Ik twijfelde ook over beide maar ga voor de 6p, dat van de burn in, denk niet dat je daar last van gaat hebben, heb nu een jaar de note 4 gebruikt en nergens last van gehad, top schermm1dnigh7 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:54:
Ik twijfel tussen de Nexus 6p en de Moto X. Kan iemand mij iets meer vertellen over die burn-in die ik hier hogerop vermeld zag? Zou dit toestel hier nu nog echt veel last van hebben?
Kan je een keer kijken op een full screen scherm met een witte achtergrond? Ik herinner mij van mijn HTC One S dat ik al binnen een half jaar last had van burn-in, vooral in de status-balk.BigF25 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:00:
[...]
Ik twijfelde ook over beide maar ga voor de 6p, dat van de burn in, denk niet dat je daar last van gaat hebben, heb nu een jaar de note 4 gebruikt en nergens last van gehad, top scherm
Bedenk wel dat de 6p constant een zwarte navigatiebalk onderin heeft. Een Samsung heeft offscreen knoppen waardoor inbranden minder waarschijnlijk is.BigF25 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:00:
[...]
Ik twijfelde ook over beide maar ga voor de 6p, dat van de burn in, denk niet dat je daar last van gaat hebben, heb nu een jaar de note 4 gebruikt en nergens last van gehad, top scherm
Ik durf het iig niet aan. Het zou nog wel eens voor een probleem kunnen zorgen als je bv de telefoon ook gebruikt voor navigatie.
Je kan met diverse software/instellingen de onscreen buttons laten verdwijnen. (volgens mij wel root noodzakelijk)Anteros schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:16:
[...]
Bedenk wel dat de 6p constant een zwarte navigatiebalk onderin heeft. Een Samsung heeft offscreen knoppen waardoor inbranden minder waarschijnlijk is.
Ik durf het iig niet aan. Het zou nog wel eens voor een probleem kunnen zorgen als je bv de telefoon ook gebruikt voor navigatie.
Precies, er zijn wel mogelijkheden om wellicht het probleem te vermijden, maar het zou niet hoeven. En 99.5% van de mensen denkt er niet eens om A) de navigatiebalk te verbergen en
Ik hoop echt voor de mensen dat het geen probleem is. Maar gezien het verleden met andere telefoons waarbij er een statische zwarte balk te zien is, ben ik niet heel erg hoopgevend.
$499 = €446 aan de huidige koers. Dat is een verschil van €200.Kiwi schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:53:
[...]
De Nexus 6P kost $499 in de US, maar €649 in Europa. €649 is echt geen slechte prijs voor zo'n toestel, wat mij tegenvalt is dat de telefoon gewoon €100 euro duurder is dan in de US.
Het heeft overigens te maken met het feit dat de 6P in de US een Play Store exclusive is, waardoor ze hem tegen kostprijs kunnen aanbieden. In Europa gaan ook retailers hem verkopen, en die kunnen hem niet verkopen zonder een redelijke marge. Google is dan wel zo eerlijk richting die retailers om niet gigantisch onder de prijs van retailers te gaan zitten.
Wat de 'taxes' betreft, de prijs die je daar online ziet is gewoon de prijs die je betaalt hoor.
Ik heb zelf de voorbije jaren een hoop auto-onderdelen uit de states geïmporteerd en daar was de webwinkelprijs ook effectief de kassaprijs. Ja, er is natuurlijk nog altijd de btw & douanekost die je hier moet betalen, al is het soms mogelijk dat een klein smartphonepakketje erdoor komt zonder.
Als je iemand kent (of zelfs via een tweaker) die eens naar de states moet, dan heb je hem ook zo hier.
$499 is een héél scherpe prijs voor de 6P, ik vind het bijzonder zuur voor ons Europeanen dat we zo'n verschil in de maag gesplitst krijgen. De prijs zal naar Nexustraditie ook amper zakken de komende maanden, dit t.o.v. andere merken (uitgez iphone) waar je wel een duidelijke neerwaartse trend ziet na de release.
Een Note 5 via Eglobal komt enkele euro's goedkoper uit en dat pakket lijkt me met de stylus zelfs meer waar te bieden voor hetzelfde geld.
Exact. Dit is wat mij dus ook zo tegenvalt. Als de retailers hier er nog 200 euro op moeten verdienen per device, dan klopt er m.i. iets niet. We worden gewoon genaaid. Platter kan ik het niet bewoorden.Drwho1 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:49:
[...]
$499 = €446 aan de huidige koers. Dat is een verschil van €200.
Wat de 'taxes' betreft, de prijs die je daar online ziet is gewoon de prijs die je betaalt hoor.
Ik heb zelf de voorbije jaren een hoop auto-onderdelen uit de states geïmporteerd en daar was de webwinkelprijs ook effectief de kassaprijs. Ja, er is natuurlijk nog altijd de btw & douanekost die je hier moet betalen, al is het soms mogelijk dat een klein smartphonepakketje erdoor komt zonder.
Als je iemand kent (of zelfs via een tweaker) die eens naar de states moet, dan heb je hem ook zo hier.
$499 is een héél scherpe prijs voor de 6P, ik vind het bijzonder zuur voor ons Europeanen dat we zo'n verschil in de maag gesplitst krijgen. De prijs zal naar Nexustraditie ook amper zakken de komende maanden, dit t.o.v. andere merken (uitgez iphone) waar je wel een duidelijke neerwaartse trend ziet na de release.
Een Note 5 via Eglobal komt enkele euro's goedkoper uit en dat pakket lijkt me met de stylus zelfs meer waar te bieden voor hetzelfde geld.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Je vergeet de btw eruit te halen:CSB schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:20:
[...]
Exact. Dit is wat mij dus ook zo tegenvalt. Als de retailers hier er nog 200 euro op moeten verdienen per device, dan klopt er m.i. iets niet. We worden gewoon genaaid. Platter kan ik het niet bewoorden.
€649 / 1.21 = €536,36 = €112 btw. (21%)
Een marge van €200 op een toestel, daar kunnen retailers alleen maar van dromen denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Drwho1 op 02-10-2015 09:48 ]
Ik denk dat de casual gebruiker ook niet tegen dit probleem aan zal lopenAnteros schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:56:
[...]
Precies, er zijn wel mogelijkheden om wellicht het probleem te vermijden, maar het zou niet hoeven. En 99.5% van de mensen denkt er niet eens om A) de navigatiebalk te verbergen enhoe deze automatisch te verbergen.
Ik hoop echt voor de mensen dat het geen probleem is. Maar gezien het verleden met andere telefoons waarbij er een statische zwarte balk te zien is, ben ik niet heel erg hoopgevend.
Dat is nu dus niet meer zo in veel staten in de US, daar betaal je ook bij online retailers de tax voor de staat waar het naar toe verzonden wordt.Drwho1 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:49:
[...]
Ik heb zelf de voorbije jaren een hoop auto-onderdelen uit de states geïmporteerd en daar was de webwinkelprijs ook effectief de kassaprijs.
