Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LionkingNL
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19-11 14:14
quote:
Gillonde schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:44:
Mijn 6p is sinds gistermiddag ook onderweg naar coolblue voor reparatie van het bekende batterijprobleem.

[...]

Als je naar stap 5 van de ifixit teardown kijkt lijkt het lastig om de telefoon te openen zonder aan het scherm of aan het stuk glas op de achterkant te komen. Ze zullen af en toe wel een scherm beschadigen, of ze nemen altijd een nieuwe.
De accu zit vastgelijmd in de behuizing. De flatcable voor aansturing van het scherm loopt hier onderdoor. Bij het verwijderen van de accu kan deze beschadigd raken. De accu moet met beleid worden verwijderd 8)7

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:17

CSB

:D

quote:
YarnevdLoo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:15:
[...]

[...]

Ik zou graag op de hoogte gehouden willen worden, hoe de service bij jullie is, ook qua updates van het reparatieproces en hoe vlot (sloom) het reparatieproces bij jullie is.
Ik zal mijn ervaringen omtrent de afhandeling zeker posten. (hetzij hier, hetzij in het daarvoor bedoelde topic)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Vandaag ook maar ff mijn mobiel te reparatie aangeboden bij de vip service. Batterij viel uit rond de 30%, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij terug is. Morgen komen ze hem al halen en volgens de mail duurt het 3 werkdagen :p

System | Racing is in my Blood

• YarnevdLoo
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14-11 18:20
quote:
Barfman schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:33:
Vandaag ook maar ff mijn mobiel te reparatie aangeboden bij de vip service. Batterij viel uit rond de 30%, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij terug is. Morgen komen ze hem al halen en volgens de mail duurt het 3 werkdagen :p
Tja... Bij mij zeiden ze ook 2-4 werkdagen, ben ondertussen ook al meer dan een week verder. Heb overigens geen VIP service, dus hoop dat het voor jou dan wel de daadwerkelijke 3 werkdagen (niet langer ;) ) is.

Ik heb overigens ook nog steeds geen update gekregen omtrent mijn reparatie. Ik plaats een update als ik een update heb (als ik die ooit nog krijg).

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• Barfman
Nou hoop niet dat het zo lang duurt, ga over 2 1/2 week op vakantie :-)

• CSB

CSB

Mijn toestel is gisteren opgehaald. De status blijft echter op geplande pickup staan... Begint al goed.

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat ze het druk hebben met het fixen van 6P's momenteel. Die van mij is gisteren ook via Coolblue bij de reparateur aangekomen. Mijn 5X is in februari overleden aan een bootloop, maar de zilveren 6P die ik toen 2de hands heb gekocht had last van 2 issues; microfoon/noise cancelling en bij vooral koud weer vroegtijdig uitvallen. Ben benieuwd wat ze met deze 2 problemen gaan doen.
Heb inmiddels een andere 6P (grijze) gescoord en die doet het voorlopig prima.

Website

• celica2001
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-11 15:40
Ik heb hem gisterenavond weer terug gekregen. Inderdaad drie werkdagen via VIP service.
Boardswap en accu vervangen.
Het in mijn eigen telefoon maar ik heb nu 64gb terwijl ik eerder maar 32gb had. Vreemd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:09
Opzich niet zo vreemd als ze dus een boardswap gedaan hebben. Dan hebben ze een moederbordje van een 64gb versie erin gezet ipv de 32gb. Wellicht is die niet (meer) op voorraad.

• YarnevdLoo
quote:
celica2001 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:50:
Ik heb hem gisterenavond weer terug gekregen. Inderdaad drie werkdagen via VIP service.
Boardswap en accu vervangen.
Het in mijn eigen telefoon maar ik heb nu 64gb terwijl ik eerder maar 32gb had. Vreemd.
Bied nog enig perspectief voor mij dan, ben er wel een beetje klaar mee met dat wachten, dus een upgrade van 32 naar 64 GB lijkt mij dan niet verkeerd. Maar zoals ik al eerder zei, eerst maar eens hopen dat hij ooit nog terugkomt.

Heb vandaag overigens antwoord gekregen op een mail. Ze zijn nog steeds aan het wachten op onderdelen die missen voor het afronden van de reparatie...

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• Nielt
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-11 20:18
@CSB Hoe wordt jouw telefoon gerepareerd? via de VIP service van Huawei of heb je je daarvoor ook niet aangemeld? Ik ben wel benieuwd of het dan daadwerkelijk verschil maakt wanneer een telefoon bij hun terecht komt via die zogenaamde VIP service of de normale methode.
@celica2001 Is jouw scherm ook vervangen met deze ingreep? Ik had begrepen dat het heel moeilijk is om het scherm van de 6p te verwijderen zonder deze te beschadigen.

Grt

• celica2001
quote:
Nielt schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:28:
@CSB Hoe wordt jouw telefoon gerepareerd? via de VIP service van Huawei of heb je je daarvoor ook niet aangemeld? Ik ben wel benieuwd of het dan daadwerkelijk verschil maakt wanneer een telefoon bij hun terecht komt via die zogenaamde VIP service of de normale methode.
@celica2001 Is jouw scherm ook vervangen met deze ingreep? Ik had begrepen dat het heel moeilijk is om het scherm van de 6p te verwijderen zonder deze te beschadigen.

Grt
Mijn scherm is niet vervangen, was blijkbaar niet nodig.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:44
quote:
Barfman schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:57:
Nou hoop niet dat het zo lang duurt, ga over 2 1/2 week op vakantie :-)
Vandaag mijn 3e Nexus 6P ontvangen van Google. Iets meer dan een maand terug is mijn telefoon omgewisseld ivm de bekende problemen. Stopte eergisteren in één keer mijn vingerprintscanner er mee. Na meerdere resets niet aan de praat gekregen, gisteren einde van de ochtend met google gebeld en vandaag alweer een nieuw toestel binnen _/-\o_ Al die tijd die je kwijt bent met alles instellen etc. is natuurlijk irritant maar dit is wel top service van Google!

• YarnevdLoo
Zojuist een melding gekregen dat mijn mobiel terug op weg is naar mijn huis. Ben benieuwd wat de schade is. Ik hou jullie op de hoogte.

