Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44
superstephan1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:05:
In india is de nexus 6p gister gereleased. Maar op de een of andere manier vind ik het scherm niet heel helder lijken... Naast de nexus 6 in ieder geval
Waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05-2024
YouTube: Nexus 6P Vs Nexus 6 Hands On Comparison Op 2:38 zie je de brightness sliders. Op de nexus 6 staat die op ongeveer 75% en op de 6p op full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699691

superstephan1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:39:
YouTube: Nexus 6P Vs Nexus 6 Hands On Comparison Op 2:38 zie je de brightness sliders. Op de nexus 6 staat die op ongeveer 75% en op de 6p op full
Hij lijkt zowaar nog groter dan de Nexus 6 joh :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
Anoniem: 699691 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:45:
[...]

In de hoogte idd maar hij is wel smaller. De grote zit mij ook wel een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Volgens mij is hij een stuk dunner toch? Verder maakt het qua grootte niet heel veel uit als ik de comparison zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J0YR1D3R schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:49:
[...]

Volgens mij is hij een stuk dunner toch? Verder maakt het qua grootte niet heel veel uit als ik de comparison zie.
Ik bedoel inderdaad in de lengte. Apart, volgens de specificaties zouden ze even lang moeten zijn. In het filmpje lijkt de 6p toch een stukje langer. Zal wel aan de hoek van filmen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:32
superstephan1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:39:
Ik vind het niet echt duidelijk. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de witte stukken (icoontjes), dan lijkt de 6P toch wel een stuk feller.
[...]

Hij is inderdaad iets langer, maar het de belangrijkste 3 punten voor het vasthouden zijn breedte (6P is iets smaller), dikte (6P is dunner) en schermgrootte (ook kleiner bij de 6P). Ik denk dus dat hij een stuk makkelijker te bedienen is dan de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiwi schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:03:
[...]

Ik vind het niet echt duidelijk. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de witte stukken (icoontjes), dan lijkt de 6P toch wel een stuk feller.

[...]

Hij is inderdaad iets langer, maar het de belangrijkste 3 punten voor het vasthouden zijn breedte (6P is iets smaller), dikte (6P is dunner) en schermgrootte (ook kleiner bij de 6P). Ik denk dus dat hij een stuk makkelijker te bedienen is dan de 6.
Breedte is inderdaad belangrijk, maar de lengte ook. Meestal laat je het toestel rusten in je handpalm en door de grotere onderbezels van de 6P ligt de bovenkant van het scherm evenhoog als ik het filmpje zo zie. Of je moet hem hoger vasthouden, maar dan rust die niet in je handpalm. De kans dat die wegglipt is dan groot.

Persoonlijk gebruik ik altijd twee handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Anoniem: 699691 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:09:
[...]

Breedte is inderdaad belangrijk, maar de lengte ook. Meestal laat je het toestel rusten in je handpalm en door de grotere onderbezels van de 6P ligt de bovenkant van het scherm evenhoog als ik het filmpje zo zie. Of je moet hem hoger vasthouden, maar dan rust die niet in je handpalm. De kans dat die wegglipt is dan groot.

Persoonlijk gebruik ik altijd twee handen.
Mijn huidige Nexus 5 laat ik nooit in mijn handpalm rusten, en ik heb hem ook nog nooit laten vallen. Heel soms heb ik wel mijn pink eronder om hem even iets veiliger vast te houden, maar daar blijft het dan ook wel bij. We gaan het zien binnenkort :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:10

Laguna

Connaisseur

De 6P is wel geteld 0.04mm langer dan de 6, oftewel je kan gerust zeggen dat ze even lang zijn. De 6P is inderdaad wel wat smaller (5.18mm) en dunner (2.76mm), echter je zal bijna altijd 2 handen nodig hebben om dit toestel fatsoenlijk te kunnen bedienen. Zonder het risico te lopen dat ie uit je handen valt, of je moet kolenschoppen als handen hebben.

Tevens nog een vergelijking met de 5X:

Dat accent van die kerel tenenkrommend..

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 14-10-2015 12:35 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wanneer komt hij nou.. :X Mag inmiddels mijn abb verlengen :+
Wat denken jullie overigens, begin/mid November?

Ben ook benieuwd naar de reviews, vooral hoe marshmallow ervaren wordt op de nieuwe producten icm 64bits cpu's

[ Voor 3% gewijzigd door BigF25 op 14-10-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 09:25
Laguna schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:32:
...
Tevens nog een vergelijking met de 5X:

[video]
Dat accent van die kerel tenenkrommend..
Yep ik word ook nooit echt happy van dat accent ;) Dus...geluid uit....aan beelden heb ik meestal voldoende, zeker bij zo'n summiere 'hands on'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:17:
[...]

Yep ik word ook nooit echt happy van dat accent ;) Dus...geluid uit....aan beelden heb ik meestal voldoende, zeker bij zo'n summiere 'hands on'.
Same here. Moet altijd een beetje gniffelen als ik een indier weer eens een review zie doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Ik zag nog een winkel in de pricewatch staan, het vrachtwagentje staat op groen. Ik alles invullen, maar denk, laat ik toch maar even bellen.. Levertijd 3 tot 4 weken... Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
rudyhattem schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:54:
Ik zag nog een winkel in de pricewatch staan, het vrachtwagentje staat op groen. Ik alles invullen, maar denk, laat ik toch maar even bellen.. Levertijd 3 tot 4 weken... Zucht....
Ik zou het gezien de reviews en hun website sowieso niet bij hun bestellen :X
http://tweakers.net/shopr...mweb-punt-nl/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-12-2024
Vind €650 toch wel erg veel. Is er enige kans dat hij toch goedkoper uitvalt? Ik zou hem gelijk halen als ie onder de €550. Ik neig nu meer naar de Oneplus 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Arsene schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:23:
Vind €650 toch wel erg veel. Is er enige kans dat hij toch goedkoper uitvalt? Ik zou hem gelijk halen als ie onder de €550. Ik neig nu meer naar de Oneplus 2.
Ik denk dat hij na 3 maanden wel een hoop gedaald is, net als andere smartphones.
Of de prijs ook meteen zal dalen is echt afwachten, ik denk het eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Kiwi schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:26:
[...]

