Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
Gotez schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:32:
Heeft iemand al android 8.1 gekregen via het beta programma?
Nee maar ik heb hem wel zelf geflashed met de Factory Image. Werkt tot zo ver prima eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Hie nog iemand die de batterij problemen heeft met de 6p, na bijna 2 jaar tevreden in bezit nu toch wel echt een - punt.. en aangezien repareren maanden gaat duren denk ik dat ik zelf maar een nieuwe telefoon aanschaf en nog net voor de garantie afloopt ga laten repareren(of vervangen).

jammer dat wij niet de google pixel xl als vervanging krijgen!! :D had mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32

Gotez

42

SkyThes schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Nee maar ik heb hem wel zelf geflashed met de Factory Image. Werkt tot zo ver prima eigenlijk. :)
Inmiddels de update binnen. Merk weinig verschil. Ik had uiteraard gehoopt op wat batterij besparing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:22
Jip99 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:00:
Hie nog iemand die de batterij problemen heeft met de 6p, na bijna 2 jaar tevreden in bezit nu toch wel echt een - punt.. en aangezien repareren maanden gaat duren denk ik dat ik zelf maar een nieuwe telefoon aanschaf en nog net voor de garantie afloopt ga laten repareren(of vervangen).

jammer dat wij niet de google pixel xl als vervanging krijgen!! :D had mooi geweest.
Jip, die lange reparatietijd heb je niet als je hem bij google hebt besteld. Daar krijg je namelijk gewoon een nieuw toestel opgestuurd (bij mij binnen 2 werkdagen). Als je hem ergens anders hebt besteld is het waarschijnlijk een ander verhaal.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:22
Nou heb Google zojuist gesproken, erg vriendelijke man aan de lijn gehad. Vertelde mijn batterij probleem en willekeurige uitval onder de 30%. Hij vroeg welke stappen ik had ondernomen en ik zei dat ik hem naar fabrieksinstellingen had gereset. Toen zei hij dat dat inderdaad de laatste stap als redmiddel was en ik dus nu in aanmerking kom voor een vervangend toestel. Moet wel mijn oude terugsturen, dus die moet ik dan maar écht even fabrieks reset doen :9. Ohja en unrooten en de bootloader weer locken natuurlijk 8).

update: Net weer Google gesproken. Man zei dat hij het gerucht hoorde op de wandelgangen dat de Nexus 6P niet meer op voorraad was (miss bedoelde hij de 64gb versie), maar dat ze in dat geval wel een gepaste oplossing gaan bieden. Pixel XL (2?) oOo

[ Voor 18% gewijzigd door Leviathius op 27-10-2017 10:59 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gotez schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:51:
[...]

Inmiddels de update binnen. Merk weinig verschil. Ik had uiteraard gehoopt op wat batterij besparing :)
Daar hoop ik eigenlijk ook op. Moet zeggen dat ik sinds de 8.0 update ik de accuduur een stuk minder vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 21:23
Sjoerd611 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:01:
Nou.. Mijn mate 9 is ook gearriveerd. Het was absoluut geen originele verpakking, maar een doosje dat volgens mij al eerder is gebruikt. Er zat namelijk tape aan de zijkanten wat al was losgesneden??
In de doos zelf zat op maat gesneden schuim waardoor het toestel stevig vast zat, maar voor de rest zat er dan ook niks bij, geen fastcharger, simtool of boekjes.. Helemaal niks!
Over het toestel zelf ben ik wel tevreden, deze is volgens mij daadwerkelijk gloednieuw, er zat namelijk nog folie omheen en de originele screenprotector zit er ook nog op. Hij is niet veel groter dan de 6P terwijl het scherm wel groter is, ideaal dus! En dat verschil met een QHD display merk ik persoonlijk niet echt.
Morgen maar eens achter die fastcharger aan.. Die hoort er gewoon bij te zitten!
Heb zelf via Facebook contact opgenomen met Dynafix voor de Fastcharger. Prima gesprek en zij gaan me de lader nog nasturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
JTH4 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 17:13:
[...]

Heb zelf via Facebook contact opgenomen met Dynafix voor de Fastcharger. Prima gesprek en zij gaan me de lader nog nasturen.
Zelfde situatie hier, ben benieuwd wanneer ik 'm ontvang! Tot zo ver flink tevreden met de Mate 9, de batterijduur is geweldig, scherm is top, snelheid is goed.. Voelt zeker aan als een upgrade.
Het enige waar ik even aan moet wennen is de vingerafdrukscanner, bij de 6P was het i.c.m m'n Spigen hoesje een soort kuiltje geworden waarmee ik wat extra houvast creëerde.. Achja, dat is puur wennen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:55
Leviathius schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:56:
Nou heb Google zojuist gesproken, erg vriendelijke man aan de lijn gehad. Vertelde mijn batterij probleem en willekeurige uitval onder de 30%. Hij vroeg welke stappen ik had ondernomen en ik zei dat ik hem naar fabrieksinstellingen had gereset. Toen zei hij dat dat inderdaad de laatste stap als redmiddel was en ik dus nu in aanmerking kom voor een vervangend toestel. Moet wel mijn oude terugsturen, dus die moet ik dan maar écht even fabrieks reset doen :9. Ohja en unrooten en de bootloader weer locken natuurlijk 8).

update: Net weer Google gesproken. Man zei dat hij het gerucht hoorde op de wandelgangen dat de Nexus 6P niet meer op voorraad was (miss bedoelde hij de 64gb versie), maar dat ze in dat geval wel een gepaste oplossing gaan bieden. Pixel XL (2?) oOo
Dat zou mooi zijn, dan heb ik net pech gehad met nu sinds een week of 3 en nieuwe N6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Megupe schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:52:
[...]

Dat zou mooi zijn, dan heb ik net pech gehad met nu sinds een week of 3 en nieuwe N6P.
Noem het maar pech, een gratis nieuwe telefoon ;). Qua design vind ik de N6P mooier, maar de hardware van de Pixel is beter. Aghja, voorlopig nog niks gehoord van Google en misschien krijg ik ook wel gewoon een N6P.

Laat het hier wel weten tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:53
Ik mag mijn 6p retour sturen en krijg mijn aankoopbedrag terug, echter zit ik wel met een luxe probleem, wat nu, de pixel 2 is geen optie en de XL is nog niet leverbaar...

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:59

pinda powerrr

Slow down...

Leviathius schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:56:

Kijk, daar zit ik stiekem op te wachten :P Nog even geduld hebben dus, voordat ik Google ga bellen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
pinda powerrr schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:01:
[...]

Kijk, daar zit ik stiekem op te wachten :P Nog even geduld hebben dus, voordat ik Google ga bellen.
Nouuu ik zou maar bellen als ik jou was, mijn hoop is in duigen gevallen helaas... Geen pixel xl voor mij.

Na veel over en weer bellen vanwege een account probleem was uiteindelijk alles geregeld, maar omdat de 6P niet meer op voorraad is kon ik kiezen. Of het aankoopbedrag terug, of niks en dat ik met huawei contact zou moeten opnemen. Heb gekozen voor geld terug (2 jaar lang gratis telefoon kunnen gebruiken) en kan dan mooi een oneplus 5T kopen.

