Dan zou ik zeker even contact opnemen met de support. Zou best kunnen dat je gewoon een nieuwe 6P krijgt. Ik zou zelf een Pixel XL niet verkeerd vinden..pinda powerrr schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:07:
[...]
Mijne komt uit de Google Play Store, batterij issue is nog redelijk binnen de perken, al loopt de telefoon wel veel sneller leeg dan eerst en vanaf 20% kan (gebeurt niet altijd) hij uitvallen.
Ik zou het niet erg vinden om een Pixel te krijgen...zit nog wel ruim in de garantie overigens (jaar oud).
Misschien kan het geen kwaad nog heel even te wachten, zijn alle 6P's uitverkocht en gaan ze alleen maar Pixels uitleverenKen. schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:14:
[...]
Dan zou ik zeker even contact opnemen met de support. Zou best kunnen dat je gewoon een nieuwe 6P krijgt. Ik zou zelf een Pixel XL niet verkeerd vinden..
Waiting on the world to change
Ik zit op dit moment in Italië en heb wat problemen met mijn Nexus 6p. De telefoon is afgelopen 5 dagen drie keer uitgevallen en opnieuw opgestart. Twee keer had ik het niet meteen door, echter leek het alsof de datum gereset werd waardoor Whatsapp begon te melden dat de datum incorrect was en Hangouts met notificaties van een jaar oud kwam. Uiteraard werd de datum weer vanzelf hersteld, visueel heb ik nooit gezien dat de datum veranderd was. Een ander gevolg was, was dat mijn Pebble het niet snapte en ook crashte, die kan ik vervolgens opnieuw configureren
. De derde keer was tijdens het navigeren op Google Maps de telefoon liep ineens vast en deed een reboot. Dit keer zonder incorrecte tijd notificaties. Ik heb mijn probleem al in Google gegooid maar nog weinig resultaten. Ik heb op dit moment de meest recente Android versie en geen root toegang.
Wat ik nog niet heb gedaan is een full wipe, dit doe ik ook nog liever niet. Heeft een van jullie enig idee wat dit mogelijk kan zijn? Ik heb nog garantie dus opsturen is ook een optie, het probleem is alleen niet makkelijk te reproduceren.
Wat ik nog niet heb gedaan is een full wipe, dit doe ik ook nog liever niet. Heeft een van jullie enig idee wat dit mogelijk kan zijn? Ik heb nog garantie dus opsturen is ook een optie, het probleem is alleen niet makkelijk te reproduceren.
Just do it.
Ik heb een US versie. Zojuist contact gehad met support en hij kan omgeruild worden voor een Pixel XL, maar alleen in de US. Gelukkig gaat een vriend (heeft de telefoon ook voor me meegenomen) gaat over drie weken naar de US en ruilt hem daar om.
[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 09-09-2017 09:53 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Wat zei ik ook alweer drie dagen geleden? Vanaf 20% uitvallen?pinda powerrr schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:07:
[...]
Mijne komt uit de Google Play Store, batterij issue is nog redelijk binnen de perken, al loopt de telefoon wel veel sneller leeg dan eerst en vanaf 20% kan (gebeurt niet altijd) hij uitvallen.
...zit nog wel ruim in de garantie overigens (jaar oud).

Ik zou het helemaal niet uitstellen. Mijn ervaring is dat Google hier totaal niet moeilijk over doet en direct een vervangend toestel opstuurt. Bij mij was het vervangende toestel 2 dagen later binnen en hij voelt weer helemaal als nieuw.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Reden dat ik misschien nog even wil wachten, is dat ze hier in Europa hopelijk ook een Pixel geven als vervangingHmtsjmftsch schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:45:
Ik zou het helemaal niet uitstellen. Mijn ervaring is dat Google hier totaal niet moeilijk over doet en direct een vervangend toestel opstuurt. Bij mij was het vervangende toestel 2 dagen later binnen en hij voelt weer helemaal als nieuw.

Sinds vanmorgen OTA de update naar 8.0.0 met september security patch ontvangen.
Nog niet veel verschil gemerkt.
Maar sinds paar dagen valt mijn telefoon ook uit rond de 15% batterij. Kijken of dat met oreo weg is, anders wordt dit gevalletje ruilen bij google.
Maar sinds paar dagen valt mijn telefoon ook uit rond de 15% batterij. Kijken of dat met oreo weg is, anders wordt dit gevalletje ruilen bij google.
Downloading as we speakMegupe schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:55:
Sinds vanmorgen OTA de update naar 8.0.0 met september security patch ontvangen.
Had 8.0 al met sideload geïnstalleerd, maar heb nu ook de ota update van 990mb. Ben benieuwd of er nog verschil zit tussen deze versies.
Dat is wel een nadeel van het beta programma.
Je krijgt de reguliere beveiligingsupdates niet (of later?)
Ik zit hier nog met de 5 augustus beveiligingsupdate.
Misschien binnenkort maar even als wipen en weer naar de reguliere versie gaan. Als 8.1 komt meld ik me wel weer bij de beta
Vorige BETA kreeg ik ook geen updates meer, dus besloot nu maar eens te wachten tot de regulaire OTA update.
Ik ben via het beta programma op Android 8.0 uitgekomen een tijdje terug. Direct daarna uitgeschreven zoals ik eerder ook wel eens heb gedaan.
Net even een check for updates gedaan, kreeg inderdaad wederom een update naar 8.0 van 990mb, echt is het buildnummer nog steeds OPR6.170623.013. Daarnaast is enkel de datum van de security patches aangepast. Niet echt iets schokkends dus en volgens mij loop ik gewoon weer mee in het normale ritme
Net even een check for updates gedaan, kreeg inderdaad wederom een update naar 8.0 van 990mb, echt is het buildnummer nog steeds OPR6.170623.013. Daarnaast is enkel de datum van de security patches aangepast. Niet echt iets schokkends dus en volgens mij loop ik gewoon weer mee in het normale ritme
Iemand sinds Oreo update last van GPS die constant signaal verliest? Ben van plan morgen Google te bellen (gekocht bij Google Store), zal dan in ieder geval laten weten wat ze zeggen. Maar ben wel benieuwd of ik de enige ben met dit probleem of niet, heb nog niks kunnen vinden erover.
Hier valt de batterij steeds vaker uit rond de 25%. Vorige week in de trein gezeten. Na twee uur surfen en misschien luisteren telefoon leeg. Zou bijna denken dat dit normaal is...
Nee, dat niet. Wel dat mijn toetsenbord na elke 3 getypte letters inklapt...stefan076 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:35:
Iemand sinds Oreo update last van GPS die constant signaal verliest? Ben van plan morgen Google te bellen (gekocht bij Google Store), zal dan in ieder geval laten weten wat ze zeggen. Maar ben wel benieuwd of ik de enige ben met dit probleem of niet, heb nog niks kunnen vinden erover.