Ik denk dat hij na 3 maanden wel een hoop gedaald is, net als andere smartphones.
Of de prijs ook meteen zal dalen is echt afwachten, ik denk het eerlijk gezegd niet.
Ik denk dat dat ook nog wel kan tegenvallen, bij vorige Nexus apparaten is dat ook nooit echt gebeurd.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=350115&deliveryCountry=NL
Nexus 5 heeft wel wat daling, ook wel op het begin.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=420800&deliveryCountry=NL
Nexus 6 laat wel een lichte daling zien maar pas vanaf een maand of 5/6

Vooral doordat de telefoon ook in de play store te koop is zal google wel niet graag de prijzen omlaag zien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EduardH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik zit nu in de VS en het liefst wil ik dat de internationale versie hier ook uitkomt (voor de normale, Amerikaanse prijs uiteraard :)). Heb net iemand van Huawei via hun livechat gesproken, maar hij wist niet zeker of deze versie wel uit zou komen in de VS. Iemand met meer info? Wellicht is het nog te vroeg om hier een definitief antwoord op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Anoniem: 315662 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:39:
[...]

Ik denk dat dat ook nog wel kan tegenvallen, bij vorige Nexus apparaten is dat ook nooit echt gebeurd.
[afbeelding]
Nexus 5 heeft wel wat daling, ook wel op het begin.

[afbeelding]
Nexus 6 laat wel een lichte daling zien maar pas vanaf een maand of 5/6

Vooral doordat de telefoon ook in de play store te koop is zal google wel niet graag de prijzen omlaag zien gaan.
De Nexus 5 was een telefoon waar erg weinig marge op zat, logisch dus dat die niet heel erg gedaald is. De Nexus 6 zat wel meer marge op, maar kostte in de US ook evenveel, dus ik denk dat er nu op de 6P een stuk meer marge zit. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:19
EduardH schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:46:
Ik zit nu in de VS en het liefst wil ik dat de internationale versie hier ook uitkomt (voor de normale, Amerikaanse prijs uiteraard :)). Heb net iemand van Huawei via hun livechat gesproken, maar hij wist niet zeker of deze versie wel uit zou komen in de VS. Iemand met meer info? Wellicht is het nog te vroeg om hier een definitief antwoord op te krijgen.
Deze vraag is al 100x in dit topic gesteld. Ik zou even de zoekknop gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 16:15
Kiwi schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:59:
[...]

De Nexus 5 was een telefoon waar erg weinig marge op zat, logisch dus dat die niet heel erg gedaald is. De Nexus 6 zat wel meer marge op, maar kostte in de US ook evenveel, dus ik denk dat er nu op de 6P een stuk meer marge zit. We gaan het zien.
Zoals ik het nu kan zien is de marge op de 5X redelijk scherp, maar de entry is bij de leverancier al een hele tijd niet meer geupdate. Vermoedelijk meer info volgende week maandag. Van de 6P nog STEEDS geen spoor, nergens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik had ook reviews verwacht deze week, maar het blijft bij alle grote tech blogs nog heel erg stil. De week is nog niet om, maar ik denk dat het review embargo op de Nexus toestellen in ieder geval nog tot de 19e zal duren nu het zo stil blijft.

Alles wat mij aan informatie op Reddit voorbij gekomen is doet me eigenlijk al niet meer twijfelen aan de 6P. Alleen de betrouwbaarheid van de hardware en de batterijduur zijn voor mij nog een groot vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 15:38
Minimum92 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:50:
Ik had ook reviews verwacht deze week, maar het blijft bij alle grote tech blogs nog heel erg stil. De week is nog niet om, maar ik denk dat het review embargo op de Nexus toestellen in ieder geval nog tot de 19e zal duren nu het zo stil blijft.

Alles wat mij aan informatie op Reddit voorbij gekomen is doet me eigenlijk al niet meer twijfelen aan de 6P. Alleen de betrouwbaarheid van de hardware en de batterijduur zijn voor mij nog een groot vraagteken.
Kan je dat even nader toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 695963

Kan je dat even nader toelichten?
De Snapdragon 810 is vrij berucht voor hitteproblemen en onzuinigheid met de batterij. Er wordt gezegd dat dit intussen opgelost is, maar ik ben niet overtuigd.

Ook het scherm zou last kunnen hebben van burn-in (zeker met onscreen buttons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Met betrouwbaarheid van de hardware bedoel ik de algemene bouwkwaliteit (knoppen, vingerafdrukscanner, glas op de voor- en achterkant) en de gebruikte interne hardware, met name de SD810 processor. Reviews van de Sony Z5 gaven nog steeds aan dat het toestel nog wel behoorlijk warm kon worden, dus ik hoop dat ze daar in de 6P een serieuze oplossing voor hebben kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-06 23:25
Anoniem: 695963 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:22:
[...]

