Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:10

Laguna

Connaisseur

Op zich niet vreemd, dat is ook de reden dat de 6P de test van JerryRigEverything niet doorstond.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:19

pinda powerrr

Slow down...

Vanavond een 64Gb Alu 6p besteld bij Google, ben benieuwd wanneer de bezorger voor de deur staat! Dan kan ik eindelijk zinnig meepraten in dit topic :P

#voorpret :)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 19:40
El Goog schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:38:
Vanochtend legde ik mijn 6p op mijn bureau en het viel me op dat hij wiebelde. Ik haalde hem uit de Spigen case en zag dat de behuizing lichtelijk naar buiten komt bij de volume knop. Hij is nu dus een klein beetje gebogen en bij de volume knop zit nu een kleine kink naar buiten.

Ik belde Dynafix en ze vertelde dat de bent issue vaker voorkomt en dat ze het weten te corrigeren (ik vraag me wel af hoe). Morgen dan maar opsturen :(

Het is vreemd want ik heb hem nooit laten vallen of iets dergelijks. Hopelijk valt dit onder de garantie, anders bestel ik een behuizing van eBay en doe ik het zelf.
Laguna schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:57:
Op zich niet vreemd, dat is ook de reden dat de 6P de test van JerryRigEverything niet doorstond.
Dit is voor mij helaas genoeg (maar ook gelijk enige) reden om dit toestel niet aan te schaffen. Hier op Tweakers hoor je dan echter weer van veel gebruikers dat ze het probleem niet ervaren. Toch zijn er genoeg negatieve ervaringen hierover te vinden helaas. Spijtig.

[ Voor 40% gewijzigd door cordonbleu op 29-04-2016 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
cordonbleu schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 01:08:
[...]

[...]

Dit is voor mij helaas genoeg (maar ook gelijk enige) reden om dit toestel niet aan te schaffen. Hier op Tweakers hoor je dan echter weer van veel gebruikers dat ze het probleem niet ervaren. Toch zijn er genoeg negatieve ervaringen hierover te vinden helaas. Spijtig.
Als het echt zo een issue zou zijn, dan stond heel Reddit er vol mee. Zo druk zetten op een telefoon als in dat filmpje is onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
Ik schrik er ook van hoor maar het is ook wel zo dat er met elke telefoon wel wat is. Zo heeft de Mate 8 notificatie problemen en hoor ik bij de LG V10 weer gedoe met bluetooth en een korte batterijduur. Ik blijf twijfelen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 07:28
Let Dynafix er trouwens op of je bootloader unlocked is?
Ik neem aan omdat ik er een hardware fout is dat ze niet gaan kijken naar de software.
Als dat wel zo is lock ik hem toch maar voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 19:40
alwaysleft schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 05:34:
[...]

Als het echt zo een issue zou zijn, dan stond heel Reddit er vol mee. Zo druk zetten op een telefoon als in dat filmpje is onzinnig.
Het klopt dat het inderdaad heel onzinnig is. Punt is wel dat vele andere telefoons deze 'test' stukken beter doorstaan, waarbij het scherm heel blijft en de behuizing niet geheel scheurt. De Z3 die ik nu heb valt zelfs bijna helemaal niet te buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 13:58

TrafeX

Tuned for life!

Voor iedereen die ook graag de exposure compensation feature terug ziet op de Nexus 6p; vote op dit issue door op de ster linksbovenin te klikken:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=196815

Laatste update vanuit Google was in maart:
Hi,

This issue is on high priority. I will update you as soon as it is fixed and available.

Thanks..
Dit stukje handmatige controle is wat ik net mis in bepaalde situaties.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 21:22
Beste allemaal,

Stom stom: mijn 6P viel van een stoel op de (stenen) vloer. Eerst had ik het niet door, maar een maand later zie ik bij bepaald licht een lijn in de hoek (een haarscheur) met een hoek van van circa 2 cm2. Lullig natuurlijk (maar alles werkt verder).

Ik zou nog garantie hebben via mijn VISA kaart. Maar is het verstandig om de telefoon te laten repareren? Zetten ze er dan een scherm in met een mogelijk kleur issue (zie beginposts)? Enerzijds wil ik een perfecte foon. Maar ik wil het ook niet nog erger. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Ok ik had na lang zoeken mijn keus gemaakt de P6 zou het worden.
En toen zag ik hem in het echt in de winkel wat een tegenvaller. Er lagen er twee en allebei waren ze flets en vooral warm geel beeld. Er was geen spoor van wit te bekennen alles wat wit hoorde te zijn was warm geel.
De andere modellen van huawei hadden wel witte weergave maar deze...
ook stond de ene op volle helderheid en die zag eruit als mijn oneplusone op twintig procent. De ander op 80 procent ook zo dof. was voor mij een klap in gezicht en daar zie ik me niet de eerste twee jaar mee doen zonder elke dag irritatie. Het leest gewoon niet lekker.

Is dit herkenbaar voor jullie? Ben blij dat ik niet blind besteld heb.

Dan toch maar de Samsung S6 gaan halen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:47
Ik heb nu sinds een paar dagen ook een 6P en ik vind het scherm juist erg mooi. Kom van een HTC One M8 en die vond ik ook prima mbt scherm, ik had hier en daar al gelezen dat sommigen het scherm van de 6p niet zo vonden (geel ipv wit) maar die van mij is echt mooi. Goede kleuren en wit is wit. Scherm is ook meer dan helder genoeg (30%), 100% zouden mijn ogen niet eens aankunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Is die van jou wit als in geellig wit of als in blauwig wit?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 12:47
Ik vind het wit gewoon wit, zeker niet gelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
hm ok thnx nog niet meteen afschrijven dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 21:37
het is heel simpel te beschrijven en je voor te stellen als parelmoer wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heb sinds gisteren de 6p en het is genieten! Ik kom van een Nexus 5, dus veel is mij al bekend. Toch loop ik nu tegen een dingetje aan, de functie "Slow Motion" als ik die gebruik, dan is daarna de camera app "stuk". Ik kan de app wel openen, maar de camera is niet meer te bereiken, oftewel zwart beeld. Enige manier om hier weer vanaf te komen is de telefoon opnieuw opstarten.
Bekend probleem? Of is er een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 12:20
pinda powerrr schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:05:
Heb sinds gisteren de 6p en het is genieten! Ik kom van een Nexus 5, dus veel is mij al bekend. Toch loop ik nu tegen een dingetje aan, de functie "Slow Motion" als ik die gebruik, dan is daarna de camera app "stuk". Ik kan de app wel openen, maar de camera is niet meer te bereiken, oftewel zwart beeld. Enige manier om hier weer vanaf te komen is de telefoon opnieuw opstarten.
Bekend probleem? Of is er een workaround?
Ik had gisteren ook toevallig na het openen van de camera app dat 'ie zwart werd. Daarop de app gesloten in het app menu en daarna weer opgestart. Niets aan de hand verder! Ik denk dat het om een incident gaat, tenzij de slow motion in de weg zit, maar die heb ik nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Nexus 5, maar het scherm daarvan gaat gaat 'shaken' (zoals hier: YouTube: Nexus 5 - Screen Shaking-Flickering - Android 4.4.4) wanneer de telefoon ook maar een beetje warm wordt wordt. In de winter gebeurde dat niet zo vaak, maar met de zomer gaat dat rampzalig worden.. Tijd voor een nieuwe telefoon dus!
Twijfel nog tussen de Nexus 5X en de Nexus 6P, waar die laatste helaas toch wel een stuk duurder is. Iemand die weet of eGlobalCentral een betrouwbare verkoper is? Scheelt weer €50,- met andere webshops. Zover ik gezien heb de goedkoopste.
http://www.eglobalcentral...OzolJ_DvcwCFRIUGwodcWQHcg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:56:
Heb een Nexus 5, maar het scherm daarvan gaat gaat 'shaken' (zoals hier: YouTube: Nexus 5 - Screen Shaking-Flickering - Android 4.4.4) wanneer de telefoon ook maar een beetje warm wordt wordt. In de winter gebeurde dat niet zo vaak, maar met de zomer gaat dat rampzalig worden.. Tijd voor een nieuwe telefoon dus!
Twijfel nog tussen de Nexus 5X en de Nexus 6P, waar die laatste helaas toch wel een stuk duurder is. Iemand die weet of eGlobalCentral een betrouwbare verkoper is? Scheelt weer €50,- met andere webshops. Zover ik gezien heb de goedkoopste.
http://www.eglobalcentral...OzolJ_DvcwCFRIUGwodcWQHcg
Een familielid van mij heeft daar een HTC toestel gekocht, die later defect bleek te zijn. Opgestuurd naar HTC (Dynafix wss) en bleek het toestel niet-originele onderdelen te bevatten.. Geen idee of dit meer gebeurt, maar ik pas wel op!

