Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:01
Gisteren en vandaag begin ik de dag met 90% acculading, terwijl mijn 6P de hele nacht aan de oplader heeft gezeten. In dit topic op XDA berichten mensen over soortgelijke problemen, maar dan hebben ze het over 95% in plaats van 90%. Ik vind tien procent per dag missen ook nogal veel gezien de accu nou niet zó verschrikkelijk geweldig is... Iemand dit ook al 's gehad?

Ik heb de telefoon sinds afgelopen juni en dit is me eerder nog nooit gebeurd.

BobB wijzigde deze reactie 18-01-2017 10:39 (8%)

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
quote:
Bobbus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:39:
Gisteren en vandaag begin ik de dag met 90% acculading, terwijl mijn 6P de hele nacht aan de oplader heeft gezeten. In dit topic op XDA berichten mensen over soortgelijke problemen, maar dan hebben ze het over 95% in plaats van 90%. Ik vind tien procent per dag missen ook nogal veel gezien de accu nou niet zó verschrikkelijk geweldig is... Iemand dit ook al 's gehad?

Nog niet gehad, maar ik laat ook niet meer snachts op maar eind van de (mid)dag, hierdoor hangt die niet onnodig aan de lader.

Maar blijft hij op 90% als die nog aan de lader hangt? Krijg je dan ook een melding dat hij sneller leeg loopt dan kan laden? Of gaat hij vrij snel van 100 naar 90 als je hem van de lader afhaalt?

Het hoeft natuurlijk niet perse de N6P te zijn, gebruik je toevallig Facebook? Dan zou je dit even kunnen lezen: Androidworld: Facebook en Messenger veroorzaken accuproblemen [+oplossing]
Ik heb überhaupt FB verwijderd omdat die de batterij sowieso leeg trekt.

En een Factory Reset kan misschien nog wonderen doen.

• Groverp08
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 16:41
Ja, dit heb ik ook gehad en het heeft me even wat tijd gekost voor ik de oorzaak heb kunnen achterhalen.

In mijn geval was het de lader. Omdat ik voor mijn vrouw een Nexus 5x heb gekocht op het moment dat ik een Nexus 6p binnenkreeg, konden we alle oude laders vervangen door de meegeleverde. (aangevuld met een Pixel C tablet lader)
We gebruiken deze laders ook door elkaar, allemaal USB-C snelladers.

Als "nacht-lader" hadden we op een moment de witte Nexus 5x lader en toen ging het mis. Voor de Nexus 5x geen probleem, maar de Nexus 6p laat eerst netjes op, om vervolgens te stoppen met laden.
In plaats van weer te laden als hij onder de 97% komt, start hij niet meer met laden en loopt de telefoon dus langzaam leeg. Dit valt natuurlijk het meest op als de telefoon al bijna vol is voor hij wordt aangesloten, want dan heeft hij veel "nacht" over om leeg te lopen. ;)

Mijn oplossing is/was simpel, een andere "nacht-lader". Sinds de wissel, is het niet meer voorgekomen.

Ik weet niet of jij andere laders heb (of niet originele laders gebruikt), maar ik zou daar naar kijken.
Succes!
quote:
Bobbus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:39:

• pimsaint
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:53
quote:
StephanO1990 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:34:
Blijft dit nou een dingetje bij kouder weer? Heeft het zin om op basis van dit een nieuwe retourmelding te plaatsen? Zo balen dit... :| Verder is het namelijk een enorm fijn toestel!
Ik heb dat zelf ook al een paar keer meegemaakt deze winter. Het is hier in Korea overdag ongeveer -10 graden, tijdens gebruik (dus in de buitenlucht, uit mijn zak) schakelt ie soms gewoon uit terwijl de accu ergens tussen de 30 en 40 procent zit. :(

• kuusj98
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:02

kuusj98

Ofwel varken in 't Limburgs

quote:
StephanO1990 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:34:
Vanavond ben ik om half 8 gaan sporten. Nexus 6P in de auto laten liggen. Vijf kwartier later wil ik m uit standby halen en schakelt 'ie meteen uit. Hij wil pas weer aan bij het opladen. Dan is ook te zien dat er nog minimaal 40% accuduur aanwezig was.

Blijft dit nou een dingetje bij kouder weer? Heeft het zin om op basis van dit een nieuwe retourmelding te plaatsen? Zo balen dit... :| Verder is het namelijk een enorm fijn toestel!
Hop, allemaal terug naar de winkel. Ik heb dit probleem een paar maanden geleden ook gemeld maar toen was er klaarblijkelijk niemand met hetzelfde euvel.

kuusj98 wijzigde deze reactie 05-03-2017 20:29 (63%)

Intel i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GeForce GTX1080 Gaming X - 2x8GB DDR4 HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440 NewEdition - Kone XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (6300HQ/960M) - Nexus 6P - S7 Edge - Kever '74

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
kuusj98 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:34:
[...]

Hop, allemaal terug naar de winkel. Ik heb dit probleem een paar maanden geleden ook gemeld maar toen was er klaarblijkelijk niemand met hetzelfde euvel.

Probleem is als volgt: met koud weer en een minimale load laten de telefoon "uitvallen" (opeens melding 0% accu en uitschakelen). Vervolgens is de telefoon niet meer aan te krijgen, als je heb dan letterlijk 1 minuut aan de lader hebt gehad heeft hij zogenaamd weer een % of 30.

[...Verhaal...]
Inderdaad, een tendens, zelfde euvel afgelopen week tijdens hardlopen gehad (en ik dacht nog, dat redt ik makkelijk met 30+% accu.... niet dus...).

Vanavond ging het goed, maar had vollere telefoon (80+%) en het was minder koud.

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-06 20:47
Hier heb ik sinds gister ineens plots mijn toestel in een bootloop zitten. Ik draaide al een paar weken 7.1.1 factory ROM.
Na wat googlen schijnt het een (relatief zeldzaam) probleem te zijn op de 6P en 5X en een hardware probleem te zijn. Maandag gaat de telefoon naar de winkel terug. Hij is ruim een jaar oud...

Hier had uw tekst kunnen staan!

• Leeuw070
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 28-06 08:25
Ik heb ook het probleem dat hij bij kou de accu ineens uitschakeld zat nog boven de 50% was buiten wat aan het filmen en toestel werd uitgeschakeld en ging niet meer aan . Dit was rond de 0 graden .

Toestel is nog standaard .

Leeuw070 wijzigde deze reactie 29-01-2017 15:18 (25%)

Game PC

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:36
Hoop dat Google eindelijk een keer wakker wordt. De battery drain met Android 7 en nu ook het koud probleem. Als je googlet zijn er echt veel klachten. ..