Voorbeeld:
Items sold by Amazon.com LLC, or its subsidiaries, and shipped to destinations in the following states are subject to tax:
Arizona Indiana Minnesota Ohio West Virginia
California Kansas Nevada Pennsylvania Wisconsin
Connecticut Kentucky New Jersey Tennessee
Florida Maryland New York Texas
Georgia Massachusetts North Carolina Virginia
Illinois Michigan North Dakota Washington
Kan ik helaas niet meer checken, heb de note niet meer in gebruik..Kiwi schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:20:
[...]
Kan je een keer kijken op een full screen scherm met een witte achtergrond? Ik herinner mij van mijn HTC One S dat ik al binnen een half jaar last had van burn-in, vooral in de status-balk.
Volgens mij hebben veel mensen geen flauw idee hoe groot de 6P wel niet is. Men staart zich blind op specs en eventueel design.
http://www.phonearena.com...Nexus-6P/phones/8626,9587
Ik zou adviseren om eens een willekeurige Mediamarkt binnen te lopen en een iPhone 6S Plus/Samsung S6 Edge+/Nexus 6 vast te pakken, zodat je weet waar je aan begint.
Ik zou adviseren om eens een willekeurige Mediamarkt binnen te lopen en een iPhone 6S Plus/Samsung S6 Edge+/Nexus 6 vast te pakken, zodat je weet waar je aan begint.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Inderdaad zegLaguna schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:52:
Volgens mij hebben veel mensen geen flauw idee hoe groot de 6P wel niet is. Men staart zich blind op specs en eventueel design.
Ik zou adviseren om eens een willekeurige Mediamarkt binnen te lopen en een iPhone 6 Plus/Samsung S6 Edge+/Nexus 6 vast te pakken, zodat je weet waar je aan begint.

http://www.phonearena.com...Nexus-6P/phones/9462,9587
Als je van een 5.5" komt mag dat geen probleem of te grote schok zijn, kom je van een 5.2" of kleiner dan ga je het effe moeilijk hebben. Maar dat is op een tweetal weken voorbij, tenzij je echt kleine handen hebt.Laguna schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:52:
Ik zou adviseren om eens een willekeurige Mediamarkt binnen te lopen en een iPhone 6 Plus/Samsung S6 Edge+/Nexus 6 vast te pakken, zodat je weet waar je aan begint.
Je mag je trouwens niet blind staren op de afmetingen alleen, de vormen en gewichtsverdeling spelen ook een belangrijke rol in het subjectieve gevoel van grootte.
Mwah de LG G4 heeft bijvoorbeeld een 5,5" scherm en dat is toch ook nog best een groot verschil:Drwho1 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 13:58:
[...]
Als je van een 5.5" komt mag dat geen probleem of te grote schok zijn, kom je van een 5.2" of kleiner dan ga je het effe moeilijk hebben. Maar dat is op een tweetal weken voorbij, tenzij je echt kleine handen hebt.
Je mag je trouwens niet blind staren op de afmetingen alleen, de vormen en gewichtsverdeling spelen ook een belangrijke rol in het subjectieve gevoel van grootte.
http://www.phonearena.com...6P,LG-G4/phones/9587,9104
Vorm en gewichtsverdeling spelen ook mee ja, maar zijn ondergeschikt aan het formaat. Daarom adviseer ik ook eerder genoemde modellen in een winkel te bekijken en dan vooral de Apple en Samsung (aangezien de Nexus 6 qua breedte 5mm breder is dan de rest). Het zal geen exacte wetenschap zijn maar je krijgt zeker wel een goed idee hoe groot de 6P is en of dat al dan niet te groot is.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Wanneer kunnen we een preview / review van Tweakers verwachten?
Chris
Wanneer Tweakers een review exemplaar ontvangt. Dat zal op z'n vroegst een week of twee zijn, maar het zou net zo goed zo lang kunnen duren tot de gewone toestellen ook verzonden worden. Er is voor zover ik weet geen preview evenement zoals bij LG het geval was met de Nexus 5X.sleijpie schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:29:
Wanneer kunnen we een preview / review van Tweakers verwachten?
Ik probeer te achterhalen of ik een internationale versie Nexus 6P kan kopen IN de VS (in plaats van de US version). Van alle werelden het beste: alle 4G bandjes, lage aanschaf kosten.
Voor zover ik weet is Google de enige partij die de Nexus 6P verkoopt in de VS. Lijkt me niet dat ze daar ook internationale versies (voor dezelfde prijs i.i.g.) gaan verkopen.Duim schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:56:
Ik probeer te achterhalen of ik een internationale versie Nexus 6P kan kopen IN de VS (in plaats van de US version). Van alle werelden het beste: alle 4G bandjes, lage aanschaf kosten.
direct via huawei bestellen kan ook. voor dezelfde prijs.Kiwi schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:42:
[...]
Voor zover ik weet is Google de enige partij die de Nexus 6P verkoopt in de VS. Lijkt me niet dat ze daar ook internationale versies (voor dezelfde prijs i.i.g.) gaan verkopen.
Vergeet het maar. De VS Nexus 6 heeft alle banden op 1 na die geschikt zijn in de VS. Daardoor kan Google het zich ook permitteren om het alleen via zijn eigen Google store te verkopen: het werkt namelijk op alle carriers in de VS.Duim schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 16:56:
... misschien switchen naar t-mobile. Die heeft wel de juiste bandjes...kpn niet...
chengbondkwok schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:20:
[...]
Vergeet het maar. De VS Nexus 6 heeft alle banden op 1 na die geschikt zijn in de VS. Daardoor kan Google het zich ook permitteren om het alleen via zijn eigen Google store te verkopen: het werkt namelijk op alle carriers in de VS.
Maar voor hoe lang? T-Mobile is al een tijdje bezig om 4G uit te rollen op 900MHz, wat overeenkomt met band 8, welke niet ondersteund wordt door de US versie.Duim schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:37:
... misschien switchen naar t-mobile. Die heeft wel de juiste bandjes...kpn niet...
[...]
argh!
Kiwi schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:48:
[...]
Maar voor hoe lang? T-Mobile is al een tijdje bezig om 4G uit te rollen op 900MHz, wat overeenkomt met band 8, welke niet ondersteund wordt door de US versie.
Hoe doden jullie eigenlijk de tijd totdat de 6P binnen is? 
Ik baal er echt van dat ze hem hebben aangekondigd voordat hij leverbaar is, als er namelijk een ding is waar ik slecht in ben, dan is het wachten...
Ik baal er echt van dat ze hem hebben aangekondigd voordat hij leverbaar is, als er namelijk een ding is waar ik slecht in ben, dan is het wachten...
Anoniem: 695963
Ik klik ook een aantal keer op de Coolblue link om te kijken of hij al klaar is voor pre-order. Stiekem hoop ik ook dat de prijs ondertussen is gezakt.Kiwi schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:18:
Hoe doden jullie eigenlijk de tijd totdat de 6P binnen is?
