Helderheid is in zijn algemeenheid op z'n minst beroerd te noemen, als ik gewoon buiten loop zonder zon is het af en toe al moeilijk kijken. In de volle zon is het nagenoeg onmogelijk. Ik ben een paar dagen in Spanje geweest en daar kwam het tekort van "helderheid" pas echt goed naar voren.
Buiten dat is zo'n warm land echt totaal geen pretje voor de Nexus 6P, hij had al-tijd idle temps (zonder enige app open) van 40 graden en dat is al niet fijn met vasthouden. Ga wat browsen en je zit aan de 60 graden en door throttleling kun je het ding gewoon niet normaal gebruiken, mijn oeroude en budget Sony Experia Tipo was dan nog sneller met zijn singlecore 1.2Ghz chip
Edit: ik heb gewoon een love-hate relatie met deze telefoon, anders kan ik het niet noemen. Het is een high-end toestel met een high-end SoC, een van de beste camera's, een prachtig 5.7" AMOLED display en een accu die vanaf een Nexus 5 komend ronduit geweldig is. Alleen zijn het van die kleine dingetjes die mij storen, als de telefoon nu 400 euro had gekost had ik er minder moeite mee. Bij de Nexus 5 had ik na bijna 2 jaar echt het volste vertrouwen erin dat ik nog minimaal een jaar met die telefoon wilde doen, helaas is het anders gelopen en heb ik op de laatste dag van de garantie het aankoopbedrag teruggekregen (lang verhaal, heb ik al eens verteld) waardoor ik de Nexus 6P voor 250 euro kon kopen. Hij voelt gewoon niet blazing fast zoals de N5 dat deed, hij is af en toe toch wel onhandig groot en ik ben constant bang een kras of deuk in dat fragiele aluminium te krijgen.
Met andere woorden, ik weet gewoon niet of deze telefoon na een jaar nog mijn companion blijft. Het blijft afwachten hoe veel een nieuwe Nexus moet gaan kosten, en hoe veel ik nog voor deze terugkrijg. Stel dat dit 350 euro is dan schrijf ik in principe nog steeds 25 (

) euro per maand af en dat is wat ik in totaal betaalde voor de N5 + abonnement per maand.
[
Voor 40% gewijzigd door
Kuusj op 31-07-2016 12:52
]