Edit: en de telefoon is als geheel erg sluggish geworden.... Grrr...
[ Voor 6% gewijzigd door ralph075 op 12-09-2017 21:05 ]
Ik ben de notificaties naast de app iconen niet tegengekomen tot dusver met whatsapp, sms, gmail en inbox. En dat terwijl ik die dingetjes wel aan heb staan.
Ik ga nu een factory reset doen. Daarna ff kijken hoe de batterij het volhoudt en of ie nog steeds uitvalt. En kijken of notificaties wel doorkomen.
Ik ga nu een factory reset doen. Daarna ff kijken hoe de batterij het volhoudt en of ie nog steeds uitvalt. En kijken of notificaties wel doorkomen.
Factory reset is zeker aan te raden bij problemen (zoals sluggishness) en bij een nieuwe build (zoals oreo) al helemaal (is misschien een OCD trekje van mij
). De kans is groot dat het niet helpt voor het plotseling uitvallen van de batterij, aangezien dit waarschijnlijk een hardware probleem is. In dat geval helpt alleen terugsturen naar Google. Gelukkig gaan die erg soepel om met dit probleem.
Vanmiddag Oreo binnengehaald. So far so good, weinig bijzonderheden, op de verschrikkelijke emoji's na 😂
Het enige waar ik niet uitkom: er staat standaard een icon in de menubalk dat aangeeft dat er apps op de achtergrond draaien. Dezelfde apps als voorheen, maar de melding is nieuw. Krijg met geen mogelijkheid (en ook niet met Google) gevonden waar ik dat icon uitzet. Iemand een idee?

Het enige waar ik niet uitkom: er staat standaard een icon in de menubalk dat aangeeft dat er apps op de achtergrond draaien. Dezelfde apps als voorheen, maar de melding is nieuw. Krijg met geen mogelijkheid (en ook niet met Google) gevonden waar ik dat icon uitzet. Iemand een idee?
_pix schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:29:
(...)
(....)
Joop schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:07:
Grappige is dat er ook een manier is om de notificatie te verbergen (zéér lang te snoozen), waarvoor je juist Tasker nodig hebt: https://www.xda-developer...otification-android-oreo/
(...)
Edit: Net nog een manier gevonden om het minder irritant te maken. Doe eerst dit:
[...]
En dan in het scherm wat je hebt nadat je op "apps uitgevoerd op achtergrond" hebt geklikt, zet je "Belang" van de melding op Laag. Je ziet de notificatie dan alleen nog als je de notificatie tray opent, maar niet meer in de statusbalk.
(...)
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:27:
Je kan wel voorkomen dat die info steeds in je lockscreen wordt getoond. Long-press op notificatie > alle categorieen > klik op "apps uitgevoerd op achtergrond > klik op "op het vergrendelingsscherm > selecteer "helemaal geen meldingen weergeven
Die had ik inderdaad ook niet, na het installeren van Launcher3(?) (Pixel launcher) werkt dit weer wel. Batterij is als ik het goed heb inderdaad hardware probleem, hier heb ik ook al een keer een nieuw toestel voor gekregen, zo'n jaar geleden.Megupe schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:13:
Ik ben de notificaties naast de app iconen niet tegengekomen tot dusver met whatsapp, sms, gmail en inbox. En dat terwijl ik die dingetjes wel aan heb staan.
Pff dat lijkt me verschrikkelijk, misschien dan toch een factory reset proberenralph075 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:02:
[...]
Nee, dat niet. Wel dat mijn toetsenbord na elke 3 getypte letters inklapt...Dit bericht typen kost ook enorm veel moeite
Edit: en de telefoon is als geheel erg sluggish geworden.... Grrr...
Die notificaties zijn onderdeel van de Pixel launcher, niet van Oreo (Lees: stomme verwarrende Google praktijkenMegupe schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:13:

Vrees dat ik hier echt een factory reset nodig heb. Buiten de eerder genoemde problemen is mijn accu vannacht zonder gebruik leeggelopen van 100% naar 5% in 7 uur tijd
Probeer eerst is je cache te wipen en kijk welke app het deed en clear die cache ook.ralph075 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:35:
Vrees dat ik hier echt een factory reset nodig heb. Buiten de eerder genoemde problemen is mijn accu vannacht zonder gebruik leeggelopen van 100% naar 5% in 7 uur tijd
[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 13-09-2017 09:16 ]
Inmiddels ontdekt wat de boosdoener was: 3G Watchdog. Deze app heb ik verwijderd en alle problemen (sluggish & klapperend toetsenbord) zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Het uitvallen blijft zich voordoen op 8.0.0.
Ik zal straks eens met google gaan bellen voor RMA: vervangend toestel (N6P). In Nl doen ze niet aan swap met PXL.
Ik zal straks eens met google gaan bellen voor RMA: vervangend toestel (N6P). In Nl doen ze niet aan swap met PXL.
[ Voor 24% gewijzigd door Megupe op 13-09-2017 15:43 ]
Hm vandaag deed m'n GPS het weer gewoon perfect, maar even in de gaten houden voordat ik Google ga bellen dan.
De mijne viel ook steeds vaker uit en is maandag terug gegaan naar Coolblue alwaar ze het toestel hebben doorgestuurd naar de reparateur.Wackmack schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:17:
Hier valt de batterij steeds vaker uit rond de 25%. Vorige week in de trein gezeten. Na twee uur surfen en misschien luisteren telefoon leeg. Zou bijna denken dat dit normaal is...
Bij mij viel het toestel eigenlijk altijd wel uit rond 15%, maar ik heb ook meegemaakt dat dit al rond 40% gebeurde wanneer ik het toestel een dag nauwelijks gebruikt had en een keer 's-nachts niet aan de lader had gehangen.