Volgens mij staat de europrijs nog niet op de Google Store omdat die nog helemaal niet vaststaat.
Verder hoop ik dat ik van mijn 5" S4 niet TE groot ga met de 6P.. Wil hem eigenlijk gewoon voor de specs.
Je kunt Coolblue ook laten mailen, zodra hij beschikbaar komtAnoniem: 695963 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:27:
[...]
Ik klik ook een aantal keer op de Coolblue link om te kijken of hij al klaar is voor pre-order. Stiekem hoop ik ook dat de prijs ondertussen is gezakt.
...
Ik ben ook ingeschreven voor die mails, maar toch klik ik om de 20 minuten eens. Vraag me niet waarom.Je kunt Coolblue ook laten mailen, zodra hij beschikbaar komt.
Ik zie de prijs wel gewoon in de Google Store hoor? Overigens staat hij ook in het systeem van de electronica retail waar ik werk voor die prijs. Ik ga er van uit dat deze prijs echt wel vast staat. (Helaas nog geen enkele indicatie voor een eventuele levertijd). Vraag is misschien of hij überhaupt wel beschikbaar komt in Nederland. (Hoewel hij wel in het systeem staat, en CoolBlue ook een prototype heeft)Anoniem: 695963 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:27:
[...]
Ik klik ook een aantal keer op de Coolblue link om te kijken of hij al klaar is voor pre-order. Stiekem hoop ik ook dat de prijs ondertussen is gezakt.
Volgens mij staat de europrijs nog niet op de Google Store omdat die nog helemaal niet vaststaat.
Verder hoop ik dat ik van mijn 5" S4 niet TE groot ga met de 6P.. Wil hem eigenlijk gewoon voor de specs.
Ik heb al een pre order gedaan bij Coolblue, dit was in de eerste uren na aankondiging wel mogelijk. Heb ze gevraagd of dit nog een probleem was of iets dergelijks. Waarop ik dit antwoord kreeg:
Hoi Joey,
Als je de pre-order hebt geplaatst, kun je ervan uitgaan dat het toestel voor deze prijs aan je wordt verkocht. Waarschijnlijk is het toestel iets te voorbarig in de pre-order gezet maar daar wordt jij niet de dupe van.
Groeten,
Tomas van Coolblue
Niets aan het handje dus.
Hoi Joey,
Als je de pre-order hebt geplaatst, kun je ervan uitgaan dat het toestel voor deze prijs aan je wordt verkocht. Waarschijnlijk is het toestel iets te voorbarig in de pre-order gezet maar daar wordt jij niet de dupe van.
Groeten,
Tomas van Coolblue
Niets aan het handje dus.
Ik zie toch geen prijs op de google store in euro..
[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 695963 op 04-10-2015 00:11 ]
Inderdaad. Ik denk dat ik er niks meer koop. Schandalig.
Ik zat ook te kijken voor een andere telefoon.
De Huawei Nexus 6P stond ook op mijn lijstje...
Alleen heel erg jammer dat het draadloos opladen niet wordt ondersteund
Want dit is voor mij wel een plus punt.... (geen gefriemel met een usb kabel/poortje)
Nu heb ik gister maar een S6 Edge plus gekocht voor 490 euro.. -75 cashback = 415 euro
Wel jammer dat de prijs hier in Nederland zo hoog is voor de P6.
De Huawei Nexus 6P stond ook op mijn lijstje...
Alleen heel erg jammer dat het draadloos opladen niet wordt ondersteund
Want dit is voor mij wel een plus punt.... (geen gefriemel met een usb kabel/poortje)
Nu heb ik gister maar een S6 Edge plus gekocht voor 490 euro.. -75 cashback = 415 euro
Wel jammer dat de prijs hier in Nederland zo hoog is voor de P6.
Waar vind je de S6 Edge+ voor 490€?Aggressor schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:32:
Ja, dat wil ik ook weten dan koop ik meteen!Aggressor schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:32:
Was via marktplaats... Snel handelen.
De nexus 6p blijft ook een mooi toestel.
De nexus 6p blijft ook een mooi toestel.
Ik zit te zoeken naar kleine USB type-B naar type-C adapters, die je aan je sleutelbos kan hangen. OnePlus verkoopt ze, maar die worden helaas niet naar NL verzonden. Is iemand zoiets tegengekomen?
Anders wordt het waarschijnlijk een DIY oplossing, door een oude micro-USB kabel te slopen, en die aan mijn sleutelbos te hangen, dan kan de adapter er op geklikt worden.
Anders wordt het waarschijnlijk een DIY oplossing, door een oude micro-USB kabel te slopen, en die aan mijn sleutelbos te hangen, dan kan de adapter er op geklikt worden.
De prijs staat dan wel niet op de product pagina, maar via suggesties kan je de prijzen wel zien.Anoniem: 695963 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:10:
Ik zie toch geen prijs op de google store in euro..

Ik ben vanaf komende zaterdag voor een week in New York. Heeft iemand een awesome idee hoe ik daar de 6P kan bemachtigen?
(online bestellen en hopen dat hij in die week bezorgd wordt is wat risky haha)
Niet, aangezien in de VS ook pas eind oktober geleverd wordt. Verder mis je gewoon een aantal 4G banden.PieterAelse schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 15:57:
Ik ben vanaf komende zaterdag voor een week in New York. Heeft iemand een awesome idee hoe ik daar de 6P kan bemachtigen?(online bestellen en hopen dat hij in die week bezorgd wordt is wat risky haha)
Overwegen mensen het echt om het voor de aangekondigde prijs te kopen? Ik vind het persoonlijk belachelijk dat we hier 150 euro meer moeten betalen en werk daar niet aan mee.
Verder wel een mooie telefoon hoor maar voor ga dan liever voor galaxy S6.
Verder wel een mooie telefoon hoor maar voor ga dan liever voor galaxy S6.
[ Voor 18% gewijzigd door ObiTewodros op 05-10-2015 09:03 ]
Ik kijk niet over de grens, en vind 650 voor deze telefoon inderdaad fors, maar niet belachelijk of exorbitant veel. Ik ben bereid om (in vergelijking met de Moto X Style bijvoorbeeld) meer te betalen voor de functies die je krijgt incl tijdige updates.
500 dollar vs 650 euro is inderdaad een groot bedrag, maar aangezien de koers laag staat zal het blijkbaar voor Google te verantwoorden zijn. Ik denk dat als het aan Google ligt dat ze ook de prijs het liefst zo laag mogelijk houden, maar ze hebben een groot aantal factoren simpelweg niet in de hand.
500 dollar vs 650 euro is inderdaad een groot bedrag, maar aangezien de koers laag staat zal het blijkbaar voor Google te verantwoorden zijn. Ik denk dat als het aan Google ligt dat ze ook de prijs het liefst zo laag mogelijk houden, maar ze hebben een groot aantal factoren simpelweg niet in de hand.