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• kuusj98

kuusj98

knip

kuusj98 wijzigde deze reactie 05-03-2017 20:30 (97%)

Intel i7 6700K - MSI Z170A M5 - MSI GeForce GTX1080 Gaming X - 2x8GB DDR4 HyperX Fury - Corsair RM550x - NZXT H440 NewEdition - Kone XTD - Corsair K70 - HP Omen 15 (6300HQ/960M) - Nexus 6P - S7 Edge - Kever '74

• StephanO1990
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-06 12:12
Ik ben benieuwd wat ze aan de battery drain icm koud weer gaan doen. Ik zal Coolblue ook even aanschrijven en evt via DrMobile. Al vertrouw ik bij wat onbekendere problemen eerder op CB dan een rechtstreekse reparateur (analyse).

Edit: Heeft iemand van jullie al respons gekregen?

StephanO1990 wijzigde deze reactie 03-02-2017 02:07 (10%)

• jick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-06 20:28

jick

MusicAddict

quote:
iichel schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:01:
Hier heb ik sinds gister ineens plots mijn toestel in een bootloop zitten. Ik draaide al een paar weken 7.1.1 factory ROM.
Na wat googlen schijnt het een (relatief zeldzaam) probleem te zijn op de 6P en 5X en een hardware probleem te zijn. Maandag gaat de telefoon naar de winkel terug. Hij is ruim een jaar oud...
Hier idem. Sinds gisteren zit mijn 6p in een bootloop. Kan er niks meer mee. Als ik Google lees ik veel klachten :(. Ik heb de mijne via V&A op tweakers gekocht, dus heb geen factuur.. Zou ik hiermee naar Google of huawei kunnen? Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

www.youtube.com/ikkejick - Better a creative mess, than an idle tidiness

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06:15
quote:
jick schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:47:
[...]

Hier idem. Sinds gisteren zit mijn 6p in een bootloop. Kan er niks meer mee. Als ik Google lees ik veel klachten :(. Ik heb de mijne via V&A op tweakers gekocht, dus heb geen factuur.. Zou ik hiermee naar Google of huawei kunnen? Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Zonder aankoopbewijs/factuur nemen ze je telefoon wel aan, maar zal je zelf voor de kosten moeten opdraaien. Gewoon ff vragen aan diegene waarvan je hem hebt overgenomen of hij de factuur heeft en hem laten opsturen.

System | Racing is in my Blood

• iichel
vaak gaat garantie toch (ook) op serienummer?

• Barfman
  • Laatst online: 06:15
quote:
iichel schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:49:
Je aankoopbewijs is je garantiebewijs.

System | Racing is in my Blood

• Michel242186
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
quote:
jick schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:47:
[...]

hier kun je inderdaad zelf niks meer mee....moet een nieuw moederbord in.

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:46

westergas

rikkie_pc

quote:
iichel schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:49:
Bij sommige merken wel. Asus bijvoorbeeld. Volgens mij is het beleid van Dynafix om niets onder garantie te maken zonder bon. De vorige keer leverde ik een bon in die niet eens op mijn naam staat. Ik heb niet het idee dat ze er erg goed naar kijken. Beetje creatief met Photoshop oid? ;)

rikkie de zwerver TweakersIII

• iichel
in de tijd dat ik nog HTC's had heb ik wel diverse dingen laten fixen door Dynafix. Daar had ik vaak geen bon bij, slechts een serienummer.
De aanvraag voor de reparaties gingen dan wel gewoon via HTC.

Een bon photoshoppen lijkt me niet handig, daar kun je evt problemen mee krijgen en is vast ook niet zo legaal

• jick

jick

MusicAddict

Ik heb mijn mede-tweaker gevraagd of hij nog een factuur heeft. Misschien kan ik op die manier nog iets via Huawei. Ik weet niet of ik via Google iets kan proberen, maar het lijkt me dat
Er komen overigens wel steeds meer gevallen bij.. Ik ben benieuwd of dit inderdaad alleen een hardware issue is, en waardoor dit wordt veroorzaakt. Maar so far nog geen officiële reactie van Google / Huawei volgens mij.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Griezelig. Moet er niet aan denken dat dit op vakantie oid gebeurd. Hiervoor hetzelfde mee gemaakt met de LG G2.

Verder zeer tevreden over de 6P. Kom net terug uit Thailand (dagelijks 30+ graden) en had wel iets van thermal throtteling verwacht. Helemaal niets, ook niet bij zwaar gebruik. Paar keer hard laten vallen, niets aan de hand op een paar krasjes na (mazzel hebben, I know). Batterij ook prima op PureNexus 7.1.1

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 28-06 20:45
Mijn 6P had laadproblemen (kabel werkte alleen maar als je hem niet bewoog etc) dus opgestuurd naar Dr. Dynafix. Blijkbaar was het alleen een kwestie van schoonmaken

• jick

jick

MusicAddict

Ik heb net telefonisch contact gehad met google en heb ze de situatie uitgelegd. Ondertussen had ik de originele Google factuur gekregen van mijn mede tweaker (top!). Zonder enig probleem krijg ik een vervangend exemplaar toegestuurd. Top service van Google dus, helemaal niks op aan te merken. Mijn ervaring met Apple in vergelijkbare gevallen is een stuk slechter.
Wel is dit een deuk in het vertrouwen van de 6p.. Hopelijk met de nieuwe versie meer succes en hebben anderen geen last van dit probleem!

• kevintjeb
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 28-06 14:34
quote:
jick schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:06:
Ik heb net telefonisch contact gehad met google en heb ze de situatie uitgelegd.
Welk nummer heb je hiervoor gebruikt? Wil ook even contact opnemen..

www.kevinvandenbroek.nl

• jick

jick

MusicAddict

quote:
kevintjeb schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:35:
[...]

Welk nummer heb je hiervoor gebruikt? Wil ook even contact opnemen..
Het algemene Google nr, 0800 0205 955. Even door laten verbinden naar de technische afdeling. Het heeft mij in totaal nog geen 10 minuten gekost.

• iichel
Let wel op dat het nummer van Google alleen hulp biedt, als de telefoon uit de Play Store komt.