De nieuwste security patch is ook uitgebracht. MTC19T http://source.android.com/security/bulletin/2016-05-01.html

https://developers.google.com/android/nexus/images#ryu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

StephanO1990 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:20:
Ik merk nu na de laatste update van april dat de batterij steeds wat minder lang mee gaat. Aan het begin van de avond heb ik alle apps op de telefoon gesloten, telefoon uitgeschakeld, in recovery geboot en de Dalvik/ART en cache geleegd. Nu twee uren later zie ik eindelijk in het batterij-overzicht weer een horizontaal lijntje verschijnen, bij inactiviteit.

- Is het een bug in de Android software? Het lijkt me eigenlijk niet, omdat ik hier weinig hetzelfde lees.
- Of is het een of andere gare app die teveel zit te lurken? Ik heb ze met opzet niet gesloten, omdat ik toch regelmatig in de comments lees dat het zuiniger is om apps niet continu te sluiten. Er stonden wel 50+ apps open.

Apps zoals Facebook heb ik al ingeruild voor een lightweight variant a.k.a. Swipe, om batterij te sparen.

- Toen ik mijn Oneplus One nog had, heb ik toendertijd veel geblokkeerd bij de app permissions. Op m'n 6P vrijwel nog niet. Zijn er daarin nog trucjes om batterijverbruik te minderen?

De komende dag ga ik het verbruik van Wakelock Detector in de gaten houden en kijken of daar nog iets uit naar voren komt.

Verder is er afgelopen tijd niets veranderd. Nog steeds m'n scherm op 40/45% helderheid, BT, Wifi en mobiele netwerk altijd aan, etc.. Ook de omstandigheden waarin de telefoon verkeert is prima. Altijd een goede wifi verbinding, idem mobiel netwerk, dus daar kan de telefoon nou ook niet erg veel batterij aan spenderen..
Vertel eens wat meer over die lichtere apps? Heb nu Facebook Lite geïnstalleerd, maar jij gebruikt Swipe? Wasda?

Heb zelf afgelopen zondag een hele dag ge-Snapt (Snapchat) met foto's en filmpjes van in totaal 9:50 minuut aan beeldmateriaal (90 fotootjes). Eind van de dag (uurtje of 20) wassie leeg. Logisch. Heb 'm dan ook intensief gebruikt naar mijn idee.

Wil je een nóg betere accuduur, dan moet je kijken naar een ander toestel. Zelf al eens gekeken naar een Chinese variant (zoals de Ulefone Power), maar die is traag (MediaTek soc) en de camera komt niet eens in de buurt van de Nexus 6P.

Overall ben ik gewoon tevreden van de accuduur hoor. Eind van de dag ff m'n powerbank erbij nemen, ach. Is met vrijwel alle toestellen zo. De Nexus 5X is nog slechter op accugebied, de S6 en iPhone 6 zijn gelijkwaardig.
El Goog schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:38:
Vanochtend legde ik mijn 6p op mijn bureau en het viel me op dat hij wiebelde. Ik haalde hem uit de Spigen case en zag dat de behuizing lichtelijk naar buiten komt bij de volume knop. Hij is nu dus een klein beetje gebogen en bij de volume knop zit nu een kleine kink naar buiten.

Ik belde Dynafix en ze vertelde dat de bent issue vaker voorkomt en dat ze het weten te corrigeren (ik vraag me wel af hoe). Morgen dan maar opsturen :(

Het is vreemd want ik heb hem nooit laten vallen of iets dergelijks. Hopelijk valt dit onder de garantie, anders bestel ik een behuizing van eBay en doe ik het zelf.
Ook gehad. Komt het misschien door de case die er te strak rondom zit..? Net hersteld en nu is het weer verbogen. Ga 'm binnenkort maar weer opsturen. Was gewoon garantie bij mij. Vrijdag opgestuurd, dinsdag weer in huis :)
ErikRo schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 19:06:
Ok ik had na lang zoeken mijn keus gemaakt de P6 zou het worden.
En toen zag ik hem in het echt in de winkel wat een tegenvaller. Er lagen er twee en allebei waren ze flets en vooral warm geel beeld. Er was geen spoor van wit te bekennen alles wat wit hoorde te zijn was warm geel.
De andere modellen van huawei hadden wel witte weergave maar deze...
ook stond de ene op volle helderheid en die zag eruit als mijn oneplusone op twintig procent. De ander op 80 procent ook zo dof. was voor mij een klap in gezicht en daar zie ik me niet de eerste twee jaar mee doen zonder elke dag irritatie. Het leest gewoon niet lekker.

Is dit herkenbaar voor jullie? Ben blij dat ik niet blind besteld heb.

Dan toch maar de Samsung S6 gaan halen?
Geen last van hoor. Misschien sRGB inschakelen? Vond eerst het Amoled display oversaturated, maar vind het nu wel weer meevallen. Is wennen. Maar wit is gewoon wit bij mij. Opsturen naar Dynafix? Een gelige waas komt bij meerdere toestellen voor hoor. OnePlus One heeft er flink veel last van gehad, bij HTC en Apple komt het ook voor.
oltk schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:54:
Beste allemaal,

Stom stom: mijn 6P viel van een stoel op de (stenen) vloer. Eerst had ik het niet door, maar een maand later zie ik bij bepaald licht een lijn in de hoek (een haarscheur) met een hoek van van circa 2 cm2. Lullig natuurlijk (maar alles werkt verder).

Ik zou nog garantie hebben via mijn VISA kaart. Maar is het verstandig om de telefoon te laten repareren? Zetten ze er dan een scherm in met een mogelijk kleur issue (zie beginposts)? Enerzijds wil ik een perfecte foon. Maar ik wil het ook niet nog erger. Wat zouden jullie doen?
Wel doen. Is toch verzekerd voor eigen fouten als je met VISA betaalt? Dan is het netjes en gratis opgelost. Weet je zeker dat je in de toekomst geen problemen kunt krijgen of een hogere prijs ervoor kunt krijgen als je 'm uiteindelijk tweedehands wilt verkopen.

Iets heel anders aan de rest:
Hoe zit het met de garantie en de extra mogelijkheden als ik "OEM unlocking" inschakel in de Developer Options? Kan ik dan meer? Want weet uit ervaring dat het wel eens handig kan zijn via ADB je foto's te backuppen of de boel te proberen herstellen. Kan dit dan?

[ Voor 87% gewijzigd door HetGezegde op 03-05-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 20:49
HetGezegde schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:11:
Iets heel anders aan de rest:
Hoe zit het met de garantie en de extra mogelijkheden als ik "OEM unlocking" inschakel in de Developer Options? Kan ik dan meer? Want weet uit ervaring dat het wel eens handig kan zijn via ADB je foto's te backuppen of de boel te proberen herstellen. Kan dit dan?
OEM unlocking is een extra switch die vereist is om de bootloader te unlocken. ADB heeft hier vrijwel niets mee te maken, behalve dat ADB i.c.m. root een krachtigere tool is. Ik weet niet precies wat je bedoeld met foto's backuppen via ADB, waarschijnlijk doel je op een custom recovery. Daarvoor heb je inderdaad een geunlockte bootloader nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Kiwi schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:26:
[...]

OEM unlocking is een extra switch die vereist is om de bootloader te unlocken. ADB heeft hier vrijwel niets mee te maken, behalve dat ADB i.c.m. root een krachtigere tool is. Ik weet niet precies wat je bedoeld met foto's backuppen via ADB, waarschijnlijk doel je op een custom recovery. Daarvoor heb je inderdaad een geunlockte bootloader nodig.
Ik doel op het gebruiken van die krachtige tool van ADB en root. Ofwel: is het omzetten van die switch hetzelfde als roottoegang krijgen? Of wat doet die switch? Heb hier voorheen e.e.a. over gelezen op XDA en Reddit, maar het was me niet duidelijk.

Normaal kan ik met ADB niet zoveel. Mocht m'n toestel niet meer booten, dan heb ik root nodig i.c.m. ADB om bijv. nog een backup te kunnen maken of te proberen een andere ROM te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
HetGezegde schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:45:
[...]

