Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:11

oNo

Nou, inmiddels een Nexus 6p. De bedoeling is dat deze de Nexus 5x gaat vervangen.

Zoals verwacht voelt deze echt premium aan, top! :-)
Het scherm, wat een verademing nu met OLED. Dat heb ik wel gemist. De kwaliteit van de camera compenseerde dat wat, maar beide is natuurlijk beter :D

Het enige wat beter had gekund IMHO is de grootte. Boven is nog te begrijpen vanwege de camera. Maar de onderkant, is zoveel ruimte nodig voor de speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
oNo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:44:
Maar de onderkant, is zoveel ruimte nodig voor de speaker?
Nee, maar zoveel ruimte zorgt wel voor "evenwicht" in het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:42

westergas

rikkie_pc

Zo mijn 6P is onderweg :)
Twijfelde tussen de 6P en de Oneplus 3 maar gezien het brakke scherm in de laatst genoemde voor de 6P gekozen. Ben benieuwd!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
westergas schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:31:
Twijfelde tussen de 6P en de Oneplus 3 maar gezien het brakke scherm in de laatst genoemde voor de 6P gekozen. Ben benieuwd!
Had mijn 6P niet lang voor de presentatie van de Oneplus 3. Nog getwijfeld om te retourneren (was nog ongeopend) en toch de Oneplus 3 te bestellen. Uiteindelijk niet gedaan en nog geen moment spijt.

Ondanks sommige dikkere specs (bv. 6Gb geheugen, 128Gb opslag) van de Oneplus 3 en de goedkopere prijs, zie ook nog steeds de voordelen van de 6P (scherm, updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

ralph075 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:41:
[...]

Had mijn 6P niet lang voor de presentatie van de Oneplus 3. Nog getwijfeld om te retourneren (was nog ongeopend) en toch de Oneplus 3 te bestellen. Uiteindelijk niet gedaan en nog geen moment spijt.

Ondanks sommige dikkere specs (bv. 6Gb geheugen, 128Gb opslag) van de Oneplus 3 en de goedkopere prijs, zie ook nog steeds de voordelen van de 6P (scherm, updates).
Net binnen. Mooi premium ding!
Heb hem nieuw voor dezelfde prijs als de Oneplus 3 (kwestie van goed zoeken ;)) en eerste indrukken zijn goed, vooral het scherm! Toestel is wat groot uiteraard maar ff kijken of ik daar aan kan wennen (vast wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
westergas schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:15:
[...]

Heb hem nieuw voor dezelfde prijs als de Oneplus 3 (kwestie van goed zoeken ;))
Magik vragen waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Dat mag!

Was via Marktplaats, werd wel aangeboden en verzonden door een bedrijf (kon ook betalen via Ideal). Verzending verliep via bva-auctions en zou van een partij retour goederen vandaan gekomen zijn. Ik heb even gekeken en de advertentie is verwijderd. Was er blijkbaar dus maar 1...

Update: toch nog gevonden!

http://www.marktplaats.nl...0d2&previousPage=lr&pos=1

[ Voor 20% gewijzigd door westergas op 23-06-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Maar deze is: Zo goed als nieuw.
Dat hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Wenzel schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:41:
Maar deze is: Zo goed als nieuw.
Dat hoef ik niet.
Zie advertentie:
Nexus 6P smartphone nooit gebruikt, alleen getest
Mijn toestel is gewoon nieuw, alle accessoires nog ingesealed enz. Alleen de verpakking was een beetje brak maarja voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:02

Laguna

Connaisseur

As I stand cramped in to the London Underground carriage, envious of all those lucky people using their 5" phone one handed while having one hand on the grab rail, I hope that the 5" is a premium phone.

Amazing phone, love everything about it, except I usually take it out my pocket to sit down and using it one handed is a skill equal to being a professional juggler.

Dit soort berichten is precies de reden dat ik de 6P links heb laten liggen ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 20-09 20:45
ralph075 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:01:
Iemand hier ervaring met de 6P, een Mi band (met notificaties) en één (of meer) muted conversaties in Whatsapp?
Ondanks dat enkele conversaties in Whatsapp gemute zijn, blijft mijn Mi band maar trillen bij elk bericht. Op eerdere/andere telefoons heb ik dit probleem nooit gehad.

Als iemand een oplossing weet, dan houd ik me aanbevolen voor tips :Y
Heb je die contacten toevallig als favoriet in je telefoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Nuevocasa schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:22:
[...]
Heb je die contacten toevallig als favoriet in je telefoon staan?
Nope, wel contacten, maar geen favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Laguna schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:05:
As I stand cramped in to the London Underground carriage, envious of all those lucky people using their 5" phone one handed while having one hand on the grab rail, I hope that the 5" is a premium phone.

Amazing phone, love everything about it, except I usually take it out my pocket to sit down and using it one handed is a skill equal to being a professional juggler.

Dat klopt natuurlijk wel, maar ik ben zelf eigenlijk helemaal gewend aan het formaat. Wellicht komt het door de kolenscheppen van handen die ik heb, maar met 1 hand bedienen is tot op zekere mate nog wel mogelijk hoor.

Ik heb er laatst over nagedacht het ding te verkopen voor een euro of 400, maar van de andere kant kan ik eigenlijk niet zonder het mooie AMOLED display. Qua grootte denk ik toch dat het af en toe nét iets te groot is. Ik krijg in ieder geval overal waar ik kom en waar de telefoon relevant is, de opmerking: "wauw, dat ding is gigantisch". Dit terwijl hij voor mijn gevoel niet veel groter is dan de Nexus 5 die ik hiervoor had.

De accu begint af en toe wel een beetje kaa-uu-tee te doen, gisteren nog 5% en snel de lader gezocht. Wil ik hem net insteken, valt ie uit. Dit is wel steeds vaker zo, ik hoop niet dat de accu zo snel naar de haaien is, want dit ding open krijgen (zonder schade) is een onmogelijke opgave, dan verkoop ik hem wel.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

kuusj98 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:08:
[...]

Dat klopt natuurlijk wel, maar ik ben zelf eigenlijk helemaal gewend aan het formaat. Wellicht komt het door de kolenscheppen van handen die ik heb, maar met 1 hand bedienen is tot op zekere mate nog wel mogelijk hoor.

