Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:42
ComTech schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:33:
Elke keer als ik bel staat dit teken in de notificatiebalk.
Dat is toch het niet storen icoontje?

[afbeelding]

Waarom komt die dan in beeld tijdens bellen? Is dat normaal ?
Betekent niet storen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 15:10
striner schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:39:
@ComTech jup, volgens mij is dat sinds 7.1.x geïntroduceerd (of misschien al bij 7.0.x).
Ik denk dat dat is zodat je geen notificaties krijgt tijdens het bellen, dus dat je telefoon gaat trillen (wat je aan de andere kant van de lijn ook hoort).
Bingo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:20

Gotez

42

Ik heb de beta van android O draaien maar krijg foutmeldingen en niet werkende widgets bij google music en boxer mail. Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
Net gebeld met Google over de batterijproblemen (gekocht via de Play Store). Vrogie keer hadden ze me afgescheept met een factory reset. Heb ik gedaan, maar heb nog steeds last van sudden shutdown en een algemeen snel leegtrekkende batterij. Dit ook aangegeven, en ze zullen me nu een nieuwe (zo omschreef de mevrouw het, maar ik verwacht dan een refurbished?) opsturen en de oude moet ik zodra ik die heb ontvangen terugsturen.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 16:15
Ik wil nog even melden dat ik dus na het opsturen van mijn nexus 6p (batterij probleem) een refurbished telefoon heb gekregen. Tot nu toe werkt de telefoon top, geen last van batterij problemen en de accu gaat 2x zo lang mee. :). Dus iedereen die nog issues heeft stuur je telefoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40
Het lijkt erop dat mijn toestel ook kuren begint te krijgen. Terwijl ik nieuws aan het lezen was ging het toestel ineens over op batterij spaarstand en daarna ook meteen uit. Vervolgens wilde het toestel niet meer booten. Na het aansluiten van het toestel op de lader kon ik na het booten de lader meteen loskoppelen en verder gaan.

De batterij level sprong dus in één keer van rond de 20% naar 0 en vervolgens weer terug naar 25%:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2hgy35v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
kwiebus schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:54:
Het lijkt erop dat mijn toestel ook kuren begint te krijgen. Terwijl ik nieuws aan het lezen was ging het toestel ineens over op batterij spaarstand en daarna ook meteen uit. Vervolgens wilde het toestel niet meer booten. Na het aansluiten van het toestel op de lader kon ik na het booten de lader meteen loskoppelen en verder gaan.

De batterij level sprong dus in één keer van rond de 20% naar 0 en vervolgens weer terug naar 25%:

[afbeelding]
Niet te lang wachten maar aanbieden voor garantie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Hoe kun je zien of je toestel refurbished is?
Ik kreeg een linkje van Google waar ik naar een afgeschermd gedeelte van de Play Store werd geleid, kon een nieuw toestel aanschaffen voor dezelfde prijs (650 euro) maar dat zou dan alleen tijdelijk worden ingehouden op mijn creditcard en weggehaald worden zodra ze de oude terug hebben ontvangen.

Wat betreft de accuduur: zou dat een eenmalige batch zijn die zo kneiterhard achteruit zijn gegaan in anderhalf jaar?
Zal de batterij in de nieuwe telefoon niet ook weer na anderhalf jaar nog maar 3/4 dag meekunnen?

-EDIT-
Heb hem zojuist ontvangen, en ik kreeg een ongeopende Nexus 6P doos, dus volgens mij issie gewoon nieuw! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door striner op 31-05-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

Android o beta (paar weken, 2)

herstart (crash) en nooit meer opstarten, infinite bootloop

zelfs recovery doet hij niet.

Support kan ik niet aanvragen omdat de website een fout geeft.
nov 2015 gekocht bij google zelf.

Kan iemand mij tips geven? ik kan nu helemaal niets :(

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
@spanx welke fout geeft welke website?
Via deze link zou je een aanvraag moeten kunnen indienen zodat ze je terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

striner schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:57:
Via deze link zou je een aanvraag moeten kunnen indienen zodat ze je terugbellen.
super bedankt!
heeft me heel erg geholpen.

over 5 werkdagen een vervangend toestel.... al mijn data kan ik niet meer bij en is dus weg

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 22:11
Is je bootloader unlocked? Dan kan je een recovery flashen en wel bij je bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-06 08:32

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er mensen die Pure Nexus hebben?
Zit te denken om ook die ROM te gaan flashen. Alleen is het wel aantal jaartjes geleden dat ik heb geflashed.

Hoe kan ik het beste deze ROM flashen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-06 16:03
Mijn nexus 6p besloot er vandaag opeens mee op te houden.
Hij lag op tafel en werkte 10 min ervoor nog perfect, toen ik hem terug oppakte deed hij opeens niets meer.. Geen boot, geen hard reset, geen reactie op voedingskabel... opeens was het een baksteen :p

Hij is net binnen bij coolblue voor de garantie (hij is 9 maanden oud).
Heeft er iemand ervaring met de RMA gewoonten van huawei? Termijn voor reparatie..?

Stiekem hoop ik dat ze mij gewoon een nieuwe geven, maar dromen zijn meestal bedrog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:40

Wildfire

Joy to the world!

wieland99 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:34:
Hij lag op tafel en werkte 10 min ervoor nog perfect, toen ik hem terug oppakte deed hij opeens niets meer.. Geen boot, geen hard reset, geen reactie op voedingskabel... opeens was het een baksteen :p

Heeft er iemand ervaring met de RMA gewoonten van huawei? Termijn voor reparatie..?