De Snapdragon 810 is vrij berucht voor hitteproblemen en onzuinigheid met de batterij. Er wordt gezegd dat dit intussen opgelost is, maar ik ben niet overtuigd.

Ook het scherm zou last kunnen hebben van burn-in (zeker met onscreen buttons).
Opgelost is het zeker niet, maar ik ga het er op wagen met de 6P. Als de hitte of het throttling gebeuren me niet bevalt root ik hem en zet ik twee van de vier a57 cores offline en zo nodig het limiet van de overgebleven cores naar 1,8GHz. Dan heb je ongeveer een SD808 met betere GPU te pakken. Die kampt zo te horen niet in dezelfde mate met de hitte/prestatieproblemen. Hoe dat dan weer gaat werken met exclusieve 6P/SD810 features als EIS en 240fps slow motion zie ik dan wel 😜.

Komend jaar verwacht ik niet snel een SD820 toestel dat me meer interesseert dan de 6P, de software en update praktijken van bedrijven als HTC, Samsung, LG etc. bevalt me zodanig niet dat een betere processor mij niet zal overhalen. Als er toch wel een tevoorschijn zou komen, zoals misschien een mooie Nexus 4, moet ik de 6P nog tegen een niet al te lage prijs kwijt moeten kunnen raken volgens een aantal posts die ik eerder in deze thread las.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:41
Minimum92 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:37:
[...]

Met betrouwbaarheid van de hardware bedoel ik de algemene bouwkwaliteit (knoppen, vingerafdrukscanner, glas op de voor- en achterkant) en de gebruikte interne hardware, met name de SD810 processor. Reviews van de Sony Z5 gaven nog steeds aan dat het toestel nog wel behoorlijk warm kon worden, dus ik hoop dat ze daar in de 6P een serieuze oplossing voor hebben kunnen vinden.
Nog nooit een recente Huawei in handen gehad? P8, Mate 7 bvb? Ik twijfel er niet aan dat Huawei een zeer solide 6P zal neerzetten, ze weten echt wel hoe om te gaan met een aluminium body. :)

Edit: artikeltje op zdnet tegengekomen over de beste smartphonecamera volgens DXOmark. Opmerkelijk een derde plaats voor de 6P, dat zal vermoedelijk toch getest zijn op een consumentenversie?

[ Voor 16% gewijzigd door Drwho1 op 16-10-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Drwho1 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:30:
Nog nooit een recente Huawei in handen gehad? P8, Mate 7 bvb? Ik twijfel er niet aan dat Huawei een zeer solide 6P zal neerzetten, ze weten echt wel hoe om te gaan met een aluminium body. :)
We gaan het zien! De reviews van GSMarena, AnAndTech en ook die van MKBHD gaan meestal wel op de hardware in.
Edit: artikeltje op zdnet tegengekomen over de beste smartphonecamera volgens DXOmark. Opmerkelijk een derde plaats voor de 6P, dat zal vermoedelijk toch getest zijn op een consumentenversie?
Ze hebben een toestel met pre-release camera firmware getest. De uiteindelijke prestaties van de camera kunnen dus nog anders zijn dan wat DXOmark getest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Minimum92 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:17:
[...]

We gaan het zien! De reviews van GSMarena, AnAndTech en ook die van MKBHD gaan meestal wel op de hardware in.

[...]

Ze hebben een toestel met pre-release camera firmware getest. De uiteindelijke prestaties van de camera kunnen dus nog anders zijn dan wat DXOmark getest heeft.
Ik had er hier inderdaad al wat zien over langskomen van die cameratests. Hopelijk niet een gevalletje van #benchmarkgate waarbij de pre-release optimalisaties vertoont om eerste goede indrukken te verkrijgen. O-)
Dat zal wel niet, want valt dan toch door de mand bij de uitgebreide reviews.

[ Voor 5% gewijzigd door Drwho1 op 16-10-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obvius1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-01-2024
superstephan1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:05:
In india is de nexus 6p gister gereleased. Maar op de een of andere manier vind ik het scherm niet heel helder lijken... Naast de nexus 6 in ieder geval
Maar degene van India, die'k had gezien, waren denkik wel met niet volle helderheid zene ;)
Ook, wat is een burn-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
Wikipedia: Screen Burn-in

In essentie is het lang laten staan van een bepaald scherm (zoals bijvoorbeeld de on screen buttons bij Android) slecht voor bepaalde types schermen omdat bepaalde pixels dan sneller degraderen dan anderen. Bij Amoled is dat specifiek de blauwe die slechter en slechter wordt waardoor je op een volledig wit scherm de knoppen nog steeds gaat kunnen zien, niet omdat ze er nog zijn maar omdat de pixels op die plaatsen ondertussen zijn verzwakt.