Ik heb er laatst over nagedacht het ding te verkopen voor een euro of 400, maar van de andere kant kan ik eigenlijk niet zonder het mooie AMOLED display. Qua grootte denk ik toch dat het af en toe nét iets te groot is. Ik krijg in ieder geval overal waar ik kom en waar de telefoon relevant is, de opmerking: "wauw, dat ding is gigantisch". Dit terwijl hij voor mijn gevoel niet veel groter is dan de Nexus 5 die ik hiervoor had.

De accu begint af en toe wel een beetje kaa-uu-tee te doen, gisteren nog 5% en snel de lader gezocht. Wil ik hem net insteken, valt ie uit. Dit is wel steeds vaker zo, ik hoop niet dat de accu zo snel naar de haaien is, want dit ding open krijgen (zonder schade) is een onmogelijke opgave, dan verkoop ik hem wel.
Wennen zou voor mij betekenen het toestel véél vaker met 2 handen te gebruiken en dat wil ik simpelweg niet. Verder zou ik ook problemen krijgen met bepaalde broeken waarbij de broekzak niet diep genoeg is met irritatie bij het zitten als gevolg. Ik kan me voorstellen als je grotere handen dan gemiddeld hebt dat je minder/geen problemen hebt met dit toestel, maar je ziet toch ook regelmatig berichten van mensen die aangeven dat ze het toestel bij nader inzien toch een slag te groot vinden.

Jammer dat het dit jaar niet anders lijkt te gaan. Mensen willen graag een kleiner formaat high-end Nexus, maar Google lijkt er weer voor gekozen te hebben om alleen van de grote versie een high-end versie uit te brengen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Als je de telefoon echt met één hand wil bedienen dan kan je beter ergens anders kijken idd. Een S6 of S7 met stock android zou wat dat betreft niet verkeerd zijn.

Dag 2 met de 6P hier...ben er behoorlijk weg van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:07
Ben eindelijk een trotse bezitter van de 6P. Wat een verademing als je van eem S6 komt. Heerlijke accuduur, luxe uitstraling en het joude aluminium behuizing haha.

Ik ben prettig verrast van de 810 soc. Ik vond mijn S6 meer oververhitten dan de 6P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
westergas schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:07:
Als je de telefoon echt met één hand wil bedienen dan kan je beter ergens anders kijken idd. Een S6 of S7 met stock android zou wat dat betreft niet verkeerd zijn.

Dag 2 met de 6P hier...ben er behoorlijk weg van!
Dat ligt natuurlijk wel aan de grootte van je handen. Ik bedien mijn 6p vrijwel altijd met 1 hand (ook dit bericht). Ik zou het altijd even uitproberen in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:54
Heeft hier iemand toevallig een manier gevonden om de volume knoppen te vergrendelen? Ik wil ze nog wel eens per ongeluk indrukken. Mijn 6P is rooted.

Ps al een App gevonden...werkt op zich ok

Google Play: Volume Lock & Mute

[ Voor 35% gewijzigd door dafmay op 09-07-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

westergas schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:31:
OP3 heeft een prima scherm en als je niet van gesatureerde kleuren houdt dan kan je de sRGB mode gebruiken, waarbij de kleuren waarheidsgetrouw op je scherm worden getoond.

De 6P is een stuk minder goed in multitasken dan de OP3 (goed te zien in het volgende filmpje)
spoiler:
de 6P gooit namelijk redelijk rap apps uit het geheugen.

Ik heb dan ook de OP3 besteld, maar denk dat ook daarvan het formaat me tegen gaat vallen. Het is helaas nog een hele opgave om een geschikte opvolger van m'n Nexus 5 te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Laguna schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:05:

If you don't mind me asking: wat doe je hier dan (nog)? :P
Klopt trouwens niks van. Ik heb gemiddeld grote handen. Niet klein, niet groot. Kan mijn 6P met gemak met één hand bedienen. Het enige waar ik niet makkelijk bij kan is de notificatiebalk, maar dat heb ik opgelost door een swipe down gesture.

Ok, de allereerste dag was ik even awestruck door de grootte en was mijn hand nog gewend aan mijn mini Nexus 5. Vervolgens klikte het, en 'I haven't looked back since' 8)

Your loss :P Hoewel de OP3 ook best zal bevallen. Geen fingerprint reader achterop alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Laguna schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 23:46:
[...]

OP3 heeft een prima scherm en als je niet van gesatureerde kleuren houdt dan kan je de sRGB mode gebruiken, waarbij de kleuren waarheidsgetrouw op je scherm worden getoond.

De 6P is een stuk minder goed in multitasken dan de OP3 (goed te zien in het volgende filmpje)
spoiler:
de 6P gooit namelijk redelijk rap apps uit het geheugen.

Ik heb dan ook de OP3 besteld, maar denk dat ook daarvan het formaat me tegen gaat vallen. Het is helaas nog een hele opgave om een geschikte opvolger van m'n Nexus 5 te vinden.
1080p pentile van de OP3 vind ik niet voldoende.

Verder zal de OP3 een prima telefoon zijn en uiteraard sneller dan de 6P. Ik heb iig geen spijt van de 6p, hij past in mijn broekzak, is prima te bedienen en dat scherm oOo
Batterij is dik in orde en hij is echt snel zat.

Oh ja... en front facing stereo speakers ftw ;) Daar komt echt een bak geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
westergas schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:28:
[...]

Verder zal de OP3 een prima telefoon zijn en uiteraard sneller dan de 6P. Ik heb iig geen spijt van de 6p, hij past in mijn broekzak, is prima te bedienen en dat scherm oOo
Batterij is dik in orde en hij is echt snel zat.

Oh ja... en front facing stereo speakers ftw ;) Daar komt echt een bak geluid uit.
Mijn top speaker is kapot.. komt me een gekraak uit. Na mijn vakantie maar terugsturen.

Raak niet te gewend aan front facing speakers! Ik kan niet meer zonder, ben ook zeer teleurgesteld over de nieuwe nexus leaks met bottom facing speakers. Ik hou kleine hoop op een 3e nexus dit jaar van huawei. De 6p is op afstand de beste telefoon die ik ooit gebruikt heb, en dat zijn er nog al wat. En de prijs is honderden euro's lager ook nog, 510 euro betaald. Een 6s plus en s7 edge zijn meer als 200 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ken. schreef op zondag 10 juli 2016 @ 01:23:
[...]