• Barfman
Het duurt dus 2 dagen via de VIP service van Huawei, had hem dinsdag avond aangemeld, woensdag kwamen ze hem halen. Nu net bericht gehad voor afspraak maken retour, dat is dus morgen tussen 08:00 en 13:00 uur. Zeer tevreden over de service, kan alleen nergens zien wat er gemaakt is en/of vervangen is. Dat zal morgen denk ik wel bij mijn mobiel toegevoegd zijn.

Edit: mobiel ontvangen.
Nieuwe accu en complete nieuwe behuizing inclusief glas. Had foto's van mijn mobiel genomen en zaten op bepaalde plekken krassen en op het glas ook. Nu dus alles nieuw, IMEI en serienummer zijn nog hetzelfde dus geen andere telefoon.

Ben een tevreden mens :-)

Barfman wijzigde deze reactie 28-07-2017 11:38 (28%)

• Maite
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:02
Mijn Nexus 6P komt morgen weer terug. Had ook het bekende accu probleem. Precies 2 weken geleden opgestuurd naar Coolblue.

Benieuwd wat ze allemaal ermee gedaan hebben. Op de werkbon staat alleen: defecte onderdelen vervangen 🤔

iPhone 7 32GB goud | iPad Air 16GB | MacBook Pro 13" Retina | AppleTV4 | Chromecast 2| Nexus 6P

• DaydreamBelieve
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-11 10:59
quote:
Maite schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:30:
Mijn Nexus 6P komt morgen weer terug. Had ook het bekende accu probleem. Precies 2 weken geleden opgestuurd naar Coolblue.

Benieuwd wat ze allemaal ermee gedaan hebben. Op de werkbon staat alleen: defecte onderdelen vervangen 🤔
Dan ben jij lucky, die van mij ligt al sinds 5 juli bij Coolblue voor het bootloop issue. Kreeg gisteren een aanbod om shoptegoed te krijgen ter waarde van het factuur bedrag enkel ze gaan daarbij uit van het aankoopbedrag. Nu had ik hem gekocht met een verlenging en een deel toestel betalen via het abbo dus het factuur bedrag was maar ¤160,0 dat vond ik toch wel erg weinig. Opvallen is dat niemand kan vertellen hoe lang die reparatie nog gaat duren.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 16:08
quote:

Gaat met een nieuw toestel de garantie opnieuw in of blijft de oude datum in tact?

• Wildfire
  • Laatst online: 01:08

Wildfire

Joy to the world!

quote:
pitchdown schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:00:
[...]

Gaat met een nieuw toestel de garantie opnieuw in of blijft de oude datum in tact?
Je originele garantie blijft van kracht. Hooguit krijg je op de reparatie (of vervanging) zelf nog een bepaalde garantie, vaak zes maanden, mocht dat langer zijn dan je originele garantie dan heb je geluk.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• CSB

CSB

quote:
Nielt schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:28:

Grt
Geen VIP service hier. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Status is nu bij Stap 4, wordt teruggestuurd. Echter kan ik niet zien wat er nu gebeurd is?

• Nielt
quote:
CSB schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:37:
[...]

Geen VIP service hier. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Status is nu bij Stap 4, wordt teruggestuurd. Echter kan ik niet zien wat er nu gebeurd is?
Wat vaag. Ik kreeg vanochtend dit bericht:
"Nog even geduld!
Een specifiek onderdeel is op weg naar ons om de reparatie te voltooien - dit duurt iets langer dan verwacht.
We laten je dan ook iets weten zodra je toestel weer als nieuw is."

Ik hoop dat het dan Ma/Di is opgelost.
Ben benieuwd wat ze bij jouw toestel hebben vervangen.

• CSB

CSB

quote:
Nielt schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:08:
[...]

Wat vaag. Ik kreeg vanochtend dit bericht:
"Nog even geduld!
Een specifiek onderdeel is op weg naar ons om de reparatie te voltooien - dit duurt iets langer dan verwacht.
We laten je dan ook iets weten zodra je toestel weer als nieuw is."

Ik hoop dat het dan Ma/Di is opgelost.
Ben benieuwd wat ze bij jouw toestel hebben vervangen.
Haha, ja ik ben ook erg benieuwd. Hoop het toestel volgende week weer te hebben want dan komt ook mijn Google Home binnen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YarnevdLoo
Mijn mobiel nu een paar dagen terug, maar denk dat ik hem weer terug kan sturen. De proximity sensor doet het namelijk niet... Ook CPU-z geeft aan dat de afstand van de sensor 0,0 cm is. Met bellen krijg ik ook een zwart scherm (non-stop). Iemand nog tips hoe je deze wellicht kan verhelpen voordat ik hem terugstuur? Er zit overigens geen screenprotector op het scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaydreamBelieve
  • Laatst online: 19-11 10:59
quote:
DaydreamBelieve schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Dan ben jij lucky, die van mij ligt al sinds 5 juli bij Coolblue voor het bootloop issue. Kreeg gisteren een aanbod om shoptegoed te krijgen ter waarde van het factuur bedrag enkel ze gaan daarbij uit van het aankoopbedrag. Nu had ik hem gekocht met een verlenging en een deel toestel betalen via het abbo dus het factuur bedrag was maar ¤160,0 dat vond ik toch wel erg weinig. Opvallen is dat niemand kan vertellen hoe lang die reparatie nog gaat duren.
Zojuist contact gehad met Coolblue krijg nu het volledige aankoopbedrag van de 6P terug, hulde nu op zoek naar een vervanger!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maite
quote:
DaydreamBelieve schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:20:
[...]

Zojuist contact gehad met Coolblue krijg nu het volledige aankoopbedrag van de 6P terug, hulde nu op zoek naar een vervanger!!!
Who is the lucky guy now? 😀 Nee man goed geregeld 👍

iPhone 7 32GB goud | iPad Air 16GB | MacBook Pro 13" Retina | AppleTV4 | Chromecast 2| Nexus 6P

• JKroondijk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:41
Mijn Nexus 6P lijkt dan nu toch eindelijk klaar te zijn. Na het opsturen op 26 juni staat er sinds 27 juli: Logistiek - Product klaar voor retourzending.

Heb nog geen afspraak hoeven maken oid voor de retourzending, maar ik hoop dat het nu geen weken meer hoeft te duren..