Helaas moet ik dus wel mijn nexus 6p terugsturen..
Justin2000 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:17:
Ik mag mijn 6p retour sturen en krijg mijn aankoopbedrag terug, echter zit ik wel met een luxe probleem, wat nu, de pixel 2 is geen optie en de XL is nog niet leverbaar...
Oneplus 5T! Of de LG V30 met wat geld bijleggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Leviathius op 01-11-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
V30 is ook nog niet leverbaar, ik zal Google nog es bellen en vragen of e nog wat te regelen is voor een die hard Nexus fan

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Justin2000 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 06:14:
V30 is ook nog niet leverbaar, ik zal Google nog es bellen en vragen of e nog wat te regelen is voor een die hard Nexus fan
Let us know wat je voor elkaar krijgt. Ben daar wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Leviathius schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:58:
[...]

Let us know wat je voor elkaar krijgt. Ben daar wel benieuwd naar.
Helaas terug sturen en als ik een pixel 2 wil dan moet ik via de .de of .uk store bestellen, deze tip werd mijn gegeven.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Laatst online: 18-09 23:00
Ook de eerste accuproblemen opgelopen. Maar even mailtje naar belsimpel gestuurd om te kijken wat zij aanraden. Geen zin om mijn telefoon wekenlang kwijt te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bsmitz
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 12:18
Ik ben enorm gefrustreerd over hoe mijn "reparatie" via Coolblue verloopt. Na lang uitstellen heb ik mijn 6P eindelijk terug naar Coolblue opgestuurd op 19 October. De telefoon ging op sommige momenten nog maar een uur mee (afhankelijk van wat ik er mee deed).

Deze werd vanuit Coolblue op 24 October opgestuurd naar een reparatiedienst. Ondertussen zijn we + 2 weken verder en heb ik nog niets van update ontvangen. Ik heb wekelijks meerdere keren contact proberen opnemen over de status van de reparatie. telkens komt er een vaag antwoord terug met als reden dat zij geen antwoord krijgen van de reparatiedienst.

In een van de laatste mails werd mij verteld dat ik uiterlijk volgende woensdag meer informatie kan verwachten. Dat is 1 dag na dat mijn telefoon 3 weken geleden bij hen naar de reparatiedienst is vertrokken.

Ondertussen beloven ze wel op hun website dat als de reparatie langer dan 2 weken duurt er binnen de 3 weken voor een oplossing wordt gezorgd. Ik wijs hen daarop in een volgende mail. waarop men mij laat weten dat ik pas na woensdag binnen 48 uur een oplossing kan verwachten.

Ondertussen ben ik al 3 weken zo goed als onbereikbaar. Het spijt me maar ik moest dit even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easygoin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 09:19

Easygoin

Loudness

Je bent niet de enige Bsmitz, ik heb mijn telefoon 30 September opgestuurd ter reparatie (Dynafix), waarna deze eerst heeft gewacht op de displaymodule, dit duurde te lang waardoor ze me een voorstel deden voor de Mate 9 maar inmiddels is de levering daarvan ook al twee weken vertraagd.
Contact is slecht, er wordt iedere keer gezegd dat ik maar moet wachten, verdere stappen binnen de verkoper/dynafix/huawei leveren niets op.
Ik weet alleen dat ik hier nooit meer iets koop, zoń slechte service heb ik nog nooit gehad, om te janken dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Via google heb je een iets betere service, echter is gebleken dat de 5x en 6p structurele problemen hebben, ook de eerste berichten over de pixel 2 zijn niet positief. Dit weerhoudt mij ervan om nu weer een google telefoon te kopen.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
Bsmitz schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:05:
Ik ben enorm gefrustreerd over hoe mijn "reparatie" via Coolblue verloopt. Na lang uitstellen heb ik mijn 6P eindelijk terug naar Coolblue opgestuurd op 19 October. De telefoon ging op sommige momenten nog maar een uur mee (afhankelijk van wat ik er mee deed).

Deze werd vanuit Coolblue op 24 October opgestuurd naar een reparatiedienst. Ondertussen zijn we + 2 weken verder en heb ik nog niets van update ontvangen. Ik heb wekelijks meerdere keren contact proberen opnemen over de status van de reparatie. telkens komt er een vaag antwoord terug met als reden dat zij geen antwoord krijgen van de reparatiedienst.

In een van de laatste mails werd mij verteld dat ik uiterlijk volgende woensdag meer informatie kan verwachten. Dat is 1 dag na dat mijn telefoon 3 weken geleden bij hen naar de reparatiedienst is vertrokken.

Ondertussen beloven ze wel op hun website dat als de reparatie langer dan 2 weken duurt er binnen de 3 weken voor een oplossing wordt gezorgd. Ik wijs hen daarop in een volgende mail. waarop men mij laat weten dat ik pas na woensdag binnen 48 uur een oplossing kan verwachten.

Ondertussen ben ik al 3 weken zo goed als onbereikbaar. Het spijt me maar ik moest dit even kwijt.
Ik snap je frustratie. mijn ervaring bij Coolblue is dat ze echt wel mee willen denken over ene oplossing. Probeer anders eens naar de winkel te gaan als dat enigzins in de mogelijkheden ligt. Wat ik met hen heb gedaan toen mijn tel 2 weken weg was, was een andere telefoon kopen en die zo lang gebruiken tot de reparatie klaar was. Dat viel binnen de 2 weken maar had het langer geduurd dan had ik 'm ook nog terug kunne brengen. Enige wat je moet doen is het "leen-toestel" heel houden :)

Wellicht is dit een oplosing tot je je toestel terug krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Die zal ook wel bij dynafix liggen; en de communicatie daarvan is niet echt heel positief te noemen.

Ik heb dan wel de mate 9, en ondertussen ook de lader ed, binnen. Maar ze hadden mij een dualsim beloofd (in meerdere mails), en ze hebben me een single sim gestuurd.

Ondertussen ligt die al bijna 3 weken ongebruikt in de kast; maar ben toch van plan om voet bij stuk. Doen wat je belooft.

Ondertussen lekker op m'n redmi note 4 bezig; waar ik erg tevreden over ben.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Helaas helaas heeft mijn neus 6p het bekende accu probleem. Valt spontaan bij 40% uit en wil dan niet meer opstarten. Wel kan ik in de recovery komen en daar kan hij nog rustig 2 uur aan staan op helderheid 100%. Defect dus.

Nu ga ik hem morgen opsturen naar Dynafix (helaas), maar wat benieuwd of er mensen ervaring hebben met een unlocked bootloader. Doen ze daar moeilijk over? Ik ga hem sowieso terug brengen naar stock rom + kernel, maar ben benieuwd of de bootloader gelocket moet worden.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Mijn Nexux 6P ligt sinds 27 bij Dynafix, althans, vanaf die datum wachten ze op een onderdeel. Wekelijks vraag ik naar een update, echter lijkt het erop dat niemand iets weet.. Zelfs Huawei niet.
Nee spijtig genoeg niet. Ik heb hier toevallig gisteren nog navraag over uitgezet maar Huawei heeft nog geen verdere opheldering gegevens over de levertermijn van de schermen.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:05
De 6P van mn partner heeft het nu ook begeven. Na een security update vanochtend is het toestel in een blijvende bootloop terechtgekomen. Opvallend was dat er deze week al glitches waren text2speech in Google Maps (vastlopend geluid en een automatische reset na een aantal seconden) en hetzelfde met bijv. de Gmail app.