If you don't mind me asking: wat doe je hier dan (nog)? :P
Topic staat nog in m'n bookmarks.
Klopt trouwens niks van. Ik heb gemiddeld grote handen. Niet klein, niet groot. Kan mijn 6P met gemak met één hand bedienen.
Dus jij kan op de fiets de 6P makkelijk uit je broekzak halen en met 1 hand een bericht versturen, zonder het risico te lopen dat ie uit je handen valt? If so, knap ik doe het je niet na.
Your loss :P Hoewel de OP3 ook best zal bevallen. Geen fingerprint reader achterop alleen.
De locatie van de vingerafdrukscanner heeft op alle locaties voor- en nadelen.
westergas schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:28:
[...]

Waarom is dat niet voldoende? Of zit je altijd met je neus op het scherm? Alleen voor VR gebruik zal de ervaring minder zijn.
Mwah ik heb ze wel eens op vol volume geluisterd in de Mediamarkt en was niet erg onder de indruk. Het klinkt goed hoor daar niet van, maar qua volume doet de OP3 niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Laguna schreef op maandag 11 juli 2016 @ 01:27:
[...]
Dus jij kan op de fiets de 6P makkelijk uit je broekzak halen en met 1 hand een bericht versturen, zonder het risico te lopen dat ie uit je handen valt? If so, knap ik doe het je niet na.
Vanochtend toch mooi 2 pokemans gevangen op de fiets, uiteraard met 1 hand ;)

Verder stel ik voor dat we het hierbij laten. Let's agree to disagree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:54
westergas schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Ah jij zo iemand die de hele wereld op z'n kop gooit door Pokemon ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Voor 445,90 euro te koop via *kuch* i-not-searchable-bood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

westergas schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Verder stel ik voor dat we het hierbij laten. Let's agree to disagree :)
Lukt mij ook hoor, op de fiets de 6P bedienen. Het is alleen niet handig, en zonder Spigen case die grip bied zou ik het ook nooit doen. Die case is trouwens wel geweldig, het is niet de eerste keer dat het ding me uit mijn handen is gevallen en hij stuitert netjes terug op de grond.

Waar ik me wel mateloos aan irriteer, is dat de accu echt met de dag onvoorspelbaarder wordt. Laatst had ik al een paar keer dat hij opeens op 0% accu ging staan terwijl ik nog iets van 4-5-6% had, en een paar dagen geleden had ik nog 12% en vond hij het opeens nodig om op 0% te gaan staan. Normaal is dat geen ramp, maar ik wilde mijn ouders laten weten dat ik langer weg was (Pokémons hunten :P) en dat ging niet. Vond ik toch wel k*t, en zeker van een 650 piek telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
In de eerste reviews (2015) werd best vaak geklaagd over de traagheid van de camera, vooral bij het maken van HDR+ foto's.
Is het in de loop van de tijd wat verbeterd? Bijvoorbeeld door softwarematig update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47

spartacusNLD

This is Sparta!!

Wenzel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:59:
In de eerste reviews (2015) werd best vaak geklaagd over de traagheid van de camera, vooral bij het maken van HDR+ foto's.
Is het in de loop van de tijd wat verbeterd? Bijvoorbeeld door softwarematig update?
zonder hdr kan je gewoon snel foto's maken ik draai nu android n preview en werkt gewoon goed.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Maar, ook in die oude reviews :) zegt men dat de standaard foto's te donker zijn. Daarom is beter HDR+ te gebruiken.
Maar ik weet het niet, ik heb geen 6P :) en kan het zelf niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

kuusj98 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:57:
[...]

Lukt mij ook hoor, op de fiets de 6P bedienen. Het is alleen niet handig, en zonder Spigen case die grip bied zou ik het ook nooit doen.
Geen case hier, toestel is groot genoeg zonder en hij moet in mijn broekzak passen. Heb een tempered glass
protector klaar liggen.

Vind de 6P (net als mijn vorige metalen toestel, de HTC M7) wel altijd griezelig vasthouden. Met een plastic telefoon heb ik een veel veiliger gevoel met als gevolg dat ik die regelmatig laat kletteren. Mijn voorkeur in het gebruik gaat uit naar plastic maar misschien is dit wel veiliger (sowieso mooier iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

westergas schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:35:
[...]

Geen case hier, toestel is groot genoeg zonder en hij moet in mijn broekzak passen. Heb een tempered glass
protector klaar liggen.

Vind de 6P (net als mijn vorige metalen toestel, de HTC M7) wel altijd griezelig vasthouden. Met een plastic telefoon heb ik een veel veiliger gevoel met als gevolg dat ik die regelmatig laat kletteren. Mijn voorkeur in het gebruik gaat uit naar plastic maar misschien is dit wel veiliger (sowieso mooier iig)
Vandaar ook de case die ik erom heb zitten, en ik heb een tempered screenprotector erop zitten. Ik ga echt geen risico's meer lopen. Laatst een inboedelverzekering afgesloten voor apparaten van het hele gezin buitenhuis dus het risico van stelen heb ik ook al afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:39

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb wat geks:

De telefoon heb ik in de auto in een Brodit houder zitten, op die manier is de telefoon handig in het zicht en kan ik op die manier mijn navigatie er op draaien. Daarnaast wordt de telefoon gelijk geladen (2Ah lader).
Ik heb nu een aantal keer gehad, dat ik de telefoon eruit haalde en maar tot ongeveer 97% geladen was en het, terwijl ik naar het scherm keek, zakte naar 94-91-87-82% enz. Kijk je in de battery stats, dan geeft die aan, dat er nog voor vier minuten aan "sap" in de accu zit. Even opnieuw opstarten en alles is weer normaal.

Wat is dit? :?

De Brodit houders heb ik bij mijn laatste drie telefoons gehad en werken ideaal. Navigeren en opladen tegelijk, nooit een probleem geweest.

Gisteren had ik ook weer dat de camera app vastliep, bij het maken van slomo filmpjes. Dat heb ik eerder gehad, een tijd nergens last van gehad (nu een tijdje niet gebruikt) en nu weer.

