Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

Wildfire

Joy to the world!

Barfman schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:29:
[...]

Gewoon laatste twrp 3.0.2.2 flashen en dan gelijk laatste supersu flashen, dan heb je systemless root.
The same as usual, dus... :)

Ik heb net m'n Nexus 6P gewiped en ben nu de officiële Android 7 image aan het flashen. Zal daarna TWRP terugzetten en SuperSU erop gooien. :)

-- Edit: was ff wat gedoe, maar het staat erop. Ben nu met de instellingen enzo bezig, straks m'n apps even langsgaan en instellen zoals ik het allemaal wil. En dan maar eens een paar dagen gaan gebruiken om te zien hoe het draait. Alhoewel ik al wel voel dat ik straks weer naar CyanogenMod ga, dus ff wachten op CM14. :P

Oh, Nougat is nog niet 100% QuadRooter-veilig. Nog één lek resteert. Neem aan dat dat binnenkort wel wordt weggepatched.

[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 09-09-2016 15:32 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:20
Zijn er meer mensen die sinds de update naar 7.0 niet maar kunnen casten naar de chromecast?

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Poulske schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:03:
Zijn er meer mensen die sinds de update naar 7.0 niet maar kunnen casten naar de chromecast?
Hier geen problemen met de chromecast. Enige probleem wat ik heb gemerkt is dat de accuduur beduidend minder is.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

urf schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:06:
[...]

Hier geen problemen met de chromecast. Enige probleem wat ik heb gemerkt is dat de accuduur beduidend minder is.
Accuduur lijkt tot nu toe niet veel anders te zijn dan onder Marshmallow. Dat is hier dan met een compleet verse Nougat installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manesni
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 07:05
hoi mensen,

Ik heb sinds gisteren een nexus 6p, echter loop ik nu tegen het volgende probleem aan: file transfers naar de telefoon lopen voor geen meter. de eerste 30% van de transfer gaat nog redelijk snel, maar hierna stopt de kopie slag gewoon en gebeurt er eigenlijk niets meer.

dit probleem doet zich voor zowel via de USB kabel (bijgeleverd bij de telefoon) als via wifi als ik astro file manager gebruik. dezelfde data kopieeren naar mijn oude telefoon levert geen enkel probleem op dus ik vermoed dat er iets in de telefoon zelf niet helemaal lekker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 21-09 19:59
Gaat je telefoon soms in slaapstand (scherm uit)? Dit is bij mij vaak het geval met een USB verbinding tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb sinds gister ook een 6P. Ben overgestapt van een iPhone 6S Plus, omdat ik wel weer graag Android wilde en Apple een beetje zat begin te worden :)

Heeft de 6P ook nog bepaalde onderdelen die je moet checken op afkomst? Bijvoorbeeld bij de Note 7 maakte het voor de batterij uit of die uit Korea of China komt. Volgens mij waren de batterijen uit Korea ontploffingsgevoeliger dan die uit China :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Planespotter schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:10:
Heb sinds gister ook een 6P. Ben overgestapt van een iPhone 6S Plus, omdat ik wel weer graag Android wilde en Apple een beetje zat begin te worden :)

Heeft de 6P ook nog bepaalde onderdelen die je moet checken op afkomst? Bijvoorbeeld bij de Note 7 maakte het voor de batterij uit of die uit Korea of China komt. Volgens mij waren de batterijen uit Korea ontploffingsgevoeliger dan die uit China :+
Nooit zoiets gehoord over de N6P, van de Note 7 klopt dat de batterijen uit China niet ontplofte, maar die werden volgens mij alleen in China verkocht, daar is de terugroepactie dan ook niet.

N6P heeft volgens mij overal dezelfde onderdelen en zit er geen verschil. Enige waar je op moet letten is de opladers/kabels, betreft meer een usc c probleem, maar volgens mij is daar met normaal gebruik niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 12:20
Ik dacht een tijdje terug eens te hebben gelezen dat net als in de recentere versies van iOS, ook Android zou beschikken over een night mode (minder blauw scherm). Nu was deze in geen velden of wegen te bekennen, maar met de aanwijzingen van Androidcentral is het alsnog gelukt :)

http://m.androidcentral.c...r-nexus-android-70-nougat

Ps: na instellen wel even je toestel opnieuw opstarten

[ Voor 7% gewijzigd door StephanO1990 op 12-09-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Nog geen nougat Ota hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De factory image en de OTA is gewoon te downloaden op de officiële site hoor. Als je wilt kun je dus al aan de gang. https://developers.google.com/android/nexus/images#angler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Wildfire schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:00:
[...]

De factory image en de OTA is gewoon te downloaden op de officiële site hoor. Als je wilt kun je dus al aan de gang. https://developers.google.com/android/nexus/images#angler
ja weet ik, maar ben lui en moet dus geduld hebben :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Megupe schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:30:
[...]

ja weet ik, maar ben lui en moet dus geduld hebben :P 8)7
Neptweaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30
Is build NRD90M nu een beta?
Volgens Google als het buildnummer met NP begint.
Op XDA zeggen ze weer dat NRD90M wel een beta is.