• derfischmeister
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19-11 21:15
quote:

Ik heb die van mij net weer terug van Coolblue. Ik merk dat de batterij is vervangen en ook op de camera zat beschermfolie en ziet er nieuw uit. Achterkant en scherm zijn niet vervangen. In ieder geval doet ie het weer prima. Moest wel even een jaar aan updates installeren! Dat duurde lang 8)7

• CSB

CSB

Zojuist mijn toestel terug gekregen. Volgens de bon hebben ze een boardswap uitgevoerd. Ik neem aan dat ze de behuizing ook hebben vervangen, want ik had aardig wat gebruikssporen van het vallen enzo, maar die zie ik niet meer.

Alleen wel wat jammerlijk dat het scherm aan één kant 1mm boven de behuizing uit steekt. Gelukkig doet wat drukken met de vingers al wonderen. ;)

Ander IMEI nummer zo te zien, ik ga er even vanuit dat het gewoon een refurbished toestel is. Hij ziet er iig nieuw uit!
Ik moet ook een Android systeem update installeren (mijn toestel zat op de laatste patches) naar 7.1.2.
Ben benieuwd hoe het toestel zich de komende dagen gaat houden. Vooralsnog: * CSB = a happy panda.

• Gillonde
  • Laatst online: 19:31
Mijn telefoon is ook weer onderweg terug van coolblue. De enige mededeling is:
quote:
Gerepareerd:
Defecte onderdelen zijn vervangen.
Ik hoop toch dat er meer informatie bij de telefoon zelf zit. IMEI lijkt wel hetzelfde.

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Gillonde waarschijnlijk is jouw toestel dan dezelfde dag door de reparateur opgestuurd. Ook mijn "oude" Nexus 6P 32GB zilver komt morgen weer thuis aan. Ook daar zijn er enkel onderdelen vervangen, maar welke dat zijn zegt het verhaal niet. Ook het serienummer is gelijk, dus er is geen boardswap of iets anders gedaan. Waarschijnlijk enkel de accu en iets met de noise cancelling microfoon. Ik ben benieuwd, zelf ga ik hem niet meer gebruiken :)

Website

• Nielt
Vandaag is mijn telefoon ook teruggekomen van drmobile.
Op het retourformulier staat enkel "Defect onderdeel vervangen". Naar mijn weten zit er een nieuwe scherm in, aangezien er een van de randjes was beschadigd en deze is nu weer intact. Ook lijkt het alsof de camera is vervangen, en niet geheel onbelangrijk de microfoon. Deze laatste heb ik net even getest en lijkt te werken.
Nu hopen dat de accuduur verbetert en dan ben ik een tevreden mens. :9

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:00
Wil mijn Nexus 6p ook gaan aanmelden voor reparatie; accu problemen (enorme drain terwijl, zelfs na een factory reset en enkele apps) en slechte verstaanbaarheid bij bellen.

Heb me aangemeld voor vip service,maar kan nergens controleren of ik ooit m'n IMEI heb doorgegeven. Maar bij aanmelden van een reparatie herkent ie m'n IMEI niet en staat de n6p niet in het lijstje :(

Iemand een idee hoe ik m kan aanmelden? Of toch maar via Coolblue laten doen,waar ik m incl verlening aangeschaft heb?

• YarnevdLoo
Ik heb mijn mobiel weer geupgrade naar 7.1.1, alleen hij wilt niet verder dan de beveiligingspatch van 5 december 2016. Hij zegt wel dat er een update is, maar als ik op nu opnieuw opstarten om te installeren druk, gebeurt er niets.

Iemand die toevallig weet hoe ik mijn Nexus 6P wel weer up-to-date krijg?

• Convoy
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:23

Convoy

g44p

quote:
YarnevdLoo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:00:
Ik heb mijn mobiel weer geupgrade naar 7.1.1, alleen hij wilt niet verder dan de beveiligingspatch van 5 december 2016. Hij zegt wel dat er een update is, maar als ik op nu opnieuw opstarten om te installeren druk, gebeurt er niets.

Iemand die toevallig weet hoe ik mijn Nexus 6P wel weer up-to-date krijg?
Met het handje:

7.1.2 (N2G48B, Jul 2017)

https://dl.google.com/dl/...r-ota-n2g48b-8166f6bf.zip

https://developers.google.com/android/ota

Suc6 8)

ASRock Z270 Extreme4 | Intel Core i5-7600K @5000MHz | MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G | 16GB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | 250GB M.2 960 EVO NVMe | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Acer Predator XB271HU

• celica2001
quote:
Krypt schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:51:
Wil mijn Nexus 6p ook gaan aanmelden voor reparatie; accu problemen (enorme drain terwijl, zelfs na een factory reset en enkele apps) en slechte verstaanbaarheid bij bellen.

Heb me aangemeld voor vip service,maar kan nergens controleren of ik ooit m'n IMEI heb doorgegeven. Maar bij aanmelden van een reparatie herkent ie m'n IMEI niet en staat de n6p niet in het lijstje :(

Iemand een idee hoe ik m kan aanmelden? Of toch maar via Coolblue laten doen,waar ik m incl verlening aangeschaft heb?
Mijn imei-nummer werd bij aanmelding ook niet herkend, toch is hij opgehaald en binnen drie werkdagen gerepareerd.

• YarnevdLoo
quote:
Deze uitdaging ga ik aan! Bedankt voor de linkjes!

• Maite
Mooi, net bericht gehad van Huawei dat mijn 2dehandse Nexus 6P bij hun geregistreerd staat als VIP 😍 dus nog garantie tot dec. 2018. Volgens mij wel handig bij dit toestel 😎

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Maite Om gebruik te kunnen maken van de VIP service heb je wel de inloggegevens nodig van de eerste eigenaar. Anders kun je er nog niets mee...

Website

• Maite
quote:
J0YR1D3R schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:07:
@Maite Om gebruik te kunnen maken van de VIP service heb je wel de inloggegevens nodig van de eerste eigenaar. Anders kun je er nog niets mee...
Oh echt, dat hebben ze blijkbaar even vergeten erbij te vermelden in de mail. Thanks voor de info 👍

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Maite toevallig recent een andere 6P overgenomen met VIP service erop. Omdat ik er zeker over wilde zijn even navraag gedaan bij Huawei:
quote:
Hartelijk dank voor uw bericht.