Ik doel op het gebruiken van die krachtige tool van ADB en root. Ofwel: is het omzetten van die switch hetzelfde als roottoegang krijgen? Of wat doet die switch? Heb hier voorheen e.e.a. over gelezen op XDA en Reddit, maar het was me niet duidelijk.

Normaal kan ik met ADB niet zoveel. Mocht m'n toestel niet meer booten, dan heb ik root nodig i.c.m. ADB om bijv. nog een backup te kunnen maken of te proberen een andere ROM te flashen.
Het omschakelen van die switch doet niets direct. Alleen op het moment dat jij je bootloader wilt unlocken wordt gecontroleerd of jij die switch aangezet hebt. Indien dit niet het geval is, kan je niet unlocken en zal je eerst die switch moeten omzetten.

Daarnaast is ADB (Android Debug Bridge) een tool waarmee je je Android systeem kan besturen vanaf een computer. Op het moment dat je niet meer kan booten, kan je dus ook geen ADB gebruiken. In dat geval gebruik je fastboot of een custom recovery.

Voordat je er mee aan de slag gaat, raad ik het aan om eerst even in te lezen op ADB, de bootloader en fastboot, dat kan een hoop duidelijk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Kiwi schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:27:
[...]

Het omschakelen van die switch doet niets direct. Alleen op het moment dat jij je bootloader wilt unlocken wordt gecontroleerd of jij die switch aangezet hebt. Indien dit niet het geval is, kan je niet unlocken en zal je eerst die switch moeten omzetten.

Daarnaast is ADB (Android Debug Bridge) een tool waarmee je je Android systeem kan besturen vanaf een computer. Op het moment dat je niet meer kan booten, kan je dus ook geen ADB gebruiken. In dat geval gebruik je fastboot of een custom recovery.

Voordat je er mee aan de slag gaat, raad ik het aan om eerst even in te lezen op ADB, de bootloader en fastboot, dat kan een hoop duidelijk maken :)
Thanks. Ja is alweer een tijd geleden dat ik m'n tablet en, Xperia SP en OnePlus One van een Root + custom rom heb voorzien. Dacht dat ik t wel snapte.

Tis inderdaad niet ADB, maar fastboot wat ik bedoelde. Wanneer geroot kun je via fastboot e.e.a. renoveren van je telefoon wanneer ie niet meer opstart meen ik. Maar goed. Was niet van plan m te voorzien van een custom rom. Root misschien wel, maar das niet voor nu. Tot op heden nog niet nodig op dit toestel.

Bedankt (:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

StephanO1990 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:05:
[...]

Een familielid van mij heeft daar een HTC toestel gekocht, die later defect bleek te zijn. Opgestuurd naar HTC (Dynafix wss) en bleek het toestel niet-originele onderdelen te bevatten.. Geen idee of dit meer gebeurt, maar ik pas wel op!

De nieuwste security patch is ook uitgebracht. MTC19T http://source.android.com/security/bulletin/2016-05-01.html

https://developers.google.com/android/nexus/images#ryu
Bedankt voor deze info! Ga er toch nog eens goed over nadenken en wat reviews opzoeken. Geen zin in gezeik voor zo'n bedrag ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs gaat niet zo snel onder de €500 geraken denk ik zo. De actie van Google (prijsverlaging naar €500) eindigt morgen. Gok dat de andere verkopers prijzen dan ook weer omhoog gooien.
Lees net dat de OnePlus 3 wellicht maar €300 kost, en die is ongetwijfeld minstens gelijkwaardig aan de Nexus 6P. Dat is toch wel een hoop geld. Alleen iets minder stock android /minder snel updates als ik het goed heb, het enige nadeel :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:13
Kid_Stevie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:29:
Misschien voor als iemand anders hetzelfde probleem krijgt, mijn oplader deed het niet meer, maar opladen via usb c naar usb a aan mijn computer ging nog wel. Was dus erg bang dat mijn oplader nu al kapot zou zijn. Maar een simpele herstart van de telefoon (powerknop 8 sec indrukken) deed wonderen. *O*
Ik wou dat ik dit topic wat regelmatiger checkte :O
Dit is me deze week ook gebeurd, maar ik had al een nieuwe oplader in huis voor ik erachter kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
HetGezegde schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:11:
[...]

Ook gehad. Komt het misschien door de case die er te strak rondom zit..? Net hersteld en nu is het weer verbogen. Ga 'm binnenkort maar weer opsturen. Was gewoon garantie bij mij. Vrijdag opgestuurd, dinsdag weer in huis :)

[...]
Ik had er gewoon een Spigen rugged armor case om zitten, geen idee of die te strak is. Afgelopen maandag was mijn toestel bij Dynafix aangekomen en ik kreeg vandaag een sms dat het toestel nog extra zorgen nodig heeft. Hadden ze hem bij jou dan terug gebogen of iets dergelijks? Het lijkt mij dat het dan weer zal gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door El Goog op 06-05-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

El Goog schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:02:
[...]

Ik had er gewoon een Spigen rugged armor case om zitten, geen idee of die te strak is. Afgelopen maandag was mijn toestel bij Dynafix aangekomen en ik kreeg vandaag een sms dat het toestel nog extra zorgen nodig heeft. Hadden ze hem bij jou dan terug gebogen of iets dergelijks? Het lijkt mij dat het dan weer zal gebeuren.
Denk t wel. Hij was over een weekend klaar. Nu weer gebogen, maar een cm hoger. Niet meer bij de volumeknop maar de powerbutton.

Hopen dat ze t blijvend kunnen oplossen!

Heb trouwens ook de Spigen Rugged. Misschien dat de boosdoener? Rechterkant van t toestel de zwakste kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EduardH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-12-2021
HetGezegde schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:20:
[...]

Denk t wel. Hij was over een weekend klaar. Nu weer gebogen, maar een cm hoger. Niet meer bij de volumeknop maar de powerbutton.

Heb trouwens ook de Spigen Rugged. Misschien dat de boosdoener? Rechterkant van t toestel de zwakste kant?
Ik heb ook een Spigen Rugged, maar nog geen enkele teken van een bend of wat dan ook. Draag hem altijd in m'n broekzak, weet niet of dat invloed heeft. Sommigen (vooral vrouwen zie ik) steken hun telefoon vaak in hun achterbroekzak, misschien is ie daar vatbaarder voor verbuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

Wildfire

Joy to the world!

Ik had al zo'n vermoeden omdat ik met de nieuwste CyanogenMod 13 builds de melding kreeg na het booten dat er intern iets mis was met het toestel. Al vaker gezien toen er een nieuwe vendor.img was. Heb dus die recovery gedownload (altijd handig mocht ik het toestel ooit weer naar factory settings willen zetten), de vendor.img eruit gehaald en, lang leve TWRP recovery, eenvoudig de vendor.img geflashed. Foutmelding daarmee dus ook foetsie :)

Geen geklooid met ADB of fastboot om te flashen: telefoon gewoon aan PC hangen, vendor.img naar het intern geheugen kopiëren en dan booten naar recovery om 'm te flashen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
HetGezegde schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:20:
[...]

Dus je gaat hem weer opsturen? Op een gegeven moment moeten ze toch wel een nieuwe sturen of iets dergelijks, anders blijft het zo doorgaan.

Ik heb zojuist een sms + email gehad dat ze hem terugsturen. Ben benieuwd! Ik denk niet dat de case hem bent, heb hem gewoon altijd in mijn broekzak en zet er nooit druk op. Binnenkort komt mijn Rhinoshield bumper binnen waar ik best benieuwd naar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

EduardH schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:06:
[...]

Ik heb ook een Spigen Rugged, maar nog geen enkele teken van een bend of wat dan ook. Draag hem altijd in m'n broekzak, weet niet of dat invloed heeft. Sommigen (vooral vrouwen zie ik) steken hun telefoon vaak in hun achterbroekzak, misschien is ie daar vatbaarder voor verbuigen?
Nee ik niet; gewoon rechts van voor erin. Ben ook geen vrouw hè. (Dan wordt ie toch zo gejat..?)
El Goog schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:19:
[...]

Dus je gaat hem weer opsturen? Op een gegeven moment moeten ze toch wel een nieuwe sturen of iets dergelijks, anders blijft het zo doorgaan.