@XPowerStef
Dat hebben ze wel degelijk zelf in de hand. Als ze de nieuwe toestellen ook in Europa alleen via de Play Store zouden verkopen zouden er hier dezelfde prijzen gehanteerd worden maar dan in euro's. Echter ze hebben besloten om de toestellen hier ook via retail te verkopen, vandaar de hoge prijzen.
Dat hebben ze wel degelijk zelf in de hand. Als ze de nieuwe toestellen ook in Europa alleen via de Play Store zouden verkopen zouden er hier dezelfde prijzen gehanteerd worden maar dan in euro's. Echter ze hebben besloten om de toestellen hier ook via retail te verkopen, vandaar de hoge prijzen.
Nee. Google kan het niet verantwoorden. Als je letterlijk omrekent dan komt het bedrag inclusief import uit op €540. Daar krijgen wij wel standaard 2 jaar garantie voor terug, in plaats van 1 jaar in Amerika. In de US krijgt men nog $50 playstore credit en voor €80 euro krijgen zij ook 2 jaar garantie + een verzekering op de telefoon.XPowerStef schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:05:
Ik kijk niet over de grens, en vind 650 voor deze telefoon inderdaad fors, maar niet belachelijk of exorbitant veel. Ik ben bereid om (in vergelijking met de Moto X Style bijvoorbeeld) meer te betalen voor de functies die je krijgt incl tijdige updates.
Kort gezegd. EU vs US:
€649
2 jaar garantie
€445
1 jaar garantie
€44 Playstore credit
óf
€525
2 jaar garantie
toestel verzekering
€44 Playstore credit
We betalen dus gewoon een €110,- premium, krijgen het toestel later én krijgen geen Playstore credit. Ik weiger voor deze prijs de Nexus 6P te kopen, Google naait EU hard en op reddit konden ze geen antwoord geven waarom.
Nexus 5 werd ook gewoon in de retail verkocht... Maar dan voor dezelfde prijs ongeveer.Laguna schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:54:
@XPowerStef
[ Voor 15% gewijzigd door brammetje1994 op 05-10-2015 10:56 ]
Niet bepaald, bij de release van de Nexus 5 was alleen de 16GB versie te koop in Nederland voor €459. Terwijl deze bij onze oosterburen te krijgen was via de Play Store voor €345, het 32GB model was daar wel een optie voor €399.brammetje1994 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:55:
[...]
Nexus 5 werd ook gewoon in de retail verkocht... Maar dan voor dezelfde prijs ongeveer.
€345,- is een prima prijs tov $299. Daar zit gewoon het import verschilletje in, wat we aan niemand behalve onszelf hebben te danken. Maar ik was echt niet op de hoogte dat hij hier voor €459 te koop was. Heb een kennis of 3-4 die hem allemaal voor €350 euro hebben gekocht destijds. Vraag me nu af hoe.Laguna schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:27:
[...]
Niet bepaald, bij de release van de Nexus 5 was alleen de 16GB versie te koop in Nederland voor €459. Terwijl deze bij onze oosterburen te krijgen was via de Play Store voor €345, het 32GB model was daar wel een optie voor €399.
Desondanks, laat Google nu zien dat het zelfs via de store €649 wordt. En dat is gewoon veel.
[ Voor 6% gewijzigd door brammetje1994 op 05-10-2015 11:32 ]
Ik vind het een goede keuze dat Google de Nexii ook via retailers verspreid in plaats van alleen via Google. Wij kunnen hier ook makkelijk klagen, want als Google het anders had gedaan hadden wij alleen maar voordeel gehad, omdat Google Store hier al gevestigd is, maar dat is ook wel eens anders geweest. In dat geval hadden we daar natuurlijk weer over mogen klagen.
Ik vind €649 een prima prijs voor de 6P, en ik ga niet de hele tijd lopen vergelijken met de US. Het leven is nou eenmaal niet eerlijk
Ik vind €649 een prima prijs voor de 6P, en ik ga niet de hele tijd lopen vergelijken met de US. Het leven is nou eenmaal niet eerlijk
Anoniem: 315662
Dit klopt niet helemaal volgens mij hoor, ik heb een nexus 5 16GB gewoon gekocht voor €399,- in Nederland vrij snel na de release.Laguna schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:27:
[...]
Niet bepaald, bij de release van de Nexus 5 was alleen de 16GB versie te koop in Nederland voor €459. Terwijl deze bij onze oosterburen te krijgen was via de Play Store voor €345, het 32GB model was daar wel een optie voor €399.
Ik denk dat deze 6P wel een optie wordt voor mijn volgende telefoon, veel geld maar de standaard android software vind ik wel een groot voordeel. Alleen de grootte weet ik nog niet zo zeker, als hij uit eens maar eens reviews afwachten en even in de winkel gaan kijken of hij niet te groot is.
€649 is gewoon de prijs die je verwacht voor een high end telefoon. Het gaat mij enkel gewoon om het verschil. Ze kondigen doodleuk $500 aan met een hoop extra's zoals het $50 playstore credit (enkel voor de US) en verhogen de prijs met een smak geld waar je U tegen zegt.Kiwi schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:33:
Ik vind het een goede keuze dat Google de Nexii ook via retailers verspreid in plaats van alleen via Google. Wij kunnen hier ook makkelijk klagen, want als Google het anders had gedaan hadden wij alleen maar voordeel gehad, omdat Google Store hier al gevestigd is, maar dat is ook wel eens anders geweest. In dat geval hadden we daar natuurlijk weer over mogen klagen.
Google hoeft de prijs niet te verhogen met zo veel, ze WILLEN het. En het feit dat ze zodanig een markt benadelen ten opzichte van een ander zorgt ervoor dat ik hun producten niet wil. Ik vind het absurd om gewoon $728 = bijna 50% meer te betalen dan wat men in de US betaald.
Het leven is niet eerlijk, maar er zijn voldoende andere en betere keuzes.
De software updates zoals de Nexus lijn die heeft is natuurlijk een USP, maar aan de andere kant is touchwiz dat in principe voor veel mensen ook. Zelf kan ik toch altijd rooten en een custom rom flashen, mocht ik dit willen. Iets meer betalen voor goede software ondersteuning is prima. Maar voor €420 heb je nu al een S6 en het prijs verschil van €230 euro is dan wel erg groot.Anoniem: 315662 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
Dit klopt niet helemaal volgens mij hoor, ik heb een nexus 5 16GB gewoon gekocht voor €399,- in Nederland vrij snel na de release.
Ik denk dat deze 6P wel een optie wordt voor mijn volgende telefoon, veel geld maar de standaard android software vind ik wel een groot voordeel. Alleen de grootte weet ik nog niet zo zeker, als hij uit eens maar eens reviews afwachten en even in de winkel gaan kijken of hij niet te groot is.
Ik ga hopen dat de prijs daalt en dan wil ik het overwegen.