Als de eerste eigenaar van het toestel heeft geregistreerd voor de vip service , blijft deze service doorlopen. Als u ooit een keer de vip service wilt gebruiken voor bijvoorbeeld een reparatie mocht het in de toekomst nodig zijn, moet u wel de inlog gegevens hebben van de vip service van de vorige eigenaar. Het is ook altijd handig om het aankoopbewijs erbij te vragen.

Met vriendelijke groet,

Huawei Benelux
Omdat dat nog niet helemaal duidelijk was nog een vervolgvraag gesteld:
quote:
De garantie loopt gewoon door.
Maar als u ooit een keer een reparatie moet boeken, moet u wel inloggen met de gegevens die eerder zijn aangemaakt via de website.

U kunt alleen het wachtwoord wijzigen door op wachtwoord vergeten te klikken.
Helaas kunt u geen gebruikersnaam wijzigen.
Best onhandig wel. Overigens is het bij Coolblue precies zo. Ik wilde een tweedehands 6P met garantie t/m december aanmelden via de site, maar het serienummer is gelinkt aan het e-mailadres van de originele koper. Ze kunnen dit later wel wijzigen voor de reparatie, maar het toestel compleet aan jouw account koppelen gaat niet. Nog wat werk aan de winkel dus..

Website

• Minimum92
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-11 20:54
Helaas, helaas.

Ook loop ik na een jaar klachtenvrij gebruik tegen de bekende bootloop aan. :( Tijdens gebruik van Google Maps vandaag voerde mijn Nexus 6P een plotselinge restart uit en bleef vervolgens meteen in de bootloop hangen.

Omdat ik mijn 6P in november 2015 gekocht heb en dus nog fabrieksgarantie heb, besloot ik om maar niet de weg van de xDa oplossing in te duiken en het toestel, voor de vierde (!) keer, terug te sturen. De eerste drie keer was overigens voor een probleem met mijn lichtsensor, waardoor Ambient Display dus niet werkte en ik ook tijdens telefoongesprekken mijn touchscreen niet kon gebruiken.

Hebben jullie ervaringen met hoe dit probleem opgelost wordt na reparatie? Zijn er ook gebruikers die na reparatie opnieuw de bootloop ervaren hebben? Ik zag al een aantal maal voorbij komen dat het moederbord vervangen wordt, is dit de standaard oplossing voor de bootloop?

Het is een fantastisch toestel dat mij, als het volledig werkt, erg goed bevalt, maar dit probleem bovenop de eerdere issues met de hardware die ik gehad heb, geven me toch wel een nare nasmaak en doen me wel twijfelen of mijn volgende toestel opnieuw een Google-toestel zal zijn, be it een Pixel of iets anders.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 00:24
quote:
Minimum92 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:10:
Helaas, helaas.

Ook loop ik na een jaar klachtenvrij gebruik tegen de bekende bootloop aan. :( Tijdens gebruik van Google Maps vandaag voerde mijn Nexus 6P een plotselinge restart uit en bleef vervolgens meteen in de bootloop hangen.

Omdat ik mijn 6P in november 2015 gekocht heb en dus nog fabrieksgarantie heb, besloot ik om maar niet de weg van de xDa oplossing in te duiken en het toestel, voor de vierde (!) keer, terug te sturen. De eerste drie keer was overigens voor een probleem met mijn lichtsensor, waardoor Ambient Display dus niet werkte en ik ook tijdens telefoongesprekken mijn touchscreen niet kon gebruiken.

Hebben jullie ervaringen met hoe dit probleem opgelost wordt na reparatie? Zijn er ook gebruikers die na reparatie opnieuw de bootloop ervaren hebben? Ik zag al een aantal maal voorbij komen dat het moederbord vervangen wordt, is dit de standaard oplossing voor de bootloop?

Het is een fantastisch toestel dat mij, als het volledig werkt, erg goed bevalt, maar dit probleem bovenop de eerdere issues met de hardware die ik gehad heb, geven me toch wel een nare nasmaak en doen me wel twijfelen of mijn volgende toestel opnieuw een Google-toestel zal zijn, be it een Pixel of iets anders.
Je zou eerder moeten twijfelen of je als volgend toestel nog wel een LG wilt of niet. Het bootloop probleem is een LG probleem. Het komt voor sinds de G4. De 6p is ook een LG toestel. Van de G5 zijn ook gevallen bekend. Van de G6 tot nu toe nog niet. Dus nog even afwachten, maar misschien heeft LG eindelijk het lek boven na meerdere modellen met hetzelfde probleem.

• CSB

CSB

quote:
cordonbleu schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Je zou eerder moeten twijfelen of je als volgend toestel nog wel een LG wilt of niet. Het bootloop probleem is een LG probleem. Het komt voor sinds de G4. De 6p is ook een LG toestel. Van de G5 zijn ook gevallen bekend. Van de G6 tot nu toe nog niet. Dus nog even afwachten, maar misschien heeft LG eindelijk het lek boven na meerdere modellen met hetzelfde probleem.
Ehm, de Nexus 6P is van Huawei hoor? De 5X is van LG, maar daar gaat dit topic niet over. ;)

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 00:24
quote:
CSB schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:07:
[...]

Ehm, de Nexus 6P is van Huawei hoor? De 5X is van LG, maar daar gaat dit topic niet over. ;)
My bad, verwarde hem met de 5x, die dit probleem dus ook heeft. Het is al laat :O
De 6p lijkt wel het enige Huawei toestel tot nu toe dat het bootloop probleem op grote schaal vertoont.

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:10
Nu dat ik m'n 6P weer terug heb, heb ik problemen met de Bluetooth verbinding. Als ik muziek speel via Bluetooth stottert dit op alle apparaten waar ik het op probeer.

Ik heb maar een email gestuurd om te vragen of dat toevallig ook is vervangen, want ik ben hier niet blij mee.

To dare is to do

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:50
Heb je de bluetooth verbindingen opnieuw opgezet of maak je gebruik van de bestaande verbinding? Het helpt vaak om de oude verbindingen te deleten en opnieuw verbinding te maken.

Sometimes an apple is just an apple

• CSB

CSB

Ik merk dat mijn batterij wel heel snel leeg raakt. Ik red de dag niet eens meer. 1,5 uur van de lader af, nog maar 75% batterij over. :/
Verbruik is:
2% Android OS
2% Android system
2% scherm
2% Google Play
1% browser

Doesn't add up, does it?

