Of het kompas opnieuw kalibreren?kuusj98 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:53:
[...]
Ik heb overigens een niet zo'n geweldig spannend probleem, maar wat toch af en toe wel irritant (kan) zijn: het compass lijkt echt totaal niet correct te werken, hij vliegt alle richtingen uit behalve de goede. Een paar keer rebooten lijkt te helpen, maar dat duurt een eeuwigheid. Ik ga hem daar echter niet voor terugsturen, was bij de Nexus 5 ook ruim een maand dat ding kwijt.
Heeft iemand een tip voor een goede camera app? Mis toch wel wat instellingen in de standaard app, zoals een sport stand.
Wat verwacht je van een 'sport stand'? Als je de camera button ingedrukt houd heb je een burst modus.Yihaaa schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:44:
Heeft iemand een tip voor een goede camera app? Mis toch wel wat instellingen in de standaard app, zoals een sport stand.
Je kan eventueel ook Open Camera proberen.
Ik ben al enkele maanden in het bezit van de Nexus 6P.
Ik ben een heel tevreden gebruiker, de hardware is perfect, lekker kale en snelle software en zeer goede camera. De enige minpunten zijn de Gmail app die niet werkt zoals het hoort en het ontbreken van optische stabilisatie. Dikwijls dat ik iets wil filmen maar dan mijn gsm terug wegsteek omdat het filmen toch echt bagger is. Jammer voor zo een duur toestel. Als ze dit nog zouden verbeteren benadert het toestel voor mij de perfectie
Ik ben een heel tevreden gebruiker, de hardware is perfect, lekker kale en snelle software en zeer goede camera. De enige minpunten zijn de Gmail app die niet werkt zoals het hoort en het ontbreken van optische stabilisatie. Dikwijls dat ik iets wil filmen maar dan mijn gsm terug wegsteek omdat het filmen toch echt bagger is. Jammer voor zo een duur toestel. Als ze dit nog zouden verbeteren benadert het toestel voor mij de perfectie
Je kan eventueel een gimbal kopenCronimet schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:46:
Ik ben al enkele maanden in het bezit van de Nexus 6P.
Het kan in deze tijden toch niet de bedoeling zijn om een Gimbal bij je toestel te kopen als je fatsoenlijke video's wil schieten? Dit is de enige misser van Google maar wel zeer jammer.
Ik ben toch best wel benieuwd naar hoe jouw video's zijn. Ik ben best teverden met de kwaliteit van de video's. Uiteraard zou OIS welkom zijn maar dat het er niet op zit zorgt niet meteen voor bagger video's zoals je zegt.Cronimet schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 07:29:
[...]
Het kan in deze tijden toch niet de bedoeling zijn om een Gimbal bij je toestel te kopen als je fatsoenlijke video's wil schieten? Dit is de enige misser van Google maar wel zeer jammer.
Zou je een voorbeeld kunnen posten?
Ik heb er momenteel geen op het toestel staan omdat ik echt niets meer film sinds ik dit toestel heb. Ik zal bij gelegenheid eens iets filmen en het dan posten!
Ik begrijp niet dat je het zo slecht vind. Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de beelden. Het gemis van OIS heeft niet direct gevolg op de kwaliteit van de videobeelden, maar dat het wat ruw/edgy kan overkomen.
Ik krijg er echt mooie beelden mee, gewoon niet te veel trillen ;-)
Ik krijg er echt mooie beelden mee, gewoon niet te veel trillen ;-)
Ik kan nou ook niet zeggen dat de videobeelden slecht zijn. Met OIS zou het alleen net wat beter worden, dus van goed naar beter.
Heeft er iemand ook last van enorme lags van de Nexus 6P? als ik een paar apps open heb staan (Whatsapp, FB, Messenger, Viber, Snapchat en Chrome bv) dan lagt deze enorm bij het overschakelen tussen de verschillende apps. Zo erg zelfs dat ik gisteren de smartphone tot 5 maal toe heb moeten herstarten. Ook is er een enorme battery drain merkbaar (-50% op nog geen anderhalf uur tijd) en wordt het toestel redelijk tot zeer warm.
Ik moet zeggen dat ik met deze telefoon voor het eerst geen apps meer afsluit. Hoeveel ik ook wissel, hij blijft hetzelfde presteren. Ik kan me dus totaal niet in je probleem vinden.anthonypr schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:06:
Heeft er iemand ook last van enorme lags van de Nexus 6P? als ik een paar apps open heb staan (Whatsapp, FB, Messenger, Viber, Snapchat en Chrome bv) dan lagt deze enorm bij het overschakelen tussen de verschillende apps. Zo erg zelfs dat ik gisteren de smartphone tot 5 maal toe heb moeten herstarten. Ook is er een enorme battery drain merkbaar (-50% op nog geen anderhalf uur tijd) en wordt het toestel redelijk tot zeer warm.
Ook qua batterij kom ik nooit onder de 4 uur SOT. M'n scherm gebruikt standaard het meeste (~14%), gevolgd door Android besturingssysteem en Android-systeem (5- en 4%)
inderdaad ervaar hetzelfde @StephanO1990
@anthonypr
Vermoed dat er meer aan de hand is, wellicht een corrupte/slechte app..?
@anthonypr
Vermoed dat er meer aan de hand is, wellicht een corrupte/slechte app..?
Nou, dat duurde allemaal wat langer dan gepland, maar sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een zwarte 6P. Iedereen hartelijk dank voor alle informatie in dit topic!
Zojuist security patch van april binnen gehengelt. Eens kijken hoe de batterij zich nu staande houd. Heb de laatste tijd last gehad van battery drain.
Geen enkel probleem kwa batterij hier. En op security updates zit ik ook niet te wachten. Ik wou dat ze eens met een update voor het microfoon probleem kwamen!! Dan kan ik eindelijk eens gaan bellen met mijn telefoon. Daar is ie in eerste instantie immers voor bedoeld.
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
Deze week heb ik een Nexus 6P besteld bij iBood. 64GB model voor 500 euro. Kom van een Lumia 930 maar wou toch h weer naar Android. Ben benieuwd hoe deze gaat presteren t.o.v. mijn Lumia.
De P9 is zoals de 6P had moeten zijn, maar dan wel met front facing speakers.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik zit te twijfelen tussen de 6p en de Mate 8. Iemand anders ook hiertussen getwijfeld en waarom de keuze gemaakt voor het de ene of de ander?
ik heb hier ook wel eens last van....en start hem ook regelmatig even opnieuw op.anthonypr schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:06:
Ik ben deze week overgestapt naar de Nexus 6p. Ik kom ook van de Lumia 930. De grote is even wennen maar daar was ik binnen een dag aan gewend. De prestaties van het toestel zijn een stuk beter dan de Lumia 930. Vooral tijdens het browsen merkte ik een groot verschil, waar bij de Lumia bij sommige sites slecht werkte heeft de Nexus 6p geen moeite mee. De accuduur kan ik nog niks over zeggen, meestal haal ik rond de 4 uur screen time.Annihilism schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:51:
Deze week heb ik een Nexus 6P besteld bij iBood. 64GB model voor 500 euro. Kom van een Lumia 930 maar wou toch h weer naar Android. Ben benieuwd hoe deze gaat presteren t.o.v. mijn Lumia.
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Zelf gebruik ik "Camera FV-5" en "Manual Camera" - beiden prima.Yihaaa schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:44:
Open Camera vind ik zelf niet zo fijn werken. Soms een beetje traag en vooral onoverzichtelijk imho (persoonlijk).
Bij mij is Snapchat vooral erg traag. Had hier al last van op m'n Nexus 5x. Test het nog eens zonder Snapchat op de achtergrond of zelfs verwijderd? Voor een tijdje?anthonypr schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:06:
Daarnaast zijn FB, Messenger en Snapchat enorme batterijvreters.