Anoniem: 315662
Ja ik snap ook wel dat mensen touchwiz fijn vinden, vind ik gewoon niet. Daarnaast is het toch altijd weer een gedoe om een custom rom te flashen, en er zitten altijd wel issues in waar je eigenlijk geen zin in hebt. Zeker voor een telefoon die ik gewoon dagelijks gebruik wil ik iets wat out-of-the-box de software heeft die ik wil, dan kan ik op een ander toestel altijd nog gaan kloten met de software.brammetje1994 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:59:
De software updates zoals de Nexus lijn die heeft is natuurlijk een USP, maar aan de andere kant is touchwiz dat in principe voor veel mensen ook. Zelf kan ik toch altijd rooten en een custom rom flashen, mocht ik dit willen. Iets meer betalen voor goede software ondersteuning is prima. Maar voor €420 heb je nu al een S6 en het prijs verschil van €230 euro is dan wel erg groot.
Ik ga hopen dat de prijs daalt en dan wil ik het overwegen.
Dat ik daar dan in dit geval meer voor moet betalen tja dat gebeurt. Daarnaast vind ik eigenlijk het design van de 6P ook een stuk mooier dan de S6, ben niet zo'n fan van de 'nieuwe' samsung stijl.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 05-10-2015 12:14 ]
Het klopt wel, zie ook: nieuws: Nexus 5 komt woensdag in Nederland uit voor 459 euro - update, maar het was de advies prijs. Ik had 'm zelf destijds ook voor 399 euro als 1 van de eersten bij de Mediamarkt gehaald.Anoniem: 315662 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
Dit klopt niet helemaal volgens mij hoor, ik heb een nexus 5 16GB gewoon gekocht voor €399,- in Nederland vrij snel na de release.
Compleet mee eens. Ik wil zelf ook geen Samsung hoor. Maar mensen bij Google moeten zich wel realiseren wat voor naar Samsung heeft (erg goed) ten opzichte van Huawei (niet dat men daar heel negatief over is). Er zullen maar weinig mensen zijn die 250 euro bijleggen op een S6 onder de gewone bevolking. En nerds al helemaal niet.Anoniem: 315662 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:13:
[...]
Ja ik snap ook wel dat mensen touchwiz fijn vinden, vind ik gewoon niet. Daarnaast is het toch altijd weer een gedoe om een custom rom te flashen, en er zitten altijd wel issues in waar je eigenlijk geen zin in hebt. Zeker voor een telefoon die ik gewoon dagelijks gebruik wil ik iets wat out-of-the-box de software heeft die ik wil, dan kan ik op een ander toestel altijd nog gaan kloten met de software.
Dat ik daar dan in dit geval meer voor moet betalen tja dat gebeurt. Daarnaast vind ik eigenlijk het design van de 6P ook een stuk mooier dan de S6, ben niet zo'n fan van de 'nieuwe' samsung stijl.
Wij weten van de issues met de SD810, we weten dat de camera nog altijd iets slechter is dan die van de S6. Tuurlijk heeft hij ook wel voordelen, maar zelfs voor de nerds onder ons is het op bepaalde vlakken een minder goede keuze. En dat is zo jammer.
Verbaasde me ook dat er is gekozen voor een SD810 ipv Kirin proccesor, al zal daar echt wel over nagedacht zijn.
Ik heb hem destijds direct die eerste dag (factuurdatum is 31-10-13) bij belsimpel gekocht voor 399. Hij heeft dus nooit 459 gekost.Laguna schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:13:
[...]
Het klopt wel, zie ook: nieuws: Nexus 5 komt woensdag in Nederland uit voor 459 euro - update, maar het was de advies prijs. Ik had 'm zelf destijds ook voor 399 euro als 1 van de eersten bij de Mediamarkt gehaald.
Ben wel benieuwd naar de eerste reviews. Veel fabrikanten hebben issues (gehad) met de sd810, alhoewel een Oneplus het wel onder controle lijkt te hebben, lees niets van problemen terug in ieder geval.
Laten we hopen dat Google en Huawei een goede keuze hebben gemaakt en de performance er niet onder gaat lijden.
Laten we hopen dat Google en Huawei een goede keuze hebben gemaakt en de performance er niet onder gaat lijden.
Het is in elk geval diezelfde SD 810 V2.1 die ook in de OPT zit, ik verwacht daar weinig problemen mee.BigF25 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:02:
Ben wel benieuwd naar de eerste reviews. Veel fabrikanten hebben issues (gehad) met de sd810, alhoewel een Oneplus het wel onder controle lijkt te hebben, lees niets van problemen terug in ieder geval.
Blijft toch afwachten, Sony had het met de Z3+ niet onder controle namelijk en wat negatieve berichten over de z5 zijn inmiddels ook al terug te vindenDrwho1 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:09:
[...]
Het is in elk geval diezelfde SD 810 V2.1 die ook in de OPT zit, ik verwacht daar weinig problemen mee.
Het moet nog maar blijken of de camera minder is dan de S6. Enige waar iets bekend is, is www.dxomark.com en daar hebben ze getest met een pre-release model van de 6P. Het zou zomaar kunnen dat de uiteindelijke versie nog beter is.brammetje1994 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:20:
[...]
Wij weten van de issues met de SD810, we weten dat de camera nog altijd iets slechter is dan die van de S6. Tuurlijk heeft hij ook wel voordelen, maar zelfs voor de nerds onder ons is het op bepaalde vlakken een minder goede keuze. En dat is zo jammer.
Omdat jij 'm bij belsimpel voor 399 hebt gekocht, heeft ie nooit 459 gekost. Ja goed argument had ik ook kunnen voerenjip_86 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:34:
[...]
Ik heb hem destijds direct die eerste dag (factuurdatum is 31-10-13) bij belsimpel gekocht voor 399. Hij heeft dus nooit 459 gekost.

Punt is dat het dus best kan zijn dat de uiteindelijke prijs nog wordt verlaagd.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 05-10-2015 14:15 ]
Ik gaf het alleen maar aan omdat diegene die de prijs daar bevestigdd ook belsimpel is.Laguna schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Omdat jij 'm bij belsimpel voor 399 hebt gekocht, heeft ie nooit 459 gekost. Ja goed argument had ik ook kunnen voerenIk had het over de adviesprijs en die was wel degelijk 459 en belsimpel heeft 'm destijds zelfs verkocht voor 459 (al zijn er verhalen waarbij ze uit coulance 60 euro hebben teruggeboekt). Bepaalde filialen van Mediamarkt hebben 'm ook voor 459 verkocht.
Punt is dat het dus best kan zijn dat de uiteindelijke prijs nog wordt verlaagd.
[ Voor 15% gewijzigd door jip_86 op 05-10-2015 14:36 . Reden: edit: nvm prijslinkje even gemist ]
Aangezien dxomark de enigste echt betrouwbare camera tester is zou ik dat toch wel aanhouden. Ik denk niet dat zij een exemplaar toegestuurd zouden krijgen die nog niet 100% is of slechter dan het retail toestel. We zullen zien.Laguna schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Het moet nog maar blijken of de camera minder is dan de S6. Enige waar iets bekend is, is www.dxomark.com en daar hebben ze getest met een pre-release model van de 6P. Het zou zomaar kunnen dat de uiteindelijke versie nog beter is.