Wordt dit een retourtje Google? :/

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker98
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 15:31
Ik heb ook steeds vaker dat er apps(snapchat/camera) er opeens mee stoppen... Dit was in het begin niet zo.

Ook is 6p wat trager geworden.. heb er nooit een of andere iets op geïnstalleerd(heb alleen snapchat, wapp, Facebook etc.)

Meer mensen last van?

Bovendie is mijn internetverbinding slecht, heb altijd een H, ligt dit aan mn telefoon of aan de provider(Hollandsnieuwe)

Die H is nogal vervelend bij het pokemons zoeken.. ben net terug en heb de helft van de tijd niets kunnen doen door mn slechte verbinding...

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:34:
Ik heb wat geks:

De telefoon heb ik in de auto in een Brodit houder zitten, op die manier is de telefoon handig in het zicht en kan ik op die manier mijn navigatie er op draaien. Daarnaast wordt de telefoon gelijk geladen (2Ah lader).
Ik heb nu een aantal keer gehad, dat ik de telefoon eruit haalde en maar tot ongeveer 97% geladen was en het, terwijl ik naar het scherm keek, zakte naar 94-91-87-82% enz. Kijk je in de battery stats, dan geeft die aan, dat er nog voor vier minuten aan "sap" in de accu zit. Even opnieuw opstarten en alles is weer normaal.

Wat is dit? :?

De Brodit houders heb ik bij mijn laatste drie telefoons gehad en werken ideaal. Navigeren en opladen tegelijk, nooit een probleem geweest.

(...)
Heb je dit ook met het opladen via de bijgeleverde lader? En als je oplaat via bijvb een computer (en dus niet snellaad)? Heb wel een probleem gehad met snelladen via officiële lader, maar met een reboot was het opgelost.
pinda powerrr schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:34:
(...)
Gisteren had ik ook weer dat de camera app vastliep, bij het maken van slomo filmpjes. Dat heb ik eerder gehad, een tijd nergens last van gehad (nu een tijdje niet gebruikt) en nu weer.

Wordt dit een retourtje Google? :/
danielbakker98 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 01:11:
Ik heb ook steeds vaker dat er apps(snapchat/camera) er opeens mee stoppen... Dit was in het begin niet zo.

Ook is 6p wat trager geworden.. heb er nooit een of andere iets op geïnstalleerd(heb alleen snapchat, wapp, Facebook etc.)
Camera app lijkt soms een beetje instabiel te zijn. Ook een paar keer gehad dat die of vast liep of andere apps de camera niet konden openen. App sluiten dmv afsluiten forceren of verwijderen van cache wil nog wel eens helpen en sowieso kan een reboot op z'n tijd geen kwaad.

Dat die trager word kan komen doordat hij vol staat (met bijvb foto's) en een keer rebooten kan schelen, maar weet natuurlijk niet of dit bij jou ook het geval is.
Bovendie is mijn internetverbinding slecht, heb altijd een H, ligt dit aan mn telefoon of aan de provider(Hollandsnieuwe)

Die H is nogal vervelend bij het pokemons zoeken.. ben net terug en heb de helft van de tijd niets kunnen doen door mn slechte verbinding...
Grote kans dat dit aan je provider ligt en natuurlijk je locatie en ik zou niet gek opkijken als de hoeveelheid pokemon spelers op dit moment ook van invloed zijn op het netwerk op bepaalde locaties. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

H is prima, behalve als je betaald voor 4G uiteraard. Verder is Pokemon:GO een brakke APP met een overbelaste server. Ook met de beste verbinding loop je tegen problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker98
Bedankt voor de tips, bij een reboot ben ik alles kwijt of?

Nog een dingetje trouwens, het snelladen deed het altijd prima, maar toen ik uit Rome terugkwam niet meer..

Nu doet ie van 0-100 in minimaal 2 uur......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:43

Meer mensen last van?

Gr.
Hollandsnieuwe heeft geen 4G netwerk, alleen 3G, vandaar die H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
danielbakker98 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 05:30:
Bedankt voor de tips, bij een reboot ben ik alles kwijt of?

Nog een dingetje trouwens, het snelladen deed het altijd prima, maar toen ik uit Rome terugkwam niet meer..

Nu doet ie van 0-100 in minimaal 2 uur......
Reboot niet, waar jij aandenkt is een factory reset. Gewoon de powerbutton 8 sec vasthouden, dan start de telefoon opnieuw op en is de kans groot dat alles weer normaal/normaler werkt.

Snelladen kan er ook aanliggen dat een app continue bezig is waardoor het tijdens het laden ook je telefoon leeg trekt, dus daar kan je ook even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37
Ik heb de laatste versie van pure nexus geïnstalleerd.
Nu start mijn nexus 6p niet meer op.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:48

Convoy

g44p

pitchdown schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:00:
Ik heb de laatste versie van pure nexus geïnstalleerd.
Nu start mijn nexus 6p niet meer op.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
ROM opnieuw flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dezelfde laatste pure nexus opnieuw erover zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

pitchdown schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:05:
[...]

Dezelfde laatste pure nexus opnieuw erover zetten?
Ja gewoon er overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hoe lang moet ik de telefoon de tijd geven zodat deze weer door het bootprocess heen komt?
Ik kan nergens zien wat en of iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

pitchdown schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Hoe lang moet ik de telefoon de tijd geven zodat deze weer door het bootprocess heen komt?
Ik kan nergens zien wat en of iets mis gaat.
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=64399854

1. Download the latest Pure Nexus zip, latest GApps (recommended ones linked, use others at your own risk), SuperSU (if you want root), and your custom kernel if you have one onto your phone.
2. Backup any important data.
3. Delete any Layers you have installed.
4. Boot into TWRP and make a backup (remove any lock screen security before this, optional but HIGHLY recommended).
5. Wipe system, data, cache, and dalvik cache in Wipe > Advanced Wipe.
6. Flash Pure Nexus zip.
7. Flash GApps zip.
8. Update your vendor image (only need to do this once per build number).
9. Flash your custom kernel if you have one.
10. Flash SuperSU (optional).
11. Reboot and profit.