Raar, ik heb ook de bèta programma truuk gedaan en uitgeschreven en kreeg een 990mb update. Mijn versienummer eindigt op. 019J0YR1D3R schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:47:
Ik ben via het beta programma op Android 8.0 uitgekomen een tijdje terug. Direct daarna uitgeschreven zoals ik eerder ook wel eens heb gedaan.
Ik heb blijkbaar iets te snel gekeken, want ook hier eindigt hij op 019Sj44k13 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:48:
[...]
Raar, ik heb ook de bèta programma truuk gedaan en uitgeschreven en kreeg een 990mb update. Mijn versienummer eindigt op. 019
Net eindelijk tijd gehad om de update te installeren. Ging vers van de lader af met 100%, toen hij klaar was stond het op 86%
Nu maar even kijken wat de nieuwe functies zijn en hoe ik die vaste notificatie weg krijg

Nu maar even kijken wat de nieuwe functies zijn en hoe ik die vaste notificatie weg krijg

Heeft iemand ervaring met het terug opsturen van de telefoon via Coolblue? De laatste telefoon (een Wileyfox Storm) die ik voor herstelling heb terug ge stuurd is nooit terug gekomen. Het heeft meer dan een maand geduurd tot men mij men het aankoopbedrag terug over heeft gemaakt in winkel krediet.
Ik heb al enkele ervaringen gelezen maar het ziet er naar uit dat dit terug niet zo vlot zal verlopen.. Zijn er mensen waarbij dit wel vlot ging? (<2 weken liefst zelfs < 1 week).
Ik zie er tegen op om hem terug te sturen maar het batterij probleem wordt nu wel heel erg en ik vermoed dat de nfc chip ook niet werkt.
Ik heb al enkele ervaringen gelezen maar het ziet er naar uit dat dit terug niet zo vlot zal verlopen.. Zijn er mensen waarbij dit wel vlot ging? (<2 weken liefst zelfs < 1 week).
Ik zie er tegen op om hem terug te sturen maar het batterij probleem wordt nu wel heel erg en ik vermoed dat de nfc chip ook niet werkt.
@Bsmitz 25 juli ontvangen door Coolblue, direct door naar reparateur en 3 augustus was hij weer terug. Krappe 2 weken dus. Probleem zat in de noise cancelling microfoon en de batterij. Volgens mij zijn ook het scherm en het glas van de camera vervangen aangezien die beide in folie zaten.
Na de update na 8.0 lijkt mijn 5ghz wifi snelheid gehalveerd. Zat altijd op 152Mbps maar haal nu nog "maar" 75Mbps. Meer mensen met deze ervaring?
Nope, haal hier gewoon de 200 Mb volgens speedtest.
Wilde de Nexus donderdag opsturen bij Phonehouse. Tijdens de verkoop kreeg ik geen kassa bon mee. Mijn gegevens stonden in hij CRM systeem en dat was genoeg. Dat zou ook zo zijn echter zijn ze failliet gegaan.
Was gisteren in de winkel en zonder bon kunnen ze weinig. Ze hebben de aankoopdatum nodig en een IMEI nummer. Het gekke is dat ik beide natuurlijk heb. Via pin transactie.
Zou ik de telefoon zelf naar Google kunnen sturen? Iemand hier ervaring mee?
Was gisteren in de winkel en zonder bon kunnen ze weinig. Ze hebben de aankoopdatum nodig en een IMEI nummer. Het gekke is dat ik beide natuurlijk heb. Via pin transactie.
Zou ik de telefoon zelf naar Google kunnen sturen? Iemand hier ervaring mee?
Ik zou hier is beginnen, te vinden op de site van dr.Mobile voor huawei:
Voor vragen over onze producten, kunt u ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur:
E-mail:
NL: mobile.nl@huawei.com
BE: mobile.be@huawei.com
Telefoon:
NL: 0800-9188 (gratis)
BE: 0800-23711 (lokaal tarief)
En als je meer frustratie wil
E-mail:
huawei@dynafix.com
Telefoon:
Van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur.
NL: 0900 - 39 62 349 (€0,45/min.)
BE: 070 - 66 07 33 (€0,30/min.)
LU: 0900 - 44444 (€0,40/min.)
Mijn wifi probleem is niet te vinden.... mijn nexus 6p naast nexus9 of laptop. Deze doen beide 150Mbps + en de 6p blijft rond de 80 hangen. Cache geleegd, modem + acces point gereset maar geen resultaat. Mijn oude 6p deed gewoon 152 Mbps altijd. Niet echt veel zin in een volledige reset , alles draait net weer.
Voor vragen over onze producten, kunt u ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur:
E-mail:
NL: mobile.nl@huawei.com
BE: mobile.be@huawei.com
Telefoon:
NL: 0800-9188 (gratis)
BE: 0800-23711 (lokaal tarief)
En als je meer frustratie wil
E-mail:
huawei@dynafix.com
Telefoon:
Van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur.
NL: 0900 - 39 62 349 (€0,45/min.)
BE: 070 - 66 07 33 (€0,30/min.)
LU: 0900 - 44444 (€0,40/min.)
Mijn wifi probleem is niet te vinden.... mijn nexus 6p naast nexus9 of laptop. Deze doen beide 150Mbps + en de 6p blijft rond de 80 hangen. Cache geleegd, modem + acces point gereset maar geen resultaat. Mijn oude 6p deed gewoon 152 Mbps altijd. Niet echt veel zin in een volledige reset , alles draait net weer.
[ Voor 47% gewijzigd door charrel op 16-09-2017 09:51 ]
Zojuist de Oreo update gedraaid, herkent de telefoon mijn simkaart niet meer na opstarten, meerdere reboots en een factory reset later nog steeds geen succes. Dus dat wordt weer een middagje pielen ben ik bang
Dat had ik eerst ook maar dan met nougat. Simkaart eruit en schoonmaken met gum en alcohol verhielp het toen
Ik heb daar toch wat minder succes mee helaas. Ik denk dat ik nu maar nougat met de hand moet gaan flashen.
@analogue Heb je het al met een andere simkaart geprobeerd? Ruil ze anders in voor een nieuwe.
Ik heb een maand lang met een buitenlandse sim in men telefoon rondgelopen. Toen ik mijn originele er weer instak werkte deze niet meer.
@J0YR1D3R Bedankt. Ik ga nog een maandje uitstellen en hopen dat het bij mij ook zo vlot verloopt.
Ik heb een maand lang met een buitenlandse sim in men telefoon rondgelopen. Toen ik mijn originele er weer instak werkte deze niet meer.
@J0YR1D3R Bedankt. Ik ga nog een maandje uitstellen en hopen dat het bij mij ook zo vlot verloopt.
Nee ik heb momenteel geen andere SIM bij de hand. Ik heb de telefoon ook echt (zakelijk) weer nodig volgende week, dus als ik het kan oplossen met een rollback naar Nougat ben ik voorlopig tevreden. Ik lees toch het en der dat die systeemupdates dit kunnen veroorzaken, dat vind ik toch wel een slordige zaak. Zag zelfs op Reddit wat ervaringen dat IMEI nummers waren overschrevenBsmitz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:02:
@analogue Heb je het al met een andere simkaart geprobeerd? Ruil ze anders in voor een nieuwe.