Wel wat beschadigingen naast de volumeknoppen doordat de behuizing zichzelf naar buiten heeft willen buigen maar is tegengehouden door een case.

Ben benieuwd of dit allemaal goed wordt opgepakt door de winkel en dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
BeToBe schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:45:
Helaas helaas heeft mijn neus 6p het bekende accu probleem. Valt spontaan bij 40% uit en wil dan niet meer opstarten. Wel kan ik in de recovery komen en daar kan hij nog rustig 2 uur aan staan op helderheid 100%. Defect dus.

Nu ga ik hem morgen opsturen naar Dynafix (helaas), maar wat benieuwd of er mensen ervaring hebben met een unlocked bootloader. Doen ze daar moeilijk over? Ik ga hem sowieso terug brengen naar stock rom + kernel, maar ben benieuwd of de bootloader gelocket moet worden.
Gewoon voor de zekerheid even de bootloader locken. Is zo gedaan, vooral als je toch al bezig bent met alles naar stock rom terugzetten.

Onderaan in puntje 10 in Heisenberg's guide: https://forum.xda-develop...guides-beginners-t3206928. Het is één regeltje fastboot code. Let op, wel NADAT je de stock images hebt geflashed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR_
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:15
.NCK schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:50:
De 6P van mn partner heeft het nu ook begeven. Na een security update vanochtend is het toestel in een blijvende bootloop terechtgekomen. Opvallend was dat er deze week al glitches waren text2speech in Google Maps (vastlopend geluid en een automatische reset na een aantal seconden) en hetzelfde met bijv. de Gmail app.

Wel wat beschadigingen naast de volumeknoppen doordat de behuizing zichzelf naar buiten heeft willen buigen maar is tegengehouden door een case.

Ben benieuwd of dit allemaal goed wordt opgepakt door de winkel en dynafix.
Mijn Nexus 6P is gister ook in een bootloop terecht gekomen. Ik las in een review dat iemand eind Oktober ook een Nexus 6P had opgestuurd naar Dynafix en een Huawei Mate 9 als vervanging kreeg. Nu maar hopen op het beste..

Linkje naar de review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:03
Ook mijn toestel ligt bij Dynafix sinds 30 oktober vanwege een defect op de cameralens. Zelf opgestuurd via de Huawei VIP service. Afwachten maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Leviathius schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:48:
[...]

Gewoon voor de zekerheid even de bootloader locken. Is zo gedaan, vooral als je toch al bezig bent met alles naar stock rom terugzetten.

Onderaan in puntje 10 in Heisenberg's guide: https://forum.xda-develop...guides-beginners-t3206928. Het is één regeltje fastboot code. Let op, wel NADAT je de stock images hebt geflashed doen.
Klopt. Heb het gisteren voor de zekerheid maar gedaan. Was niet heel veel moeite. Nu maar hopen dat Dynafix een beetje meewerkt..

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18
Als je op je 6P via settings naar support gaat zie je een button :"PHONE".
Je zou verwachten dat je dan naar support kan bellen maar in plaats daarvan kom je op een help-pagina. Hoe geef ik aan support door dat ik een accu-probleem heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Rudolfus schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:44:
Als je op je 6P via settings naar support gaat zie je een button :"PHONE".
Je zou verwachten dat je dan naar support kan bellen maar in plaats daarvan kom je op een help-pagina. Hoe geef ik aan support door dat ik een accu-probleem heb?
Een aantal posts terug had iemand het voor mij gevonden: https://support.google.co...751632501-3402135635&rd=3

Tip van flip: als ze vragen wat je zelf al geprobeerd hebt, zeg dat je factory reset hebt gedaan. Dan zeggen ze: 'dat zou de laatste oplossing zijn geweest, dus kom je in aanmerking voor garantie'.

Hier mijn verhaal over Google Support met Nexus 6P.

[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 13-11-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Neem aan dat je Google Support alleen kan bellen als je je 6P daadwerkelijk bij de Google Store hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Basekid schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:20:
Neem aan dat je Google Support alleen kan bellen als je je 6P daadwerkelijk bij de Google Store hebt gekocht?
Yep helaas wel, want voor de garantie vragen ze je google-account gegevens op en kijken ze of je de telefoon daarmee hebt aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

Mijn Nexus 6P verliest ongeveer 25% batterij per uur als ik niks doe sinds vorige week. Ondertussen heb ik een Pixel 2 besteld, omdat de geruchten over het scherm van de Pixel 2 XL me toch afschrikken.

Daarna zal ik een factory reset doen om te kijken wat het geeft. De cpu loopt aardig warm tijdens het niks doen en zelfs na een reboot. Ben benieuwd wat ze me gaan voorstellen. Ik heb nog 2 weken garantie, maar over het algemeen dekt de garantie de batterij niet.

Laatste optie is om zelf de batterij te vervangen, maar als ik het filmpje op ifixit bekijk is dat niet zo evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@bbc Kan het niet zo zijn dat er een app op de achtergrond draait die je cpu misbruikt en je batterij leegslurpt? Zo heb ik dat ooit gehad met de Facebook Messenger app.

Als je dit wilt checken raadt ik aan om GSM Battery monitor te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

@Leviathius Bedankt voor de tip. Ik zal deze ook eens testen. Ik had Better Battery stats getest, maar ik heb geen root en kan daardoor niet alles zien. Ik vermoed dat ik hier ook wel een probleempje ga hebben.

Ondertussen, na wat zoekwerk begonnen met locatie af te zetten en push notificaties van de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Oeh wat ook iets kan zijn is of je toevallig een outlook account hebt ingesteld in je gmail. Want bij mij zette die de push melding check op non-stop actief. Dus hij was elke seconde aan het kijken of ik mail had. Dan stroomt je batterij ook leeg als een bejaarde op zondagochtend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
bbc schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:57:
@Leviathius Bedankt voor de tip. Ik zal deze ook eens testen. Ik had Better Battery stats getest, maar ik heb geen root en kan daardoor niet alles zien. Ik vermoed dat ik hier ook wel een probleempje ga hebben.

Ondertussen, na wat zoekwerk begonnen met locatie af te zetten en push notificaties van de mail.
Heb verscheidene apps getest maar ben het meest tevreden over :
https://www.accubatteryapp.com

Google Play: Accu​Battery - Batterij

Geen root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
Helaas ook hier weer last van een snel leeglopende batterij en ook een uitvallende telefoon bij ongeveer 20%. Heb het toestel in maart 2016 besteld en in december 2016 al een RMA bij Google vanwege dezelfde klachten. Ik kreeg een compleet nieuw toestel terug, dus het ging weer prima. Tot pak hem beet een maandje geleden.

