Het ging bij mij vooral om het probleem dat hij uitviel rond de 20% en de 15%. Hij was woensdag opgehaald en vanmorgen al weer afgeleverd. In dat opzicht prima service!Kypo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:54:
[...]
Hier ook enorme batterij problemen, ik haal max 7 uur op een dag met 15% daarvan t scherm aan... Mag ik vragen hoe lang je m kwijt was?
Hoe willen ze dat je de Nexus 6p verpakt voor het ophalen; in de originele doos of maakt het niet uit? De originele verpakking heb ik een half jaar geleden weggegooid..Kiwi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:22:
[...]
Het ging bij mij vooral om het probleem dat hij uitviel rond de 20% en de 15%. Hij was woensdag opgehaald en vanmorgen al weer afgeleverd. In dat opzicht prima service!
Ze zeggen juist niet in de originele verpakking dus dat gaat helemaal goed komen.
Mijn telefoon was ik een week kwijt, kreeg een "nieuwe" terug (productiedatum december 2015). Had em opgestuurd omdat hij snel leegliep en warm werd, maar lijkt er op dat het met deze niet veel beter is. Nog genoeg uit te zoeken dus helaas. Net batterij calibratiegegevens weggegooid, kijken hoe hij er na een keer of 4 volledig ontladen over denkt.
Mijn telefoon was ik een week kwijt, kreeg een "nieuwe" terug (productiedatum december 2015). Had em opgestuurd omdat hij snel leegliep en warm werd, maar lijkt er op dat het met deze niet veel beter is. Nog genoeg uit te zoeken dus helaas. Net batterij calibratiegegevens weggegooid, kijken hoe hij er na een keer of 4 volledig ontladen over denkt.
Ok, bedankt! Dan gaat het wat de verpakking betreft wel goed komen. Mijn 6P is van productiedatum 13 december 2015, dus als ze de mijne omruilen met een (refurbished?) 6P uit dezelfde periode zal dat niet veel verbeteren lijkt het. Ik wacht nog wel even met aanmelden.Camiel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:58:
Ze zeggen juist niet in de originele verpakking dus dat gaat helemaal goed komen.
Thnx voor je reactieKiwi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:22:
[...]
Het ging bij mij vooral om het probleem dat hij uitviel rond de 20% en de 15%. Hij was woensdag opgehaald en vanmorgen al weer afgeleverd. In dat opzicht prima service!

Dan ga ik volgende van het weekend maar eens een afspraak maken!
Houd er wel rekening mee dat het gaat om werkdagen (i.c.m. de Huawei VIP service). De koerier rijdt dus niet op zaterdag.Kypo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:55:
[...]
Thnx voor je reactieIk heb dat 15% verhaal ook
Altijd spannend om dan naar een lader te rennen
![]()
Dan ga ik volgende van het weekend maar eens een afspraak maken!
Ik heb ook een toestel van december 2015 gekregen, 18 december. Ik ga kijken of het daadwerkelijk beter is gewordenBitbull schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:25:
[...]
Ok, bedankt! Dan gaat het wat de verpakking betreft wel goed komen. Mijn 6P is van productiedatum 13 december 2015, dus als ze de mijne omruilen met een (refurbished?) 6P uit dezelfde periode zal dat niet veel verbeteren lijkt het. Ik wacht nog wel even met aanmelden.
Mijn retour is vandaag coolblue afgehandeld. Heb mijn oude niet retour gekregen (deze had ik ingeleverd los, geen accessoires erbij). Ik heb vandaag een nieuwe in doos meegekregen met alle accessoires erbij. Heb ik tenminste dubbele kabels.
Iemand enig idee waar je makkelijk te productiedatum kan achterhalen?
Bootloader starten (powerknop en volume down ingedrukt houden) en dan navigeren naar barcodes, daar staat productiedatum tussen.Seaofregrets schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:18:
Mijn retour is vandaag coolblue afgehandeld. Heb mijn oude niet retour gekregen (deze had ik ingeleverd los, geen accessoires erbij). Ik heb vandaag een nieuwe in doos meegekregen met alle accessoires erbij. Heb ik tenminste dubbele kabels.
Enige voordeel is dat de batterij niet al 600x opgeladen is.Bitbull schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:25:
[...]
Ok, bedankt! Dan gaat het wat de verpakking betreft wel goed komen. Mijn 6P is van productiedatum 13 december 2015, dus als ze de mijne omruilen met een (refurbished?) 6P uit dezelfde periode zal dat niet veel verbeteren lijkt het. Ik wacht nog wel even met aanmelden.
Ik had nog steeds een snel leeglopende telefoon, voornamelijk als ik op het mobiele netwerk zat, met wifi ging het wat beter.Kiwi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:36:
[...]
Houd er wel rekening mee dat het gaat om werkdagen (i.c.m. de Huawei VIP service). De koerier rijdt dus niet op zaterdag.
[...]
Ik heb ook een toestel van december 2015 gekregen, 18 december. Ik ga kijken of het daadwerkelijk beter is geworden
De grootste boosdoener lijkt de NlpWakeLock te zijn bij mijn telefoon en ik heb de Locatie op Batterijbesparing gezet en het lijkt er op dat ik nu 4u SOT wel moet gaan halen. Tussendoor even weer op normaal gezet en ik zag hem sneller leeglopen.
Mijn nieuwe is van 5 november 2015. Niet bepaald nieuw dus. Het kan ouder in ieder geval, geen idee hoe oud mijn ingeleverde was, hier heb ik helaas niet naar gekeken.Kiwi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:38:
[...]
Bootloader starten (powerknop en volume down ingedrukt houden) en dan navigeren naar barcodes, daar staat productiedatum tussen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik een nieuwe heb met alle accessoires nu dus dubbel. Batterij nieuw, in ieder geval niet honderden keren opgeladen. Scherm knoppen niet meer ingebrand. Natuurlijk ook geen gebruikssporen meer, ook wel leuk. Al waren die niet wereldschokkend.
Hopelijk werkt bij deze het kompas wel fatsoenlijk, die was bij de oude ook standaard 45 graden uit het lood en niet goed te krijgen, gebruikte het niet vaak dus heb het genegeerd. Achteraf gezien is het een van mijn fijnste, maar ook een van de meest dubieuze telefoons qua hardware kwaliteit. Scherm ingebrand, kompas defect, batterij ernstige problemen. Bluetooth verbinding was ook minder goed dan je zou wensen, maar was mee te leven.