EDIT: Toch even een andere SIM weten te regelen, die doet het ook niet. Dus dat wordt toch denk ik een gevalletje opsturen (telefoon is nu net een jaar oud)
[ Voor 11% gewijzigd door analogue op 16-09-2017 17:52 ]
Helaas begint mijn 6p nu ook de bekende kuren met de batterij te vertonen. Ga hem binnenkort maar eens opsturen naar coolblue.
Vorig jaar precies rond deze tijd het bekende bootloop euvel gehad en daarom ook al opgestuurd. Was hem toen een dikke maand kwijt. Heb eigenlijk weinig zin om hem nu weer zo lang kwijt te zijn.
Echt één dikke teleurstelling deze telefoon. Terwijl ik zeer tevreden was met de Galaxy Nexus en de Nexus 5 (die nu dus weer als backup dienst mag gaan doen).
Vorig jaar precies rond deze tijd het bekende bootloop euvel gehad en daarom ook al opgestuurd. Was hem toen een dikke maand kwijt. Heb eigenlijk weinig zin om hem nu weer zo lang kwijt te zijn.
Echt één dikke teleurstelling deze telefoon. Terwijl ik zeer tevreden was met de Galaxy Nexus en de Nexus 5 (die nu dus weer als backup dienst mag gaan doen).
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Hier begint de batterij ook achteruit te gaan en early shutdowns te vertonen. Had het toestel vorig jaar gekocht met het idee om hem langer aan te houden maar als ik de verhalen zo lees word ik weinig enthousiast om deze in te sturen voor reparatie/vervanging.
Toestel is overigens bij de play store aangeschaft, heeft iemand hier recent een RMA aangevraagd? Lees meldingen dat hij in sommige landen omgewisseld wordt voor de Pixel Xl wegens gebrek aan 6p toestellen, mooie oplossing maar ben benieuwd hoe de voorraad in NL is.
Toestel is overigens bij de play store aangeschaft, heeft iemand hier recent een RMA aangevraagd? Lees meldingen dat hij in sommige landen omgewisseld wordt voor de Pixel Xl wegens gebrek aan 6p toestellen, mooie oplossing maar ben benieuwd hoe de voorraad in NL is.
Als je hem via de Google store hebt gekocht, ben je hem helemaal niet kwijt voor reparatie. Je krijgt gewoon zonder discussie een vervangend toestel toegestuurd. Duurde bij mij maar 2 dagen.
paar posts hierboven leg ik nog uit dat dit afgelopen week in NL gewoon N6P was. Had mijn "nieuwe"met een dag alweer binnen, dus fijne service van Google.rockmanz schreef op zondag 17 september 2017 @ 01:29:
Hier begint de batterij ook achteruit te gaan en early shutdowns te vertonen. Had het toestel vorig jaar gekocht met het idee om hem langer aan te houden maar als ik de verhalen zo lees word ik weinig enthousiast om deze in te sturen voor reparatie/vervanging.
Al 2 nieuwe gehad van Google. Bij de 2e hield de fingerprint er mee op na een maand.rockmanz schreef op zondag 17 september 2017 @ 01:29:
Beste dames en heren,
Vraagje: is een 6p anno september 2017 een zuivere investering? Ik lees hier en daar wat problemen over het toestel... met name bootloop en batterij problemen.
Vraagje: is een 6p anno september 2017 een zuivere investering? Ik lees hier en daar wat problemen over het toestel... met name bootloop en batterij problemen.
Ik heb 'm nu een kleine 2 jaar en ik zou 'm nu zeker niet nog een keer kopen. Waarom kijk je naar de Nexus 6P? Weinig budget?HollovVpo1nt schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:22:
Beste dames en heren,
The devil is in the details.
Nee, ik heb hem zelf te koop maar ik vind het toch een mooi toestel om te houden... jammer van de problemenHahn schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:23:
[...]
Ik heb 'm nu een kleine 2 jaar en ik zou 'm nu zeker niet nog een keer kopen. Waarom kijk je naar de Nexus 6P? Weinig budget?
Ik heb sinds de 8.0 update last van een merkwaardig probleem. Tijdens het bellen valt de 4g verbinding weg. Dit heeft weer tot gevolg dat de audiokwaliteit van het gesprek terug in het stenen tijdperk wordt geworden. Deze komt pas weer terug na het beëindigen van het gesprek.
Zijn er andere mensen die hier ook last van hebben. Provider is Vodafone.
Zijn er andere mensen die hier ook last van hebben. Provider is Vodafone.
Had je dat met 7.x wel volte met je n6p en Vodafone? Dat gedrag zie je namelijk standaard (terugval naar 3g bij bellen) als volte nog niet beschikbaar is voor dat toestel bij die aanbieder.
Verwijderd
De 6p staat dan ook inderdaad niet op de lijst VoLTE apparaten van Vodafone (https://forum.vodafone.nl...-VoLTE-VoWiFi/td-p/274646) en het is dus inderdaad heel normaal dat hij terugvalt naar 3g, zodra je de verbinding verbreekt zal hij het 4g netwerk weer oppakken
Wat is er mis mee? Ik zie eigenlijk weinig "nieuwe" toestellen die voor een normale prijs te koop komen met vergelijkbare specs als de 6P.Hahn schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:23:
[...]
Ik heb 'm nu een kleine 2 jaar en ik zou 'm nu zeker niet nog een keer kopen. Waarom kijk je naar de Nexus 6P? Weinig budget?
Ook mijn Nexus 6P heeft het beruchte battery drain probleem. Eerst viel de telefoon uit bij pas 15% maar inmiddels al bij 45%,ik kan de deur niet meer uit zonder powerbank..
Ik heb besloten m'n geliefde toestel toch maar te laten repareren, echter schrok ik enorm van hoelang dit duurt bij CoolBlue, 2/3 weken! Zo lang kan ik 'm echt niet missen.
Ik besloot Huawei zelf te bellen en zij vertelde mij dat ik het ook via drmobile.eu/nl kon regelen, heeft iemand hier ervaring mee?
De medewerker beloofde mij dat het toestel binnen 5 dagen was opgehaald, gerepareerd & vervolgens terug gebracht.
Nou klinkt dit me allemaal net iets te ideaal, wat raden jullie mij aan?
Ik heb besloten m'n geliefde toestel toch maar te laten repareren, echter schrok ik enorm van hoelang dit duurt bij CoolBlue, 2/3 weken! Zo lang kan ik 'm echt niet missen.
Ik besloot Huawei zelf te bellen en zij vertelde mij dat ik het ook via drmobile.eu/nl kon regelen, heeft iemand hier ervaring mee?
De medewerker beloofde mij dat het toestel binnen 5 dagen was opgehaald, gerepareerd & vervolgens terug gebracht.
Toen de tijd via Huawei VIP service eenzelfde reparatie laten uitvoeren, ook via dezelfde instantie. Mijn ervaringen komen overeen met de beloftes van de medewerkerSjoerd611 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:56:
Ook mijn Nexus 6P heeft het beruchte battery drain probleem. Eerst viel de telefoon uit bij pas 15% maar inmiddels al bij 45%,ik kan de deur niet meer uit zonder powerbank..
Ideaal!Saturate schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:04:
[...]
Toen de tijd via Huawei VIP service eenzelfde reparatie laten uitvoeren, ook via dezelfde instantie. Mijn ervaringen komen overeen met de beloftes van de medewerker
Ik kwam helaas niet meer in aanmerking voor de VIP service, maar blijkbaar verschilt die dus niet zoveel met de "normale" service. Ik ga het maar proberen!
Er staat trouwens wel dat ik een aankoopbewijs moet toevoegen, zou de factuur van CoolBlue waarop ik slechts een aanbetaling doe i.c.m. abonnement ook voldoende zijn?

