Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:16
Jaloers, ik wil ook!!
Hoop dat al mijn applicaties het blijven doen, sommige ontwikkelaars lopen regelmatig achter. Ziggo, Rabobank en Eneco zijn daar enkele voorbeelden van uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:41
Marshmallow 6.0.1 OTA update naar Nougat 7.0

https://android.googleapi...8f9996f8212aba8c29fbe.zip
1.14 GB
MD5: 0BEBF077586D3171B4452C95A80E157A

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 07:53

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Gilly schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:53:
Hier ook een keer beta aanmelden en afmelden activeerde hem.

https://www.google.com/android/beta
En instant, ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 21:06
Bij mij werkte het Beta programma ook, vervolgens uitgezet. Update gedownload, en op installeren gedrukt. Android telt dan af, we kennen het wel. Ik legde hem weg, en 15 minuten later stond ie gewoon weer braaf op android 6 te draaien.
Geen idee wat er gebeurd is, maar ik krijg de update niet meer. Misschien kon hij met niet installeren omdat ik meteen de beta weer uitzette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Volgens mij moet je de beta ook pas uitzetten als de installatie voltooid is. Ik liep inderdaad ook tegen een download welke afgebroken werd omdat ik de beta gelijk uitschakelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
ipje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:45:
[...]

Hoop dat al mijn applicaties het blijven doen, sommige ontwikkelaars lopen regelmatig achter. Ziggo, Rabobank en Eneco zijn daar enkele voorbeelden van uit het verleden.
Rabobank doet het. Horizon niet. Ik heb Nougat op mijn pixel C binnen. Nexus 6P nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
En de waarschuwing over het kwijtraken van je persoonsgevens? Het lijkt er dan toch op dat het nog een soort van betaversie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb de installatie maar afgebroken, en wel om de laatste FAQ op de beta-site:
Hoe kan ik terugkeren naar een openbare Android-release?

Zoek op deze pagina het apparaat dat je wilt afmelden en klik op "Registratie van apparaat ongedaan maken". Binnen enkele minuten wordt er een OTA-update naar je apparaat gestuurd waarmee alle gebruikersgegevens worden gewist en de nieuwste stabiele openbare versie van Android wordt geïnstalleerd. Maak een back-up van al je gegevens voordat je je afmeldt. Gegevens waarvan geen back-up is gemaakt, gaan verloren.
Daar zit ik ook niet echt op te wachten. Dan houd ik nog wel even vol tot de final via de developerspagina of OTA wordt aangeboden.
Luapper schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:55:
[...]

Bij mij werkte het Beta programma ook, vervolgens uitgezet. Update gedownload, en op installeren gedrukt. Android telt dan af, we kennen het wel. Ik legde hem weg, en 15 minuten later stond ie gewoon weer braaf op android 6 te draaien.
Geen idee wat er gebeurd is, maar ik krijg de update niet meer. Misschien kon hij met niet installeren omdat ik meteen de beta weer uitzette?
Verklaart dit gedrag van het toestel ook gelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Bastiaan op 22-08-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Bastiaan schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:14:
Ik heb de installatie maar afgebroken, en wel om de laatste FAQ op de beta-site:

[...]

Daar zit ik ook niet echt op te wachten. Dan houd ik nog wel even vol tot de final via de developerspagina of OTA wordt aangeboden.

[...]

Verklaart dit gedrag van het toestel ook gelijk.
Dit is de final versie die nu wordt aangeboden, deze versie krijgt iedereen waarvan hun toestel wordt geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:13

spartacusNLD

This is Sparta!!

hier ook net binnen :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Barfman schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:19:
[...]

Dit is de final versie die nu wordt aangeboden, deze versie krijgt iedereen waarvan hun toestel wordt geüpdatet.
Nou; in dat geval geef ik 'm gewoon wéér een slinger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45

Ik was de nieuwe versie aan het downloaden en had me daarna afgemeld. Na het downloaden gaf ik aan om de telefoon opnieuw op te starten en de nieuwe versie te installeren, kwam in één keer de melding dat mijn systeem was bijgewerkt. Zit nog steeds op versie 6.0.1.