[ Voor 46% gewijzigd door Seaofregrets op 07-04-2017 20:52 ]
Waar kan ik vinden van welke datum mijn toestel is
Ik heb problemen dat degene die ik bel zegt dat ik slecht te verstaan ben en mijn 4G ontvangst is ook maar matig.
Ik heb problemen dat degene die ik bel zegt dat ik slecht te verstaan ben en mijn 4G ontvangst is ook maar matig.
[ Voor 51% gewijzigd door celica2001 op 08-04-2017 15:48 ]
Zet je telefoon uit, daarna start je de bootloader d.m.v. het tegelijk indrukken van de powerknop en volume down. In de bootloader kies je d.m.v. je volume knoppen (boven en naar beneden) voor barcodes.celica2001 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:46:
Waar kan ik vinden van welke datum mijn toestel is
Ik heb het gevoel dat mijn oude toestel iets nieuwer was. Pure gok door de de serie code.
Mijn oude begon met CVH7N15C en mijn nieuwe met CVH7N15B
Iemand een idee hoe je nachtmodus inschakeld in Android 7.1.2 ?
Eerder kon je een app installeren en dan werd hij ingeschakeld bij system ui tuner maar dat werkt bij mij niet meer.
Eerder kon je een app installeren en dan werd hij ingeschakeld bij system ui tuner maar dat werkt bij mij niet meer.
Is er niet meer sinds 7.1.1ComTech schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:53:
Iemand een idee hoe je nachtmodus inschakeld in Android 7.1.2 ?
Ik zit op 7.1.1 *met* night mode. Purenexus rom.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
custom ROM misschienwestergas schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:42:
[...]
Ik zit op 7.1.1 *met* night mode. Purenexus rom.

Ook mijn Nexus 6P had het bekende batterij probleem. Heb hem opgestuurd naar Dr. Mobile (Huawei VIP). Vandaag bericht gekregen dat deze word omgeruild. Helaas hebben ze op dit moment geen toestellen op voorraad. Nog even wachten dus.
Ik ga er vanuit dat ik een refurbished 6P terug krijg. Of zijn er ook tweakers die een compleet nieuwe hebben ontvangen?
Ik ga er vanuit dat ik een refurbished 6P terug krijg. Of zijn er ook tweakers die een compleet nieuwe hebben ontvangen?
Was zelf helaas te laat met aanmelden via Huawei VIP service toen ik de telefoon had gekocht. Nu via Coolblue zelf op laten sturen en ze hebben mijn batterij blijkbaar vervangen. Kan 'm helaas niet ophalen aangezien ik op vakantie ben maar ben blij dat ik 'm zo weer terug heb.
Hoe check ik de "status" van mijn batterij?
De 'accu battery' app een paar dagen laten draaien geeft volgens mij redelijk accurate resultaten. Ik gebruik het zelf al een maandje of 2GroeneThee schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:13:
Was zelf helaas te laat met aanmelden via Huawei VIP service toen ik de telefoon had gekocht. Nu via Coolblue zelf op laten sturen en ze hebben mijn batterij blijkbaar vervangen. Kan 'm helaas niet ophalen aangezien ik op vakantie ben maar ben blij dat ik 'm zo weer terug heb.
Ik heb zojuist even gekeken naar de productie datum van mijn 6p. Dit is 6 juni 2016.
Ik herken 0 van alle problemen die hier genoemd worden, mijn telefoon werkt echt perfect, en de accu gaat voor alsnog (tot ie te vaak opgeladen is) iedere dag minimaal 4.5 uur screen on time mee. Ik heb zeer sterk het vermoeden dat huawei het productieproces heeft aangepast, of er is een batch slechte accu's gebruikt oid. Dit lazen we ook bij de pixel, toen heeft google iets veranderd aan de productie, volgensmij de microfoon.
Ik herken 0 van alle problemen die hier genoemd worden, mijn telefoon werkt echt perfect, en de accu gaat voor alsnog (tot ie te vaak opgeladen is) iedere dag minimaal 4.5 uur screen on time mee. Ik heb zeer sterk het vermoeden dat huawei het productieproces heeft aangepast, of er is een batch slechte accu's gebruikt oid. Dit lazen we ook bij de pixel, toen heeft google iets veranderd aan de productie, volgensmij de microfoon.
Die van mij wordt vrijdag opgehaald, ook vanwege het batterij issue. Is er ondertussen al weer voorraad? Anders kan ik mijzelf vast voorbereiden op een langere periode zonder de 6Pbloblub schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:33:
Ook mijn Nexus 6P had het bekende batterij probleem. Heb hem opgestuurd naar Dr. Mobile (Huawei VIP). Vandaag bericht gekregen dat deze word omgeruild. Helaas hebben ze op dit moment geen toestellen op voorraad. Nog even wachten dus.

Ik heb nog geen update gehad. Ze hebben ook geen indicatie over de levertijd.Saturate schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:38:
[...]
Die van mij wordt vrijdag opgehaald, ook vanwege het batterij issue. Is er ondertussen al weer voorraad? Anders kan ik mijzelf vast voorbereiden op een langere periode zonder de 6P
Dat is niet zo mooi. Die van mij is vandaag opgehaald met hetzelfde euvel. Soms viel telefoon al uit wanneer de batterij nog 45% was. Bij het opladen en opstarten ging hij dan ook vrolijk door met laden vanaf 45%.
Ik hoop toch begin volgende week een nieuwe te ontvangen (of reparatie natuurlijk).
Ik hoop toch begin volgende week een nieuwe te ontvangen (of reparatie natuurlijk).
Aan wie geven jullie je telefoon mee? Google of Huawei afhankelijk van waar je het hebt gekocht? Heb mijne in de Play Store gekocht, en ben bang dat als ik de mijne inlever, ik een "refurbished" model terugkrijg waar kans is dat dat issue nog steeds erin zit. Heb liever een nieuwe natuurlijk.
Ik heb mij destijds aangemeld bij de Huawei VIP service. Deze halen en brengen de telefoon ook. Heb de telefoon gekocht bij Ibood. Heb het daar eerst geprobeerd maar die adviseerden om contact op te nemen met de fabrikant, dus daar kwam ik ook niks mee verder. Loopt nu via de VIP service van Huawei.striner schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:40:
Aan wie geven jullie je telefoon mee? Google of Huawei afhankelijk van waar je het hebt gekocht? Heb mijne in de Play Store gekocht, en ben bang dat als ik de mijne inlever, ik een "refurbished" model terugkrijg waar kans is dat dat issue nog steeds erin zit. Heb liever een nieuwe natuurlijk.