Bij ons in de winkel hangt een demotoestel met een geweldig voorbeeld van screen burn-in. Zal er maandag een foto van posten. :)

NOTA: Dit wordt wel onder garantie gewoon opgelost, maar uiteraard geldt die garantie slechts 2 jaar. Is je toestel dus 1 jaar en 11 maanden? Check gewoon of je een vage burn-in hebt en zo ja: opsturen en je krijgt nog last-minute een nieuw schermpje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Zojuist nog eens gebeld met coolblue, er is nog geen nieuws. De N5X wordt vanaf volgende week uitgeleverd, maar de 6P was nog niet te vinden bij hun in het systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Vandaag heb ik weer even gekeken in het systeem, en er is een bestelling geplaatst bij de leverancier (hoewel deze bestelling héél klein is). Ik houd mijn pre-order bij Coolblue dus gewoon aan, ik ga er van uit dat ze inderdaad ook een bestelling hebben staan bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
Hmm, straks ook eens checken. Ben benieuwd wat de marges op de 6p gaan zijn. Ik verwacht wel iets hoger dan op de 5x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:33

CSB

:D

Waarom kopen jullie ze bij retailers i.p.v. bij Google zelf?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
CSB schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:40:
Waarom kopen jullie ze bij retailers i.p.v. bij Google zelf?
Omdat Google hem zelf (nog) niet verkoopt in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:19
Nog even een zoethoudertje voor iedereen die zit te wachten.. Een paar foto's genomen door google dev. Romain Guy
https://photos.google.com...tbDVWVWcwdU9GMXVzTFlEUXlB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Android authority geeft in haar wekelijkse Internationale giveaway en Nexus 6P weg ditmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
cctl01 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:32:
Nog even een zoethoudertje voor iedereen die zit te wachten.. Een paar foto's genomen door google dev. Romain Guy
Vooral die laatste foto zijn de details echt extreem goed!
Hier overigens een vergelijking tussen de camera's van de Nexus 6P en de Xperia Z5.
En hier een vergelijking tussen de camera's van de 6P en de iPhone 6.
Beide zijn wel alleen in low-light (waar de 6P dus in moet uitblinken), maar voor normale lichtomstandigheden hebben we natuurlijk de foto's van Romain Guy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:10

Laguna

Connaisseur

Low-light ziet er erg indrukwekkend uit, mogelijk wordt het dan toch een 5X.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:33

CSB

:D

Kiwi schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

Omdat Google hem zelf (nog) niet verkoopt in Nederland?
Maar gaat Google deze zelf later verkopen dan nederlandse retailers? Dat zou stom zijn van ze.
Ik heb in ieder geval ingeschreven op de store, dus krijg een mailtje als ze gaan leveren.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
CSB schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:35:
[...]

Maar gaat Google deze zelf later verkopen dan nederlandse retailers? Dat zou stom zijn van ze.
Ik heb in ieder geval ingeschreven op de store, dus krijg een mailtje als ze gaan leveren.
Dat verwacht ik wel. Ze hoeven het niet voor de winst te doen, dus het maakt voor Google niet uit of ze hem wel of niet meteen verkopen. Als ze hem wel meteen gingen verkopen, dan hadden ze al wel pre-orders geaccepteerd. Ik denk dat Google hem via hun eigen store pas gaat verkopen op het moment dat de pre-orders overal zijn uitgeleverd, en de voorraad voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
Moet sowieso op de Google Store wachten als je geïnteresseerd bent in de 64GB of 128GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ik hoop echt dat de 6P dezelfde notificatie led heeft als de 5X, ziet er namelijk erg strak uit zo'n vierkantje :)

Nu nog hopen dat de kleuren een beetje oké zijn, en dat hij continu aan kan blijven staan (i.p.v. pulse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
Hey die had k nog niet gezien! Super mooi is die!

Ik ben meer en meer overtuigd om voor de 5X te gaan voor mijn vriendin en zelf de 6P te halen. Haar Nexus 5 heeft ècht wel zijn beste tijd gehad en alle hoop voor snelle updates voor mijn Moto X (2014) zijn ondertussen vervlogen dus upgradetijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:19
Kiwi schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:20:
Ik hoop echt dat de 6P dezelfde notificatie led heeft als de 5X, ziet er namelijk erg strak uit zo'n vierkantje :)

Nu nog hopen dat de kleuren een beetje oké zijn, en dat hij continu aan kan blijven staan (i.p.v. pulse).
Helaas :(

http://imgur.com/a/5i539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ik zag hem net inderdaad. Ziet er helaas wat minder strak uit dan de 5X, en wat kleiner dan de 5, maar ik ben in ieder geval blij dat hij aanwezig is, en hij heeft ook als voordeel dat hij niet achter de speakergrille zit.

Was erg fan van de gecentreerde LED op de 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
https://www.reddit.com/r/...p8xwg/nexus_6p_at_240fps/

Dus 240fps slo-mo = 15fps playback?

De kolibrie video was toch 30fps?

[ Voor 55% gewijzigd door regenjas op 18-10-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superstephan1
Alleen omdat de maker van het filmpje hem teveel vertraagd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
superstephan1 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:39:
[...]

Alleen omdat de maker van het filmpje hem teveel vertraagd heeft.
Daar heeft de uploader niks van gezegd.

Hij leek me ook echt niet langzamer gaan dan andere 240fps beelden. Zoek maar eens naar 240fps honden filmpjes op YouTube om te vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door regenjas op 18-10-2015 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
Sorry, maar wat zou het eigenlijk uitmaken? Het wordt in 240fps opgenomen, dus je hebt elke seconde 240 beeldjes. Of je er nou voor kiest om uiteindelijk in de video ook 240fps te doen of 15fps dat ligt helemaal aan jou. Als je hem als slow-motion afspeelt op de telefoon zelf, zal hij standaard gewoon op 30fps afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 21:19
Ik zat eens te kijken in de specs op gsmarena staat specifiek vermeld Corning Gorilla Glass 4, met oleophobic coating.
Die coatint dat hebben toch de meeste telefoon tegenwoordig of is dat iets bijzonders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Volgens verschillende bronnen zou morgen het embargo op reviews en verscheping van de 5X in ieder geval opgeheven worden. Ik ben benieuwd wat er allemaal aan nieuwe impressies verschijnt!