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:11
Heb de laatste dagen dat regelmatig m'n netwerk compleet wegvalt.
Vliegtuigmodus in en uit schakelen helpt niets.
De telefoon opnieuw opstarten wel als ik gewoon wacht komt ie meestal vanzelf weer op.
Maar vandaag was het helemaal raar.
Heb een leenauto mee met android auto (werkt fantastisch overigens).
Was aan het navigeren met maps en ineens was hij een hele poos GPS kwijt.
Toen ik gelegenheid had om te kijken was hij ook het netwerk dus weer kwijt.
Nu kon ik hem niet opnieuw starten zo snel maar na een kwartier deed ie het weer.
Ga van het weekend maar eens een factory reset proberen.
Meer mensen die hier problemen mee hebben/gehad?

| Huawei Nexus 6P | Canon EOS 80D + EFS 18-135 Nano Usm | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon Speedlite 430EX II

• MarcoKramer
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:06
quote:
ComTech schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:54:
Heb de laatste dagen dat regelmatig m'n netwerk compleet wegvalt.
Vliegtuigmodus in en uit schakelen helpt niets.
De telefoon opnieuw opstarten wel als ik gewoon wacht komt ie meestal vanzelf weer op.
Maar vandaag was het helemaal raar.
Heb een leenauto mee met android auto (werkt fantastisch overigens).
Was aan het navigeren met maps en ineens was hij een hele poos GPS kwijt.
Toen ik gelegenheid had om te kijken was hij ook het netwerk dus weer kwijt.
Nu kon ik hem niet opnieuw starten zo snel maar na een kwartier deed ie het weer.
Ga van het weekend maar eens een factory reset proberen.
Meer mensen die hier problemen mee hebben/gehad?
Ja, bij mij valt m'n mobiele netwerk soms weg. En soms geeft ie opeens aan dat er geen SIM-kaart meer in het toestel zit. Even de SIM-kaarthouder erin en eruit doen verhelpt het probleem dan. Denk dat het SIM-kaartje wat los in het toestel zit. Heb maar een dun laagje aluminiumfolie op de achterkant van het SIM-kaartje gedaan zodat ie er wat steviger in zit. Even kijken hoe goed dat het probleem verhelpt.

• gurman444
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 23-03 23:23
quote:
MarcoKramer schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:23:
[...]

Ja, bij mij valt m'n mobiele netwerk soms weg. En soms geeft ie opeens aan dat er geen SIM-kaart meer in het toestel zit. Even de SIM-kaarthouder erin en eruit doen verhelpt het probleem dan. Denk dat het SIM-kaartje wat los in het toestel zit. Heb maar een dun laagje aluminiumfolie op de achterkant van het SIM-kaartje gedaan zodat ie er wat steviger in zit. Even kijken hoe goed dat het probleem verhelpt.
Ik had dit probleem ook voordat mijn nexus 6p in een bootloop terecht kwam.
Heb het toestel aangemeld bij drmobile. Zouden het toestel vandaag komen ophalen.

• kuusj98

kuusj98

Morgen heb ik eindelijk tijd om weer achter het accuprobleem aan te gaan, ik denk dat ik nu met Huawei ga bellen om te kijken wat zij gaan zeggen.

• gurman444
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 23-03 23:23
quote:
kuusj98 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:23:
Morgen heb ik eindelijk tijd om weer achter het accuprobleem aan te gaan, ik denk dat ik nu met Huawei ga bellen om te kijken wat zij gaan zeggen.
ik had de accuprobleem ook voordat ik een bootloop kreeg en de telefoon onbruikbaar was.
Drmobile heeft de telefoon vandaag opgehaald ff kijken wat er gaat gebeuren

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-06 14:59
Zat te twijfelen of dat hier thuis hoort, maar las net deze

https://9to5google.com/20...-home-control-smart-home/

en heb bij mij mijn Nest en mijn Hue weten te koppelen en het werkt.

• Basekid
Hebben andere mensen hier last van verbinding maken met Eduroam netwerken? Mijn wifi thuis werkt perfect maar ik krijg op de universiteit 0 verbinding. Dit is nadat mijn telefoon een factory reset heeft gehad.

• Kid_Stevie
  • Niet online
quote:
Basekid schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:15:
Hebben andere mensen hier last van verbinding maken met Eduroam netwerken? Mijn wifi thuis werkt perfect maar ik krijg op de universiteit 0 verbinding. Dit is nadat mijn telefoon een factory reset heeft gehad.
Eduroam is voor mij even geleden, maar ik weet dat t toen aan een specifieke instelling lag, die toen standaard niet eens via Android kon. Moest toen er een app voor downloaden. Ik denk niet dat dat nog steeds nodig is, maar check nog eens heel goed alle instellingen, ook degene die je normaal misschien niet hoeft aan te passen.

• Megupe
  • Laatst online: 08:12
quote:
Basekid schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:15:
Ik had vanmiddag ook problemen in het AMC met het lokale WiFi en de eduroam op mijn n6p. Op gegeven moment werkte het weer.
quote:
Kid_Stevie schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:35:
[...]

Eduroam is voor mij even geleden, maar ik weet dat t toen aan een specifieke instelling lag, die toen standaard niet eens via Android kon. Moest toen er een app voor downloaden. Ik denk niet dat dat nog steeds nodig is, maar check nog eens heel goed alle instellingen, ook degene die je normaal misschien niet hoeft aan te passen.
Officieel moet je er ook een app voor downloaden. Maar met de juiste instellingen lukt het ook zonder.

• jimz93
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07:34
quote:
kuusj98 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:23:
Ik heb eergisteren een factory reset en cache wipe gedaan, tot zover nog geen resultaat... :(

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Basekid
quote:
Megupe schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:08:
[...]

Ik had vanmiddag ook problemen in het AMC met het lokale WiFi en de eduroam op mijn n6p. Op gegeven moment werkte het weer.

[...]

Officieel moet je er ook een app voor downloaden. Maar met de juiste instellingen lukt het ook zonder.
Ik heb de officiele app geprobeerd, maar daar staat de Universiteit Maastricht helaas niet tussen. Voorheen ging het ook altijd goed, het is puur na de factory reset dat hij het gewoon vertikt.

• Gillonde
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22-06 15:53
quote:
Leeuw070 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:09:
Ik heb ook het probleem dat hij bij kou de accu ineens uitschakeld zat nog boven de 50% was buiten wat aan het filmen en toestel werd uitgeschakeld en ging niet meer aan . Dit was rond de 0 graden .

Toestel is nog standaard .

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem. Als het koud is, de accu zo rond de 50% vol is (of meer zelfs) en er een zware applicatie zoals de camera start valt het toestel ineens uit. Zodra hij weer aan de lader hangt is hij meteen weer een flink stuk vol. In het screenshot hieronder zakt de accutemperatuur naar zo'n 15°C voordat de telefoon uitvalt.