Als ik de NRD90R OTA sideload doet hij toch geen wipe?
Niet zo'n zin om alles weer opnieuw te installeren pas gedaan met de update van 6 naar 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Neptweaker meldt zich :+

Zit me helemaal suf te piekeren hoe het ook alweer ging. Deed eigenlijk alles de laatste tijd met Nexus Root Toolkit. Maar die pakt de image niet, want NRT wil een .tar of .tgz bestand hebben.
Dus deze neptweaker wacht maar even geduldig op de OTA :')

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ComTech schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:18:
Is build NRD90M nu een beta?
Volgens Google als het buildnummer met NP begint.
Op XDA zeggen ze weer dat NRD90M wel een beta is.

Als ik de NRD90R OTA sideload doet hij toch geen wipe?
Niet zo'n zin om alles weer opnieuw te installeren pas gedaan met de update van 6 naar 7.
We zitten op NRD90U voor de Nexus 6P hoor. :)

En da's gewoon een officiële release. Staat niet voor niets op https://developers.google.com/android/nexus/images#angler
pinda powerrr schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:53:
[...]

Neptweaker meldt zich :+

Zit me helemaal suf te piekeren hoe het ook alweer ging. Deed eigenlijk alles de laatste tijd met Nexus Root Toolkit. Maar die pakt de image niet, want NRT wil een .tar of .tgz bestand hebben.
Dus deze neptweaker wacht maar even geduldig op de OTA :')
Mwah, genoeg info over te vinden hoor :)

[ Voor 60% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opeens een heel raar probleem, via de 'beta'-methode android N geïnstalleerd. Versie NRD90M, nu wilde ik toch even NRD90U gaan flashen, maar dit kan opeens niet meer.
Alles wat ik via fastboot probeer te flashen geeft 'FAILED (command write failed (Unknown error))'
Op het internet ook niet heel veel kunnen vinden, gelukkig nog niks gewiped maar ik vind het wel een hele rare foutmelding, heb niks veranderd en alle drivers etc. zijn geïnstalleerd

edit: geen enkele command doet het (reboot bootloader bijv.), zal wel een driver issue zijn ipv een software issue

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Wildfire schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:59:
[...]

Oeps had bij de pixel c zitten kijken 7(8)7
Maar goed wil dus hetzelfde als Res1ght hierboven probeert maar de vraag is dus of dat nu een wipe oplevert of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Als de telefoon in de bootloader wordt gestart en je doet fastboot devices, dan wordt er dus geen apparaat weergegeven? Dan lijkt het erop dat de Google USB driver niet goed is geïnstalleerd. Ik moest 'm via apparaatbeheer zelfs geforceerd installeren om alles goed te krijgen.

Eenmaal via fastboot te vinden, dan kun je -iig de factory image die idd wiped- gewoon het flash-all.bat script uitvoeren om de boel naar NRD90U te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComTech schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:40:
[...]

Oeps had bij de pixel c zitten kijken 7(8)7
Maar goed wil dus hetzelfde als Res1ght hierboven probeert maar de vraag is dus of dat nu een wipe oplevert of niet.
Is ondertussen bij mij gelukt, was een foutje van mezelf. (Hij herkende het apparaat wel, fastboot devices gaf een device aan maar niks deed het, even drivers opnieuw geïnstalleerd en opnieuw opgestart deed het)
Het levert WEL een wipe op als je cache en userdata ook flashed.
Het levert GEEN wipe op als je dit niet doet. Je moet dus alle onderdelen zelf uitpakken en flashen en dan userdata en cache niet flashen, dan heb je gewoon een update zonder wipe.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Let wel op dat gewoon updaten ipv een clean install o.a. accu-problemen kan geven. Ik heb met een clean install tot nu toe geen rare dingen qua batterijduur gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
[quote]Wildfire schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:59:
[...]

En da's gewoon een officiële release. Staat niet voor niets op https://developers.google.com/android/nexus/images#angler

Ik krijg net via OTA NRD90T binnen.
Welke update is dit dan weer.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:48

Convoy

g44p

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik krijg net MTC20L binnen.
Kreeg een OTA melding en lees (snel) iets van Nougat en 7.0 ik ging er dus van uit dat het de update was naar Nougat. Helaas, dus niet. Is alleen een september update.

Waarom er dan iets in het verhaal stond over 7.0 is me niet duidelijk, ik klikte in mijn enthousiasme iets te snel door.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:48

Convoy

g44p

pinda powerrr schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:31:
Ik krijg net MTC20L binnen.
Kreeg een OTA melding en lees (snel) iets van Nougat en 7.0 ik ging er dus van uit dat het de update was naar Nougat. Helaas, dus niet. Is alleen een september update.

Waarom er dan iets in het verhaal stond over 7.0 is me niet duidelijk, ik klikte in mijn enthousiasme iets te snel door.
MTC20L is voor 6.0.1 inderdaad, misschien moet je eerst op MTC20L zitten voordat je naar 7.0 mag/kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Convoy op 14-09-2016 12:42 ]

• ComTech
Zit nog steeds op NRD90M en nu zie ik al mensen die de OTA naar 90T zijn gegaan.
Begin nu te twijfelen of de M versie wel OTA's krijgt.