Ik heb zojuist een sms + email gehad dat ze hem terugsturen. Ben benieuwd! Ik denk niet dat de case hem bent, heb hem gewoon altijd in mijn broekzak en zet er nooit druk op. Binnenkort komt mijn Rhinoshield bumper binnen waar ik best benieuwd naar ben.
Zal wel moeten ja. Ben opzoek naar een tijdelijk vervangend toestel. Ookal is het maar 3 dagen. Zit eens te kijken naar een Lumia 930 (of 920..?) ofzo. Tweedehands ook maar €150 en kan ik eens wat met Windows kloten in de tussentijd.
Of misschien een leuke, nieuwe China fone. Simpele Xiaomi of Ulefone. Ook niet meer dan €150 aan uitgeven en vanuit EU warehouse ivm tax/VAT.

Show eens een foto van je Rhinoshield bumper alssie er is, hiero in dit forum? En quote mij eens, zodat ik ervan op de hoogte ben (als je wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
HetGezegde schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 02:21:
[...]

Nee ik niet; gewoon rechts van voor erin. Ben ook geen vrouw hè. (Dan wordt ie toch zo gejat..?)

[...]

Zal wel moeten ja. Ben opzoek naar een tijdelijk vervangend toestel. Ookal is het maar 3 dagen. Zit eens te kijken naar een Lumia 930 (of 920..?) ofzo. Tweedehands ook maar €150 en kan ik eens wat met Windows kloten in de tussentijd.
Of misschien een leuke, nieuwe China fone. Simpele Xiaomi of Ulefone. Ook niet meer dan €150 aan uitgeven en vanuit EU warehouse ivm tax/VAT.

Show eens een foto van je Rhinoshield bumper alssie er is, hiero in dit forum? En quote mij eens, zodat ik ervan op de hoogte ben (als je wilt).
Is dat het wel waard voor een paar dagen? Misschien kan je beter gewoon een oud toestel weer uit de kast halen.

Zodra ik de bumper en mijn 6p weer heb zal ik een foto voor je posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
Zojuist mijn 6p binnen gekregen. Vorige week zaterdag werd hij opgehaald door Dynalogic en precies een week later is hij weer binnen en gerepareerd! Volgens mij hebben ze een nieuwe body erop gezet, want eerst was mijn simkaart slot een beetje gebogen en deze is gloednieuw. Wat wel vreemd is is dat ze mijn toestel gewiped hebben, terwijl het om een hardeare fout ging. En DHL gooide de telefoon door de brievenbus, eng momentje.

Ik ben in ieder geval super tevreden met de service, want ik was nogal bang door al die horror verhalen van Dynafix/Dr Mobile. Hopelijk buigt mijn telefoon nu niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door El Goog op 07-05-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
El Goog schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:29:
Zojuist mijn 6p binnen gekregen. Vorige week zaterdag werd hij opgehaald door Dynalogic en precies een week later is hij weer binnen en gerepareerd! Volgens mij hebben ze een nieuwe body erop gezet, want eerst was mijn simkaart slot een beetje gebogen en deze is gloednieuw. Wat wel vreemd is is dat ze mijn toestel gewiped hebben, terwijl het om een hardeare fout ging. En DHL gooide de telefoon door de brievenbus, eng momentje.

Ik ben in ieder geval super tevreden met de service, want ik was nogal bang door al die horror verhalen van Dynafix/Dr Mobile. Hopelijk buigt mijn telefoon nu niet meer.
Binnen een week terug, een nieuwe body en gewiped, dan gok ik dat je gewoon een volledig nieuwe/andere telefoon hebt gekregen. Waarom denk jij van niet?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

El Goog schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:21:
[...]

Is dat het wel waard voor een paar dagen? Misschien kan je beter gewoon een oud toestel weer uit de kast halen.

Zodra ik de bumper en mijn 6p weer heb zal ik een foto voor je posten!
Heb geen oud toestel. Vorige was defect en die daarvoor verkocht. Toestel van m'n vriendin (Huawei P6) valt uit alsk m te snel beweeg (is eens gevallen) en m'n zusjes gebruiken hun eigen toestellen met kapotte schermen omdat ze geen geld hebben voor nieuwe xD

Dus dan zit er niet veel anders op. Daarnaast wil ik me misschien bezig gaan houden met apps schrijven o.a. voor Windows en dan ist leuk extra speelgoed.
El Goog schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:29:

Bij mij wassie ook gewiped. En gewoon teruggebogen volgens mij.

Ook ik al jaren tevreden van Dynafix. Horrorverhalen, ja... Weet ook niet wat ik ervan moet denken. Het is een bedrijf met mensen en daar gebeuren fouten.

En mensen die lang moeten wachten (Radar.tv staat er vol mee) ondernemen ook geen stappen. Schrijf eens een formele en aangetekende brief waarin je een ultimatum stelt. Niet zo moeilijk imo. Want met bellen schiet je niks op.

En vaak zijn het fouten die zijn ontstaan door waterschade; kun je beter een nieuw toestel kopen als ze t moederbord moeten vervangen. Wordt ook niet aan gedacht.

En soms komt t voor dat een product te nieuw is en de reparateur nog niet aan originele onderdelen kan komen. Tussen Dynafix en Huawei is nu een goede samenwerking geregeld voor ons en dat zal veel schelen. Maar zat reparateurs (zelfs Dynafix en bijv. de officiële reparatie afdeling van bijv. Acer of Asus) komen bij ons soms met het verhaal dat ze het toestel nog niet eens kunnen herstellen.
Nieuwe laptop van 1 of 2 weken oud wordt dan geswapped als het onder garantie valt omdat dus de onderdelen nog niet beschikbaar zijn (blijkbaar; das iig wat Acer of Asus op zo'n moment aan ons vertelt).
Hahn schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:53:
[...]

Binnen een week terug, een nieuwe body en gewiped, dan gok ik dat je gewoon een volledig nieuwe/andere telefoon hebt gekregen. Waarom denk jij van niet?
Bij mij ook zo'n soort probleem, gewiped, maar m'n screenprotector zat er nog op. Bij mij wassie sowieso niet vervangen, maar simpelweg teruggebogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
Hahn schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:53:
[...]

Ze hebben gewoon een nieuwe aluminium body erop gedaan. Mijn simkaart slot was eerst beschadigd en deze is gloednieuw en volgens mij zijn mijn volume knoppen wat minder los. Daarnaast zit mijn screenprotector er nog gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 21:11

Timple

Helaas, ik heb, bij een reparatie aan mijn vijver, water over mijn broek gekregen waar mijn 6P in zat. Hij werkte nog, maar 5 minuten later was deze uitgevallen.

Meteen een weekje op de verwarming gelegd en vervolgens eens geprobeerd of deze nog aan ging. Alles werkte prima behalve de simkaart: "Simcard not detected".

Dus maar opgestuurd via de garantie optie iets verder terug in het topic. Daarin werd vermeld dat ik een prijsopgave zou krijgen indien dit buiten de garantie zou vallen. Prima.

Helaas kreeg ik terug dat er waterschade was geconstateerd dus 75 euro betalen om de telefoon terug te krijgen anders hielden ze hem.

Even gebeld met dynafix (het reparatie bedrijf) of ze hem niet toch wilde repareren. Natuurlijk verwacht ik hier dan een rekening voor en snap ik dat de garantie is vervallen. Maar dit weigeren ze. Dus toen even terug naar Huawei Nederland waar dus vermeld stond dat ik wel een prijsopgave zou ontvangen. Ze zouden dit voor me uitzoeken. En er op terug komen.

Enkele dagen later nogmaals geïnformeerd en ze zouden er op terug komen. Week later nogmaals, ze zouden er op terug komen. Week later andere collega daar aan de lijn die het zou uitzoeken voor me en binnen 24u zou antwoorden.
Vandaag 10 dagen later natuurlijk nog steeds niet gebeurd en nu heb ik het opgegeven... 1 maand later (en 20,- aan 0900 nummers).