Stiekem hoop ik dat ze mij gewoon een nieuwe geven, maar dromen zijn meestal bedrog :p
Destijds niet voor de VIP Garantie service geregistreerd via Dr. Mobile? Drie jaar garantie, drie dagen repair service en pick up & return service.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 07-06-2017 19:54 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:52
wieland99 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:34:

de 6p is toch niet meer verkrijgbaar?
misschien geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 07:41
Niet beschikbaar om te kopen, maar ze hebben nog wel (mogelijk refurbished) toestellen die voor vervanging gebruikt worden. Als het goed is krijg ik deze of volgende week ook een vervangend toestel ivm batterijproblemen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 13:50
Net een nexus 6p van een tweaker overgenomen. Het eerste dat opvalt is de korte accuduur, van 6:30 's ochtend opgeladen tot max 4 uur 's middags, bij intensief gebruik veel minder (< 6 uur). Sindsdien heb ik de pure nexus rom erop gezet en vooral daarna Franco kernel geflasht. Hier zit een app bij in de play store (voor 4.20 euro) waarmee je een aantal dingen kunt aanpassen, met name CPU en GPU snelheden. Franco heeft een balanced profiel waardoor je aanzienlijk minder stroom gebruikt en mijn gebruikservaring is er niet anders door. Inmiddels hoef ik pas 's avonds weer op te laden, ongeveer 4 uur accuduur meer. Dit is natuurlijk een slordige test want de ene dag is de andere niet.

Nu heb ik met de app 'easy DPI changer' de telefoon teruggezet naar 1080x1920 bij 440 dpi. Ik zie totaal geen verschil! Daarbij moet ik wel zeggen dat ik geen filmpjes kijk, geen social media dingen doe en geen spellen speel. Ik ben bijna op 100%, ben benieuwd wat de telefoon vandaag gaat doen. Ook naptime geinstaleerd die de doze status forceert zodat apps op de telefoon niet steeds wakker worden bij bewegingen.
Wordt vervolgd, gewoon eens kijken wat er mogelijk is, tegenover wat ik prettig vind als gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 13:06

westergas

rikkie_pc

Grudgie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:29:
Zijn er mensen die Pure Nexus hebben?
Zit te denken om ook die ROM te gaan flashen. Alleen is het wel aantal jaartjes geleden dat ik heb geflashed.

Hoe kan ik het beste deze ROM flashen? :)
http://bfy.tw/CFWY

1e resultaat. Staat allemaal keurig in het topic beschreven.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-06 16:03
Wildfire schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:52:
[...]

Destijds niet voor de VIP Garantie service geregistreerd via Dr. Mobile? Drie jaar garantie, drie dagen repair service en pick up & return service.
Ik woon in België en had eigenlijk nog nooit gehoord van een VIP Garantie service..
Misschien wordt dat zelfs hier niet aangeboden? Of moet je rechtstreeks bij huawei kopen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-06 19:13

BeToBe

Privacy jurist

tw_gotcha schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 07:43:
(...)
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik geen filmpjes kijk, geen social media dingen doe en geen spellen speel.
(...)
Wat doe je dan wel met je telefoon? :P

Ik heb zelf ook een custom rom en kernel geïnstalleerd en ik merk echt een aanzienlijke verbetering in accuduur. 'easy DPI changer' kende ik niet en ga ik vanavond installeren. Ben benieuwd of dat nog effect heeft. Bedankt voor de tip!

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb zojuist ook contact met Google gehad voor mijn accuproblemen. Ik heb een nieuwe kunnen bestellen en mag mijn oude opsturen, zodra de nieuwe binnen is. Het ging erg gemakkelijk. Nou fingers crossed dat de nieuwe geen problemen heeft!

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 13:50
BeToBe schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:21:
[...]

Wat doe je dan wel met je telefoon? :P

Ik heb zelf ook een custom rom en kernel geïnstalleerd en ik merk echt een aanzienlijke verbetering in accuduur. 'easy DPI changer' kende ik niet en ga ik vanavond installeren. Ben benieuwd of dat nog effect heeft. Bedankt voor de tip!
:) Vooral internet, email, agenda, whatsapp en een enkele keer bellen. En veel boeken lezen.

Ik had deze ochtend veel vergaderingen en relatief weining gebruik maar heb in de afgelopen 5 uur maar 16% verbruikt .... ziet er goed uit.

Weet iemand een manier om te testen hoe lang de batterij meegaat, een benchmark mischien en die dan in een loop draaien of zo? Dan kan ik echt vergelijken...
Ik bedoel een benchmark die niet op gamen gebasseerd is maar op "normaal gebruik", wat dat dan ook is. geekbench 4?

Edit: een maal geekbench 4 draaien kost ongeveer 4.5-5% batterij vermogen.

