Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:45
Sjoerd611 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:27:
M'n geliefde telefoontje maandag op laten halen door DrMobile in de hoop 'm (zoals beloofd) aan het einde vd week weer terug te krijgen.. Maar helaas, ik kreeg gister een mailtje dat de levertijd van een specifiek onderdeel langer duurde dan normaal. Begint al lekker, lijkt me toch sterk dat ze die beruchte 6P accu'tjes niet op voorraad hebben?! 8)7
Wie zegt dat je alleen maar een nieuwe accu krijgt, dacht ik ook maar kreeg een nieuwe accu en een gehele nieuwe body met glas.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Barfman schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:23:
[...]

Wie zegt dat je alleen maar een nieuwe accu krijgt, dacht ik ook maar kreeg een nieuwe accu en een gehele nieuwe body met glas.
Het bleek inderdaad te gaan om de front cover assembly, netjes dat ze dit ook aanpakken gezien ik er niet om heb gevraagd! Nu maar hopen dat dit onderdeel snel arriveert ;)

Verwijderd

Sjoerd611 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:07:
[...]

Het bleek inderdaad te gaan om de front cover assembly, netjes dat ze dit ook aanpakken gezien ik er niet om heb gevraagd! Nu maar hopen dat dit onderdeel snel arriveert ;)
Is volgens mij niet zo zeer een kwestie van netjes maar een kwestie van indekken, ze kunnen niet zomaar een deel repareren want dan ga jij later claimen dat zij schade hebben gemaakt aan het apparaat, door een toestel in nieuwstaat op te sturen kunnen ze eventuele schade veel makkelijker aan jou linken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 11:48
Tukk schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:52:
[...]

Heb ik ook, gehad.
Ik kon ook het geluid zachter blijven zetten, hij kwam steeds weer op exact hetzelfde volume.
Sinds twee weken niet meer gehad.

Even het lijstje langs voorde vergelijking:
  • Ik heb geen apps (of gesprekken, contacten oid) als prio ingesteld
  • *CHECK*
  • Er is geen vaste begin- of eindtijd ingesteld
  • Beide gehad *CHECK*
  • Ik heb alle bestaande (stock) rules verwijderd, heeft geen effect.
  • Had ik niet *CHECK*
  • Ik gebruik Nova Launcher, maar zie daar geen aanvullende of overrulende settings
  • *CHECK*
  • screenshot 1 & screenshot 2
  • *Check*
Gelijk als ik.
Irritant joh... Het is bij jou vanzelf overgegaan dus begrijp ik?
Ik zit hard te twijfelen of ik vanmiddag even een factory reset doe. Kost me weer een paar uur aan instellingen, maar dan is het hopelijk weer over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

_pix schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:24:
[...]

Irritant joh... Het is bij jou vanzelf overgegaan dus begrijp ik?
Ik zit hard te twijfelen of ik vanmiddag even een factory reset doe. Kost me weer een paar uur aan instellingen, maar dan is het hopelijk weer over 8)7
Ik heb er nu geen last van.

Ik heb wel een kleine week een firmware upgrade ontvangen, wederom van 8.0.0. Ik weet niet zeker of het daarna of al eerder opgehouden is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 11:27
oktober update is al binnen via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:53
Megupe schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:18:
oktober update is al binnen via OTA.
Ik krijg op mijn Nexus 6P een update voor een ander model binnen:
This update fixes critical bugs and improves the performance and stability of your Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
kwiebus schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:40:
[...]

Ik krijg op mijn Nexus 6P een update voor een ander model binnen:

[...]
Stond er bij mij ook bij ja.
Pixel 6P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er gisteren per ongeluk achter dan now om tap (of hoe day tegenwoordig ook heet) nu ook op de Nederlandse 6P geactiveerd is, misschien dan toch binnenkort de assistent ook in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:43:
Ik kwam er gisteren per ongeluk achter dan now om tap (of hoe day tegenwoordig ook heet) nu ook op de Nederlandse 6P geactiveerd is, misschien dan toch binnenkort de assistent ook in Nederland?
Jij krijgt meer opties dan alleen dat balkje onderin met 4 opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megupe schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:03:
[...]

Jij krijgt meer opties dan alleen dat balkje onderin met 4 opties?
Nou hij zoekt naar nuttige informatie op basis van wat er op het scherm staat, iets wat naar mijn weten (en ervaring) tot nu toe niet werkte op de Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:43:
Was toch al bekend?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:04:
[...]

Nou hij zoekt naar nuttige informatie op basis van wat er op het scherm staat, iets wat naar mijn weten (en ervaring) tot nu toe niet werkte op de Nederlandse versie.
Oftewel, ik heb NL, en deze functie nog niet. Maar zou mooi zijn als Nederland er ook eens bij betrokken wordt.

Hopelijk ook voor de pixel 2 XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megupe schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:30:
[...]

Oftewel, ik heb NL, en deze functie nog niet. Maar zou mooi zijn als Nederland er ook eens bij betrokken wordt.

Hopelijk ook voor de pixel 2 XL
Ik maak de opmerking dus juist omdat ik ook de NL versie heb en de functie nu wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
kwiebus schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:35:
[...]

Je bent nu onderhand al zolang bezig met de vraag of je het toestel al dan niet rechtstreeks naar Dynafix moet sturen dat je deze net zo goed via Coolblue had kunnen laten repareren. Ik heb enkel het losse toestel (op RMA formulier enkel los toestel aangekruist) in het originele doosje en het omdoosje waarin deze geleverd was naar Coolblue gestuurd en deze ook weer hetzelfde verpakt terug ontvangen.

Dat gezegd hebbend is het echt een wereld van verschil nu de batterij vervangen is. Mijn oude batterij zat dan ook nog maar op 71% health en de nieuwe zit op dit moment op 103% health volgens de Accu​Battery app.
Ik heb mindere ervaring bij Coolblue. Mijn batterij was volgens AccyBattery zelfs nog maar 58%. Opgestuurd omdat dit onmder garantie zou vallen. Maar omdat er barsten in mijn scherm zijn, willen ze hem niet repareren onder garantie. Ik had expliciet aangegeven dat het scherm niet gerepareerd hoeft te worden, maar dat willen ze niet ivm zorgplicht o.i.d. Maar de reparatie zou nu 245 Euro moeten gaan kosten, waarbij de batterij vervanging dan zelfs nog gratis zou zijn...