Natuurlijk snap ik uiteindelijk dat ze hem niet willen/mogen repareren, maar hou me dan niet zo aan het lijntje, ga er dan ook achteraan als je dat tot 5x toe zegt te doen :(

Niet dat jullie iets met dit relaas kunnen maar ik moest het toch even kwijt ergens |:(

Als iemand nog een goede tip heeft hoe ik een verder prima werkende telefoon zijn simkaart kan laten herkennen hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nergens is een Tele2 abonnement in combinatie met een Nexus 6P te verkrijgen, weet iemand hoe dit komt?
Op internet zie staat iets over 4G die niet werkt bij deze combinatie, maar duidelijk is het verhaal niet.
Nu heb ik al een Tele2 abonnement, en ik zou graag los een Nexus 6P aanschaffen. Als bepaalde dingen hierbij niet werken lijkt me dit echter geen strak plan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:01:
Nergens is een Tele2 abonnement in combinatie met een Nexus 6P te verkrijgen, weet iemand hoe dit komt?
Op internet zie staat iets over 4G die niet werkt bij deze combinatie, maar duidelijk is het verhaal niet.
Nu heb ik al een Tele2 abonnement, en ik zou graag los een Nexus 6P aanschaffen. Als bepaalde dingen hierbij niet werken lijkt me dit echter geen strak plan..
Jawel hoor:
http://www.phoneshop.nl/A9303T12543E0D24V0N1O11069O10927/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:01:
Heb zelf ook Tele2 (sim only) met de Nexus 6p en dat geeft geen problemen. De reden waarom Tele2 sommige telefoons (waaronder dus de Nexus 6p) wil aanbieden met hun abonnementen is omdat deze telefoons geen volte (bellen over het 4g netwerk) ondersteunen. Tele2 rust voor het bellen (en data over 3g) nog op het tmobile netwerk, maar hebben natuurlijk het liefst dat iedereen straks ook belt over hun eigen 4g netwerk.
Voorlopig houd tele2 het netwerk van tmobile en kan je dus gewoon bellen, maar niet met volte (wat dus betere kwaliteit bied.) Het enige nadeel hiervan is dat je telefoon moet switchen als je op 4g zit en je gaat bellen, maar daar merk ik weinig van.
Volte is trouwens wel mogelijk op de Nexus 6p, maar, zover ik het goed heb begrepen, moet Google/Huawei daar iets voor op de telefoon activeren/intaleren/instellen per provider omdat het net allemaal anders werkt, en dat gaan ze niet doen voor elke provider. (Heb niet de technische kennis om dat 100% juist uit te leggen :P )

Kortom, ze bieden het niet omdat tele2 het niet wil (de uitzonderingen zullen een losse telefoon met simonly zijn (iig voor tele2). Maar het werkt gewoon :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-09 22:57
[b][message=46781453,noline]

Als iemand nog een goede tip heeft hoe ik een verder prima werkende telefoon zijn simkaart kan laten herkennen hoor ik het graag!
Ik neem aan dat je al meerdere simkaarten geprobeerd hebt. Misschien zijn de contacten van de sim reader geoxideerd, dan zouden ze schoon moeten en anders sim kaart reader (laten) vervangen bij een lokale of landelijke repairshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Heeft iemand ervaringen met het laten vervangen van het stuk glas aan de achterkant waar zich ook de camera bevindt? Dit is bij mij helaas gebarsten en in sommige situaties is dit zichtbaar in de foto`s.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid_Stevie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:52:
[...]

Heb zelf ook Tele2 (sim only) met de Nexus 6p en dat geeft geen problemen. De reden waarom Tele2 sommige telefoons (waaronder dus de Nexus 6p) wil aanbieden met hun abonnementen is omdat deze telefoons geen volte (bellen over het 4g netwerk) ondersteunen. Tele2 rust voor het bellen (en data over 3g) nog op het tmobile netwerk, maar hebben natuurlijk het liefst dat iedereen straks ook belt over hun eigen 4g netwerk.
Voorlopig houd tele2 het netwerk van tmobile en kan je dus gewoon bellen, maar niet met volte (wat dus betere kwaliteit bied.) Het enige nadeel hiervan is dat je telefoon moet switchen als je op 4g zit en je gaat bellen, maar daar merk ik weinig van.
Volte is trouwens wel mogelijk op de Nexus 6p, maar, zover ik het goed heb begrepen, moet Google/Huawei daar iets voor op de telefoon activeren/intaleren/instellen per provider omdat het net allemaal anders werkt, en dat gaan ze niet doen voor elke provider. (Heb niet de technische kennis om dat 100% juist uit te leggen :P )

Kortom, ze bieden het niet omdat tele2 het niet wil (de uitzonderingen zullen een losse telefoon met simonly zijn (iig voor tele2). Maar het werkt gewoon :*)
Thanks! Dat maakt het erg duidelijk. Had wat webshops een mailtje gestuurd met dezelfde vraag, en dat kwam ook ongeveer hierop neer. Lang niet zo helder/uitgebreid als dit verhaal alleen :).
Ahh dacht toch echt dat ik alles gehad had. 8)7 Maar helaas niet zo'n geweldige goedkope webshop..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

peptalk schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Ik neem aan dat je al meerdere simkaarten geprobeerd hebt. Misschien zijn de contacten van de sim reader geoxideerd, dan zouden ze schoon moeten en anders sim kaart reader (laten) vervangen bij een lokale of landelijke repairshop.
Nope, meerdere simkaarten niet geprobeerd. Wel zelfde simkaart in andere telefoon. Simkaart is 2 maanden oud nu.

Heb de telefoon terug laten komen tegen onderzoekskosten. Statement van dynafix is dat ik het maar bij een "lokale repairshop om de hoek" moest proberen 8)7.

Dus even binnen gelopen bij telefoonmaken.nl (die zitten hier om de hoek). Die keken even onbegrijpelijk naar de telefoon (wat is dit nou voor eentje) en gaven hem terug dat ze er niets mee konden. Ik kreeg nog de suggestie dat er "een nog lokalere" boer om de volgende hoek zat :/

En DIE wilde zich er wel aan wagen, kon wel even duren zei ie :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Timple schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:45:
[...]

Nope, meerdere simkaarten niet geprobeerd. Wel zelfde simkaart in andere telefoon. Simkaart is 2 maanden oud nu.

Heb de telefoon terug laten komen tegen onderzoekskosten. Statement van dynafix is dat ik het maar bij een "lokale repairshop om de hoek" moest proberen 8)7.

Dus even binnen gelopen bij telefoonmaken.nl (die zitten hier om de hoek). Die keken even onbegrijpelijk naar de telefoon (wat is dit nou voor eentje) en gaven hem terug dat ze er niets mee konden. Ik kreeg nog de suggestie dat er "een nog lokalere" boer om de volgende hoek zat :/

Was een andere simkaart proberen niet de eerste stap geweest? Want straks werkt het nog steeds niet en heb je toch weer een xx bedrag moeten uitgeven. Dat is natuurlijk een "als..", maar lijkt mij altijd de eerste stap. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

Danny.G schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:26:
[...]

Was een andere simkaart proberen niet de eerste stap geweest? Want straks werkt het nog steeds niet en heb je toch weer een xx bedrag moeten uitgeven. Dat is natuurlijk een "als..", maar lijkt mij altijd de eerste stap. :P
Jaaa, eigenlijk wel.

Maar had er geen liggen en bij de eerste maal opsturen was het net voor een vakantie, dus toen had ik zoiets van snel opsturen die hap en dan heb ik bij thuiskomst weer een werkende telefoon.

Maar je hebt gelijk, heb ik verzuimd. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50

charrel

Cortisol4life..

Na de laatste Gmail/ Active sync updates heb ik echt een Super hoog accu gebruik, hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
[...]

Lastig en onbekend model om te repareren en dan ook nog waterschade gehad, kan me voorstellen dat ze er zich niet aan wagen i.v.m. garantie en kwaliteit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

peptalk schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:36:
[...]

Lastig en onbekend model om te repareren en dan ook nog waterschade gehad, kan me voorstellen dat ze er zich niet aan wagen i.v.m. garantie en kwaliteit leveren.
Dat ze geen garantie geven snap ik natuurlijk (heb ik ze ook telkens aangegeven).

Maar mijn telefoon repareren is gewoon nog steeds goedkoper dan een nieuwe kopen. En dan accepteer ik het risico dat over een aantal maanden het volgende onderdeel stuk gaat. Kijken we dan verder.

Lijkt me een uitstekend verdienmodel voor deze zaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Timple schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:43:
[...]

Dat ze geen garantie geven snap ik natuurlijk (heb ik ze ook telkens aangegeven).

Maar mijn telefoon repareren is gewoon nog steeds goedkoper dan een nieuwe kopen. En dan accepteer ik het risico dat over een aantal maanden het volgende onderdeel stuk gaat. Kijken we dan verder.