Ik heb gisteren dus maar weer Google gebeld en ik kreeg te horen dat ze geen Nexus 6P meer ter vervanging aan kunnen bieden. Waarschijnlijk geen voorraad of iets dergelijks. Een Pixel 1 of 2 ging ook niet, want die worden hier niet verkocht. Uiteindelijk akkoord gegaan met een teruggave van het volledige aankoopbedrag. Ben ik op zich wel tevreden mee, maar ja... Ik heb toch liever een goedwerkende clean android telefoon.

Ach ja, nu maar op zoek naar een nieuwe telefoon. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Cashen en wachten op goed nieuws van de lg v30 of pixel 2 xl.... Ik gebruik mijn dual sim van m'n werk totdat ik en geschikte kan bestellen.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Of gewoon de Oneplus 5T. Dat is tenminste waar ik nu voor ga, aangezien de LG V30 nogal duur is uitgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Of de essentiële phone en geld over houden (als je van beta hardware houdt )

PV opbrengst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolfus
Leviathius schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:03:
[...]

Een aantal posts terug had iemand het voor mij gevonden: https://support.google.co...751632501-3402135635&rd=3

Tip van flip: als ze vragen wat je zelf al geprobeerd hebt, zeg dat je factory reset hebt gedaan. Dan zeggen ze: 'dat zou de laatste oplossing zijn geweest, dus kom je in aanmerking voor garantie'.

Bedankt voor de tip.
Heb hem ook daadwerkelijk een reset gegeven, maar tevergeefs....
Nieuwe 6P is onderweg.
Mijn model hadden ze nog wel op voorraad.
Gelukkig krijg ik hier ook weer 2 jaar garantie op.
Dat laatste is genoeg reden om tevreden te zijn/blijven met mijn 6P ☺☺
Heel blij dat ik hem destijds (dankzij de slechte service van CB) rechtstreeks bij Google heb gekocht 😀

[ Voor 8% gewijzigd door Rudolfus op 15-11-2017 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolfus
En één dag later heb ik hem al in mijn handen ☺.
Zie wel dat ze allebei dezelfde produktiedatum hebben.
Benieuwd of ik over 23 maanden hetzelfde probleem weer heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-08-2024
Hier dezelfde bootloop.
Wacht al wekenlang op mijn toestel.
Huawei is niet thuis en Dr. Mobile (Dynafix) kan mij nog steeds geen indicatie geven wanneer mijn toestel gerepareerd is.

Word er gek van.
Ten einde raad een topic gestart op Radar:

https://radar.avrotros.nl...ewtopic.php?f=25&t=177953

Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR_
Caantje schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:46:
Hier dezelfde bootloop.
Wacht al wekenlang op mijn toestel.
Huawei is niet thuis en Dr. Mobile (Dynafix) kan mij nog steeds geen indicatie geven wanneer mijn toestel gerepareerd is.

Word er gek van.
Ten einde raad een topic gestart op Radar:

https://radar.avrotros.nl...ewtopic.php?f=25&t=177953

Tips zijn welkom.
Dit maakt me wel een beetje zorgen :-(
Heb ook namelijk mijn Nexus 6P opgestuurd vanwege een bootloop,
en bij de status staat nu dat ze op onderdelen zitten te wachten. Hopelijk
duurt dat niet lang meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-08-2024
RobinR_ schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:58:
[...]

Dit maakt me wel een beetje zorgen :-(
Heb ook namelijk mijn Nexus 6P opgestuurd vanwege een bootloop,
en bij de status staat nu dat ze op onderdelen zitten te wachten. Hopelijk
duurt dat niet lang meer.
Precies.
Dat geven ze mij dus ook aan, wachten op onderdelen.......
Als een bedrijf weet dat iets regelmatig kapot gaat, zorg je dat je voldoende onderdelen hiervan op voorraad hebt liggen, lijkt me.
Daarnaast vraag ik me dan af, als ik iets bij BOL.com bestel, heb ik 't de dag erna. Deze onderdelen komen waarschijnlijk van Alibaba ofzo, want hier wacht ik al weken op....

Dit klopt niet.... :(

"UPDATE"

Heeft wat moeite gekost, maar er komt beweging in....

https://www.klachtenkompa...57-40b6-90bd-366c75378902

[ Voor 12% gewijzigd door Caantje op 17-11-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Laatst online: 07-03 09:48
Justin2000 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:01:
Of de essentiële phone en geld over houden (als je van beta hardware houdt )
er is niks beta aan de hardware.. ik heb sinds een week de essential en het is echt een prachtige en erg goede telefoon.. (ik kom ook van de nexus 6p af met batterijprobleem)

het enige wat niet helemaal goed is op deze telefoon is de camera software.. de hardware is prima in orde.. nu alleen de software nog..

maar oreo komt binnen nu en 2 maanden naar de essential, dus dat verbeterd een hoop..hoop ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Jip99 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:45:
[...]

er is niks beta aan de hardware.. ik heb sinds een week de essential en het is echt een prachtige en erg goede telefoon.. (ik kom ook van de nexus 6p af met batterijprobleem)

het enige wat niet helemaal goed is op deze telefoon is de camera software.. de hardware is prima in orde.. nu alleen de software nog..

maar oreo komt binnen nu en 2 maanden naar de essential, dus dat verbeterd een hoop..hoop ik. :)
Die van mij is onderweg, ben benieuwd

PV opbrengst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 13:01
Ik kan iedereen die een nexus 6p heeft, met batterijproblemen binnen de garantieperiode (en die niet rechtstreeks bij google heeft gekocht) aanraden een "huawei service center" op te zoeken.

via deze website kan je er vinden: http://consumer.huawei.com/be/support/service-center/

Degene waar ik geweest ben (Phone Service Center Antwerpen) is een winkel waar ze alle soorten smartphones herstellen, maar Huawei telefoons kunnen ze onder garantie repareren. Dit doen ze (als de onderdelen binnen zijn) binnen een paar uur.
Het grote voordeel tov opsturen naar Huawei is dat je de telefoon dezelfde dag nog terug hebt en in de winkel kan bespreken wat er juist gaat gebeuren.

Ik raad wel aan via de website een afspraak te maken en evt even te bellen om zeker te zijn dat de nodige onderdelen op voorraad zijn.
Als mijn telefoon uit garantie moest zijn zou een nieuwe batterij erin plaatsen 48 euro kosten.

Ik ben iig heel tevreden met mijn gratis nieuwe batterij. Mijn telefoon gaat terug moeiteloos een hele dag mee zonder hem overal te moeten opladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

spanx schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:53:
[...]

super bedankt!
heeft me heel erg geholpen.

over 5 werkdagen een vervangend toestel.... al mijn data kan ik niet meer bij en is dus weg
we zijn inmiddels een half jaar verder....weer bootloop.

ik ga weer bellen... net voor het einde van de garantie...

**EDIT: de website doet het niet? geen aanmeldformulier.....
**EDIT2: weet iemand hoe/waar ik dit nog kan aanmelden? (ik ben zo klaar met deze telefoon!)
**EDIT3: ik heb heel slim naar boven gescrolt en zie dat er een andere link is. (sorry)

maandag maar even bellen....