Laat hem even rustig booten, kan wel even duren. Minuut of 5 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Convoy schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:24:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=64399854

1. Download the latest Pure Nexus zip, latest GApps (recommended ones linked, use others at your own risk), SuperSU (if you want root), and your custom kernel if you have one onto your phone.
2. Backup any important data.
3. Delete any Layers you have installed.
4. Boot into TWRP and make a backup (remove any lock screen security before this, optional but HIGHLY recommended).
5. Wipe system, data, cache, and dalvik cache in Wipe > Advanced Wipe.
6. Flash Pure Nexus zip.
7. Flash GApps zip.
8. Update your vendor image (only need to do this once per build number).
9. Flash your custom kernel if you have one.
10. Flash SuperSU (optional).
11. Reboot and profit.

Laat hem even rustig booten, kan wel even duren. Minuut of 5 ongeveer.
Ik heb dit vanuit TWRP uitgevoerd.
Telefoon blijft echter "opstarten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-03-2021
Beste allemaal,

Na dagen dit topic en Tweakers intensief bestudeerd te hebben (en nog vele andere reviewsites), heb ik de keuze voor een nieuwe telefoon beperkt tot de Huawei Nexus 6P en de OnePlus3 (deze laatste heeft voor mij als voordeel uiterst goede specs, en gewoon nieuwer met oog op de toekomst en binnekort beschikbaar in goud, helaas de nexus 6p niet meer. Nadelen uiteraard camera en geen QHD en kleiner scherm, e.d.)

De OnePlus 3 had mij bijna over de streep, des te meer omdat de soft gold bijna uitkomt (ik val voor da soort dingen), totdat ik het oneplus 3 topic begon te lezen over alle bugs.

Nu ben ik echt maar een simpele gebruiker en gebruik ik met name mijn telefoon veel om te browsen, licht te gamen, strava, googlemaps, netflix, whatsapp, facebook, fotografie, snapchat, etc en ben ik geen held in tweaken. Door jullie berichten over nieuwe firmware, romcoms, e.d., word ik nu dus toch een beetje huiverig.

Ik ben overigens niet ongeïnteresseerd in tweaken en pas heus hier en daar wat aan, maar ben zeker niet zo sterk onderlegd, laat staan ervaren, als de gebruikers op dit forum.

Daarnaast begreep ik van mijn vaste reparateur dat OP zéér lastige telefoons zijn om te repareren. Nu is dat natuurlijk voor hem een groter probleem dan voor mij, maar dit weegt misschien toch engiszins mee, aangezien ik wel eens een kapot scherm heb (ben van plan hem hiervoor te laten verzekeren). Vroeg me af hoe dit bij Huawei zit, heb echt een hekel aan telefoons opsturen en weken kwijt zijn! Ook las ik eerder in dit topic dat de huawei soms verbuigt....

Hoe schatten jullie dit toestel in voor een huistuinenkeuken, maar wel echt een zeer intensieve, gebruiker?

Laatste info: ik heb nu een samsung s5 wat ik echt een waardeloos toestel vind (updates e.d., snel achteruitgaand toestel) en ik was van plan de OP3 met amex aan t schaffen (qua verzekering). De prijs verschilt bij mij bij beide toestellen op dit moment trouwens 3e over twee jaar, dus dat is het probleem niet.

Bij voorbaat dank voor jullie input aan deze leek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 13:38
Voor garantie heeft huawei de vip service:
Http://huawei.drmobile.nl

Ze halen je toestel op en binnen drie dagen heb je het retour (althans, dat zeggen ze).

Verder, heerlijk toestel. Ik haal net 5 uur op een volle accu. Wel wat aan de gladde kant, een hoesje zou ik aanraden. Dit voorkomt ook iets meer de kans op verbuigen, als je daar al last van gaat hebben (daar is al genoeg over gediscuseerd dus daar ga ik het niet over hebben).

En oja, de figerprint scanner op de achterkant is geniaal, ik zou niet meer anders willen.

Op youtube staan ook genoeg vergelijkings filmpjes tussen de op3 en de 6p, bekijk die anders even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

charrrt744 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:06:

Door jullie berichten over nieuwe firmware, romcoms, e.d., word ik nu dus toch een beetje huiverig.
Die heb je dus imo juist *niet* nodig met de 6P. Software is voor mijn gebruik (net als jij intensief huis-tuin-en-keuken) echt perfect. In het verleden altijd toestellen snel voorzien van nieuwe software omdat de software (schil/gebrek aan updates) van de fabrikant me niet beviel. Die zie ik mezelf echt niet doen op de 6P.

Ik heb wel direct de bootloader open gezet en geroot maar de rom zou ik lekker laten zo. Huawei/Google doen niet moeilijk over unlocked bootloader bij hardware failure, wat ik een groot voordeel vind met bijvoorbeeld LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
En hoe zit het met de JerryRigEverything test? Daar scoorde de huawei ook matig op? Ik word zo aangetrokken door het scherm in dit toestel joh..... En de sensor... En HET SCHERM. Maar het moet wel een beetje duurzaam zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

charrrt744 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:58:
En hoe zit het met de JerryRigEverything test? Daar scoorde de huawei ook matig op? Ik word zo aangetrokken door het scherm in dit toestel joh..... En de sensor... En HET SCHERM. Maar het moet wel een beetje duurzaam zijn..
Haha wauw...net even opgezocht en dat was niet best idd. Maargoed...gisteren met mijn dronken kop mijn telefoon tot 3x toe in het zand laten pleuren...niets van te zien.

Zo meteen snel mijn temprerd glass plaatje er op plakken voordat het te laat is.

[ Voor 8% gewijzigd door westergas op 24-07-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
En aan de ene kant lees ik heel goede dingen over het scherm, anderzijds lees ik weer dat het heel slecht is qua helderheid.. Nog opmerkingen daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

charrel

Cortisol4life..

