Ja, dit heb ik ook gehad en het heeft me even wat tijd gekost voor ik de oorzaak heb kunnen achterhalen.
In mijn geval was het de lader. Omdat ik voor mijn vrouw een Nexus 5x heb gekocht op het moment dat ik een Nexus 6p binnenkreeg, konden we alle oude laders vervangen door de meegeleverde. (aangevuld met een Pixel C tablet lader)
We gebruiken deze laders ook door elkaar, allemaal USB-C snelladers.
Als "nacht-lader" hadden we op een moment de witte Nexus 5x lader en toen ging het mis. Voor de Nexus 5x geen probleem, maar de Nexus 6p laat eerst netjes op, om vervolgens te stoppen met laden.
In plaats van weer te laden als hij onder de 97% komt, start hij niet meer met laden en loopt de telefoon dus langzaam leeg. Dit valt natuurlijk het meest op als de telefoon al bijna vol is voor hij wordt aangesloten, want dan heeft hij veel "nacht" over om leeg te lopen.
Mijn oplossing is/was simpel, een andere "nacht-lader". Sinds de wissel, is het niet meer voorgekomen.
Ik weet niet of jij andere laders heb (of niet originele laders gebruikt), maar ik zou daar naar kijken.
Succes!
Bobbus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:39:
Gisteren en vandaag begin ik de dag met 90% acculading, terwijl mijn 6P de hele nacht aan de oplader heeft gezeten. In
dit topic op XDA berichten mensen over soortgelijke problemen, maar dan hebben ze het over 95% in plaats van 90%. Ik vind tien procent per dag missen ook nogal veel gezien de accu nou niet zó verschrikkelijk geweldig is... Iemand dit ook al 's gehad?
Ik heb de telefoon sinds afgelopen juni en dit is me eerder nog nooit gebeurd.