Vreemd dat als je recht hebt op garantie, de bepaling toch zo is dat om dit te krijgen je verplicht wordt een ander euvel te laten repareren onder kosten terwijl je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:29
In mijn orginele oplaad kabel van mijn Nexus 6P zit een breukje, nu had ik een nieuwe USB C kabel besteld. Maar als ik mijn mobiel daaraan koppel en dan mijn telefoon optil, valt de kabel eral uit. De kabel zit gewoon niet goed vast in de USB poort.Andere USB C kabels blijven wel gewoon goed zitten.

Herkent iemand het probleem en weet iemand een kabel die daar niet last van heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door Bobbje op 04-10-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:58

charrel

Cortisol4life..

Ik heb een paar blitzwolf kabels van Gearbest, deze werken echt perfect. Duurt alleen even voordat ie binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
charrel schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:28:
Ik heb een paar blitzwolf kabels van Gearbest, deze werken echt perfect. Duurt alleen even voordat ie binnen is.
Heb ook kabels van BlitzWolf(QuickCharge 3)icm hun lader maar deze geeft een stuk minder mA af dan de originele lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 19-09 20:55
Mijn N6P is gerepareerd terugkomen.
Gedane actie : defecte onderdelen vervangen.

Ik zie dat ik een ander Imei-nummer heb, maar dat m`n scherm wel van mij is geweest (door de screenprotector).
Is hiermee de telefoon vervangen en m`n oude scherm erop geplaatst?
Wat betekend dit voor de garantie vanaf dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

pitchdown schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:07:

-Ja!
-Niets.

\troll mode

Geen idee natuurlijk. Vraag het eens bij Dynafix?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:38
pitchdown schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:07:
Mijn N6P is gerepareerd terugkomen.
Gedane actie : defecte onderdelen vervangen.

Ik zie dat ik een ander Imei-nummer heb, maar dat m`n scherm wel van mij is geweest (door de screenprotector).
Je kan via Facebook contact met ze opnemen en over het algemeen reageren ze vrij snel. Mijn telefoon ligt nu bij Dynafix (anderhalve week nu) en ze wachten op een onderdeel. Via de Facebook chat is mij verteld dat ze het scherm gaan vervangen omdat het last van lekstroom had of iets in die richting en daardoor mijn telefoon zomaar uitviel... Ik ben benieuwd. :)

Kleine update van uit Dr Mobile aka Dynafix:
Nee helaas niet 😞. Er lijken wat leverproblemen vanuit Huawei te zijn voor dit toestel. Ik ben ook al 2 andere cases tegengekomen. Hierover heb ik navraag uitgezet maar de persoon die hierover gaat geeft aan dat we spijtig genoeg geen specifieke levertijden krijgen vanuit Huawei.

[ Voor 18% gewijzigd door Rednas_N op 05-10-2017 16:54 ]

Just do it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielt
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 17:58
Inmiddels heb ik mijn Nexus ook terug. Bij mij is er een boardswap gedaan omdat de telefoon nergens meer op reageerde.
Ik heb nu ipv 32gb een 128gb toestel. Helemaal top dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 19-09 20:55
Nielt schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:02:
Inmiddels heb ik mijn Nexus ook terug. Bij mij is er een boardswap gedaan omdat de telefoon nergens meer op reageerde.
Ik heb nu ipv 32gb een 128gb toestel. Helemaal top dus.
het is goed dat je het zegt...ik zie dat ik ook ineens 128 GB beschikbaar heb na de reparatie

Ole!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogue
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 16:49
analogue schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:32:

EDIT: Toch even een andere SIM weten te regelen, die doet het ook niet. Dus dat wordt toch denk ik een gevalletje opsturen (telefoon is nu net een jaar oud)
En vandaag weer terug met een nieuw moederbordje erin. Draait weer als vanouds. Uiteindelijk is hij 25/9 aangekomen bij Dynafix, dus qua reparatietijd is me dat alles meegevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
analogue schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:59:
[...]

En vandaag weer terug met een nieuw moederbordje erin. Draait weer als vanouds. Uiteindelijk is hij 25/9 aangekomen bij Dynafix, dus qua reparatietijd is me dat alles meegevallen.
Hier niet.

21-09-2017 telefoon aan Phonehouse gegeven
Wacht nu nog steeds op een onderdeel. Onderdeel is 27-09 besteld maar is nog niet op voorraad, zzzzzzzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogue
oei dat is balen. Kreeg trouwens ook dat bericht tussendoor, onderdeel zou niet op voorraad zijn en dus zou het langer duren.

Gaat Phonehouse ook via Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Beetje irritant probleem: na het opnieuw flashen blijft mijn toestel op het Android-logo hangen en kan ik het toestel niet uitschakelen. Met het vasthouden van de power-knop herstart ie gewoon weer opnieuw. Is er een toetsencombinatie mogelijk waarmee ik het toestel hard uit kan zetten of moet ik wachten tot de accu leeg is?

Als het toestel uitstaat kan ik wel weer in de recovery komen even eventueel opnieuw flashen of de cachepartitie schonen (wat nog wel eens wil helpen). Maar dan moet ik hem wel uit kunnen zetten. Iemand een idee? Online kan ik nergens het antwoord vinden.

edit: nevermind, ik ben er al achter.

[ Voor 6% gewijzigd door beantherio op 07-10-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
beantherio schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:24:
Beetje irritant probleem: na het opnieuw flashen blijft mijn toestel op het Android-logo hangen en kan ik het toestel niet uitschakelen. Met het vasthouden van de power-knop herstart ie gewoon weer opnieuw. Is er een toetsencombinatie mogelijk waarmee ik het toestel hard uit kan zetten of moet ik wachten tot de accu leeg is?

Als het toestel uitstaat kan ik wel weer in de recovery komen even eventueel opnieuw flashen of de cachepartitie schonen (wat nog wel eens wil helpen). Maar dan moet ik hem wel uit kunnen zetten. Iemand een idee? Online kan ik nergens het antwoord vinden.

edit: nevermind, ik ben er al achter.
Wellicht het antwoord delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:30
Booten in de bootloader met power + voldown, en dan kan je het weer uitzetten of naar de recovery, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
analogue schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:49:
oei dat is balen. Kreeg trouwens ook dat bericht tussendoor, onderdeel zou niet op voorraad zijn en dus zou het langer duren.

Gaat Phonehouse ook via Dynafix?
Ja blijkbaar, ze zijn wel overgenomen via Vodafone. Volgende keer batterij voor 10d bij AliExpress bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Van de week contact opgenomen met de Google Store voor de battery shutdown issues, na wat standaard vragen kwam binnen drie dagen een nieuwe Nexus6P binnen in ongeopende verpakking. Had nog een stille hoop door de verhalen op internet dat ze met een Pixel zouden komen maar daar wilden zij niet aan doen. Enfin, we kunnen weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
DrNizeGuy schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:29:
Booten in de bootloader met power + voldown, en dan kan je het weer uitzetten of naar de recovery, etc.
Nee, het probleem was nu juist dat ik het toestel niet uit kon zetten om met power + voldown in de boatloader te booten. Iedere keer dat ik hem probeerde uit te zetten middels het ingedrukt houden van de power-knop of de combinatie "power + voldown" bootte hij gewoon weer opnieuw in de reguliere bootsequentie.

