Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
Ik zit nog op 7.0 en security update van 5 Augustus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
TripleQ schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:45:
Toch alleen als je deelnemer bent van het Beta programma?

Ben het zelf ook
O ja, dat was het... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Vandaag startte mijn Nexus spontaan opnieuw op nadat die bleef hangen. Dit gebeurt wel vaker (helaas) bij mijn Pixel C maar nog niet eerder bij mijn Nexus. Foutje in Android 7? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

GroeneThee schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:37:
Ik zit nog op 7.0 en security update van 5 Augustus :?
Toevallig 7.0 gekregen via de truc om je tijdelijk aan te melden als beta-tester en daarna weer afgemeld? Heb al van meerdere gebruikers gelezen dat ze daarna geen updates meer ontvangen, had ik zelf ook last van. Ik heb hem toen handmatig geflashed naar de laatste officiële versie en ontvang sindsdien weer updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
urf schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 08:28:
[...]

Toevallig 7.0 gekregen via de truc om je tijdelijk aan te melden als beta-tester en daarna weer afgemeld? Heb al van meerdere gebruikers gelezen dat ze daarna geen updates meer ontvangen, had ik zelf ook last van. Ik heb hem toen handmatig geflashed naar de laatste officiële versie en ontvang sindsdien weer updates.
Klopt, dit is een bekend probleem(/feature?), zelf ook last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Klopt inderdaad, zal wel even opzoek gaan naar een nieuwe versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterKop
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-06 18:47
Ik ben momenteel in Thailand en heb een lokale SIM Card geplaatst. Nu valt steeds de verbinding weg om vervolgens weer in enkele seconden weer op te bouwen. De lokale provider(True) heeft de SIM Card al vervangen maar het probleem blijft. Er lijkt een relatie te zijn met lokatiebepaling, Maps, Pokémon Go, maar dat is niet consistent. Iemand een idee? Ik draai 7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30
Welke camera app gebruiken jullie voor RAW foto's ?
Heb nu camera FV5 geprobeerd en opencamera.
Die laatste doet dus geen RAW.
Nadeel van allebei is dat de foto's niet in google foto zichtbaar zijn wat alleen met de standaard camera app gebeurd.
Zelfs als ik de bestandslocatie wijzig in de map waar de foto's ook komen met de standaard camera app.

Wat ik overigens nog steeds heb is 150+ lege mappen in de camera map met de fotonamen :F
Dat die bug er nog inzit vind ik wel slecht van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Ik kom vanochtend op mijn werk en haal mijn Nexus 6P uit mijn broekzak, zie ik tot mijn verbazing dat het glas van het vizier aan de achterkant gebarsten is. Uiteraard wil ik dit graag laten repareren. Ik ben lid van de Huawei VIP Service, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ze claimen binnen 72 uur de reparatie uit te voeren, al heb ik hier zo mijn bedenkingen bij. Iemand ervaring met deze service?

De telefoon is niet gevallen en heeft niet onder extreme spanning gestaan. Wat me opvalt is dat de barst duidelijk bij de flitser begint en vanaf daar 'uitstraalt' naar de rest van het vizier. Ik heb vanochtend in de kou (1 C) een foto gemaakt, en daarbij is (automatisch) geflitst. Ik vermoed dus dat hierdoor het vizier is gebarsten (koude vizier + energie van flits zorgt wellicht voor een barst). Dit kan dus niet mijn eigen fout zijn, en zou naar mijn mening onder de garantie gerepareerd moeten worden. Ik ben echter bekend met het riedeltje: hoogstwaarschijnlijk gaat Huawei dit niet onder de garantie repareren doordat zij niet kunnen uitsluiten dat dit niet door valschade is veroorzaakt. Iemand enig idee wat de kosten voor deze reparatie zullen zijn en hoe ik dit eventueel zo kan spelen dat dit vergoed gaat worden onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterKop
  • Laatst online: 08-06 18:47
Als je telefoon gevallen zou zijn moet er meer aan te zien zijn, als dat niét het geval is is een val uitgesloten lijkt me. Verder is dit een bekende zwakke plek van de 6p, dat zullen zij ook wel weten.
Succes ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:59
Ben benieuwd. Kost zon $5-10 op ali
http://s.aliexpress.com/vIZ3eqm2

Ik zou persoonlijk daarvoor gaan, ben je en je telefoon niet kwijt voor x aantal dagen en ik heb het vermoeden dat het bij Huawei zomaar het dubbele kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
Hayo schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:34:
Ik kom vanochtend op mijn werk en haal mijn Nexus 6P uit mijn broekzak, zie ik tot mijn verbazing dat het glas van het vizier aan de achterkant gebarsten is. Uiteraard wil ik dit graag laten repareren. Ik ben lid van de Huawei VIP Service, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ze claimen binnen 72 uur de reparatie uit te voeren, al heb ik hier zo mijn bedenkingen bij. Iemand ervaring met deze service?

De telefoon is niet gevallen en heeft niet onder extreme spanning gestaan. Wat me opvalt is dat de barst duidelijk bij de flitser begint en vanaf daar 'uitstraalt' naar de rest van het vizier. Ik heb vanochtend in de kou (1 C) een foto gemaakt, en daarbij is (automatisch) geflitst. Ik vermoed dus dat hierdoor het vizier is gebarsten (koude vizier + energie van flits zorgt wellicht voor een barst). Dit kan dus niet mijn eigen fout zijn, en zou naar mijn mening onder de garantie gerepareerd moeten worden. Ik ben echter bekend met het riedeltje: hoogstwaarschijnlijk gaat Huawei dit niet onder de garantie repareren doordat zij niet kunnen uitsluiten dat dit niet door valschade is veroorzaakt. Iemand enig idee wat de kosten voor deze reparatie zullen zijn en hoe ik dit eventueel zo kan spelen dat dit vergoed gaat worden onder de garantie?
Huawei VIP service maakt gebruik van Dynafix.
Nu was ik daar al niet erg positief over maar na het zien van tros radar vorige week al helemáál niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Iemand enig idee wat de kosten voor deze reparatie zullen zijn en hoe ik dit eventueel zo kan spelen dat dit vergoed gaat worden onder de garantie?
Ik heb dit dus gehad en toestel aangemeld via de VIP service en toestel ook opgestuurd. Dit valt volgens hun NIET onder garantie en moest €125,- betalen voor reparatie. Dit bepalen ze overigens na een onderzoek pas. En bij mij de gehele achterkant vervangen trouwens, geen idee waarom aangezien alleen het glaasje gebarsten was.