[ Voor 10% gewijzigd door tw_gotcha op 08-06-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Heb hetzelfde proces doorlopen als @MightyMauz (zie paar posts eerder) en heb mijn vervangende telefoon nu een week. Kwam ook volledig nieuw in de doos, met Android 6 nog erop. Kreeg wel meteen een rood knipperend LEDje toen ik hem aan de oplader hing, dus was bang dat ie al kapot was, maar na enkele minuten begon hij toch normaal op te laden. Waarschijnlijk zo lang ergens in een warenhuis gelegen dat de batterij helemaal ontladen was.
Meteen helemaal door-geüpdate naar de laatste Android versie + patches en in gebruik genomen.
Tot nu toe geen uitvallers gehad, heb zelfs een keer tot 1% kunnen doorgaan voordat ik hem aan de oplader hing (ben nog niet zo ver gegaan dat ie ook echt uitschakelt door lege batterij).
Heb meteen de app AccuBattery erop gezet en die rapporteert een geschatte capaciteit van >100% van de fabriekscapaciteit.
Ik doe nu ook zo weinig mogelijk helemaal tot 100% opladen (en 's nachts eraan te laten hangen) maar meestal rond de 80% of 90%, schijnt beter voor de accu te zijn.
Met een uur naar werk navigeren met Maps was ik eerst 50-60% kwijt, en nu nog maar 20-30% _/-\o_

Ik zie wel dat mijn terugstuurpakketje (via UPS) al sinds zaterdag ergens stil ligt. Google verwacht de telefoon binnen 2 weken, dus ik hoop dat hier binnenkort eens wat gaat bewegen.

[ Voor 11% gewijzigd door striner op 08-06-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

MightyMauz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:11:
Ik heb zojuist ook contact met Google gehad voor mijn accuproblemen. Ik heb een nieuwe kunnen bestellen en mag mijn oude opsturen, zodra de nieuwe binnen is. Het ging erg gemakkelijk. Nou fingers crossed dat de nieuwe geen problemen heeft!
Hoe heb je contact met Google gehad, wil ze ook benaderen vanwege batterijdrain op mijn Nexus 6P, maar kan niet echt iets vinden behalve het forum ??

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
striner schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:57:
Zie deze post voor contact met Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Hmtsjmftsch schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:53:
[...]

Yep, inderdaad zo ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Hmtsjmftsch schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:53:
[...]

Thx, ga t ook maar eens proberen, kijken wat ze zeggen !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Gisteren aangevraagd en vandaag al het vervangend toestel binnnengekregen! Hij ziet er nieuw uit, kwam uit een gesloten originele doos en kan geen krasjes ontdekken. Productiedatum is November 2015, hetzelfde als mijn origneel.

Nu Purenexus installeren en dan de komende dagen eens zien of deze accu beter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02
Na vandaag de zoveelste battery drain, ook op bovengenoemde manier contact gezocht met Google. Inmiddels ook een vervangend toestel kunnen bestellen met hulp van een uiterst vriendelijke dame.
Hopelijk komt hij snel en heeft het vervangende toestel de issues niet, want ik ben eigenlijk nog nooit zo content geweest met een telefoon!

(toevoeging)
Wel lekker voor de nerd in mij; op het RMA formulier wordt de telefoon nog lekker Angler genoemd ipv Nexus 6p >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Gugger op 13-06-2017 15:38 ]

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakaria89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 13:13
Ik heb helaas het bekende boot loop issue. Telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Sterker nog, kan het moment niet eens in recovery modus komen. Ik zal de telefoon terugsturen naar CoolBlue en omruilen voor een S8 met wat bijbetaling.

Ik ga de device supererg missen... Ben fan van stock android en dat in combinatie met het prachtige qhd scherm en camera die uitstekende fotos maken in minder licht. :'( :'( :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Zakaria89 op 14-06-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EduardH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-12-2021
Ook mijn 6P is vanavond in de boot loop terechtgekomen. Witte Google logo verschijnt, verdwijnt even en komt opnieuw tevoorschijn. Bootloader kan ik in, maar in Recovery Mode booten werkt niet. Zelfs uitzetten wil ie niet, gaat ie gewoon weer door met z'n loop.

Bij de Google Store gekocht in februari 2016, dus ik vrees dat ik geen garantie meer heb. Morgen maar even kijken wat voor mogelijkheden ik heb voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 14:08
EduardH schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 01:13:
Bij de Google Store gekocht in februari 2016, dus ik vrees dat ik geen garantie meer heb. Morgen maar even kijken wat voor mogelijkheden ik heb voor reparatie.
Je hebt gewoon recht op 2 jaar garantie, daar val je ruim binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EduardH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-12-2021
Gillonde schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:27:
[...]

Je hebt gewoon recht op 2 jaar garantie, daar val je ruim binnen.
Ja, heb ze vanochtend gebeld en net RMA opgestuurd. Krijg gratis een nieuwe opgestuurd. Dat moet je ze dan wel nageven, de service van Google op dit gebied was uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Vraagje voor diegenen die een vervangend toestel kregen en hun oude terug hebben gestuurd; hebben jullie alle oude accessoires ook terug gestuurd? Ik heb de originele oordopjes volgens mij niet eens meer en de datakabel ook niet. Ik kan de nieuwe mee terug sturen natuurlijk, maar als het niet nodig is, dan hou ik ze liever 😀