De oplossing bleek uiteindelijk vrij simpel: toch wel de herstart doorlopen met power en voldown, maar die toetsencombinatie vervolgens nog langer vasthouden tot aan het opnieuw getoonde bootscherm. Vervolgens ging ie dan rechtstreeks het menu van de bootloader in. En vandaar uit kon ik m'n probleem met de vastlopende boot simpel oplossen (ik had een downgrade van Android een tikkeltje te kort door de bocht uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:17
rockmanz schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:07:
Van de week contact opgenomen met de Google Store voor de battery shutdown issues, na wat standaard vragen kwam binnen drie dagen een nieuwe Nexus6P binnen in ongeopende verpakking. Had nog een stille hoop door de verhalen op internet dat ze met een Pixel zouden komen maar daar wilden zij niet aan doen. Enfin, we kunnen weer verder :)
Ik heb vandaag na een telefoontje naar Google ook een link gekregen om een vervangend toestel te "bestellen". Het oude moet ik terugsturen.
Ben wel benieuwd of er iemand hier is met de "klassieke" 6P batterij/bootloop issues die na omruilen door Google nog iets van z'n RMA gehoord heeft? Er staat natuurlijk in de kleine lettertjes dat, mochten ze vinden dat jouw specifieke geval toch niet onder garantie valt, ze het recht behouden om je een nieuw toestel in rekening te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:32
Sjoop1985 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:42:
[...]

Ik heb vandaag na een telefoontje naar Google ook een link gekregen om een vervangend toestel te "bestellen". Het oude moet ik terugsturen.
Ben wel benieuwd of er iemand hier is met de "klassieke" 6P batterij/bootloop issues die na omruilen door Google nog iets van z'n RMA gehoord heeft? Er staat natuurlijk in de kleine lettertjes dat, mochten ze vinden dat jouw specifieke geval toch niet onder garantie valt, ze het recht behouden om je een nieuw toestel in rekening te brengen.
2x telefoon om moeten wisselen. Niets meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogue
Ik kwam er net pas achter dat ze bij mijn reparatie 128GB hebben geplaatst i.p.v. de 32GB in het defecte model. Nu gebruik ik nooit veel van mijn opslag, maar toch een fijne verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Sjoop1985 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:42:
[...]

2x de N6P om moeten ruilen, 1e keer werd er daadwerkelijk tijdelijk iets ingehouden op de CC. 2e keer niets gezien in de transacties. Wel 2x echte RMA, dus geen slooptelefoon ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
analogue schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:11:
Ik kwam er net pas achter dat ze bij mijn reparatie 128GB hebben geplaatst i.p.v. de 32GB in het defecte model. Nu gebruik ik nooit veel van mijn opslag, maar toch een fijne verrassing.
Ook een andere IMEI,of dezelfde?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogue
@Krypt Wel een andere IMEI inderdaad. Maar daar heb ik geen bezwaar tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePaRaQu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 23:30

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

*knip*. Zeker interessant, maar linken naar V&A advertenties is op het forum niet toegestaan.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 10-10-2017 09:43 ]

RePaRaQu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ben benieuwd of dat bij mij ook gaat gebeuren, en of het eventueel mogelijk is om dat ook bij CoolBlue om te zetten.

Krijg net een bericht binnen dat ze ook voor mij aan het wachten zijn op een nieuwe displaymodule.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ben mijn telefoon inmiddels ook al ruim 2 weken kwijt.. Zo te lezen is het niet de enige 6P die bij Dynafix ligt te wachten op een nieuwe displaymodule! Stiekem hoop ik ook een 128GB versie terug te krijgen :D

Contact met DrMobile via Facebook messenger kan ik trouwens iedereen aanraden, je hebt meestal binnen 1/2 uur een reactie terug.

[ Voor 29% gewijzigd door Sjoerd611 op 10-10-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Die van mij is inmiddels ook opgestuurd naar de leverancier voor herstelling. Heb vorig jaar de bootloop gehad en nu dan het batterij probleem. Benieuwd wat het volgende euvel gaat zijn. oOo

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 09:22
GermanPivo schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 09:53:
Ik heb een US versie. Zojuist contact gehad met support en hij kan omgeruild worden voor een Pixel XL, maar alleen in de US. Gelukkig gaat een vriend (heeft de telefoon ook voor me meegenomen) gaat over drie weken naar de US en ruilt hem daar om. :)
Pixel XL 128 GB is binnen en de 6P is onderweg naar Google, dus: :w

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Kleine update, vandaag weer contact gehad met Dr Mobile via Facebook voor een update. Ook meteen maar gevraagd of ze niet gewoon een Pixel telefoon kunnen terugsturen, maar helaas, daar doen ze niet aan.
Niet echt helaas. De enige reactie die mijn collega vanuit Huawei heeft ontvangen is dat er momenteel leverproblemen zijn voor het betreffende onderdeel. Meer informatie hebben wij ook (nog) niet ontvangen
Nee, die mogelijkheid krijgen wij niet geboden. Hier heb ik om eerlijk te zijn ook nog niet van gehoord. Wellicht dat dat iets vanuit Google zelf is.
Op 25 september hebben ze het toestel ontvangen. Het begint nu wel een beetje lang te duren eerlijk gezegd. Wel fijn dat hun communicatie via de Facebook chat lekker snel is! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rednas_N op 12-10-2017 20:56 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik heb 't inmiddels ook wel gehad met het wachten.. Kreeg op 26 september een berichtje van DrMobile dat mijn toestel nog "wat extra zorgen nodig had" en heb vervolgens niks meer gehoord.
Na een week of twee toch maar eens contact opgenomen en het bleek te gaan om een displaymodule die lang op zich liet wachten.. Kom op zeg, tegenwoordig is het zelfs mogelijk om een pakketje aan de andere kant van de wereld te bestellen en 'm dezelfde week nog in huis te hebben.
We worden gewoonweg genaaid, ben 'm al zo 3 weken kwijt omdat iemand in dit proces er blijkbaar veelte laks mee omgaat! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoerd611 op 14-10-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Ik wacht inderdaad ook op een display module.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
En ik krijg nu aanbod om om te ruilen naar een Mate 9. Even kijken vanavond,maar volgens mij ga ik er op achteruit.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Krypt schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:13:
En ik krijg nu aanbod om om te ruilen naar een Mate 9. Even kijken vanavond,maar volgens mij ga ik er op achteruit.
Hoe heb je dat aanbod gekregen, kreeg je dat van Dr Mobile?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easygoin
  • Laatst online: 30-07 09:19

Easygoin

Loudness

Vandaag ook een aanbod van Dr Mobile voor een Mate 9 gekregen via mail. Gaan er inderdaad op achteruit naar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Upgrade naar de Mate 9 lijkt me niet verstandig, die heeft slechts een Full HD IPS LCD display terwijl de 6P Quad HD Amoled heeft.. Dat is zeker een merkbaar verschil!