[...]
Omdat jij 'm bij belsimpel voor 399 hebt gekocht, heeft ie nooit 459 gekost. Ja goed argument had ik ook kunnen voerenIk had het over de adviesprijs en die was wel degelijk 459 en belsimpel heeft 'm destijds zelfs verkocht voor 459 (al zijn er verhalen waarbij ze uit coulance 60 euro hebben teruggeboekt). Bepaalde filialen van Mediamarkt hebben 'm ook voor 459 verkocht.
Google heeft wel bevestigd dat ze nog steeds bezig zijn met de algoritmes achter EIS, dus dat gaat in ieder geval nog verbeteren. Verder is de Camera 3.0 app ook nog volop in ontwikkeling, waar ook verbeteringen in zullen zitten.brammetje1994 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:58:
[...]
Aangezien dxomark de enigste echt betrouwbare camera tester is zou ik dat toch wel aanhouden. Ik denk niet dat zij een exemplaar toegestuurd zouden krijgen die nog niet 100% is of slechter dan het retail toestel. We zullen zien.
Ahja damnitchengbondkwok schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:15:
[...]
Niet, aangezien in de VS ook pas eind oktober geleverd wordt. Verder mis je gewoon een aantal 4G banden.
Dan maar een Moto360 2nd gen scoren
CoolBlue heeft de 5X op verwachte leverdatum in de week van 19 oktober gezet, in de UK is de verwachte leverdatum 22 oktober, en Google US is begonnen met processen van de orders voor de 5X. 22 oktober lijken ze dus uitgeleverd te worden.
6P had bij Google US overigens een verwachte leverdatum die ongeveer 3-6 dagen later ligt dan de 5X, dus misschien kunnen we hem al in de week van 26 oktober verwachten.
EDIT: In India lijkt hij op 13 oktober uit te komen: http://www.ibnlive.com/ne...n-october-13-1145094.html
6P had bij Google US overigens een verwachte leverdatum die ongeveer 3-6 dagen later ligt dan de 5X, dus misschien kunnen we hem al in de week van 26 oktober verwachten.
EDIT: In India lijkt hij op 13 oktober uit te komen: http://www.ibnlive.com/ne...n-october-13-1145094.html
[ Voor 18% gewijzigd door Kiwi op 07-10-2015 16:30 ]
Prijs in India voor de Nexus 6P is 40000 rupees; omgerekend 550 euro. De prijzen in Europa zijn gewoon belachelijk...
is die indiase versie dezelfde als hier? international dus?moh.moh schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:02:
Prijs in India voor de Nexus 6P is 40000 rupees; omgerekend 550 euro. De prijzen in Europa zijn gewoon belachelijk...
Aangezien er alleen een US en INTL versie zijn lijkt het me dat het een INTL is ja.superstephan1 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:35:
[...]
is die indiase versie dezelfde als hier? international dus?
Importeren heeft echter weinig nut denk ik, als de douane hem onderschept dan zit je al boven de 649 euro.
Mijn broertje gaat begin volgende maand naar Hong Kong, misschien kan hij eentje voor me meenemen als het daar tegen die tijd te koop is. Gezien de prijs een stuk interessanter dan hier:
http://www.androidcentral...6p-will-cost-around-world
Zorg er wel voor dat de LTE/4G banden Europa coveren!Ted_W schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:45:
Mijn broertje gaat begin volgende maand naar Hong Kong, misschien kan hij eentje voor me meenemen als het daar tegen die tijd te koop is. Gezien de prijs een stuk interessanter dan hier:
Er zijn toch maar 2 versies beschikbaar van de Nexus 6P, te weten de US en INTL (non-US)? Als ik de INTL ga halen, dan zit ik toch altijd goed qua banden voor Europa/NL? Of zie ik nog iets over het hoofd?Smultie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:46:
[...]
Zorg er wel voor dat de LTE/4G banden Europa coveren!
Als het goed is niet. Het enige probleem is volgens mij dat je het via de Play Store moet bestellen, en ik weet niet of het pre-orders zijn of daadwerkelijke bestellingen. Ik ga begin volgende maand ook naar Hong Kong voor twee weken, en omgerekend kost de 128GB versie daar evenveel als de 32GB versie hierTed_W schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:41:
[...]
Er zijn toch maar 2 versies beschikbaar van de Nexus 6P, te weten de US en INTL (non-US)? Als ik de INTL ga halen, dan zit ik toch altijd goed qua banden voor Europa/NL? Of zie ik nog iets over het hoofd?

De wall adapter is alleen het enige minpuntje.
Dat is uiteraard geen probleem, klein plugje van 2eur kopen in sam shui po en het is opgelostchengbondkwok schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:49:
[...]
Als het goed is niet. Het enige probleem is volgens mij dat je het via de Play Store moet bestellen, en ik weet niet of het pre-orders zijn of daadwerkelijke bestellingen. Ik ga begin volgende maand ook naar Hong Kong voor twee weken, en omgerekend kost de 128GB versie daar evenveel als de 32GB versie hier![]()
De Nexus toestellen zijn vaak ook gewoon te koop via de retail in Hong Kong, web winkelen is daar nog niet zo ingeburgerd als hier. Vraag is denk ik meer of ook het (voldoende) verkrijgbaar is begin volgende maand.chengbondkwok schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:49:
[...]
Als het goed is niet. Het enige probleem is volgens mij dat je het via de Play Store moet bestellen, en ik weet niet of het pre-orders zijn of daadwerkelijke bestellingen. Ik ga begin volgende maand ook naar Hong Kong voor twee weken, en omgerekend kost de 128GB versie daar evenveel als de 32GB versie hier![]()
En van het prijsverschil kun je een hele hoop adapters erbij kopen die wel past.
[ Voor 5% gewijzigd door Ted_W op 08-10-2015 12:10 ]
En het gebrek aan garantie (tenzij je je toestel naar Hong Kong wilt opsturenchengbondkwok schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:49:
[...]
En ik weet niet precies hoe het zit, maar controleert de douane niet ook op dit soort dingen? En dat je dan alsnog 21% BTW mag betalen (waardoor je hoger uitkomt).
Mwa, ik draag het toestel eventueel los in mijn broekzak.Kiwi schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:03:
[...]
En het gebrek aan garantie (tenzij je je toestel naar Hong Kong wilt opsturen)?
En ik weet niet precies hoe het zit, maar controleert de douane niet ook op dit soort dingen? En dat je dan alsnog 21% BTW mag betalen (waardoor je hoger uitkomt).
Dan wel het doosje ook wegmieteren en niet in je koffer bijv.chengbondkwok schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:14:
[...]
Mwa, ik draag het toestel eventueel los in mijn broekzak.
Heb je dan toch weinig aan met die vreemde taal erop en gebrek aan garantie.dafmay schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:27:
[...]
Dan wel het doosje ook wegmieteren en niet in je koffer bijv.