[ Voor 20% gewijzigd door HetGezegde op 12-04-2016 15:10 ]
Maar dan helaas weer geen kale Android-ervaring.... denk dat ik toch een kale Android prefereer, hoewel front-facing speakers ook wel een prettige bijkomstigheid zijn... keuzes, keuzes, keuzes....Laguna schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:12:
Tuurlijk wel. Google Now Launcher installeren en hij ziet eruit als een Nexus toestel. Easy. Launcher is officieel van Google zelf.ralph075 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:29:
[...]
Maar dan helaas weer geen kale Android-ervaring.... denk dat ik toch een kale Android prefereer, hoewel front-facing speakers ook wel een prettige bijkomstigheid zijn... keuzes, keuzes, keuzes....
* Wildfire checkt z'n 6PLaguna schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:12:
Begrijp ik je nu verkeerd ofzo, want de 6P heeft toch echt front facing speakers.
Je begrijpt me inderdaad verkeerdWildfire schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:54:
[...]
* Wildfire checkt z'n 6P
Begrijp ik je nu verkeerd ofzo, want de 6P heeft toch echt front facing speakers.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik had tot voor kort ook ernstige problemen met mij verstaanbaar maken tijdens het bellen. Mijn vriendin hoorde zichzelf vaak harder terug dan mijn stem en soms waren mensen wel een halve minuut "hallo? hallo?!?!" aan het roepen.renedepe schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:19:
Geen enkel probleem kwa batterij hier. En op security updates zit ik ook niet te wachten. Ik wou dat ze eens met een update voor het microfoon probleem kwamen!! Dan kan ik eindelijk eens gaan bellen met mijn telefoon. Daar is ie in eerste instantie immers voor bedoeld.

Uiteindelijk Google gebeld (heb hem via de play store) en binnen 5 minuten had ik een afspraak dat ze een nieuwe gingen sturen.
Tof! Goeie service van Google dan. Je betaalt wat meer, maar je krijgt ook beduidend meer.peetgate schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:15:
[...]
Ik had tot voor kort ook ernstige problemen met mij verstaanbaar maken tijdens het bellen. Mijn vriendin hoorde zichzelf vaak harder terug dan mijn stem en soms waren mensen wel een halve minuut "hallo? hallo?!?!" aan het roepen.Buiten dat dit wel heel grappig is was het verder toch best wel irritant. Harde reset bood geen soelaas.
Uiteindelijk Google gebeld (heb hem via de play store) en binnen 5 minuten had ik een afspraak dat ze een nieuwe gingen sturen.Zodra ik de nieuwe telefoon ontving had ik een week de tijd om de oude terug te sturen.Met de nieuwe telefoon is het probleem helemaal opgelost. Bijkomend voordeel is dat ik het geluid van de andere partij voor mij nu ook veel beter klinkt. (oh ja, en weer totaal kras- en stofloos
)
Heb je 'm al aangemeld voor de Dr. Mobile service met 3 jaar garantie en binnen 3 werkdagen herstelling bij defect?
https://huawei.drmobile.nl/
Nope, helaas. Ik weet niet of die service er toen al was, maar heb de 6p al sinds de release. Toen niet opgevallen helaas. (binnen 30 dagen na aanschaf registreren blijkbaar)HetGezegde schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:18:
[...]
Heb je 'm al aangemeld voor de Dr. Mobile service met 3 jaar garantie en binnen 3 werkdagen herstelling bij defect?
Ja correct, ik ook niet bij de mijne. Wel de andere die in de verkoop staat van m'n vriendin. En die is al een keer op en neer geweest binnen een maand xDpeetgate schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:24:
[...]
Nope, helaas. Ik weet niet of die service er toen al was, maar heb de 6p al sinds de release. Toen niet opgevallen helaas. (binnen 30 dagen na aanschaf registreren blijkbaar)
Ik heb inmiddels een serieuzer probleem buiten het half-werkende compass (kalibreren doet niks), de headphone-jack is namelijk helemaal naar de haaien...
Toen ik het toestel net kreeg was ik al om te verrekken dat ik bijna geen enkele hoofdtelefoon/oordopjes kon gebruiken omdat die ofwel slecht klonken, ofwel omdat deze het gewoon niet deden. Nu krijg ik met veel geluk een slechte kwaliteit geluid door 1 oortje waarbij de stem van de artiest op de een of andere magische wijze niet of bijna niet te horen is, terwijl de melodie dat dan wel weer is
Ik heb echt al een stuk of 8 verschillende plugs geprobeerd maar er komt gewoon geen fatsoenlijk geluid uit. Bij de Nexus 5 had ik een soortgelijk probleem na 1 jaar, daar bleek een stukje stof onderaan te zitten waardoor hij geen contact kon maken. Nadat ik enthousiast met de perslucht aan de slag ben geweest bij de Nexus 6P is dat helaas niet het geval. Wat baal ik toch ontzettend dat ik dadelijk wéér 4x naar de Mediamarkt kan gaan, wéér 4 weken met een of ander halfbakken leentoestel kan rondlopen en hopen dat het dan i.t.t. bij de Nexus 5 wél opgelost is. De aardige mevrouw ziet me weer komen haha
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat iets simpels als een headphonejack op een telefoon van 650 (zes-honderd-en-vijftig!) euro nog niet een beetje fail-proof gemaakt kan worden. Uiteraard stond ten tijde van mijn aanschaf helemaal nergens iets over die verlengde garantie dus die versnelde service kan ik naar fluiten.
Toen ik het toestel net kreeg was ik al om te verrekken dat ik bijna geen enkele hoofdtelefoon/oordopjes kon gebruiken omdat die ofwel slecht klonken, ofwel omdat deze het gewoon niet deden. Nu krijg ik met veel geluk een slechte kwaliteit geluid door 1 oortje waarbij de stem van de artiest op de een of andere magische wijze niet of bijna niet te horen is, terwijl de melodie dat dan wel weer is

Ik heb echt al een stuk of 8 verschillende plugs geprobeerd maar er komt gewoon geen fatsoenlijk geluid uit. Bij de Nexus 5 had ik een soortgelijk probleem na 1 jaar, daar bleek een stukje stof onderaan te zitten waardoor hij geen contact kon maken. Nadat ik enthousiast met de perslucht aan de slag ben geweest bij de Nexus 6P is dat helaas niet het geval. Wat baal ik toch ontzettend dat ik dadelijk wéér 4x naar de Mediamarkt kan gaan, wéér 4 weken met een of ander halfbakken leentoestel kan rondlopen en hopen dat het dan i.t.t. bij de Nexus 5 wél opgelost is. De aardige mevrouw ziet me weer komen haha
Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat iets simpels als een headphonejack op een telefoon van 650 (zes-honderd-en-vijftig!) euro nog niet een beetje fail-proof gemaakt kan worden. Uiteraard stond ten tijde van mijn aanschaf helemaal nergens iets over die verlengde garantie dus die versnelde service kan ik naar fluiten.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Die versnelde service was er toen inderdaad nog niet. Heel raar en jammer. Zeker wij als bijna early-adopters (vanaf het begin het toestel in handen willen hebben, soms zelfs pre-orderen), maar naar ons wordt niet gekeken. Wel naar de grote massa. Die grote massa heeft daarnaast nog eens geluk dat ze even hebben gewacht, want elke dag werd het toestel een dikke €1,30 goedkoper!kuusj98 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:22:
Ik heb inmiddels een serieuzer probleem buiten het half-werkende compass (kalibreren doet niks), de headphone-jack is namelijk helemaal naar de haaien...![]()
Toen ik het toestel net kreeg was ik al om te verrekken dat ik bijna geen enkele hoofdtelefoon/oordopjes kon gebruiken omdat die ofwel slecht klonken, ofwel omdat deze het gewoon niet deden. Nu krijg ik met veel geluk een slechte kwaliteit geluid door 1 oortje waarbij de stem van de artiest op de een of andere magische wijze niet of bijna niet te horen is, terwijl de melodie dat dan wel weer is![]()
![]()
Ik heb echt al een stuk of 8 verschillende plugs geprobeerd maar er komt gewoon geen fatsoenlijk geluid uit. Bij de Nexus 5 had ik een soortgelijk probleem na 1 jaar, daar bleek een stukje stof onderaan te zitten waardoor hij geen contact kon maken. Nadat ik enthousiast met de perslucht aan de slag ben geweest bij de Nexus 6P is dat helaas niet het geval. Wat baal ik toch ontzettend dat ik dadelijk wéér 4x naar de Mediamarkt kan gaan, wéér 4 weken met een of ander halfbakken leentoestel kan rondlopen en hopen dat het dan i.t.t. bij de Nexus 5 wél opgelost is. De aardige mevrouw ziet me weer komen haha![]()
![]()
Begonnen op 649 begin december
Nu op 489 begin april.