Ik heb het aanbod overigens niet gekregen, vreemd.. Hebben jullie 'm ook opgestuurd wegens het batterijprobleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerd611 op 16-10-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Niet alleen accu issue bij mij. Ook simreader die er telkens mee op houdt, en instabiele Bluetooth.

Toch even over nadenken.

Pvouput live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd611
Krypt schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:11:
Niet alleen accu issue bij mij. Ook simreader die er telkens mee op houdt, en instabiele Bluetooth.

Toch even over nadenken.
Misschien eens voorleggen dat je er in dat geval erg op achteruit gaat qua display.. En dat de Mate 9 Pro dan wellicht een wat eerlijkere deal is (Qua display dan :9 )
https://www.phonearena.co...exus-6P/phones/10328,9587

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
Nogmaals contact gehad met DrMobile m.b.t de reparatie :
" Over de tijd kan ik je geen conclusief antwoord geven. We vernemen zelf ook niets vanuit Huawei behalve dat er leverproblemen zijn. Het kan dus nog 2 weken maar ook 2 maanden duren. "

Ik denk dus dat ik toch maar akkoord ga met het aanbod van de Mate 9, dan heb ik in ieder geval een fatsoenlijk toestel tot dat in december mijn abonnement afloopt. Jammer dat ik mijn geliefde 6P nooit meer terug zal zien.. RIP ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Sjoerd611 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:41:
Nogmaals contact gehad met DrMobile m.b.t de reparatie :
" Over de tijd kan ik je geen conclusief antwoord geven. We vernemen zelf ook niets vanuit Huawei behalve dat er leverproblemen zijn. Het kan dus nog 2 weken maar ook 2 maanden duren. "

Ik denk dus dat ik toch maar akkoord ga met het aanbod van de Mate 9, dan heb ik in ieder geval een fatsoenlijk toestel tot dat in december mijn abonnement afloopt. Jammer dat ik mijn geliefde 6P nooit meer terug zal zien.. RIP ;w
Zou hier mijzelf toch niet zo maar gewonnen geven.... En zeker ook contact hierover opnemen met Huawei/Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
In navolging van een bericht uit onze reparatie afdeling willen wij u graag melden dat de benodigde onderdelen voor uw toestel momenteel niet leverbaar zijn. Naar verwachting worden de benodigde onderdelen in November geleverd. Wel kunnen wij u een ander model toestel aanbieden om te zorgen voor een spoedige afhandeling van de reparatie. Gaat u akkoord met een omruil naar een Mate 9 Single sim grey of een Mate 9 Single sim Silver?

Jammer! Deze maar gekozen, het onderdeel waar ik al drie weken op wachtte ivm een kapotte batterij kon nog weken gaan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rednas_N
Ik heb gekozen om te wachten op het nieuwe onderdeel. Alle punten waarom ik de Nexus 6P telefoon heb gekozen zitten niet bij de Mate 9. Waaronder een scherm met een hele hoge resolutie, AMOLED en snelle updates (voor zover dat nog van toepassing is).

Wellicht dat ik vanmiddag Huawei eens even ga bellen, kijken of er andere mogelijkheden zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Rednas_N op 18-10-2017 13:56 ]

Just do it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
GroeneThee schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

Zou hier mijzelf toch niet zo maar gewonnen geven.... En zeker ook contact hierover opnemen met Huawei/Google.
Eigenlijk heb je hier wel een punt, ik heb even contact opgenomen met Huawei en de situatie uitgelegd.
Het voelt nu inderdaad alsof ik geforceerd akkoord moet gaan omdat ik anders nog wellicht 2 maanden moet wachten.. Dank voor de tip, ben benieuwd hoe Huawei dit oppakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Rednas_N schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:56:
Ik heb gekozen om te wachten op het nieuwe onderdeel. Alle punten waarom ik de Nexus 6P telefoon heb gekozen zitten niet bij de Mate 9. Waaronder een scherm met een hele hoge resolutie, AMOLED en snelle updates (voor zover dat nog van toepassing is).

Wellicht dat ik vanmiddag Huawei eens even ga bellen, kijken of er andere mogelijkheden zijn.
Tja, misschien moet ik nog tig weken wachten, dat is ook geen optie. Verder wel een nieuwe telefoon. Verkoop deze na een half jaar en dan lekker de Pixel 2 XL halen :9~

Edit: Prestaties van de Mate 9 lijken een stuk beter, niet verwacht reviews: Huawei Mate 9: enorm solide werkpaard met stamina

[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 18-10-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 08:56
Ook voor de Mate 9 gekozen. Iemand enig idee wanneer deze binnen zal komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niveus
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25
Ik heb 2 maanden geleden mijn 6P teruggestuurd naar Coolblue, kreeg na 2 weken bericht dat het toestel niet te repareren was én dat mijn kleur (zilver) niet meer leverbaar was.. Uiteindelijk zorgde dat ervoor dat de koop ongedaan kon worden gemaakt en ik het aankoopbedrag terugkreeg (met werkelijk top service van Coolblue). Misschien dat een aantal 6P bezitters die twijfelen hier wat aan hebben.

Wbt de problemen bij drmobile: is het niet zo dat je op een bepaald moment (als reparatie niet mogelijk is/zeer lang duurt) net als bij mij de koop ongedaan kan maken? Zie bv https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Niveus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:34:
Ik heb 2 maanden geleden mijn 6P teruggestuurd naar Coolblue, kreeg na 2 weken bericht dat het toestel niet te repareren was én dat mijn kleur (zilver) niet meer leverbaar was.. Uiteindelijk zorgde dat ervoor dat de koop ongedaan kon worden gemaakt en ik het aankoopbedrag terugkreeg (met werkelijk top service van Coolblue). Misschien dat een aantal 6P bezitters die twijfelen hier wat aan hebben.