Lijkt mij inderdaad voldoende! Zo niet, dan krijg je dat dan wel weer te horen. Volgens mij alleen ter bevestiging dat je op een legale manier aan de 6P bent gekomen
Helemaal mooi! Heb jij je oplader er trouwens ook bij gedaan?Saturate schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:11:
Lijkt mij inderdaad voldoende! Zo niet, dan krijg je dat dan wel weer te horen. Volgens mij alleen ter bevestiging dat je op een legale manier aan de 6P bent gekomen
Gezien dit helemaal onderaan staat :
"Laat ons weten of je samen met je toestel (HUAWEI Nexus 6P) ook accessoires opstuurt.
Als je batterij gerelateerde problemen hebt, vergeet niet je adapter mee op te sturen."
Ben een beetje bang dat die zoek raakt

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoerd611 op 19-09-2017 12:15 ]
Nee, niet gedaan! Heb ondertussen ook de originele niet meer helaas.
Nou ik had helemaal niets erbij gedaan, gewoon kaal de telefoon en een klein herkenningspunt opgezocht omdat ik zeker wilde zijn dat ik mijn eigen mobiel terug kreeg.
Het duurde bij mij maar 2 dagen via de VIP service van Huawei, had hem op een dinsdag avond aangemeld, woensdags kwamen ze hem halen, en vrijdags brachten ze hem alweer terug.
Mijn herkenningspunt was wel weg, omdat ik een complete nieuwe behuizing inclusief glas kreeg, en dat alleen maar om een batterij te vervangen
Wel ff IMEI en serienummer opschrijven.
Het duurde bij mij maar 2 dagen via de VIP service van Huawei, had hem op een dinsdag avond aangemeld, woensdags kwamen ze hem halen, en vrijdags brachten ze hem alweer terug.
Mijn herkenningspunt was wel weg, omdat ik een complete nieuwe behuizing inclusief glas kreeg, en dat alleen maar om een batterij te vervangen
Wel ff IMEI en serienummer opschrijven.
Toch lees ik op internet vrij veel horrorverhalen over DrMobile/Dynafix.. Twijfel flink of ik misschien toch maar 2/3 weken moet wachten op Coolblue, dan zit het in ieder geval wel goed.
Ik heb immers ook geen VIP service bij Huawei!
Dat is het probleem van Internet, je hoort over het algemeen vaker de slechte dingen, mensen die geen klachten hebben posten dat meestal ook niet.
[ Voor 0% gewijzigd door Barfman op 19-09-2017 14:59 . Reden: typo ]
Ik heb de mijne pas laten vervangen bij SmartTab in Hoofddorp. Binnen half uurtje klaar voor 59 eu. Wel eerst afspraak maken.Sjoerd611 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:53:
Toch lees ik op internet vrij veel horrorverhalen over DrMobile/Dynafix.. Twijfel flink of ik misschien toch maar 2/3 weken moet wachten op Coolblue, dan zit het in ieder geval wel goed.
Ik heb eind van de dag weer 30-40% over zoals in t begin
Hoe zijn jullie ervaringen met 8.0? Ik ben er toch weer ingetuind: hoger batterijverbruik en een meer sluggish telefoon...
Ik denk dat ik vandaag wel de 'winnaar' ben voor wat betreft SoT:

Nu is dit wel een vrij dramatische dag, maar het blijft toch wel huilen

[ Voor 13% gewijzigd door BobB op 19-09-2017 16:11 ]
Herken dit niet, zou je willen aanraden.om een volledige factory reset te doen.BobB schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:08:
Hoe zijn jullie ervaringen met 8.0? Ik ben er toch weer ingetuind: hoger batterijverbruik en een meer sluggish telefoon...
[afbeelding]
Ik heb inderdaad toch maar de knoop doorgehakt, een medewerker van Coolblue vertelde me namelijk dat zij in dit geval (waarschijnlijk) slechts als tussenstation fungeerde. Dit was hoogstwaarschijnlijk niet door hun op te lossen waardoor de telefoon uiteindelijk bij dezelfde reparateurs terecht zou komen. Via Dynafix zou het proces dus een stuk directer moeten verlopen.. We gaan het zien!Barfman schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:58:
Dat is het probleem van Internet, je hoort over het algemeen vaker de slechte dingen, mensen die geen klachten hebben posten dat meestal ook niet.
Maandag tussen 8:00 en 22:00 wordt die opgehaald, daar heb je dus echt heelemaal niks aan