Was het toestel een week kwijt maar kreeg hem terug als nieuw.

Heb het toestel per ongeluk zelf laten vallen (dus ook eigen schuld dikke bult eigenlijk) en er was verder geen schade te zien maar bewijs maar eens dat het toestel niet gevallen is mocht ie daadwerkelijk niet gevallen zijn ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 12:20
Ik heb de afgelopen twee weken twee keer gebruik moeten maken van de VIP-service voor twee losse issues. Het toestel wordt netjes opgehaald. Iedere stap van het proces word je op de hoogte gehouden. Ik heb niets te klagen! Het mooiste van alles is de verwerkingstijd. Een keertje op vrijdag opgehaald en dinsdag afgeleverd. Laatste keer was afgelopen woensdag ophalen en vrijdag was 'ie weer terug. Mooier kan toch niet?

1x was trouwens wegens gebogen aluminium bij de power button. Zonder kosten een nieuwe behuizing gekregen.

1x een gebogen volumeknop, waardoor de werking niet optimaal was. Ook dat werd zonder kosten netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
The_Cyberspace schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:51:
[...]

Ik heb dit dus gehad en toestel aangemeld via de VIP service en toestel ook opgestuurd. Dit valt volgens hun NIET onder garantie en moest €125,- betalen voor reparatie. Dit bepalen ze overigens na een onderzoek pas. En bij mij de gehele achterkant vervangen trouwens, geen idee waarom aangezien alleen het glaasje gebarsten was.

Was het toestel een week kwijt maar kreeg hem terug als nieuw.

Heb het toestel per ongeluk zelf laten vallen (dus ook eigen schuld dikke bult eigenlijk) en er was verder geen schade te zien maar bewijs maar eens dat het toestel niet gevallen is mocht ie daadwerkelijk niet gevallen zijn ;)
De hele achterkant?!?! Dus inclusief de aluminium behuizing, of alleen het glas en het plasticje onderaan?
Ik had al zo'n vermoeden dat ze dit niet onder de garantie gaan repareren... :(.
StephanO1990 schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:16:
[...]

Ik heb de afgelopen twee weken twee keer gebruik moeten maken van de VIP-service voor twee losse issues. Het toestel wordt netjes opgehaald. Iedere stap van het proces word je op de hoogte gehouden. Ik heb niets te klagen! Het mooiste van alles is de verwerkingstijd. Een keertje op vrijdag opgehaald en dinsdag afgeleverd. Laatste keer was afgelopen woensdag ophalen en vrijdag was 'ie weer terug. Mooier kan toch niet?

1x was trouwens wegens gebogen aluminium bij de power button. Zonder kosten een nieuwe behuizing gekregen.

1x een gebogen volumeknop, waardoor de werking niet optimaal was. Ook dat werd zonder kosten netjes opgelost.
Dat klinkt inderdaad goed... Hopelijk is die service ook consistent en zijn dit niet twee uitzonderingen op de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Hayo schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:47:
[...]
De hele achterkant?!?! Dus inclusief de aluminium behuizing, of alleen het glas en het plasticje onderaan?
Ik had al zo'n vermoeden dat ze dit niet onder de garantie gaan repareren... :(.
De gehele achterkant inderdaad, incl glaasje, behuizing en alles.
1e instantie schrok ik wel van de prijs maar toen bleek dat de gehele achterkant vervangen zou worden vond ik het wel mee vallen.
Er zaten wel lichte krasjes op van het gebruik, gebruikte voorheen nooit een hoesje of iets dergelijks. Die heb ik gelijk besteld toen ik het toestel weer in handen had en ben blij dat alles weer in orde is.

En had het allemaal op kunnen geven aan m`n verzekering maar ik heb em zelf laten vallen dus wijze les voor de volgende keer denk ik dan maar.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Als ik voor pick-up kies, kan ik dan simpelweg de telefoon overhandigen of ik dien ik deze in een doos mee te geven?

Daarnaast zie ik nergens op de website de mogelijkheid om te kiezen voor een bepaald pick-up tijdstip... Of gaan ze me hier over bellen? Never mind, allemaal fancy Javascript die extra stappen tevoorschijn tovert.

[ Voor 14% gewijzigd door Hayo op 14-11-2016 20:24 . Reden: Niet goed gekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Ik moest m`n toestel netjes in een doos verpakken, zonder accessoires. Er komt gewoon een koerier het toestel halen en brengen en je krijgt netjes een bewijs dat je het toestel af hebt gegeven en kan alles volgen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Nou... Ben benieuwd. Netjes verpakt in een doosje, wordt morgen opgehaald door een koerier. Ben benieuwd of 'ie er ook echt tussen 08.00 en 11.00 is. Mij benieuwen wanneer ik m'n Nexus terug heb.

Thanks voor alle info :).

• Hayo
Wauw. Simpelweg wauw.

Nadat mijn 6P dinsdag is opgehaald, kon ik hem vandaag alweer in mijn armen sluiten! Vanmorgen is hij thuis afgeleverd. Extreem snelle service van Huawei / Dynafix. Erg blij met de VIP-service :)!
The_Cyberspace schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:52:
[...]

De gehele achterkant inderdaad, incl glaasje, behuizing en alles.
1e instantie schrok ik wel van de prijs maar toen bleek dat de gehele achterkant vervangen zou worden vond ik het wel mee vallen.
Er zaten wel lichte krasjes op van het gebruik, gebruikte voorheen nooit een hoesje of iets dergelijks. Die heb ik gelijk besteld toen ik het toestel weer in handen had en ben blij dat alles weer in orde is.

En had het allemaal op kunnen geven aan m`n verzekering maar ik heb em zelf laten vallen dus wijze les voor de volgende keer denk ik dan maar.
Bij de reparatie is alleen het vizier vervangen en niet de gehele behuizing (het kleine deukje wat er al in zat, zit er nog steeds ;) ). Reparatie is zelfs uitgevoerd onder de garantie en heeft mij dus niets gekost. Kudos voor Dynafix / Huawei!