Wbt de problemen bij drmobile: is het niet zo dat je op een bepaald moment (als reparatie niet mogelijk is/zeer lang duurt) net als bij mij de koop ongedaan kan maken? Zie bv https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Interessant, ik ga het even uitzoeken en voorleggen bij Coolblue! Dank voor de tip ;)

Misschien trouwens wel wenselijk om te weten dat de aangeboden Mate 9 hoogstwaarschijnlijk refurbished is, DrMobile kon mij namelijk niet garanderen dat het hier ging om een nieuw toestel! :/

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoerd611 op 18-10-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hmmm dacht dat alleen de batterij vervangen genoeg zou zijn. Mag toch hopen dat we een nieuwe Mate krijgen? Morgen ff vragen wanneer hij wordt geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubhib
Niveus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:34:

Die van mij is door Coolblue ook doorgestuurd naar de fabrikant/leverancier. Het aankoopbedrag terug krijgen zou voor mij ook de mooiste oplossing zijn eigenlijk. Aangezien ik het toestel al twee keer terug heb moeten sturen vertrouw ik het eigenlijk niet meer als daily driver. Zelfs als backup toestel zou ik liever mijn oude Nexus 5 gebruiken in plaats van de 6P.

De Nexus 5 tuft hier nu vrolijk verder op de nieuwste LinageOS ROM en het enige wat ik tot nu toe mis is de camera van de 6P en heel af en toe het scherm. Zelfs de batterij van de Nexus 5 houdt het veel langer vol dan die van de 6P. 8)7

Zodra de 6P terug komt van de reparatie gaat hij de verkoop in en van Huawei zal ik nooit meer iets kopen. Al mijn oude telefoons werken nog goed en heb ze zelfs nog nooit hoeven terug te sturen. De 6P, ondanks de prima specs en het mooie uiterlijk, zou ik nooit willen gebruiken als backup telefoon.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Net gebeld met Dynafix, hopelijk binnen enkele dagen de telefoon in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
Bij nader inzien is de Mate 9 helemaal niet zo'n slechte ruil, de 6P is en blijft toch wel echt een probleemkindje.. Ik wacht nog even de reactie van Huawei af of het wellicht mogelijk is om (met aanbetaling) te swappen voor de Mate 10 pro, maar mocht dat niet lukken ga ik ook wel akkoord met de Mate 9. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis hé! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
Zijn er hier meer mensen waarbij de 'recent apps' knop (rechtsonderin) soms niets meer doet?
Ik heb er in september een tijdje last van gehad, 1 oktober om meerdere redenen een factory reset gedaan en toen was het even weg, maar nu is de knop met regelmaat niet functioneel meer.

Het is een bekende bug van een tijd terug (zie bijv hier en hier) en het is eenvoudig op te lossen met een reboot. Maar het is wel irritant om dat een paar keer per dag te moeten doen. Een betere/langduriger oplossing heb ik nog niet gevonden.

Bekend verhaal hier? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Geen last van.

Wel sinds kort dat mijn microfoon niet goed meer lijkt te werken. Ik krijg vaak te horen dat ik slecht te verstaan ben en dat het klinkt alsof ik heel ver van de telefoon af ben, alsof je vanaf twee meter afstand probeert te bellen.

Maar eens kijken waar ik de telefoon ook al weer gekocht heb om te zien hoe die reparatie gaat. Of kan dat sneller via Huawai zelf?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
@Phydomir Dat kan komen als de noise cancelation microfoon verstopt of geblokkeerd is (of defect natuurlijk). Die zit onder het camera venster op de achterkant. Kijk eens of er stof tussen zit, of door een hoesje geblokkeerd wordt.

Pvouput live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XPowerStef
Ik heb inmiddels mijn Mate 9 ontvangen. Wat een toptoestel! Iedereen die nog twijfelt zou ik het zeker aanraden.

Maargoed. See you on the other side! :w

[ Voor 16% gewijzigd door XPowerStef op 21-10-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 21:23
XPowerStef schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:33:
Ik heb inmiddels mijn Mate 9 ontvangen. Wat een toptoestel! Iedereen die nog twijfelt zou ik het zeker aanraden.

Hoe kwam het toestel binnen? Nieuw in doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
Jep, mijne was volledig nieuw in doos, plastic er nog om, etc. Ik heb gebruik gemaakt van de VIP-service en daarmee was alles in 8 werkdagen opgelost gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
XPowerStef schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:33:

Is het toestel veel groter dan de 6P? En hoe bevalt het scherm? De resolutie is immers een stuk lager terwijl het scherm wel groter is!
Ik denk dat ik ook maar voor de Mate 9 ga, heb 't helemaal gehad met het wachten en Huawei laat ook niks van zich horen. :-(

[ Voor 13% gewijzigd door Sjoerd611 op 21-10-2017 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XPowerStef
Sjoerd611 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:11:
[...]

Is het toestel veel groter dan de 6P? En hoe bevalt het scherm? De resolutie is immers een stuk lager terwijl het scherm wel groter is!
Ik denk dat ik ook maar voor de Mate 9 ga, heb 't helemaal gehad met het wachten en Huawei laat ook niks van zich horen. :-(
Het toestel voelt ongeveer even groot, vooral de boven en de onderbezels zijn kleiner. Het scherm vind ik persoonlijk echt stukken mooier dan die van de 6P, maar dat heeft natuurlijk zijn redenen, ik had bij de 6P handmatige helderheid en zet hem bij de mate op automatisch, en het gevoel van nieuwigheid. Het voelt echter wel een mooier scherm, maar het haalt het natuurlijk niet bij een amoledscherm.

EMUI valt me ook reuze mee, een paar apps verwijderd, maar de instelmogelijkheden van zo'n beetje alles zijn echt overweldigend en heel fijn (zelf de kleurtemperatuur instellen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Net ook bericht gehad van Coolblue dat de onderdelen van mijn 6P nog tot november op zich laten wachten en daarom ook in aanmerking kom voor een Mate 9. De telefoon heb ik opgestuurd wegens de bekende batterij problemen.

Ik heb gezegd dat ik niet akkoord ga met de Mate 9 en dan liever het aankoop bedrag terug wil. Mocht dat niet lukken, dan wacht ik wel tot de 6P klaar is. De Mate 9 biedt mij niet wat de 6P me wel biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
hubhib schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:55:
Net ook bericht gehad van Coolblue dat de onderdelen van mijn 6P nog tot november op zich laten wachten en daarom ook in aanmerking kom voor een Mate 9. De telefoon heb ik opgestuurd wegens de bekende batterij problemen.