Waar zie je de productiedatum? De mijne heb ik besteld in juni 2016, maar dat zegt nog niks over de productiedatum natuurlijk.Ruw ER schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:24:
Ik heb zojuist even gekeken naar de productie datum van mijn 6p. Dit is 6 juni 2016.
Afgelopen winter had ik in de kou, tijdens het hardlopen, ook last van het spontaan uitvallen issue. Echter haal ik qua SOT makkelijke 4+ uur (maar het is nu ook niet meer zo koud als in de winter).
Telefoon uitzetten, powerknop en volume down tegelijk indrukken, dan met de volume knoppen naar barcodes navigeren, op de powerknop drukken. 3e barcode ofzo staat de productiedatum onder.ralph075 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:37:
[...]
Waar zie je de productiedatum? De mijne heb ik besteld in juni 2016, maar dat zegt nog niks over de productiedatum natuurlijk.
Afgelopen winter had ik in de kou, tijdens het hardlopen, ook last van het spontaan uitvallen issue. Echter haal ik qua SOT makkelijke 4+ uur (maar het is nu ook niet meer zo koud als in de winter).
Volgens accubattery heb ik nog 2.5 uur SOT met 82%. Ik speel veel Clash of Clans wat erg veel batterij vreet. Heb me er al min of meer bij neer gelegd dat een telefoon 1 jaar mee gaat, alles langer dan dat is mooi mee genomen. Daarom geef ik ook niet veel meer uit dan ~€400
En telefoon gaat wel langer mee...westergas schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:33:
Volgens accubattery heb ik nog 2.5 uur SOT met 82%. Ik speel veel Clash of Clans wat erg veel batterij vreet. Heb me er al min of meer bij neer gelegd dat een telefoon 1 jaar mee gaat, alles langer dan dat is mooi mee genomen. Daarom geef ik ook niet veel meer uit dan ~€400
Misschien is het beter om van tevoren onderzoek te doen. 6P houdt het op een accu lading sowieso niet lang vol.
Of neem een telefoon met verwisselbare accu zoals de lg v20. Altijd een accu op zak hebben is dan super relaxed. Of neen iets als de lenovo p2, die heeft een enorm grote accu.westergas schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:33:
Ach wou een telefoon zonder irritante schil met een groot oled scherm. Ben nog steeds ziels gelukkig met de 6P, dat ie nou niet super lang met 1 lading doet soit. Zolang ik mijn spelletje niet speel heb ik meer dan genoeg SOT.
ben ook erg tevreden met mijn 6P, en vind een sot van 4-5 uur prima. Wel ga ik de volgende keer voor een telefoon welke een verwisselbare accu heeft. Dat blijft het onderdeel waardoor ik vaak eerder een nieuwe telefoon koop. Het is alleen erg lastig om de rest van het wensenlijstje te realiseren door deze eis. Maar overmorgen mijn 6P weer ophalen bij Coolblue...met een nieuwe accu erin. Dus die gaat het nog prima een jaar uit houden, daarna zien we wel weer verder.
Ik zie via de T&T dat mijn 6P wordt teruggestuurd, ik heb alleen geen bericht gekregen van wat ze hebben gevonden en wat voor acties ze hebben uitgevoerd om dit op te lossen.
Komt dit wellicht met een begeleidende brief?
Zaterdag mijn 6P opgehaald, heel nieuw toestel gekregen. Zat een screenprotector (met barst) op mijn oude en die heb ik dus ook vergoed gekregen van CoolBlue. Prima service zo!GroeneThee schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:39:
ben ook erg tevreden met mijn 6P, en vind een sot van 4-5 uur prima. Wel ga ik de volgende keer voor een telefoon welke een verwisselbare accu heeft. Dat blijft het onderdeel waardoor ik vaak eerder een nieuwe telefoon koop. Het is alleen erg lastig om de rest van het wensenlijstje te realiseren door deze eis. Maar overmorgen mijn 6P weer ophalen bij Coolblue...met een nieuwe accu erin. Dus die gaat het nog prima een jaar uit houden, daarna zien we wel weer verder.
Was misschien iets te ongeduldig, krijg nu onderstaande melding te zien:Saturate schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:43:
Ik zie via de T&T dat mijn 6P wordt teruggestuurd, ik heb alleen geen bericht gekregen van wat ze hebben gevonden en wat voor acties ze hebben uitgevoerd om dit op te lossen.
Servicehandeling: Onderdeel vervangen.
Betekent dit dat ik mijn toestel met een nieuwe accu retour krijg?
Ook die van mij is weer onderweg terug. Ik heb geen idee wat ze nu gedaan hebben. "Onderdeel vervangen" zie ik ook nergens staan.Saturate schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:19:
[...]
Was misschien iets te ongeduldig, krijg nu onderstaande melding te zien:
Servicehandeling: Onderdeel vervangen.
Betekent dit dat ik mijn toestel met een nieuwe accu retour krijg?
Ik hoop niet dat ze enkel een software reset gedaan hebben. Dit had ik zelf namelijk pas een stuk of 5x gedaan zonder dat het hielp.
Ik heb het ook niet via Huawei gevonden. Als je via dynafix zoekt zie je wat uitgebreidere info. Laat morgen weten als iets duidelijker is.Brammel schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:27:
[...]
Ook die van mij is weer onderweg terug. Ik heb geen idee wat ze nu gedaan hebben. "Onderdeel vervangen" zie ik ook nergens staan.
Ik hoop niet dat ze enkel een software reset gedaan hebben. Dit had ik zelf namelijk pas een stuk of 5x gedaan zonder dat het hielp.
Bij mijn toestel staat er Servicehandeling: "Boardswap" en "Onderdeel vervangen". Wat best vreemd is aangezien ze mij per mail hebben bevestigd dat het toestel werd omgeruild. Of het hele toestel word ook als een onderdeel gezien.Saturate schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:24:
[...]
Ik heb het ook niet via Huawei gevonden. Als je via dynafix zoekt zie je wat uitgebreidere info. Laat morgen weten als iets duidelijker is.
We zullen zien.