Koude accu nexus 6p

• frankdewildt
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 22:12
Zojuist is m'n Nexus 6P opgehaald. Accu gaat erg snel leeg en valt ook af en toe uit als accustatus onder 50% is. Aangemeld bij Huawei VIP service en zojuist dus opgehaald. Benieuwd wat ze hieraan gaan doen zodat de problemen verholpen zijn en hoe snel de service is.

• ralph075
  • Niet online
Hoe activeer je de Huawei VIP service?

Andere methode om de accu-problemen te tackelen:
https://www.amazon.com/Ba...wei-8500mah/dp/B01LPRGOXI

Net geen 12.000mAh accucapaciteit in totaal... 8)

• westergas

westergas

rikkie_pc

quote:
ralph075 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:00:
Hoe activeer je de Huawei VIP service?
*knip*. Het plaatsen van LMGTFY linkjes is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 15-02-2017 11:32 (29%)

• ralph075
  • Niet online
Sorry, was lui idd :O

• Gotez
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07:10
Ik heb zaterdag een Nexus 6P overgenomen van een mede-tweaker. Heb ook last van het batterij probleem als ik buitenloop. Is er nog geen oplossing beschikbaar?

• frankdewildt
woensdag is m'n Nexus opgehaald en vandaag weer retour gestuurd. Ben benieuwd morgen wat ze vervangen hebben en of m'n accuproblemen verholpen zijn.

• StephanO1990
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-06 12:12
CB heeft me doorverwezen naar de Huawei VIP-service voor de batterij issues. De reden is ook wel logisch. Via DrMobile is deze service ontiegelijk snel. Ik ga m toch maar weer voor de derde keer opsturen. Het is jammer dat de service zo vaak gebruikt moet worden!

• kuusj98

kuusj98

quote:
Gotez schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:44:
Ik heb zaterdag een Nexus 6P overgenomen van een mede-tweaker. Heb ook last van het batterij probleem als ik buitenloop. Is er nog geen oplossing beschikbaar?
Nee, zo ver ik weet niet.

kuusj98 wijzigde deze reactie 05-03-2017 20:28 (56%)

• Gotez
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07:10
Ik heb dus hele rare batterij grafieken. Als ik hem niet gebruik is alle geweldig. Maar zodra ik iets doe loopt de batterij razendsnel leeg. Bizar gewoon. Iemand nog tips of trucks?

https://tweakers.net/ext/f/RIqSsqmlkvEysbvqxH109gVO/thumb.png

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:56
quote:
Gotez schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:28:
Ik heb dus hele rare batterij grafieken. Als ik hem niet gebruik is alle geweldig. Maar zodra ik iets doe loopt de batterij razendsnel leeg. Bizar gewoon. Iemand nog tips of trucks?

[afbeelding]
Ik heb dat alleen wanneer ik mijn Wifi aan laat staan terwijl ik niet verbonden ben met een Wifi netwerk.
Als ik Wifi dan uit zet en alleen op 4G zit, loopt de batterij veel langzamer leeg, ook wanneer ik gewoon verbonden ben met een Wifi netwerk.

• frankdewildt
Top service van Huawei! Vandaag dacht ik m'n oude toestel terug te ontvangen maar ik heb een geheel nieuwe gekregen :)

• The Unbelievabl
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:32
quote:
frankdewildt schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:46:
Zojuist is m'n Nexus 6P opgehaald. Accu gaat erg snel leeg en valt ook af en toe uit als accustatus onder 50% is. Aangemeld bij Huawei VIP service en zojuist dus opgehaald. Benieuwd wat ze hieraan gaan doen zodat de problemen verholpen zijn en hoe snel de service is.
quote:
frankdewildt schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:12:
Top service van Huawei! Vandaag dacht ik m'n oude toestel terug te ontvangen maar ik heb een geheel nieuwe gekregen :)
Die van mij is ook aan de bootloop gegaan. Kom ook niet in Recovery dus ik kan helemaal niks. Ik heb nooit een andere ROM op de Nexus gezet en ook niet geroot dus daar kon het niet aan liggen. Mijn accu was ook al slecht, viel soms uit bij >40%. Morgen wordt ie opgehaald door Huawei VIP service, beetje hopen dat ik een nieuwe krijg. Hoe lang duurde het bij jullie totdat je een nieuwe kreeg?

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bah mijn batterij doet ook raar. Zo geen zin in...heb geen bon namelijk (2e hands/marktplaats) }:|
Pffff weer op zoek naar een alternatief, vorige toestel ook al zo'n drama (LG G4 - bootloop issues)

Het zit in het opladen...laad op tot ~50% en kapt er dan mee. Zal wel in de lader zitten gok ik...

westergas wijzigde deze reactie 22-02-2017 09:00 (21%)

• El Goog
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 25-06 14:23
Heeft iemand zijn batterij zelf proberen te vervangen? Mijn battery health volgens AccuBattery is 88%. Ik wil hem liever zelf repareren in plaats van op sturen naar Dynafix. Het probleem is alleen dat ik de officiële accu niet kan vinden.

• DrNizeGuy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:57
De dames en heren met een pixel of pixelXL ervaren een zelfde accu probleem:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=230806

Wat ik gelezen heb over het vervangen van de accu: het helpt voor even, maar na verloop van tijd komt het probleem terug.

hier een draadje over replacement accu's.

• ralph075
  • Niet online
Voor wie nieuwsgierig is: Beta 7.1.2 is beschikbaar als OTA update.

"Fingerprint gesture support" lijkt er nog niet in te zitten.

Meer: http://www.androidpolice....ta-finally-hits-nexus-6p/

• El Goog
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 25-06 14:23
quote:
ralph075 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:39:
Voor wie nieuwsgierig is: Beta 7.1.2 is beschikbaar als OTA update.

"Fingerprint gesture support" lijkt er nog niet in te zitten.

Meer: http://www.androidpolice....ta-finally-hits-nexus-6p/
Vreemd dat de fingerprint gesture er niet in zit... De Nexus 5X heeft dit namelijk wel.

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:11
quote:
El Goog schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:48:
[...]

Vreemd dat de fingerprint gesture er niet in zit... De Nexus 5X heeft dit namelijk wel.
Kreeg vanmorgen inderdaad de OTA, helaas bleek na update dat het zoals door AP gemeld zonder de optie van fingerprint movements is... Daarnaast was m'n Google Now scherm leeg tot ik voor een 2e keer een reboot deed, maar daar had ik wel vaker last van. Voor de rest eigenlijk nog nix gezien wat anders is als 7.1.1...

jurjen_g wijzigde deze reactie 25-02-2017 12:37 (4%)

• deurmatje
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 28-06 16:25

deurmatje

Fhefvdrcd

Heb ook al een tijdje 7.1.2. De update was 1,2gb. Maar 0 verschil. Accu is gewoon nog goed, sinds nougat geen problemen meer mee.