Ik heb gezegd dat ik niet akkoord ga met de Mate 9 en dan liever het aankoop bedrag terug wil. Mocht dat niet lukken, dan wacht ik wel tot de 6P klaar is. De Mate 9 biedt mij niet wat de 6P me wel biedt.
Ik heb ook (tevergeefs) geprobeerd 't geld terug te krijgen.. Helaas is dat echt niet mogelijk!
Na inmiddels al een maand zonder fatsoenlijke telefoon te hebben gezeten ben ik toch maar akkoord gegaan met het aanbod, hoogstwaarschijnlijk heb ik 'm morgen in huis!

Wel raad ik je aan even wat reviews van de Mate 9 te bekijken, ik stond er eerst namelijk precies hetzelfde als jij in. Voornamelijk het FullHD IPS paneel hield me tegen, maar na een kijkje in de winkel kon ik op het blote oog eigenlijk weinig verschil merken met een QHD.. Het display is prachtig en haarscherp!
Voor de rest zijn bijna alle specificaties op de Mate 9 beter dan de 6P, een 4000Mah batterij bijvoorbeeld, Dual camera, snellere hardware. Daarnaast is het aangekondigd dat de Mate 9 binnenkort een update naar Android Oreo krijgt, wat tevens het eindstation voor de 6P is..

Het enige wat je er dus "echt" op inlevert is de frontfacing speaker.. Dat is jammer! Hoewel de Mate 9 gebruikt maakt van een techniek waardoor er ook geluid uit de oorspeaker komt in combinatie met de down firing speaker. En owja, die Huawei EMUI skin schijnt bijzonder licht te zijn & eigenlijk juist wel wat leuke features toe te voegen in plaats van de boel alleen te vertragen (touchwiz). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:06
Beste mede Nexus6P-eigenaren,

Sinds een paar maanden heb ook ik last van plotselinge shutdowns wanneer de batterij onder de 30% raakt. Ik heb nog garantie en heb de telefoon vlak na launch via de Google Play Store gekocht. Nu wil ik contact opnemen met Google maar krijg het niet voor elkaar... Ik kom na veel doorklikken hier uit: https://support.google.com/store#contact=1&topic=3237699 en dan kies ik 'Contact opnemen met Google Store-ondersteuning', maar daar kwam ik al vandaan dus zit ik in een soort 'klik-loop'. Kan iemand mij verder helpen?

Stel de wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik krijg contact met Google en ik mag mijn telefoon opsturen. Maakt het dan uit dat ik mijn telefoon geroot heb en een custom kernel geinstalleerd heb? Of moet ik hem helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Thanks alvast voor de hulp!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 11:53
Leviathius schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:40:
Nu wil ik contact opnemen met Google maar krijg het niet voor elkaar... Ik kom na veel doorklikken hier uit: https://support.google.com/store#contact=1&topic=3237699 en dan kies ik 'Contact opnemen met Google Store-ondersteuning', maar daar kwam ik al vandaan dus zit ik in een soort 'klik-loop'. Kan iemand mij verder helpen?
Heb je de "contact"-knop rechtsboven in het scherm al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Gillonde schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:53:
[...]

Heb je de "contact"-knop rechtsboven in het scherm al gebruikt?
Maar natuurlijk. Dan krijg je een dropdown met apparaten. Dan kies ik 'nexus' en kom ik op deze pagina terecht: https://support.google.co...494645&rd=1#topic=3415518

Vervolgens ga ik naar 'Apparaatondersteuning' en dan 'praten met ons' en dan kun je naar deze pagina gaan: https://support.google.co...4?hl=nl&ref_topic=7084203. Maar dat is toch niet dé manier om voor garantie problemen met Google in contact te komen of wel? Want als dat wel zo is dan voel ik me even heel dom 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

Maar natuurlijk. Dan krijg je een dropdown met apparaten. Dan kies ik 'nexus' en kom ik op deze pagina terecht: https://support.google.co...494645&rd=1#topic=3415518

Vervolgens ga ik naar 'Apparaatondersteuning' en dan 'praten met ons' en dan kun je naar deze pagina gaan: https://support.google.co...4?hl=nl&ref_topic=7084203. Maar dat is toch niet dé manier om voor garantie problemen met Google in contact te komen of wel? Want als dat wel zo is dan voel ik me even heel dom 8)7.
Dat viel me inderdaad ook op, vorig jaar kwam je wel gewoon op een telefoonnummer.
Hoe je nu contact opneemt is via de telefoon zelf. In de instellingen van de telefoon heb je het support tabje (ergens onderaan volgens mij). Je geeft daar je telefoonnummer op en dat wordt je gebeld door Google en doorgeschakeld naar de support. Beetje omslachtig en als je telefoon niet werkt heb ik nog niet uitgevonden hoe je het moet doen. Het nummer waardoor je wordt gebeld is een Amerikaans nummer namelijk dus terugbellen is niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:58:
[...]

Dat viel me inderdaad ook op, vorig jaar kwam je wel gewoon op een telefoonnummer.
Hoe je nu contact opneemt is via de telefoon zelf. In de instellingen van de telefoon heb je het support tabje (ergens onderaan volgens mij). Je geeft daar je telefoonnummer op en dat wordt je gebeld door Google en doorgeschakeld naar de support. Beetje omslachtig en als je telefoon niet werkt heb ik nog niet uitgevonden hoe je het moet doen. Het nummer waardoor je wordt gebeld is een Amerikaans nummer namelijk dus terugbellen is niet echt een optie.
Vond het al zo vreemd, maar ze hebben het dus verklooid daar 8)7.

Thanks voor de uitleg en ik ga het vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 11:53
Leviathius schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

Excuus voor de domme vraag van mij dan :-)

Onder de knop retourneren staat daar wel een terugbel- en mail-optie. Misschien kan je die gebruiken in plaats van die op je telefoon zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan076
  • Laatst online: 14-09 16:16
Leviathius schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:40:
Beste mede Nexus6P-eigenaren,

Sinds een paar maanden heb ook ik last van plotselinge shutdowns wanneer de batterij onder de 30% raakt. Ik heb nog garantie en heb de telefoon vlak na launch via de Google Play Store gekocht. Nu wil ik contact opnemen met Google maar krijg het niet voor elkaar... Ik kom na veel doorklikken hier uit: https://support.google.com/store#contact=1&topic=3237699 en dan kies ik 'Contact opnemen met Google Store-ondersteuning', maar daar kwam ik al vandaan dus zit ik in een soort 'klik-loop'. Kan iemand mij verder helpen?