[ Voor 26% gewijzigd door spanx op 19-11-2017 08:24 . Reden: edit ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 19:01
Mijn batterij viel steeds uit onder de 30% (vooral in de kou merkte ik).

Gister is mijn telefoon opgehaald door Huawei VIP service. Ik hoop woensdag of donderdag een bericht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

ik heb geklaagd en uitgelegd dat ik niet blij ben met mijn Nexus 6P.
Ik krijg het volledige bedrag teruggestort... :)

dat is pas service, je klanten behouden.
Natuurlijk heeft elk telefoon model zijn tekortkomingen maar dit is echt een design fout geweest.

super happy!

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
Leviathius schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:08:
[...]

Nouuu ik zou maar bellen als ik jou was, mijn hoop is in duigen gevallen helaas... Geen pixel xl voor mij.

Na veel over en weer bellen vanwege een account probleem was uiteindelijk alles geregeld, maar omdat de 6P niet meer op voorraad is kon ik kiezen. Of het aankoopbedrag terug, of niks en dat ik met huawei contact zou moeten opnemen. Heb gekozen voor geld terug (2 jaar lang gratis telefoon kunnen gebruiken) en kan dan mooi een oneplus 5T kopen.

Helaas moet ik dus wel mijn nexus 6p terugsturen..
Vraagje... Hoe lang duurde het tot je je geld terug had? Mijn Nexus 6P komt morgen aan bij Google, en was benieuwd hoe lang ik ongeveer zal moeten wachten op het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Farid_A schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:21:
[...]

Vraagje... Hoe lang duurde het tot je je geld terug had? Mijn Nexus 6P komt morgen aan bij Google, en was benieuwd hoe lang ik ongeveer zal moeten wachten op het geld.
Goeie vraag, dat vraag ik mezelf ook af namelijk.. Mijn Nexus 6P is als het goed is al aangekomen bij Google, maar heb nog geen geld gezien.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
Leviathius schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:16:
[...]

Goeie vraag, dat vraag ik mezelf ook af namelijk.. Mijn Nexus 6P is als het goed is al aangekomen bij Google, maar heb nog geen geld gezien.. :|
Er werd aangegeven dat het maximaal 14 kalenderdagen zou duren na ontvangst van het toestel. Ik hoopte eigenlijk niet dat ik letterlijk 2 weken moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hmmm, dus dat wordt voor mij een toestel regelen. Ik ben van plan binnenkort eens van de garantie gebruik te maken, maar ik wacht even tot alle Pixels normaal verkrijgbaar zijn, dan kan ik mijn keuze maken. Met het aankoopbedrag weer terug, heb je toch een leuk begin voor een Pixel 2 (XL) :P
Maar twee weken zonder toestel, dat gaat em niet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier Nexus 6p gebruiker met batterij problemen #8293. Ook dezelfde klacht over het uitvallen van de telefoon bij 20, 30, tot zelfs 45% batterijlading. Contact opgenomen met Google, echter bleek dat ik hem daar niet had gekocht. Compleet vergeten dat ik hem destijds bij de Mediamarkt heb gekocht. En dat is niet best.

Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met Mediamarkt klantenservice, maar op internet krijgen ze gemiddeld een 1,4/10. Gisterenavond heb ik ze even gebeld, de vrouw die ik aan de lijn kreeg had geen idee waar ik het over had met betrekking tot de wel bekende batterijproblemen van de telefoon. Ik heb haar nog verteld dat het een zeer bekend probleem is, en dat ik hier al genoeg onderzoek naar had gedaan. Ze las gewoon de garantievoorwaarden aan me op, had ik helemaal niks aan dus. Ze adviseerde me om naar een filiaal te gaan en m'n onderzoek mee te nemen.

Ik vrees het ergste. Ik gok namelijk dat de Mediamarkt gewoon gaat proberen de telefoon te repareren, een nieuwe batterij erin zetten dus. Ik neem daarbij ook aan dat ik de telefoon voor een lange tijd kwijt ga zijn, en ik weet ook niet of een nieuwe batterij een goede oplossing gaat zijn.

Heeft er iemand ervaring met de klantenservice van de Mediamarkt met betrekking tot de Nexus 6P? En lost een nieuwe batterij de problemen permanent op, of ga ik gewoon weer de zelfde problemen ervaren na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitek
  • Laatst online: 18-09 23:00
Vrijdag opgestuurd
Zaterdag ontvangen
Maandag mail van ontvangst
Zojuist mail van Dynafix dat het onderdeel niet aanwezig is en het langer gaat duren
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:30:
Heeft er iemand ervaring met de klantenservice van de Mediamarkt met betrekking tot de Nexus 6P? En lost een nieuwe batterij de problemen permanent op, of ga ik gewoon weer de zelfde problemen ervaren na een tijdje?
Ik heb ervaring met een 5X die in een bootloop terecht was gekomen. Ging prima, inderdaad ook opgestuurd, elk deukje en krasje werd vooraf op de foto gezet om gedoe achteraf te voorkomen. Uiteindelijk duurde het repareren volgens Mediamarkt standaard te lang en heb ik mijn aankoopbedrag terug gekregen. Ik had zelf al direct een 6P gekocht via Marktplaats ter vervanging die ik een paar maanden later naar Coolblue heb gestuurd voor issues met de batterij en microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:29:
[...]

Ik heb ervaring met een 5X die in een bootloop terecht was gekomen. Ging prima, inderdaad ook opgestuurd, elk deukje en krasje werd vooraf op de foto gezet om gedoe achteraf te voorkomen. Uiteindelijk duurde het repareren volgens Mediamarkt standaard te lang en heb ik mijn aankoopbedrag terug gekregen. Ik had zelf al direct een 6P gekocht via Marktplaats ter vervanging die ik een paar maanden later naar Coolblue heb gestuurd voor issues met de batterij en microfoon.
Hoe heb je precies het aankoopbedrag terug gekregen? Ik heb dat natuurlijk veel liever dan een lang reparatieproces, vooral omdat ik niet weet of een nieuwe batterij dit probleem gaat oplossen. Moet Mediamarkt zelf aangeven dat het te lang duurt? Kan ik redelijkerwijs meteen om een terugbetaling vragen door aan te geven dat een nieuwe batterij waarschijnlijk niks oplost op de lange termijn?