Onderstaande melding staat ook op de site van google.
Je kunt je op elk gewenst moment afmelden voor het programma om terug te keren naar de stabiele, openbare versie van Android.
Opmerking: Als je je afmeldt terwijl er een bètaversie van Android op je apparaat wordt uitgevoerd, worden alle gebruikersgegevens op het apparaat gewist.

Je gaat dus weer terug naar de laatste stabiele versie als je je afmeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Nuevocasa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:04:
[...]

Ik was de nieuwe versie aan het downloaden en had me daarna afgemeld. Na het downloaden gaf ik aan om de telefoon opnieuw op te starten en de nieuwe versie te installeren, kwam in één keer de melding dat mijn systeem was bijgewerkt. Zit nog steeds op versie 6.0.1.

Je kunt je op elk gewenst moment afmelden voor het programma om terug te keren naar de stabiele, openbare versie van Android.
Opmerking: Als je je afmeldt terwijl er een bètaversie van Android op je apparaat wordt uitgevoerd, worden alle gebruikersgegevens op het apparaat gewist.

Volgens Barfman is het dus niet een beta versie... Nou ja, ik doe het wel. Moet hem toch nog rooten, kan ik mooi doen als het allemaal in de soep loopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nuevocasa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:04:
[...]

Je moet ook eerst de Nougat update installeren, dan heb je de final versie en dan pas afmelden. Je houd dan gewoon de Nougat versie die je hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Hoe kan ik controleren of ik een bètaversie van Android gebruik?
Je kunt dit op twee manieren doen:

1. Ga naar Instellingen > Over > Buildnummer. Als het buildnummer met NP begint, gebruik je een bètaversie van Android N.
Niet van toepassing!
2. Start je apparaat opnieuw op. Er wordt een bericht weergegeven waarin staat dat er een bètaversie van Android op je apparaat wordt uitgevoerd.
Niet van toepassing!

Het is zeker geen beta. Ook na het afmelden van het betaprogramma (ná volledige install!) blijft de installatie staan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 20-09 20:45
Barfman schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:10:
[...]

Je moet ook eerst de Nougat update installeren, dan heb je de final versie en dan pas afmelden. Je houd dan gewoon de Nougat versie die je hebt geïnstalleerd.
Ok top bedankt. Dan doen we dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:12
Ik heb het gevoel of hij met scrollen een beetje minder soepel is geworden, het maakt niet zo heel veel uit in welke app. Zie ik dat verkeerd of hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Bobbus schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:59:
Ik heb het gevoel of hij met scrollen een beetje minder soepel is geworden, het maakt niet zo heel veel uit in welke app. Zie ik dat verkeerd of hebben jullie dat ook?
Ik heb had dat ook, maar heb na de update een factory reset gedaan en nou loopt alles lekker soepel.
Ik had wel heel veel apps geinstalleerd, en die ben je na een factory reset wel kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Barfman op 23-08-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Bij mij draait alles juist een stuk soepeler. Apps starten sneller op en multi-tasken gaat ook erg vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:07

charrel

Cortisol4life..

Same here, alles loopt soepeler en lijkt wat sneller. Wel cache even een wipe gegeven na de update.
Geen factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:42

westergas

rikkie_pc

Cursom recovery hier...hoe lang duurt het normaal gesproken voordat op xda de rom's op basis van nieuwe android versie binnen druppelen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:01
Ik ga hem ook via dat betaprogramma forcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
Alles werkt hier soepel en snel. Heb ook de update afgedwongen door deel te nemen (en weer af te melden) bij het beta programma. Is mijn eerste Nexus toestel (wissel regelmatig) maar de snelle updates etc. wordt wel steeds meer een dingetje voor mij, merk ik.Ben benieuwd naar de nieuwe Nexus.

[ Voor 0% gewijzigd door GroeneThee op 23-08-2016 09:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:05
Android Beta geeft bij mijn account aan : 'Er zijn geen geschikte apparaten aan dit account gekoppeld'. Vreemd aangezien de 6P wel degelijk aan mijn Google account is gekoppeld / is ingelogd.

Laatste OTA was security patch 2016-8...en er zijn geen nieuwe OTA's beschikbaar.

Betreft 6P gekocht bij Coolblue (dus geen import oid).

Iemand een idee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
dafmay schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:04:
Android Beta geeft bij mijn account aan : 'Er zijn geen geschikte apparaten aan dit account gekoppeld'. Vreemd aangezien de 6P wel degelijk aan mijn Google account is gekoppeld / is ingelogd.