EDIT: Mail van Dynafix:
Het lijkt me niet dat het vervangen van het moederbord een oplossing is voor de batterij problemen.Dank voor uw email. Naar aanleiding hiervan kunnen wij u mededelen dat het toestel inmiddels klaar is (het moederbord is vervangen) en spoedig teruggebracht zal worden naar uw adres in XXX.
Wij verwachten dat u in de loop van deze week hierover benaderd wordt (per email), zodat u zelf een afspraak kunt plannen.

[ Voor 31% gewijzigd door bloblub op 02-05-2017 12:12 ]
Die van mij is nog mooier:
Reactie Dynafix: 'De frontcover en de cameralens zijn vervangen.'

De frontcover en cameralens waren in orde aangezien ik altijd een screenprotector en een case heb gebruikt...
De frontcover en cameralens waren in orde aangezien ik altijd een screenprotector en een case heb gebruikt...
[ Voor 35% gewijzigd door Brammel op 02-05-2017 12:30 ]
Bizar!Brammel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:28:
Die van mij is nog mooier:
Mijne is zojuist verzonden en ik heb een DHL T&T. Ook heb ik een nieuw IMEI nummer. Dus het moederbord is wel vervangen (of een ander toestel).
Ik ben erg benieuwd.
Sinds vanavond heb ik ineens niks geen mobiele service.
KPN geen service staat er in beeld.
Herstarten sim kaart eruit en erin helpt niks de telefoon van de vrouw heeft wel gewoon bereik (zelfde provider).
Haar simkaart in de mijne geprobeerd zelfde resultaat. Geen Service.
Zal wel weer aan de factory reset moeten heb hem net 2 weken stock draaien op 7.12 draaide prima zelfs de accuduur was acceptabel .
EDIT : Factory Reset helpt ook niks nu maar even factory images opnieuw erop zetten via adb. (wilde nog op tijd naar bed grr
)
Edit2 : Factory image opnieuw flashen heeft ook geen nut, gelijk maar aangemeld bij de huawei premium service ben benieuwd.
KPN geen service staat er in beeld.
Herstarten sim kaart eruit en erin helpt niks de telefoon van de vrouw heeft wel gewoon bereik (zelfde provider).
Haar simkaart in de mijne geprobeerd zelfde resultaat. Geen Service.
Zal wel weer aan de factory reset moeten heb hem net 2 weken stock draaien op 7.12 draaide prima zelfs de accuduur was acceptabel .
EDIT : Factory Reset helpt ook niks nu maar even factory images opnieuw erop zetten via adb. (wilde nog op tijd naar bed grr
Edit2 : Factory image opnieuw flashen heeft ook geen nut, gelijk maar aangemeld bij de huawei premium service ben benieuwd.
[ Voor 23% gewijzigd door ComTech op 02-05-2017 23:25 . Reden: factory reset tegevoegd ]
Vandaag is mijn 6P ook opgehaald, via VIP service. Accuproblemen.
Ben zeer benieuwd of ze ook de frontcover en cameralens vervangen
Ben zeer benieuwd of ze ook de frontcover en cameralens vervangen
Ik heb mijn telefoon weer terug. IMEI en serial number zijn exact hetzelfde. Ik heb Dynafix gevraagd waarom ze denken dat het vervangen van de front cover en de camera lens het probleem met de batterij op zou lossen. Helaas kan je ze enkel per mail bereiken... Telefonisch ook, voor 45c per minuut.
[ Voor 7% gewijzigd door Brammel op 03-05-2017 09:33 ]
Die van mij gister helaas gemist (ze waren 10 minuten buiten de afgesproken tijden en moest ergens anders zijn). Na bovenstaande berichten ook maar even gemaild welk onderdeel vervangen is. Ben benieuwd.
Ik heb Dynafix gemaild met de vraag waarom ze het moederbord hebben vervangen, aangezien ik eerst de bevestiging kreeg dat het toestel zou worden omgeruild.
Het antwoord:
Het antwoord:
Het ontgaat mij compleet hoe dit moet helpen bij een kapotte batterij.Dank voor uw mail. Naar aanleiding van uw email kunnen wij u mededelen dat onze technici het moederbord hebben vervangen, de voorzijde (scherm) en de camera.
In overleg met de fabrikanten wordt besloten of er een omruiltoestel wordt ingezet of een reparatie wordt uitgevoerd. In dit geval is besloten tot een reparatie.

Dit was het antwoord wat ik van Dynafix heb gekregen:
Mogelijk hebben ze dus de oorzaak van het probleem gevonden in het display? Zou natuurlijk kunnen. De camera lens vervangen ze denk ik altijd omdat ze het toestel open moeten maken via de achterkant?Wij hebben geconstateerd dat het display de veroorzaker is van de klacht. Om deze reden dient het display dan ook vervangen te worden.
Misschien dat het scherm teveel drukt op de batterij sensor oid? Dat daar al die problemen door komen? wel erg ver gezocht maar bij de note 7 ging het ook om een zeer klein foutje met een zeer groot effect...bloblub schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:15:
Ik heb Dynafix gemaild met de vraag waarom ze het moederbord hebben vervangen, aangezien ik eerst de bevestiging kreeg dat het toestel zou worden omgeruild.
Het antwoord:
[...]
Het ontgaat mij compleet hoe dit moet helpen bij een kapotte batterij.
Edit: Die van mij is vandaag opgehaald, ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Voor accuproblemen uiteraard via de vip service.
[ Voor 10% gewijzigd door Iekozz op 03-05-2017 17:21 ]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
De mijne is maandag opgehaald en wordt morgen weer gebracht. Ik kan alleen nergens vinden wat er is vervangen, waar zie je dat?
Je RMA nummer en IMEI invullen op http://www3.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspxLuapper schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:24:
De mijne is maandag opgehaald en wordt morgen weer gebracht. Ik kan alleen nergens vinden wat er is vervangen, waar zie je dat?
Overigens heb ik mijne zojuist weer in gebruik genomen. Het moederbord, het scherm en de camera zijn inderdaad vervangen en zien er als nieuw uit.
Ik heb de telefoon gebruikt tot dat hij nog ongeveer 8% batterij over had, en hij ging niet meer spontaan uit. Ook had ik het idee dat hij veel langer mee ging. Misschien hebben ze dan toch de batterij ook vervangen? Of het grote probleem ligt helemaal niet bij de batterij zelf.
"Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Onderdeel vervangen
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd."
Gaaf. Een onderdeel vervangen.