Nu maar hopen dat 'ie niet nog een keer barst :')!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb volgend probleem : ik heb Bluetooth constant aanstaan omdat ik regelmatig in en uit de auto moet en telkens als ik terug in de auto stap start er een muziek speler automatisch.
Weet iemand waar ik dit kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Cronimet schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:43:
Ik heb volgend probleem : ik heb Bluetooth constant aanstaan omdat ik regelmatig in en uit de auto moet en telkens als ik terug in de auto stap start er een muziek speler automatisch.
Heb ik ook. Ik gebruik Poweramp en bij die instellingen heb ik hervatten bij bluetooth uitstaan maar hij begint toch spontaan te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Cronimet schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:43:
Ik heb er geen oplossing voor, maar je zou met Tasker een workaround kunnen creëren, bij het connecten met een apparaat via bluetooth de media audio altijd mute. Of alle muziekspelers pauzeert, maar dat werkt misschien niet als die eerst pauzeert en vervolgens pas via de auto start.
Of > connected bluetooth > starting music app > eerst vragen om bevestiging > .. maar geen idee of dat makkelijk kan/werkt.

Wel kan je het dan doortrekken, als je bijvoorbeeld van huis wegrijd wil je wel altijd muziek, dus dat het dan niet gebeurd, bijvoorbeeld dan he.

Maar heb je er in de radio ook niet een bepaalde instelling voor? Zal ergens in de komende dagen eens kijken of het bij mij ook gebeurd, want zet meestal gelijk zelf de muziek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Michele_M_ schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:32:
[...]

Heb ik ook. Ik gebruik Poweramp en bij die instellingen heb ik hervatten bij bluetooth uitstaan maar hij begint toch spontaan te spelen.
Bij mij zijn het Soundcloud en Spotify die uit het niet beginnen te spelen.
Niet erg zou je denken, maar wel als ik in het buitenland zit en mijn telefoon ongevraagd begint te roamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Kid_Stevie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:57:
[...]

Ik heb er geen oplossing voor, maar je zou met Tasker een workaround kunnen creëren, bij het connecten met een apparaat via bluetooth de media audio altijd mute. Of alle muziekspelers pauzeert, maar dat werkt misschien niet als die eerst pauzeert en vervolgens pas via de auto start.
Of > connected bluetooth > starting music app > eerst vragen om bevestiging > .. maar geen idee of dat makkelijk kan/werkt.

Wel kan je het dan doortrekken, als je bijvoorbeeld van huis wegrijd wil je wel altijd muziek, dus dat het dan niet gebeurd, bijvoorbeeld dan he.

Maar heb je er in de radio ook niet een bepaalde instelling voor? Zal ergens in de komende dagen eens kijken of het bij mij ook gebeurd, want zet meestal gelijk zelf de muziek aan.
Met tasker heb ik nog niet gewerkt, zal het eens proberen.

In de radio van de auto is er alleszins geen instelling voor, enkel instellingen ivm de bluetooth verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
Cronimet schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:00:
[...]

Met tasker heb ik nog niet gewerkt, zal het eens proberen.

In de radio van de auto is er alleszins geen instelling voor, enkel instellingen ivm de bluetooth verbinding
Bedenk me dat je misschien (weet niet zeker of dit kan) via Tasker de bluetooth media setting aan en uit zou kunnen zetten. En als deze uitstaat en direct weer aangaat of dan de muziek ook automatisch gaat spelen.

Ik zat nog even online te zoeken en zag dat er veel mensen dit probleem hebben, ook al jaren terug. Vraag me af of dit nu een Android of Bluetooth ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik denk dat dit probleem nog geen apart topic behoeft, mocht dit binnen x aantal dagen/weken wel het geval zijn merken we het vanzelf wel.

Dus, recentelijk komen een hele meuk iPhone 6S'en aan het licht die problemen hebben met de accu. Nee, geen explosies, maar wel een Russische Roulette wat betreft batterijindicatie. Nu zijn er zo veel mensen met dit probleem dat Apple het erkend heeft en een programma heeft opgezet om de telefoon kosteloos te laten repareren. Probleem houdt in dat de telefoon bijvoorbeeld nog 15% acculading heeft, je naar buiten gaat en dan een foto wilt nemen of iets anders 'intensiefs'. Op het moment dat je dit probeert komt de melding "0% accu resterend" in beeld en sluit de telefoon zich af. Je kunt hem dan niet meer aankrijgen. Met 1 minuutje aan de lader gaat hij wel weer aan en heb je weer 12%. Ik heb eerst afgewacht of dit probleem wellicht opgelost zou worden met een software update, maar het is eigenlijk alleen nog maar erger geworden.

Nu kun je waarschijnlijk al uit mijn probleembeschrijving afleiden dat ik hier last van heb, en een vriend met een 6P ook. Ik wil op korte termijn naar de Mediamarkt (waar ik hem gekocht heb) om het te laten repareren, maar ik ben zeer benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben en of de MM dit überhaupt gaat vervangen onder garantie. Zo ja, prima, zo niet mogen ze het ding houden en koop ik wel een Nokia 3310, die gaan ten minste niet kapot :(

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

kuusj98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:25:
Ik denk dat dit probleem nog geen apart topic behoeft, mocht dit binnen x aantal dagen/weken wel het geval zijn merken we het vanzelf wel.

Dus, recentelijk komen een hele meuk iPhone 6S'en aan het licht die problemen hebben met de accu. Nee, geen explosies, maar wel een Russische Roulette wat betreft batterijindicatie. Nu zijn er zo veel mensen met dit probleem dat Apple het erkend heeft en een programma heeft opgezet om de telefoon kosteloos te laten repareren. Probleem houdt in dat de telefoon bijvoorbeeld nog 15% acculading heeft, je naar buiten gaat en dan een foto wilt nemen of iets anders 'intensiefs'. Op het moment dat je dit probeert komt de melding "0% accu resterend" in beeld en sluit de telefoon zich af. Je kunt hem dan niet meer aankrijgen. Met 1 minuutje aan de lader gaat hij wel weer aan en heb je weer 12%. Ik heb eerst afgewacht of dit probleem wellicht opgelost zou worden met een software update, maar het is eigenlijk alleen nog maar erger geworden.

Nu kun je waarschijnlijk al uit mijn probleembeschrijving afleiden dat ik hier last van heb, en een vriend met een 6P ook. Ik wil op korte termijn naar de Mediamarkt (waar ik hem gekocht heb) om het te laten repareren, maar ik ben zeer benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben en of de MM dit überhaupt gaat vervangen onder garantie. Zo ja, prima, zo niet mogen ze het ding houden en koop ik wel een Nokia 3310, die gaan ten minste niet kapot :(
De batterijproblemen zijn een bekend probleem bij de 6P sinds de update naar android 7.0. Zie bijvoorbeeld dit topic op XDA.