Das een daling van €160 in 4 maanden!
Wachten loont?!
En wat nu als je Dr. Mobile eens belt? Aangeeft dat je het toestel als early-adopter graag zou willen aanmelden voor de extra garantie. Geef aan dat je niet wilde/kon wachten op dit nieuwe toestel. Dat je destijds de volle mep hebt betaald en het niet eerlijk vind dat anderen nu met een lagere prijs en betere service hetzelfde toestel aanschaffen.
Sowieso dat Dr. Mobile jouw toestel herstelt. Je hoeft hier niet eens per se voor naar de Media Markt. Want als je ze dan toch aan de lijn hebt, leg je probleem uit en zorg ervoor dat ze langskomen voor een pick-up. Dan scheelt dat sowieso ook de tijd dat 'ie bij de MM wacht voor opgestuurd te worden en wanneer 'ie terug komt.
En van die jack; tja. Pech? Lees daar nu niet direct veel fouten over. Het is en blijft een toestel gemaakt m.b.v. massaproductie. Productiefout zou daarmee dus vaker moeten voorkomen. Zoek ff wat op op 't internet? Misschien vind je wel wat op Reddit of XDA, zodat je sterker staat en aan kan geven dat er meer last hebben van hetzelfde probleem?
Mijn (2e) toestel had last van een verbogen volumeknop; komt veel voor op internet. Afgelopen vrijdag issie opgehaald en gisteren (dinsdag) om 9:45 uur weer terug. Gefixed en al. Da's dan wel met die versnelde service, maar misschien dat ze voor jou een oogje dicht willen knijpen en jouw toestel ook tussen die versnelde service willen foefelen. Zou mooi zijn, toch?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Maar inderdaad: de kwaliteit lijkt niet wat het moet zijn voor een flagship van deze prijs en met deze specs. Verbogen volumeknoppen, gebroken/gebarsten visors, openstaande behuizingen, gebogen behuizingen, defecte headphone jacks. Tja; wat gaan we nog vinden..?
Die Huawei Premium service was er toch echt ook in het begin al hoor. Ik heb mijn Nexus 6P vanaf de aller eerste dag, en heb hem binnen een week of twee ingeschreven. Het feit dat ze er niet mee adverteren (door middel van een foldertje bij de telefoon o.i.d.) komt simpelweg door het feit dat Google bepaalt wat er meegeleverd wordt.
EDIT: Deze post: JTH4 in "[Huawei Nexus 6P] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 13% gewijzigd door Kiwi op 13-04-2016 09:32 ]
Serieus? Zonde. Nouja, toch even bellen zou ik zeggen.Kiwi schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:29:
Die Huawei Premium service was er toch echt ook in het begin al hoor. Ik heb mijn Nexus 6P vanaf de aller eerste dag, en heb hem binnen een week of twee ingeschreven. Het feit dat ze er niet mee adverteren (door middel van een foldertje bij de telefoon o.i.d.) komt simpelweg door het feit dat Google bepaalt wat er meegeleverd wordt.
0900 3962349
Het is alsnog je reinste belazerij dat early adopters als jij en ik voor 649 euro een toestel kopen waar alsnog van alles niet goed aan is waar het vervolgens zo verborgen mogelijk wordt gehouden dat er verlengde garantie beschikbaar is, en nog gratis ookKiwi schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:29:
Dat lijkt me inderdaad wel een goed idee, het zou me niks verbazen als ik die garantie nog wel een keer of tich zal moeten aanspreken. Mocht ik na die headphonejack nog defecten gaan tegenkomen koop ik wel een andere telefoon, ik vind het een geweldige telefoon maar ik heb eerlijk waar veel meer plezier aan de Nexus 5 gehad.HetGezegde schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:33:
[...]
Serieus? Zonde. Nouja, toch even bellen zou ik zeggen.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Relax. Komt wel goed. Anderen hier vinden het een top-toestel, jij hebt gewoon even pech. Je gaat er vast net zoveel plezier aan beleven als aan je Nexus 5kuusj98 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:39:
[...]
Dat lijkt me inderdaad wel een goed idee, het zou me niks verbazen als ik die garantie nog wel een keer of tich zal moeten aanspreken. Mocht ik na die headphonejack nog defecten gaan tegenkomen koop ik wel een andere telefoon, ik vind het een geweldige telefoon maar ik heb eerlijk waar veel meer plezier aan de Nexus 5 gehad.
Ik ben benieuwd hoeveel SOT jullie krijgen met de 6P. Ik haal net onder de 4 uur. Met halve brightness, locatie uit, wifi aan. Heb nu een sot van ~1 uur en zit op 71%. Vannochtend vertrokken met 100%. Op het werk kijk ik af en toe even of ik een berichtje heb. Ik haal het einde van de avond zeker wel maar toch vind ik het minder goed als dat ik had verwacht. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Da's zeker minder dan verwacht.Meatwagon schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:32:
Ik ben benieuwd hoeveel SOT jullie krijgen met de 6P. Ik haal net onder de 4 uur. Met halve brightness, locatie uit, wifi aan. Heb nu een sot van ~1 uur en zit op 71%. Vannochtend vertrokken met 100%. Op het werk kijk ik af en toe even of ik een berichtje heb. Ik haal het einde van de avond zeker wel maar toch vind ik het minder goed als dat ik had verwacht. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Ik zit meestal tussen de 4 en 5 uur met brightness handmatig (anders flikkert 'ie nog wel eens - plots fel scherm in je gezicht xD). Verder staat bij mij alles aan: WiFi, GPS, BT (geconnect met m'n MiBand) en in NL ook mobiele gegevens.
Mijn dag:
06:30 uit de lader; BT syncen.
07:15 de bus in, muziek aan en wat internetten via 4G.
07:30 kom ik in BE: mobiele gegevens uit en op een BE provider ingesteld
Muziek luisteren tot 08:15 (af en toe eens skippen, maar weinig scherm inschakelen).
08:15 op school als ik tijd heb nog wat Netflixen via WiFi tot 08:45.
Dan af en toe eens wat opzoeken, Tweakers.net checken, mail bekijken, wat rondsnuffelen op eBay en GearBest o.i.d., misschien eens een spelletje Poolen en wat Snapchat en Whatsapp tussendoor.
Rond 15:00 weer hetzelfde in omgekeerde richting.
Thuis weer WiFi aan. Gaat daarmee toch zeker tot 19:00 uur, soms wat langer. En rond 22 a 23 uur issie gewoon leeg. Doe er best veel mee. Komt qua tijd wel op hetzelfde uit?
Bepaalde apps die de boel kunnen verzieken? Messenger, FB en Snapchat zijn grootverbruikers. Wat zegt je batterystatus in je instellingen? Welke apps gebruiken bizar veel? Chrome is ook niet de zuinigste trouwens - ik gebruik alle 4 bovenstaande apps.
Al eens opnieuw ingesteld/fabrieksinstellingen? En dan vanaf 0 beginnen met enkel de apps die je nodig hebt? Ik zou 't niet weten... Heb je beta software geïnstalleerd staan?
Slecht WiFi bereik op je werk? (dan gaat je toestel steeds zoeken naar betere netwerken).
Zelf gebruik ik de beta versie van Snapchat en staan er zo'n 180 apps op m'n toestel geïnstalleerd.