Laatste OTA was security patch 2016-8...en er zijn geen nieuwe OTA's beschikbaar.

Betreft 6P gekocht bij Coolblue (dus geen import oid).

Iemand een idee toevallig?
Zou het kunnen dat Google de inschrijving tijdelijk heeft stilgelegd ivm 'misbruik' maken van de functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Edit...

Bij nader inzien...dat verklaart waarschijnlijk niet waarom mijn 6P niet in de Android Device Manager (online) wordt getoond. De ADM app is geinstalleerd op mijn 6P én ik ben ingelogd met hetzelfde account waarmee mijn 6P is geregistreerd.

Kortom zowel in ADM als in Android Beta wordt mijn 6P niet herkend/getoond...dus ik vermoed dat het toch een ander euvel is.

Ik zal dan maar even rustig afwachten tot de 7.0 OTA naar boven komt...damn.

8)

[ Voor 80% gewijzigd door dafmay op 23-08-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:41
hier kan ik mijn nexus 6p wel gewoon nog registreren voor de Beta...heb die van mij alweer uitgeschreven en draait nu op 7.0

[ Voor 40% gewijzigd door Michel242186 op 23-08-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:16

Wildfire

Joy to the world!

Hopelijk komt 'ie ook als factory image op https://developers.google.com/android/nexus/images

Geduld hebben. En ik twijfel of ik niet gewoon wacht op CyanogenMod 14. Ik draai namelijk CM13 en erg tevreden. :)

(voor diegenen die willen updaten zonder wipen, dan kun je voor de OTA's terecht bij https://developers.google.com/android/nexus/ota)

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 23-08-2016 16:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ja factory image is ook zeker een optie...had al gekeken maar de image is er momenteel nog niet.

Liefst wil ik eerst even aan Nougat ruiken ;) en daarna beslissen of ik voorlopig verder ga met stock 7.0, of meteen de laatste versie van PureNexus + ElementalX kernel installeer (en daarna wachten op PureNexus 7.0).

[ Voor 54% gewijzigd door dafmay op 23-08-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

dafmay schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:45:
Ja factory image is ook zeker een optie...had al gekeken maar de image is er momenteel nog niet.
Ik denk dat ik het wel ga proberen als 'ie uit is. Maak ik van tevoren eerst een backup via TWRP recovery. Kan ik achteraf, mocht Android 7 niet bevallen, TWRP er weer op knallen en de backup terugzetten.

Handige aan die factory images is dat ze alles automatiseren, batch scriptje runnen en alles wordt voor je geregeld :P

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 23-08-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Wildfire schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

Ik denk dat ik het wel ga proberen als 'ie uit is. Maak ik van tevoren eerst een backup via TWRP recovery. Kan ik achteraf, mocht Android 7 niet bevallen, TWRP er weer op knallen en de backup terugzetten.

Handige aan die factory images is dat ze alles automatiseren, batch scriptje runnen en alles wordt voor je geregeld :P
Exact...het is op de Nexus toestellen zo enorm makkelijk om tussen stock en root/custom rom te switchen als je een beetje handig bent met ADB...en dat ben ik ondertussen zolangzamerhand wel geworden 8)

Ben wel zeer benieuwd naar 7.0...de vingertjes beginnen wel erg te jeuken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 17:11
Wildfire schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

maak je dan ook echt een back-up bestand waar je programma's etc in staan?
Dat zijn dan toch bestanden van 10tallen gigabytes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:48

Convoy

g44p

Megupe schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:00:
[...]

maak je dan ook echt een back-up bestand waar je programma's etc in staan?
Dat zijn dan toch bestanden van 10tallen gigabytes?
Titanium backup FTW >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:01

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Kan iemand mij bevestigen of Sygic al dan niet werkt op Android 7.0 Nougat, heb Sygic een mail gestuurd maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen.....
Alvast bedankt.

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
Zojuist telefoon nummertje drie in huis.

Iedere keer na een maand of twee begint de kwaliteit van het belgeluid opeens heel slecht te worden. Ik ben slecht te verstaan en de andere partij hoort zichzelf harder terug dan mijn stemgeluid. Ik heb het volume op z'n laagst staan, dus dat kan het niet zijn. Troubleshooting biedt geen soelaas. (harde reset, apps deinstalleren etc.)
Vervolgens bel ik Google (gekocht via de play store) en krijg ik netjes een nieuwe telefoon opgestuurd. Maar goed, ben dus benieuwd hoe lang hij het nu volhoudt.