Tot dusver heeft al het nieuws mijn keuze voor de 6P alleen maar verder bevestigd, het lijkt een fantastisch toestel te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Ik denk dat we morgen alleen een review van de 5X kunnen verwachten, die staat al in de Tweakers BenchDB.
Hopelijk is het embargo voor beide telefoons, maar misschien geeft dit juist aan dat het 6p embargo er nog niet vamaf gaat morgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Kiwi op 19-10-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obvius1
VanStino schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:31:
Wikipedia: Screen Burn-in

In essentie is het lang laten staan van een bepaald scherm (zoals bijvoorbeeld de on screen buttons bij Android) slecht voor bepaalde types schermen omdat bepaalde pixels dan sneller degraderen dan anderen. Bij Amoled is dat specifiek de blauwe die slechter en slechter wordt waardoor je op een volledig wit scherm de knoppen nog steeds gaat kunnen zien, niet omdat ze er nog zijn maar omdat de pixels op die plaatsen ondertussen zijn verzwakt.

Bij ons in de winkel hangt een demotoestel met een geweldig voorbeeld van screen burn-in. Zal er maandag een foto van posten. :)

NOTA: Dit wordt wel onder garantie gewoon opgelost, maar uiteraard geldt die garantie slechts 2 jaar. Is je toestel dus 1 jaar en 11 maanden? Check gewoon of je een vage burn-in hebt en zo ja: opsturen en je krijgt nog last-minute een nieuw schermpje. :D
Hmm... Mss beter zelf int vervolgens ook eens opzoeken indd... :/
Maar die balk blijft toch niet altijd staan? Als je een spelletje speelt bv, dan gaat dat dan toch weg?
cctl01 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:32:
WoW, dat zijn mooie foto's :D

Edit: yey, deze week 5x available bij Coolbleu!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Drwho1 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:30:
[...]

Raar dat er geen enkele Windows Phone tussen de beste camera's staan, worden deze niet ge reviewed ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hier een unboxing video van MKBHD van de nexus 6p
YouTube: Nexus 6P Unboxing & Setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Haha, Reddit stond ook helemaal vol, ondanks de pogingen van de mods om het in een sticky thread te plaatsen >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XXUUmEq.jpg

Welke kleur gaan jullie eigenlijk kiezen? Ik heb de aluminium gepreordered, maar ik vind de graphite ook ontzettend mooi. Toch denk ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt met aluminium, de HTC One S (mijn eerste Android phone) was ook in het zilver en het zwart, en ik vond mijn zilveren toch een stuk mooier. Ook zullen krasjes minder opvallen, en lijkt de graphite niet die 'halo' randen te hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Kiwi op 19-10-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verdamd nog mal zeg...de 6P ziet er wel erg goed uit! :) Moet maar eens gaan bedenken of ik de volle mep wil betalen en een pre-order plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Nog een paar unboxing video's:
YouTube: Nexus 6P Unboxing & Impressions!
YouTube: Google Nexus 5X and Nexus 6P Unboxing
YouTube: Google Nexus 6P unboxing
YouTube: Nexus 6P Unboxing

Ze hebben overigens allemaal de Graphite versie gekregen zo te zien.
NFC antenne lijkt net boven de vingerafdrukscanner te zitten in plaats van achter de visor, dat lijkt me toch net wat minder handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:38:
[...]

Verdamd nog mal zeg...de 6P ziet er wel erg goed uit! :) Moet maar eens gaan bedenken of ik de volle mep wil betalen en een pre-order plaatsen.
Ik vond hem er ook heel goed uit zien, ook blij om een video met de graphite kleur optie te zien, dat is toch wel de kleur die ik wil gaan bestellen (zeker na deze video). De aluminium vind ik toch wat minder mooi door de zwarte voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
De reviews gaan ook langzaam komen...

http://techcrunch.com/201...t-youve-been-waiting-for/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
De foto's in die review vind ik nou niet bepaald mooi, niet vergelijkbaar met de eerdere foto's in ieder geval.

Nog een quote voor de SD810 twijfelaars:
Don’t freak out about the phone getting hot while you update 10 or 15 apps, though. I haven’t experienced any heat during normal use other than the initial update.
EDIT:
Hier nog een camera review: YouTube: Nexus 6P Camera Review
Overigens vind ik het raar dat hij de 6P af raadt omdat de standaard camera app te simpel is. Voor 90% van de gebruikers is dit juist handig, en voor de overige 10% is het nog geen 5 minuten extra werk om een app te installeren uit de Play Store, waar nog een speciale camera developer achter zit ook.

En hier een review van Ars Technica, en hier een korte samenvatting van Wired

Nu het embargo er af is, kan iemand van de redactie misschien bevestigen of jullie ook een 6P hebben ontvangen of niet? :)