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 16:15
Gugger schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:51:
Vraagje voor diegenen die een vervangend toestel kregen en hun oude terug hebben gestuurd; hebben jullie alle oude accessoires ook terug gestuurd? Ik heb de originele oordopjes volgens mij niet eens meer en de datakabel ook niet. Ik kan de nieuwe mee terug sturen natuurlijk, maar als het niet nodig is, dan hou ik ze liever 😀
Ik heb geen enkele accessoire meegestuurd, heb de screenprotector wel laten zitten. Ik heb hier verder geen problemen mee gehad en kreeg een refurbished model van hun terug zonder screenprotector (uiteraard), zonder accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Ik heb m pas opgestuurd toen ik mijn nieuwe al binnen had. Ik heb gewoon de accessoires die ze mij hebben geleverd, meteen weer teruggestuurd met mijn oude telefoon. Want ik had zo ook niet de originele lader bij de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Cobiwan op 19-06-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Nieuwe (tenminste, hij lijkt nieuw) 6p inmiddels ontvangen en oude terug gestuurd, gelukkig toch oude accessoires terug kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:24
Heeft iemand enig idee waar ik dit kan aanpassen? Ik bedoel de tekst die in het balkje onder de klok op het lock screen. Ik heb de tekst logischerwijs ooit zelf ingesteld, maar krijg het nu met geen mogelijkheid meer gevonden...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24384943/2017-06-25%2009.17.52.png

Ik gebruik NOVA Launcher, mocht dat uitmaken.

(Bovenstaande kan volgens mij niet aangepast worden via de 'informatie bij nood' die je via de standaard instellingen kunt vinden, dat is dit scherm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@_pix Instellingen > Beveiliging > Schermvergrendeling, tandwieltje klikken en dan Bericht schermvergr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:24
J0YR1D3R schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:37:
@_pix Instellingen > Beveiliging > Schermvergrendeling, tandwieltje klikken en dan Bericht schermvergr.
Omg. Dank _/-\o_
Wat slecht. Google leidde me steeds naar een soortgelijke oplossing, maar daar zat deze functie nog niet onder het tandwieltje (gewoon in het menu erboven dus) en daar kon ik dus niets mee. Dacht dat ik iets miste ivm een launcher ofzo, maar het menu is natuurlijk gewoon aangepast bij een nieuwe androidversie oid. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door _pix op 25-06-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
Voor de mensen die de Nexus6P via de vip service van Huawei-dynafix hebben laten repareren vanwege accuprobleem? Hoe lang heeft het geduurd? Wil mijn 6P graag meenemen op vakantie maar als het lang duurt het ik toch maar even wachten tot na mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-06 09:38
Ik heb mijn Nexus 6P ook maar aangemeld voor een RMA bij Google want het is momenteel echt niet meer te doen qua uitvallen van de accu... Hopelijk krijg ik ook een nieuwe/nette refurb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:27

pinda powerrr

Slow down...

Wat is erg in jullie ogen?
Net even gekeken en doe nu ongeveer 3 uur aan schermtijd, dit was (toen hij nieuw was) 4,5 uur. Mijne komt ook bij Google vandaan, nu een jaar oud.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
pinda powerrr schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:39:
Wat is erg in jullie ogen?
Net even gekeken en doe nu ongeveer 3 uur aan schermtijd, dit was (toen hij nieuw was) 4,5 uur. Mijne komt ook bij Google vandaan, nu een jaar oud.
Mijne viel uit op 15%. Dat zou op zich niet heel erg zijn, maar hij bleef dus soms 2 uur op 15% staan en viel dan uit. Hierdoor was het onduidelijk hoeveel batterijduur er nog echt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik mag in m'n handjes knijpen als ik de 1,5 a 2 uur SOT haal. Het irritantste is dat ik er niet vanuit kan gaan dat mijn telefoon het blijft doen. Zeer regelmatig gaat hij al uit bij 40% resterende batterij tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
SkyThes schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:15:
[...]

Ik mag in m'n handjes knijpen als ik de 1,5 a 2 uur SOT haal. Het irritantste is dat ik er niet vanuit kan gaan dat mijn telefoon het blijft doen. Zeer regelmatig gaat hij al uit bij 40% resterende batterij tijd...
Ik haal deze SOT ook, maar de telefoon schakelt niet uit bij bepaalde percentages. En deze SOT is al sinds het begin.
Oftewel geen reden om nu gauw nog te RMA'en.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
1,5 a 2 uur SOT en dan ook nog onverwacht uitvallen is niet normaal. Ik zou eerst een beetje research doen of er geen andere problemen zijn (apps die drainen o.i.d.) en anders terug sturen naar google. Ik had hier zelf ook problemen mee en heb zonder problemen een vervangend toestel gekregen. Volgens accu battery nu een SOT van 6 uur en weer helemaal tevreden met mijn 6p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:43:
1,5 a 2 uur SOT en dan ook nog onverwacht uitvallen is niet normaal. Ik zou eerst een beetje research doen of er geen andere problemen zijn (apps die drainen o.i.d.) en anders terug sturen naar google. Ik had hier zelf ook problemen mee en heb zonder problemen een vervangend toestel gekregen. Volgens accu battery nu een SOT van 6 uur en weer helemaal tevreden met mijn 6p. :)
Research heb ik uiteraard gedaan maar dat leverde niks op. Zojuist van Google te horen gekregen dat de vervangende 6P onderweg is. _/-\o_

Normaliter begrijp ik dat accu's slechter worden en vaak was dat een goed excuus om over te schakelen op een nieuwer model. Er is op dit momenteel echter niks op de markt wat mij enthousiast maakt om een nieuwe telefoon aan te schaffen en het onverwachts uitvallen van je telefoon midden op de dag is bloed irritant. Heb nu standaard een powerbank bij mij om hem te reanimeren als het weer zo ver is. 8)7