Anderen ervaringen hiermee? Wellicht dat Nougat hier nog iets aan gaat veranderen... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:40
Inmiddels draai ik hier ook op 7.0. Alles lijkt goed tr gaan behalve dat ik het idee heb dat de batterij sneller leeg is dan bij 6.0.1. Iemand hier die dit ook ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

peetgate schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:59:

Iedere keer na een maand of twee begint de kwaliteit van het belgeluid opeens heel sl
Die paar keer dat ik nog met mijn "telefoon" bel ben ik prima te verstaan. Vreemd dat je dit al met twee toestellen hebt gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
Mensen, het kan zijn dat het nog niet in deze update zit, maar ik kan de mogelijkheid om het scherm rood te laten worden nog niet vinden. (deze functie zorgt er voor dat het blauwe licht wordt gefilterd). Voor de rest is het weer een top update, alles lijkt veel sneller aan te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Bakkertje_01 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:10:
Mensen, het kan zijn dat het nog niet in deze update zit, maar ik kan de mogelijkheid om het scherm rood te laten worden nog niet vinden. (deze functie zorgt er voor dat het blauwe licht wordt gefilterd). Voor de rest is het weer een top update, alles lijkt veel sneller aan te voelen.
Night Mode zit verborgen in de final versie, het is er wel maar niet te gebruiken.. Iedereen die een eerdere DP (volgens mij 4) draaide en gewoon geupdate heeft heeft het nog wel. Maar met deze app kan je het aanzetten
Google Play: Night Mode Enabler

Eventueel even een paar keer aan/uit zetten en/of of automatisch aan/uit zetten om de night mode icon bij je quick settings te krijgen.

Ik heb de night mode nog niet echt kunnen testen, maar het lijkt gewoon goed te werken.

En er is blijkbaar net een artikel van AndroidPolice http://www.androidpolice....mode-tile-android-nougat/

[ Voor 7% gewijzigd door Kid_Stevie op 24-08-2016 14:26 . Reden: androidpolice linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
Kid_Stevie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:25:
[...]

Night Mode zit verborgen in de final versie, het is er wel maar niet te gebruiken.. Iedereen die een eerdere DP (volgens mij 4) draaide en gewoon geupdate heeft heeft het nog wel. Maar met deze app kan je het aanzetten
Google Play: Night Mode Enabler

Eventueel even een paar keer aan/uit zetten en/of of automatisch aan/uit zetten om de night mode icon bij je quick settings te krijgen.

Ik heb de night mode nog niet echt kunnen testen, maar het lijkt gewoon goed te werken.

En er is blijkbaar net een artikel van AndroidPolice http://www.androidpolice....mode-tile-android-nougat/
Top!, dankjewel, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Meatwagon schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:44:
Inmiddels draai ik hier ook op 7.0. Alles lijkt goed tr gaan behalve dat ik het idee heb dat de batterij sneller leeg is dan bij 6.0.1. Iemand hier die dit ook ervaart?
Ik had / heb dit ook. Volgens mij heb ik het opgelost door in de recovery de cache te legen, maar heb het nog niet uitvoerig getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
Sj44k13 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:28:
[...]

Ik had / heb dit ook. Volgens mij heb ik het opgelost door in de recovery de cache te legen, maar heb het nog niet uitvoerig getest.
Daar heb ik ook aan zitten maar wilde het eerst even weten :p. Ik ga het eens aankijken en anders even legen inderdaad. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Laatst online: 20-09 10:21
robotjoek schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:30:
Kan iemand mij bevestigen of Sygic al dan niet werkt op Android 7.0 Nougat, heb Sygic een mail gestuurd maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen.....
Alvast bedankt.
Bij mij werkt ie inderdaad niet meer. Slecht! Ben uitgeweken naar Here maps.

[ Voor 6% gewijzigd door iestyn99 op 24-08-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:32

pinda powerrr

Slow down...