[ Voor 71% gewijzigd door regenjas op 09-10-2015 05:24 . Reden: (: ]
Wellicht, maar wel handig voor eventuele verkoop later.regenjas schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 05:17:
[...]
Heb je dan toch weinig aan met die vreemde taal erop en gebrek aan garantie.
Hoezo vreemde taal? Als je het voor het eerst opstart kan je volgens mij altijd kiezen welke taal je wilt gebruikenregenjas schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 05:17:
[...]
Heb je dan toch weinig aan met die vreemde taal erop en gebrek aan garantie.
I am a retard
Garantie is inderdaad het enige minpunt.
[ Voor 3% gewijzigd door chengbondkwok op 09-10-2015 10:34 ]
Het gaat om het doosje hè, niet om de telefoonchengbondkwok schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:31:
[...]
Hoezo vreemde taal? Als je het voor het eerst opstart kan je volgens mij altijd kiezen welke taal je wilt gebruiken
Afijn, jammer van de hoge prijs inderdaad. Had me wel verheugd op de Nexus(sen?) maar dat wordt nog even wachten tot een prijsverlaging denk ik.
Gaat over het doosje(er was net iemand voor me...).chengbondkwok schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:31:
[...]
Hoezo vreemde taal? Als je het voor het eerst opstart kan je volgens mij altijd kiezen welke taal je wilt gebruiken
Garantie is inderdaad het enige minpunt.
En niet vergeten de bon per post te versturen en niet zelf bij je te hebben voor de zekerheid!!
[ Voor 3% gewijzigd door peptalk op 09-10-2015 10:34 ]
Het hangt een beetje af van hoe alles gaat lopen. Een contact bij Google Dublin komt de 17e naar Nederland voor onze Master uitreiking, maar volgens haar ligt er geen voorraad daar. Als ze het toch weet te regelen, heb ik de 17e een 6P.peptalk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:34:
[...]
Gaat over het doosje(er was net iemand voor me...).
En niet vergeten de bon per post te versturen en niet zelf bij je te hebben voor de zekerheid!!
Als het voor 4 november op kantoor geleverd kan worden, dan ben ik een blij mens. Anders moet ik even kijken hoe de Google Play Store in Hong Kong geregeld is / of er retailers zijn die het kunnen aanbieden.
Het grootste probleem is Google zelf atm
Volgensmij kunnen we er van uitgaan dat de uitlevering start in week 42 (26 oktober), alleen is de vraag hoe groot de voorraad is van Nederlands retailers.
Ik zit mij af te vragen of het niet verstandiger is om een Samsung Galaxy S6 te kopen i.p.v. de N6P. Qua hardware is de Samsung beter (Exynos is efficienter, sneller en het geheugen is DDR4 ipv 3) en het toestel is in Nederland goedkoper. Grootste nadelen imo zijn Touchwiz en de late updates van Samsung.
Maar als je van custom rommen houdt (Vanilla Android
) en een snelle update release niet zo heel belangrijk vind lijkt de S6 me interessanter. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Maar als je van custom rommen houdt (Vanilla Android
Het is maar hoe je het bekijkt, de s6 heeft op papier snellere hardware maar laten we nou eerlijk wezen. het is SNEL! vs SNEL!! in praktijk merk je dit echt niet, sterker nog, ram management van de s6 en touchwizz zorgen er imo voor dat het toestel totaal niet juist met de 'snelle hardware' om gaat en niet extreem snel aan voelt. Ja custom rommen zal daar zeker bij helpen maar grotendeel weet niet hoe dit moet en gaat er ook niet zo snel aan beginnen.CSB schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:48:
Ik zit mij af te vragen of het niet verstandiger is om een Samsung Galaxy S6 te kopen i.p.v. de N6P. Qua hardware is de Samsung beter (Exynos is efficienter, sneller en het geheugen is DDR4 ipv 3) en het toestel is in Nederland goedkoper. Grootste nadelen imo zijn Touchwiz en de late updates van Samsung.
Maar als je van custom rommen houdt (Vanilla Android) en een snelle update release niet zo heel belangrijk vind lijkt de S6 me interessanter. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Dan gaat mijn voorkeur echt wel naar een Nexus met kale Android en snelle updates. Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van het volledig aluminium body, usb type C en groter scherm.
oja Nexus 6p heeft ook ddr4 geheugen
Volgens mij moet je met de N6P de SGS6EP vergelijken welke dan weer duurder is.. Zou dan weer voor de N6P gaan.CSB schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:48:
Maar als je van custom rommen houdt (Vanilla Android) en een snelle update release niet zo heel belangrijk vind lijkt de S6 me interessanter. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik ben het niet eens met je hardware-vergelijking. In de praktijk ga je dat verschil in efficiëntie en snelheid niet merken omdat de accu van de S6 een stuk kleiner is dan de 6P en bovendien de verschillen bij "normaal" gebruik nauwelijks op te merken zullen zijn. Het is bovendien al meermaals aangetoond dat de S6 op gebied van multitasking niet het meest efficiënte geheugengebruik heeft waardoor veel apps snel weer afgesloten worden.CSB schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:48:
Zoals al genoemd werd is het geheugen van de 6P ook gewoon DDR4 geheugen, dus daar zit ook geen verschil in. Bovendien is de S6 helemaal niet zo makkelijk van custom roms te voorzien door onder andere de aanwezigheid van Knox.
Wat betreft de prijs heb je wel gewoon gelijk, in dat opzicht is de S6 op dit moment natuurlijk meer waar voor zijn geld dan de 6P. Ik zou alleen niet met een kleiner scherm kunnen leven aangezien ik nu nog een Note II heb (5.5").
Ik zou zelf de Moto X Style als een nog beter alternatief dan de S6 zien, maar die keuze is natuurlijk helemaal aan jezelf.
Fijn deze discussie.
Ik zat inderdaad al naar die Moto X Style te kijken, maar als ik dan toch een groter toestel koop dan kan het net zo goed de Nexus 6P zijn. Dat is het enige waar ik over twijfel; de grootte t.o.v. de N5 die ik nu heb. Ik heb de N6 destijds laten schieten omdat die me te groot leek. Achteraf gezien valt dat enigszins mee, mijn vriendin heeft er nu een en is er hardstikke blij mee.
Ik wil nu, na 2 jaar een wat goedkoop toestel (de N5 dus) weer eens een mooi premium toestel. Ik vond de N4 destijds een erg mooi toestelletje. Jammer dat LG die trend niet doorzette.
Het enige wat mij nu evetueel tegenhoud om die N6P te gaan kopen is die rare prijs die men voor de EU hanteert. Had er bijna één uit Amerika besteld, las gelukkig net op tijd dat die hier niet alle 4G banden ondersteund, dus dat idee maar laten varen. Jammer, het scheelt een goeie 200 euro met de prijzen hier.
Ik wil nu, na 2 jaar een wat goedkoop toestel (de N5 dus) weer eens een mooi premium toestel. Ik vond de N4 destijds een erg mooi toestelletje. Jammer dat LG die trend niet doorzette.