Edit:
Ook bij mijn mobiel is er een nieuw scherm en camerapaneel ingezet. Of er meer is gedaan weet ik niet, dat staat nergens. Blijkbaar hebben ze het probleem onderzocht en zijn ze er achter gekomen dat het scherm de boosdoener was... Nou, ik hoop het
- Onderdeel vervangen
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd."
Gaaf. Een onderdeel vervangen.
Edit:
Ook bij mijn mobiel is er een nieuw scherm en camerapaneel ingezet. Of er meer is gedaan weet ik niet, dat staat nergens. Blijkbaar hebben ze het probleem onderzocht en zijn ze er achter gekomen dat het scherm de boosdoener was... Nou, ik hoop het
[ Voor 41% gewijzigd door Luapper op 04-05-2017 13:49 ]
Bij mij lijkt het toch echt geholpen te hebben. Heb nu nog 75% batterij sinds ik hem vanochtend om 7u van de lader af heb gehaald. Kan me niet herinneren dat ik eerder nog zoveel over had op dit tijdstip van de dag.
Bovendien geeft AccuBattery aan dat de health 104% is. Dit was voorheen 74%. Informatie is nu wel enkel gebaseerd op 1 dag, dus kan mogelijk nog veranderen in de komende dagen.
Geschatte screen on time volgens AccuBattery: 5h46m! Kan ik me overigens haast niet voorstellen dat ik dat haal, maar goed.
Bovendien geeft AccuBattery aan dat de health 104% is. Dit was voorheen 74%. Informatie is nu wel enkel gebaseerd op 1 dag, dus kan mogelijk nog veranderen in de komende dagen.
Geschatte screen on time volgens AccuBattery: 5h46m! Kan ik me overigens haast niet voorstellen dat ik dat haal, maar goed.
[ Voor 13% gewijzigd door Brammel op 04-05-2017 14:02 ]
Ook bij mij heeft dynafix voor hetzelfde accuprobleem een 'onderdeel vervangen' , blijkt in werkelijkheid het scherm en de cameracover te zijn. Accuhealth is ~ 97%, ben benieuwd hoe dit zich de komende dagen ontwikkeld.
Edit: ook de accu lijkt vervangen! (103% health..) prima service:)
Edit: ook de accu lijkt vervangen! (103% health..) prima service:)
[ Voor 13% gewijzigd door Niveus op 05-05-2017 11:44 ]
Ik kan ondertussen wel bevestigen dat mijn 6P het gister tot 8% heeft volgehouden. Hebben ze dan toch het issue gevonden?
Mijn toestel in nu 1 jaar in gebruik (heavy user, speel betterij slurper spelletjes). Accubattery geeft aan health 89%. Heb die app nu een weekje of 2 in gebruik.
Heb de app inmiddels ook geinstalleerd (pro versie) Ga het ook eens bijhouden, begrijp wel dat je de batterij idealiter oploaad tot 80%. Heb 'm vaak gewoon aan de lader (ook al is hij vol) terwijl hij bijvoorbeeld muziek afspeelt oid. Dat is dan niet goed voor de batterij ?
[ Voor 56% gewijzigd door GroeneThee op 05-05-2017 10:20 ]
Nieuw scherm: accuduur is tot zeker 100% verbeterd.
Zit nu al op bijna 3uur SOT met 50% acculading over. Heb in het laatste half jaar nooit meer dan 2.5/3uur SOT gehaald.
Zit nu al op bijna 3uur SOT met 50% acculading over. Heb in het laatste half jaar nooit meer dan 2.5/3uur SOT gehaald.
Mijne gisteren weer terug gekregen van reparatie, telefoon vond geen mobiele netwerken meer.
Heb ook maar gelijk erbij gezet dat de accu snel leeg ging (was ook zo).
Mainbord vervangen en onderdeel vervangen staat er in de order.
Volgens mij heb ik een nieuw scherm moet wel zeggen dat het tot nu toe beter gaat met de accu.
En hij vind weer netwerk niet geheel onbelangrijk.
Wat ik wel merk (ben een zeikerd met dat soort dingen) is dat 2 van de 3 knoppen veel minder fijn klikken als eerst komt waarschijnlijk door het de en monteren, meer mensen met deze ervaring (waarvan de telefoon ook gerepareerd is)?
Grr telefoon kan weer terug kom er net achter dat de onderste speaker het niet doet en de bovenste maakt een raar kraakgeluid bij harde geluiden het zit in iedergeval niet goed.
Kunnen ze gelijk de knopjes goed monteren.
Hoe kan ik hem nu het beste aanmelden voor reparatie? Op dezelfde manier als de 1e keer via de premium service site?
Edit3: Erg raar nadat ik mezelf gebeld heb hoor ik weer geluid door allebei de speakers
Gekke is dat ik geen geluiden hoorde van meldingen en bij het wijzigen van de beltoon hoorde ik ook geen geluiden.Toch iets softwarematig denk.
Heb nu wel weer een probleem gevonden de notificatieled werkt niet
Heb toch het idee dat het allemaal haastwerk is ofzo, leuk dat snelle repareren maar het mag van mij wel wat langer duren en goed gaan ......
Volgens mij heb ik een nieuw scherm moet wel zeggen dat het tot nu toe beter gaat met de accu.
Wat ik wel merk (ben een zeikerd met dat soort dingen) is dat 2 van de 3 knoppen veel minder fijn klikken als eerst komt waarschijnlijk door het de en monteren, meer mensen met deze ervaring (waarvan de telefoon ook gerepareerd is)?
Grr telefoon kan weer terug kom er net achter dat de onderste speaker het niet doet en de bovenste maakt een raar kraakgeluid bij harde geluiden het zit in iedergeval niet goed.
Hoe kan ik hem nu het beste aanmelden voor reparatie? Op dezelfde manier als de 1e keer via de premium service site?
Edit3: Erg raar nadat ik mezelf gebeld heb hoor ik weer geluid door allebei de speakers

Gekke is dat ik geen geluiden hoorde van meldingen en bij het wijzigen van de beltoon hoorde ik ook geen geluiden.Toch iets softwarematig denk.
Heb toch het idee dat het allemaal haastwerk is ofzo, leuk dat snelle repareren maar het mag van mij wel wat langer duren en goed gaan ......