[ Voor 40% gewijzigd door Kiwi op 19-10-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiwi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:50:
[...]
EDIT:
Hier nog een camera review: YouTube: Nexus 6P Camera Review
Overigens vind ik het raar dat hij de 6P af raadt omdat de standaard camera app te simpel is. Voor 90% van de gebruikers is dit juist handig, en voor de overige 10% is het nog geen 5 minuten extra werk om een app te installeren uit de Play Store, waar nog een speciale camera developer achter zit ook.
Inderdaad een beetje raar, zeker als je het echt graag als goede camera zou willen gebruiken dan installeer je toch even een andere app, zo moeilijk is dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
In die notes van Wired stond wel een mooie:
I somehow managed to register my bottom lip as an authentication method. Now I can kiss the back of the Nexus 6P and it unlocks. I don’t know what to make of that, but, uh, there you go.
Overigens ook leuk om te zien hoe verspreid de meningen zijn over die visor, persoonlijk vind ik het wel mooi, en het maakt een toestel toch weer uniek en herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Nog een impressie van Android Authority, eerste indrukken lijken allemaal erg positief.
YouTube: Nexus 6P: The First 48 hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat me opvalt in de filmpjes tot nu toe is dat de speakers een soort groef er om heen hebben? Lijkt me wel een magneet voor stof en vuil helaas. Hopen dat dit suggestie is in deze filmpjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 19-10-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
Anoniem: 315662 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:49:
Wat me opvalt in de filmpjes tot nu toe is dat de speakers een soort groef er om heen hebben? Lijkt me wel een magneet voor stof en vuil helaas. Hopen dat dit suggestie is in deze filmpjes.
Is wel het geval geweest met telefoons die dezelfde soort groef hebben, zoals mijn huidige Moto G 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Anoniem: 315662 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:49:
Als het goed is is dat geen groef, maar gewoon een rand tussen het scherm en de speakergrille.
Ik denk ook van aluminium. Volgens de reviews is dat bij de 6P net zo hoog als het scherm, evenals de speaker zelf. Bij de 5X is ie wel verzonken.

Sorry, had het niet helemaal begrepen. Er zit inderdaad een groeve, dat is de speakergrille, in het midden daarvan zit een (aluminium?) 'rand', om het geluid meer te verspreiden.

Hier overigens een vergelijking tussen de default schermmode, en sRGB. Erg fijn dat dit standaard zit ingebouwd (onder developer options), beide modi zien er erg goed uit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/43gXiE389wRYavZ1cOHomeck/thumb.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Kiwi op 19-10-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Kiwi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Als het goed is is dat geen groef, maar gewoon een rand tussen het scherm en de speakergrille.
Ik denk ook van aluminium. Volgens de reviews is dat bij de 6P net zo hoog als het scherm, evenals de speaker zelf. Bij de 5X is ie wel verzonken.

Sorry, had het niet helemaal begrepen. Er zit inderdaad een groeve, dat is de speakergrille, in het midden daarvan zit een (aluminium?) 'rand', om het geluid meer te verspreiden.

Hier overigens een vergelijking tussen de default schermmode, en sRGB. Erg fijn dat dit standaard zit ingebouwd (onder developer options), beide modi zien er erg goed uit.
[afbeelding]
Voor mij persoonlijk noodzakelijk...zonder die sRGB modus zou het toestel meteen afvallen. Ik houd niet van die oververzadigde (Samsung!) kleuren. Met sRGB modus is het netjes. Goede witwaardes ook zo te zien....maar dat is nog even afwachten, hopelijk doet Displaymate nog een full review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inderdaad. RGB ziet er imo véél beter uit. Heeft dat nog impact op de batterij (om"rekenen" van kleuren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Smultie schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:43:
Inderdaad. RGB ziet er imo véél beter uit. Heeft dat nog impact op de batterij (om"rekenen" van kleuren?)
Nee, tenminste, dat zou niet moeten. Ik neem aan dat dit in de kernel verwerkt zit, waarbij je dus gewoon een ander kleurenprofiel kan kiezen. Hij rekent dus niet om, maar de aansturing van het display gaat via een andere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 00:42
Ben heel erg benieuwd ook naar video opnames met luide muziek (concerten etc) Daarin had de Nexus 5 echt een probleem, de microfoon trekt hoge geluidsdruk echt helemaal niet en gaat compleet verstoren. Ziet er verder allemaal goed uit. Benieuwd wanneer ze in NL de 6P gaan uitleveren, vooral bij Coolblue natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Camiel schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:27:
Ben heel erg benieuwd ook naar video opnames met luide muziek (concerten etc) Daarin had de Nexus 5 echt een probleem, de microfoon trekt hoge geluidsdruk echt helemaal niet en gaat compleet verstoren. Ziet er verder allemaal goed uit. Benieuwd wanneer ze in NL de 6P gaan uitleveren, vooral bij Coolblue natuurlijk :D
Klopt dit wil ik ook graag weten. Mijn nexus 5 opnames zijn echt niet om aan te horen bij festivals etc. Jammer dat je daar nergens echt testjes oid. van kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
Meer dan positief zelfs! Wat mij voornamelijk opvalt is de claim van 6,5 uur screen on time en de erg goede koptelefoon uitgang. Dat zijn twee factoren die voor mij persoonlijk erg belangrijk zijn.

Ik hoop dat deze door andere reviewers bevestigd worden. Dat zou mijn keuze nog eenvoudiger maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn1s
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04-2024
Vandaag nog even bij Coolblue nagevraagd, helaas konden zij nog niets vertellen wat betreft het leveren van de 6P. Tevens verwachten ze niet dat een pre-order actie nog wordt opgezet.

Hier is trouwens een 'review' over het gebruik van de 6P tijdens de eerste 48 uur. https://www.youtube.com/watch?v=RsvSzmajya4

[ Voor 27% gewijzigd door Denn1s op 19-10-2015 16:01 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-12-2024
Dit lijkt me echt een geweldige telefoon, alleen vind ik de prijs echt belachelijk, daarom zal ik toch kiezen voor de Moto x Style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06 08:38

Grudgie

PSN: Grudgie7

Denk dat dit wel eens mijn vervanger kan worden van mijn Samsung Galaxy S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Camiel schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:27:
Zijn er eigenlijk telefoons die dat wel goed aankunnen dan? Ik dacht dat het bij elke telefoon wel ruk was.
Minimum92 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Meer dan positief zelfs! Wat mij voornamelijk opvalt is de claim van 6,5 uur screen on time en de erg goede koptelefoon uitgang. Dat zijn twee factoren die voor mij persoonlijk erg belangrijk zijn.