Het enige wat mij nu evetueel tegenhoud om die N6P te gaan kopen is die rare prijs die men voor de EU hanteert. Had er bijna één uit Amerika besteld, las gelukkig net op tijd dat die hier niet alle 4G banden ondersteund, dus dat idee maar laten varen. Jammer, het scheelt een goeie 200 euro met de prijzen hier.
Ik wacht nog op de eerste reviews voor ik definitief besluit om de 6P te pre-orderen. Ik heb me tot die tijd in kunnen houden omdat de 64GB versie nog nergens beschikbaar is, maar ik ben wel echt toe aan een nieuw toestel nu mijn Note II steeds sneller ouderdomsverschijnselen gaat vertonen.
Ik verwacht komende week de eerste reviews en ik ben vooral erg benieuwd naar de prestaties van de camera en vooral ook de batterij. Ik haal nog 4 uur SOT met mijn Note II, maar zou graag richting de 5 uur gaan met mijn gebruik en hoop dat de 6P hiertoe in staat is.
Nog maar heel even op mijn tanden bijten!
Ik verwacht komende week de eerste reviews en ik ben vooral erg benieuwd naar de prestaties van de camera en vooral ook de batterij. Ik haal nog 4 uur SOT met mijn Note II, maar zou graag richting de 5 uur gaan met mijn gebruik en hoop dat de 6P hiertoe in staat is.
Pre-order doe ik niet aan, tenzij het een zeer lucratieve deal is. Reviews hoef ik in principe ook niet af te wachten, gezien de specificaties lijkt dit heel erg op de Note 4, waar ik erg tevreden over was, op de software na.Minimum92 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:44:
Ik wacht nog op de eerste reviews voor ik definitief besluit om de 6P te pre-orderen. Ik heb me tot die tijd in kunnen houden omdat de 64GB versie nog nergens beschikbaar is, maar ik ben wel echt toe aan een nieuw toestel nu mijn Note II steeds sneller ouderdomsverschijnselen gaat vertonen.
TL;DR: GIMME THE PHONE
Ik las hier al iets over de banden en 4g als je het toestel uit de VS haalt.
Binnenkort ga ik naar Amerika en wil hem daar graag aanschaffen.
Heb ik dan volledig 4g bereik in Nederland?
Het zou me behoorlijk wat kosten besparen.
Volgens mij mis je band 20, die onder andere door KPN gebruikt wordt.El Goog schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:30:
Als je het al gelezen hebt, waarom zoek je het dan niet terug? Het staat in meerdere posts duidelijk beschreven.El Goog schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:30:
Ik heb toen straks gebeld met CoolBlue, om te vragen of ze al een leverdatum weten. De jongeman aan de lijn was erg enthousiast en zei dat ie de telefoon ook zelf graag wou kopen, en ging dus snel kijken in het systeem. Toen verandere zijn toon een beetje en zei hij dat echt nog niets wist, en ook nog niets mocht zeggen. Dit kwam op mij een beetje over alsof er echt een besluit ergens lag (vanuit Google?) waarin stond dat ze nog geen mededelingen (en dus ook reviews?) mogen doen.
hmmmm ik hoop toch wel dat hij er toch zeer binnenkort gaat zijn. anders haal ik hem uit omliggende landen denk ik.zunrob schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:29:
Ik heb toen straks gebeld met CoolBlue, om te vragen of ze al een leverdatum weten. De jongeman aan de lijn was erg enthousiast en zei dat ie de telefoon ook zelf graag wou kopen, en ging dus snel kijken in het systeem. Toen verandere zijn toon een beetje en zei hij dat echt nog niets wist, en ook nog niets mocht zeggen. Dit kwam op mij een beetje over alsof er echt een besluit ergens lag (vanuit Google?) waarin stond dat ze nog geen mededelingen (en dus ook reviews?) mogen doen.
Ook op vragen via Whatsapp of Twitter over levertijden komt geen antwoord, andere vragen worden vrij snel beantwoord. In de winkel waar ik werk stonden de beide Nexi wel meteen in het systeem, maar nog steeds geen enkele indicatie dat ze ook geleverd gaan worden.zunrob schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:29:
Reageerde hij teleurgesteld of gewoon geheimzinnig? Ik vraag me namelijk af of Coolblue wel zekerheid heeft dat ze kunnen leveren.
Hij reageerde geheimzinnig. Hij zei namelijk dat ie ook niet bij hun in het systeem kon (of mocht) zien dat ze ingekocht waren bij hun leverancier. Het kwam op mij in ieder niet over alsof ze ze niet konden of mochten gaan leveren, maar echt meer dat hij er niets over mocht zeggen.Kiwi schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:39:
[...]
Ook op vragen via Whatsapp of Twitter over levertijden komt geen antwoord, andere vragen worden vrij snel beantwoord. In de winkel waar ik werk stonden de beide Nexi wel meteen in het systeem, maar nog steeds geen enkele indicatie dat ze ook geleverd gaan worden.
Reageerde hij teleurgesteld of gewoon geheimzinnig? Ik vraag me namelijk af of Coolblue wel zekerheid heeft dat ze kunnen leveren.
Anders moet een van jullie gewoon eens zelf bellen, en kijken wat ze tegen jou zeggen!
Bij onze leverancier staat de 5X reeds klaar, definitieve leverdatum moet nog bepaald worden blijkbaar. Van de 6P is er ook daar nog geen enkel spoor. Ik zal één van de komende dagen nogmaals kijken of er al een update te zien is, maar erg veel nieuws zal ik vermoedelijk ook niet kunnen brengen.
Dan vrees ik dat ze het inderdaad nog niet kunnen zien, ik vraag me af of er in het systeem een speciale regel staat dat het onder geheimhouding staat.zunrob schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:47:
[...]
Hij reageerde geheimzinnig. Hij zei namelijk dat ie ook niet bij hun in het systeem kon (of mocht) zien dat ze ingekocht waren bij hun leverancier. Het kwam op mij in ieder niet over alsof ze ze niet konden of mochten gaan leveren, maar echt meer dat hij er niets over mocht zeggen.
Anders moet een van jullie gewoon eens zelf bellen, en kijken wat ze tegen jou zeggen!
Ik heb eigenlijk helemaal niet meer gekeken naar de 5X, dat ga ik ook maar even doen, want het is bij ons zeer onregelmatig of we Nexus toestellen verkopen. (Hoewel ze dan ook niet in het systeem staan).VanStino schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:49:
Bij onze leverancier staat de 5X reeds klaar, definitieve leverdatum moet nog bepaald worden blijkbaar. Van de 6P is er ook daar nog geen enkel spoor. Ik zal één van de komende dagen nogmaals kijken of er al een update te zien is, maar erg veel nieuws zal ik vermoedelijk ook niet kunnen brengen.
In india is de nexus 6p gister gereleased. Maar op de een of andere manier vind ik het scherm niet heel helder lijken... Naast de nexus 6 in ieder geval
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's