Sommige gebruikers melden dat de batterij het na updaten naar de developer preview van android 7.1 weer beter doet, maar de meningen verschillen. Het is dus nog even wachten op een definitieve fix. Over het algemeen wordt verwacht dat wanneer de 6P officieel 7.1 krijgt het probleem verholpen moet zijn. Dat is waarschijnlijk ergens in december.

Irritant is het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

urf schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:46:
[...]

De batterijproblemen zijn een bekend probleem bij de 6P sinds de update naar android 7.0. Zie bijvoorbeeld dit topic op XDA.

Sommige gebruikers melden dat de batterij het na updaten naar de developer preview van android 7.1 weer beter doet, maar de meningen verschillen. Het is dus nog even wachten op een definitieve fix. Over het algemeen wordt verwacht dat wanneer de 6P officieel 7.1 krijgt het probleem verholpen moet zijn. Dat is waarschijnlijk ergens in december.

Irritant is het wel....
Het grappige is dat ik nog 6.0 draai, en dat de problemen ook bij 6.0 zijn ontstaan en erger geworden. Ik heb wel even 7.0 erop gehad maar dat veranderde niks aan de situatie. Ik denk dat er echt net zoals bij de iPhone een bepaalde wear op die accu is na een jaar gebruik en dat de toestellen daar niet goed mee kunnen omgaan.

Maar goed, als dit geen aluminium body was geweest zonder achterlijke stappen om de achterkant eraf te krijgen zou ik gewoon net als bij de Nexus 5 een nieuwe OEM accu bestellen en die installeren. Maar het risico op schade is gewoon te groot. Ik heb er ook al regelmatig aan gedacht gewoonweg een andere telefoon te kopen om gewoon eens van het gezeur met kapotte producten af te zijn, maar de telefoon's van Apple hebben blijkbaar ook genoeg problemen en echt andere concurrenten zijn er wat mij betreft niet (Anti-Samsung, Pixel is imho veel te achterlijk hoog geprijsd).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
urf schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:46:
[...]

Irritant is het wel....
Ik had mij aan en afgemeld voor het bèta programma om de update te krijgen. Daarna idd accu problemen gehad. Later maar weer aangemeld voor het bèta programma omdat ik geen updates meer kreeg. Ik ben erachter gekomen dat wanneer ik wifi aan laat staan maar geen verbinding heb met een wifi netwerk, mijn telefoon warm wordt en de accu snel leeg loopt. In anderhalf uur van 100% naar 50%. Wanneer ik wifi uit zet gaat mijn accu weer als van ouds mee! Meer dan een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Kypo schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:53:
Iemand hier ervaring met een echo tijdens het bellen? Op google al meerdere verhalen over gehoord. Bijna iedereen die mij belt geeft aan dat er een echo is.

De oplossing die ik zelf dan heb is het volume terug schroeven, met als gevolg dat ik zelf de ander niet goed kan verstaan.

Oplossing op internet waren een case (brrrrr, heb ik het niet zo op) of de microfoon op de achterkant aftapen. Dit vind ik ook een beetje een halfbakken oplossing.

Laatste optie is om m'n telefoon ter reparatie aan te bieden. Alleen zit ik daar niet heul erg op te wachten (ben ik hem weer een week of 2 kwijt).

Maar goed, meer mensen ervaring mee? En zo ja, hebben jullie een andere oplossing dan bovenstaande?
Dus... Ik was wat laat met het regelen van dit alles! Maar mn Nexus dus via Huawei vip service aangemeld. Eergisteren mn telefoon opgestuurd naar Dynafix. En ik kreeg net een bericht van Huawei dat m'n telefoon alweer mijn kant op komt. Super fijn die snelle service _/-\o_

Maarrr... Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat er precies allemaal gedaan is om het probleem op te lossen! Volgens het internet moet er daadwerkelijk iets vervangen worden. Ik heb deze link ook meegestuurd in de reparatieaanvraag (scheelt hun weer werk...). Nu zegt de Dynafix Orderstatus dat mijn telefoon ook terug gestuurd is. En dat ze de volgende 'servicehandeling' hebben uitgevoerd: 'Cleaning' -O-
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat van schoonmaken een microfoon het weer gaat doen. Maar goed ik mag niet te snel oordelen :)

Ik ben benieuwd wat me te wachten staat als k m morgen terug heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Iemand al 7.1.1 NMF26F gesideload?
Heb inmiddels de OTA gedownload maar nu nog ADB aan de gang zien te krijgen.
Welke ADB tool en drivers voor Windows 10 kan je daarvoor gebruiken?
Er staan er wel op XDA maar dat zijn best oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
ComTech schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:28:
Iemand al 7.1.1 NMF26F gesideload?
Heb inmiddels de OTA gedownload maar nu nog ADB aan de gang zien te krijgen.
Welke ADB tool en drivers voor Windows 10 kan je daarvoor gebruiken?
Er staan er wel op XDA maar dat zijn best oude.
Is deze XDA zo oud dan? Voor mij werkte het aantal maanden geleden prima.

Ben benieuwd of de vingerprint sensor werkt voor gestures en of het nachtdimmen er standaard in komt.
Tot dusver verschillende dingen over gelezen en daarna lange tijd niks meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Megupe op 05-12-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Heb hem inmiddels geïnstalleerd heb gewoon de Android studio gepakt hier zit ADB ook in.
Vingerprint gesture ben ik nog niet tegen gekomen en nachtmodus ook niet jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

Ik kreeg net de ota, aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Ik hier ook, hoop dat dit de batterij weer terug brengt op het oude niveau van voor nougat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hier nog niet. Zitten jullie ook in het Beta programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:06
Ik heb hem ook aangeboden gekregen. Moest wel eerst op 'op updates controleren' klikken.
Ik zit niet in het beta programma.
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Vanmorgen op update gecontroleerd en draai nu 7.1.1.
Nog weinig wijzigingen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Yes, net update knop gedrukt. Geen updates beschikbaar. Druk meteen nogmaals op check update en daar is ie dan. Ben ook erg benieuwd naar de accu prestaties. Want met de huidige versie is het gewoon een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Laatst online: 21:01
Zojuist ook 7.1.1 binnengehaald. De app shortcuts kunnen best van pas komen. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om de shortcuts zelf aan te passen? Ik heb op google nog niks gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