Dat is een beste dag die je daar hebtHetGezegde schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:41:
[...]
Da's zeker minder dan verwacht.
Ik zit meestal tussen de 4 en 5 uur met brightness handmatig (anders flikkert 'ie nog wel eens - plots fel scherm in je gezicht xD). Verder staat bij mij alles aan: WiFi, GPS, BT (geconnect met m'n MiBand) en in NL ook mobiele gegevens.
Mijn dag:
06:30 uit de lader; BT syncen.
07:15 de bus in, muziek aan en wat internetten via 4G.
07:30 kom ik in BE: mobiele gegevens uit en op een BE provider ingesteld
Muziek luisteren tot 08:15 (af en toe eens skippen, maar weinig scherm inschakelen).
08:15 op school als ik tijd heb nog wat Netflixen via WiFi tot 08:45.
Dan af en toe eens wat opzoeken, Tweakers.net checken, mail bekijken, wat rondsnuffelen op eBay en GearBest o.i.d., misschien eens een spelletje Poolen en wat Snapchat en Whatsapp tussendoor.
Rond 15:00 weer hetzelfde in omgekeerde richting.
Thuis weer WiFi aan. Gaat daarmee toch zeker tot 19:00 uur, soms wat langer. En rond 22 a 23 uur issie gewoon leeg. Doe er best veel mee. Komt qua tijd wel op hetzelfde uit?
Bepaalde apps die de boel kunnen verzieken? Messenger, FB en Snapchat zijn grootverbruikers. Wat zegt je batterystatus in je instellingen? Welke apps gebruiken bizar veel? Chrome is ook niet de zuinigste trouwens - ik gebruik alle 4 bovenstaande apps.
Al eens opnieuw ingesteld/fabrieksinstellingen? En dan vanaf 0 beginnen met enkel de apps die je nodig hebt? Ik zou 't niet weten... Heb je beta software geïnstalleerd staan?
Slecht WiFi bereik op je werk? (dan gaat je toestel steeds zoeken naar betere netwerken).
Zelf gebruik ik de beta versie van Snapchat en staan er zo'n 180 apps op m'n toestel geïnstalleerd.
Maar om je vragen een beetje te beantwoorden;
Ik heb rond de 140-150 apps geinstalleerd, geen Facebook, wel Snapchat en verder niet echt apps waarvan ik denk dat ze veel batterij zullen gebruiken.(

8:00: Telefoon los van de oplader, naar beneden en wat nieuws lezen.
8:30: Op de fiets naar het werk en Spotify aan, ong een half uur
9:00: Op het werk, telefoon aan de kant.
Tot 18:00: Door de dag heen af en toe even kijken of ik een bericht heb, 1 á 2 keer naar buiten om een peukie te doen en even wat nieuws te lezen.
Op het werk de hele dag aan de wifi. Dan ben ik thuis, even wat eten en vertrek ik naar mijn fap mancave
Ik zou inderdaad eens kunnen proberen om even helemaal vanaf 0 te kunnen beginnen en te kijken hoe het gaat. Ik gebruik gewoon Stock ROM, geen root. (Na de custom ROM avonturen met mijn vorige telefoon heb ik er geen zin meer in
Raar. Hoogste batterijverbruik is 6% van je scherm.Meatwagon schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:15:
[...]
Dat is een beste dag die je daar ... vanaf 0 te kunnen beginnen en te kijken hoe het gaat. Ik gebruik gewoon Stock ROM, geen root. (Na de custom ROM avonturen met mijn vorige telefoon heb ik er geen zin meer in)
Kan komen door die verbinding die wegvalt en eventueel door Spotify (online of offline?).
Lastig zeggen...
Het is inderdaad erg vreemd. Maar ik ga vanavond eens de telefoon naar fabrieksinstellingen doen. Dan even de komende dagen afwachten hoe het gaat. Overigens gaat de telefoon waarschijnlijk naar de Dr. Mobile want de randen aan de onderkant en boven kant gaapen een klein beetje. Dus wellicht als ik aangeef dat de batterij niet helemaal goed is dat ze dan wat aan kunnen doen. Ik laat in ieder geval even weten hoe het gaat de komende dagen.HetGezegde schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:26:
[...]
Raar. Hoogste batterijverbruik is 6% van je scherm.
Kan komen door die verbinding die wegvalt en eventueel door Spotify (online of offline?).
Lastig zeggen...
Ja inderdaad. Misschien zet de batterij wel uit? Afwachten.Meatwagon schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:39:
[...]
Het is inderdaad erg vreemd. Maar ik ga vanavond eens de telefoon naar fabrieksinstellingen doen. Dan even de komende dagen afwachten hoe het gaat. Overigens gaat de telefoon waarschijnlijk naar de Dr. Mobile want de randen aan de onderkant en boven kant gaapen een klein beetje. Dus wellicht als ik aangeef dat de batterij niet helemaal goed is dat ze dan wat aan kunnen doen. Ik laat in ieder geval even weten hoe het gaat de komende dagen.
Verwijderd
Ik overweeg binnenkort een Nexus 6P te kopen. Wat mij echter niet helemaal duidelijk is, is het effect van de USB type c-aansluiting.
Heeft één van jullie ervaring met de combinatie van deze Nexus (met usb-c) in combinatie met een oud type USB autolader? Kun je dit nieuwe type usb door middel van een verloopstekker aansluiten op een oud type autolader.
Ik snap dat op deze manier niet alle mogelijkheden van usb-c kunnen worden benut.
Heeft één van jullie ervaring met de combinatie van deze Nexus (met usb-c) in combinatie met een oud type USB autolader? Kun je dit nieuwe type usb door middel van een verloopstekker aansluiten op een oud type autolader.
Ik snap dat op deze manier niet alle mogelijkheden van usb-c kunnen worden benut.
Ik heb geen ervaring met een oud type autolader, maar zodra je een usb-c naar normale usb (of usb mini) hebt verlies je idd het snel laden en dergelijke, maar je laat dan gewoon op met 'ouderwetse' snelheid.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:50:
Ik overweeg binnenkort een Nexus 6P te kopen. Wat mij echter niet helemaal duidelijk is, is het effect van de USB type c-aansluiting.
Dus als je op de lader gewoon de usb kan aansluiten en je hebt een usb-c naar usb-a, dan moet je daarmee gewoon je telefoon kunnen opladen. Bij de N6P zit ook gewoon een USB-C naar USB-A type kabel, maar deze is niet heel lang.
Let wel op met het kopen van usb c kabels, er is her en der wat rommel te koop die je telefoon opblazen, maar daar is genoeg informatie over te vinden op het wereld wijde web
Verwijderd
Gisteren de tweede Developer Preview van Android N (build: NPC91K) op m'n 6p gezet en nu kom ik het volgende tegen:
Als ik muziek beluister via Google Music (gedownload, niet streaming) en bluetooth m'n Bose Soundlink 2 dan stopt de muziek na elk liedje en moet ik m'n headset aan- en uitzetten om het volgende liedje te beluisteren.
Deelt iemand deze (tamelijk specifieke
) situatie?
Als ik muziek beluister via Google Music (gedownload, niet streaming) en bluetooth m'n Bose Soundlink 2 dan stopt de muziek na elk liedje en moet ik m'n headset aan- en uitzetten om het volgende liedje te beluisteren.
Deelt iemand deze (tamelijk specifieke
"This release has various stability and performance issues on all devices that make it not suitable for daily use on phone or tablet, especially for non-developers. Some apps may not function normally on Developer Preview 2. This includes Google’s apps as well as other apps."Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:40:
Gisteren de tweede Developer Preview van Android N (build: NPC91K) op m'n 6p gezet en nu kom ik het volgende tegen:
Deelt iemand deze (tamelijk specifieke) situatie?
Heeft iemand al eens succesvol via TWRP een encrypted backup teruggezet op zijn Nexus 6P? Ik blijf maar problemen houden. Met de vorige versie van TWRP accepteerde de telefoon het patroon niet om de telefoon de decrypten. Ook na de meest recente TWRP 3.0.2.0 zijn er issues. Deze keer blijft 'ie in de bootanimatie hangen.