• ipje
  • Laatst online: 21-09 13:11
Convoy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:41:
[...]

MTC20L is voor 6.0.1 inderdaad, misschien moet je eerst op MTC20L zitten voordat je naar 7.0 mag/kan.
Klopt in de tekst staat ook dat dit de maandelijkse security update is maar tevens voorbereiding op update naar 7.0

Verwijderd

Ik kom er net achter dat ik na het flashen van mijn telefoon opeens minder opslagruimte heb (of dat denk android). Ik heb de 64 gb versie maar volgens android heb ik nu 24gb in het totaal, iemand daar ervaring mee?

• Barfman
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:00:
Ik kom er net achter dat ik na het flashen van mijn telefoon opeens minder opslagruimte heb (of dat denk android). Ik heb de 64 gb versie maar volgens android heb ik nu 24gb in het totaal, iemand daar ervaring mee?
Even vanuit android de fabrieksinstellingen terug zetten, wel een back-up maken van je interne opslag, want die raak je kwijt. Voortaan kan je beter niet de userdata.img flashen, maar alleen het fastboot format userdata command doen, dan heb je dat probleem ook niet.
Note: You should never flash the userdata image. It doesn't take into consideration the storage capacity of the device and always allocates 32gb of storage. This is ok for the 32gb model, but for the 64gb and 128gb models you'll end up with much less storage capacity than you should have.

[ Voor 34% gewijzigd door Barfman op 14-09-2016 22:30 ]

System | Racing is in my Blood

Verwijderd

Barfman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:24:
[...]

Even vanuit android de fabrieksinstellingen terug zetten, wel een back-up maken van je interne opslag, want die raak je kwijt. Voortaan kan je beter niet de userdata.img flashen, maar alleen het fastboot format userdata command doen, dan heb je dat probleem ook niet.
[...]
Oké thanks! En fabrieksinstellingen maakt dit wel weer oké?

• Barfman
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:33:
[...]

Oké thanks! En fabrieksinstellingen maakt dit wel weer oké?
Jup, bij fabrieksinstellingen wordt je userdata geformateerd

[ Voor 13% gewijzigd door Barfman op 14-09-2016 23:10 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zie dat nu de factory en OTA images versie NRD90U uit zijn voor de 6P. :)

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Wildfire schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:50:
Ik zie dat nu de factory en OTA images versie NRD90U uit zijn voor de 6P. :)
Klopt! Sinds 2-3 dagen volgens mij. Die U versie is een stuk stabieler en beter qua battery dan de M versie voor mij.

Computer Specs

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:40
ComTech schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:29:
Zit nog steeds op NRD90M en nu zie ik al mensen die de OTA naar 90T zijn gegaan.
Begin nu te twijfelen of de M versie wel OTA's krijgt.
Dat kon ik ook nergens duidelijk vinden, dus gisteren maar besloten om NRD90U te sideloaden via de instructies die ook bij de OTA images staan (https://developers.google.com/android/nexus/ota). Ging allemaal vrij soepeltjes vond ik.

• ComTech
MarcoKramer schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:00:
[...]

Dat kon ik ook nergens duidelijk vinden, dus gisteren maar besloten om NRD90U te sideloaden via de instructies die ook bij de OTA images staan (https://developers.google.com/android/nexus/ota). Ging allemaal vrij soepeltjes vond ik.
Ging inderdaad vrij soepel wat me wel opvalt is dat ie zoals normaal met (ota) updates wel gebeurd het optimaliseren van apps overslaat.

• MarcoKramer
  • Laatst online: 09:40
ComTech schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:06:
[...]
Ging inderdaad vrij soepel wat me wel opvalt is dat ie zoals normaal met (ota) updates wel gebeurd het optimaliseren van apps overslaat.
Blijkbaar nog een pluspunt van Nougat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:19
Iemand die al de pure nexus rom van Nougat heeft zien langskomen voor N6P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
pitchdown schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:59:
Iemand die al de pure nexus rom van Nougat heeft zien langskomen voor N6P?
Dat kan je toch zelf checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:54
De nieuwe U firmware handmatig geflashed en tsjonge wat draait Android N ongelofelijk soepel en vlot! _/-\o_

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:53
dafmay schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:36:
De nieuwe U firmware handmatig geflashed en tsjonge wat draait Android N ongelofelijk soepel en vlot! _/-\o_
Heeft N ook invloed op de snelheid van de camera? Met name sneller verwerking van HDR foto's?

• dafmay
Wenzel schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:52:
[...]

Heeft N ook invloed op de snelheid van de camera? Met name sneller verwerking van HDR foto's?
Ik heb geen vergelijk...heb meteen de U fw geflashed na aanschaf telefoon. Maar verwerking hdr gaat in ieder geval erg rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
MarcoKramer schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:00:
[...]

Sideload lukt bij mij niet. Ik krijg de melding "error device '(null)' not found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
celica2001 schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:00:
[...]