Ik hoop dat deze door andere reviewers bevestigd worden. Dat zou mijn keuze nog eenvoudiger maken! :)
Bij de 24 hours van AndroidAuthority claimt hij een SOT van 3 uur, dat ligt toch best ver uit elkaar...
Volgensmij heb ik persoonlijk aan iets van 2-3 uur SOT al genoeg, dus dat zal wel goed zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obvius1
Kiwi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

Welke kleur gaan jullie eigenlijk kiezen? Ik heb de aluminium gepreordered, maar ik vind de graphite ook ontzettend mooi. Toch denk ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt met aluminium, de HTC One S (mijn eerste Android phone) was ook in het zilver en het zwart, en ik vond mijn zilveren toch een stuk mooier. Ook zullen krasjes minder opvallen, en lijkt de graphite niet die 'halo' randen te hebben.
Ik ga denkik voor de zwarte gaan omdat ik het minder mooi vindt met dat zwart scherm dan.

Als je elke dag fast-charging gebruikt, gaat de batterij dan sneller stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Obvius1 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:43:
[...]

Ik ga denkik voor de zwarte gaan omdat ik het minder mooi vindt met dat zwart scherm dan.

Terechte vraag. Dit is volgens mij nog niet geheel duidelijk, heb het althans niet voorbij zien komen. Wel is het algemeen bekend dat batterijen in de loop van de tijd simpelweg minder worden, dit is ook zo in andere apparaten, bijv laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:56
Coolblue geeft als verwachte datum volgende week aan op de website. Komt toch steeds dichterbij!

[ Voor 7% gewijzigd door Marc1510 op 19-10-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 695963

Is een terechte vraag en zorg, is ook al veel gesteld.
In theorie is het niet goed voor de batterij, maar in de praktijk heeft nog niemand een verschil gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
[quote]Kiwi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:21:
[...]

Zijn er eigenlijk telefoons die dat wel goed aankunnen dan? Ik dacht dat het bij elke telefoon wel ruk was.

[...]

Lumia 930 is op dat vlak echt een topper met de Dolby Surround!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:56
Kiwi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:21:

Die zijn er zeker :) o.a. De HTC one m7 en lumia 925 kunnen het goed aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
[...]

Nee, dit maakt niks uit. Degradatie van een li-ion batterij gaat vooral over tijd, ook bij geen gebruik. Afhankelijk van de temperatuur zal die degradatie meer zijn, waardoor de batterij bij intensief gebruik dus minder lang mee gaat. Hoe dichter de temperatuur bij de 0 graden zit, hoe beter. De manier van opladen heeft hier vrij weinig mee te maken, behalve dat sneller opladen de temperatuur kan verhogen, echter is dit voor zo'n korte periode dat dit amper voor verschil zorgt, bovendien verschilt de temperatuur bij deze 15W fast-charging van nul tot een paar graden warmer dan met bijvoorbeeld een 10W lader.

Overigens ligt het er ook aan hoe vol de batterij is. Als de batterij compleet opgeladen is dan zal hij een stuk sneller degraderen dan wanneer hij half-vol is, volgensmij is optimaal ergens rond de 30%. Verder heeft een batterij ook nog een beperkt aantal laadcycli, gelukkig zijn deze niet meer gebaseerd op van x% tot 100%, maar voor elke 100%.

Wat het allerslechtste is voor je batterij, is om hem helemaal leeg te laten lopen. Hierbij kan de batterij soms in een klap 'doodgaan', of zelfs ontvlammen. Ik hoor echter zo vaak het advies dat je hem juist altijd helemaal leeg moet laten lopen 8)7 ;w
Cronimet schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:02:
[quote]Kiwi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:21:
[...]

[...]

Lumia 930 is op dat vlak echt een topper met de Dolby Surround!
akerssies schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:03:
[...]

Die zijn er zeker :) o.a. De HTC one m7 en lumia 925 kunnen het goed aan
Oké, dat wist ik niet :) Maakt mij persoonlijk ook vrij weinig uit, maar het zou natuurlijk wel mooi zijn als er goede microfoons in zitten.
Marc1510 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:31:
Coolblue geeft als verwachte datum volgende week aan op de website. Komt toch steeds dichterbij!
CHOO CHOO!! HYPE TRAIN!
Ligt overigens in verwachtingen met de eerder verwachte release dates wereldwijd, namelijk 22 oktober voor de 5X (volgens Coolblue tussen 19-23 oktober, dus waarschijnlijk inderdaad de 22e of 23e). Voor de 6P was de verwachte release date van diezelfde bron de 26e, dus waarschijnlijk begin volgende week *O*

[ Voor 41% gewijzigd door Kiwi op 19-10-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-06 15:15
Terwijl de preorders van de Google store in de US pas vanaf 30 oktober uitgeleverd worden, is nu de verwachting. Ik houd nog even een slag om de arm. Heb coolblue ook al gecontacteerd wanneer mijn preorder (eerste avond) geleverd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obvius1
Volgens Coolbleu verwacht 26-30 oktober!!!! ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obvius1
Kiwi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:05:
[...]