Edit: Na een restore van boot, system, vendor, recovery en data heb ik meteen de telefoon weer geladen in de recovery. Vervolgens via de twrp file manager -> /data/system/locksettings.db en -> data/system/users/0/fpdata/user.db verwijderd.
Daarmee start de telefoon op zonder een patroon en vingerprint gegevens. Ga je echter weer naar de recovery toe, dan vraagt hij wel weer op het patroon. Maar het is goed genoeg om in ieder geval het toestel weer te kunnen opstarten
Edit: Na een restore van boot, system, vendor, recovery en data heb ik meteen de telefoon weer geladen in de recovery. Vervolgens via de twrp file manager -> /data/system/locksettings.db en -> data/system/users/0/fpdata/user.db verwijderd.
Daarmee start de telefoon op zonder een patroon en vingerprint gegevens. Ga je echter weer naar de recovery toe, dan vraagt hij wel weer op het patroon. Maar het is goed genoeg om in ieder geval het toestel weer te kunnen opstarten
[ Voor 44% gewijzigd door StephanO1990 op 16-04-2016 19:18 ]
Straks ga ik kijken om de 6P te bestellen, ik heb alleszins genoeg leesplezier ;-)
Nu met 150 euro korting!superiscch schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:14:
Straks ga ik kijken om de 6P te bestellen, ik heb alleszins genoeg leesplezier ;-)
https://store.google.com
Bedankt voor de tip! Ik ging hem bestellen bij redcoon, kost daar maar €496 maar voor €3 koop ik wel bij Google zelf ;-)GroeneThee schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:01:
[...]
Nu met 150 euro korting!
https://store.google.com
Sinds vandaag prev. 2 van Android N op de Nexus6 6P gezet en ik moet zeggen dat die goed stabiel is. Alle apps werken tot nu toe.
Meld 'm gelijk hier aan als je 'm binnen hebt:superiscch schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:34:
[...]
Bedankt voor de tip! Ik ging hem bestellen bij redcoon, kost daar maar €496 maar voor €3 koop ik wel bij Google zelf ;-)
Nog mensen problemen met het aanpassen van de "permissions"?
Hier uitgelegd:
1.

2.

3.

Wat mij dus niet lukt is bijv. het downloaden van foto's met Chrome (heeft toegang nodig tot m'n opslag), een foto versturen via Whatsapp (heeft toegang nodig tot m'n camera).
Als ik het schakelaartje ernaast wil updaten, of direct dit wil toepassen, krijg ik een melding "Screen overlay detected" - ik moet screen overlay uitschakelen. Maar hoe? Waar? Voor alle apps? Why?
-- edit 1 --
- Werkt al. Why weet ik niet, maar heb een aantal van de apps (in 3.) op No gezet (stonden op Yes). Nu kan ik weer "permissions" aanpassen. Even zien of ik kan achterhalen welke het was.
-- edit 2 --
- Messenger (damn you Facebook!) - dus nu geen chatheads meer..? We zullen zien.
Hier uitgelegd:
1.

2.

3.

Wat mij dus niet lukt is bijv. het downloaden van foto's met Chrome (heeft toegang nodig tot m'n opslag), een foto versturen via Whatsapp (heeft toegang nodig tot m'n camera).
Als ik het schakelaartje ernaast wil updaten, of direct dit wil toepassen, krijg ik een melding "Screen overlay detected" - ik moet screen overlay uitschakelen. Maar hoe? Waar? Voor alle apps? Why?
-- edit 1 --
- Werkt al. Why weet ik niet, maar heb een aantal van de apps (in 3.) op No gezet (stonden op Yes). Nu kan ik weer "permissions" aanpassen. Even zien of ik kan achterhalen welke het was.
-- edit 2 --
- Messenger (damn you Facebook!) - dus nu geen chatheads meer..? We zullen zien.
[ Voor 12% gewijzigd door HetGezegde op 18-04-2016 15:58 ]
Heb hetzelfde probleem gehad, bleek te liggen aan de twilight app die ik draaide. Die zorgde voor de screen overlay.HetGezegde schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:54:
Nog mensen problemen met het aanpassen van de "permissions"?
Hier uitgelegd:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
-- edit 1 --
-- edit 2 --
Steam/Discord: Flimovic
Nou goed, na een herinstallatie van mijn 6P is mijn batterij alleen maar erger geworden. Wordt denk ik toch maar gevalletje Dr.Mobile.
Heb maar een aantal apps geinstalleerd staan vergeleken met mijn vorige installatie. Begin weer een beetje Xperia Z taferelen te ervaren.
Hopelijk levert het bij Dr.Mobile wat op. Zal het een garantie geval worden?
Heb maar een aantal apps geinstalleerd staan vergeleken met mijn vorige installatie. Begin weer een beetje Xperia Z taferelen te ervaren.
Ga ik wel vanuit. Mits er geen waterschade geconstateerd kan worden, maar 't toestel is dusdanig nieuw, dat we ervan uit mogen gaan dat dit een fabricagefout is. Er zit niet voor niks 2 jaar van zulke garantie op de foon.Meatwagon schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:58:
Nou goed, na een herinstallatie van mijn 6P is mijn batterij alleen maar erger geworden. Wordt denk ik toch maar gevalletje Dr.Mobile.
Maar goed. Je weet 't helaas nooit bij Dynafix...
Telefoon is nooit in contact geweest met water dus dat zit wel goedHetGezegde schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:08:
[...]
Ga ik wel vanuit. Mits er geen waterschade geconstateerd kan worden, maar 't toestel is dusdanig nieuw, dat we ervan uit mogen gaan dat dit een fabricagefout is. Er zit niet voor niks 2 jaar van zulke garantie op de foon.
Maar goed. Je weet 't helaas nooit bij Dynafix...
Dynafix
Ja dat is het he. Kijk maar eens op Kassa of Radar, of zelfs hier op het forum.Meatwagon schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:11:
[...]
Telefoon is nooit in contact geweest met water dus dat zit wel goed![]()
DynafixDat wordt nog een feestje dan. Tenminste met de verhalen die ik wel eens hoor.
Moet zeggen dat mijn ervaringen met Dynafix (en daarmee ook Dr. Mobile) goed zijn. Vanuit werk gaan daar af en toe Asus en Samsung tablets heen, evenals Canon printers.
Mijn N6P is daar ook al heen geweest; vrijdag middag opgehaald (rond 12) en dinsdag ochtend terug (rond 9:45). Prima in mijn ogen.
Heb je de extra garantie (VIP) van 3 jaar via https://huawei.drmobile.nl/ ? - dan zal 't 'zeker wel goed zitten en nog snel terug ook! (binnen 3 werkdagen m.u.v. vervoer).
Aaargh, ik doe telkens mijn best wanneer ik naar Android ga, maar ik zie mezelf altijd terugkeren naar iOS..
Don't get me wrong, de Nexus 6P is veruit de beste Android smartphone die ooit heb gebruik na zijn klein broertje de Nexus 5. Snel, 1440p scherm, mooi design & Android voelt en ziet er ook beter en beter uit.
Maar ach ik weet het niet.. I guess iPhone trekt steeds mijn aandacht. Hij vlieg top de V&A..
Don't get me wrong, de Nexus 6P is veruit de beste Android smartphone die ooit heb gebruik na zijn klein broertje de Nexus 5. Snel, 1440p scherm, mooi design & Android voelt en ziet er ook beter en beter uit.
Maar ach ik weet het niet.. I guess iPhone trekt steeds mijn aandacht. Hij vlieg top de V&A..
pfff, wat een enorme SOT lees ik hier allemaal. Ik haal 1-2 uur per dag, brightness op auto, wifi aan, bt aan indien muziek luisteren(< 2 uur per dag), locatie aan. In Amsterdam, waar op de meeste plekken het bereik dus prima is.