Helderheid? Zelfs in volle zon is het nog wel redelijk te zien. Iets beter als mijn htc m7 die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
charrrt744 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:26:
En aan de ene kant lees ik heel goede dingen over het scherm, anderzijds lees ik weer dat het heel slecht is qua helderheid.. Nog opmerkingen daarover?
heb gemiddeld de helderheid op ca 20%-25% staan en op een hele zonnige dag op 50-60%. Maar dat zijn over het algemeen uitzonderingen. Scheelt overigens ook batterijverbuik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Helderheid in volle zon ben ik niet weg van eerlijk gezegd. Ongeveer op hetzelfde niveau als de LG G4 die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
En iemand ervaring met GPS tracking bij apps als strava?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

charrrt744 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:51:
En iemand ervaring met GPS tracking bij apps als strava?
Ja, werkt zoals het hoort, goed. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
Nog redelijk goed te zien (mits er niet teveel zonnebrandcreme op het scherm zit ;) De iPhone 6s van mijn vrouw is in de zon gelijkwaardig af te lezen.

(en een stukje beter dan mijn oude HTC One m7)

[ Voor 5% gewijzigd door djpsycho82 op 26-07-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
djpsycho82 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:59:
[...]

Nog redelijk goed te zien (mits er niet teveel zonnebrandcreme op het scherm zit ;) De iPhone 6s van mijn vrouw is in de zon gelijkwaardig af te lezen.

(en een stukje beter dan mijn oude HTC One m7)
Met een andere kernel kan je de helderheid verder omhoog schroeven, maakt het zicht een stuk beter als je in de zon zit met je 6p

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
Barfman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:57:
[...]

Met een andere kernel kan je de helderheid verder omhoog schroeven, maakt het zicht een stuk beter als je in de zon zit met je 6p
Goeie tip! Had het al gelezen op xda. Ik wacht nog even tot Android N officieel uit is een ga dan over op custom kernel en rom.

Nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 20:43
djpsycho82 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:19:
[...]

Goeie tip! Had het al gelezen op xda. Ik wacht nog even tot Android N officieel uit is een ga dan over op custom kernel en rom.

Nog tips?
Ik gebruik de Pure Nexus rom met ElementalX N6P Kernel, laat me nooit in de steek deze combo

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpsycho82
Barfman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:58:
[...]

Ik gebruik de Pure Nexus rom met ElementalX N6P Kernel, laat me nooit in de steek deze combo
Thnx, zal het forum komende tijd in de gaten houden met ook op Android N. ElementalX heb ik heel lang gebruikt op mijn HTC One m7, was toen echt een perfecte kernel, die kerel weet hoe je een kernel moet bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
Hebben jullie ervaring met het bestellen van de 6p via Coolblue? Voor mij is dit een zeer voordelige optie, zo voordelig dat ik en een beetje huiverig van wordt en me begin af te vragen wat er mis mee kan zijn (ik bespaar zo'n 200e op het toestel). Ik heb contact met hen gezocht en ze kunnen mij geen inzicht in de berekening die ze hanteren geven, en er werd steeds defensiever gereageerd, waardoor ik nu lichtelijk wantrouwig wordt. Ze beweren in ieder geval bij hoog en laag dat het niet om een refurbished toestel gaat, dus dat neem ik dan maar aan (mag wettelijk ook niet natuurlijk) en ze bieden die refurbished toestellen doorgaans duidelijk vermeld aan.

Verder niet specifiek slechte dingen gelezen op internet over het bestellen van dit toestel via coolblue, maar ben toch geïnteresseerd (en of dit bijvoorbeeld slechte service mbt reparatie oid betekent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
ik ben altijd zeer te spreken over Coolblue en ben nu wel benieuwd naar je aanbieding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:40
Coolblue is juist een van de beste elektronica zaken die ik ken. Is het een persoonlijke aanbieding dan? Want ik ben nu ook wel benieuwd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Juist zeer slechte ervaring met Coolblue en specifiek de 6P. Levering weken vertraagd en geen communicatie van hun kant. En als je zelf navraag deed werd je gewoon voorgelogen. Nooit meer Coolblue voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Voor mij ook liever geen Coolblue meer, tenzij ze veel voordeliger zijn dan de concurrent. Leveringen zullen wel prima gaan over het algemeen, net als bij het gros van de dozenschuivers. Alleen heb ik een wat minder prettige ervaring met het aftersales/reparatie traject. Communicatie was echt ruk toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
Icm een abonnement bij mijn provider krijg ik ineens heel veel korting op het toestel. Ik heb de provider gebeld hoeveel ik nu concreet per maand voor het abonnement betaal en hoeveel voor de telefoon. Het zou neerkomen op 20e per maand voor het abonnement en 9e per maand voor het toestel. Ik betaal vooraf al 188e voor het toestel. Dan zit ik dus op 404e voor het toestel, terwijl dit deze week 599 kost zonder abonnement (vorige week nog 629). Zij kunnen mij niet vertellen waarom ik ineens met een abonnement een korting krijg van ruim 30 procent. Dit is ongetwijfeld een onderlinge prijsafspraak met kpn, maar waarom daar zo geheimzinnig over doen? Is toch niets mis mee.

Misschien heeft het te maken met de uitspraak van de rechter zaterdag, dat toestellen niet meer als leningen mogen worden afbetaald en dat het op deze manier weinig transparant alsnog gebeurd en je dus uiteindelijk toch meer voor het toestel betaald..

Ik snap er in ieder geval erg weinig van en vind het een vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
Rudolfus schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:27:
Juist zeer slechte ervaring met Coolblue en specifiek de 6P. Levering weken vertraagd en geen communicatie van hun kant. En als je zelf navraag deed werd je gewoon voorgelogen. Nooit meer Coolblue voor mij.
westergas schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:58:
Voor mij ook liever geen Coolblue meer, tenzij ze veel voordeliger zijn dan de concurrent. Leveringen zullen wel prima gaan over het algemeen, net als bij het gros van de dozenschuivers. Alleen heb ik een wat minder prettige ervaring met het aftersales/reparatie traject. Communicatie was echt ruk toen.
Dit klinkt dus beangstigend :P . Had verdorie ook een goede op Amazon gezien, maar niet leverbaar buiten VS.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
charrrt744 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:56:
[...]

[...]