De 6P blijft gewoon een prima toestel dus hoop met de refurb er nog een flinke tijd van te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:43:
Maar had jij ook uitval of niet?
Ik heb geen uitval, maar zou wel eens willen kijken of een ander exemplaar mij meer SOT oplevert dan 1-2 uur. Verder heb ik geen gekke apps draaien en mn geen Facebook en facebook messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Marbo schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:53:
Voor de mensen die de Nexus6P via de vip service van Huawei-dynafix hebben laten repareren vanwege accuprobleem? Hoe lang heeft het geduurd? Wil mijn 6P graag meenemen op vakantie maar als het lang duurt het ik toch maar even wachten tot na mijn vakantie.
Heeft bij mij ongeveer 4 werkdagen geduurd. Heb wel verhalen gehoord dat het langer duurde i.v.m. missende onderdelen. Mocht je binnen 2 weken op vakantie gaan, zou ik even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Megupe schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:54:
[...]

Maar had jij ook uitval of niet?
Ik heb geen uitval, maar zou wel eens willen kijken of een ander exemplaar mij meer SOT oplevert dan 1-2 uur. Verder heb ik geen gekke apps draaien en mn geen Facebook en facebook messenger.
Ja, eerst alleen sterk verminderde SOT, en wat later ook plotseling uitvallen terwijl de telefoon aangaf dat de accu nog voor 10-50% opgeladen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Weet iemand hier misschien een oplossing voor mijn probleem, ik krijg sinds een week of 2 geen herinneringen meer vanuit mijn agenda, maakt niet uit hoelang van te voren ik ze in stel, 15 min/30 min, ik zie geen herinnering verschijnen, hebben jullie enig idee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:55:
[...]

Ja, eerst alleen sterk verminderde SOT, en wat later ook plotseling uitvallen terwijl de telefoon aangaf dat de accu nog voor 10-50% opgeladen was.
Ik zit dus te twijfelen of ik mijne ook voor RMA moet opsturen, want mijn SOT is wel drama, maar dat is al consequent sinds het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

robotjoek schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:45:
Weet iemand hier misschien een oplossing voor mijn probleem, ik krijg sinds een week of 2 geen herinneringen meer vanuit mijn agenda, maakt niet uit hoelang van te voren ik ze in stel, 15 min/30 min, ik zie geen herinnering verschijnen, hebben jullie enig idee ??
Je zou eens kunnen checken of de notificaties niet per ongeluk zijn uitgezet. Bij 'app info' heb je een kopje notificaties. Hier kun je checken of de app rechten heeft om notificaties te tonen.

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Thx voor je hulp, alle machtigingen staan aan, en meldingen staan ook gewoon aan, nog andere tips ?
Turbo Timmeh schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:51:
[...]

Je zou eens kunnen checken of de notificaties niet per ongeluk zijn uitgezet. Bij 'app info' heb je een kopje notificaties. Hier kun je checken of de app rechten heeft om notificaties te tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Voor de mensen die over slechte SOT rapporteren: probeer de app AccuBattery en kijk wat die na een aantal laadcycli vermeldt wat je battery health is aan de hand van de ontladingssnelheid.
Ik kwam ook echt niet aan de 2u SOT, maar daarbuiten ging hij ook gewoon razensnel leeg, terwijl het in mijn geheugen in het begin beter was.
AccuBattery rapporteerde net iets meer dan 50% health, wat volgens mij komt door structureel iedere nacht aan de oplader te laten hangen.
Ik volg nu het advies van de app op en laat hem meestal maar tot rond of net iets voorbij de 80% opladen om slijtage te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik heb mijn nieuwe Nexus 6P ook binnen van Google. Ziet er serieus echt gloednieuw uit dus vraag me af of het uberhaupt wel een refurb is 8)

Wel echt topservice moet ik zeggen! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
Saturate schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Heeft bij mij ongeveer 4 werkdagen geduurd. Heb wel verhalen gehoord dat het langer duurde i.v.m. missende onderdelen. Mocht je binnen 2 weken op vakantie gaan, zou ik even wachten.
Dank ik had het erop gewaagd. Dinsdag is de telefoon opgehaald, en straks, over half uurtje, wordt ie alweer gebracht. Heel snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
striner schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:15:
Voor de mensen die over slechte SOT rapporteren: probeer de app AccuBattery en kijk wat die na een aantal laadcycli vermeldt wat je battery health is aan de hand van de ontladingssnelheid.
Ik kwam ook echt niet aan de 2u SOT, maar daarbuiten ging hij ook gewoon razensnel leeg, terwijl het in mijn geheugen in het begin beter was.
AccuBattery rapporteerde net iets meer dan 50% health, wat volgens mij komt door structureel iedere nacht aan de oplader te laten hangen.
Ik volg nu het advies van de app op en laat hem meestal maar tot rond of net iets voorbij de 80% opladen om slijtage te verminderen.
Second that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 23:26
accubattery geeft bij mij 68% health. Wat is een beetje het niveau of reden dat jullie terug sturen naar google voor vervanging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 13:06