[ Voor 40% gewijzigd door ComTech op 06-05-2017 18:30 . Reden: Toevoeging ]
Hier staan verschillende contact opties: http://www.huaweivipservice.nl/#contact - Daar dus even klagen. Ze hebben ook een facebook pagina waar ze vrij vlot antwoorden: https://www.facebook.com/dynafixrepair/ComTech schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:46:
Mijne gisteren weer terug gekregen van reparatie, telefoon vond geen mobiele netwerken meer.
Edit3: Erg raar nadat ik mezelf gebeld heb hoor ik weer geluid door allebei de speakers![]()
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
@ComTech , wat betreft die notificatie led, heb je die aangezet in de instellingen? Staat standaard uit namelijk
Ja daar was ik inmiddels achter gekomen stom dat ik daar niet aan gedacht hadKiwi schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:10:
@ComTech , wat betreft die notificatie led, heb je die aangezet in de instellingen? Staat standaard uit namelijk

Raar want de meeste instellingen zet hij wel terug vanuit de backup.
Hebben jullie al meer nieuws van Drmobile / Dynafix? Ik heb mijn toestel ook opgestuurd (batterijproblemen) maar die van mij staat al sinds 24-04-2017 op:
Reparatie Intern - Wacht op omruil
Die van mij ook vorige week opgestuurd maar die van mij staat op wacht op onderdelen. Komt een nieuw scherm in. Raar dat ze dat bij elk toestel anders oplossen.ThomasHa schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:24:
Hebben jullie al meer nieuws van Drmobile / Dynafix? Ik heb mijn toestel ook opgestuurd (batterijproblemen) maar die van mij staat al sinds 24-04-2017 op:
Daar heeft die van mij ook op gestaan. Ik heb dit gehad:Iekozz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:45:
[...]
Die van mij ook vorige week opgestuurd maar die van mij staat op wacht op onderdelen. Komt een nieuw scherm in. Raar dat ze dat bij elk toestel anders oplossen.
Order - Volledig ingevoerd 29-3-2017
Order - Bevestigd 29-3-2017
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 22-4-2017
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 22-4-2017
Logistiek - Intake verschil tussen aangemeld en ontvangst; klant geïnformeerd per e-mail 24-4-2017
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 24-4-2017
Reparatie repair center - In behandeling 24-4-2017
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 24-4-2017
Mijn 6P heeft ook problemen met de snellader. De lader is niet kapot maar de telefoon laadt niet op met de orginele snellader. Ik vind het allemaal wel wat lang duren. Precies een week geleden gebeld en toen is mij verteld dat het die week nog opgelost zou worden.
Wat is bij jou/anderen de "grens" geweest om te besluiten tot insturen? Regelmatig uitvallen bij 20-40%? Of simpelweg een lagere status bij Accubattery (<80% health)? Mijn 6P heeft nog garantie tot december dit jaar en doet het op zich nog prima, 3,5 uur SOT haal ik vrji gemakkelijk maar Accubattery komt niet echt meer boven de 80-85%.ThomasHa schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:24:
Wat ik had was dat hij bij 30-40% uitviel als ik een foto maakte. En hij viel sowieso altijd uit bij 18%. Volgens Accubattery was de health ook ergens rond de 75-80%. Ook haalde ik amper 2,5 uur SOT. Vind dat best wel heftig voor een toestel die 1 jaar en 2 maanden oud is.J0YR1D3R schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:48:
[...]
Wat is bij jou/anderen de "grens" geweest om te besluiten tot insturen? Regelmatig uitvallen bij 20-40%? Of simpelweg een lagere status bij Accubattery (<80% health)? Mijn 6P heeft nog garantie tot december dit jaar en doet het op zich nog prima, 3,5 uur SOT haal ik vrji gemakkelijk maar Accubattery komt niet echt meer boven de 80-85%.
Na het lezen over AccuBattery hier (had nog niet van de app gehoord) deze ook maar eens geïnstalleerd gisteren. Ik gebruik de telefoon iedere dag om te navigeren naar mijn werk (~1u rijden) en dan is hij altijd rond de 50%. Gisteren viel hij weer uit bij 19%. AccuBattery geeft nu na 1 dag 58% health aan
en een berekende capaciteit van 2100 mAh.
Ik laat hem nog een weekje doorrekenen, maar ik heb er al niet meer veel vertrouwen in.
Iemand hier bekend met hoe een request voor vervangen batterij via Google gaat? Heb de mijne via de Play Store besteld.
Ik laat hem nog een weekje doorrekenen, maar ik heb er al niet meer veel vertrouwen in.
Iemand hier bekend met hoe een request voor vervangen batterij via Google gaat? Heb de mijne via de Play Store besteld.
Een belletje naar Google moet voldoende zijn. Ik deed hetzelfde en ontving binnen 2 werkdagen een vervangend toestel. De oude kon ik vervolgens afleveringen bij een UPS punt. Enorm goede service, naar mijn mening.striner schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:03:
Na het lezen over AccuBattery hier (had nog niet van de app gehoord) deze ook maar eens geïnstalleerd gisteren. Ik gebruik de telefoon iedere dag om te navigeren naar mijn werk (~1u rijden) en dan is hij altijd rond de 50%. Gisteren viel hij weer uit bij 19%. AccuBattery geeft nu na 1 dag 58% health aanen een berekende capaciteit van 2100 mAh.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Die van mij staat als sinds 4 mei op wacht op onderdelen, geen omruilen te zien helaas. Ook volgens dynafix komt er een nieuw scherm in.ThomasHa schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:32:
[...]
Daar heeft die van mij ook op gestaan. Ik heb dit gehad:
Logistiek - Intake verschil tussen aangemeld en ontvangst; klant geïnformeerd per e-mail 24-4-2017
Mijn 6P heeft ook problemen met de snellader. De lader is niet kapot maar de telefoon laadt niet op met de orginele snellader. Ik vind het allemaal wel wat lang duren. Precies een week geleden gebeld en toen is mij verteld dat het die week nog opgelost zou worden.
Je hebt dus een refurbished toestel ontvangen? Dus geen nieuwe?Famoso schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:57:
[...]
Een belletje naar Google moet voldoende zijn. Ik deed hetzelfde en ontving binnen 2 werkdagen een vervangend toestel. De oude kon ik vervolgens afleveringen bij een UPS punt. Enorm goede service, naar mijn mening.
Beetje tevreden over dat toestel? Heb ook verhalen gelezen van mensen bij wie het vervangende toestel nog steeds ruk was (of in een andere kleur werd geleverd).
Vind het beetje stom dat het dan niet meer "mijn" toestel is.