En mochten ze wel alleen een reparatie aanbieden, is er een regeling met betrekking tot een leentoestel?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Verwijderd Ik heb geen leentoestel gekregen, daar heeft Mediamarkt zelf geen regelingen voor. Volgens mij als je VIP service zou hebben via Huawei dat dat wel zo werkt :) Mediamarkt heeft zelf aangegeven dat het te lang duurde, ik heb hem 9 februari aangemeld en ik kreeg op 6 maart de mail. Even naar de winkel en je hebt de keuze uit geld terug of een ander product halen in de winkel met dezelfde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:56:
@Verwijderd Ik heb geen leentoestel gekregen, daar heeft Mediamarkt zelf geen regelingen voor. Volgens mij als je VIP service zou hebben via Huawei dat dat wel zo werkt :) Mediamarkt heeft zelf aangegeven dat het te lang duurde, ik heb hem 9 februari aangemeld en ik kreeg op 6 maart de mail. Even naar de winkel en je hebt de keuze uit geld terug of een ander product halen in de winkel met dezelfde waarde.
Pff, 2 weken zonder telefoon zou al geen optie voor mij zijn, laat staan een hele maand. Ik heb zelf geen oude werkende toestellen meer, en ik zou ook niet zo gauw weten waar ik die een vandaan zou moeten toveren. Had ik nou maar bij de Google store gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Verwijderd Er staan toch genoeg toestellen in V&A? Even een ander toestel kopen die je daarna weer verkoopt. Werkte bij mij prima, ben op die manier zonder extra kosten ook van een 32GB naar 64GB Nexus 6P gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Jaja,

Ook mijn 6p lijkt kuren te krijgen. Het welbekende batterijprobleem. Mijne valt tegenwoordig rond de 30-35% uit. Wel is dit probleem zich pas gaan manifesteren na de update naar Oreo...

Maargoed, eens kijken of hoe goed de service van Coolblue daadwerkelijk is (daar heeft de koper van wie ik de telefoon heb overgenomen de 6p vandaan). Hij is wel net met een paar dagen uit de garantie verlopen...we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:05
Belsimpel heeft het toestel hier doorgestuurd naar Teleplan/E-Repair. Daar is de reparatie al weer een weekje geleden gestart. Ben benieuwd wat de uitslag zal worden, zeker omdat ik hier met name zaken lees over Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewood Elf
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 10:00
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:01:
[...]

Pff, 2 weken zonder telefoon zou al geen optie voor mij zijn, laat staan een hele maand. Ik heb zelf geen oude werkende toestellen meer, en ik zou ook niet zo gauw weten waar ik die een vandaan zou moeten toveren. Had ik nou maar bij de Google store gekocht...
Toevallig vandaag mijn Nexus 6p opgehaald bij de Mediamarkt! 13 November aangeboden ter reparatie (slecht werkende batterij) vandaag (22 november) was hij klaar. Helaas geen geld terug, maar een goed functionerende telefoon ben ik ook al tevreden mee :)

• Farid_A
Vorige week gebeld naar de Google Store voor reparatie. Konden ze mij niet mee helpen, dus kreeg ik een volledige terugbetaling toegezegd. Even een tijdlijn:

15-11-2017: Gebeld naar Google, toezegging teruggave aankoopbedrag.
16-11-2017: E-mail van Google waarin terugbetaling wordt bevestigd na ontvangst van huidig toestel.
17-11-2017: Toestel d.m.v. toegestuurde UPS pakbon teruggestuurd.
21-11-2017: Toestel ontvangen door Google in Duitsland.
23-11-2017: Volledig aankoopbedrag teruggestort op mijn Visa Card.

Al met al tevreden met de service. Er stond in de mail die ik had ontvangen dat het teruggestorte bedrag lager kon uitvallen bij schade aan de telefoon. Er zat een klein deukje in de linker bovenhoek, maar dit heeft gelukkig niets uitgemaakt.

Verwijderd

Telefoon 8 november aangeleverd bij coolblue met batterijproblemen. Telefoon 30 november 2015 aangeschaft. Gisteren reactie van coolblue dat reparatie lang gaat duren ivm leveringsproblemen. Voorstel gehad om waardebon te krijgen ter hoogte van aankoopbedrag (699 euro). Zeer content met deze oplossing. Telefoon is tenslotte 2 jaar oud....

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:39:
Telefoon 8 november aangeleverd bij coolblue met batterijproblemen. Telefoon 30 november 2015 aangeschaft. Gisteren reactie van coolblue dat reparatie lang gaat duren ivm leveringsproblemen. Voorstel gehad om waardebon te krijgen ter hoogte van aankoopbedrag (699 euro). Zeer content met deze oplossing. Telefoon is tenslotte 2 jaar oud....
Dan doe je het beter dan ik, ik kreeg shoptegoed twv 565 euro :(

Overigens nog steeds een prima deal :p

[ Voor 3% gewijzigd door Flimovic op 23-11-2017 11:42 ]

Steam/Discord: Flimovic

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 19:01
Runoo schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:54:
Mijn batterij viel steeds uit onder de 30% (vooral in de kou merkte ik).

Gister is mijn telefoon opgehaald door Huawei VIP service. Ik hoop woensdag of donderdag een bericht te krijgen.
Net gebeld met Dynafix, ze hebben geen onderdelen en Huawei lijkt het niet snel te kunnen leveren. Gebeld met Huawei, ze bieden een nieuw toestel aan met dezelfde of betere specs en komen later hierop terug bij mij om details te bespreken.

Prima, maar als ik van Coolblue mijn aankoopbedrag kan ontvangen is dat nog beter ;) Dus net Coolblue gemaild met mijn situatie in de hoop dat ze een mooie oplossing bieden.

EDIT: reactie Coolblue is dat zij helaas niets kunnen doen, omdat ik mijn telefoon via Huawei ter reparatie heb aangeboden. Dat wordt een vervangend toestel van Huawei krijgen dan..

[ Voor 15% gewijzigd door Runoo op 23-11-2017 16:43 . Reden: reactie Coolblue ]

Verwijderd

Flimovic schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:42:
[...]

Dan doe je het beter dan ik, ik kreeg shoptegoed twv 565 euro :(

Overigens nog steeds een prima deal :p
Maar dat was wel jouw aankoopbedrag neem ik aan? Ik had de 64gb variant gekocht toen deze net beschikbaar kwam.

• Flimovic
  • Nu online

Flimovic

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:18:
[...]

Maar dat was wel jouw aankoopbedrag neem ik aan? Ik had de 64gb variant gekocht toen deze net beschikbaar kwam.
Ik ook 799 voor de 64GB versie, hoewel ik 65 euro betaald heb vanwege mijn abo wat ik er bij afsloot. Maar ik had nog al wat trammelant met Coolblue tijdens mijn reparatie. Ik kreeg eerst een vervangend toestel aangeboden (Mate 9, single sim). Na heel veel gezeur en heen en weer gemail/gebel werd dat omgezet in 565 euro.

• Rudolfus
799 lijkt me stug. Dat was de prijs van de 128GB versie.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:01
Mijn 6p begint steeds sneller leeg te raken, en begint nu bij zo'n 10% uit te vallen.
Maar even afkijken anders factory reset en / of ook maar terug naar coolblue.

Zijn er mensen met ervaring m.b.t. een oplossing i.c.m een toestel op afbetaling bij abbonement?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Flimovic
  • Nu online

Flimovic

Rudolfus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:37:
799 lijkt me stug. Dat was de prijs van de 128GB versie.
699 zou ook goed kunnen idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Nu online

Flimovic

MaD_co schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:48:
Mijn 6p begint steeds sneller leeg te raken, en begint nu bij zo'n 10% uit te vallen.
Maar even afkijken anders factory reset en / of ook maar terug naar coolblue.