westergas

rikkie_pc

pc01 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:59:
accubattery geeft bij mij 68% health. Wat is een beetje het niveau of reden dat jullie terug sturen naar google voor vervanging ?
Bij mij na 1 jaar behoorlijk intensief gebruik (spelletjes, 100% screen bright) nog 81%
68% is wel wat laag dan. Hoe lang heb je hem al?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Hij is een jaar oud. Zit ook ineens grote kras op t scherm; een refurb zou me dus niet slecht uitkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik zit op dit moment op 83%. Toch moet ik de accu regelmatig tussentijds laden anders haal ik de dag niet,
Verder is de netwerkontvangst maar ca. 50% terwijl mijn oude Jiayu S3 nog steeds 100% scoort.
Ook klagen diverse mensen dat zij mij slecht kunnen verstaan.
Vanaf februari 2016 heb ik hem in gebruik en hij draait op dit moment op 8.0 beta.
Ben aan het overwegen toch maar gebruik t gaan maken van de VIP service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
is er nog een verschil tussen terug sturen via de vip service of de google store ? Ik heb zelf in de google store gekocht,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
pc01 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:59:
Hoofdreden dat ik hem terugstuurde was het bekende uitvalprobleem waar hij onder de 20% op ieder gegeven moment zichzelf uitschakelt.
Rond de tijd dat ik dat probleem echt zat was heb ik ook AccuBattery geïnstalleerd, en hij gaf 53% ofzoiets aan. Ik kwam ook echt de dag niet meer rond zonder een of meerdere keren op te laden, zelfs als ik nauwelijks het scherm had aangehad. Ik gebruik mijn telefoon dan ook intensief (2 keer 1+ uur navigeren per dag voor werk) en had hem zowel op werk als 's nachts aan de lader, dus die zal wel snel versleten zijn.
Dat de batterij erg slecht was qua capaciteit was dus mooi meegenomen voor het opsturen met uitvalprobleem.
pc01 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:25:
is er nog een verschil tussen terug sturen via de vip service of de google store ? Ik heb zelf in de google store gekocht,
Google store is voor als je hem ook bij Google hebt gekocht, vip service voor als je hem ergens in een (online) winkel hebt gekocht. Je zal dus contact moeten opnemen met Google.

Overigens bij ontvangst nieuwe 6P meteen AccuBattery erop gezet, en die geeft nu 103% aan d:)b
Eens kijken hoe lang dat duurt. Ik hou hem iig niet meer 's nachts de hele nacht aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
pc01 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:25:
Dat heb je dan goed gedaan. Die hebben goede service. Gewoon ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Ik kan trouwens de Apple music app niet downloaden. Jullie wel? Zou dat aan android O liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Gotez schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:46:
Ik kan trouwens de Apple music app niet downloaden. Jullie wel? Zou dat aan android O liggen?
Dat heb je wel als je een DP draait natuurlijk, apps die niet werken en bugs horen er dan een beetje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Anoniem: 315662 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 01:25:
[...]

Dat heb je wel als je een DP draait natuurlijk, apps die niet werken en bugs horen er dan een beetje bij.
Dat snap.ik. Was alleen benieuwd of het aan de 6p of android beta ligt dat ik de app niet eens kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauric
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-12-2020
Man dit valt me toch een beetje tegen. M'n 2e Nexus 6p begint nu ook uit te vallen op 15%... Gaan dus zo'n 9 maanden mee per toestel en dat betekent dat de volgende accu buiten de garantie gaat vallen....

Morgen maar even kijken wat ze gaan doen qua reparatie bij de Coolblue. Vorige keer was dit overigens uitstekend geregeld, maar ik denk niet dat ik nog een 6P wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Hmmm, ondanks dat ik regelmatig SOT's van 1,5-2 uur heb, blijkt dat mijn N6P (die ik sinds nov 2015 heb) nog een batteryhealth van 88% te hebben. En dan laad ik hem elke avond tot 100% op voor het slapen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Ik heb vandaag mijn 6P ook maar teruggebracht naar de mediamarkt voor reparatie. Bekende probleem met slechte SOT en random uitvallen vanaf iets willekeurigs onder de 40%. Was helaas vergeten na aankoop te registreren voor Huawei Vipservice. Ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ga zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derfischmeister
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 05:50
Gisteren avond tijdens het spelen van een game het welbekende bootloop issue gekregen. Recovery modus kwam ik ook niet meer in :(. Vanmorgen Coolblue gebeld en zojuist de Nexus opgestuurd. Ik heb 'm al sinds november 2015. Nooit problemen mee gehad. Ben benieuwd in hoeverre ze 'm repareren of een nieuwe opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
urf schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:21:
Ik heb vandaag mijn 6P ook maar teruggebracht naar de mediamarkt voor reparatie. Bekende probleem met slechte SOT en random uitvallen vanaf iets willekeurigs onder de 40%. Was helaas vergeten na aankoop te registreren voor Huawei Vipservice. Ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ga zijn....
Ik had de service ook niet en was 'm via Coolblue 2 weken kwijt. Kreeg wel een compleet nieuw toestel er voor terug. Net als een nieuwe screenprotector, ter vervanging van degene die er al op zat. Top service van Coolblue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKroondijk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 13:47
Mijn Nexus 6p met de bekende accu problemen opgestuurd naar Dr Mobile op 27 juni. Op 30 juni kreeg ik bericht dat er een "specifiek onderdeel" niet op voorraad was. Sindsdien niks meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
JKroondijk schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:33:
Mijn Nexus 6p met de bekende accu problemen opgestuurd naar Dr Mobile op 27 juni. Op 30 juni kreeg ik bericht dat er een "specifiek onderdeel" niet op voorraad was. Sindsdien niks meer van gehoord.
Ik had om de zoveel dagen toch echt wel aan de telefoon gehangen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKroondijk
GroeneThee schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:07:
[...]

