij op 40% staat.....
Heb je al wat gehoord van Dr. Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Aid schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:53:
[...]

Heb je al wat gehoord van Dr. Mobile?
Ja gisteren een update gehad:

"Step 4 : The repair process for your device has now started"

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

Convoy schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:55:
[...]

Ja gisteren een update gehad:

"Step 4 : The repair process for your device has now started"

Ben benieuwd.
Bij mij zijn ze nog steeds aan het wachten op onderdelen... Ben benieuwd of het toestel daadwerkelijk nog wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Aid schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:31:
[...]

Bij mij zijn ze nog steeds aan het wachten op onderdelen... Ben benieuwd of het toestel daadwerkelijk nog wordt gemaakt.
Same here:

Wacht reden: Onderdelen

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mono_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 20:25
Ah, zie dat ik niet de enige ben.

Zelf heb ik meerdere malen naar Dynafix en Huawei gebeld. Vanuit Huawei te horen gekregen dat ze gaan nakijken in hoeverre de onderdelen nog te leveren zijn. Manager bij Huawei gaf wel direct aan dat ze het anders vervangen met een P10 of P10 Plus.

Zodra ze meer weten nemen ze contact met me op.

Edit: Huawei gaf vandaag aan dat er onderdelen onderweg zijn naar Dynafix (Mobo). Dus hopelijk snel een update van Dynafix.

[ Voor 15% gewijzigd door Mono_ op 22-02-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

Ik heb contact gehad met Dynafix, levertijd is nog steeds onbekend. Daarnaast nog contact gehad met Belsimpel, zij bieden een vervangend (gebruikt) toestel aan tot 300 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren stukje hardlopen (best koud) valt ie uit bij ~18%

Volgens IMEI check garantie verlopen per 08-02...balen.

Had hem binnen de garantie al eens aangemeld ter reparatie maar toen niet opgestuurd omdat ik zelf het probleem niet kon her produceren. Zou ik hem alsnog op kunnen sturen of trappen ze daar niet in?

Iemand zelf al eens een batterij vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharkby
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 10:18
Mijn Nexus 6p vertoonde steeds problemen met de batterij onder 20%. Hij heeft zichzelf meerdere malen uitgeschakeld als hij onder dit niveau zat. Ik heb mijn Nexus in april 2016 bij de Google Store gekocht. Hier deden ze helemaal niet moeilijk over dit probleem. Door het ontbreken van een vervangend (64gb) model, krijg ik mijn geld teruggestort. Toestel moet wel onbeschadigd zijn (dat is hij, hoesje en screenprotector).
Gisteren opgestuurd via UPS naar Google Duitsland, ook al heb ik hem in de Nederlandse store gekocht. Ik zal binnenkort even een update geven hoe de verdere procedure verliep en of ik mijn geld daadwerkelijk terug krijg.

Inmiddels heb ik zelf bij Amazon.de een Pixel 2 besteld. Iets kleiner formaat is toch wel lekker...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:11

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Scharkby schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:40:
Mijn Nexus 6p vertoonde steeds problemen met de batterij onder 20%. Hij heeft zichzelf meerdere malen uitgeschakeld als hij onder dit niveau zat. Ik heb mijn Nexus in april 2016 bij de Google Store gekocht. Hier deden ze helemaal niet moeilijk over dit probleem. Door het ontbreken van een vervangend (64gb) model, krijg ik mijn geld teruggestort. Toestel moet wel onbeschadigd zijn (dat is hij, hoesje en screenprotector).
Gisteren opgestuurd via UPS naar Google Duitsland, ook al heb ik hem in de Nederlandse store gekocht. Ik zal binnenkort even een update geven hoe de verdere procedure verliep en of ik mijn geld daadwerkelijk terug krijg.

Inmiddels heb ik zelf bij Amazon.de een Pixel 2 besteld. Iets kleiner formaat is toch wel lekker...!
Ik had twee dagen na verzenden mijn geld terug van Google, dus zou me daar niet zo druk om maken.

Waiting on the world to change

• Mono_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 20:25
westergas schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:19:
Gisteren stukje hardlopen (best koud) valt ie uit bij ~18%

Volgens IMEI check garantie verlopen per 08-02...balen.

Had hem binnen de garantie al eens aangemeld ter reparatie maar toen niet opgestuurd omdat ik zelf het probleem niet kon her produceren. Zou ik hem alsnog op kunnen sturen of trappen ze daar niet in?

Iemand zelf al eens een batterij vervangen?
Balen dat het echt net buiten de garantie gebeurt. Maar ik heb zelf pas een scherm vervangen bij een oude Nexus 6P. Het grootste obstakel is de cameravisor. Als je die los hebt is het vervangen van de batterij niet moeilijk.

Heb zelf wel de fout gemaakt om het eerst te proberen met een platte schroevendraaier/scheermesje maar hiermee kreeg ik 'm niet los en zijn er wat krassen ontstaan.

Daarop een openingtool besteld iFlex waarmee het een stuk makkelijker ging. Let op, je moet de visor wel eerst goed warm maken met een heatgun/föhn zodat de lijm een beetje loslaat.

Bekijk de volgende tutorial om een idee te krijgen: Nexus 6P Screen Assembly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharkby
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 10:18
Geld is inmiddels binnen, nog op dezelfde dag als hij aankwam bij Google. Top service!
Pixel 2 is een geweldig apparaat, ben heel blij met deze als vervanger van m'n 6p.

[ Voor 4% gewijzigd door Scharkby op 24-02-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Scharkby schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:21:
Geld is inmiddels binnen, nog op dezelfde dag als hij aankwam bij Google. Top service!
Pixel 2 is een geweldig apparaat, ben heel blij met deze als vervanger van m'n 6p.
Heb je de normale Pixel 2 of de XL? Ik ben namelijk ook aan een nieuwe mobiel toe, maar vind deze i.c.m. een abonnement nogal prijzig.
Pagina: 1 ... 38 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's