Nee, dit maakt niks uit. Degradatie van een li-ion batterij gaat vooral over tijd, ook bij geen gebruik. Afhankelijk van de temperatuur zal die degradatie meer zijn, waardoor de batterij bij intensief gebruik dus minder lang mee gaat. Hoe dichter de temperatuur bij de 0 graden zit, hoe beter. De manier van opladen heeft hier vrij weinig mee te maken, behalve dat sneller opladen de temperatuur kan verhogen, echter is dit voor zo'n korte periode dat dit amper voor verschil zorgt, bovendien verschilt de temperatuur bij deze 15W fast-charging van nul tot een paar graden warmer dan met bijvoorbeeld een 10W lader.

Overigens ligt het er ook aan hoe vol de batterij is. Als de batterij compleet opgeladen is dan zal hij een stuk sneller degraderen dan wanneer hij half-vol is, volgensmij is optimaal ergens rond de 30%. Verder heeft een batterij ook nog een beperkt aantal laadcycli, gelukkig zijn deze niet meer gebaseerd op van x% tot 100%, maar voor elke 100%.

Wat het allerslechtste is voor je batterij, is om hem helemaal leeg te laten lopen. Hierbij kan de batterij soms in een klap 'doodgaan', of zelfs ontvlammen. Ik hoor echter zo vaak het advies dat je hem juist altijd helemaal leeg moet laten lopen 8)7 ;w

[...]

[...]

Oké, dat wist ik niet :) Maakt mij persoonlijk ook vrij weinig uit, maar het zou natuurlijk wel mooi zijn als er goede microfoons in zitten.

[...]

CHOO CHOO!! HYPE TRAIN!
Ligt overigens in verwachtingen met de eerder verwachte release dates wereldwijd, namelijk 22 oktober voor de 5X (volgens Coolblue tussen 19-23 oktober, dus waarschijnlijk inderdaad de 22e of 23e). Voor de 6P was de verwachte release date van diezelfde bron de 26e, dus waarschijnlijk begin volgende week *O*
Ah, pffw, dit was de grootste zorg van m'n ouders, opgelost nu, merci!!!
Ik kan echt niet meer wachten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
XPowerStef schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:24:
Terwijl de preorders van de Google store in de US pas vanaf 30 oktober uitgeleverd worden, is nu de verwachting. Ik houd nog even een slag om de arm. Heb coolblue ook al gecontacteerd wanneer mijn preorder (eerste avond) geleverd zal worden.
Volgensmij worden die orders vóór 30 oktober uitgeleverd, meerdere mensen hebben al contact opgenomen met Google, die ze vervolgens een precieze datum konden geven. Als ik het me goed herinner worden de eerste modellen daar vanaf 23 oktober verzonden (levertijd is daar wel langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-06 15:15
Kiwi schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:09:
[...]

Volgensmij worden die orders vóór 30 oktober uitgeleverd, meerdere mensen hebben al contact opgenomen met Google, die ze vervolgens een precieze datum konden geven. Als ik het me goed herinner worden de eerste modellen daar vanaf 23 oktober verzonden (levertijd is daar wel langer).
Aah op die manier, heb alleen de Google Docs gezien waarin de levertijden vermeld stonden, maar die blijken dus niet te klopen

HYPE TRAAIN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Die waren er al als een van de eerste bij :)
XPowerStef schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:27:
[...]

Aah op die manier, heb alleen de Google Docs gezien waarin de levertijden vermeld stonden, maar die blijken dus niet te klopen

HYPE TRAAIN!
Ik denk sowieso dat Coolblue erg voorzichtig is met die levertijd indicaties, anders hadden die er al wel een tijdje gestaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvnknvlgl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-01-2024
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de GSM/HSDPA/LTE-banden van de Amerikaanse versie ten opzichte van de internationale? Ofwel, is het mogelijk om een Amerikaanse 6P (voor veel minder geld dan de Europese) te importeren en te gebruiken op, bijvoorbeeld, Tele2?

De glasplaat van mijn Nexus 5 is van het weekend kapotgebroken, en ik zit heel erg te twijfelen of ik 'm een tweede keer moet gaan vervangen of dat het gewoon tijd wordt voor een nieuw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 22:33
jvnknvlgl schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:05:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de GSM/HSDPA/LTE-banden van de Amerikaanse versie ten opzichte van de internationale? Ofwel, is het mogelijk om een Amerikaanse 6P (voor veel minder geld dan de Europese) te importeren en te gebruiken op, bijvoorbeeld, Tele2?

De glasplaat van mijn Nexus 5 is van het weekend kapotgebroken, en ik zit heel erg te twijfelen of ik 'm een tweede keer moet gaan vervangen of dat het gewoon tijd wordt voor een nieuw apparaat.
Je zou de zoekfunctie eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
jvnknvlgl schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:05:

Als je gewoon gezocht had in dit topic, dan was je deze post tegengekomen. Tele2 lijkt me dus zeker niet handig, dan mis je gewoon de helft van de dekking.

Edit: Luapper was me voor :)

Edit 2: Het valt me overigens op dat de wrapper om de doos lastig te open is zonder hem te beschadigen, dat vind ik dan weer jammer van een Premium telefoon. Ik ben een Nexus fan, dus ik heb een verzameling aan doosjes liggen, waarbij ze allemaal nog in prima staat zijn (behalve de Nexus 9, die open gesneden moest worden). Waarom doen ze niet hetzelfde als bij de 5X of de nieuwe Chromecasts? 8)7
Ik moet natuurlijk wat te klagen hebben :p

[ Voor 28% gewijzigd door Kiwi op 19-10-2015 21:40 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's