Goed dat ik het weet dan. Heb netjes een betaalde versie van Sygic, die vaak gebruikt wordt. Dus zou jammer zijn als ik stoer -met mijn telefoon met allerlaatste Android versie- de weg niet meer kan vinden :X

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Thx voor de antwoorden aangaande Sygic, heb ondertussen mail gehad waarin stond dat 't op Dev preview wel werkte, maar in de final release van Nougat is iets veranderd waardoor 't niet meer werkte, ze zijn r mee bezig, word vervolgd zeg maar.......

• Luapper
Hier ook flinke accutijd verkorting sinds nougat. Scherm 1 uur aangehad vandaag en zit al op 24%.
Ik geef hem nog een kans, misschien komt het door de nieuwigheid

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Android moet meestal weer even opnieuw "leren" inderdaad mijne lijkt nu wel weer op het oude nivo te zitten.

• treris
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 11:12
Goed om te weten over Sygic (en Horizon Go), blijf toch nog maar even op Marshmallow aangezien dat apps zijn die ik toch regelmatig gebruik, met name als ik weer es in het buitenland ben.

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Hier lijkt de accu ook minder lang mee te gaan dan met Marshmallow. Bij mij staan 'Android-besturingssysteem' en 'Android-systeem' bovenaan qua verbruik. Hopen dat dit minder wordt na een tijdje gebruik.

Heb de update overigens geïnstalleerd via de 'beta-truc' en na installatie de cache partition gewiped.

• Cobiwan
  • Niet online
Bij mij werkt alles nu volgens mij weer naar behoren. Met telefoon vooral laten liggen in 3 uur maar iets van 3 a 4 procent verloren, dus lijkt me prima. Wel met alle syncs, GPS etc aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 17:47
robotjoek schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:59:
Thx voor de antwoorden aangaande Sygic, heb ondertussen mail gehad waarin stond dat 't op Dev preview wel werkte, maar in de final release van Nougat is iets veranderd waardoor 't niet meer werkte, ze zijn r mee bezig, word vervolgd zeg maar.......
Even uit mn hoofd werkte Sygic op DevPreview 3 niet, Preview 4 wel en daarna niet meer. Normaliter zijn ze wel vlot met die dingen (itt bijv Ziggo)....

Edit: net n update binnen gehad van Sygic en werkt nu als zonnetje op Nougat!!!! :) _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Delirius op 26-08-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
Sj44k13 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:25:
Bij mij werkt alles nu volgens mij weer naar behoren. Met telefoon vooral laten liggen in 3 uur maar iets van 3 a 4 procent verloren, dus lijkt me prima. Wel met alle syncs, GPS etc aan.
Hoewel ik overnight maar zo'n 2 procent verlies. Heb ik bij normaal gebruik nog altijd dat de batterij sneller leegt loopt dan gewend. Haal nu maar zo'n 3 uur SoT terwijl ik vaak met dit gebruik rond 4-4,5 zat. Misschien toch maar even die cache legen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Meatwagon schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:38:
[...]

Hoewel ik overnight maar zo'n 2 procent verlies. Heb ik bij normaal gebruik nog altijd dat de batterij sneller leegt loopt dan gewend. Haal nu maar zo'n 3 uur SoT terwijl ik vaak met dit gebruik rond 4-4,5 zat. Misschien toch maar even die cache legen dan.
Ik had nu overnight in 10 uur 7 a 8 procent verloren, maar wel met WiFi, GPS etc aan. Was inderdaad beter, maar ik had vroeger nooit GPS aan. Vanavond proberen zonder.

Android systeem en Android besturingssysteem staan bij mij trouwens hoog qua batterijgebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Cobiwan op 27-08-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 23:24
Mijn telefoon wordt na de update ook sneller warm.
Ik heb wel de dpi aangepast, dus wellicht dat de er toch behoorlijk wat battery Power verloren gaat door de scaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb hetzelfde (zonder DPI scaling). Telefoon wordt warmer en loopt harder leeg met name met gebruik (nog geneens idle).

Heb het gevoel dat er een bug in Nougat 7.0 zit die sommige treft. Die Android OS usage is niet normaal en ook zit ie heel vaak in de hogere CPU states waardoor hij dus logischerwijs warmer wordt en meer batterij gebruikt..