Lijkt me een uitstekend verdienmodel voor deze zaken :+
Ik zou hem ook repareren als alle risico bij jou zou liggen en dan is het inderdaad een uitstekend verdienmodel;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treris
  • Laatst online: 16-05 11:12
Heeft iemand in dit forum eigenlijk de May update al OTA binnen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
treris schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:10:
Heeft iemand in dit forum eigenlijk de May update al OTA binnen gekregen?
Afgelopen nacht heb ik m binnengekregen op mijn Nexus 5x, en een goede bekende op zijn 6p vanochtend. Dus denk dat de uitrol voor deze devices hier ook is begonnen. Ik krijg de update altijd ergens eind 2e week van de maand wat ik zo merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Heb sinds een kleine maand een Nexus 6p en ben erg tevreden! Helaas kwam ik er vandaag achter dat mijn auto-rotation niet meer werkte. Reboot wilde niet helpen en na googlen vond ik dat dit vaker voorkomt. Heb dus vanmiddag contact gehad met Google Support, en na een aantal tests (safe mode, factory reset) zonder resultaat krijg ik een nieuwe opgestuurd en kan ik de oude inleveren.

Hopelijk ook echt een nieuwe, en geen refurbished. En wel jammer van mijn tempered glass die erop zit, die moet ik nu opnieuw aanschaffen. Verder erg tevreden met de mobiel, maar toch wel jammer dat de acceleration sensor zo snel stuk was. Nu kan ik opnieuw rooten en alles instellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
disweb schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:07:
Heb sinds een kleine maand een Nexus 6p en ben erg tevreden! Helaas kwam ik er vandaag achter dat mijn auto-rotation niet meer werkte. Reboot wilde niet helpen en na googlen vond ik dat dit vaker voorkomt. Heb dus vanmiddag contact gehad met Google Support, en na een aantal tests (safe mode, factory reset) zonder resultaat krijg ik een nieuwe opgestuurd en kan ik de oude inleveren.

Hopelijk ook echt een nieuwe, en geen refurbished. En wel jammer van mijn tempered glass die erop zit, die moet ik nu opnieuw aanschaffen. Verder erg tevreden met de mobiel, maar toch wel jammer dat de acceleration sensor zo snel stuk was. Nu kan ik opnieuw rooten en alles instellen etc.
Je kan een tempered glass protector vaak eraf halen en opnieuw gebruiken, in ieder geval het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Kiwi schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:35:
[...]

Je kan een tempered glass protector vaak eraf halen en opnieuw gebruiken, in ieder geval het proberen waard.
Ah thanks, zal het eens opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik denk erover om een smartwatch aan te schaffen en wel de K9 3G smartwatch.
Is er iemand die met dit horloge ervaring heeft en wel in het bijzonder met de synchronisatie met de nexus 6p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

celica2001 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:25:
Ik denk erover om een smartwatch aan te schaffen en wel de K9 3G smartwatch.
Is er iemand die met dit horloge ervaring heeft en wel in het bijzonder met de synchronisatie met de nexus 6p.
Hier april patch ook net binnen komen rollen:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/8vvk8x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Convoy schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:31:
[...]

Hier april patch ook net binnen komen rollen:

[afbeelding]
Neem aan dat je de mei patch bedoeld, snap veder niet wat deze patch met mijn vraag te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

celica2001 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:42:
[...]

Neem aan dat je de mei patch bedoeld, snap veder niet wat deze patch met mijn vraag te maken heeft.
my bad, was niet als quote bedoeld :+ En Mei patch idd O-)

* Convoy pakt een dubbele espresso

[ Voor 7% gewijzigd door Convoy op 13-05-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Timple schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:42:
Helaas, ik heb, bij een reparatie aan mijn vijver, water over mijn broek gekregen waar mijn 6P in zat. Hij werkte nog, maar 5 minuten later was deze uitgevallen.

Meteen een weekje op de verwarming gelegd en vervolgens eens geprobeerd of deze nog aan ging. Alles werkte prima behalve de simkaart: "Simcard not detected".

Dus maar opgestuurd via de garantie optie iets verder terug in het topic. Daarin werd vermeld dat ik een prijsopgave zou krijgen indien dit buiten de garantie zou vallen. Prima.

Helaas kreeg ik terug dat er waterschade was geconstateerd dus 75 euro betalen om de telefoon terug te krijgen anders hielden ze hem.

Even gebeld met dynafix (het reparatie bedrijf) of ze hem niet toch wilde repareren. Natuurlijk verwacht ik hier dan een rekening voor en snap ik dat de garantie is vervallen. Maar dit weigeren ze. Dus toen even terug naar Huawei Nederland waar dus vermeld stond dat ik wel een prijsopgave zou ontvangen. Ze zouden dit voor me uitzoeken. En er op terug komen.

Enkele dagen later nogmaals geïnformeerd en ze zouden er op terug komen. Week later nogmaals, ze zouden er op terug komen. Week later andere collega daar aan de lijn die het zou uitzoeken voor me en binnen 24u zou antwoorden.
Vandaag 10 dagen later natuurlijk nog steeds niet gebeurd en nu heb ik het opgegeven... 1 maand later (en 20,- aan 0900 nummers).

Natuurlijk snap ik uiteindelijk dat ze hem niet willen/mogen repareren, maar hou me dan niet zo aan het lijntje, ga er dan ook achteraan als je dat tot 5x toe zegt te doen :(

Niet dat jullie iets met dit relaas kunnen maar ik moest het toch even kwijt ergens |:(

Maar... ze houden je toch helemaal niet aan het lijntje? Het lijkt mij juist dat je vraagt om iets waar ze niet achter staan/wat ze niet kunnen maar jij wilt toch een prijsopgave. Why? Ga er maar vanuit dat het minstens net zo duur is, aangezien niet duidelijk is wat er allemaal is beschadigd en er dus een groot gedeelte van je telefoon vervangen moet worden. Grote kans dus dat als ze iets herstellen, je over een maand of half jaar terugkomt met problemen, afkomstig van waterschade.

Ik zou me er als bedrijf ook niet aan willen wagen.

En qua kosten had je kunnen weten dat t sowieso duur zou uitvallen, dus waarom moeite doen het na te vragen? Ze rekenen €75 onderzoekskosten, wat waarschijnlijk gelijk staat aan een uur werk (uurprijs). Een door water beschadigde telefoon onderzoeken en van alle onderdelen een prijs opvragen en de arbeidskosten, zal echt wel langer duren. Niet erg, maar ik zou het er gewoon bij laten zitten.

Heel jammer natuurlijk.

Heb je een tussenpersoon bij je verzekering? Grote kans dat dit wat oplevert als hij "zogenaamd" binnenshuis tijdens de afwas is beschadigd. En daar is je tussenpersoon voor (:
[...]

Ik wens jou heel, heel, HEEL erg veel sterkte toe en succes en vooral geluk aan die lokale rep-boer.

Weet je iets van de kosten?
El Goog schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 16:19:
[...]
... Binnenkort komt mijn Rhinoshield bumper binnen waar ik best benieuwd naar ben.
Heb je m al binnen?

[ Voor 14% gewijzigd door HetGezegde op 16-05-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26
ik krijg sinds vanmiddag om de paar seconden dat gmail en google play services gestopt is.
Iemand dit herkend en weet hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
[...]

Heb je m al binnen?
Na 3 weken (!) is hij eindelijk binnengekomen van Evolutive Labs zelf. Ik heb geen camera tot mijn beschikking, maar ik kan je vertellen dat het een zeer fijne bumper is. En het is prachtig dat je de achterkant kan showen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Goog
Vandaag had ik opgemerkt dat er een stofje of iets dergelijks bij mijn lens zit. Bij elke foto zit een klein donker plekje. Waarschijnlijk hebben ze het bij Dr Mobile de visor erop gezet in een ruimte waar stof aanwezig was. Vorige week kwam mijn witte achterkant binnen van eBay dus ik kan eventueel zelf de visor eraf halen, schoonmaken en de nieuwe erop zetten. Of zal ik hem weer opsturen naar Dr Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu tijdens Google I/O keynote 2016 krijg ik net de nieuwe Android beta N binnen (NPD35K) 569.8 MB.
Het is de lancering van een publieke bèta N dus voor iedereen met een The Nexus 6P, Nexus 5X, Nexus 6, Nexus 9, Nexus 9G, Nexus Player, Pixel C and General Mobile 4G
Raar dat Tweakers verslag doet van de Google I/O maar dit nieuws niet meld.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Sinds vanochtend draai ik op de Android beta N (NPD35K). Heb geen geen problemen gehad, behalve Kaspersky Internet Security, deze loopt steeds vast.
Ben benieuwd naar het battery verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nu ongeveer een maand de Nexus 6P, eerst werkte het binnen halen van de mail prima maar deze lijkt niet meer te werken. Ik gebruik gewoon de Gmail mail app, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:51
celica2001 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:32:
Heb geen geen problemen gehad, behalve Kaspersky Internet Security, deze loopt steeds vast.
Is geen goed idee om kaspersky te draaien met een beta versie van Android N. Kaspersky loopt sowieso vaak achter met hun app als het gaat om updates voor nieuwe Android versies. Dus dit zul je voorlopig blijven houden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:42
Voor de mensen die de Nexus security update willen forceren een stappenplannetje:
  1. Ga naar Instellingen/Apps en kies rechtsboven bij instellingen op Systeem weergeven
  2. Open de app Google Services Framework
  3. Kies Opslagruimte en kies Gegevens wissen en ga terug naar de app settings
  4. Druk nu op Nu stoppen
  5. Voer stap 3 om de data te wissen nogmaals uit
  6. Ga nu naar Instellingen/Over de telefoon/Systeemupdates en Controleren op update. Misschien krijg je enkele foutmeldingen, maar herhaal de controleer actie nogmaals als dat gebeurt.
Succesvol getest met de mei update
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
ipje schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Is geen goed idee om kaspersky te draaien met een beta versie van Android N. Kaspersky loopt sowieso vaak achter met hun app als het gaat om updates voor nieuwe Android versies. Dus dit zul je voorlopig blijven houden .
Heb Kaspersky verwijderd en gebruik nu Eset als virusscanner.
De verdere stabiliteit van de beta versie is goed, maar niet alle apps werken met split screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Ik had, toeval of niet, sinds de mei update een issue met de gmail app.