Overigens, voor de mensen die GEEN garantie meer hebben, ze hebben de kernel fix voor de bootloop verbeterd, hij gebruikte eerst maar 1,5 core i.p.v. 4. Dat werkt nu wel, dus is het toestel weer gewoon bruikbaar, je mist enkel de powercores. (vergelijk het ff met een midrange toestel)
In ieder geval beter dan meteen een nieuwe telefoon te moeten kopen. Nu kun je rustig sparen voor een Pixel 2 ofzo. ;)

Oja, linkje: https://forum.xda-develop...tloop-death-blod-t3640279

En voor de techies die willen weten wat de dev van de fix over de Qualcomm SoC te zeggen heeft:
https://forum.xda-develop...apdragon-808-810-t3653738

TL;DR: Het is kudt. :p

CSB wijzigde deze reactie 09-08-2017 11:12 (63%)

• cooLopke
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13-11 22:22
Ik heb ook een Nexus 6P, en heb hetzelfde batterij probleem als de rest hier. Bij 20% of lager kan deze elk moment uitvallen wat vrij irritant is. Voor diegene die een refurb hebben van Google is dit probleem dan opgelost, want ik dacht dat het een software issue was. Heb dit probleem al van December 2016.

Nu als ik een telefoontje doe naar Google moet ik dan eerst mijn huidige Nexus 6P RMA terugsturen om het vervangende toestel te ontvangen? Ook heb ik momenteel een unlocked bootloader, best deze ook even terug locken en factory reset alvorens op te sturen?

Thanks alvast!

cooLopke wijzigde deze reactie 11-08-2017 12:48 (3%)

• pc01
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:21
Je krijgt een link naar de Google store om een nieuwe te bestellen. De oude moet dan binnen , ik dacht , drie weken terug.

Ik had voor de zekerheid bootloader gelocked en reset gedaan. De oplader heb ik gehouden, niets meer over gehoord. Mooi een extra oplader.

• cooLopke
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13-11 22:22
quote:
pc01 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:56:
Je krijgt een link naar de Google store om een nieuwe te bestellen. De oude moet dan binnen , ik dacht , drie weken terug.

Ik had voor de zekerheid bootloader gelocked en reset gedaan. De oplader heb ik gehouden, niets meer over gehoord. Mooi een extra oplader.
Wat ik begrepen heb je krijgt een vervangend refurbished model, maar dus na die 3 weken krijg je je eigen Nexus 6p terug dan? Want ik dacht dat je het vervangend toestel dan mocht houden?

• pc01
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een nieuwe gekregen die mag je houden . De oude moet je binnen 3 weken terug sturen

• sfinx
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:55
Hier ook een vervangend toestel gekregen via Google vanwege batterijproblemen. Oude moet inderdaad weer retour. Helaas bleek bij mij het vervangende toestel ook niet helemaal goed, kon geen verbinding krijgen met mobiele netwerk ('geen service'). Ook voor deze weer een vervangend toestel gekregen, de derde lijkt in orde. Had inmiddels 3 toestellen in huis waarvan er 2 retour moesten :).

Het scherm van het 'oude' lijkt trouwens een stuk minder blauw dan de 2 vervangende. Allemaal zelfde productiedatum (11-13-2015).

https://tweakers.net/ext/f/few1pxIo4cfSPmwAkfNBEHcI/thumb.jpg
vlnr: oude, vervangend 1, vervangend 2

• DrNizeGuy
Maar dat hebben wij Nexus gebruikers al standaard?

• Wackmack
  • Laatst online: 22:41
quote:
DrNizeGuy schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:22:
Maar dat hebben wij Nexus gebruikers al standaard?
Weet je het zeker? Dit staat in het artikel:

Opvallend is dat de HDR+ modus nog altijd werkt, deze functie is exclusief voor de Google Pixel.

Heb de .apk nog niet gedownload.

• DrNizeGuy
De 6p heeft ook hdr+ (althans de standaard camera app geeft dat aan bij mij).

https://www.phonearena.co...s-new-and-evolved_id90455
vond net dit artikel, dus allebei hdr+ maar allebei net even anders. Ik vraag mij dan ook af of dit de hdr+ van de pixel is, aangezien de 6P op een andere SoC draait (810) welke niet in het rijtje staat.

• urf
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
urf schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:21:
Ik heb vandaag mijn 6P ook maar teruggebracht naar de mediamarkt voor reparatie. Bekende probleem met slechte SOT en random uitvallen vanaf iets willekeurigs onder de 40%. Was helaas vergeten na aankoop te registreren voor Huawei Vipservice. Ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ga zijn....
Na 2 keer te zijn opgestuurd had ik uiteindelijk na 6 weken nog mijn toestel nog niet terug van reparatie. Kreeg daarom van mediamarkt het aankoopbedrag terug en loop nu rond met een S8 plus.... Even wennen, maar eerste indruk is positief.

Voor de liefhebbers heb ik nog een actieve brodit houder voor de 6p op marktplaats.

Edit: en weg is ie...

urf wijzigde deze reactie 21-08-2017 20:12 (9%)

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 16:08
Ik heb mijn nexus 6p in december 2015 aangeschaft bij Coolblue.
Ik heb echter onregelmatig uitval en andere problemen met de telefoon.

Telefoon zit dus nog in garantie.
Wat gebeurd er als ik mijn telefoon nu aanmeld voor reparatie? Reparatie van de telefoon of een vervangend toestel?
Zijn er nog vervangende toestellen te leveren door de leverancier?
Hoe zit dit met de garantie?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

Hahn

Tegendraads

quote:
pitchdown schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:14:
Ik heb mijn nexus 6p in december 2015 aangeschaft bij Coolblue.
Ik heb echter onregelmatig uitval en andere problemen met de telefoon.

Telefoon zit dus nog in garantie.
Wat gebeurd er als ik mijn telefoon nu aanmeld voor reparatie? Reparatie van de telefoon of een vervangend toestel?
Zijn er nog vervangende toestellen te leveren door de leverancier?
Hoe zit dit met de garantie?
Waarschijnlijk reparatie, maar dat kan de klantenservice van Coolblue je vast met meer zekerheid vertellen.

The devil is in the details.