Dit klinkt dus beangstigend :P . Had verdorie ook een goede op Amazon gezien, maar niet leverbaar buiten VS.....
Coolblue is een prima zaak. Overal gaat weleens wat mis, maar als het structureel mis zou zijn bij Coolblue, dan halen ze geen 4,5 ster in de shopreviews op Tweakers. Daar behoren ze al tijden bij de beste winkels. Je kan er eventueel ook nog voor kiezen om langs 1 van de winkels van Coolblue te gaan, dat maakt het minder afstandelijk en wellicht ook minder eng...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Zou [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen eens doorzoeken op Coolblue of CB. Dit was toch wel een structureel drama lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Rudolfus schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:28:
Zou [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen eens doorzoeken op Coolblue of CB. Dit was toch wel een structureel drama lijkt me.
vooral in het begin na launch veel ''klachten'' omdat het ding maar niet uit wou komen / op voorraad kwam.. de laatste tijd zie ik niet veel bijzonders.

Ik heb mijn 6p ook van CB vandaan en is destijds perfect afgehandeld.. contstant switchen tussen 32GB/64GB en zwart en zilver maakte ze niks uit en werd direct opgepakt

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Een structureel drama voor ongeduldige Tweakers en slechte levering (aan winkels) ten tijde van introductie, ja ;)
Dat is in mijn ogen totaal iets anders dan hoe een winkel als Coolblue normaal presteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

404 € voor het toestel met jouw genoemde abonnementskosten is een hele leuke aanbieding, echter niet super schokkend.

Bij belsimpel was medio april de totaalprijs rond de 430 a 500 met een abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Goeie tip, kunnen we hier weer gewoon doorauwehoeren over het toestel ipv over CB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
westergas schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:19:
[...]

Goeie tip, kunnen we hier weer gewoon doorauwehoeren over het toestel ipv over CB ;)
Toch nog even een opmerking over CB.
Ik gebruik in de auto een Parrot Minikit Neo 2 HD, gekocht febr. 2015 bij CB. Vorige week brak de beugel, retour naar CB voor reparatie. Kreeg de volgende dag een compleet nieuwe. Bijzonder tevreden over cb.
Minikit werkt overigens perfect met 6p op Android N beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Een paar posts eerder werd de ElementalX kernel en Pure Nexus ROM getipt. Aangezien ik Pure Nexus al heb draaien heb ik me even verdiept in deze ElementalX kernel. Gisteren geinstalleerd om te kijken of deze me bevalt. Het eerste wat me op viel is dat de sRGB setting bij de developers options was verdwenen.

Via de EX Kernel Manager app (betaalde app!) kan je de RGB settings instellen. Je moet je wel even verdiepen want het is geen of/off switch zoals de sRGB developers optie. Nou vond ik de sRGB toch al wat te flets en de standaard mode veel te verzadigd. Nu kan ik het geheel naar wens instellen. Dit topic What are your RGB settings if using a custom kernel? op XDA heb ik als basis gebruikt voor m'n eigen setting.

Dit heb ik op het moment.
Afbeeldingslocatie: http://windsurfing.opperhoofd.com/got/Nexus-6p_customRGB.jpg

Tot zover trouwens erg tevreden over de ElementX kernel. Het lijkt wel of alles wat snappier aanvoelt. Al kan dat ook komen omdatik de laatste Pure Nexus heb geinstallerd, Android 6.0.1 van 23/07. Hiervoor had ik de versie van 06/05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
En vergeet niet is te kijken naar de governor profiles. Ik zit nu op heimdall_6p_4v wat ook een groot verschil maakt voor mij, vooral in accu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:07
Barfman schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:58:
[...]

Dank je wel, ik had zelf niet door dat ElementalX kernel een 'stock' kernel was ipv aosp gerelateerd kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

westergas schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:19:
[...]

Helderheid in volle zon ben ik niet weg van eerlijk gezegd. Ongeveer op hetzelfde niveau als de LG G4 die ik hiervoor had.
Helderheid is in zijn algemeenheid op z'n minst beroerd te noemen, als ik gewoon buiten loop zonder zon is het af en toe al moeilijk kijken. In de volle zon is het nagenoeg onmogelijk. Ik ben een paar dagen in Spanje geweest en daar kwam het tekort van "helderheid" pas echt goed naar voren.

Buiten dat is zo'n warm land echt totaal geen pretje voor de Nexus 6P, hij had al-tijd idle temps (zonder enige app open) van 40 graden en dat is al niet fijn met vasthouden. Ga wat browsen en je zit aan de 60 graden en door throttleling kun je het ding gewoon niet normaal gebruiken, mijn oeroude en budget Sony Experia Tipo was dan nog sneller met zijn singlecore 1.2Ghz chip 8)7

Edit: ik heb gewoon een love-hate relatie met deze telefoon, anders kan ik het niet noemen. Het is een high-end toestel met een high-end SoC, een van de beste camera's, een prachtig 5.7" AMOLED display en een accu die vanaf een Nexus 5 komend ronduit geweldig is. Alleen zijn het van die kleine dingetjes die mij storen, als de telefoon nu 400 euro had gekost had ik er minder moeite mee. Bij de Nexus 5 had ik na bijna 2 jaar echt het volste vertrouwen erin dat ik nog minimaal een jaar met die telefoon wilde doen, helaas is het anders gelopen en heb ik op de laatste dag van de garantie het aankoopbedrag teruggekregen (lang verhaal, heb ik al eens verteld) waardoor ik de Nexus 6P voor 250 euro kon kopen. Hij voelt gewoon niet blazing fast zoals de N5 dat deed, hij is af en toe toch wel onhandig groot en ik ben constant bang een kras of deuk in dat fragiele aluminium te krijgen.

Met andere woorden, ik weet gewoon niet of deze telefoon na een jaar nog mijn companion blijft. Het blijft afwachten hoe veel een nieuwe Nexus moet gaan kosten, en hoe veel ik nog voor deze terugkrijg. Stel dat dit 350 euro is dan schrijf ik in principe nog steeds 25 (8)7 ;( ;w) euro per maand af en dat is wat ik in totaal betaalde voor de N5 + abonnement per maand.

[ Voor 40% gewijzigd door Kuusj op 31-07-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
kuusj98 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:42:
[...]
Helderheid is in zijn algemeenheid op z'n minst beroerd te noemen...
Dit herken ik totaal niet. Ook in volle zon kan ik het scherm prima aflezen. Ik heb nog geen situatie gehad waarin ik er enige moeite mee had.