Sideload lukt bij mij niet. Ik krijg de melding "error device '(null)' not found.
Check oa je telefoon driver en ADB installatie
tip: XDA: 15 seconds ADB Installer v1.4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Gelukt, bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Mijn 6P doet af en toe een beetje raar. Vorige week liep ie soms compleet vast bij het spelen van een spelletje of bij het openen van en scrollen door recent apps. Het was behoorlijk warm dus zou dit thermal throtteling kunnen zijn?

Fresh install heb ik geen zin nu Pure Nexus Nougat voor de deur staat...dan blijf ik aan de gang.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 14:05
westergas schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:43:
Mijn 6P doet af en toe een beetje raar. Vorige week liep ie soms compleet vast bij het spelen van een spelletje of bij het openen van en scrollen door recent apps. Het was behoorlijk warm dus zou dit thermal throtteling kunnen zijn?

Fresh install heb ik geen zin nu Pure Nexus Nougat voor de deur staat...dan blijf ik aan de gang.
Ik heb vrijdag NRD90U erop gezet en had toen de telefoon warm werd (apps downloaden, opladen en internet) er ook last van dat ik bijvoorbeeld met chrome 3 sec moest wachten voor hij reageerde. Rest van het weekend nergens last van gehad, dus ik denk dat je er van uit kan gaan dat dit met thermal throtteling te maken zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 07:00
zit nu nog met een gruwelijk goed werkende Note 3 in mijn handen, maar die gaat doorgegeven worden aan de vrouw. Nu wil ik een nexus 6p bemachtigen, maar dan wel graag de 64gb variant icm een tmobile abonnement. De 32gb is te schraal mbt opslag, de 128 is overkill.
Iemand die weet waar ik nog een 64gb abo kan afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vanochtend met Nexus Root Toolkit Nougat er op gezet. Zat even te twijfelen of ik de full wipe, of no wipe mode ging doen, uiteindelijk gekozen voor no wipe, omdat dit bij mijn Nexus 5 ook altijd goed is gegaan en ik altijd nog de keuze heb om voor full wipe te gaan.
Werkt allemaal prima! Van tevoren had ik nog 22GB over in de opslag, na de update nog 20GB, ben benieuwd wat daar is gebeurd. In ieder geval is mijn opslag niet ineens gehalveerd.

Beetje uitvogelen wat de nieuwe leuke functies zijn. Batterij gaf direct na de update aan dat ik nog twee uur vooruit kon op 76%, nu een anderhalf uur later is dat veranderd naar vijf uur. nog een keertje kijken, 73% en nog elf uur te gaan op deze lading.

Ik zie een paar nieuwe emoticons bij Hangouts staan en verder wel wat logische veranderingen, duidelijk genoeg om direct mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 14:05
Wat vinden de tweakers die nu al op NRD90U zitten van de accu duur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x97GrBne11SQiM8Y5j2W2yAD/thumb.png

SOT is 2 uur 45 min.

[ Voor 5% gewijzigd door deurmatje op 19-09-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
deurmatje schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:53:

[afbeelding]

SOT is 2 uur 45 min.
Hier prima...+6 uur SoT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/icj6p8yshNUuwnyJJp7ZhRGf/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 19-09-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
SOT zegt niet zoveel als je er allemaal iets anders mee doet. Als je gaat gamen is je sot korter dan niet natuurlijk.

Ik heb het idee dat er niet zoveel is veranderd aan mijn sot. +/- 6 met goed gebruik, maar laat (of hoef) em meestal niet zover komen op een dag. Ga ik veel gamen red ik dat niet, maar ligt ook weer aan t spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Had eerst de M, maar nu de U. Ik haal er niet echt briljante schermtijden mee en het was zeker meer op Marshmellow. Op XDA is er ook een topic over de accuduur met Nougat: http://forum.xda-develope...gat-battery-life-t3447147.
deurmatje schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:53:

[afbeelding]

SOT is 2 uur 45 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Krijg de Android 7 update binnen...

Tenminste dat stond er..... maar 20 MB is geen Android 7 update

[ Voor 49% gewijzigd door Michele_M_ op 19-09-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Er stond dat de update t.b.v. voorbereiding voor update naar 7 was.
Dus niet de daadwerkelijk update naar 7, want die kan zoals je al aangaf geen 20MB zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door gertjuhh op 20-09-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
... nog even het volledige overzicht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LMECXY2BWJBPaPgkGB2ClpgR/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RImWTM0Y5fBHm8ChNKANwoAQ/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5h9GjTWrXEM8LRtlyxWUp7FB/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tr6IHwby5dFqfbTfMtwsRuuR/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Hoppa! Update komt net binnen, even "1100mb" downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Nu online
Hier nu de update met security patch Android M september en voorbereiding naar Android N aan het binnenhalen. Benieuwd of Android N er snel achter aan komt.

ja hoor, ook hier gelijk 1174 mb aan het vinden halen
En na het downloaden en schrijven van dit bericht is de update weer verdwenen...