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:40
Zijn er hier meer mensen die opeens een vrij pittige vertraging ervaren in Android met de 6P? Ik heb in de afgelopen week niet echt iets bijzonders gedaan, maar het lijkt wel alsof er opeens een Snapdragon 410 in zit. Switchen tussen apps hapert meer, camera opstarten duurt langer, zelfs Whatsapp opstarten is pittiger. Je ziet vaak eerst een oudere situatie van een chat en na een ruime tel springt hij naar beneden naar de laatste berichten. Geen idéé waar dit (opeens?) vandaan komt, jullie wel?

De batterijduur is natuurlijk belabberd maar je had wel een snelle telefoon: dat is opeens niet meer zo...

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:14
Wat zijn de ervaringen met coolblue, na hoeveel weken is hij meestal klaar? Wacht nu al 2 weken...

• J0YR1D3R
  • Niet online
@hoevenpe Bij mij duurde het een weekje. Maar het kan natuurlijk ook liggen aan de soort reparatie en drukte.

Website

• R86Bakker
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-11 20:47
quote:
BobB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:52:
Zijn er hier meer mensen die opeens een vrij pittige vertraging ervaren in Android met de 6P? Ik heb in de afgelopen week niet echt iets bijzonders gedaan, maar het lijkt wel alsof er opeens een Snapdragon 410 in zit. Switchen tussen apps hapert meer, camera opstarten duurt langer, zelfs Whatsapp opstarten is pittiger. Je ziet vaak eerst een oudere situatie van een chat en na een ruime tel springt hij naar beneden naar de laatste berichten. Geen idéé waar dit (opeens?) vandaan komt, jullie wel?

De batterijduur is natuurlijk belabberd maar je had wel een snelle telefoon: dat is opeens niet meer zo...
Ik lijk hetzelfde te ondervinden met mijn 6p. Nog geen diagnostische apps gedraaid, maar misschien dat een ander ons kan verlichten?

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden... Ik heb zojuist de ota ontvangen van dp4 naar de final versie van Android Oreo voor ons mooie toestel :-)

• Megupe
  • Laatst online: 00:25
van 7.1.2 nog geen OTA beschikbaar.
quote:
TripleQ schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:33:
Voor de geïnteresseerden... Ik heb zojuist de ota ontvangen van dp4 naar de final versie van Android Oreo voor ons mooie toestel :-)

• R86Bakker
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-11 20:47
quote:
TripleQ schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:33:
Lees bij veel mensen (andere fora), dat de update mislukt. Heb jij even mazzel 8)
quote:
Megupe schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:46:
van 7.1.2 nog geen OTA beschikbaar.
[...]
Dat gaat ook nog wel even duren denk ik :-). Paar weekjes wachten max.

Mocht je echt niet kunnen wachten, dan kan je altijd de beta joinen, snel updaten en vervolgens beta weer verlaten. Dit was ook al bij Nougat en Marshmallow mogelijk geloof ik. Gelet op de aanwezige uitrol probleempjes denk ik dat ik hier voorlopig nog even mee wacht en alles verder in de gaten hou.

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 22:11

charrel

1200gs & 640 enduro

Grrr, mijn 6P maakt vanaf vanavond opeens geen geluid meer. Ringtone, app geluiden, bericht geluiden, muziek niks werkt meer en de meeste apps met geluid crashen. YouTube geeft ook opeens een fout melding. Net een volledige hard reset gedaan maar dat werkt ook niet.
Morgen maar even aanmelden voor de VIP service.... Balen dit...,

• Megupe
quote:
R86Bakker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:52:
[...]

Lees bij veel mensen (andere fora), dat de update mislukt. Heb jij even mazzel 8)

[...]

Dat gaat ook nog wel even duren denk ik :-). Paar weekjes wachten max.

Mocht je echt niet kunnen wachten, dan kan je altijd de beta joinen, snel updaten en vervolgens beta weer verlaten. Dit was ook al bij Nougat en Marshmallow mogelijk geloof ik. Gelet op de aanwezige uitrol probleempjes denk ik dat ik hier voorlopig nog even mee wacht en alles verder in de gaten hou.
Ik wacht ook rustig de officiele OTA af.

• Hmtsjmftsch
Ik heb de OTA ook binnen (van Beta naar officiele release), maar bij mij mislukt hij ook. Later maar even de factory image flashen. Ik vind het sowieso altijd wel prettig om bij een officiële, grote release een volledig schone installatie te doen.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Nou moet ik zeggen dat ik gisteravond tijdens de update ook niet echt oplette, (van dp4 naar final dus) maar volgens mij is hij bij mij gewoon goed gegaan... Ik zie nu staan:

"Beveiliginsniveau: 5 augustus" (hier stond eerder iets van in juli)
"Android versie: 8.0.0"
"Kernel versie: fr jun 16" (lijkt mij best wel een tijdje geleden..)
"Build-nummer: OPR6.170623.013"

• Gotez
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:24
Van beta naar echte android O. Opeens geen Tidal widget meer. irritant. Missen jullie ook widgets?

• Freshnezz
  • Laatst online: 21:51

Freshnezz

Why so serious?

Iemand dat Picture in Picture al aan de praat gekregen op de Nexus 6P Android 8? Vannacht geupdate naar de 'definitieve' Oreo versie, maar geen idee hoe dat te activeren is in Youtube ofzo. Easter egg is ook net als in de de developer preview nog steeds die Octopus.

• Kid_Stevie
  • Niet online
quote:
Freshnezz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:09:
Iemand dat Picture in Picture al aan de praat gekregen op de Nexus 6P Android 8? Vannacht geupdate naar de 'definitieve' Oreo versie, maar geen idee hoe dat te activeren is in Youtube ofzo. Easter egg is ook net als in de de developer preview nog steeds die Octopus.
Voor PIP met Youtube heb je (stom genoeg) Youtube Red nodig, het zou wel in Chrome moeten werken als je een video fullscreen afspeelt (maar ook daar heb je voor Youtube alsnog Red nodig).
quote:
All a person has to do is open a video in full-screen mode, and press the home button. The video should fall into the PiP mode, and you will be taken back to your homescreen. From there, you can open other applications and move the video window around your entire display.
Bron: Android 8.0 Nexus Introduction Guide

• Freshnezz
  • Laatst online: 21:51

Freshnezz

Why so serious?

quote:
Kid_Stevie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:16:

Voor PIP met Youtube heb je (stom genoeg) Youtube Red nodig, het zou wel in Chrome moeten werken als je een video fullscreen afspeelt (maar ook daar heb je voor Youtube alsnog Red nodig).
Ja klopt! Had ik gelezen maar het is mij nog niet gelukt in ieder geval.