Steam | i5 4690K @ 4.5 Ghz @ Scythe Mugen 4 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 8 GB DDR3 Crucial Ballistix | EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0 | Crucial BX100 250GB | NZXT S340 Zwart

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07:40

GroeneThee

Uplay : SmoothPapa

Wilde net mijn beklag doen over de enorm slechte batterijduur sinds de laatste tijd. Maar lees hier dat ik niet de enige ben. Ga 'm ook maar eens aanmelden. Iemand ervaring over de gemiddelde tijd dat je je telefoon kwijt bent?

Edit:
Via CB, 2-3 weken en geen vervangend toestel.
Via Vodafone, ver agenda toestel dus maakt niet uit.
Helaas niet aangemeld bij Huawei VIP service. Ga er straks toch nog een poging wagen.

GroeneThee wijzigde deze reactie 15-03-2017 18:38 (30%)

• Ruw ER
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-06 12:37
quote:
GroeneThee schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:27:
Wilde net mijn beklag doen over de enorm slechte batterijduur sinds de laatste tijd. Maar lees hier dat ik niet de enige ben. Ga 'm ook maar eens aanmelden. Iemand ervaring over de gemiddelde tijd dat je je telefoon kwijt bent?

Edit:
Via CB, 2-3 weken en geen vervangend toestel.
Via Vodafone, ver agenda toestel dus maakt niet uit.
Helaas niet aangemeld bij Huawei VIP service. Ga er straks toch nog een poging wagen.
Ik heb laatst last gehad van een accu die hard leegliep. Android systeem was volgensmij de boosdoener, deze geforceerd gestopt, en alles was weer als normaal, 4.5 tot 5 uur sot.

• Megupe
Hier nog steeds een keurige constante 1,5 tot 2 uur screen on time zonder bijzonderheden. Net zoals de n4 en n5.

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:11
1.5-2 uur schermtijd vind ik erg slecht. In het begin haalde ik 3.5-4 uur minimaal.

En daarom heb ik van het weekend maar eens de stap genomen om met custom ROMs en kernels aan de gang te gaan. (Dit deed ik eerder altijd maar sinds de N6P vond ik het niet meer nodig.)

Draai nu pure Nexus met Franco kernel.
Ik merk echter totaal geen verbetering met gebruik (alleen met standby).
Zit nu net 20 minuten met de telefoon en al 11% kwijt.
Heb het idee dat met het gebruik de telefoon véél sneller leegloopt.
Jammer dat na amper 1.5 jaar de accu al zo slecht wordt.
Wilde eigenlijk minimaal 2 jaar met deze telefoon doen maar dat gaat hem denk niet worden.

| Huawei Nexus 6P | Canon EOS 80D + EFS 18-135 Nano Usm | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon Speedlite 430EX II

• Megupe
quote:
ComTech schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:12:
1.5-2 uur schermtijd vind ik erg slecht. In het begin haalde ik 3.5-4 uur minimaal.

En daarom heb ik van het weekend maar eens de stap genomen om met custom ROMs en kernels aan de gang te gaan. (Dit deed ik eerder altijd maar sinds de N6P vond ik het niet meer nodig.)

Draai nu pure Nexus met Franco kernel.
Ik merk echter totaal geen verbetering met gebruik (alleen met standby).
Zit nu net 20 minuten met de telefoon en al 11% kwijt.
Heb het idee dat met het gebruik de telefoon véél sneller leegloopt.
Jammer dat na amper 1.5 jaar de accu al zo slecht wordt.
Wilde eigenlijk minimaal 2 jaar met deze telefoon doen maar dat gaat hem denk niet worden.
Al mijn telefoons met Android haalden een dergelijke sot, ik weet niet beter..

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:29

Grudgie

PSN: Grudgie7

Kreeg vandaag een update binnen. 7.1.2 (NPG471) 194.6 MB.

Meer mensen die ontvangen?

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• SkyThes
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07:26
quote:
Grudgie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:55:
Kreeg vandaag een update binnen. 7.1.2 (NPG471) 194.6 MB.

Meer mensen die ontvangen?
Yep de nieuwe beta met fingerprint gestures! :)

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:29

Grudgie

PSN: Grudgie7

quote:
SkyThes schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:29:
[...]

Yep de nieuwe beta met fingerprint gestures! :)
De fingerprint gestures werken niet bij mij?

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:11
Hier ook, inclusief vingerbeweging (wel eerst aanzetten in de instellingen)

• striner
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Potverdorie, net vandaag uitgeschreven voor de beta omdat ik wilde unrooten en terug naar stock, en van beta is geen factory image te downloaden :P
Er was een bug in de beta dat als je in de wifi-lijst op het tandwieltje klikte, de settings app crashte (vervelend, want wilde instellen dat ie wifi moest verbreken tijdens slaapstand, en dat ging dus niet meer). Is dat nu verholpen?
What about battery life? Vind de battery life met scherm aan tijdens normaal gebruik om te huilen, je ziet de procenten met de minuut omlaag vallen, en als ie dan ook nog eens pardoes uitschakelt rond de 20%, blijft er niet meer veel nuttig gebruik van de telefoon over...

• SkyThes
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07:26
quote:
Ja verholpen! d:)b

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:36
quote:
En hoe is je battery life nu?

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• Seaofregrets
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 28-06 19:07
Ik heb mijn Nexus 6P afgelopen woensdag bij Coolblue ter reparatie aangeboden. Reden: Batterij en de knoppen aan de onderzijde waren ingebrand. Ik weet productie datum niet, maar minimaal 2015, aangezien ik hem op 31-12-2015 gekocht heb :)

Ben benieuwd wat ze allemaal doen en wanneer ik heb retour krijg. Kan tot 2,5 week duren. Zal wel reparatie worden i.p.v. vervanging, beetje oud toestel al daarvoor denk ik.

Batterij verbruik was gewoon drama. Bij flink wat browsen en wat spelletje spelen en muziek luisteren was SOT gewoon ruim onder de 2 uur, soms iets meer dan 2 uur bij iets minder intensief gebruik, maar de bijna 4 uur uit het begin was het totaal niet meer. Standaard uitvallen bij 15% en bij koud weer buiten bij b.v. een foto nemen was het bij 30% + al direct over.