Vooral de batterij die veel te snel leegloopt.J0YR1D3R schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:49:
[...]
Wat is er mis mee? Ik zie eigenlijk weinig "nieuwe" toestellen die voor een normale prijs te koop komen met vergelijkbare specs als de 6P.
Mijn telefoon begon ook uit te vallen rond 15, 20 en gister zelfs 25%, dus ben wat gaan googlen en schrok wel een beetje van alle berichten die ik tegenkwam. Is de kans niet groot dat wanneer ik mijn telefoon opstuur ter reparatie dat het probleem wellicht verholpen wordt, maar zich weer opnieuw voordoet op het moment dat ik buiten de garantie val?
Dan zou ik, evenals een Tweaker hierboven al zei, je telefoon sowieso even een Factory Reset geven.BobB schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:08:
[afbeelding]
Ik heb Android 8.0 een aantal dagen geleden geïnstalleerd (Factory Reset, Factory Image geinstalleerd en vervolgens de update van 980MB). Kom van Pure Nexus + custom kernel af en mijn telefoon voelt gek genoeg veel vlotter aan en heb totaal geen last meer van wakelocks, dus ook een stuk betere accutijd.
Ben echt zeer tevreden over 8.0 tot nu toe. Voel me zelfs helemaal niet genoodzaakt om over te stappen op een custom rom, wanneer ze released worden (PN, CM, PA etc).
Ik zou de telefoon laten repareren en daarna zo snel mogelijk verkopen. Mijn eigen ervaringen met deze telefoon en van wat ik er op internet over lees is het gewoon ontzettende bagger als je hem nog een aantal jaar wilt gebruiken. Gebruik het geld om er een andere leuke telefoon van te kopen die het wel langer dan een jaar blijft doen.Baspower schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:06:
Mijn telefoon begon ook uit te vallen rond 15, 20 en gister zelfs 25%, dus ben wat gaan googlen en schrok wel een beetje van alle berichten die ik tegenkwam. Is de kans niet groot dat wanneer ik mijn telefoon opstuur ter reparatie dat het probleem wellicht verholpen wordt, maar zich weer opnieuw voordoet op het moment dat ik buiten de garantie val?
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Ik vind dat het vervangen van de batterij via Coolblue snel genoeg verloopt. Mijn retour zending was vorige week dinsdag bij Coolblue gearriveerd en eerder deze avond heb ik het toestel weer ontvangen.Sjoerd611 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:25:
[...]
Ik heb inderdaad toch maar de knoop doorgehakt, een medewerker van Coolblue vertelde me namelijk dat zij in dit geval (waarschijnlijk) slechts als tussenstation fungeerde. Dit was hoogstwaarschijnlijk niet door hun op te lossen waardoor de telefoon uiteindelijk bij dezelfde reparateurs terecht zou komen. Via Dynafix zou het proces dus een stuk directer moeten verlopen.. We gaan het zien!
Maandag tussen 8:00 en 22:00 wordt die opgehaald, daar heb je dus echt heelemaal niks aan
Dat klinkt geweldig, morgen nog maar eens contact opnemen met Coolblue en dan dit voorbeeld voorleggen.kwiebus schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:07:
[...]
Ik vind dat het vervangen van de batterij via Coolblue snel genoeg verloopt. Mijn retour zending was vorige week dinsdag bij Coolblue gearriveerd en eerder deze avond heb ik het toestel weer ontvangen.
In dat geval kan de batterij dus toch bij hun zelf worden vervangen i.p.v het uitbesteden, right? Dan kies ik zeker voor hun, de reputatie van DrMobile is echt zo slecht dat ik het bij nader inzien eigenlijk niet aandurf...
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben is of het puur en alleen de batterij is die ze vervangen, lees van sommige mensen dat ze ook een nieuw scherm krijgen of zelfs een 64gb versie!
Ze vervangen de batterij niet zelf, de dag nadat ze het toestel ontvangen hadden is deze doorgestuurd naar de reparateur. Wat betreft vervangen van het scherm dat weet ik niet, wel kwam het toestel terug met beschermfolie op het glas van zowel voor als achterzijde.Sjoerd611 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:51:
[...]
Dat klinkt geweldig, morgen nog maar eens contact opnemen met Coolblue en dan dit voorbeeld voorleggen.
In dat geval kan de batterij dus toch bij hun zelf worden vervangen i.p.v het uitbesteden, right? Dan kies ik zeker voor hun, de reputatie van DrMobile is echt zo slecht dat ik het bij nader inzien eigenlijk niet aandurf...
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben is of het puur en alleen de batterij is die ze vervangen, lees van sommige mensen dat ze ook een nieuw scherm krijgen of zelfs een 64gb versie!
Klinkt goed, binnen een weekje zo vakkundig aangepakt!kwiebus schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:14:
[...]
Ze vervangen de batterij niet zelf, de dag nadat ze het toestel ontvangen hadden is deze doorgestuurd naar de reparateur. Wat betreft vervangen van het scherm dat weet ik niet, wel kwam het toestel terug met beschermfolie op het glas van zowel voor als achterzijde.
Gezien we hetzelfde probleem hebben/hadden denk ik dat ik er vanuit kan gaan dat dit bij mij ook zo verloopt, ik zal het morgen nog eens voorleggen bij Coolblue. In ieder geval bedankt voor je reactie, ben er nu zo goed als zeker van dat ik DynaFix maar annuleer.
Coolblue gebruikt ook dynafix indien ze zelf de reparatie niet kunnen doen.Sjoerd611 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:19:
[...]
Klinkt goed, binnen een weekje zo vakkundig aangepakt!
Gezien we hetzelfde probleem hebben/hadden denk ik dat ik er vanuit kan gaan dat dit bij mij ook zo verloopt, ik zal het morgen nog eens voorleggen bij Coolblue. In ieder geval bedankt voor je reactie, ben er nu zo goed als zeker van dat ik DynaFix maar annuleer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben. Al is de batterij op den duur misschien een probleem, dit is niet anders bij andere merken. Sterker toen de LG V20 uitkwam heb ik serieus getwijfeld over die telefoon. Uitstekende specs èn een verwisselbare batterij. Maar was nog dusdanig happy met mijn 6P (heerlijke speakers oa) en de V20 was officieel niet in NL te koop dat ik niet Ben over gestapt.hubhib schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:47:
[...]
Ik zou de telefoon laten repareren en daarna zo snel mogelijk verkopen. Mijn eigen ervaringen met deze telefoon en van wat ik er op internet over lees is het gewoon ontzettende bagger als je hem nog een aantal jaar wilt gebruiken. Gebruik het geld om er een andere leuke telefoon van te kopen die het wel langer dan een jaar blijft doen.
Maar bij elke telefoon(iPhone&Android) is uiteindelijk de batterij de zwakke schakel op den duur.
Hopelijk zijn er tegen de tijd dat ik MOET switchen nog telefoons met verwisselbare batterij.
Ik draai op dit moment oreo op m`n N6p.
Draait stock eigenlijk prima.
Het jammere wat ik vind is de eventuele opvolger (pixel of iets anders)
Het wordt allemaal duurder, maar functioneel schiet je er heel weinig mee op.
Draait stock eigenlijk prima.
Het jammere wat ik vind is de eventuele opvolger (pixel of iets anders)
Het wordt allemaal duurder, maar functioneel schiet je er heel weinig mee op.
Is de accu nog wel goed dan? In mijn 6P zit volgens mij een redelijk nieuwe (98% health) batterij en heb eigenlijk geen klachten. Met Android 8.0 loopt hij wel wat sneller leeg lijkt het, maar dat is niet direct een toestel issue. Verder is er weinig nieuws op de markt wat als opvolger kan dienen, de V30 komt denk ik nog het meest in de buurt.Hahn schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:32:
[...]
Vooral de batterij die veel te snel leegloopt.
Waarschijnlijk niet, en daarom heb ik 'm dus ook zojuist vervangen door een Samsung Galaxy S8J0YR1D3R schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:13:
[...]
Is de accu nog wel goed dan? In mijn 6P zit volgens mij een redelijk nieuwe (98% health) batterij en heb eigenlijk geen klachten. Met Android 8.0 loopt hij wel wat sneller leeg lijkt het, maar dat is niet direct een toestel issue. Verder is er weinig nieuws op de markt wat als opvolger kan dienen, de V30 komt denk ik nog het meest in de buurt.
Ik zat ook op de LG V30 te wachten, maar aangezien daar nog steeds geen releasedate voor is en hij sowieso 699 of meer gaat kosten ben ik nu voor de S8 gegaan.
Meer mensen die na de upgrade opeens gedoe hebben met de 'do not disturb' mode?
Ik gebruik die vrijwel altijd - alleen alarmen mogen als prio, maar ik wil geen inkomende calls, berichten of andere apps horen. Lekker rustig.
Dat ging altijd goed, maar sinds de update lijkt die modus na een x periode (enkele uren denk ik) vanzelf weer weg. Ik zet 'm steeds terug op 'do not disturb', maar vroeg of laat komt er toch weer een app of ander signaal door.
Ik gebruik die vrijwel altijd - alleen alarmen mogen als prio, maar ik wil geen inkomende calls, berichten of andere apps horen. Lekker rustig.
Dat ging altijd goed, maar sinds de update lijkt die modus na een x periode (enkele uren denk ik) vanzelf weer weg. Ik zet 'm steeds terug op 'do not disturb', maar vroeg of laat komt er toch weer een app of ander signaal door.
- Ik heb geen apps (of gesprekken, contacten oid) als prio ingesteld
- Er is geen vaste begin- of eindtijd ingesteld
- Ik heb alle bestaande (stock) rules verwijderd, heeft geen effect.
- Ik gebruik Nova Launcher, maar zie daar geen aanvullende of overrulende settings
- screenshot 1 & screenshot 2