App shortcuts zullen zeker alleen werken met de stock launcher? Ik draai zelf Nova en het werkt daar niet voor bijvoorbeeld YT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Laatst online: 21:01
Nohead schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:49:
App shortcuts zullen zeker alleen werken met de stock launcher? Ik draai zelf Nova en het werkt daar niet voor bijvoorbeeld YT.
In de beta werkt het al wel: http://www.androidauthori...eta-app-shortcuts-725019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:06
Wauw. Dit slaat waarschijnlijk nergens op, maar in de eerste twee uur ben ik 1 % batterij verloren. Op 7.0 was dit minimaal 5% geweest.
Het lijkt de goede kant op te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easygoin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 09:19

Easygoin

Loudness

Nohead schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:14:
Yes, net update knop gedrukt. Geen updates beschikbaar. Druk meteen nogmaals op check update en daar is ie dan.
Dit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:54

psyy138

blackbulls.nl

Luapper schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:13:
Wauw. Dit slaat waarschijnlijk nergens op, maar in de eerste twee uur ben ik 1 % batterij verloren. Op 7.0 was dit minimaal 5% geweest.
Het lijkt de goede kant op te gaan :D
Ik merk dat het nu ook beter is dan voorheen, ben benieuwd :o

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananejam
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 22:23
Gisteren 7.1.1 OTA op mijn 6P gekregen. Over batterijduur kan ik nog niet heel veel zeggen, maar waar ik wel tegenaan loop, is dat mijn Bluetooth niet lekker reageert. Eerst wil ie niet aan, niet vanuit de quick toggle en ook niet vanuit het uitgebreidere instellingen menu. Restart gedaan en dan gaat ie vanuit de instellingen wel aan, maar na een tijdje verbonden te zijn met mijn BT-speaker, wil ie niet meer uit. Dus maar weer een Restart gedaan en dan is ie uit.
Zijn er meerderen die daar ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

psyy138 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:00:
[...]

Ik merk dat het nu ook beter is dan voorheen, ben benieuwd :o
Vanmorgen voor het eerst met volle accu begonnen sinds de update. Nu een uur van de lader met 21 minuten scherm aan, al weer 9% kwijt. Lijkt toch nog steeds minder dan met marshmallow.

Vreemde is wel dat niet iedereen er last van lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
urf schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:29:
[...]

Vanmorgen voor het eerst met volle accu begonnen sinds de update. Nu een uur van de lader met 21 minuten scherm aan, al weer 9% kwijt. Lijkt toch nog steeds minder dan met marshmallow.

Ik vind dit een vrij normale tot goede accuverbruik/tijd. Vergeleken met mijn n6p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Megupe schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:34:
[...]

Ik vind dit een vrij normale tot goede accuverbruik/tijd. Vergeleken met mijn n6p.
Misschien wil ik nu wel teveel inderdaad. Het lijkt in elk geval wel beter te zijn dan voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:54

psyy138

blackbulls.nl

urf schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:29:
[...]

ik ben 16% kwijt met 40 minuten SoT, nog steeds veel maar minder dan voorheen.
Daarnaast heb ik alles aan staan op de achtergrond dus deels snap ik wel waarom het zo veel vreet O-)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymiee
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-02-2022
Prima update 7.1.1. Vanaf gisteren geïnstalleerd. Het lijkt interdaad na 1 dag op een prima verbetering van de accu. De shortcuts vind ik zeker een uitvinding. De Nexus 6P is absoluut nog een top apparaat. Ik begrijp ergens Google totaal niet om met de Nexus lijn te zijn gestopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

De sensor voor de schermverlichting lijkt wel erg optimistisch te zijn. Wordt soms wel erg donker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gisteren OTA update uitgevoerd naar 7.1.1 maar de bluetooth met m'n Renault lijkt na enkele seconden weer te disconnecten. Wipe cache/reset network settings/reboot geprobeerd maar niks mocht baten. Los van het terugflashen van 7.0, iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Vanochtend tijdens het mountainbiken wilde ik even een foto willen maken. Na het unlocken schakelde het toestel zichzelf weer eens uit. Daarna direct bij thuiskomst het toestel aan de lader gehangen en onderstaande screenshot gemaakt. Daar kan ik niet echt blij van worden. Rond de 40% schiet de accu ineens naar 0%. Echter bij het opnieuw opladen, laadt deze wel op vanaf de 40%. Het tussendoor opstarten van het toestel bood geen soelaas.

Ik was aangemeld voor de beta, maar heb me gisteren afgemeld en daarna het toestel volledig gewiped en gestart met een frisse Android. Des te vreemder dat het dan ook gebeurt. Ook is er geen sprake van schokkend lage buitentemperaturen, dus dat kan de drop ook niet veroorzaken lijkt me.

Waar in de screenshot 'scherm' bovenaan staat qua verbruik, is dat nu weer Android systeem en Android-besturingssysteem. Op XDA zie ik bij mensen met een goede accuduur, 'scherm' meestal bovenaan staan. Is Android dan zo inefficient momenteel?

We blijven het maar weer even in de gaten houden..

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2a5ygjc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

raymiee schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:21:
Prima update 7.1.1. Vanaf gisteren geïnstalleerd. Het lijkt interdaad na 1 dag op een prima verbetering van de accu. De shortcuts vind ik zeker een uitvinding. De Nexus 6P is absoluut nog een top apparaat. Ik begrijp ergens Google totaal niet om met de Nexus lijn te zijn gestopt..
Helemaal mee eens. Ik haal ineens zieke accuduur:

2,5 uur scherm en 2,5 uur bellen (totaal 5 uur gebruik) en ik zat op 42%, dat heb ik nog nooit gehaald :). Na een avondje idlen op 41%.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymiee
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-02-2022
StephanO1990 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:12:
Vanochtend tijdens het mountainbiken wilde ik even een foto willen maken. Na het unlocken schakelde het toestel zichzelf weer eens uit. Daarna direct bij thuiskomst het toestel aan de lader gehangen en onderstaande screenshot gemaakt. Daar kan ik niet echt blij van worden. Rond de 40% schiet de accu ineens naar 0%. Echter bij het opnieuw opladen, laadt deze wel op vanaf de 40%. Het tussendoor opstarten van het toestel bood geen soelaas.

Ik was aangemeld voor de beta, maar heb me gisteren afgemeld en daarna het toestel volledig gewiped en gestart met een frisse Android. Des te vreemder dat het dan ook gebeurt. Ook is er geen sprake van schokkend lage buitentemperaturen, dus dat kan de drop ook niet veroorzaken lijkt me.

Waar in de screenshot 'scherm' bovenaan staat qua verbruik, is dat nu weer Android systeem en Android-besturingssysteem. Op XDA zie ik bij mensen met een goede accuduur, 'scherm' meestal bovenaan staan. Is Android dan zo inefficient momenteel?