Ik had om de zoveel dagen toch echt wel aan de telefoon gehangen hoor.
Had ze eerder wel gemaild. Geen reactie.
Inmiddels wel gebeld, ze zouden het nakijken en het antwoord mailen. Maar nog niks van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:41
Vandaag gaat ook mijn toestel de deur uit ter reparatie vanwege het accuprobleem. Ben benieuwd hoe snel ik hem terug heb.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKroondijk
Inmiddels weer meerdere keren gebeld met Dr. Mobile.
Het onderdeel is nog steeds niet op voorraad en ze kunnen geen enkele indicatie geven hoe lang het nog duurt. Meerdere keren gevraagd om het na te vragen, om dit na te vragen rekenen ze 48 uur vanaf het belmoment. Maar ook na deze termijn geen enkele reactie. Hierop weer bellen levert ook niks op behalve wederom een uitleg dat ze geen enkel benul hebben...

Mocht je dus twijfelen om (voor de vakantie) de telefoon naar Dr. Mobile/Dynafix op te sturen. Hou er dan rekening mee dat het best een maand kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 10:38

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Mijn mobiel is sinds gister aangekomen bij Dr Mobile, staat er nu opeens dat hem om een charger gaan ipv mijn mobiel... Iemand hier bekend mee?

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Broodje_Aap schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:56:
Mijn mobiel is sinds gister aangekomen bij Dr Mobile, staat er nu opeens dat hem om een charger gaan ipv mijn mobiel... Iemand hier bekend mee?
Hier hetzelfde, wel al gebeld en dit is een fout bij registreren.

Beter nieuws is wel dat mijn toestel morgenochtend alweer terug is. Twee dagen kwijt geweest in totaal, prima service!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Slaapje schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:29:
[...]

Beter nieuws is wel dat mijn toestel morgenochtend alweer terug is. Twee dagen kwijt geweest in totaal, prima service!
Aha, ik vind het namelijk al zo haar dat het ineens om een charger ging in plaats van mijn mobiel... Overigens kreeg ik de melding dat een specifiek onderdeel naar hun opweg is om de reparatie te voltooien, hoop dat ze dit snel doen, zodat ik ook maar eens mijn batterij kan gaan checken, voordat ik hem weer opnieuw kan sturen...

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKroondijk
Slaapje schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:29:
[...]

Oh het kan dus wel snel... Dat ging dan niet om het bekende accu probleem neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
JKroondijk schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:42:
[...]

Oh het kan dus wel snel... Dat ging dan niet om het bekende accu probleem neem ik aan?
Jawel, nieuwe accu zit erin, nieuw scherm en nieuwe strook achterop waar de camera zit (geen idee waarom ze meer hebben gedaan dan alleen de accu).

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKroondijk
Slaapje schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:44:
[...]

Jawel, nieuwe accu zit erin, nieuw scherm en nieuwe strook achterop waar de camera zit (geen idee waarom ze meer hebben gedaan dan alleen de accu).
Raar verhaal. Net gebeld. Mevrouw aan de lijn kon mij niet vertellen waarom ik nog steeds moet wachten en jij wel geholpen bent. Zowel ik als bij de medewerker kennen jou natuurlijk niet persoonlijk dus we konden geen gegevens er bij pakken. Ze zei dat het waarschijnlijk gaat om een andere kleur Nexus. Ik heb de zwarte maar eerlijk gezegd lijkt het mij niet dat een ander kleur telefoon leidt tot een andere accu...

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Heb hier in het topic wel vaker gelezen dat ook het scherm vervangen wordt. Geen idee of dat komt doordat ze niet los van elkaar te vervangen zijn zonder de boel te slopen of dat er misschien problemen zijn met schermen die zorgen voor issues met de accu. Als het maar weer werkt straks toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Kan ook niet zeggen dat ik we rouwig om ben. Gezien de ouderdom zaten er toch al wel wat krasjes e.d op.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 14:08
Mijn 6p is sinds gistermiddag ook onderweg naar coolblue voor reparatie van het bekende batterijprobleem.
urf schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:02:
Heb hier in het topic wel vaker gelezen dat ook het scherm vervangen wordt. Geen idee of dat komt doordat ze niet los van elkaar te vervangen zijn zonder de boel te slopen of dat er misschien problemen zijn met schermen die zorgen voor issues met de accu. Als het maar weer werkt straks toch? :)
Als je naar stap 5 van de ifixit teardown kijkt lijkt het lastig om de telefoon te openen zonder aan het scherm of aan het stuk glas op de achterkant te komen. Ze zullen af en toe wel een scherm beschadigen, of ze nemen altijd een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Ik heb vandaag weer op kunnen halen: softwareupdate uitgevoerd en geen fout geconstateerd....

Had uiteraard al de laatste software voor het opsturen en ook al factory reset geprobeerd. Ook verteld bij wegbrengen, maar is kennelijk niets mee gedaan. Wilde hem ook niet direct opnieuw opsturen, ik moest eerst maar eens kijken of het nu opgelost was.