[ Voor 3% gewijzigd door _pix op 21-09-2017 15:33 ]
Heb je het al probeerd om het via het notificatiecenter (2x naar beneden swipen) in te stellen? Daar heb ik wel nog meer instellingen (voorkeuropties, zoals tijd)
Heb ik ook, gehad._pix schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:31:
Meer mensen die na de upgrade opeens gedoe hebben met de 'do not disturb' mode?
Dat ging altijd goed, maar sinds de update lijkt die modus na een x periode (enkele uren denk ik) vanzelf weer weg. Ik zet 'm steeds terug op 'do not disturb', maar vroeg of laat komt er toch weer een app of ander signaal door.Kan er online weinig over vinden, op de standaard handleidingen na (die dus nvt zijn). Iemand enig idee?
- Ik gebruik Nova Launcher, maar zie daar geen aanvullende of overrulende settings
Ik kon ook het geluid zachter blijven zetten, hij kwam steeds weer op exact hetzelfde volume.
Sinds twee weken niet meer gehad.
Even het lijstje langs voorde vergelijking:
- *CHECK*
- Beide gehad *CHECK*
- Had ik niet *CHECK*
- *CHECK*
- *Check*
[ Voor 19% gewijzigd door Tukk op 21-09-2017 15:54 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Coolblue gebruikt inderdaad DrMobile voor haar reparaties, vandaar dat het een stuk sneller is om garantie direct via DrMobile te regelen.
Wel heb ik een aantal vragen voor aan mensen die ervaring hebben met garantie via hun.
- Ik moet mijn telefoon verpakken in een bubbelenvelop, moet ik hier nog iets opschrijven? Voelt zo vreemd om 'm zo af te geven. ( Uiteraard wel de orderbevestiging toegevoegd in de envelop)
- Ik moest op een gegeven moment aanvinken wel accessoires ik mee stuurde, hier was ik verplicht om de optie "reserve accu" aan te klikken om verder te kunnen. Dit ik heb dus ook gedaan maar ik neem aan dat ze hier gewoon de accu in de telefoon bedoelen?
Alvast bedankt voor de reactie
Wel heb ik een aantal vragen voor aan mensen die ervaring hebben met garantie via hun.
- Ik moet mijn telefoon verpakken in een bubbelenvelop, moet ik hier nog iets opschrijven? Voelt zo vreemd om 'm zo af te geven. ( Uiteraard wel de orderbevestiging toegevoegd in de envelop)
- Ik moest op een gegeven moment aanvinken wel accessoires ik mee stuurde, hier was ik verplicht om de optie "reserve accu" aan te klikken om verder te kunnen. Dit ik heb dus ook gedaan maar ik neem aan dat ze hier gewoon de accu in de telefoon bedoelen?
Je bent nu onderhand al zolang bezig met de vraag of je het toestel al dan niet rechtstreeks naar Dynafix moet sturen dat je deze net zo goed via Coolblue had kunnen laten repareren. Ik heb enkel het losse toestel (op RMA formulier enkel los toestel aangekruist) in het originele doosje en het omdoosje waarin deze geleverd was naar Coolblue gestuurd en deze ook weer hetzelfde verpakt terug ontvangen.Sjoerd611 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:21:
Coolblue gebruikt inderdaad DrMobile voor haar reparaties, vandaar dat het een stuk sneller is om garantie direct via DrMobile te regelen.
Dat gezegd hebbend is het echt een wereld van verschil nu de batterij vervangen is. Mijn oude batterij zat dan ook nog maar op 71% health en de nieuwe zit op dit moment op 103% health volgens de AccuBattery app.
Ik heb die van mij gisteren opgestuurd naar Dr Mobile. Gaat nu voor de tweede keer erheen in verband met wat accu problemen samen met wat andere dingetjes. Ben benieuwd wat ze gaan doen!
Just do it.
Dat constateerde ik nu ook al, ik schat 30% minder accu duur onder Oreo (vind het koekje ook al niksJ0YR1D3R schreef op woensdag 20 september 2017 @ 16:13:
[...]
Is de accu nog wel goed dan? In mijn 6P zit volgens mij een redelijk nieuwe (98% health) batterij en heb eigenlijk geen klachten. Met Android 8.0 loopt hij wel wat sneller leeg lijkt het, maar dat is niet direct een toestel issue. Verder is er weinig nieuws op de markt wat als opvolger kan dienen, de V30 komt denk ik nog het meest in de buurt.
Nu kan ik daar nog wel enigszins mee leven, maar wat mij mateloos irriteert is dat de 'open met vingerafdruk' bijna een seconde duurt nu, waar het voorheen onmiddellijk was
Zojuist mijn toestel ook maar aangemeld voor de vip service ivm accuproblemen en random uitvallen tussen de 20 en 50 procent. Deze komen ze netjes ophalen, ik kan alleen nergens vinden of ik hem ergens in moet verpakken.. wat raden jullie aan?
[ Voor 15% gewijzigd door Easygoin op 23-09-2017 14:24 ]
Gewoon in je verpakking die je hebt toen je hem kocht.Easygoin schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:22:
Zojuist mijn toestel ook maar aangemeld voor de vip service ivm accuproblemen en random uitvallen tussen de 20 en 50 procent. Deze komen ze netjes ophalen, ik kan alleen nergens vinden of ik hem ergens in moet verpakken.. wat raden jullie aan?
Plak een kopie van je bon erop en klaar
iemand die weet hoe je een bootloop oplost bij een N6P?
Android liep vast, en hierna zit ik vast in een bootloop...
Android liep vast, en hierna zit ik vast in een bootloop...
Ga de telefoon in garantie terugsturen.
Voor de time being een S8 geregeld.
Toch heeft mijn voor een nexus/pixel-reeks. i.v.m. nieuwe versies.
jammer dat die pixel zo duur is, en weinig toevoegd t.o.v. telefoons van 2 jaar geleden.
Voor de time being een S8 geregeld.
Toch heeft mijn voor een nexus/pixel-reeks. i.v.m. nieuwe versies.
jammer dat die pixel zo duur is, en weinig toevoegd t.o.v. telefoons van 2 jaar geleden.
Wat ik wel jammer vind, is dat Google eerst alle icons vierkant had, daarna rond maakt en net nu alle icons rond zijn, wordt de helft weer geüpgrade naar vierkant
Nu heb ik een wit vierkant vlak, met daarin het (ronde) Chrome logo.
Google, make up your mind!