Ik kreeg plots veel last van battery drain. Tijdens een rit van een uurtje in de wagen, reeds 10% batterij weg. Blijkbaar hield de gmail app de phone steeds awake.

Ik heb de updates eens gedeïnstalled en de app cache gecleared. Lijkt voorlopig opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
d--amo schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:04:
Ik had, toeval of niet, sinds de mei update een issue met de gmail app.

Ik kreeg plots veel last van battery drain. Tijdens een rit van een uurtje in de wagen, reeds 10% batterij weg. Blijkbaar hield de gmail app de phone steeds awake.

Ik heb de updates eens gedeïnstalled en de app cache gecleared. Lijkt voorlopig opgelost te zijn.
Ik had gisteren ook iets. Mijn werk mail werd non stop gesynct met een enorme battery drain als gevolg. Uiteindelijk mailbox verwijderd en opnieuw toegevoegd en het was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple

Timple

Helaas, de laatste shop heeft het geprobeerd. Allerlei chips doorgemeten etc. En twee keer gebakken. Maar ze konden hem toch niet maken. De simkaartlezer doet het nog steeds niet.

Nu heb ik gewoon een kleine tablet vrees ik. Een smartphone zonder internet is natuurlijk ook niets.

Als iemand nog suggesties heeft zijn ze welkom :)

Nu hopen dat ik goedkoop ergens een 6P met kapot scherm kan overnemen ofzo. Dan kan ik ze samenvoegen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
FabiandJ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:14:
Ik heb nu ongeveer een maand de Nexus 6P, eerst werkte het binnen halen van de mail prima maar deze lijkt niet meer te werken. Ik gebruik gewoon de Gmail mail app, iemand een idee?
Heb je het over de Exchange? De agenda synchroniseren werkt bij mij namelijk sinds kort niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Sinds februari heb ik een Nexus 6P, en toen ik mijn factuur van mei kreeg stond er dat in april 3 dagen mijn alles in 1 op reis dagbundel is geactiveerd (gebeurt bij verbruik data in het buitenland). Ik ben 3 dagen in België geweest, maar data roaming stond constant uit. In die 3 dagen heb ik tussen de 20 en 55 kB per dag gebruikt in België. Vodafone is zo coulant geweest om de dagbundel te crediteren, maar blijkbaar werkt data-roaming uit niet 100% goed? Iemand hier ook ervaring mee?
Als ik naar de tijdstippen kijk, dan is de sessie geopend op moment dat ik mijn telefoon voor het eerst die dag gebruikte.
Helaas is niet terug te vinden welke app deze data heeft gebruikt, doordat je met de default datamonitor niet op dag terug kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Streamert schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:45:
Voor de mensen die de Nexus security update willen forceren een stappenplannetje:
  1. Ga naar Instellingen/Apps en kies rechtsboven bij instellingen op Systeem weergeven
  2. Open de app Google Services Framework
  3. Kies Opslagruimte en kies Gegevens wissen en ga terug naar de app settings
  4. Druk nu op Nu stoppen
  5. Voer stap 3 om de data te wissen nogmaals uit
  6. Ga nu naar Instellingen/Over de telefoon/Systeemupdates en Controleren op update. Misschien krijg je enkele foutmeldingen, maar herhaal de controleer actie nogmaals als dat gebeurt.
Succesvol getest met de mei update
Bron
Zoals wel eens uitgelegd door een Google engineer is dit een heel slecht plan. Je geeft je toestel een nieuwe ID wat veel onvoorziene problemen met zich mee kan brengen voor apps en services die gebruik maken van dit ID. Het wordt in ieder geval erg afgeraden.

Bronnetje: http://www.androidpolice....e-service-framework-data/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
jroz2001 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:09:
Sinds februari heb ik een Nexus 6P, en toen ik mijn factuur van mei kreeg stond er dat in april 3 dagen mijn alles in 1 op reis dagbundel is geactiveerd (gebeurt bij verbruik data in het buitenland). Ik ben 3 dagen in België geweest, maar data roaming stond constant uit. In die 3 dagen heb ik tussen de 20 en 55 kB per dag gebruikt in België. Vodafone is zo coulant geweest om de dagbundel te crediteren, maar blijkbaar werkt data-roaming uit niet 100% goed? Iemand hier ook ervaring mee?
Als ik naar de tijdstippen kijk, dan is de sessie geopend op moment dat ik mijn telefoon voor het eerst die dag gebruikte.
Helaas is niet terug te vinden welke app deze data heeft gebruikt, doordat je met de default datamonitor niet op dag terug kan gaan.
Dat is wel vreemd inderdaad. Net alsof het toestel net even een paar tellen nodig heeft om te beseffen dat roaming niet aan staat. Ik weet wel dat ik tijdens mijn vakantie naar Spanje een bundel á €10 1gig erop zet. Kan ik lekker mijn internet gebruiken zoals ik gewend ben, plus geen verrassende kosten achteraf.

Je kan trouwens ook mobiele gegevens limiet instellen op 0 zetten. Dan heb je een soort van backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
StephanO1990 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:45:
[...]

Dat is wel vreemd inderdaad. Net alsof het toestel net even een paar tellen nodig heeft om te beseffen dat roaming niet aan staat. Ik weet wel dat ik tijdens mijn vakantie naar Spanje een bundel á €10 1gig erop zet. Kan ik lekker mijn internet gebruiken zoals ik gewend ben, plus geen verrassende kosten achteraf.

Je kan trouwens ook mobiele gegevens limiet instellen op 0 zetten. Dan heb je een soort van backup.
Het waren overigens 4 dagen, geen 3. Op dag 1 (van NL naar BE) is er geen data gebruikt in België. Het lijkt er dus op dat hij bij het 'wakker worden' verbinding maakt for some reason. De sessie van de hele dagen dat ik daar was duren ook 11 en 8 uur. In de sessie van 8 uur is 12 kB verbruikt, de sessie van 11 uur 51 kB en de sessie van dag van teruggaan, die 2 uur 45 min duurde, 31 kB.

Het was een weekend weg, dus dan wil ik niet de verleiding hebben mijn telefoon te gebruiken zoals ik gewend ben ;). En die mobiele gegevens limiet, dat is een extra back-up, maar lijkt mij net zo onbetrouwbaar. Datagegevens uit zetten is dan nog iets beter. Het gaat mij echter niet om back-ups of beste oplossingen, en ook niet om het geld (ook al was Vodafone niet coulant, dan ging het nog maar om slechts 7 euro ofzo), maar met roaming uit hoort er gewoon geen kb aan data gebruikt te worden in het buitenland. Ik ben dan ook erg benieuwd wat dan de reden hiervan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
jroz2001 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:09:
Hier precies hetzelfde en ook de coulance van Vodafone. Dus hier voortaan ook naast het vinkje roaming ook mobiel internet uit. Ik hoop dat dat het oplost. Ik heb de XL dagbundel dus 4 euro per dag. En dan is het best kostbaar als je heel weinig KB gebruikt. Ik was de afgelopen vakantie 28 euro kwijt terwijl data roaming uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
Michele_M_ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:27:
[...]