Seaofregrets wijzigde deze reactie 25-03-2017 12:44 (13%)

• Brammel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:03
Benieuwd naar het resultaat. Ik heb een van de eerste modellen, maar mijn batterij is ook super slecht. Laatst viel hij al bij 40% uit.

• uroy
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
Brammel schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:20:
Benieuwd naar het resultaat. Ik heb een van de eerste modellen, maar mijn batterij is ook super slecht. Laatst viel hij al bij 40% uit.
Nog steeds ellende met de batterij
Ben terug gegaan naar 6.0.1
Nu kan ik weer normaal mijn telefoon gebruiken

talkin' is cheap, people follow like sheep

• striner
  • Nu online
quote:
uroy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:37:
[...]

Nog steeds ellende met de batterij
Ben terug gegaan naar 6.0.1
Nu kan ik weer normaal mijn telefoon gebruiken
Dus zeker weten is het op MM beter? Dat lijkt te bevestigen dat het een software issue is en dat een battery swap/telefoon omruilen geen zin heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruw ER
Het is zo jammer dat er eigenlijk 0 high end phones meer uitkomen met verwisselbare accu. Ik merkte ook dat mijn sot een stuk minder werd toen mijn 6p een jaar oud was. Heb de telefoon voor een leuk prijsje kunnen verkopen aan een tweaker die de telefoon enkel voor een project nodig had, wat bijgelegd, en via een andere tweaker een gloednieuwe 6p gekocht, omdat ik gewoon niet zonder stereo speakers kan. De pixel is dus te min. Nu haal ik met gemak minimaal 4.5 uur sot, telefoon komt uit januari dit jaar. Op moment van typen zit ik op 19% accu met 4 uur en 10 minuten sot. Ben bang dat het aan het eind van dit jaar alweer een stuk minder zal zijn, zeker omdat ik een vrij intensief gebruiker ben.
Wat wel erg helpt naar mijn ervaring, is de schermhelderheid op 3kwart zetten ipv vol aan. Ook heb ik een zwarte achtergrond op mijn homescreen en bij whatsapp, en tevens een zwarte achtergrond bij mijn google keyboard, zodat veel pixels vaak uit staan. Naast het feit dat het er gewoon goed uit ziet naar mijn mening.

Zie nu al op tegen 800ish euro uitgeven voor een nieuwe telefoon over een jaar (dat kosten ze tegenwoordig...) accu vervangen is niet iets wat ik zelf kan doen bij een 6p gezien de filmpjes, mocht je al een accu vinden.

Op mijn twijfels over het leven van mijn accu na is dit echt een geweldige telefoon. Ik kan mij nog steeds geen betere telefoon naar mijn wensen (close to stock android, amoled, minimaal 5.5 inch, stereo FRONT FACING speakers) bedenken. De axon 7 komt in de buurt, maar te veel gelezen over software problemen daar, iets waar ik op de 6p 0 last van heb. Alles loopt heerlijk soepel, ook op de ondertussen gedateerde snapdragon 810.

• Cronimet
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07:58
Heb de Nexus 6P nu sinds december vorig jaar en ben altijd enorm tevreden geweest, mijn beste telefoon tot nu toe.
Maar nu heb ik sinds een tijdje last van mijn scherm, het scherm wordt heel vuil. Elke vingerafdruk blijft zichtbaar en ik moet hem meerdere keren per dag schoonvegen met een bril doekje. Nog iemand die hier last van heeft?

Verder hapert mijn launcher ook de laatste tijd, dikwijls moet ik de app herstarten.
Ik denk stilletjes aan aan een opvolger, eventueel de G6.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GroeneThee

GroeneThee

quote:
Ruw ER schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:33:
Het is zo jammer dat er eigenlijk 0 high end phones meer uitkomen met verwisselbare accu. Ik merkte ook dat mijn sot een stuk minder werd toen mijn 6p een jaar oud was. Heb de telefoon voor een leuk prijsje kunnen verkopen aan een tweaker die de telefoon enkel voor een project nodig had, wat bijgelegd, en via een andere tweaker een gloednieuwe 6p gekocht, omdat ik gewoon niet zonder stereo speakers kan. De pixel is dus te min. Nu haal ik met gemak minimaal 4.5 uur sot, telefoon komt uit januari dit jaar. Op moment van typen zit ik op 19% accu met 4 uur en 10 minuten sot. Ben bang dat het aan het eind van dit jaar alweer een stuk minder zal zijn, zeker omdat ik een vrij intensief gebruiker ben.
Wat wel erg helpt naar mijn ervaring, is de schermhelderheid op 3kwart zetten ipv vol aan. Ook heb ik een zwarte achtergrond op mijn homescreen en bij whatsapp, en tevens een zwarte achtergrond bij mijn google keyboard, zodat veel pixels vaak uit staan. Naast het feit dat het er gewoon goed uit ziet naar mijn mening.

Zie nu al op tegen 800ish euro uitgeven voor een nieuwe telefoon over een jaar (dat kosten ze tegenwoordig...) accu vervangen is niet iets wat ik zelf kan doen bij een 6p gezien de filmpjes, mocht je al een accu vinden.

Op mijn twijfels over het leven van mijn accu na is dit echt een geweldige telefoon. Ik kan mij nog steeds geen betere telefoon naar mijn wensen (close to stock android, amoled, minimaal 5.5 inch, stereo FRONT FACING speakers) bedenken. De axon 7 komt in de buurt, maar te veel gelezen over software problemen daar, iets waar ik op de 6p 0 last van heb. Alles loopt heerlijk soepel, ook op de ondertussen gedateerde snapdragon 810.
Kijk er net zo tegen aan. De mijne gaat uiteindelijk morgen via CB voor een reparatie onder garantie. Accu is in mijn geval echt heel erg slecht. Kan overigens ook aan de batch liggen, naar het schijnt. Bepaalde batch heeft een issue met de accu. Al vervangen ze alleen maar de accu, als hij er minimaal weer een jaar tegenaan kan ben ik dik tevreden!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruw ER
quote:
Cronimet schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:09:
Heb de Nexus 6P nu sinds december vorig jaar en ben altijd enorm tevreden geweest, mijn beste telefoon tot nu toe.
Maar nu heb ik sinds een tijdje last van mijn scherm, het scherm wordt heel vuil. Elke vingerafdruk blijft zichtbaar en ik moet hem meerdere keren per dag schoonvegen met een bril doekje. Nog iemand die hier last van heeft?