Stel de wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik krijg contact met Google en ik mag mijn telefoon opsturen. Maakt het dan uit dat ik mijn telefoon geroot heb en een custom kernel geinstalleerd heb? Of moet ik hem helemaal terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Thanks alvast voor de hulp!
Ik heb hier zelf vandaag ook mee gezeten, uiteindelijk hier het nummer gevonden:
https://support.google.co...751632501-3402135635&rd=3

Weet niet meer hoe ik er precies kwam maar was even zoeken in ieder geval. Zelf ook last van de batterij (huidige toestel is uit december 2016 na vorige RMA) en ik heb net een nieuwe kunnen bestellen (kostenloos) als vervanging. Dit wordt mijn 4e... Maar gelukkig te horen gekregen (en bevestigd via mail) dat de garantie weer 2 jaar is op het nieuwe toestel.

EDIT: Er staat dat ze tot 17:00 bereikbaar zijn maar er werd mij in de mail verteld dat dit 18:00 is, misschien heb je er nog iets aan.

[ Voor 8% gewijzigd door stefan076 op 23-10-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:53
6P nu bijna 2 jaar in bezit en de ellende lijkt te beginnen, na aantal malen sim kaart "kwijt" te zijn is dit toch wel gefixt met een reset, echter nu random afsluiten bij 15% accu capaciteit, erg jammer.

Ik ga morgen bellen met Google, ben benieuwd.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Via Coolblue ook een Mate 9 ter vervanging aangeboden gekregen, zoals ik al eerder berichtte. Echter heb ik het nu voor elkaar dat ik het aankoop bedrag terug krijg (wel binnen Coolblue te spenderen). Ik gaf wel in mijn mail aan dat ik geen vertrouwen meer had in Huawei na het toestel twee keer te hebben moeten terug sturen. Super afgehandeld door Coolblue. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
hubhib schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 23:58:
Via Coolblue ook een Mate 9 ter vervanging aangeboden gekregen, zoals ik al eerder berichtte. Echter heb ik het nu voor elkaar dat ik het aankoop bedrag terug krijg (wel binnen Coolblue te spenderen). Ik gaf wel in mijn mail aan dat ik geen vertrouwen meer had in Huawei na het toestel twee keer te hebben moeten terug sturen. Super afgehandeld door Coolblue. _/-\o_
Wow hoe heb je dat voor elkaar gekregen, mij werd meteen duidelijk gemaakt dat dat echt geen optie was. :'(
Nu ben ik al akkoord gegaan met de Mate 9 dus ik vrees dat ik mijn kans reeds heb vergooid..

Heb jij het toestel destijds in 1x afbetaald of i.c.m abbo?

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerd611 op 24-10-2017 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
Sjoerd611 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:03:
[...]

Wow hoe heb je dat voor elkaar gekregen, mij werd meteen duidelijk gemaakt dat dat echt geen optie was. :'(
Nu ben ik al akkoord gegaan met de Mate 9 dus ik vrees dat ik mijn kans reeds heb vergooid..
Ik gaf in mijn mail aan dat de Mate 9 mij niet biedt wat de Nexus 6P mij wel bood. En ik gaf aan dat ik geen vertrouwen meer had in Huawei. Wellicht omdat ik hem al eerder terug heb moeten sturen. Ik hoop dat je nog iets kunt regelen met ze. Ik heb het toestel genomen in combinatie met een abonnement.

[ Voor 5% gewijzigd door hubhib op 24-10-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
hubhib schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 00:07:
[...]

Ik gaf in mijn mail aan dat de Mate 9 mij niet biedt wat de Nexus 6P mij wel bood. En ik gaf aan dat ik geen vertrouwen meer had in Huawei. Wellicht omdat ik hem al eerder terug heb moeten sturen. Ik hoop dat je nog iets kunt regelen met ze. Ik heb het toestel genomen in combinatie met een abonnement.
Dank! Ik ga er morgenochtend meteen achteraan, de Mate 9 is immers toch nog niet verzonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb m ook binnen; alleen niet zo blij :/

Ik had m'n n6p in originele verpakking terug gestuurd, krijg de mate9 in dat doosje terug gestuurd; terwijl ie er niet helemaal netjes in pastte en dus ook half uit t doosje stak.

Dus geen handleiding en geen bijpassende (fastcharge) lader, geen hoesje, geen screenprotector. En daarbij,mij is een mate9 Dual sim aangeboden,maar heb een single sim ontvangen.

Dus maar een mail richting Dynafix.

Zo kreeg ik m dus:
Mate9-1

Met de deksel erop,zie je dat t niet echt past.
Mate9-2

[ Voor 35% gewijzigd door Krypt op 24-10-2017 19:15 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Krypt schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:59:
Ik heb m ook binnen; alleen niet zo blij :/

Ik had m'n n6p in originele verpakking terug gestuurd, krijg de mate9 in dat doosje terug gestuurd; terwijl ie er niet helemaal netjes in pastte en dus ook half uit t doosje stak.

Dus geen handleiding en geen bijpassende (fastcharge) lader. En daarbij,mij is een mate9 Dual sim aangeboden,maar heb een single sim ontvangen.

Dus maar een mail richting Dynafix.
Oh nee, dat meen je toch niet serieus.. Er is mij wijsgemaakt dat ik morgen een NIEUW toestel ontvang, dus dan verwacht ik ook een compleet nieuw toestel in gesealde verpakking etc.
Een toestel zonder officieel doosje met missende onderdelen is zeker niet waarmee je akkoord bent gegaan.
Als ik jou was zou ik 'm direct terugsturen! Tsjongejonge hoe krijgen ze het toch voor elkaar om letterlijk alles te verpesten daar? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Refurbished toestel vind ik niet eens zo'n probleem; maar dan wel de dingen erbij leveren die erbij dienen te horen.

En gewoon in een doosje waar die in past. En dan natuurlijk ook wat aangeboden is.

[ Voor 27% gewijzigd door Krypt op 24-10-2017 19:18 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Krypt schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:18:
Refurbished toestel vind ik niet eens zo'n probleem; maar dan wel de dingen erbij leveren die erbij dienen te horen.

En gewoon in een doosje waar die in past. En dan natuurlijk ook wat aangeboden is.
Daar ben ik het mee eens, maar het gaat mij om het totaal plaatje. Als je expliciet wordt verteld dat je een nieuw toestel krijgt, dan hoor je ook gewoon een compleet nieuw toestel in originele gesealde verpakking te ontvangen. Dit is absoluut belachelijk! Als het bij mij morgen hetzelfde gaat, dan gaat dit verhaal zeker nog een staartje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
Zo ik word mijn Nexus 6p echt in rap tempo zat zeg. Hoewel ik in theorie eigenlijk best tevreden ben, had ik vorige maand gedoe met de 'do not disturb' mode die steeds vanzelf ophield (gefixt sinds factory reset) en al een paar weken met de 'recent apps' functie die niet lekker werkt. Nu had ik vanmorgen voor de 3e of 4e keer in een paar maanden tijd dat ik 's ochtends merk dat de telefoon 's nachts uitgeschakeld is.