Maar ja, met mijn N5 was het meestal ook niet veel beter...
Maandag gaat de 6P in bestelling, nu de N5 in gebruik. Kijk er erg naar uit!
Nog dingen, buiten het aanmelden waar ik op moet letten?
@hierboven
Dynafix kwam bij mij ook aanzetten met 'waterschade' op mijn G4 toen die in de bootloop vast zat. No way dat ze dat wouden vergoeden en kon niks tegen ze beginnen. Telefoon was een paar maandjes oud, erg zonde dus!
Nog dingen, buiten het aanmelden waar ik op moet letten?
@hierboven
Dynafix kwam bij mij ook aanzetten met 'waterschade' op mijn G4 toen die in de bootloop vast zat. No way dat ze dat wouden vergoeden en kon niks tegen ze beginnen. Telefoon was een paar maandjes oud, erg zonde dus!
Ik lees veel over slechte verstaanbaarheid en slechte audio kwaliteit maar is dat een algemeen iets of exemplarisch? Ik heb een 6p besteld maar als de audio echt zo slecht is voor een toestel van zo' n 600 euro dan cancel ik de bestelling wel. Negatieve ervaringen lees je meer dan positieve maar qua audio vind wel erg veel klachten online. Wat is hier de ervaring?
Hoe zit het met het doorbuigen van dit toestel? Is dit probleem bij de nieuwere batches inmiddels opgelost? Vlak na de release las ik relatief veel berichten van verbogen toestellen ter hoogte van de powerknop / volumeknop. En ook zelfs volumeknoppen die ineens een knik erin hadden. Als ik hem aan zou schaffen zou ik toch van plan zijn hem veelal in m'n broekzak te stoppen, waardoor er dus krachten op komen te staan die hem zouden doen kunnen buigen. Hoe zijn de ervaringen hier?
Heb het toestel sinds de release en nooit problemen gehad met verstaanbaarheid en audiokwaliteit, en m'n toestel is ook niet doorgebogen. Niet te veel zorgen maken wat mij betreft. SOT is bij mij weer een stuk verbeterd sinds de update van april.
Android fanboy
Sinds gisteren mijn 6P binnen. Dit is mijn eerste toestel zonder hardware knoppen en ik vroeg me af hoe ik in een app met de knoppen het menu open. Ik lees dat dit zou moeten gaan door de switch app (vierkant) knop in te houden, echter werkt dit niet. Hoe lang ik hem ook inhoud, hij gaat gewoon naar het switch app overzicht. Ik gebruik als launcher wel Nova maar die doet volgens mij ook niets met die knoppen. Heb alle opties al nagelopen maar kan nergens iets vinden daar over, of ik kijk er gewoon overheen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Heb nu ook een dikke maand de 6P en het enige wat me tegenvalt is het Bluetooth bereik. Heb het zo ingesteld dat ie automatisch verbinding maakt met mijn Bluetooth auto radio. Als ik de motor start maakt ie meteen verbinding, maar als ik dan de voorruit ga krabben valt de verbinding al weg. Dit was met mijn Z1 niet het geval.
Die knop zit niet meer in Android en is iets wat in apps zelf geregeld wordt. Vaak met het hamburger knopje.Phydomir schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:01:
Sinds gisteren mijn 6P binnen. Dit is mijn eerste toestel zonder hardware knoppen en ik vroeg me af hoe ik in een app met de knoppen het menu open. Ik lees dat dit zou moeten gaan door de switch app (vierkant) knop in te houden, echter werkt dit niet. Hoe lang ik hem ook inhoud, hij gaat gewoon naar het switch app overzicht. Ik gebruik als launcher wel Nova maar die doet volgens mij ook niets met die knoppen. Heb alle opties al nagelopen maar kan nergens iets vinden daar over, of ik kijk er gewoon overheen.
Dat snap ik. Dat is het probleem niet. Alleen zit die knop vaak rechts of link bovenin. Daar kom ik niet bij met mijn duimpje. Ik weet dat op sommige toestellen het kan door de switch app in te houden en dan trekt hij dat menu open.Luapper schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:38:
[...]
Die knop zit niet meer in Android en is iets wat in apps zelf geregeld wordt. Vaak met het hamburger knopje.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Tsja, ik heb mijn toestel nu 2 weken. Heb de hele dag bluetooth aan voor mijn watch, wifi aan, locatie aan, google now aan en brightness op auto met de slider op ongeveer 25%. Gisteravond nog zo een 45% na iets meer dan 2 uur SOT. Dat was dan van 8 uur 's ochtends tot een uur of 11 's avonds. Misschien dat je toch een app hebt die in de achtergrond je batterij misbruikt.Megupe schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:11:
pfff, wat een enorme SOT lees ik hier allemaal. Ik haal 1-2 uur per dag, brightness op auto, wifi aan, bt aan indien muziek luisteren(< 2 uur per dag), locatie aan. In Amsterdam, waar op de meeste plekken het bereik dus prima is.
@poulske Bluetooth heb ik inderdaad ook last van. Merk ook vaak dat mijn smartwatch voice commands niet kan verwerken als ik mijn telefoon in een andere kamer heb liggen. Als ik dan wat dichterbij kom werkt het ineens wel. Verder ben ik erg tevreden over deze telefoon. Ondanks de berichten over doorbuigen etc. toch blij dat ik ervoor gegaan ben toen google play hem in de aanbieding had
je kunt die menuknop wel als extra instellen, maar dan moet je een custom rom als bv pure nexus installeren.Phydomir schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:40:
[...]
Dat snap ik. Dat is het probleem niet. Alleen zit die knop vaak rechts of link bovenin. Daar kom ik niet bij met mijn duimpje. Ik weet dat op sommige toestellen het kan door de switch app in te houden en dan trekt hij dat menu open.
Een andere mogelijkheid is rooten en Xposed daarvoor gebruiken.
Ok geen standaard optie dus. jammer.ASW1 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:49:
[...]
je kunt die menuknop wel als extra instellen, maar dan moet je een custom rom als bv pure nexus installeren.
Een andere mogelijkheid is rooten en Xposed daarvoor gebruiken.
Nee, maar wel precies het soort reden waarom ik altijd root al dan niet i.c.m. een custom rom.
Wat ik ook ideaal vind is de toevoeging van pijltje link/pijltje rechts in de navigatiebar op het moment dat je toetsenbord verschijnt.
Daarmee kun je de cursor makkelijk verplaatsen.
Wat ik ook ideaal vind is de toevoeging van pijltje link/pijltje rechts in de navigatiebar op het moment dat je toetsenbord verschijnt.
Daarmee kun je de cursor makkelijk verplaatsen.
Ik kan mijn abbo sinds kort verlengen en ben aan het overwegen om dit toestel aan te gaan schaffen. Echter lees ik nogal wat over bluetooth problemen. Is het echt zo erg als ik op internet moet geloven of valt het mee? Een slechte bluetooth verbinding is voor mij echt een dealbreaker, zeker voor een toptoestel als de 6p
Bij wat voor apps vind je dit een probleem? Kan me niet voorstellen dat je bij veel apps vaak in het menu moet zijn, dus snap je probleem eigenlijk niet.
Overigens het bereik van bluetooth tussen m'n carkit en Nexus 5 is best bizar, zo'n 20-30 meter. Blijkbaar wordt het bereik door de metalen behuizing van de 6P drastisch verminderd.
[ Voor 22% gewijzigd door Laguna op 20-04-2016 23:18 ]
Dan doe jij of een app echt iets fout. Als je het op de N5 ook hebt, mag je toch wel eens gaan checken of het geen app o.i.d. is die dit veroorzaakt. Wakelock detector misschien even proberen? Vereist wel root volgens mij..Megupe schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:11:
Als ik met mijn OnePlus One een SOT haal van 4 uur ben ik tevreden, dus een 2 uur met een 6P kan echt gewoon niet mogen.
Dan rest mijn vraag wel: is dit 2 uur SOT in 1 dag? Of verdeeld over laten we zeggen 2-3 dagen? Want dat maakt wel een aardig verschil.