Verder hapert mijn launcher ook de laatste tijd, dikwijls moet ik de app herstarten.
Ik denk stilletjes aan aan een opvolger, eventueel de G6.
Ieder scherm heeft een oleophobic coating op het scherm, naar mijn weten. Deze zorgt er voor dat vingerafdrukken niet goed achterlaten. Deze coating slijt eraf, gedurende de tijd. Ik zorg altijd dat ik een glazen screen protector heb op het moment dat ik een nieuwe telefoon uitpak. Die kan er dan direct op, en heb je 0 kans op vuil onder de protector, en hoef je niet in de weer met die doekjes. Goed schoonmaken e een protector erop moet uitkomst bieden voor je. Let wel op dat de protector een cut-out heeft voor de lichtsensor, direct rechtsonder de top speaker. Heeft de protector dit niet, is er een kans dat het scherm niet meer aan gaat als je de telefoon van je oor haalt als je op wilt hangen.

De launcher issues zijn apart, misschien een clean reset doen? Ik gebruik tegenwoordig nexus root toolkit, die doet al het werk voor je. Heb mijn command sheet voor rooten e.d. al even niet hoeven gebruiken.

• Seaofregrets
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 28-06 19:07
quote:
GroeneThee schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Kijk er net zo tegen aan. De mijne gaat uiteindelijk morgen via CB voor een reparatie onder garantie. Accu is in mijn geval echt heel erg slecht. Kan overigens ook aan de batch liggen, naar het schijnt. Bepaalde batch heeft een issue met de accu. Al vervangen ze alleen maar de accu, als hij er minimaal weer een jaar tegenaan kan ben ik dik tevreden!
Laat maar weten wat ze ermee gedaan hebben, heb je ook een Nexus 6P uit 2015? Die van mijn vriendin is ook uit 2015 en is net zo slecht, ze wacht alleen mijn reparatie af, alvorens ze hem wegbrengt, we hebben ook maar 1 reserve telefoon, dus moest even zo. Beide in december bij CB gekocht.

Ik hoop dat de telefoon na vervanging van batterij weer tot eind van het jaar qua batterij verbruik naar behoren presteert, dan neem ik aan het eind van het jaar een nieuwe. Ik had hem graag wat langer gebruikt, maar ik heb qua batterij verbruik weinig vertrouwen in deze telefoon meer. Zo'n degradatie in 14 maanden tijd heb ik nog nooit meegemaakt.

• GroeneThee

GroeneThee

quote:
Seaofregrets schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:09:
[...]

Laat maar weten wat ze ermee gedaan hebben, heb je ook een Nexus 6P uit 2015? Die van mijn vriendin is ook uit 2015 en is net zo slecht, ze wacht alleen mijn reparatie af, alvorens ze hem wegbrengt, we hebben ook maar 1 reserve telefoon, dus moest even zo. Beide in december bij CB gekocht.

Ik hoop dat de telefoon na vervanging van batterij weer tot eind van het jaar qua batterij verbruik naar behoren presteert, dan neem ik aan het eind van het jaar een nieuwe. Ik had hem graag wat langer gebruikt, maar ik heb qua batterij verbruik weinig vertrouwen in deze telefoon meer. Zo'n degradatie in 14 maanden tijd heb ik nog nooit meegemaakt.
heb de mijne inderdaad ook in december gehaald bi CB. Dus kan best kloppen dat we een telefoon uit dezelfde batch hebben. ga zo een goede backup draaien en 'm dan wegbrengen. Overigens hebben ze aangeboden om een tweedekansje voor mij te regelen waardoor toch een vervangend toestel heb. Moet 'm uiteraard wel afrekenen en daarna kan ik 'm weer terug brengen.

Zal het reultaat hier melden.

• Michel242186
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
:P

Michel242186 wijzigde deze reactie 01-04-2017 16:17 (100%)

• Michele_M_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-06 21:39
Android 7.1.2 wordt nu geïnstalleerd....

• Megupe
quote:
Michele_M_ schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:13:
Android 7.1.2 wordt nu geïnstalleerd....
Hier een systeemupdate met bugfixes.

Edit notificatiebalk geeft aan dat om 7.1.2 gaat. Update is 323 MB.

Edit 2: de beveiligingsupdate van 5 april zit er al bij 🤡

Megupe wijzigde deze reactie 03-04-2017 22:18 (26%)

• Wildfire
  • Laatst online: 06:44

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist de nieuwste LineageOS geflashed (Android 7.1.2). Was even wennen aan een nieuwe opstartanimatie... soort inktvis :P

Correctie: dat is toch 7.1.1 - wat wel 7.1.2 was is de vendor.img die ik geflashed heb.

Probleempje nu: LineageOS moet zelf ook nog naar 7.1.2 blijkbaar want de vingerafdruklezer doet het nu nier meer...

Wildfire wijzigde deze reactie 04-04-2017 07:39 (47%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 21:57
quote:
Wildfire schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:09:
Zojuist de nieuwste LineageOS geflashed (Android 7.1.2). Was even wennen aan een nieuwe opstartanimatie... soort inktvis :P

Correctie: dat is toch 7.1.1 - wat wel 7.1.2 was is de vendor.img die ik geflashed heb.

Probleempje nu: LineageOS moet zelf ook nog naar 7.1.2 blijkbaar want de vingerafdruklezer doet het nu nier meer...
Dat komt dus door de verkeerde vendor. Of updaten naar 7.1.2 of de juiste vendor flashen

• striner
  • Nu online
Nieuwe 7.1.2 image binnenkort binnen, en het early shutdown issue zou gefixt moeten zijn. Ben benieuwd!
http://www.androidpolice..../android-7-1-2-changelog/
quote:
Some of the other fixes are with the early shutdown issue, a fix for the small number of users experiencing pink banding on the camera, and a fix to the audio popping issue some users were experiencing at high volumes.
-EDIT-
Blijkbaar alleen voor de Pixels, nog niet voor de 6P :'(
https://twitter.com/AndroidPolice/status/849119966129410048

striner wijzigde deze reactie 04-04-2017 11:36 (13%)

• bbc
  • Laatst online: 08-06 17:01
7.1.2 staat er hier ook op, maar ik mis de Pixel launcher wel. Ik vermoed dat dit dus beperkt zal blijven tot de Pixel familie. Mijn Pixel C heeft de launcher wel en hij is best aangenaam. Misschien moet ik daar weer terug overschakelen op de Google Now Launcher.

Nog steeds tevreden over de 6P trouwens en ik ga hem zeker houden tot de Pixel 2 er is, als die al in de verkoop komt.