Volgende week waarschijnlijk weer terug dus, schiet lekker op dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Gisteren is mijn 6p opgehaald door drmobile VIP service ivm problemen batterij, netwerkdekking en slechte audio. Ben benieuwd wanneer hij weer terugkomt. Informatie door drmobile tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-06 19:13

BeToBe

Privacy jurist

Meer mensen van wie de oplader stuk is? Vorige week is de standaard lader die geleverd kwam kapot gegaan. Wat ik ook probeer, hij laadt mijn telefoon niet meer op. Kan niet testen of het aan de lader of de kabel ligt, aangezien ik geen usb-c naar usb-c kabel heb (of een apparaat waar de usb-c kabel in kan). Het ligt in ieder geval niet aan m'n telefoon, aangezien een andere lader + kabel het perfect doet. Telefoon (en dus lader) is nog maar een jaartje oud..

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:52

CSB

:D

Ik heb sinds vandaag het infameuse bootloop issue: mijn 6P viel plots uit bij het browsen van een website en bleef daarna het Google logo laten zien. Nu heb ik op XDA een custom boot.img gevonden die 4 van de 8 cores disabled, waardoor de 6P het weer doet, zij het met uiteraard flinke vertraging.
Hier te vinden overigens: https://forum.xda-develop...tloop-death-blod-t3640279

Nu heb ik op de site van Huawei gecheck of ik nog warranty heb, en die heb ik. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 19-06 22:11
@CSB uit nieuwsgierigheid: wat gebeurt er als je weer opnieuw flashed en de 'gewone' bootloader gebruikt? Of is dit echt een hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Die gedachte had ik ook. ;) Helaas, dan werkt het dus niet meer. Ik ga er dus vanuit dat het echt een verotte core is in mijn device. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Krijgen jullie overigens updates van je mobiel? Ik de enige melding die bij de track & trace code staat is "Wachten op ontvangst van toestel". Ook de laatste update per mail was van 18 juli. Niets over statussen zoals reparatie intern of dat soort dingen... Ik heb het gevoel dat mijn mobiel gewoon ergens op een stapel stof ligt te happen... Gister nog contact opgenomen met ze, enige wat ze konden zeggen was "dat hij in behandeling is, maar wanneer die klaar is weten ze niet.". Ook als ik bij het reparatieproduct kijk is dat niet mijn Nexus 6P maar "Huawei Charger". Hier heb ik ook al naar bericht, dit zou veranderd moeten zijn, nou mooi niet dus... Lekker dit allemaal. Iemand anders dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Zojuist mijn toestel aangemeld bij drmobile.eu. Ben benieuwd Of en hoe ze dit gaan repareren. Als ik het issue zo interpreteer is er gewoon één van de BIG Cores defect. Het probleem trad bij mij spontaan op, dus niet na een software update vanuit Google, dus ik ga er vanuit dat het issue in de hardware zit.

Anyway, ik zal mijn toestel ff factory resetten en relocken, just in case. ;) Morgen halen ze hem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielt
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 17:58
Ook mijn Nexus gaat terug voor reparatie. Bij mij hetzelfde probleem als @celica2001. Eerst was het nog wel te doen, maar nu gaat de telefoon ontzettend snel leeg en soms zelfs uit bij 50% lading. Contact gehad met iemand van de Huawei en ze geven mij twee opties tot retour. 1. via Drmobile (niet geregistreerd voor VIP service helaas) 2. via de winkel waar de telefoon is aangekocht (in dit geval mobiel.nl). Heeft iemand ervaring met een toestel opsturen naar mobiel.nl? Beide zou ongeveer 2 weken in beslag nemen, aldus de servicemedewerker.

Toestel aangemeld voor reparatie bij Drmobile. Hopelijk is het hierna opgelost, want dat battery problem drives me nuts |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Nielt op 24-07-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Nielt schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:41:
Ook mijn Nexus gaat terug voor reparatie. Bij mij hetzelfde probleem als @celica2001. Eerst was het nog wel te doen, maar nu gaat de telefoon ontzettend snel leeg en soms zelfs uit bij 50% lading. Contact gehad met iemand van de Huawei en ze geven mij twee opties tot retour. 1. via Drmobile (niet geregistreerd voor VIP service helaas) 2. via de winkel waar de telefoon is aangekocht (in dit geval mobiel.nl). Heeft iemand ervaring met een toestel opsturen naar mobiel.nl? Beide zou ongeveer 2 weken in beslag nemen, aldus de servicemedewerker.

Toestel aangemeld voor reparatie bij Drmobile. Hopelijk is het hierna opgelost, want dat battery problem drives me nuts |:(
CSB schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:48:
Zojuist mijn toestel aangemeld bij drmobile.eu. Ben benieuwd Of en hoe ze dit gaan repareren. Als ik het issue zo interpreteer is er gewoon één van de BIG Cores defect. Het probleem trad bij mij spontaan op, dus niet na een software update vanuit Google, dus ik ga er vanuit dat het issue in de hardware zit.

Anyway, ik zal mijn toestel ff factory resetten en relocken, just in case. ;) Morgen halen ze hem op.
Ik zou graag op de hoogte gehouden willen worden, hoe de service bij jullie is, ook qua updates van het reparatieproces en hoe vlot (sloom) het reparatieproces bij jullie is.

Pagina: 1 ... 33 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's