[afbeelding]
Volgens mij heeft dit weinig te maken met het besturingsysteem, maar eerder met een overleden accu! Ik zou er dus een nieuwe accu in laten zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa

[afbeelding]
Had je je Wifi aan staan zonder verbonden te zijn met een Wifi netwerk? Ik heb een enorme battery drain wanneer ik Wifi aan laat staan als ik van huis weg ga en geen verbinding heb met een Wifi netwerk. Wanneer ik mijn Wifi uit zet als ik onderweg ben gaat mijn accu veel langer mee (lees meer dan een dag)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Nuevocasa schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:33:
[...]

Had je je Wifi aan staan zonder verbonden te zijn met een Wifi netwerk? Ik heb een enorme battery drain wanneer ik Wifi aan laat staan als ik van huis weg ga en geen verbinding heb met een Wifi netwerk. Wanneer ik mijn Wifi uit zet als ik onderweg ben gaat mijn accu veel langer mee (lees meer dan een dag)!
Hij gaf 4G aan. Wifi scanning (locatie) staat uit en ook de melding van nieuwe openbare netwerken is uitgezet. Ik zet verder niet handmatig nog iets uit. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Kijk waarschijnlijk met mijn ogen dicht maar hoe zit ik de vibratie helemaal uit? (Android 7.1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
StephanO1990 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:42:
[...]

Hij gaf 4G aan. Wifi scanning (locatie) staat uit en ook de melding van nieuwe openbare netwerken is uitgezet. Ik zet verder niet handmatig nog iets uit. Bedoel je dat?
Gewoon in het snelmenu linksbovenin uitzetten. Bij jou is dat dan waarschijnlijk niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

rockmanz schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:07:
Gisteren OTA update uitgevoerd naar 7.1.1 maar de bluetooth met m'n Renault lijkt na enkele seconden weer te disconnecten. Wipe cache/reset network settings/reboot geprobeerd maar niks mocht baten. Los van het terugflashen van 7.0, iemand ideeen?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Renault. Iemand nog een idee? Wat is anders de makkelijkste manier om terug te gaan naar de vorige versie?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Phydomir schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:23:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Renault. Iemand nog een idee? Wat is anders de makkelijkste manier om terug te gaan naar de vorige versie?
Hier niets aan de hand i.c.m. Renault met R-link! Wat ervaren jullie precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Ik heb geen r-link. Ik verbind de telefoon met de Bluetooth en dan na enkele seconde geeft het systeem aan dat de Bluetooth verbinding verbroken is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 12:24

[afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde fenomeen. Uitermate irritant. Hopelijk lost 7.1.1 het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
abbeyrules schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:45:
[...]

Ik heb precies hetzelfde fenomeen. Uitermate irritant. Hopelijk lost 7.1.1 het op.
Het is bij mij trouwens met een clean start van Android 7.1.1 (NMF26F) begonnen. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10
Vanochtend tijdens het mountainbiken wilde ik even een foto willen maken. Na het unlocken schakelde het toestel zichzelf weer eens uit. Daarna direct bij thuiskomst het toestel aan de lader gehangen en onderstaande screenshot gemaakt. Daar kan ik niet echt blij van worden. Rond de 40% schiet de accu ineens naar 0%. Echter bij het opnieuw opladen, laadt deze wel op vanaf de 40%. Het tussendoor opstarten van het toestel bood geen soelaas.[afbeelding]
Ik had het net bij 12% batterij een dergelijk fenomeen, telefoon begon ineens af te sluiten en aan de lader kon ik hem weer opstarten. Batterij grafiek laat ook een drop naar 0% zien en het laden begint bij 12%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 09:51

Aid

Ik heb van de week een nieuwe Nexus 6p gekocht, wat mij meteen opviel was dat het scherm niet uniform is kwa kleur. De linkerkant van het scherm is roze achtig en de rechterkant gelig/groen. Het is niet zo heel erg, maar het valt op. ik zie dat het helaas een veel voorkomend "probleem" is bij Amoled schermen en vooral bij de 6p en Samsung s6. Nu kan ik het toestel terug brengen en een nieuwe vragen, maar als ik de verhalen mag geloven, dan is de kans best groot dat het ook op een ander toestel voorkomt. Ik heb hiervoor een Moto X 2014 gehad met Amoled en die had er geen last van.

De productiedatum van het toestel is 24-12-2015, dus een van de eerste batches.. Is dit probleem misschien met nieuwere versies opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aid schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:30:
De productiedatum van het toestel is 24-12-2015, dus een van de eerste batches.. Is dit probleem misschien met nieuwere versies opgelost?
Dat is al een oud toestel zeg. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze tussen 24-12-15 en nu geen nieuwe batch hebben gemaakt. Voor de prijs die je voor een Nexus 6P betaald mag je ook gewoon een goed scherm verwachten, ik zou het toestel dus gewoon omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

rens-br schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:11:
[...]

Dat is al een oud toestel zeg. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze tussen 24-12-15 en nu geen nieuwe batch hebben gemaakt. Voor de prijs die je voor een Nexus 6P betaald mag je ook gewoon een goed scherm verwachten, ik zou het toestel dus gewoon omruilen.
Ja klopt, dat ga ik dan ook doen. Kan je eigenlijk van een verkoper eisen dat je een jonger toestel krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aid schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:00:
Ja klopt, dat ga ik dan ook doen. Kan je eigenlijk van een verkoper eisen dat je een jonger toestel krijgt?
Je kan het altijd proberen. Maar er is geen wettelijke basis om dit af te dwingen. Je hebt bij het kopen van een product recht op een nieuw product. Wanneer deze geproduceerd is staat daar los van.

Maar goed ik ben geen jurist, dus wellicht dat er wel een wet is die dit afdwingt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 15:56
Ik had zelf ook erg veel last van een slechte batterij levensduur na de update.
Op een aantal fora stond de tip om in het applicatiescherm de machtigingen van alle apps terug te trekken. Reden hiervoor was dat tijdens de upgrade de oude machtigingen worden overgenomen. Wanneer dit niet helemaal goed gaat kan het zomaar zijn dat apps opeens meer rechten hebben dan voorheen.

Vandaag heb ik zelf de test gedaan en ik moet zeggen dat het wel degelijk helpt. Ik zit nu op 66%(7 uur geleden van lader) batterij en nog 14 uur resterend. Dat was de afgelopen dagen wel anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Phydomir schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:23:
[...]