By the way, since enkele weken ook een zeer tevreden Android Pay gebruiker. NFC was 1 van de redenen waarom ik de 6P wou, maar tot voor kort had het geen nut.

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
striner schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:34:
Nieuwe 7.1.2 image binnenkort binnen, en het early shutdown issue zou gefixt moeten zijn. Ben benieuwd!
http://www.androidpolice..../android-7-1-2-changelog/
Is dat early shutdown verhaal niet gewoon een hardware iets? Batterij die richting het eind van z'n leven gaat? Ik heb het ook gehad dat ie bij 20% uit ging, maar dat was toen het echt heel koud was. Vanaf die tijd heb ik het eigenlijk niet meer gehad en loopt ie keurig netjes van 5 naar 1% toe. Accubattery geeft een health aan van 86%, dus heel ontevreden ben ik nog niet voor een toestel van bijna 1,5 jaar. Een nieuwe accu is voor later dit jaar misschien wel een idee, enkel is wisselen zelf nogal tricky. Misschien voor de garantie in december verloopt eens informeren.

Website

• striner
  • Nu online
@J0YR1D3R mij lijkt het toch een software issue want:
  • het issue kwam pas optreden van 6.x naar 7.x of van 7.0 naar 7.1
  • ze bevestigen zelf dat deze issues opgelost zouden moeten zijn (voor de Pixels althans) met deze software upgrafe
  • heb verhalen gelezen van mensen die een refurbish kregen en het probleem nog steeds bestond

• PureLOOD
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:19
quote:
bbc schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:51:
7.1.2 staat er hier ook op, maar ik mis de Pixel launcher wel. Ik vermoed dat dit dus beperkt zal blijven tot de Pixel familie. Mijn Pixel C heeft de launcher wel en hij is best aangenaam. Misschien moet ik daar weer terug overschakelen op de Google Now Launcher.

Nog steeds tevreden over de 6P trouwens en ik ga hem zeker houden tot de Pixel 2 er is, als die al in de verkoop komt.

By the way, since enkele weken ook een zeer tevreden Android Pay gebruiker. NFC was 1 van de redenen waarom ik de 6P wou, maar tot voor kort had het geen nut.
Hoe gebruik jij android pay als ik vragen mag? Met een creditcard o.i.d.?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bbc
  • Laatst online: 08-06 17:01
quote:
PureLOOD schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:08:
[...]

Hoe gebruik jij android pay als ik vragen mag? Met een creditcard o.i.d.?
Ja, in België kan het tegenwoordig bij een aantal banken, maar voorlopig enkel in combinatie met Visa voor mijn bank. Het zou ook met Maestro moeten kunnen in de toekomst, wat meer handelaren zal kunnen overtuigen.

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
striner schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:54:
@J0YR1D3R mij lijkt het toch een software issue want:
  • het issue kwam pas optreden van 6.x naar 7.x of van 7.0 naar 7.1
  • ze bevestigen zelf dat deze issues opgelost zouden moeten zijn (voor de Pixels althans) met deze software upgrafe
  • heb verhalen gelezen van mensen die een refurbish kregen en het probleem nog steeds bestond
Kijk eens op in het topic op XDA, het komt voor met alle Android versies en het vervangen van de batterij lost het probleem op. Een refurbished toestel heeft waarschijnlijk een batterij van dezelfde leeftijd, dus weinig verbetering.

Website

• Megupe
Eerste wat me aan 7.1.2 opviel was dat het hoofdscherm nu ook gekanteld kan worden.
Vingerswipe werkt goed.
Helaas niets gezien wat op een pixel launcher wijst.

• Wildfire
  • Laatst online: 06:44

Wildfire

Joy to the world!

quote:
DrNizeGuy schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:51:
[...]

Dat komt dus door de verkeerde vendor. Of updaten naar 7.1.2 of de juiste vendor flashen
Ja dat dacht ik al, de vorige vendor.img staat al klaar om terug geflashed te worden. Komt goed. Gewoon even de Android 7.1.2 build van LineageOS afwachten en dan die 7.1.2 vendor.img weer erop gooien. :)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Michele_M_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-06 21:39
quote:
Megupe schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:38:
Eerste wat me aan 7.1.2 opviel was dat het hoofdscherm nu ook gekanteld kan worden.
Vingerswipe werkt goed.
Bij mij kantelt die niet, hoe doe je dat :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megupe
quote:
Michele_M_ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:50:
[...]

Bij mij kantelt die niet, hoe doe je dat :?
Scherm lang indrukken ergens op je homescreen -> Instellingen en dan onderaan de optie "scherm kantelen"

• Kid_Stevie
  • Niet online
quote:
Vingerswipe werkt goed.
Volgens mij kon dat al even, is geen onderdeel van Android maar de launcher (google now).
Als de Pixel launcher naar de N6P komt zal het met de release van O zijn, maar ik moet het nog zien.

Fingerswipe werkt idd erg goed, duurt even maar dan hebben we ook wat :9

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:52

charrel

1200gs & 640 enduro

Fingerswipe, moet je dat aanzetten of zo? Dat zat toch nog niet standaard bij de 6p in 7.1.2?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:57

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Vingerswipe werkt goed.
Dat kon al vanaf de eerste versie waarmee de 6P werd geleverd.
quote:
charrel schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:06:
Fingerswipe, moet je dat aanzetten of zo? Dat zat toch nog niet standaard bij de 6p in 7.1.2?
Ja, aanzetten in de instellingen bij "gestures" (mijn 6p staat in het Engels).

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

Ik had mijn 6P opgestuurd via de Huawei VIP service vanwege de welbekende batterij issues, en zojuist een vervangend toestel ontvangen. Echter hebben ze een zilver toestel voor een zwarte vervangen... 8)7 |:( :F

En nu is het bijna weekend dus dat zal wel tot minstens woensdag duren voordat dat opgelost is... -O-

Gezocht! Keycaps voor een Corsair toetsenbord!

• GroeneThee

GroeneThee

Hmmm dat zou mij weinig kunnen schelen.

• Kypo
  • Laatst online: 08:02
quote:
Kiwi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:37:
Ik had mijn 6P opgestuurd via de Huawei VIP service vanwege de welbekende batterij issues, en zojuist een vervangend toestel ontvangen. Echter hebben ze een zilver toestel voor een zwarte vervangen... 8)7 |:( :F

En nu is het bijna weekend dus dat zal wel tot minstens woensdag duren voordat dat opgelost is... -O-
Hier ook enorme batterij problemen, ik haal max 7 uur op een dag met 15% daarvan t scherm aan... Mag ik vragen hoe lang je m kwijt was?
Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*