[ Voor 18% gewijzigd door Luca op 20-04-2016 23:24 ]
Vooral in Chrome als ik naar de bookmarks wil. Als ik op de menu knop wil drukken moet ik de Nexus anders vast houden. Met een menu knop onderin zou ik er precies bij kunnen. Absoluut een fwp maar voor mij is het gewoon een stuk gebruikersgemak.Laguna schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:08:
[...]
Bij wat voor apps vind je dit een probleem? Kan me niet voorstellen dat je bij veel apps vaak in het menu moet zijn, dus snap je probleem eigenlijk niet.
Tja dat heeft eigenlijk een andere oorzaak, de 6P is gewoon te groot. Het is daardoor een toestel dat je vrijwel altijd met 2 handen dient te gebruiken en met 2 handen kom je wel makkelijk bij de menu knop.Phydomir schreef op donderdag 21 april 2016 @ 06:48:
[...]
Vooral in Chrome als ik naar de bookmarks wil. Als ik op de menu knop wil drukken moet ik de Nexus anders vast houden. Met een menu knop onderin zou ik er precies bij kunnen. Absoluut een fwp maar voor mij is het gewoon een stuk gebruikersgemak.
Ik heb bij chrome ook een bookmark knop onderin (Chrome Beta)Phydomir schreef op donderdag 21 april 2016 @ 06:48:
[...]
Vooral in Chrome als ik naar de bookmarks wil. Als ik op de menu knop wil drukken moet ik de Nexus anders vast houden. Met een menu knop onderin zou ik er precies bij kunnen. Absoluut een fwp maar voor mij is het gewoon een stuk gebruikersgemak.
[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 21-04-2016 10:07 . Reden: screenshot toegevoegd ]
Heb inderdaad de extra garantie! Zojuist de telefoon weer in ontvangst mogen nemen. Ze hebben een board swap uitgevoerd en een "onderdeel" vervangen. Helaas ook mijn dbrand stikker eraf gehaald maar wel nexus stickers laten zittenHetGezegde schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:42:
[...]
Ja dat is het he. Kijk maar eens op Kassa of Radar, of zelfs hier op het forum.
Moet zeggen dat mijn ervaringen met Dynafix (en daarmee ook Dr. Mobile) goed zijn. Vanuit werk gaan daar af en toe Asus en Samsung tablets heen, evenals Canon printers.
Mijn N6P is daar ook al heen geweest; vrijdag middag opgehaald (rond 12) en dinsdag ochtend terug (rond 9:45). Prima in mijn ogen.
Heb je de extra garantie (VIP) van 3 jaar via https://huawei.drmobile.nl/ ? - dan zal 't 'zeker wel goed zitten en nog snel terug ook! (binnen 3 werkdagen m.u.v. vervoer).

Je kan ook moeilijk verwachten dat ze je telefoon magisch kunnen repareren zonder de telefoon open te maken. Het was waarschijnlijk handiger geweest (ook voor de reparateur) als je de stickers er vooraf had afgehaald, dan had je ze daarna weer op kunnen plakken.Meatwagon schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:39:
[...]
Helaas ook mijn dbrand stikker eraf gehaald maar wel nexus stickers laten zitten
Had ook niet anders verwacht hoor ^_^. Vind het verder ook niet echt een probleem. Stop ik er nu maar een mooi hoesje om heenKiwi schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:42:
[...]
Je kan ook moeilijk verwachten dat ze je telefoon magisch kunnen repareren zonder de telefoon open te maken. Het was waarschijnlijk handiger geweest (ook voor de reparateur) als je de stickers er vooraf had afgehaald, dan had je ze daarna weer op kunnen plakken.
regmaster schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:50:
Ik lees veel over slechte verstaanbaarheid en slechte audio kwaliteit maar is dat een algemeen iets of exemplarisch? Ik heb een 6p besteld maar als de audio echt zo slecht is voor een toestel van zo' n 600 euro dan cancel ik de bestelling wel. Negatieve ervaringen lees je meer dan positieve maar qua audio vind wel erg veel klachten online. Wat is hier de ervaring?
cordonbleu schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:54:
Hoe zit het met het doorbuigen van dit toestel? Is dit probleem bij de nieuwere batches inmiddels opgelost? Vlak na de release las ik relatief veel berichten van verbogen toestellen ter hoogte van de powerknop / volumeknop. En ook zelfs volumeknoppen die ineens een knik erin hadden. Als ik hem aan zou schaffen zou ik toch van plan zijn hem veelal in m'n broekzak te stoppen, waardoor er dus krachten op komen te staan die hem zouden doen kunnen buigen. Hoe zijn de ervaringen hier?
Same. Eén probleem gehad (enkel met een gebogen volumeknop - kan ook door m'n redelijk strakke case zijn trouwens = hersteld). Weet niet precies wat de oorzaak is geweest (denk dus m'n case), maar kan ook wat anders zijn. Nooit laten vallen. Fabricage fout? Tja. Ter vergelijking; de iPhone SE is ook alles behalve stabiel a.t.m. Zou zeker niet mogen bij zulke dure toestellen, maar ach. Als 't verholpen wordt vind ik 't primaIvo NL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:12:
Heb het toestel sinds de release en nooit problemen gehad met verstaanbaarheid en audiokwaliteit, en m'n toestel is ook niet doorgebogen. Niet te veel zorgen maken wat mij betreft. SOT is bij mij weer een stuk verbeterd sinds de update van april.
Visor blijft ook netjes en geen barst.
Verder geen last van BT falen of slecht WiFi bereik. Speel muziek af op m'n boxen/versterker via zo'n Logitech BT adapter en op m'n Xiaomi Speaker. Gaat prima. Geen 30 meter (zeker niet bij audio), maar wel 10 met muren ertussen.Grindtegel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:06:
Ik kan mijn abbo sinds kort verlengen en ben aan het overwegen om dit toestel aan te gaan schaffen. Echter lees ik nogal wat over bluetooth problemen. Is het echt zo erg als ik op internet moet geloven of valt het mee? Een slechte bluetooth verbinding is voor mij echt een dealbreaker, zeker voor een toptoestel als de 6p
Met m'n MiBand wel groter bereik. Krijg meldingen hierop binnen op afstanden boven 20 meter (binnenshuis/muren).
Gaat toch echt aan de bovenkant moeten. De Google Now Launcher (waar je in principe mee werkt) laat enkel z'n menu openen door helemaal aan de bovenkant naar beneden te vegen.Phydomir schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:01:
Ik vind niet dat hij dit zelf moest doen hoor omdat het daarmee voor de reparateur gemakkelijker zou zijn. Maar inderdaad; dan had je ze kunnen hergebruikenKiwi schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:42:
[...]
Je kan ook moeilijk verwachten dat ze je telefoon magisch kunnen repareren zonder de telefoon open te maken. Het was waarschijnlijk handiger geweest (ook voor de reparateur) als je de stickers er vooraf had afgehaald, dan had je ze daarna weer op kunnen plakken.
[ Voor 43% gewijzigd door HetGezegde op 21-04-2016 14:09 ]
Zo, ook net de 6P binnen wegens vervanging van mijn kapotte nexus 5.
Moet wel even wennen aan het formaat (net te groot voor 1 hand eigenlijk), verder erg chique ding
Moet wel even wennen aan het formaat (net te groot voor 1 hand eigenlijk), verder erg chique ding
Ik heb voor het eerst mijn Nexus eens aangesloten op de laptop om wat muziek erop te zetten.
Ik hoor vanwege het geluid dat de laptop het toestel herkent maar ik zie de Nexus niet in de verkenner (windows 10)
Na wat zoekwerk dacht ik het gevonden te hebben door volgende pack te downloaden en installeren :https://support.microsoft.com/en-us/kb/3099229
Maar dit heeft niets geholpen. Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Ik hoor vanwege het geluid dat de laptop het toestel herkent maar ik zie de Nexus niet in de verkenner (windows 10)
Na wat zoekwerk dacht ik het gevonden te hebben door volgende pack te downloaden en installeren :https://support.microsoft.com/en-us/kb/3099229
Even van boven naar beneden swypen, dan heb je de keuze wat er met deze usb verbinding moet gebeuren.