[ Voor 32% gewijzigd door Megupe op 20-09-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 15:56
Wackmack schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:18:
Hoppa! Update komt net binnen, even "1100mb" downloaden en installeren.
yep 1175mb, en het gaat tergend langzaam over wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Megupe schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:29:
Hier nu de update met security patch Android M september en voorbereiding naar Android N aan het binnenhalen. Benieuwd of Android N er snel achter aan komt.

ja hoor, ook hier gelijk 1174 mb aan het vinden halen
En na het downloaden en schrijven van dit bericht is de update weer verdwenen...
Hier ook! Moest nog wel rebooten maar idd geen update, heel vaag 8)7 :? :X

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:03
Hier ook de update naar naar 7.0 binnen. (NRD90U). Nu maar even in de gaten houden hoe de telefoon presteert de komende dagen. Tot nu toe werkt doze netjes

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Ook hier gisteren avond eerst de kleine update binnen gekregen ter voorbereiding voor N.
Gelijk daarna de update naar Android N gedownload en geïnstalleerd.
Tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
Vannacht even wakker geworden en keek op mijn telefoon naar de tijd. Viel mij toen op dat mijn telefoon slechts iets van 15% extra opgeladen was tot ca 29% in de ruim 2.5 uur dat hij aan de lader zat.

Keek onder instellingen bij Accu en zag dat het nog ruim 11 uur zou duren tot dat hij 100% opgeladen zou zijn. Heb 'm uiteindelijk uitgezet en de vanochtend weer gekeken maar hij gelukkig opgeladen. Maar ga dit wel even in de gaten houden, heb het idee dat het laden niet helemaal goed meer gaat. Hopenlijk door de lader zelf en niet de telefoon. iemand dit al eens eerder meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
GroeneThee schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:40:
Vannacht even wakker geworden en keek op mijn telefoon naar de tijd. Viel mij toen op dat mijn telefoon slechts iets van 15% extra opgeladen was tot ca 29% in de ruim 2.5 uur dat hij aan de lader zat.

Keek onder instellingen bij Accu en zag dat het nog ruim 11 uur zou duren tot dat hij 100% opgeladen zou zijn. Heb 'm uiteindelijk uitgezet en de vanochtend weer gekeken maar hij gelukkig opgeladen. Maar ga dit wel even in de gaten houden, heb het idee dat het laden niet helemaal goed meer gaat. Hopenlijk door de lader zelf en niet de telefoon. iemand dit al eens eerder meegemaakt?
Dit met mijn N5 ook weleens meegemaakt. Daarna nooit meer gehad.

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
Zojuist geupdate met een clean flash van de laatste PureNexus M build (20160821) naar PureNexus N. Nog niet alle functies zijn toegevoegd, maar het werkt al wel erg lekker. Nu kijken hoe de batterij het doet onder N. Ben benieuwd.

Mijn Pixel C werkt nog met originele firmware, wat ook geupdate is naar N. Daarmee een uitstekende batterylife, hopelijk geldt dat ook voor m'n 6P.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/57e2cbb7cc0a3/57e2cbb7ad48d-screen.thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Step-han op 21-09-2016 20:08 ]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Step-han schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:06:
Zojuist geupdate met een clean flash van de laatste PureNexus M build (20160821) naar PureNexus N.
Eeeehhh...PureNexus N komt pas tegen het weekend uit. Met een beetje mazzel.

• Step-han
westergas schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:29:
[...]

Eeeehhh...PureNexus N komt pas tegen het weekend uit. Met een beetje mazzel.
Kijk goed, heb zelf PureNexus N vanaf de source gecompiled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Step-han schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:12:
[...]

Aha...nou ben wel een tweaker maar dan een tweaker light. Bij een custom rom flashen houd mijn kennis wel zo'n beetje op ;)

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:03
Ik moet zeggen, tot nu toe zeer tevreden over android N. Accuduur lijkt iets te zijn verbeterd, zit nu op 4,5 (nog 10% over) SOT met wat gamen, browsen, spotify en ongeveer 15 min bellen. Het enige nadeel is wel dat de fingerprint scanner een stukje langzamer is geworden. Al een beetje gegoogled, maar er lijk nog niet echt een fix voor te zijn ofzo.

Al met al toch zeer tevreden over de update en de nieuwe functies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Step-han schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:12:
[...]

Waar is de pure nexus rom nougat te vinden voor de nexus 6p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
pitchdown schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:12:
[...]

Waar is de pure nexus rom nougat te vinden voor de nexus 6p?
Op dit moment nog nergens. Is nog niet gereleasd. Ik heb hem zelf gecompiled vanaf de source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Step-han schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:23:
[...]

Op dit moment nog nergens. Is nog niet gereleasd. Ik heb hem zelf gecompiled vanaf de source.
Ik heb nu het standaard image er maar even opgezet van nougat.
Wat ik vooraf mis is om vanaf de powerknop een screenshot/reboot e.d. te doen wat standaard in pure nexus zit.
Iemand die weet hoe ik dit kan toevoegen het google image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
pitchdown schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:35:
[...]

Ik heb nu het standaard image er maar even opgezet van nougat.
Wat ik vooraf mis is om vanaf de powerknop een screenshot/reboot e.d. te doen wat standaard in pure nexus zit.
Iemand die weet hoe ik dit kan toevoegen het google image?
Dat is niet zo 1,2,3 toe te voegen. Beste kun je wachten op de release van PureNexus N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Step-han schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:44:
[...]