Nexus root toolkit instaleren op je windows computer. Zet in opties voor ontwikkelaars OEM-ontgrendeling en usb foutopsporing aan.

Super programma, ik gebruik het voor mijn nexus 6p altijd. Als ik met mijn galaxy s5 reserve telefoon zit te klooien met custom roms e.d. dan moet ik altijd mijn spreadsheetje met ADB commando's erbij pakken.

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Aid schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:30:
Hoe heb je een nieuwe telefoon van die productiedatum gekocht? In een magazijn liggen verstoffen oid?
Weet je zeker dat ie nieuw is?

Als je garantie hebt zou ik altijd terug gaan. Ik heb dit probleem niet met mijn scherm, jij zou het ook niet moeten hebben.

• Aid

Aid

Ruw ER schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:14:
[...]

Hoe heb je een nieuwe telefoon van die productiedatum gekocht? In een magazijn liggen verstoffen oid?
Weet je zeker dat ie nieuw is?

Als je garantie hebt zou ik altijd terug gaan. Ik heb dit probleem niet met mijn scherm, jij zou het ook niet moeten hebben.
Geen idee waar het heeft gelegen, maar ik heb het besteld via een bekende webshop. De telefoon was nieuw en verzegeld. Ik heb de telefoon al teruggestuurd en hopelijk krijg ik binnenkort een nieuwe in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 14:12
Is er iemand die ervaring heeft met updates van android?

Ik heb destijds eind september via de bèta de final build van 7.0 (via OTA) erop gezet (een week voor de officiële OTA) en sindsdien heb ik geen enkele update meer gekregen via OTA (ik had mezelf wel na de install terug uitgeschreven om geen bèta binnen te halen)

Ondertussen heb ik dus al security updates gemist en android 7.1 want hij staat nog op juli ivm de security patches?

Iemand een idee hoe ik de updates er terug kan doorkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
predator0235 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:24:
Is er iemand die ervaring heeft met updates van android?

Ik heb destijds eind september via de bèta de final build van 7.0 (via OTA) erop gezet (een week voor de officiële OTA) en sindsdien heb ik geen enkele update meer gekregen via OTA (ik had mezelf wel na de install terug uitgeschreven om geen bèta binnen te halen)

Ondertussen heb ik dus al security updates gemist en android 7.1 want hij staat nog op juli ivm de security patches?

Iemand een idee hoe ik de updates er terug kan doorkrijgen?
Geen idee waarom je geen updates ontvangt, wat je wel zou kunnen doen is zelf de OTA installeren dmv adb sideload

Wat handige linkjes mocht je dat willen doen
http://www.howtogeek.com/...device-with-adb-sideload/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
https://developers.google.com/android/ota#angler

[ Voor 0% gewijzigd door Kid_Stevie op 16-12-2016 12:47 . Reden: een woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik had het zelfde probleem na de bèta en heb ook sideload gedaan en kreeg daarna gewoon alle updates binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Heb zelf een fresh install gedaan na hetzelfde probleem. Kan ook geen kwaad op z'n tijd.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 17:18
ik was van de beta naar de nieuwste nougat update gegaan...maar nu zit mijn toestel in een bootloop opeens.
zat op het werk ineens een reboot...oke...gebeurd soms wel eens, maar hij blijft nu op het google logo hangen.

ik kom niet meer in de recovery en heb alles gewoon gelocked en stock dus heb me maar even aangemeld bij de VIP service van Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 21-09 15:16
Ik heb al een tijdje een raar probleem met mijn N6P.
En dat met de website van tweakers.
Wanneer ik vanuit het menu kies voor "mijn topics" bevriest chrome en loopt chrome vervolgens vast.
Een volledige herinstallatie van Chrome heb ik al geprobeerd.
Ik gebruik op dit moment de laatste versie van pure nexus.

Iemand die dit probleem herkend en eventueel een oplossing weet hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:59
Wat doet een andere versie van Chrome? Er staan meerdere in de playstore (beta, dev). Hier ook op PN en geen last, denk niet dat het daaraan ligt. Is het alleen met deze site of ook met andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 21-09 15:16
DrNizeGuy schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:18:
Wat doet een andere versie van Chrome? Er staan meerdere in de playstore (beta, dev). Hier ook op PN en geen last, denk niet dat het daaraan ligt. Is het alleen met deze site of ook met andere?
Beta zelfde probleem
En idd alleen de forumsite van tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Ik had veel verwachtingen van de Pixel maar als ik kijk naar het toestel / prijs en beschikbaarheid valt het tegen. Ben echt aan het zoeken naar een telefoon met een stock android ervaring. Dit toestel komt er dan zeker in de buurt ( zeker omdat 7.0 nu ook beschikbaar is ) Google heeft 2 jaar garantie update op dit toestel aangezien het een toestel is van 2015, houdt dit dan in dat het volgend jaar ophoudt met de updates ?. Wat zouden jullie doen. nog een toestel kopen uit 2015 of wachten op andere toestellen ? ( specs maken me niet zoveel uit, het gaat er echt om dat de updates nog langs bijven komen en misschien ook nog wel eens naar 8.0 kunnen gaan :) )

[ Voor 0% gewijzigd door straydog_50 op 26-12-2016 11:20 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 10:26
straydog_50 schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:10:
Ik had veel verwachtingen van de Pixel maar als ik kijk naar het toestel / prijs en beschikbaarheid valt het tegen. Ben echt aan het zoeken naar een telefoon met een stock android ervaring. Dit toestel komt er dan zeker in de buurt ( zeker omdat 7.0 nu ook beschikbaar is ) Google heeft 2 jaar garantie update op dit toestel aangezien het een toestel is van 2015, houdt dit dan in dat het volgend jaar ophoudt met de updates ?. Wat zouden jullie doen. nog een toestel kopen uit 2015 of wachten op andere toestellen ? ( specs maken me niet zoveel uit, het gaat er echt om dat de updates nog langs bijven komen en misschien ook nog wel eens naar 8.0 kunnen gaan :) )
Ik heb mijn Nexus 6P nu bijna een jaar en vind het nog steeds een fantastisch toestel. Dit is mijn eerste toestel waar ik geen andere Roms op zet en die ik ook niet root. Gewoon de kale Android versie er op en anders niets. Bevalt me prima! Het toestel heeft een prachtig beeld, is best wel zuinig met het accu-verbruik, is razendsnel, het grote scherm is precies wat ik wil en je krijgt als eerste de Android updates.