-laden
-file transfer
-...nog iets
Je moet dus file transfer kiezen om de mappen te benaderen
edit: oeps, zit in het 6p topic, maar dat komt omdat ik binnenkort een 6p ga aanschaffen en dit topic dus volg, heb nu een Nexus 5, dus neem aan dat bovenstaand advies ook geldt voor de 6p.
-laden
-file transfer
-...nog iets
Je moet dus file transfer kiezen om de mappen te benaderen
edit: oeps, zit in het 6p topic, maar dat komt omdat ik binnenkort een 6p ga aanschaffen en dit topic dus volg, heb nu een Nexus 5, dus neem aan dat bovenstaand advies ook geldt voor de 6p.
[ Voor 31% gewijzigd door pinda powerrr op 24-04-2016 13:51 ]
Waiting on the world to change
Dat heb ik natuurlijk ook al geprobeerd maar het lost niets op
Wel geprobeerd om nog een keer in te pluggen? Dat moest ik namelijk de eerste keer doen, daarna uiteraard wel je telefoon even ontgrendelen. Anders kan je er niet op.Cronimet schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:39:
Ik heb voor het eerst mijn Nexus eens aangesloten op de laptop om wat muziek erop te zetten.
Ja dat heb ik ook al enkele keren gedaan maar lost niets op.
Het rare is dat de laptop de Nexus niet weergeeft in Device Manager, niet in MTP, PTP of MIDI
Het rare is dat de laptop de Nexus niet weergeeft in Device Manager, niet in MTP, PTP of MIDI
http://developer.android.com/sdk/win-usb.htmlCronimet schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:03:
Ja dat heb ik ook al enkele keren gedaan maar lost niets op.
Andere usb poort?
Staat in device manager ook geen enkel "Android Device" ?
[ Voor 14% gewijzigd door Convoy op 25-04-2016 11:42 ]
Alle usb poorten geprobeerd, in device manager staat geen enkel ander toestelConvoy schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:41:
[...]
Andere usb poort?
Staat in device manager ook geen enkel "Android Device" ?
Wugfresh Nexus Root Toolkit downloaden, zit een uitgebreide beschrijving/tool in hoe je de huidige drivers kan verwijderen en hoe je ook weer de juiste kan krijgen.Cronimet schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:37:
[...]
Alle usb poorten geprobeerd, in device manager staat geen enkel ander toestel
Waiting on the world to change
Misschien voor als iemand anders hetzelfde probleem krijgt, mijn oplader deed het niet meer, maar opladen via usb c naar usb a aan mijn computer ging nog wel. Was dus erg bang dat mijn oplader nu al kapot zou zijn. Maar een simpele herstart van de telefoon (powerknop 8 sec indrukken) deed wonderen.
Ben nog steeds erg tevreden over de 6P, heb de telefoon met m'n stomme kop al een paar keer laten vallen
maar op een deukje in de zijkant na (de eerste doet altijd extra pijn
) heeft de telefoon niets. Hij werkt nog perfect en geen deukje, krasje of barstje in het scherm

Ben nog steeds erg tevreden over de 6P, heb de telefoon met m'n stomme kop al een paar keer laten vallen

Ik merk nu na de laatste update van april dat de batterij steeds wat minder lang mee gaat. Aan het begin van de avond heb ik alle apps op de telefoon gesloten, telefoon uitgeschakeld, in recovery geboot en de Dalvik/ART en cache geleegd. Nu twee uren later zie ik eindelijk in het batterij-overzicht weer een horizontaal lijntje verschijnen, bij inactiviteit.
- Is het een bug in de Android software? Het lijkt me eigenlijk niet, omdat ik hier weinig hetzelfde lees.
- Of is het een of andere gare app die teveel zit te lurken? Ik heb ze met opzet niet gesloten, omdat ik toch regelmatig in de comments lees dat het zuiniger is om apps niet continu te sluiten. Er stonden wel 50+ apps open.
Apps zoals Facebook heb ik al ingeruild voor een lightweight variant a.k.a. Swipe, om batterij te sparen.
- Toen ik mijn Oneplus One nog had, heb ik toendertijd veel geblokkeerd bij de app permissions. Op m'n 6P vrijwel nog niet. Zijn er daarin nog trucjes om batterijverbruik te minderen?
De komende dag ga ik het verbruik van Wakelock Detector in de gaten houden en kijken of daar nog iets uit naar voren komt.
Verder is er afgelopen tijd niets veranderd. Nog steeds m'n scherm op 40/45% helderheid, BT, Wifi en mobiele netwerk altijd aan, etc.. Ook de omstandigheden waarin de telefoon verkeert is prima. Altijd een goede wifi verbinding, idem mobiel netwerk, dus daar kan de telefoon nou ook niet erg veel batterij aan spenderen..
- Is het een bug in de Android software? Het lijkt me eigenlijk niet, omdat ik hier weinig hetzelfde lees.
- Of is het een of andere gare app die teveel zit te lurken? Ik heb ze met opzet niet gesloten, omdat ik toch regelmatig in de comments lees dat het zuiniger is om apps niet continu te sluiten. Er stonden wel 50+ apps open.
Apps zoals Facebook heb ik al ingeruild voor een lightweight variant a.k.a. Swipe, om batterij te sparen.
- Toen ik mijn Oneplus One nog had, heb ik toendertijd veel geblokkeerd bij de app permissions. Op m'n 6P vrijwel nog niet. Zijn er daarin nog trucjes om batterijverbruik te minderen?
De komende dag ga ik het verbruik van Wakelock Detector in de gaten houden en kijken of daar nog iets uit naar voren komt.
Verder is er afgelopen tijd niets veranderd. Nog steeds m'n scherm op 40/45% helderheid, BT, Wifi en mobiele netwerk altijd aan, etc.. Ook de omstandigheden waarin de telefoon verkeert is prima. Altijd een goede wifi verbinding, idem mobiel netwerk, dus daar kan de telefoon nou ook niet erg veel batterij aan spenderen..
Ik vond batterijduur ook al tegenvallend, al zit ik dan wel op CyanogenMod. Maar ik keek zojuist eens en blijkbaar is er met de CM13 build van de 24e iets significant verbeterd: met hetzelfde gebruik als vandaag zat ik voorheen 's avonds vaak nog maar op 30-35% maar nu zit ik op 85%. Damn.
Misschien moet ik CM13 ook maar overwegen! Ik was wel een fan van de OS icm Opo.
Vanochtend legde ik mijn 6p op mijn bureau en het viel me op dat hij wiebelde. Ik haalde hem uit de Spigen case en zag dat de behuizing lichtelijk naar buiten komt bij de volume knop. Hij is nu dus een klein beetje gebogen en bij de volume knop zit nu een kleine kink naar buiten.
Ik belde Dynafix en ze vertelde dat de bent issue vaker voorkomt en dat ze het weten te corrigeren (ik vraag me wel af hoe). Morgen dan maar opsturen
Het is vreemd want ik heb hem nooit laten vallen of iets dergelijks. Hopelijk valt dit onder de garantie, anders bestel ik een behuizing van eBay en doe ik het zelf.
Ik belde Dynafix en ze vertelde dat de bent issue vaker voorkomt en dat ze het weten te corrigeren (ik vraag me wel af hoe). Morgen dan maar opsturen
Het is vreemd want ik heb hem nooit laten vallen of iets dergelijks. Hopelijk valt dit onder de garantie, anders bestel ik een behuizing van eBay en doe ik het zelf.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerken horen thuis in:
- Accessoires: [Huawei Nexus 6P] Accessoires
- Prijzen en levertijden: [Huawei Nexus 6P] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Huawei Nexus 6P] Rooten & Custom ROM's