Dat is niet zo 1,2,3 toe te voegen. Beste kun je wachten op de release van PureNexus N.
Of CyanogenMod 14. Zal er ongetwijfeld komen. Gaat er bij mij ook op zodra die er is, in de tussentijd draai ik gewoon stock Nougat.

Ik mis echt enkele dingen, zoals bv. idd screenshot via powerknop, maar ook uitschakelen van kantelen in bepaalde richtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Wildfire schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:57:
[...]

Of CyanogenMod 14. Zal er ongetwijfeld komen. Gaat er bij mij ook op zodra die er is, in de tussentijd draai ik gewoon stock Nougat.

Ik mis echt enkele dingen, zoals bv. idd screenshot via powerknop, maar ook uitschakelen van kantelen in bepaalde richtingen.
Zal nog wel enige tijd duren voordat CM14 een beetje stabiel is. Nexus6P heeft niet echt top of the bill developers voor CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Step-han schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:22:
[...]

Zal nog wel enige tijd duren voordat CM14 een beetje stabiel is. Nexus6P heeft niet echt top of the bill developers voor CM.
Met CM13 nooit problemen gehad eigenlijk. Ik ben ingestapt op CM13 op 23 februari dit jaar, weet niet hoelang CM13 er al was voor de 6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Wildfire schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:35:
[...]

Met CM13 nooit problemen gehad eigenlijk. Ik ben ingestapt op CM13 op 23 februari dit jaar, weet niet hoelang CM13 er al was voor de 6P.
Daarvoor was het er ook al. Ik vond CM13 altijd een slechtere accuduur hebben en de look en feel was niet zo snappy als dat van PureNexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Step-han schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:41:
[...]

Daarvoor was het er ook al. Ik vond CM13 altijd een slechtere accuduur hebben en de look en feel was niet zo snappy als dat van PureNexus.
Ik vond PureNexus juist niet lekker werken. :P

• Step-han
Beans heeft de source van PureNexus N closed gemaakt. Dit omdat er homemade builds rond zwerven op internet zonder dat de officiële versie is gepubliceerd wat Beans dus niet wil.

Jammer, maar helaas noodzakelijk. Nu zit ik zelf persoonlijk ook vast aan een N build van 20160926 totdat PureNexus N officieel gereleasd is.

• FJVersteeg
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 00:11
Weet niet of ik hier op de juiste plek ben maar dat hoor ik dan wel.

een, korte, indruk van mijn 6P nu draaiende met Android 7.

ik moet zeggen, het is een verademing!! Het lijkt een nieuwe snelle 6p geworden. alles gaat sneller, de beelden komen echt eerder op het scherm. een soort verjongingskuur van android alleen wordt de leeftijd hoger maar de "levenslust" neemt toe.
Het multiwindow gebeuren vind ik echt kicken. Tot nu toe maar 2 apps gehad die niet draaiden in die modus. de rest ging vlekkeloos. Het ziet er goed uit mede door het grote scherm van de 6P natuurlijk. Denk dat je minimaal een 5.5 inch scherm moet hebben wil je max profiteren van multiwindow.
Het accuverbruik is ook sterk verbeterd vind ik. Ik kan nu 48 uur vooruit met mijn 6p op de manier zoals ik het gebruik. Nachtverbuik bijv. is maar 3% welke eerst 5/6 % was
Ik was al aan het kijken voor een vervanger voor mijn 6P want ik zoek een dualsim en 4GB intern en die 820 is ook wel aantrekkelijk natuurlijk en dan kom je uit bij de Oneplus 3 maar eer die (een vorm van) Android 7 krijgt zit je waarschijnlijk in 2018 mocht de 3 ''m al uberhaupt krijgen! ;w
Ik blijf dus bij mijn 6P die nu draait als een tierelier, ik heb de 64gb versie overigens,
Ben weer als een kind zo blij met z''n speeltje. :*) :*)

• FJVersteeg
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 00:11
Vorige week in de UK binnen gekregen. Vlekkeloos.

• pitchdown
Is er al wel een release datum of informatie wanneer pure nexus nougat beschikbaar komt?

• westergas

westergas

rikkie_pc

pitchdown schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:34:
Is er al wel een release datum of informatie wanneer pure nexus nougat beschikbaar komt?
Nee.

Ik zou zeggen ram lekker op F5 in het draadje op XDA en https://plus.google.com/+NathanBenis ;)

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Sinds enkele dagen de nougat update geïnstalleerd. Ik vind de notifications er niet echt op vooruit gaan.

Ze zijn nu groter en strakker. Visueel vond ik de vorige beter.
Maar veel irritanter is het volgende. Hebben jullie ook zo'n moeite om notifications weg/open te swipen?
Vroeger ging dat heel vlot, maar nu moet ik echt heel het scherm van links naar rechts swipen om de notif te kunnen verwijderen.. Ik moet vaak verschillende keren proberen alvorens het lukt.

Nog iemand last van?

• hansbkp
  • Laatst online: 20-09 15:56
Even iets heel anders ...