Onacceptabel, want ik wil bereikbaar zijn én gebruik 'm ook als wekker die dan dus niet afgaat. Het is geen accuprobleem, toestel heeft bij inschakelen een prima accupercentage of zelfs 100% als 'ie aan de lader lag. Ik heb vooralsnog uberhaupt geen accuproblemen gehad *knocks on wood*.

Om gek van te worden, geen idee waarom 'ie af en toe zomaar uitgaat |:( |:( |:(
Ben dus toch maar aan het rondkijken voor een alternatief toestel, maar kom weinig tegen dat echt interessant is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

_pix schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:28:
Zo ik word mijn Nexus 6p echt in rap tempo zat zeg. Hoewel ik in theorie eigenlijk best tevreden ben, had ik vorige maand gedoe met de 'do not disturb' mode die steeds vanzelf ophield (gefixt sinds factory reset) en al een paar weken met de 'recent apps' functie die niet lekker werkt. Nu had ik vanmorgen voor de 3e of 4e keer in een paar maanden tijd dat ik 's ochtends merk dat de telefoon 's nachts uitgeschakeld is.

Onacceptabel, want ik wil bereikbaar zijn én gebruik 'm ook als wekker die dan dus niet afgaat. Het is geen accuprobleem, toestel heeft bij inschakelen een prima accupercentage of zelfs 100% als 'ie aan de lader lag. Ik heb vooralsnog uberhaupt geen accuproblemen gehad *knocks on wood*.

Ben dus toch maar aan het rondkijken voor een alternatief toestel, maar kom weinig tegen dat echt interessant is 8)7
Wederom heb ik dit laatste ook gehad, ook vanzelf verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee

Afhankelijk van je budget, kijk eens naar de LG V20 van vorig jaar of anders de V30 van dit jaar.

https://www.gsmarena.com/...Phone2=7588&idPhone3=8712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
Tukk schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:00:
[...]

Wederom heb ik dit laatste ook gehad, ook vanzelf verdwenen.
Hmm oké... Hoop dat het hier ook snel vervliegt dan :?
GroeneThee schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:12:
[...]
Afhankelijk van je budget, kijk eens naar de LG V20 van vorig jaar of anders de V30 van dit jaar.

https://www.gsmarena.com/...Phone2=7588&idPhone3=8712
Thanks! Die zaten nog niet bij de kanshebbers, ga ik bekijken.
Heb vooralsnog gekeken naar de Huawei P10 en Mate, Samsung Note 8 en Pixel XL. Misschien de tba OnePlus 5t. Allemaal wel flink aan de prijs terwijl ze me niet direct meer leveren dan de Nexus 6P (op papier wel, maar in de praktijk nauwelijks). Baal er wel van want buiten de recente mankementen had ik gerust nog een jaar met dit toestel rond willen lopen.

Misschien dat ik toch nog maar contact opneem met Huawei (vip-service) of Coolblue (aankoop). Heb daar niet zoveel vertrouwen in omdat 'een paar keer 's nachts uitgevallen' geen concreet verhaal is. Maar misschien verbazen ze me ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _pix op 25-10-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib

Hier had ik last van voordat mijn 6P begon te bootloopen.
Sjoerd611 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:31:
[...]

Daar ben ik het mee eens, maar het gaat mij om het totaal plaatje. Als je expliciet wordt verteld dat je een nieuw toestel krijgt, dan hoor je ook gewoon een compleet nieuw toestel in originele gesealde verpakking te ontvangen. Dit is absoluut belachelijk! Als het bij mij morgen hetzelfde gaat, dan gaat dit verhaal zeker nog een staartje krijgen.
Wat was eigenlijk de reden dat ze je geen geld terug gaven? Hopelijk komt je telefoon in een nieuwe verpakking aan, dan kun je hem nog makkelijk doorverkopen.

Ik heb nu € 560 winkeltegoed gekregen en wil het gebruiken voor een Pixel 2. Verkopen ze natuurlijk weer geen Pixel 2 bij Coolblue. :P

[ Voor 44% gewijzigd door hubhib op 25-10-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
hubhib schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

Hier had ik last van voordat mijn 6P begon te bootloopen.

[...]

Wat was eigenlijk de reden dat ze je geen geld terug gaven? Hopelijk komt je telefoon in een nieuwe verpakking aan, dan kun je hem nog makkelijk doorverkopen.

Ik heb nu € 560 winkeltegoed gekregen en wil het gebruiken voor een Pixel 2. Verkopen ze natuurlijk weer geen Pixel 2 bij Coolblue. :P
Ik heb erg m'n best gedaan, maar ze bleven erbij dat geld terug absoluut geen optie was.. Ik denk dat je net geluk hebt gehad! :)
Uiteraard ga ik als mijn Mate 9 ook zonder originele verpakking wordt geleverd direct opnieuw contact opnemen en uitleggen dat ik er nu echt heeelemaaal geen vertrouwen meer in heb, en er op sta dat ik mijn aankoopbedrag terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan076
  • Laatst online: 14-09 16:16
Nou de nieuwe 6P is binnen, eerst eens updaten naar Oreo en dan eens kijken of het veel gaat schelen (en hoe lang deze het vol gaat houden). Zat helemaal nieuw in doos in ieder geval (Google Store). We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Nou.. Mijn mate 9 is ook gearriveerd. Het was absoluut geen originele verpakking, maar een doosje dat volgens mij al eerder is gebruikt. Er zat namelijk tape aan de zijkanten wat al was losgesneden??
In de doos zelf zat op maat gesneden schuim waardoor het toestel stevig vast zat, maar voor de rest zat er dan ook niks bij, geen fastcharger, simtool of boekjes.. Helemaal niks!
Over het toestel zelf ben ik wel tevreden, deze is volgens mij daadwerkelijk gloednieuw, er zat namelijk nog folie omheen en de originele screenprotector zit er ook nog op. Hij is niet veel groter dan de 6P terwijl het scherm wel groter is, ideaal dus! En dat verschil met een QHD display merk ik persoonlijk niet echt.
Morgen maar eens achter die fastcharger aan.. Die hoort er gewoon bij te zitten!

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoerd611 op 25-10-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Laatst online: 11:16

Gotez

42

Heeft iemand al android 8.1 gekregen via het beta programma?
Pagina: 1 ... 36 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's