Is eenvoudig te verhelpen natuurlijk door een andere launcher te installeren. Paar posts eerder werden al twee goede alternatieven genoemd. Launcher3 en Lawnchair. Ik gebruik eerstgenoemde en die bevalt zeer goed.pinda powerrr schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:27:
Wat ik wel jammer vind, is dat Google eerst alle icons vierkant had, daarna rond maakt en net nu alle icons rond zijn, wordt de helft weer geüpgrade naar vierkant![]()
Het idee achter de icons in Oreo is dat deze zich aanpassen naar de vorm van de koppeling die de gebruiker kiest. Maargoed, dan moeten de apps dit ook wel ondersteunen en t valt nog maar te bezien hoe snel de ontwikkelaars het gaan overnemen.
Helaas.
Na anderhalve maand goed functioneren na de reparatie valt mijn Nexus 6P uit en krijg ik deze niet meer aan de praat.
Ik krijg zelfs niet het befaamde bootloop probleem. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
Zojuist een aanvraag gedaan bij Dr. mobile voor een pickup van het toestel.
Zucht.
Na anderhalve maand goed functioneren na de reparatie valt mijn Nexus 6P uit en krijg ik deze niet meer aan de praat.
Ik krijg zelfs niet het befaamde bootloop probleem. Heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
Zucht.

Dat heb ik ook gehad. Heb hem toen opgestuurd naar Coolblue.Nielt schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:20:
Helaas.
Zucht.
Op XDA is er een oplossing voor het bootloop probleem, welke inhoud dat de 6P uiteindelijk alleen nog maar zijn 4 zwakkere cores gebruikt. Het bootloop probleem lijkt namelijk voort te komen uit een defecte krachtige core.
Gewoon laten repareren dus, tenzij je het niet erg vindt om met een gecastreerde Snapdragon 810 rond te lopen.
Editie: stom, stom, stom. Op de een of andere manier las ik dat je een bootloop had.
Heb je al geprobeerd om in de recovery te komen? Even een tijdje aan de lader laten hangen? Of gewoon de aanknop even een tijdje ingedrukt te houden?
[ Voor 12% gewijzigd door hubhib op 24-09-2017 21:11 ]
Hey hubhib,hubhib schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:08:
[...]
Dat heb ik ook gehad. Heb hem toen opgestuurd naar Coolblue.
Op XDA is er een oplossing voor het bootloop probleem, welke inhoud dat de 6P uiteindelijk alleen nog maar zijn 4 zwakkere cores gebruikt. Het bootloop probleem lijkt namelijk voort te komen uit een defecte krachtige core.
Gewoon laten repareren dus, tenzij je het niet erg vindt om met een gecastreerde Snapdragon 810 rond te lopen.
Editie: stom, stom, stom. Op de een of andere manier las ik dat je een bootloop had.
Heb je al geprobeerd om in de recovery te komen? Even een tijdje aan de lader laten hangen? Of gewoon de aanknop even een tijdje ingedrukt te houden?
Ik heb al meerdere pogingen gedaan tot recovery, opladen danwel reset.
Als ik de Nexus aan mijn PC hang krijg ik de melding : Qualcomm HS-USB QDLoader 9008.
na een beetje lezen op het internet duidt deze melding op een Brick/Hard-brick.
Denk dat de beste oplossing is om de telefoon weer ter reparatie op te sturen en hopelijk een nieuwe te mogen ontvangen. Het is zo'n ontzettend fijn toestel, maar dit soort dingen mogen toch niet gebeuren

Grts
Even een paar vragen over google assistant.
*Hoe werkt google assistant? Ik kan er niet veel over vinden, behalve dat het spraakgestuurd zoeken is, wat sinds dit voorjaar op de N6P mogelijk moet zijn.
*Wat voor meerwaarde heeft het boven gewoon "OK Google" en dan spreken en/of vragen?
*En hoe activeer je het, want ik vind geen manier om het op mijn N6P(nederlands) te activeren.
*Hoe werkt google assistant? Ik kan er niet veel over vinden, behalve dat het spraakgestuurd zoeken is, wat sinds dit voorjaar op de N6P mogelijk moet zijn.
*Wat voor meerwaarde heeft het boven gewoon "OK Google" en dan spreken en/of vragen?
*En hoe activeer je het, want ik vind geen manier om het op mijn N6P(nederlands) te activeren.
Dan moet je iets beter zoeken, is heel veel over te vinden, maar is als het ware de Siri van Google. Assistant is tegenwoordig op Android ook te benaderen door te typen. En Assistant is ook beschikbaar op Google Home, Android Wear, iOS en op andere devices via de Assistant SDKMegupe schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:40:
Even een paar vragen over google assistant.
Het is nog steeds OK Google en dan spreken/vragen. Maar een nieuwe/verbeterde versie van Google Now.
Telefoon op Engels zetten, Nederlandse talige versie schijnt volgend jaar te komen.
M'n geliefde telefoontje maandag op laten halen door DrMobile in de hoop 'm (zoals beloofd) aan het einde vd week weer terug te krijgen.. Maar helaas, ik kreeg gister een mailtje dat de levertijd van een specifiek onderdeel langer duurde dan normaal. Begint al lekker, lijkt me toch sterk dat ze die beruchte 6P accu'tjes niet op voorraad hebben?!

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's