Sinds een paar dagen werkt m'n snellader niet meer (de in de doos meegeleverde lader). Toestel reageert niet op het aansluiten van het snoer.
Een oude lader (1a) met een usb-a(?) naar usb-c snoer werkt wel, maar uiteraard zonder de 'snel'.

Iemand al hetzelfde probleem gehad ?
Kan nog niet uitvinden of het nu aan de lader danwel het toestel ligt (nog niemand gevonden met dezelfde lader).

• westergas

westergas

rikkie_pc

hansbkp schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:37:

Sinds een paar dagen werkt m'n snellader niet meer (de in de doos meegeleverde lader). Toestel reageert niet op het aansluiten van het snoer.
Een oude lader (1a) met een usb-a(?) naar usb-c snoer werkt wel, maar uiteraard zonder de 'snel'.

Kan nog niet uitvinden of het nu aan de lader danwel het toestel ligt (nog niemand gevonden met dezelfde lader).
Mijn lader werkte al niet meer na een paar dagen, gebruik nu een universele. Waarschijnlijk aardig op bezuinigd door Huawei. Nog niet gezocht naar een andere snellader...geloof het wel.

• Cobiwan
  • Niet online
Telefoon al een keer opnieuw opgestart? Heeft bij mij eens geholpen.
hansbkp schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:37:

• Cobiwan
  • Niet online
FJVersteeg schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:24:
Weet niet of ik hier op de juiste plek ben maar dat hoor ik dan wel.

een, korte, indruk van mijn 6P nu draaiende met Android 7.

ik moet zeggen, het is een verademing!! Het lijkt een nieuwe snelle 6p geworden. alles gaat sneller, de beelden komen echt eerder op het scherm. een soort verjongingskuur van android alleen wordt de leeftijd hoger maar de "levenslust" neemt toe.
Het multiwindow gebeuren vind ik echt kicken. Tot nu toe maar 2 apps gehad die niet draaiden in die modus. de rest ging vlekkeloos. Het ziet er goed uit mede door het grote scherm van de 6P natuurlijk. Denk dat je minimaal een 5.5 inch scherm moet hebben wil je max profiteren van multiwindow.
Het accuverbruik is ook sterk verbeterd vind ik. Ik kan nu 48 uur vooruit met mijn 6p op de manier zoals ik het gebruik. Nachtverbuik bijv. is maar 3% welke eerst 5/6 % was
Ik was al aan het kijken voor een vervanger voor mijn 6P want ik zoek een dualsim en 4GB intern en die 820 is ook wel aantrekkelijk natuurlijk en dan kom je uit bij de Oneplus 3 maar eer die (een vorm van) Android 7 krijgt zit je waarschijnlijk in 2018 mocht de 3 ''m al uberhaupt krijgen! ;w
Ik blijf dus bij mijn 6P die nu draait als een tierelier, ik heb de 64gb versie overigens,
Ben weer als een kind zo blij met z''n speeltje. :*) :*)
Hier is het accu gebruik juist slechter geworden. Waar ik 5 uur schermtijd haalde is het nu eerder 3...

• viktorvm
  • Laatst online: 10:16
Je bent niet de enige die er last van heeft. Bij mij gebruiken Android besturingssysteem en Android systeem veel stroom. Hier een link naar een Google forum:

https://productforums.goo...#!topic/nexus/lgfbYDT6ETs

Jammer, want verder ben ik redelijk tevreden over de update :-)

Overigens heb ik de cache partition al een wipe gegeven om daar problemen uit te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door viktorvm op 29-09-2016 17:41 ]

• HetGezegde
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Zijn hier nog mensen die regelmatig hun toestel naar Dr. Mobile/Dynafix moeten opsturen? Bij mij sinds de aankoop in Februari reeds voor de 2e keer opgestuurd (ligt nu daar).

De eerste keer was de volumeknop (behuizing) ingedeukt en hersteld onder garantie.

Nu de tweede keer heb ik vandaag een offerte van €563,32 ontvangen omdat de behuizing krom staat en aan één kant gaapt (open staat) - weer aan de kant van de volumeknop/powerbutton. Front, back en mainboard moeten vervangen worden. Mainboard ook, omdat deze geleden heeft onder de buiging en dit standaard procedure is welke zij van Huawei hebben opgekregen. Prima, daar kan Dynafix niets aan doen natuurlijk, zij zijn "messenger" en herstellen gewoon in opdracht van o.a. Huawei met strakke regels en eisen.

Nu heb ik met Huawei contact gehad of er iets met de kosten gedaan kan worden, aangezien dit een veel voorkomend probleem is (zelf 2e keer problemen met behuizing, Youtube filmpjes (is niet altijd even betrouwbaar), Reddit, etc.).

Dus mijn vraag of iemand dit al heeft gehad en hoe dit is opgelost of wat hij/zij hiervoor heeft moeten doen? Tips voor mij?