Absoluut tevreden, batterijprobleem was verholpen en toestel ziet er als nieuw uit. Kleur was ook de kleur van het vorige toestel. Of het toestel nieuw of refurbished is, durf ik eigenlijk niet eens te zeggen.striner schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:12:
[...]
Je hebt dus een refurbished toestel ontvangen? Dus geen nieuwe?
Beetje tevreden over dat toestel? Heb ook verhalen gelezen van mensen bij wie het vervangende toestel nog steeds ruk was (of in een andere kleur werd geleverd).
Vind het beetje stom dat het dan niet meer "mijn" toestel is.
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Nieuwe vorderingen:ThomasHa schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:32:
[...]
Daar heeft die van mij ook op gestaan. Ik heb dit gehad:
Reparatie repair center - In behandeling 9-5-2017
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 9-5-2017
Reparatie repair center - In behandeling 9-5-2017
Hallo, ik heb ook een Nexus 6P met hetzelfde probleem als vele. Het toestel valt uit onder de ~20%.
Ik heb geen Huawei vip service en ik heb het toestel gekocht in december 2015 (niet bij Google).
Kom ik dan nog in aanmerking voor een reparatie?
En zo ja, moet ik dan bij Huawei zijn of bij dynafix?
Bedankt alvast!
Ik heb geen Huawei vip service en ik heb het toestel gekocht in december 2015 (niet bij Google).
Bedankt alvast!
In eerste instantie is de plek waar je heen moet gaan, waar je het toestel hebt gekocht. Ik had hetzelfde en de mijne kwam van CoolBlue vandaan. Netjes omgeruild. jammere is wellicht dat nieuwe toestel uit okt 2015 komt maar dat mag pret niet drukken voor de komende 12 maandenppiimm123 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:49:
Hallo, ik heb ook een Nexus 6P met hetzelfde probleem als vele. Het toestel valt uit onder de ~20%.
Bedankt alvast!
Ik heb ook een N6P met het batterij issue, nu kan ik hem bij coolblue inleveren maar ook direct bij de vip service van huawei. Wat zou in mijn geval handiger zijn.
Ik zou zeker rechtstreeks doen en niet via CB. Waarom zou je een extra schakel in je traject willen hebben?Bakkertje_01 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:24:
Ik heb ook een N6P met het batterij issue, nu kan ik hem bij coolblue inleveren maar ook direct bij de vip service van huawei. Wat zou in mijn geval handiger zijn.
Inderdaad via de VIP service. Ik had die niet en dan duurt het een stuk langer.
GroeneThee schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:23:
Inderdaad via de VIP service. Ik had die niet en dan duurt het een stuk langer.
Top, ga ik dat proberen te doenwestergas schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:22:
[...]
Ik zou zeker rechtstreeks doen en niet via CB. Waarom zou je een extra schakel in je traject willen hebben?
Afgelopen vrijdag mijn toestel teruggekregen. Er zit een nieuw scherm, glasstrip achterkant boven, en batterij in. AccuBattery geeft aan dat er een 3510 mAh batterij in zit. Ik merk meteen dat hij veel en veel langer mee gaat.
Ik zie hier een hoop positieve berichten over een batterijvervanging, AccuBattery Pro geeft bij mij een 'health' aan van 66% en na een paar uur gebruik (geen GPS) valt hij uit bij 12%-15%.
Is dat voldoende om een vervanging aan te vragen of moet je dan nog binnen 1 jaar na aanschaf zitten?
Gewoon aanmelden bij de VIP service, ook als je hem bij CoolBlue gekocht hebt?
Is dat voldoende om een vervanging aan te vragen of moet je dan nog binnen 1 jaar na aanschaf zitten?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Knap en dit terwijl er officieel een "Non-removable Li-Po 3450 mAh battery" in zitThomasHa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:50:
Afgelopen vrijdag mijn toestel teruggekregen. Er zit een nieuw scherm, glasstrip achterkant boven, en batterij in. AccuBattery geeft aan dat er een 3510 mAh batterij in zit. Ik merk meteen dat hij veel en veel langer mee gaat.

Ik zat zelf niet bij de VIP service, maar ik heb gebeld met de servicedesk van Huawei en die gaven aan dat ik hem kon opsturen naar DrMobile. Je hebt standaard 2 jaar garantie volgens mij.hoevenpe schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:13:
Ik zie hier een hoop positieve berichten over een batterijvervanging, AccuBattery Pro geeft bij mij een 'health' aan van 66% en na een paar uur gebruik (geen GPS) valt hij uit bij 12%-15%.
Volgende keer gewoon via Google aanschaffen. Een snellere service is er nietThomasHa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:03:
[...]
Ik zat zelf niet bij de VIP service, maar ik heb gebeld met de servicedesk van Huawei en die gaven aan dat ik hem kon opsturen naar DrMobile. Je hebt standaard 2 jaar garantie volgens mij.
Zonet Android O op mijn Nexus gezet. Ziet er goed uit.
Maandag krijg ik een Refurbished telefoon terug van dynalogic, ben benieuwd.
mijn Nexus 6P draait als een zonnetje, echter ik heb last van het vervelende noise cancellation probleem waardoor ik dus regelmatig hoor: "je bent slecht verstaanbaar, je klinkt alsof je in een vissenkom zit ofzo."
Heel vervelend en daar ik ook nog echt veel bel is dit onacceptabel.
Is er een workaround om de noise cancellation zonder je telefoon te rooten uit te schakelen? Ik ben niet echt thuis in het rooten namelijk.
Of wordt dit een kwestie van de Huawei VIP service?
Is er een workaround om de noise cancellation zonder je telefoon te rooten uit te schakelen? Ik ben niet echt thuis in het rooten namelijk.
De ervaringen met DrMobile online zijn nogal dramatisch zie ik, de vip service had echter binnen 30 dagen aangemeld moeten worden lees ik. Dan toch handiger om bij coolblue aan te bieden?ThomasHa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:03:
Ik zat zelf niet bij de VIP service, maar ik heb gebeld met de servicedesk van Huawei en die gaven aan dat ik hem kon opsturen naar DrMobile. Je hebt standaard 2 jaar garantie volgens mij.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hier hetzelfde euvel. Workaround is om over de speaker of met een koptelefoon te bellen.MrGab schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:01:
mijn Nexus 6P draait als een zonnetje, echter ik heb last van het vervelende noise cancellation probleem waardoor ik dus regelmatig hoor: "je bent slecht verstaanbaar, je klinkt alsof je in een vissenkom zit ofzo."