• Morgoth
  • Laatst online: 15-11 11:22
Vannacht ook geupgrade naar Android 8. Alleen heb ik nu sindsdien altijd een notificatie in mijn scherm staan die aangeeft welke apps er worden uitgevoerd op de achtergrond: 'Android-systeem: 4 apps die worden uitgevoerd op de achtergrond'.

Kan die notificatie ook weg? Heel irritant.

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:14
Na 2 weken komt hij morgen ook terug, in de mail staat alleen 'Defecte onderdelen zijn vervangen'.

Wordt altijd het scherm ook vervangen of is dat meer willekeur? Zat een grote kras op dus... O-)

• Niveus
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:01
Helaas heeft mijn 6P sinds vandaag, een paar uur na installeren van 8.0, het redelijk bekende bootloop-probleem. Naar recovery booten / via usb verbinden aan PC lukt niet. Bekend is dat dit vaak hardwarematig is, ik heb nog wel garantie. Echter.. de telefoon heeft een tijdje daarvoor tot ongeveer de helft in water gestaan. Na lang drogen was er gelukkig geen schade. Geen condens, speakers functioneren nog, etc. Ik ben natuurlijk bang voor de water indicators in het toestel zelf..

Denken jullie dat het uberhaubt zin heeft om de telefoon voor reparatie in te sturen? Bij waterschade betaal je volgens mij vaak onderzoekskosten..

Niveus wijzigde deze reactie 23-08-2017 09:10 (6%)

• Sj44k13
  • Laatst online: 21:18
quote:
Morgoth schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:48:
Vannacht ook geupgrade naar Android 8. Alleen heb ik nu sindsdien altijd een notificatie in mijn scherm staan die aangeeft welke apps er worden uitgevoerd op de achtergrond: 'Android-systeem: 4 apps die worden uitgevoerd op de achtergrond'.

Kan die notificatie ook weg? Heel irritant.
Apart ik heb vanmorgen geupgrade en zie niets.

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:48

Koppensneller

winterrrrrr

quote:
Sj44k13 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:14:
[...]

Apart ik heb vanmorgen geupgrade en zie niets.
Dan zul je wel geen applicaties in de achtergrond hebben draaien ;)

Je kunt de notificatie trouwens niet weghalen, alleen minder opvallend maken door de prioriteit ervan te verlagen.

Ratelbak - Lapflop

• Morgoth
  • Laatst online: 15-11 11:22
quote:
Koppensneller schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Dan zul je wel geen applicaties in de achtergrond hebben draaien ;)

Je kunt de notificatie trouwens niet weghalen, alleen minder opvallend maken door de prioriteit ervan te verlagen.
Daar ben ik inmiddels ook achter. Ik heb lastpass, blue light filter en headset button controller draaien. Dank voor de informatie Google. Dat wist ik zelf ook al. Die notificatie staat zelfs in mijn lock screen |:(

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

• Hmtsjmftsch
Je kan wel voorkomen dat die info steeds in je lockscreen wordt getoond. Long-press op notificatie > alle categorieen > klik op "apps uitgevoerd op achtergrond > klik op "op het vergrendelingsscherm > selecteer "helemaal geen meldingen weergeven

• Slaapje
Mijn telefoon gaat voor de tweede maal in een paar weken richting dr mobile. Batterij euvel was gefixt, maar nu heb ik een Bluetooth module die niet goed werkt, glas over de camera waar speling in zit en mensen die klagen dat ik bijna niet te verstaan ben.

Kan niet zeggen dat ik te spreken ben over de reparatie, heb er meer problemen bij gekregen. 😡

To dare is to do

• charrel

charrel

1200gs & 640 enduro

quote:
Slaapje schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:11:
Mijn telefoon gaat voor de tweede maal in een paar weken richting dr mobile. Batterij euvel was gefixt, maar nu heb ik een Bluetooth module die niet goed werkt, glas over de camera waar speling in zit en mensen die klagen dat ik bijna niet te verstaan ben.

Kan niet zeggen dat ik te spreken ben over de reparatie, heb er meer problemen bij gekregen. 😡
Leuk, dat belooft wat. Mijne ligt er nu vanwege het wegvallen van al het geluid. Bellen was ook geen optie meer.

• Slaapje
quote:
charrel schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

Leuk, dat belooft wat. Mijne ligt er nu vanwege het wegvallen van al het geluid. Bellen was ook geen optie meer.
Ligt die van jou er al lang? Ik ga namelijk over twee weken op vakantie...

To dare is to do

• charrel

charrel

1200gs & 640 enduro

Zat in het vip van dr.mobile, dus drie dagen als het goed is. Is de 23e opgehaald.

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-11 22:32
Ik heb Android O op mijn N6P gezet met de google factory image.
Verder alleen geroot, dus niks bijzonders, maar nu mis ik "Night Light" zijn er meer mensen die hem niet hebben?
De functie zou onder "Display" moeten zitten.
Gezocht in DP2 hadden ze ook een "Slider" toegevoegd.

Update:

Wat verder gezocht en link.

Komt er op aan dat er dus drivers missen.

Dan maar wachten op de eerste custom roms, want daar had ik het wel in.

blavlaa wijzigde deze reactie 29-08-2017 10:40 (34%)

• charrel

charrel

1200gs & 640 enduro

quote:
Slaapje schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:25:
[...]

Ligt die van jou er al lang? Ik ga namelijk over twee weken op vakantie...
Net even contact gehad, ze ruilen het toestel om dus ik ga van een zilveren naar een grey. Is als het goed is morgen of overmorgen weer binnen.

• Joop
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 19-11 21:53
De Oreo OTA updates zijn nu ook handmatig te downloaden bij Google vanaf de officiële pagina:
https://developers.google.com/android/ota

Ik ga hem zo uitproberen op mijn 6P. Draai nu 7.1.2 N2G48C.

AndroidPolice artikel: http://www.androidpolice....s-updated-oreo-downloads/

Edit: Update zonder problemen verlopen.