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hier is Android OS ook hoog qua gebruik naast Android besturingssysteem. Neem aan dat er wel een patch gaat komen om dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Zal dat de reden wel zijn dat de factory image van 7 nog niet is vrij gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Laatst online: 30-08 06:25
westergas schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 06:50:
Zal dat de reden wel zijn dat de factory image van 7 nog niet is vrij gegeven.
Voor de 6p bedoel je?
Voor de 5x is deze namelijk al wel beschikbaar
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

joey129 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:48:
[...]
Voor de 6p bedoel je?
Voor de 5x is deze namelijk al wel beschikbaar
:/
In het 6P topic heb ik het inderdaad over de 6P.
Hij is voor meerdere andere modellen wel vrij gegeven dus er zal wel iets mis zijn met N op de 6P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-01-2023
heeft er al iemand de "gewone" update naar Nougat dus niet via de beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Laatst online: 11:16
heuvela schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:49:
Niet op de 6p zojuist wel melding ontvangen op Nexus 9 tablet.
https://www.dropbox.com/s...AAAI_h_Gy5VGdFbTHz6e8631a

[ Voor 25% gewijzigd door ipje op 30-08-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Herkenbaar voor iemand. Heb de beta previews gebruikt en nu dan ook Android N ontvangen, maar wil factory reset doen via Bootloader/Recovery. Echter, zodra ik factory kies herstart toestel zich en gebeurt er verder niets.

Wat is nu wijsheid? Maar gewoon wachten totdat Image beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

ipje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:11:
[...]
Niet op de 6p zojuist wel melding ontvangen op Nexus 9 tablet.
Daar is de factory image dan ook van vrij gegeven. lijkt me sterk dat iemand N krijgt op de 6P zolang er geen factory image van is.
Delirius schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:50:
Herkenbaar voor iemand. Heb de beta previews gebruikt en nu dan ook Android N ontvangen, maar wil factory reset doen via Bootloader/Recovery. Echter, zodra ik factory kies herstart toestel zich en gebeurt er verder niets.
Lees jezelf even goed in op XDA. Er zijn veel meldingen van mensen die een bootloop krijgen (zonder fix nog!) na downgrade vanaf N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
westergas schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:03:
[...]
Lees jezelf even goed in op XDA. Er zijn veel meldingen van mensen die een bootloop krijgen (zonder fix nog!) na downgrade vanaf N.
Ik wil geen downgrade, maar gewoon fresh install zeg maar.... Links en rechts wat hikjes en daarom even alles eraf en weer met schone lei op N beginnen. Moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Laatst online: 21-09 22:30
Meer mensen met Nougat op hun 6P die in de camera map DCIM allemaal mappen hebben met fotonaam (zijn overigens leeg) de foto's staan gewoon in de map DCIM?
Kwam erachter toen ik in m'n cloudstation map zat te kijken stonden ineens allemaal lege mappen in.
Zat cloudstation alweer de schuld te geven maar die heeft gewoon gedaan wat ie moest doen (die stomme lege mappen synchroniseren die m'n 6P heeft aangemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
ComTech schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:57:
Meer mensen met Nougat op hun 6P die in de camera map DCIM allemaal mappen hebben met fotonaam (zijn overigens leeg) de foto's staan gewoon in de map DCIM?
Kwam erachter toen ik in m'n cloudstation map zat te kijken stonden ineens allemaal lege mappen in.
Zat cloudstation alweer de schuld te geven maar die heeft gewoon gedaan wat ie moest doen (die stomme lege mappen synchroniseren die m'n 6P heeft aangemaakt).
Heb net even gekeken op mijn pixel C met Android 7.0 en die heeft deze mappen dus ook. Allemaal leeg... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
heuvela schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:49:
Nee nog niet, maar ik zit er ook nog niet op te wachten. Als ik af en toe hoor wat voor problemen deze versie nu heeft, wacht ik liever nog even. Versie 6.0.1 die ik nu hebt, voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Problemen? Bij mij werkt alles prima, accuduur is fractie beter als bij 6.01 enige nadeel is dat de extra doze functie wel is mijn q-music muziekapp ook uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Yep, heb deze mappen ook maar in sommige mappen staan wel degelijk foto's maar dan soort van thumbnails lijkt t wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:12
Delirius schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:58:
[...]