Over de updates hoef je je niet druk te maken. die blijven de komende tijd gewoon automatisch binnen komen. Want die zijn niet afhankelijk van de 2 jaar garantie.

Aangezien de prijs van de 6P lager is dan een jaar terug, zou ik echt niet wachten op een nieuwer en waarschijnlijk duurder toestel. Daar moet je nog maar van afwachten of die goed is. En van de 6P weet je dat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Juist top toestel hoor, nog steeds geen moment spijt van.
Wel irritant dat apps zo snel uit het geheugen worden gedumpt. games moeten 99% van de tijd helemaal opnieuw worden opgestart terwijl die best in het geheugen kunnen blijven.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 17:18
Michel242186 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:53:
ik was van de beta naar de nieuwste nougat update gegaan...maar nu zit mijn toestel in een bootloop opeens.
zat op het werk ineens een reboot...oke...gebeurd soms wel eens, maar hij blijft nu op het google logo hangen.

ik kom niet meer in de recovery en heb alles gewoon gelocked en stock dus heb me maar even aangemeld bij de VIP service van Huawei.
hier een boardswap gekregen goede service van Huawei binnen drie werkdagen toestel weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15

oNo

Ik heb mijn Nexus 6P nu bijna een jaar en vind het nog steeds een fantastisch toestel. Dit is mijn eerste toestel waar ik geen andere Roms op zet en die ik ook niet root. Gewoon de kale Android versie er op en anders niets. Bevalt me prima! Het toestel heeft een prachtig beeld, is best wel zuinig met het accu-verbruik, is razendsnel, het grote scherm is precies wat ik wil en je krijgt als eerste de Android updates.
Dat was mijn verwachting ook toen ik dit toestel kocht. Echter schrok ik me rot wat voor ellende op je scherm wordt getoverd als je wat websites bezoekt via Chrome.
Snel het apparaat geroot en adaway geinstalleerd. De enige reden om te rooten voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Timmy_01 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:11:
[...]

Dit dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 22:55
oNo schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:48:
[...]

Dat was mijn verwachting ook toen ik dit toestel kocht. Echter schrok ik me rot wat voor ellende op je scherm wordt getoverd als je wat websites bezoekt via Chrome.
Snel het apparaat geroot en adaway geinstalleerd. De enige reden om te rooten voor mij
Dit zou ook mijn grootste reden zijn om em te rooten. Er zijn wel wat adblock browsers in de store (zonder root dus) alleen die werken toch niet zo fijn als chrome. Nou ben ik een leek wat betreft rooten en ben ik bang mn garantie te verliezen als deze geroot is. Bijv als het scherm niet meer werkt en ik de bootloader niet meer kan locken en terug kan gaan naar stock android.. dan ben ik mijn garantie waarschijnlijk kwijt.. ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 12:54
Ik block ads via Adguard. Kun je gewoon Chrome blijven gebruiken, blockt ook ads in apps, werkt ook via de mobiele dataverbinding, dus niet alleen via WiFi. Kost alleen wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

randomg schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 03:47:
[...]
Nou ben ik een leek wat betreft rooten en ben ik bang mn garantie te verliezen als deze geroot is.
Huawei/Google doet niet moeilijk bij root in geval van een hardware defect. Mijn toestel dan ook direct geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:49
Ik ben nu een jaar (en een maand) in het bezit van een Nexus 6p, ideaal toestel. Enkel heb ik sinds kort wel wat problemen met de accu/opladen van de accu. De telefoon schakelt zichzelf soms uit (26% batterij) en stopt soms met het opladen van de batterij. Dan word ik dus in de ochtend wakker en is mijn telefoon dus uitgeschakeld en niet opgeladen. Erg vervelend als je afhankelijk bent van je wekker.

Ik heb contact gehad met Huawei en die zeiden mij het toestel op te sturen, dat gaat via Dr Mobile. Ik ben benieuwd hoe het verloopt.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

7.1.1 (PureNexus) lijkt een positief effect te hebben op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15

oNo

westergas schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:47:
7.1.1 (PureNexus) lijkt een positief effect te hebben op de batterij.
Die heb ik er een week op staan, hiervoor Pure Nexus Marshmallow. Ik heb het gevoel dat MM wat langer met de batterij.
Clean install, full wipe en daarna de meeste apps opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ondertussen heb ik N4F26I binnen. Update ging als een trein waarbij je, weliswaar na de reboot, verder kon terwijl de update geïnstalleerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treris
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 11:12
Hier ook N4F26I binnen, heb niet echt gemerkt dat er na de reboot nog veel geïnstalleerd is aan updates, maar was wel verbaasd dat ik al op 4 januari de patch van 5 januari binnen kreeg, erg netjes!

Update verliep verder prima, heb het idee dat sinds 7.1.1 de accuduur bij beperkt gebruik er stevig op vooruit is gegaan. Al een paar gezien dat in een paar uur van beperkt gebruik de accu maar 1 of 2 % zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Vanavond ben ik om half 8 gaan sporten. Nexus 6P in de auto laten liggen. Vijf kwartier later wil ik m uit standby halen en schakelt 'ie meteen uit. Hij wil pas weer aan bij het opladen. Dan is ook te zien dat er nog minimaal 40% accuduur aanwezig was.

Blijft dit nou een dingetje bij kouder weer? Heeft het zin om op basis van dit een nieuwe retourmelding te plaatsen? Zo balen dit... :| Verder is het namelijk een enorm fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:49
Rednas_N schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:53:
Ik ben nu een jaar (en een maand) in het bezit van een Nexus 6p, ideaal toestel. Enkel heb ik sinds kort wel wat problemen met de accu/opladen van de accu. De telefoon schakelt zichzelf soms uit (26% batterij) en stopt soms met het opladen van de batterij. Dan word ik dus in de ochtend wakker en is mijn telefoon dus uitgeschakeld en niet opgeladen. Erg vervelend als je afhankelijk bent van je wekker.

Ik heb contact gehad met Huawei en die zeiden mij het toestel op te sturen, dat gaat via Dr Mobile. Ik ben benieuwd hoe het verloopt.
Even een kleine update, mijn telefoon is inmiddels terug. Dat is fijn! Het oplaadprobleem schijnt helemaal opgelost te zijn, ideaal. In ruil daarvoor heb ik wel iets nieuws teruggekregen, namelijk een zwarte plek op elke foto die ik maak. Waarschijnlijk een stofje of zoiets dergelijks, hij kan weer terug.

Just do it.

Pagina: 1 ... 30 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's