Joop wijzigde deze reactie 30-08-2017 14:02 (6%)

• Kid_Stevie
  • Niet online
Zojuist de OTA geïnstalleerd en daarbij ook Launcher3 en Lawnchair geprobeerd, voor nog iets meer (Pixel) Oreo ervaring. Lijkt verder top te werken, maar is even afwachten in echt dagelijks gebruik.

edit:
Oke, de Android System background task notification is wel echt irritant. Het idee zelf is goed, maar ik weet nu wel dat Tasker op de achtergrond draait.

Kid_Stevie wijzigde deze reactie 30-08-2017 13:04 (20%)

• Joop
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 19-11 21:53
Grappige is dat er ook een manier is om de notificatie te verbergen (zéér lang te snoozen), waarvoor je juist Tasker nodig hebt: https://www.xda-developer...otification-android-oreo/

Zelf deze procedure niet gebruikt, heb Tasker niet. Heb wel Citrix Secure Hub (vanwege werk) en AccuBattery die ook deze notificatie veroorzaken. Even tijdje afwachten en hopen dat er updates komen. AccuBattery zal wel snel denk ik, maar die %$#&^%$ Citrix app vrees ik van niet. :( Die toont uit zichzelf ook al een permanente notificatie die alleen te verbergen is door deze op Android OS niveau te overrulen.

Edit: Net nog een manier gevonden om het minder irritant te maken. Doe eerst dit:
quote:
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:27:
Je kan wel voorkomen dat die info steeds in je lockscreen wordt getoond. Long-press op notificatie > alle categorieen > klik op "apps uitgevoerd op achtergrond > klik op "op het vergrendelingsscherm > selecteer "helemaal geen meldingen weergeven
En dan in het scherm wat je hebt nadat je op "apps uitgevoerd op achtergrond" hebt geklikt, zet je "Belang" van de melding op Laag. Je ziet de notificatie dan alleen nog als je de notificatie tray opent, maar niet meer in de statusbalk.

Edit 2: Voor LastPass is een opt-in Oreo-compatible beta beschikbaar btw: https://blog.lastpass.com...c-beta-android-oreo.html/

Joop wijzigde deze reactie 30-08-2017 14:15 (40%)

• Kid_Stevie
  • Niet online
Ja, was het ondertussen tegengekomen idd, lange leve Tasker :D
Al ga ik denk ik idd voor die belang van melding oplossing. Ik zie namelijk wel graag of er opeens iets op de achtergrond draait. Ideaal zou zijn als deze melding alleen komt als iets start en niet continue.

Ik vind de gekleurde notificaties wel heel nice.
En Lawnchair lijkt erg goed te werken, swipen naar beneden en naar boven is een fijne toevoeging.

• Slaapje
quote:
charrel schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 17:34:
[...]

Net even contact gehad, ze ruilen het toestel om dus ik ga van een zilveren naar een grey. Is als het goed is morgen of overmorgen weer binnen.
Ik krijg nu de melding dat er voor die van mij een nieuw moederbord wordt besteld, dit kan wel eens 10+ werkdagen gaan duren.

To dare is to do

• charrel

charrel

1200gs & 640 enduro

quote:
Slaapje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:34:
[...]

Ik krijg nu de melding dat er voor die van mij een nieuw moederbord wordt besteld, dit kan wel eens 10+ werkdagen gaan duren.
Dat is niet fijn, nu opeens radio stilte daar. Leuk dat heen en weer geschuif tussen afdelingen... Wat een meuk bedrijf blijft het.

• phkba
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-11 17:56
Vorige week telefoon opgestuurd naar Coolblue ivm battery issue en het niet te verstaan zijn in een gesprek, Precies een week later weer in huis. Geen brief erbij wat er gedaan is. Op de coolblue website alleen de melding "onderdelen vervangen"

• charrel

charrel

1200gs & 640 enduro

Zo, net de nieuwe vervanging binnen gehad van mijn niet meer te repareren nexus 6p. Een gloednieuwe grey, alleen werd geleverd met 6.0 erop.... dat duurt even voordat je alle updates door bent.....

• Megupe
Heeft iemand tussen al het repareergeweld door, ik heb overigens nog steeds mijne uit 2015, al een OTA
naar oreo mogen ontvangen bij stock?

• charrel

charrel

1200gs & 640 enduro

Die komt rond 11 september dacht ik.

• J0YR1D3R
  • Niet online
quote:
Megupe schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:36:
Heeft iemand tussen al het repareergeweld door, ik heb overigens nog steeds mijne uit 2015, al een OTA
naar oreo mogen ontvangen bij stock?
Ja, even toevoegen aan het beta programma, downloaden, installeren, uitschrijven en klaar. Werkt verder prima, geen groot fan van de notificatie die permanent zichtbaar is though. Verder doet alles het zoals het zou moeten en merk ik qua accuduur weinig verschil met 7.1.

Website

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19-11 23:22

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik las gisteren op Reddit dat Google bezig is met een RMA programma dat 6Ps met defecte accu's ruim buiten de garantietermijn aan het vervangen is door nieuwe 6P toestellen, maar in veel gevallen ook door de Pixel XL..

https://www.reddit.com/r/...tdownbootloop_rma_thread/

Dit is helaas alleen van toepassing op toestellen die zijn gekocht in de Play Store. Ik heb die van mij destijds bij Coolblue gekocht, maar ga nu kijken of zij ook iets met die regeling kunnen doen.

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:34

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Ken. schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:52:
Ik las gisteren op Reddit dat Google bezig is met een RMA programma dat 6Ps met defecte accu's ruim buiten de garantietermijn aan het vervangen is door nieuwe 6P toestellen, maar in veel gevallen ook door de Pixel XL..

https://www.reddit.com/r/...tdownbootloop_rma_thread/

Dit is helaas alleen van toepassing op toestellen die zijn gekocht in de Play Store. Ik heb die van mij destijds bij Coolblue gekocht, maar ga nu kijken of zij ook iets met die regeling kunnen doen.
Mijne komt uit de Google Play Store, batterij issue is nog redelijk binnen de perken, al loopt de telefoon wel veel sneller leeg dan eerst en vanaf 20% kan (gebeurt niet altijd) hij uitvallen.
Ik zou het niet erg vinden om een Pixel te krijgen...zit nog wel ruim in de garantie overigens (jaar oud).

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*