Yep, heb deze mappen ook maar in sommige mappen staan wel degelijk foto's maar dan soort van thumbnails lijkt t wel....
Ik had ze niet, zag ik net in mijn file explorer, maar bedacht me meteen dat ik na de update nog geen foto's had gemaakt. Net even geprobeerd en ja hoor, mapje erbij met de naam van de foto.

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

*knip*

[ Voor 6% gewijzigd door Convoy op 31-08-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Zou de update van Android 7 zijn stopgezet? Op de Pixel C heb ik m al een tijdje maar voor de 6P nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michele_M_ schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:05:
Zou de update van Android 7 zijn stopgezet? Op de Pixel C heb ik m al een tijdje maar voor de 6P nog niet.
Het kan gewoon een paar weken duren hoor, helemaal niet raar. 6 heeft bij mij iets van 2,5 week geduurd op mijn Nexus 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Michele_M_ schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:05:
Waarom wachten als je het ook gewoon handmatig kan? O-) Zo heb ik het ook met mijn 6P gedaan :9

http://www.androidpolice....nougat-nexus-ota-roundup/

[ Voor 14% gewijzigd door Convoy op 04-09-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 17:11
Convoy schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:00:
[...]

Waarom wachten als je het ook gewoon handmatig kan? O-) Zo heb ik het ook met mijn 6P gedaan :9

http://www.androidpolice....nougat-nexus-ota-roundup/
Hier staat ie anders nog niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Megupe schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:42:
[...]

Hier staat ie anders nog niet tussen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Convoy schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:03:
[...]

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden O-)
Ik vertrouw in dit geval alleen de officiële bron en da's toch echt Google zelf. * Wildfire wacht gewoon af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Wildfire schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:29:
[...]

Ik vertrouw in dit geval alleen de officiële bron en da's toch echt Google zelf. * Wildfire wacht gewoon af
Daar ben je natuurlijk helemaal vrij in, ik kan je alleen vertellen dat die werkt en legit is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 13:07
Ik vraag me toch af waarom het zo lang duurt voordat de factory images van nougat voor de nexus 6 en de 6p op de site staan. Inmiddels staat er voor zowel de pixel c als de nexus 5x alweer een nieuwe image klaar.

Edit: zal wel security update zijn. Ook voor de 6p staat er een nieuwe image klaar...marshmellow nog steeds.

[ Voor 20% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 06-09-2016 20:04 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:01:
Ik vraag me toch af waarom het zo lang duurt voordat de factory images van nougat voor de nexus 6 en de 6p op de site staan. Inmiddels staat er voor zowel de pixel c als de nexus 5x alweer een nieuwe image klaar.

Edit: zal wel security update zijn. Ook voor de 6p staat er een nieuwe image klaar...marshmellow nog steeds.
Ter info: die MTC20L factory image is incompleet. De flash-all.bat die er bij zit, wil de bestanden bootloader-angler-angler-03.54.img & radio-angler-angler-03.61.img flashen, maar die zitten niet bijgesloten in het ZIP-archief.

Ik heb een tweetje naar de Android devs gestuurd zodat ze het kunnen fixen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 06-09-2016 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Kan iemand mij nou eens goed uitleggen hoe je die Night Mode Enabler goed aan 't werk krijgt, hij doet 't wel alleen krijg 'm maar niet automatisch werkend, moet steeds handmatig aan en uit ipv gebaseerd op de tijd......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
robotjoek schreef op woensdag 07 september 2016 @ 07:48:
Kan iemand mij nou eens goed uitleggen hoe je die Night Mode Enabler goed aan 't werk krijgt, hij doet 't wel alleen krijg 'm maar niet automatisch werkend, moet steeds handmatig aan en uit ipv gebaseerd op de tijd......?
Misschien heb je hier wat aan : https://www.androidplanet...-mode-enabler-nachtmodus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
Ik heb nu trouwens op deze manier Android 7.0 op mijn Nexus 6P gezet en dat ging perfect mag ik wel zeggen , volg de stappen en het kan niet mis gaan lijkt mij ;) : http://www.howtogeek.com/...-waiting-for-the-rollout/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Dat had ik ook gelezen en gedaan maar hij werkt niet automatisch. Moet m handmatig aan en uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Dat "probleem" heb ik dus ook.....
Michele_M_ schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:15:
[...]

Dat had ik ook gelezen en gedaan maar hij werkt niet automatisch. Moet m handmatig aan en uitzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:15:
[...]