Zijn er mensen met ervaring m.b.t. een oplossing i.c.m een toestel op afbetaling bij abbonement?
Gewoon opsturen onder garantie, je defect valt daaronder. Waarschijnlijk kunnen ze het niet repareren ivm leverproblemen van de onderdelen en zullen ze met een ander voorstel komen. Ik heb 565 euro shoptegoed gekregen uiteindelijk. Het kan ook zijn dat ze voorstellen het om te ruilen voor een ander toestel, bijvoorbeeld een mate 9 (dat was het eerste voorstel wat ik kreeg van Coolblue)

edit:
excuus, ik zie dat ik dubbelpost. Ik ga snel naar bed. #moe

[ Voor 4% gewijzigd door Flimovic op 23-11-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR_
Nou, zit nu al 2 weken te wachten op mijn Nexus 6P die in een bootloop terecht was gekomen.
Vervolgens opgestuurd naar Dynafix en ik zou een vervangend toestel krijgen namelijk de Mate 9 want er waren geen onderdelen meer om het toestel te repararen, maar het vervangend toestel was helaas op. Nu had Huawei een mail gestuurd naar het hoofdkantoor van Huawei voor een oplossing dus nu zit ik daar weer op te wachten.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
RobinR_ schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:59:
Nou, zit nu al 2 weken te wachten op mijn Nexus 6P die in een bootloop terecht was gekomen.
Vervolgens opgestuurd naar Dynafix en ik zou een vervangend toestel krijgen namelijk de Mate 9 want er waren geen onderdelen meer om het toestel te repararen, maar het vervangend toestel was helaas op. Nu had Huawei een mail gestuurd naar het hoofdkantoor van Huawei voor een oplossing dus nu zit ik daar weer op te wachten.. :/
Als het goed is gaan ze met mij ook nog contact opnemen in verband met mijn Nexus 6P, dezelfde situatie enkel wachtte ik al twee maanden op mijn telefoon. Vandaag heb ik mijn Nexus 6P weer teruggekregen echter zitten er op elke foto die ik maak twee vlekjes, dat was voorheen niet ik heb de foto's nog even gecontroleerd. En wat je eenmaal ziet kan je niet meer ontzien, zeker als het gaat om dit soort dingen. Telefoon ligt dus klaar om weer retour gestuurd te worden richting Dynafix/Dr. Mobile. Baal er wel echt van want ben mijn telefoon ongeveer 3 maanden kwijt geweest dit jaar.

Just do it.

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik ben afgelopen zaterdag mijn 6p vervangen door een Xiaomi Mi Mix 2. Bevalt tot op heden zeer goed.
Mijn Nexus 6p is tegen een aannemelijk bod te koop. Batterij vervangen eind juli 2017, Score batterij 102%
Opslaggeheugen 64GB.
Altijd gebruikt met cover en tempered glass.
Nog tot december 2018 Huawei VIP service.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Net met Google aan de telefoon gehangen. Ging zeeeeer makkelijk. Er werd niet eens gesproken over reparatie, maar gelijk als "oordeel" geld terug.
Morgen maar eens de boel resetten, reserve telefoon heb ik al, dankzij Black Friday een Nokia 5 voor maar €99 gekocht.
Ga nu maar een Pixel 2 (XL) bestellen. Als dat geregeld is, maar eens met Coolblue gaan bellen, want mijn vrouw heeft ook een 6P met een slechte accu.

• Daan8000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07 17:39
Mijn 6P begon een tijdje terug met af en toe met een bootloop (afsluiten en niet verder komen dan google logo knipperend), maar nu wordt het wel heel erg. Accu werd ook al rap minder. Heb de telefoon met een abonnement besteld bij belsimpel. Volgens de website van Huawei heb ik nog recht op garantie, maar ook kan ik inmiddels mij abonnement verlengen. Wat raden jullie aan om te doen:

-Abonnement direct verlengen inclusief nieuwe telefoon.
-6P laten opsturen voor reparatie (en afwachten toestel gerepareerd wordt, vergelijkend toestel krijg of geld terug)
-Bovenstaande allebei doen, eerst toestel opsturen en daarna direct verlengen met een ander toestel.

Tips/hints/adviezen?

• Krypt
Zou m opsturen als je nog even met een spare toestel kunt doen; dan de vervanging afwachten en daarna verlengen met simonly als het toestel bevalt.

Dan schaf je het toestel eigenlijk aan met eigen geld; is in de meeste gevallen wel het meest voordelig tegenwoordig

[ Voor 28% gewijzigd door Krypt op 30-11-2017 20:08 ]

Pvouput live

• Maikel86
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 20:00
Goede ervaring met Google gehad. 6p batterij vertoonde kuren en liep snel leeg. Ook de aansluiting van de oplader was niet meer goed. Na een telefoontje met de klantenservice kreeg ik direct een link en kon en nieuwe bestellen voor niets. De dag erna direct geleverd en nu ben ik dus weer bezitter van een nieuwe goed werkende telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:46

Wurtul

simon says.....

Ook ik had last van de bootloop problemen. Had de 6P eind 2015 aangeschaft via Coolblue met een abonnement verlenging. Toestel kon niet gerepareerd worden binnen 3 weken en dus kreeg ik 2 opties voorgeschoteld.
1. Wachten totdat er voortgang was bij reparatie wat betekende langer wachten.
2. shoptegoed ontvangen en nieuwe telefoon uitzoeken

Service van Coolblue was wel netjes. Kreeg shoptegoed ter waarde van € 649. Dikke pluim. _/-\o_

Wel jammer dat de 6P niet meer beschikbaar is want was wel een super telefoon.

Nu gekozen voor een Nokia 8. Standaard android zonder bloatware. Helaas is de Pixel serie niet via Coolblue te verkrijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Wurtul op 01-12-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Ook ik heb sinds eind vorig jaar last van het uitvallen van mijn Nexus 6P terwijl deze nog niet leeg is. Vorig jaar gebeurde dit rond 10%, maar inmiddels valt hij al uit tussen de 20 en 30 procent. Ik heb zelfs situaties meegemaakt waarin hij al uitviel rond 45%. Te bizar voor woorden voor een toestel dat (bijna) twee jaar oud is. Daarnaast laadt het toestel niet (goed) meer op met de lader die er bij zat. Ik sta soms wel vijf minuten te pielen met de kabel voordat hij op gaat laden. Ik heb het idee dat dit aan het blokje ligt, aangezien hij wel meteen gaat opladen met m'n Anker PowerPort.

Op basis van de berichtgeving hier op het forum (niet leverbare onderdelen) had ik het idee om er nog een tijdje mee rond te lopen en hem via de Huawei VIP Service aan te bieden zodra de onderdelen weer op voorraad zijn. Ik begin me er echter steeds meer aan te ergeren en heb daarom maar besloten om hem nog onder garantie (4 december verloopt deze) te laten repararen. Gisteren Coolblue gecontact, en binnenkort opsturen. Ben benieuwd of ze er iets aan kunnen doen, of dat ik ook eindig met alternatief toestel of shoptegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Ik heb mijn 6P al eens laten omwisselen via de Huawei VIP service, waar ik een refurbished heb gekregen. Gekocht bij Coolblue. Deze vertoont ook weer kuren (valt zoals bekend rond 20 procent uit). Ik zie het aankoopbedrag terugkrijgen liever dan een andere 6P krijgen of een mate 9 en dan weer slechte batterij hebben. Zou ik nog steeds naar Coolblue kunnen of niet meer, aangezien het niet meer origineel de telefoon is die zij hebben geleverd (is ook andere kleur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:03
Leviathius schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:03:
[...]