Hier precies hetzelfde en ook de coulance van Vodafone. Dus hier voortaan ook naast het vinkje roaming ook mobiel internet uit. Ik hoop dat dat het oplost. Ik heb de XL dagbundel dus 4 euro per dag. En dan is het best kostbaar als je heel weinig KB gebruikt. Ik was de afgelopen vakantie 28 euro kwijt terwijl data roaming uit stond.
Ok. Dus dan nog even de vraag of het aan Vodafone ligt of aan de 6P. Ik ben wel erg benieuwd of mensen met andere providers hetzelfde ervaren. Was het bij jou ook in België? Ik kon op internet niet echt meer vinden, alleen problemen met het roamingproject van Google zelf, maar dat is hier niet relevant.

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd of anderen deze problemem juist niet hebben, met alle providers, maar vooral Vodafone. Het trad bij mij dus alleen op als ik 'wakker' werd in het buitenland, dus niet als ik de betreffende dag eerst in NL was.

[ Voor 16% gewijzigd door jroz2001 op 05-06-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
jroz2001 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:57:
[...]
Ok. Dus dan nog even de vraag of het aan Vodafone ligt of aan de 6P. Ik ben wel erg benieuwd of mensen met andere providers hetzelfde ervaren. Was het bij jou ook in België? Ik kon op internet niet echt meer vinden, alleen problemen met het roamingproject van Google zelf, maar dat is hier niet relevant.

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd of anderen deze problemem juist niet hebben, met alle providers, maar vooral Vodafone. Het trad bij mij dus alleen op als ik 'wakker' werd in het buitenland, dus niet als ik de betreffende dag eerst in NL was.
Luxemburg ;) En ik herken me wel in je verhaal. Maar volgens mij heb ik het al eens eerder gehad en toen had ik nog een HTC en Vodafone. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Ik draai pure nexus rom naar volle tevredenheid.
Is het de moeite om de radio te upgraden?
En waar haal ik die radio ergens?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 19:08
C00P schreef op maandag 06 juni 2016 @ 05:19:
Ik draai pure nexus rom naar volle tevredenheid.
Is het de moeite om de radio te upgraden?
En waar haal ik die radio ergens?
Kan je het beste voor terecht bij de XDA thread van pure nexus http://forum.xda-develope...-fi-wifi-calling-t3244563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Laatst online: 06:49
Is er een manier om de standaard dialer app te veranderen naar exdialer ofzo? Als ik dit probeer blijft de Google Phone app de inkomende oproepen openen.

Ik heb al bij standaard apps exdialer gekozen, maar dit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:23
remanus schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:33:
Is er een manier om de standaard dialer app te veranderen naar exdialer ofzo? Als ik dit probeer blijft de Google Phone app de inkomende oproepen openen.

Ik heb al bij standaard apps exdialer gekozen, maar dit werkt niet.
Even snel googlen levert oa volgend resultaat..

http://android.stackexcha...to-set-the-default-dialer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treris
  • Laatst online: 16-05 11:12
jroz2001 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:57:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, althans, Vodafone had standaard die bundel aanstaan in het buitenland. Dat heb ik uiteindelijk via de app of via de site (weet even niet meer welke) uitgezet en ook roaming staat uit. Daarmee heb ik nu geen extra kosten meer als ik in het buitenland ben (al een aantal malen kunnen testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Laatst online: 06:49
Dit is een vraag van vier jaar oud. En gaat niet op voor de huidige android versie. Ik heb niet eens de instellingen waar ze naar verwijzen.

Ook zoals aangegeven heb ik al instellingen voor standaard apps op exdialer gezet. En google leverde mij meer mensen met hetzelfde probleem dan wel oplossingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
treris schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:25:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, althans, Vodafone had standaard die bundel aanstaan in het buitenland. Dat heb ik uiteindelijk via de app of via de site (weet even niet meer welke) uitgezet en ook roaming staat uit. Daarmee heb ik nu geen extra kosten meer als ik in het buitenland ben (al een aantal malen kunnen testen).
Maar ik wil mijn bundel wel gebruiken. Maar alleen als ik bewust roaming aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 13:23
remanus schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:33:
[...]

Dit is een vraag van vier jaar oud. En gaat niet op voor de huidige android versie. Ik heb niet eens de instellingen waar ze naar verwijzen.

Ook zoals aangegeven heb ik al instellingen voor standaard apps op exdialer gezet. En google leverde mij meer mensen met hetzelfde probleem dan wel oplossingen op.
Heb zelf ook een andere app in gebruik (truephone) Standaard android phone screen overruled wel zodra je belt.. dat kun je volgens mij niet wijzigen. Resterende zaken als, contacten/nummer invoeren/favorieten etc werken wel gewoon via truephone in mijn geval.

Wijziging aanbrengen gaat in ieder geval als volgt;
Instellingen -> Apps -> tandwiel -> Default Apps -> Phone app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:07
Beste 6P bezitters,

Momenteel ben ik bezit van een Galaxy S6. Helaas trap ik er weer in om een Samsung toestel te nemen, ondanks positieve recensies. Ik irriteer mij mateloos aan de lags, verschrikkelijke geluid en slechte accuduur.

Nu zit ik serieus te overwegen naar een Nexus 6P, maar de enige wat mij momenteel dwars zit is of het toestel niet te groot is voor mijn skinny jeans.

Hoe is jullie ervaring hiermee als jullie het toestel in jullie broekzak opbergen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
JaySparda schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:29:
Beste 6P bezitters,

Momenteel ben ik bezit van een Galaxy S6. Helaas trap ik er weer in om een Samsung toestel te nemen, ondanks positieve recensies. Ik irriteer mij mateloos aan de lags, verschrikkelijke geluid en slechte accuduur.

Nu zit ik serieus te overwegen naar een Nexus 6P, maar de enige wat mij momenteel dwars zit is of het toestel niet te groot is voor mijn skinny jeans.

Hoe is jullie ervaring hiermee als jullie het toestel in jullie broekzak opbergen?
Ik draag geen skinny jeans, maar wel 'normale' jeans en dat past, maar zit niet heel lekker maar heb wel een vrij dikke pouch. Het is dus erg afhankelijk of je een hoesje of dergelijke gaat gebruiken. In andere broeken, bijvb een chino, is het totaal geen probleem. Dus zonder hoesje zal het qua dikte wel gaan denk ik, of het lekker zit is iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanO1990
JaySparda schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:29:

Ik heb van G-star wat skinny jeans en slim fit, maar het wegstoppen is nooit een issue. Zelfs met een case is het toestel best nog dun imo.

Als dat het enige punt van overwegen is, zou ik m direct gaan aanschaffen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:07
Dank jullie wel voor jullie reacties. Dan maar snel mijn galaxy s6 verkopen zodat ik de nexus kan aanschaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
JaySparda schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 06:31:
Dank jullie wel voor jullie reacties. Dan maar snel mijn galaxy s6 verkopen zodat ik de nexus kan aanschaffen
De eerste paar dagen zal je aan het formaat moeten wennen.... daarna wil niet kleiner meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
Hmmm...lijkt alsof de juni update mijn 6p heeft gesloopt. Hij reboot zichzelf opeens na elke 2.

Hij gaat dan ook niet eerst uit, maar begint meteen met zn android laad logo terwijl ik vrolijk zit te facebooken. Dit heeft zich de afgelopen 12 uur herhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:20
Bij mij geen problemen na de update. Misschien even een factory reset proberen?

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Iemand hier ervaring met de 6P, een Mi band (met notificaties) en één (of meer) muted conversaties in Whatsapp?
Ondanks dat enkele conversaties in Whatsapp gemute zijn, blijft mijn Mi band maar trillen bij elk bericht. Op eerdere/andere telefoons heb ik dit probleem nooit gehad.

Als iemand een oplossing weet, dan houd ik me aanbevolen voor tips :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:25
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:11:
Bij mij geen problemen na de update. Misschien even een factory reset proberen?
Heeft het inderdaad opgelost. Blijft altijd beetje irritant om dat te doen omdat ik two factor authorisation voor veel dingen heb aangezet en je dat dus weer moet opzetten overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:43
Ik ben nog steeds een groot fan van Nexus en heb momenteel een S6.
Is de Nexus 6P nog steeds de moeite om met wat centen van mijn kant de S6 om te wisselen? Of kan ik beter nog 8 maandjes wachten tot me abonnement verloopt en dan de volgende Nexus te nemen?
Pagina: 1 ... 25 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's