Ter info: die MTC20L factory image is incompleet. De flash-all.bat die er bij zit, wil de bestanden bootloader-angler-angler-03.54.img & radio-angler-angler-03.61.img flashen, maar die zitten niet bijgesloten in het ZIP-archief.

Ik heb een tweetje naar de Android devs gestuurd zodat ze het kunnen fixen.
Ze hebben het ondertussen gefixed, ze hebben een nieuwe MTC20L image on-line gezet. :)

• Luapper
Ik heb op M nog steeds last van de low light bug, waar bij minder licht de helderheid van mijn scherm opeens omlaag keldert tot bijna onleesbare toestand. Echt super irritant. Daarnaast loopt de accu sneller leeg dan bij Lollipop.

Marshmallow laat me tot nu toe nog een beetje in de steek, jammer.

• Barfman
Google Nexus 6P (Huawei) - Software update:

Rollout Nougat delayed
An issue is affecting rollout of this software update and we are working with Huawei to resolve ASAP. We apologise for any inconvenience caused and will keep you posted as soon as we have an update

Het is dus een probleem van Huawei

• GroeneThee
Luapper schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:15:
Ik heb op M nog steeds last van de low light bug, waar bij minder licht de helderheid van mijn scherm opeens omlaag keldert tot bijna onleesbare toestand. Echt super irritant. Daarnaast loopt de accu sneller leeg dan bij Lollipop.

heb je een clean install gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:00
Luapper schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:15:

Ehmm.... Je weet dat de Nexus 6P vanaf het begin Marshmallow heeft gedraaid, en nooit Lollipop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Barfman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:15:
Google Nexus 6P (Huawei) - Software update:

Rollout Nougat delayed
An issue is affecting rollout of this software update and we are working with Huawei to resolve ASAP. We apologise for any inconvenience caused and will keep you posted as soon as we have an update

Het is dus een probleem van Huawei
Bedankt voor de info. Vertraging wellicht vanwege melding van accu-problemen bij sommigen die 'm toch al draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:07
Factory images en OTA images voor de 6P zijn ook beschikbaar (NRD90U is het geworden).

Factory images:
https://developers.google.com/android/nexus/images

OTA images:
https://developers.google.com/android/nexus/ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
agoNITE schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 06:23:
Factory images en OTA images voor de 6P zijn ook beschikbaar (NRD90U is het geworden).

Factory images:

OTA images:
Nou, dat hadden ze gisteren wel kunnen zeggen dan haha, gisteren was er nog een ander antwoord (zie mijn vorige post) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Kiwi schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:13:
[...]

Ehmm.... Je weet dat de Nexus 6P vanaf het begin Marshmallow heeft gedraaid, en nooit Lollipop?
Ehmm... Ik bedoelde van Marshmallow naar Nougat. Wat gaat de tijd snel 8)7

En geen cleane installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Dat zou ik je zeker even aanraden, helemaal omdat je batterij sneller leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Nu van de versie via het beta programma de definitieve versie aan het sideloaden, weet iemand of er verder verschil tussen zit? De "beta" werkte in ieder geval prima bij me, geen extra accu drain of iets dergelijks.

Trouwens deze abd + fastboot files gebruikt:
https://androidmtk.com/do...mal-adb-and-fastboot-tool

Misschien nog handig voor iemand anders.
Enige verschil lijkt de september update die toegevoegd is.

[ Voor 33% gewijzigd door charrel op 09-09-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

agoNITE schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 06:23:

Factory images:

OTA images:
Ah, bedankt!

Twijfel of ik ga overstappen of wacht op CyanogenMod. Eerst maar eens uitzoeken hoe ik Android 7 kan rooten, want sommige apps zoals CCleaner en TitaniumBackup hebben toch echt root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Wildfire schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:22:
[...]

Ah, bedankt!

Twijfel of ik ga overstappen of wacht op CyanogenMod. Eerst maar eens uitzoeken hoe ik Android 7 kan rooten, want sommige apps zoals CCleaner en TitaniumBackup hebben toch echt root nodig.
Gewoon laatste twrp 3.0.2.2 flashen en dan gelijk laatste supersu flashen, dan heb je systemless root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Met een beetje mazzel volgende week een nieuwe N build van PureNexus

Pagina: 1 ... 27 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's