Hmm dat is wel erg jammer. Ik ga de Huawei service toch maar proberen.ralph075 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:05:
[...]
Hier hetzelfde euvel. Workaround is om over de speaker of met een koptelefoon te bellen.
Ik had hetzelfde probleem en heb toen zonder problemen een RMA via Google gekregen (ook besteld in de Play Store overigens).MrGab schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:33:
[...]
Hmm dat is wel erg jammer. Ik ga de Huawei service toch maar proberen.
Mooi dat je een RMA kreeg. Even benieuwd, is hiermee je probleem ook verholpen?Koppensneller schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:48:
[...]
Ik had hetzelfde probleem en heb toen zonder problemen een RMA via Google gekregen (ook besteld in de Play Store overigens).
Ik heb vanmorgen zelf de accu van mijn 6P vervangen. Klusje is goed te doen met goed gereedschap. Was voor mij de eerste keer dat ik een 6P openmaakte. Vervangende accu komt uit china en koste 7,50 inclusief verzendkosten en montage tooling. Op het oog origineel (exact zelfde sticker met alleen een andere productiedatum)
Wat ik merk met de nieuwe batterij:
* accu loopt veel langzamer leeg bij gebruik;
* percentages accugebruik door de apps tellen weer op tot 100%, dat was met de oude accu absoluut niet zo. Ik miste enkele tientallen procenten.
* toestel wordt minder heet met opladen.
* laden duurde langer (van 10% naar 100% in 1,5 uur, oude accu laadde binnen 1 uur). Lijkt mij logisch want de capaciteit is weer 3550 mAh van de nieuwe accu
* uitval bij piekbelasting onder de 30% batterij heb ik nog niet kunnen waarnemen. Zit pas in de eerste oplaad/ontlaad cyclus.
Ook snap ik nu dat sommigen van jullie melden dat het scherm vervangen wordt bij een accureparatie. De accu zit goed vastgelijmd in het toestel. Onder de accu loopt de flatcable van het scherm. Met een beetje verkeerd / scherp gereedschap sloop je die flatcable
Wat ik merk met de nieuwe batterij:
* accu loopt veel langzamer leeg bij gebruik;
* percentages accugebruik door de apps tellen weer op tot 100%, dat was met de oude accu absoluut niet zo. Ik miste enkele tientallen procenten.
* toestel wordt minder heet met opladen.
* laden duurde langer (van 10% naar 100% in 1,5 uur, oude accu laadde binnen 1 uur). Lijkt mij logisch want de capaciteit is weer 3550 mAh van de nieuwe accu
* uitval bij piekbelasting onder de 30% batterij heb ik nog niet kunnen waarnemen. Zit pas in de eerste oplaad/ontlaad cyclus.
Ook snap ik nu dat sommigen van jullie melden dat het scherm vervangen wordt bij een accureparatie. De accu zit goed vastgelijmd in het toestel. Onder de accu loopt de flatcable van het scherm. Met een beetje verkeerd / scherp gereedschap sloop je die flatcable
Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul
Ja, volgens de andere kant van de lijn klonk het niet meer alsof ik vanaf de bodem van een zwembad beldeMrGab schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:31:
[...]
Mooi dat je een RMA kreeg. Even benieuwd, is hiermee je probleem ook verholpen?
Ik wil ook graag mijn accu laten vervangen, want als hij onder de 20% komt, kan het hard gaan!
Wat me een beetje tegenhoudt, is m'n data die er nu op staat. Hoe doen jullie dat? Een image maken ofzo?
Wat me een beetje tegenhoudt, is m'n data die er nu op staat. Hoe doen jullie dat? Een image maken ofzo?
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
Factory reset voor hij ter reparatie gaat, dan hebben ze geen last meer van jouw dataMightyMauz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:12:
Ik wil ook graag mijn accu laten vervangen, want als hij onder de 20% komt, kan het hard gaan!
Ja dat ik de telefoon het best factory reset kan aanleveren begrijp ik. Maar voor mezelf, ik heb niet veel zin om alles te sorteren, backuppen, dan naar een tijdelijke telefoon overzetten. Om het een week later nogmaals dunnetjes over te doen wanneer ik de Nexus weer terug heb van de reparatie.ralph075 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:39:
[...]
Factory reset voor hij ter reparatie gaat, dan hebben ze geen last meer van jouw data
Ik heb nu m'n telefoon geroot en alles naar wens ingesteld. Dus daarom vroeg ik me af: hoe doen jullie dat?
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
Af en toe goed opruimen is ook lekker. Verder heb ik helemaal geen data erop staan. Ik log opnieuw in en alles wordt automatisch hersteld.MightyMauz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:12:
Wat @luapper ook zegt, goed opruimen (in mijn geval een factory reset) kan geen kwaad op z'n tijd.MightyMauz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:51:
[...]
Ja dat ik de telefoon het best factory reset kan aanleveren begrijp ik. Maar voor mezelf, ik heb niet veel zin om alles te sorteren, backuppen, dan naar een tijdelijke telefoon overzetten. Om het een week later nogmaals dunnetjes over te doen wanneer ik de Nexus weer terug heb van de reparatie.
Ik heb nu m'n telefoon geroot en alles naar wens ingesteld. Dus daarom vroeg ik me af: hoe doen jullie dat?
(Belangrijke) data staat niet op mijn telefoon. Zo wel, dan is het al ergens anders ook aanwezig als back-up. Foto's worden bijvoorbeeld default al geback-upt naar Google Photos. Whatsapp naar Google Drive.
Elke keer als ik bel staat dit teken in de notificatiebalk.
Dat is toch het niet storen icoontje?

Waarom komt die dan in beeld tijdens bellen? Is dat normaal ?
Dat is toch het niet storen icoontje?

Waarom komt die dan in beeld tijdens bellen? Is dat normaal ?
@ComTech jup, volgens mij is dat sinds 7.1.x geïntroduceerd (of misschien al bij 7.0.x).
Ik denk dat dat is zodat je geen notificaties krijgt tijdens het bellen, dus dat je telefoon gaat trillen (wat je aan de andere kant van de lijn ook hoort).
Ik denk dat dat is zodat je geen notificaties krijgt tijdens het bellen, dus dat je telefoon gaat trillen (wat je aan de andere kant van de lijn ook hoort).
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's