Ik heb wel een matte schermfolie, dat zou wellicht enig verschil kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 12:20
Er is nogal wat te doen over goedgekeurde kabels om je usb-C apparaat op te kunnen laden. Ik heb geen zin om eentje te importeren zoals kabels van Anker, etc. Is deze kabel ook een optie?

pricewatch: Club 3D USB 3.1 Type-C to Type-A Cable Male/Male 1Meter 60W

Met welke kabels hebben jullie ervaring naast de std. Nexus oplaadkabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ik heb zelf wat kabels van Choetech en tronsmart. Kan je bestellen via amazon.de, worden hier gewoon geleverd. Schelen ook de helft in prijs met die kabel die jij aangeeft. Prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
kuusj98 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:42:
[...]

Helderheid is in zijn algemeenheid op z'n minst beroerd te noemen, als ik gewoon buiten loop zonder zon is het af en toe al moeilijk kijken. In de volle zon is het nagenoeg onmogelijk. Ik ben een paar dagen in Spanje geweest en daar kwam het tekort van "helderheid" pas echt goed naar voren.
Hier herken ik me ook in. Het scherm is buiten en in de zon amper te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
StephanO1990 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:12:
Er is nogal wat te doen over goedgekeurde kabels om je usb-C apparaat op te kunnen laden. Ik heb geen zin om eentje te importeren zoals kabels van Anker, etc. Is deze kabel ook een optie?

pricewatch: Club 3D USB 3.1 Type-C to Type-A Cable Male/Male 1Meter 60W

Met welke kabels hebben jullie ervaring naast de std. Nexus oplaadkabel?
Is volgens mij al eerder aan bod gekomen hier. Deze kabel is getest door iemand, weet zo even niet meer wie, maar deze voldoet aan alle eisen van een type C kabel.

https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Heb er zelf 2 setjes van gekocht, en de kabels doen het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 12:20
Step-han schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Is volgens mij al eerder aan bod gekomen hier. Deze kabel is getest door iemand, weet zo even niet meer wie, maar deze voldoet aan alle eisen van een type C kabel.

https://www.amazon.de/gp/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Heb er zelf 2 setjes van gekocht, en de kabels doen het prima!
Thanks! Dan ga ik gewoon zoiets overwegen. Ik moet dan alleen even iemand met een CC bereid zien te vinden om een bestelling te kunnen plaatsen. Één van de nadelen van Amazon imo... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Zijn er al geruchten over de opvolger van deze telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:50
Wackmack schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:26:
Zijn er al geruchten over de opvolger van deze telefoon?
Lopen reeds 2 topics over in deze afdeling, 'marlin' is de codenaam voor opvolger 6P en 'sailfish' voor de 5X. Daar staan alle geruchten verzameld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

oNo schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:06:
Een paar posts eerder werd de ElementalX kernel en Pure Nexus ROM getipt. Aangezien ik Pure Nexus al heb draaien heb ik me even verdiept in deze ElementalX kernel. Gisteren geinstalleerd om te kijken of deze me bevalt. Het eerste wat me op viel is dat de sRGB setting bij de developers options was verdwenen.

Via de EX Kernel Manager app (betaalde app!) kan je de RGB settings instellen. Je moet je wel even verdiepen want het is geen of/off switch zoals de sRGB developers optie. Nou vond ik de sRGB toch al wat te flets en de standaard mode veel te verzadigd. Nu kan ik het geheel naar wens instellen. Dit topic What are your RGB settings if using a custom kernel? op XDA heb ik als basis gebruikt voor m'n eigen setting.

Dit heb ik op het moment.
[afbeelding]

Tot zover trouwens erg tevreden over de ElementX kernel. Het lijkt wel of alles wat snappier aanvoelt. Al kan dat ook komen omdatik de laatste Pure Nexus heb geinstallerd, Android 6.0.1 van 23/07. Hiervoor had ik de versie van 06/05.
Ik ga me ook maar weer verdiepen in het rooten e.d; wist niet dat die kernels nu ook al under/overclocken ondersteunen. De laatste keer dat ik een telefoon geroot/geflashed heb is ruim 3 jaar geleden, eens kijken of het lukt haha. Mijn doel ik om de CPU te undervolten zodat hij hopelijk een stuk koeler loopt met wat batterijwinst als extra. Daarnaast is hij af en toe zo traag dat een verse install geen slecht idee is.

Vooralsnog lijken de nieuwe Nexus toestellen niet echt een gigantische stap voorwaarts te zijn, dus dan moet het maar zo.

Edit: het is met wat kloten gelukt. ElementalX draait erop. Ik kan wel overclocken (heb de app van ElementalX), maar een optie om te undervolten vind ik nergens. De display settings heb ik van je overgenomen, die zijn echt geniaal. Wit is gewoon wit in plaats van geel _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 17-08-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:43
Ik heb nog niets ontvangen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:13

Wildfire

Joy to the world!

't Is in Amerika / Canada natuurlijk vroeger dan hier, dus iets wat daar bv. in de loop van de middag uitkomt zal dan hier dus in de loop van de avond zijn. Hou daar rekening mee. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Update OTA naar 7 gaat zeker niet werken met een custom recovery he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

westergas schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:54:
Update OTA naar 7 gaat zeker niet werken met een custom recovery he?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker98
Ik heb een vraagje over de opladers, ben m'n usb kabel (c naar A) kwijt en m'n normale oplader werkt niet meer(snelladdn niet).

Als ik deze bij Google wil kopen ben ik 45€ kwijt. Ik las op Google wel iets met gecertificeerde kabels.. welke zijn dat? Sorry als t hier al een keer in is gezegd , maar heb op dit moment beetje haast dus dacht zeg dit ff snel..

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Net als altijd bij een grote Android release zal ook deze update gefaseerd uitgevoerd worden. Wat betekent dat de eerste mensen met een Nexus toestel de update vandaag zullen krijgen, maar anderen er nog rustig een paar weken op zullen moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:34

Py.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Kreeg em net aan geboden >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rd3soF0v0u0ltqOTQBreW76w/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
Hier ook een keer beta aanmelden en afmelden activeerde hem.

https://www.google.com/android/beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

charrel

Cortisol4life..

Jaloers, ik wil ook!!
Krijg hem net ook! Updaten maar...

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 22-08-2016 21:48 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's