Heb nu mijn 3e Nexus 6p 64GB via Google en nu is mijn Fingerprint er mee opgehouden. Bij mijn 1e toestel had ik na 9 maanden het bekende batterij probleem, bij het 2e toestel deed binnen paar weken de fingerprint het niet. Nu dus na een aantal maanden doet weer de fingerprint het niet meer... Vind het echt een fijn toestel, alleen van die problemen wordt ik wel een beetje gek. Hopelijk kan ik ook mijn geld terug krijgen en koop ik denk ik de OnePlus 5T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zo; vanaf vandaag kan ik helemaal afscheid nemen van de Nexus 6p en de vervanging ervan.

Na even volhouden is eindelijk mijn mate 9 dualsim geleverd; inclusief origineel doosje, gesealed en alles.

Mate 9 dialsim

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrendVD
  • Laatst online: 17-02-2021
Farid_A schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:53:
Vorige week gebeld naar de Google Store voor reparatie. Konden ze mij niet mee helpen, dus kreeg ik een volledige terugbetaling toegezegd.
Waar heb je de telefoon nummer gevonden. Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Ik heb ooit het nummer gevonden, maar vind deze nu niet meer.

Support pagina van google voor Belgie/Nederland laat ook de wensen over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

BrendVD schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:56:
[...]

Waar heb je de telefoon nummer gevonden. Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Ik heb ooit het nummer gevonden, maar vind deze nu niet meer.

Support pagina van google voor Belgie/Nederland laat ook de wensen over
Twee posts boven je staat de link 8)7 :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrendVD
pinda powerrr schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:01:
[...]

Twee posts boven je staat de link 8)7 :')
Yep ik zag het even later ;).
Ik krijg een nieuwe nexus 6p toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:03
BrendVD schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:24:
[...]

Yep ik zag het even later ;).
Ik krijg een nieuwe nexus 6p toegestuurd.
Welke versie heb jij dan? Ik krijg mijn geld terug. Ben nog aan het kijken welke ik nu ga kopen. Mensen hier nog tips voor goede alternatieven die vergelijkbaar zijn met de 6P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrendVD
Nuevocasa schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:47:
[...]

Welke versie heb jij dan? Ik krijg mijn geld terug. Ben nog aan het kijken welke ik nu ga kopen. Mensen hier nog tips voor goede alternatieven die vergelijkbaar zijn met de 6P?
De 32GB zwart. Ik heb eergisteren de Pixel 2 besteld bij mediamarkt.de als vervanging. Had dus liever mijn geld teruggehad. Maar ik kan niet klagen.

Tot vandaag waren deze -200€, maar ik weet niet of deze nog in stock zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zojuist de 6P weer gelocked en terug naar Factory Settings, morgen met UPS verzenden naar Google.
Heb sinds vandaag een Nokia 5 in gebruik en ik moet zeggen....wat een genot om al de hele dag met dat ding te prutsen en nog steeds op 70% te zitten!
Ook het formaat valt me alleszins mee (5.2 inch), dit doet me twijfelen, of ik hierna voor een gewone Pixel moet gaan, of voor de XL.

Ik heb de 64Gb variant, maar denk niet dat ik €699 terug krijg, destijds gekocht met €150 korting (was een actie). We zien het wel, sowieso een leuke aanbetaling voor een nieuwe telefoon d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door pinda powerrr op 04-12-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
ik heb vanwege het accu probleem mijn nexus 6p naar de mediamarkt gebracht waar ik heb ook gekocht heb en er zat nog garantie op en hij is netjes gerepareerd, inmiddels weer 2 updates van android gehad en nu heb ik het idee dat er een probleem met de proximity sensor is. Als ik iemand bel en ik hou hem tegen mn oor dan gaat het beeld op zwart maar daarna blijft het zwart tot dat de andere kant ophangt en dan kan ik het scherm weer unlocken door op een knop te drukken. Als ik bel en er komt niets vlak bij de sensor dan blijft het beeld gewoon aan. Dus op 1 of andere manier werkt de sensor wel. Iemand een oplossing? Wellicht toch een bug in de laatste update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 23:10
Exact hetzelfde probleem hier. Heb het 'opgelost' door in te stellen dat je het gesprek kan stoppen met de power button.

Overigens dit weekend een oneplus 5t besteld om mijn 6p te vervangen. Op zich altijd super tevreden geweest over de 6p, maar toch ook wel wat problemen (batterij issue, dit nu). Mocht het proximity probleem een HW issue zijn kan ik hem nog opsturen via de huawei vip service. Telefoon is nu iets meer dan 2 jaar oud, maar volgens mij is de garantie 3 jaar met deze service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:36
HendrikT schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 00:40:
ik heb vanwege het accu probleem mijn nexus 6p naar de mediamarkt gebracht waar ik heb ook gekocht heb en er zat nog garantie op en hij is netjes gerepareerd, inmiddels weer 2 updates van android gehad en nu heb ik het idee dat er een probleem met de proximity sensor is. Als ik iemand bel en ik hou hem tegen mn oor dan gaat het beeld op zwart maar daarna blijft het zwart tot dat de andere kant ophangt en dan kan ik het scherm weer unlocken door op een knop te drukken. Als ik bel en er komt niets vlak bij de sensor dan blijft het beeld gewoon aan. Dus op 1 of andere manier werkt de sensor wel. Iemand een oplossing? Wellicht toch een bug in de laatste update ?
Niet toevallig een nieuwe screenprotector er op zitten? Ik weet dat sommige varianten problemen met de sensor kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
PureLOOD schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:56:
[...]

Niet toevallig een nieuwe screenprotector er op zitten? Ik weet dat sommige varianten problemen met de sensor kunnen geven.
ja daar zat ik zelf ook al aan te denken, daarom heb ik mijn screenprotector er weer afgehaald, hij had echter wel een uitkeeping voor de proximity sensor. maar ook zonder houd ik dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
Brammel schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:07:
Exact hetzelfde probleem hier. Heb het 'opgelost' door in te stellen dat je het gesprek kan stoppen met de power button.

Overigens dit weekend een oneplus 5t besteld om mijn 6p te vervangen. Op zich altijd super tevreden geweest over de 6p, maar toch ook wel wat problemen (batterij issue, dit nu). Mocht het proximity probleem een HW issue zijn kan ik hem nog opsturen via de huawei vip service. Telefoon is nu iets meer dan 2 jaar oud, maar volgens mij is de garantie 3 jaar met deze service
oke interessante noodoplossing, hoe heb je dat in gesteld?
Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's