• DrNizeGuy
... tenzij je de 128gb versie hebt kan je beter een nieuwe kopen 8)7

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

DrNizeGuy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:21:
... tenzij je de 128gb versie hebt kan je beter een nieuwe kopen 8)7
Dat lijkt mij ook, maar allereerst vind ik het niet kunnen dat dit bekende probleem toch op mij wordt afgeschoven. Gebruik nochtans een Tempered Glass (intelliARMOR) en een Spigen Rugged Case om 'm te beschermen. Dat je als consument ook al zoveel extra accessoires moet aanschaffen om een toestel een beetje te kunnen beschermen (ze zouden qua bouwkwaliteit gewoon veel beter moeten zijn) en dan toch met een gebogen phone zit.

De buiging is trouwens van m'n scherm af, dus ook van m'n been af (volgt dus juist niet de contour van m'n rechter been als 'ie in m'n rechter broekzak zit) - geen gevalletje van 'te strakke broek'.

Heb onze tussenpersoon bij de verzekering ook al een bericht gestuurd, maar toch. Waar gaat het heen? Toestel van €599 en €563 aan onkosten na een half jaar! En al binnen geweest in die tijd (dit is de tweede keer).

Even afwachten wat Huawei te vertellen heeft? Tips? Is dit simpel aan te vechten d.m.v. bewijzen op internet verzamelen en meesturen als bijlage in aangetekende brief?

• DrNizeGuy
Ik ben heel benieuwd of Huawei dit probleem erkend en je hierin tegemoet komt, maar ik ben bang van niet. Dan moeten ze 'al die andere' namelijk ook tegemoet komen dus zullen ze dat niet zo snel doen.

Mijn 6p had trouwens ook al een 'bend' na 1 dag, van het scherm af en nog nieteens in de broekzak geweest. De hele behuizing is gewoon gammel.

[ Voor 26% gewijzigd door DrNizeGuy op 29-09-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

DrNizeGuy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:16:
Ik ben heel benieuwd of Huawei dit probleem erkend en je hierin tegemoet komt, maar ik ben bang van niet. Dan moeten ze 'al die andere' namelijk ook tegemoet komen dus zullen ze dat niet zo snel doen.

Mijn 6p had trouwens ook al een 'bend' na 1 dag, van het scherm af en nog nieteens in de broekzak geweest. De hele behuizing is gewoon gammel.
Iets mee gedaan (en wat) of laten zitten (en waarom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 21:06
Ik heb geen enkele vorm van bescherming en ga er nou niet specifiek voorzichtig mee om. Ik merk niks van het buigen van de telefoon. Wat ik wil vind is dat de behuizing er zacht is. Als ik hem wat ruw neerleg op een steen (don't ask) komen er meteen deukjes in de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
HetGezegde schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:30:
[...]

Iets mee gedaan (en wat) of laten zitten (en waarom)?
Voorzichtig terug gebogen, ziet er bijna niks van en een harde case erom heen om verder buigen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Luapper schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:30:
Ik heb geen enkele vorm van bescherming en ga er nou niet specifiek voorzichtig mee om. Ik merk niks van het buigen van de telefoon. Wat ik wil vind is dat de behuizing er zacht is. Als ik hem wat ruw neerleg op een steen (don't ask) komen er meteen deukjes in de randen.
Hier ook geen bescherming, zit altijd los in (soms strakke) spijkerbroek. Net even gekeken en hij is nog niet verbogen na een paar maanden in gebruik. Zitten wel twee deukjes in na een val van een stoel op een stenen terras maar dat kan je wel verwachten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 16:46
Goedemorgen dames en heren,

ik heb een vaag probleem met mijn nexus 6p, ik haal wifi snelheden van rond 180 Mbit (up en down) (5ghz 866 Mbit verbinding ch 48) , met een 5x en nog een andere tablet tablet haal ik de max van mijn verbinding, dit is rond de 320Mbit.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd en sta op het punt een whipe te doen (zit al op 7.0 via ota) maar misschien heeft iemand nog een gouden tip ?

Ik heb een nighthawk 7800 en verder geen problemen, 2.4 en 5g op vrije kanalen.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Justin2000 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:46:
Goedemorgen dames en heren,

ik heb een vaag probleem met mijn nexus 6p, ik haal wifi snelheden van rond 180 Mbit (up en down) (5ghz 866 Mbit verbinding ch 48) , met een 5x en nog een andere tablet tablet haal ik de max van mijn verbinding, dit is rond de 320Mbit.

Ik heb al diverse zaken geprobeerd en sta op het punt een whipe te doen (zit al op 7.0 via ota) maar misschien heeft iemand nog een gouden tip ?

Ik heb een nighthawk 7800 en verder geen problemen, 2.4 en 5g op vrije kanalen.
180 om 320 ? Merk je in de praktijk het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Michele_M_ schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:41:
[...]

180 om 320 ? Merk je in de praktijk het verschil?
Nee, dat merk je echt niet. Ik merk wel het verschil tussen 15mbit/s gelimiteerde 4G, mijn 60 mbit/s KPN koperlijn en de 200 mbit/s glaslijn op school, maar het verschil tussen de laatste 2 is al verwaarloosbaar. Bij het downloaden is het natuurlijk leuk dat hij op bijna 4x de snelheid binnen trekt als de server dat aankan maar verder is het vrij nutteloos.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1 ... 28 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's